TweedeKlum | zondag 24 november 2024 @ 10:31 |
![]() ![]() Las Vegas Strip Circuit ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() # Hoe kan je een F1 superlicentie krijgen? # Countdown naar de sessies ![]() ![]() | |
TweedeKlum | zondag 24 november 2024 @ 10:31 |
https://nl.motorsport.com/f1/schedule/2024/ | |
greysbones | zondag 24 november 2024 @ 10:31 |
nice pica voor in de OP | |
WheeledWarrior | zondag 24 november 2024 @ 10:33 |
O ja er zijn nog twee raceweekends. | |
Nattekat | zondag 24 november 2024 @ 10:33 |
Zandbak en zandbak | |
greysbones | zondag 24 november 2024 @ 10:36 |
![]() | |
Nizno | zondag 24 november 2024 @ 10:37 |
Vraag aan Max, hoe veel keer ga je nog kampioen worden? Ik zou willen nog minstens 10 ofzo.... maar dat zal niet reel zijn. (was in het spaans nagesynchroniseerd dus kon niet alles horen enzo) Wil je niet net zo lang door als Alonso? Nee joh dan loop ik zo kreupel als maar kan. | |
Nizno | zondag 24 november 2024 @ 10:38 |
credits | |
Paul | zondag 24 november 2024 @ 10:39 |
Zijn lullie blij? Komt er een tocht door de grachten? Dankuwel voor de beantwoording | |
Coco | zondag 24 november 2024 @ 10:39 |
Hoe was de race? | |
TweedeKlum | zondag 24 november 2024 @ 10:40 |
Droog. | |
greysbones | zondag 24 november 2024 @ 10:40 |
1
![]() | |
Starflyer | zondag 24 november 2024 @ 10:41 |
deze kwam ik tegen | |
Nizno | zondag 24 november 2024 @ 10:42 |
sjow... Bottas heeft een truitje voor het goede doel. 77,77 euh nee ![]() | |
greysbones | zondag 24 november 2024 @ 10:42 |
![]() | |
Paul | zondag 24 november 2024 @ 10:42 |
goed gedaan meid staat ook niet sexy | |
Nizno | zondag 24 november 2024 @ 10:43 |
ja ik heb de spaanse zender op staan. Kon deze basis er wel uit halen idd | |
greysbones | zondag 24 november 2024 @ 10:43 |
sowww Next ![]() | |
spectrumanalyser | zondag 24 november 2024 @ 10:43 |
De kalender-pagina is te bereiken via deze URL: https://news.verstappen.com/nl/calendar Volgens de site is het 18:00 uur.
| |
Nizno | zondag 24 november 2024 @ 10:43 |
dan zou ik toch een betere site pakken want anders ben je een uur te laat | |
spectrumanalyser | zondag 24 november 2024 @ 10:45 |
barheu? ![]() als ze dat maar niet aan Max zelf zo doorgeven. | |
TweedeKlum | zondag 24 november 2024 @ 10:46 |
Klopt niets van. | |
Netsplitter | zondag 24 november 2024 @ 10:49 |
![]() Volgens mij is Max wereldkampioen. Weet het niet zeker tho..... | |
Starflyer | zondag 24 november 2024 @ 10:56 |
Daarom gewoon F1.com https://www.formula1.com/en/racing/2024/qatar | |
RealistAtheist | zondag 24 november 2024 @ 10:57 |
Heeft Sainz nou nog een 5sec gekregen? Ik heb net de race teruggezien. Hij gaat wel gewoon naar het podium. Kan toch niet zo zijn dat je over de doorgetrokken streep bij de ingang van de pits zo weer de baan op mag knallen zonder straf??? Edit: ik vind dit echt bizar. Maar in Brazili hebben we al gezien dat veiligheid blijkbaar geen rol meer speelt. ![]() [ Bericht 44% gewijzigd door RealistAtheist op 24-11-2024 11:08:16 ] | |
pmponer | zondag 24 november 2024 @ 10:57 |
Zo, nu op naar Title talk | |
pmponer | zondag 24 november 2024 @ 10:57 |
nee waarvoor? | |
greysbones | zondag 24 november 2024 @ 10:57 |
zit er klaar voor | |
spectrumanalyser | zondag 24 november 2024 @ 10:59 |
men was vergeten deze roltrap te voorzien van een muurtje. resultaat: mensen gingen nonstop de roltrap op en af zodat ze gratis de F1 konden zien. | |
Peterselieman | zondag 24 november 2024 @ 10:59 |
kennelijk zijn de regels weer aangepast, want ik meende mij te herinneren dat in het verleden er de regel was dat als je eenmaal gecommitteerd was voor de pits je de pits ook in moest. | |
greysbones | zondag 24 november 2024 @ 11:04 |
Max aan de Ginto | |
pmponer | zondag 24 november 2024 @ 11:05 |
Helemaal klaar met het seizoen ook ![]() | |
Whiskers2009 | zondag 24 november 2024 @ 11:05 |
Title talk nu bij Viaplay. Max is erbij. | |
Whiskers2009 | zondag 24 november 2024 @ 11:06 |
Gin tonic in zijn beker ![]() | |
Starflyer | zondag 24 november 2024 @ 11:07 |
De nieuwe race director neemt het blijkbaar niet zo nauw met de regels. | |
TweedeKlum | zondag 24 november 2024 @ 11:07 |
Ewww Kalff. ![]() | |
Whiskers2009 | zondag 24 november 2024 @ 11:08 |
Kom, kom.. | |
Whiskers2009 | zondag 24 november 2024 @ 11:09 |
Max zegt hl vaak "natuurlijk" ![]() | |
TweedeKlum | zondag 24 november 2024 @ 11:09 |
Ik kan slecht tegen dat geslijm. | |
TweedeKlum | zondag 24 november 2024 @ 11:13 |
Nou, dit circus zet ik af. | |
Red_85 | zondag 24 november 2024 @ 11:13 |
Max owned iedereen de moeder natuurlijk op het paddock. En terecht. | |
pmponer | zondag 24 november 2024 @ 11:14 |
Nog mazzel dat Tom dan op locatie is. | |
Peterselieman | zondag 24 november 2024 @ 11:20 |
Gelukkig hebben wij daar lol om gehad. Tom weet de races wel uit te kiezen, want hij was er telkens bij als Max kampioen werd | |
THEFXR | zondag 24 november 2024 @ 11:22 |
The race director is toch ontslagen. | |
Whiskers2009 | zondag 24 november 2024 @ 11:23 |
Dus is er nu een andere ![]() | |
Wienerschnitzels | zondag 24 november 2024 @ 11:24 |
Je mag van binnen naar buiten over die lijn op heel veel circuits is dat ook gewoon de racelijn (bv. Brazili), in dit geval was het wel een track limit, maar dus geen probleem verder. | |
THEFXR | zondag 24 november 2024 @ 11:25 |
die zag het dus niet, hahah | |
RealistAtheist | zondag 24 november 2024 @ 11:34 |
Waarom was het dan wel "under investigation" als er niks mis was met die actie? | |
ChevyCaprice | zondag 24 november 2024 @ 11:36 |
Zoals verwacht weer een leuke race op las Vegas. | |
pmponer | zondag 24 november 2024 @ 11:38 |
Nou behoorlijke nachtkaars anders | |
Wienerschnitzels | zondag 24 november 2024 @ 11:39 |
Het is geen moment 'under investigation' (of noted) geweest. | |
DKUp | zondag 24 november 2024 @ 11:41 |
Gelukkig heeft Red Bull meer windtunneltijd. | |
ChevyCaprice | zondag 24 november 2024 @ 11:43 |
Bedankt Checo! | |
THEFXR | zondag 24 november 2024 @ 11:44 |
Bekijk deze YouTube-video | |
RealistAtheist | zondag 24 november 2024 @ 11:44 |
Huh? Ik dacht dat ik dat toch echt voorbij zag komen in beeld? | |
Wienerschnitzels | zondag 24 november 2024 @ 11:44 |
Master of defending windtunneltijd | |
Coco | zondag 24 november 2024 @ 11:44 |
Gefeliciteerd met de overwinning van Russel. | |
THEFXR | zondag 24 november 2024 @ 11:48 |
Bekijk deze YouTube-video | |
pmponer | zondag 24 november 2024 @ 11:50 |
Tommie, och arme... emotionele man | |
pmponer | zondag 24 november 2024 @ 11:53 |
Mooi de Vettel - Verstappen clip | |
ChevyCaprice | zondag 24 november 2024 @ 11:59 |
Heeft die sterk gedaan inderdaad. Chapeau! | |
THEFXR | zondag 24 november 2024 @ 12:14 |
Bekijk deze YouTube-video | |
WheeledWarrior | zondag 24 november 2024 @ 12:16 |
Mercedes had de zaakjes goed voor elkaar dit weekend. Maar dat zal in de hitte van Qatar wel weer anders zijn volgende week. | |
ChevyCaprice | zondag 24 november 2024 @ 12:17 |
Mooi gebaar van Zak Brown. | |
TheStigsDutchCousin | zondag 24 november 2024 @ 12:20 |
Die wou ik net posten ![]() Russell en Hamilton reden een erg goede race. Vooral Hamilton was echt sterk. | |
Tarado | zondag 24 november 2024 @ 12:21 |
Russell deed wat hij moest doen en dat het hele weekend, dat kan Hamilton dan weer niet zeggen, al was hij vandaag goed. | |
WheeledWarrior | zondag 24 november 2024 @ 12:23 |
Kwalificeren is al hele seizoen de achilleshiel van Hamilton. | |
Nattekat | zondag 24 november 2024 @ 12:27 |
Muah. Denk dat Mercedes altijd iedereen de moeder had gereden. Zonder hulp van de Ferrari strategisten was ie niet eens tweede geworden. | |
WheeledWarrior | zondag 24 november 2024 @ 12:42 |
Wordt leuk als Hamilton daar volgend jaar rijdt. 'Why have you pitted me, man?' | |
Peterselieman | zondag 24 november 2024 @ 12:47 |
Komt door de zeldzame foutjes | |
Starflyer | zondag 24 november 2024 @ 12:59 |
Het mag niet, tenzij het expliciet is toegestaan. Uit de International Sporting Code appendix L waar vanuit de event notes naar verwezen wordt.
| |
Rnie | zondag 24 november 2024 @ 13:02 |
![]() | |
WheeledWarrior | zondag 24 november 2024 @ 13:04 |
![]() | |
Breekfast | zondag 24 november 2024 @ 13:19 |
Ik vind het wel echt jammer dat Ferrari Hamilton heeft aangetrokken. Dit was voor Verstappen een heel mooi moment geweest om de overstap naar Ferrari te maken. Als je ook daar kampioen weet te worden dan heeft dat toch iets speciaals. | |
Weltschmerz | zondag 24 november 2024 @ 13:20 |
Hij had even aandacht nodig dus rookte hij zijn banden op, en uiteraard krijgt hij die aandacht van TeamLH. Russell was aan het overhouden. Heeft hij weer eens de met afstand snelste auto, doet hij alsnog niet mee voor de overwinning. | |
Tijn | zondag 24 november 2024 @ 13:26 |
Ik denk niet dat Max Verstappen ooit voor Ferrari gaat rijden. Hij heeft helemaal geen vertrouwen in dat zooitje ongeregeld daar, joh. | |
Nizno | zondag 24 november 2024 @ 13:28 |
ik zou niet zeggen nooit, mogelijk dat hij er wel heen gaat maar dan wel met een heleboel regels in zijn contract. maar hij was er nooit al in 2025 naar toe gegaan | |
Troel | zondag 24 november 2024 @ 13:29 |
Waarom zou hij dat moeten willen? | |
DKUp | zondag 24 november 2024 @ 13:31 |
Verstappen zal wel kijken wat er aankomend jaar gaat gebeuren. Als het meevalt blijft hij. Stel volgend jaar is een drama dan zie ik een overstap naar Mercedes in 2026 wel gebeuren. Ferrari zou leuk zijn, maar ja dat zou pas kunnen vanaf 2027 in normale omstandigheden. Hammie kan er wel een ontzettend zooitje van maken. | |
Nizno | zondag 24 november 2024 @ 13:31 |
Everyone is a Ferrari fan. Even if they say they're not, they are Ferrari fans. | |
Troel | zondag 24 november 2024 @ 13:37 |
Mjah, daar kan ik niet tegenop ![]() | |
Nizno | zondag 24 november 2024 @ 13:38 |
Vettel ook niet, alleen heeft hij daar geen kampioenschap meer binnen gehaald na de 4 bij RBR | |
Troel | zondag 24 november 2024 @ 13:40 |
Nouja ik ben zelf meer fan van een persoon dan van een team. En bij Ferrari, tja het is rood maar de strategien zijn prut, dat wil je toch niet | |
ZaZoe | zondag 24 november 2024 @ 13:40 |
Denk dat Max na volgend jaar nog 1 keer de switch naar een ander team maakt, waarschijnlijk wordt dat Mercedes dan lijkt me. Daarna hangt ie de racehandschoenen aan de wilgen, dan zijn we alweer 4 of 5 jaar verder [ Bericht 0% gewijzigd door ZaZoe op 24-11-2024 13:47:28 ] | |
Netsplitter | zondag 24 november 2024 @ 13:41 |
Zie Max eerder naar AM gaan dan naar Mercedes of Ferrari. | |
Tijn | zondag 24 november 2024 @ 13:41 |
Dat denk ik ook. Of het Mercedes wordt valt te bezien. Ik denk nog steeds dat een Aston Martin met moderne facilities, veel geld, motoren van Honda en Adrian Newey als hoofdontwerper een interessante keus is voor Max. | |
ZaZoe | zondag 24 november 2024 @ 13:43 |
AM kan idd ook nog | |
Vliegbaard | zondag 24 november 2024 @ 13:45 |
Ik denk dat Max de switch helemaal niet maakt naar een ander team. Althans niet binnen F1. Als hij een switch maakt, stopt hij met F1. | |
ChevyCaprice | zondag 24 november 2024 @ 13:46 |
Nou ja vooral hij zelf schetste het beeld dat hij het niet ging halen. Als je zijn teksten moet geloven althans. | |
Monolith | zondag 24 november 2024 @ 13:53 |
Jos op de vuist met een stel Italianen lijkt me best leuke televisie. | |
Peterselieman | zondag 24 november 2024 @ 13:55 |
Alleen moet die hele teamcultuur nog veranderd worden. Ze hebben niet bepaald de weg naar voren ingeslagen | |
opgebaarde | zondag 24 november 2024 @ 14:13 |
Voor 2030 naar AM overstappen en verwachten dat voor een kampioenschap gevochten kan worden is sowieso een dwaas idee. AM als kampioenskandidaat heeft heel wat jaren nodig, ze waren de afgelopen jaren vooral goed in andere teams kopiren om daarna als een baksteen erg te vallen. Newey kan vast en zeker veel maar niet in zijn eentje en niet in twee jaar [ Bericht 0% gewijzigd door opgebaarde op 24-11-2024 14:21:34 ] | |
Troel | zondag 24 november 2024 @ 14:14 |
Dit denk ik. En dan gaat ie P klaarstomen ![]() | |
Droopie | zondag 24 november 2024 @ 14:22 |
Met Alonso als 2e rijder erachter met als doel met zijn allen het team vooruit te helpen. Kan mij voorstellen dat Max ook wel een beetje terug verlangt naar het ouderwetse teamgevoel zonder al dat interne gezeik. En met 2e rijder bedoel ik, elkaar er niet afrijden met de hopelijke wetenschap dat Alsono altijd dichtbij Max zit, maar wel erachter ![]() | |
Tijn | zondag 24 november 2024 @ 14:32 |
Nah, Alonso is tegen die tijd wel met pensioen, denk ik zo. Bovendien heeft Lance Stroll altijd een zitje bij AM zolang z'n vader daar de baas is. | |
TheStigsDutchCousin | zondag 24 november 2024 @ 14:38 |
Die doet al sim-racen ![]() | |
Wienerschnitzels | zondag 24 november 2024 @ 14:42 |
Hier staat uitgelegt hoe je die regel moet lezen https://www.racefans.net/(...)f1s-rules-explained/ Basically Sainz gaat niet naar binnen en de regel die jij aanhaalt gaat over een situatie waarin een auto wel naar binnen gaat. Dus nogmaals het mag (tenzij je naar binnen gaat), tenzij het expliciet verboden is (zoals in bv. Baku). [ Bericht 5% gewijzigd door Wienerschnitzels op 24-11-2024 14:49:07 ] | |
Nizno | zondag 24 november 2024 @ 14:46 |
moest even gniffelen | |
Red_85 | zondag 24 november 2024 @ 14:46 |
Jaaaaa.... Die zocht ik al. Sainz had een UI moeten krijgen. Ik kan mij herinneren namelijk dat iemand dat wel heeft gehad voor een remfoute, ging over de lijn en moest eigenlijk de pit in. Ik meen Canada. Ik vond het al zo raar dat er niks kwam. Weet alleen niet wanneer. | |
Wienerschnitzels | zondag 24 november 2024 @ 14:48 |
Ja, ze zijn allemaal gek bij de stewards en jullie niet ![]() hier de uitleg waarom het gewoon mag: https://www.racefans.net/(...)f1s-rules-explained/ | |
Red_85 | zondag 24 november 2024 @ 14:49 |
Ja. Dat mag. Alleen als je op Interlagos na de dubbele lijn zit, moet je naar binnen. Sainz ging over de dubbele lijn het circuit weer op. Waar is in Vegas dan de point of no return? | |
schommelstoel | zondag 24 november 2024 @ 14:50 |
Voor wie zijn we de laatste twee wedstrijden? Lange tijd geleden had ik waarschijnlijk Norris op mijn lijstje staan. Maar gezien het gekloot en alles van McLaren en Lando zelf twijfel ik daar wel erg sterk aan. Juichen dat Perez het zo verkloot de laatste 2 race dat we als nog een stoeltjes ruil krijgen ook een optie? | |
TheStigsDutchCousin | zondag 24 november 2024 @ 14:55 |
Max moet ze winnen, om wat zout in de wonden te gooien ![]() | |
Red_85 | zondag 24 november 2024 @ 14:55 |
Niet gelijk zo ajb. Ik vraag het me gewoon af. Klaar. Geen verwijt ofso maar oprechte interesse. | |
Red_85 | zondag 24 november 2024 @ 14:56 |
Die gaat lekker met een biertje in zn drinkfles rondjes rijden en rustig kijken wat er te scharrelen valt. | |
schommelstoel | zondag 24 november 2024 @ 14:57 |
Ah ja goed punt, met de derde wagen van het veld de laatste twee ook winnen ![]() ![]() | |
TheStigsDutchCousin | zondag 24 november 2024 @ 14:59 |
"You won the championship, why did you want to win these races too?" "Because I'm Max Verstappen." | |
schommelstoel | zondag 24 november 2024 @ 15:00 |
En dan als een baas uit beeld lopen. | |
ChevyCaprice | zondag 24 november 2024 @ 15:13 |
En van de betere interviews van Max Bekijk deze YouTube-video [ Bericht 1% gewijzigd door ChevyCaprice op 24-11-2024 15:30:04 ] | |
Managarm | zondag 24 november 2024 @ 15:29 |
Mooi interview. | |
ootjekatootje | zondag 24 november 2024 @ 15:50 |
Geen woord over Kelly, ![]() | |
Red_85 | zondag 24 november 2024 @ 15:51 |
Goed hoor. | |
Red_85 | zondag 24 november 2024 @ 15:51 |
Wanne gelul weer. Hij heeft het de hele tijd over familieleven. | |
Evenstar | zondag 24 november 2024 @ 15:54 |
Wat is dit voor een onzin dan? | |
quo_ | zondag 24 november 2024 @ 16:04 |
Wat een grootheid. | |
Evenstar | zondag 24 november 2024 @ 16:06 |
"I don't feel like I have any weaknesses and I will ofcourse never admit to it anyway"![]() | |
franske19 | zondag 24 november 2024 @ 16:42 |
Leclerc ging wel helemaal los op de radio. Ik wens hem volgend jaar heel veel sterkte toe. Als hij het tegen Lewis gaat opnemen zal de Britse media hem vol op de korrel nemen voor dat soort dingen. | |
Rnie | zondag 24 november 2024 @ 16:48 |
Mijn zoontje: Maar er zijn nog twee races te gaan, waarom is hij wereldkampioen? Ik: Omdat Lando Max qua punten niet meer kan inhalen. Mijn zoontje: Waarom gaat hij dan naar die races toe? Hij kan nu toch beter op vakantie gaan en uitrusten want hij is wereldkampioen. ![]() | |
superniger | zondag 24 november 2024 @ 16:49 |
Waarom? Dit is geen RTL Boulevard. | |
ESF1Gamer | zondag 24 november 2024 @ 16:51 |
Die doen echt F1 dummies niveau maar dan nog lager. | |
mschol | zondag 24 november 2024 @ 16:54 |
he's got a good point there ![]() | |
superniger | zondag 24 november 2024 @ 17:13 |
Samenvatting nu op NPO1. | |
TheStigsDutchCousin | zondag 24 november 2024 @ 17:25 |
F1 downies? | |
Dauthi | zondag 24 november 2024 @ 17:31 |
![]() | |
Kickinalfa | zondag 24 november 2024 @ 18:06 |
Yuki in de RB en max extra vakantiedagen. Ik gun Bottas wel iets in zijn laatste race. | |
greysbones | zondag 24 november 2024 @ 18:14 |
| |
greysbones | zondag 24 november 2024 @ 18:14 |
Hamilton dacht ik maar wanneer ![]()
[ Bericht 34% gewijzigd door greysbones op 24-11-2024 18:33:14 ] | |
Nattekat | zondag 24 november 2024 @ 18:33 |
https://www.instagram.com/p/DCwSyDsp6Su/ | |
Kapitein_Schavuit | zondag 24 november 2024 @ 18:46 |
Hoe mooi zou het zijn als Norris tot 8 punten achter Verstappen komt te staan einde seizoen? ![]() | |
Kickinalfa | zondag 24 november 2024 @ 18:47 |
Zoontje hier was blij voor Perez toen hij tweede stond, was toch een applausje waard omdat hij de vorige races zo slecht was. [ Bericht 0% gewijzigd door Kickinalfa op 24-11-2024 18:52:51 ] | |
Vliegbaard | zondag 24 november 2024 @ 18:53 |
Wat is dat waard? WK wordt hij niet meer en de rest telt niet, ook niet in puntenaantal | |
Marcoss | zondag 24 november 2024 @ 19:06 |
Die kans lijkt me 0.. | |
Nattekat | zondag 24 november 2024 @ 19:06 |
Laat het verschil maar gewoon minimaal 50 zijn, dan kunnen al die Britten en wannabe-Britten zelfs het argument dat het door de eerste 6 races kwam niet gebruiken. | |
TweedeKlum | zondag 24 november 2024 @ 19:07 |
Alleen voor de cijferfetisjisten denk ik. ![]() | |
damsco | zondag 24 november 2024 @ 19:11 |
Maar dat is juist niet leuk. Niks mooiers dan zure reacties over de onverdiende kampioenschappen van Mad Max ![]() Ik dacht dat Belgen altijd Calimero waren, maar de Britten kunnen er ook wat van ![]() | |
opgebaarde | zondag 24 november 2024 @ 19:24 |
Liever zo'n calimero dan dit misselijke schadenfreude gedrag. Mensen vinden het vaak vervelend als een ander een slechte verliezer is. Maar niks is vervelender dan iemand die zich gedraagt als een 'slechte winnaar'. ![]() | |
WheeledWarrior | zondag 24 november 2024 @ 19:31 |
McLaren en Norris lijken me mentaal geknakt, vraag me af of die berhaupt nog een race gaan winnen dit jaar. | |
damsco | zondag 24 november 2024 @ 19:33 |
Slechte winnaars ![]() | |
greysbones | zondag 24 november 2024 @ 19:35 |
En hoe bestempel je jouw eigen post? | |
TweedeKlum | zondag 24 november 2024 @ 19:37 |
Tja, het is niet goed te praten maar diezelfde gozert stond Van Nistelrooij eerder uit te lachen toen deze een penalty mistte dus het komt niet zomaar uit de lucht vallen. | |
opgebaarde | zondag 24 november 2024 @ 19:38 |
Geen idee. Zeg 't maar | |
Jane | zondag 24 november 2024 @ 19:38 |
Norris kwam op mij over als opgelucht dat het klaar was met de 'strijd' om het WDC. Druk van z'n schouders. | |
TheStigsDutchCousin | zondag 24 november 2024 @ 19:39 |
En komend seizoen is het nog lastiger. | |
superniger | zondag 24 november 2024 @ 19:42 |
Ruud gaf die boy gewoon een koekje van eigen deeg. Bekijk deze YouTube-video | |
opgebaarde | zondag 24 november 2024 @ 20:03 |
Natuurlijk was er wat aan vooraf gegaan of was er al veel aan vooraf gegaan. Ruud is een leuke vent. Ik bedoel, ik kan alleen maar denken: Andorra. Het was maar Andorra. Ruud verdiende op dat moment per maand meer dan al die gasten samen per jaar. Op de wereld ranglijst stond Nederland toen 3e en Andorra 125. Die 125 is zelfs de hoogste ooit voor Andorra. Elke speler van Andorra kan er niks. Flut. Bagger. Genant. | |
Questular | zondag 24 november 2024 @ 20:11 |
Als geen enkele speler er iets van kan dan moeten ze zich ook niet als een paasei met down gaan gedragen. | |
greysbones | zondag 24 november 2024 @ 20:25 |
Lollipopman is snellllll ![]() https://www.instagram.com(...)MXNpeWJ2czVxbzU5NQ== | |
Netsplitter | zondag 24 november 2024 @ 20:27 |
Nou. Als AM de kans krijgt om Max binnen te hengelen zal Stroll jr. niet lang de tweede rijder zijn omdat je met hem niks wint. | |
TheStigsDutchCousin | zondag 24 november 2024 @ 20:31 |
Ik dacht even dat ik in een ander subforum zat. | |
TweedeKlum | zondag 24 november 2024 @ 20:35 |
Er is altijd wel iemand zuur helaas. | |
TheStigsDutchCousin | zondag 24 november 2024 @ 20:50 |
Ik denk wel te weten wie ![]() | |
Peterselieman | zondag 24 november 2024 @ 20:52 |
Bekijk deze YouTube-video | |
Tijn | zondag 24 november 2024 @ 21:23 |
De bedoeling is denk ik om de auto zo goed te maken dat zelfs Stroll ermee kan winnen. Op zich niet ongehoord, deze aanpak. Williams deed hetzelfde in de jaren '90, toen ze Damon Hill en Jacques Villeneuve kampioen maakten. En zonder de raket van Brawn GP was Jenson Button ook nooit kampioen geworden. | |
TweedeKlum | zondag 24 november 2024 @ 21:26 |
https://nl.motorsport.com(...)n-in-vegas/10675930/ Portret Max Verstappen: Van kartbaan in Genk tot viervoudig F1-kampioen in Vegas Max Verstappen heeft zich in Las Vegas tot viervoudig wereldkampioen Formule 1 gekroond. Motorsport.com portretteert de kampioen: van de kartdagen in Genk tot zijn eerste ontmoeting met Helmut Marko. Ronald Vording Ronald Vording 24 nov 2024, 16:55 Upd: 24 nov 2024, 16:56 2024 Wereldkampioen coureurs Max Verstappen, Red Bull Racing Het is misschien wel het bekendste verhaal uit de karttijd van Max. In de stromende regen, terwijl anderen denken aan een warme kop koffie en zo snel mogelijk huiswaarts keren op een verloren dag, staat Jos Verstappen midden op de kartbaan van Genk. Max in de kart, Jos en wie er verder nog voor handen is met de voeten in de regen. Allemaal om de jonge Verstappen wegwijs te maken, te laten voelen waar de grip is. Soms wijst Jos de ideale lijn aan, soms is het aan Max om het uit te vinden en anders wordt hij door menselijke pionnen wel gedwongen om buiten de gebaande paden te treden. Het zijn lessen waar hij later profijt van zal hebben, al staat het woord ‘presteren’ dan ook al met stip op n. Het blijkt vooral uit twee opeenvolgende wereldkampioenschappen karting. In 2012 oogt Verstappen ongenaakbaar in het WK KZ2, maar gaat het op het beslissende moment mis. Hij wordt voorbijgestoken in de openingsronde en probeert dat in de tweede ronde al goed te maken. Het komt tot een aanvaring, weg wereldtitel en ook weg goed humeur bij Jos. De befaamde anekdote wil dat de boel meteen moet worden ingepakt en dat Max een lastige terugreis voor de boeg heeft. “Ik wilde met hem praten, uitleggen wat ik ervan vond. Maar hij was zo boos en wilde absoluut niet praten”, zou Max jaren later in zijn eigen documentaire zeggen. Jos wil inderdaad niet praten en besluit – als de maat vol is – Verstappen junior uit de bus te zetten bij een tankstation. Moeder Sophie rijdt er achteraan als back-up, al besluit Jos natuurlijk om te draaien en zijn zoon op te pikken. Het tekent de harde leerschool, eentje waar Jos eind 2020 tegen Motorsport.com over zei: “Sommige dingen waren voor mij ook best confronterend om terug te zien.” Max concludeert echter dat die opleiding hem heeft gebracht tot waar hij nu is. “Uiteindelijk ben ik blij dat ik het heb meegemaakt. Het is misschien hard, maar ik ben blij dat ik het heb gehad. Nu kan niks mij meer van de wijs brengen, dus dat is goed.” Het hoogtepunt in de karttijd komt een jaar later. In 2013 wint Verstappen alles wat er te winnen valt. De kroon op het werk volgt tijdens het wereldkampioenschap in Varennes-sur-Allier, een zege die Verstappen nog altijd hoog plaatst in zijn persoonlijke ranglijst. “Dat was n van mijn laatste wedstrijden in de karts. Het mooie daaraan was: we hadden dat hele jaar gedomineerd, alleen voor die laatste wedstrijd kregen we niet het nieuwste materiaal van de fabrikant. Daardoor was mijn vader zo gemotiveerd dat we echt twee weken lang op de testbank hebben gewerkt om nog meer vermogen uit die motor te halen. Uiteindelijk hebben we nog best wat gevonden en als je dan samen zo’n wereldkampioenschap kan winnen, dan is dat heel bijzonder.” Na die titel en nadat zo’n beetje alle karttrofeen in Verstappens prijzenkast staan, is het tijd om over te stappen naar de autosport. Aan interesse geen gebrek, maar wat is de juiste keuze? En kan Max het meteen in de auto’s? Er zijn veel begenadigde karters geweest die de lijn niet door konden trekken naar de autosport, maar dat Verstappen uit ander hout is gesneden, blijkt al meteen bij de eerste meters. Die eerste meters vinden plaats in de binnenlanden van Wales, waar een geheime test met MP Motorsport wordt afgewerkt. “Tony Shaw [onze engineer] stuurde hem naar buiten en eigenlijk ging Max direct als een komeet”, blikt teambaas Sander Dorsman later terug. “Na die sessie zei Tony: 'Poeh, tijdens deze eerste dag pakte hij het nog beter op dan dat Lewis en Kimi deden'.” Toch besluit Verstappen voor 2014 niet met het team uit Westmaas in zee te gaan. Het wordt een andere Nederlandse formatie: met Van Amersfoort Racing het Europees kampioenschap Formule 3 in. De eerste weekenden verlopen nog wat stroef, maar op Spa-Francorchamps en de Norisring – twee rijderscircuits – valt het kwartje de goede kant op. Verstappen wint op beide banen alle races en baart met name op de laatstgenoemde omloop opzien. Het weekend op de Norisring valt positief op bij kopstukken uit de Formule 1, niet in de laatste plaats bij Helmut Marko, die zelf aanwezig is, en bij Franz Tost. “Ik heb alle Formule 3-races gekeken, ook die op de Norisring, en ik heb dus met eigen ogen kunnen zien hoe Max in een rondje van achtenvijftig negenenvijftig seconden een volle seconde sneller reed dan alle anderen. Dan moet je gewoon zeggen: Max is de kampioen, de andere coureurs moeten hun racelicentie misschien maar inleveren“, zegt Tost in gesprek met Motorsport.com. “Vanaf dat moment wisten we zeker dat Max een ster van de toekomst zou worden.” Red Bull weet dan ook al: we willen die jongen graag in ons opleidingstraject en liever nog vandaag dan morgen. Probleem is echter dat Mercedes datzelfde idee heeft en ook aast op de diensten van de Nederlander. Maar het merk met de ster wil niet alle risico’s nemen en biedt Verstappen eerst een GP2-zitje aan. Het schenkt Marko een kans van de buitencategorie: Verstappen meteen een F1-stoeltje aanbieden klinkt gezien de jonge leeftijd misschien krankzinnig, maar zorgt er wel voor dat hij het toptalent voor zich wint en dus Toto Wolff (toch al geen vriend) de loef afsteekt. “We wisten dat hij ook in gesprek was met Mercedes, maar zij waren niet bereid om veel risico te nemen met zo’n nieuwkomer. Red Bull is als bedrijf heel anders, wij zijn meer van ‘no risk, no fun’”, aldus Marko. Het is precies wat er gebeurt: Marko geeft het F1-zitje dat de Verstappens en Raymond Vermeulen graag willen en heeft beet. Het traject van karting naar de Formule 1 heeft welgeteld n seizoen geduurd. Het is uniek, maar in de ogen van sommige experts en analisten ook riskant. “We zijn door zo’n beetje iedereen voor gek verklaard en hebben van alles over ons heen gekregen. De FIA is zelfs zo stom geweest om het hele licentiesysteem aan te passen, zodat er niet nogmaals iemand zo jong kan debuteren”, herinnert Marko zich. Een zestienjarige zonder rijbewijs in het diepe gooien zou onverantwoord zijn volgens de criticasters, maar de motorsportbaas uit Graz kent geen twijfel. “Hij was misschien zestien jaar op papier, maar in zijn ontwikkeling was hij veel verder dan andere coureurs van achttien. Dat hij zo jong was vond ik eigenlijk maar bijzaak. Ik zag vooral iemand die rijp was voor de Formule 1 en wel meteen“, laat Marko tijdens aan Motorsport.com weten. En dus stapt Verstappen op 18 augustus de studio van het Oostenrijkse Servus TV binnen: ietwat schuchter, handjes in de zakken en gekleed in Oostenrijkse stijl om aangekondigd te worden als de nieuwe Toro Rosso-coureur. Op dat moment wordt er achter de schermen al hard gewerkt aan het aanstaande F1-debuut. Verstappen werkt zijn eerste test af op de Adria Raceway en maakt op het technische circuit van Suzuka zijn trainingsdebuut. Het wordt gevolgd door een nieuwe training in Brazili, waar ook andere teamleden zien uit welk hout Verstappen is gesneden. “Hij had toen een behoorlijk moment in de vrije training en crashte bijna zwaar. Normaal is een jonge coureur dan even van slag, maar Max kon de auto net onder controle houden en reed een ronde later doodleuk zijn snelste tijd”, herinnert toenmalig teammanager Graham Watson zich. “We moeten ook niet vergeten dat Max toen in onze raceauto voor het weekend reed. Als hij zwaar zou crashen, dan hadden we echt een probleem met de vaste coureurs gehad… Het is moeilijk onder woorden te brengen wat ik precies voelde, maar vanaf dat moment wist ik dat Max een speciale zou worden.” Dat laatste blijkt in het debuutjaar 2015 meteen te kloppen. Verstappen maakt de tongen flink los, op verschillende manieren. The new kid on the block is bereid om heilige huisjes omver te schoppen en dat levert natuurlijk weerstand van de oudere garde op. Het is op meerdere momenten te zien, al vormt de Grand Prix van Monaco het meest treffende voorbeeld. Verstappen knalt achterop de Lotus van Romain Grosjean en vliegt met 30G de baanafzetting in bij Sainte Dvote. De rookie geeft aan dat Grosjean te vroeg remde, maar Felipe Massa ziet zijn kans schoon om de jongeling tot de orde te roepen. “De FIA moet ingrijpen. Wat daar gebeurde, kan niet en als je de eerste keer niet ingrijpt bij een zeventienjarige, ben je verkeerd bezig.” Verstappen blijkt echter niet voor n gat te vangen en raadt Massa aan om de Canadese GP van een jaar eerder nog eens terug te kijken, waarin de Braziliaan zelf de mist inging. Het tekent de entree van Verstappen, eentje met bravoure. Het komt perfect tot uiting in de Grand Prix van Singapore later dat jaar. De Nederlander komt onder het kunstlicht niet van zijn plek, wordt naar de pitstraat geduwd en kijkt tegen een rondje achterstand aan als zijn Toro Rosso eindelijk in gang schiet. Tussenkomst van de safety car brengt Verstappen terug in de debatten en P8 blijkt na een knappe inhaalrace zelfs haalbaar, al moet ht moment van de dag dan nog komen. "Max, we need to swap positions", klinkt het over de boordradio. Verstappen reageert als door een adder gebeten en laat er met een ferme "No!" geen twijfel over bestaan hoe hij in de wedstrijd zit. Het levert wat onvrede op bij Sainz, maar tovert bij teammanager Watson juist een glimlach op het gelaat. De Nieuw-Zeelander heeft bij Benetton al met Jos samengewerkt en ziet in de "No!" van Max de hand van diens vader. “Jos dacht bij Benetton dat hij oneerlijk werd behandeld. Daarmee vertel ik geen geheimen, dat is publiekelijk bekend. Max wilde dat natuurlijk niet laten gebeuren en wil bovenal zijn teamgenoot het nakijken geven. Hij heeft de mentaliteit: ik moet niet hebben dat het team rond mijn teamgenoot wordt opgebouwd, het team kan beter rond mij worden gebouwd. Het valt me door mijn jaren in de pitbox misschien meer op dan anderen, maar daar zie ik duidelijk de hand van Jos in.” Doordat papa Sainz vergelijkbare gedachten heeft, zijn spanningen bij Toro Rosso niet uit te sluiten. Een snelle promotie van n van beide coureurs naar Red Bull Racing biedt uitkomst en precies dat gebeurt in mei 2016. Als Daniil Kvyat zijn bijnaam ‘De Torpedo’ eer aandoet door Sebastian Vettel tweemaal te rammen tijdens n rondje in Sochi is de maat vol voor Marko. Hij neemt voor de tweede keer in de nog jonge carrire van Verstappen een even gewaagde als opvallende beslissing: zijn proteg meteen voor de leeuwen gooien. “Mijn vader belde me eerst al thuis in Monaco op”, herinnert Verstappen zich nog goed. “Hij had het na de race in Rusland al door en zei: ‘De kans bestaat dat jij de volgende race voor Red Bull rijdt.’ Maar ik zei: ‘Je bent gek, joh, waar heb je het in hemelsnaam over? Ik zit nog gewoon bij Toro Rosso.’ Ik geloofde hem niet en hing weer op, maar op dinsdag zei Helmut tegen ons: ‘Jullie moeten naar Graz komen’.” Marko merkt met een lach op dat de ‘Verstappen-clan’ daarop naar Oostenrijk afreisde, al had Verstappen nog steeds niet door wat hem te wachten stond. “Er ging zeker een uur voorbij zonder dat er ook maar iets uit het gesprek kwam,” blikt hij later in een video van Red Bull terug. "Ik dacht al: waarom zijn we hier eigenlijk? Er komt helemaal niets uit dit gesprek. Maar toen zei Helmut ineens: ‘O ja, by the way, volgende week rijd je voor Red Bull Racing, dus zorg dat je er klaar voor bent.’ Ik weet nog goed dat hij die woorden uitsprak alsof het de normaalste zaak van de wereld was.” Verstappen weet op dat moment al dat hij in 2017 sowieso voor Red Bull rijdt, al blijkt de vervroegde promotie zeker niet de normaalste zaak van de wereld. Verstappen begint zijn eerste krachtmeting voor de hoofdmacht als vierde, maar na slechts een paar bochten brult Olav Mol de huiskamers in: “Oh, nee, touch! De beide Mercedessen tetsen eraf. Man, wat een dag! Natuurlijk gun je het die jongens niet, maar dit is een partij vette shit.” Het brengt Verstappen pardoes op de tweede stek en door een sterk staaltje bandenmanagement komt zelfs de jackpot in zicht. Klein detail is dat hij nog wel ‘even’ Kimi Rikknen achter zich moet houden met versleten banden. “We zaten te shaken van de zenuwen. Ik weet niet hoelang dat met Rikknen in zijn spiegels heeft geduurd, maar voor mijn gevoel was het een eeuwigheid”, blikt Marko terug. Ook bij Verstappen speelt de spanning een rol. Toeschouwers zien alleen hoe de Red Bull-coureur zich feilloos op de laatste sector concentreert en precies genoeg doet om The Iceman van het lijf te houden, maar in de cockpit blijkt er meer gaande. “Die laatste tien vijftien rondjes voelden alsof ik op ijs aan het rijden was”, erkent Verstappen later. “De achterbanden waren er behoorlijk aan en door de spanning en focus kreeg ik vijf ronden voor het einde zelfs kramp.” De jongeling bezwijkt echter niet onder de druk en het resultaat mag er zijn. Tot verbazing van vriend en vijand zet hij zichzelf meteen als jongste racewinnaar ooit in de geschiedenisboekjes. Als hij voor de 66ste en laatste keer over start-finish komt, meldt teambaas Christian Horner zich via de boordradio. “Max Verstappen, you are a race winner! Fantastic, what a great debut.” Een duidelijk overdonderde Verstappen komt in zijn reactie niet verder dan ‘thank you very much, Christian’ en staat even later met tranen in de ogen en een veel te grote beker in zijn handen op het podium. De mensen onder dat ereschavot vragen zich vooral af hoe dat ventje uit Limburg in hemelsnaam heeft kunnen winnen, al hebben de aanwezigen meteen door dat er F1-historie is geschreven. Een blik op Niki Lauda, die zijn kenmerkende rode pet afneemt, volstaat. “Ongelooflijk, dit maak je maar eens in de honderd jaar mee. Ik heb in elk geval nog nooit zoiets gezien in de autosport”, toont de Oostenrijker zich lovend. In datzelfde jaar werkt Verstappen nog een race af die in het geheugen van veel racefans staat gegrift: het waterballet op Interlagos, de Braziliaanse Grand Prix van 2016. "Mijn sterkste herinnering aan die race is de autobeheersing van Max bij het opkomen van start/finish. Ik dacht al dat het voorbij was", blikt Marko terug. De Oostenrijker refereert aan het moment in ronde 38, waarop zijn hart even stilstaat en Verstappen de auto bijna kwijt is. De achterkant van de auto springt weg en Verstappen dreigt in de vangrails te eindigen, maar hij weet zijn bolide net op tijd weer recht te krijgen. "N, hij is hem kwijt, maar hij houdt hem. Holy shit, wat een autocontrole", schreeuwt Mol ditmaal de huiskamers in. Het maakt de race in n klap gedenkwaardig, al is de koek nog niet op. Zes ronden na de bijna-hartstilstand van Marko kiest Red Bull voor een gewaagde zet. Het team besluit Verstappen binnen te halen voor intermediates. Maar als de man achter het stuur via de boordradio meldt - "het voelt alsof ik een boot bestuur, dit is wachten op een crash" - ziet Red Bull de bui letterlijk en figuurlijk hangen. Verstappen moet wederom naar binnen voor regenbanden en keert als zestiende terug op het asfalt. Al het spektakel ten spijt lijkt de race puntloos te eindigen. "Maar Max heeft ons die dag eigenhandig gered", duidt Marko op de gedenkwaardige inhaalrace die volgt en waarin hij andere lijnen rijdt dan de rest. "Als team hebben we meerdere fouten gemaakt, maar dat heeft hem schijnbaar alleen maar gemotiveerd of gerriteerd. Wij zaten er in elk geval goed naast, dus die race komt volledig op het conto van Max." Beide races laten zien dat Verstappen ook vooraan zijn kunsten kan vertonen en dat de promotie niet te vroeg is gekomen. Dat gezegd hebbende blijkt de weg naar de top ook voor hem geen rechte lijn. Het knokken met de gevestigde orde verloopt niet zonder slag of stoot. Zo toont Rikknen zijn ongenoegen over een ‘brake test’ op het Kemmel Straight van Spa, spreekt Daniel Ricciardo in Hongarije de woorden uit ‘Was that who I think it was?’ en clashen beide Bulls weer een jaar later in Baku. "Ik herinner me in dat jaar ook nog een onnodige crash met Vettel in China", vult Marko aan. “Ricciardo won de race, maar die actie heeft Max een zekere overwinning gekost. Max wilde op ieder moment en onder alle omstandigheden de snelste zijn”, geeft hij zijn analyse van die tijd. Toch valt het kwartje vanaf medio 2018 steeds vaker de goede kant op. Verstappen verloochent de aanvallende rijstijl die hem zo populair maakt niet, maar neemt hij wel ter harte wat Marko hierboven aanstipt. Het zijn woorden die Watson echoot: “Aan het begin van zijn Red Bull-tijd heb ik al tegen Max gezegd: ‘Luister Max, je hebt zeker drie tienden in je zak ten opzichte van andere coureurs. Dat is gewoon jouw talent. Daardoor hoef je niet eens iedere ronde die laatste tiende te vinden. Zelfs als jij het iets rustiger aan doet, ben je nog steeds twee tienden sneller'. Het effect daarvan zien we nu allemaal. Hij is gegroeid als coureur, al is dat ook een natuurlijk proces.” Dat laatste benadrukt Verstappen ook steevast als zijn ervaring ter sprake komt, al had hij in zijn optiek in de Mercedes van 2015 ook al best een gooi naar de titel kunnen doen als rookie. “Door ervaring word je natuurlijk steeds beter en completer, maar als ik in het eerste jaar de snelste auto had gehad, dan had ik wel mee kunnen doen voor het kampioenschap. Daar ben ik van overtuigd.” Zo’n feest is het echter niet meteen, maar geduld blijkt ook ditmaal een schone zaak. Het competitieve materiaal komt in 2021 voor het eerst, een jaar dat de boeken ingaat als misschien wel het mooiste Formule 1-seizoen ooit. Het seizoen blijkt zowel op als naast de baan een achtbaan van emoties. Christian Horner en Toto Wolff vliegen elkaar wekelijks verbaal in de haren en ook op het asfalt is het steevast bingo. Het scenario schiet alle kanten op: van Verstappens eerste zege in Monaco en winst voor een uitzinnige mensenmassa bij de F1-rentree van Zandvoort tot de klapband in Azerbeidzjan en die zware crash op Silverstone. De uiteindelijke climax valt met geen pen te beschrijven en kan niemand bevroeden. 12 december 2021, Abu Dhabi, zegt genoeg. Wat begon op de kartbaan van Genk, is zo’n twintig jaar later voltooid op het Yas Marina Circuit. Althans: het succesverhaal is nog niet klaar, maar Verstappen maakt in de persconferentie na afloop wel meteen duidelijk: "Ik heb mijn levensdoel behaald. Alles wat nu nog komt, is bonus." Op dat moment weet niemand nog wat het nieuwe tijdperk in de Formule 1, met een terugkeer van de grondeffectauto's, brengt. "Mercedes en Red Bull hebben veel langer door moeten werken aan de auto's van 2021, waardoor niemand een idee heeft. Voor hetzelfde geld komt Haas ineens met een raket voor de dag!", grapt Horner in Abu Dhabi nog. Enkele maanden later blijkt Red Bull geen modderfiguur te slaan. De betrouwbaarheid is de eerste weekenden nog wel een zorgenkindje, maar de basis is goed. 2022 wordt zelfs een succesjaar dat Verstappen na de eerste races voor onmogelijk had gehouden (“ik heb nu 45 races nodig om het kampioenschap te winnen”). De Limburger herschrijft meerdere records en pakt als kers op de taart ook nog eens de titel in het land van Honda. Helemaal zonder slag of stoot gaat dat door onduidelijkheid over de punten wederom niet, al levert het wel een iconische scene achter het podium op als Verstappen wordt gevraagd plaats te nemen in een speciale troon voor de wereldkampioen: "But I'm not, so.... I am? But I'm not, right? I am? Are you sure?" Verstappens manager Raymond Vermeulen kan er wel om lachen en laat in de paddock aan Motorsport.com weten: "Bij ons kan het ook nooit eens normaal!" Anno 2023 is de wereldtitel op een iets minder verrassende manier binnengehaald, al blijkt die op een andere manier bijzonder: het ene na het andere record sneuvelt. Verstappen boekt negentien overwinning, waarvan zelfs tien op rij. "Het wordt heel erg moeilijk om dit jaar nog eens te evenaren of te overtreffen", reflecteert Verstappen. Het blijken profetische woorden, al wordt 2024 zelfs nog vele malen lastiger dan dat Verstappen zich op dat moment kan bedenken. Het jaar begint met onrust over de ‘Horner-affaire’ en vermeende gelekte appjes van de teambaas in Bahrein, waarna het sportieve beeld vanaf Miami ook omslaat. Ferrari en met name McLaren zetten enorme stappen, terwijl Red Bull wegzakt. Het kost het team uit Milton Keynes de constructeurstitel, al weet Verstappen mede door een sublieme regenrace het hoofd boven water te houden en zijn vierde wereldtitel veilig te stellen. Zelf zegt hij meer te hebben genoten van de overmacht in 2023, al is de triomf uit 2024 op een compleet andere manier eveneens tekenend. Volgend jaar belooft door de trendlijn van Red Bull wellicht nog spannender geworden, al is de laatste letter van het verhaal dat ruim twintig jaar geleden op de kartbaan van Genk is begonnen zeker nog niet geschreven. ![]() ![]() ![]() | |
Red_85 | zondag 24 november 2024 @ 21:34 |
Exact. De beloning voor goed werk is een positieve beloning, bijvoorbeeld vrije tijd. De beloning voor goed werk moet nooit meer werk zijn. Jouw zoon is slim. | |
Peterselieman | zondag 24 november 2024 @ 22:12 |
Bekijk deze YouTube-video | |
quo_ | zondag 24 november 2024 @ 22:17 |
Schitterend ! | |
PirE | maandag 25 november 2024 @ 08:08 |
Max slaat FP1 in Abu Dhabi over. | |
Troel | maandag 25 november 2024 @ 08:14 |
Maar wat als je werk je hobby is en je er energie van krijgt? Los daarvan kun je nu in deze races dingen testen enzo. | |
Rianne84 | maandag 25 november 2024 @ 08:23 |
Wie Abu Dhabi wint wordt het jaar erop kampioem, dus Max moet toch z'n best gaan doen. | |
AgnesGru | maandag 25 november 2024 @ 10:57 |
Ik denk toch voor LEC, die kan nog zomaar tweede worden. Dus zou wel leuk zijn als dat nog spannend wordt. | |
Red_85 | maandag 25 november 2024 @ 11:37 |
Als het echt je hobby is zoals bij Max, dan wel. Kan het me alleen niet voorstellen bij een of andere stoffige kantoorbaan of pakjesbezorger. Jeweetwel, zoals het tijdens normale banen is. De beloning voor goed werk is altijd meer werk. | |
BehoorlijkKritisch | maandag 25 november 2024 @ 12:37 |
https://youtube.com/shorts/jLRRvONU_ho Deze is vast al gedeeld, maar kan prima nog een keer. Erg goed. | |
WismutVeilchen83 | maandag 25 november 2024 @ 13:42 |
Daarbij denkt iedereen altijd dat je ineens niks meer kunt. In 21 zou Hamilton ook meerdere keren geknakt zijn na weer een mokerslag. Vervolgens won hij gewoon de laatste 4 races op de laatste ronde na (wat niks met geknakt zijn te maken had). Het is geen voetbal, je stapt gewoon in je auto en die gaat op dat circuit goed of niet. Je bouwt gewoon het weekend op en het gaat lekker of niet. | |
TheStigsDutchCousin | maandag 25 november 2024 @ 13:56 |
Hamilton heeft wel een andere mentaliteit dan Norris. | |
Troel | maandag 25 november 2024 @ 14:41 |
Je merkt dat soort mentale dingen overal. Hoe meer ervaring, hoe beter zich men af lijkt te kunnen sluiten. | |
WismutVeilchen83 | maandag 25 november 2024 @ 16:39 |
Toch zou ik echt niet weten waarom Norris in Qatar niet zou kunnen winnen als de McLaren daar goed is. Hij komt misschien met een rotgevoel aan, maar hij stapt in VT 1 in die auto en gaat dan ondervinden hoe hij het doet. Dan speelt So Paulo of las Vegas echt geen rol meer. Wat ik zeg: als je als spits in het voetbal een paar keer niet scoort kan dat in je hoofd gaan zitten, in de autosport zie ik dat zo snel niet. Hooguit dat je aan de afstelling gaat twijfelen en daarmee ineens de verkeerde kant opgaat ofzo. | |
Tarado | maandag 25 november 2024 @ 17:02 |
Wie weet voelt hij zichzelf nu zelfs beter, de druk is er vanaf, dus als de auto daar goed is dan kan hij daar gewoon winnen. | |
Tarado | maandag 25 november 2024 @ 17:05 |
Hamilton is ook geknakt, alleen niet in 21, dat was begin 22 toen de door Toto beloofde no pods wonderbenz, een knakenbak bleek. | |
Donderkonijn | maandag 25 november 2024 @ 18:34 |
Stel, dat lukt. Stel. Dan moet je in 2e Aston dus een rijder zetten die NOG incompetenter is dan Stroll. Dan heb je toch best een uitdaging en zo lang het halve veld in een mindere auto dan hem van hem kan winnen gaat dat nooit gebeuren. Villeneuve , Hill, en Button beschikten nog over enigzins wat talent, dat ontbreekt bij Stroll. Hij laat heeeeeeeeeeel af en toe mooie dingen zien maar de ratio dat ie maar wat loopt te klungelen is 90% tegenover 10 oid. En als die dan wat doms doet is het ook altijd echt een enorme kneuzenactie. Zoals zichzelf beachen in Brazilie. [ Bericht 0% gewijzigd door Donderkonijn op 25-11-2024 19:18:47 ] | |
BehoorlijkKritisch | maandag 25 november 2024 @ 22:24 |
Stroll is gewoon heel erg dom en vindt zijn werk gewoon niet leuk. Maar hij moet van papa. Want papa heeft een droom. Hij doet me altijd denken aan een Chinees vriendje van mijn zoon die al vanaf zijn vierde elke dag een uur MOET schaken en MOET piano spelen. | |
Weltschmerz | maandag 25 november 2024 @ 23:10 |
Ik snap de vergelijking met Button wel al was die tov het toenmalige veld wel iets beter, hij heeft daarna zelfs Hamilton nog verslagen al zegt dat ook weer niet zo heel veel. Alleen Kovalainen en Bottas is dat over een seizoen nooit gelukt. Maar zoals Newey zegt over Verstappen en Vettel, die hebben nog zoveel ruimte over in hun hoofd als ze hard gaan. Stroll is wel een prima rijder, maar alles wat erbij komt wordt hem snel teveel, alle knopjes en instellingen, de regels, meer dan 1 andere auto in de buurt, dan gaat het snel mis bij hem. | |
Netsplitter | dinsdag 26 november 2024 @ 00:35 |
Stroll jr. weet heel goed dat hij nooit kampioen zal worden. Dus 100% gemotiveerd zal hij nooit zijn. Want elk ander team zal hij ook nooit voor gaan rijden. | |
THEFXR | dinsdag 26 november 2024 @ 01:24 |
Bekijk deze YouTube-video | |
George_of_the_Jungle | dinsdag 26 november 2024 @ 12:30 |
Kansloos: https://www.chess.com/news/view/anish-sarkar-age-3-earns-fide-rating | |
ChevyCaprice | dinsdag 26 november 2024 @ 12:44 |
Even als reactie op die titel "met een droog Brazili was het nog spannend geweest" valt op zich te betwisten. Stel Lando had gewonnen en Max had P6 gepakt, was Lando ingelopen en was het verschil rond de 27 punten. Afgelopen weekend zou het dan 29 zijn geweest. Volgende 2 races gaan pas aantonen of Lando anders daadwerkelijk dichtbij was gekomen. (ik denk het niet want berhaupt was het voor Lando vaak te moeilijk om veel punten op Max te pakken) Gaat aan de ene kant nergens over want de race is al gelopen, maar ben toch benieuwd hoe cruciaal die race van Brazili gaat blijken te zijn ![]() | |
George_of_the_Jungle | dinsdag 26 november 2024 @ 12:57 |
Ben ook wel benieuwd hoeveel Max nog gaat pushen, na de race zondag leek hij vooral blij dat het klaar was, en het seizoen in principe over. Tuurlijk zal hij nog wel willen winnen (bonussen!), maar dat gaat waarschijnlijk sowieso niet gebeuren nu er meeste races 2 teams zijn die snellere auto's hebben. | |
franklop | dinsdag 26 november 2024 @ 13:00 |
Gat voor WCC is naar boven en onder ook te groot om daarin iets te betekenen. Zo min mogelijk schade rijden en pijlen op 2025 ![]() | |
Tokus | dinsdag 26 november 2024 @ 13:02 |
als als als als als Als Max was gecrasht, was het nog spannend geweest. Als Lando beter kan starten, was het nog spannend geweest. Als er een vogel in de motor van max vliegt, was het nog spannend geweest. aan al die Als-dingen heb je gewoon niks en dan heb je als commentator blijkbaar ook niks anders om over te praten. | |
George_of_the_Jungle | dinsdag 26 november 2024 @ 13:09 |
Als McLaren wat betere tactische beslissingen had gemaakt was het misschien nog spannend geweest. Vond het wel typisch dat Lando zondag zei dat Max, en RBR, over een heel seizoen zo weinig fouten maakt. Ik denk dat hij beter naar zichzelf en McLaren zou kunnen kijken: Hoe kunnen zij ervoor zorgen dat ze minder fouten maken. | |
Droopie | dinsdag 26 november 2024 @ 13:16 |
Idd, deze race was ik beetje afgeleid. Maar er werd gewoon even een pitstop van 2 seconden door Red Bull gemaakt, dat doen ze ook gewoon zelden verkloten. | |
ChevyCaprice | dinsdag 26 november 2024 @ 13:24 |
Hij hoeft in ieder geval niet meer Lando van de baan te beuken, scheelt weer in de penalty points | |
Dven | dinsdag 26 november 2024 @ 13:31 |
Tweede was 3,5s ![]() | |
Tijn | dinsdag 26 november 2024 @ 13:32 |
Van McLaren had ik ook wel beter verwacht eigenlijk, die hebben in het verleden zoveel succes gekend en toch komen ze soms over alsof ze net komen kijken. Van Max denk ik dat het gebrek aan fouten een van z'n beste kwaliteiten is. Hij levert zo'n beetje elk weekend het maximale en doet zelden iets doms. Ik heb ook wel het idee dat de rest van de grid daar behoorlijk van onder de indruk is. Eigenlijk is verder bijna niemand consistent zo koel, kalm & collected als Verstappen. | |
ChevyCaprice | dinsdag 26 november 2024 @ 13:35 |
Die succesjaren van McLaren zijn ook wel een tijdje terug ook. Die lui die er toen werkten werken misschien al lang elders zoals bij andere teams. Maar ja dat ze suboptimale strategische beslissingen hebben genomen zou je wel kunnen concluderen. | |
TheFreshPrince | dinsdag 26 november 2024 @ 13:36 |
Maar dat lag dan weer niet aan de crew maar aan Hamilton. | |
greysbones | dinsdag 26 november 2024 @ 13:46 |
![]() | |
Red_85 | dinsdag 26 november 2024 @ 14:00 |
Oh ooooow.... | |
greysbones | dinsdag 26 november 2024 @ 14:00 |
ik keek ook met gefronste wenkbrauwen | |
Red_85 | dinsdag 26 november 2024 @ 14:07 |
Het is inderdaad 'maybe my eyes are playing tricks on me', dus we houden het maar in de gaten. Vreemd is het wel, verdacht ook. En wie had de techniek ook alweer bedacht? | |
greysbones | dinsdag 26 november 2024 @ 14:17 |
die techniek die verboden was? DAS? | |
Starflyer | dinsdag 26 november 2024 @ 14:49 |
Ik zag het ook langskomen inderdaad. Opvallend! | |
Managarm | dinsdag 26 november 2024 @ 15:02 |
Foei als dat waar is (de reactie van de FIA). | |
Marcoss | dinsdag 26 november 2024 @ 17:46 |
Dat ging dit jaar ook regelmatig mis anders. Oa in Oostenrijk waarna Norris opeens veel dichterbij kwam en het bekende gevecht ontstond | |
Marcoss | dinsdag 26 november 2024 @ 17:50 |
Zal ook wel afhangen van z’n kansen op de zege. Was Brazili (waar hij ook in droge omstandigheden echt mee kon doen) representatief voor de verhoudingen op dit moment of was dat Vegas? Als hij het tempo heeft om mee te doen voor de zege, gaat hij dat vast niet laten liggen | |
Red_85 | dinsdag 26 november 2024 @ 18:26 |
Ik verwacht dat hij er beter bij zit aankomende 2 races. Vegas was weer prut door die achtervleugel. Voor de rest zag ik niet het onhandelbare sliden zoals dat van Imola tot aan Singapore ging dit seizoen. Maar 'we gaan het zien'. | |
Whiskers2009 | dinsdag 26 november 2024 @ 19:24 |
Dat "verkloten" ze het 2e deel van dit seizoen juist opvallend vaak.. | |
ChevyCaprice | dinsdag 26 november 2024 @ 20:24 |
Even gekeken naar een andere kwali of George daar hetzelfde doet met zijn stuur. Zo te zien ook op Baku. Lijkt louter een kwestie te zijn van een bepaalde speling op het stuur wat hij fijn vindt als ik het zo zie. In combinatie met een harde remzone. ![]() | |
DKUp | dinsdag 26 november 2024 @ 20:53 |
Stuur zit in ieder geval niet vast | |
ZaZoe | dinsdag 26 november 2024 @ 21:32 |
DAS riecht nach falsch spielerei | |
greysbones | dinsdag 26 november 2024 @ 23:24 |
Uhu ![]() | |
ChevyCaprice | dinsdag 26 november 2024 @ 23:31 |
Jij bent overtuigd dat het een DAS is? Moet je zelf weten. Tijd zal het vanzelf leren. Net zoals dat McLaren ook geen truc had voor die banden met water. | |
Starflyer | woensdag 27 november 2024 @ 00:02 |
Ook dat is niet met zekerheid gezegd. Ze hadden het in ieder geval niet nodig bij dat koude weer in Las Vegas of de regen in Brazili. | |
Sally | woensdag 27 november 2024 @ 00:08 |
Wilde ook net zeggen: er is geen bewijs gevonden. Wil niet zeggen dat het niet (ooit) gebruikt is. | |
Red_85 | woensdag 27 november 2024 @ 00:54 |
Speling op het stuur?! In F1 auto's?! Met coureurs die allemaal als een stel autisten perfectie eisen en het kleinste dingetje al voelen en zich aan irriteren?! (En terecht overigens) Die heeft speling op het stuur?? Whahahaaahahhhahahaha | |
opgebaarde | woensdag 27 november 2024 @ 07:29 |
Zeker. Maar bij de sprintrace van Brazili, die was wel droog, waren ze ineens relatief sloom. Dat was opvallend. Als ze dit weekend weer die snelheid kwijt zijn, terwijl het dit weekend wel warm is en het een circuit is wat echt bij deze mclaren hoort dan weten we, zonder feitelijk bewijs, genoeg | |
greysbones | woensdag 27 november 2024 @ 10:48 |
weekend is niet warm rond de 20 graden | |
greysbones | woensdag 27 november 2024 @ 10:51 |
ik zeg niet dat ik overtuigd ben dat het DAS is Jij haalt er een kwali bij van een andere race en daarmee denk je een punt te maken | |
WismutVeilchen83 | woensdag 27 november 2024 @ 11:14 |
Om vervolgens in een bijzin even te melden dat McLaren niks met de banden heeft gedaan, ziet dat ook afgehamerd is ![]() | |
greysbones | woensdag 27 november 2024 @ 11:16 |
FIA heeft in Brazilie 'gecontroleerd' koud en nat ja dan ga je vast wat extra vocht aan de banden toevoegen | |
ChevyCaprice | woensdag 27 november 2024 @ 15:50 |
Bekijk deze YouTube-video Hier is naar wat de video gezegd de hoogte snelheid in F1 sinds 2016 behaald. 369. Weet niet hoe betrouwbaar de data is. Maar toch geinig. | |
TheStigsDutchCousin | woensdag 27 november 2024 @ 17:12 |
Bekijk deze YouTube-video | |
Peterselieman | woensdag 27 november 2024 @ 21:59 |
Bekijk deze YouTube-video | |
Peterselieman | woensdag 27 november 2024 @ 23:30 |
Bekijk deze YouTube-video | |
ESF1Gamer | donderdag 28 november 2024 @ 07:03 |
Dicht |