abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 27 november 2024 @ 15:28:06 #151
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215698153
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 15:16 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Is dit bidden onder werktijd of bidden in de pauze?

In de pauze zou het geen probleem moeten zijn. En een grote werkgever zou dan wat mij betreft daar ook een ruimte voor beschikbaar mogen stellen. Dat is een service, een secundaire arbeidsvoorwaarde, geen recht wat mij betreft.
In de pauze
  woensdag 27 november 2024 @ 15:29:47 #152
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_215698165
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 15:11 schreef Isengrimus het volgende:
Bidden is als telefoneren waarbij de andere kant nooit opneemt......
Je moet ook niet een echte telefoon nemen.
  woensdag 27 november 2024 @ 15:30:31 #153
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215698172
quote:
14s.gif Op woensdag 27 november 2024 15:14 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Dus je hebt het nog nooit geprobeerd, maar je weet wel zeker dat het geen problemen gaat opleveren. Goed verhaal.
Blijkbaar regelt het zich vanzelf dat de biddende moslims en de rest elkaar niet in de weg lopen en zijn er nooit problemen mee. Dus zie ook geen reden het uit te gaan proberen.
  woensdag 27 november 2024 @ 15:34:09 #154
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_215698201
Hopelijk weet iemand dit via een smeekbede aan een opperwezen recht te zetten.
  woensdag 27 november 2024 @ 15:50:53 #155
3542 Gia
User under construction
pi_215698334
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 15:27 schreef Hexagon het volgende:

[..]
In een school mag je ook andere dingen doen. En we vinden het ook niet normaal als we anderen gaan storen terwijl ze aan het bellen zijn. Dus ook niet als ze aan het bidden zijn.
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 15:27 schreef Hexagon het volgende:

[..]
In een school mag je ook andere dingen doen. En we vinden het ook niet normaal als we anderen gaan storen terwijl ze aan het bellen zijn. Dus ook niet als ze aan het bidden zijn.
En dat ligt eraan wat je onder 'storen' vindt vallen. Ik mag met anderen in gesprek zijn als 2 meter verderop iemand aan 't bellen is. Mag ik ook met anderen in gesprek zijn als 2 meter verderop iemand ligt te bidden. Of is dat dan storen?
  woensdag 27 november 2024 @ 16:22:51 #156
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_215698560
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 15:50 schreef Gia het volgende:

[..]
[..]
En dat ligt eraan wat je onder 'storen' vindt vallen. Ik mag met anderen in gesprek zijn als 2 meter verderop iemand aan 't bellen is. Mag ik ook met anderen in gesprek zijn als 2 meter verderop iemand ligt te bidden. Of is dat dan storen?
Gia, Gia, wat is jouw grootste bezwaar?
pi_215698675
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 12:00 schreef probeer het volgende:

[..]
Ja, echt onredelijk om in je pauze je eigen ding te willen doen.

Wat een vuil tuig, die moslims, nietwaar?
Lees, leer;
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 09:18 schreef ReplaR het volgende:

[..]
Die kutsmoes gebruiken ze elke keer: "Het is voor iedereen *) "
In de praktijk:
[..]
https://www.duic.nl/algem(...)-college-in-utrecht/
quote:
Deja vu. Aan een hogeschool – niet de HU – exact dezelfde discussie van heel nabij meegemaakt. Islamieten wilden gebedsruimte. Kon eerst absoluut niet want het is openbaar onderwijs, er zijn genoeg moskeeën in de buurt en lokalen zijn schaars. De druk werd groter en verzoek werd vele malen herhaald. Progressieve studenten en docenten in medezeggenschapsraden gingen er zich mee bemoeien en waren het er zonder discussie over eens dat hier gefaciliteerd moest worden. Uitkomst: geen moskee wel een stilteruimte ‘zodat er bijv. ook aan yoga kan worden gedaan’ voor wie juist daar behoefte aan heeft. Praktijk: lokaal is een moskee geworden. Yogi zijn nergens te bekennen (kijken wel uit). Omdat het formeel geen moskee mag zijn, moeten aan het eind van de dag alle bidmatjes etc. weg zijn. Dat gebeurt ook, maar first thing in the morning : alles is teruggeplaatst. Daarna kwam de wens of eis eigenlijk dat mannen en gescheiden zijn dus maakte men onderling een bepaalde verdeling van zaalgebruik over de week. Emoties liepen hoog op. Beveiliging was nodig. Daarna kwamen er klachten dat mannen steeds hun voeten in de WC’s wassen.

En zo gaat dat verder en verder …. . Nu is er geen weg meer terug. Gratis advies voor schoolbestuur: harde lijn trekken en niets toestaan, is echt de beste optie. Je voorkomt er veel problemen mee.
Slotje.
  woensdag 27 november 2024 @ 16:55:12 #158
3542 Gia
User under construction
pi_215698795
quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2024 16:22 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Gia, Gia, wat is jouw grootste bezwaar?
Leer lezen, ik heb al meerdere malen gezegd dat ik het niet vind kunnen om mensen te verbieden te bidden in hun eigen tijd. (Lunchtijd) Zolang ze daar anderen maar niet mee hinderen of lastig vallen.
pi_215698838
quote:
4s.gif Op woensdag 27 november 2024 16:40 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
Lees, leer;
[..]
[..]
Slotje.
Dus bidden in de pauze verbieden is prima? Omdat het CvB in dat stukje wat je quote geen 'nee' kan zeggen?
"Pools are perfect for holding water"
pi_215698975
Tja, Islamisering op de openbare scholen. Dat viel op een gegeven moment te verwachten. En voor de huichelarij dat we niet zouden weten om welke religie het hier gaat.

Kerken in Rotterdam:

Moskeeën in Rotterdam:

Het is algemeen bekend dat Rotterdam één van de grootste populaties moslims heeft van Nederland.
quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2024 00:37 schreef RotatoR het volgende:
Diversiteitsbeleid betekent ook hier weer: 'hoe gaat de rest zich aanpassen aan drammende moslims'.
Correct.
quote:
2s.gif Op woensdag 27 november 2024 08:55 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Moeilijk doen over wat mensen in hun pauze doen is ook behoorlijk vreemd. Of je nou een rondje loopt, bruine boterhammen met kaas ( :r) eet, of bid, dat moet je gewoon zelf kunnen invullen.
Nee, Nederland is geen Islamitisch land dus gaan we geen Islam faciliteren hier. Klaar.
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 12:00 schreef probeer het volgende:

[..]
Ja, echt onredelijk om in je pauze je eigen ding te willen doen.

Wat een vuil tuig, die moslims, nietwaar?
Moslims zijn geen 'vuil tuig'. Wel zien wel dat een te groot deel van de moslims, de Nederlandse samenleving en diens openbare plekken, instanties en organisaties proberen te beïnvloeden zodat het de Islam beter faciliteert.
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 14:43 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Uiteraard duikt D66 er gelijk weer op:

[ x ]
Ah, zo kennen we deze partij weer. Zogenaamd is men hartstikke voor de secularisatie van de samenleving, maar men kan niet snel genoeg over de Islam faciliteren.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_215699023
quote:
14s.gif Op woensdag 27 november 2024 17:13 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Moslims zijn geen 'vuil tuig'. Wel zien wel dat een te groot deel van de moslims, de Nederlandse samenleving en diens openbare plekken, instanties en organisaties proberen te beïnvloeden zodat het de Islam beter faciliteert.
[..]

Dus die mensen mogen niet bidden in hun pauze?

En je denkt oprecht dat er maar 6 kerken in Rotterdam zijn? Omdat Google Maps?
pi_215699039
D66: Mensen moeten gewoon kunnen bidden tijdens pauze’s.

Radicaal rechtse FoK!-er: D66 faciliteert de islam!

:')
  woensdag 27 november 2024 @ 17:28:21 #163
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_215699089
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 16:55 schreef Gia het volgende:

[..]
Leer lezen, ik heb al meerdere malen gezegd dat ik het niet vind kunnen om mensen te verbieden te bidden in hun eigen tijd. (Lunchtijd) Zolang ze daar anderen maar niet mee hinderen of lastig vallen.
Dan volstaat toch een aparte ruimte in de school? Ik begrijp het probleem niet.
pi_215699136
quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2024 17:28 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Waarom zou een openbare school zich geroepen moeten voelen om dit te faciliteren?
  woensdag 27 november 2024 @ 17:33:51 #165
3542 Gia
User under construction
pi_215699148
quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2024 17:28 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Daar hoeft de school niet voor te zorgen. Dat is het hele punt!
Je mag bidden, maar zoek zelf maar uit waar. Voor mijn part in de gang of in een kleedkamer van de gymzaal. Maar ga niet eisen dat daar dan niemand naar binnen mag, als iemand daar noodzakelijkerwijs moet zijn.

En ja, ik weet dat het bericht gaat over het feit dat deze school het voor nu verboden heeft. Ik vermoed met een goede reden. Na heel veel gezeik of zo.
  woensdag 27 november 2024 @ 17:38:00 #166
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_215699190
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 17:33 schreef Gia het volgende:

[..]
Daar hoeft de school niet voor te zorgen. Dat is het hele punt!
Je mag bidden, maar zoek zelf maar uit waar. Voor mijn part in de gang of in een kleedkamer van de gymzaal. Maar ga niet eisen dat daar dan niemand naar binnen mag, als iemand daar noodzakelijkerwijs moet zijn.

En ja, ik weet dat het bericht gaat over het feit dat deze school het voor nu verboden heeft. Ik vermoed met een goede reden. Na heel veel gezeik of zo.
Die school telt 8700 (!!) medewerkers en scholieren. Daar zitten zeker 2000 moslims tussen. Moeten die allemaal een rustig hoekje in die schoolherrie zien te vinden? Da’s godsonmogelijk.
  woensdag 27 november 2024 @ 17:38:50 #167
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_215699198
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 17:32 schreef Dutchguy het volgende:

[..]
Waarom zou een openbare school zich geroepen moeten voelen om dit te faciliteren?
Waarom niet? Met duizenden moslims?
pi_215699229
quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2024 17:38 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Waarschijnlijk zijn er een stuk meer gamers maar om nou overal hokjes met playstations neer te zetten gaat ook wat ver.
Conscience do cost.
pi_215699249
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 17:20 schreef probeer het volgende:

[..]
Correct.

Openbare scholen in Nederland zouden geen Islamitisch bidden moeten faciliteren.
quote:
En je denkt oprecht dat er maar 6 kerken in Rotterdam zijn? Omdat Google Maps?
Als het gaat om kerken met een actieve gemeenschap zou dat goed kunnen. Kerken verdwijnen namelijk in Nederland in rap tempo en veel kerkgebouwen worden inmiddels ook voor andere doeleinden gebruikt.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_215699250
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 16:59 schreef probeer het volgende:

[..]
Dus bidden in de pauze verbieden is prima? Omdat het CvB in dat stukje wat je quote geen 'nee' kan zeggen?
quote:

[..]
Nee.
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 november 2024 23:37 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Er wordt gewezen op het statuut, waarin staat dat bidden niet is toegestaan. Niet voor studenten, maar óók niet voor medewerkers.
:W
  woensdag 27 november 2024 @ 17:44:34 #171
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_215699267
quote:
8s.gif Op woensdag 27 november 2024 17:41 schreef ems. het volgende:

[..]
Waarschijnlijk zijn er een stuk meer gamers maar om nou overal hokjes met playstations neer te zetten gaat ook wat ver.
Ik snap werkelijk niet wat het probleem is. Die mensen doen geen vlieg kwaad. Willen alleen rustig kunnen bidden. In hun eigen tijd.
Religie is bijna een scheldwoord in onze maatschappij. We doen er niet meer aan. Dat lijkt me de reden voor zoveel weerstand.
pi_215699319
quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2024 17:38 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Ja nou en? Sinds wanneer telt de macht van het getal? Leraren en ondersteunend personeel hebben het al druk zat. Verder moet je het openbare karakter van een school behouden. Dat zal snel verdwijnen als je een bepaalde groep gaat pamperen.
pi_215699352
quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2024 17:44 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Ik snap werkelijk niet wat het probleem is. Die mensen doen geen vlieg kwaad. Willen alleen rustig kunnen bidden. In hun eigen tijd.
Religie is bijna een scheldwoord in onze maatschappij. We doen er niet meer aan. Dat lijkt me de reden voor zoveel weerstand.
Er zijn 100 islamitische landen waar ze dit kunnen doen. We moeten eens ophouden om dit soort onzin te faciliteren.
I'm gonna eat your brains and gain your knowledge.
  woensdag 27 november 2024 @ 17:52:50 #174
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_215699355
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 17:48 schreef Dutchguy het volgende:

[..]
Ja nou en? Sinds wanneer telt de macht van het getal? Leraren en ondersteunend personeel hebben het al druk zat. Verder moet je het openbare karakter van een school behouden. Dat zal snel verdwijnen als je een bepaalde groep gaat pamperen.
Pamperen… nou je faciliteert een lege ruimte. Meer is het niet. Maar dat kan er dus niet af begrijp ik. :N
pi_215699362
quote:

[..]
De mensen met een geloof zijn onredelijk dat is het probleem en daartegen is dan ook veel weerstand nodig.
  woensdag 27 november 2024 @ 17:54:23 #176
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_215699371
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 17:52 schreef mackinac het volgende:

[..]
Er zijn 100 islamitische landen waar ze dit kunnen doen. We moeten eens ophouden om dit soort onzin te faciliteren.
Ze WONEN hier. Ze LEVEN hier. In Nederland.

Je kunt hoog en laag springen maar het is zo.
pi_215699372
quote:

[..]
En die kinderen willen playstationnen in hun eigen tijd.
quote:
Religie is ook gewoon een slechte gewoonte. Bovendien is het een persoonlijke hobby. Prima als je dat wil doen, maar doe dat lekker in je eigen tijd (zoals de pauze!) en verwacht niet dat zoiets geaccommodeerd gaat worden door de maatschappij.
Conscience do cost.
pi_215699374
quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2024 17:52 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Pamperen… nou je faciliteert een lege ruimte. Meer is het niet. Maar dat kan er dus niet af begrijp ik. :N
Dat moet je op een openbare school inderdaad niet faciliteren nee.
  woensdag 27 november 2024 @ 17:57:35 #179
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_215699407
quote:
8s.gif Op woensdag 27 november 2024 17:54 schreef ems. het volgende:

[..]
En die kinderen willen playstationnen in hun eigen tijd.
[..]
Religie is ook gewoon een slechte gewoonte. Bovendien is het een persoonlijke hobby. Prima als je dat wil doen, maar doe dat lekker in je eigen tijd (zoals de pauze!) en verwacht niet dat zoiets geaccommodeerd gaat worden door de maatschappij.
Nieuws: dat doen ze ook in hun eigen pauze. Is eigen tijd.
pi_215699425
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 17:22 schreef probeer het volgende:
D66: Mensen moeten gewoon kunnen bidden tijdens pauze’s.

Radicaal rechtse FoK!-er: D66 faciliteert de islam!

:')
Inderdaad.

Want het draait D66 namelijk puur om de Islam. Daarom wilde D66 tijdens de vorige verkiezingen ook al 'Islamitisch bankieren' in Nederland mogelijk maken, wat bankieren (of financieren) in lijn met de sharia-wetgeving is.

Dit terwijl men de afgelopen decennia alles heeft gedaan om secularisering aan te wakkeren in Nederland. Zie bijvoorbeeld:

D66 wil bijbelse tradities schrappen, christenen zijn het zat
Waarom strijdt D66 tegen geloof?
Het bizarre offensief van D66 tegen het christendom
D66 wil verwijzing naar God uit de wet halen
De beeldenstorm van D66 tegen christelijke wortels
D66: Nederland is niet joods-christelijk maar seculier en liberaal

En zoals je wel uit het laatste stuk kunt lezen, heeft ook de PvdA schuld aan het hele gebeuren:
quote:
"Nederland is seculier en liberaal," stelt D66-Tweede Kamerlid Boris van der Ham vandaag in NRC-Next. Hij reageert hiermee op de uitspraken die minister Vogelaar deed in Trouw en op de felle reacties hierop van VVD en PVV. Vogelaar zei dat: "Om te bereiken dat moslims zich thuis voelen in Nederland, dit land in de toekomst niet langer een joods-christelijk land zal zijn, maar een land dat uitgaat van joods-christelijke-islamitische traditie". VVD en PVV willen vasthouden aan het joods-christelijke karakter dat Nederland volgens hen heeft.
Zelfs toen (2007) waren progressief liberaal en progressief links al bezig met het afremmen van de Christelijk-Joodse inslag van Nederland en het doelbewust faciliteren van de Islam.

Prima natuurlijk als mensen dit vinden, maar wees er dan eerlijk over. Erken gewoon dat om wat voor redenen dan ook een deel van progressief liberaal en progressief links, zich meer thuisvoelt bij de Islam en de oorspronkelijk Christelijk-Joodse inslag van het Westen. Niet voor niets zijn dit ook de mensen die op vakantie gaan naar plekken zoals Tehran en Islamabad.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')