abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215751152
quote:
14s.gif Op maandag 2 december 2024 20:08 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Nee, omstreeks 15.00 uur overgeboekt maar nog niet ontvangen.
Overigens heb ik gisteren ook een overboeking gedaan vanaf Collin en die heb ik ook nog niet ontvangen (beide naar ING).
Dan is de boekregel bij jou ook waarschijnlijk niet bovenaan verschenen.
Ik deed een opname om 14.53 en die is geboekt 15 regels lager tussen 13.50 en 13.55..... Vandaar mijn vermoeden van een wintertijd issue.

Oke ik vraag het na bij SIG.

[ Bericht 2% gewijzigd door zeeland6 op 02-12-2024 20:32:05 ]
pi_215751513
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 20:22 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
Dan is de boekregel bij jou ook waarschijnlijk niet bovenaan verschenen.
Ik deed een opname om 14.53 en die is geboekt 15 regels lager tussen 13.50 en 13.55..... Vandaar mijn vermoeden van een wintertijd issue.

Oke ik vraag het na bij SIG.
Even nagekeken.
Bij mij staat de boekregel wel gewoon bovenaan (15.28 uur).
pi_215751757
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 20:55 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Even nagekeken.
Bij mij staat de boekregel wel gewoon bovenaan (15.28 uur).
Oke.
De laatste bijboeking was bij mij 14.22 dus dat klopt dan die bij jouw bovenaan staat. Anders was die op 14.28 geplaatst, en dan staat die nog bovenaan. :)
pi_215752288
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 18:30 schreef KrekelJapie het volgende:
1 november sloot deze stemming, heeft iemand al wat gehoord?
[..]

Nee, ook hier nog geen update ontvangen van Collin.
Zouden ze in overleg zijn met de leningnemers om het toch anders te doen? Bv een deel vervroegd aflossen?
pi_215752566
Bij SIG is alles weer netjes bijgeschreven, ik mis alleen Badhoevedorp van ome Meerzorg+Marissa.
Pecunia non olet
pi_215752753
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2024 00:23 schreef Jaco078 het volgende:
Morgen aflossing - als het goed is - van Nieuwe Markt te Nijmegen.
NewFunding was een leuk platform op zich, maar na de overname is er niets meer van over...Helaas.
Niets gezien.....iemand iets gehoord over de aflossing van Nieuwe Markt?
Pecunia non olet
pi_215753711
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 19:46 schreef nostra het volgende:

[..]
Gezien de business waarin-ie opereert, is dat op het eerste oog niet zo heel vreemd (kapitaalintensieve jachten(af)bouw tegen voorschotten). Dat is dan dus gewoon gratis projectfinanciering en prima. Blijkt alleen verder niet uit de stukken.
Dat kan (voor een deel) waarheid zijn, maar zelfs voor een kapitaalintensief bedrijf is een solvabiliteit van 6% bijzonder mager. Schulden moeten ooit terugbetaald worden en bij een dergelijk dun eigen vermogen kan één flinke tegenvaller al fataal zijn, een slechte debiteur of beroerd uitgevoerd project bijvoorbeeld.

Waarbij nog dient te worden opgemerkt dat er in de eerste 9 maanden voor144K is afgeschreven op goodwill. Daar zou je uit kunnen opmaken dat er minimaal voor een miljoen aan goodwill op de balans staat. Oftewel, het daarmee gecorrigeerde eigen vermogen is dus zwaar negatief. En dan lees ik ook nog iets over faillissementen bij gelieerde ondernemingen. Ik zou er met een enorme boog omheen lopen, maar goed dat is aan eenieder natuurlijk.
Pecunia non olet
pi_215754529
Linkje Zw*rt
https://www.collincrowdfu(...)7ea914989f8eec0c67b6

Financiering uitlopen splitsing pand
pi_215754614
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 21:23 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
Oke.
De laatste bijboeking was bij mij 14.22 dus dat klopt dan die bij jouw bovenaan staat. Anders was die op 14.28 geplaatst, en dan staat die nog bovenaan. :)
SIG heeft het issue in behandeling. Als tip meegegeven mogelijke problemen bij OPP.
Overigens bij mij nog geen bijschrijving van opnames.
pi_215754630
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 10:34 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
SIG heeft het issue in behandeling. Als tip meegegeven mogelijke problemen bij OPP.
De achterstand in opnames bij Collin is ingelopen maar van SIG nog niets.
Pecunia non olet
pi_215754706
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 08:30 schreef obligataire het volgende:

[..]
Dat kan (voor een deel) waarheid zijn, maar zelfs voor een kapitaalintensief bedrijf is een solvabiliteit van 6% bijzonder mager. Schulden moeten ooit terugbetaald worden en bij een dergelijk dun eigen vermogen kan één flinke tegenvaller al fataal zijn, een slechte debiteur of beroerd uitgevoerd project bijvoorbeeld.

Waarbij nog dient te worden opgemerkt dat er in de eerste 9 maanden voor144K is afgeschreven op goodwill. Daar zou je uit kunnen opmaken dat er minimaal voor een miljoen aan goodwill op de balans staat. Oftewel, het daarmee gecorrigeerde eigen vermogen is dus zwaar negatief. En dan lees ik ook nog iets over faillissementen bij gelieerde ondernemingen. Ik zou er met een enorme boog omheen lopen, maar goed dat is aan eenieder natuurlijk.
helemaal eens, je kan je afvragen waarom Collin dit soort projecten aanbiedt. Dat is dan ook de voornaamste reden dat ik niet meedoe in hun MKB-fondsen
pi_215754719
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 10:34 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 10:37 schreef obligataire het volgende:

[..]
De achterstand in opnames bij Collin is ingelopen maar van SIG nog niets.
Ik heb de opnames van beide platforms inmiddels op mijn rekening.
pi_215754886
Zo te zien is het bij OPP een bende. Ik krijg nu een bijschrijving van CCF,maar dat is niet het bedrag van mijn opname.

edit
nu om 11.15 de opname van SIG binnen.(van ING->ING)

[ Bericht 12% gewijzigd door zeeland6 op 03-12-2024 11:20:16 ]
pi_215754901
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 10:22 schreef FokkerCF het volgende:
Linkje Zw*rt
https://www.collincrowdfu(...)7ea914989f8eec0c67b6

Financiering uitlopen splitsing pand
Als het een beetje tegenzit, en de boel wordt in 4 maanden afgelost, dan heb je nog een negatief rendement ook
pi_215755325
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 11:11 schreef quepos het volgende:

[..]
Als het een beetje tegenzit, en de boel wordt in 4 maanden afgelost, dan heb je nog een negatief rendement ook
Niet als je het geld aansluitend weer herbelegt. Daar heb je dan nog 8 maanden de tijd voor.

Ik laat hem ook liggen. Zit al in zijn project van 2023, maar dat loopt 36 maanden dus m.i. interessanter dan zo'n kort projectje.
Pecunia non olet
pi_215755394
Voor wie ook in GVE 26732 - Transformatie monumentaal pand Tilburg zit is er goed nieuws:

quote:
Gemeente Tilburg heeft een beslissing genomen op de aanvraag van een omgevingsvergunning, ontvangen op 4 april 2024, geregistreerd onder zaak(nummer) Z2024-00001146, aangaande:

Omschrijving/naam: Het realiseren van 7 appartementen in een Rijksmonument.

Locatie/adres: Goirkestraat 82, 5046GN Tilburg

Besloten is de aangevraagde vergunning te verlenen.
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2024-507181.html

Nu hopen dat de boel snel rond komt met de verkoop, dit was de laatste voorwaarde zover ik weet.
pi_215755669
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 12:17 schreef GereDathan het volgende:
Nu hopen dat de boel snel rond komt met de verkoop
Vergunning ligt in ieder geval nog 6 weken ter inzage alvorens hij onherroepelijk is, dus dit jaar wordt het niets meer.
pi_215755682
Nog een kortlopend project 3-6 maanden 12%
https://platform.nlinvesteert.nl/investeren/Next_Energy
Weinig tot geen dekking, maar daar is het rentepercentage ook naar.
pi_215755685
Lening met 1e hypotheek, stevige rente, maar ook een trackrecord dat ietwat hobbelig lijkt

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_215755687
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 12:53 schreef Bobby100 het volgende:

[..]
Vergunning ligt in ieder geval nog 6 weken ter inzage alvorens hij onherroepelijk is, dus dit jaar wordt het niets meer.
Zover ik het kan beoordelen zal er weinig bezwaar mogelijk zijn, de vergunning is bekeken door hogere overheidsorganen die hun fiat hebben gegeven. De gemeente heeft het vervolgens ook nog getoetst aan allerlei voorwaarden. Deze vergunning is al heel grondig bekeken voor hij verleend werd. De 6 weken is een formaliteit ga ik vanuit.

Maar dit jaar wordt het zeker niks meer, dat lijkt mij duidelijk. En het andere pand zou op 23 december bij de notaris moeten passeren, laten we hopen dat die wel goed doorloopt.
pi_215755762
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 12:55 schreef Jaco078 het volgende:
Lening met 1e hypotheek, stevige rente, maar ook een trackrecord dat ietwat hobbelig lijkt

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is zeer zeker geen saai bedrijf. Maar laat ik nou het liefst in saaie voorspelbare bedrijven investeren ;)

Er wordt weer met een prachtige taxatie gestrooid maar erg courant is dat vastgoed natuurlijk niet.
Pecunia non olet
pi_215755927
SPOILER
Ik twijfel nog, er wordt gestuurd op verlenging en het niet uitwinnen van het onderpand.
Echter wordt er (weer) niet helemaal een juiste afspiegeling gegeven én wordt eigenlijk het vertrouwen in de taxatiewaarde uit 2023 in twijfel getrokken.

Mijn inziens moet je juist het openstaande bedrag (niet de inschrijving - dit misleid!) communiceren evenals de (eventuele) achterstand bij de eerste hypotheekhouder. Mocht deze juist oplopen is het juist zaak nu te executeren en de (zoals ik het zie) zeer courante villa zsm te verkopen.
pi_215756076
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 12:55 schreef boertje2024 het volgende:
Nog een kortlopend project 3-6 maanden 12%
https://platform.nlinvesteert.nl/investeren/Next_Energy
Weinig tot geen dekking, maar daar is het rentepercentage ook naar.
kern is dat ze de actuele stroomprijs in rekening brengen (met een bepaalde opslag). Dat is overigens niet uniek, er zijn/waren meerdere van dat soort maatschappijtjes. Minstens 1 ervan kwam in de problemen toen destijds ineens 's-winters de energieprijzen piekten, ik krijg de indruk dat ze juist met het oog daarop nu extra liquiditeit zoeken
  dinsdag 3 december 2024 @ 13:49:17 #299
233644 proxydude
Usenet Leegzuigen
pi_215756159
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 13:22 schreef impact9 het volgende:
SPOILER
Ik twijfel nog, er wordt gestuurd op verlenging en het niet uitwinnen van het onderpand.
Echter wordt er (weer) niet helemaal een juiste afspiegeling gegeven én wordt eigenlijk het vertrouwen in de taxatiewaarde uit 2023 in twijfel getrokken.

Mijn inziens moet je juist het openstaande bedrag (niet de inschrijving - dit misleid!) communiceren evenals de (eventuele) achterstand bij de eerste hypotheekhouder. Mocht deze juist oplopen is het juist zaak nu te executeren en de (zoals ik het zie) zeer courante villa zsm te verkopen.
Ik vind het een erg karig bericht. Waarom zouden de abonnementen na die doorontwikkeling wel omhoog gaan? Wat is er dan zoveel beter? Het is niet voor niks dat investeerders geen aanvullend kapitaal wilde verstrekken.

Zo pand is inderdaad lastig te verkopen maar beter nu dan wachten. Trekken aan een dood paard.
pi_215757174
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 18:30 schreef KrekelJapie het volgende:
1 november sloot deze stemming, heeft iemand al wat gehoord?
[..]

Dat deze wijziging gaat plaatsvinden is echt te bizar voor woorden..
Schaadt het vertrouwen echt gigantisch, dat er zo makkelijk een verwatering van zekerheden kan worden gerealiseerd. -> eye opener
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')