Door onder een nieuwsbericht over het door de werkgever willen verbieden van bidden tijdens pauzes, waar nota bene geen enkele levensovertuiging specifiek genoemd wordt, meteen weer te impliceren dat moslims ongelovigen 'niet toestaan' om in gedeelde ruimten te komen tijdens een gebed. Dit heeft geen ene fuck te maken met moslims die wel even denken te bepalen waar anderen wel of niet mogen zijn.quote:Op woensdag 27 november 2024 14:36 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Door te zeggen dat je als ongelovigen niet aanwezig bent tijdens het bidden van gelovige collega's, iets wat je zelf nu notabene aan het bevestigen bent met je verhaal, zaai ik haat ja?
Te impliceren? Je zegt het notabene net zelf, je collega's "trekken zich terug" tijdens hun gebed. Misschien moet je eens aan ze vragen of je bij ze mag komen staan tijdens het gebed, en dan kom je hier even fijn vertellen wat hun antwoord was, goed?quote:Op woensdag 27 november 2024 14:41 schreef probeer het volgende:
[..]
Door onder een nieuwsbericht over het door de werkgever willen verbieden van bidden tijdens pauzes, waar nota bene geen enkele levensovertuiging specifiek genoemd wordt, meteen weer te impliceren dat moslims ongelovigen 'niet toestaan' om in gedeelde ruimten te komen tijdens een gebed. Dit heeft geen ene fuck te maken met moslims die wel even denken te bepalen waar anderen wel of niet mogen zijn.
Iedereen weet over welke religie dit weer gaat, denk toch eens logisch naquote:Op woensdag 27 november 2024 13:54 schreef probeer het volgende:
[..]
In het artikel wordt er niet eens een religie genoemd.
Jouw doel is haat zaaien tegen de islam en/of islamieten.
Zeer triest dat, als ik jou moet geloven (wat ik niet doe) de Rotterdamse christelijke gemeenschap zich blijkbaar zonder enig gemor laat verbieden om te bidden tijdens hun pauzes op werk.quote:Op woensdag 27 november 2024 14:44 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Iedereen weet over welke religie dit weer gaat, denk toch eens logisch na
In Rotterdam is bijvoorbeeld helemaal geen grote brutale christelijke gemeenschap die dit soort zaken de ether in gooien om hun religie te kunnen verbreden en anderen hieraan te onderwerpen.
Ik geef je 100 euro als het hier gaat om biddende Christenen.quote:Op woensdag 27 november 2024 14:45 schreef probeer het volgende:
Zo zie je maar weer, zelfs als het in brede zin over 'mensen die willen bidden' gaat, zullen de rechtse FoK!-ers de islam en moslims weer er aan de haren bijslepen.
Er is helemaal geen noemenswaardige christelijke gemeenschap meer in Rotterdam en omstreken, al die wijken daar zijn demografisch getransformeerd.quote:Op woensdag 27 november 2024 14:46 schreef probeer het volgende:
[..]
Zeer triest dat, als ik jou moet geloven (wat ik niet doe) de Rotterdamse christelijke gemeenschap zich blijkbaar zonder enig gemor laat verbieden om te bidden tijdens hun pauzes op werk.
Rustig, probeer is op dit moment in een meltdown terecht gekomen, die komt er niet meer uit op deze manier.quote:Op woensdag 27 november 2024 14:48 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Er is helemaal geen noemenswaardige christelijke gemeenschap meer in Rotterdam en omstreken, al die wijken daar zijn demografisch getransformeerd.
quote:Op woensdag 27 november 2024 14:48 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Er is helemaal geen noemenswaardige christelijke gemeenschap meer in Rotterdam en omstreken, al die wijken daar zijn demografisch getransformeerd.
Het zullen vast boeddhisten zijnquote:Op woensdag 27 november 2024 13:54 schreef probeer het volgende:
[..]
In het artikel wordt er niet eens een religie genoemd.
Jouw doel is haat zaaien tegen de islam en/of islamieten.
Je bent me net voor, wilde ook al iets dergelijks posten.quote:Op woensdag 27 november 2024 15:00 schreef probeer het volgende:
[..]![]()
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)-De-religieuze-kaart
En met 209 christelijke kerken, de meeste van Nederland.
Je lult zoals gewoonlijk weer eens compleet uit je nek.
Ik heb zeker wel islamitische collega's. Maar heb nooit de behoefte gevoeld om bij ze te gaan zitten als ze bidden (als ze dat al doen). Dus hoe ze zouden reageren weet ik niet. Het leidt in ieder geval niet tot al die problemen die hier bedacht worden.quote:Op woensdag 27 november 2024 14:26 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nee, dat blijkt maar weer.
[..]
Ook jij hebt dus geen islamitische collega's noch heb je ooit te maken gehad met gebed tijdens werktijden. Zalig zijn de onwetenden.
[..]
Of, en luister even naar me, ik spreek uit ervaring als ik zeg dat het niet op prijs wordt gesteld dat ongelovigen tijdens het gebed aanwezig zijn in dezelfde ruimte. Maar hey blijf vooral denken dat het niet zo is, weten we gelijk weer wie er op het lijstje "denkt te weten waar het om draait maar heeft er geen ervaring mee" kan.
Dus je hebt het nog nooit geprobeerd, maar je weet wel zeker dat het geen problemen gaat opleveren. Goed verhaal.quote:Op woensdag 27 november 2024 15:12 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik heb zeker wel islamitische collega's. Maar heb nooit de behoefte gevoeld om bij ze te gaan zitten als ze bidden (als ze dat al doen). Dus hoe ze zouden reageren weet ik niet. Het leidt in ieder geval niet tot al die problemen die hier bedacht worden.
Bij jou zorgen je islamitische collega's continue voor problemen mbt hun gebeden?quote:Op woensdag 27 november 2024 15:14 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dus je hebt het nog nooit geprobeerd, maar je weet wel zeker dat het geen problemen gaat opleveren. Goed verhaal.
Pak je handboek voor linkse activisten er anders even bij en roep nog een paar van de woordjes die erin staan, zoals "Fascist!" of "Racist!" of "Extreem rechts!" of "Nazi", misschien gaan mensen je dan wel geloven.quote:Op woensdag 27 november 2024 15:06 schreef probeer het volgende:
Werkgever verbiedt werknemers om in de pauze te bidden.
Radicaal rechts FoK!: Ja maar die moslims zijn dan ook hartstikke kut, want ze eisen continue alles op.
Begin je nu ook al te huilen bij de term 'radicaal rechts' ja?quote:Op woensdag 27 november 2024 15:16 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Pak je handboek voor linkse activisten er anders even bij en roep nog een paar van de woordjes die erin staan, zoals "Fascist!" of "Racist!" of "Extreem rechts!" of "Nazi", misschien gaan mensen je dan wel geloven.
Het gaat om een bewust uitgelekte mail. Ik heb de indruk dat de instructie vanuit het bestuur aan de directeuren gericht was op een of twee niet bij naam genoemde docenten waar verschillende klachten over het functioneren en omgaan met leidinggevenden bedoeld werden, maar betrokken directeuren precies wisten welke personen bedoeld werden.quote:Op woensdag 27 november 2024 13:28 schreef probeer het volgende:
In de voorgaande jaren werd bidden nog gedoogd binnen de schoolmuren. Medewerkers deden dat vooral ongezien, met toestemming van hun leidinggevende, ergens in de hoek van een opslagruimte bijvoorbeeld. Uit een interne mail van het college van bestuur aan directeuren, die vorige maand uitlekte onder personeel, blijkt dat de school voortaan gaat handhaven ‘op actieve geloofsbelijdenis’.
Directeuren krijgen in de mail instructies mee over hoe ze hun collega’s moeten ‘aanspreken op hun gedrag’. ‘Stoor niet tijdens het gebed, maar wacht tot de medewerker klaar is met bidden’ - ‘Geef aan dat het binnen Zadkine niet is toegestaan om te bidden’ én ‘Stel geen ruimte beschikbaar’, valt te lezen in de mail, die verstuurd werd op 11 oktober.
Roep nog eens wat uit het handboek. Iets met xenofobie misschien?quote:Op woensdag 27 november 2024 15:17 schreef probeer het volgende:
[..]
Begin je nu ook al te huilen bij de term 'radicaal rechts' ja?
Volgens mij is er op een openbare school juist ruimte voor iedere levensbeschouwing.quote:Op woensdag 27 november 2024 15:18 schreef Isengrimus het volgende:
In een openbare school dient geen ruimte te zijn voor het belijden van een religie. Dat doe je maar in je eigen kerkgebouw, thuis of op een school die jouw religie onderschrijft. Hoe moeilijk kan het zijn ?
In een school mag je ook andere dingen doen. En we vinden het ook niet normaal als we anderen gaan storen terwijl ze aan het bellen zijn. Dus ook niet als ze aan het bidden zijn.quote:Op woensdag 27 november 2024 14:12 schreef Gia het volgende:
[..]
De schoolleiding hoort slechts te zorgen voor een veilige en prettige schoolomgeving om onderwijs te volgen en/of te geven. Een school is geen gebedsgebouw.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |