Het is allemaal toegestaan op X. En je kunt dat gewoon als commentaar onder je tweet krijgen en er wordt niet echt wat aan gedaan.quote:Op dinsdag 19 november 2024 19:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het heeft ook helemaal niks met links-rechts te maken, dit soort absurde shit.
Ik vind holocaustontkenning en oproepen om bepaalde groepen te vermoorden niet echt iets voor mij.quote:Op dinsdag 19 november 2024 19:30 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Persoonlijk ben ik een free speech absolutist, voel me er wel prettig bij. Al snap dat ik er vrij alleen voor sta
Mits de hashtag een verzameling is van een groter debat, maar die kans is natuurlijk extreem klein.quote:Op dinsdag 19 november 2024 19:32 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is allemaal toegestaan op X. En je kunt dat gewoon als commentaar onder je tweet krijgen en er wordt niet echt wat aan gedaan.
Ik begrijp heel goed dat mensen X willen verlaten.
Je bedoelt dat ze ongestraft de klimaatleugen en onzin over nep-virussen willen verspreiden?quote:Op dinsdag 19 november 2024 18:55 schreef KingRadler het volgende:
In Nederland heeft X een slechte reputatie gekregen, vooral door de linkse media. Dit komt doordat zij geen controle hebben over het X-platform en dus geen nepnieuws kunnen verspreiden. Bovendien heeft links een enorme hekel aan het feit dat zij geen controle meer hebben omdat het platform gefactchecked wordt.
Maar klik je dan (onbewust) door bij die onderwerpen? Vanwege pure interesse wat die debielen dan schrijven? Denk dat dat ook vaak de grondslag is van het algoritme probleem wat vele ervaren.quote:Op dinsdag 19 november 2024 19:34 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vind holocaustontkenning en oproepen om bepaalde groepen te vermoorden niet echt iets voor mij.
En dit waren zomaar wat voorbeeldjes wat ik de afgelopen week her en der tegenkwam.
Nee. Niet perse.quote:Op dinsdag 19 november 2024 19:40 schreef Rnie het volgende:
[..]
Maar klik je dan (onbewust) door bij die onderwerpen? Vanwege pure interesse wat die debielen dan schrijven? Denk dat dat ook vaak de grondslag is van het algoritme probleem wat vele ervaren.
Je weet wel dat als je eenmaal dingen gaat verbieden dat andere mensen gaan roepen dat zij ook dingen verboden willen hebben en als je dat niet doet dat je racistisch bent? of een antisemiet of een moslimhater.quote:Op dinsdag 19 november 2024 19:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Nee. Niet perse.
Dit soort woorden in posts zijn soms gewoon het commentaar onder een tweet die ik (of iemand anders) plaats. Niet altijd gerelateerd aan het onderwerp.
Kennelijk is dat allemaal prima.
En als het je eigen tweet is, krijg je die troep dus ook in je meldingen. Want Ja, iemand reageert op je tweet.![]()
En ook al zou ik doorklikken of er op zoeken, het is voor X geen enkel probleem. Hele draadjes over de ontkenning van de holocaust bijvoorbeeld. Met plaatjes en al.
Het moderatiebeleid is echt wel veranderd. En niet altijd ten goede.
Op X zijn ook bepaalde zaken verboden. Dus dat kan nooit het argument zijn.quote:Op dinsdag 19 november 2024 19:59 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Je weet wel dat als je eenmaal dingen gaat verbieden dat andere mensen gaan roepen dat zij ook dingen verboden willen hebben en als je dat niet doet dat je racistisch bent? of een antisemiet of een moslimhater.
Daarom is het ook maar wachten totdat ze op BlueSky elkaar online koppesnellen. Binnenkort heb je de extremistische pro-israel kant en de extremistische pro-palestine op BlueSky. Dat zal dan ook een snelle ondergang teweeg brengen omdat de moderators geen "kant" willen kiezen.
Het is toch nooit goed? dat moet je zelf toch ook als mod weten?
Mwa op een kleinere userbase heeft modereren veel meer impact dan op een site waar miljoenen mensen per dag hen gal spuwen.quote:Op dinsdag 19 november 2024 20:04 schreef capricia het volgende:
[..]
Op X zijn ook bepaalde zaken verboden. Dus dat kan nooit het argument zijn.
Er zijn genoeg groeperingen die je heel graag buiten wil sluiten als je een normaal gezond kanaal wil zijn.quote:Op dinsdag 19 november 2024 20:13 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Mwa op een kleinere userbase heeft modereren veel meer impact dan op een site waar miljoenen mensen per dag hen gal spuwen.
Er hoeven nog maar 2/3 users verbannen te worden van POL en je hebt echt nog maar 1 geluid hier op FOK POL.
Op "X" zijn er zeker gelukkig zaken verboden, alleen op een kleine site zoals BlueSky is het gewoon erg gevaarlijk om 1 van deze groeperingen buiten te sluiten of niet gehoord te laten worden.
Pro-Trump mensen worden al sinds 2016 verbannen van "Twitter" destijds, van Reddit zijn subfora's verdwenen waardoor ze moeten uitwijken naar sites zoals.
https://communities.win/c/TheDonald/ https://greatawakening.win/ https://conspiracies.win/
De MAGAT's verbannen heeft alleen maar averechts gewerkt op Reddit bijvoorbeeld. Letterlijk heel reddit had voor 6 november nu het idee dat zij zouden gaan winnen.
Dat Israel/Palestine is iets waar ik mijzelf ook niet liever in meng, deze oorlog heeft de laatste tijd ook voor een splitsing gezorgd binnen de linkse kringen. Userbases. Het zijn slechte tijden voor linkse kringen. Eerst waren ze voornamelijk boos op de Trumpers/Elons & co. Maar nu zijn ze ook nog eens boos op elkaar.
HasanAbi vs Destiny vs Asmongold![]()
Geloof je dat soort legacy media dan wel?quote:Op dinsdag 19 november 2024 20:38 schreef Rnie het volgende:
Volgens het AD waren de afgelopen 24 uur 7500 BlueSky accounts die in het Nederlands posten.Wat een exodus zeg, mijn hemel.
MaAr Ze VeRTReKkEn DuS nIEt!!1!quote:Op dinsdag 19 november 2024 22:13 schreef capricia het volgende:
Misschien wel interessant om alle 'serieuze' vertrekkers in dit topic te posten.
Zag er nog een van 40.000 volgers:
[ x ]
Oproepen tot moord gebeurt dus wel op BleuSky alleen word het daar getolereerd zolang het de juiste mensen betreft.quote:Op dinsdag 19 november 2024 20:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Er zijn genoeg groeperingen die je heel graag buiten wil sluiten als je een normaal gezond kanaal wil zijn.
Holocaust-ontkenning, oproepen tot het vermoorden van bepaalde groepen, etc. Gewoon weg met die zooi. Zo moeilijk is het niet.
Met pro-trump heeft dat voor mij niet zoveel te maken. Vind het eerder heel naar dat dit erbij gehaald wordt. Want je zet mensen meteen in een kwaad daglicht.
De reden daarvoor is dat de meeste normale mensen helemaal niet zitten te wachten op lui die elk bericht over een foto van de Webb telescoop of over een remake van een film of over de eetgewoontes van een of andere zanger voorzien van tientallen politieke/complot/transfobe/anti-vegan/platte-aarde/LevePoetin opmerkingen.quote:Op woensdag 20 november 2024 11:28 schreef Chivaz het volgende:
Op X krijg je weerwoord en op BleuSky slechts schouderklopjes en mocht er weerwoord zijn word je tegenstander verwijderd.
Bijzondere zwart-wit gedachte hou je erop na.quote:Op woensdag 20 november 2024 10:38 schreef Ulx het volgende:
[..]
Geloof je dat soort legacy media dan wel?
Onzin. Ik heb menig 'neger' roeper of andere racistische drek gerapporteerd op Twitter en er gebeurde geen hol.quote:Op woensdag 20 november 2024 11:28 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Oproepen tot moord gebeurt dus wel op BleuSky alleen word het daar getolereerd zolang het de juiste mensen betreft.
Nogmaals het is niet zozeer dat men vertrekt omdat er geen fatsoen is op X of omdat het wemelt van de racisten.
Men vertrekt omdat men op BleuSky net zoals op Twitter vroeger ongegeneerd kan schelden zonder consequenties. Op X krijg je weerwoord en op BleuSky slechts schouderklopjes en mocht er weerwoord zijn word je tegenstander verwijderd.
De policy hanteren wordt al vaak gezien als 'censuur', maar ze zijn er toch echt zelf akkoord mee gegaan. Ik vraag mij altijd af dat wanneer iemand's familie voor van alles wordt uitgemaakt voor hun eigen huis of het dan ook nog steeds vrijheid van meningsuiting is, of dat er wel degelijk grenzen zijn als het aankomt op sociale interactie.quote:Op dinsdag 19 november 2024 20:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Er zijn genoeg groeperingen die je heel graag buiten wil sluiten als je een normaal gezond kanaal wil zijn.
Holocaust-ontkenning, oproepen tot het vermoorden van bepaalde groepen, etc. Gewoon weg met die zooi. Zo moeilijk is het niet.
Met pro-trump heeft dat voor mij niet zoveel te maken. Vind het eerder heel naar dat dit erbij gehaald wordt. Want je zet mensen meteen in een kwaad daglicht.
Ik denk dat het een glorieuze overwinning gaat worden voor Musk. Een platform zonder wokisme. Zonder linkse gutmensen.quote:Op woensdag 20 november 2024 12:49 schreef havanagila het volgende:
Steeds meer gekkies op X, steeds meer politici die gekkies op x uitbuiten....
Ik denk niet dat X nog lang bestaat.
Jawel joh, dat is juist de reden waarom twitter nu nog bestaat.quote:Op woensdag 20 november 2024 12:49 schreef havanagila het volgende:
Waarom denk je dat?quote:Op woensdag 20 november 2024 12:49 schreef havanagila het volgende:
Omdat bubbels vroeg of laat uit elkaar spatten. Kijk bijv. naar de hysterie rondom FVD, daar is ook niks meer van over. Al die malloten helemaal enthousiast, en nu heb je alleen nog Thierry. En drie keer raden waarom ie precies hetzelfde zegt als de wappies op X: uitbuiten die hap. Zelfde met Musk en Trumpquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |