SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI Buienradar
• KNMI Pluim
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden of meld je aan in dit topic:
GC / FOK!users kaart (Google Maps) Nieuwe kaart, nieuwe kansen (update) #7
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
Ooh ik zie het nu ja! De eilanden, waddenzee en het ijsselmeer hebben een eigen waarschuwing. Kleine moeite dan toch om ook de provincies in brokken te hakken?quote:Op woensdag 27 november 2024 15:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
[..]
Wadden kunnen al apart genomen worden
Zeg wat doe jij in Gooreind en Wuustwezel? Dacht dat ik de enige was hier :pquote:Op woensdag 27 november 2024 16:06 schreef Pinnenmutske het volgende:
In Gooreind-Wuustwezel geen waarschuwing.
Wel natter dan nat en wind
Gelukkig nog niet zo koud, maar man man man wat een kansloos goor k*t weerquote:Op woensdag 27 november 2024 16:12 schreef Jor_Dii het volgende:
Koufront trekt hier nu over, wat een regen zeg!
Ja. Waait hier ook al lekker doorquote:Op woensdag 27 november 2024 16:44 schreef 12Beaufort het volgende:
Windstoten nemen nu toe. 87 km voor IJmuiden. En daar een windkracht 8.
Wonenquote:Op woensdag 27 november 2024 16:27 schreef Dunckie het volgende:
[..]
Zeg wat doe jij in Gooreind en Wuustwezel? Dacht dat ik de enige was hier :p
Tuinstoelen zag je ook al wat trillen idd.quote:Op woensdag 27 november 2024 17:21 schreef THEFXR het volgende:
hier in limboland ook al harde woei, de plastic zakken waren weggewaaid.
Jawel, toch? Sinterklaas tijd, hè. Hoor de wind waait door de bomenquote:
Schade is niet leuk.quote:Op woensdag 27 november 2024 18:12 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Jawel, toch? Sinterklaas tijd, hè. Hoor de wind waait door de bomen
Heb al een windje gelatenquote:Op woensdag 27 november 2024 17:44 schreef INViCTuS het volgende:
Moet zo ook een windje, denk ik.
Gelukkig inmiddels wel droog
Nee, dat niet.quote:
Dat is een lange rolmaat.quote:
Stevig windje wel iddquote:
Kan ik niet zien in het donker in de tuin. Zware meubels die ik al plat neergelegd had zijn al tegen de schutting aangevlogen.quote:
Hopelijk geen/nauwelijks schadequote:Op woensdag 27 november 2024 18:54 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Kan ik niet zien in het donker in de tuin. Zware meubels die ik al plat neergelegd had zijn al tegen de schutting aangevlogen.
Het mag wel weer stoppen. Niks leuk aan dit.
https://www.nhnieuws.nl/n(...)r-texel-uit-de-vaartquote:Veerpont naar Texel uit de vaart
Door de krachtige wind komen de veerboten van TESO om 19:00 uur niet uit. Volgens de vervoerder worden de onstuimige weersomstandigheden naar verwachting pas rond 21:00 uur minder intens. Reizigers wordt geadviseerd de situatie in de gaten te houden en alternatieven te overwegen.
Dat hangt van jou locatie af, het is een vlotte storm die ineens komt opzetten en daarna weer vlot afneemt.quote:Op woensdag 27 november 2024 19:22 schreef RamboDirk het volgende:
Wanneer is Conall Maas over zijn hoogtepunt heen?
Ik ben gescrubdquote:Op woensdag 27 november 2024 18:32 schreef Starhopper het volgende:
Ik ben nu onderweg naar t strand. Kijken naar de woei
1,5u geleden kwam de wind uit het zuiden (hier in Noord-Holland), draaide naar het westen en beukt nu flink uit het noordwestenquote:Op woensdag 27 november 2024 19:32 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ik ben gescrubdLekker hoor dat uitwaaien
![]()
De wind lijkt nu wel minder te zijn vergeleken met 1,5 uur geleden. Kan dat kloppen?
Ja sowieso hier aan de kust in Den Haag. Vond het allemaal meevallen. Maar zat dan ook niet in oranje gebied. Wel jammerquote:Op woensdag 27 november 2024 19:32 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ik ben gescrubdLekker hoor dat uitwaaien
![]()
De wind lijkt nu wel minder te zijn vergeleken met 1,5 uur geleden. Kan dat kloppen?
Ja. Same here. Ook NHquote:Op woensdag 27 november 2024 19:33 schreef ddx het volgende:
[..]
1,5u geleden kwam de wind uit het zuiden (hier in Noord-Holland), draaide naar het westen en beukt nu flink uit het noordwesten
Ik zit in Assendelft, nogsteeds 9 hier volgens buienradar.quote:Op woensdag 27 november 2024 19:37 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ja. Same here. Ook NHToen hij naar het NW draaide zo'n 1,5 uur geleden ging het echt goed los. Jij zit een stuk noordelijker in NH neem ik aan? Lijkt namelijk echt af te nemen hier. De windstoten dan.
Ooh das niet ver hier vandaan. Misschien dat ik dan verpest ben door de wandeling buiten en het voor mn gevoel minder lijktquote:Op woensdag 27 november 2024 19:46 schreef ddx het volgende:
[..]
Ik zit in Assendelft, nogsteeds 9 hier volgens buienradar.
Ja! De isobaren liggen heel dicht op elkaar daar!quote:
Het oogquote:
quote:
Jup las het net ook, is Henk d'r aan hequote:Op woensdag 27 november 2024 19:58 schreef SpeedyGJ het volgende:
Amateurstation op Texel pakt een 131km/h
Weerstation Texel
Wordt hier nu ook opeens stuk minder, maar kan ook komen doordat wind nog wat meer naar het noorden is gedraaid.quote:Op woensdag 27 november 2024 19:51 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ooh das niet ver hier vandaan. Misschien dat ik dan verpest ben door de wandeling buiten en het voor mn gevoel minder lijkt
Yepsquote:Op woensdag 27 november 2024 20:08 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Jup las het net ook, is Henk d'r aan he
En straks gaat het helemaal los bij jequote:Op woensdag 27 november 2024 20:07 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]klopt en kan je zeggen dat het echt heel apart is, dat te bedenken dat het verderop gewoon van alles in de ronde vliegt
Echt hard hoor, zal helaas her en der wel schade zijn.quote:Op woensdag 27 november 2024 20:10 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Yepsinmiddels gaat het op Vlieland nog iets harder, 128km/h nu momenteel.
Wel lijkt het erop dat de daling daar nu wel wordt ingezet, net geen 11bft geweest.
ADquote:In Lochem (Gelderland) is een boom omgewaaid en op een fietser terecht gekomen. De hulpdiensten zijn massaal ter plaatse. De brandweer heeft het slachtoffer inmiddels onder de boom vandaan gehaald.
Het ambulancepersoneel is druk bezig met het verlenen van hulp. Het slachtoffer wordt gereanimeerd aldus de politie. Het letsel is ernstig. De weg is afgesloten.
quote:
Ja die komt heel snel opzetten, dat zie we ook weer terug op de kaarten.quote:Op woensdag 27 november 2024 20:11 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
Ineens trok de wind gigantisch aan hier.
Ja bizar eigenlijk, en dat te bedenken dat er vanmorgen nog geen eens een storm aanwezig en dat dit allemaal in een aantal uren is ontstaan.quote:Op woensdag 27 november 2024 20:12 schreef Starhopper het volgende:
[..]
En straks gaat het helemaal los bij je
Iets met windstoten en nattigheid, en die vrees heb ik hier namelijk ookquote:
Windstoten op Vlieland nemen ook af..quote:Op woensdag 27 november 2024 20:17 schreef SpeedyGJ het volgende:
Zoals verwacht is de 10bft gezakt naar 9bft, zal nu snel minder worden daar in het noordwesten.
Klopt 127,9km/h is momenteel de maximum. Eens kijken wat Terschelling/Ameland/Lauwersoog gaan doen, maar denk niet dat we veel hoger uitkomen tenzij die stingjet toch nog om het hoek komt kijken, voor als nog is hier nog geen aanleiding voor.quote:Op woensdag 27 november 2024 20:19 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
Windstoten op Vlieland nemen ook af..
Je bent me net voor.quote:
Stavoren 122 km..quote:Op woensdag 27 november 2024 20:21 schreef ddx het volgende:
Storm verplaatst zich, gaat nu los in Stavoren.
Maar bij IJmuiden trekt het ook weer aan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
quote:Op donderdag 28 november 2024 08:28 schreef KingRoland het volgende:
Over windjes gesproken.. net een mega windje gelaten op kantoor
dat dit kan bij de big 5quote:Op donderdag 28 november 2024 08:33 schreef KingRoland het volgende:
Heel de verdieping te ruiken inmiddels
Met straks een graad of 8/9, dus helemaal primaquote:
Vergeet je zonnebrand, sandalen en korte broek nietquote:Op donderdag 28 november 2024 09:52 schreef RamboDirk het volgende:
Weer de zonnebril bij de hand vandaag, gaat in ieder geval tot volgende week woensdag niet meer af zo te zien. Wat een najaar.
Korte broek en slippersgenot. Kan prima vandaagquote:Op donderdag 28 november 2024 12:55 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Vergeet je zonnebrand, sandalen en korte broek niet
Nee, maar tegenwoordig plakken we overal klimaatverandering op, ook al is dat ongegrond.quote:Op donderdag 28 november 2024 13:59 schreef INViCTuS het volgende:
Hier word je dan wel een beetje moe van. Bedoel, dit zijn stormen die jaarlijks voorkomen en wat ook al tientallen jaren zo is, maar nu ineens is die natter? Zo'n storm als gister is toch niet bijzonder of heel anders dan "normaal"
[ x ]
Ik kan wel iets in komen, dat woordje klimaatverandering had er niet bij gemoeten.quote:Op donderdag 28 november 2024 13:59 schreef INViCTuS het volgende:
Hier word je dan wel een beetje moe van. Bedoel, dit zijn stormen die jaarlijks voorkomen en wat ook al tientallen jaren zo is, maar nu ineens is die natter? Zo'n storm als gister is toch niet bijzonder of heel anders dan "normaal"
[ x ]
Maar ben je niet ongerust over je huis etc met zulke windstoten? Bedoel windstoten boven de 140 km/u is de kans dat je dak eraan gaat redelijk aanwezig.quote:Op donderdag 28 november 2024 17:19 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ik kan wel iets in komen, dat woordje klimaatverandering had er niet bij gemoeten.
De afgelopen jaaaaaren hebben we ook veel droogte stormen gehad waarbij de aantal mm neerslag wel mee valt. Echter was het gisteren wel behoorlijk nat te noemen, iig natter dan de afgelopen stormen.
Maar klimaatverandering is wel heel makkelijk natuurlijk om dit aan te koppelen met deze storm![]()
Het is maar goed dat die stingjet niet op gang kwam, dat had hier in het noorden windstoten van meer dan 140km/h kunnen opleveren. (Stiekem vind ik dit wel een gemiste kans![]()
)
Zo moeilijk is het niet. Door klimaatverandering is het water van de oceanen warmer geworden. Warmere zee zorgt voor meer neerslag.quote:Op donderdag 28 november 2024 13:59 schreef INViCTuS het volgende:
[ x ]
Maar het ging nu specifiek over deze storm. Al zoveel van gehad. Net als de hoeveelheden regen daarbij. Niks abnormaal aan. Trouwens, de hoeveelheid was niet eens extreem. Partij regen zat ook nog op het kf eind van de dagquote:Op donderdag 28 november 2024 18:21 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
Zo moeilijk is het niet. Door klimaatverandering is het water van de oceanen warmer geworden. Warmere zee zorgt voor meer neerslag.
De storm opzich is vrij normaal, maar net als in de zomer wordt de neerslag steeds heviger!
En zo nemen meer en meer mensen het niet serieus.quote:Op donderdag 28 november 2024 13:59 schreef INViCTuS het volgende:
[ x ]
Is simpelweg objectief te meten natuurlijk.quote:Op donderdag 28 november 2024 13:59 schreef INViCTuS het volgende:
[ x ]
Ja ze brainwashen het er goed in bij de mensen.quote:Op donderdag 28 november 2024 13:59 schreef INViCTuS het volgende:
[ x ]
Vooral dit is irritant, maar vaak zijn dit wel echt sneue huilstruiken die een hoop onzin uitkramen en er precies niks van begrijpen. Die beginnen over "cloud seeding" en "chemtrails" en van die onzin. Man man man 🤦. Die mensen zouden ze echt het stemrecht moeten ontnemen.quote:Op donderdag 28 november 2024 18:30 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En zo nemen meer en meer mensen het niet serieus.
Het staat er niet los van. Deze storm kwam van de oceaan die al enige tijd warmer is dan normaal. En al is het maar 1 graad, dan scheelt dat al enorm in de hoeveelheid neerslag die er valt.quote:Op donderdag 28 november 2024 18:25 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Maar het ging nu specifiek over deze storm. Al zoveel van gehad. Net als de hoeveelheden regen daarbij. Niks abnormaal aan. Trouwens, de hoeveelheid was niet eens extreem. Partij regen zat ook nog op het kf eind van de dag
Wat jij zegt klopt wel, maar staat hier los van. Ze roepen tegenwoordig te pas en te onpas "klimaatverandering".
Maar goed we zijn toch al te laat vrees ikquote:En zo nemen meer en meer mensen het niet serieus.
Geen idee of de zee voor onze kust nu zoveel warmer is als voorgaande jaren.quote:Op donderdag 28 november 2024 19:47 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
Het staat er niet los van. Deze storm kwam van de oceaan die al enige tijd warmer is dan normaal. En al is het maar 1 graad, dan scheelt dat al enorm in de hoeveelheid neerslag die er valt.
En wat Nattekat zegt....
[..]
Maar goed we zijn toch al te laat vrees ik
https://www.nu.nl/klimaat(...)cht-in-november.htmlquote:Het zuidwesten van Frankrijk had eerder deze week te maken met nachttemperaturen tot 26,9 graden Celsius. Zulke tropische temperaturen zijn "zeer uitzonderlijk" in de zomer, "laat staan in november", zegt een klimatoloog van Météo France tegen The Guardian.
Wel een hele bizarre temperatuur, maar onderschat föhn niet.quote:Op donderdag 28 november 2024 19:58 schreef jcdragon het volgende:
Bizar!
[..]
https://www.nu.nl/klimaat(...)cht-in-november.html
Het water is veel warmer.quote:Op donderdag 28 november 2024 19:56 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Geen idee of de zee voor onze kust nu zoveel warmer is als voorgaande jaren.
Te laat zijn we sowieso. Maar de grootste oorzaak hoor je ook niet vaak, zeker in de politiek niet. Alles neemt toe met de hoeveelheid mensen en die is extreem gestegen in de laatste 20-50 jaar. Overbevolking= te veel consumptie, productie, uitstoot en alles. We kunnen ons gedrag en producten wel verbeteren of de uitstoot minderen, maar de hoeveelheid mensen stijgt nog steeds.
Waar vind je de temperaturen van het water voor onze kust? Dit is vooral de hele Atlantische bassinquote:Op donderdag 28 november 2024 20:03 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
Het water is veel warmer.
[ link | afbeelding ]
Daar ontstaan de stormen.quote:Op donderdag 28 november 2024 20:12 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Waar vind je de temperaturen van het water voor onze kust? Dit is vooral de hele Atlantische bassin
Het bestaat al sinds de jaren 70, dat gekkoot met het weer.quote:Op donderdag 28 november 2024 19:30 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Vooral dit is irritant, maar vaak zijn dit wel echt sneue huilstruiken die een hoop onzin uitkramen en er precies niks van begrijpen. Die beginnen over "cloud seeding" en "chemtrails" en van die onzin. Man man man 🤦. Die mensen zouden ze echt het stemrecht moeten ontnemen.
Maar goed, andere discussie
Nee hoor, met de storm van 28 oktober 2013 viel het qua schade hier ook wel mee moet ik zeggen, toen kwam het tot Lauwersoog 152km/h, iets verderop buiten mijn stad had iemand uitschieters van 142km/h, ik zelf pakte een 111km/h op dak, maar in die tijd was het station nog geen 1 meter boven de schoorsteen uit dus werkelijk zal wel wat hoger hebben gelegen.quote:Op donderdag 28 november 2024 17:38 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Maar ben je niet ongerust over je huis etc met zulke windstoten? Bedoel windstoten boven de 140 km/u is de kans dat je dak eraan gaat redelijk aanwezig.
quote:Waar het gisteravond aan de ene kant van de provincie aanzienlijk rustig was, was het aan de andere kant flink aan het spoken. De windmeter van Martien Boon uit Cocksdorp op Texel schoot even naar windkracht 13. "Nog nooit gezien."
De kern van de storm trok volgens stormchaser Wouter van Bernebeek rechts over de Waddeneilanden, waardoor het op Texel enorm hard waaide, en een klein stukje verderop veel rustiger was. Dat heeft Martien ook gemerkt, die vol ongeloof naar zijn windmeter keek. "Hij schoot echt richting windkracht 13. Dat is echt orkaankracht. Dan heb je het zomaar over windstoten van 136 kilometer per uur", vertelt hij.
Dat heeft hij naar eigen zeggen in de laatste 20 jaar niet meegemaakt. Het huis, dat hij zelf heeft gebouwd, staat nog fier overeind. Erg veel zorgen heeft hij zich niet gemaakt. "Ben je gek, we pakken altijd de volle wind dus ik ben wel wat gewend."
De storm bereikte tussen 19.00 uur en 20.00 uur haar hoogtepunt, en trok toen redelijk snel weer weg. Dat merkte Martien ook: "Het was echt heel kort heel hevig. We hebben alles goed vastgebonden, dus niks vloog weg. Inmiddels is het weer rustig, hoor. De meter staat op windkracht 3 op het moment."
Veel schade
Dat Texel het zwaar te voortduren heeft gehad, blijkt wel uit de schade. De storm heeft voor veel omgewaaide bomen en schuttingen gezorgd, en ook waaide er een deel van het dak van het garagebedrijf ATTS af in Oudeschild. Buurtbewoners sloegen de handen ineen en besloten de boel op te ruimen.
Windkracht 13 bestaat nietquote:Op donderdag 28 november 2024 22:44 schreef ddx het volgende:
https://www.nhnieuws.nl/n(...)-dat-is-orkaankracht
[..]
Dat dacht ik ook ja, maar schijnbaar toch onofficieel ofzo :quote:
quote:Beauforts belangrijkste prestatie was om de schaal va Beaufort landonafhankelijk te maken. In 1835 werd de schaal van Beaufort als universeel geldig aangenomen op de Eerste Internationale Meteorologische Conferentie in Brussel. In 1949 werd het bij besluit van de Internationale Meteorologische Organisatie (WMO) uitgebreid naar 17 categorieën, maar in 1970 voerde de WMO de 12-delige schaal opnieuw in. De classificaties van Beaufort zijn nog steeds geldig, maar metingen geven de windsnelheid nu meestal in meters per seconde of in kilometers per uur aan.
https://www.weerenradar.n(...)76-a396-47439da520f7
Fris, maar niet ijzig koud wat mij betreft. Er staat amper wind dus het voelt eerder gewoon rond 0 aan.quote:
Dat is wel fris, niet koudquote:Op vrijdag 29 november 2024 08:56 schreef dick_laurent het volgende:
Graadje of 9 a 10 vanmorgen.... koud!
Iets meer maar? Dit is normaal?quote:Op vrijdag 29 november 2024 10:21 schreef INViCTuS het volgende:
Zozo, hetismewat, maar De Bilt iets meer zon uren dan normaal (67) voor november. Iets minder grijze treurnis dan gebruikelijk elk jaar. Elk uur extra is mooi meegenomen.
Noorden van Spanje is wel bloedheet voor de tijd van het jaar.quote:Op vrijdag 29 november 2024 08:56 schreef dick_laurent het volgende:
Graadje of 9 a 10 vanmorgen.... koud!
Bizar was dat iddquote:Op vrijdag 29 november 2024 10:22 schreef Elan het volgende:
[..]
Noorden van Spanje is wel bloedheet voor de tijd van het jaar.
Las dat het in Zuid Frankrijk lokaal maandagochtend bijna 27 graden was om 04:00 in de nacht
Vandaag krijgen we hier ook een uitschieter naar 26 graden in de middag zag ik.quote:Op vrijdag 29 november 2024 10:22 schreef Elan het volgende:
[..]
Noorden van Spanje is wel bloedheet voor de tijd van het jaar.
Las dat het in Zuid Frankrijk lokaal maandagochtend bijna 27 graden was om 04:00 in de nacht
Oh jaloers manquote:Op vrijdag 29 november 2024 10:23 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Vandaag krijgen we hier ook een uitschieter naar 26 graden in de middag zag ik.Dat wordt in de lunchpauze lekker Koos Shirtloos in de zon chillen en mijn best doen niet in slaap te vallen
We zitten hier nu rond de 190 uur voor November tot en met gisteren. Met vandaag en morgen erbij en geen wolkje aan de hemel gaan we denk ik op iets van 205 uur uitkomen totaal.quote:Op vrijdag 29 november 2024 10:21 schreef INViCTuS het volgende:
Zozo, hetismewat, maar De Bilt iets meer zon uren dan normaal (67) voor november. Iets minder grijze treurnis dan gebruikelijk elk jaar. Elk uur extra is mooi meegenomen.
UV index 2 gemiddeld, dus je moet er echt lang in zitten wil je een kleurtje krijgen, maar als je een bleke huid hebt? Dan ja, lukt het wel. Je kan de zon hier nu een beetje qua kracht vergelijken met begin oktober in NL. Prettig warm, maar niet brandend heet.quote:Op vrijdag 29 november 2024 10:25 schreef Elan het volgende:
[..]
Oh jaloers man
Heeft de zon dan nog een beetje kracht, als in krijg je er een kleurtje van?
Kun je nagaan hoe goed november dus eigenlijk normaal is, als je nu het gevoel had dat je voor een november extreem veel zon hebt gezienquote:Op vrijdag 29 november 2024 10:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Iets meer maar? Dit is normaal?
Ik dacht echt dat dit een uitzonderlijk zonnige maand was
Het is meer een kwestie van hoe laag mijn lat momenteel ligt door lange tijd ellende.quote:Op vrijdag 29 november 2024 10:40 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Kun je nagaan hoe goed november dus eigenlijk normaal is, als je nu het gevoel had dat je voor een november extreem veel zon hebt gezien
Twee jaar geleden was wel extreem zonnig voor november.
Hebben toch zeker sinds half juli gewoon echt prima weer voor wat je mag verwachten voor de tijd van het jaar, niet?quote:Op vrijdag 29 november 2024 10:43 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het is meer een kwestie van hoe laag mijn lat momenteel ligt door lange tijd ellende.
2 jaar ellende is echt niet op eens vergeven en vergeten.quote:Op vrijdag 29 november 2024 10:48 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Hebben toch zeker sinds half juli gewoon echt prima weer voor wat je mag verwachten voor de tijd van het jaar, niet?
Laat de winter en het voorjaar achter je
Voor de Bilt is 67 normaal. Komen we iets bovenquote:Op vrijdag 29 november 2024 10:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Iets meer maar? Dit is normaal?
Ik dacht echt dat dit een uitzonderlijk zonnige maand was
Wou dat wij minimaal de 100 zouden halen. Gemiddelde mag hier best omhoogquote:Op vrijdag 29 november 2024 10:26 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
We zitten hier nu rond de 190 uur voor November tot en met gisteren. Met vandaag en morgen erbij en geen wolkje aan de hemel gaan we denk ik op iets van 205 uur uitkomen totaal.
[..]
UV index 2 gemiddeld, dus je moet er echt lang in zitten wil je een kleurtje krijgen, maar als je een bleke huid hebt? Dan ja, lukt het wel. Je kan de zon hier nu een beetje qua kracht vergelijken met begin oktober in NL. Prettig warm, maar niet brandend heet.
Mee eens, zeker de eerste helft.quote:Op vrijdag 29 november 2024 10:22 schreef Haags het volgende:
November was gewoon een prima maand. Weinig mis mee.
Klimaatvrij of niet, ik snap nooit dat mensen de weg op gaan in gevaarlijke omstandigheden voor iets als werk. Tenzij het onderdeel van je werk is uiteraard (hulpdiensten bijvoorbeeld).quote:
Wow, damn... interessant haha...ik had hier dus oprecht nog geen enkele notie vanquote:
Grappig, de Bilt juist niet.quote:
Je kijkt weer eens alleen naar zonneschijn. In de eerste helft van november viel er amper regen, daarom was het meer dan prima weer te noemen.quote:Op vrijdag 29 november 2024 13:43 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Grappig, de Bilt juist niet.
betrekking tot de novembercijfers uit De Bilt valt de eerste decade op. Het tijdvak 1-10 november telde zes zonloze dagen (waarvan 5 op rij), maar vooral dankzij drie stralende dagen op rij (88 procent op de 4de!) werden toch nog 30 uren zon geregistreerd.
Nou ja, dit schreef Jan Visser en ging specifiek alleen over de zonneschijn.quote:Op vrijdag 29 november 2024 14:16 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Je kijkt weer eens alleen naar zonneschijn. In de eerste helft van november viel er amper regen, daarom was het meer dan prima weer te noemen.
Dat ligt vooral aan jou en je oeverloze gesomber over het weer. Vermoeiend gedoe zeg, leer eens genieten aub.quote:Op vrijdag 29 november 2024 14:55 schreef INViCTuS het volgende:
Hoe je 6 zonlonze dagen achter elkaar prima wil noemen is mij een raadsel? Dat was redelijk mistig,somber en treurnis allom.
Het is dan ook echt korte broeken-weer vandaagquote:Op vrijdag 29 november 2024 16:13 schreef dick_laurent het volgende:
Heb de korte broek ook maar weer eens aangetrokken vandaag @:Geschiedkundige
Haha! Ik constateer alleen, hè. Ik kan er niks aan veranderen en het is het enige weer dat we hebben, dus we motten het ermee doen. Jij had gewoon een verkeerde woordkeuzequote:Op vrijdag 29 november 2024 15:50 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat ligt vooral aan jou en je oeverloze gesomber over het weer. Vermoeiend gedoe zeg, leer eens genieten aub.
Je constateert en koppelt daar conclusies aan die nogal subjectief zijn. In de eerste helft van november scheen de zon ruim 40 uur, weliswaar niet echt evenredig verdeeld over 15 dagen, maar het was ook zeker niet alleen maar "grijze treurnis". Als het dan ook nog eens vrijwel droog is, kunnen we al behoorlijk blij worden itt eerdere jaren wat mij betreft. En Oktober was ook al zo'n relatief zonnige en droge maand.quote:
Wat een hel moeten die dagen voor je geweest zijnquote:Op vrijdag 29 november 2024 13:43 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Grappig, de Bilt juist niet.
betrekking tot de novembercijfers uit De Bilt valt de eerste decade op. Het tijdvak 1-10 november telde zes zonloze dagen (waarvan 5 op rij), maar vooral dankzij drie stralende dagen op rij (88 procent op de 4de!) werden toch nog 30 uren zon geregistreerd.
Sowieso beter dan vorig jaar! Tot nu toequote:Op vrijdag 29 november 2024 17:15 schreef Geschiedkundige het volgende:
Najaar is echt wel prima voor mijn gevoel hoor. Héél veel buiten geweest en veelal droog gehouden
Eerst nog een steenkoude winterquote:Op vrijdag 29 november 2024 17:26 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Sowieso beter dan vorig jaar! Tot nu toe
Zondag begint de meteorologische winter al. Herfst vloog voorbij.
Betekent ook steeds dichterbij de meteorologische lente
Ik tel 14 min of meer zonloze dagen en nog een paar bijna zonloze dagen. Dus wat, iets van 27% van de totaal mogelijke zonuren heeft ie geschenen?quote:Op vrijdag 29 november 2024 17:25 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
Wat een hel moeten die dagen voor je geweest zijn![]()
Plaatje zegt vaak meer hoe het er daadwerkelijk uit zag.
[ afbeelding ]
67.4 tegen normaal 65.5 uur aan zonneschijn deze maand.quote:Op vrijdag 29 november 2024 17:33 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik tel 14 min of meer zonloze dagen en nog een paar bijna zonloze dagen. Dus wat, iets van 27% van de totaal mogelijke zonuren heeft ie geschenen?
Bedoel, als je het hebt over de 'normaal' die past bij het NLse klimaat dan ja sure, het "klopt" redelijk met de normaal.
Maar daar is dan ook wel alles mee gezegd.
quote:Op vrijdag 29 november 2024 17:38 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
67.4 tegen normaal 65.5 uur aan zonneschijn deze maand.
Mooier kunnen we het niet maken.quote:Op vrijdag 29 november 2024 17:40 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
WAT een excessen!
Maar vandaag en morgen komen daar nog bijquote:Op vrijdag 29 november 2024 17:41 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
Mooier kunnen we het niet maken.
Kan alleen maar meer worden dusquote:Op vrijdag 29 november 2024 17:48 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Maar vandaag en morgen komen daar nog bij
Ik woon gelukkig niet in De Bilt en was daarnaast de eerste 8 november dagen in Korea, dus die gelukkig gemistquote:Op vrijdag 29 november 2024 17:25 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
Wat een hel moeten die dagen voor je geweest zijn![]()
Plaatje zegt vaak meer hoe het er daadwerkelijk uit zag.
[ afbeelding ]
Het is gelukkig beter of iig droger dan vorig jaar, maar verder vrij Nederlands herfstig. Echt niet bijster mooi. Wel paar dagen die eruit springen.quote:Op vrijdag 29 november 2024 17:33 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik tel 14 min of meer zonloze dagen en nog een paar bijna zonloze dagen. Dus wat, iets van 27% van de totaal mogelijke zonuren heeft ie geschenen?
Bedoel, als je het hebt over de 'normaal' die past bij het NLse klimaat dan ja sure, het "klopt" redelijk met de normaal.
Maar daar is dan ook wel alles mee gezegd.
De beste week van deze maand gemist dus, zegt voldoende.quote:Op vrijdag 29 november 2024 18:02 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ik woon gelukkig niet in De Bilt en was daarnaast de eerste 8 november dagen in Korea, dus die gelukkig gemist
[..]
Ik had daar gelukkig nog meer zon en daarbij ook nog eens betere temperaturen. Laatste 2/3 dagen waren fris, maar daarvoor 12-15 en de week ervoor zelfs 18-22quote:Op vrijdag 29 november 2024 18:22 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
De beste week van deze maand gemist dus, zegt voldoende.
Zuid Korea, ander continent, breedtegraad etc.quote:Op vrijdag 29 november 2024 18:35 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ik had daar gelukkig nog meer zon en daarbij ook nog eens betere temperaturen. Laatste 2/3 dagen waren fris, maar daarvoor 12-15 en de week ervoor zelfs 18-22
Klopt, ligt ter hoogte van Noord Spanje, geloof ik.quote:Op vrijdag 29 november 2024 19:29 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zuid Korea, ander continent, breedtegraad etc.
Zuid Spanje eerder, en als je zuidelijker in het land gaat zit je al op de breedtegraad van noord Marokko.quote:Op vrijdag 29 november 2024 19:33 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Klopt, ligt ter hoogte van Noord Spanje, geloof ik.
Al was het daar afgelopen week dus prijs. M'n nicht zit daar nog en stuurde wat mooie sneeuw foto's. Er vielen dikke pakketten
[ x ]
In de zomer is dat daar dan ook tyfus heet en niet te doen.quote:Op vrijdag 29 november 2024 19:34 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Zuid Spanje eerder, en als je zuidelijker in het land gaat zit je al op de breedtegraad van noord Marokko.
Hier met 50mm een wat schrale buit dan maar misschien leuk om dan naar Griekenland te gaanquote:
Echt vervelend dat herfst halfjaarquote:Op zaterdag 30 november 2024 08:53 schreef Geschiedkundige het volgende:
Nu weer strakblauwe lucht overigens
De wintertijd is net een maand bezig, hè. Maar de eerste maand valt niet tegen, inderdaad. Eens een jaar waarin het begin iig goed is. Maar hebben nog even te gaanquote:Op zaterdag 30 november 2024 09:44 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Echt vervelend dat herfst halfjaar
De billt net zo… Pakt ook regelmatig een 24.9 of 29.9 in de zomer terwijl alle stations er omheen gewoon 25+ of 30+ pakkenquote:Op zaterdag 30 november 2024 08:27 schreef Geschiedkundige het volgende:
Zonuren van station Arcen hou ik al langer in de gaten. Die neem ik ook nooit meer serieus.
Gisteren is er 2.6 uur zon bijgekomen. De hele dag heeft hier de zon geschenen.Niet de eerste keer dat het gebeurd. Of er hangt daar altijd een wolk.
Trollstation.
De Bilt is sowieso een troll station.quote:Op zaterdag 30 november 2024 10:29 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
De billt net zo… Pakt ook regelmatig een 24.9 of 29.9 in de zomer terwijl alle stations er omheen gewoon 25+ of 30+ pakken
Ook bizar ja.quote:Op zaterdag 30 november 2024 10:29 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
De billt net zo… Pakt ook regelmatig een 24.9 of 29.9 in de zomer terwijl alle stations er omheen gewoon 25+ of 30+ pakken
Naja to be fair, het verschil/gevoel tussen een 24.9 of 25 of 29.9 of 30 zal geen mens kunnen onderscheiden natuurlijk...quote:Op zaterdag 30 november 2024 10:53 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ook bizar ja.
Eigenlijk is het altijd veel beter weer dan die stations ons doen geloven
Ja tuurlijk, was ook niet heel serieus bedoeld.quote:Op zaterdag 30 november 2024 11:05 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Naja to be fair, het verschil/gevoel tussen een 24.9 of 25 of 29.9 of 30 zal geen mens kunnen onderscheiden natuurlijk...
Maar het is meer de 'troll' dat er dan officieel geen landelijk zomerse/tropische dag wordt geregistreerd.
Voor mijn gevoel een vrij droge maand, maar wel enkele kletsnatte dagen die blijkbaar dusdanig nat waren dat we teveel neerslag hebben.quote:Op zaterdag 30 november 2024 15:36 schreef INViCTuS het volgende:
Dankzij een krachtig hogedrukgebied, waarvan het zwaartepunt inmiddels boven Polen is aangekomen, verloopt de laatste dag van november droog. November als geheel is, uitgaande van de voorlopige cijfers van de KNMI-neerslagstations, uitgekomen op een landelijk gemiddelde van 100 tegen normaal 80 mm. Ruimschoots te nat dus. Het overzicht volgt later dit weekeinde.
Heb de eerste 7 dagen gemist, maar de rest van de maand was voor mijn gevoel echt een maand met pieken en dalen, betreft weer. Als de zon scheen, dan deed ie dat gelijk goed en relatief lang, maar de mindere dagen waren gelijk vrij nat.quote:Op zaterdag 30 november 2024 16:15 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Voor mijn gevoel een vrij droge maand, maar wel enkele kletsnatte dagen die blijkbaar dusdanig nat waren dat we teveel neerslag hebben.
Ah, ik heb ook maar 53 mm gemeten in november dit jaar. Vorig jaar 147 mmquote:Op zaterdag 30 november 2024 16:39 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Heb de eerste 7 dagen gemist, maar de rest van de maand was voor mijn gevoel echt een maand met pieken en dalen, betreft weer. Als de zon scheen, dan deed ie dat gelijk goed en relatief lang, maar de mindere dagen waren gelijk vrij nat.
Al lang fijn dat het niet zo erg is als vorig jaar. Grondwaterstanden zijn hier nog steeds aan de hoge kant.
zoals elk jaar dit.quote:Op zondag 1 december 2024 01:40 schreef MissHobje het volgende:
Polar low geruchten *snil* veel enzo![]()
![]()
[ x ]
Ik las eerst "op het strand gelegen"quote:Op zondag 1 december 2024 12:37 schreef Pisces29 het volgende:
Wat een GODENdag.
Net een uur op het strand gelopen, heerlijk zacht.
Nee dat doe ik binnenkort. Kerstvakantiegenot.quote:Op zondag 1 december 2024 12:38 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ik las eerst "op het strand gelegen"
Polar lows zijn meestal heel kleinschalig, dus daar zal ik in het zuiden van het land geen last van hebben.quote:Op zondag 1 december 2024 01:40 schreef MissHobje het volgende:
![]()
[ x ]
12 dagen vooruit en nu al over beginnenquote:Op zondag 1 december 2024 01:40 schreef MissHobje het volgende:
![]()
[ x ]
Korte broeken weer?quote:Op zondag 1 december 2024 14:11 schreef Geschiedkundige het volgende:
Heerlijk korte broeken-weer wederom
Het is iedere dag korte broeken-weer.quote:Op zondag 1 december 2024 14:32 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Korte broeken weer?![]()
Wel lekker om met een dikke jas aan de deur uit te gaan
Dat sowieso... en zoiets als een polar low is dan eerder een anomalie in de langetermijn-verwachting.quote:Op zondag 1 december 2024 13:15 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
12 dagen vooruit en nu al over beginnenmaak me maar wakker als het zover is
Haha ja dat heb ik ook hoor, ze gaan aardig los op x hieroverquote:Op zondag 1 december 2024 13:15 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
12 dagen vooruit en nu al over beginnenmaak me maar wakker als het zover is
Klopt kans dat dit uitkomt is minimaal, polar low is best wel zeldzaam iets wat we hier in Nederland amper nog hebben.quote:Op zondag 1 december 2024 16:16 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Dat sowieso... en zoiets als een polar low is dan eerder een anomalie in de langetermijn-verwachting.
Ja die mensen sporen gewoon niet, let maar op volgende week is er niks meer van overquote:Op zondag 1 december 2024 19:57 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Haha ja dat heb ik ook hoor, ze gaan aardig los op x hierover
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Doe mee met het voorspellen van het weer!
Weekvoorspelling -- Week 1
Maandvoorspelling februari.
Jaarvoorspelling 2024 --- Jaarvoorspelling 2025!
En voor bloedhitte moet je in het prachtige bezette deel van oost Oekraïne zijn zo te zienquote:Op maandag 2 december 2024 10:34 schreef INViCTuS het volgende:
Komt helaas wel weer grafkou aan, waarschijnlijk. Hopelijk niet weer van dat net niet weer. Onder nul en sneeuw is goed 1-3 graden en kansloos knake weer niet
[ x ]
Lekker wel, een week zon. Zal hier nog wel paar maanden duren. Al was het weekend best ok qua weer.quote:Op maandag 2 december 2024 12:41 schreef bloodymary1 het volgende:
Terug van een weekje rondrijden op Sicilië. Was heerlijk. Alleen maar zon en 21 graden. In de bergen was het wat kouder, rond de 15, nog prima te doen. Er waren zelfs nog mensen op het strand en in de zee aan het zwemmen. Wat een prachtig eiland is het toch.
Hier nog wat gemist?
Ja, toen we zaterdag landden in Eindhoven waarschuwde iedereen al dat het heel koud was. Maar was prima te doen. Volle bak zon en vooral geen wind. Gisteren ook. Niks mis mee. En vandaag weer lekker zacht.quote:Op maandag 2 december 2024 12:44 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Lekker wel, een week zon. Zal hier nog wel paar maanden duren. Al was het weekend best ok qua weer.
Op naar de volgende vakantie
Kort gezegd: Gewoon erg natquote:
December gaat 200 zonuren krijgen. Kun je vast noteren.quote:Op dinsdag 3 december 2024 09:29 schreef bloodymary1 het volgende:
Weer een lekker zonnig dagje vandaag. Zonder wind.
* Pinnenmutske noteert: 200 zonurenquote:Op dinsdag 3 december 2024 09:51 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
December gaat 200 zonuren krijgen. Kun je vast noteren.
Hier helaas niet, maar ik hoop dat we de 40 halenquote:Op dinsdag 3 december 2024 09:51 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
December gaat 200 zonuren krijgen. Kun je vast noteren.
Prima zo jaquote:Op dinsdag 3 december 2024 09:29 schreef bloodymary1 het volgende:
Weer een lekker zonnig dagje vandaag. Zonder wind.
Die flikkers komen in het voorjaar weer de moestuin terroriseren zeker.quote:Op dinsdag 3 december 2024 18:40 schreef Zipportal het volgende:
Er zijn lang niet zoveel slakken meer.![]()
Waarschijnlijk wel en gezien alle natte geit blijven ze wel weer ffquote:Op dinsdag 3 december 2024 18:43 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Die flikkers komen in het voorjaar weer de moestuin terroriseren zeker.
Jaaa daarom net ff een vakantie geboekt naar een zonnig oord voor komende meiquote:Op dinsdag 3 december 2024 22:21 schreef SpeedyGJ het volgende:
Zaterdag gewoon niks aan de hand joh, pak een stoel en ga erbij zitten terwijl we een ons kunnen wachten op het echte leuke weer
quote:Op dinsdag 3 december 2024 20:33 schreef INViCTuS het volgende:
Vrijdag & zaterdag turbulent. Natte geit en winderig
[ x ]
Maar daar heb je nu niks aanquote:Op dinsdag 3 december 2024 23:32 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Jaaa daarom net ff een vakantie geboekt naar een zonnig oord voor komende mei![]()
O ja zeker welquote:
Hmmm daar zit wel wat inquote:Op dinsdag 3 december 2024 23:39 schreef MissHobje het volgende:
[..]
O ja zeker wel![]()
De voorpret, het uitkijken naar... man man zalig! dikke smile op mijn bekkie![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Dit idee alleen al sleept mij door de grijze natte koude massa heen. Hopelijk krijgen we nog de komende maanden wat snil en ijspret genot
Ohh jammer dat ze niet wil vliegenquote:Op dinsdag 3 december 2024 23:45 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Hmmm daar zit wel wat inik moet dat ook maar eens gaan doen alleen ja, alleen vrouwlief wil absoluut niet vliegen
Ja zelfs dan krijg ik der niet mee hoorquote:Op woensdag 4 december 2024 00:07 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ohh jammer dat ze niet wil vliegenis ze om te kletsen als het heel heel heeeeeeeeeeeeeel erg leuk is?
En anders met de auto of treinduurt iets langer maar ook prima toch. voorjaar en zomer is europa ook zalig!
Ohhh potverquote:Op woensdag 4 december 2024 00:11 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ja zelfs dan krijg ik der niet mee hoormisschien moet ik na 16 jaar toch maar wat anders gaan zoeken
(grapje
)
We zijn wel iets aan het plannen maar weten nog niet helemaal precieszolang het maar mooi weer is met aan het einde van de dag een vette onweersbui
Dat gaat wel goed komenquote:Op woensdag 4 december 2024 00:27 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ohhh potver![]()
Moet vast gaan lukken voor een leuke bestemming.. iets met bergen en een mooi meer ofzo (kan het zo lekker galmen met dat onweer)
HAhahha lekker alternatief, ik zou er geen problemen mee hebbenquote:Op woensdag 4 december 2024 01:08 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Dat gaat wel goed komen![]()
![]()
En anders stuur ik haar wel naar de noordpool
Malediven?quote:Op dinsdag 3 december 2024 23:32 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Jaaa daarom net ff een vakantie geboekt naar een zonnig oord voor komende mei![]()
Dat wordt Italië of de Westelijke Balkan dusquote:Op woensdag 4 december 2024 00:11 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ja zelfs dan krijg ik der niet mee hoormisschien moet ik na 16 jaar toch maar wat anders gaan zoeken
(grapje
)
We zijn wel iets aan het plannen maar weten nog niet helemaal precieszolang het maar mooi weer is met aan het einde van de dag een vette onweersbui
Hahaha ja ik ook niet al zoek ik liever de de blauwe zee en witte stranden opquote:Op woensdag 4 december 2024 01:27 schreef MissHobje het volgende:
[..]
HAhahha lekker alternatief, ik zou er geen problemen mee hebben
Itallie zou mijn oudste dochter wel heel leunk vindenquote:Op woensdag 4 december 2024 08:41 schreef Dven het volgende:
[..]
Dat wordt Italië of de Westelijke Balkan dus
December 10/11 graden met zon is echt ideaal.quote:Op woensdag 4 december 2024 09:40 schreef dick_laurent het volgende:
Lol. Ik zie volgende week hier gewoon meerdere dagen met een max van maar 10 a 11 graden in de middag![]()
![]()
Hollandsche december-temperaturen(maar wel met een zonnetje nog steeds zo te zien, dus ach
)
ftfyquote:Op woensdag 4 december 2024 10:26 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
December 18/20 graden met zon is echt ideaal.
Pyreneeën. Als het daar onweert..quote:Op woensdag 4 december 2024 00:27 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ohhh potver![]()
Moet vast gaan lukken voor een leuke bestemming.. iets met bergen en een mooi meer ofzo (kan het zo lekker galmen met dat onweer)
Als ik aan vorig jaar denk, kan ik alleen maar genieten van dagen als vandaag.quote:Op woensdag 4 december 2024 11:51 schreef Geschiedkundige het volgende:
Grijs, maar droog. Saai weer, maar we kunnen gewoon buitenspelen
Haha ja.. inmiddels wel een flets zonnetje. Oogt direct wat vriendelijkerquote:Op woensdag 4 december 2024 12:41 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Als ik aan vorig jaar denk, kan ik alleen maar genieten van dagen als vandaag.
Laten we dat aan onze specialist en nostradamus @Dr8gonOfLife vragen.quote:Op woensdag 4 december 2024 12:28 schreef Felagund het volgende:
Mooi stormpje zit er wel in de forecast voor a.s. zaterdag, ben benieuwd hoe sterk die wordt.
[ afbeelding ]
Het is even stil geworden rond deze user. Onlangs had ie het redelijk goed bij 't rechte eind met storm Conall!quote:Op woensdag 4 december 2024 13:12 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Laten we dat aan onze specialist en nostradamus @:Dr8gonOfLife vragen.
Vrijdag vooral weer die windstoten tot 120 km.quote:Op woensdag 4 december 2024 17:31 schreef SpeedyGJ het volgende:
Zeker mooi rustig dagje vandaag![]()
Vrijdag stormkansen even als zaterdag, maar ook voor de maandag lijkt er 1 en ander wat te ontwikkelen maar dan uit het noordoosten
Zou die 127,9km/h nog ingehaald kunnen worden? Het gaat momenteel vrij makkelijk voor zeer zware windstotenquote:Op woensdag 4 december 2024 19:53 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
Vrijdag vooral weer die windstoten tot 120 km.
We hebben nog een maand de tijd. Zou zo kunnenquote:Op woensdag 4 december 2024 19:55 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Zou die 127,9km/h nog ingehaald kunnen worden? Het gaat momenteel vrij makkelijk voor zeer zware windstoten
Dan gaan we dat de komende dagen zien maar zie wel dat qua windstoten voor het jaartotaalklassement niks uitmaaktquote:Op woensdag 4 december 2024 20:10 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
We hebben nog een maand de tijd. Zou zo kunnen
Uit die richting is storm idd wel uniekquote:Op woensdag 4 december 2024 20:20 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Dan gaan we dat de komende dagen zien maar zie wel dat qua windstoten voor het jaartotaalklassement niks uitmaaktzelfs de 140 die ik schatte schuif ik geen plek op als ik de windstoot op 140 zet lol.
Maar goed, een flinke klapper voor het einde van het jaar zou wel leuk zijn, een 160km/h uit het noordoosten zou wel een flinke klap worden, want die windstoten komen zelden uit die richting
Maar de storm van zaterdag heeft ook wel potentie zeg, alleen moet alles wel goed vallen natuurlijk.quote:Op woensdag 4 december 2024 20:39 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
Uit die richting is storm idd wel uniek
Vast welquote:Op woensdag 4 december 2024 22:40 schreef SpeedyGJ het volgende:
WKN / Wie maakt de langste ijspegel?
Zullen we dit ooit nog eens kunnen doen?
Dat is alweer ruim 12 jaar geleden!quote:Op woensdag 4 december 2024 22:40 schreef SpeedyGJ het volgende:
Ik ben maar binnen werk gaan doen. Warm in het zwembadquote:Op donderdag 5 december 2024 11:10 schreef bloodymary1 het volgende:
In mijn kantoor is het lekker warm. Met uitzicht op de kipjes, die gewoon gezellig lopen te scharrelen in de regen.
Je bent zwembad-tester geworden?quote:Op donderdag 5 december 2024 11:14 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ik ben maar binnen werk gaan doen. Warm in het zwembad![]()
Zou leuk zijnquote:Op woensdag 4 december 2024 22:40 schreef SpeedyGJ het volgende:
Alsjeblieft niet.quote:Op woensdag 4 december 2024 22:40 schreef SpeedyGJ het volgende:
Ik nog één weekquote:Op donderdag 5 december 2024 12:01 schreef Frutsel het volgende:
Matig dagje... kutregen.
Nog twee weken werken en dan twee weken vakantie... zin in
Nee, maar ons park heeft wel een zwembad en daar wat klusjes gedaan. Lekker warmquote:Op donderdag 5 december 2024 11:31 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Je bent zwembad-tester geworden?
Haha! Als kind wilde ik altijd matrassentester worden. N.a.v. een aflevering in de Donald Duck waar dat een baantje was en hij alleen maar de hele dag hoefde te gaan slapen om bedden te testen. Maar toen kon hij weer niet in slaap komen.quote:Op donderdag 5 december 2024 11:31 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Je bent zwembad-tester geworden?
Ieuw, ik schrok. Wat een rotkind.quote:Op donderdag 5 december 2024 12:47 schreef Mammietje het volgende:
Wat een treurnis vandaag.
[ afbeelding ]
Ja, zo zijn ze.quote:Op donderdag 5 december 2024 12:55 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ieuw, ik schrok. Wat een rotkind.
Mijn meest bizarre bijbaantje ooit is dat ik in een stadsbus mocht gaan zitten van beginhalte tot eindhalte, op de voorste stoel net achter de chauffeur om bij elke halte te tellen en op een kladblokje te noteren hoeveel mensen instapten. Ze wilden geloof ik toen een gemiddelde weten per halte op verschillende tijden ofzo.quote:Op donderdag 5 december 2024 12:54 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Haha! Als kind wilde ik altijd matrassentester worden. N.a.v. een aflevering in de Donald Duck waar dat een baantje was en hij alleen maar de hele dag hoefde te gaan slapen om bedden te testen. Maar toen kon hij weer niet in slaap komen.
Oh, dat is toch fantastisch! Zo jammer dat dat soort dingen niet meer bestaan.quote:Op donderdag 5 december 2024 13:13 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Mijn meest bizarre bijbaantje ooit is dat ik in een stadsbus mocht gaan zitten van beginhalte tot eindhalte, op de voorste stoel net achter de chauffeur om bij elke halte te tellen en op een kladblokje te noteren hoeveel mensen instapten. Ze wilden geloof ik toen een gemiddelde weten per halte op verschillende tijden ofzo.
Was zomerbaantje en het was voor drie weken. 5 dagen per week iets van 4 uur per dag in een bus zitten en beetje turven terwijl je met de chauffeur zit te ouwehoeren. Mooi man.
Hoe heet ie? Nattekat?quote:Op donderdag 5 december 2024 12:57 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ja, zo zijn ze.
Soms trekt het nog bij.
Bij dat kind heb je in elk geval nog de hoop dat het ooit ook weer stopt met janken.quote:
quote:Op donderdag 5 december 2024 14:01 schreef dick_laurent het volgende:
[ afbeelding ]
User @:nattekat wordt hier compleet gesloopt!
Ja dat is echt bizar lang geledenquote:Op donderdag 5 december 2024 11:06 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Dat is alweer ruim 12 jaar geleden!
Dat zou zeker leuk zijnquote:
Die paar maandjes per jaar wat kouquote:Op donderdag 5 december 2024 12:25 schreef Elan het volgende:
[..]
Alsjeblieft niet.
Ik wil gewoon weer 17 graden met oud en nieuw en zonder jas naar buiten.
O, die heb je hier in vele vormen en maten.quote:
Stilte voor de stormquote:Op woensdag 4 december 2024 13:29 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Het is even stil geworden rond deze user. Onlangs had ie het redelijk goed bij 't rechte eind met storm Conall!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |