quote:Op zaterdag 23 november 2024 19:46 schreef AnneX het volgende:
Zeg mensen, die Sinterklaasjournaal ook kijken: wie speelt eigenlijk de SmeerpoetsPiet?
Ik kijk geen Sinterklaasjournaal, maar ik heb wel een Google abonnement…quote:Op zaterdag 23 november 2024 19:51 schreef AnneX het volgende:
Oh, ik opende ook.
Met de vraag aan mensen, die ook naar Sinterklaasjournaal kijken: wie speelt eigenlijk SmeerpoetsPiet.
Speculaasies is trouwens ook wel grinniken.
Nee die staat in Utregquote:Op zaterdag 23 november 2024 20:11 schreef AnneX het volgende:
[..]
Die foto van sigme: de winkel van Sinkel.
Das waar. 😉quote:Op zaterdag 23 november 2024 20:19 schreef Blues het volgende:
[..]
Nee die staat in Utreg
[ afbeelding ]
Wij keken ook. Leuk programmaquote:Op zaterdag 23 november 2024 20:52 schreef Kaatje1 het volgende:
Hier is het ook geen balkon weer wanneer ik naar buiten kijk.
Ik kijk nu naar Oranje van Boven. Van alles rondom de hofkeuken. Enorm leuk en de recepten staan op haar site.
Heb natuurlijk vroeger ook veel grote diners en conferenties, niet op dit niveau maar ook die moesten perfect verlopen. Er kwam veel bekends langs. Hoe leuk het ook was, zou het nu niet meer willen doen.quote:
Ik zie geen uitsparing om de ringen uit de kachel te halen. Kookringen liggen los, die kan je eruit wippen met een vermikkie en dan kijk je zo in het vuur. De pan hang je dan door dat gat.quote:Op zaterdag 23 november 2024 21:20 schreef Barreltje het volgende:
Ja plaatjes bij het praatje:
Morsø kachel
[ afbeelding ]
Met kookringen? ( ik had er niet eerder van gehoord )
[ afbeelding ]
De ventilator zorgt nu voor circulatie, due gaat tijdens het koken een verdiepinkje hoger
Zoiets?quote:Op zaterdag 23 november 2024 21:53 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik zie geen uitsparing om de ringen uit de kachel te halen. Kookringen liggen los, die kan je eruit wippen met een vermikkie en dan kijk je zo in het vuur. De pan hang je dan door dat gat.
(Google even op ‘zakketel’, dan zie je hoe een waterketel die bedoeld is voor zulke kookringen eruit ziet. Er zijn ook zakpannen maar die zie je zelden).
Zo te zien zijn die cirkels bij jou enkel decoratief. Dan kan je de kachel beschouwen als een warmtebron, ongeveer als een gasfornuis. Of misschien meer vergelijkbaar: als een oud elektrisch fornuis met van die slome hete platen.
Waarom kijk je daar zo boos bij?quote:Op zaterdag 23 november 2024 22:10 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Zoiets?
[ link | afbeelding ]
Geen ideequote:
Ik had meteen een associatie met de IJslandse vulkaanquote:Op zaterdag 23 november 2024 22:10 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Zoiets?
[ link | afbeelding ]
Is er een nieuw seizoen BLL? Of oude afleveringen?quote:Op zaterdag 23 november 2024 21:44 schreef borisz het volgende:
HBO aangeslingerd. Eerst een EP van Big Little Lies. Daarna ep1 van de docu Breath of Fire. Een serie over de opkomst en ondergang van Guru Jagat. Had nog nooit van dr gehoord maar het klinkt wel interessant. Laatste tijd wel meer dit type docu´s gezien.
Oud. Kwam ik tegen toen ik door de HBO Originals ging neuzen.quote:Op zondag 24 november 2024 09:10 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Is er een nieuw seizoen BLL? Of oude afleveringen?
Boeh!quote:Op zondag 24 november 2024 09:18 schreef borisz het volgende:
[..]
Oud. Kwam ik tegen toen ik door de HBO Originals ging neuzen.
De meesten zeker 24 uur. En dat was toen ik mijn vriezer 7 jaar geleden kocht.quote:Op zondag 24 november 2024 11:21 schreef DancingPhoebe het volgende:
Vriezer kan best even zonder stroom toch? Als je die dicht houdt?
Chirurg heeft vaatjes goed dichtgebrand en ik heb braaf gekoeld… nauwelijks blauw! Tot mijn eigen verbazing, welquote:Op zondag 24 november 2024 11:53 schreef Tele6 het volgende:
@:Cat-astrophe hoe staat het ermee, heb je nu een dubbel blauw oog?
Fijn dat het goed gaat!quote:Op zondag 24 november 2024 12:15 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Chirurg heeft vaatjes goed dichtgebrand en ik heb braaf gekoeld… nauwelijks blauw! Tot mijn eigen verbazing, welAls ik mijn (grote en kleurrijke) bril op heb valt het nauwelijks op voor de vluchtige kijker.
Natuurlijk wel nog gezwollen oogleden en het ‘grote jeuken maar niet mogen krabben’ begint![]()
Ook hier weer goed dat ik toch academisch ben gegaan en niet particulier. Van de particulier had ik de recepten al bij de kennismaking meegekregen: 1 maal daags vaselinezalf op de wondjes.
Ziekenhuis gaf me drie maal daags antibioticazalf mee![]()
Van de katten mag ik vaker geopereerd worden: hele dagen schootliggen bevalt ze (en mij) prrrrima.
Fijn dat de nieuwe baan bevalt! Wat zijn de verschillen met je vorige werkplek? Word je nu meer gezien en gehoord?
Sterkte met de stroomstoring @:blues
Een stemacteur kan een boek maken of breken. Zo heb ik geprobeerd om Wheel of Time te luisteren want dat moest van @Vanyel maar dat was niet te doen.quote:Op zondag 24 november 2024 12:16 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ben nu ook maar aan het luisterboek gegaan. Maar dat bevalt niet echt, vertelster is monotoon dus ik val de hele tijd in slaap
Precies! Ik verwacht geen toneelstuk maar dat ik er meestal pas aan het eind van een zin achter kom wie die zin heeft uitgesproken (omdat de stem van de verteller nul verandert).. irritant.quote:Op zondag 24 november 2024 12:33 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Een stemacteur kan een boek maken of breken. Zo heb ik geprobeerd om Wheel of Time te luisteren want dat moest van @:vanyel maar dat was niet te doen.
Als luisterboekenluisteraar kan ik dit alleen maar bevestigen en onderstrepenquote:Op zondag 24 november 2024 12:33 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Een stemacteur kan een boek maken of breken.
Is dat een aga achtig kooktoestel?quote:Op zondag 24 november 2024 12:59 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[ link | afbeelding ]
foto link html
Om maar binnen het thema te blijven
Lagunza Rustica 8 met oven en ingebouwde waterboiler.quote:Op zondag 24 november 2024 13:05 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Is dat een aga achtig kooktoestel?
Is dat wennen of kon je er zo mee aan het werk?quote:Op zondag 24 november 2024 13:12 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Lagunza Rustica 8 met oven en ingebouwde waterboiler.
Ideaal. Even uitzoeken hoe heet hij waar wordt, maar dan werkt het perfect.quote:Op zondag 24 november 2024 13:17 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Is dat wennen of kon je er zo mee aan het werk?
Één, de andere vakjes zijn voor het vuur en de as.quote:Op zondag 24 november 2024 13:21 schreef Kaatje1 het volgende:
Even opgezocht, gaaf ding. 3 of 4 ovens?
Hilarisch, Michael Kramer en Kate Reading worden altijd geprezen om hun fantastische lees.quote:Op zondag 24 november 2024 12:33 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Een stemacteur kan een boek maken of breken. Zo heb ik geprobeerd om Wheel of Time te luisteren want dat moest van @:vanyel maar dat was niet te doen.
Volgens mij heb je daarom het huis en de grond eromheen gekocht!quote:Op zondag 24 november 2024 13:12 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Lagunza Rustica 8 met oven en ingebouwde waterboiler.
Ik wil hem nog een keer proberen want ik kan/wil niet geloven dat dit niet aan mij ligt. Staat op de lijst. Ik heb Deverry ook al een paar jaar staan maar het komt er steeds niet van.quote:Op zondag 24 november 2024 13:59 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Hilarisch, Michael Kramer en Kate Reading worden altijd geprezen om hun fantastische lees.
Maar... De eerste 4 boeken zijn opnieuw uitgebracht, voorgelezen door Rosamund Pike. Daar zijn mensen nog lyrischer over.
Als je echt een toffe stemacteur wil horen, moet je de Deverry boeken van Katharine Kerr luisteren (ook om de inhoud!), gelezen door Ruth Urquhart.
Eigenlijk begin ik er niet eens aan om die reden. Een boek lezen heb ik helaas niet meer de rust en concentratie voor . Sip 😢quote:Op zondag 24 november 2024 12:16 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ben nu ook maar aan het luisterboek gegaan. Maar dat bevalt niet echt, vertelster is monotoon dus ik val de hele tijd in slaap
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bij deze temp nog net niet de deur open! In de tuin wat zand weer ingeveegd en de bladeren van het gazon.
En nog een rotklusje gedaan als instructies herschrijven voor de executair testamentair - wat al maaaaanden moest gebeuren - en nu aan de borrel als “beloning”.
Straks prei ham brie uit de oven met frietjes van de overkant.![]()
@Tele6 Druk en wennen nog. Zal wel een klein jaar duren…
Hoe gaat het met reizen. Kun je de reistijd gebruiken voor niks of relax?
Ah. Werk.quote:Op zondag 24 november 2024 18:26 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
J, over 2 weken, met vliegtuig
Ovengerecht mislukt?quote:Op zondag 24 november 2024 18:19 schreef AnneX het volgende:
Geen prei ham brie. 😉 Twee glazen droge witte zijn afdoende.
Dat wordt broodje hamburger en frietje rendang en salade…
En ja, morgen poli dermat bellen. Neus en vooral bovenlip zijn glad.![]()
Nu op de slaap 2 nu nog miniscule plekjes laten beoordelen.![]()
Zou geen hardcase doen, nergens voor nodig.quote:Op zondag 24 november 2024 18:21 schreef Lucky_Strike het volgende:
We willen een handbagage rugzak kopen. De huidige rugzak ruikt naar drugs en dat lijkt voor de VS niet het beste plan
Waar moet ik op letten? Is een hardcase tas een pluspunt? Zit er veel verschil tussen de afmetingen die bij de verschillende maatschappijen mee mogen?
Nog twee klikjes verwijderd van Hitlerquote:Op zondag 24 november 2024 18:45 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Kom er net achter dat de privekok van Stalin de opa was van Putin
https://en.wikipedia.org/wiki/Spiridon_Putin
Ja, niet zeker of het gespleten is dus mogelijk fikse armen over een maand of wat.quote:Op zondag 24 november 2024 18:45 schreef derLudolf het volgende:
Gedroogd en al? Wat zijn gebruikelijke soorten daar?
Nog steeds vermoeiend, het is even wennen dat m'n brein weer 100 km/u mag hierquote:Op zondag 24 november 2024 11:54 schreef Kaatje1 het volgende:
En hoe gaat het nu @:tele6 ? Iets minder vermoeiend? Leuke collega’s?
Vueling en Ryanair waren laatst in het nieuws omdat ze op de vingers getikt zijn omdat hun eisen en controles onredelijk waren.quote:Op zondag 24 november 2024 18:52 schreef Kaatje1 het volgende:
Haha @:annex goede reden om niet te koken, fijn voor de gladheid, minder voor de nieuwe plekjes.
Da’s inderdaad wel heel simpel, da’s meer een “geen inspiratie dus maak ik dat maar” maaltje
Luisterboeken vond ik vooral fijn op busreizen, ik kan geen letter lezen door reisziekte en dan is luisteren wel erg fijn
@:lucky_strike las laatst een artikel over gezeik met handbagage, dat luisterde heel erg nauw bij sommige maatschappijen.
Vandaag niet zo heel veel gedaan, ben op zoek naar een kast in huis, niet te diep, niet te breed en vooral niet te duur 😂 en ik ga van de week eens kijken naar een kunstkerstboom. Heb er jaren geleden een gehad maar die was heel lelijk, nu zijn ze vast mooier.
Ruimbagage gaat op gewicht en niet grote. Door kun je zelfs een hutkoffer in mee nemen. Mits niet te zwaar.quote:Op zondag 24 november 2024 19:09 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Vueling en Ryanair waren laatst in het nieuws omdat ze op de vingers getikt zijn omdat hun eisen en controles onredelijk waren.
Vriendin S die hier vorige week heen vloog is überhaupt niet gecheckt qua maat (ruimbagage) koffer, mogelijk dat dit met die reprimande te maken heeft.
(En ik heb in het voorjaar met een zakmes in mijn handbagage gevlogen - die controle was dus ook suboptimaal)
waar ruimbagage staat moest cabine staan. Die vlogen met een koffer die in het bovenvakje mag (ik had zelf een onder-de-stoeltas).quote:Op zondag 24 november 2024 19:40 schreef z80 het volgende:
[..]
Ruimbagage gaat op gewicht en niet grote. Door kun je zelfs een hutkoffer in mee nemen. Mits niet te zwaar.
Per vliegmaatschapij zijn er weer andere maten, om het makkelijk te houden. Maar de grote jongens lijken het wel eens te zijn. Maar kijk voor de zekerheid even op de site.quote:Op zondag 24 november 2024 18:21 schreef Lucky_Strike het volgende:
We willen een handbagage rugzak kopen. De huidige rugzak ruikt naar drugs en dat lijkt voor de VS niet het beste plan
Waar moet ik op letten? Is een hardcase tas een pluspunt? Zit er veel verschil tussen de afmetingen die bij de verschillende maatschappijen mee mogen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
Ik zal idd ook zo'n tasje kopen. Er gaat zeker ook ruimbagage mee. Deze tas is voor laptop, koptelefoon, kussentje, tijdschrift, vest, tandenborstel en een setje kleding.quote:Op zondag 24 november 2024 19:49 schreef z80 het volgende:
[..]
Per vliegmaatschapij zijn er weer andere maten, om het makkelijk te houden. Maar de grote jongens lijken het wel eens te zijn. Maar kijk voor de zekerheid even op de site.
Een hardcase is alleen handig als er wieltjes onder zitten, niet als rugtas. Dat doet auw aan de rug.
En het voordeel van een stoffen rugzak, ze zijn flexibel en zijn de maten niet meer heel strikt.
Maar intercontinentaal, heeft hij niet de mogelijkheid voor ruim bagage? Een stuk prettiger vliegen. En minimale vertraging bij aankomst. De controle, die voor de bagagebanden zit duurt langer in de USA. En terug is de vertraging bij de band niet heel groot. En wc bezoek en op je gemak naar de band, en daar is de tas al.
Pro tip.
Kijk voor een omhang tasje waar je paspoort, ticket, cc en geld in kan. Is een stuk lastiger te jatten voor zakkenrollers. En je hebt er geen last van tijdens de vlucht.
quote:Op zondag 24 november 2024 19:54 schreef z80 het volgende:
En voor wie een keertje China wil bezoeken en in het bezit is van een Nederlands paspoort.
Vanaf 22-11-2024 t/m 31-12-2025 30 dagen zonder visum.
https://english.beijing.g(...)0241123_3948425.htmlDa’s een stuk langer dan. Weet wel dat het voor corona (want toen regelde ik die reizen) max 7 dagen was.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We have far more in common than that which devides us..
Oh ja, ik las vanochtend ook al goede berichten. Fijn zeg, dat je er vooralsnog zo relatief weinig last van hebt! Inderdaad je niet schuldig voelen, dan kun je beter gaan werken, als je dan toch niet werkt kun je daar maar beter van genietenquote:Op zondag 24 november 2024 20:45 schreef Cat-astrophe het volgende:
Dat ik me, op prik-ogen na, eigenlijk best prima voelEn er niet afstotelijk uitzie.
Grootste handicaps zijn nu dat ik niet mag autorijden (woensdag hechtingen eruit, dan ben ik weer verzekerd) en tot weinig kom want zodra ik zit, word ik belegen door een of meer katten.
O ja, en hurken ipv bukken, al merk ik weinig drama als ik per ongeluk een keer buk.
Niet tillen doe ik braaf.
Dus eigenlijk… heb ik komende week naar mijn gevoel meer vakantie (zonder uitstapjes) dan ziekteverlof
Maja, ik heb alles geregeld hiervoor, werkstress zal vast effect hebben op genezing en ik meld me normaal nooit ziek. Dus heel erg schuldig ga ik me niet voelen, heb ik bedacht.
Raam open FTW!quote:Op zondag 24 november 2024 20:47 schreef vlindertje89 het volgende:
Ja, zeker druk![]()
Maar ook wel echt levensecht incl doodsangst 2x dus dat was jammer. Liever ander soort filmisch drukke nacht.
Vroeg me na die tweede droom af of ik geen koorts had ofzo met dat zo heel warm ineens en bizarre nachtmerries (en na wakker worden en deken even eraf snel weer juist echt koud), maar dat was het niet. Vannacht maar met het raam open slapen in elk geval
Lig je eerst 7 uur te woelen totdat eindelijk die loodgieter komtquote:Op zondag 24 november 2024 20:47 schreef vlindertje89 het volgende:
Liever ander soort filmisch drukke nacht.
Gewoon weer die chemische zalf Efudix smeren als de spec. het eens is.quote:Op zondag 24 november 2024 20:56 schreef vlindertje89 het volgende:
Ohja, ook nog goed nieuws voor @:AnneX!Fijn zeg, dat het weer beter is. Hoop dat met de twee te checken plekjes niks aan de hand is!
Lekker van genieten, over een paar weken krijg je het vast weer enorm drukquote:Op zondag 24 november 2024 20:45 schreef Cat-astrophe het volgende:
Dat ik me, op prik-ogen na, eigenlijk best prima voelEn er niet afstotelijk uitzie.
Grootste handicaps zijn nu dat ik niet mag autorijden (woensdag hechtingen eruit, dan ben ik weer verzekerd) en tot weinig kom want zodra ik zit, word ik belegen door een of meer katten.
O ja, en hurken ipv bukken, al merk ik weinig drama als ik per ongeluk een keer buk.
Niet tillen doe ik braaf.
Dus eigenlijk… heb ik komende week naar mijn gevoel meer vakantie (zonder uitstapjes) dan ziekteverlof
Maja, ik heb alles geregeld hiervoor, werkstress zal vast effect hebben op genezing en ik meld me normaal nooit ziek. Dus heel erg schuldig ga ik me niet voelen, heb ik bedacht.
Kijk, mijn lunchquote:Op zondag 24 november 2024 18:33 schreef Cat-astrophe het volgende:
Meest saaie HF maaltijd ooit![]()
Eigen schuld, ik had niet goed opgelet bij het bestellen.
Maar kom op zeg…
Bak de aardappelpartjes en gooi er onze kruiden overheen die je na afloop niet proeft.
Braad de (niet zo fantastische) worst.
Kook de wortel en de prei.
Maak van je eigen voorraad een honing mosterd saus en wij leveren de dille, hoe speciaal!
En doe dat allemaal op een bord. Klaar.
Zo’n AVGtje kan ik prima zelf maken. En lekkerder. En goedkoper. De gefruite uitjes die ik bij het wortel-prei mengsel deed waren al een verbetering.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |