Rechts weet dat ze gefactchecked worden, ze letten op wat ze posten.quote:Op dinsdag 19 november 2024 18:59 schreef Wantie het volgende:
[..]
Altijd leuk om anderen de schuld van alles te geven.
quote:Op dinsdag 19 november 2024 17:29 schreef epicbeardman het volgende:
Of dat er geroepen werd dat Elon een dood platform gekocht heeft, marktwaarde zoveel miljard minder. Maar nu ze de verkiezingen verloren was het toch in eens "X" dat de verkiezingen heeft "geturned"
Dat kan dus met dat protocol van Bluesky. Die willen het overdragen aan de IETF. Dan heb je gewoon een open standaard.quote:Op dinsdag 19 november 2024 18:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, heb ik gezien. Ik ben persoonlijk nooit zo'n fan van die tools die maken dat je hetzelfde post op twee sites, want je mist dan vaak comments op de een als je alleen naar de ander kijkt etc. Bovendien heeft elke site toch z'n eigen publiek en daarmee eigen content.
Maar desalniettemin interessant, hoor. Ik hoop nog steeds op een toekomst waarin alle social media verbonden is en je iedereen kunt volgen vanuit elke site, zodat je met een account op een platform toegang hebt tot alles. Technisch zou dat moeten kunnen.
Heb je je misdragen?quote:Op dinsdag 19 november 2024 18:59 schreef KingRadler het volgende:
Op Bluesky ben ik al gemute door de ANTI NFT/AI/CRYPTO Community
Ja, dat kan dus ook met ActivityPub, het protocol waar Mastodon op draaitquote:Op dinsdag 19 november 2024 19:01 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat kan dus met dat protocol van Bluesky. Die willen het overdragen aan de IETF. Dan heb je gewoon een open standaard.
Ik heb meer dan 10 jaar een account en heb 1 volgerquote:Op dinsdag 19 november 2024 18:57 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik ben al tijdje actief op X. En heb iets van 6.000 volgers. Maar als ik eens iets rapporteer doen ze er eigenlijk weinig mee.
Het lijkt niet zoveel zin te hebben om te rapporteren.
Al zal het met child abuse misschien anders liggen en grijpen ze daar wel op in? killalljews of killallniggers is echter geen probleem.
Jezus wat ziek.quote:Op dinsdag 19 november 2024 18:46 schreef HowardRoark het volgende:
Helaas heeft dit schijnbaar ook een plek op BlueSky, onder het bekende eufemisme van MAPs:
[ x ]
Zeker doen, het is een uitstekende plek over je te vergapen aan haatdrek en geschuimbek over rechtse politici en partijen, boeren of Israël. En daarnaast zullen vast ook nog genoeg inspirerende accounts zijn over de Islam en moslims.quote:Op dinsdag 19 november 2024 18:53 schreef xpompompomx het volgende:
Als ik dit toppa zo eens aanschouw lijkt het me een interessante site. Zal er ook eens een accountje aanmaken.
Lijkt me niet zoveel moeite om #killalljews en #killallniggers (of whatever, het is maar een voorbeeldje) automatisch te vlaggen.quote:Op dinsdag 19 november 2024 19:04 schreef loveli het volgende:
[..]
Ik heb meer dan 10 jaar een account en heb 1 volger![]()
De paar keer dat ik iets heb gerapporteerd werd daar wel wat mee gedaan (fake profiel, antisemitisme).
quote:Op dinsdag 19 november 2024 19:01 schreef KingRadler het volgende:
[..]
Rechts weet dat ze gefactchecked worden, ze letten op wat ze posten.
Het schijnt technisch onmogelijk te zijn om platte tekst op inhoud te filteren is mij ooit verteld door een Jurist op FOK wiens vriendin in de ICT werkzaam is.quote:Op dinsdag 19 november 2024 19:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Lijkt me niet zoveel moeite om #killalljews en #killallniggers (of whatever, het is maar een voorbeeldje) automatisch te vlaggen.
Maar goed. Freedom of Speech is in de VS wat anders dan hier.
Klopt, maar AT is wat flexibeler en minder belastend voor de infrastructuur. Bij Mastodon blijf je een beetje vast aan de oorspronkelijke server. Het is iets gelimiteerder wat dat betreft. Geen showstopper, maar het is ook niet heel uitnodigend.quote:Op dinsdag 19 november 2024 19:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, dat kan dus ook met ActivityPub, het protocol waar Mastodon op draaitEn in tegenstelling tot BlueSky's AT protocol, wordt ActivityPub al een hele tijd door verschillende diensten gebruikt. Dus waar BlueSky in theorie decentraal is, is ActivityPub dat in de praktijk.
Er zijn zelfs zulke usernames.quote:Op dinsdag 19 november 2024 19:09 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het schijnt technisch onmogelijk te zijn om platte tekst op inhoud te filteren is mij ooit verteld door een Jurist op FOK wiens vriendin in de ICT werkzaam is.
Dat zijn hashtags die ik nog nooit ben tegengekomen.quote:Op dinsdag 19 november 2024 19:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Lijkt me niet zoveel moeite om #killalljews en #killallniggers (of whatever, het is maar een voorbeeldje) automatisch te vlaggen.
Dat doet men niet meer, want dan zit men met gelijkgestemden in een real-life echokamer.quote:Op dinsdag 19 november 2024 19:10 schreef Rnie het volgende:
Eigenlijk jongens en meisjes van FOK mis ik die tijd dat op Twitter "Zometeen eten" "Zometeen een biertje doen", "Gezellig uit eten met de familie" de norm was van haast iedereen.
Waar kom je dit zoal tegen dan? Ik zie het namelijk nooit eigenlijk.quote:Op dinsdag 19 november 2024 19:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Lijkt me niet zoveel moeite om #killalljews en #killallniggers automatisch te vlaggen.
In comments.quote:Op dinsdag 19 november 2024 19:12 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Waar kom je dit zoal tegen dan? Ik zie het namelijk nooit eigenlijk.
Ja, alleen als iemand eens iets quote van een verwerpelijk individu als Nick Fuentes kun je met een paar keer klikken op behoorlijk walgelijke accounts terechtkomen, maar dat block ik dan ook gewoon meteen.
Houden zo!quote:Op dinsdag 19 november 2024 19:11 schreef loveli het volgende:
[..]
Dat zijn hashtags die ik nog nooit ben tegengekomen.
Dat dus. Voor mij hoeft dat niet.quote:Op dinsdag 19 november 2024 19:14 schreef capricia het volgende:
[..]
In comments.
Punt is dat dit kennelijk gewoon toegestaan wordt.
En daar moet je je wel prettig bij voelen. Bij deze vorm van freedom of speech.
Ik ben persoonlijk helemaal niet zo links, maar ik vind dit toch wel een grens over gaan.quote:
Normale mensen gaan ook niet in discussie met dat soort lui. In zo'n bubbel wil ik helemaal niet zitten. Gewoon niet. Ik vertik het te doen alsof dat normaal is.quote:Op dinsdag 19 november 2024 19:21 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik ben persoonlijk helemaal niet zo links, maar ik vind dit toch wel een grens over gaan.
Sommige termen moet je ook wel kennen. Zoals 'holohoax'. Dat de holocaust een grote hoax is, bedacht door joden om geld af te troggelen.
En dat is geen enkel probleem op X.
Dit gaat voor mij wel verder dan een links-rechts discussie of in welke bubbel je zit.
Het heeft ook helemaal niks met links-rechts te maken, dit soort absurde shit.quote:Op dinsdag 19 november 2024 19:21 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik ben persoonlijk helemaal niet zo links, maar ik vind dit toch wel een grens over gaan.
Ja precies. Dat is ook niet normaal.quote:Op dinsdag 19 november 2024 19:28 schreef Ulx het volgende:
[..]
Normale mensen gaan ook niet in discussie met dat soort lui. In zo'n bubbel wil ik helemaal niet zitten. Gewoon niet. Ik vertik het te doen alsof dat normaal is.
Persoonlijk ben ik een free speech absolutist, voel me er wel prettig bij. Al snap dat ik er vrij alleen voor staquote:Op dinsdag 19 november 2024 19:14 schreef capricia het volgende:
[..]
In comments.
Punt is dat dit kennelijk gewoon toegestaan wordt.
En daar moet je je wel prettig bij voelen. Bij deze vorm van freedom of speech.
Het is allemaal toegestaan op X. En je kunt dat gewoon als commentaar onder je tweet krijgen en er wordt niet echt wat aan gedaan.quote:Op dinsdag 19 november 2024 19:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het heeft ook helemaal niks met links-rechts te maken, dit soort absurde shit.
Ik vind holocaustontkenning en oproepen om bepaalde groepen te vermoorden niet echt iets voor mij.quote:Op dinsdag 19 november 2024 19:30 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Persoonlijk ben ik een free speech absolutist, voel me er wel prettig bij. Al snap dat ik er vrij alleen voor sta
Mits de hashtag een verzameling is van een groter debat, maar die kans is natuurlijk extreem klein.quote:Op dinsdag 19 november 2024 19:32 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is allemaal toegestaan op X. En je kunt dat gewoon als commentaar onder je tweet krijgen en er wordt niet echt wat aan gedaan.
Ik begrijp heel goed dat mensen X willen verlaten.
Je bedoelt dat ze ongestraft de klimaatleugen en onzin over nep-virussen willen verspreiden?quote:Op dinsdag 19 november 2024 18:55 schreef KingRadler het volgende:
In Nederland heeft X een slechte reputatie gekregen, vooral door de linkse media. Dit komt doordat zij geen controle hebben over het X-platform en dus geen nepnieuws kunnen verspreiden. Bovendien heeft links een enorme hekel aan het feit dat zij geen controle meer hebben omdat het platform gefactchecked wordt.
Maar klik je dan (onbewust) door bij die onderwerpen? Vanwege pure interesse wat die debielen dan schrijven? Denk dat dat ook vaak de grondslag is van het algoritme probleem wat vele ervaren.quote:Op dinsdag 19 november 2024 19:34 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vind holocaustontkenning en oproepen om bepaalde groepen te vermoorden niet echt iets voor mij.
En dit waren zomaar wat voorbeeldjes wat ik de afgelopen week her en der tegenkwam.
Nee. Niet perse.quote:Op dinsdag 19 november 2024 19:40 schreef Rnie het volgende:
[..]
Maar klik je dan (onbewust) door bij die onderwerpen? Vanwege pure interesse wat die debielen dan schrijven? Denk dat dat ook vaak de grondslag is van het algoritme probleem wat vele ervaren.
Je weet wel dat als je eenmaal dingen gaat verbieden dat andere mensen gaan roepen dat zij ook dingen verboden willen hebben en als je dat niet doet dat je racistisch bent? of een antisemiet of een moslimhater.quote:Op dinsdag 19 november 2024 19:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Nee. Niet perse.
Dit soort woorden in posts zijn soms gewoon het commentaar onder een tweet die ik (of iemand anders) plaats. Niet altijd gerelateerd aan het onderwerp.
Kennelijk is dat allemaal prima.
En als het je eigen tweet is, krijg je die troep dus ook in je meldingen. Want Ja, iemand reageert op je tweet.![]()
En ook al zou ik doorklikken of er op zoeken, het is voor X geen enkel probleem. Hele draadjes over de ontkenning van de holocaust bijvoorbeeld. Met plaatjes en al.
Het moderatiebeleid is echt wel veranderd. En niet altijd ten goede.
Op X zijn ook bepaalde zaken verboden. Dus dat kan nooit het argument zijn.quote:Op dinsdag 19 november 2024 19:59 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Je weet wel dat als je eenmaal dingen gaat verbieden dat andere mensen gaan roepen dat zij ook dingen verboden willen hebben en als je dat niet doet dat je racistisch bent? of een antisemiet of een moslimhater.
Daarom is het ook maar wachten totdat ze op BlueSky elkaar online koppesnellen. Binnenkort heb je de extremistische pro-israel kant en de extremistische pro-palestine op BlueSky. Dat zal dan ook een snelle ondergang teweeg brengen omdat de moderators geen "kant" willen kiezen.
Het is toch nooit goed? dat moet je zelf toch ook als mod weten?
Mwa op een kleinere userbase heeft modereren veel meer impact dan op een site waar miljoenen mensen per dag hen gal spuwen.quote:Op dinsdag 19 november 2024 20:04 schreef capricia het volgende:
[..]
Op X zijn ook bepaalde zaken verboden. Dus dat kan nooit het argument zijn.
Er zijn genoeg groeperingen die je heel graag buiten wil sluiten als je een normaal gezond kanaal wil zijn.quote:Op dinsdag 19 november 2024 20:13 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Mwa op een kleinere userbase heeft modereren veel meer impact dan op een site waar miljoenen mensen per dag hen gal spuwen.
Er hoeven nog maar 2/3 users verbannen te worden van POL en je hebt echt nog maar 1 geluid hier op FOK POL.
Op "X" zijn er zeker gelukkig zaken verboden, alleen op een kleine site zoals BlueSky is het gewoon erg gevaarlijk om 1 van deze groeperingen buiten te sluiten of niet gehoord te laten worden.
Pro-Trump mensen worden al sinds 2016 verbannen van "Twitter" destijds, van Reddit zijn subfora's verdwenen waardoor ze moeten uitwijken naar sites zoals.
https://communities.win/c/TheDonald/ https://greatawakening.win/ https://conspiracies.win/
De MAGAT's verbannen heeft alleen maar averechts gewerkt op Reddit bijvoorbeeld. Letterlijk heel reddit had voor 6 november nu het idee dat zij zouden gaan winnen.
Dat Israel/Palestine is iets waar ik mijzelf ook niet liever in meng, deze oorlog heeft de laatste tijd ook voor een splitsing gezorgd binnen de linkse kringen. Userbases. Het zijn slechte tijden voor linkse kringen. Eerst waren ze voornamelijk boos op de Trumpers/Elons & co. Maar nu zijn ze ook nog eens boos op elkaar.
HasanAbi vs Destiny vs Asmongold![]()
Geloof je dat soort legacy media dan wel?quote:Op dinsdag 19 november 2024 20:38 schreef Rnie het volgende:
Volgens het AD waren de afgelopen 24 uur 7500 BlueSky accounts die in het Nederlands posten.Wat een exodus zeg, mijn hemel.
MaAr Ze VeRTReKkEn DuS nIEt!!1!quote:Op dinsdag 19 november 2024 22:13 schreef capricia het volgende:
Misschien wel interessant om alle 'serieuze' vertrekkers in dit topic te posten.
Zag er nog een van 40.000 volgers:
[ x ]
Oproepen tot moord gebeurt dus wel op BleuSky alleen word het daar getolereerd zolang het de juiste mensen betreft.quote:Op dinsdag 19 november 2024 20:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Er zijn genoeg groeperingen die je heel graag buiten wil sluiten als je een normaal gezond kanaal wil zijn.
Holocaust-ontkenning, oproepen tot het vermoorden van bepaalde groepen, etc. Gewoon weg met die zooi. Zo moeilijk is het niet.
Met pro-trump heeft dat voor mij niet zoveel te maken. Vind het eerder heel naar dat dit erbij gehaald wordt. Want je zet mensen meteen in een kwaad daglicht.
De reden daarvoor is dat de meeste normale mensen helemaal niet zitten te wachten op lui die elk bericht over een foto van de Webb telescoop of over een remake van een film of over de eetgewoontes van een of andere zanger voorzien van tientallen politieke/complot/transfobe/anti-vegan/platte-aarde/LevePoetin opmerkingen.quote:Op woensdag 20 november 2024 11:28 schreef Chivaz het volgende:
Op X krijg je weerwoord en op BleuSky slechts schouderklopjes en mocht er weerwoord zijn word je tegenstander verwijderd.
Bijzondere zwart-wit gedachte hou je erop na.quote:Op woensdag 20 november 2024 10:38 schreef Ulx het volgende:
[..]
Geloof je dat soort legacy media dan wel?
Onzin. Ik heb menig 'neger' roeper of andere racistische drek gerapporteerd op Twitter en er gebeurde geen hol.quote:Op woensdag 20 november 2024 11:28 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Oproepen tot moord gebeurt dus wel op BleuSky alleen word het daar getolereerd zolang het de juiste mensen betreft.
Nogmaals het is niet zozeer dat men vertrekt omdat er geen fatsoen is op X of omdat het wemelt van de racisten.
Men vertrekt omdat men op BleuSky net zoals op Twitter vroeger ongegeneerd kan schelden zonder consequenties. Op X krijg je weerwoord en op BleuSky slechts schouderklopjes en mocht er weerwoord zijn word je tegenstander verwijderd.
De policy hanteren wordt al vaak gezien als 'censuur', maar ze zijn er toch echt zelf akkoord mee gegaan. Ik vraag mij altijd af dat wanneer iemand's familie voor van alles wordt uitgemaakt voor hun eigen huis of het dan ook nog steeds vrijheid van meningsuiting is, of dat er wel degelijk grenzen zijn als het aankomt op sociale interactie.quote:Op dinsdag 19 november 2024 20:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Er zijn genoeg groeperingen die je heel graag buiten wil sluiten als je een normaal gezond kanaal wil zijn.
Holocaust-ontkenning, oproepen tot het vermoorden van bepaalde groepen, etc. Gewoon weg met die zooi. Zo moeilijk is het niet.
Met pro-trump heeft dat voor mij niet zoveel te maken. Vind het eerder heel naar dat dit erbij gehaald wordt. Want je zet mensen meteen in een kwaad daglicht.
Ik denk dat het een glorieuze overwinning gaat worden voor Musk. Een platform zonder wokisme. Zonder linkse gutmensen.quote:Op woensdag 20 november 2024 12:49 schreef havanagila het volgende:
Steeds meer gekkies op X, steeds meer politici die gekkies op x uitbuiten....
Ik denk niet dat X nog lang bestaat.
Jawel joh, dat is juist de reden waarom twitter nu nog bestaat.quote:Op woensdag 20 november 2024 12:49 schreef havanagila het volgende:
Waarom denk je dat?quote:Op woensdag 20 november 2024 12:49 schreef havanagila het volgende:
Omdat bubbels vroeg of laat uit elkaar spatten. Kijk bijv. naar de hysterie rondom FVD, daar is ook niks meer van over. Al die malloten helemaal enthousiast, en nu heb je alleen nog Thierry. En drie keer raden waarom ie precies hetzelfde zegt als de wappies op X: uitbuiten die hap. Zelfde met Musk en Trumpquote:
Vind het niet te vergelijken met een politieke partij.quote:Op woensdag 20 november 2024 13:02 schreef havanagila het volgende:
[..]
Omdat bubbels vroeg of laat uit elkaar spatten. Kijk bijv. naar de hysterie rondom FVD, daar is ook niks meer van over. Al die malloten helemaal enthousiast, en nu heb je alleen nog Thierry. En drie keer raden waarom ie precies hetzelfde zegt als de wappies op X: uitbuiten die hap. Zelfde met Musk en Trump
Die gekkies krijgen vroeg of laat een andere obsessie en dan is het over.
Ik denk dat het op X een soort Truth Social gaat worden. Gewoon saai en oninteressant.quote:Op woensdag 20 november 2024 13:02 schreef havanagila het volgende:
[..]
Omdat bubbels vroeg of laat uit elkaar spatten. Kijk bijv. naar de hysterie rondom FVD, daar is ook niks meer van over. Al die malloten helemaal enthousiast, en nu heb je alleen nog Thierry. En drie keer raden waarom ie precies hetzelfde zegt als de wappies op X: uitbuiten die hap. Zelfde met Musk en Trump
Die gekkies krijgen vroeg of laat een andere obsessie en dan is het over.
Naja, Trump gebruikt X voor z'n stemmen, en Musk heeft het alleen gekocht vanwege AI. Minder gebruikers: minder winst: meer wappie.quote:Op woensdag 20 november 2024 13:05 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Vind het niet te vergelijken met een politieke partij.
Ben wel benieuwd hoe het gaat lopen verder de komende jaren met Trump en Musk, en hoe het er over 4 jaar bij staat bij X.
Maar zie ze voorlopig niet ten onder gaan.
Dat klopt, dat is op Twitter ook gewoon toegestaan en het werkt gelukkig beide kanten op. Op Bleusky daarentegen word daar streng op gemodereerd alleen gebeurt het modereren maar één kant op.quote:Op woensdag 20 november 2024 12:30 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Onzin. Ik heb menig 'neger' roeper of andere racistische drek gerapporteerd op Twitter en er gebeurde geen hol.
Gelukkig is de andere kant niet zo snel getriggerd, die barsten niet direct in janken uit, die gaan niet direct roepen dan er lui moeten worden gecanceld.quote:Op woensdag 20 november 2024 13:12 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat klopt, dat is op Twitter ook gewoon toegestaan en het werkt gelukkig beide kanten op. Op Bleusky daarentegen word daar streng op gemodereerd alleen gebeurt het modereren maar één kant op.
Dat klopt, die verlaten het platform en gaan naar BleuSky om daar vervolgens met bescherming van de moderatie wel uit delen maar niets incasseren. Kortom het oude Twitter is weer springlevend waar je heerlijk racistisch kan zijn en zelfs openlijk uit kunt komen dat je van kleine kinderen houd zonder tegenspraak.quote:Op woensdag 20 november 2024 13:14 schreef Ulx het volgende:
[..]
Gelukkig is de andere kant niet zo snel getriggerd, die barsten niet direct in janken uit, die gaan niet direct roepen dan er lui moeten worden gecanceld.
Of niet soms?
Die mensen zijn niet klaar met racisme, daar hebben ze geen enkel probleem mee, het is de tegenspraak. Dat vinden ze vooral vervelend.quote:Op woensdag 20 november 2024 13:17 schreef Vis1980 het volgende:
Je zou het maar belangrijk vinden dat racisme blijft staan op een website en dan mensen die zelf daar weg gaan belachelijk maken dat ze daar wel eens klaar mee zijn. Niet iedereen hoeft onder elk bericht maar altijd die boze 'alfa' mannetjes tekeer te zien gaan alsof het kleuters zijn. Een goed debat heeft moderatie nodig als de aanwezigen hun fatsoen niet op orde kunnen houden.
Wat is dit nou voor gelul.quote:Op woensdag 20 november 2024 13:18 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat klopt, die verlaten het platform en gaan naar BleuSky om daar vervolgens met bescherming van de moderatie wel uit delen maar niets incasseren. Kortom het oude Twitter is weer springlevend waar je heerlijk racistisch kan zijn en zelfs openlijk uit kunt komen dat je van kleine kinderen houd zonder tegenspraak.
Er worden 500 miljoen posts per dag geplaatst op X. Het kan gewoon niet waar zijn dat er onder ELKE X-post haatvolle content staat. Ik snap niet zo goed (nouja, eigenlijk wel) waarom dat het standaard riedeltje is binnen dit topic.quote:Op woensdag 20 november 2024 13:17 schreef Vis1980 het volgende:
Niet iedereen hoeft onder elk bericht maar altijd die boze 'alfa' mannetjes tekeer te zien gaan alsof het kleuters zijn. Een goed debat heeft moderatie nodig als de aanwezigen hun fatsoen niet op orde kunnen houden.
De waarheid, racisme en openlijk er voor uit te komen dat je pedofiel bent kan gewoon op BleuSky.quote:Op woensdag 20 november 2024 13:24 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Wat is dit nou voor gelul.
Zal Elon dadelijk nog truth social gaan overnemen en integreren met x?quote:Op woensdag 20 november 2024 13:07 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik denk dat het op X een soort Truth Social gaat worden. Gewoon saai en oninteressant.
Ja, ik zou daar ook op modereren, ben daar ook geen fan van. Vreemd is wel weer dat je dit maar weer een kant op kan zien, want nu is de moderatie op persoonlijke titel van Musk en ook maar in een richting, dus ik snap je beargumentering niet zo. Je beticht een andere service voor iets wat Twitter nu precies doet. Overigens kom ik al bijna nooit op Twitter of Facebook. Ook Bluesky zal mij niet zien.quote:Op woensdag 20 november 2024 13:21 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Die mensen zijn niet klaar met racisme, daar hebben ze geen enkel probleem mee, het is de tegenspraak. Dat vinden ze vooral vervelend.
Als je een “skeet” kan plaatsen waar je stelt dat witte welgestelde mannen een existentiële bedreiging vormen voor de democratie en er word instemmend gereageerd dan was het vermeende racisme op X toch nooit het probleem?
Ja, juist op politieke zaken heb je moderatie nodig, als men met elkaar over een hobby praat weet men nog vaak het fatsoen te bewaren.quote:Op woensdag 20 november 2024 13:24 schreef Rnie het volgende:
[..]
Er worden 500 miljoen posts per dag geplaatst op X. Het kan gewoon niet waar zijn dat er onder ELKE X-post haatvolle content staat. Ik snap niet zo goed (nouja, eigenlijk wel) waarom dat het standaard riedeltje is binnen dit topic.
Chinese x-posts omtrent Stranger Things of omtrent whatever worden nooit in ogenschouw genomen hier. Het enige kader wat er klaarblijkelijk is, om de argumentatie dat X zo kut is, kracht bij te zetten, zijn de legio voorbeelden van politiek getinte posts. Constant gelul omtrent links-rechts, woke-niet woke, vaccin-geen vaccin is echt niet de norm bij X.
Je hebt vast een voorbeeld?quote:Op woensdag 20 november 2024 13:30 schreef Chivaz het volgende:
[..]
De waarheid, racisme en openlijk er voor uit te komen dat je pedofiel bent kan gewoon op BleuSky.
Zolang het racisme maar de juiste kant op gaat word het zelfs nog toegejuicht.
Ik zal het je sterker vertellen,. Er zijn zelfs mensen die een pedofiel in hun administratie opnemen. Ook jammer dat de fans hier niet begrijpen wat voor belangenstrengelingen er gaande zijn sinds Musk zich persoonlijk met Twitter bemoeid en ook behoorlijk wat politieke macht heeft. In diezelfde administratie waar die pedofiel ook in zit.quote:Op woensdag 20 november 2024 13:30 schreef Chivaz het volgende:
[..]
De waarheid, racisme en openlijk er voor uit te komen dat je pedofiel bent kan gewoon op BleuSky.
Zolang het racisme maar de juiste kant op gaat word het zelfs nog toegejuicht.
Dus als je je afzijdig zou houden van het eeuwenoude gelul omtrent politiek op Social Media is er dus niks aan de hand. Wat er nu gebeurd is dat mensen constant als ramptoerist tussen strijdende kampen staan en dan zeggen: Dit is eigenlijk helemaal niet leuk he?quote:Op woensdag 20 november 2024 13:34 schreef Vis1980 het volgende:
Ja, juist op politieke zaken heb je moderatie nodig, als men met elkaar over een hobby praat weet men nog vaak het fatsoen te bewaren.
Jazeker.quote:Op woensdag 20 november 2024 13:34 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Je hebt vast een voorbeeld?
Weet je dat zo zeker?quote:Op woensdag 20 november 2024 13:37 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik zal het je sterker vertellen,. Er zijn zelfs mensen die een pedofiel in hun administratie opnemen. Ook jammer dat de fans hier niet begrijpen wat voor belangenstrengelingen er gaande zijn sinds Musk zich persoonlijk met Twitter bemoeid en ook behoorlijk wat politieke macht heeft. In diezelfde administratie waar die pedofiel ook in zit.
Je bronnen zijn allemaal van X. Heb je ook direct links van Bluesky?quote:Op woensdag 20 november 2024 13:42 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Jazeker.
[ x ]
[ x ]
[ x ]
En ik durf te wedden als ik zelf BleuSky ga doorspitten ik nog meer ronduit racistische content kan vinden. Dat is helaas inherent aan de extreem linkse zijde van het politieke spectrum. Nogmaals ze hebben geen problemen met racisme, slechts welke kant het opgaat en of er weerwoord is.
Rustig aan, beste jongen. Je kunt simpelweg niet stellen dat het een 'feit' is, logisch dus dat die meid terug moet komen op haar stellige claim.quote:
Wat is bluesky?quote:Op woensdag 20 november 2024 13:42 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Jazeker.
[ x ]
[ x ]
[ x ]
En ik durf te wedden als ik zelf BleuSky ga doorspitten ik nog meer ronduit racistische content kan vinden. Dat is helaas inherent aan de extreem linkse zijde van het politieke spectrum. Nogmaals ze hebben geen problemen met racisme, slechts welke kant het opgaat en of er weerwoord is.
Tsja, ik denk dat niemand de illusie koestert dat er Bluesky louter good guys zitten. Ook zal je mij nooit zien beweren dat er geen linkse pedofielen bestaan.quote:Op woensdag 20 november 2024 13:42 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Jazeker.
[ x ]
[ x ]
[ x ]
Zou je deze post niet aan VIS moeten richten Koos ipv aan mij? Ik stel namelijk niet dat Geatz een pedofiel is.quote:Op woensdag 20 november 2024 13:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Rustig aan, beste jongen. Je kunt simpelweg niet stellen dat het een 'feit' is, logisch dus dat die meid terug moet komen op haar stellige claim.
Ben benieuwd of het onderzoek dat naar hem is gedaan nog naar buiten komt. Zou wel terecht zijn, gezien zijn bestuurlijke aspiraties.
Ik richt hem aan jou omdat je al in twee topics triomfantelijk dat fragment postte. Alsof je daarmee denkt aan te tonen dat Gaetz onschuldig is. Hint: dat doet het niet.quote:Op woensdag 20 november 2024 13:53 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Zou je deze post niet aan VIS moeten richten Koos ipv aan mij? Ik stel namelijk niet dat Geatz een pedofiel is.
Yep ieder zijn ding, maar om te stellen dat je het platform verlaat vanwege racisme etc om dan vervolgens op BlueSky te zitten waar het racisme gewoon word toegestaan vind ik een beetje krom.quote:Op woensdag 20 november 2024 13:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tsja, ik denk dat niemand de illusie koestert dat er Bluesky louter good guys zitten. Ook zal je mij nooit zien beweren dat er geen linkse pedofielen bestaan.
In mijn Bluesky-bubbeltje is er in elk geval een stuk minder haat dan in m'n Twitterfeed. Mij bevalt het wel. Maar als iemand de voorkeur geeft aan Twitter, dan is dat ook helemaal prima. Ieder z'n ding.
Het gaat mij uitsluitend op het gebruiksplezier. Als ik Twitter open, word ik geconfronteerd met een eindeloze stroom van hatelijke berichten, met name gericht tegen (linkse) politici en nieuwsmedia. En als ik het waag om ergens op te reageren, dan word ik meteen aangevallen omdat ik tuig ben van DGP Media en ik bewust leugens verspreid.quote:Op woensdag 20 november 2024 13:55 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Yep ieder zijn ding, maar om te stellen dat je het platform verlaat vanwege racisme etc om dan vervolgens op BlueSky te zitten waar het racisme gewoon word toegestaan vind ik een beetje krom.
Ik heb met jou altijd de bewondering dat iemand zo een fanboy kan zijn wanneer het aankomt op een social media platform. Tijdens gamen genoeg mensen gezien die zo deden over hun favoriete platform, maar iemand die butthurt is bij kritiek op Twitter en dan dan meteen moet verdedigen (al heel wat topics lang) dat is voor mij net alsof iemand in een Pindakaas-topic achter de mensen aan gaat die pindakaas niet lekker vinden.quote:Op woensdag 20 november 2024 13:39 schreef Rnie het volgende:
[..]
Dus als je je afzijdig zou houden van het eeuwenoude gelul omtrent politiek op Social Media is er dus niks aan de hand. Wat er nu gebeurd is dat mensen constant als ramptoerist tussen strijdende kampen staan en dan zeggen: Dit is eigenlijk helemaal niet leuk he?
Ligt eraan waar je jezelf begeeft. Blijkbaar zoek je het op, doe ik ook hoor alleen heb ik blijkbaar een wat dikkere huid.quote:Op woensdag 20 november 2024 14:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het gaat mij uitsluitend op het gebruiksplezier. Als ik Twitter open, word ik geconfronteerd met een eindeloze stroom van hatelijke berichten, met name gericht tegen (linkse) politici en nieuwsmedia. En als ik het waag om ergens op te reageren, dan word ik meteen aangevallen omdat ik tuig ben van DGP Media en ik bewust leugens verspreid.
Daar heb ik helemaal geen zin in. Blij dus dat er met Bluesky een werkbaar alternatief voorhanden lijkt.
Iemand is altijd onschuldig tot het tegendeel is bewezen Koos, vooral jij als journalist zou dat beter moeten weten dan een simpele arbeider zoals ik.quote:Op woensdag 20 november 2024 13:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik richt hem aan jou omdat je al in twee topics triomfantelijk dat fragment postte. Alsof je daarmee denkt aan te tonen dat Gaetz onschuldig is. Hint: dat doet het niet.
Het probleem is vooral dat er niet aan is te ontsnappen. Zelfs onder een simpel bericht van het AD volgt een stroom van hatelijkheden. Jan Paternotte merkt iets op over de crisis binnen het kabinet en wat volgt zijn 400 agressieve kutreacties.quote:Op woensdag 20 november 2024 14:04 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ligt eraan waar je jezelf begeeft. Blijkbaar zoek je het op, doe ik ook hoor alleen heb ik blijkbaar een wat dikkere huid.
Dat is dan ook precies wat ik in mijn initiële betoog. Daarom stelde ik ook dat het terecht is dat die dame zichzelf corrigeerde, al dan niet gedwongen.quote:Op woensdag 20 november 2024 14:06 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Iemand is altijd onschuldig tot het tegendeel is bewezen Koos, vooral jij als journalist zou dat beter moeten weten dan een simpele arbeider zoals ik.
Dan nog richte je de post aan de verkeerde persoon, want ik heb nergens bevestigd of ontkent dat Geatz schuldig is.quote:Op woensdag 20 november 2024 14:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat is dan ook precies wat ik in mijn initiële betoog. Daarom stelde ik ook dat het terecht is dat die dame zichzelf corrigeerde, al dan niet gedwongen.
Beetje opletten, Willempie.
Jan Paternotte is alles behalve heilig. En als ik zie wat voor een bakken stront Faber en Wierd Duk bijvoorbeeld over hun heen hebben gekregen de afgelopen maanden dan valt het voor Jan Paternotte nog reuze mee. Van de alom bekende nazi vergelijkingen tot erger.quote:Op woensdag 20 november 2024 14:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het probleem is vooral dat er niet aan is te ontsnappen. Zelfs onder een simpel bericht van het AD volgt een stroom van hatelijkheden. Jan Paternotte merkt iets op over de crisis binnen het kabinet en wat volgt zijn 400 agressieve kutreacties.
Dat heeft niks met 'dikkere huid' te maken, zulke agressieve negativiteit is gewoon geen flikker aan. Maar misschien word je daar vrolijk van een haal je daar energie uit, dat kan.
Jouw manier van posten is dan ook onderdeel van waarom reageren op internet vaak vermoeiend is. Nooit iets toegeven, nooit iets rectificeren, altijd met gestrekt been een topic inkomen en vooral desinformatie rondstrooien.quote:Op woensdag 20 november 2024 14:11 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dan nog richte je de post aan de verkeerde persoon, want ik heb nergens bevestigd of ontkent dat Geatz schuldig is.
Ik snap het wel hoor, je wilde weer even scoren maar dat ging deze keer even niet.
Ja, echt heel raar.quote:Op woensdag 20 november 2024 14:02 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik heb met jou altijd de bewondering dat iemand zo een fanboy kan zijn wanneer het aankomt op een social media platform. Tijdens gamen genoeg mensen gezien die zo deden over hun favoriete platform, maar iemand die butthurt is bij kritiek op Twitter en dan dan meteen moet verdedigen (al heel wat topics lang) dat is voor mij net alsof iemand in een Pindakaas-topic achter de mensen aan gaat die pindakaas niet lekker vinden.
Ik geef slechts wat ik ontvang. Wees fatsoenlijk tegen mij en je krijgt fatsoen terug. Zo moeilijk is het allemaal niet.quote:Op woensdag 20 november 2024 14:14 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Jouw manier van posten is dan ook onderdeel van waarom reageren op internet vaak vermoeiend is. Nooit iets toegeven, nooit iets rectificeren, altijd met gestrekt been een topic inkomen en vooral desinformatie rondstrooien.
Als je jankt over de Donald Duck dan mag je wel wat schijt over je heen krijgenquote:Op woensdag 20 november 2024 14:14 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Jan Paternotte is alles behalve heilig. En als ik zie wat voor een bakken stront Faber en Wierd Duk bijvoorbeeld over hun heen hebben gekregen de afgelopen maanden dan valt het voor Jan Paternotte nog reuze mee. Van de alom bekende nazi vergelijkingen tot erger.
Het werkt gelukkig beiden kanten op, het valt je nu gewoon op omdat eerst alleen rechts werd gemodereerd op Twitter.
Heb je het over de hilarische omvolking van duckstad? Ja een ieder die daar in mee ging verdient inderdaad alles wat ze ontvangen hebben lol.quote:Op woensdag 20 november 2024 14:18 schreef Questular het volgende:
[..]
Als je jankt over de Donald Duck dan mag je wel wat schijt over je heen krijgen
Ja, die kennen we nog van de dagen rondom 6 januari.quote:Op woensdag 20 november 2024 14:18 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik geef slechts wat ik ontvang. Wees fatsoenlijk tegen mij en je krijgt fatsoen terug. Zo moeilijk is het allemaal niet.
Zelfs Musk heeft een community note gekregen. Wat wil je nog meer?quote:Op woensdag 20 november 2024 14:20 schreef Vis1980 het volgende:
En ook dat gezeur als 'het werkt twee kanten op', terwijl er nu een meneer op persoonlijke titel modereert waar ie zin in heeft, en hij zelfs onderdeel is van 'een kant'. Je krijgt ook regelmatig als eerste post een stukje desinformatie of haatdragende teksten van de man zelf. Al dat jarenlange gejank dat de NOS bijvoorbeeld propaganda is en Twitter een politieke voorkeur had en Soros zich teveel bemoeide met politiek, maar nu gaat men vol in met een man die van Twitter een propagandakanaal heeft gemaakt, zelfs de directe politiek in is gegaan en dan is het ineens 'werkt twee kanten op'.
Wat een clowns.
Wierd Duk is vooral meester in het uitdelen en zijn trollenleger afsturen op zijn vermeende 'vijanden'. Waag het vooral niet om je kritisch uit te laten over Sint Wierd, want dan ben je de volgende 48 uur bezig met het opschonen van je mentions.quote:Op woensdag 20 november 2024 14:14 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Jan Paternotte is alles behalve heilig. En als ik zie wat voor een bakken stront Faber en Wierd Duk bijvoorbeeld over hun heen hebben gekregen de afgelopen maanden dan valt het voor Jan Paternotte nog reuze mee. Van de alom bekende nazi vergelijkingen tot erger.
Het werkt gelukkig beiden kanten op, het valt je nu gewoon op omdat eerst alleen rechts werd gemodereerd op Twitter.
Ga vooral het hele punt voorbij...quote:Op woensdag 20 november 2024 14:21 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Zelfs Musk heeft een community note gekregen. Wat wil je nog meer?
Waar ik ronduit toegaf dat het enorm dom was om het capitool te bestormen? Je kan het opzoeken hoor als de zoekmachine zo ver terug gaat.quote:Op woensdag 20 november 2024 14:20 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ja, die kennen we nog van de dagen rondom 6 januari.
Het platform van Musk staat er qua gebruikers zeer goed voor. Het zal ook het meest relevante platform blijven, zeker de komende 4 jaar nog met Trump als president. Het is ook veruit het platform met het meeste bereik dus ook politici zullen liever op X willen blijven dan in de echoput Bluesky.quote:Op woensdag 20 november 2024 14:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wierd Duk is vooral meester in het uitdelen en zijn trollenleger afstuur op zijn zogenaamde 'vijanden'. Waag het vooral niet om je kritisch uit te laten over Sint Wierd, want dan ben je de volgende 48 uur bezig met het opschonen van je mentions.
Nogmaals, de andere kant is inderdaad niet heilig. Maar Twitter wordt gedomineerd door haters. En ja, daarin zit wel degelijk verschil. Onder berichten van Duk vind je vooral gelijkgestemden, die hem complimenteren. Dat staat mensen uiteraard vrij, heel fijn voor Duk. Maar Paternotte en gelijkgestemde politici krijgt louter stront over zich heen.
Wijs gerust met een vinger naar de 'andere kant'. Ik heb geen trek meer in dat eeuwige gescheld en getier en vindt in Bluesky een gemoedelijker alternatief. Dat het platform van Musk gebruikers verliest is een bijkomstig voordeel.
En ik wens de gebruikers op Twitter veel succes.quote:Op woensdag 20 november 2024 14:29 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het platform van Musk staat er qua gebruikers zeer goed voor. Het zal ook het meest relevante platform blijven, zeker de komende 4 jaar nog met Trump als president. Het is ook veruit het platform met het meeste bereik dus ook politici zullen liever op X willen blijven dan in de echoput Bluesky.
Obama haalde 65 miljoen stemmen in 2012, Harris haalt er nu bijna 10 miljoen meer.quote:Op woensdag 20 november 2024 14:25 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Waar ik ronduit toegaf dat het enorm dom was om het capitool te bestormen? Je kan het opzoeken hoor als de zoekmachine zo ver terug gaat.
Waar ik alleen niet in mee ben gegaan is het idee dat het de veiligste verkiezingen ooit waren.
Ik ben alleen maar gesterkt in dat idee nu blijkt dat Biden nog steeds de absolute recordhouder is qua aantal stemmen. Je hebt echt een mooi licht stijgende lijn vanaf Obama tot aan Harris met een enorme outlier voor Biden.
Biden die nauwelijks campagne voerde maar toch miraculeus de verkiezingen won met een enorme aantal stemmen die zelfs niet gehaald werden door Obama.
Omdat er nauwelijks bewijs is dat de verkiezingen oneerlijk zijn verlopen moet ik zeggen dat ze inderdaad eerlijk zijn verlopen.
Maar of ik het ook geloof is een ander verhaal.
Een microblogging service, voortgekomen uit een project van Twitter om een decentraal systeem op te zetten. Bluesky was een proof-of-concept om te kijken of het zou gaan werken. En voordat Musk Twitter kocht werd dat een eigen bedrijfje, En kreeg hij het dus niet in handen, En sinds een paar weken groeien ze als een malle. Er komen daar tussen de 500.000 en 1 miljoen gebruikers per dag bij en ook grote accounts van X zijn over of bezig daarheen te gaan.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |