Maar ongelovigen die hier geboren zijn krijgen niet het geld of medewerking om hier veel ruimte voor zichzelf in te nemen. Dat is toch onredelijk beleid?quote:Op woensdag 27 november 2024 13:32 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Weltechmerz of je het nou leuk vindt of niet: ze wonen hier ook. Mogen hier ook ruimte innemen.
Ik denk dat de schoolleiding begrijpt dat als je ze een vinger geeft, nemen ze je hele hand.quote:Op woensdag 27 november 2024 13:15 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Er lopen hier twee kwesties door elkaar heen. Iemand wil in z'n pauze even bidden voor het eten ofzo, dat is prima. Iemand eist dat er allemaal speciale faciliteiten voor hem worden ingericht om het geloof te kunnen belijden, niet prima.
Oh, en we weten natuurlijk prima wie dit eisen. Zijn er erg veel christenen die op agressieve toon een minikerkzaal op hun werkplek proberen af te dwingen?
Ik heb ook een hele rits aan gelovige collega's. Van diverse geloofsovertuigingen.quote:Op woensdag 27 november 2024 13:39 schreef Bargehassus het volgende:
Momenteel heb ik twee Moslim collega's en bij mijn vorige baan eentje. Ik heb die nog nooit zien bidden tijdens werk en/of pauze.
Welke behoefte hebben die ongelovigen?quote:Op woensdag 27 november 2024 13:41 schreef torentje het volgende:
[..]
Maar ongelovigen die hier geboren zijn krijgen niet het geld of medewerking om hier veel ruimte voor zichzelf in te nemen. Dat is toch onredelijk beleid?
De meeste moslims doen dat ook of later thuis of weten de weg te vinden naar de ruimtes die ervoor zijn of regelen zelf iets. Ik kan me uit alle jaren met een hoop islamitische collega's echt nul gezeik herinneren hierover.quote:Op woensdag 27 november 2024 13:39 schreef Bargehassus het volgende:
Momenteel heb ik twee Moslim collega's en bij mijn vorige baan eentje. Ik heb die nog nooit zien bidden tijdens werk en/of pauze.
Het punt is dat sommige conservatieve moslims in een dergelijke gebedsruimte segregatie tussen mannen en vrouwen willen. Dit is al eerder voorgekomen:quote:Op woensdag 27 november 2024 13:09 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ja, ben het er ook mee eens. Geef deze mensen gewoon een ruimte om hun geloof te belijden, wie heeft er nou last van?
Het gaat hier om 18.700 mensen. Divers. Da’s een hele hoop.quote:Op woensdag 27 november 2024 13:42 schreef Qarrad het volgende:
[..]
De meeste moslims doen dat ook of later thuis of weten de weg te vinden naar de ruimtes die ervoor zijn of regelen zelf iets. Ik kan me uit alle jaren met een hoop islamitische collega's echt nul gezeik herinneren hierover.
quote:Op woensdag 27 november 2024 13:42 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Welke behoefte hebben die ongelovigen?
Ik zou zeggen: Als ze graag in de lerarenkamer/huiskamer hun matje uitrollen, gaan ze hun gang maar. Maar niet verwachten dat de anderen dan stil zijn tijdens hun lunchbreak.quote:Uit een gesprek van de krant met bestuursvoorzitter Marloes de Vries blijkt echter hoe selectief dat verbod is. Zo is er een huiskamer die voor iedereen is. Op de vraag of je daar als medewerker van Zadkine mag bidden, luidt het antwoord: "Als iemand die christelijk is daar een boterham wil eten, dan zou het kunnen dat hij z’n handen vouwt voordat hij aan het eten begint. Dat kun je in een huiskamer doen natuurlijk."
Op de vervolgvraag of je daar als moslim dan ook je gebedskleedje mag uitrollen, zegt De Vries: "Nee, op dit moment is dat niet wenselijk. We willen op dit moment een neutrale plek zijn, voor alles en iedereen."
Dat is bizar en idioot, die aparte ingang.quote:Op woensdag 27 november 2024 13:44 schreef musicmaker92 het volgende:
[..]
Het punt is dat sommige conservatieve moslims in een dergelijke gebedsruimte segregatie tussen mannen en vrouwen willen. Dit is al eerder voorgekomen:
"Elke universiteit heeft nu een gebedsruimte, omdat ze anders islamitische studenten misloopt. Die aan VU heeft een aparte ingang voor mannen en vrouwen"\
https://advalvas.vu.nl/ca(...)-als-het-vrijwillig/
Dan ben je als (hoge)school gelijkwaardigheid onder studenten/medewerkers aan het uitdragen, maar anderzijds segregatie in gebedsruimtes aan het faciliteren
Ik reageerde op postnr 91.quote:Op woensdag 27 november 2024 13:45 schreef Gia het volgende:
[..]
[..]
Ik zou zeggen: Als ze graag in de lerarenkamer/huiskamer hun matje uitrollen, gaan ze hun gang maar. Maar niet verwachten dat de anderen dan stil zijn tijdens hun lunchbreak.
Misschien is het wel vanwege gezeik dat men tot dit verbod is gekomen?quote:Op woensdag 27 november 2024 13:42 schreef Qarrad het volgende:
[..]
De meeste moslims doen dat ook of later thuis of weten de weg te vinden naar de ruimtes die ervoor zijn of regelen zelf iets. Ik kan me uit alle jaren met een hoop islamitische collega's echt nul gezeik herinneren hierover.
Oh jaquote:Op woensdag 27 november 2024 13:36 schreef probeer het volgende:
[..]
Als het aan het College van Bestuur ligt, mag dat dus ook niet meer.
En dáár zijn mensen nu boos over.
Volgens mij is het niet zo vreemd om te wensen dat je niet lastig gevallen wordt door schoolgenoten bij de dingen die je doet.quote:Op woensdag 27 november 2024 13:49 schreef Gia het volgende:
[..]
Misschien is het wel vanwege gezeik dat men tot dit verbod is gekomen?
Stel, ze bidden in een hoek van een klaslokaal, een leerling komt binnen en vertrekt snel weer, een 'sorry' prevelend. Die leerling bespreekt dit met anderen, die ook eens gaan kijken, want....apart, toch? Vervolgens gaat de moslimjuf klagen bij de schoolleiding dat ze gestoord wordt tijdens haar gebed en vindt dat daar tegen opgetreden moet worden. De schoolleiding vindt dat een klaslokaal openbaar is voor iedereen.
quote:Op woensdag 27 november 2024 13:49 schreef Gia het volgende:
[..]
Misschien is het wel vanwege gezeik dat men tot dit verbod is gekomen?
Stel, ze bidden in een hoek van een klaslokaal, een leerling komt binnen en vertrekt snel weer, een 'sorry' prevelend. Die leerling bespreekt dit met anderen, die ook eens gaan kijken, want....apart, toch? Vervolgens gaat de moslimjuf klagen bij de schoolleiding dat ze gestoord wordt tijdens haar gebed en vindt dat daar tegen opgetreden moet worden. De schoolleiding vindt dat een klaslokaal openbaar is voor iedereen.
In het artikel wordt er niet eens een religie genoemd.quote:Op woensdag 27 november 2024 13:47 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Het doel van de islam is verbreding en overheersing. Die mensen gaan zich hier niet aanpassen maar de boel op termijn overnemen en bepalen. Dat merk je overal waar de moslims een beetje voet aan de grond krijgen, het gaat stapje voor stapje.
Wensen kan, eisen is wat anders en erover gaan zeiken is weer een stap verder.quote:Op woensdag 27 november 2024 13:51 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Volgens mij is het niet zo vreemd om te wensen dat je niet lastig gevallen wordt door schoolgenoten bij de dingen die je doet.
Als een leraar proefwerken na zit te kijken, en leerlingen komen dat verstoren, dan kan die terecht zeiken. Dus als diezelfde leraar aan het bidden is dan ook.quote:Op woensdag 27 november 2024 14:01 schreef Gia het volgende:
[..]
Wensen kan, eisen is wat anders en erover gaan zeiken is weer een stap verder.
En dat weten we allemaal niet.
... Iets wat de werkgever per wetgeving helemaal niet eens mág verbieden, werd oogluikend toegelaten?quote:Op woensdag 27 november 2024 13:42 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Ik denk dat de schoolleiding begrijpt dat als je ze een vinger geeft, nemen ze je hele hand.
Het lijkt erop dat het oogluikend werd toegelaten maar dat op een gegeven moment gingen ze een stilteruimte eisen en iedereen weet dat dat binnen no-time een mini-moskee alleen voor moslims wordt en dat de schoolleiding van een openbare school daar terecht totaal geen zin in heeft en het bidden dan maar helemaal verbiedt
Het blijft het probleem van die leraar, niet van de schoolleiding.quote:Op woensdag 27 november 2024 14:02 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Als een leraar proefwerken na zit te kijken, en leerlingen komen dat verstoren, dan kan die terecht zeiken. Dus als diezelfde leraar aan het bidden is dan ook.
Ik reageerde ook op een post over eigen ervaringen op de werkvloer.quote:Op woensdag 27 november 2024 13:45 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Het gaat hier om 18.700 mensen. Divers. Da’s een hele hoop.
Wel degelijk. Een schoolleiding is er om eem veilige en prettige schoolomgeving te verzorgen voor leerlingen en docenten. Daar hoort mensen pesten door ze te storen bij hun gebed niet bij.quote:Op woensdag 27 november 2024 14:03 schreef Gia het volgende:
[..]
Het blijft het probleem van die leraar, niet van de schoolleiding.
Reken er maar op dat het het probleem van mijn werkgever wordt wanneer mijn collegas (of erger; zelfs mijn leidinggevenden) mij herhaaldelijk en nadrukkelijk ongewenst lastig blijven vallen tijdens mijn werk. En dat geldt al helemaal voor mijn pauzes.quote:Op woensdag 27 november 2024 14:03 schreef Gia het volgende:
[..]
Het blijft het probleem van die leraar, niet van de schoolleiding.
De schoolleiding hoort slechts te zorgen voor een veilige en prettige schoolomgeving om onderwijs te volgen en/of te geven. Een school is geen gebedsgebouw.quote:Op woensdag 27 november 2024 14:07 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wel degelijk. Een schoolleiding is er om eem veilige en prettige schoolomgeving te verzorgen voor leerlingen en docenten. Daar hoort mensen pesten door ze te storen bij hun gebed niet bij.
Tijdens je werk, ja, dan heb je een punt. Maar mag je collega je iets vragen als je niet met je werk bezig bent?quote:Op woensdag 27 november 2024 14:09 schreef probeer het volgende:
[..]
Reken er maar op dat het het probleem van mijn werkgever wordt wanneer een van mijn collega's mij herhaaldelijk en nadrukkelijk ongewenst lastig blijft vallen tijdens mijn werk. En dat geldt al helemaal voor mijn pauzes.
Niet als ik overduidelijk met iets persoonlijks bezig ben waarvan iedereen weet dat men daar niet bij gestoord wil worden. Of dat nou bidden, bellen of schijten is.quote:Op woensdag 27 november 2024 14:14 schreef Gia het volgende:
[..]
Tijdens je werk, ja, dan heb je een punt. Maar mag je collega je iets vragen als je niet met je werk bezig bent?
Gewoon meer redelijke mensen dan krijgen de ongelovigen die hier geboren zijn vanzelf de andere noodzakelijke dingen.quote:Op woensdag 27 november 2024 13:42 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Welke behoefte hebben die ongelovigen?
Dat lijkt me wat overdreven. In de pauze moet je in principe kunnen doen wat je niet laten kan. Ook als het iets ongezonds is zoals roken of bidden.quote:bidden in de pauzes
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |