SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
Dit, je stuurt je kind naar een school en daar zijn regels voor iedereen.quote:Op dinsdag 26 november 2024 23:45 schreef Nexum het volgende:
Ja deze discussie is er ook op de MBO-school waar ik werk. Maar de behoefte aan stilteruimtes is na corona extreem gestegen. Als openbare school snap ik dan wel weer dat je dat zo min mogelijk wilt faciliteren.
quote:Op dinsdag 26 november 2024 23:37 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[b]
Zadkine heeft ruim 17.000 studenten en 1700 medewerkers en staat bekend als een diverse pikzwarte school, zowel in de studentenpopulatie als onder medewerkers.
Islam; nemen, nemen, nemen, niks geven.quote:Op woensdag 27 november 2024 00:37 schreef RotatoR het volgende:
Diversiteitsbeleid betekent ook hier weer: 'hoe gaat de rest zich aanpassen aan drammende moslims'.
Afschaffing bijzonder onderwijs, maakt afbakening en de plaats van religie en overheid in het onderwijs mogelijk. Durfde de politiek nooit aan, want christenen, want joden, want antroposofen enz.quote:Op woensdag 27 november 2024 06:55 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Je hoeft niet alles maar te tolereren in je maatschappij.
Sommige dingen en culturen zijn nou eenmaal onverenigbaar.
Ik vind persoonlijk de islam sowieso aanstootgevend.quote:Op woensdag 27 november 2024 07:18 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Afschaffing bijzonder onderwijs, maakt afbakening en de plaats van religie en overheid in het onderwijs mogelijk. Durfde de politiek nooit aan, want christenen, want joden, want antroposofen enz.
Op een of andere manier wordt het zien van een biddende moslim als iets aanstootgevends ervaren, en beide kampen hebben de overtuiging dat de ene geestesziek is, en zij zelf dat niet zijn.
Nee hoor.quote:Op woensdag 27 november 2024 08:39 schreef ACT-F het volgende:
Zolang artikel 6 van de grondwet bestaat staan ze volledig in hun recht.
Moeilijk doen over wat mensen in hun pauze doen is ook behoorlijk vreemd. Of je nou een rondje loopt, bruine boterhammen met kaas (quote:Onrust onder Zadkine-personeel na verbod op bidden in de pauze
Het is een openbare school, daar hoort religie niet thuis.quote:Op woensdag 27 november 2024 08:55 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Moeilijk doen over wat mensen in hun pauze doen is ook behoorlijk vreemd. Of je nou een rondje loopt, bruine boterhammen met kaas () eet, of bid, dat moet je gewoon zelf kunnen invullen.
Stilteruimtes....quote:Dit jaar zijn meerdere petities gestart waarin aandacht wordt gevraagd voor stilteruimtes binnen Zadkine-scholen.
Die kutsmoes gebruiken ze elke keer: "Het is voor iedereenquote:Op woensdag 27 november 2024 09:06 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Stilteruimtes....
Daar is toch een wc voor? Daar ga ik tenminste heen als ik stilte wil...
https://www.duic.nl/algem(...)-college-in-utrecht/quote:Deja vu. Aan een hogeschool – niet de HU – exact dezelfde discussie van heel nabij meegemaakt. Islamieten wilden gebedsruimte. Kon eerst absoluut niet want het is openbaar onderwijs, er zijn genoeg moskeeën in de buurt en lokalen zijn schaars. De druk werd groter en verzoek werd vele malen herhaald. Progressieve studenten en docenten in medezeggenschapsraden gingen er zich mee bemoeien en waren het er zonder discussie over eens dat hier gefaciliteerd moest worden. Uitkomst: geen moskee wel een stilteruimte ‘zodat er bijv. ook aan yoga kan worden gedaan’ voor wie juist daar behoefte aan heeft. Praktijk: lokaal is een moskee geworden. Yogi zijn nergens te bekennen (kijken wel uit). Omdat het formeel geen moskee mag zijn, moeten aan het eind van de dag alle bidmatjes etc. weg zijn. Dat gebeurt ook, maar first thing in the morning : alles is teruggeplaatst. Daarna kwam de wens of eis eigenlijk dat mannen en gescheiden zijn dus maakte men onderling een bepaalde verdeling van zaalgebruik over de week. Emoties liepen hoog op. Beveiliging was nodig. Daarna kwamen er klachten dat mannen steeds hun voeten in de WC’s wassen.
En zo gaat dat verder en verder …. . Nu is er geen weg meer terug. Gratis advies voor schoolbestuur: harde lijn trekken en niets toestaan, is echt de beste optie. Je voorkomt er veel problemen mee.
Teringjantje...quote:Op woensdag 27 november 2024 09:18 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Die kutsmoes gebruiken ze elke keer: "Het is voor iedereen"
In de praktijk:
[..]
https://www.duic.nl/algem(...)-college-in-utrecht/
Dit is in Nederland zo gegroeid. Moslim kinderen in de jaren 70-80 konden door het bijzonder onderwijs als leerling geweigerd worden. Openbaar onderwijs moest dat maar opvangen.quote:Op woensdag 27 november 2024 09:04 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Het is een openbare school, daar hoort religie niet thuis.
Laat me bidden of ik klop op je neusquote:Op woensdag 27 november 2024 01:37 schreef Maharski het volgende:
Blij gedoe ook, dat 'de moslim' uithangen en 'wollah ik moet bidden'
ik wil graag een sexruimte op school hebben om sex te hebben tijdens mijn pauze. Wil je er gelijk een schommel bij hangen? Dank je wel.quote:Op woensdag 27 november 2024 08:55 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Moeilijk doen over wat mensen in hun pauze doen is ook behoorlijk vreemd. Of je nou een rondje loopt, bruine boterhammen met kaas () eet, of bid, dat moet je gewoon zelf kunnen invullen.
En bij het deugpubliek die dat faciliteren.quote:Op woensdag 27 november 2024 09:59 schreef WheeledWarrior het volgende:
Vrijheid van religie wil niet zeggen dat andere mensen maar overal en nergens moeite moeten doen om jouw geloof te accommoderen. Daar gaat het nogal eens mis vooral bij moslims.
Mee eens. Snap het beleid van de school ook niet.quote:Op woensdag 27 november 2024 08:55 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ja, echt onredelijk om in je pauze je eigen ding te willen doen.quote:Op woensdag 27 november 2024 06:49 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Islam; nemen, nemen, nemen, niks geven.
Iedereen die mij in mijn pauze zegt wat ik wel of niet mag doen, kan keihard de tering krijgen.quote:Op woensdag 27 november 2024 06:55 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Je hoeft niet alles maar te tolereren in je maatschappij.
Sommige dingen en culturen zijn nou eenmaal onverenigbaar.
Je zit nogal in je emotie. Wat is er niet waar aan wat ik schreef?quote:Op woensdag 27 november 2024 12:00 schreef probeer het volgende:
[..]
Ja, echt onredelijk om in je pauze je eigen ding te willen doen.
Wat een vuil tuig, die moslims, nietwaar?
Ja, precies dit dus.quote:Op woensdag 27 november 2024 12:10 schreef AgLarrr het volgende:
Waarom is dit ingewikkeld? Als jij wilt bidden in de pauze ga je toch lekker bidden? Als je dat vervolgens persé op/in school wilt doen moet je een school kiezen die jouw religie faciliteert. Je kan van een openbare school niet verwachten dat die dit doen, dus in die gevallen lekker buiten bidden.
Als god alwetend, almachtig en rechtvaardig is zal hij het begrijpen. Echt.
Verovering van de publieke ruimte vooral.quote:Op woensdag 27 november 2024 12:12 schreef Dutchguy het volgende:
Religie is als een piemel. Leuk om te hebben maar je hoeft hem niet steeds op tafel te leggen om aan anderen te laten zien. Juist dat laatste is wat er wel steeds gebeurt. Het gaat om manifestatiedrang.
Sterke twijfels of die jongeren ook stilletjes gaan bidden in zo'n ruimte.quote:Op woensdag 27 november 2024 12:17 schreef DJKoster het volgende:
Boeien dat iemand sneaky in een opberghok of een ander plekje aan het bidden is. Lekker laten gaan.
Persoonlijk ben ik wel voor stilteruimtes, maar snap ook wel dat een (openbare) school hier niet per se op zit te wachten.
Maar je kunt al aanvoelen wat er gebeurt als er stilteruimtes komen. Die gaan geclaimed worden.quote:Op woensdag 27 november 2024 12:17 schreef DJKoster het volgende:
Boeien dat iemand sneaky in een opberghok of een ander plekje aan het bidden is. Lekker laten gaan.
Persoonlijk ben ik wel voor stilteruimtes, maar snap ook wel dat een (openbare) school hier niet per se op zit te wachten.
Jongeren zijn in het algemeen niet zo stil inderdaad.quote:Op woensdag 27 november 2024 12:19 schreef Loverboii het volgende:
[..]
Sterke twijfels of die jongeren ook stilletjes gaan bidden in zo'n ruimte.
Eigenlijk wel, maar als een moslimstudent daar mag zijn, mag een Joodse student of ongelovige student daar ook zijn. Je kunt dat lokaal niet claimen als gebedsruimte, ook niet voor 5 minuten. Geen enkele ruimte.quote:Op woensdag 27 november 2024 12:24 schreef Hexagon het volgende:
In de pauze is ieder lokaal toch een stilteruimte?
Ik weet wel een oplossingquote:Op woensdag 27 november 2024 12:00 schreef probeer het volgende:
[..]
Iedereen die mij in mijn pauze zegt wat ik wel of niet mag doen, kan keihard de tering krijgen.
Jij laat jezelf wel vertellen hoe jij je pauze in mag delen, begrijp ik?
Als iemand er huiswerk gaat zitten maken vinden we het niet normaal om het te gaan verstoren. Dus wanneer iemand wil bidden ook niet.quote:Op woensdag 27 november 2024 12:27 schreef Gia het volgende:
[..]
Eigenlijk wel, maar als een moslimstudent daar mag zijn, mag een Joodse student of ongelovige student daar ook zijn. Je kunt dat lokaal niet claimen als gebedsruimte, ook niet voor 5 minuten. Geen enkele ruimte.
Jij gaat op je matje liggen en anderen lopen over je en om je heen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |