Hier kun je alles kwijt over sollicitaties, werksituaties, belastingen, (handelen op) de beurs, hypotheken, beleggingen en salarissen, arbeidscontracten of geschillen met je (huis)baas. Alles over werk, geldzaken en recht dus.
Crowdfunding is hot! In 2022 is in Nederland 1,08 miljard euro via crowdfunding opgehaald. Dat is een groei van 48% ten opzichte van een jaar eerder. Niet eerder werd in een jaar tijd zoveel met crowdfunding gefinancierd.(bron).
Vormen van crowdfunding Er zijn 4 vormen van crowdfunding: • Lening crowdfunding (Crowdfinance) • Aandelen crowdfunding • Schenking / Donatie crowdfunding • Aanschaf (nog te ontwikkelen) product / reward crowdfunding
Dit topic gaat voornamelijk over crowdfunding op basis van een lening die wordt terugbetaald. We bespreken projecten van de volgende in Nederland gevestigde crowdfundingplatformen:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Resultaten crowdfundingplatformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zekerheden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Webinars zekerheden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Webinar box3 belastingwetgeving
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Exitstrategieën platformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Informatie Kifid
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Crowdfundingplatformen zonder nieuw aanbod:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Statistieken
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nominale en effectieve rente
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Belastingen en de belastingdienst
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kan ik wat aan het CF uitlenen overhouden?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Punt van orde: We hebben gemerkt dat elk platform helaas wel eens een betaling een paar dagen te laat doet. Dit is vervelend, maar mag de discussies niet gaan overheersen. We hebben daarom besloten alleen achterstanden van meer dan 3 werkdagen hier op het forum te melden.
Disclaimer: de informatie in dit topic is hoogstens informatief. Aan de informatie kunnen geen rechten worden ontleend.
SIG Je hebt geïnvesteerd in het project Van der Woudendijk 187 in Den Haag. De hypotheek is 14 november 2024 afgelost aan het einde van de looptijd van het project.
GVE Veenendaal, 18 oktober 2024 Beste investeerder, U heeft geïnvesteerd in project 227283: Aankoop recreatiewoning Stavenisse. De ondernemer heeft volgens voorwaarden een deelaflossing gedaan van 20% van de hoofdsom. Dit bedrag is door ons verwerkt en u ontvangt hiervan een uitbetaling. Het nieuwe betaalschema zal daarna zichtbaar zijn in uw Mijn omgeving.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kennelijk hebben de onnozelaars van Max niet in de gaten dat dit niet per ongeluk gebeurd is, maar dat het een heel bewust onderdeel is van de vertragingsstrategie.
Dit heeft nu al veel te lang geduurd allemaal. Wat mij betreft; "omtrekken die handel".
Ik zit in de 1e QI en laat deze lopen ; zie hiervoor het Dun&B rapport, plus staan er nog appartementen in de verkoop en ben zelf ook niet zo wild van de woningruil alhoewel het perceel zich in Swalmen prima leent voor een transformatie. Verder in mijn achterhoofd een beetje het Pater -scenario , de zelf ontwikkelaar waarbij de sale niet zo wil vlotten helaas. Zo ff hoofdrekenend (5 app) staan er 3 for sale 450+400+387 = 1 verkocht 268 + 1 nnb maar zeg 370k dan is totale opbr 1.870k , hiervoor geleend 1.720k incl 200k woningruil incl 120k rente en dan nog betaalde rente over 1.400k = ook 100k +CCF prov kosten 50k , kan hij er nog toch wat ¤ aan over houden.
[ Bericht 8% gewijzigd door peterc op 19-11-2024 12:26:09 ]
Aangezien ik zelf niet altijd alle e-mails lees, misschien wel belangrijk.
Wijziging automatische terugstortingsfunctionaliteit bij CCF Om het herinvesteren van terugbetalingen makkelijker te maken, hebben we de automatische terugstortingsfunctionaliteit volledig vernieuwd.
Vanaf nu kunt u zelf bepalen na welke periode van inactiviteit uw volledige saldo automatisch wordt teruggestort. De periode is instelbaar tussen de 7 en 365 dagen, welke vanaf nu standaard is ingesteld op 365 dagen. Indien gewenst kunt u dit makkelijk wijzigen in uw Mijn Collin-omgeving account onder Accountinstellingen.
Maw als je niks doet, staat het geld een jaar niks te doen, zonder rente.
Ik neem aan dat hij de spullen gebruikt en voor een schappelijk prijsje kan overnemen van zijn huidige opdrachtgever Nautilus. Een budget van 40K voor fitnessaparatuur en een kleine verbouwing, daar kom je normaliter niet ver mee.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player. To regret is to compromise Best pilot in history
Gezien de verdere toename van het aantal publicaties van nieuwe investeringskansen op onze site introduceren wij een vierde vast moment; namelijk: 10 uur. Dit naast de bestaande vaste momenten (in volgorde van toepassing): 11 uur, 14 uur, 16 uur en daarna dus 10 uur.
Wijziging automatische terugstortingsfunctionaliteit bij CCF Om het herinvesteren van terugbetalingen makkelijker te maken, hebben we de automatische terugstortingsfunctionaliteit volledig vernieuwd.
Vanaf nu kunt u zelf bepalen na welke periode van inactiviteit uw volledige saldo automatisch wordt teruggestort. De periode is instelbaar tussen de 7 en 365 dagen, welke vanaf nu standaard is ingesteld op 365 dagen. Indien gewenst kunt u dit makkelijk wijzigen in uw Mijn Collin-omgeving account onder Accountinstellingen.
Ik zou graag zien als andere platformen deze mogelijkheid ook aanbieden.
SiG en GvE hebben eerder aangegeven dat zij dit niet (mogen) aanbieden.
[ Bericht 8% gewijzigd door KrekelJapie op 19-11-2024 13:08:42 ]
De projecten lopen de laatste weke ook goed door, vaak nieuw aanbod van nieuwe projecten. Ben heel benieuwd waar Collin over een paar jaar staat want ze groeien snel is mijn beeld. Las laatst ergens dat ze nu 50.000 investeerders hebben.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player. To regret is to compromise Best pilot in history
Ik vind het verwarrend. Ze schrijven ook 14 en 16 uur en gebruiken daar dus de 24-uursnotatie. Dat zou betekenen dat het gaat om 10 uur 's morgens. Maar waarom ze dan niet gewoon op volgorde 10, 11, 14 en 16 opschrijven....
Deze onduidelijkheid had zo makkelijk voorkomen kunnen worden...
Ik ga ervan uit dat het om 10:00 uur in de ochtend gaat. Mede omdat er bij CCF geen projecten live gaan in het weekend, verwacht ik dat ze ook dit nieuwe investeringsmoment graag onder werktijd plannen.
Het woordje 'daarna' in de CCF nieuwsbrief had denk ik 'daarnaast' moeten zijn.
[ Bericht 3% gewijzigd door djtiesto8 op 19-11-2024 14:18:10 ]
Op dinsdag 19 november 2024 13:28 schreef djtiesto8 het volgende: Ik ga er vanuit dat het om 10:00 uur in de ochtend gaat. Mede omdat er bij CCF geen projecten live gaan in het weekend, verwacht ik dat ze ook dit nieuwe investeringsmoment graag onder werktijd plannen.
Het woordje 'daarna' in de CCF nieuwsbrief had denk ik 'daarnaast' moeten zijn.
Ze bedoelen dat wanneer er 4 projecten live gaan het 10 uur moment wordt gebruikt. Wanneer er 1,2 of 3 projecten live gaan wordt het 10 uur moment niet gebruikt.
Als een project om 10 uur open gaat, weet je dus ook dat er om 11, 14 en 16 uur ook een project live gaat.
• Gaat er 1 project live => 11 uur • Gaan er 2 projecten live => 11uur en 14uur • Gaan er 3 projecten live => 11uur, 14uur en 16uur • Gaan er 4 projecten live => 10uur, 11uur, 14uur en 16uur
Ik neem aan dat hij de spullen gebruikt en voor een schappelijk prijsje kan overnemen van zijn huidige opdrachtgever Nautilus. Een budget van 40K voor fitnessaparatuur en een kleine verbouwing, daar kom je normaliter niet ver mee.
Voor indoor walking heb je geen appatuur nodig.;-)
[..]Als een project om 10 uur open gaat, weet je dus ook dat er om 11, 14 en 16 uur ook een project live gaat.
Ik lees het toch nog weer anders:
Het zwaartepunt is en blijft de livegang van 11u voor de grote projecten en waarvoor iedereen klaar zit. In afnemende volgorde van grootte 14u, dan 16u, en als er dan nog een klein projectje overblijft, 10u de volgende dag.
Dus je kunt niet om 10u al zeggen dat er op die kalenderdag 4 projecten zullen komen, alleen dat dit de afgelopen 24 uur zo was.
Op dinsdag 19 november 2024 14:27 schreef obligataire het volgende: gen dat er op die kalenderdag 4 projecten zullen komen, alleen dat dit de afgelopen 24 uur zo was.
Volgens mij is het dan de volgende dag om 10 uur in de ochtend. Er staat namelijk dit Dit naast de bestaande vaste momenten (in volgorde van toepassing): 11 uur, 14 uur, 16 uur en daarna dus 10 uur.
Weet het ook niet zeker, maar dit lijkt mij de meest logische interpretatie.
[..] Volgens mij is het dan de volgende dag om 10 uur in de ochtend. Er staat namelijk dit Dit naast de bestaande vaste momenten (in volgorde van toepassing): 11 uur, 14 uur, 16 uur en daarna dus 10 uur.
Weet het ook niet zeker, maar dit lijkt mij de meest logische interpretatie.
Ik lees het juist andersom.
Als er op één dag meer dan 3 projecten zijn dan wordt er een 4e moment toegevoegd, deze zal dan om 10:00 zijn.
Heeft iemand al verduidelijking aan CCF gevraagd voordat we hier verder gaan speculeren?
Trek eens aan mijn vinger? Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
Op dinsdag 19 november 2024 16:09 schreef Ricky86 het volgende: De VVE bij Collin net ook binnen no-time vol. Misschien ook veel voorinschrijvingen dat heb ik niet goed kunnen zien.
[..] Als het een annuïtaire lening was had ik hem zeker meegenomen. Nu twijfel ik nog.
Komt vol , twijfel, HA = moreel dus bijv geen overwaarde eigen huis Turnover 2022 - 2023 vind nogal mager voor een 1pitter v dit kaliber, uren x tarief moet je toch een eind richting de 100k komen. Pakt wel de kans om een sprong voorwaarts te maken nu het nog kan. + wat mij opvalt is dat er weinig profilering is op soc-media v hem is. Veel vd 1pitters die ik ken trommelen aardig op soc-media en in (lokale) (ondernemers)clubje & netwerken.
[ Bericht 4% gewijzigd door peterc op 19-11-2024 19:36:15 ]
Ik heb deze maand al 7x mijn wallet opgenomen bij GvE. Dit terwijl ze normaal maar 3x per maand er iets instorten. Werkt toch niet zo lekker als de wallet van CCF.
[..] bedankt! Al 28% vol, ik twijfel want mevrouw heeft wel erg weinig ervaring.
Ligt het aan mij, of past dat fotootje niet helemaal bij de carrière die ze blijkbaar al achter de rug heeft hier en in China? Ja ik weet het, ze kunnen veel tegenwoordig....
Op dinsdag 19 november 2024 19:31 schreef KrekelJapie het volgende: Ik heb deze maand al 7x mijn wallet opgenomen bij GvE. Dit terwijl ze normaal maar 3x per maand er iets instorten. Werkt toch niet zo lekker als de wallet van CCF.
Ik word gek van die wallets. Uiteindelijk wil ik toe naar een maandelijkse opbrengstsstroom (voorlopig nog aan het bouwen) en als je dan alle platforms afmoet... dus lekker afbouwen naar HCN en CCF, defaultrisico is gering.
Ik was gisteren mijn dagen even anders aan het instellen, dan de nu standaard 365. Zie nu toevallig dat die tijdens het instellen de gelden heeft overgemaakt aangezien ik niet aan de nieuwe eisen voldoe en het wel is overgemaakt.
[..] Ik was gisteren mijn dagen even anders aan het instellen, dan de nu standaard 365. Zie nu toevallig dat die tijdens het instellen de gelden heeft overgemaakt aangezien ik niet aan de nieuwe eisen voldoe en het wel is overgemaakt.
Ik heb het nu voor mijn accounts op 14 dagen gezet. Niet voor mezelf, want voorlopig gaan er alleen nog maar sloten met geld hun kant op , maar meer voor de toekomstige erfgenamen, zodat er een continue geldstroom is vanuit de wallet. Totdat ze zelf de volledige controle hebben uiteraard.
[..] Ik word gek van die wallets. Uiteindelijk wil ik toe naar een maandelijkse opbrengstsstroom (voorlopig nog aan het bouwen) en als je dan alle platforms afmoet... dus lekker afbouwen naar HCN en CCF, defaultrisico is gering.
Ach, tegen die tijd heb je als pensionado waarschijnlijk tijd genoeg om de wallets bij te houden, nu moet het allemaal nog gecombineerd worden met dagelijks werk.
Ik wil toch beter spreiden dan slechts 2 platformen; in CRE, GVE, NLI, SIG en WVJG heb ik ook voldoende vertrouwen dus dat zijn blijvers zoals het er nu naar uitziet. Ik heb in het verleden al van 12 platformen afscheid genomen en daar komen er nog 8 bij. Dus het wordt wel overzichtelijker.
Ik ben veel te laat gestart voor FIRE, dus dat duurt nog wel even helaas.
Gelukkig kon hij de Stoholm als laatste strohalm inzetten
Man man wat een cijfers maar ik heb wel vertrouwen dat het goed komt. Hij heeft weinig geluk gehad met de vrouwen, de één is gaan lopen met een (te) grote zak geld en de ander werd zwanger (of het één met het ander te maken heeft wordt niet vermeld ).
Opticiëns zie je nooit bij de faillissementsberichten....
[..] Gelukkig kon hij de Stoholm als laatste strohalm inzetten
Man man wat een cijfers maar ik heb wel vertrouwen dat het goed komt. Hij heeft weinig geluk gehad met de vrouwen, de één is gaan lopen met een (te) grote zak geld en de ander werd zwanger (of het één met het ander te maken heeft wordt niet vermeld ).
Eens geinfomeerd bij CC naar de stand van zaken van project WAAR Breda. CC stuurt door naar KOM Antwoord van KOM ontvangen. Antwoord is zoals verwacht negatief.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[..] Famous last Words? Ik hoop het niet natuurlijk.
De hypothecaire dekking is krap maar er wordt in de looptijd 37% afgelost dus het risico loopt er wel wat uit. Dik verlies zal het in ieder geval niet worden. Eén ding is zeker, met al dat getuur tegenwoordig op de beeldschermen worden de ogen er niet beter op dus een opticiën heeft altijd werk en omzet als hij zich focust
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zo kan het dus ook, best netjes toch? Ik had geen idee dat er iets aan de hand was, rente werd gewoon betaald. Dit even in contrast met dat Tschin Holding gedoe...
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zo kan het dus ook, best netjes toch? Ik had geen idee dat er iets aan de hand was, rente werd gewoon betaald. Dit even in contrast met dat Tschin Holding gedoe...
Ja apart bericht, maar prima zo. Had dus achteraf (iets met koe&gat) een mooie geweest voor iedereen die nog onderweg is naar de diamant status...
[..] Gelukkig kon hij de Stoholm als laatste strohalm inzetten
Heb ik ook ooit gedacht, maar één van de crowdfundiginvesteringen waar ik het meest op verloren heb was een opticiën.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[..] Heb ik ook ooit gedacht, maar één van de crowdfundiginvesteringen waar ik het meest op verloren heb was een opticiën.
SPOILER
Dat is nog een project uit 2015 van Collin. Ik zat er ook in en was mijn eerste afschrijving. Maar weinig afgelost en daarna vertrokken naar het buitenland.
[..] Dat is nog een project uit 2015 van Collin. Ik zat er ook in en was mijn eerste afschrijving. Maar weinig afgelost en daarna vertrokken naar het buitenland.
Dat was nog in de tijd zonder harde zekerheden bij Collin vermoed ik. De begintijd. Dan zie je hoe waardevol die zijn.
ZIEN zou ik zonder de zekerheid van 2e hypotheek óók niet hebben meegenomen, de man staat virtueel al met 1-0 of 2-0 achter, door dat mislukte huwelijk, maar heeft wel een goedlopende zaak dus als hij stapje voor stapje weer inloopt dan is het ook goed voor ons. Hij hoeft over 48 maanden geen miljonair te zijn, zolang hij iedere maand zijn termijntje maar overmaakt. En na 48 maanden weer opnieuw kan herfinancieren, maar daar zal Collin hem vast wel bij willen helpen....
[ Bericht 8% gewijzigd door obligataire op 20-11-2024 20:42:40 ]
Prima voor een standaard inleg. Wel weer jammer dat het een Direct is, die diamantstatus schiet zo niet op.
Gewoon even voor het begrip: - bij een BV betaalt de ondernemer (dga) zichzelf een DGA salaris. Dat is zijn primaire inkomen. Dat zijn kosten en hoeft dus niet uit de winst betaald te worden. Wat dus aan resultaat overblijft is 'extra'. - bij een eenmanszaak / VOF is het inkomen van de ondernemer (waar die van moet leven) het resultaat. In dit geval zijn ze met 4 vennoten (2 paren) en adviseert de financieel adviseur om maximaal 75k per jaar te onttrekken. Lijkt me voor 2 gezinnen geen vetpot om van te leven.
Ofwel: in mijn beleving is de business case mager. Of zie ik iets over het hoofd?
[..] Gewoon even voor het begrip: - bij een BV betaalt de ondernemer (dga) zichzelf een DGA salaris. Dat is zijn primaire inkomen. Dat zijn kosten en hoeft dus niet uit de winst betaald te worden. Wat dus aan resultaat overblijft is 'extra'. - bij een eenmanszaak / VOF is het inkomen van de ondernemer (waar die van moet leven) het resultaat. In dit geval zijn ze met 4 vennoten (2 paren) en adviseert de financieel adviseur om maximaal 75k per jaar te onttrekken. Lijkt me voor 2 gezinnen geen vetpot om van te leven.
Ofwel: in mijn beleving is de business case mager. Of zie ik iets over het hoofd?
Dat de winst over 4 volwassenen, plus eventuele kinderschaar, verdeeld moet worden is ook mijn grootste bezwaar. Dat bedrijfskapitaal is niet voor niets negatief. Daar zullen ze behoedzaam mee om moeten gaan. Maar de zekerheden zijn hier uitstekend m.i. dus hopelijk is het niet nodig maar het geld komt wel terug.
De fietsenwinkel in Papendrecht staat open op ccf. Bedrijfspand niet meest courante en ebike handel staat misschien landelijk op lager pitje, maar durf hem wel aan voor kleine inleg.
Op donderdag 21 november 2024 14:05 schreef FokkerCF het volgende: De fietsenwinkel in Papendrecht staat open op ccf. Bedrijfspand niet meest courante en ebike handel staat misschien landelijk op lager pitje, maar durf hem wel aan voor kleine inleg.
De beste man ziet er sympathiek uit op de foto, maar de business case houdt wederom niet over. De beste man is 63 jaar en lening loopt tot zijn 67ste.
Heeft in 27 jaar ondernemen een EV van 63k opgebouwd. En dan volgens de pitch nog stille reserve in het pand, maar dan moet dat pand wel eerst goed verkocht worden.
Iemand zei hier pas al dat ondernemers niet altijd zulke rationele keuzes maken en dat Collin daarom zoveel leningaanvragen heeft. Hier nog zo een: Synapsis.
Kortlopende leningen aangegaan met een gemiddeld rentepercentage van 25%! Hoe dan?!
[..] De beste man ziet er sympathiek uit op de foto, maar de business case houdt wederom niet over. De beste man is 63 jaar en lening loopt tot zijn 67ste.
Heeft in 27 jaar ondernemen een EV van 63k opgebouwd. En dan volgens de pitch nog stille reserve in het pand, maar dan moet dat pand wel eerst goed verkocht worden.
Het is geen vetpot idd op papier, maar zal denk ik ook wel eens een bandje plakken zonder factuur, hij redt zich al 27 jaar op deze manier. Pandje lijkt me vrij multi inzetbaar, dus courant. Durf hem wel aan. Leeftijd zegt tegenwoordig niet zoveel meer, er zijn er die gewoon doorgaan tot zeer hoge leeftijd. https://www.google.nl/map(...)IKXMDSoASAFQAw%3D%3D
[..] Mooi project voor liefhebbers van stemrondes 😉
Materiële dekking, goede winst 2024, goede solvabiliteit 2024, 12 jaar actief en meer dan 50% aflossen waardoor het risico er snel uit loopt. Ik vind het niet zo'n gekke.
Edit: risicodragend vermogen is lening ouders lees ik nu: feitelijk dus geen eigen vermogen op balanstotaal van krap 6 ton.
Restaurant Pouwe bij WvjG staat nu op 91% dus wie wilt kan nog investeren.
De cijfers zijn niet super maar met een hypotheek op het aan te kopen pand en een 2e hypotheek op de privé woning is de dekking voldoende. Daarbij vind ik het positief dat het het pand is dat zij nu huren waardoor zij het pand kennen en de huursommen door de aankoop vervallen.
een bekende meneer die ook bij NlI en SiG projecten heeft (bij SiG o a een NlI-project geherfinancierd). Het is een muzikant die de vastgoedwereld is ingerold. Ik ben er wat voorzichtig mee
[..] Ik ook. Kom er dagelijks langs. Ziet er optisch allemaal leuk uit, maar in de basis is het beunwerk.
Die verkoopopbrengsten zijn krankzinnig. Markt is compleet ontspoord.
wat mij ook opvalt is dat de splitsingsvergunning nu pas is aangevraagd en dat terwijl er al 3 appartementen verkocht zijn. Van de nog niet verkochte is er 1 dure (957 k) die dus niet in het populaire segment zit
[..] een bekende meneer die ook bij NlI en SiG projecten heeft (bij SiG o a een NlI-project geherfinancierd). Het is een muzikant die de vastgoedwereld is ingerold. Ik ben er wat voorzichtig mee
Volgens mij wel een terugkerend thema dat de storno's beginnen zodra het aflossen begint. Niet onlogisch natuurlijk, want het betekent opeens meer dan een verdubbeling van de maandlasten...
Hotel in Huizen bij NLI, 8.95%, 36mnd met iets aflossing, 1e hyp., 2,35M¤. Maandag open. De eigen NLI-fondsen steken er ook 1,15M¤ in. Zou de verhouding tussen investering NLI-fondsen/totale investering een maat kunnen zijn voor de risico/rendement inschatting die NLI zelf heeft?
[ Bericht 17% gewijzigd door Zomaarevenkijken op 22-11-2024 18:10:40 (nu met link) ]
Invesdor (voorm. OPC) probeert projecten met aandelen aan de man te brengen. Het lijkt mij nogal risicovol.
quote:
Er zijn 3 verschillende exitscenarios voor Kipster: een potentiële beursgang over 4-5 jaar, een overname door een industriële partij of een private equity firma.
Lijkt mij dat die beursgang of overname ook net zo goed over 10-30 jaar zou kunnen zijn. De aandelen zijn niet verhandelbaar dus tot die tijd zit je er aan vast. Dan is het nog maar de vraag of de aandelen echt significant meer waard worden of dat het bedrijf überhaupt overleeft. Toch lijken deze projecten (in dit geval een kippen/eierenhandel) wel vol te komen. Zijn er hier mensen die weleens in zo'n project geïnvesteerd hebben en waarom?
NLI meldt ook vooruitgang vwb de afhandeling van de failliete bakker JS
SPOILER
Ik merk dat van veel probleemprojecten uiteindelijk toch nog wel veel terugkomt, maar het is wel een zaak van lange adem. Zolang er maar zekerheden zijn, al is het maar hoofdelijke aansprakelijkheid.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik merk dat van veel probleemprojecten uiteindelijk toch nog wel veel terugkomt, maar het is wel een zaak van lange adem. Zolang er maar zekerheden zijn, al is het maar hoofdelijke aansprakelijkheid.
Ik heb 24 projecten bij NLI en ik vind het het beste platform wat betreft controle door het platform. Weliswaar heeft geen enkel project van mij bij NLI ooit een achterstand gehad van meer dan 2 termijnen, maar ook bij projecten zonder betalingsachterstand krijg ik regelmatig updates en worden er nieuwe afspraken met lening nemers gemaakt om te voorkomen dat er een achterstand kan ontstaan.
Regelmatig updates krijgen van projecten waar geen problemen zijn, maar gewoon de huidige stand van zaken is ook een welkome afwisseling. De eerste paar keer dat ik zo'n update in de mail kreeg schrok ik even, want andere platformen doen dat eigenlijk niet, maar nu ben ik daaraan gewend.
Op vrijdag 22 november 2024 18:24 schreef Zomaarevenkijken het volgende: Lijkt mij dat die beursgang of overname ook net zo goed over 10-30 jaar zou kunnen zijn. De aandelen zijn niet verhandelbaar dus tot die tijd zit je er aan vast. Dan is het nog maar de vraag of de aandelen echt significant meer waard worden of dat het bedrijf überhaupt overleeft. Toch lijken deze projecten (in dit geval een kippen/eierenhandel) wel vol te komen. Zijn er hier mensen die weleens in zo'n project geïnvesteerd hebben en waarom?
Ik doe dat soort investeringen wel via Seedrs (tegenwoordig Republic), maar dat is nu eenmaal extreem risicovol en van de lange adem.
[..] Ik heb 24 projecten bij NLI en ik vind het het beste platform wat betreft controle door het platform. Weliswaar heeft geen enkel project van mij bij NLI ooit een achterstand gehad van meer dan 2 termijnen,
Dan heb je goed geselecteerd. Ik heb er veel minder bij hen lopen, eentje met wat problemen die uiteindelijk wel goed lijkt te komen maar ook een die onlangs failliet is gegaan. Ben benieuwd wat ze daarvan gaan maken
Ik wil hier best eens wat meepakken, maar 10jaar vast tegen een dergelijk rentepercentages en toch wat risico's. Ik sla ook even over.
Dit zal er vast wat mee te maken hebben:
quote:
Duurzaaminvesteren: Wie kan investeren?
De eerste twee weken is de inschrijving enkel geopend voor omwonenden. Vanaf 05 december 10:00 uur wordt het project investeerbaar voor overige geïnteresseerden.
Thanks, dat zijn wel pareltjes: meer dan de helft eigen inbreng, ruim gedekt, lineair afgelost. Ik ken de orgelmakerij een beetje (heb een aantal jaren bij Flentrop als die nog bestaan rondgelopen), maar je waant je daar echt 60 jaar terug in de tijd, echt nog een ouderwetse werkplaats, een koffiejuffrouw Jannie die op gezette momenten koffie rondbracht en de boekhouding op twaalfkolommenpapier. Toentertijd wel veel afzetmarkt in oud-Sovjet gebied, ik weet niet of dat nog zo is.
[..] Dank, dat verklaart een hoop. Aan de andere kant het zegt ook wel wat dat er helemaal niemand in de buurt wil investeren.
NIMBY?
[..] Thanks, dat zijn wel pareltjes: meer dan de helft eigen inbreng, ruim gedekt, lineair afgelost. Ik ken de orgelmakerij een beetje (heb een aantal jaren bij Flentrop als die nog bestaan rondgelopen), maar je waant je daar echt 60 jaar terug in de tijd, echt nog een ouderwetse werkplaats, een koffiejuffrouw Jannie die op gezette momenten koffie rondbracht en de boekhouding op twaalfkolommenpapier. Toentertijd wel veel afzetmarkt in oud-Sovjet gebied, ik weet niet of dat nog zo is.
Helemaal mee eens. Ik heb 'm ook wat ruimer meegenomen.
Deze mist idd in het overzicht 'Uitbetalingen' op de website, maar mist niet in echte uitbetaling op mijn bankrekening op 14-nov (en dat lijkt mij net iets belangrijker )
Deze man heeft in 2017 (samen met zijn vader) een project gehad bij KoM. Is netjes afbetaald alleen een klein hobbeltje gehad in het begin van de corona tijd.
Ik was 2 weken geleden bij een kennis met een soort gelijk bedrijf en die verteld dat de melk veel naar China gaat. Maar dat als volgend jaar het contract afloopt en opnieuw zou worden verlengd dat het 10 cent per liter minder zou opbrengen. Nu zijn geitenhouders bezig met het oprichten van een cooperatie.
Zoals ik begreep kunnen ze er goed van leven. Ik denk ook wel dat het een investering waard is met deze zekerheden. Zelf sla ik over.
[..] Deze man heeft in 2017 (samen met zijn vader) een project gehad bij KoM. Is netjes afbetaald alleen een klein hobbeltje gehad in het begin van de corona tijd.
Ik was 2 weken geleden bij een kennis met een soort gelijk bedrijf en die verteld dat de melk veel naar China gaat. Maar dat als volgend jaar het contract afloopt en opnieuw zou worden verlengd dat het 10 cent per liter minder zou opbrengen. Nu zijn geitenhouders bezig met het oprichten van een cooperatie.
Zoals ik begreep kunnen ze er goed van leven. Ik denk ook wel dat het een investering waard is met deze zekerheden. Zelf sla ik over.
was dat die gast (KOM) die boetevrij wilde aflossen tegen de voorwaarden in ?
[..] De taxatiewaarde neem ik met een korreltje zout.Woz is gezakt. 1-1-23 280000. Nauwelijks winst, moet in de collectezak in de kerk. Kleine inleg.
Het is een B.V., die winst, daar is zijn salaris al van af. En hij kent die winkel als geen ander van binnenuit. Dit zijn geen mensen die de problemen opzoeken, als ik het mag inschatten.
[..] Het is een B.V., die winst, daar is zijn salaris al van af. En hij kent die winkel als geen ander van binnenuit. Dit zijn geen mensen die de problemen opzoeken, als ik het mag inschatten.
Zwaar gereformeerd, of hervormd, veel risicomijdender kan je ze niet krijgen. En niet-afbetalen is ook een halve doodzonde daar.m [edit]Baan Company maar even vergeten [/edit]
[ Bericht 3% gewijzigd door nostra op 23-11-2024 11:37:42 ]
[..] Het is een B.V., die winst, daar is zijn salaris al van af. En hij kent die winkel als geen ander van binnenuit. Dit zijn geen mensen die de problemen opzoeken, als ik het mag inschatten.
Zeker. Leer mij de gelovigen kennen....... Zondag vroom in de kerk........ Bijzonder dat hij het niet via de kerk gefinancierd heeft.
[..] De taxatiewaarde neem ik met een korreltje zout.Woz is gezakt. 1-1-23 280000. Nauwelijks winst, moet in de collectezak in de kerk. Kleine inleg.
Het is geen kathedraal maar het zou toch voldoende op moeten brengen, mede door de lineaire aflossing. Huisje waarvoor ze in de rij staan tegenwoordig.
[..] Het is geen kathedraal maar het zou toch voldoende op moeten brengen, mede door de lineaire aflossing. Huisje waarvoor ze in de rij staan tegenwoordig.
Bedankt voor het linkje. Deze komt vol voor livegang. Ik vind het een absolute parel -conservatieve markt; -heeft er zelf vertrouwen in ; -lost lineair af -volledig dekkend -woon er een steenworp afstand vandaan, al is dat natuurlijk geen reden :-)
[..] Inderdaad. Maar bij een gedwongen verkoop is de 2e hyp niets waard. Zover zal het hopelijk niet komen, vandaar een kleine inleg zoals gezegd..
Dat is wel een héél zwart scenario. Je krijgt niet zomaar 9%. Als je genoeg van dit soort projecten hebt met gecalculeerd risico dan verdien je genoeg ook al gaat er heel af en toe iets mis.
[..] Zeker. Leer mij de gelovigen kennen....... Zondag vroom in de kerk........ Bijzonder dat hij het niet via de kerk gefinancierd heeft.
Ik moest je tekst even 5 keer lezen om de clou te snappen. En toegegeven; ik snap 'm niet: alsof je geen bank / financier meer nodig hebt als je zondag op de voorste rij zit? Er is hier toch totaal geen verband tussen religie enerzijds en een kapitaalbehoefte anderzijds?
[..] Dat is wel een héél zwart scenario. Je krijgt niet zomaar 9%. Als je genoeg van dit soort projecten hebt met gecalculeerd risico dan verdien je genoeg ook al gaat er heel af en toe iets mis.
Zeker en vast. Dat gebeurt ook zo af en toe. Ik leg niet in als ik geen brood in zie. Maar zeg zoals het is. Met een 1e hyp boven de WOZ blijft er bij gedwongen verkoop echt niets over. Maar dit is in een prijscategorie dat dit niet snel zal gebeuren. Bovendien zijn er waarschijnlijk altijd liefhebbers in de gemeente.
[..] Ik moest je tekst even 5 keer lezen om de clou te snappen. En toegegeven; ik snap 'm niet: alsof je geen bank / financier meer nodig hebt als je zondag op de voorste rij zit? Er is hier toch totaal geen verband tussen religie enerzijds en een kapitaalbehoefte anderzijds?
Ja hoor, de meeste streng religieuze groeperingen hebben geen bank nodig om bijv. een kerkgebouw neer te zetten (in mijn ex woonplaats staat er een groot bouwwerk). Dit wordt allemaal gefinancieerd door de 'gemeente', al dan niet verplicht of onder sociale druk. Dit was in een mum van tijd gefinancieerd. Een heel aparte wereld.
A zo, ja dat klopt: maar dat is financiering voor eigen gebruik: een religieus gebouw wordt dan (groten)deels uit eigen middelen betaald of non-bancair gefinancierd.
Maar dat is natuurlijk anders dan een bedrijfsovername van/door de kerkgangers zelf. Maar ik snap je punt.
Op vrijdag 22 november 2024 18:54 schreef KrekelJapie het volgende: Lening QI Services gaat begin volgende week nog niet afgelost worden. Zal nog wel een week of 2 duren, waarschijnlijk obv dagrente
Stond voor vandaag zelfs. Aantal investeerder neemt toe, maar geinvesteerde bedrag neemt af. Dus sommige investeerders trekken zich terug of verlagen het bedrag. Ophogen van de rente zal het worden volgende week om de twijfelaars over de streep te trekken?.
[..] Stond voor vandaag zelfs. Aantal investeerder neemt toe, maar geinvesteerde bedrag neemt af. Dus sommige investeerders trekken zich terug of verlagen het bedrag. Ophogen van de rente zal het worden volgende week om de twijfelaars over de streep te trekken?.
Of ze vullen het tekort aan vanuit het Collin MKB Leningen Fonds. Ik las ik de meest recente nieuwsbrief dat er eind deze maand namelijk een tweede fonds start.
quote:
In september jl. hebben wij ons eerste Collin MKB Leningen Fonds gelanceerd. Inmiddels is dit eerste fonds, met een omvang van ¤ 5,8 miljoen, volledig belegd met een effectieve jaarrente van circa 9%. Na deze succesvolle start gaan we eind november live met het Collin MKB Leningen Fonds 2! Per januari a.s. volgt Fonds 3. Het fonds biedt investeerders de mogelijkheid om automatisch gespreid te participeren in leningen van Collin Crowdfund en Finance Experts, met een beoogd netto rendement (na kosten, voorzieningen en defaults) van 7,5% per jaar.
Nu is dat aanvullen vanuit het fonds een aanname, want weet iemand of er vanuit deze fondsen überhaupt wordt meegedaan met de regulier gepubliceerde projecten? Of zouden er vanuit het fonds enkel projecten worden gefinancierd die wij nooit te zien krijgen? Ik vind een effectieve rente van 9%, zoals genoemd in de nieuwsbrief, nogal aan de hoge kant. Aangezien de meeste projecten die voorbij komen rond de 8% rente bieden, is een gemiddelde rente van 9% behalen best knap.
[ Bericht 1% gewijzigd door djtiesto8 op 23-11-2024 16:19:43 ]
Dit project had waarschijnlijk goed bij WvjG gepast, maar bij CCF loopt deze lekker vol in de pre-publicatie.
Hierbij nog wat info over de overname:
quote:
Orgelmakerij Noorlander B.V. zet volgende stap: drie medewerkers nemen het stokje over van oprichter Kees Noorlander Barneveld, 12 november 2024 — Orgelmakerij Noorlander B.V, toonaangevend in de wereld van virtuele orgels en orgelsoftware, kondigt met trots de overdracht van het leiderschap aan. Oprichter Kees Noorlander heeft zijn meerderheidsbelang in het bedrijf overgedragen aan drie medewerkers: Lennert Knops, Matthijs Verhoeks en Marius van Horssen. Met deze stap ontstaat een nieuwe directie die vol enthousiasme de toekomst van het bedrijf vormgeeft. De taken zijn helder verdeeld. Lennert Knops neemt de leiding over de orgelmakerij en heeft daarmee de verantwoordelijkheid voor de verkoop en productie van Noorlander-orgels. Matthijs Verhoeks neemt de verantwoordelijkheid op zich voor de operationele en zakelijke kant van Sweelinq, de softwaretak die zich specialiseert in het samplen van pijporgels. Marius van Horssen, die van meet af aan betrokken is bij de ontwikkeling van Sweelinq, wordt technisch eindverantwoordelijke voor innovatie en technische groei binnen zowel de orgelmakerij als de softwareontwikkeling. Oprichter Kees Noorlander blijft betrokken bij het bedrijf als aandeelhouder en zal de nieuwe directie ondersteunen in een adviserende rol. Hij ziet in deze stap een belangrijke kans voor verdere professionalisering en het betreden van nieuwe markten: “Het is fantastisch om te zien hoe deze drie gepassioneerde vakmensen de toekomst van Noorlander en Sweelinq voortzetten. Ik ben ervan overtuigd dat het bedrijf met hen aan het roer in de juiste handen is en nog vele innovaties zal voortbrengen.” Lennert, Matthijs en Marius brengen elk hun eigen expertise en visie mee, wat hen in staat stelt elkaar perfect aan te vullen binnen de disciplines van orgelbouw en softwareontwikkeling. Samen streven zij naar verdere groei en innovatie. Het bedrijf blijft trouw aan zijn missie om ambachtelijke kwaliteit en technologische innovatie te combineren, en zo een betrouwbare naam te zijn binnen de wereld van virtuele orgels en orgelsoftware.
Het waardepuntensysteem van WvjG wordt veranderd omdat er te weinig gebruik van wordt gemaakt
quote:
Vanaf 1 januari 2025 gaan we ons als crowdfundingplatform inzetten om drie goede doelen een jaar lang te steunen. Dit initiatief komt voort uit ons loyaliteitsprogramma, dat we begin dit jaar lanceerden met een waardepuntensysteem. Hiermee konden investeerders punten sparen en deze inwisselen voor producten en voordelen in onze webshop. Na de pilotfase zagen we echter dat er beperkt gebruik werd gemaakt van deze voordelen, wat ons inspireerde om het systeem te herzien. In plaats van de punten te verzilveren voor producten, geven we investeerders nu de kans om hun waardepunten te doneren aan goede doelen. Zo creëren we samen met onze achterban meer maatschappelijke impact – geheel in lijn met onze kernwaarden.
[..] Ja hoor, de meeste streng religieuze groeperingen hebben geen bank nodig om bijv. een kerkgebouw neer te zetten (in mijn ex woonplaats staat er een groot bouwwerk). Dit wordt allemaal gefinancieerd door de 'gemeente', al dan niet verplicht of onder sociale druk. Dit was in een mum van tijd gefinancieerd. Een heel aparte wereld.
In de oude katholieke wereld was de uitspraak van meneer pastoor: "Beste schoolhoofd hou ze maar dom dan hou ik ze wel arm:. Als er op de boerderij geslacht was kreeg meneer pastoor het mooiste stuk vlees.
Momenteel wordt er een verbeterde versie van het Collin Crowdfund platform online geplaatst. Over enkele minuten zal het platform weer beschikbaar zijn voor gebruik. Excuses voor het ongemak!
Op zondag 24 november 2024 19:15 schreef Tjalala het volgende: Momenteel wordt er een verbeterde versie van het Collin Crowdfund platform online geplaatst. Over enkele minuten zal het platform weer beschikbaar zijn voor gebruik. Excuses voor het ongemak!
Die melding kreeg ik in de loop van de middag ook al, begint nu meer op een gevalletje vastgelopen update te lijken?
Op zondag 24 november 2024 19:42 schreef Faraday01 het volgende: Goudsbloemlaan nog steeds onder bod op funda en de update door Collin wachten we ook al maanden op. Wat is daar allemaal aan de hand?
Wat je schrijft is niet correct, we wachten niet al maanden op een update.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar dat het zorgelijk is, daar ben ik het natuurlijk helemaal mee eens. Dit lijkt een typisch voorbeeld van een leningnemer die niet meewerkt aan de oplossing van het probleem c.q. afronding van het project. Het kan haast niet anders dat Collin contact heeft gezocht met de betreffende makelaar. Een week of wat geleden is hier geschreven dat Collin in het bezit zegt te zijn van een getekende koopovereenkomst. Dat klopt dan niet met de status "onder bod". Collin leest hier mee dus ik verwacht spoedig wel weer een update.
[..] Wat je schrijft is niet correct, we wachten niet al maanden op een update.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar dat het zorgelijk is, daar ben ik het natuurlijk helemaal mee eens. Dit lijkt een typisch voorbeeld van een leningnemer die niet meewerkt aan de oplossing van het probleem c.q. afronding van het project. Het kan haast niet anders dat Collin contact heeft gezocht met de betreffende makelaar. Een week of wat geleden is hier geschreven dat Collin in het bezit zegt te zijn van een getekende koopovereenkomst. Dat klopt dan niet met de status "onder bod". Collin leest hier mee dus ik verwacht spoedig wel weer een update.
Klopt, dus CCF zou in principe de details vd voorlopige koopovek met bijv de termijn van onder voorbehoud van finan en ontbindende voorwaarden kunnen weten.
Veel gedoe en wat ergernis , maar de hypo staat gewoon.
[..] Klopt, dus CCF zou in principe de details vd voorlopige koopovek met bijv de termijn van onder voorbehoud van finan en ontbindende voorwaarden kunnen weten.
Veel gedoe en wat ergernis , maar de hypo staat gewoon.
Ze hebben eerder aan een user hier toegezegd dat er op korte termijn verdere communicatie zou volgen. Dat is echter ook al weer enige tijd geleden en het blijft stil. En hoewel de hypotheek comfort geeft, vind ik ook dat Collin beter kan en moet communiceren naar de investeerders. De leningnemer mag ook steviger aangepakt worden, hoewel niet helemaal duidelijk is wat Collin achter de schermen wel doet. Het lijkt nogal laks en afwachten, maar ik hoop dat dit slechts schijn is.
Hcn Er is een betaling van Ind*an del. ontvangen. Andere achterstand van project dezelfde leningnemer nog niet. En nu heeft hij bij GVE zijn betaling niet gedaan. Het lijkt op schrapen.
SPOILER
[ Bericht 33% gewijzigd door zeeland6 op 25-11-2024 10:40:56 ]
Het project van ome Johnathan Kel***lly zit al bijna vol. Hoe meer bewijs heb je nodig dat we in een vastgoedbubbel zitten, dat dit soort vage speculanten op basis van een incompleet verhaal moeiteloos miljoenen uit de markt kunnen trekken....
De orgelman zit trouwens vol zie ik, ben ik wat minder verbaasd over
Op maandag 25 november 2024 10:29 schreef zeeland6 het volgende: Hcn Er is een betaling van Ind*an del. ontvangen. Andere achterstand van project dezelfde leningnemer nog niet. En nu heeft hij bij GVE zijn betaling niet gedaan. Het lijkt op schrapen.
SPOILER
Ik heb van 697, 712 en 898 een bericht gehad dat er een betaling is ontvangen.
Op maandag 25 november 2024 10:29 schreef zeeland6 het volgende: Hcn Er is een betaling van Ind*an del. ontvangen. Andere achterstand van project dezelfde leningnemer nog niet. En nu heeft hij bij GVE zijn betaling niet gedaan. Het lijkt op schrapen.
SPOILER
Zou bij gve er dan geen depot betaling moeten zijn? Of was die al leeg, ik zie namelijk geen updates staat bij dit project.
Op maandag 25 november 2024 11:04 schreef obligataire het volgende: Het project van ome Johnathan Kel***lly zit al bijna vol. Hoe meer bewijs heb je nodig dat we in een vastgoedbubbel zitten, dat dit soort vage speculanten op basis van een incompleet verhaal moeiteloos miljoenen uit de markt kunnen trekken....
De orgelman zit trouwens vol zie ik, ben ik wat minder verbaasd over
Volgens mij is dit geen vastgoedbubbel (welke er inderdaad zou kunnen zijn), maar meer een overschot aan geld. Mensen willen niet meer sparen en niet alles in stenen, aandelen of obligaties stoppen, dus dan in crowdfunding. Er lijkt dan niet heel kritisch naar de projecten gekeken te worden.
Op zondag 24 november 2024 19:42 schreef Faraday01 het volgende: Goudsbloemlaan nog steeds onder bod op funda en de update door Collin wachten we ook al maanden op. Wat is daar allemaal aan de hand?
Persoonlijk zou ik een verkoopstatus op een derde commerciële site niet aanhouden als informatie die 100% klopt.
In het verleden is al meermaals gebleken dat deze (al dan niet express om meer traffic te generenen) slecht bijgehouden wordt door de verkopende makelaar.
In plaats van funda te F5-en kan je mijns inzien beter even contact met CCF zoeken en horen wat zij er over te zeggen hebben.
Trek eens aan mijn vinger? Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
Op maandag 25 november 2024 11:35 schreef boertje2024 het volgende: V [..] Volgens mij is dit geen vastgoedbubbel (welke er inderdaad zou kunnen zijn), maar meer een overschot aan geld. Mensen willen niet meer sparen en niet alles in stenen, aandelen of obligaties stoppen, dus dan in crowdfunding. Er lijkt dan niet heel kritisch naar de projecten gekeken te worden.
Ik vind die indicatoren ook niet heel erg handig van CCF, ik zou het wat neutraler houden dan "zeer goed" of "minimaal risico". Mensen gooien het er dan gewoon blind in heb ik het idee. Hun risico uiteindelijk hoor, maar toch.
Niemand de makelaar nog gebeld voor een bezichtiging?
Op maandag 25 november 2024 12:37 schreef Collin63 het volgende: Het geld van de verzamelbetaling staat ook al in de wallet bij GvE. Eerder was dat 1 of 2 dagen later.
Nu nog helemaal realtime , op moment van verzending van de mail.
Of het is toeval, of Collin leest inderdaad mee. Zojuist een nieuwe update ontvangen:
quote:
Voor het laatst hebben wij u op 17 oktober jl. geïnformeerd over het dossier DTG Beheer met leningnummer 45673. Inmiddels hebben wij van een notaris documenten ontvangen waaruit blijkt dat de passering van de woning aan de Goudsbloemlaan 110 te ’s-Gravenhage begin december gaat plaatsvinden. Bij de notaris hebben wij de volledige vordering inclusief achterstallige rente ingediend. In de aangeleverde vordering hebben wij de rente met ingang van 11-07-2024 verhoogt met 1% naar 10%. Wij wachten de ontwikkelingen met betrekking tot de passering af en verwachten dat wij begin december de lening volledig kunnen aflossen door de verkoop van het onroerend goed gelegen aan de Goudsbloemlaan 110 te ’s-Gravenhage.
SPOILER
Het is natuurlijk duidelijk dat hier een liquiditeitsprobleem is bij deze ondernemer. Wat er dan gebeurd is dat waar de druk het hoogst is er een betaling volgt. Tot het tij ten goede of ten kwade gekeerd is. Laten we in ieder geval maar hopen dat het ten goede keert.
Als ik de cijfers zie van de onderneming hebben ze best een aardig eigen vermogen op de balans. Maar als ik kijk naar de Verlies & Winst is het geen verpot het runnen van een Cafetaria. Blijft wel erg weinig onder aan de streep onder en gezien de rechtsvorm moeten daar de privéopnames nog uit,
Knetterende Concepten ziet er dan wel weer aardig uit, snap niet zo snel hoe D&B tot een verhoogd risico komt? Vorderingen op aandeelhouder/verkapt dividend?
Op maandag 25 november 2024 13:45 schreef Ricky86 het volgende: Maar als ik kijk naar de Verlies & Winst is het geen verpot het runnen van een Cafetaria.
Wit niet.
[..] Daar dacht ik ook al aan De frites hoeven niet per se aangebrand te zijn om een bepaalde donkere kleur te hebben.
De overwaarde is redelijk safe op haar bedrijfspandje en manlief verdient ook een salaris dus komt wel goed denk ik.
Denk ik ook, heb er een paar honderd in gegooid. Die originele keet was qua marktwaarde misschien wel beter.
In mijn geval missen er vier betalingen in deze ronde, maar de tweewekelijkse GVE-betaling is pas gisteren aangekondigd. In de ideale wereld wordt bij de projecten die achterlopen automatisch een maandbedrag uit het depot genomen, maar ik denk dat dit handwerk is en geen automatische procedure. Ik wacht daarom rustig af. Ik verwacht dat ze over de meeste ontbrekende projecten deze week wel een update gaan doen, of de betaling alsnog volgt.
Hoor je bij GVE altijd een update te krijgen als het depot weer is aangezuiverd? Ik zat even wat oude updates te bekijken en zag bijvoorbeeld een lening waarbij in maart een betaling vanuit het depot is verricht maar ik zie geen updates over dat dit weer is aangezuiverd. Je zou denken dat dat na 8 maanden wel een keer ingelopen zou zijn.
Op maandag 25 november 2024 16:51 schreef Bobby100 het volgende: Hoor je bij GVE altijd een update te krijgen als het depot weer is aangezuiverd? Ik zat even wat oude updates te bekijken en zag bijvoorbeeld een lening waarbij in maart een betaling vanuit het depot is verricht maar ik zie geen updates over dat dit weer is aangezuiverd. Je zou denken dat dat na 8 maanden wel een keer ingelopen zou zijn.
Volgens mij zitten ze daar niet hard achteraan. Ga er maar vanuit dat het depot niet is aangezuiverd. Volgens mij is er altijd een update bij aanzuivering. Meestal gebeurd dit vlak na een gemiste termijn.
Op maandag 25 november 2024 13:59 schreef nostra het volgende: Knetterende Concepten ziet er dan wel weer aardig uit, snap niet zo snel hoe D&B tot een verhoogd risico komt? Vorderingen op aandeelhouder/verkapt dividend?
Die 2e B.V. is net opgericht en de 1e B.V. is denk ik eind 2022 opgericht als ik kijk naar het resultaat 2023 en het eigen vermogen ultimo 2023. Dus dat is per definitie verhoogd risico. De dame heeft er wel kijk op getuige de resultaten, maar ik vind het wel een zwaar minpunt dat er geen hypothecaire zekerheid is.
Op vrijdag 22 november 2024 18:54 schreef KrekelJapie het volgende: Lening QI Services gaat begin volgende week nog niet afgelost worden. Zal nog wel een week of 2 duren, waarschijnlijk obv dagrente
Klopt
Op zaterdag 23-11-2024 stond de slottermijn gepland van QI Services Kilynntan Holding B.V. met leningnummer 44859. Op dit moment staat er een nieuwe investeringskans live op onze website om deze lening af te lossen. Via de volgende link kunt u deze investeringskans vinden.
De verwachting is dat uitbetaling binnen 2 weken zal plaatsvinden. De ondernemer zal de dagrente voldoen tot aan de betaling van de slottermijn.
Slimme marketing van ccf deze mededeling. Springt gelijk een ton omhoog.
Minder slim is dat er geen sanctie staat op te laat aflossen. Das dan weer slechte marketing naar investeerders. Dat doet SIG wel weer beter, gelijk het dubbele.
Ccf is er wat dat betreft niet voor investeerders.
Op maandag 25 november 2024 11:35 schreef boertje2024 het volgende: V [..] Volgens mij is dit geen vastgoedbubbel (welke er inderdaad zou kunnen zijn), maar meer een overschot aan geld. Mensen willen niet meer sparen en niet alles in stenen, aandelen of obligaties stoppen, dus dan in crowdfunding. Er lijkt dan niet heel kritisch naar de projecten gekeken te worden.
Ik moet toegeven dat je in mijn optiek wel een punt hebt, crowdfunding bij gebrek aan beter (zeker nu de rentes weer dalen) en jezelf voorhouden dat je spreid door in verschillende sectoren te investeren
Alleen hoop dat het drukker is bij de snackbar dan op de ccf funding, loopt niet lekker vol. Vermoedelijk gezien de te geringe inkomsten op papier? Het is wel mooi pandje geworden na de herbouw en recensies zijn prima.
Minder slim is dat er geen sanctie staat op te laat aflossen. Das dan weer slechte marketing naar investeerders. Dat doet SIG wel weer beter, gelijk het dubbele.
Ccf is er wat dat betreft niet voor investeerders.
Hier begrijp ik weinig van, GvE/Taquiera: genoeg overwaarden voor de gehele lening maar dan slechts 2x 50K inschrijven. Dan had ik meegedaan, nu wekt het de indruk van weinig eigen commitment. Gemiste kans. We zullen zien of het toch nog vol komt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat een vaag verhaal. Feitelijk is het een verzoek om extra uitstel van 3 maanden zonder concrete onderbouwing. Terwijl de lening, als het goed is, al is opgezegd, in juli.
Die meneer van Just die had volgens mij een tijdje in het ziekenhuis gelegen en daardoor geen inkomsten meer als ZZP-er, volgens zijn linkedin is meneer weer aan het werk en zou dus vanuit die inkomsten weer moeten kunnen inlopen. Bij zo'n onvoorziene situatie hoef je ook niet gelijk zo'n familie het faillissement in te trekken.
Op dinsdag 26 november 2024 14:29 schreef Red_arrow het volgende: Die meneer van Just die had volgens mij een tijdje in het ziekenhuis gelegen en daardoor geen inkomsten meer als ZZP-er, volgens zijn linkedin is meneer weer aan het werk en zou dus vanuit die inkomsten weer moeten kunnen inlopen. Bij zo'n onvoorziene situatie hoef je ook niet gelijk zo'n familie het faillissement in te trekken.
De recensies van Just zijn goed.
Ze moe(s)ten ook ergens van leven...dus dat inlopen kan best wel een tijdje gaan duren... Het verhaal was overtuigender geweest als er iets van betaling zou plaatsvinden, al was het alleen maar de rente. Nu moeten we het maar aannemen op hun blauwe ogen. Iedere ondernemer kan pech hebben, maar dat wil niet zeggen dat het risico automatisch naar de geldschieters verlegd moet worden. Ik vind dat ze al genoeg uitstel hebben gehad, ik had graag iets concreters gehoord inclusief betalingsplan. Er is trouwens een volledig gedekte hypotheek, dus van faillissement is geen sprake, hooguit een slaapplek in het park
Op dinsdag 26 november 2024 16:02 schreef boriq het volgende: CCF WY*NSHOP (38958) zojuist vervroegd afgelost, incl zes extra rentetermijnen
Deze zes termijnen zijn wel gebaseerd op het gegeven dat de ondernemers jaarlijks 10% boetevrij mogen aflossen. Zo blijft er niet heel veel boeterente over, maar toch fijn dat de lening is afgelost. Zeker omdat het bedrijf waarvoor de lening ooit was aangevraagd al een tijd geleden is gestaakt.
Vandaag presenteren wij een nieuw project aan de Liebergerweg 54-56 in Hilversum. Je kunt vanaf 28 november 2024 om 15.30 uur investeringen toezeggen. De looptijd bedraagt 12 maanden. De LTV van het pand is 90% van ¤ 1.220.000 van de verhuurde staat waarde na verbouwing.
Vandaag presenteren wij een nieuw project aan de Liebergerweg 54-56 in Hilversum. Je kunt vanaf 28 november 2024 om 15.30 uur investeringen toezeggen. De looptijd bedraagt 12 maanden. De LTV van het pand is 90% van ¤ 1.220.000 van de verhuurde staat waarde na verbouwing.
Wordt morgen betaald, Of dit uit depot is of niet wordt vaag gehouden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.update. Is een normale betaling.
[ Bericht 1% gewijzigd door zeeland6 op 26-11-2024 16:28:43 ]
Ik zit al in andere investeringen, dus sla deze denk ik even over.
Die man heeft straks nog de helft van al het onroerend goed achter de IJssel in handen. De miljoenen vliegen om de oren. Ik heb bij deze leningnemer soms het gevoel dat ik als crowdfunder gebruikt wordt, om - gelokt met mooie rentepercentages - het hoogste risico te lopen. Er zijn zoveel banken bij zijn vastgoedonderneming betrokken, en toch heeft hij ons nodig voor het (kortdurend) financieren van de meest uiteenlopende projecten, van stadions tot en met vakantieparken. Op de eerste paar financieringen die hij bij CCF aanvroeg na, zijn het geen reguliere woningen. Die kan hij wel elders financieren.
En toch trap ik er steeds weer in, door een duit in het zakje te doen.
Ik zit al in andere investeringen, dus sla deze denk ik even over.
Ik heb er ook een paar van hem, maar neem deze toch wel basis mee. Het project ziet er solide uit en de organisatie van Len**f is natuurlijk zeer professioneel. Hij kiest er voor om voor dit soort projecten een flexibele projectfinanciering op te starten. Ik denk dat via Collin snel en soepel loopt, zonder een groot deel van de bureaucratie die de banken opwerpen.
• dan de IT-er die denk ik straks om 11 uur opengaat. Ik snap niks van het werk wat hij doet en het enige positieve is zijn overwaarde. Maar een een magistraal mooi plekje zeg: https://www.google.nl/map(...)IKXMDSoASAFQAw%3D%3D
• dan de IT-er die denk ik straks om 11 uur opengaat. Ik snap niks van het werk wat hij doet en het enige positieve is zijn overwaarde. Maar een een magistraal mooi plekje zeg: https://www.google.nl/map(...)IKXMDSoASAFQAw%3D%3D
Die IT'er, is een Knabbel&Babbel project. Niet dat dat het kansloos maakt maar het zijn wel altijd projecten met een verhoogde kans op stemrondes.
[..] Professioneel, maar weinig conservatief. Dat kan heel lang goed gaan en heel snel afgelopen zijn. Ik vind het persoonlijk te riskant.
Kijk voor de gein eens (een van de Duitse) documentaires over de Oostenrijkse Rene Benko.
Natuurlijk ieder bedrijf kan vroeg of laat kapot, maar Lenf*** had de laatste keer dat ik keek nog 300 miljoen aan balanstotaal en met een aanzienlijk werknemersaantal. Dus dan durf ik het wel aan, ik heb er van hem nu 3 lopen (inclusief deze) dat is te overzien.
Als ik zie dat allerlei speculanten in no-time miljoenen ophalendan heb ik toch liever ome Carlus
[..] Die IT'er, is een Knabbel&Babbel project. Niet dat dat het kansloos maakt maar het zijn wel altijd projecten met een verhoogde kans op stemrondes.
Los van de track record van de intermediairs is de kans natuurlijk groot dat zo’n nieuw product het niet haalt. Een product verkopen is ook iets heel anders dan jezelf uitverhuren. Maar hij kan wel iets en zal zijn plekje waarschijnlijk wel koesteren, dus ik heb hem meegenomen.
[..] Ik heb er ook een paar van hem, maar neem deze toch wel basis mee. Het project ziet er solide uit en de organisatie van Len**f is natuurlijk zeer professioneel. Hij kiest er voor om voor dit soort projecten een flexibele projectfinanciering op te starten. Ik denk dat via Collin snel en soepel loopt, zonder een groot deel van de bureaucratie die de banken opwerpen.
Heeft iemand misschien een lijstje van de projecten die hij momenteel heeft lopen bij CCF? Dat zou het voor mij wat makkelijker maken om te checken hoeveel projecten ik al van hem heb
[..] Heeft iemand misschien een lijstje van de projecten die hij momenteel heeft lopen bij CCF? Dat zou het voor mij wat makkelijker maken om te checken hoeveel projecten ik al van hem heb
Ik heb zelf deze:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.dat zijn respectievelijk de volgende leningovereenkomsten:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kun jij hier iets mee?
Ik dénk dat ik in (bijna) alle zit van de laatste tijd van deze LENF group. Dan zouden er dus nog 8 lopen
Ik dénk dat ik in (bijna) alle zit van de laatste tijd van deze LENF group. Dan zouden er dus nog 8 lopen
Met zóveel projecten zou ik even wachten tot er wat oudere projecten wegvallen. Áls het mis gaat, gaat het dan ook gelijk goed mis natuurlijk, even los van de zekerheden die er natuurlijk ook zijn.
Ik snap dat je je festival moet voorfinancieren, so far so good. Maar dat je 23 maanden moet lenen (en dan bullet aflost) snap ik niet. Alle opbrengsten van dat festival zijn cash (equivalent), dus festival voorbij en afronden lijkt me. En gezien de balans zijn we nu het verlies van vorig jaar aan het financieren, in ieder geval deels.
[..] Ik snap dat je je festival moet voorfinancieren, so far so good. Maar dat je 23 maanden moet lenen (en dan bullet aflost) snap ik niet. Alle opbrengsten van dat festival zijn cash (equivalent), dus festival voorbij en afronden lijkt me. En gezien de balans zijn we nu het verlies van vorig jaar aan het financieren, in ieder geval deels.
Ze konden waarschijnlijk kiezen tussen Collin en een vracht aan deurwaarders.
[..] Ik snap dat je je festival moet voorfinancieren, so far so good. Maar dat je 23 maanden moet lenen (en dan bullet aflost) snap ik niet. Alle opbrengsten van dat festival zijn cash (equivalent), dus festival voorbij en afronden lijkt me. En gezien de balans zijn we nu het verlies van vorig jaar aan het financieren, in ieder geval deels.
Voor die rente zijn er mooiere (vastgoed)projecten. In plaats van teren op een failliete boedel waarin je straks kan wachten op het uitwinnen van de hypotheek, met zo'n balans blijf ik er toch ver van weg.
Beetje raadselachtig. In mijn administratie is geen achterstand bekend. Of zouden ze bedoelen dat ze in het algemeen van enkele projecten te late betalingen ontvangen hebben?
Verder zie ik dat de Flanderijn status voor
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.veranderd is naar
quote:
80 - Minnelijke schuldsanering
Daar zal binnenkort dan wel een mailtje over komen?
Waar ken ik die naam RE:BORN van? Volgens mijn e-mailarchief eerder projecten gehad bij Collin (2020) en OPC (2021).
De Pier op Scheveningen, snel naar de volgende.
Ik had vanmiddag even snel op m'n telefoon een voorinschrijving gedaan op nieuw CRE project Willem Marktkanaal.
Nu thuis, achter de computer, bekijk ik de pitch met foto's eens goed. Dit gaat dus verdorie gewoon weer over precies hetzelfde pand als enkele eerdere projecten. Ik vind het misleidend om hier een totaal andere projectnaam aan te hangen. Maar ik snap dit wel. Bij de projecten in Dongen hebben ze destijds eerlijk/transparant gecommuniceerd; Begane grond, eerste verdieping, tweede verdieping. Maar de funding van deze projecten liep destijds zéér moeizaam. Ik denk dat ze dat dit keer hebben willen omzeilen, door met geheel nieuwe projectnaam te werken. Veel investeerders gooien immers ''blind" geld in een pot, als het rentepercentage hen maar aanstaat. Hoe dan ook, persoonlijk is dit voor mij reden genoeg om af te haken.
En het is dus wéér een project van dezelfde club. CRE weet nauwelijks nog nieuwe partijen aan zich te binden. Dat vind ik jammer. Ik zou best wel iets meer bij hen willen doen, want steeds meer van mijn eieren komen langzamerhand in het "Collin"-mandje te liggen...
[..] De Pier op Scheveningen, snel naar de volgende.
De exploitatie van de Pier van Schevingen is eigenlijk nooit echt rendabel geweest. Als het erop aankomt vindt iedereen dat het iconisch en gezichtsbepalend is en moet blijven maar niemand heeft er echt ¤ voor over. Beetje trekken aan een dooie pier https://nos.nl/artikel/24(...)aar-niet-meer-veilig
[ Bericht 0% gewijzigd door peterc op 28-11-2024 10:46:46 ]
Waar ken ik die naam RE:BORN van? Volgens mijn e-mailarchief eerder projecten gehad bij Collin (2020) en OPC (2021).
Als alles volgens plan verloopt is het inderdaad na 18 mnd klaar maar hoewel ik als geboren en getogen Hagenaar sympathie heb voor de Pier acht ik het geheel dermate gecompliceerd dat het eerder langer dan 36 maanden zal gaan duren dan korter
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Beetje raadselachtig. In mijn administratie is geen achterstand bekend. Of zouden ze bedoelen dat ze in het algemeen van enkele projecten te late betalingen ontvangen hebben?
Verder zie ik dat de Flanderijn status voor
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.veranderd is naar [..] Daar zal binnenkort dan wel een mailtje over komen?
Lijkt een extra aflossing die iets heeft getriggerd. Als je naar het betaalschema kijkt zie je op datum 25-11 ineens een groot bedrag terug. Ik maak mij geen zorgen, als het al mis zou zijn zit er een dikke 1e hypotheek op, maar volgens mij is het een foutje
Morgen aflossing - als het goed is - van Nieuwe Markt te Nijmegen. NewFunding was een leuk platform op zich, maar na de overname is er niets meer van over...Helaas.
[..] Als alles volgens plan verloopt is het inderdaad na 18 mnd klaar maar hoewel ik als geboren en getogen Hagenaar sympathie heb voor de Pier acht ik het geheel dermate gecompliceerd dat het eerder langer dan 36 maanden zal gaan duren dan korter
Dit is juist de financiering tot aan de bouw. Stoppen er behoorlijk veel eigen vermogen en achtergestelde lening in.
Groencentrum WvjG gaat niet aflossen als ik dit bericht goed lees
quote:
Als gevolg van een aanpassing in ons systeem is per ongeluk de incasso van bovenstaand project niet op tijd uitgevoerd. Hierdoor zult u zien, dat de betaling van dit project niet bij de maandelijkse uitbetaling aan u zit. De betaling komt echter nog deze maand wel binnen.
De bedoeling was dat dit project deze maand in zijn geheel zou worden afgelost. Hierover sturen we u ook deze week nog een bericht over de status daarvan.
Leuk projectje, heb ik wel vertrouwen in met die cijfers en een relatief kleine lening.
SPOILER
Ik ook wel, haar balans ziet er gezond uit, geen overdreven schulden en een positief eigen vermogen, en op de hypotheek privé hebben ze ook al aardig afgelost.
Update GVE projecten Rutger V.. uit Utrecht ; nog een fors ¤ amount open (23328 was 15k ann +135k slot, de andere 2 beide 150k aflosvrij). Dus 440k staat er zeker nog open en dan met ¤ 1.250 per mnd zet het niet echt zoden aan de dijk. Snap niet dat Rutger het zover, tot een vonnis, heeft laten komen. Blijkbaar kan hij geen pandje met overwaarde in de sale doen.
Betreft: Update inzake betalingsregeling voor leningen 23328, 24989 en 26629
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ff verder gezocht, vond hem niet meer op linkedin, maar blijkbaar nog wel mng dir.
Dit project is met maximaal 7 maanden verlengd en zou uiterlijk gisteren afgelost zijn.
Middelp*nt Sli*dr*cht ook wel/niet vervroegd afgelost, na gedoetjes over een jaarlijkse rentebetaling ipv maandelijks.
Komt vast wel goed allemaal, maar ik krijg wel de indruk dat @Oranjeblauw vooral oog heeft voor de belangen van de ondernemers, en niet voor de investeerders.
"De marktwaarde in verhuurde staat bedraagt ¤ 1.295.000,- conform een taxatierapport d.d. 4 november 2024. Het verschil tussen aankoopbedrag en getaxeerde waarde komt volgens de kopers doordat het pand in eigendom is van erfgenamen welke het pand snel willen verkopen en laten passeren."
Dit lijkt me wel iets om te controleren, anders is het nogal raar om 345k onder de waarde te verkopen. Koopprijs = marktwaarde is het anders in de regel meestal.
[ Bericht 1% gewijzigd door crowdfundingnederlan op 28-11-2024 14:47:27 ]
Hierover heeft het platform het volgende gecommuniceerd:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In de pitch werd ook de relatie met de immens*s groep en andere ondernemingen in die straat genoemd,
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.maar dat bleek niets op te leveren. Misschien dat zij die inventaris voor een prikkie hebben overgenomen, wie zal het zeggen.
[..] "De marktwaarde in verhuurde staat bedraagt ¤ 1.295.000,- conform een taxatierapport d.d. 4 november 2024. Het verschil tussen aankoopbedrag en getaxeerde waarde komt volgens de kopers doordat het pand in eigendom is van erfgenamen welke het pand snel willen verkopen en laten passeren."
Dit lijkt me wel iets om te controleren, anders is het nogal raar om 345k onder de waarde te verkopen. Koopprijs = marktwaarde is het anders in de regel meestal.
Pfff, voor een tikkeltje minder rente heb je ook al projecten met een dekkende hypotheek. En dan is de rente bij GvE ook nog eens effectieve rente dus minder.
Linkje van de mensen die het netjes samen delen ;-) S*m-S*m:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. 1e vier hebben er vertrouwen in en leggen vast een ton in.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. 1e vier hebben er vertrouwen in en leggen vast een ton in.
Project dat afhankelijk is van rampen in de wereld is weer eens wat nieuws
quote:
Voor 2024 e.v. is het volgens GAiN erg moeilijk om een prognose af te geven. De hulp die geboden moet worden bij rampen is een belangrijke bron van inkomsten. Onverwachte gebeurtenissen kunnen zorgen voor een enorme toename van de inkomstenstroom.
Komt vast wel goed allemaal, maar ik krijg wel de indruk dat @:oranjeblauw vooral oog heeft voor de belangen van de ondernemers, en niet voor de investeerders.
Die indruk ga ik de laatste tijd ook steeds meer krijgen. De informatie betreffende je investeringen die je krijgt is onduidelijk. Ze vertellen niet waar het om gaat. Ik ben inmiddels zeer terughoudend met investeren bij deze club.
[..] Die indruk ga ik de laatste tijd ook steeds meer krijgen. De informatie betreffende je investeringen die je krijgt is onduidelijk. Ze vertellen niet waar het om gaat. Ik ben inmiddels zeer terughoudend met investeren bij deze club.
Hij leest mee. Beter ten halve gekeerd dan ten hele verdwaald.
De hut staat wel te huur, beleggingswaarde obv 81k is mogelijk ca 1.2 mio (factor 15) De genoemde taxatiewaarde zal iig zeker niet in verhuurde staat bedragen, mogelijk zelfs een eigen woning hypotheek waardoor de 1ste hypotheekhouder opeisingsgrond heeft. Wel wat risico dus
CRP/mdb Lo**co heeft in een gekke bui maar weer eens een (substantieel) bedrag overgemaakt. Dat lost niet alle achterstand op maar geeft wel weer hoop op een goede eindafloop. Een update heb ik nog niet gezien maar dat zal wel een keer komen.
Op vrijdag 29 november 2024 22:41 schreef obligataire het volgende: CRP/mdb Lo**co heeft in een gekke bui maar weer eens een (substantieel) bedrag overgemaakt. Dat lost niet alle achterstand op maar geeft wel weer hoop op een goede eindafloop. Een update heb ik nog niet gezien maar dat zal wel een keer komen.
De betalingen zijn wel verwerkt in het overzicht en geeft aan dat ze bij zouden zijn. Het is een combinatie van rentebedragen en een aantal aflossingen, op het eerste gezicht komt het rommelig over maar ik heb geen zin om het in detail na te kijken gezien het voor mij lage bedrag.
[..] De betalingen zijn wel verwerkt in het overzicht en geeft aan dat ze bij zouden zijn. Het is een combinatie van rentebedragen en een aantal aflossingen, op het eerste gezicht komt het rommelig over maar ik heb geen zin om het in detail na te kijken gezien het voor mij lage bedrag.
Op het tweede en derde gezicht is het nog steeds onnavolgbaar.... Na MAX en KOM is Crowdpartners het allerslechtste CF-platform. Er wordt hier vaak geklaagd over CRE maar CRP is nog veel erger. Ik heb nog twee projecten lopen (Tamoil en Loco) en daarna ben ik er weg.
CCF 43529 Haval S app P Potterstraat 17b , gisteren wel aflossing vandaag weer terugbk van ¤ hiervan . Herfinan blijkbaar (nog) niet gelukt, want staat sinds 29nov24 ook op funda , of vanwege box3 gewoon i d sale maar dan had ie wel eerder kunnen beginnen.. https://www.funda.nl/deta(...)traat-17-b/43723335/ Lening 180k / woz 197k / vraagprijs 250k > dit zal wel goedkomen
Op zondag 1 december 2024 12:02 schreef peterc het volgende: CCF 43529 Haval S app P Potterstraat 17b , gisteren wel aflossing vandaag weer terugbk van ¤ hiervan . Herfinan blijkbaar (nog) niet gelukt, want staat sinds 29nov24 ook op funda , of vanwege box3 gewoon i d sale maar dan had ie wel eerder kunnen beginnen.. https://www.funda.nl/deta(...)traat-17-b/43723335/ Lening 180k / woz 197k / vraagprijs 250k > dit zal wel goedkomen
Jokers, kan ik mijn excel sheet weer gaan terugboeken.
Ik zie dat er inmiddels een aangepast aflosschema beschikbaar is en dat er nu 28 december afgelost zou gaan worden.
Aflosschema is (en was) zoals ik al had verwacht niet correct, de optelsom van de uitbetaalde cq. de nog uit te betalen aflossing komt niet overeen met het ingelegde bedrag omdat ze met 14 cijfers achter de komma rekenen. Bij de aflossing van m'n vorige project bij het platform was dat ook het geval. Dat is uiteindelijk wel opgelost, maar ik vraag me serieus af waarom ze het niet in 1x voor alle projecten corrigeren aangezien het een structureel issue is en al meer dan een half jaar speelt.
Helaas geen verdere communicatie zoals eerder afgelopen week wel was toegezegd. (zeg dan gewoon niets toe als je het niet waar kunt of wilt maken):
quote:
Hierover sturen we u ook deze week nog een bericht over de status daarvan.
SIG Hoofddorp Graan voor Visch 18019 Herfinanciering 1 Bij de eind november tot stand gekomen lening is een verkeerd aflosschema vermeld.
Is gemeld aan SIG.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Update Er wordt gewerkt aan een nieuw uitbetaalschema en deze zal vandaag beschikbaar zijn in jouw account.
[ Bericht 5% gewijzigd door zeeland6 op 02-12-2024 11:24:31 ]
Snap niet dat die met aan de lippen staande zekerheden zoveel harder loopt dan Winvest, ik laat hem wel schieten.
[..] Snap niet dat die met aan de lippen staande zekerheden zoveel harder loopt dan Winvest, ik laat hem wel schieten.
Qua zekerheid is Winvest beter, maar als ik naar zijn bedrijfsbalans kijk dan zie ik héél erg veel schuld, waarbij ik het gevoel krijg dat deze financiering maar een klein deel van zijn problemen oplost. Als het een beetje tegenzit dan staat ie spoedig weer op de stoep bij Collin.
Bij de fysiotherapeut krijg ik het gevoel (voor wat het waard is ) dat deze wel goed zal komen zonder stemrondes. In ieder geval een wat stabielere minder conjunctuurgevoelige activiteit, zeker met de vergrijzing.
[..] Qua zekerheid is Winvest beter, maar als ik naar zijn bedrijfsbalans kijk dan zie ik héél erg veel schuld, waarbij ik het gevoel krijg dat deze financiering maar een klein deel van zijn problemen oplost. Als het een beetje tegenzit dan staat ie spoedig weer op de stoep bij Collin.
Bij de fysiotherapeut krijg ik het gevoel (voor wat het waard is ) dat deze wel goed zal komen zonder stemrondes. In ieder geval een wat stabielere minder conjunctuurgevoelige activiteit, zeker met de vergrijzing.
Ik laat deze projecten voor dit rentepercentage beide schieten. Eens met je visie over Winvest, Qua fysiotherapie staat het verdienmodel echter al jarenlang enorm onder druk. Er wordt daar nou eenmaal niet veel verdiend in die sector, omdat de verzekeraars niet in beweging willen komen. Hierdoor vind ik het geen interessante investering tegen dit % en de gehele casus bekijkend.
[..] Qua fysiotherapie staat het verdienmodel echter al jarenlang enorm onder druk. Er wordt daar nou eenmaal niet veel verdiend in die sector, omdat de verzekeraars niet in beweging willen komen. Hierdoor vind ik het geen interessante investering tegen dit % en de gehele casus bekijkend.
Qua verdiensten hebben ze nu 86K per jaar winst en t.z.t. 90K. Daar zou een echtpaar van rond moeten kunnen komen. De rentelast is daar al van af en de aflossing loopt voor een deel gelijk met de afschrijvingskosten dus dat is er ook al van af. De aflossing had van mij wat meer gemogen. De rente % is niet overdreven hoog idd maar er gaan weinig kosten af , geen CD.
De financiering van Bloem- en Groencentrum uit Ouddorp is verlengd tot eind dit jaar. In eerste instantie leek het er op, dat we u wederom een voorstel zouden kunnen neerleggen voor verlenging. De ondernemer heeft nu echter aangegeven dat investering nog vóór het einde van dit jaar kan worden terugbetaald. U kunt er dus op rekenen, dat de aflossing nog in 2024 plaats vindt.
Hiermee hoop ik eventuele onduidelijkheid of onzekerheid op dit punt te hebben weggenomen.
1 november sloot deze stemming, heeft iemand al wat gehoord?
quote:
Stemronde 16-10-2024 Rood-Groen B.V. 44410 Van: Collin Crowdfund Beheer < beheer@collincrowdfund.nl > 16-10-2024 12:01 Beste investeerder,
In maart 2023 heeft u geïnvesteerd Rood-Groen B.V. t.h.o.d.n. Eye Wish Opticiens (leningnummer: 44150). De heer R.P. Hoogendijk en mevrouw J.P. Hoogendijk-Vingerling hebben de verhypothekeerde woning gelegen aan de Waterhoen 4 te Pijnacker verkocht.
De heer R.P. Hoogendijk en mevrouw J.P. Hoogendijk-Vingerling verzoeken u om akkoord te geven op de doorhaling van de tweede hypothecaire inschrijving van ¤ 325.000,- op de Waterhoen 4 te Pijnacker. De woning is voorbelast met een eerste hypotheek ter hoogte van ¤ 1.000.000,- met een openstaande schuld van ¤ 717.000,- ten tijden van de pitch. Het onroerend goed kent een marktwaarde van ¤ 1.400.000,- op basis van de taxatie met waardepeildatum 23-02-2023. Wij ondersteunen dit verzoek onder voorwaarden dat een tweede hypothecaire inschrijving wordt verkregen op het aan te kopen woonhuis gelegen aan de F.A. Molijnlaan 135 te Nunspeet, welke is voorbelast met een eerste hypothecaire inschrijving van ¤ 850.000,- ten behoeve van Rabobank. De taxatiewaarde van de woning bedraagt ¤ 1.200.000,- na verbouwing per 04-07-2024. Conform de aangeleverde offerte houdt Rabobank de kosten voor de verbouwing aan in één depot.
Concreet betekent dit voor u dat: 1. Er royement wordt verleend voor de tweede hypothecaire inschrijving van ¤ 325.000,- op de Waterhoen 4 te Pijnacker; 2. Er een tweede hypothecaire inschrijving van¤ 325.000,- wordt verkregen op het woonhuis gelegen aan de F.A. Molijnlaan 135 te Nunspeet, welke is voorbelast met een eerste hypothecaire inschrijving van ¤ 850.000,- ten behoeve van Rabobank. De taxatiewaarde van de woning bedraagt ¤ 1.200.000,- na verbouwing per 04-07-2024.
Wij leggen het verzoek met een positief advies aan u voor, zoals hiervoor geformuleerd en nodigen u uit om uw stem binnen een termijn van 14 dagen uit te brengen.
Via de links hieronder kunt u uw stem uitbrengen.
Klik voor eens
Klik voor oneens
De uitgebrachte stemmen worden gewogen naar rato van de investering. Zodra de stemronde is afgerond zullen wij u informeren over de uitkomst en de vervolgstappen. Voor een akkoord is een (pro rata) meerderheid van de uitgebrachte stemmen benodigd.
Op maandag 2 december 2024 16:32 schreef obligataire het volgende: Qua zekerheid is Winvest beter, maar als ik naar zijn bedrijfsbalans kijk dan zie ik héél erg veel schuld, waarbij ik het gevoel krijg dat deze financiering maar een klein deel van zijn problemen oplost.
Gezien de business waarin-ie opereert, is dat op het eerste oog niet zo heel vreemd (kapitaalintensieve jachten(af)bouw tegen voorschotten). Dat is dan dus gewoon gratis projectfinanciering en prima. Blijkt alleen verder niet uit de stukken.
Op maandag 2 december 2024 19:32 schreef zeeland6 het volgende: Vraagje heeft er iemand saldo opgenomen bij SIG vanmiddag na de maandstortingen dat al op de bank is bijgeschreven?
Er lijkt een probleem te zijn met de tijd van opnames. Iets met zomer/wintertijd.
Nee, omstreeks 15.00 uur overgeboekt maar nog niet ontvangen. Overigens heb ik gisteren ook een overboeking gedaan vanaf Collin en die heb ik ook nog niet ontvangen (beide naar ING).
Op maandag 2 december 2024 19:32 schreef zeeland6 het volgende: Vraagje heeft er iemand saldo opgenomen bij SIG vanmiddag na de maandstortingen dat al op de bank is bijgeschreven?
Er lijkt een probleem te zijn met de tijd van opnames. Iets met zomer/wintertijd.
Ligt misschien bij OPP. Gisteren opname gedaan bij CCF, maar vandaag niets ontvangen.
[..] Nee, omstreeks 15.00 uur overgeboekt maar nog niet ontvangen. Overigens heb ik gisteren ook een overboeking gedaan vanaf Collin en die heb ik ook nog niet ontvangen (beide naar ING).
Dan is de boekregel bij jou ook waarschijnlijk niet bovenaan verschenen. Ik deed een opname om 14.53 en die is geboekt 15 regels lager tussen 13.50 en 13.55..... Vandaar mijn vermoeden van een wintertijd issue.
Oke ik vraag het na bij SIG.
[ Bericht 2% gewijzigd door zeeland6 op 02-12-2024 20:32:05 ]
[..] Dan is de boekregel bij jou ook waarschijnlijk niet bovenaan verschenen. Ik deed een opname om 14.53 en die is geboekt 15 regels lager tussen 13.50 en 13.55..... Vandaar mijn vermoeden van een wintertijd issue.
Oke ik vraag het na bij SIG.
Even nagekeken. Bij mij staat de boekregel wel gewoon bovenaan (15.28 uur).
[..] Even nagekeken. Bij mij staat de boekregel wel gewoon bovenaan (15.28 uur).
Oke. De laatste bijboeking was bij mij 14.22 dus dat klopt dan die bij jouw bovenaan staat. Anders was die op 14.28 geplaatst, en dan staat die nog bovenaan.
Nee, ook hier nog geen update ontvangen van Collin. Zouden ze in overleg zijn met de leningnemers om het toch anders te doen? Bv een deel vervroegd aflossen?
Op donderdag 28 november 2024 00:23 schreef Jaco078 het volgende: Morgen aflossing - als het goed is - van Nieuwe Markt te Nijmegen. NewFunding was een leuk platform op zich, maar na de overname is er niets meer van over...Helaas.
Niets gezien.....iemand iets gehoord over de aflossing van Nieuwe Markt?
[..] Gezien de business waarin-ie opereert, is dat op het eerste oog niet zo heel vreemd (kapitaalintensieve jachten(af)bouw tegen voorschotten). Dat is dan dus gewoon gratis projectfinanciering en prima. Blijkt alleen verder niet uit de stukken.
Dat kan (voor een deel) waarheid zijn, maar zelfs voor een kapitaalintensief bedrijf is een solvabiliteit van 6% bijzonder mager. Schulden moeten ooit terugbetaald worden en bij een dergelijk dun eigen vermogen kan één flinke tegenvaller al fataal zijn, een slechte debiteur of beroerd uitgevoerd project bijvoorbeeld.
Waarbij nog dient te worden opgemerkt dat er in de eerste 9 maanden voor144K is afgeschreven op goodwill. Daar zou je uit kunnen opmaken dat er minimaal voor een miljoen aan goodwill op de balans staat. Oftewel, het daarmee gecorrigeerde eigen vermogen is dus zwaar negatief. En dan lees ik ook nog iets over faillissementen bij gelieerde ondernemingen. Ik zou er met een enorme boog omheen lopen, maar goed dat is aan eenieder natuurlijk.
[..] Oke. De laatste bijboeking was bij mij 14.22 dus dat klopt dan die bij jouw bovenaan staat. Anders was die op 14.28 geplaatst, en dan staat die nog bovenaan.
SIG heeft het issue in behandeling. Als tip meegegeven mogelijke problemen bij OPP. Overigens bij mij nog geen bijschrijving van opnames.
[..] Dat kan (voor een deel) waarheid zijn, maar zelfs voor een kapitaalintensief bedrijf is een solvabiliteit van 6% bijzonder mager. Schulden moeten ooit terugbetaald worden en bij een dergelijk dun eigen vermogen kan één flinke tegenvaller al fataal zijn, een slechte debiteur of beroerd uitgevoerd project bijvoorbeeld.
Waarbij nog dient te worden opgemerkt dat er in de eerste 9 maanden voor144K is afgeschreven op goodwill. Daar zou je uit kunnen opmaken dat er minimaal voor een miljoen aan goodwill op de balans staat. Oftewel, het daarmee gecorrigeerde eigen vermogen is dus zwaar negatief. En dan lees ik ook nog iets over faillissementen bij gelieerde ondernemingen. Ik zou er met een enorme boog omheen lopen, maar goed dat is aan eenieder natuurlijk.
helemaal eens, je kan je afvragen waarom Collin dit soort projecten aanbiedt. Dat is dan ook de voornaamste reden dat ik niet meedoe in hun MKB-fondsen
Voor wie ook in GVE 26732 - Transformatie monumentaal pand Tilburg zit is er goed nieuws:
quote:
Gemeente Tilburg heeft een beslissing genomen op de aanvraag van een omgevingsvergunning, ontvangen op 4 april 2024, geregistreerd onder zaak(nummer) Z2024-00001146, aangaande:
Omschrijving/naam: Het realiseren van 7 appartementen in een Rijksmonument.
Locatie/adres: Goirkestraat 82, 5046GN Tilburg
Besloten is de aangevraagde vergunning te verlenen.
[..] Vergunning ligt in ieder geval nog 6 weken ter inzage alvorens hij onherroepelijk is, dus dit jaar wordt het niets meer.
Zover ik het kan beoordelen zal er weinig bezwaar mogelijk zijn, de vergunning is bekeken door hogere overheidsorganen die hun fiat hebben gegeven. De gemeente heeft het vervolgens ook nog getoetst aan allerlei voorwaarden. Deze vergunning is al heel grondig bekeken voor hij verleend werd. De 6 weken is een formaliteit ga ik vanuit.
Maar dit jaar wordt het zeker niks meer, dat lijkt mij duidelijk. En het andere pand zou op 23 december bij de notaris moeten passeren, laten we hopen dat die wel goed doorloopt.
Op dinsdag 3 december 2024 12:55 schreef Jaco078 het volgende: Lening met 1e hypotheek, stevige rente, maar ook een trackrecord dat ietwat hobbelig lijkt
SPOILER
Het is zeer zeker geen saai bedrijf. Maar laat ik nou het liefst in saaie voorspelbare bedrijven investeren
Er wordt weer met een prachtige taxatie gestrooid maar erg courant is dat vastgoed natuurlijk niet.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik twijfel nog, er wordt gestuurd op verlenging en het niet uitwinnen van het onderpand. Echter wordt er (weer) niet helemaal een juiste afspiegeling gegeven én wordt eigenlijk het vertrouwen in de taxatiewaarde uit 2023 in twijfel getrokken.
Mijn inziens moet je juist het openstaande bedrag (niet de inschrijving - dit misleid!) communiceren evenals de (eventuele) achterstand bij de eerste hypotheekhouder. Mocht deze juist oplopen is het juist zaak nu te executeren en de (zoals ik het zie) zeer courante villa zsm te verkopen.
kern is dat ze de actuele stroomprijs in rekening brengen (met een bepaalde opslag). Dat is overigens niet uniek, er zijn/waren meerdere van dat soort maatschappijtjes. Minstens 1 ervan kwam in de problemen toen destijds ineens 's-winters de energieprijzen piekten, ik krijg de indruk dat ze juist met het oog daarop nu extra liquiditeit zoeken
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik twijfel nog, er wordt gestuurd op verlenging en het niet uitwinnen van het onderpand. Echter wordt er (weer) niet helemaal een juiste afspiegeling gegeven én wordt eigenlijk het vertrouwen in de taxatiewaarde uit 2023 in twijfel getrokken.
Mijn inziens moet je juist het openstaande bedrag (niet de inschrijving - dit misleid!) communiceren evenals de (eventuele) achterstand bij de eerste hypotheekhouder. Mocht deze juist oplopen is het juist zaak nu te executeren en de (zoals ik het zie) zeer courante villa zsm te verkopen.
Ik vind het een erg karig bericht. Waarom zouden de abonnementen na die doorontwikkeling wel omhoog gaan? Wat is er dan zoveel beter? Het is niet voor niks dat investeerders geen aanvullend kapitaal wilde verstrekken.
Zo pand is inderdaad lastig te verkopen maar beter nu dan wachten. Trekken aan een dood paard.
Dat deze wijziging gaat plaatsvinden is echt te bizar voor woorden.. Schaadt het vertrouwen echt gigantisch, dat er zo makkelijk een verwatering van zekerheden kan worden gerealiseerd. -> eye opener