abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215696583
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 12:00 schreef probeer het volgende:

[..]
Ja, echt onredelijk om in je pauze je eigen ding te willen doen.

Wat een vuil tuig, die moslims, nietwaar?
De reactie van jou geeft duidelijk aan dat mensen die geloven niet voor rede vatbaar zijn. Dat het nog bestaat anno 2024 is verwonderlijk.
pi_215696585
Laat ze lekker bidden die Moslims. Zal mij het een rotzorg zijn.
Groot fan van User Wotte
pi_215696590
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 12:35 schreef torentje het volgende:

[..]
De reactie van jou geeft duidelijk aan dat mensen die geloven niet voor rede vatbaar zijn. Dat het nog bestaat anno 2024 is verwonderlijk.
:')
Groot fan van User Wotte
  woensdag 27 november 2024 @ 12:45:29 #54
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_215696653
Iedereen zou moeten kunnen doen wat hij wil in zijn pauze, alleen kun je daar niet een speciale eis in stellen zoals een speciale ruimte en speciale behandeling. Tijdens werk en school kun je niet bidden, zou mijn insteek zijn.
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
  woensdag 27 november 2024 @ 12:49:22 #55
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_215696672
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_215696825
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 12:35 schreef torentje het volgende:

[..]
Ik ben agnost en humanist.

En mijn pauze is geheel van mij. Niemand die mij gaat vertellen dat ik daarin niet mag bidden, zingen, FoK!-en of de horlepiep dansen.
"Pools are perfect for holding water"
pi_215696864
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 12:35 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Als iemand er huiswerk gaat zitten maken vinden we het niet normaal om het te gaan verstoren. Dus wanneer iemand wil bidden ook niet.
Dit. Daar hebben we ook gewoon een woord voor hier in Nederland: fatsoen.
pi_215696866
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 12:32 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ik weet wel een oplossing

We pakken een vel papier en schrijven daarop "Pauzewet

In Nederland mag je in de pauze enkel je meegebrachte bammetjes eten en een beetje slap lullen over voetbal en Max Verstappen."

76 handjes omhoog in de kamer, en probleem opgelost!
Of naar de supermarkt voor een lauw worstenbroodje en een blikje energy-gif!
pi_215696879
quote:

[..]
Als iemand er huiswerk gaat zitten maken vinden we het niet normaal om het te gaan verstoren. Dus wanneer iemand wil bidden ook niet.
De hekel aan de islam lijkt sommigen weer flink te verblinden. Zoals gewoonlijk in NWS.
pi_215696887
Een bidverbod lijkt mij ongrondwettelijk.

En wat je met je pauze doet moet je zelf weten. Je mag dan wel eisen/wensen dat je dan een 'eigen plekje' kan reserveren voor wat je dan ook doen wil, maar dat hoeft niet ingewilligd te worden. Dan pas je je 'eigen ding' maar aan aan de omstandigheden waarin je je bevindt.

Het is allemaal niet zo moeilijk.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  woensdag 27 november 2024 @ 13:09:37 #61
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_215696925
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 13:05 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Dit. Daar hebben we ook gewoon een woord voor hier in Nederland: fatsoen.
Ja, ben het er ook mee eens. Geef deze mensen gewoon een ruimte om hun geloof te belijden, wie heeft er nou last van?
pi_215696940
quote:

[..]
En jij denkt dat moslims het toestaan dat ongelovigen in dezelfde ruimte als waar ze bidden, mogen komen, tijdens het gebed?
  woensdag 27 november 2024 @ 13:12:56 #63
3542 Gia
User under construction
pi_215696960
quote:

[..]
Je hoeft het toch niet te verstoren als je het lokaal binnen komt of even iets te pakken! Dat moet gewoon altijd kunnen.
pi_215696981
Er lopen hier twee kwesties door elkaar heen. Iemand wil in z'n pauze even bidden voor het eten ofzo, dat is prima. Iemand eist dat er allemaal speciale faciliteiten voor hem worden ingericht om het geloof te kunnen belijden, niet prima.

Oh, en we weten natuurlijk prima wie dit eisen. Zijn er erg veel christenen die op agressieve toon een minikerkzaal op hun werkplek proberen af te dwingen?

[ Bericht 0% gewijzigd door saparmurat_niyazov op 27-11-2024 13:25:16 ]
pi_215696990
quote:
10s.gif Op woensdag 27 november 2024 13:10 schreef Scorpie het volgende:

[..]
En jij denkt dat moslims het toestaan dat ongelovigen in dezelfde ruimte als waar ze bidden, mogen komen, tijdens het gebed?
Vertel ons je verhalen Scorpie, over al je islamitische collega's die anderen de boel ontzeggen terwijl ze aan het bidden zijn.

Of doen ze dat stiekem toch helemaal niet, en ben je nu weer gewoon dingen aan het verzinnen?
pi_215696995
quote:

[..]
Alvast preventief zelf veranderen in het stereotype wat je hebt van de moslim is denk ik niet de manier om de nare kantjes van religie buiten de deur te houden.
  woensdag 27 november 2024 @ 13:16:30 #67
3542 Gia
User under construction
pi_215696999
quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2024 13:09 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Ja, ben het er ook mee eens. Geef deze mensen gewoon een ruimte om hun geloof te belijden, wie heeft er nou last van?
Mag iemand die even wil mediteren ook een eigen ruimte? Of moet die maar mediteren als de moslims niet aan het bidden zijn? Moet iedereen maar een eigen ruimte kunnen krijgen om zijn/haar favoriete bezigheid uit te oefenen?

Een moslim kan prima een gebed later inhalen, dus de noodzaak is er niet direct.
  woensdag 27 november 2024 @ 13:17:43 #68
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_215697013
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 13:15 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Er lopen hier twee kwesties door elkaar heen. Iemand wil in z'n pauze even bidden voor het eten ofzo, dat is prima. Iemand eist dat er allemaal speciale faciliteiten voor hem wordeb ingericht om het geloof te kunnen belijden, niet prima.

Oh, en we weten natuurlijk prima wie dit eisen. Zijn er erg veel christenen die op agressieve toon een minikerkzaal op hun werkplek proberen af te dwingen?
Speciale faciliteiten? Dure tapijten of zo?
  woensdag 27 november 2024 @ 13:19:20 #69
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_215697021
Ze hebben 17.000 leerlingen en 1700 medewerkers. Ja, ik snap die behoefte wel.
  woensdag 27 november 2024 @ 13:20:02 #70
3542 Gia
User under construction
pi_215697025
quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2024 13:17 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Nee, een gebedsruimte exclusief voor moslims. Waar ze hun matjes op kunnen bergen en waar niemand ze mag komen storen.

Als er scholen/werkgevers zijn die hier aan tegemoet willen komen, prima, moeten zij weten. Maar ze hoeven het niet. Dat is het punt. Maar verbieden dat iemand bidt in zijn/haar eigen tijd gaat me te ver.
  woensdag 27 november 2024 @ 13:22:10 #71
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_215697045
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 13:16 schreef Gia het volgende:

[..]
Mag iemand die even wil mediteren ook een eigen ruimte? Of moet die maar mediteren als de moslims niet aan het bidden zijn? Moet iedereen maar een eigen ruimte kunnen krijgen om zijn/haar favoriete bezigheid uit te oefenen?

Een moslim kan prima een gebed later inhalen, dus de noodzaak is er niet direct.
Dat weet ik niet. Maar geloof is essentieel voor moslims en er moet gedurende de dag gebeden worden. Ik snap het probleem niet. Ze wonen hier…
pi_215697061
quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2024 13:17 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Een tot dat doel aangewezen kamer, bijvoorbeeld. Als schooldirecteur zou ik bij voorkeur toch wel een wat efficienter gebruik van de beschikbare ruimte willen dan deze te reserveren als plek waar men tegen een onzichtbaar vriendje kan praten.
  woensdag 27 november 2024 @ 13:25:09 #73
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215697067
quote:

[..]
Geen idee, nooit de wens gehad om bij een biddende moslim te gaan zitten.
  woensdag 27 november 2024 @ 13:25:21 #74
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_215697069
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 13:24 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Een tot dat doel aangewezen kamer, bijvoorbeeld. Als schooldirecteur zou ik bij voorkeur toch wel een wat efficienter gebruik van de beschikbare ruimte willen dan deze te reserveren als plek waar men tegen een onzichtbaar vriendje kan praten.
Op deze onrespectvolle manier discussieer ik niet.
pi_215697089
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 13:15 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Er lopen hier twee kwesties door elkaar heen. Iemand wil in z'n pauze even bidden voor het eten ofzo, dat is prima. Iemand eist dat er allemaal speciale faciliteiten voor hem wordeb ingericht om het geloof te kunnen belijden, niet prima.

quote:
Onrust onder Zadkine-personeel na verbod op bidden in de pauze: ‘Je mag dit medewerkers niet ontnemen’
Bij onderwijsinstelling Zadkine heerst onrust onder personeelsleden omdat zij niet mogen bidden in de pauzes. Een mail van de schoolleiding over handhaving daarop, stuitte op weerstand en werd afgelopen maandag weer ingetrokken. Het verbod gaat echter tegen de wet in, stelt het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid. ,,Je mag medewerkers niet verbieden om te bidden op het werk.”

In de voorgaande jaren werd bidden nog gedoogd binnen de schoolmuren. Medewerkers deden dat vooral ongezien, met toestemming van hun leidinggevende, ergens in de hoek van een opslagruimte bijvoorbeeld. Uit een interne mail van het college van bestuur aan directeuren, die vorige maand uitlekte onder personeel, blijkt dat de school voortaan gaat handhaven ‘op actieve geloofsbelijdenis’.

Directeuren krijgen in de mail instructies mee over hoe ze hun collega’s moeten ‘aanspreken op hun gedrag’. ‘Stoor niet tijdens het gebed, maar wacht tot de medewerker klaar is met bidden’ - ‘Geef aan dat het binnen Zadkine niet is toegestaan om te bidden’ én ‘Stel geen ruimte beschikbaar’, valt te lezen in de mail, die verstuurd werd op 11 oktober. Er wordt gewezen op het statuut, waarin staat dat bidden niet is toegestaan. Niet voor studenten, maar óók niet voor medewerkers.

[..]

Het verbod op bidden volgt na een discussie over stilteruimtes. Dit jaar zijn meerdere petities gestart waarin aandacht wordt gevraagd voor stilteruimtes binnen Zadkine-scholen. Deze zijn inmiddels duizenden keren ondertekend, zowel door studenten als medewerkers. Maar die zijn nooit gerealiseerd. ,,Ook dat gesprek zal gevoerd gaan worden. Het moet alleen wel op het juiste moment”, zegt De Vries. ,,We hebben een huiskamer die voor iedereen is.”
Die discussie over het wel of niet faciliteren van gebedsruimte lijkt al veel langere tijd bezig, en is dus ook niet de aanleiding van de huidige woede of onrust.

Die gaat inderdaad over het vermeende verbod op het bidden zelf.

Helaas zie je hier ook weer een aantal mensen die graag doen alsof 'de moslims weer boos zijn omdat ze geen eigen ruimte met exclusief gebruik af kunnen dwingen'. Daar gaat het hier dus niet over.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')