Windkracht 13 bestaat nietquote:Op donderdag 28 november 2024 22:44 schreef ddx het volgende:
https://www.nhnieuws.nl/n(...)-dat-is-orkaankracht
[..]
Dat dacht ik ook ja, maar schijnbaar toch onofficieel ofzo :quote:
quote:Beauforts belangrijkste prestatie was om de schaal va Beaufort landonafhankelijk te maken. In 1835 werd de schaal van Beaufort als universeel geldig aangenomen op de Eerste Internationale Meteorologische Conferentie in Brussel. In 1949 werd het bij besluit van de Internationale Meteorologische Organisatie (WMO) uitgebreid naar 17 categorieėn, maar in 1970 voerde de WMO de 12-delige schaal opnieuw in. De classificaties van Beaufort zijn nog steeds geldig, maar metingen geven de windsnelheid nu meestal in meters per seconde of in kilometers per uur aan.
https://www.weerenradar.n(...)76-a396-47439da520f7
Fris, maar niet ijzig koud wat mij betreft. Er staat amper wind dus het voelt eerder gewoon rond 0 aan.quote:
Dat is wel fris, niet koudquote:Op vrijdag 29 november 2024 08:56 schreef dick_laurent het volgende:
Graadje of 9 a 10 vanmorgen.... koud!
Iets meer maar? Dit is normaal?quote:Op vrijdag 29 november 2024 10:21 schreef INViCTuS het volgende:
Zozo, hetismewat, maar De Bilt iets meer zon uren dan normaal (67) voor november. Iets minder grijze treurnis dan gebruikelijk elk jaar. Elk uur extra is mooi meegenomen.
Noorden van Spanje is wel bloedheet voor de tijd van het jaar.quote:Op vrijdag 29 november 2024 08:56 schreef dick_laurent het volgende:
Graadje of 9 a 10 vanmorgen.... koud!
Bizar was dat iddquote:Op vrijdag 29 november 2024 10:22 schreef Elan het volgende:
[..]
Noorden van Spanje is wel bloedheet voor de tijd van het jaar.
Las dat het in Zuid Frankrijk lokaal maandagochtend bijna 27 graden was om 04:00 in de nacht
Vandaag krijgen we hier ook een uitschieter naar 26 graden in de middag zag ik.quote:Op vrijdag 29 november 2024 10:22 schreef Elan het volgende:
[..]
Noorden van Spanje is wel bloedheet voor de tijd van het jaar.
Las dat het in Zuid Frankrijk lokaal maandagochtend bijna 27 graden was om 04:00 in de nacht
Oh jaloers manquote:Op vrijdag 29 november 2024 10:23 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Vandaag krijgen we hier ook een uitschieter naar 26 graden in de middag zag ik.Dat wordt in de lunchpauze lekker Koos Shirtloos in de zon chillen en mijn best doen niet in slaap te vallen
We zitten hier nu rond de 190 uur voor November tot en met gisteren. Met vandaag en morgen erbij en geen wolkje aan de hemel gaan we denk ik op iets van 205 uur uitkomen totaal.quote:Op vrijdag 29 november 2024 10:21 schreef INViCTuS het volgende:
Zozo, hetismewat, maar De Bilt iets meer zon uren dan normaal (67) voor november. Iets minder grijze treurnis dan gebruikelijk elk jaar. Elk uur extra is mooi meegenomen.
UV index 2 gemiddeld, dus je moet er echt lang in zitten wil je een kleurtje krijgen, maar als je een bleke huid hebt? Dan ja, lukt het wel. Je kan de zon hier nu een beetje qua kracht vergelijken met begin oktober in NL. Prettig warm, maar niet brandend heet.quote:Op vrijdag 29 november 2024 10:25 schreef Elan het volgende:
[..]
Oh jaloers man
Heeft de zon dan nog een beetje kracht, als in krijg je er een kleurtje van?
Kun je nagaan hoe goed november dus eigenlijk normaal is, als je nu het gevoel had dat je voor een november extreem veel zon hebt gezienquote:Op vrijdag 29 november 2024 10:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Iets meer maar? Dit is normaal?
Ik dacht echt dat dit een uitzonderlijk zonnige maand was
Het is meer een kwestie van hoe laag mijn lat momenteel ligt door lange tijd ellende.quote:Op vrijdag 29 november 2024 10:40 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Kun je nagaan hoe goed november dus eigenlijk normaal is, als je nu het gevoel had dat je voor een november extreem veel zon hebt gezien
Twee jaar geleden was wel extreem zonnig voor november.
Hebben toch zeker sinds half juli gewoon echt prima weer voor wat je mag verwachten voor de tijd van het jaar, niet?quote:Op vrijdag 29 november 2024 10:43 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het is meer een kwestie van hoe laag mijn lat momenteel ligt door lange tijd ellende.
2 jaar ellende is echt niet op eens vergeven en vergeten.quote:Op vrijdag 29 november 2024 10:48 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Hebben toch zeker sinds half juli gewoon echt prima weer voor wat je mag verwachten voor de tijd van het jaar, niet?
Laat de winter en het voorjaar achter je
Voor de Bilt is 67 normaal. Komen we iets bovenquote:Op vrijdag 29 november 2024 10:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Iets meer maar? Dit is normaal?
Ik dacht echt dat dit een uitzonderlijk zonnige maand was
Wou dat wij minimaal de 100 zouden halen. Gemiddelde mag hier best omhoogquote:Op vrijdag 29 november 2024 10:26 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
We zitten hier nu rond de 190 uur voor November tot en met gisteren. Met vandaag en morgen erbij en geen wolkje aan de hemel gaan we denk ik op iets van 205 uur uitkomen totaal.
[..]
UV index 2 gemiddeld, dus je moet er echt lang in zitten wil je een kleurtje krijgen, maar als je een bleke huid hebt? Dan ja, lukt het wel. Je kan de zon hier nu een beetje qua kracht vergelijken met begin oktober in NL. Prettig warm, maar niet brandend heet.
Mee eens, zeker de eerste helft.quote:Op vrijdag 29 november 2024 10:22 schreef Haags het volgende:
November was gewoon een prima maand. Weinig mis mee.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |