Naja het laat dus ook vooral zien hoe snel je in een bepaalde bubbel terechtkomt op X. En kennelijk dus ook lastig weer uitkomt. Ik ben daar niet zo gevoelig voor, maar kennelijk genoeg mensen die in de val trappen en dus alles geloven wat uit deze bubbel komt.quote:Op dinsdag 19 november 2024 15:49 schreef epicbeardman het volgende:
Ok dus iedereen die klaagt over rechts-extremistische posts en drek op "X" hebben dus accounts die daadwerkelijk de rechtse extremisten volgen. "uit nieuwsgierigheid?"
Dat is nu wel duidelijk.
Zoals dat ik allemaal linkse-kul krijg omdat ik mensen volg zoals HasanAbi, Barack Obama, NOS, RTL, GroenLinks, RIVM, Anne Fleur Dekker,
https://i.imgur.com/ED3KkbM.mp4
Dit is mij feed paar mins geleden
Probeer je me nu wijs te maken dat Twitter een minder diepe echoput is geworden sinds Musk de boel overgenomen heeft?quote:Op dinsdag 19 november 2024 15:48 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Heeft hij dat gedaan dan? Het is voornamelijk dat progressief links een heisa heeft gemaakt van de overname omdat dit het einde betekende van hun echokamer. En aangezien er nu veel gefrustreerde mensen met die politieke voorkeur van Twitter naar BlueSky zijn gegaan, betreft het een fenomeen dat hier kan worden besproken.
Eigenlijk wel ja, voorheen was Twitter namelijk onder beheer van een te groot en door dems (gelobbied) betaald moderatie team.quote:Op dinsdag 19 november 2024 15:57 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Probeer je me nu wijs te maken dat Twitter minder echokamer is geworden sinds Musk de boel overgenomen heeft?
.
.
.
.
.
.
.
*proest*
https://www.grassley.sena(...)lection-interferencequote:Last Friday, Elon Musk released documents and information relating to Twitter’s interference in the 2020 presidential election by censoring the New York Post’s Hunter Biden reporting.
And yesterday, Musk reportedly fired Twitter’s General Counsel, Jim Baker, for his involvement in the censorship scandal. Baker was General Counsel at the FBI and was involved in Crossfire Hurricane. You can’t make this up.
Musk also released information that showed the Biden campaign was involved in censorship efforts. The information shows that Twitter employees knew they had no legitimate basis to censor the Hunter Biden reporting but proceeded anyway.
Twitter also removed links and blocked the reporting from being shared by direct messaging on its platform. Folks that fought the good fight against Twitter’s extraordinary censorship were locked out of their accounts.
The documents make clear that Twitter was effectively an arm of the Democratic Party and the Biden campaign. Twitter essentially gave the Biden campaign a massive in-kind campaign contribution.
What Twitter and other Big Tech companies did in 2020 with respect to censorship was as much an outrage then as it is today.
Simply put, what they did is expected of communist China not the United States of America.
Wat is daar zo grappig aan? Is dat niet zo dan?quote:Op dinsdag 19 november 2024 15:57 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Probeer je me nu wijs te maken dat Twitter een minder diepe echoput is geworden sinds Musk de boel overgenomen heeft?
.
.
.
.
.
.
.
*proest*
Tweets waarin tot moord op Musk wordt opgeroepen worden niet verwijderd en de bijbehorende accounts worden niet op non-actief gezet.quote:Op dinsdag 19 november 2024 16:03 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Eigenlijk wel ja, voorheen was Twitter namelijk onder beheer van een te groot en door dems (gelobbied) betaald moderatie team.
Eentje die op vraag van het Witte Huis verwijderde wat verwijderd moest worden, ander geluid werd niet getolereerd.
Verhalen zoals Hunter Biden's laptop, die werd geclassificeerd als "desinformatie" door 72 "hoog gepositioneerde" leger/inlichtingen personen. Maar uiteindelijk gewoon alle 72 hebben gelogen. Election interference. Twitter files ect.
Als jij van mening bent dat Trump de vekiezingen heeft gestolen mag jij dat vinden, zoals wij dat niet mochten vinden in 2020.
De ene partij is voor censuur, de andere niet.
Er staan nog letterlijke tweets sinds augustus op "X" dat ze Elon eens moeten omleggen ect. Wat voor censuur vindt er dan nog plaatst of is dit allemaal onderbuik censuur?
Volgens mij ligt kern van probleem toch echt bij dat mensen te snel gekwets worden. Het pijnlijke zit natuurlijk er nu in dat het niet meer de echokamer is geworden van de dems. Waar het eerst hen speelpop was.
[..]
https://www.grassley.sena(...)lection-interference
Inderdaad.quote:Op dinsdag 19 november 2024 15:57 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Probeer je me nu wijs te maken dat Twitter een minder diepe echoput is geworden sinds Musk de boel overgenomen heeft?
.
.
.
.
.
.
.
*proest*
2/3 vluchteling van twitter, 1/3 ramptoeristen die "hoi" zeggen en cola en popcorn klaarzetten voor de reacties.quote:Op dinsdag 19 november 2024 15:01 schreef Ulx het volgende:
Bluesky tikte net de 20 miljoen gebruikers aan. Volgende mijlpaal staat op 30 miljoen, met dit tempo halen ze dat over een week of twee/drie.
https://bcounter.nat.vg/
https://bsky.jazco.dev/stats
Goed nieuws.quote:Op dinsdag 19 november 2024 15:01 schreef Ulx het volgende:
Bluesky tikte net de 20 miljoen gebruikers aan. Volgende mijlpaal staat op 30 miljoen, met dit tempo halen ze dat over een week of twee/drie.
Had het niet beter kunnen verwoorden. Moet altijd terugdenken aan een quote in één van mijn favoriete game Deus Ex: Human Revolution "Absolute freedom is no better than chaos".quote:Op dinsdag 19 november 2024 16:33 schreef Toby56 het volgende:
Vrijheid en anarchie zijn niet hetzelfde.
Als censuur betekent dat je je op een platform of in een samenleving aan een aantal (grotendeels) beschaafde regels dient te houden, dan ben ik voor censuur.
In algemene zin is het in ons land bijvoorbeeld redelijk goed toeven, ondanks de regels.
Bezwaar en beroep en dergelijke moeten wel mogelijk blijven natuurlijk.
Ik ben liever eens boos op een mod dan dat ik pure haat als 'vrijheid van meningsuiting' moet verduren.
Het ongemodereerde twitter is een zwijnerij.
(Het stikt van de zwijnerijnen in de wereld overigens.)
quote:Op dinsdag 19 november 2024 15:01 schreef Ulx het volgende:
Vroeger maakte ik met vrienden nog wel eens zo'n fraai anarchieteken met een spuitbus, op 1 of andere grauwe winkelmuur.quote:Op dinsdag 19 november 2024 16:37 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Had het niet beter kunnen verwoorden. Moet altijd terugdenken aan een quote in één van mijn favoriete game Deus Ex: Human Revolution "Absolute freedom is no better than chaos".
Het grootste deel van de gebruikers van social media leest vooral, met af en toe wat korte berichtjes. Dat zie je ook in een van de grafieken in de linkjes terug. Maar dat is niet erg.quote:Op dinsdag 19 november 2024 16:34 schreef loveli het volgende:
[..]
2/3 vluchteling van twitter, 1/3 ramptoeristen die "hoi" zeggen en cola en popcorn klaarzetten voor de reacties.
Volgens mij verdubbelde het gebruik de laatste weken zo'n beetje, dus all bets are off. Maar wat is nu eigenlijk je probleem met die site?quote:Op dinsdag 19 november 2024 16:39 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
[ afbeelding ]50% of all Bluesky users have only 1 follower.Only 0.3% of Bluesky users have crossed 1000 followers and only 0.01% have crossed 10K followers.
Na 3 jaar tijd.. sinds oktober 2021 dat het is opgericht. Is het niet hopium dat dit aanslaat?
Probleem? heb ik niet, heb wel een mening natuurlijk. De laatste week of 2 weken is het een full on propaganda strijd hier dat BlueSky het nieuwe hotte social media platform is.quote:Op dinsdag 19 november 2024 17:02 schreef Ulx het volgende:
[..]
Volgens mij verdubbelde het gebruik de laatste weken zo'n beetje, dus all bets are off. Maar wat is nu eigenlijk je probleem met die site?
En hier bewijs je dus waarom je graag naar BlueSky wil. Zodra mensen gelijk beginnen te krijgen wil je afhaken dan wel het liefste de waarheid verwijderd zien hebben.quote:Op dinsdag 19 november 2024 17:22 schreef Ulx het volgende:
Je hebt hebt er echt zwaar mee geloof ik.
Wellicht geluid van beide kanten? want op dit moment is er geen reden als niet "Blue" iemand te switchen naar dat platform.quote:Op dinsdag 19 november 2024 18:00 schreef Ulx het volgende:
Geen idee over Mastodon, maar wat ik zie is dat de accounts die ik volgde op X nu ook gewoon actief zijn op Bluesky. Daarmee heeft X voor mij weinig toegevoegde waarde meer. Maar misschien kun jij me duidelijk maken wat die toegevoegde waarde van X boven Bluesky zou moeten zijn?
Neuh toch, leef en laat leven?quote:Op dinsdag 19 november 2024 18:00 schreef Ulx het volgende:
Geen idee over Mastodon, maar wat ik zie is dat de accounts die ik volgde op X nu ook gewoon actief zijn op Bluesky. Daarmee heeft X voor mij weinig toegevoegde waarde meer. Maar misschien kun jij me duidelijk maken wat die toegevoegde waarde van X boven Bluesky zou moeten zijn?
Waarom moet ik 'geluid van beide kanten' horen? Om de 'alternatieve feiten' ook te zien of zo? Ik heb wel wat beters te doen dan crap te lezen van een paar honderd idioten die denken dat aarde plat en dat met veel misbaar gaan posten onder een tweet van NASA of zo. Wat moet ik met zulke nonsens? Waarom moet ik dat aandacht geven?quote:Op dinsdag 19 november 2024 18:09 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Wellicht geluid van beide kanten? want op dit moment is er geen reden als niet "Blue" iemand te switchen naar dat platform.
Daarom is het voor mij ook gewoon een one-day-fly naar aanleiding van dat mensen een soort van statement willen maken, het is erg onverstandig voor grote bedrijven om in een emotionele bui irrationeel te beslissen dat je weggaat van een gratis outlet die miljoenen mensen kan bereiken.
Als democraten eens met normale teksten komen i.p.v. "Trump is litteraly HITLUHH" krijgen ze misschien nog eens stemmen volgende verkiezingen.
Waarom denken jullie dan zelf, dat iedereen zegt "X" te verlaten maar hen accounts (met hen heilige followers aantallen) toch nog niet verwijderen? Mensen zoals Stephan King of Werner Bremen.
Het enige wat doet als je "X" verlaat is dat je vergeten gaat worden. Denk je bijvoorbeeld dat HasanAbi een erg bekende democraat zijn "X" account gaat verwijderen. Nee daar zijn ze veel te geil voor. De elite democraten houden van hen reach op "X".
Wie?quote:Op dinsdag 19 november 2024 18:27 schreef capricia het volgende:
Zelfs Fokke en Sukke gaan weg.![]()
[ x ]
Die poppetjes. Ken je die niet?quote:
Hoeft zeker niet, maar dat hoeft op "X" ook niet. Je hoeft helemaal niets te lezen, zoals ik met mijn "For You" timeline aangaf zie ik alleen maar linkse posts zie. Daarnaast kan je ook de computer/telefoon uitzetten.quote:Op dinsdag 19 november 2024 18:25 schreef Ulx het volgende:
[..]
Waarom moet ik 'geluid van beide kanten' horen? Om de 'alternatieve feiten' ook te zien of zo? Ik heb wel wat beters te doen dan crap te lezen van een paar honderd idioten die denken dat aarde plat en dat met veel misbaar gaan posten onder een tweet van NASA of zo. Wat moet ik met zulke nonsens? Waarom moet ik dat aandacht geven?
Doe ik in het echte leven ook niet.
Het hilarische is dat een platform BlueSky dus vol met haat, racisme, complottheorieën, propaganda en desinformatie staat. De NRC en de Volkskrant zullen wel volgen. Zulke uitgesproken progressief linkse kranten kunnen deze kans niet laten liggen.quote:Op dinsdag 19 november 2024 18:27 schreef capricia het volgende:
Zelfs Fokke en Sukke gaan weg.![]()
[ x ]
Mensen gaan Stephen King heus niet vergeten omdat hij niet op Twitter zit.quote:Op dinsdag 19 november 2024 18:09 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Wellicht geluid van beide kanten? want op dit moment is er geen reden als niet "Blue" iemand te switchen naar dat platform.
Daarom is het voor mij ook gewoon een one-day-fly naar aanleiding van dat mensen een soort van statement willen maken, het is erg onverstandig voor grote bedrijven om in een emotionele bui irrationeel te beslissen dat je weggaat van een gratis outlet die miljoenen mensen kan bereiken.
Als democraten eens met normale teksten komen i.p.v. "Trump is litteraly HITLUHH" krijgen ze misschien nog eens stemmen volgende verkiezingen.
Waarom denken jullie dan zelf, dat iedereen zegt "X" te verlaten maar hen accounts (met hen heilige followers aantallen) toch nog niet verwijderen? Mensen zoals Stephan King of Werner Bremen.
Het enige wat doet als je "X" verlaat is dat je vergeten gaat worden. Denk je bijvoorbeeld dat HasanAbi een erg bekende democraat zijn "X" account gaat verwijderen. Nee daar zijn ze veel te geil voor. De elite democraten houden van hen reach op "X".
Correct. Dit is ook de reden dat men voorheen zoveel censuur wilde op Twitter. En momenteel zie je dit ook op BlueSky waar eigenlijk alleen maar gelijkgestemden zijn. Maar zelfs dan is men de hele dag door getriggerd door van alles en nog wat.quote:Op dinsdag 19 november 2024 18:37 schreef KingRadler het volgende:
De reden dat veel linkse mensen weggaan op X, heeft ook te maken met het feit dat er veel aan fact-checking wordt gedaan. Community Notes en het gebruik van Perplexity AI. Veel linkse mensen zitten in een bubbel en kunnen niet tegen mensen die de waarheid vertellen. Zelf hebben linkse mensen ook moeite om naar andere meningen te luisteren.
Duizenden reacties dat de aarde plat is onder een bericht van NASA noem ik geen fact checking.quote:Op dinsdag 19 november 2024 18:37 schreef KingRadler het volgende:
De reden dat veel linkse mensen weggaan op X, heeft ook te maken met het feit dat er veel aan fact-checking wordt gedaan. Community Notes en het gebruik van Perplexity AI. Veel linkse mensen zitten in een bubbel en kunnen niet tegen mensen die de waarheid vertellen. Zelf hebben linkse mensen ook moeite om naar andere meningen te luisteren.
Lees je de Community Notes?quote:Op dinsdag 19 november 2024 18:43 schreef Wantie het volgende:
[..]
Duizenden reacties dat de aarde plat is onder een bericht van NASA noem ik geen fact checking.
Zijn meldingen over Child Sexual Abuse Material nou ook al te woke voor je?quote:Op dinsdag 19 november 2024 18:42 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Correct. Dit is ook de reden dat men voorheen zoveel censuur wilde op Twitter. En momenteel zie je zelfs op BlueSky waar eigenlijk alleen maar gelijkgestemden zijn. En zelfs dan is men de hele dag door getriggerd door van alles en nog wat.
[ x ]
Niemand is zuur, mensen vinden het fascinerend om te aanschouwen. En zoals aangegeven wordt het beledigen, uitschelden en kleineren dus ook aan de lopende band gedaan op BlueSky.quote:Op dinsdag 19 november 2024 18:44 schreef Ulx het volgende:
Dit topic is wel genieten hoor. De zuurheid.![]()
Kom op mensen, jullie wilden vrijheid van meningsuiting op Twitter. Veel plezier ermee.
Of wilden jullie eigenlijk gewoon de lompe hork uithangen en mensen zonder enige consequentie beledigen, uitschelden en kleineren en balen jullie dat feest over is omdat er niemand overblijft om dat bij te flikken?
Helaas heeft dit schijnbaar ook een plek op BlueSky, onder het bekende eufemisme van MAPs:quote:Op dinsdag 19 november 2024 18:46 schreef Ulx het volgende:
[..]
Zijn meldingen over Child Sexual Abuse Material nou ook al te woke voor je?
Serieus, dat bleef gewoon staan op X?quote:Op dinsdag 19 november 2024 18:46 schreef Ulx het volgende:
[..]
Zijn meldingen over Child Sexual Abuse Material nou ook al te woke voor je?
Rapporteer het, anders doen ze er niks aan.quote:Op dinsdag 19 november 2024 18:49 schreef capricia het volgende:
[..]
Serieus, dat bleef gewoon staan op X?
Nee, dit is één van eerste dingen waar Musk juist werk van heeft gemaakt.quote:Op dinsdag 19 november 2024 18:49 schreef capricia het volgende:
[..]
Serieus, dat bleef gewoon staan op X?
Zoals je kunt lezen doen ze dat op Bluesky dus ook.quote:Op dinsdag 19 november 2024 18:51 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, dit is één van eerste dingen waar Musk juist werk van heeft gemaakt.
Ja hallo, dat ben ik nog steeds hoorquote:Op dinsdag 19 november 2024 17:29 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Net zoals @:Tijn die destijds helemaal foxwild van Mastodon was
Ik ben al tijdje actief op X. En heb iets van 6.000 volgers. Maar als ik eens iets rapporteer doen ze er eigenlijk weinig mee.quote:Op dinsdag 19 november 2024 18:50 schreef KingRadler het volgende:
[..]
Rapporteer het, anders doen ze er niks aan.
Je kunt deze gewoon gebruiken mocht je willen posten op Bluesky via Mastodonquote:Op dinsdag 19 november 2024 18:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja hallo, dat ben ik nog steeds hoorMastodon is here to stay, dat is gewoon een feit.
Maar dat is weer schandalig.quote:Op dinsdag 19 november 2024 18:53 schreef Ulx het volgende:
[..]
Zoals je kunt lezen doen ze dat op Bluesky dus ook.
Altijd leuk om anderen de schuld van alles te geven.quote:Op dinsdag 19 november 2024 18:55 schreef KingRadler het volgende:
In Nederland heeft X een slechte reputatie gekregen, vooral door de linkse media. Dit komt doordat zij geen controle hebben over het X-platform en dus geen nepnieuws kunnen verspreiden. Bovendien heeft links een enorme hekel aan het feit dat zij geen controle meer hebben omdat het platform gefactchecked wordt.
Ja, heb ik gezien. Ik ben persoonlijk nooit zo'n fan van die tools die maken dat je hetzelfde post op twee sites, want je mist dan vaak comments op de een als je alleen naar de ander kijkt etc. Bovendien heeft elke site toch z'n eigen publiek en daarmee eigen content.quote:Op dinsdag 19 november 2024 18:57 schreef Ulx het volgende:
[..]
Je kunt deze gewoon gebruiken mocht je willen posten op Bluesky via Mastodon
https://techcrunch.com/20(...)her-with-bridgy-fed/
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |