Dat is helemaal niet zo moeilijk voor ze. Ze zien de kabinetten Rutte al als extreemlinks.quote:Op maandag 18 november 2024 13:15 schreef Sabata het volgende:
[..]
wat nogal moeilijk is omdat het laatste linkse beleid 20 jaar of langer geleden is geweest
Snap ik wel, een eerlijk samenleving gebaseerd op gelijkwaardigheid enzo is ook erg links.quote:Op maandag 18 november 2024 13:24 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Eerlijk is eerlijk, de rechtsstaat en de grondwet, dat zijn ook linkse hobby's.
Boos zijn en verlangen naar een verleden dat je niet kent behalve uit je dromen.quote:Op maandag 18 november 2024 13:26 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Snap ik wel, een eerlijk samenleving gebaseerd op gelijkwaardigheid enzo is ook erg links.
Ik ben wel benieuwd wat rechtse hobby's zijn ondertussen.
Asielzoekers overal de schuld van geven.quote:Op maandag 18 november 2024 13:26 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Snap ik wel, een eerlijk samenleving gebaseerd op gelijkwaardigheid enzo is ook erg links.
En 130 rijdenquote:Op maandag 18 november 2024 13:31 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Asielzoekers overal de schuld van geven.
Het eigen risico afschaffen?quote:Op maandag 18 november 2024 13:26 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Vlees eten, vroemvroem met de auto gaan, ouderwetse Nederlandse gezelligheid, ondernemen en beleggen, protesteren (behalve op de snelwegen, dan is het een linkse hobby) en heel veel ruzie maken.quote:Op maandag 18 november 2024 13:26 schreef ieniminimuis het volgende:
En benoemen. Laatst thuis nog een lamp kapotgenoemd.quote:
Vakantie vieren is een linkse hobby. Werken moet je. Werken voor je geld.quote:Op maandag 18 november 2024 14:02 schreef ieniminimuis het volgende:
Ik wil hier dan even benoemen dat ik te weinig vakantie heb.
In een sportschool praten over passieve inkomens is ook een rechtse hobby.quote:Op maandag 18 november 2024 14:13 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Vakantie vieren is een linkse hobby. Werken moet je. Werken voor je geld.
Die NPO=links mening stamt nog uit tijden dat Kopspijkers en DWDD de leukste en best bekeken programma's waren die je op de publieke omroep had. Het landschap qua populariteit is nu veel diverser.quote:Op maandag 18 november 2024 13:43 schreef nostra het volgende:
Error in mijn hoofd met al die "PO is extreem-links" (op grond van een Joop) en "NOS is de vaandeldrager van de VVD" meninkjes. Als je toch zo gehecht bent aan de maatschappelijke functie van een publieke omroep is pluriformiteit juist een randvoorwaarde.
Er is geen sprake van pluriformiteit meer. Is er is geen linkse tegenhanger van WNL op Zondag, Cafe Kockhalsmann (Jeroen Pauw nodigt doodleuk allemaal rechtse houwdegens uit als zgn. neutrale expert - Jan van de Beek) of Goedemorgen Nederland. De enige twee op papier linkse omroepen (VPRO en VARA) maken geen Ongehoord Nederland of iets soortgelijks.quote:Op maandag 18 november 2024 13:43 schreef nostra het volgende:
Error in mijn hoofd met al die "PO is extreem-links" (op grond van een Joop) en "NOS is de vaandeldrager van de VVD" meninkjes. Als je toch zo gehecht bent aan de maatschappelijke functie van een publieke omroep is pluriformiteit juist een randvoorwaarde.
Bovendien negeert Wilders al jaren alle uitnodigingen van de 'linkse' NPO.quote:Op maandag 18 november 2024 14:28 schreef ieniminimuis het volgende:
Nou de NPO is tegenwoordig alles behalve links
Het is sowieso strategie om altijd de druk erop te houden en het steeds verder naar rechts te laten afbuigen. Hebben de graaizieke racistische smeerlappen geleerd van de Tories.quote:Op maandag 18 november 2024 14:25 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Die NPO=links mening stamt nog uit tijden dat Kopspijkers en DWDD de leukste en best bekeken programma's waren die je op de publieke omroep had. Het landschap qua populariteit is nu veel diverser.
eerder het beloven om het eigen risico af te schaffen zou ik dan zeggen. en dan je vervolgens je belofte vergetenquote:
Hoe kom je hier nu bij? In een eerder post geef ik juist aan dat racisme wl bestaat.quote:Op maandag 18 november 2024 12:29 schreef Hanca het volgende:
[..]
Jawel, ze willen er uit racistische overwegingen niet naast wonen. Omdat er geen rassen bestaan, bestaat racisme niet plotseling niet meer. Dit is echt gewoon puur racisme.
Bij xenofoob zouden ze ook moeite hebben met een Nederlander uit een ander deel van het land, dat is niet het geval.
En nee, niet naast een migrant willen wonen heeft niets met racisme te maken. Zoals ik aan heb gegeven kunnen daar gegronde redenen voor zijn, die niets te maken willen hebben met dat het ene vermeende 'ras' superieur aan het andere vermeende 'ras' zou zijn.quote:Op maandag 18 november 2024 12:18 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
'Rassen' bestaan inderdaad niet en zijn een sociaal construct. Dat wil zeggen een verzinsel van de mens, op basis van zulke verzinsels kan er gediscrimineerd worden en dat is in zulke specifieke gevallen dan ook racisme. Racisme bestaat dus wel.
Maar dat maakt het niet zo dat er daarom ook daadwerkelijk een kern van waarheid in dat gedachtegoed zit. Blanke en zwarte mensen (om een voorbeeld te geven) zijn namelijk geen verschillende 'rassen' aan mensen. Zo werkt het niet.
Als jij wel echt zou geloven in het bestaan van 'rassen' ben je een raciaal essentialist, en dat is niet iets om trots op te zijn.
De VARA, dat Jan van de Beek uit nodigt en BJ Schothorst gebruikt als Amerika expert (die over de hele wereld zit te lobbyen voor doodstraf op homoseksualiteit).quote:Op maandag 18 november 2024 14:49 schreef Hexagon het volgende:
De VARA, Human, VPRO en omroep Zwart zijn meer de linkse omroepen.
Tja. als je eist dat linkse omroepen geen enkel rechts persoon meer aan tafel uitnodigen dan heb je gewoon onrealistische verwachtingen.quote:Op maandag 18 november 2024 15:04 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
De VARA, dat Jan van de Beek uit nodigt en BJ Schothorst gebruikt als Amerika expert (die over de hele wereld zit te lobbyen voor doodstraf op homoseksualiteit). WNL zal nou nooit Willem Schinkel in hun programma zetten, laat staan als neutraal expert.
Wanneer de Humanistische Omroep al als links geldt, dan geeft dat vooral aan wat voor smerig rechts land Nederland is geworden.
WNL doet dat ook niet met linkse mensen, laat staan extreem-links (vd Beek is extreem-rechts; 'Amerika kenner' Schothorst is een lobbyist voor de doodstraf tegen homo's). In ieder geval niet als neutraal expert.quote:Op maandag 18 november 2024 15:07 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Tja. als je eist dat linkse omroepen geen enkel rechts persoon meer aan tafel uitnodigen dan heb je gewoon onrealistische verwachtingen.
Jimmy Dijk zit er geregeld. Die is vrij links heb ik me laten vertellen.quote:Op maandag 18 november 2024 15:18 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
WNL doet dat ook niet met linkse mensen, laat staan extreem-links (vd Beek is extreem-rechts; 'Amerika kenner' Schothorst is een lobbyist voor de doodstraf tegen homo's). In ieder geval niet als neutraal expert.
Alleen wanneer je andere linkse mensen kunt affakkelen (Rob Oudkerk) of ze klem wilt zetten (Kockelmann tegen Timmermans). Geen rode loper.
De EO heeft anno 2024 "vanuit de huidige politiek bekeken" ook wel wat een linkse inslag met programma's over vluchtelingen, mensenrechten en zorg etc.Maar toegegeven, deze is historisch twijfelachtigquote:Op maandag 18 november 2024 14:49 schreef Hexagon het volgende:
De VARA, Human, VPRO en omroep Zwart zijn meer de linkse omroepen.
De EO is imo de TV-zender van de Christenunie. Op bepaalde onderwerpen vrij links, en op een paar christelijk conservatief.quote:Op maandag 18 november 2024 15:24 schreef Beathoven het volgende:
[..]
De EO heeft anno 2024 "vanuit de huidige politiek bekeken" ook wel wat een linkse inslag met programma's over vluchtelingen, mensenrechten en zorg etc.Maar toegegeven, deze is historisch twijfelachtig
Ja, rechts zijn CU en EO nooit geweest, conservatief wel.quote:Op maandag 18 november 2024 15:26 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De EO is imo de TV-zender van de Christenunie. Op bepaalde onderwerpen vrij links, en op een paar christelijk conservatief.
Ja, maar net als bij FoxNews (daar hebben ze goed naar gekeken) heeft dat een functie. Toen ik Jimmy Dijk bij WNL zag werd hij (natuurlijk) belachelijk gemaakt door de kakkers Kelder en Nieman maar bovenal zat Dijk daar om het frame "links laat migratie en integratie als onderwerp liggen" te bevestigen. Dijk zat daar om negatieve frames te bevestigen, dito voor lieden als slobbertrui Spekman en heroine hoertjes paler Oudkerk.quote:Op maandag 18 november 2024 15:23 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Jimmy Dijk zit er geregeld. Die is vrij links heb ik me laten vertellen.
De EO is m.i. zeker wel rechts geweest (in de jaren 70 en 80 noemden sommigen zich "neoconservatief"). Andries Knevel was een tijd het boegbeeld van de omroep en die was kneiterrechts, ook economisch heel erg rechts. Tijs van den Brink is het nog steeds (zijn columns zie ik wel eens voorbij komen...). Een Wilders vergoeilijker.quote:Op maandag 18 november 2024 15:40 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, rechts zijn CU en EO nooit geweest, conservatief wel.
Jimmy mag er ook gewoon Fleur Agema afzeikenquote:Op maandag 18 november 2024 16:09 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ja, maar net als bij FoxNews (daar hebben ze goed naar gekeken) heeft dat een functie. Toen ik Jimmy Dijk bij WNL zag werd hij (natuurlijk) belachelijk gemaakt door de kakkers Kelder en Nieman maar bovenal zat Dijk daar om het frame "links laat migratie en integratie als onderwerp liggen" te bevestigen. Dijk zat daar om negatieve frames te bevestigen, dito voor lieden als slobbertrui Spekman en heroine hoertjes paler Oudkerk.
Het beleid zal veranderen wanneer Dijk eenmaal naar 20-30 zetels zou schieten in de peilingen.
De VARA nodigt graag extreem-rechtse 'deskundigen' uit. Wanneer laat WNL iemand als Willem Schinkel eens opdraven?
Ja die krijgen een nat broekje van "de Joods-christelijke samenleving" waar Geertje zo prat op gaat.quote:Op maandag 18 november 2024 16:12 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
De EO is m.i. zeker wel rechts geweest. Andries Knevel was een tijd het boegbeeld van de omroep en die was kneiterrechts, ook economisch heel erg rechts. Tijs van den Brink is het nog steeds (zijn columns zie ik wel eens voorbij komen...). Een Wilders vergoeilijker.
Eigenlijk moet er gewoon een berichtje terug dat die minister zijn bek moet houden. Maar dat zal wel niet.quote:Op maandag 18 november 2024 16:11 schreef Kowloon het volgende:
Isralische buitenlandminister: 'Volstrekt onaanvaardbaar' dat Halsema onlusten Amsterdam geen pogrom meer noemt
Wat is dit voor buitenlandse inmenging?
Het was tot en met de jaren 80 nog veel erger bij de EO. Jan van den Bos, Bert Dorenbos en dat soort figuren (na pensionering lekker plastic foetusen door de brievenbus duwen bij jonge vrouwen).quote:Op maandag 18 november 2024 16:13 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
Ja die krijgen een nat broekje van "de Joods-christelijke samenleving" waar Geertje zo prat op gaat.
Maar tegenwoordig zend de EO programma's uit over het milieu, zielige vluchtelingen en arme mensen. Kun je niet onversneden rechts noemen.quote:Op maandag 18 november 2024 16:13 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
Ja die krijgen een nat broekje van "de Joods-christelijke samenleving" waar Geertje zo prat op gaat.
Deze man:quote:Op maandag 18 november 2024 16:16 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het was tot en met de jaren 80 nog veel erger bij de EO. Jan van den Bos, Bert Dorenbos en dat soort figuren (na pensionering lekker plastic foetusen door de brievenbus duwen bij jonge vrouwen).
Als zelfs de machtigste man in de vrije wereld geen vat krijgt op Isralische ministers waardoor zijn partij de verkiezingen wint. Dan gaat het Halsema ook niet lukken.quote:Op maandag 18 november 2024 16:14 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Eigenlijk moet er gewoon een berichtje terug dat die minister zijn bek moet houden. Maar dat zal wel niet.
Das wel iets teveel eer voor Geertmans.quote:Op maandag 18 november 2024 16:22 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Als zelfs de machtigste man in de vrije wereld geen vat krijgt op Isralische ministers waardoor zijn partij de verkiezingen wint. Dan gaat het Halsema ook niet lukken.
Je kunt het iig een keer roepen. Dat zou verfrissend zijn.quote:Op maandag 18 november 2024 16:22 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Als zelfs de machtigste man in de vrije wereld geen vat krijgt op Isralische ministers waardoor zijn partij de verkiezingen wint. Dan gaat het Halsema ook niet lukken.
FTFYquote:Op maandag 18 november 2024 16:24 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Je kunt het iig een keer roepen benoemen. Dat zou verfrissend zijn.
Je hoeft niet te zwijgen he. Je mag het land best laten weten dat je buitenlandse inmenging ongewenst vindt. Net zoals je iets mag zeggen over genocide in Gaza.quote:Op maandag 18 november 2024 16:22 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Lijkt mij wel pijnlijk. Afgewezen worden door een niet bestaande ministerie, door een minister die niet weet of haar motivering om een noodverordening uit te roepen klaar is of voldoende is, na zoveel ervaring.quote:Op maandag 18 november 2024 13:45 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
https://www.ad.nl/politie(...)-te-werken~a26bb1f6/
Lol. Wat kan Faber wel
Wilde net dezelfde tweet posten. Wat een grap is Dilan ook. De vvd heeft sinds zalm niks voor de hardwerkende Nederlander gedaan. Benieuwd hoe lang het duurt voordat echt iedereen haar uitlachte over deze act.quote:Op maandag 18 november 2024 16:54 schreef Szura het volgende:
Lekker toontje weer, Dilan Wilders
[ x ]
Bijzonder dat ze haar eigen beleid van Rutte-IV afvalt. Want in document staat vooral voorstellen die al in gang zijn gezet door Rutte-IV. Zulke voorstellen worden nu uitgewerkt in een wetsvoorstel. Daar ben je toch blij mee VVD zijnde?quote:Op maandag 18 november 2024 16:54 schreef Szura het volgende:
[ x ]
De VVD is traditioneel voor het passief inkomen en de renteniers.quote:Op maandag 18 november 2024 16:57 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Wilde net dezelfde tweet posten. Wat een grap is Dilan ook. De vvd heeft sinds zalm niks voor de hardwerkende Nederlander gedaan. Benieuwd hoe lang het duurt voordat echt iedereen haar uitlachte over deze act.
Waarom zou ze blind Ruttes beleid moeten volgen, het lijkt me juist tijd voor individuele en andere profilering in plaats van same old, same old.quote:Op maandag 18 november 2024 17:00 schreef Frozen-assassin het volgende:
Bijzonder dat ze haar eigen beleid van Rutte-IV afvalt. Want in document staat vooral voorstellen die al in gang zijn gezet door Rutte-IV. Zulke voorstellen worden nu uitgewerkt in een wetsvoorstel. Daar ben je toch blij mee VVD zijnde?
Wat doet NSC in hemelsnaam in dit kabinet.quote:Op maandag 18 november 2024 16:54 schreef Szura het volgende:
[ x ]
Yesilgoz zat toch zelf in de partij en in het kabinet? Wat is er in afgelopen jaar zodanig gebeurd dat je met VVD een hele andere koers wil varen op arbeidsmarkt?quote:Op maandag 18 november 2024 17:20 schreef nostra het volgende:
[..]
Waarom zou ze blind Ruttes beleid moeten volgen, het lijkt me juist tijd voor individuele en andere profilering in plaats van same old, same old.
We weten allemaal het antwoord. Gesaboteerd door Links.quote:Op maandag 18 november 2024 17:38 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Yesilgoz zat toch zelf in de partij en in het kabinet? Wat is er in afgelopen jaar zodanig gebeurd dat je met VVD een hele andere koers wil varen op arbeidsmarkt?
Yesilgoz is ook degene die continu roept dat beleid van afgelopen tien jaar waardeloos was terwijl het toch echt VVD was die al 15 jaar regeert. Heeft ze zodanig weinig te zeggen in de partij dat al haar standpunten worden gepasseerd?
Ze had relatief weinig te zeggen, nu is ze fractievoorzitter. Dat zorgde wel voor een spagaat in de campagne (val je Rutte af of steun je ongedragen beleid), maar nu trekt zij aan de touwtjes en kan ze dus zelf de nadrukken leggen.quote:Op maandag 18 november 2024 17:38 schreef Frozen-assassin het volgende:
Yesilgoz is ook degene die continu roept dat beleid van afgelopen tien jaar waardeloos was terwijl het toch echt VVD was die al 15 jaar regeert. Heeft ze zodanig weinig te zeggen in de partij dat al haar standpunten worden gepasseerd?
Het zou alleen mooi zijn als de VVD ook erkent dat ze ernaast zaten met hun keuzes dan.quote:Op maandag 18 november 2024 17:20 schreef nostra het volgende:
[..]
Waarom zou ze blind Ruttes beleid moeten volgen, het lijkt me juist tijd voor individuele en andere profilering in plaats van same old, same old.
Waarom zou je zelf verantwoording nemen als de kiezer je toch nooit verantwoordelijk houdt?quote:Op maandag 18 november 2024 17:44 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Het zou alleen mooi zijn als de VVD ook erkent dat ze ernaast zaten met hun keuzes dan.
Op vrijwel elk terrein maakt VVD een 180 graden draai tegenwoordig maar ze doen ook alsof ze nooit iets verkeerd hebben gedaan in hun vorige kabinetten. Vanwaar dan volledig draaien.
Is verantwoording nemen een vies woord voor een partij die vrijwel permanent in de regering zit? Dat is toch heel raar.
Ach, je kan daar ook een gigantisch superioriteitsgevoel in zien.quote:Op maandag 18 november 2024 16:16 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maar tegenwoordig zend de EO programma's uit over het milieu, zielige vluchtelingen en arme mensen. Kun je niet onversneden rechts noemen.
Ja tuurlijk. Dat denkt Yesilgos inderdaad, de PVV is populair laten we een kloon daarvan worden. Beetje populistische onzin roepen, beetje stoken, nooit verantwoordelijkheid nemen. Score.quote:Op maandag 18 november 2024 17:46 schreef Perrin het volgende:
[..]
Waarom zou je zelf verantwoording nemen als de kiezer je toch nooit verantwoordelijk houdt?
quote:Op maandag 18 november 2024 17:46 schreef Perrin het volgende:
[..]
Waarom zou je zelf verantwoording nemen als de kiezer je toch nooit verantwoordelijk houdt?
Die reacties geven me hoop.quote:Op maandag 18 november 2024 16:54 schreef Szura het volgende:
[ x ]
Ik lees de tweets van Dilan in gedachte altijd op het toontje van Juffrouw Mier van De Fabeltjeskrant, dan zijn ze nog wel enigszins grappig.quote:Op maandag 18 november 2024 16:54 schreef Szura het volgende:
[ x ]
Tu-tu-tuut!quote:
Pontius Pilatus-coalitie.quote:Op maandag 18 november 2024 16:54 schreef Szura het volgende:
[ x ]
Het is een beetje als Trump stemmer in Amerika. Je bent dan een fascist en ongeveer gelijk aan Hitler.quote:Op maandag 18 november 2024 11:34 schreef ieniminimuis het volgende:
Als een grote groep Nederlanders op PVV stemt en 3 andere partijen vinden het oke om met hen een kabinet te vormen, dan hebben we zeker weten een racisme probleem.
Ja en wat doet Trump zijn best om de fascisme roepers gelijk te geven.quote:Op maandag 18 november 2024 18:47 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Het is een beetje als Trump stemmer in Amerika. Je bent dan een fascist en ongeveer gelijk aan Hitler.
Maar gelukkig gaat men vrij volwassen om met politiek dit jaar
Ruzie maken, daar is ze toch voor ingehuurd?quote:Op maandag 18 november 2024 13:45 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
https://www.ad.nl/politie(...)-te-werken~a26bb1f6/
Lol. Wat kan Faber wel
Zal uit hun marktonderzoeken wel blijken dat dit aanslaat bij de doelgroep.quote:Op maandag 18 november 2024 16:54 schreef Szura het volgende:
[ x ]
De voornemens van Trump om de noodtoestand uit te roepen en met massa-deportaties te beginnen mag je best met de duistere jaren vergelijken.quote:Op maandag 18 november 2024 18:47 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Het is een beetje als Trump stemmer in Amerika. Je bent dan een fascist en ongeveer gelijk aan Hitler.
Neuh maar je hebt dan wel gestemd op een sociopathische gek die geprobeerd heeft de verkiezingen te kopen en voor de rest van zijn leven in de cel hoort.quote:Op maandag 18 november 2024 18:47 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Gezien hun posters alsquote:Op maandag 18 november 2024 18:51 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Zal uit hun marktonderzoeken wel blijken dat dit aanslaat bij de doelgroep.
Haha goed punt. Al past het in dit geval wel aardig bij de doelgroep van marginalen die X bewoont.quote:Op maandag 18 november 2024 19:05 schreef nostra het volgende:
[..]
Gezien hun posters als
[ afbeelding ]
en "Hoi. Ik ben Sophie." schat ik de kwaliteit van die marktonderzoeken niet heel hoog in. Ik ben overigens beschikbaar @:VVD.
quote:Op maandag 18 november 2024 19:05 schreef nostra het volgende:
[..]
Gezien hun posters als
[ afbeelding ]
en "Hoi. Ik ben Sophie." schat ik de kwaliteit van die marktonderzoeken niet heel hoog in. Ik ben overigens beschikbaar @:VVD.
Volgens mij hadden ze bij de Franse revolutie wel een goed werktuig uitgevonden om je van die lui te ontdoen.quote:Op maandag 18 november 2024 18:59 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Neuh maar je hebt dan wel gestemd op een sociopathische gek die geprobeerd heeft de verkiezingen te kopen en voor de rest van zijn leven in de cel hoort.
Helemaal normaal zijn Trump-stemmers dus ook niet.
Ach, ik vermaak me wel met alle (onbedoelde) ironie.quote:Op maandag 18 november 2024 18:49 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja en wat doet Trump zijn best om de fascisme roepers gelijk te geven.
Maar je bent in elk geval niet racistisch, dus dat is mooi.quote:Op maandag 18 november 2024 18:59 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Neuh maar je hebt dan wel gestemd op een sociopathische gek die geprobeerd heeft de verkiezingen te kopen en voor de rest van zijn leven in de cel hoort.
Helemaal normaal zijn Trump-stemmers dus ook niet.
Heeft de PVV een criminaliteitsprobleem?quote:Op maandag 18 november 2024 20:03 schreef Hanca het volgende:
Kennen we Gom van Strien nog?
https://www.trouw.nl/poli(...)r-zichzelf~b19cf0d2/
De algemene heffingskorting is alleen dat kabinet daarna al zo veel gestegen dat je toen die 1000 euro al gewoon gehad hebt.quote:Op maandag 18 november 2024 20:10 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik krijg nog 1000 gulden van Mark.
Doet me een beetje hieraan denken:quote:Minister Heinen van Financin is "verdrietig" en "pisnijdig" over woorden die in de media zijn verschenen die door hem zouden zijn gebruikt in de ministerraad over het geweld in Amsterdam.
Dat was met Ed Nijpels. Was hij 40 jaar jonger geweest dan zat die nu bij (minimaal) D66 als milieu en klimaat woordvoerder.quote:
I stand corrected, Dilan for president.quote:Op maandag 18 november 2024 20:16 schreef Hanca het volgende:
[..]
De algemene heffingskorting is alleen dat kabinet daarna al zo veel gestegen dat je toen die 1000 euro al gewoon gehad hebt.
Bij Jinek zaten Vullings en Wouter de Winther weer VVD woordvoerder te spelen. Ik zag het toevallig. Matig niveau weer. Achabar verdacht maken.quote:Op maandag 18 november 2024 20:23 schreef VoMy het volgende:
Heinen 'pisnijdig' over aan hem toegeschreven uitspraken in ministerraad
[..]
Doet me een beetje hieraan denken:
[ afbeelding ]
En ik ben niet de enige die een beetje kriegelig wordt van de insteek van het artikel.
[ x ]
Die column van De Winther was ook weer volledig het anti-NSC-frame. Uiteraard is niemand verbaasd dat de collaborateurs van de T de partij die het minst rechts is in deze coalitie kapot willen schrijven. Alles om maar niet de extreemrechtsen af te vallen.quote:Op maandag 18 november 2024 20:33 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Bij Jinek zaten Vullings en Wouter de Winther weer VVD woordvoerder te spelen. Ik zag het toevallig. Matig niveau weer. Achabar verdacht maken.
Verbaast me niks natuurlijk:
https://chrisaalberts.nl/(...)sten-er-wel-pap-van/
https://nieuwspaal.nl/ach(...)-van-pieter-omtzigt/quote:Op maandag 18 november 2024 20:33 schreef Szura het volgende:
Kennen jullie die grap van Omtzigt die weer zou terugkeren?
Stop er gewoon mee, man.quote:Omtzigt nog niet terug in Kamer
NSC-leider Omtzigt keert morgen toch
niet terug in de Tweede Kamer.Afgelopen
weekend meldde zijn partij dat hij
mogelijk dinsdag weer zijn zetel zou
innemen,maar hij ziet daarvan af.Niet
duidelijk is wanneer hij wel terugkomt.
Omtzigt zit sinds medio september om
gezondheidsredenen thuis.Als Kamerlid
is hij niet vervangen,maar zijn functie
als fractievoorzitter en partijleider
wordt waargenomen door Nicolien van
Vroonhoven.Zij kreeg de afgelopen weken
te maken met het vertrek van twee NSC-
staatssecretarissen uit het kabinet.
Aanstaande zaterdag houdt NSC een
congres voor de leden.Het is nog niet
duidelijk of Omtzigt daar zal spreken.
Interessant artikel, zo te lezen kan er weer een rechtszaak worden toegevoegd aan het al bestaande lijstje van ggz-rechtszakenquote:Op maandag 18 november 2024 19:20 schreef Klopkoek het volgende:
https://www.vn.nl/het-ein(...)-voor-ggz-patienten/
R.I.P vrije artsenkeuze. @:KowloonHeeft Edith Schippers toch nog haar zin gekregen
Vastgelopen in de sluis bij Hengelo denk ik.quote:Op maandag 18 november 2024 20:32 schreef VoMy het volgende:
Kinderen door het hele land zitten al weken in spanning te kijken naar het Sintepieterjournaal over wanneer de principeboot uit Twente weer aanmeert in Den Haag. Veel spannender dan het Sinterklaasjournaal want deze boot komt echt niet.
Het liefste nog arbeid tegen lagere inkomens, 'het wordt weer eens tijd dat de burger weer harder gaat werken'.quote:Op maandag 18 november 2024 17:18 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
De VVD is traditioneel voor het passief inkomen en de renteniers.
CPB laat zien: lasten op arbeid zullen verder gaan stijgen, op kapitaal en vermogen dalen. Dat is de echte VVD. Net als Trump.
Lekker slaaf van de bank en Hypotheker worden allemaal!
Ja ook die wil massadeportaties invoeren. 25 miljoen menen zelfs.quote:Op maandag 18 november 2024 18:47 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Haha, dit laat zien dat ie het blijkbaar gewoon heeft gezegd.quote:Op maandag 18 november 2024 20:23 schreef VoMy het volgende:
Heinen 'pisnijdig' over aan hem toegeschreven uitspraken in ministerraad
[..]
Doet me een beetje hieraan denken:
[ afbeelding ]
En ik ben niet de enige die een beetje kriegelig wordt van de insteek van het artikel.
[ x ]
Ik heb mij laten vertellen dat sommige mensen feesten alsof het dat jaar is.quote:
De wachtlijsten zijn juist het grootste probleem daarom gaan mensen naar ongecontracteerde zorg.quote:Op maandag 18 november 2024 20:52 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Interessant artikel, zo te lezen kan er weer een rechtszaak worden toegevoegd aan het al bestaande lijstje van ggz-rechtszaken:
• Vertrouwen in de GGZ
• Recht op GGZ
Persoonlijk ben ik overigens, afgezien van de wachtlijsten, prima tevreden met de reguliere, gecontracteerde ggz. Bij beide instellingen waar ik onder behandeling ben is veel expertise beschikbaar en wordt er nadrukkelijk gewerkt op basis van wetenschappelijke inzichten.
Zou het gedrag in haar genen zitten?quote:
Hoho ze hebben voor vele onnodige ontslagen in de bouw en een huizencrisis voor de hardwerkende Nederlander gezorgd. Dat is niet niks.quote:Op maandag 18 november 2024 16:57 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Wilde net dezelfde tweet posten. Wat een grap is Dilan ook. De vvd heeft sinds zalm niks voor de hardwerkende Nederlander gedaan. Benieuwd hoe lang het duurt voordat echt iedereen haar uitlachte over deze act.
Een twittercratie.quote:Op maandag 18 november 2024 17:30 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Wat doet NSC in hemelsnaam in dit kabinet.
Vrijdag zat je met elkaar, maandag ga je afkraken op Twitter.
Stond daar niet een btw verhoging tegenover?quote:Op maandag 18 november 2024 20:16 schreef Hanca het volgende:
[..]
De algemene heffingskorting is alleen dat kabinet daarna al zo veel gestegen dat je toen die 1000 euro al gewoon gehad hebt.
En dat wordt nu dus ondermijnd door de vrije artsenkeuze af te schaffen. Iets waar een decennium geleden Adri Duijvestijn nog voor ging liggen.quote:Op maandag 18 november 2024 22:19 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
De wachtlijsten zijn juist het grootste probleem daarom gaan mensen naar ongecontracteerde zorg.
Naja je hebt die keuze nog wel maar je moet rijk zijn.quote:Op maandag 18 november 2024 22:39 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
En dat wordt nu dus ondermijnd door de vrije artsenkeuze af te schaffen. Iets waar een decennium geleden Adri Duijvestijn nog voor ging liggen.
Precies zoals de VVD het graag ziet! Daarom het afschaffen van de restitutiepolis.quote:Op maandag 18 november 2024 22:44 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Naja je hebt die keuze nog wel maar je moet rijk zijn.
Wel grappig want volgende week roepen ze weer dat er teveel is gedecentraliseerd.quote:Op dinsdag 19 november 2024 08:04 schreef Hanca het volgende:
Wethouders sturen brandbrief: rijk stelt zich steeds meer op als alleenheerser. Daardoor zitten zij met onuitvoerbaar beleid.
https://www.nu.nl/binnenl(...)t-tot-de-lippen.html
Het is beide waar: de landelijke overheid gooit zaken zonder overleg (en zonder geld) over de schutting en scherpt intussen ook zonder overleg aan waar die zaken aan moeten voldoen. De gemeentes zijn intussen een pure uitvoeringsorganisatie n een bezuinigingstool geworden.quote:Op dinsdag 19 november 2024 08:20 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Wel grappig want volgende week roepen ze weer dat er teveel is gedecentraliseerd.
Heel grappig dat je alleen de titel en niet het artikel hebt gelezen.quote:Op dinsdag 19 november 2024 08:20 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Wel grappig want volgende week roepen ze weer dat er teveel is gedecentraliseerd.
Ik ben het eigenlijk deels wel met het plan eens. Alle omroepen overboord lijkt me al prima, BBC, VRT e.d. werken ook niet zo. Het is echt een overblijfsel uit de verzuiling die nu nergens meer toe dient. Ik zou alleen ook geen mediahuizen oprichten, dat is gewoon een nieuwe naam voor hetzelfde: het instandhouden van de verzuiling.quote:Op dinsdag 19 november 2024 09:54 schreef Klopkoek het volgende:
https://www.rtl.nl/nieuws(...)t-drastische-plannen
https://www.vvd.nl/nieuws(...)et-kleiner-en-beter/
Op vele fronten weer een verschrikkelijk plan weer van de VVD. Uiteraard overal geplugd door WNL, Telegraaf en vrinden.
Overigens heeft de VVD zlf de digitalisering lang tegen gehouden. En nu gebruikt men dan dat argument om het hele systeem overhoop te halen (en de invloed van je eigen tengels te vergroten).
Wat die landen doen moeten zij weten (VRT en BBC hebben beiden trouwens een heel ander organisatiemodel; bij VRT zit de verzuiling intern vertegenwoordigd). Ik vind dat je de verenigingen en het ledenmodel niet zomaar overboord moet kieperen - dat is juist democratisch. Sowieso moet er enige binding met de burger blijven, zoals ARD en ZDF dat ook hebben in hun toezichtsmodel. Dit blijft in het VVD plan geheel afwezig.quote:Op dinsdag 19 november 2024 10:11 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik ben het eigenlijk deels wel met het plan eens. Alle omroepen overboord lijkt me al prima, BBC, VRT e.d. werken ook niet zo.
Kijk en luistergeld kun je niet weer invoeren: de helft van de mensen onder de 50 heeft al helemaal geen tv abonnement meer of gebruikt het in elk geval nauwelijks. Lineaire tv is gewoon aan het uitsterven. Tot die tijd moeten we er wel goed voor zorgen, maar er wat minder aan uitgeven en wat je uitgeeft alleen aan wat nuttigs (dus geen plat vermaak) lijkt me prima.quote:Op dinsdag 19 november 2024 10:21 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Beter zou zijn het voorkomen van Poolse toestanden; kijk en luistergeld weer invoeren (of begroting voor vele jaren vastleggen).
Kijk en luistergeld bestaat nog steeds min of meer. Is onderdeel van de directe belastingen gewordenquote:Op dinsdag 19 november 2024 10:26 schreef Hanca het volgende:
[..]
Kijk en luistergeld kun je niet weer invoeren: de helft van de mensen onder de 50 heeft al helemaal geen tv abonnement meer of gebruikt het in elk geval nauwelijks. Lineaire tv is gewoon aan het uitsterven. Tot die tijd moeten we er wel goed voor zorgen, maar er wat minder aan uitgeven en wat je uitgeeft alleen aan wat nuttigs (dus geen plat vermaak) lijkt me prima.
Zolang er geld van de belasting naar de NPO gaat is dat inderdasd gewoon zo. En dat is ook terecht. Het ging me om een specifiek geoormerkte betaling, die zal voor steeds meer mensen onrechtvaardig voelen omdat ze er geen gebruik van maken. Alsof je vastrecht gas betaalt zonder gasaansluiting, dat idee. Dat een deel van het gasnet met overheidsgeld wordt onderhouden hoor je die mensen niet over.quote:Op dinsdag 19 november 2024 12:00 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Kijk en luistergeld bestaat nog steeds min of meer. Is onderdeel van de directe belastingen geworden
De transitie naar online en digitaal betwist ik ook helemaal niet (lange tijd tegen gehouden door de VVD trouwens). Wat ik betwist is de te directe invloed van de politiek (en geldstromen/commercialisering) en ook dat een publieke dienst iets ouderwets zou zijn; het VVD plan zegt niets over een band met de burgers (kijk eens even naar het Duitse model, dat heeft dat wel). Een Amerikaans medialandschap, puur voortgedreven vanuit groot-commercieele belangen, is verschrikkelijk. Inhoudelijk armoedig ook.quote:Op dinsdag 19 november 2024 10:26 schreef Hanca het volgende:
[..]
Kijk en luistergeld kun je niet weer invoeren: de helft van de mensen onder de 50 heeft al helemaal geen tv abonnement meer of gebruikt het in elk geval nauwelijks. Lineaire tv is gewoon aan het uitsterven. Tot die tijd moeten we er wel goed voor zorgen, maar er wat minder aan uitgeven en wat je uitgeeft alleen aan wat nuttigs (dus geen plat vermaak) lijkt me prima.
Isdatzo komt met radicaal plan VVD: 'Niet meer van deze tijd, de VVD moet kleiner en beter'quote:Op dinsdag 19 november 2024 09:54 schreef Klopkoek het volgende:
https://www.rtl.nl/nieuws(...)t-drastische-plannen
https://www.vvd.nl/nieuws(...)et-kleiner-en-beter/
Op vele fronten weer een verschrikkelijk plan weer van de VVD. Uiteraard overal geplugd door WNL, Telegraaf en vrinden.
Overigens heeft de VVD zlf de digitalisering lang tegen gehouden. En nu gebruikt men dan dat argument om het hele systeem overhoop te halen (en de invloed van je eigen tengels te vergroten).
Ja duidelijk. Dit heeft een gemiddelde ambtenaar op ministerie van AZ allang geconstateerd. Normaal gesproken zou je dan een Kamerbrief verwachten van Schoof dat dit stukje vod per direct de kliko in mag. En wordt de ambassadeur inderdaad ontboden op ene of andere ministerie. Maar de werkelijkheid is anders.quote:Op dinsdag 19 november 2024 12:09 schreef VoMy het volgende:
Dutch-based organizations with ties to Hamas behind
the November pogrom in Amsterdam
Hier hebben we overigens het document waar Van der Plas mee aan het wapperen was. Het iconische web dat al wel te vinden was doet denken aan de hoogtijdagen van Duks zwartmaakjournalistiek rond Kauthar Bouchallikt, hij heeft het van geen vreemde.
Ik ga het natuurlijk niet helemaal zelf lezen nu. Iemand die het wel gelezen heeft van het Clingendael-instituut, toch wel een naam op het gebied van buitenlandpolitiek, zegt er het volgende over op zijn LinkedIn (ook weer gevonden via het internet):
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
@:Hexagon @:Frozen-assassin @:Whiskers2009
Ik word een beetje moe van Israel.quote:Op dinsdag 19 november 2024 12:09 schreef VoMy het volgende:
Dutch-based organizations with ties to Hamas behind
the November pogrom in Amsterdam
Hier hebben we overigens het document waar Van der Plas mee aan het wapperen was. Het iconische web dat al wel te vinden was doet denken aan de hoogtijdagen van Duks zwartmaakjournalistiek rond Kauthar Bouchallikt, hij heeft het van geen vreemde.
Ik ga het natuurlijk niet helemaal zelf lezen nu. Iemand die het wel gelezen heeft van het Clingendael-instituut, toch wel een naam op het gebied van buitenlandpolitiek, zegt er het volgende over op zijn LinkedIn (ook weer gevonden via het internet):
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
@:Hexagon @:Frozen-assassin @:Whiskers2009
Ik moet altijd wel gniffelen om officile documenten die nog de standaard instellingen van Word hebben. Lekker professioneel.
Het is specifiek geoormerkt binnen de directe belastingen. Dat is eigenlijk onzichtbaar inderdaad voor het publiek tenzij je diep in de staatsfinancin duikt. Ben het met je eens dat omdat het tegenwoordig niet meer kijk en luistergeld heet, mensen er wat dat betreft geen bezwaar tegen maken, Echter, de mijns inziens, gevaarlijke trend van groeiend wantrouwen naar de publieke omroep en het willen (weg)bezuinigen ervan vanuit bepaalde politieke stromingen vind ik zorgwekkendquote:Op dinsdag 19 november 2024 12:04 schreef Hanca het volgende:
[..]
Zolang er geld van de belasting naar de NPO gaat is dat inderdasd gewoon zo. En dat is ook terecht. Het ging me om een specifiek geoormerkte betaling, die zal voor steeds meer mensen onrechtvaardig voelen omdat ze er geen gebruik van maken. Alsof je vastrecht gas betaalt zonder gasaansluiting, dat idee. Dat een deel van het gasnet met overheidsgeld wordt onderhouden hoor je die mensen niet over.
Dat doet rechts in elk land, helaas. Ze houden het volk graag dom en gedreven door het betere onderbuikdansen, het grote geld.quote:Op dinsdag 19 november 2024 12:14 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Het is specifiek geoormerkt binnen de directe belastingen. Dat is eigenlijk onzichtbaar inderdaad voor het publiek tenzij je diep in de staatsfinancin duikt. Ben het met je eens dat omdat het tegenwoordig niet meer kijk en luistergeld heet, mensen er wat dat betreft geen bezwaar tegen maken, Echter, de mijns inziens, gevaarlijke trend van groeiend wantrouwen naar de publieke omroep en het willen (weg)bezuinigen ervan vanuit bepaalde politieke stromingen vind ik zorgwekkend
Leuk dat Wouter de Winther van De Telegraaf roept dat ze dan maar moet zeggen wat er gezegd is terwijl hij weet dat het een strafbaar misdrijf is vanwege een ambtsdelict waar ze een jarenlange celstraf voor kan krijgen.quote:Op dinsdag 19 november 2024 12:26 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dat doet rechts in elk land, helaas. Ze houden het volk graag dom en gedreven door het betere onderbuikdansen, het grote geld.
Terwijl de voordelen vrij duidelijk zijn:
https://penntoday.upenn.e(...)our-flawed-democracy
https://goldsmithspress.pubpub.org/pub/mlpm2cz4/release/1
https://phys.org/news/202(...)ier-democracies.html
https://www.transparency.(...)ep-minder-corruptie/
(de bouwfraude partij ziet daar natuurlijk niks in)
De huidige NPO is helaas nogal gekaapt door de VVD...
[ x ]
Achja, Jinek h... bij de AVROTROS (rechts mormel)
Het gesprek bij Eva was inderdaad problematisch. Erg teleurstellend hoe ongebalanceerd rechts onze media is gewordenquote:Op dinsdag 19 november 2024 12:58 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Leuk dat Wouter de Winther van De Telegraaf roept dat ze dan maar moet zeggen wat er gezegd is terwijl hij weet dat het een strafbaar misdrijf is vanwege een ambtsdelict waar ze een jarenlange celstraf voor kan krijgen.
Het enige juiste antwoord kwam wat mij betreft van Mbarki: https://www.trouw.nl/poli(...)en-trekken~bfedd85b/quote:Op dinsdag 19 november 2024 13:06 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]
Daar hebben we Henk Kamp weer. Het brein achter vele VVD schandalen, waaronder het grootste racistische schandaal in living memory.
Het probleem is dat domheid gewoon erg winstgevend is. Kijk naar Veronica Inside.quote:Op dinsdag 19 november 2024 13:09 schreef Falco het volgende:
[..]
Het gesprek bij Eva was inderdaad problematisch. Erg teleurstellend hoe ongebalanceerd rechts onze media is geworden
Fok!TV zou ook prima werken.quote:Op dinsdag 19 november 2024 13:11 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Het probleem is dat domheid gewoon erg winstgevend is. Kijk naar Veronica Inside.
Beetje kroegpraat, nog wat tiktok filmpjes erdoorheen en zogenaamde experts af en toe die wat blaaten en je hebt een hele show
Ook zonder kwade bedoelingen kun je zoiets zeggen maar dat dan Vullings en Jinek er niks van zeggen en zelfs met de stroom meepraten is typerend.quote:Op dinsdag 19 november 2024 12:58 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Leuk dat Wouter de Winther van De Telegraaf roept dat ze dan maar moet zeggen wat er gezegd is terwijl hij weet dat het een strafbaar misdrijf is vanwege een ambtsdelict waar ze een jarenlange celstraf voor kan krijgen.
"De domheid regeert".quote:Op dinsdag 19 november 2024 13:11 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Het probleem is dat domheid gewoon erg winstgevend is. Kijk naar Veronica Inside.
Beetje kroegpraat, nog wat tiktok filmpjes erdoorheen en zogenaamde experts af en toe die wat blaaten en je hebt een hele show
Er bestond nou eenmaal geen mogelijkheid in de wet om omroepen op inhoudelijke gronden te weigeren.quote:Op dinsdag 19 november 2024 13:19 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Eigenlijk had WNL nooit toegang moeten krijgen tot het bestel want Avro en Tros waren al de VVD omroepen (van oudsher). Alleen is uit tactische overwegingen er constant in gehamerd dat de media o zo links zouden zijn.
Dat meen je serieus? Ik heb hem in talkshow na talkshow met de grond gelijk gemaakt horen worden.quote:Op dinsdag 19 november 2024 13:21 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
"De domheid regeert".
Tegelijkertijd is Trump nou niet bepaald populair in Nederland, zelfs niet bij de Vandaag Inside kijker, maar deden de media hier hard hun best om hem te normaliseren en neer te zetten als een normaal politicus. Geniepig Trump verkopen en de geesten rijp maken.
2 fractieleden NSC stappen op nav aftreden stasquote:
Ah, ik lees het bij RTL, ja. Rosanne Hertzberger en Femke Zeedijk hebben toch nog een greintje collegialiteit. De rest van de NSC-fractie niet, blijkbaar.quote:Op dinsdag 19 november 2024 13:43 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
2 fractielesen NSC stappen op nav aftreden stas
Labiele types waarschijnlijk, helemaal in lijn met druiloor Omtzigt.quote:Op dinsdag 19 november 2024 13:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ah, ik lees het bij RTL, ja. Rosanne Hertzberger en Femke Zeedijk hebben toch nog een greintje collegialiteit. De rest van de NSC-fractie niet, blijkbaar.
Whutt?quote:Op dinsdag 19 november 2024 13:43 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
2 fractieleden NSC stappen op nav aftreden stas
Leggen hun kamerlidmaatschap neer volgens de Telegraaf.quote:Op dinsdag 19 november 2024 13:45 schreef koemleit het volgende:
stappen ze uit NSC? of verlaten ze de kamer?
Zoals ik het lees, verlaten ze de kamer.quote:Op dinsdag 19 november 2024 13:45 schreef koemleit het volgende:
stappen ze uit NSC? of verlaten ze de kamer?
Ik lees het nu ook jaquote:Op dinsdag 19 november 2024 13:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zoals ik het lees, verlaten ze de kamer.
quote:Op dinsdag 19 november 2024 13:48 schreef Puzzie het volgende:
https://www.nu.nl/politie(...)-fractie-blijft.html
Als je voor bent stem je tegen de motie!quote:Op dinsdag 19 november 2024 13:47 schreef koemleit het volgende:
dat partijcongres is toch zaterdag?
iemand zeg me dat dit ergens gestreamed wordt.
Is dat zo? Ik dacht dat omroepen die willen toetreden aannemelijk moeten maken dat ze iets toevoegen aan het bestel. Dus niet een kopie mogen zijn van een al bestaande stroming/omroep.quote:Op dinsdag 19 november 2024 13:26 schreef Hanca het volgende:
[..]
Er bestond nou eenmaal geen mogelijkheid in de wet om omroepen op inhoudelijke gronden te weigeren.
https://www.ad.nl/politie(...)t-gekregen~a64d5445/quote:Binnen NSC is het onrustig sinds vrijdag. In de achterban vragen leden zich af of de partij wel door moet gaan in dit kabinet. Het vertrek van Achahbar heeft een diepe wond geslagen in NSC als partij. Ze vertrok vanwege de ‘polariserende omgangsvormen’ in de coalitie. Achahbar vindt dat collega’s in het kabinet en fractieleiders lle moslims en migrantenkinderen verantwoordelijk maken voor de antisemitische aanvallen in Amsterdam. Als Nederlandse met Marokkaanse wortels wil ze niet meer in deze vijandige omgeving werken.
De andere NSC-bewindspersonen overwogen urenlang om k op te stappen en daarmee het kabinet te laten vallen. ‘Samen uit, samen thuis’, was het devies. Maar Achahbar vond dat niet nodig. ,,Laat mij maar een statement maken en doe er je voordeel mee”, zei ze volgens een ingewijde tegen haar collega’s. ,,Misschien verandert de toon.”
Daarmee bleef NSC in het kabinet. Maar veel van de leden van de partij snappen dat niet. De druk is bovendien hoog: NSC staat op vier zetels in de peilingen, in plaats van de twintig zetels die de partij nu in de Kamer heeft.
Nee, niet echt, er zijn/waren feitelijk geen criteria: https://www.raadvoorcultu(...)n-biedt-geen-soelaasquote:Op dinsdag 19 november 2024 13:50 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Is dat zo? Ik dacht dat omroepen die willen toetreden aannemelijk moeten maken dat ze iets toevoegen aan het bestel. Dus niet een kopie mogen zijn van een al bestaande stroming/omroep.
Jup, numero 26 Achahbar. Numero 24 zit al in de Kamer, tenzij ze dan nog mensen ertussen de Kamer in krijgen mag ze erinquote:Op dinsdag 19 november 2024 13:53 schreef Szura het volgende:
Komen we nu niet ongeveer bij Achahbar op de kieslijst?
quote:
Jawel.quote:Op dinsdag 19 november 2024 13:57 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Jup, numero 26 Achahbar. Numero 24 zit al in de Kamer, tenzij ze dan nog mensen ertussen de Kamer in krijgen mag ze erin
Uit de Kamer, ze geven hun zetel terug.quote:Op dinsdag 19 november 2024 13:58 schreef Hexagon het volgende:
Maar gaan ze nou uit de kamer of hebben we weer een nieuwe partij?
Hoezo? Er is nog steeds geen enkele indicatie dat er daadwerkelijk racistische taal is gebezigd. Zeker nu de geruchten van vrijdag daarover voornamelijk vanuit NSC-hoek lijken te komen, neem ik het allemaal met een korrel zout.quote:Op dinsdag 19 november 2024 13:52 schreef Caland het volgende:
Er zijn blijkbaar toch nog meerdere NSC-ers met een rechte rug.
Niet alleen Van Vroonhoven.quote:Op dinsdag 19 november 2024 14:02 schreef Hanca het volgende:
Hertzberger was geen kleine naam in de fractie, geen backbencher. Dat is echt wel een klap voor de partijleiding, Van Vroonhoven is haar grip op de fractie kwijt.
Alleen de brief van Nobel had voor iedereen met fatsoen reden moeten zijn om op te stappen.quote:Op dinsdag 19 november 2024 14:05 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
Hoezo? Er is nog steeds geen enkele indicatie dat er daadwerkelijk racistische taal is gebezigd. Zeker nu de geruchten van vrijdag daarover voornamelijk vanuit NSC-hoek lijken te komen, neem ik het allemaal met een korrel zout.
Uitermark heeft toch geen enkele politieke ervaring? Als ze een nieuwe leider zoeken lijkt van Hijum de meest logische kandidaat. Die heeft ook bij de onderhandelingen gezeten.quote:Op dinsdag 19 november 2024 14:06 schreef Jojoke het volgende:
Zoals eerder gezegd. De NSC is momenteel een trainwreck in slow motion. Alleen een stoelendans van de top 3 kan misschien zorgen dat ze weer vat krijgen. Omtzigt > vice-fractievoorzitter, Van Vroonhoven > minister van Binnenlandse Zaken, Uitermark > fractievoorzitter en politiek leider.
Als je je werk serieus neemt is een afgesplitste partij (met dus minder ondersteuning) goed uitvoeren en serieuze overwegingen maken bij elke stemming echt heel zwaar werk.quote:Op dinsdag 19 november 2024 14:02 schreef Hexagon het volgende:
Ik zou trouwens lekker blijven zitten. Lekker geld vangen en zand in de raderen strooien.
democratie staat natuurlijk niet bekend vanwege z'n efficientie.quote:Op dinsdag 19 november 2024 14:03 schreef Droopie het volgende:
2 weken na de verkiezing van Trump, ik begin te twijfelen of democratie wel heel efficient is
Van Hijum is ook onzichtbaar, heeft hier gefaald. Is als vice echt ook de grip kwijtgeraakt. Zijn geblunder heeft juist hier gevolgen, hij had eerder op moeten staan.quote:Op dinsdag 19 november 2024 14:09 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
Uitermark heeft toch geen enkele politieke ervaring? Als ze een nieuwe leider zoeken lijkt van Hijum de meest logische kandidaat. Die heeft ook bij de onderhandelingen gezeten.
Een staatssecretaris stapt niet zomaar op.quote:Op dinsdag 19 november 2024 14:05 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
Er is nog steeds geen enkele indicatie dat er daadwerkelijk racistische taal is gebezigd.
Wie had kunnen denken dat een op een zijspoor gezette en uiteindelijk gesjeesde CDA’er niet goed genoeg zou zijn voor de top?quote:Op dinsdag 19 november 2024 14:11 schreef Hanca het volgende:
[..]
Van Hijum is ook onzichtbaar, heeft hier gefaald. Is als vice echt ook de grip kwijtgeraakt. Zijn geblunder heeft juist hier gevolgen, hij had eerder op moeten staan.
Tja, daar ben ik het niet mee eens. Er is een enorm probleem met bepaalde Marokkanen in dit land en dat mag best benoemd worden. Dan zal ik in jouw ogen wel geen fatsoen hebben, maar ik heb last van dat tuig. Dan vind ik dat iets belangrijker dan de idealistische CU-moraal.quote:Op dinsdag 19 november 2024 14:08 schreef Hanca het volgende:
[..]
Alleen de brief van Nobel had voor iedereen met fatsoen reden moeten zijn om op te stappen.
een indicatie is er natuurlijk wel he. Hard bewijs ontbreekt.quote:Op dinsdag 19 november 2024 14:05 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
Hoezo? Er is nog steeds geen enkele indicatie dat er daadwerkelijk racistische taal is gebezigd. Zeker nu de geruchten van vrijdag daarover voornamelijk vanuit NSC-hoek lijken te komen, neem ik het allemaal met een korrel zout.
Van Huijm gaat geen stemmen trekken. Uitermark heeft meer potentie wat dat betreft. Omtzigt wilde haar ook eigenlijk als zijn nummer 2, dus ze heeft zijn vertrouwen denk ik.quote:Op dinsdag 19 november 2024 14:09 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
Uitermark heeft toch geen enkele politieke ervaring? Als ze een nieuwe leider zoeken lijkt van Hijum de meest logische kandidaat. Die heeft ook bij de onderhandelingen gezeten.
Er is genoeg indicatie dat er discriminerend geleuter was in de ministerraad vorige week.quote:Op dinsdag 19 november 2024 14:05 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
Het gaat het meer om dat deze 2 weken de (wereld) politiek het openingsnieuws is in de media, terwijl politiek eigenlijk op de achtergrond hoort te sudderen.quote:Op dinsdag 19 november 2024 14:10 schreef koemleit het volgende:
[..]
democratie staat natuurlijk niet bekend vanwege z'n efficientie.
Echter is tot nu toe democratie de beste bestuursvorm gebleken.
Vergelijk dictaturen met democratin en bekijk waar mensen het beter hebben.
efficient of niet.
Verder wonderlijk dat je dit gepruts binnen de NSC fractie aan de winst van Trump weet te koppelen.
Dat is helemaal waar. Maar Uitermark zie ik echt die kar niet gaan trekken, zeker niet in de huidige omstandigheden.quote:Op dinsdag 19 november 2024 14:11 schreef Hanca het volgende:
[..]
Van Hijum is ook onzichtbaar, heeft hier gefaald. Is als vice echt ook de grip kwijtgeraakt. Zijn geblunder heeft juist hier gevolgen, hij had eerder op moeten staan.
vrijwel alles wat je doet heeft met de politiek te maken. Politiek is een van de belangrijkste dingen in een land.quote:Op dinsdag 19 november 2024 14:17 schreef Droopie het volgende:
[..]
Het gaat het meer om dat deze 2 weken de (wereld) politiek het openingsnieuws is in de media, terwijl politiek eigenlijk op de achtergrond hoort te sudderen.
Toch zou ik dat dan graag bewezen zien. In andere omstandigheden moeten we ook altijd de feiten afwachten. Nu worden mensen door het slijk gehaald zonder dat we weten wat er gezegd is en door wie.quote:Op dinsdag 19 november 2024 14:16 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Er is genoeg indicatie dat er discriminerend geleuter was in de ministerraad vorige week.
Vandaar dat 1 kabinetslid opstapte en vandaag vertrokken 2 NSC-kamerleden uit de fractie.
Die kamerleden hadden meer gehoord wat er gaande was...Die vertrekken niet vanwege vage verhalen in de media
Net zoals een voetbalwedstrijd met regels en scheidsrechters niet gespeeld kan worden, weet je dat je fout bezig bent als het tijdens en na de wedstrijd alleen maar over de scheidsrechter gaat.quote:Op dinsdag 19 november 2024 14:19 schreef koemleit het volgende:
[..]
vrijwel alles wat je doet heeft met de politiek te maken. Politiek is een van de belangrijkste dingen in een land.
Alles wordt door de politiek bepaald. Ik begrijp niet hoe dat in godsnaam "op de achtergrond moet sudderen".
Voor jij op je werk aankomt heb je al zeker 10 dingen gedaan waar de politiek invloed op heeft, om over op je werk nog maar te zwijgen.
De indicatie bevindt zich inderdaad in alles wat er de afgelopen week is gebeurd. Als je naar buiten loopt en er staan bomen scheef, er liggen overal plassen water en er ligt allemaal kleine stukjes troep tussen de bladeren op de grond, dan zijn er ook genoeg indicatoren dat het even eerder gestormd heeft.quote:Op dinsdag 19 november 2024 14:16 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Er is genoeg indicatie dat er discriminerend geleuter was in de ministerraad vorige week.
Vandaar dat 1 kabinetslid opstapte en vandaag vertrokken 2 NSC-kamerleden uit de fractie.
Die kamerleden hadden meer gehoord wat er gaande was...Die vertrekken niet vanwege vage verhalen in de media
De NSC fractie was dan ook niet unaniem in de steun en Hertzberger stond ook al bekend als tegenstander.quote:Op dinsdag 19 november 2024 14:15 schreef koemleit het volgende:
[..]
een indicatie is er natuurlijk wel he. Hard bewijs ontbreekt.
En dat je je als NSC kamerlid of kabinetslid groen en geel ergert aan het domme gehits vanuit de PVV snap ik heel goed. Ook dat je daarom de tent verlaat.
Wat ik niet snap, dat je dit bent aangegaan. Je wist dat je een pact sloot met lui die geen oplossingen willen, maar alleen verdeel en heers bezigen.
Dat willen we allemaal.. Maar die bewijzen staan vermoedelijk niet of verborgen in de notulen, die we toch niet te zien krijgen. Getuigen moeten wettelijk zwijgen.quote:Op dinsdag 19 november 2024 14:19 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
Toch zou ik dat dan graag bewezen zien.
de politiek is geen scheidsrechter natuurlijk. De politiek bepaalt vrijwel alles in ons/jouw leven. (en ja ook dat jij veel keuzevrijheid hebt is door de politiek bepaald). Wij kiezen de mensen die de regels maken (simpel gezegd). Deze mensen bepalen wat de regels/wetten zijn.quote:Op dinsdag 19 november 2024 14:24 schreef Droopie het volgende:
[..]
Net zoals een voetbalwedstrijd met regels en scheidsrechters niet gespeeld kan worden, weet je dat je fout bezig bent als het tijdens en na de wedstrijd alleen maar over de scheidsrechter gaat.
We wachten ook nu de feiten af zoals anders. De enige persoon die daadwerkelijk door het slijk wordt gehaald, is de opgestapte Nora Achahbar.quote:Op dinsdag 19 november 2024 14:19 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
Toch zou ik dat dan graag bewezen zien. In andere omstandigheden moeten we ook altijd de feiten afwachten. Nu worden mensen door het slijk gehaald zonder dat we weten wat er gezegd is en door wie.
Vergeleken met deze krakkemikkige zooi lijkt de PVV welhaast een gestroomlijnde en gedisciplineerde organisatie.quote:Op dinsdag 19 november 2024 13:55 schreef KoosVogels het volgende:
Dit begint droevig te worden. De partijleider zit met een burn-out thuis, de fractie dondert uit elkaar, een deel van de achterban is er klaar mee. Van Vroonhoven is ongetwijfeld en sympathieke vrouw, maar die is gewoon 'out of her depth'. Kap er gewoon mee, trek de stekker eruit.
Gebruik de campagne op de brokstukken bij elkaar te rapen, hoop dat je met een handjevol zetels in de Tweede Kamer komt en probeer jezelf opnieuw uit vinden vanuit de oppositie.
Maar weer aangetoond dat het een risico is om mensen met een mening binnen je partij te hebbenquote:Op dinsdag 19 november 2024 14:28 schreef quo_ het volgende:
[..]
Vergeleken met deze krakkemikkige zooi lijkt de PVV welhaast een gestroomlijnde en gedisciplineerde organisatie.
Het kan verkeren.
Dat is natuurlijk onzin. Heinen is bv. al beschuldigd en ook Faber is genoemd. Zelfs Schoof is al voor racist uitgemaakt in de media.quote:Op dinsdag 19 november 2024 14:28 schreef VoMy het volgende:
[..]
We wachten ook nu de feiten af zoals anders. De enige persoon die daadwerkelijk door het slijk wordt gehaald, is de opgestapte Nora Achahbar.
Jij voert gewoon de klassieke truc uit waarbij je 'het is niet bewezen' verwart met 'er is geen bewijs'. Er zijn voldoende losse bewijsstukken die erop wijzen dat er racistische taal is gebezigd. Of het ook voldoende is om het 'bewezen' te achten is een tweede, maar bewijs is er.
In een rechtszaak komt de OvJ ook niet met 1 bewijs aanzetten waar dan iedereen aandachtig wekenlang naar gaat kijken.
Ja goed idee, kan je vervolgens nooit meer een fatsoenlijke ministerraad houden. Er is een reden waarom notulen alleen bij hoge mate van uitzondering (of 20 jaar) openbaar worden gemaakt.quote:Op dinsdag 19 november 2024 14:19 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
Toch zou ik dat dan graag bewezen zien.
Het grote voordeel van een dictatoriale structuur.quote:Op dinsdag 19 november 2024 14:28 schreef quo_ het volgende:
[..]
Vergeleken met deze krakkemikkige zooi lijkt de PVV welhaast een gestroomlijnde en gedisciplineerde organisatie.
Het kan verkeren.
Gek he met een "dictator" aan het roer.quote:Op dinsdag 19 november 2024 14:28 schreef quo_ het volgende:
[..]
Het kan verkeren.
De PVV is een eenmansfractie met 37 zetels.quote:Op dinsdag 19 november 2024 14:28 schreef quo_ het volgende:
[..]
Het kan verkeren.
Met marionetten waarvan niet wordt verwacht dat ze een eigen mening hebben en braaf de bevelen opvolgen van hun autoritaire Leidsman is dat ook niet zo moeilijk.quote:Op dinsdag 19 november 2024 14:28 schreef quo_ het volgende:
[..]
Het kan verkeren.
Ik denk dat het goed is als hier een uitzondering komt als er daadwerkelijk strafbare feiten zijn geuit.quote:Op dinsdag 19 november 2024 14:31 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja goed idee, kan je vervolgens nooit meer een fatsoenlijke ministerraad houden. Er is een reden waarom notulen alleen bij hoge mate van uitzondering (of 20 jaar) openbaar worden gemaakt.
quote:Op dinsdag 19 november 2024 14:30 schreef koemleit het volgende:
[..]
Maar weer aangetoond dat het een risico is om mensen met een mening binnen je partij te hebben.
quote:Op dinsdag 19 november 2024 14:32 schreef Caland het volgende:
[..]
Het grote voordeel van een dictatoriale structuur.
quote:Op dinsdag 19 november 2024 14:32 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Gek he met een "dictator" aan het roer.
quote:Op dinsdag 19 november 2024 14:32 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
De PVV is een eenmansfractie met 37 zetels.
Gelukkig zijn de reacties hier niet voorspelbaar.quote:Op dinsdag 19 november 2024 14:33 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Met marionetten waarvan niet wordt verwacht dat ze een eigen mening hebben en braaf de bevelen opvolgen van hun autoritaire Leidsman is dat ook niet zo moeilijk.
Bij de PVV zitten ze meer op n lijn, fractieleden en bewindslieden kunnen zich ongetwijfeld ook prima vinden in de toon en houding van dit kabinet. Maar daar staat tegenover dat de PVV-ploeg weer grossiert in incompetentie, met als triest dieptepunt minister Faber.quote:Op dinsdag 19 november 2024 14:28 schreef quo_ het volgende:
[..]
Het kan verkeren.
Natuurlijk niet, schept een heel gevaarlijk precedent.quote:Op dinsdag 19 november 2024 14:33 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ik denk dat het goed is als hier een uitzondering komt als er daadwerkelijk strafbare feiten zijn geuit.
Discriminatie is daar een van.
Wat had je dan verwacht?quote:Op dinsdag 19 november 2024 14:34 schreef quo_ het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Gelukkig zijn de reacties hier niet voorspelbaar.
Jurgen Nobel is in het openbaar het verst gegaan. Staat gewoon allemaal op beeld. Kan me voorstellen dat sommigen denken dat dit te ver voor hun gaat.quote:Op dinsdag 19 november 2024 14:16 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Hier komen dan ook de beste poltieke analisten.quote:Op dinsdag 19 november 2024 14:34 schreef quo_ het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Centrum-rechts wint al 25 jaar alle verkiezingen met Fortuynistische talking points, het werkt niet, austerity werkt niet, en dus hollen we maar achter extreem-rechts aan... duidelijk...quote:Op dinsdag 19 november 2024 14:14 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
Tja, daar ben ik het niet mee eens. Er is een enorm probleem met bepaalde Marokkanen in dit land en dat mag best benoemd worden. Dan zal ik in jouw ogen wel geen fatsoen hebben, maar ik heb last van dat tuig. Dan vind ik dat iets belangrijker dan de idealistische CU-moraal.
(En nee, ik ben k niet blij met dit kabinet. Maar als dit probleem de afgelopen 10 jaar serieus was aangepakt, was de PVV nooit zo groot geworden).
Jurgen Nobel is van de Slettenhaar vleugelquote:Op dinsdag 19 november 2024 14:35 schreef Falco het volgende:
[..]
Jurgen Nobel is in het openbaar het verst gegaan. Staat gewoon allemaal op beeld. Kan me voorstellen dat sommigen denken dat dit te ver voor hun gaat.
Volle kracht andere kant op blijven kijken. NSC past een moment van reflectie. Ga maar uitleggen op congres aanstaande zaterdag waar je allemaal mee bezig bent geweest.quote:De rest van de NSC-fractie gaat volgens Van Vroonhoven "met volle kracht vooruit"
Dit is dan ook een opmerkelijke passage. "Doe er je voordeel mee" als in wat meer waarborgen krijgen, excuses zelfs, aantal standpunten winnen?quote:Op dinsdag 19 november 2024 13:56 schreef Jojoke het volgende:
De andere NSC-bewindspersonen overwogen urenlang om k op te stappen en daarmee het kabinet te laten vallen. ‘Samen uit, samen thuis’, was het devies. Maar Achahbar vond dat niet nodig. ,,Laat mij maar een statement maken en doe er je voordeel mee”, zei ze volgens een ingewijde tegen haar collega’s. ,,Misschien verandert de toon.”
Het probleem is dat velen van mening zijn dat links bestaat uit idealistische wereldverbeteraars die luchtkastelen-wensdenkbeleid zonder realiteitszin voorstaan.quote:Op dinsdag 19 november 2024 14:37 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Centrum-rechts wint al 25 jaar alle verkiezingen met Fortuynistische talking points, het werkt niet, austerity werkt niet, en dus hollen we maar achter extreem-rechts aan... duidelijk...
Maar het is wel juist. Lees ook eens Geerten Waling zijn boek over Wilders.quote:Op dinsdag 19 november 2024 14:34 schreef quo_ het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Ze zit er vast niet op te wachten, maar het zou by far de beste oplossing zijn voor de NSC.quote:Op dinsdag 19 november 2024 14:17 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
Dat is helemaal waar. Maar Uitermark zie ik echt die kar niet gaan trekken, zeker niet in de huidige omstandigheden.
Omtzigt had hier gewoon nooit aan moeten beginnen. Ik snap ook nog steeds niet dat hij destijds per se fractieleider van het CDA wilde worden; dan was hij tegen dezelfde problemen aangelopen. Niet iedereen is geschikt om partijleider te zijn…dat is geen schande.
De PVV is geen fractie zoals alle andere fracties.quote:Op dinsdag 19 november 2024 14:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Bij de PVV zitten ze meer op n lijn, fractieleden en bewindslieden kunnen zich ongetwijfeld ook prima vinden in de toon en houding van dit kabinet. Maar daar staat tegenover dat de PVV-ploeg weer grossiert in incompetentie, met als triest dieptepunt minister Faber.
Van Vroonhoven is echt hilarisch in haar mix van gespeeld optimisme afgewisseld met emotionele instortingen. De karikatuur voorbij.quote:Op dinsdag 19 november 2024 14:39 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Volle kracht andere kant op blijven kijken. NSC past een moment van reflectie. Ga maar uitleggen op congres aanstaande zaterdag waar je allemaal mee bezig bent geweest.
quote:Op dinsdag 19 november 2024 14:46 schreef VoMy het volgende:
[..]
Van Vroonhoven is echt hilarisch in haar mix van gespeeld optimisme afgewisseld met emotionele instortingen. De karikatuur voorbij.
Mensen met tenminste fatsoen en ruggegraatquote:Op dinsdag 19 november 2024 13:45 schreef quo_ het volgende:
[..]
Labiele types waarschijnlijk, helemaal in lijn met druiloor Omtzigt.
Toen ze tijdens de AB letterlijk om een complimentje ging zitten bij de oppositie konden we al weten dat die niet helemaal 100 was.quote:Op dinsdag 19 november 2024 14:46 schreef VoMy het volgende:
[..]
Van Vroonhoven is echt hilarisch in haar mix van gespeeld optimisme afgewisseld met emotionele instortingen. De karikatuur voorbij.
Beetje makkelijk wel als Wilders alles bepaalt en de rest minions zijn die geen politieke achtergrond hebben en bij een duidelijke nee eruit worden gegooidquote:Op dinsdag 19 november 2024 14:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Bij de PVV zitten ze meer op n lijn, fractieleden en bewindslieden kunnen zich ongetwijfeld ook prima vinden in de toon en houding van dit kabinet. Maar daar staat tegenover dat de PVV-ploeg weer grossiert in incompetentie, met als triest dieptepunt minister Faber.
Eigenlijk wel. Tegenmacht. Op werk wordt ik ook gecontroleerd en kan ik het niet afdoen als maar wij zijn toch een old boys network die alles tussen muren houdenquote:Op dinsdag 19 november 2024 14:31 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja goed idee, kan je vervolgens nooit meer een fatsoenlijke ministerraad houden. Er is een reden waarom notulen alleen bij hoge mate van uitzondering (of 20 jaar) openbaar worden gemaakt.
Dat is mijn frustratie ook, want Wilders heeft heleml de oplossing niet.quote:Op dinsdag 19 november 2024 14:37 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Centrum-rechts wint al 25 jaar alle verkiezingen met Fortuynistische talking points, het werkt niet, austerity werkt niet, en dus hollen we maar achter extreem-rechts aan... duidelijk...
Neem aan dat je op je werk geen staatsgeheimen onder ogen komt of het land richting geeft.quote:Op dinsdag 19 november 2024 14:53 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Eigenlijk wel. Tegenmacht. Op werk wordt ik ook gecontroleerd en kan ik het niet afdoen als maar wij zijn toch een old boys network die alles tussen muren houden
De oplossing (beter gezegd: minimalisering) van het probleem ligt dan ook in links(er) beleid. Zoals in Denemarken ja. Egalitair en kwalitatief goed onderwijsbeleid, ghettovorming tegen gaan, en ga zo verder.quote:Op dinsdag 19 november 2024 14:54 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
Dat is mijn frustratie ook, want Wilders heeft heleml de oplossing niet.
Het punt is dat de centrumpartijen het probleem de afgelopen jaren hebben laten liggen. Ben ik als VVD-stemmer medeschuldig aan, want ik tuin er steeds weer in. Maar er is op rechts geen zinvol alternatief.
Van Vroonhovenquote:Op dinsdag 19 november 2024 14:46 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ik vind staatsgeheimen zo'n vies woord. Wat zou het publiek niet mogen weten? Tenslotte gaat het om publiek recht waar de bestuurders over regeren.quote:Op dinsdag 19 november 2024 14:58 schreef Caland het volgende:
[..]
Neem aan dat je op je werk geen staatsgeheimen onder ogen komt of het land richting geeft.
Wat in Denemarken natuurlijk ook helpt is hun uitzondering in asielopvang waardoor ze met een strenger beleid in invoer van nieuwe mensen grotendeels zelf in de hand hebben. Dan kan je inderdaad ook beleid maken om die mensen fatsoenlijk op te vangen en te integreren.quote:Op dinsdag 19 november 2024 15:00 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
De oplossing (beter gezegd: minimalisering) van het probleem ligt dan ook in links(er) beleid. Zoals in Denemarken ja. Egalitair en kwalitatief goed onderwijsbeleid, ghettovorming tegen gaan, en ga zo verder.
Wie zei ook alweer iets over steeds hetzelfde recept proberen en dan andere uitkomsten verwachten?
Insanity is doing the same thing over and over and expecting different results
Dat is dus wat we continu zien bij rechts en 25 jaar Fortuynisme.
Vorig weekend al gecheckt. Die staat niet op de lijst. Anders zou het zelfs mogelijk zijn dat ze vanuit de Staten-Generaal vertelt wat er gebeurt is.quote:Op dinsdag 19 november 2024 13:53 schreef Szura het volgende:
Komen we nu niet ongeveer bij Achahbar op de kieslijst?
Klopt, meestal valt dit soort partijen uiteen door opportunisten, maar het uiteenvallen van de partij gebeurt nu door gebrek aan leiderschap. Zolang ze dat niet oplossen, kunnen ze zichzelf niet goed profileren in de Tweede Kamer en zal het de kiezer ook niet duidelijk bij de volgende verkiezingen waarom ze op de NSC moeten stemmen. Zolang de partij geen oplossing vindt voor hun leiderschapsprobleem, is het gedoemd te mislukken.quote:Op dinsdag 19 november 2024 14:59 schreef VoMy het volgende:
Laten we trouwens even opmerken dat NSC, nog geen anderhalf jaar geleden opgericht, niet uit elkaar valt omdat er binnen de partij teveel ongeleide projectielen door de selectie zijn gekomen, maar doordat de ondertussen alweer een tijdje thuiszittende fractievoorzitter (na een bijna val van het kabinet in september over wat komma's in de begroting) in een coalitie is gestapt met een set partijen en bewindspersonen die, zoals volledig te verwachten was, over de grenzen van fatsoen gaan en juist de kern van de partij (Omtzigt, Van Vroonhoven, Van Hijum) niet in staat of niet bereid is om daar zelf conclusies aan te verbinden.
Als je niet ook maar een klein beetje snapt dat het in de politiek niet heel handig is om alles openbaar te gooien dan gaan we hier niet uitkomen.quote:Op dinsdag 19 november 2024 15:09 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Ik vind staatsgeheimen zo'n vies woord. Wat zou het publiek niet mogen weten? Tenslotte gaat het om publiek recht waar de bestuurders over regeren.
Daarom vind ik ook een Assange een held. Jammer dat hij dat heeft moeten bekopen met een aanslag op een deel van zijn leven in semi gevangenschap. Gelukkig is hij deels vrijgesproken.
even tot hier maakte afgelopen weekend haar vele gebruik van "ehm" belachelijkquote:
Kan je een voorbeeld geven?quote:Op dinsdag 19 november 2024 15:13 schreef Caland het volgende:
[..]
Als je niet ook maar een klein beetje snapt dat het in de politiek niet heel handig is om alles openbaar te gooien dan gaan we hier niet uitkomen.
Welk probleem?quote:Op dinsdag 19 november 2024 14:54 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
Dat is mijn frustratie ook, want Wilders heeft heleml de oplossing niet.
Het punt is dat de centrumpartijen het probleem de afgelopen jaren hebben laten liggen. Ben ik als VVD-stemmer medeschuldig aan, want ik tuin er steeds weer in. Maar er is op rechts geen zinvol alternatief.
Enige doel hiervan is om geheel niet racistisch het paspoort van hier geborenen die hier geweld plegen en hier zijn opgegroeid te kunnen intrekken.quote:Op dinsdag 19 november 2024 14:42 schreef -XOR- het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Het kabinet wil na het rectum van NSC en de definitie van 'crisis' ook de definitie van 'terrorisme' oprekken.
quote:Het bizarre is wel: aangewezen opvolgers voor de lege Kamerzetels zijn onder meer de opgestapte Nora Achahbar en de afgetreden staatssecretaris Folkert Idsinga. De Kiesraad liet vanmiddag weten dat hij n van de twee plekken gaat invullen. Idsinga laat in een reactie weten: ,,Ik heb anderhalve week geleden op zondag een indringend gesprek gehad met Pieter (Omtzigt, red.). Ook met Nicolien (Van Vroonhoven, red.). En zij hebben mij gevraagd terug te komen en te helpen. Ik ben bereid dat te doen. Dat was wel vr de ontwikkelingen van afgelopen dagen, moet ik erbij zeggen. Ik vind het wel heel moeilijk. Het is een nieuwe ontwikkeling. Maar ik heb het Pieter beloofd.”
Deze terugkerende onzin is echt vermoeiend.quote:Op dinsdag 19 november 2024 15:10 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Wat in Denemarken natuurlijk ook helpt is hun uitzondering in asielopvang waardoor ze met een strenger beleid in invoer van nieuwe mensen grotendeels zelf in de hand hebben. Dan kan je inderdaad ook beleid maken om die mensen fatsoenlijk op te vangen en te integreren.
Dat ze daar aan zowel de linker als de rechterkant het belang van in zien is een zegen voor dat land. Die luxe hebben we hier in Nederland (nog?) niet.
Een beetje geheim bestaat niet. Dus of de ministerraad kan overleggen in volledige beslotenheid, of in volledige openheid. Dat tweede is onwenselijk, want dan kunnen ministers niet meer zeggen wat ze denken - er is geen ruimte om tot kabinetsbeleid te komen door overleg.quote:
https://speld.nl/2024/11/(...)artij-op-te-richten/quote:Op dinsdag 19 november 2024 14:40 schreef capricia het volgende:
Wachtgeld genot!
Misschien kan Pieter zich beter afsplitsen en een nieuwe partij beginnen.
Oh my.quote:Op dinsdag 19 november 2024 15:22 schreef Tijn het volgende:
[..]
https://speld.nl/2024/11/(...)artij-op-te-richten/
Apart dat Omtzigt zoveel energie stopt in het terughalen van Idsinga. Zou hij dat ook bij Achahbar doen?quote:Op dinsdag 19 november 2024 15:18 schreef Szura het volgende:
Volgens AD gaat Idsinga z’n zetel innemen
https://www.ad.nl/politie(...)n-de-kamer~a64d5445/
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee. Het is duidelijk dat zowel de kabinetten Rutte als dit kabinet Schoof niet met vertrouwen kan omgaan en met elkaar tot oplossingen kunnen komen. Elke keer is er wel gezeik en een kabinetscrisis.quote:Op dinsdag 19 november 2024 15:19 schreef VoMy het volgende:
[..]
Een beetje geheim bestaat niet. Dus of de ministerraad kan overleggen in volledige beslotenheid, of in volledige openheid. Dat tweede is onwenselijk, want dan kunnen ministers niet meer zeggen wat ze denken - er is geen ruimte om tot kabinetsbeleid te komen door overleg.
De ministerraad moet kunnen overleggen zonder angst voor wat dan ook. Vervolgens communiceren ze - uit een mond - de resultaten naar de samenleving.
Als je de ministerraad niet vertrouwt in wat ze zeggen, dan moet je naar de Tweede Kamer kijken. Die heeft namelijk de macht om de regering naar huis te sturen, of individuen in de regering. Daar hebben ze de notulen niet voor nodig. Het eisen van de notulen is eigenlijk niets anders dan een Motie van Wantrouwen - die dienen ze dan maar in.
Het probleem al jaren is dat de SG niks meer kan dan blind vertrouwen op de informatie die de bewindslieden geven. En als het mis gaat dan is dat een terugkerende knal van de kiezer in de politiek.quote:Op dinsdag 19 november 2024 15:19 schreef VoMy het volgende:
Als je de ministerraad niet vertrouwt in wat ze zeggen, dan moet je naar de Tweede Kamer kijken. Die heeft namelijk de macht om de regering naar huis te sturen, of individuen in de regering. Daar hebben ze de notulen niet voor nodig. Het eisen van de notulen is eigenlijk niets anders dan een Motie van Wantrouwen - die dienen ze dan maar in.
https://www.omroepbrabant(...)-na-vertrek-achahbarquote:Femke Zeedijk uit Eindhoven legt haar functie als Tweede Kamerlid neer. Aanleiding is de politieke onrust die vorige week onstond naar aanleiding van de rellen in Amsterdam en het daarop volgende turbulente kabinetsoverleg dat leidde tot het vertrek van NSC-staatssecretaris Nora Achahbar.
Nicolien van Vroonhoven, fractieleider van NSC, maakte dinsdagmiddag na de fractievergadering bekend dat twee NSC-Kamerleden stoppen. Femke Zeedijk en Rosanne Hertzberger leggen hun kamerlidmaarschap neer.
De onrust omtrent de rellen in Amsterdam en het vertrek van NSC-staatssecretaris Achahbar is de druppel voor Zeedijk om te vertrekken uit de Haagse politiek. Tegenover de NOS gaf ze aan dat ze zich al maanden stoorde aan hoe het eraan toegaat in de politiek. "Het debat in Den Haag gaat te weinig oplossen."
Volgens Zeedijk ontbreekt het aan zelfreflectie bij de premier en de rest van het kabinet. Er zou een beeld worden geschetst alsof er iemand als Achahbar, die Marokkaanse wortels heeft, niet welkom is. "Voor mij heeft discriminatie hiermee een gezicht gekregen."
Dat is helemaal niet duidelijk, sterker nog, het is zelfs onwaar. Beide regeringen zijn gewoon genstalleerd met het vertrouwen van een meerderheid in de TK en zijn niet weggestuurd wegens een gebrek aan vertrouwen. Rutte IV viel niet omdat de ministersploeg niet vertrouwd werd, maar omdat Rutte/de VVD ander beleid wilden forceren waar geen meerderheid voor was binnen de coalitie (al dan niet uit opportunisme). Dat staat los van of jij de ministers vertrouwt - dat doet er namelijk totaal niet toe.quote:Op dinsdag 19 november 2024 15:26 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Nee. Het is duidelijk dat zowel de kabinetten Rutte als dit kabinet Schoof niet met vertrouwen kan omgaan en met elkaar tot oplossingen kunnen komen.
Er is niets vermoeiend aan het feit dat een land wat zelf dingen kan en mag regelen beter instaat is een beleid te maken wat werkt voor hun land. Denemarken ziet dingen niet voor hun niet werken en kunnen ze naar gelieve aanpassen, Nederland is verbonden aan tig verdragen die dat niet mogelijk maken. Ik weet wel waar mij voorkeur zou liggen.quote:Op dinsdag 19 november 2024 15:18 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Deze terugkerende onzin is echt vermoeiend.
Een kwart eeuw terug maakte de linkerzijde hier al n van de strengste asielwetten van Europa (Cohen). Met als gevolg een benedengemiddelde instroom.
Het is rechtse onwil geweest om de opvang niet goed te regelen voor een paar tienduizend mensen en integratie (bijv. werk, taal leren en niet privatiseren) niet mogelijk te maken.
De Deense opt-outs zijn echt niet zaligmakend en grappig genoeg wil Denemarken af van een aantal van hun eigen opt-outs, waaronder op justitieel gebied. Denemarken ervaart zelf de nadelen van hun eigen opt-outs.
Ook met opt-outs kun je er nog steeds een bende van maken, de capaciteit rucksichtslos afschaffen en in de toekomst 90% van het COA en IND wegbezuinigen (in 2027, en dan keihard "opt-out" roepen zeker).
Dat lijkt wel verdacht veel op enkele dingen uit het hoofdakkoord van de huidige regering, 25 jaar later...quote:Een afgewezen asielzoeker kan eenmaal in beroep en in hoger beroep, maar niet meer apart tegen de beindiging van de opvang, de uithuiszetting en de uitzetting uit Nederland.
Het gaat hier om een paar tienduizend mensen jaar op jaar op jaar. Dat is gewoon te veel, ook als er voldoende woningen zouden zijn. De voorzieningen zijn er niet op ingesteld en het duurt jaren voor ze aan het werk gaan, ls dat al gebeurt.quote:Op dinsdag 19 november 2024 15:18 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Deze terugkerende onzin is echt vermoeiend.
Een kwart eeuw terug maakte de linkerzijde hier al n van de strengste asielwetten van Europa (Cohen). Met als gevolg een benedengemiddelde instroom.
Het is rechtse onwil geweest om de opvang niet goed te regelen voor een paar tienduizend mensen en integratie (bijv. werk, taal leren en niet privatiseren) niet mogelijk te maken.
De Deense opt-outs zijn echt niet zaligmakend en grappig genoeg wil Denemarken af van een aantal van hun eigen opt-outs, waaronder op justitieel gebied. Denemarken ervaart zelf de nadelen van hun eigen opt-outs.
Ook met opt-outs kun je er nog steeds een bende van maken, de capaciteit rucksichtslos afschaffen en in de toekomst 90% van het COA en IND wegbezuinigen (in 2027, en dan keihard "opt-out" roepen zeker).
Heeft hij daar een aandeel in?quote:
quote:Omtzigt overweegt nieuwe partij op te richten
Pieter Omtzigt overweegt een nieuwe politieke partij op te richten. Dat bevestigen bronnen in Den Haag. De NSC-fractievoorzitter denkt dat er behoefte is aan een nieuwe partij die werk maakt van goed bestuur.
Of de partij er daadwerkelijk komt, is nog niet zeker. Het is de vraag of Omtzigt de juiste mensen weet te vinden en of die mensen ideologisch dan bij elkaar passen. Bovendien is onduidelijk of de NSC-voorman met zijn broze mentale gezondheid wel in staat is om leiding te geven aan zo'n partij. Omtzigt twijfelt nog, kortom.
quote:
Heeft hij gefraudeerd?quote:Op dinsdag 19 november 2024 15:50 schreef Tijn het volgende:
Haha, nou is die frauderende Folkert Idsinga weer terugWat een circus, jongens.
Ach kom, dat snapt toch iedereen na het lezen van die kop?quote:Op dinsdag 19 november 2024 15:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Even de Speld erbij vermelden is wel zo netjes
Nou ja, als je opstapt zodra er gevraagd wordt openheid over je financin te geven, is dat wel een behoorlijke red flag in elk geval, hequote:
Die openheid heeft ie toch ook gegeven? Het opstappen kwam door de steun van de PVV aan de SP motie.quote:Op dinsdag 19 november 2024 15:55 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nou ja, als je opstapt zodra er gevraagd wordt openheid over je financin te geven, is dat wel een behoorlijke red flag in elk geval, he
Die openheid heeft hij gegeven. Twee dagen na zijn aftreden. Zoals door hem aangekondigd was.quote:Op dinsdag 19 november 2024 15:55 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nou ja, als je opstapt zodra er gevraagd wordt openheid over je financin te geven, is dat wel een behoorlijke red flag in elk geval, he
Oh dat heb ik niet meegekregen!quote:Op dinsdag 19 november 2024 16:00 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Die openheid heeft hij gegeven. Twee dagen na zijn aftreden. Zoals door hem aangekondigd was.
https://nos.nl/artikel/25(...)wee-dagen-na-vertrekquote:
Dat zou ik hier niet uithalen. De partij voor degelijk bestuur heeft, binnen de coalitie, de meeste leden die gaan voor degelijk bestuur. De andere partijen gaan daar nog minder voor.quote:Op dinsdag 19 november 2024 16:11 schreef Kickinalfa het volgende:
De partij voor degelijk bestuur is de minst betrouwbare coalitie partner, wat een flut partij.
Was dat toen met meneer Braakmans?quote:Op dinsdag 19 november 2024 13:48 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Als je voor bent stem je tegen de motie!
Je hoopt dat die normen wat ruimer zullen worden?quote:Op dinsdag 19 november 2024 16:17 schreef Droopie het volgende:
[ x ]
Dan zullen de normen van racisme ook niet meer de normen zijn van nu.
Wat een verrassende partijen die tegen hebben gestemdquote:Op dinsdag 19 november 2024 16:17 schreef Droopie het volgende:
[ x ]
Zo einde verhaal, meer komt er niet boven tafel, over 20 jaar zullen we wel horen wat het was.
Dan zullen de normen van racisme ook niet meer de normen zijn van nu.
Jij en ik denken anders over de definitie van racisme.quote:Op dinsdag 19 november 2024 16:19 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Je hoopt dat die normen wat ruimer zullen worden?
Dit is natuurlijk totaal niet hoe het werktquote:Op dinsdag 19 november 2024 16:17 schreef Droopie het volgende:
[ x ]
Zo einde verhaal, meer komt er niet boven tafel
https://www.telegraaf.nl/(...)n-zeedijk-stappen-opquote:Intussen zit partijleider Pieter Omtzigt nog steeds thuis. Zijn partij liet vandaag weten dat hij ’in een burn-out-achtige situatie’ zit. De ene dag voelt hij zich beter dan de andere, wordt gemeld. Officieel heeft de voormalige CDA’er zich nog steeds niet ziek gemeld en bemoeit hij zich op de achtergrond nog steeds met politieke besluitvorming.
Zaterdag houdt NSC een partijcongres in Nieuwegein. Onzeker is of Omtzigt daarbij wel aanwezig zal zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |