quote:Op zaterdag 23 november 2024 19:46 schreef AnneX het volgende:
Zeg mensen, die Sinterklaasjournaal ook kijken: wie speelt eigenlijk de SmeerpoetsPiet?
Ik kijk geen Sinterklaasjournaal, maar ik heb wel een Google abonnement…quote:Op zaterdag 23 november 2024 19:51 schreef AnneX het volgende:
Oh, ik opende ook.
Met de vraag aan mensen, die ook naar Sinterklaasjournaal kijken: wie speelt eigenlijk SmeerpoetsPiet.
Speculaasies is trouwens ook wel grinniken.
Nee die staat in Utregquote:Op zaterdag 23 november 2024 20:11 schreef AnneX het volgende:
[..]
Die foto van sigme: de winkel van Sinkel.
Das waar. 😉quote:Op zaterdag 23 november 2024 20:19 schreef Blues het volgende:
[..]
Nee die staat in Utreg
[ afbeelding ]
Wij keken ook. Leuk programmaquote:Op zaterdag 23 november 2024 20:52 schreef Kaatje1 het volgende:
Hier is het ook geen balkon weer wanneer ik naar buiten kijk.
Ik kijk nu naar Oranje van Boven. Van alles rondom de hofkeuken. Enorm leuk en de recepten staan op haar site.
Heb natuurlijk vroeger ook veel grote diners en conferenties, niet op dit niveau maar ook die moesten perfect verlopen. Er kwam veel bekends langs. Hoe leuk het ook was, zou het nu niet meer willen doen.quote:
Ik zie geen uitsparing om de ringen uit de kachel te halen. Kookringen liggen los, die kan je eruit wippen met een vermikkie en dan kijk je zo in het vuur. De pan hang je dan door dat gat.quote:Op zaterdag 23 november 2024 21:20 schreef Barreltje het volgende:
Ja plaatjes bij het praatje:
Morsø kachel
[ afbeelding ]
Met kookringen? ( ik had er niet eerder van gehoord )
[ afbeelding ]
De ventilator zorgt nu voor circulatie, due gaat tijdens het koken een verdiepinkje hoger
Zoiets?quote:Op zaterdag 23 november 2024 21:53 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik zie geen uitsparing om de ringen uit de kachel te halen. Kookringen liggen los, die kan je eruit wippen met een vermikkie en dan kijk je zo in het vuur. De pan hang je dan door dat gat.
(Google even op ‘zakketel’, dan zie je hoe een waterketel die bedoeld is voor zulke kookringen eruit ziet. Er zijn ook zakpannen maar die zie je zelden).
Zo te zien zijn die cirkels bij jou enkel decoratief. Dan kan je de kachel beschouwen als een warmtebron, ongeveer als een gasfornuis. Of misschien meer vergelijkbaar: als een oud elektrisch fornuis met van die slome hete platen.
Waarom kijk je daar zo boos bij?quote:Op zaterdag 23 november 2024 22:10 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Zoiets?
[ link | afbeelding ]
Geen ideequote:
Ik had meteen een associatie met de IJslandse vulkaanquote:Op zaterdag 23 november 2024 22:10 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Zoiets?
[ link | afbeelding ]
Is er een nieuw seizoen BLL? Of oude afleveringen?quote:Op zaterdag 23 november 2024 21:44 schreef borisz het volgende:
HBO aangeslingerd. Eerst een EP van Big Little Lies. Daarna ep1 van de docu Breath of Fire. Een serie over de opkomst en ondergang van Guru Jagat. Had nog nooit van dr gehoord maar het klinkt wel interessant. Laatste tijd wel meer dit type docu´s gezien.
Oud. Kwam ik tegen toen ik door de HBO Originals ging neuzen.quote:Op zondag 24 november 2024 09:10 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Is er een nieuw seizoen BLL? Of oude afleveringen?
Boeh!quote:Op zondag 24 november 2024 09:18 schreef borisz het volgende:
[..]
Oud. Kwam ik tegen toen ik door de HBO Originals ging neuzen.
De meesten zeker 24 uur. En dat was toen ik mijn vriezer 7 jaar geleden kocht.quote:Op zondag 24 november 2024 11:21 schreef DancingPhoebe het volgende:
Vriezer kan best even zonder stroom toch? Als je die dicht houdt?
Chirurg heeft vaatjes goed dichtgebrand en ik heb braaf gekoeld… nauwelijks blauw! Tot mijn eigen verbazing, welquote:Op zondag 24 november 2024 11:53 schreef Tele6 het volgende:
@:Cat-astrophe hoe staat het ermee, heb je nu een dubbel blauw oog?
Fijn dat het goed gaat!quote:Op zondag 24 november 2024 12:15 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Chirurg heeft vaatjes goed dichtgebrand en ik heb braaf gekoeld… nauwelijks blauw! Tot mijn eigen verbazing, welAls ik mijn (grote en kleurrijke) bril op heb valt het nauwelijks op voor de vluchtige kijker.
Natuurlijk wel nog gezwollen oogleden en het ‘grote jeuken maar niet mogen krabben’ begint![]()
Ook hier weer goed dat ik toch academisch ben gegaan en niet particulier. Van de particulier had ik de recepten al bij de kennismaking meegekregen: 1 maal daags vaselinezalf op de wondjes.
Ziekenhuis gaf me drie maal daags antibioticazalf mee![]()
Van de katten mag ik vaker geopereerd worden: hele dagen schootliggen bevalt ze (en mij) prrrrima.
Fijn dat de nieuwe baan bevalt! Wat zijn de verschillen met je vorige werkplek? Word je nu meer gezien en gehoord?
Sterkte met de stroomstoring @:blues
Een stemacteur kan een boek maken of breken. Zo heb ik geprobeerd om Wheel of Time te luisteren want dat moest van @Vanyel maar dat was niet te doen.quote:Op zondag 24 november 2024 12:16 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ben nu ook maar aan het luisterboek gegaan. Maar dat bevalt niet echt, vertelster is monotoon dus ik val de hele tijd in slaap
Precies! Ik verwacht geen toneelstuk maar dat ik er meestal pas aan het eind van een zin achter kom wie die zin heeft uitgesproken (omdat de stem van de verteller nul verandert).. irritant.quote:Op zondag 24 november 2024 12:33 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Een stemacteur kan een boek maken of breken. Zo heb ik geprobeerd om Wheel of Time te luisteren want dat moest van @:vanyel maar dat was niet te doen.
Als luisterboekenluisteraar kan ik dit alleen maar bevestigen en onderstrepenquote:Op zondag 24 november 2024 12:33 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Een stemacteur kan een boek maken of breken.
Is dat een aga achtig kooktoestel?quote:Op zondag 24 november 2024 12:59 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[ link | afbeelding ]
foto link html
Om maar binnen het thema te blijven
Lagunza Rustica 8 met oven en ingebouwde waterboiler.quote:Op zondag 24 november 2024 13:05 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Is dat een aga achtig kooktoestel?
Is dat wennen of kon je er zo mee aan het werk?quote:Op zondag 24 november 2024 13:12 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Lagunza Rustica 8 met oven en ingebouwde waterboiler.
Ideaal. Even uitzoeken hoe heet hij waar wordt, maar dan werkt het perfect.quote:Op zondag 24 november 2024 13:17 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Is dat wennen of kon je er zo mee aan het werk?
Één, de andere vakjes zijn voor het vuur en de as.quote:Op zondag 24 november 2024 13:21 schreef Kaatje1 het volgende:
Even opgezocht, gaaf ding. 3 of 4 ovens?
Hilarisch, Michael Kramer en Kate Reading worden altijd geprezen om hun fantastische lees.quote:Op zondag 24 november 2024 12:33 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Een stemacteur kan een boek maken of breken. Zo heb ik geprobeerd om Wheel of Time te luisteren want dat moest van @:vanyel maar dat was niet te doen.
Volgens mij heb je daarom het huis en de grond eromheen gekocht!quote:Op zondag 24 november 2024 13:12 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Lagunza Rustica 8 met oven en ingebouwde waterboiler.
Ik wil hem nog een keer proberen want ik kan/wil niet geloven dat dit niet aan mij ligt. Staat op de lijst. Ik heb Deverry ook al een paar jaar staan maar het komt er steeds niet van.quote:Op zondag 24 november 2024 13:59 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Hilarisch, Michael Kramer en Kate Reading worden altijd geprezen om hun fantastische lees.
Maar... De eerste 4 boeken zijn opnieuw uitgebracht, voorgelezen door Rosamund Pike. Daar zijn mensen nog lyrischer over.
Als je echt een toffe stemacteur wil horen, moet je de Deverry boeken van Katharine Kerr luisteren (ook om de inhoud!), gelezen door Ruth Urquhart.
Eigenlijk begin ik er niet eens aan om die reden. Een boek lezen heb ik helaas niet meer de rust en concentratie voor . Sip 😢quote:Op zondag 24 november 2024 12:16 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ben nu ook maar aan het luisterboek gegaan. Maar dat bevalt niet echt, vertelster is monotoon dus ik val de hele tijd in slaap
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bij deze temp nog net niet de deur open! In de tuin wat zand weer ingeveegd en de bladeren van het gazon.
En nog een rotklusje gedaan als instructies herschrijven voor de executair testamentair - wat al maaaaanden moest gebeuren - en nu aan de borrel als “beloning”.
Straks prei ham brie uit de oven met frietjes van de overkant.![]()
@Tele6 Druk en wennen nog. Zal wel een klein jaar duren…
Hoe gaat het met reizen. Kun je de reistijd gebruiken voor niks of relax?
Ah. Werk.quote:Op zondag 24 november 2024 18:26 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
J, over 2 weken, met vliegtuig
Ovengerecht mislukt?quote:Op zondag 24 november 2024 18:19 schreef AnneX het volgende:
Geen prei ham brie. 😉 Twee glazen droge witte zijn afdoende.
Dat wordt broodje hamburger en frietje rendang en salade…
En ja, morgen poli dermat bellen. Neus en vooral bovenlip zijn glad.![]()
Nu op de slaap 2 nu nog miniscule plekjes laten beoordelen.![]()
Zou geen hardcase doen, nergens voor nodig.quote:Op zondag 24 november 2024 18:21 schreef Lucky_Strike het volgende:
We willen een handbagage rugzak kopen. De huidige rugzak ruikt naar drugs en dat lijkt voor de VS niet het beste plan
Waar moet ik op letten? Is een hardcase tas een pluspunt? Zit er veel verschil tussen de afmetingen die bij de verschillende maatschappijen mee mogen?
Nog twee klikjes verwijderd van Hitlerquote:Op zondag 24 november 2024 18:45 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Kom er net achter dat de privekok van Stalin de opa was van Putin
https://en.wikipedia.org/wiki/Spiridon_Putin
Ja, niet zeker of het gespleten is dus mogelijk fikse armen over een maand of wat.quote:Op zondag 24 november 2024 18:45 schreef derLudolf het volgende:
Gedroogd en al? Wat zijn gebruikelijke soorten daar?
Nog steeds vermoeiend, het is even wennen dat m'n brein weer 100 km/u mag hierquote:Op zondag 24 november 2024 11:54 schreef Kaatje1 het volgende:
En hoe gaat het nu @:tele6 ? Iets minder vermoeiend? Leuke collega’s?
Vueling en Ryanair waren laatst in het nieuws omdat ze op de vingers getikt zijn omdat hun eisen en controles onredelijk waren.quote:Op zondag 24 november 2024 18:52 schreef Kaatje1 het volgende:
Haha @:annex goede reden om niet te koken, fijn voor de gladheid, minder voor de nieuwe plekjes.
Da’s inderdaad wel heel simpel, da’s meer een “geen inspiratie dus maak ik dat maar” maaltje
Luisterboeken vond ik vooral fijn op busreizen, ik kan geen letter lezen door reisziekte en dan is luisteren wel erg fijn
@:lucky_strike las laatst een artikel over gezeik met handbagage, dat luisterde heel erg nauw bij sommige maatschappijen.
Vandaag niet zo heel veel gedaan, ben op zoek naar een kast in huis, niet te diep, niet te breed en vooral niet te duur 😂 en ik ga van de week eens kijken naar een kunstkerstboom. Heb er jaren geleden een gehad maar die was heel lelijk, nu zijn ze vast mooier.
Ruimbagage gaat op gewicht en niet grote. Door kun je zelfs een hutkoffer in mee nemen. Mits niet te zwaar.quote:Op zondag 24 november 2024 19:09 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Vueling en Ryanair waren laatst in het nieuws omdat ze op de vingers getikt zijn omdat hun eisen en controles onredelijk waren.
Vriendin S die hier vorige week heen vloog is überhaupt niet gecheckt qua maat (ruimbagage) koffer, mogelijk dat dit met die reprimande te maken heeft.
(En ik heb in het voorjaar met een zakmes in mijn handbagage gevlogen - die controle was dus ook suboptimaal)
waar ruimbagage staat moest cabine staan. Die vlogen met een koffer die in het bovenvakje mag (ik had zelf een onder-de-stoeltas).quote:Op zondag 24 november 2024 19:40 schreef z80 het volgende:
[..]
Ruimbagage gaat op gewicht en niet grote. Door kun je zelfs een hutkoffer in mee nemen. Mits niet te zwaar.
Per vliegmaatschapij zijn er weer andere maten, om het makkelijk te houden. Maar de grote jongens lijken het wel eens te zijn. Maar kijk voor de zekerheid even op de site.quote:Op zondag 24 november 2024 18:21 schreef Lucky_Strike het volgende:
We willen een handbagage rugzak kopen. De huidige rugzak ruikt naar drugs en dat lijkt voor de VS niet het beste plan
Waar moet ik op letten? Is een hardcase tas een pluspunt? Zit er veel verschil tussen de afmetingen die bij de verschillende maatschappijen mee mogen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
Ik zal idd ook zo'n tasje kopen. Er gaat zeker ook ruimbagage mee. Deze tas is voor laptop, koptelefoon, kussentje, tijdschrift, vest, tandenborstel en een setje kleding.quote:Op zondag 24 november 2024 19:49 schreef z80 het volgende:
[..]
Per vliegmaatschapij zijn er weer andere maten, om het makkelijk te houden. Maar de grote jongens lijken het wel eens te zijn. Maar kijk voor de zekerheid even op de site.
Een hardcase is alleen handig als er wieltjes onder zitten, niet als rugtas. Dat doet auw aan de rug.
En het voordeel van een stoffen rugzak, ze zijn flexibel en zijn de maten niet meer heel strikt.
Maar intercontinentaal, heeft hij niet de mogelijkheid voor ruim bagage? Een stuk prettiger vliegen. En minimale vertraging bij aankomst. De controle, die voor de bagagebanden zit duurt langer in de USA. En terug is de vertraging bij de band niet heel groot. En wc bezoek en op je gemak naar de band, en daar is de tas al.
Pro tip.
Kijk voor een omhang tasje waar je paspoort, ticket, cc en geld in kan. Is een stuk lastiger te jatten voor zakkenrollers. En je hebt er geen last van tijdens de vlucht.
quote:Op zondag 24 november 2024 19:54 schreef z80 het volgende:
En voor wie een keertje China wil bezoeken en in het bezit is van een Nederlands paspoort.
Vanaf 22-11-2024 t/m 31-12-2025 30 dagen zonder visum.
https://english.beijing.g(...)0241123_3948425.htmlDa’s een stuk langer dan. Weet wel dat het voor corona (want toen regelde ik die reizen) max 7 dagen was.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We have far more in common than that which devides us..
Oh ja, ik las vanochtend ook al goede berichten. Fijn zeg, dat je er vooralsnog zo relatief weinig last van hebt! Inderdaad je niet schuldig voelen, dan kun je beter gaan werken, als je dan toch niet werkt kun je daar maar beter van genietenquote:Op zondag 24 november 2024 20:45 schreef Cat-astrophe het volgende:
Dat ik me, op prik-ogen na, eigenlijk best prima voelEn er niet afstotelijk uitzie.
Grootste handicaps zijn nu dat ik niet mag autorijden (woensdag hechtingen eruit, dan ben ik weer verzekerd) en tot weinig kom want zodra ik zit, word ik belegen door een of meer katten.
O ja, en hurken ipv bukken, al merk ik weinig drama als ik per ongeluk een keer buk.
Niet tillen doe ik braaf.
Dus eigenlijk… heb ik komende week naar mijn gevoel meer vakantie (zonder uitstapjes) dan ziekteverlof
Maja, ik heb alles geregeld hiervoor, werkstress zal vast effect hebben op genezing en ik meld me normaal nooit ziek. Dus heel erg schuldig ga ik me niet voelen, heb ik bedacht.
Raam open FTW!quote:Op zondag 24 november 2024 20:47 schreef vlindertje89 het volgende:
Ja, zeker druk![]()
Maar ook wel echt levensecht incl doodsangst 2x dus dat was jammer. Liever ander soort filmisch drukke nacht.
Vroeg me na die tweede droom af of ik geen koorts had ofzo met dat zo heel warm ineens en bizarre nachtmerries (en na wakker worden en deken even eraf snel weer juist echt koud), maar dat was het niet. Vannacht maar met het raam open slapen in elk geval
Lig je eerst 7 uur te woelen totdat eindelijk die loodgieter komtquote:Op zondag 24 november 2024 20:47 schreef vlindertje89 het volgende:
Liever ander soort filmisch drukke nacht.
Gewoon weer die chemische zalf Efudix smeren als de spec. het eens is.quote:Op zondag 24 november 2024 20:56 schreef vlindertje89 het volgende:
Ohja, ook nog goed nieuws voor @:AnneX!Fijn zeg, dat het weer beter is. Hoop dat met de twee te checken plekjes niks aan de hand is!
Lekker van genieten, over een paar weken krijg je het vast weer enorm drukquote:Op zondag 24 november 2024 20:45 schreef Cat-astrophe het volgende:
Dat ik me, op prik-ogen na, eigenlijk best prima voelEn er niet afstotelijk uitzie.
Grootste handicaps zijn nu dat ik niet mag autorijden (woensdag hechtingen eruit, dan ben ik weer verzekerd) en tot weinig kom want zodra ik zit, word ik belegen door een of meer katten.
O ja, en hurken ipv bukken, al merk ik weinig drama als ik per ongeluk een keer buk.
Niet tillen doe ik braaf.
Dus eigenlijk… heb ik komende week naar mijn gevoel meer vakantie (zonder uitstapjes) dan ziekteverlof
Maja, ik heb alles geregeld hiervoor, werkstress zal vast effect hebben op genezing en ik meld me normaal nooit ziek. Dus heel erg schuldig ga ik me niet voelen, heb ik bedacht.
Kijk, mijn lunchquote:Op zondag 24 november 2024 18:33 schreef Cat-astrophe het volgende:
Meest saaie HF maaltijd ooit![]()
Eigen schuld, ik had niet goed opgelet bij het bestellen.
Maar kom op zeg…
Bak de aardappelpartjes en gooi er onze kruiden overheen die je na afloop niet proeft.
Braad de (niet zo fantastische) worst.
Kook de wortel en de prei.
Maak van je eigen voorraad een honing mosterd saus en wij leveren de dille, hoe speciaal!
En doe dat allemaal op een bord. Klaar.
Zo’n AVGtje kan ik prima zelf maken. En lekkerder. En goedkoper. De gefruite uitjes die ik bij het wortel-prei mengsel deed waren al een verbetering.
Imgur gebruik ik altijd.quote:Op zondag 24 november 2024 21:06 schreef derLudolf het volgende:
Wat was ook soort een vervanger van ImgBB? Ik krijg geen foto te zien, maar uploaden gaat dat 3x gewoon 'goed'
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
https://postimages.org/nl/quote:Op zondag 24 november 2024 21:06 schreef derLudolf het volgende:
Wat was ook soort een vervanger van ImgBB? Ik krijg geen foto te zien, maar uploaden gaat dat 3x gewoon 'goed'
[ afbeelding ]
Hmm ook niet ideaal mobiel (link met bb-code kun je niet krijgen via de app) maar ja das wel geluktquote:
Vlaamse frietenquote:
zit niet eens kaas in huilebalkquote:Op zondag 24 november 2024 21:36 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Vlaamse frieten![]()
Maar dat ding eronder… dat mot ik niet
Sitostick staat voor mij op het niveau frikandelseparatorvleeschquote:
Nou ja op die manier wordt het wel lastig natuurlijk. Eenquote:Op zondag 24 november 2024 21:39 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Sitostick staat voor mij op het niveau frikandelseparatorvleesch ::X
Ook meh.quote:Op zondag 24 november 2024 21:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou ja op die manier wordt het wel lastig natuurlijk. EenBratwurst
komt ook niet met een stamboom, om maar eens wat te noemen
Goed hoor schatquote:Op zondag 24 november 2024 21:42 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ook meh.
Ik doe het gewoon matig op gemangeld vleesch in het algemeen![]()
Gemangelde aardappelen daarentegenVolgende week Reibekuchen
![]()
Enige urban fantasy die ik ooit gelezen heb was van Mercedes Lackey. Wel lollig op zich. Dat van jou ken ik heel niet.quote:Op zondag 24 november 2024 14:32 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik vind Marguerite Gavin die Kim Harissons The Hollows heeft geacteerd geweldig. Mijn allermeestfavoriet. Maar urban fantasy moet wel je ding zijn, toch erg anders dan high fantasy.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
Nou beetje wel. Tenzij je in Uganda zit en dat bewust zo geboekt hebt.quote:Op zondag 24 november 2024 21:57 schreef sigme het volgende:
D’r zit een kakkerlak in m’n hotelkamer.
Is het heel erg stom als ik dat niet heel erg vies of eng vind?
Vind jij zo’n tor heel eng of vies?quote:Op zondag 24 november 2024 21:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou beetje wel. Tenzij je in Uganda zit en dat bewust zo geboekt hebt.
Maar dan is het weer raar dat je het hier meldt
Ik weet eigenlijk niet wat een kakkerlak effectief voor kwaad zou doen. Mis ook een beetje de schaal. Hoe groot is deze brontosaurus?quote:Op zondag 24 november 2024 22:01 schreef sigme het volgende:
[..]
Vind jij zo’n tor heel eng of vies?
Ik weet niet waarom je zo’n beest eng of vies zou vinden.
Liever niet meer op de hoogste verdieping. Dacht vrijdagavond ekker op tijd te gaan slapen, BROMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMquote:Op zondag 24 november 2024 22:28 schreef Kaatje1 het volgende:
Liever een kakkerlak in m’n hotelkamer dan een kikker. Maar liever beiden niet
Da’s ook geen fijne plek. Uitgang van de keukenafzuiging ook niet.quote:Op zondag 24 november 2024 22:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Liever niet meer op de hoogste verdieping. Dacht vrijdagavond ekker op tijd te gaan slapen, BROMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM
Na anderhalf uur maar de receptie gebeld of die dieselgenerator uit kon. Bleek ik recht onder de airco unit voor het hele hotel te liggen.
Binnen 10 minuten had ik een andere kamer. Blij dat ik er toch even werk van gemaakt heb.
Nee kikkers in een hotelkamer zijn niet de bedoeling.quote:Op zondag 24 november 2024 22:33 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Da’s ook geen fijne plek. Uitgang van de keukenafzuiging ook niet.
Maar in 2 nachten in een huisje in Zuid Afrika 10 kikkers tellen was niet leuk (ze konden klimmen)
https://www.rtvnoord.nl/n(...)band-van-zwarte-pietquote:Op zondag 24 november 2024 22:52 schreef Lucky_Strike het volgende:
Google is kapot. Hij vertelt me niet hoe oud Piet Ging uit Fietsen is
2010 door Dirk Scheelequote:Op zondag 24 november 2024 22:52 schreef Lucky_Strike het volgende:
Lien! Wat ben je toch geweldig. Een handje pepernoten voor jouquote:Op zondag 24 november 2024 22:54 schreef Lienekien het volgende:
[..]
https://www.rtvnoord.nl/n(...)band-van-zwarte-piet
quote:Op zondag 24 november 2024 22:52 schreef Lucky_Strike het volgende:
Dat kan niet. Ik zong het in de jaren '80. Op een of andere manier dacht ik dat dat lied in mijn tijd was uitgevonden. Met de kennis van nu leek dat toch niet heel plausibel, daarom wilde ik het weten.quote:Op zondag 24 november 2024 22:59 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
2010 door Dirk Scheele
Provided to YouTube by Dirk Scheele producties Piet ging uit fietsen · Dirk Scheele Sinterklaas met Dirk Scheele 2024 ℗ 2010 Dirk Scheele ...
Als dat maar goed komt. Ik vrees het ergstequote:Op zondag 24 november 2024 23:05 schreef Blues het volgende:
[..]de fietsen van veel pieten zijn stuk he.
Allemaal een pepernoot in hun achterband
Tja op Spotify staat ook © Marco Schuitmaker 2022 bij de Engelbewaarder, terwijl het geschreven is door Pierre Partner en oorspronkelijk door Mieke is gezongen...quote:Op zondag 24 november 2024 22:59 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
2010 door Dirk Scheele
Provided to YouTube by Dirk Scheele producties Piet ging uit fietsen · Dirk Scheele Sinterklaas met Dirk Scheele 2024 ℗ 2010 Dirk Scheele ...
Vreemd, hij staat niet meer in mijn recepten app. Iemand anders heeft hem vast nog.quote:Op zondag 24 november 2024 23:11 schreef Whiskers2009 het volgende:
Vraagje: ik zoek het recept voor de "kerstsoep" van minilot. Zat steranijs in meen ik. En minilot en anderen die het maakten waren erg enthousiast. Is van jaren geleden inmiddels.
Krijg het niet gevonden, weet niet eens meer hoe het CUL-topic voor keestrecepten etc als titel had
Iemand die me kan helpen? Dank alvast!
Ik kende het helemaal niet, dus het is in ieder geval van na ca 1967/1968 (toen was het geloof weg)quote:Op zondag 24 november 2024 23:06 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat kan niet. Ik zong het in de jaren '80. Op een of andere manier dacht ik dat dat lied in mijn tijd was uitgevonden. Met de kennis van nu leek dat toch niet heel plausibel, daarom wilde ik het weten.
In deze OP staan een aantal eerdere topics.quote:Op zondag 24 november 2024 23:11 schreef Whiskers2009 het volgende:
Vraagje: ik zoek het recept voor de "kerstsoep" van minilot. Zat steranijs in meen ik. En minilot en anderen die het maakten waren erg enthousiast. Is van jaren geleden inmiddels.
Krijg het niet gevonden, weet niet eens meer hoe het CUL-topic voor keestrecepten etc als titel had
Deze?quote:Op zondag 24 november 2024 23:11 schreef Whiskers2009 het volgende:
En van voor +/- 1981 want J kent hem weer wel. Ik denk dat ee 1973 van Lien best oan kloppen.quote:Op zondag 24 november 2024 23:16 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik kende het helemaal niet, dus het is in ieder geval van na ca 1967/1968 (toen was het geloof weg)
JA, volgens mij welquote:Op zondag 24 november 2024 23:19 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Deze?
https://www.theppk.com/2011/10/mushroom-hot-pot/
Dankquote:Op zondag 24 november 2024 23:18 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
In deze OP staan een aantal eerdere topics.
CUL / Kerstdiner 2018! Inspiratie-, voorpret- en adviestopic
Hier is iets meer te vinden (vrij onderaan)quote:Op zondag 24 november 2024 23:20 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
En van voor +/- 1981 want J kent hem weer wel. Ik denk dat ee 1973 van Lien best oan kloppen.
Ik moest toch even kijken of hij ook in een boek bij mij in de kast voorkomt, maar nee.quote:Op zondag 24 november 2024 18:45 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Kom er net achter dat de privekok van Stalin de opa was van Putin
https://en.wikipedia.org/wiki/Spiridon_Putin
Staan daar ook recepten in?quote:Op maandag 25 november 2024 08:17 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik moest toch even kijken of hij ook in een boek bij mij in de kast voorkomt, maar nee.
Deze heb ik:
[ afbeelding ]
Hier verder druk en in leven. En een jaarlijkse herfstdip.
Nee, alleen voorkeuren voor gerechten en hoe het er in de keuken aan toe ging.quote:
Niet een beetje zout toevoegen van the tears of my enemies of drinken uit een schedel?quote:Op maandag 25 november 2024 08:27 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nee, alleen voorkeuren voor gerechten en hoe het er in de keuken aan toe ging.
Niet persoonlijk bedoelt, maar kunnen we alsjeblieft ophouden met dit soort methodes? Als je iets wil, bespreek of vraag het dan ipv steeds meer mensen te cc’en in de hoop dat iemand anders actie neemt. Grote frustratie van mij en heb het nog zelden het gewenste resultaat zien hebben.quote:Op maandag 25 november 2024 05:14 schreef AnneX het volgende:
Hup @:Candaasje met een cc van de werkmail naar een tweede persoon? zodat de planner ook door een ander kan worden aangesproken op mismanagement?
Istie nou helemaal ….
Nou, ik ben er normaal ook niet zo van, maar het lijkt de enige manier te zijn om überhaupt enige reactie, laat staan actie te krijgen.... ik zal het hele verhaal in een spoiler gooien, pak de popcorn er maar bij want de kantoorstruggles are real!quote:Op maandag 25 november 2024 09:11 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Niet persoonlijk bedoelt, maar kunnen we alsjeblieft ophouden met dit soort methodes? Als je iets wil, bespreek of vraag het dan ipv steeds meer mensen te cc’en in de hoop dat iemand anders actie neemt. Grote frustratie van mij en heb het nog zelden het gewenste resultaat zien hebben.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 25 november 2024 10:36 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Nou, ik ben er normaal ook niet zo van, maar het lijkt de enige manier te zijn om überhaupt enige reactie, laat staan actie te krijgen.... ik zal het hele verhaal in een spoiler gooien, pak de popcorn er maar bij want de kantoorstruggles are real!
Helemaal begrijpelijk hoor. En dan is die cc dus iets meer dan ‘manager in de cc zodat iemand aangesproken kan worden’. Misschien is het mijn frustratie tov mensen die het ergens niet mee eens zijn en vervolgens steeds meer mensen in cc meenemen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 25 november 2024 10:54 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Helemaal begrijpelijk hoor. En dan is die cc dus iets meer dan ‘manager in de cc zodat iemand aangesproken kan worden’. Misschien is het mijn frustratie tov mensen die het ergens niet mee eens zijn en vervolgens steeds meer mensen in cc meenemen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja bizar toch?quote:Op maandag 25 november 2024 11:28 schreef Cat-astrophe het volgende:
Wat een gedoe @:CandaasjeHet zou je haast afleren om aardig te zijn door nog wat diensten op de oude plek te doen.
In zulke gevallen ben ik ook fan van CC. Iedereen op de hoogte, openheid. En idd op je strepen staan.
Wat staat er in je CAO over doorgeven vakantiewensen? Als er niks in staat geldt de wetgeving: als jij binnen 2 weken na indiening via het vastgestelde kanaal geen reactie hebt gehad is het goedgekeurd.
Op je nieuwe plek heb je vast een andere roosteraar, toch?
Nee, zijn twee aparte HR managers (die van nieuwe locatie is door de clinical director al in de CC gegooid). Maar die van locatie 1 is ook HR manager van andere ziekenhuizen, dus die staat er wel redelijk onafhankelijk in. Hij ging het ook met het landelijke team bespreken, want hij vond het wel heel bijzonder.quote:Op maandag 25 november 2024 11:41 schreef Barreltje het volgende:
jeetje Candaasje!!
het is wel duidelijk hoe er met mensen omgegaan word in Locatie 1. het zijn dingen en niet mensen..
en ik vind locatie 2 idd zeer schappelijk met het overnemen van al die uren..
is de HR manager HR manager van beide locaties?
overigens is het wel lekker makkelijk van de roostermaker om te zeggen dat hij ze niet kan ruilen.. hij heeft jou toch ook ingeroostert? nou dan kan ie ook wel iemand anders ( net zo lomp) inroosteren
Komen ze met een stoomboot?quote:Op maandag 25 november 2024 11:43 schreef Barreltje het volgende:
ondertussen is het hier pakjes aankomst dag.. de nieuwe messen voor fr ijsmaker zijn er , en het kattenluik is er ook. ik wacht nog op 4 pallets met houtpelletsen 250 kg schapenvoer.. daar komen ze vast een deel van de winter wel mee door..
hopelijk komen de advent kalenders nu ook snel.. en dan morgen nog de houders voor de trackers van de katten die ze van de week slppten tijdens het "spelen "
daar kom jerond 17:00 wel achterquote:Op maandag 25 november 2024 11:49 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Komen ze met een stoomboot?![]()
Ik moest iets doen vandaag, en ik weet dus niet meer wat. Klusjes genoeg, maar er was 'iets' en het knaagt....
Nee, hun hok moet wel verschoond (als het eens stopt met regenen kan ik de ren ook eens fatsoenlijk doenquote:Op maandag 25 november 2024 11:50 schreef Barreltje het volgende:
[..]
daar kom jerond 17:00 wel achter![]()
of is het iets met de nijntjes?
quote:Op maandag 25 november 2024 08:17 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Hier verder druk en in leven. En een jaarlijkse herfstdip.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In durf trouwens niet mijn mail te openen, doe ik pas als C weer thuis is. Veel te bang dat het anders mijn dag weer verpest en hij is veel beter in dit soort zaken dan ik![]()
Euhm, die in Almelo had dus rond 16:00 nauwelijks krentebollen, en rekende 15,- per 9. Doei.quote:Op maandag 25 november 2024 15:44 schreef Candaasje het volgende:
Bij de iIntratuin in IJsselstein staat ook een heel goede oliebollenkraam, dus dat is altijd wel een win-win![]()
Ah, das jammer. Nee die in IJsselstein is er wel op berekend, die heeft elk jaar echt enorme rijen op oudjaarsdag. Maar ze staan er ook al de weken van tevoren. Altijd wel voorraad, bakken continu door en zijn niet te vet.quote:Op maandag 25 november 2024 15:50 schreef fietsie het volgende:
[..]
Euhm, die in Almelo had dus rond 16:00 nauwelijks krentebollen, en rekende 15,- per 9. Doei.
Dus toch maar besloten dit jaar weer zelf te bakken...
Sjah ehm. Mag ik me van commentaar onthouden in deze?quote:Op maandag 25 november 2024 16:01 schreef Candaasje het volgende:
Schoonouders halen ze vaak bij de kerk. Zuur, vet, smerig.
Ik ben nu wel benieuwdquote:Op maandag 25 november 2024 16:02 schreef fietsie het volgende:
[..]
Sjah ehm. Mag ik me van commentaar onthouden in deze?
Grinnik.quote:Op maandag 25 november 2024 16:02 schreef fietsie het volgende:
[..]
Sjah ehm. Mag ik me van commentaar onthouden in deze?
Heb al weer 10L arachideolie staan, was deze zomer in de aanbiedingquote:Op maandag 25 november 2024 15:50 schreef fietsie het volgende:
[..]
Euhm, die in Almelo had dus rond 16:00 nauwelijks krentebollen, en rekende 15,- per 9. Doei.
Dus toch maar besloten dit jaar weer zelf te bakken...
Ahja mijn pan vraagt maar 3,5L.quote:Op maandag 25 november 2024 16:30 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Heb al weer 10L arachideolie staan, was deze zomer in de aanbieding
Ik heb zo'n horeca ding, 3,5kW en 8 of 9 liter inhoudquote:Op maandag 25 november 2024 16:31 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ahja mijn pan vraagt maar 3,5L.
En dan kan ik rozijnenbollen bakken, met blanke rozijnen appel en abrikoos.
Ik ook, en das prijzig als je er Ossewit voor de friet in gooit.quote:Op maandag 25 november 2024 16:34 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik heb zo'n horeca ding, 3,5kW en 8 of 9 liter inhoud
Yep, heb iets over gelezen van de philips chef op fbquote:Op maandag 25 november 2024 17:06 schreef Barreltje het volgende:
kan je ook oliebollen maken in de airfryer ??:P
Ik heb alleen maar gedemonstreerd wanneer het mooi droog weer was (ook nog maar 2x, de andere keren was het me te slecht weerquote:Op maandag 25 november 2024 16:19 schreef Tele6 het volgende:
@:vlindertje89 was jij ook bij het protest vanmiddag?
Eerste keer ooit dat ik heb gedemonstreerd. Vond het vooral koud. En het ov was niet op ons berekend, we hebben 3 treinen voorbij moeten laten gaan voordat we erin pasten
SPOILER: lap tekst over stomme webwinkel en retourafspraak en vervoerderOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En dan ook nog: was gister bij hockey tegen iemand aan gerend en gisteravond al stijve nek, vannacht ook stijve nek en hoofdpijn erbij. Dat triggert een beetje (flashback 11 maanden hersenschudding) dus dat hielp ook niet mee in rustig slapen. Hoofdpijn was vandaag grotendeels weg gelukkig, af en toe beetje, maar is toch niet fijn. Ik weet alleen niet meer waar ik haar nou precies mee raakte (of dat echt met hoofd ook was of schouder bv). Kan natuurlijk namelijk ook dat stijve nek helemaal niet van botsing kwam maar van intensief sporten en koud daarna enzo, dus was handig geweest voor mn gevoel om te weten hoe ik haar nou geraakt had (als dat met schouder is dan lijkt tweede voor de hand liggender, dan is het ook vervelend, maar triggert het niet zo). Zo eens opmeten hoe lang ze zou moeten zijn om met mijn hoofd op haar borsthoogte gezeten te hebben, kijken of dat realistisch is. Edit: hm, dat is natuurlijk niet echt terug te halen, behalve dat ze of minstens 1.83 geweest moet zijn of ik er niet recht met mn gezicht tegenaan ben gelopen, anders was mijn hoofd ergens tegen haar hoofd aangekomen. Nouja, ik ga er toch niet meer achter komen, het was iig niet vol frontaal, dus ik moet vooral gewoon even warme douche op nek zetten straks, ontspannen en proberen betere nacht te maken. Dat helpt vast voor de nek en dan vast ook voor het hoofd.
/Lief dagboek
[ Bericht 10% gewijzigd door vlindertje89 op 25-11-2024 18:49:43 ]
Ja, helaas. Nou ja, vannacht is vast beter.quote:Op maandag 25 november 2024 19:26 schreef Cat-astrophe het volgende:
@:vlindertje89 ik wilde nog vragen hoe je nacht was, maar ik lees het al![]()
Als je moe en gestressed bent is het echt niet gek dat het na een botsing in de spieren schiet.
En dan ook nog het gedoe met webshop, grrr! Als ik in de buurt woonde was ik bij je thuis komen zitten, deze week toch weinig geplandAlleen dat tillen, dat mag ik nog niet.
Vanmorgen naar de tandarts gewandeld, hechting 1 van 3 in mijn hoofd verwijderd. Kan ik eindelijk dat gat fatsoenlijk poetsen. Terug via de Action voor een zachte tandenborstel (tip van de assistente). Eenmaal thuis deden de oogjes toch wel prikprik, dus toch echt ziekteverlof en geen vakantie
Betaalmuur maar ik kende het wel alquote:Op maandag 25 november 2024 19:43 schreef AnneX het volgende:
Haha @:Cat-astrophe dit artikel https://www.volkskrant.nl(...)orpsdokter~bb0ed796/
quote:Op maandag 25 november 2024 23:37 schreef AnneX het volgende:
Wat kan de wereld klein zijn, vaak! Ludolf. Leuk om goed te doen met je voorraad.
Gossie Kaatje…is toch nog wel makkelijk te repareren, hoop ik voor je.
En Vlinder…wat rottig zeg om als long covid pt nog eens covid erover heen.
Dat het jou maar bespaard mag blijven. Je hebt al genoeg aan je hoofd! 😘
Kwam even kijken of Candaasje een goed bericht had gekregen…?
Erg benieuwd hoe dit gaat aflopen.Er was iets tussen gevallen, daardoor kon die niet draaien, deels is de vaat wel (extra) schoon en deels nietSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We have far more in common than that which devides us..
Oh gelukkig voor de machine ( en de portemonnaie).quote:Op maandag 25 november 2024 23:40 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Er was iets tussen gevallen, daardoor kon die niet draaien, deels is de vaat wel (extra) schoon en deels niet
Je hoeft ook niet altijd bijgelezen te zijn he om te komen postenquote:Op dinsdag 26 november 2024 07:30 schreef Isabeau het volgende:
Het is serieus gewoon een halve dagtaak als je het hier bij wilt houden hoorMaar wel Candaasje haar verhaal gelezen en ik was altijd al van mening dat ze op lokatie 1 met mensen sollen (in ieder geval met Candaasje-die-altijd-klaar-staat), maar ze weten het daar gewoon echt wel heel bont te maken hoor
Gelukkig daar per 1 januari echt weg. Roosterproblemen
Misschien mensen beter behandelen en betalen, dan willen ze wel voor je werken, want wie wil nou niet zo'n leuk beroep hebben! De reden dat je geen mensen kan krijgen is niet dat er geen mensen zijn voor dat vak.
Beterquote:Op dinsdag 26 november 2024 09:02 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!
Niet te vroeg juichen maar in ieder geval lijkt het koelen van de knie gisteravond geholpen te hebben. Zowaar tot 4.30 geslapen en daarna ook nog flinke stukken.
Ik wil niet vervelend doen maar dit is toch niet normaal na fysio bezoekquote:Op dinsdag 26 november 2024 09:02 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!
Niet te vroeg juichen maar in ieder geval lijkt het koelen van de knie gisteravond geholpen te hebben. Zowaar tot 4.30 geslapen en daarna ook nog flinke stukken.
Ik kan al het bijlees vaak niet meer verwerken na een werkdag, dan zit ik zo aan de grens van overprikkeling en doodmoe van al die verhalen van patiënten en collega's en het om de paar seconden te moeten schakelen daartussen.quote:Op dinsdag 26 november 2024 07:30 schreef Isabeau het volgende:
Het is serieus gewoon een halve dagtaak als je het hier bij wilt houden hoorMaar wel Candaasje haar verhaal gelezen en ik was altijd al van mening dat ze op lokatie 1 met mensen sollen (in ieder geval met Candaasje-die-altijd-klaar-staat), maar ze weten het daar gewoon echt wel heel bont te maken hoor
Gelukkig daar per 1 januari echt weg. Roosterproblemen
Misschien mensen beter behandelen en betalen, dan willen ze wel voor je werken, want wie wil nou niet zo'n leuk beroep hebben! De reden dat je geen mensen kan krijgen is niet dat er geen mensen zijn voor dat vak.
Op dit moment zitten we op de boot naar Spanje. Daar is het nog duizend(!) km rijden naar onze caseta. Daar zouden we graag ook nog twee nachtjes slapen. En dan nog 1700 km naar huis…quote:
Ritje grote boodschappen en bouwmarkt is hier al 320 kmquote:Op dinsdag 26 november 2024 15:38 schreef flipsen het volgende:
1000km? Dan komt de motor net lekker op temperatuurDie Hollanders zijn ook niets gewend
Wauw, 2,5 jaar zonder terwijl je er een gehad hebtquote:Op dinsdag 26 november 2024 17:23 schreef Sarabi het volgende:
Besloten na 2,5 jaar toch maar weer eens een vaatwasser te kopen. Op zoek naar een goede Black Friday deal.
Volgens mij is Tweakers in deze dagen wel een goede bron om erachter te komen waar je écht een goede korting kunt scoren.quote:Op dinsdag 26 november 2024 17:23 schreef Sarabi het volgende:
Besloten na 2,5 jaar toch maar weer eens een vaatwasser te kopen. Op zoek naar een goede Black Friday deal.
Ja, maar dat is bij Sigme ook gewoon zo hoor. Die gaat ook met een oceaantanker op vakantiequote:Op dinsdag 26 november 2024 15:38 schreef flipsen het volgende:
1000km? Dan komt de motor net lekker op temperatuurDie Hollanders zijn ook niets gewend
Het leven van deze mensen bestaat echt uit wachten wachten wachten hequote:Op dinsdag 26 november 2024 17:44 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Wauw, 2,5 jaar zonder terwijl je er een gehad hebtrespect hoor.
Spreekuur was best weer druk, fijn voor ons. De vragen waren ook een beetje standaard, geen keeldichtknijpende verhalen. Wel iemand moeten vertellen dat hij zeker 2 jaar duurt voordat zijn aanvraag in behandeling zal worden genomen. Dat blijf ik moeilijk vinden, die mensen zijn hier meestal al anderhalf jaar en dan nog zeker 2 jaar wachten voordat je je gezin ziet.
Net even naar intratuin geweest en een kunstkerstboom uitgezocht. Straks vrienden vragen of ze mee willen ophalen want op de fiets is dat een te grote uitdaging
Ja, wanneer ze geen werk hebben gaat het van ontbijt naar lunch naar diner. En bellen met de achterblijvers en je daar zorgen over maken. Veel familie zit in Gaza of Libanon, Syrië krijgt ook veel bombardementen over zich heen en in Turkije is het ook niet goed meer. Gelukkig hebben steeds meer mensen werk (soms betaald soms vrijwilligerswerk) maar vrijwel nooit hele dagen en zeker niet op eigen niveau, maar het geeft wel wat te doen.quote:Op dinsdag 26 november 2024 17:54 schreef Blues het volgende:
[..]
Het leven van deze mensen bestaat echt uit wachten wachten wachten he
Mijn man deed gelukkig de afwasquote:Op dinsdag 26 november 2024 17:44 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Wauw, 2,5 jaar zonder terwijl je er een gehad hebtrespect hoor.
Oja goed tip! Thanksquote:Op dinsdag 26 november 2024 17:53 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Volgens mij is Tweakers in deze dagen wel een goede bron om erachter te komen waar je écht een goede korting kunt scoren.
Hoe is het nou met je?quote:Op dinsdag 26 november 2024 14:04 schreef Cat-astrophe het volgende:
Irritant wel dat het puntje van een tegendraads hechtdraadje de hele tijd in mijn oog wapperde. Ook met zonnebril op. Blij als ze morgen eruit gaan.
Goed heurquote:
Wat fijn! Kan je zelf het verschil al zien?quote:Op dinsdag 26 november 2024 18:43 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Goed heur![]()
Heb het grote blauw blijkbaar overgeslagen en ben naar lichtgeel gegaan. Wel subtiel, met bril op zie je er weinig meer van.
Beetje rommelen in huis, wat regeldingen, boodschapje hier en daar en vooral Veel Grote Lui. Dat ik bijna vergeet welke weekdag het is geeft aan dat ik dat goed doe
Je zou wel bij mijn oma passen dusquote:Op dinsdag 26 november 2024 18:43 schreef Cat-astrophe het volgende:
ben naar lichtgeel gegaan. Wel subtiel, met bril op zie je er weinig meer van.
t zal een herrie maken? En zit de luxaflex nog vast?quote:Op dinsdag 26 november 2024 19:25 schreef DancingPhoebe het volgende:
Roembie vastgelopen in luxaflex snoer
Ik was weg, dus heb het drama gemist.quote:Op dinsdag 26 november 2024 19:44 schreef Kaatje1 het volgende:
Da
[..]
t zal een herrie maken? En zit de luxaflex nog vast?
Jazeker. Het afdakje links is weg en de pafferigheid rechts ook. Nu nog niet in verhouding natuurlijk want de oog randen zijn nog wat gezwollen.quote:Op dinsdag 26 november 2024 18:44 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Wat fijn! Kan je zelf het verschil al zien?
Ik heb ook gele brillenglazenquote:Op dinsdag 26 november 2024 18:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je zou wel bij mijn oma passen dus![]()
Die leeft niet meer hoor, maar die was wel stekeblind op het laatst en dan had ze een gele bril. Helemaal in de Heer, en de laatste reden dat ik ooit nog elk jaar naar Den Helder moest ging![]()
Hebben jullie mijn oma weleens gezien? Jullie houden allemaal van mijn omaWeet ik zeker!
Bekijk deze YouTube-video
Ik heb opzetglazen.quote:Op dinsdag 26 november 2024 19:54 schreef Kaatje1 het volgende:
Heel veel mensen dragen volgens mij een gele bril ‘s avonds, vriendin heeft er ook één op sterkte. Mocht ze last hebben van de lenzen kan ze toch rijden
Dit was in 2013, haar laatste jaar. Uiteindelijk is ze in november naar haar Hemelse Vader vertrokken, en ik was oprecht blij voor haar. 93 en een half geworden. Ik geef het je te doenquote:
quote:Op dinsdag 26 november 2024 20:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dit was in 2013, haar laatste jaar. Uiteindelijk is ze in november naar haar Hemelse Vader vertrokken, en ik was oprecht blij voor haar. 93 en een half geworden. Ik geef het je te doen
Nou. Ehm. Ik ben bang dat haar laatse paar jaar dan wel haar beste waren. Maar goed, laten we het verleden rusten.quote:Op dinsdag 26 november 2024 20:43 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]![]()
Als ze het in haar laatste jaren ten minste nog een beetje leuk had. Leeftijd zegt weinig over kwaliteit van leven.
quote:Op dinsdag 26 november 2024 20:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou. Ehm. Ik ben bang dat haar laatse paar jaar dan wel haar beste waren. Maar goed, laten we het verleden rusten.
Hetzelfde als de mijnequote:Op dinsdag 26 november 2024 20:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dit was in 2013, haar laatste jaar. Uiteindelijk is ze in november naar haar Hemelse Vader vertrokken, en ik was oprecht blij voor haar. 93 en een half geworden. Ik geef het je te doen
quote:Op dinsdag 26 november 2024 22:10 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Hetzelfde als de mijneOok 93,5 en op het laatst riep ze elke ochtend weer Zeer Dramatisch "heeft de Heere me nog niet tot zich genomen?"
Slim. Om 8.12 hardop zeggen.quote:
Donker en koudquote:Op woensdag 27 november 2024 08:53 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!
Wat een ellende, weer zo’n nacht. Goed dat je even @:vlindertje89 time gaat inplannen.
Lekker @:lonaa geniet ervan.
Wanneer ik iets in huis wil doen moet ik wel de lampen aan, zo donker is het hier.
Ik ben nog binnen dus koud weet ik niet. Maar als het weer zo blijft ga ik hooguit naar buiten om vuilniszak weg te brengenquote:
Ja, ok. Fair point. Als W. belt dat ie issues heeft kan ik nog komen opdraven inderdaadquote:Op woensdag 27 november 2024 09:00 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Slim. Om 8.12 hardop zeggen.
RIP aan de nabestaanden
Wil ik denk ik ook. Wat voor zaad?quote:Op woensdag 27 november 2024 08:06 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik heb eenzaatkalender
gekocht.
Het is hier ook griebus, qua weer en temperatuurquote:
Dan heb je als ouder iets heel goeds gedaanquote:Op woensdag 27 november 2024 12:12 schreef fietsie het volgende:
Mijn kind is gewoon indonesisch gemarineerd buikspek aan het maken omdat ze een dagje thuis is, alleen.
Hoe laat worden wij verwachtquote:Op woensdag 27 november 2024 12:12 schreef fietsie het volgende:
Mijn kind is gewoon indonesisch gemarineerd buikspek aan het maken omdat ze een dagje thuis is, alleen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.misschien ook maar eens de baan van @Lucky_Strike bekijkenRabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
quote:Op woensdag 27 november 2024 12:12 schreef fietsie het volgende:
Valt wel mee denk ik hoor. Leuk voor mij in mn postzegel. Komt van AH!quote:Op woensdag 27 november 2024 10:29 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Wil ik denk ik ook. Wat voor zaad?
Wat een heel leuk idee.quote:Op woensdag 27 november 2024 16:18 schreef DancingPhoebe het volgende:
Oh @:Tuindier https://baza.nl/nl/adventskalender/uitleg/
Hier ook dus dan zal het bij jullie nog een stuk erger zijn.quote:Op woensdag 27 november 2024 17:33 schreef Blues het volgende:
Oei oei oei wat staat er hier een woei
Oh noquote:Op woensdag 27 november 2024 17:36 schreef Morgane89 het volgende:
Yep, van deur tot deur zo'n 3 uur onderweg vanaf m'n werk met ov door de grote woei
Dat is precies hoe het hier gaat lopenquote:Op woensdag 27 november 2024 16:28 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Wat een heel leuk idee.
Maar dan moet je wel plek hebben 24 verschillende plantjes een plekje te geven. Ik denk dan aan tuin formaat @:Lucky_strike En je moet ook niet zijn zoals ik. Het opkweken is leuk, maar de volgende stappen, die "vergeet" ik vaak
* Tele6 staat op vertraagde trein te wachtenquote:Op woensdag 27 november 2024 17:36 schreef Morgane89 het volgende:
Yep, van deur tot deur zo'n 3 uur onderweg vanaf m'n werk met ov door de grote woei
Zonder vertraging 2 uur van deur tot deur.quote:Op woensdag 27 november 2024 17:42 schreef Tele6 het volgende:
[..]
* Tele6 staat op vertraagde trein te wachten
De vraag is ook, ga ik er überhaupt bij passen. Gisteren was het al bizar druk. Er rijden nu een paar dagen maar de helft van de treinen op dit traject.
Drie uur enkele reis is toch niet vol te houden? Hoe lang is het normaal gesproken?
De trein kwam er met slechts 20 min vertraging en door tactisch instappen (aan het verste eind) zelfs een zitplaats bemachtigdquote:Op woensdag 27 november 2024 17:48 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Zonder vertraging 2 uur van deur tot deur.
Succes!
Ja jinx het ff andersquote:Op woensdag 27 november 2024 17:56 schreef Cat-astrophe het volgende:
Sterkte aan de reizigers
Hier ook wel woei en ik moet nog weg. Maar 10 autominuten is niet echt vertraging gevoelig natuurlijk.
Wij staan inmiddels na een noodstop stil bij Oosterbeek omdat we iets hebben geraakt, dus nog niet te vroeg juichen...quote:Op woensdag 27 november 2024 18:03 schreef Tele6 het volgende:
[..]
De trein kwam er met slechts 20 min vertraging en door tactisch instappen (aan het verste eind) zelfs een zitplaats bemachtigd
2 uur is ook niet fantastisch zeg.
Ik doe nu 1u45 deur tot deur, maar 45 min daarvan zijn fietsen en reken ik als sport. Dus eigenlijk maar een uur reistijd
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |