SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
Dit, je stuurt je kind naar een school en daar zijn regels voor iedereen.quote:Op dinsdag 26 november 2024 23:45 schreef Nexum het volgende:
Ja deze discussie is er ook op de MBO-school waar ik werk. Maar de behoefte aan stilteruimtes is na corona extreem gestegen. Als openbare school snap ik dan wel weer dat je dat zo min mogelijk wilt faciliteren.
quote:Op dinsdag 26 november 2024 23:37 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[b]
Zadkine heeft ruim 17.000 studenten en 1700 medewerkers en staat bekend als een diverse pikzwarte school, zowel in de studentenpopulatie als onder medewerkers.
Islam; nemen, nemen, nemen, niks geven.quote:Op woensdag 27 november 2024 00:37 schreef RotatoR het volgende:
Diversiteitsbeleid betekent ook hier weer: 'hoe gaat de rest zich aanpassen aan drammende moslims'.
Afschaffing bijzonder onderwijs, maakt afbakening en de plaats van religie en overheid in het onderwijs mogelijk. Durfde de politiek nooit aan, want christenen, want joden, want antroposofen enz.quote:Op woensdag 27 november 2024 06:55 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Je hoeft niet alles maar te tolereren in je maatschappij.
Sommige dingen en culturen zijn nou eenmaal onverenigbaar.
Ik vind persoonlijk de islam sowieso aanstootgevend.quote:Op woensdag 27 november 2024 07:18 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Afschaffing bijzonder onderwijs, maakt afbakening en de plaats van religie en overheid in het onderwijs mogelijk. Durfde de politiek nooit aan, want christenen, want joden, want antroposofen enz.
Op een of andere manier wordt het zien van een biddende moslim als iets aanstootgevends ervaren, en beide kampen hebben de overtuiging dat de ene geestesziek is, en zij zelf dat niet zijn.
Nee hoor.quote:Op woensdag 27 november 2024 08:39 schreef ACT-F het volgende:
Zolang artikel 6 van de grondwet bestaat staan ze volledig in hun recht.
Moeilijk doen over wat mensen in hun pauze doen is ook behoorlijk vreemd. Of je nou een rondje loopt, bruine boterhammen met kaas (quote:Onrust onder Zadkine-personeel na verbod op bidden in de pauze
Het is een openbare school, daar hoort religie niet thuis.quote:Op woensdag 27 november 2024 08:55 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Moeilijk doen over wat mensen in hun pauze doen is ook behoorlijk vreemd. Of je nou een rondje loopt, bruine boterhammen met kaas () eet, of bid, dat moet je gewoon zelf kunnen invullen.
Stilteruimtes....quote:Dit jaar zijn meerdere petities gestart waarin aandacht wordt gevraagd voor stilteruimtes binnen Zadkine-scholen.
Die kutsmoes gebruiken ze elke keer: "Het is voor iedereenquote:Op woensdag 27 november 2024 09:06 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Stilteruimtes....
Daar is toch een wc voor? Daar ga ik tenminste heen als ik stilte wil...
https://www.duic.nl/algem(...)-college-in-utrecht/quote:Deja vu. Aan een hogeschool – niet de HU – exact dezelfde discussie van heel nabij meegemaakt. Islamieten wilden gebedsruimte. Kon eerst absoluut niet want het is openbaar onderwijs, er zijn genoeg moskeeën in de buurt en lokalen zijn schaars. De druk werd groter en verzoek werd vele malen herhaald. Progressieve studenten en docenten in medezeggenschapsraden gingen er zich mee bemoeien en waren het er zonder discussie over eens dat hier gefaciliteerd moest worden. Uitkomst: geen moskee wel een stilteruimte ‘zodat er bijv. ook aan yoga kan worden gedaan’ voor wie juist daar behoefte aan heeft. Praktijk: lokaal is een moskee geworden. Yogi zijn nergens te bekennen (kijken wel uit). Omdat het formeel geen moskee mag zijn, moeten aan het eind van de dag alle bidmatjes etc. weg zijn. Dat gebeurt ook, maar first thing in the morning : alles is teruggeplaatst. Daarna kwam de wens of eis eigenlijk dat mannen en gescheiden zijn dus maakte men onderling een bepaalde verdeling van zaalgebruik over de week. Emoties liepen hoog op. Beveiliging was nodig. Daarna kwamen er klachten dat mannen steeds hun voeten in de WC’s wassen.
En zo gaat dat verder en verder …. . Nu is er geen weg meer terug. Gratis advies voor schoolbestuur: harde lijn trekken en niets toestaan, is echt de beste optie. Je voorkomt er veel problemen mee.
Teringjantje...quote:Op woensdag 27 november 2024 09:18 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Die kutsmoes gebruiken ze elke keer: "Het is voor iedereen"
In de praktijk:
[..]
https://www.duic.nl/algem(...)-college-in-utrecht/
Dit is in Nederland zo gegroeid. Moslim kinderen in de jaren 70-80 konden door het bijzonder onderwijs als leerling geweigerd worden. Openbaar onderwijs moest dat maar opvangen.quote:Op woensdag 27 november 2024 09:04 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Het is een openbare school, daar hoort religie niet thuis.
Laat me bidden of ik klop op je neusquote:Op woensdag 27 november 2024 01:37 schreef Maharski het volgende:
Blij gedoe ook, dat 'de moslim' uithangen en 'wollah ik moet bidden'
ik wil graag een sexruimte op school hebben om sex te hebben tijdens mijn pauze. Wil je er gelijk een schommel bij hangen? Dank je wel.quote:Op woensdag 27 november 2024 08:55 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Moeilijk doen over wat mensen in hun pauze doen is ook behoorlijk vreemd. Of je nou een rondje loopt, bruine boterhammen met kaas () eet, of bid, dat moet je gewoon zelf kunnen invullen.
En bij het deugpubliek die dat faciliteren.quote:Op woensdag 27 november 2024 09:59 schreef WheeledWarrior het volgende:
Vrijheid van religie wil niet zeggen dat andere mensen maar overal en nergens moeite moeten doen om jouw geloof te accommoderen. Daar gaat het nogal eens mis vooral bij moslims.
Mee eens. Snap het beleid van de school ook niet.quote:Op woensdag 27 november 2024 08:55 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ja, echt onredelijk om in je pauze je eigen ding te willen doen.quote:Op woensdag 27 november 2024 06:49 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Islam; nemen, nemen, nemen, niks geven.
Iedereen die mij in mijn pauze zegt wat ik wel of niet mag doen, kan keihard de tering krijgen.quote:Op woensdag 27 november 2024 06:55 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Je hoeft niet alles maar te tolereren in je maatschappij.
Sommige dingen en culturen zijn nou eenmaal onverenigbaar.
Je zit nogal in je emotie. Wat is er niet waar aan wat ik schreef?quote:Op woensdag 27 november 2024 12:00 schreef probeer het volgende:
[..]
Ja, echt onredelijk om in je pauze je eigen ding te willen doen.
Wat een vuil tuig, die moslims, nietwaar?
Ja, precies dit dus.quote:Op woensdag 27 november 2024 12:10 schreef AgLarrr het volgende:
Waarom is dit ingewikkeld? Als jij wilt bidden in de pauze ga je toch lekker bidden? Als je dat vervolgens persé op/in school wilt doen moet je een school kiezen die jouw religie faciliteert. Je kan van een openbare school niet verwachten dat die dit doen, dus in die gevallen lekker buiten bidden.
Als god alwetend, almachtig en rechtvaardig is zal hij het begrijpen. Echt.
Verovering van de publieke ruimte vooral.quote:Op woensdag 27 november 2024 12:12 schreef Dutchguy het volgende:
Religie is als een piemel. Leuk om te hebben maar je hoeft hem niet steeds op tafel te leggen om aan anderen te laten zien. Juist dat laatste is wat er wel steeds gebeurt. Het gaat om manifestatiedrang.
Sterke twijfels of die jongeren ook stilletjes gaan bidden in zo'n ruimte.quote:Op woensdag 27 november 2024 12:17 schreef DJKoster het volgende:
Boeien dat iemand sneaky in een opberghok of een ander plekje aan het bidden is. Lekker laten gaan.
Persoonlijk ben ik wel voor stilteruimtes, maar snap ook wel dat een (openbare) school hier niet per se op zit te wachten.
Maar je kunt al aanvoelen wat er gebeurt als er stilteruimtes komen. Die gaan geclaimed worden.quote:Op woensdag 27 november 2024 12:17 schreef DJKoster het volgende:
Boeien dat iemand sneaky in een opberghok of een ander plekje aan het bidden is. Lekker laten gaan.
Persoonlijk ben ik wel voor stilteruimtes, maar snap ook wel dat een (openbare) school hier niet per se op zit te wachten.
Jongeren zijn in het algemeen niet zo stil inderdaad.quote:Op woensdag 27 november 2024 12:19 schreef Loverboii het volgende:
[..]
Sterke twijfels of die jongeren ook stilletjes gaan bidden in zo'n ruimte.
Eigenlijk wel, maar als een moslimstudent daar mag zijn, mag een Joodse student of ongelovige student daar ook zijn. Je kunt dat lokaal niet claimen als gebedsruimte, ook niet voor 5 minuten. Geen enkele ruimte.quote:Op woensdag 27 november 2024 12:24 schreef Hexagon het volgende:
In de pauze is ieder lokaal toch een stilteruimte?
Ik weet wel een oplossingquote:Op woensdag 27 november 2024 12:00 schreef probeer het volgende:
[..]
Iedereen die mij in mijn pauze zegt wat ik wel of niet mag doen, kan keihard de tering krijgen.
Jij laat jezelf wel vertellen hoe jij je pauze in mag delen, begrijp ik?
Als iemand er huiswerk gaat zitten maken vinden we het niet normaal om het te gaan verstoren. Dus wanneer iemand wil bidden ook niet.quote:Op woensdag 27 november 2024 12:27 schreef Gia het volgende:
[..]
Eigenlijk wel, maar als een moslimstudent daar mag zijn, mag een Joodse student of ongelovige student daar ook zijn. Je kunt dat lokaal niet claimen als gebedsruimte, ook niet voor 5 minuten. Geen enkele ruimte.
Jij gaat op je matje liggen en anderen lopen over je en om je heen.
De reactie van jou geeft duidelijk aan dat mensen die geloven niet voor rede vatbaar zijn. Dat het nog bestaat anno 2024 is verwonderlijk.quote:Op woensdag 27 november 2024 12:00 schreef probeer het volgende:
[..]
Ja, echt onredelijk om in je pauze je eigen ding te willen doen.
Wat een vuil tuig, die moslims, nietwaar?
quote:Op woensdag 27 november 2024 12:35 schreef torentje het volgende:
[..]
De reactie van jou geeft duidelijk aan dat mensen die geloven niet voor rede vatbaar zijn. Dat het nog bestaat anno 2024 is verwonderlijk.
Ik ben agnost en humanist.quote:Op woensdag 27 november 2024 12:35 schreef torentje het volgende:
[..]
De reactie van jou geeft duidelijk aan dat mensen die geloven niet voor rede vatbaar zijn. Dat het nog bestaat anno 2024 is verwonderlijk.
Dit. Daar hebben we ook gewoon een woord voor hier in Nederland: fatsoen.quote:Op woensdag 27 november 2024 12:35 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Als iemand er huiswerk gaat zitten maken vinden we het niet normaal om het te gaan verstoren. Dus wanneer iemand wil bidden ook niet.
Of naar de supermarkt voor een lauw worstenbroodje en een blikje energy-gif!quote:Op woensdag 27 november 2024 12:32 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik weet wel een oplossing
We pakken een vel papier en schrijven daarop "Pauzewet
In Nederland mag je in de pauze enkel je meegebrachte bammetjes eten en een beetje slap lullen over voetbal en Max Verstappen."
76 handjes omhoog in de kamer, en probleem opgelost!
De hekel aan de islam lijkt sommigen weer flink te verblinden. Zoals gewoonlijk in NWS.quote:Op woensdag 27 november 2024 12:35 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Als iemand er huiswerk gaat zitten maken vinden we het niet normaal om het te gaan verstoren. Dus wanneer iemand wil bidden ook niet.
Ja, ben het er ook mee eens. Geef deze mensen gewoon een ruimte om hun geloof te belijden, wie heeft er nou last van?quote:Op woensdag 27 november 2024 13:05 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Dit. Daar hebben we ook gewoon een woord voor hier in Nederland: fatsoen.
En jij denkt dat moslims het toestaan dat ongelovigen in dezelfde ruimte als waar ze bidden, mogen komen, tijdens het gebed?quote:Op woensdag 27 november 2024 12:35 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Je hoeft het toch niet te verstoren als je het lokaal binnen komt of even iets te pakken! Dat moet gewoon altijd kunnen.quote:Op woensdag 27 november 2024 12:35 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Vertel ons je verhalen Scorpie, over al je islamitische collega's die anderen de boel ontzeggen terwijl ze aan het bidden zijn.quote:Op woensdag 27 november 2024 13:10 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En jij denkt dat moslims het toestaan dat ongelovigen in dezelfde ruimte als waar ze bidden, mogen komen, tijdens het gebed?
Alvast preventief zelf veranderen in het stereotype wat je hebt van de moslim is denk ik niet de manier om de nare kantjes van religie buiten de deur te houden.quote:Op woensdag 27 november 2024 13:10 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En jij denkt dat moslims het toestaan dat ongelovigen in dezelfde ruimte als waar ze bidden, mogen komen, tijdens het gebed?
Mag iemand die even wil mediteren ook een eigen ruimte? Of moet die maar mediteren als de moslims niet aan het bidden zijn? Moet iedereen maar een eigen ruimte kunnen krijgen om zijn/haar favoriete bezigheid uit te oefenen?quote:Op woensdag 27 november 2024 13:09 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ja, ben het er ook mee eens. Geef deze mensen gewoon een ruimte om hun geloof te belijden, wie heeft er nou last van?
Speciale faciliteiten? Dure tapijten of zo?quote:Op woensdag 27 november 2024 13:15 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Er lopen hier twee kwesties door elkaar heen. Iemand wil in z'n pauze even bidden voor het eten ofzo, dat is prima. Iemand eist dat er allemaal speciale faciliteiten voor hem wordeb ingericht om het geloof te kunnen belijden, niet prima.
Oh, en we weten natuurlijk prima wie dit eisen. Zijn er erg veel christenen die op agressieve toon een minikerkzaal op hun werkplek proberen af te dwingen?
Nee, een gebedsruimte exclusief voor moslims. Waar ze hun matjes op kunnen bergen en waar niemand ze mag komen storen.quote:Op woensdag 27 november 2024 13:17 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Speciale faciliteiten? Dure tapijten of zo?
Dat weet ik niet. Maar geloof is essentieel voor moslims en er moet gedurende de dag gebeden worden. Ik snap het probleem niet. Ze wonen hier…quote:Op woensdag 27 november 2024 13:16 schreef Gia het volgende:
[..]
Mag iemand die even wil mediteren ook een eigen ruimte? Of moet die maar mediteren als de moslims niet aan het bidden zijn? Moet iedereen maar een eigen ruimte kunnen krijgen om zijn/haar favoriete bezigheid uit te oefenen?
Een moslim kan prima een gebed later inhalen, dus de noodzaak is er niet direct.
Een tot dat doel aangewezen kamer, bijvoorbeeld. Als schooldirecteur zou ik bij voorkeur toch wel een wat efficienter gebruik van de beschikbare ruimte willen dan deze te reserveren als plek waar men tegen een onzichtbaar vriendje kan praten.quote:Op woensdag 27 november 2024 13:17 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Speciale faciliteiten? Dure tapijten of zo?
Geen idee, nooit de wens gehad om bij een biddende moslim te gaan zitten.quote:Op woensdag 27 november 2024 13:10 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Op deze onrespectvolle manier discussieer ik niet.quote:Op woensdag 27 november 2024 13:24 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Een tot dat doel aangewezen kamer, bijvoorbeeld. Als schooldirecteur zou ik bij voorkeur toch wel een wat efficienter gebruik van de beschikbare ruimte willen dan deze te reserveren als plek waar men tegen een onzichtbaar vriendje kan praten.
quote:Op woensdag 27 november 2024 13:15 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Er lopen hier twee kwesties door elkaar heen. Iemand wil in z'n pauze even bidden voor het eten ofzo, dat is prima. Iemand eist dat er allemaal speciale faciliteiten voor hem wordeb ingericht om het geloof te kunnen belijden, niet prima.
Oh, en we weten natuurlijk prima wie dit eisen. Zijn er erg veel christenen die op agressieve toon een minikerkzaal op hun werkplek proberen af te dwingen?
Die discussie over het wel of niet faciliteren van gebedsruimte lijkt al veel langere tijd bezig, en is dus ook niet de aanleiding van de huidige woede of onrust.quote:Onrust onder Zadkine-personeel na verbod op bidden in de pauze: ‘Je mag dit medewerkers niet ontnemen’
Bij onderwijsinstelling Zadkine heerst onrust onder personeelsleden omdat zij niet mogen bidden in de pauzes. Een mail van de schoolleiding over handhaving daarop, stuitte op weerstand en werd afgelopen maandag weer ingetrokken. Het verbod gaat echter tegen de wet in, stelt het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid. ,,Je mag medewerkers niet verbieden om te bidden op het werk.”
In de voorgaande jaren werd bidden nog gedoogd binnen de schoolmuren. Medewerkers deden dat vooral ongezien, met toestemming van hun leidinggevende, ergens in de hoek van een opslagruimte bijvoorbeeld. Uit een interne mail van het college van bestuur aan directeuren, die vorige maand uitlekte onder personeel, blijkt dat de school voortaan gaat handhaven ‘op actieve geloofsbelijdenis’.
Directeuren krijgen in de mail instructies mee over hoe ze hun collega’s moeten ‘aanspreken op hun gedrag’. ‘Stoor niet tijdens het gebed, maar wacht tot de medewerker klaar is met bidden’ - ‘Geef aan dat het binnen Zadkine niet is toegestaan om te bidden’ én ‘Stel geen ruimte beschikbaar’, valt te lezen in de mail, die verstuurd werd op 11 oktober. Er wordt gewezen op het statuut, waarin staat dat bidden niet is toegestaan. Niet voor studenten, maar óók niet voor medewerkers.
[..]
Het verbod op bidden volgt na een discussie over stilteruimtes. Dit jaar zijn meerdere petities gestart waarin aandacht wordt gevraagd voor stilteruimtes binnen Zadkine-scholen. Deze zijn inmiddels duizenden keren ondertekend, zowel door studenten als medewerkers. Maar die zijn nooit gerealiseerd. ,,Ook dat gesprek zal gevoerd gaan worden. Het moet alleen wel op het juiste moment”, zegt De Vries. ,,We hebben een huiskamer die voor iedereen is.”
Nee hoor, ze beginnen veel sneller te schuimbekken dan andere gelovigen en dan geven de lafbekken hen maar hun zin. Ze zijn meestal bruin dus dan wordt er geen zelfbeheersing verwacht en hun geloof is heerszuchtig dus wordt die zwakte schaamteloos uitgebuit.quote:Op woensdag 27 november 2024 13:22 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dat weet ik niet. Maar geloof is essentieel voor moslims en er moet gedurende de dag gebeden worden. Ik snap het probleem niet. Ze wonen hier…
Wat loop je nou weer door te drammen over 'een eigen ruimte'? Daar gaat dit helemaal niet over.quote:Op woensdag 27 november 2024 13:16 schreef Gia het volgende:
[..]
Mag iemand die even wil mediteren ook een eigen ruimte? Of moet die maar mediteren als de moslims niet aan het bidden zijn? Moet iedereen maar een eigen ruimte kunnen krijgen om zijn/haar favoriete bezigheid uit te oefenen?
Een moslim kan prima een gebed later inhalen, dus de noodzaak is er niet direct.
Die eigen ruimte was er sowieso al niet, is er nog steeds niet, en lijkt er in alle waarschijnlijkheid ook helemaal niet te komen.quote:In de voorgaande jaren werd bidden nog gedoogd binnen de schoolmuren. Medewerkers deden dat vooral ongezien, met toestemming van hun leidinggevende, ergens in de hoek van een opslagruimte bijvoorbeeld. Uit een interne mail van het college van bestuur aan directeuren, die vorige maand uitlekte onder personeel, blijkt dat de school voortaan gaat handhaven 'op actieve geloofsbelijdenis'.
Directeuren krijgen in de mail instructies mee over hoe ze hun collega's moeten 'aanspreken op hun gedrag'. 'Stoor niet tijdens het gebed, maar wacht tot de medewerker klaar is met bidden' - 'Geef aan dat het binnen Zadkine niet is toegestaan om te bidden' én 'Stel geen ruimte beschikbaar', valt te lezen in de mail, die verstuurd werd op 11 oktober. Er wordt gewezen op het statuut, waarin staat dat bidden niet is toegestaan. Niet voor studenten, maar óók niet voor medewerkers.
Er moet gebeden worden. Alleen bestaat er geen plicht om te voldoen aan dat gebod voor anderen.quote:Op woensdag 27 november 2024 13:22 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dat weet ik niet. Maar geloof is essentieel voor moslims en er moet gedurende de dag gebeden worden. Ik snap het probleem niet. Ze wonen hier…
Weltechmerz of je het nou leuk vindt of niet: ze wonen hier ook. Mogen hier ook ruimte innemen. En ik heb het uiteraard niet over de bloeddorstigen onder hen. Dit zijn scholieren of medewerkers.quote:Op woensdag 27 november 2024 13:28 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee hoor, ze beginnen veel sneller te schuimbekken dan andere gelovigen en dan geven de lafbekken hen maar hun zin. Ze zijn meestal bruin dus dan wordt er geen zelfbeheersing verwacht en hun geloof is heerszuchtig dus wordt die zwakte schaamteloos uitgebuit.
Voor veel christenen is hun geloof ook heel belangrijk maar die zijn niet op veroveringstocht.
Het probleem is dat dat niet het probleem van de school of de werkgever is.quote:Op woensdag 27 november 2024 13:22 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ze mogen ook best bidden in de pauze, alleen krijgen ze daar geen aparte bidruimte voor op de school.quote:Op woensdag 27 november 2024 13:01 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik ben agnost en humanist.
En mijn pauze is geheel van mij. Niemand die mij gaat vertellen dat ik daarin niet mag bidden, zingen, FoK!-en of de horlepiep dansen.
Heb ik een keer meegemaakt. We moesten ergens naartoe en zij wilde nog even bidden. Ik ben rustig gaan zitten en heb gewacht tot ze klaar was. Ze bedankte me voor mijn geduld en we zijn vertrokken. Zij had er geen last van dat ik erbij zat.quote:Op woensdag 27 november 2024 13:25 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Geen idee, nooit de wens gehad om bij een biddende moslim te gaan zitten.
Als het aan het College van Bestuur ligt, mag dat dus ook niet meer.quote:Op woensdag 27 november 2024 13:33 schreef herverwijderd het volgende:
[..]
Ze mogen ook best bidden in de pauze, alleen krijgen ze daar geen aparte bidruimte voor op de school.
Het wordt ook niet op de spits gedreven door hen. Jij ziet ook al van die bloeddorstige moslims voor je.quote:Op woensdag 27 november 2024 13:32 schreef Gia het volgende:
[..]
Het probleem is dat dat niet het probleem van de school of de werkgever is.
En ze moeten niet per se gedurende de dag bidden; als dat niet kan, mogen ze dat inhalen.
Dit.quote:Op woensdag 27 november 2024 13:33 schreef Hexagon het volgende:
Blijkbaar konden die moslims dat dus prima zelf oplossen maar moet een of andere micromanager dat gaan verstoren.
Degene waarop ik reageerde had het over een eigen ruimte. Niet ik. Ik vind dat je niet kunt verbieden dat iemand bidt in eigen tijd. Heb ik al een paar keer gezegd. Maar waar ze dat dan willen doen, is hun eigen probleem en ze kunnen niet, bijvoorbeeld, een wc-ruimte of klaslokaal claimen hiervoor.quote:Op woensdag 27 november 2024 13:31 schreef probeer het volgende:
[..]
Wat loop je nou weer door te drammen over 'een eigen ruimte'? Daar gaat dit helemaal niet over.
Dit ja. Maar de usual suspects willen weer graag doen alsof de moslims weer boos zijn omdat ze niet krijgen wat ze eisen.quote:Op woensdag 27 november 2024 13:36 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Het wordt ook niet op de spits gedreven door hen. Jij ziet ook al van die bloeddorstige moslims voor je.
Nou met die aantallen zal formaat gymzaal zijn.quote:Op woensdag 27 november 2024 13:38 schreef Gia het volgende:
[..]
Degene waarop ik reageerde had het over een eigen ruimte. Niet ik. Ik vind dat je niet kunt verbieden dat iemand bidt in eigen tijd. Heb ik al een paar keer gezegd. Maar waar ze dat dan willen doen, is hun eigen probleem en ze kunnen niet, bijvoorbeeld, een wc-ruimte of klaslokaal claimen hiervoor.
Maar ongelovigen die hier geboren zijn krijgen niet het geld of medewerking om hier veel ruimte voor zichzelf in te nemen. Dat is toch onredelijk beleid?quote:Op woensdag 27 november 2024 13:32 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Weltechmerz of je het nou leuk vindt of niet: ze wonen hier ook. Mogen hier ook ruimte innemen.
Ik denk dat de schoolleiding begrijpt dat als je ze een vinger geeft, nemen ze je hele hand.quote:Op woensdag 27 november 2024 13:15 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Er lopen hier twee kwesties door elkaar heen. Iemand wil in z'n pauze even bidden voor het eten ofzo, dat is prima. Iemand eist dat er allemaal speciale faciliteiten voor hem worden ingericht om het geloof te kunnen belijden, niet prima.
Ik heb ook een hele rits aan gelovige collega's. Van diverse geloofsovertuigingen.quote:Op woensdag 27 november 2024 13:39 schreef Bargehassus het volgende:
Momenteel heb ik twee Moslim collega's en bij mijn vorige baan eentje. Ik heb die nog nooit zien bidden tijdens werk en/of pauze.
Welke behoefte hebben die ongelovigen?quote:Op woensdag 27 november 2024 13:41 schreef torentje het volgende:
[..]
Maar ongelovigen die hier geboren zijn krijgen niet het geld of medewerking om hier veel ruimte voor zichzelf in te nemen. Dat is toch onredelijk beleid?
De meeste moslims doen dat ook of later thuis of weten de weg te vinden naar de ruimtes die ervoor zijn of regelen zelf iets. Ik kan me uit alle jaren met een hoop islamitische collega's echt nul gezeik herinneren hierover.quote:Op woensdag 27 november 2024 13:39 schreef Bargehassus het volgende:
Momenteel heb ik twee Moslim collega's en bij mijn vorige baan eentje. Ik heb die nog nooit zien bidden tijdens werk en/of pauze.
Het punt is dat sommige conservatieve moslims in een dergelijke gebedsruimte segregatie tussen mannen en vrouwen willen. Dit is al eerder voorgekomen:quote:Op woensdag 27 november 2024 13:09 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ja, ben het er ook mee eens. Geef deze mensen gewoon een ruimte om hun geloof te belijden, wie heeft er nou last van?
Het gaat hier om 18.700 mensen. Divers. Da’s een hele hoop.quote:Op woensdag 27 november 2024 13:42 schreef Qarrad het volgende:
[..]
De meeste moslims doen dat ook of later thuis of weten de weg te vinden naar de ruimtes die ervoor zijn of regelen zelf iets. Ik kan me uit alle jaren met een hoop islamitische collega's echt nul gezeik herinneren hierover.
quote:Op woensdag 27 november 2024 13:42 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Welke behoefte hebben die ongelovigen?
Ik zou zeggen: Als ze graag in de lerarenkamer/huiskamer hun matje uitrollen, gaan ze hun gang maar. Maar niet verwachten dat de anderen dan stil zijn tijdens hun lunchbreak.quote:Uit een gesprek van de krant met bestuursvoorzitter Marloes de Vries blijkt echter hoe selectief dat verbod is. Zo is er een huiskamer die voor iedereen is. Op de vraag of je daar als medewerker van Zadkine mag bidden, luidt het antwoord: "Als iemand die christelijk is daar een boterham wil eten, dan zou het kunnen dat hij z’n handen vouwt voordat hij aan het eten begint. Dat kun je in een huiskamer doen natuurlijk."
Op de vervolgvraag of je daar als moslim dan ook je gebedskleedje mag uitrollen, zegt De Vries: "Nee, op dit moment is dat niet wenselijk. We willen op dit moment een neutrale plek zijn, voor alles en iedereen."
Dat is bizar en idioot, die aparte ingang.quote:Op woensdag 27 november 2024 13:44 schreef musicmaker92 het volgende:
[..]
Het punt is dat sommige conservatieve moslims in een dergelijke gebedsruimte segregatie tussen mannen en vrouwen willen. Dit is al eerder voorgekomen:
"Elke universiteit heeft nu een gebedsruimte, omdat ze anders islamitische studenten misloopt. Die aan VU heeft een aparte ingang voor mannen en vrouwen"\
https://advalvas.vu.nl/ca(...)-als-het-vrijwillig/
Dan ben je als (hoge)school gelijkwaardigheid onder studenten/medewerkers aan het uitdragen, maar anderzijds segregatie in gebedsruimtes aan het faciliteren
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |