Ik denk vooral dat Trump slechter peilde toen dan dat Biden goed peilde. Kamala peilde inderdaad niet best maar de anti Trump stem had haar over de streep moeten trekken. Dat deed diezelfde anti Trump stem namelijk ook in 2020.quote:Op woensdag 20 november 2024 14:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Obama haalde 65 miljoen stemmen in 2012, Harris haalt er nu bijna 10 miljoen meer.
Hier is nou juist niets geks aan. Biden was inderdaad een uitschieter, omdat mensen er door de coronacrisis en vier chaotische Trump-jaren juist op gebrand waren om hun stem uit te brengen.
Het was duidelijk - zeker achteraf - dat het enthousiasme onder Dems dit keer een stuk minder groot was. Sowieso deed Harris het in de peilingen structureel slechter dan Biden. Dat zij 6 miljoen minder stemmen haalt past dan ook juist in het beeld van een electoraat dat deels is afgehaakt.
Hoe noemen de intellectuele types op FOK dit ook alweer? Ad Homimem ofzo? Even op de man spelen?quote:Op woensdag 20 november 2024 14:02 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik heb met jou altijd de bewondering dat iemand zo een fanboy kan zijn wanneer het aankomt op een social media platform. Tijdens gamen genoeg mensen gezien die zo deden over hun favoriete platform, maar iemand die butthurt is bij kritiek op Twitter en dan dan meteen moet verdedigen (al heel wat topics lang) dat is voor mij net alsof iemand in een Pindakaas-topic achter de mensen aan gaat die pindakaas niet lekker vinden.
Wees eens eerlijk, dat heb je stiekem ook echt hé?quote:Op woensdag 20 november 2024 14:50 schreef Rnie het volgende:
[..]
Hoe noemen de intellectuele types op FOK dit ook alweer? Ad Homimem ofzo? Even op de man spelen?
Jammer dat je niet ingaat op mijn punt, dit geldt niet alleen voor X maar op elk social media platform.
Maargoed, Rnie heeft een poster van Musk boven zijn pet, scoort altijd lekker dat soort posts hier.
quote:Op woensdag 20 november 2024 14:52 schreef Questular het volgende:
[..]
Wees eens eerlijk, dat heb je stiekem ook echt hé?
Je oogst wat je zaait zeggen we dan maar.quote:Op woensdag 20 november 2024 14:50 schreef Rnie het volgende:
[..]
Hoe noemen de intellectuele types op FOK dit ook alweer? Ad Homimem ofzo? Even op de man spelen?
Bij mij is die poster van musk en zijn raket Rnie.quote:Op woensdag 20 november 2024 14:50 schreef Rnie het volgende:
[..]
Jammer dat je niet ingaat op mijn punt, dit geldt niet alleen voor X maar op elk social media platform.
Maargoed, Rnie heeft een poster van Musk boven zijn pet, scoort altijd lekker dat soort posts hier.
https://politicalamerican(...)s-for-ignoring-them/quote:A planned class action lawsuit representing thousands of lonely men who live in their parents’ basements will be filed against people who post on the social media site Bluesky, many of whom came to the site after leaving TSFKaT (The Site Formally Known as Twitter).
In the suit, plaintiffs whine that when they attempt to engage with Bluesky users, they often find themselves blocked within moments. Some have even been banned.
“It’s so unfair,” said MAGALover1488, “All I did was post a photo of Nancy Pelosi getting hogtied. On the old site, I’d have had hundreds of liberal snowflakes yelling at me. This time, nothing but block, block, block. My feelings are really hurt.”
“It’s (expletive) (expletive)” added JusticeforPeanut6969. “I put up the same post I did in 2016, when I said that the tears of Hillary Clinton voters gave me a sexual thrill; I just cut and pasted in Kamala Harris. In 2016, thousands of frigid bitches replies. Now, all I got was a like from someone selling a penis enlarger. And then my account got suspended. What about the (expletive) First Amendment?”
When asked why they can’t just post on the Site Formally Known as Twitter or on the right-wing friendly Truth Social, RedPillAmurrican1776 explained, “It’s awful over there. Everyone is mean and boring. I don’t want to talk to any of them. I don’t understand why libs don’t want to interact with me. Doesn’t everyone in the media tell them they’re supposed to be nice to us?”
When asked if he ever treated liberal posters the way he wants to be treated, RedPillAmurrican1776 called the reporter a soy boy and refused to reply further.
The soon-to-be plaintiffs are still seeking legal representation. They are also hopeful Elon Musk will cover the legal costs.
“I mean, it’s not the dumbest thing he’s sued someone over,” said NaziKluxKlanPougkeeps
Wat een deceptie moet dat voor BlueSky en haar aanhang zijn, zijn ze eindelijk blij dat het grote aantallen nieuwe users krijgt. Zijn het allemaal ReChtSeXtrEmIstEn die lopen te trollen.quote:Op woensdag 20 november 2024 15:16 schreef Ulx het volgende:
Misschien kunnen jullie wel meedoen.
[..]
https://politicalamerican(...)s-for-ignoring-them/
quote:Political Americans: Satire for the End of Democracy
Bringing the funny to the fight against election deniers, fascists, and power-obsessed traitors.
Ze doen maar. Genoeg mogelijkheden om een even een lijst waarop die accounts allemaal komen te maken en te delen dus dan is het SUBSCRIBE - BLOCK ALL. Het kan gewoon dynamisch met regeltjes volgens mij, maar ik ben het aan het uitzoeken.quote:Op woensdag 20 november 2024 15:18 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Wat een deceptie moet dat voor BlueSky en haar aanhang zijn, zijn ze eindelijk blij dat het grote aantallen nieuwe users krijgt. Zijn het allemaal ReChtSeXtrEmIstEn die lopen te trollen.
Straks gaan jullie nog posten dat rechtsextremisten BlueSky hebben gesloopt. Voordat het ooit populair is geworden.
Jij in eerste instantie niet.quote:Op woensdag 20 november 2024 15:18 schreef epicbeardman het volgende:
Trouwens heb je wel gelezen dat het satire is?
[..]
Klopt, zeker omdat ik de schrijfstijl herken uit gefrustreerde linkse journalisten die laatste weken en jaren steeds slechter beginnen te schrijven.quote:
Beetje jammer dat je Lange Frans zo tekort doet.quote:Op woensdag 20 november 2024 15:28 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Klopt, zeker omdat ik de schrijfstijl herken uit gefrustreerde linkse journalisten die laatste weken en jaren steeds slechter beginnen te schrijven.
Hier in Nederland ben je een "journalist": voor de NPO/NOS/RTL als je een control C en control V op je toetsenbord hebt en translate.google.com kan vinden.
Al de Amerikaanse propaganda wordt hier direct in NL vertaald door google neergeplemt.
De beste journalist uit Nederland zal maar een 14 jarig kind genaamd Bender zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Laat mij dit eventjes samenvatten.quote:Op woensdag 20 november 2024 14:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wierd Duk is vooral meester in het uitdelen en zijn trollenleger afsturen op zijn vermeende 'vijanden'. Waag het vooral niet om je kritisch uit te laten over Sint Wierd, want dan ben je de volgende 48 uur bezig met het opschonen van je mentions.
Nogmaals, de andere kant is inderdaad niet heilig. Maar Twitter wordt gedomineerd door haters. En ja, daarin zit wel degelijk verschil. Onder berichten van Duk vind je vooral gelijkgestemden, die hem complimenteren. Dat staat mensen uiteraard vrij, heel fijn voor Duk. Maar Paternotte en gelijkgestemde politici krijgt louter stront over zich heen.
Wijs gerust met een vinger naar de 'andere kant'. Ik heb geen trek meer in dat eeuwige gescheld en getier en vindt in Bluesky een gemoedelijker alternatief. Dat het platform van Musk gebruikers verliest is een bijkomstig voordeel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En dan verbaasd zijn dat mensen toch anders denken.Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
Hey Epic vat hier BNW samen, wat schattig.quote:Jij wil dus een site waar:
Je geen tegenspraak hebt.
Je geen meningen van anderen wilt horen.
Projectie quelstar, ik ga met iedereen en over alles in discussie op BNW. Hopelijk krijg je weer de +1jes waar je zo op geilt. Kan je zeggen, mama, ik heb vandaag 10 likes gehad op FOK forum.quote:Op woensdag 20 november 2024 15:41 schreef Questular het volgende:
[..]
Hey Epic vat hier BNW samen, wat schattig.
Wauw, zo stoer. Ik hoop dat je hier een plusje voor krijgt. Je krijgt er sowieso 1 van mij.quote:Op woensdag 20 november 2024 15:42 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Projectie quelstar, ik ga met iedereen en over alles in discussie op BNW. Hopelijk krijg je weer de +1jes waar je zo op geilt. Kan je zeggen, mama, ik heb vandaag 10 likes gehad op FOK forum.
Nee, dat is geen juiste samenvatting.quote:Op woensdag 20 november 2024 15:39 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Laat mij dit eventjes samenvatten.
Jij wil dus een site waar:
Je geen tegenspraak hebt.
Je geen meningen van anderen wilt horen.
Je geen gescheld
Ja, ik reageer dan ook op een post waarin jij precies doet waarvan jij mij nu beticht.quote:Op woensdag 20 november 2024 14:50 schreef Rnie het volgende:
[..]
Maargoed, Rnie heeft een poster van Musk boven zijn bed, scoort altijd lekker dat soort posts hier.
En daar gaat het dus mis, +1 knop moet verwijderd worden.quote:Op woensdag 20 november 2024 15:43 schreef Questular het volgende:
[..]
Wauw, zo stoer. Ik hoop dat je hier een plusje voor krijgt. Je krijgt er sowieso 1 van mij.
Van mij ook als plusjes blijkbaar emotioneel zoveel uitmaken voor sommigen kunnen we die niet weigeren.quote:Op woensdag 20 november 2024 15:43 schreef Questular het volgende:
[..]
Wauw, zo stoer. Ik hoop dat je hier een plusje voor krijgt. Je krijgt er sowieso 1 van mij.
Oeh, meteen ook even geplust ja.quote:Op woensdag 20 november 2024 15:43 schreef Questular het volgende:
[..]
like gezet!quote:Op woensdag 20 november 2024 15:54 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
En daar gaat het dus mis, +1 knop moet verwijderd worden.
De +1 knop of dat top comments op Reddit naar boven gaan, als "TOP" zorgt voor een feedbackloop van mensen die proberen de populairste mening te scoren/herhalen.
Hier is het ook zo, mensen proberen te scoren.
De enige reden dat "X" nu rechtse mensen heeft, is omdat ze voorheen verbannen waren.
Nu willen jullie weer met "BlueSky" (naam zegt het al, blue=dems) een site waar rechtse mensen verbannen worden.
Asmongold heeft hier gisteren nog lang over gepraat.
Je ziet het ook terug in de youtube comments, rechtse mensen.
Wanneer komen jullie tot de realisatie dat er daadwerkelijk meer rechtse mensen zijn in de wereld de laatste jaren dan jullie willen voordoen? ja verbannen van elke rechtste POL user hier geeft een goed beeld over hoe de samenleving in elkaar steekt!
Ook het like-systeem werkt hier nadeling in. Want niemand wil zoals epicbeardman geen likes krijgen en het "gepeste" jongetje zijn van het forum.
Je zoekt er te veel achter, baardmans. De reden dat users jouw bijdragen zelden liken, is omdat ze meestal volkomen kut zijn.quote:Op woensdag 20 november 2024 15:54 schreef epicbeardman het volgende:
Ook het like-systeem werkt hier nadeling in. Want niemand wil zoals epicbeardman geen likes krijgen en het "gepeste" jongetje zijn van het forum.
Of de manier waarop jij je mening brengt is nogal ruk en moet je daar een beetje aan werken. Maar zelfreflectie blijft ook een dingetje.quote:Op woensdag 20 november 2024 16:15 schreef epicbeardman het volgende:
https://www.twitch.tv/videos/2305899016?t=4h16m30s
Terugkijk tip voor jullie allemaal.
Ook voor jou @:KoosVogels
Gaat ook over het liken en downvoten, wellicht een goed stukje zelfreflectie.
Ook hier zie je die groep vorming, als er iemand een afwijkende mening heeft springen er 100 "vriendjes" met elkaar op.
3minuten van jullie tijd, die het probleem op FOK ook blootlegt.
Ja, leuk. Maar liken werkt op FOK! anders dan het upvoten op Reddit. Berichten met veel likes krijgen geen boost, ze blijven op dezelfde plek staan. En van mij hoeft het ook niet, dat liken, maar laten we niet doen alsof jij een of andere onbegrepen wijsgeer bent omdat je weinig likes krijgt. Veel van je bijdragen zijn gewoon complotbagger. Normale mensen zitten daar niet op te wachten.quote:Op woensdag 20 november 2024 16:15 schreef epicbeardman het volgende:
https://www.twitch.tv/videos/2305899016?t=4h16m30s
Terugkijk tip voor jullie allemaal.
Ook voor jou @:KoosVogels
Gaat ook over het liken en downvoten, wellicht een goed stukje zelfreflectie.
Ook hier zie je die groep vorming, als er iemand een afwijkende mening heeft springen er 100 "vriendjes" met elkaar op.
Nouja dat komt alleen omdat jullie zo makkelijk op de kast te jagen zijn. Plus ik hecht heen weinig waarde aan het "creëren" van een geliefd personage op het internet. Omdat ik al genoeg geliefd ben in het echt.quote:Op woensdag 20 november 2024 16:20 schreef Questular het volgende:
[..]
Of de manier waarop jij je mening brengt is nogal ruk en moet je daar een beetje aan werken. Maar zelfreflectie blijft ook een dingetje.
Heb je Danny al aangeschreven hoe hij hiermee weer naar gebruikers aantallen van tig jaar geleden kan komen?quote:Op woensdag 20 november 2024 16:15 schreef epicbeardman het volgende:
Dus als ik het goed begrijp vind je je eigen bijdragen op dit forum zelf ook gewoon bullshit? De enige reden dat je die onzin blijft posten is omdat je blijkbaar aandacht tekort komt (excuus, niet in het eggie, enkel online)?quote:Op woensdag 20 november 2024 16:23 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Nouja dat komt alleen omdat jullie zo makkelijk op de kast te jagen zijn. Plus ik hecht heen weinig waarde aan het "creëren" van een geliefd personage op het internet. Omdat ik al genoeg geliefd ben in het echt.
Wellicht is dit een beetje een uitlaatklep, omdat ik zo op werk natuurlijk niet continu kan praten. Of bij linkse wijfies.
Wat denk je van promotie van op "X" en BlueSky? Zo moeilijk is het niet om nieuwe mensen te trekken. Maar als er zo veel TR's komen dat mensen zoals ik worden verbannen, geven velen het al snel op. Daarom is "X" nu in eens "vol" met rechtse mensen, omdat ze nu eindelijk hen uitlaatklep terug hebben. Hen mening mogen delen.quote:Op woensdag 20 november 2024 16:24 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Heb je Danny al aangeschreven hoe hij hiermee weer naar gebruikers aantallen van tig jaar geleden kan komen?
Mwa, mijn bijdragen zijn zeker niet altijd bullshit. Dat mag jij vinden, daar mag jij TR"s voor geven zoals velen, maar dan niet raar opkijken als je straks in een forum zit die dood gaat omdat andere meningen niet getolereerd worden.quote:Op woensdag 20 november 2024 16:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dus als ik het goed begrijp vind je je eigen bijdragen op dit forum zelf ook gewoon bullshit? De enige reden dat je die onzin blijft posten is omdat je blijkbaar aandacht tekort komt (excuus, niet in het eggie, enkel online)?
Nee, goed verhaal. Dank voor deze verduidelijking.
quote:Op woensdag 20 november 2024 16:30 schreef epicbeardman het volgende:
Dit is bijvoorbeeld al een goed voorbeeld, he he he.
https://twitter.com/femenientje
Feminist, aankomend adoptie moeder, in transitie, D66 en GL, LGBTQIAP+, BLM, 3th booster, haat wappies, #teamKAAG, reddit/tweakers/fok forum en twitch.
Van wie zal dat account nou wezen.
Dat moet wel een trollaccount zijn (hoop ik)quote:Anne
@femenientje
·
5 jan. 2022
Als uw familieleden niet zijn geboosterd💉raad ik u aan om hen niet te bezoeken, te bellen of zelfs via app contact te onderhouden. De enige manier om iemand te laten zien dat we van ze houden, door alle banden te verbreken totdat ze doen wat we zeggen dat ze moeten doen.
Ja goh.. van wie nou he he he.quote:Op woensdag 20 november 2024 16:33 schreef Questular het volgende:
[..]
[..]
Dat moet wel een trollaccount zijn (hoop ik)
Je hoeft van mij niet weg, beste jongen. En zoals je weet reageer ik altijd netjes op je bijdragen in AMW. Dat slachtoffercomplex van je komt wat dat betreft een beetje potsierlijk over.quote:Op woensdag 20 november 2024 16:32 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Mwa, mijn bijdragen zijn zeker niet altijd bullshit. Dat mag jij vinden, daar mag jij TR"s voor geven zoals velen, maar dan niet raar opkijken als je straks in een forum zit die dood gaat omdat andere meningen niet getolereerd worden.
Jammer dat ik daar allang ben gebanned, dus zo veel heb je niet meer met mij te praten. Dus heb vast veel TR"s gehad daar.quote:Op woensdag 20 november 2024 16:36 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je hoeft van mij niet weg, beste jongen. En zoals je weet reageer ik altijd netjes op je bijdragen in AMW. Dat slachtoffercomplex van je komt wat dat betreft een beetje potsierlijk over.
Danny bant niemand, Danny is een held die daadwerkelijk nog wel neutraal kan nadenken.quote:Op woensdag 20 november 2024 16:42 schreef Basp1 het volgende:
Hoe komt het toch dat mensen die structureel leugens posten in een serieus topic geband worden. Steunt Danny censuur?
Waar beticht ik je van dan?quote:Op woensdag 20 november 2024 15:49 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ja, ik reageer dan ook op een post waarin jij precies doet waarvan jij mij nu beticht.
Je hebt wel lekkere tractie op dat accountje Epic.quote:Op woensdag 20 november 2024 16:34 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Ja goh.. van wie nou he he he.
Heb echt leuke tijd gehad, zeker ook van al die domme reacties vanuit "rechts" die erin trapte hahaha. Kan er nu nog hard om lachen iig.quote:Op woensdag 20 november 2024 16:52 schreef Rnie het volgende:
[..]
Je hebt wel lekkere tractie op dat accountje Epic.
Ik neem aan dat Anne momenteel aan de anti-depressiva zit door alle veranderingen in zowel Nederland als Amerika?quote:Op woensdag 20 november 2024 17:01 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Heb echt leuke tijd gehad, zeker ook van al die domme reacties vanuit "rechts" die erin trapte hahaha. Kan er nu nog hard om lachen iig.
Femenientje is nu in hibernation. Wellicht dat de Trump win haar woede weer aanwakkert om te gaan tweeten!
En ja met dit account is ook mijn "For You" timeline opgenomen die ik gisteren postte hier. Dus ik krijg wel alleen maar linkse content te zien op "X"
Hahahah ik ben in real life juist een stuk erger. Ik probeer mijzelf een beetje in te houden online.quote:Op woensdag 20 november 2024 16:23 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Nouja dat komt alleen omdat jullie zo makkelijk op de kast te jagen zijn. Plus ik hecht heen weinig waarde aan het "creëren" van een geliefd personage op het internet. Omdat ik al genoeg geliefd ben in het echt.
Wellicht is dit een beetje een uitlaatklep, omdat ik zo op werk natuurlijk niet continu kan praten. Of bij linkse wijfies.
Hahahaha ik ben die een keer tegengekomen, ik trapte er bijna in lol.quote:Op woensdag 20 november 2024 16:34 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Ja goh.. van wie nou he he he.
quote:Op woensdag 20 november 2024 16:10 schreef koemleit het volgende:
Ik mis de rechtse en de wappies toch wel op bluesky.
De discussies waren toch vaak een leuk onderdeel op X.
Dat is niet erg hoor, dat deden er wel meer. Dat is ook het punt van het account, het extremistische benadrukken waarin de wereld zich op dat moment bevond, met vleugje exaggeratie.quote:Op woensdag 20 november 2024 17:20 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Hahahaha ik ben die een keer tegengekomen, ik trapte er bijna in lol.
QFT!! Wie kan er nu niet blij zijn in zo'n mooie wereld, kijk alleen al naar SpaceX. Gisteren mooi showtje gezien, over paar jaar de missie naar mars. (6 maanden zeggen ze al trouwens)quote:Op woensdag 20 november 2024 17:46 schreef TigerXtrm het volgende:
Als ik nu ff snel naar de frontpage van BlueSky kijk zie ik 99% links gejank over van alles en nog wat, en superieur gedoe over dat rechts daar niet welkom is. Ondertussen is het op X andersom. En over Truth Social gaan we het gewoon niet hebben
Leuk man, al die polarisatieIedere mening een eigen echo kamer. Zo komen we vast nader tot elkaar
Hahahaha, jammer dat je er mee bent gestopt. Altijd leuk om mensen erin te zien trappen.quote:Op woensdag 20 november 2024 17:40 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Dat is niet erg hoor, dat deden er wel meer. Dat is ook het punt van het account, het extremistische benadrukken waarin de wereld zich op dat moment bevond, met vleugje exaggeratie.![]()
DHL en NS_Online trapte er zelfs in.
NS_Online ging heel serieus reageren op mijn verzoek om een treinwagon alleen voor "niet-gevaccineerden" te introduceren. Totdat ze veel backlash kregen en de tweet verwijderde.
[ x ]
Kijk dan hoe lief ik ben. Helaas ging ik pas 5 jan trending.
Het ergste is ook nog eens, dat de BlueSky adepten welke ik een mooi en gezond platform gun, dit over henzelf afroepen. Ze gaan weg voor harde taal op "X" maar als je dat roept zijn er genoeg trollen die deze adepten ook wel eventjes willen trollen voor paar maanden.quote:Op woensdag 20 november 2024 17:42 schreef Rnie het volgende:
https://bsky.app/profile/robreiner.bsky.social/post/3lbdd54iogc2b
Voor de BlueSky liefhebbers binnen dit topic, wat vinden we van het niveau in de commentsectie van deze Bluesky post? De moderatie is imo best erbarmelijk.
Het is nu wachten op de eerste nieuwsartikelen die schrijven over het ondermaatse moderatiebeleid van BlueSky wat extreem-rechtse en haatvolle berichten laten staan.
Maar dat is jouw probleem toch niet? Ik snap niet zo goed waarom mensen hier zo moeilijk over doen . Niemand zegt dat jij op x of bsky moet toch? Laat mensen lekker zelf kiezen.quote:Op woensdag 20 november 2024 18:16 schreef loveli het volgende:
Gut, na een week of twee is de lol er wel af om te trollen op bsky en zit iedereen veilig op z'n eigen platform.
Waarom zou dat moeten? Zoals het er nu naar uitziet gaan we tijden van digitale verzuiling tegemoet, voor zover dat niet al zo is. Ik weet niet of dat per se erg is, eigenlijk.quote:Op woensdag 20 november 2024 17:46 schreef TigerXtrm het volgende:
Leuk man, al die polarisatieIedere mening een eigen echo kamer. Zo komen we vast nader tot elkaar
Het probleem ligt dan ook dat diegene zoals Stephan King helemaal niet zitten te wachten op een reach van maar paar duizend volgers en het opnieuw opbouwen van een platform, terwijl ze zoals jij zegt sinds 2009 een followerbase hebben opgebouwd op Twitter/X.quote:Op woensdag 20 november 2024 18:30 schreef koemleit het volgende:
Ik mis nog veel officiële account en bekende personen op bluesky.
X is hiervoor toch de standaard.
Ik bedoel hiermee Voetbalclubs, F1 teams, F1 Rijders, de FIFA, de FIA etc etc
maar ook ministers, staatssecretarissen etc
Nu is dat op X in 15 jaar opgebouwd, en snap ik goed dat dat de standaard is. Maar zolang deze niet in grote getalen ook op bluesky zitten. (en daar net zo actueel zijn als op twitter). Dan denk ik dat ik X nog steeds zal blijven gebruiken.
Al zit ik liever ook niet op een platform wat eigendom is van zo een koekwaus.
Wel grappig dat Cenk Musk ziet als een politieke leider.quote:Op woensdag 20 november 2024 18:46 schreef epicbeardman het volgende:
[ x ]
Bijna 2 mil views voor deze post van HasanAbi, dat hij Elon Musk een defense contrator noemt. En Cenk binnenkort een MAGA petje opdoet.
Ik zie niets van dat alles.quote:Op woensdag 20 november 2024 17:46 schreef TigerXtrm het volgende:
Als ik nu ff snel naar de frontpage van BlueSky kijk zie ik 99% links gejank over van alles en nog wat, en superieur gedoe over dat rechts daar niet welkom is. Ondertussen is het op X andersom. En over Truth Social gaan we het gewoon niet hebben
Bsky is mijn probleem zeker niet, ik kom er niet en iedereen die er wel een account wil hebben moet dat vooral doen.quote:Op woensdag 20 november 2024 18:23 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Maar dat is jouw probleem toch niet? Ik snap niet zo goed waarom mensen hier zo moeilijk over doen . Niemand zegt dat jij op x of bsky moet toch? Laat mensen lekker zelf kiezen.
Ik denk dat dat om heel veel redenen niet wenselijk is voor de maatschappij. Mensen staan niet meer open voor andere ideeën, er valt geen gesprek meer te voeren, iedereen graaft zich in in zijn eigen hoekje en iedereen die niet in jouw hoekje zit is de vijand. Zo komen we toch nergens, behalve richting de idiote niveaus van polarisatie die de VS al jaren uit elkaar trektquote:Op woensdag 20 november 2024 18:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Waarom zou dat moeten? Zoals het er nu naar uitziet gaan we tijden van digitale verzuiling tegemoet, voor zover dat niet al zo is. Ik weet niet of dat per se erg is, eigenlijk.
Allemaal leuk en aardig meneer met baard, maar als jij jezelf als neutraal ziet, dan is Van Hanegem een trouwe Ajax-supporter.quote:Op woensdag 20 november 2024 16:45 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Danny bant niemand, Danny is een held die daadwerkelijk nog wel neutraal kan nadenken.
Danny in FB / Bsky.app posts embedden, net als nu voor X?
Danny beschouwt BlueSky als in dezelfde categorie als Truth Social van Trump.
Waar het mis gaat zijn mods met een bias, en ook dat vind ik prima trouwens. Alleen dat kan wel tot leegloop leiden.
Stel je voor dat er modverkiezingen komen en dankzij mail-in-votes zijn in eens Chivaz/Eagles89 en ik mods van POL. En wij gaan bepalen wat wel of niet over Trump en Vance gezegd mag worden.
Maakt mij verder ook niet uit dat ik verbannen ben op POL, het kwam de circlejerk toch niet ten goede. Maar het enige wat ik wil voorkomen is dat er echt een echochamber ontstaat hier. Daar wint niemand wat mee.
Ja +1tjes win je daar mee, maar steeds verder gedistancieerd van de realiteit. Zoals dat Kamala zou winnen.
Dat zal nooit gebeuren. X is een Nieuws app en Bluesky is een Social Media app.quote:Op woensdag 20 november 2024 18:30 schreef koemleit het volgende:
Ik mis nog veel officiële account en bekende personen op bluesky.
X is hiervoor toch de standaard.
Ik bedoel hiermee Voetbalclubs, F1 teams, F1 Rijders, de FIFA, de FIA etc etc
maar ook ministers, staatssecretarissen etc
Nu is dat op X in 15 jaar opgebouwd, en snap ik goed dat dat de standaard is. Maar zolang deze niet in grote getalen ook op bluesky zitten. (en daar net zo actueel zijn als op twitter). Dan denk ik dat ik X nog steeds zal blijven gebruiken.
Al zit ik liever ook niet op een platform wat eigendom is van zo een koekwaus.
Ja de extreem-rechtsjes zien zich zogenaamd als neutraal. Hun echokamers als divers en alle anderen die zon extreem-rechtse echokamer minder waarderen zijn tegen de vrijheid van meningsuiting ofzo. Het is allemaal buitengewoon dom gelul.quote:Op woensdag 20 november 2024 20:40 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig meneer met baard, maar als jij jezelf als neutraal ziet, dan is Van Hanegem een trouwe Ajax-supporter.
Tja, toch gaat het gebeuren, ben ik bang. En het hoeft geen ramp te zijn. Nederland was begin 20e eeuw ook stevig verzuild. Ik weet niet of dat tot veel ellende heeft geleid eigenlijk.quote:Op woensdag 20 november 2024 20:34 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Ik denk dat dat om heel veel redenen niet wenselijk is voor de maatschappij. Mensen staan niet meer open voor andere ideeën, er valt geen gesprek meer te voeren, iedereen graaft zich in in zijn eigen hoekje en iedereen die niet in jouw hoekje zit is de vijand. Zo komen we toch nergens, behalve richting de idiote niveaus van polarisatie die de VS al jaren uit elkaar trekt
Wat betreft vrijheid van meningsuiting, is het interessant om op te merken dat de steun hiervoor verschoven is van een traditioneel links-liberaal standpunt naar een meer rechts standpunt in recente jaren. Dit heeft geleid tot nieuwe debatten over de grenzen van deze vrijheid.quote:Op woensdag 20 november 2024 21:16 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja de extreem-rechtsjes zien zich zogenaamd als neutraal. Hun echokamers als divers en alle anderen die zon extreem-rechtse echokamer minder waarderen zijn tegen de vrijheid van meningsuiting ofzo. Het is allemaal buitengewoon dom gelul.
Ik heb uitgezocht hoe het zit:quote:Op woensdag 20 november 2024 18:46 schreef epicbeardman het volgende:
[ x ]
Bijna 2 mil views voor deze post van HasanAbi, dat hij Elon Musk een defense contrator noemt. En Cenk binnenkort een MAGA petje opdoet.
Even gekeken, maar NPO, FOX NEWS, De Telegraaf, Volkskrant...quote:Op woensdag 20 november 2024 21:03 schreef KingRadler het volgende:
[..]
Dat zal nooit gebeuren. X is een Nieuws app en Bluesky is een Social Media app.
Twee totaal verschillende dingen.
Extreem-rechts met types als Musk heeft gewoon een onderwerp op gevonden waar ze heerlijk leugenachtig mee kunnen dwepen. Wat is vrijheid van meningsuiting voor rechts nou helemaal, bullshit kunnen pompen zonder enige consequentie.quote:Op woensdag 20 november 2024 21:25 schreef KingRadler het volgende:
[..]
Wat betreft vrijheid van meningsuiting, is het interessant om op te merken dat de steun hiervoor verschoven is van een traditioneel links-liberaal standpunt naar een meer rechts standpunt in recente jaren. Dit heeft geleid tot nieuwe debatten over de grenzen van deze vrijheid.
Als je kijkt in de Store zie je dat X een nieuws app is geen Social Media app.quote:Op woensdag 20 november 2024 21:31 schreef Wantie het volgende:
[..]
Even gekeken, maar NPO, FOX NEWS, De Telegraaf, Volkskrant...
Allemaal op Bluesky.
En dan heb ik maar enkele opgezocht.
Wat is dit nou weer voor onzin?quote:Op woensdag 20 november 2024 21:33 schreef KingRadler het volgende:
[..]
Als je kijkt in de Store zie je dat X een nieuws app is geen Social Media app.
Ze moeten stoppen om deze twee met elkaar te vergelijken.
X is absoluut geen nieuws app.quote:Op woensdag 20 november 2024 21:33 schreef KingRadler het volgende:
[..]
In de playstore staat X keurig tussen de social media apps, zoals Bluesky, Instagram, Facebook...quote:Op woensdag 20 november 2024 21:33 schreef KingRadler het volgende:
[..]
Cenk is een van de weinige aan democratische zijde die begrijpt dat de partij moet veranderen. En een ieder die op X blijft zal dat ook gaan beseffen. Je ziet nu ook dat Cenk steeds minder bullshit aan het lullen is en dat de wat rechtsere kiezer deze transformatie geweldig vind. Kortom langzaam maar zeker is er misschien kans op een redelijk midden. Het redelijke midden kan alleen bestaan met een dialoog. Trump heeft wat dat betreft de eerste stap gezet door voormalige democraten te omarmen en zelfs macht te geven.quote:Op woensdag 20 november 2024 18:46 schreef epicbeardman het volgende:
[ x ]
De volgende stap is dat de Republikeinen gaan nadenken over hoe ze hun partij moeten veranderen.quote:Op woensdag 20 november 2024 22:01 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Cenk is een van de weinige aan democratische zijde die begrijpt dat de partij moet veranderen. En een ieder die op X blijft zal dat ook gaan beseffen. Je ziet nu ook dat Cenk steeds minder bullshit aan het lullen is en dat de wat rechtsere kiezer deze transformatie geweldig vind. Kortom langzaam maar zeker is er misschien kans op een redelijk midden. Het redelijke midden kan alleen bestaan met een dialoog. Trump heeft wat dat betreft de eerste stap gezet door voormalige democraten te omarmen en zelfs macht te geven.
Er komt nu een discussie op gang en de mensen die dat niet willen vertrekken vooral naar BlueSky waar ze steeds dieper in hun eigen loopgraaf gaan zitten.
Die transformatie is ingezet onder Trump en is nog steeds gaande. Dat moet je nu onderhand toch wel zien lijkt mij. De democraten zijn wat dat betreft aan zet, die zullen toch met iets beters moeten komen dan wat ze nu te bieden hebben.quote:Op woensdag 20 november 2024 22:06 schreef Wantie het volgende:
[..]
De volgende stap is dat de Republikeinen gaan nadenken over hoe ze hun partij moeten veranderen.
Pas op met dat soort ketterse uitspraken. Blasfemie in onacceptabel.quote:Op donderdag 21 november 2024 00:15 schreef havanagila het volgende:
Misschien is het beter als jullie even een maandje zonder twitter doen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-11-2024 00:41:01 ]
Waarom wil je dat eigenlijk?quote:Op woensdag 20 november 2024 23:58 schreef Ulx het volgende:
Weet iemand hoelang het ongeveer duurt voordat je je archief kunt downloaden van X? Ik heb het vanmiddag opgestart, maar nog steeds geen bericht dat het klaar staat.
Ik heb het archief nodig om precies die reden: Tools kunnen maximaal 3200 tweets per keer deleten. Die tools lezen je archief uit, verbinden met X en verwijderen het.quote:Op donderdag 21 november 2024 01:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Waarom wil je dat eigenlijk?
Ik zou het liefst al mijn tweets enzo willen verwijderen. Iemand een tip hoe dat geautomatiseerd kan?
Trump, die zelf geen Republikein is, kaapt inderdaad de hele partij.quote:Op woensdag 20 november 2024 22:09 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Die transformatie is ingezet onder Trump en is nog steeds gaande. Dat moet je nu onderhand toch wel zien lijkt mij. De democraten zijn wat dat betreft aan zet, die zullen toch met iets beters moeten komen dan wat ze nu te bieden hebben.
MuskGOD staat natuurlijk boven elke wetquote:Op donderdag 21 november 2024 05:00 schreef QAnonn het volgende:
[ x ]
Disinformation = information we don't like.
Twitter verspreidt geen informatie, dat doen de mensen die op Twitter zitten.quote:Op donderdag 21 november 2024 05:06 schreef Wantie het volgende:
[..]
MuskGOD staat natuurlijk boven elke wet
Het wordt steeds gekkerquote:Op donderdag 21 november 2024 05:19 schreef QAnonn het volgende:
[..]
Twitter verspreidt geen informatie, dat doen de mensen die op Twitter zitten.
Top! Redact staat nu aan. En kun je meerdere keren draaien.quote:Op donderdag 21 november 2024 01:36 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik heb het archief nodig om precies die reden: Tools kunnen maximaal 3200 tweets per keer deleten. Die tools lezen je archief uit, verbinden met X en verwijderen het.
https://www.wikihow.com/Delete-All-Tweets
https://www.theverge.com/23833347/twitter-x-history-delete-how-to
Een hoop gedoe, maar het moet maar.
Vergeet de bots nietquote:Op donderdag 21 november 2024 05:19 schreef QAnonn het volgende:
[..]
Twitter verspreidt geen informatie, dat doen de mensen die op Twitter zitten.
Daar ga ik van heet weekend ook maar mee aan de slag. Net even een preview gedaan, duurt wel even, maar ok. Nog steeds geen archief binnen trouwens.quote:Op donderdag 21 november 2024 08:24 schreef capricia het volgende:
[..]
Top! Redact staat nu aan. En kun je meerdere keren draaien.
Heb verders geen archief hoeven te downloaden.
Inmiddels 1 jaar verwijderd. Gewoon met de app van Redact op mijn telefoon.quote:Op donderdag 21 november 2024 09:02 schreef Ulx het volgende:
[..]
Daar ga ik van heet weekend ook maar mee aan de slag. Net even een preview gedaan, duurt wel even, maar ok. Nog steeds geen archief binnen trouwens.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |