Dat zei ik ook al. En die mensen moeten ook lekker bidden of roken in hun pauze. Maar dat kan dan buiten of thuis of in de moskee.quote:Op woensdag 27 november 2024 17:57 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Nieuws: dat doen ze ook in hun eigen pauze. Is eigen tijd.
Wat een of ander statuut zegt boeit me niets. Is toch niet rechtsgeldig.quote:
Het probleem is dat sommige users hier alles aangrijpen om de islam te bashen.quote:Op woensdag 27 november 2024 17:44 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik snap werkelijk niet wat het probleem is. Die mensen doen geen vlieg kwaad. Willen alleen rustig kunnen bidden. In hun eigen tijd.
Religie is bijna een scheldwoord in onze maatschappij. We doen er niet meer aan. Dat lijkt me de reden voor zoveel weerstand.
Ja, echt doodvervelend, die mensen die het alleen maar over de islam kunnen hebben.quote:Op woensdag 27 november 2024 17:59 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Inderdaad.
Want het draait D66 namelijk puur om de Islam. Daarom wilde D66 tijdens de vorige verkiezingen ook al 'Islamitisch bankieren' in Nederland mogelijk maken, wat bankieren (of financieren) in lijn met de sharia-wetgeving is.
Dit terwijl men de afgelopen decennia alles heeft gedaan om secularisering aan te wakkeren in Nederland. Zie bijvoorbeeld:
D66 wil bijbelse tradities schrappen, christenen zijn het zat
Waarom strijdt D66 tegen geloof?
Het bizarre offensief van D66 tegen het christendom
D66 wil verwijzing naar God uit de wet halen
De beeldenstorm van D66 tegen christelijke wortels
D66: Nederland is niet joods-christelijk maar seculier en liberaal
En zoals je wel uit het laatste stuk kunt lezen, heeft ook de PvdA schuld aan het hele gebeuren:
[..]
Zelfs toen (2007) waren progressief liberaal en progressief links al bezig met het afremmen van de Christelijk-Joodse inslag van Nederland en het doelbewust faciliteren van de Islam.
Prima natuurlijk als mensen dit vinden, maar wees er dan eerlijk over. Erken gewoon dat om wat voor redenen dan ook een deel van progressief liberaal en progressief links, zich meer thuisvoelt bij de Islam en de oorspronkelijk Christelijk-Joodse inslag van het Westen. Niet voor niets zijn dit ook de mensen die op vakantie gaan naar plekken zoals Tehran en Islamabad.
Het is verboden.quote:Op woensdag 27 november 2024 17:54 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ze WONEN hier. Ze LEVEN hier. In Nederland.
Je kunt hoog en laag springen maar het is zo.
Ja en geloof. Wij geloven zelf bijna niet meer. En dus mogen anderen daarin niet gefaciliteerd worden.quote:Op woensdag 27 november 2024 18:01 schreef probeer het volgende:
[..]
Het probleem is dat sommige users hier alles aangrijpen om de islam te bashen.
Wat is verboden..?quote:Op woensdag 27 november 2024 18:02 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Het is verboden.
Kunnen ze hoog en laag springen (moslims natuurlijk weer -welke andere gelovigen zorgen er ook voor woede en onrust?) maar het is zo.
Nee hoor.quote:Op woensdag 27 november 2024 18:02 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Het is verboden.
Kunnen ze hoog en laag springen (moslims natuurlijk weer -welke andere gelovigen zorgen er ook voor woede en onrust?) maar het is zo.
Ik vind dit een dom stuk.quote:Op woensdag 27 november 2024 18:05 schreef Sumppi het volgende:
Stine schrijft in de NRC
Als ouder heb ik ooit bewust gekozen voor een openbare school voor mijn kind, omdát religie op openbare scholen geen rol speelt. Het zal ongetwijfeld met mijn Scandinavische achtergrond te maken hebben, maar ik beschouw het openbaar onderwijs als het meest inclusieve, egalitaire schoolsysteem op aarde, helaas ondergewaardeerd in Nederland. Kinderen van allerlei achtergronden ontmoeten elkaar in de klas en op het schoolplein. De nadruk ligt op het universele, niet op het bijzondere van iedere leerling.
Als je gebedsruimtes toestaat op openbare scholen, torn je aan de kern, de missie en het wezen van het openbaar onderwijs. Als islamitische leerlingen in pauzes gaan bidden, maak je religie vanzelfsprekend op school..
Helemaal mee eens
Een oneliner ga je het niet mee redden, kun je ook inhoudelijk ingaan op mijn prima onderbouwde post?quote:Op woensdag 27 november 2024 18:02 schreef probeer het volgende:
[..]
Ja, echt doodvervelend, die mensen die het alleen maar over de islam kunnen hebben.
Goed argument.quote:
Geen idee. Ik stem nog liever PVV dan D66, en kijk net zo negatief naar de islam als naar de rest van het stel.quote:Op woensdag 27 november 2024 18:10 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Een oneliner ga je het niet mee redden, kun je ook inhoudelijk ingaan op mijn prima onderbouwde post?
Heb je zelf misschien enig idee waar het verschil in benadering vandaan komt tussen deze religies, dan wel culturen. Waarom kijken velen uit progressief liberale en progressief linkse kringen zeer positief naar de Islam, maar negatief jegens de Westerse Christelijk-Joodse inslag?
Ik denk niet dat de meerderheid dat doet. Is iig niet wat ik in mijn sociale en professionele kringen zie. Het blijft hooguit bij het standpunt 'iedereen is vrij om te geloven wat ze willen', en de verdediging daarvan.quote:Waarom kijken velen uit progressief liberale en progressief linkse kringen zeer positief naar de Islam
Klopt. Voor basisscholen en middelbare scholen gaat dit sowieso op.quote:Op woensdag 27 november 2024 18:05 schreef Sumppi het volgende:
Stine schrijft in de NRC
Als ouder heb ik ooit bewust gekozen voor een openbare school voor mijn kind, omdát religie op openbare scholen geen rol speelt. Het zal ongetwijfeld met mijn Scandinavische achtergrond te maken hebben, maar ik beschouw het openbaar onderwijs als het meest inclusieve, egalitaire schoolsysteem op aarde, helaas ondergewaardeerd in Nederland. Kinderen van allerlei achtergronden ontmoeten elkaar in de klas en op het schoolplein. De nadruk ligt op het universele, niet op het bijzondere van iedere leerling.
Als je gebedsruimtes toestaat op openbare scholen, torn je aan de kern, de missie en het wezen van het openbaar onderwijs. Als islamitische leerlingen in pauzes gaan bidden, maak je religie vanzelfsprekend op school..
Helemaal mee eens
Niet meer dan een ander. En ik vind het niet leuk.quote:Op woensdag 27 november 2024 13:32 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Weltechmerz of je het nou leuk vindt of niet: ze wonen hier ook. Mogen hier ook ruimte innemen.
Twee kanten van het zelfde probleem, de Dunning-Kruger van de religies de meest achterlijke van allemaal acht zich superieur en is Nederland aan het veroveren, de een met grof geweld, de ander met bedelen, zeuren, drammen, gekwetstheid claimen, aldus gebruikt makend van de misselijkmakende lafheid van de bestuurselite.quote:En ik heb het uiteraard niet over de bloeddorstigen onder hen. Dit zijn scholieren of medewerkers.
Maar wel de keuze om het geloof thuis uit te oefenen.quote:Op woensdag 27 november 2024 18:15 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Klopt. Voor basisscholen en middelbare scholen gaat dit sowieso op.
Op het Zadkine kan je alleen maar praktische MBO studies doen.
Er bestaan geen Islamitische MBO scholen en hopelijk gaan die niet komen ook.
Die keuze zoals in jouw voorbeeld is er dus niet.
Dit is wat de Islam is, overal waar weet te landen zorgt het al snel voor polarisatie en conflict door het expansionistische en autoritaire karakter van deze ideologie/religie. Het begint klein, maar weet zich door het hoogtegeboortecijfer onder moslims snel uit te spreiden, waarna wordt verwacht dat de samenleving waarin het terecht is gekomen de Islam tegemoet gaat komen.quote:Op woensdag 27 november 2024 18:10 schreef havanagila het volgende:
Eisen en opdwingen. Zoals gebruikelijk.
Ik niet. Wat ik dom vind, is dat kinderen zowel thuis als op school niet meer kunnen ontsnappen aan hun zuil.quote:
Het is op vrijwillige basis uiteraard.quote:Op woensdag 27 november 2024 18:41 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik niet. Wat ik dom vind, is dat kinderen zowel thuis als op school niet meer kunnen ontsnappen aan hun zuil.
School hoort een plek te zijn die je voorbereidt op de maatschappij en niet een verlengstuk van de tunnelvisie van je ouders en hun zuil.
Ja maar de islam is kwaadaardig, aldus radicaal rechts FoK! Dus dan moeten we blijkbaar onze eigen waarden en wetten rondom vrijheid van religie maar de deur uit kieperen, zodat we moslims tijdens hun pauzes kunnen pesten.quote:Op woensdag 27 november 2024 18:43 schreef Mutant01 het volgende:
Terechte woede, in je pauze niet rustig in een hoekje even kunnen bidden slaat helemaal nergens op. Je hoeft er niet eens een aparte ruimte voornop te tuigen een opslaghok is al prima. Als je dat je personeel niet eens kan gunnen...
Nou .... wel als het op christelijke feestdagen (kerst, pasen, pinksteren, hemelvaart) aankomt.quote:Op woensdag 27 november 2024 18:05 schreef Sumppi het volgende:
omdát religie op openbare scholen geen rol speelt
Het gaat nu toch juist om de laatste alinea. We hebben het hier over een moment tijdens de pauze. In een opslaghok.quote:Op woensdag 27 november 2024 18:47 schreef r_one het volgende:
[..]
Nou .... wel als het op christelijke feestdagen (kerst, pasen, pinksteren, hemelvaart) aankomt.
En er zijn ook openbare scholen die rekening houden met Ramadan, suiker- en offerfeest.
Dus zo zwart-wit als zij doet (of zoals het er staat), kun je het niet stellen.
Neemt niet weg dat imo voor actief beleiden er geen plek is (en ook niet moet zijn) op een openbare school. Wat iemand in het fietsenhok doet in de pauze (vozen of bidden, geen drugs dealen uiteraard) moet-ie zelf weten; als anderen er maar geen last van hebben of aanstoot aan nemen.
Je kunt toch ook thuis bidden? School is een openbare plek.quote:Op woensdag 27 november 2024 18:43 schreef Mutant01 het volgende:
Terechte woede, in je pauze niet rustig in een hoekje even kunnen bidden slaat helemaal nergens op. Je hoeft er niet eens een aparte ruimte voornop te tuigen een opslaghok is al prima. Als je dat je personeel niet eens kan gunnen...
Dus even naar huis daarvoor?quote:Op woensdag 27 november 2024 18:50 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je kunt toch ook thuis bidden? School is een openbare plek.
Een opslaghok is een opslaghok: als het printer- of pleepapier op is, wil ik op dat moment gewoon een nieuw pak kunnen pakken.quote:Op woensdag 27 november 2024 18:50 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het gaat nu toch juist om de laatste alinea. We hebben het hier over een moment tijdens de pauze. In een opslaghok.
Een opslaghok is een plaats om te bidden.quote:Op woensdag 27 november 2024 18:50 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het gaat nu toch juist om de laatste alinea. We hebben het hier over een moment tijdens de pauze. In een opslaghok.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |