Graag gedaan. Goed filmpje hoor, don't shoot the messenger.quote:Op woensdag 20 november 2024 22:02 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
[..]
Ah dank je wel voor je bijdrage. Het is me nu allemaal helder.
Het voordeel tegenwoordig is dat je makkelijk kan omrekenen van roebel naar dollar.quote:Op woensdag 20 november 2024 22:34 schreef oheng het volgende:
[..]
De peren zijn deze week in de aanbieding voor een schamele 269 roebel per kilo.
nou dta word al weer moeilijker he , i s al flink voorbij de 100quote:Op woensdag 20 november 2024 22:44 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
[..]
Het voordeel tegenwoordig is dat je makkelijk kan omrekenen van roebel naar dollar.
Putin zit een tikkie klemquote:CCY - Delayed Quote
•
RUB
EUR/RUB (EURRUB=X)
106.0890
-0.4740
(-0.44%)
As of 9:51 PM GMT. Market Open.
Pensions zijn nu 20.000 roebel is dus minder dan 200 euroquote:Economie
|https://www.aljazeera.com(...)f-ukraine-war-mounts
Belasting
Rusland plant hogere belastingen voor rijken en bedrijven nu de kosten van de oorlog in Oekraïne toenemen
Nieuwe belastingdrempels en een verhoging van de vennootschapsbelasting zullen naar verwachting ongeveer 2,6 biljoen roebel (29 miljard dollar) per jaar opleveren.
quote:Bruto maandelijks pensioen in Rusland 2015-2024
Gepubliceerd door Statista Research Department , 15 aug. 2024
Vanaf 1 januari 2024 ontvingen gepensioneerden in Rusland gemiddeld een bruto pensioen van ongeveer 20.800 Russische roebel, of 233 Amerikaanse dollars per maand tegen de wisselkoers van 15 augustus 2024.
De hervorming van 2019 introduceerde een verhoging van de pensioenleeftijd om de pensioenleeftijd geleidelijk te verhogen tot 60 jaar voor vrouwen en 65 jaar voor mannen tot 202
quote:
quote:Op woensdag 20 november 2024 18:40 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het VK zit op een eiland en heeft niet zoveel te vrezen. Economische gezien gaat het ook niet voor de wind, de koopkracht ligt zo'n 15-25% lager dan in Nederland tegenwoordig.
quote:
quote:Op woensdag 20 november 2024 19:42 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Eens.
Dat land is echt helemaal niks meer tegenwoordig. Een schim van wat het vroeger was. En van een kunstje zoals ze dat ruim 40 jaar geleden bjj de Falklands hebben geflikt kunnen ze nu nog alleen maar dromen.
Maar hee, ze hebben wel ge-brexit. Want EU stom en immigranten.
Wat sp3c zegt inderdaad.quote:Op woensdag 20 november 2024 21:47 schreef sp3c het volgende:
[..]
Zijn 30 jaar oude schepen, helikopters die ze niet wilden en drones die niet goed werken
Dat falkandsverhaal ga ik gewoon negeren denk ik
Als ik Poetin was zou ik die test gewoon doen nu. Het is tamelijk ongeloofwaardig op dit moment namelijk.quote:Op woensdag 20 november 2024 21:57 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat denk ik ook.
Eerst een ‘nucleaire test’, zoals er vroeger zoveel waren.
Dan wellicht inzet van een klein tactisch wapen op Russische bodem door Oekraïne bezet. Op een niet zo belangrijk militair doel
Ik geloof sowieso al niet dat het verder zal gaan dan dit..
Dan inzet op een tactisch doel in Oekraïne. Maar tegen die tijd zal de NAVO ook gereageerd hebben met inzet van een soortgelijk wapen p op een tactisch doel in door Rusland bezet Oekraïne.
Er zijn dus escalatie stappen denkbaar, en het is echt niet ineens dat er een full scale strategische aanval met waterstofbommen op hoofdsteden in Europa komt.
quote:Op woensdag 20 november 2024 22:58 schreef Discombobulate het volgende:
Het is tamelijk ongeloofwaardig op dit moment namelijk.
Alle oogjes op Kapustin Yar.quote:Op woensdag 20 november 2024 21:57 schreef LXIV het volgende:
Dat denk ik ook.
Nee, al een hele tijd, maar dat betekend niet dat het hypothetisch mogelijk is en we dat in ons achterhoofd moeten houden.quote:
en northumberland is stuk, te duur om te repareren en had al minimaal 10 jaar uit de vaart moeten zijnquote:Op woensdag 20 november 2024 22:55 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Wat sp3c zegt inderdaad.
De Royal Navy heeft momenteel 7 fregatten in aanbouw uit een totaal van 13(!) stuks komende jaren, artikel is van 16 november j.l.
• Type 31 frigate
• Type 26 frigate
Menig Europees land kan alleen maar dromen van dat soort aantallen.
Dus typisch weer een tweet met een hoop stemmingmakerij zonder verder te kijken.
Niet zo emotioneel worden johquote:Op woensdag 20 november 2024 23:00 schreef Discombobulate het volgende:
Begin je weer te ouwehoeren jongen?
Ja dat is het gemiddelde. Maar velen hebben een pensioen van 13.000 of 14.000 roebel.quote:Op woensdag 20 november 2024 22:52 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
[..]
Pensions zijn nu 20.000 roebel is dus minder dan 200 euro
Is het niet zo dat binnen de Koninklijke Marine ook iets soortgelijks plaatsvindt? Rotterdam en Johan de Witt die geen 1 op 1 vervanging krijgen.quote:Op woensdag 20 november 2024 23:00 schreef sp3c het volgende:
[..]
en northumberland is stuk, te duur om te repareren en had al minimaal 10 jaar uit de vaart moeten zijn
plus de Tide class oilers is al in dienst dus de Wave class is klaar
enige vreemde zijn Albion en Bulwark, die kunnen in principe nog ff mee maar de royal marines willen net als onze mariniers terug naar de roots en met kleinere raiding parties werken, ipv hele bataljons tegelijk op het strand dumpen, hebben ze andere schepen voor nodig
denk dat ze deze nu wegdoen om te proberen ze te verkopen
ja dat bedoel ik met net als onze mariniersquote:Op woensdag 20 november 2024 23:14 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Is het niet zo dat binnen de Koninklijke Marine ook iets soortgelijks plaatsvindt? Rotterdam en Johan de Witt die geen 1 op 1 vervanging krijgen.
Dat zou wel in lijn zijn met de beslissing van de britjes om Albion en Bulwark weg te doen, gezien ook de integratie tussen de royal marines en het korps mariniers.
Ik weet alleen niet of beide marines dezelfde visie hebben op wat daar dan wel voor in de plaats moet komen.
Kan je toch mooi als miljonair stervenquote:Op woensdag 20 november 2024 23:32 schreef oheng het volgende:
Vanaf 1 december worden schulden tot 10 miljoen roebel kwijtgescholden als je de meat grinder ingaat.
Van horen zeggen verneem ik dat de tekenbonus in Moskou inmiddels 5 miljoen roebel is. Althans, volgens de billboards.
En die arme Nabuilina maar telkens de basisrente verhogen
mocht rusland een tactisch nuclear wapen gebruiken (let op, deze zijn net zo krachtig, en vaak krachtiger dan hiroshima) dan zal de internationale gemeenschap direct hard (maar conventioneel) ingrijpen om zo snel als het an de nucleaire mogelijkheden van rusland zo snel mogelijk te beteugelen. Immers, als rusland 1 nuke gebruikt, is de stap om meer te gebruiken erg klein. En dat zou al snel volledige nucleaire escalatie betekenenquote:Op woensdag 20 november 2024 21:57 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat denk ik ook.
Dan wellicht inzet van een klein tactisch wapen op Russische bodem door Oekraïne bezet. Op een niet zo belangrijk militair doel
Ik geloof sowieso al niet dat het verder zal gaan dan dit..
Dan inzet op een tactisch doel in Oekraïne. Maar tegen die tijd zal de NAVO ook gereageerd hebben met inzet van een soortgelijk wapen p op een tactisch doel in door Rusland bezet Oekraïne.
Er zijn dus escalatie stappen denkbaar, en het is echt niet ineens dat er een full scale strategische aanval met waterstofbommen op hoofdsteden in Europa komt.
Iets zegt me dat een bepaald land, laten we zeggen, China, die gaatjes wel op gaat vullen.quote:Op woensdag 20 november 2024 22:43 schreef oheng het volgende:
Reuters: Russian farmers ditch wheat for other crops after heavy losses
Welp, dat wordt weer teruggaan naar de goeie ouwe soviet tijd van graan importeren.
Summary:
- Wheat harvest set to drop to 83 mln tons from 92.8 mln in 2023
- Profitability of grain crops is approaching zero - Rostagro CEO
- Some farmers ponder a change of strategy towards "niche" crops
Ik dacht dat China ook een importeur was. En hoe gaan ze het trouwens betalen?quote:Op woensdag 20 november 2024 23:50 schreef havanagila het volgende:
[..]
Iets zegt me dat een bepaald land, laten we zeggen, China, die gaatjes wel op gaat vullen.
Zelfde als in Afrika. Grondstoffen. Stelletje profiteurs.quote:Op woensdag 20 november 2024 23:54 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik dacht dat China ook een importeur was. En hoe gaan ze het trouwens betalen?
Klopt. China heeft beslist geen voedsel over om weg te geven, of zelfs te verkopen.quote:Op woensdag 20 november 2024 23:54 schreef Ulx het volgende:
Ik dacht dat China ook een importeur was.
quote:As it has ascended on the world stage in the 21st century, China has become a net importer of agricultural products, according to a report from the Council on Foreign Relations, a US-based non-partisan think tank. It noted that between 2000 and 2020, China's food self-sufficiency ratio decreased from 94% to 66%.
geef die poetinlovers nou niks te etenquote:Op woensdag 20 november 2024 19:58 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Russen zien zichzelf als waardeloos en makkelijk vervangbaar, dus waarom zouden wij daar anders over moeten denken?
Hoezo ook, Rusland is de grootste graanexporteur ter wereld, ook met 10 miljoen ton minder productie. Het is de internationale graanprijs die gewoon laag is momenteel.quote:Op woensdag 20 november 2024 23:54 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik dacht dat China ook een importeur was. En hoe gaan ze het trouwens betalen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |