abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215636347
quote:
7s.gif Op woensdag 20 november 2024 16:10 schreef koemleit het volgende:
Ik mis de rechtse en de wappies toch wel op bluesky.

De discussies waren toch vaak een leuk onderdeel op X.

Blijkbaar is dat niet de mening die iedereen deelt.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_215636361
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2024 17:20 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Hahahaha ik ben die een keer tegengekomen, ik trapte er bijna in lol.
Dat is niet erg hoor, dat deden er wel meer. Dat is ook het punt van het account, het extremistische benadrukken waarin de wereld zich op dat moment bevond, met vleugje exaggeratie. :P

DHL en NS_Online trapte er zelfs in.
NS_Online ging heel serieus reageren op mijn verzoek om een treinwagon alleen voor "niet-gevaccineerden" te introduceren. Totdat ze veel backlash kregen en de tweet verwijderde.

twitter

Kijk dan hoe lief ik ben. Helaas ging ik pas 5 jan trending.

[ Bericht 15% gewijzigd door epicbeardman op 20-11-2024 17:45:34 ]
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_215636375
https://bsky.app/profile/robreiner.bsky.social/post/3lbdd54iogc2b

Voor de BlueSky liefhebbers binnen dit topic, wat vinden we van het niveau in de commentsectie van deze Bluesky post? De moderatie is imo best erbarmelijk. :N

Het is nu wachten op de eerste nieuwsartikelen die schrijven over het ondermaatse moderatiebeleid van BlueSky wat extreem-rechtse en haatvolle berichten laten staan.
De enige echte.
pi_215636393
Als ik nu ff snel naar de frontpage van BlueSky kijk zie ik 99% links gejank over van alles en nog wat, en superieur gedoe over dat rechts daar niet welkom is. Ondertussen is het op X andersom. En over Truth Social gaan we het gewoon niet hebben :')

Leuk man, al die polarisatie :') Iedere mening een eigen echo kamer. Zo komen we vast nader tot elkaar _O_
No amount of money ever bought a second of time.
  woensdag 20 november 2024 @ 17:46:48 #255
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_215636395
Het zit hoog blijkbaar
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_215636405
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2024 17:46 schreef TigerXtrm het volgende:
Als ik nu ff snel naar de frontpage van BlueSky kijk zie ik 99% links gejank over van alles en nog wat, en superieur gedoe over dat rechts daar niet welkom is. Ondertussen is het op X andersom. En over Truth Social gaan we het gewoon niet hebben :')

Leuk man, al die polarisatie :') Iedere mening een eigen echo kamer. Zo komen we vast nader tot elkaar _O_
QFT!! Wie kan er nu niet blij zijn in zo'n mooie wereld, kijk alleen al naar SpaceX. Gisteren mooi showtje gezien, over paar jaar de missie naar mars. (6 maanden zeggen ze al trouwens)
pi_215636507
quote:
10s.gif Op woensdag 20 november 2024 17:40 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Dat is niet erg hoor, dat deden er wel meer. Dat is ook het punt van het account, het extremistische benadrukken waarin de wereld zich op dat moment bevond, met vleugje exaggeratie. :P

DHL en NS_Online trapte er zelfs in.
NS_Online ging heel serieus reageren op mijn verzoek om een treinwagon alleen voor "niet-gevaccineerden" te introduceren. Totdat ze veel backlash kregen en de tweet verwijderde.

[ x ]

Kijk dan hoe lief ik ben. Helaas ging ik pas 5 jan trending.
Hahahaha, jammer dat je er mee bent gestopt. Altijd leuk om mensen erin te zien trappen.
pi_215636508
quote:
2s.gif Op woensdag 20 november 2024 17:42 schreef Rnie het volgende:
https://bsky.app/profile/robreiner.bsky.social/post/3lbdd54iogc2b

Voor de BlueSky liefhebbers binnen dit topic, wat vinden we van het niveau in de commentsectie van deze Bluesky post? De moderatie is imo best erbarmelijk. :N

Het is nu wachten op de eerste nieuwsartikelen die schrijven over het ondermaatse moderatiebeleid van BlueSky wat extreem-rechtse en haatvolle berichten laten staan.

Het ergste is ook nog eens, dat de BlueSky adepten welke ik een mooi en gezond platform gun, dit over henzelf afroepen. Ze gaan weg voor harde taal op "X" maar als je dat roept zijn er genoeg trollen die deze adepten ook wel eventjes willen trollen voor paar maanden.

Wat goed zou zijn is dat de BlueSky adepten nu eindelijk eens tot realisatie komen dat hen "groep" niet de grootste groep is op het internet, of ten tijde de verkiezingen (zie popular vote op letterlijk Hitler)
  Vis een optie? woensdag 20 november 2024 @ 18:16:39 #259
70532 loveli
N
pi_215636670
Gut, na een week of twee is de lol er wel af om te trollen op bsky en zit iedereen veilig op z'n eigen platform.
crap in = crap out
  woensdag 20 november 2024 @ 18:23:46 #260
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_215636720
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2024 18:16 schreef loveli het volgende:
Gut, na een week of twee is de lol er wel af om te trollen op bsky en zit iedereen veilig op z'n eigen platform.
Maar dat is jouw probleem toch niet? Ik snap niet zo goed waarom mensen hier zo moeilijk over doen . Niemand zegt dat jij op x of bsky moet toch? Laat mensen lekker zelf kiezen.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_215636781
Ik mis nog veel officiële account en bekende personen op bluesky.

X is hiervoor toch de standaard.
Ik bedoel hiermee Voetbalclubs, F1 teams, F1 Rijders, de FIFA, de FIA etc etc

maar ook ministers, staatssecretarissen etc

Nu is dat op X in 15 jaar opgebouwd, en snap ik goed dat dat de standaard is. Maar zolang deze niet in grote getalen ook op bluesky zitten. (en daar net zo actueel zijn als op twitter). Dan denk ik dat ik X nog steeds zal blijven gebruiken.

Al zit ik liever ook niet op een platform wat eigendom is van zo een koekwaus.
  woensdag 20 november 2024 @ 18:33:51 #262
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_215636802
quote:

Waarom zou dat moeten? Zoals het er nu naar uitziet gaan we tijden van digitale verzuiling tegemoet, voor zover dat niet al zo is. Ik weet niet of dat per se erg is, eigenlijk.
pi_215636866
quote:
7s.gif Op woensdag 20 november 2024 18:30 schreef koemleit het volgende:

Nu is dat op X in 15 jaar opgebouwd, en snap ik goed dat dat de standaard is. Maar zolang deze niet in grote getalen ook op bluesky zitten. (en daar net zo actueel zijn als op twitter). Dan denk ik dat ik X nog steeds zal blijven gebruiken.

Het probleem ligt dan ook dat diegene zoals Stephan King helemaal niet zitten te wachten op een reach van maar paar duizend volgers en het opnieuw opbouwen van een platform, terwijl ze zoals jij zegt sinds 2009 een followerbase hebben opgebouwd op Twitter/X.

Dit is ook de reden dat ze niet daadwerkelijk hen profielen verwijderen, ze zijn bang dat ze de volgers aantallen niet meer halen, als ze toch weer terug gaan naar Twitter/X.
Groot deel van alle volgers op Twitter voor alle accounts zijn dan wel inactief geworden door de jaren, mensen overleden, gestopt met het platform, gekochte bots.

Maar types die uitgesproken democraat zijn en inkomsten en hen reach benutten zoals HasanAbi, Destiny en andere "social" celebs zullen nooit en ook maar nooit volledig overstappen en hen X profiel verwijderen. Althans, het X/Twitter account is hen veel te machtig en dat kan ik ook wel begrijpen.

Cenk en HasanAbi krijgen soms 1/3 miljoen views per tweet. Dat gaan ze op geen enkel ander platform evenaren. Hen geilheid voor aandacht maakt alle andere platformen bij voorbaat al irrelevant. Die zullen never nooit "X" opgeven. En uiteindelijk blijven alle irrelevante mensen over die naar BlueSky gaan en zichzelf nog minder relevant maken.
pi_215636877
twitter

Bijna 2 mil views voor deze post van HasanAbi, dat hij Elon Musk een defense contrator noemt. En Cenk binnenkort een MAGA petje opdoet.
pi_215637182
quote:
15s.gif Op woensdag 20 november 2024 18:46 schreef epicbeardman het volgende:
[ x ]

Bijna 2 mil views voor deze post van HasanAbi, dat hij Elon Musk een defense contrator noemt. En Cenk binnenkort een MAGA petje opdoet.
Wel grappig dat Cenk Musk ziet als een politieke leider.

Het wordt steeds gekker.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_215637254
quote:

Ik zie niets van dat alles.
Ik denk dat Bluesky filtert op je voorkeuren.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  Vis een optie? woensdag 20 november 2024 @ 20:16:35 #267
70532 loveli
N
pi_215637521
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2024 18:23 schreef Puzzie het volgende:

[..]
Maar dat is jouw probleem toch niet? Ik snap niet zo goed waarom mensen hier zo moeilijk over doen . Niemand zegt dat jij op x of bsky moet toch? Laat mensen lekker zelf kiezen.
Bsky is mijn probleem zeker niet, ik kom er niet en iedereen die er wel een account wil hebben moet dat vooral doen.
crap in = crap out
pi_215637718
quote:
5s.gif Op woensdag 20 november 2024 18:33 schreef Tijn het volgende:

[..]
Waarom zou dat moeten? Zoals het er nu naar uitziet gaan we tijden van digitale verzuiling tegemoet, voor zover dat niet al zo is. Ik weet niet of dat per se erg is, eigenlijk.
Ik denk dat dat om heel veel redenen niet wenselijk is voor de maatschappij. Mensen staan niet meer open voor andere ideeën, er valt geen gesprek meer te voeren, iedereen graaft zich in in zijn eigen hoekje en iedereen die niet in jouw hoekje zit is de vijand. Zo komen we toch nergens, behalve richting de idiote niveaus van polarisatie die de VS al jaren uit elkaar trekt :N
No amount of money ever bought a second of time.
  woensdag 20 november 2024 @ 20:40:33 #269
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215637774
quote:
15s.gif Op woensdag 20 november 2024 16:45 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Danny bant niemand, Danny is een held die daadwerkelijk nog wel neutraal kan nadenken.

Danny in FB / Bsky.app posts embedden, net als nu voor X?
Danny beschouwt BlueSky als in dezelfde categorie als Truth Social van Trump.

Waar het mis gaat zijn mods met een bias, en ook dat vind ik prima trouwens. Alleen dat kan wel tot leegloop leiden.
Stel je voor dat er modverkiezingen komen en dankzij mail-in-votes zijn in eens Chivaz/Eagles89 en ik mods van POL. En wij gaan bepalen wat wel of niet over Trump en Vance gezegd mag worden.

Maakt mij verder ook niet uit dat ik verbannen ben op POL, het kwam de circlejerk toch niet ten goede. Maar het enige wat ik wil voorkomen is dat er echt een echochamber ontstaat hier. Daar wint niemand wat mee.

Ja +1tjes win je daar mee, maar steeds verder gedistancieerd van de realiteit. Zoals dat Kamala zou winnen.
Allemaal leuk en aardig meneer met baard, maar als jij jezelf als neutraal ziet, dan is Van Hanegem een trouwe Ajax-supporter.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  woensdag 20 november 2024 @ 21:03:01 #270
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_215638003
quote:
7s.gif Op woensdag 20 november 2024 18:30 schreef koemleit het volgende:

Dat zal nooit gebeuren. X is een Nieuws app en Bluesky is een Social Media app.
Twee totaal verschillende dingen.
pi_215638162
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2024 20:40 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Allemaal leuk en aardig meneer met baard, maar als jij jezelf als neutraal ziet, dan is Van Hanegem een trouwe Ajax-supporter.
Ja de extreem-rechtsjes zien zich zogenaamd als neutraal. Hun echokamers als divers en alle anderen die zon extreem-rechtse echokamer minder waarderen zijn tegen de vrijheid van meningsuiting ofzo. Het is allemaal buitengewoon dom gelul.
  woensdag 20 november 2024 @ 21:22:13 #272
12221 Tijn