SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI Buienradar
• KNMI Pluim
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden of meld je aan in dit topic:
GC / FOK!users kaart (Google Maps) Nieuwe kaart, nieuwe kansen (update) #7
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
Ooh ik zie het nu ja! De eilanden, waddenzee en het ijsselmeer hebben een eigen waarschuwing. Kleine moeite dan toch om ook de provincies in brokken te hakken?quote:Op woensdag 27 november 2024 15:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
[..]
Wadden kunnen al apart genomen worden
Zeg wat doe jij in Gooreind en Wuustwezel? Dacht dat ik de enige was hier :pquote:Op woensdag 27 november 2024 16:06 schreef Pinnenmutske het volgende:
In Gooreind-Wuustwezel geen waarschuwing.
Wel natter dan nat en wind
Gelukkig nog niet zo koud, maar man man man wat een kansloos goor k*t weerquote:Op woensdag 27 november 2024 16:12 schreef Jor_Dii het volgende:
Koufront trekt hier nu over, wat een regen zeg!
Ja. Waait hier ook al lekker doorquote:Op woensdag 27 november 2024 16:44 schreef 12Beaufort het volgende:
Windstoten nemen nu toe. 87 km voor IJmuiden. En daar een windkracht 8.
Wonenquote:Op woensdag 27 november 2024 16:27 schreef Dunckie het volgende:
[..]
Zeg wat doe jij in Gooreind en Wuustwezel? Dacht dat ik de enige was hier :p
Tuinstoelen zag je ook al wat trillen idd.quote:Op woensdag 27 november 2024 17:21 schreef THEFXR het volgende:
hier in limboland ook al harde woei, de plastic zakken waren weggewaaid.
Jawel, toch? Sinterklaas tijd, hè. Hoor de wind waait door de bomenquote:
Schade is niet leuk.quote:Op woensdag 27 november 2024 18:12 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Jawel, toch? Sinterklaas tijd, hè. Hoor de wind waait door de bomen
Heb al een windje gelatenquote:Op woensdag 27 november 2024 17:44 schreef INViCTuS het volgende:
Moet zo ook een windje, denk ik.
Gelukkig inmiddels wel droog
Nee, dat niet.quote:
Dat is een lange rolmaat.quote:
Stevig windje wel iddquote:
Kan ik niet zien in het donker in de tuin. Zware meubels die ik al plat neergelegd had zijn al tegen de schutting aangevlogen.quote:
Hopelijk geen/nauwelijks schadequote:Op woensdag 27 november 2024 18:54 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Kan ik niet zien in het donker in de tuin. Zware meubels die ik al plat neergelegd had zijn al tegen de schutting aangevlogen.
Het mag wel weer stoppen. Niks leuk aan dit.
https://www.nhnieuws.nl/n(...)r-texel-uit-de-vaartquote:Veerpont naar Texel uit de vaart
Door de krachtige wind komen de veerboten van TESO om 19:00 uur niet uit. Volgens de vervoerder worden de onstuimige weersomstandigheden naar verwachting pas rond 21:00 uur minder intens. Reizigers wordt geadviseerd de situatie in de gaten te houden en alternatieven te overwegen.
Dat hangt van jou locatie af, het is een vlotte storm die ineens komt opzetten en daarna weer vlot afneemt.quote:Op woensdag 27 november 2024 19:22 schreef RamboDirk het volgende:
Wanneer is Conall Maas over zijn hoogtepunt heen?
Ik ben gescrubdquote:Op woensdag 27 november 2024 18:32 schreef Starhopper het volgende:
Ik ben nu onderweg naar t strand. Kijken naar de woei
1,5u geleden kwam de wind uit het zuiden (hier in Noord-Holland), draaide naar het westen en beukt nu flink uit het noordwestenquote:Op woensdag 27 november 2024 19:32 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ik ben gescrubdLekker hoor dat uitwaaien
![]()
De wind lijkt nu wel minder te zijn vergeleken met 1,5 uur geleden. Kan dat kloppen?
Ja sowieso hier aan de kust in Den Haag. Vond het allemaal meevallen. Maar zat dan ook niet in oranje gebied. Wel jammerquote:Op woensdag 27 november 2024 19:32 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ik ben gescrubdLekker hoor dat uitwaaien
![]()
De wind lijkt nu wel minder te zijn vergeleken met 1,5 uur geleden. Kan dat kloppen?
Ja. Same here. Ook NHquote:Op woensdag 27 november 2024 19:33 schreef ddx het volgende:
[..]
1,5u geleden kwam de wind uit het zuiden (hier in Noord-Holland), draaide naar het westen en beukt nu flink uit het noordwesten
Ik zit in Assendelft, nogsteeds 9 hier volgens buienradar.quote:Op woensdag 27 november 2024 19:37 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ja. Same here. Ook NHToen hij naar het NW draaide zo'n 1,5 uur geleden ging het echt goed los. Jij zit een stuk noordelijker in NH neem ik aan? Lijkt namelijk echt af te nemen hier. De windstoten dan.
Ooh das niet ver hier vandaan. Misschien dat ik dan verpest ben door de wandeling buiten en het voor mn gevoel minder lijktquote:Op woensdag 27 november 2024 19:46 schreef ddx het volgende:
[..]
Ik zit in Assendelft, nogsteeds 9 hier volgens buienradar.
Ja! De isobaren liggen heel dicht op elkaar daar!quote:
Het oogquote:
quote:
Jup las het net ook, is Henk d'r aan hequote:Op woensdag 27 november 2024 19:58 schreef SpeedyGJ het volgende:
Amateurstation op Texel pakt een 131km/h
Weerstation Texel
Wordt hier nu ook opeens stuk minder, maar kan ook komen doordat wind nog wat meer naar het noorden is gedraaid.quote:Op woensdag 27 november 2024 19:51 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ooh das niet ver hier vandaan. Misschien dat ik dan verpest ben door de wandeling buiten en het voor mn gevoel minder lijkt
Yepsquote:Op woensdag 27 november 2024 20:08 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Jup las het net ook, is Henk d'r aan he
En straks gaat het helemaal los bij jequote:Op woensdag 27 november 2024 20:07 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]klopt en kan je zeggen dat het echt heel apart is, dat te bedenken dat het verderop gewoon van alles in de ronde vliegt
Echt hard hoor, zal helaas her en der wel schade zijn.quote:Op woensdag 27 november 2024 20:10 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Yepsinmiddels gaat het op Vlieland nog iets harder, 128km/h nu momenteel.
Wel lijkt het erop dat de daling daar nu wel wordt ingezet, net geen 11bft geweest.
ADquote:In Lochem (Gelderland) is een boom omgewaaid en op een fietser terecht gekomen. De hulpdiensten zijn massaal ter plaatse. De brandweer heeft het slachtoffer inmiddels onder de boom vandaan gehaald.
Het ambulancepersoneel is druk bezig met het verlenen van hulp. Het slachtoffer wordt gereanimeerd aldus de politie. Het letsel is ernstig. De weg is afgesloten.
quote:
Ja die komt heel snel opzetten, dat zie we ook weer terug op de kaarten.quote:Op woensdag 27 november 2024 20:11 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
Ineens trok de wind gigantisch aan hier.
Ja bizar eigenlijk, en dat te bedenken dat er vanmorgen nog geen eens een storm aanwezig en dat dit allemaal in een aantal uren is ontstaan.quote:Op woensdag 27 november 2024 20:12 schreef Starhopper het volgende:
[..]
En straks gaat het helemaal los bij je
Iets met windstoten en nattigheid, en die vrees heb ik hier namelijk ookquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |