Dat is helemaal niet zo moeilijk voor ze. Ze zien de kabinetten Rutte al als extreemlinks.quote:Op maandag 18 november 2024 13:15 schreef Sabata het volgende:
[..]
wat nogal moeilijk is omdat het laatste linkse beleid 20 jaar of langer geleden is geweest
Snap ik wel, een eerlijk samenleving gebaseerd op gelijkwaardigheid enzo is ook erg links.quote:Op maandag 18 november 2024 13:24 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Eerlijk is eerlijk, de rechtsstaat en de grondwet, dat zijn ook linkse hobby's.
Boos zijn en verlangen naar een verleden dat je niet kent behalve uit je dromen.quote:Op maandag 18 november 2024 13:26 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Snap ik wel, een eerlijk samenleving gebaseerd op gelijkwaardigheid enzo is ook erg links.
Ik ben wel benieuwd wat rechtse hobby's zijn ondertussen.
Asielzoekers overal de schuld van geven.quote:Op maandag 18 november 2024 13:26 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Snap ik wel, een eerlijk samenleving gebaseerd op gelijkwaardigheid enzo is ook erg links.
En 130 rijdenquote:Op maandag 18 november 2024 13:31 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Asielzoekers overal de schuld van geven.
Het eigen risico afschaffen?quote:Op maandag 18 november 2024 13:26 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Vlees eten, vroemvroem met de auto gaan, ouderwetse Nederlandse gezelligheid, ondernemen en beleggen, protesteren (behalve op de snelwegen, dan is het een linkse hobby) en heel veel ruzie maken.quote:Op maandag 18 november 2024 13:26 schreef ieniminimuis het volgende:
En benoemen. Laatst thuis nog een lamp kapotgenoemd.quote:
Vakantie vieren is een linkse hobby. Werken moet je. Werken voor je geld.quote:Op maandag 18 november 2024 14:02 schreef ieniminimuis het volgende:
Ik wil hier dan even benoemen dat ik te weinig vakantie heb.
In een sportschool praten over passieve inkomens is ook een rechtse hobby.quote:Op maandag 18 november 2024 14:13 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Vakantie vieren is een linkse hobby. Werken moet je. Werken voor je geld.
Die NPO=links mening stamt nog uit tijden dat Kopspijkers en DWDD de leukste en best bekeken programma's waren die je op de publieke omroep had. Het landschap qua populariteit is nu veel diverser.quote:Op maandag 18 november 2024 13:43 schreef nostra het volgende:
Error in mijn hoofd met al die "PO is extreem-links" (op grond van een Joop) en "NOS is de vaandeldrager van de VVD" meninkjes. Als je toch zo gehecht bent aan de maatschappelijke functie van een publieke omroep is pluriformiteit juist een randvoorwaarde.
Er is geen sprake van pluriformiteit meer. Is er is geen linkse tegenhanger van WNL op Zondag, Cafe Kockhalsmann (Jeroen Pauw nodigt doodleuk allemaal rechtse houwdegens uit als zgn. neutrale expert - Jan van de Beek) of Goedemorgen Nederland. De enige twee op papier linkse omroepen (VPRO en VARA) maken geen Ongehoord Nederland of iets soortgelijks.quote:Op maandag 18 november 2024 13:43 schreef nostra het volgende:
Error in mijn hoofd met al die "PO is extreem-links" (op grond van een Joop) en "NOS is de vaandeldrager van de VVD" meninkjes. Als je toch zo gehecht bent aan de maatschappelijke functie van een publieke omroep is pluriformiteit juist een randvoorwaarde.
Bovendien negeert Wilders al jaren alle uitnodigingen van de 'linkse' NPO.quote:Op maandag 18 november 2024 14:28 schreef ieniminimuis het volgende:
Nou de NPO is tegenwoordig alles behalve links
Het is sowieso strategie om altijd de druk erop te houden en het steeds verder naar rechts te laten afbuigen. Hebben de graaizieke racistische smeerlappen geleerd van de Tories.quote:Op maandag 18 november 2024 14:25 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Die NPO=links mening stamt nog uit tijden dat Kopspijkers en DWDD de leukste en best bekeken programma's waren die je op de publieke omroep had. Het landschap qua populariteit is nu veel diverser.
eerder het beloven om het eigen risico af te schaffen zou ik dan zeggen. en dan je vervolgens je belofte vergetenquote:
Hoe kom je hier nu bij? In een eerder post geef ik juist aan dat racisme wél bestaat.quote:Op maandag 18 november 2024 12:29 schreef Hanca het volgende:
[..]
Jawel, ze willen er uit racistische overwegingen niet naast wonen. Omdat er geen rassen bestaan, bestaat racisme niet plotseling niet meer. Dit is echt gewoon puur racisme.
Bij xenofoob zouden ze ook moeite hebben met een Nederlander uit een ander deel van het land, dat is niet het geval.
En nee, niet naast een migrant willen wonen heeft niets met racisme te maken. Zoals ik aan heb gegeven kunnen daar gegronde redenen voor zijn, die niets te maken willen hebben met dat het ene vermeende 'ras' superieur aan het andere vermeende 'ras' zou zijn.quote:Op maandag 18 november 2024 12:18 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
'Rassen' bestaan inderdaad niet en zijn een sociaal construct. Dat wil zeggen een verzinsel van de mens, op basis van zulke verzinsels kan er gediscrimineerd worden en dat is in zulke specifieke gevallen dan ook racisme. Racisme bestaat dus wel.
Maar dat maakt het niet zo dat er daarom ook daadwerkelijk een kern van waarheid in dat gedachtegoed zit. Blanke en zwarte mensen (om een voorbeeld te geven) zijn namelijk geen verschillende 'rassen' aan mensen. Zo werkt het niet.
Als jij wel echt zou geloven in het bestaan van 'rassen' ben je een raciaal essentialist, en dat is niet iets om trots op te zijn.
De VARA, dat Jan van de Beek uit nodigt en BJ Schothorst gebruikt als Amerika expert (die over de hele wereld zit te lobbyen voor doodstraf op homoseksualiteit).quote:Op maandag 18 november 2024 14:49 schreef Hexagon het volgende:
De VARA, Human, VPRO en omroep Zwart zijn meer de linkse omroepen.
Tja. als je eist dat linkse omroepen geen enkel rechts persoon meer aan tafel uitnodigen dan heb je gewoon onrealistische verwachtingen.quote:Op maandag 18 november 2024 15:04 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
De VARA, dat Jan van de Beek uit nodigt en BJ Schothorst gebruikt als Amerika expert (die over de hele wereld zit te lobbyen voor doodstraf op homoseksualiteit). WNL zal nou nooit Willem Schinkel in hun programma zetten, laat staan als neutraal expert.
Wanneer de Humanistische Omroep al als links geldt, dan geeft dat vooral aan wat voor smerig rechts land Nederland is geworden.
WNL doet dat ook niet met linkse mensen, laat staan extreem-links (vd Beek is extreem-rechts; 'Amerika kenner' Schothorst is een lobbyist voor de doodstraf tegen homo's). In ieder geval niet als neutraal expert.quote:Op maandag 18 november 2024 15:07 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Tja. als je eist dat linkse omroepen geen enkel rechts persoon meer aan tafel uitnodigen dan heb je gewoon onrealistische verwachtingen.
Jimmy Dijk zit er geregeld. Die is vrij links heb ik me laten vertellen.quote:Op maandag 18 november 2024 15:18 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
WNL doet dat ook niet met linkse mensen, laat staan extreem-links (vd Beek is extreem-rechts; 'Amerika kenner' Schothorst is een lobbyist voor de doodstraf tegen homo's). In ieder geval niet als neutraal expert.
Alleen wanneer je andere linkse mensen kunt affakkelen (Rob Oudkerk) of ze klem wilt zetten (Kockelmann tegen Timmermans). Geen rode loper.
De EO heeft anno 2024 "vanuit de huidige politiek bekeken" ook wel wat een linkse inslag met programma's over vluchtelingen, mensenrechten en zorg etc.Maar toegegeven, deze is historisch twijfelachtigquote:Op maandag 18 november 2024 14:49 schreef Hexagon het volgende:
De VARA, Human, VPRO en omroep Zwart zijn meer de linkse omroepen.
De EO is imo de TV-zender van de Christenunie. Op bepaalde onderwerpen vrij links, en op een paar christelijk conservatief.quote:Op maandag 18 november 2024 15:24 schreef Beathoven het volgende:
[..]
De EO heeft anno 2024 "vanuit de huidige politiek bekeken" ook wel wat een linkse inslag met programma's over vluchtelingen, mensenrechten en zorg etc.Maar toegegeven, deze is historisch twijfelachtig
Ja, rechts zijn CU en EO nooit geweest, conservatief wel.quote:Op maandag 18 november 2024 15:26 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De EO is imo de TV-zender van de Christenunie. Op bepaalde onderwerpen vrij links, en op een paar christelijk conservatief.
Ja, maar net als bij FoxNews (daar hebben ze goed naar gekeken) heeft dat een functie. Toen ik Jimmy Dijk bij WNL zag werd hij (natuurlijk) belachelijk gemaakt door de kakkers Kelder en Nieman maar bovenal zat Dijk daar om het frame "links laat migratie en integratie als onderwerp liggen" te bevestigen. Dijk zat daar om negatieve frames te bevestigen, dito voor lieden als slobbertrui Spekman en heroine hoertjes paler Oudkerk.quote:Op maandag 18 november 2024 15:23 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Jimmy Dijk zit er geregeld. Die is vrij links heb ik me laten vertellen.
De EO is m.i. zeker wel rechts geweest (in de jaren 70 en 80 noemden sommigen zich "neoconservatief"). Andries Knevel was een tijd het boegbeeld van de omroep en die was kneiterrechts, ook economisch heel erg rechts. Tijs van den Brink is het nog steeds (zijn columns zie ik wel eens voorbij komen...). Een Wilders vergoeilijker.quote:Op maandag 18 november 2024 15:40 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, rechts zijn CU en EO nooit geweest, conservatief wel.
Jimmy mag er ook gewoon Fleur Agema afzeikenquote:Op maandag 18 november 2024 16:09 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ja, maar net als bij FoxNews (daar hebben ze goed naar gekeken) heeft dat een functie. Toen ik Jimmy Dijk bij WNL zag werd hij (natuurlijk) belachelijk gemaakt door de kakkers Kelder en Nieman maar bovenal zat Dijk daar om het frame "links laat migratie en integratie als onderwerp liggen" te bevestigen. Dijk zat daar om negatieve frames te bevestigen, dito voor lieden als slobbertrui Spekman en heroine hoertjes paler Oudkerk.
Het beleid zal veranderen wanneer Dijk eenmaal naar 20-30 zetels zou schieten in de peilingen.
De VARA nodigt graag extreem-rechtse 'deskundigen' uit. Wanneer laat WNL iemand als Willem Schinkel eens opdraven?
Ja die krijgen een nat broekje van "de Joods-christelijke samenleving" waar Geertje zo prat op gaat.quote:Op maandag 18 november 2024 16:12 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
De EO is m.i. zeker wel rechts geweest. Andries Knevel was een tijd het boegbeeld van de omroep en die was kneiterrechts, ook economisch heel erg rechts. Tijs van den Brink is het nog steeds (zijn columns zie ik wel eens voorbij komen...). Een Wilders vergoeilijker.
Eigenlijk moet er gewoon een berichtje terug dat die minister zijn bek moet houden. Maar dat zal wel niet.quote:Op maandag 18 november 2024 16:11 schreef Kowloon het volgende:
Israëlische buitenlandminister: 'Volstrekt onaanvaardbaar' dat Halsema onlusten Amsterdam geen pogrom meer noemt
Wat is dit voor buitenlandse inmenging?
Het was tot en met de jaren 80 nog veel erger bij de EO. Jan van den Bos, Bert Dorenbos en dat soort figuren (na pensionering lekker plastic foetusen door de brievenbus duwen bij jonge vrouwen).quote:Op maandag 18 november 2024 16:13 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
Ja die krijgen een nat broekje van "de Joods-christelijke samenleving" waar Geertje zo prat op gaat.
Maar tegenwoordig zend de EO programma's uit over het milieu, zielige vluchtelingen en arme mensen. Kun je niet onversneden rechts noemen.quote:Op maandag 18 november 2024 16:13 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
Ja die krijgen een nat broekje van "de Joods-christelijke samenleving" waar Geertje zo prat op gaat.
Deze man:quote:Op maandag 18 november 2024 16:16 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het was tot en met de jaren 80 nog veel erger bij de EO. Jan van den Bos, Bert Dorenbos en dat soort figuren (na pensionering lekker plastic foetusen door de brievenbus duwen bij jonge vrouwen).
Als zelfs de machtigste man in de vrije wereld geen vat krijgt op Israëlische ministers waardoor zijn partij de verkiezingen wint. Dan gaat het Halsema ook niet lukken.quote:Op maandag 18 november 2024 16:14 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Eigenlijk moet er gewoon een berichtje terug dat die minister zijn bek moet houden. Maar dat zal wel niet.
Das wel iets teveel eer voor Geertmans.quote:Op maandag 18 november 2024 16:22 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Als zelfs de machtigste man in de vrije wereld geen vat krijgt op Israëlische ministers waardoor zijn partij de verkiezingen wint. Dan gaat het Halsema ook niet lukken.
Je kunt het iig een keer roepen. Dat zou verfrissend zijn.quote:Op maandag 18 november 2024 16:22 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Als zelfs de machtigste man in de vrije wereld geen vat krijgt op Israëlische ministers waardoor zijn partij de verkiezingen wint. Dan gaat het Halsema ook niet lukken.
FTFYquote:Op maandag 18 november 2024 16:24 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Je kunt het iig een keer roepen benoemen. Dat zou verfrissend zijn.
Je hoeft niet te zwijgen he. Je mag het land best laten weten dat je buitenlandse inmenging ongewenst vindt. Net zoals je iets mag zeggen over genocide in Gaza.quote:Op maandag 18 november 2024 16:22 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Lijkt mij wel pijnlijk. Afgewezen worden door een niet bestaande ministerie, door een minister die niet weet of haar motivering om een noodverordening uit te roepen klaar is of voldoende is, na zoveel ervaring.quote:Op maandag 18 november 2024 13:45 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
https://www.ad.nl/politie(...)-te-werken~a26bb1f6/
Lol. Wat kan Faber wel
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |