abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215699959
Terechte woede, in je pauze niet rustig in een hoekje even kunnen bidden slaat helemaal nergens op. Je hoeft er niet eens een aparte ruimte voornop te tuigen een opslaghok is al prima. Als je dat je personeel niet eens kan gunnen...
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 27 november 2024 @ 18:45:31 #202
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_215699976
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 18:41 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ik niet. Wat ik dom vind, is dat kinderen zowel thuis als op school niet meer kunnen ontsnappen aan hun zuil.

School hoort een plek te zijn die je voorbereidt op de maatschappij en niet een verlengstuk van de tunnelvisie van je ouders en hun zuil.
Het is op vrijwillige basis uiteraard.
pi_215699981
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 18:43 schreef Mutant01 het volgende:
Terechte woede, in je pauze niet rustig in een hoekje even kunnen bidden slaat helemaal nergens op. Je hoeft er niet eens een aparte ruimte voornop te tuigen een opslaghok is al prima. Als je dat je personeel niet eens kan gunnen...
Ja maar de islam is kwaadaardig, aldus radicaal rechts FoK! Dus dan moeten we blijkbaar onze eigen waarden en wetten rondom vrijheid van religie maar de deur uit kieperen, zodat we moslims tijdens hun pauzes kunnen pesten.
"Pools are perfect for holding water"
pi_215699993
quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2024 18:05 schreef Sumppi het volgende:
omdát religie op openbare scholen geen rol speelt
Nou .... wel als het op christelijke feestdagen (kerst, pasen, pinksteren, hemelvaart) aankomt.
En er zijn ook openbare scholen die rekening houden met Ramadan, suiker- en offerfeest.

Dus zo zwart-wit als zij doet (of zoals het er staat), kun je het niet stellen.

Neemt niet weg dat imo voor actief beleiden er geen plek is (en ook niet moet zijn) op een openbare school. Wat iemand in het fietsenhok doet in de pauze (vozen of bidden, geen drugs dealen uiteraard) moet-ie zelf weten; als anderen er maar geen last van hebben of aanstoot aan nemen.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_215700022
Bidden doe je in de geest.
Woede uiten omdat je er geen plaats voor krijgt, dan snap je het begrip godsdienst niet. Bidden kan je altijd en overal, dit is gewoon weer moslims die zaken willen opeisen.
pi_215700033
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 18:47 schreef r_one het volgende:

[..]
Nou .... wel als het op christelijke feestdagen (kerst, pasen, pinksteren, hemelvaart) aankomt.
En er zijn ook openbare scholen die rekening houden met Ramadan, suiker- en offerfeest.

Dus zo zwart-wit als zij doet (of zoals het er staat), kun je het niet stellen.

Neemt niet weg dat imo voor actief beleiden er geen plek is (en ook niet moet zijn) op een openbare school. Wat iemand in het fietsenhok doet in de pauze (vozen of bidden, geen drugs dealen uiteraard) moet-ie zelf weten; als anderen er maar geen last van hebben of aanstoot aan nemen.
Het gaat nu toch juist om de laatste alinea. We hebben het hier over een moment tijdens de pauze. In een opslaghok.
Allah Al Watan Al Malik
pi_215700034
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 18:43 schreef Mutant01 het volgende:
Je kunt toch ook thuis bidden? School is een openbare plek.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  woensdag 27 november 2024 @ 18:51:32 #208
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_215700045
quote:
14s.gif Op woensdag 27 november 2024 18:50 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dus even naar huis daarvoor? :D
pi_215700051
quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2024 18:50 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Het gaat nu toch juist om de laatste alinea. We hebben het hier over een moment tijdens de pauze. In een opslaghok.
Een opslaghok is een opslaghok: als het printer- of pleepapier op is, wil ik op dat moment gewoon een nieuw pak kunnen pakken.
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_215700061
quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2024 18:50 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Een opslaghok is een plaats om te bidden.

Dit is dus een kwestie van integreren en assimileren. Dat wil zeggen accepteren dat je op school niet mag bidden en dus je eigen religieuze overuitingen moet aanpassen op wat wél kan. Bijvoorbeeld niet vijf keer bidden, maar twee keer en niet op school bidden maar thuis. Of desnoods gaan jongeren in de pauze even naar de moskee, die zit om de hoek van een aantal Zadkine locaties.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_215700064
quote:
14s.gif Op woensdag 27 november 2024 18:50 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Wat dan nog dat het een openbare plek is? Ik ga tegen iemand die pijpenkrullen en een keppeltje heeft en dit op straat draagt toch ook niet janken. Zelfde idee.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 27 november 2024 @ 18:54:06 #212
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_215700069
Met het aantal scholieren van 17000 en medewerkers van 1700 zal het een groot opslaghok moeten zijn. Hoe dat zou moeten…?
pi_215700073
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 18:52 schreef r_one het volgende:

[..]
Een opslaghok is een opslaghok: als het printer- of pleepapier op is, wil ik op dat moment gewoon een nieuw pak kunnen pakken.
Dan een andere plek waar weinig mensen komen. Hoeft geen opslaghok te zijn. Lokalen zijn vaak uitgestorven tijdens de pauze bijvoorbeeld.
Allah Al Watan Al Malik
pi_215700078
quote:
14s.gif Op woensdag 27 november 2024 18:53 schreef HowardRoark het volgende:
Een opslaghok is Geen plaats om te bidden.
LMFTFY
.
pi_215700084
quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2024 18:54 schreef Boca_Raton het volgende:
Met het aantal scholieren van 17000 en medewerkers van 1700 zal het een groot opslaghok moeten zijn. Hoe dat zou moeten…?
Ja, want iedereen met een tintje is moslim in je belevingswereld. En elke moslim bid op school. Man man man man.
Allah Al Watan Al Malik
pi_215700090
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 18:54 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Dan een andere plek waar weinig mensen komen. Hoeft geen opslaghok te zijn. Lokalen zijn vaak uitgestorven tijdens de pauze bijvoorbeeld.
Fietsenhok. Of CV-ketelhok voor mijn part. Prima ^O^

(maar niet eerst de voeten wassen op de openbare toiletten :{w )

Ik stel mijn lokaal niet ter beschikking. Ook niet in de pauze.
.
  woensdag 27 november 2024 @ 18:57:29 #217
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_215700100
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 18:55 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Ja, want iedereen met een tintje is moslim in je belevingswereld. En elke moslim bid op school. Man man man man.
Bij mij moet je niet zijn. Ik pleit voor een gebedsruimte. Alleen kijkdie aantallen…
pi_215700117
quote:
14s.gif Op woensdag 27 november 2024 18:53 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Een opslaghok is een plaats om te bidden.

Dit is dus een kwestie van integreren en assimileren. Dat wil zeggen accepteren dat je op school niet mag bidden en dus je eigen religieuze overuitingen moet aanpassen op wat wél kan. Bijvoorbeeld niet vijf keer bidden, maar twee keer en niet op school bidden maar thuis. Of desnoods gaan jongeren in de pauze even naar de moskee, die zit om de hoek van een aantal Zadkine locaties.
Heeft niets met integreren te maken, hoe graag jij dat ook wil. Maar met pauzes, vrijheden en hoe we met elkaar omgaan. Een school mag haar keuzes wijzigen, maar dat wakkert terecht onrust en discussies aan. Waarom eerst wel en nu niet. En als het nu niet mag, dan staat het eenieder vrij om daar in ieder geval het gesprek over te voeren. Op een open en normale manier. Niet zoals jij doet.
Allah Al Watan Al Malik
pi_215700126
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 18:59 schreef Mutant01 het volgende:
Waarom eerst wel
Oh? Dat maakt het tot een verworven recht?
.
pi_215700128
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 18:56 schreef r_one het volgende:

[..]
Fietsenhok. Of CV-ketelhok voor mijn part. Prima ^O^

(maar niet eerst de voeten wassen op de openbare toiletten :{w )

Ik stel mijn lokaal niet ter beschikking. Ook niet in de pauze.
Je doet je best maar. Geen hond die het interesseert wat je wel of niet doet.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 27 november 2024 @ 19:01:29 #221
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215700129
quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2024 18:45 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Het is op vrijwillige basis uiteraard.
Ja, dat zou het moeten zijn. Maar je krijgt dus dat de sociale druk meer handvatten krijgt.

Wat bedoel ik daarmee? De islam is een praktisch geloof. Het is prima mogelijk om je gebed in te halen zodat je je op school kunt richten op je lessen en je sociale leven zonder dat je dingen mist. Maar dan is er dus ineens de gebedsruimte.

De ervaring bij dat soort dingen is dat in gemeenschappen met hoge sociale controle leden dan druk op elkaar gaan uitoefenen.

Op de openbare school waar mijn zoon (lichtgetint uiterlijk) eerst zat, was er altijd gedoe met name rond de Ramadan waarbij islamitische jongens meenden hem te moeten corrigeren. Op de middelbare school (met gebedsruimte) duurde het ook even voordat men doorkreeg dat hij er uitzag zoals zij, maar dat hij geen moslim was. Ook weer gedoe.

Uiteindelijk naar een christelijke school (zonder gebedsruimte) en was het klaar.

Hetzelfde zie je nu gebeuren met het faciliteren van eetpauzes bij voetbalclubs in de Ramadan. Eerst kwamen de gematigder jongens er nog mee weg om het vasten in te halen, maar nu is er wat betreft de dwingender leeftijds- en zuilgenootjes geen reden meer om niet te vasten. Dat is trouwens na het gezeik over douchen in een gore onderbroek omdat naakt niet mag.
pi_215700132
Wat een geouwehoer van meerdere kanten is dit ook weer he :') Mensen verbieden te bidden in hun pauze vind al raar. Dat hoeft ook niet in aparte ruimtes of dat het stil moet zijn. Tegelijk kan je ook gewoon buiten je schooluren gaan bidden. Het is allemaal niet zo ingewikkeld.
pi_215700136
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 19:01 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Je doet je best maar. Geen hond die het interesseert wat je wel of niet doet.
Ik? :D

Ik bid niet :N
.
pi_215700139
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 19:01 schreef r_one het volgende:

[..]
Oh? Dat maakt het tot een verworven recht?
Het maakt het tot een beleidswijziging en dus terecht een onderwerp van gesprek en daarmee onrust. Simpel.
Allah Al Watan Al Malik
pi_215700140
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 18:59 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Heeft niets met integreren te maken, hoe graag jij dat ook wil. Maar met pauzes, vrijheden en hoe we met elkaar omgaan. Een school mag haar keuzes wijzigen, maar dat wakkert terecht onrust en discussies aan. Waarom eerst wel en nu niet. En als het nu niet mag, dan staat het eenieder vrij om daar in ieder geval het gesprek over te voeren. Op een open en normale manier. Niet zoals jij doet.
Zeker wel:

Nederland is geen Islamitisch land, openbare plekken in Nederland hoeven dus geen rekening te houden met het Islamitische geloof. Dat wil dus zeggen als een openbare school benadrukt dat dit echt geen plek is om te bidden, zelfs niet in de pauze, dan legt de moslim zich daar maar bij neer. Je past je dus aan aan de heersende normen en waarden en accepteert dat je hier niet zoals in Marokko, Turkije of Afghanistan vijf keer per dag kunt bidden tijdens je school of werk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')