abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215608853
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 14:31 schreef musicmaker92 het volgende:

[..]
Leuk, maar dit is anekdotisch bewijs, het zijn enkel jouw ervaringen. Laten we even de cijfers van het CBS erbij pakken over verdachten van misdrijven:

Verdachten per 10.000 inwoners:
Autochtoon Nederlandse achtergrond: 61
Marokkaanse achtergrond: 295
Turkse achtergrond: 161
Syrische achtergrond: 191
Somalische achtergrond: 344
Irakese achtergrond: 196

Marokkanen worden bijna 5 keer vaker verdacht van een misdrijf vergeleken met autochtone Nederlanders. Somaliërs 5,6 maal zo vaak en Syriërs inmiddels ook al ruim 3 keer oververtegenwoordigd.

Bekijk de hele lijst gerust even zelf en zie vooral de grote verschillen tussen Westerse en Niet-Westerse migranten qua criminaliteit.
Als het enkel geslacht of leeftijd is, dan zouden we deze verschillen tussen nationaliteiten niet zien.

https://www.cbs.nl/nl-nl/cijfers/detail/81959NED
Institutioneel racisme in combinatie met etnisch profileren. Beide overigens een feit en bevestigd door voorgaande kabinetten.
pi_215608989
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 14:22 schreef Droopie het volgende:

[..]
Het is ook een beetje wat je erin wilt zoeken en eruit wilt hopen.
Stel er zijn racistische zaken geroepen, dat is blijkbaar niet strafbaar.
Wat willen we er dan mee bereiken? Foei roepen tijdens een spoeddebat.
Zeggen dat de PVV racistisch is, terwijl iedereen zijn stelling over deze partij al lang en breed bepaald heeft?

Zoals Mirjam Bikker zou zeggen: hup, eindelijk een keer aan de slag
Ik geloof dat het belangrijk is dat we de feiten kennen. Als er racisten in de regering zitten en de partijen liegen daarover kán de kiezer ze daarop afrekenen. Als het allemaal in de doofpot wordt gestopt is dat wat mij betreft anti-democratisch. Als iedereen zijn mening over PVV toch al vast hebben staan waarom dan niet openbaren wat ze zeiden.

Aan de slag gaan ze in geen geval. De hele politieke strategie is om niks te doen behalve polariseren en alle beslissingen op de lange baan gooien. Op asiel gebeurt er niks, wat betreft landbouw gebeurt er niks, de zorg met Agema is ook duidelijk geen plan voor etcetera. Ze roepen gewoon bij alles innovatie heeft de toekomst en dan is het wel goed zo.

Een debat over de crisis die geen crisis was komt er sowieso. Ik snap niet waarom men zo krampachtig probeert vol te houden dat zo'n debat erbij gebaat is dat er geen feiten liggen en het een wellus nietus spelletje blijft. Dat is toch juist hoe er nooit enige voortgang geboekt wordt.

Daarbij voor de regering is het toch ook een buitenkansje om het wantrouwen weg te nemen. Ik als criticaster zal toch flink mijn ongelijk moeten toegeven als er blijkbaar niks mis is mochten de notulen openbaar zijn. Het allemaal achter gesloten deuren laten is dan weer slecht voor het vertrouwen, iets waar het kabinet zelf zei aan te willen werken.
pi_215608998
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 14:48 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Institutioneel racisme in combinatie met etnisch profileren. Beide overigens een feit en bevestigd door voorgaande kabinetten.
En dit is dus een voorbeeld van het probleem ontkennen. En straks weer verontwaardigd zijn als Wilders (die óók geen oplossingen heeft, maar het probleem tenminste erkent) de volgende verkiezingen ook wint.

Overigens: een groot deel van de overlast komt niet terug in de cijfers omdat er geen aangifte van wordt gedaan. Dat is immers volkomen zinloos; er wordt toch niet opgetreden.
Bedreigd op straat door een groep scootertuig? Hangtuig op je galerij? Wat denk je dat de politie daaraan kan doen? Niets.
pi_215609023
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 15:03 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ik geloof dat het belangrijk is dat we de feiten kennen. Als er racisten in de regering zitten en de partijen liegen daarover kán de kiezer ze daarop afrekenen. Als het allemaal in de doofpot wordt gestopt is dat wat mij betreft anti-democratisch. Als iedereen zijn mening over PVV toch al vast hebben staan waarom dan niet openbaren wat ze zeiden.

Aan de slag gaan ze in geen geval. De hele politieke strategie is om niks te doen behalve polariseren en alle beslissingen op de lange baan gooien. Op asiel gebeurt er niks, wat betreft landbouw gebeurt er niks, de zorg met Agema is ook duidelijk geen plan voor etcetera. Ze roepen gewoon bij alles innovatie heeft de toekomst en dan is het wel goed zo.

Een debat over de crisis die geen crisis was komt er sowieso. Ik snap niet waarom men zo krampachtig probeert vol te houden dat zo'n debat erbij gebaat is dat er geen feiten liggen en het een wellus nietus spelletje blijft. Dat is toch juist hoe er nooit enige voortgang geboekt wordt.

Daarbij voor de regering is het toch ook een buitenkansje om het wantrouwen weg te nemen. Ik als criticaster zal toch flink mijn ongelijk moeten toegeven als er blijkbaar niks mis is mochten de notulen openbaar zijn. Het allemaal achter gesloten deuren laten is dan weer slecht voor het vertrouwen, iets waar het kabinet zelf zei aan te willen werken.
De kans is groot dat helemaal niet in de notulen staat wat er letterlijk gezegd is. En dan blijft de onzekerheid.
pi_215609068
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 15:04 schreef JaxStrumleyII het volgende:

[..]
En dit is dus een voorbeeld van het probleem ontkennen. En straks weer verontwaardigd zijn als Wilders (die óók geen oplossingen heeft, maar het probleem tenminste erkent) de volgende verkiezingen ook wint.

Overigens: een groot deel van de overlast komt niet terug in de cijfers omdat er geen aangifte van wordt gedaan. Dat is immers volkomen zinloos; er wordt toch niet opgetreden.
Bedreigd op straat door een groep scootertuig? Hangtuig op je galerij? Wat denk je dat de politie daaraan kan doen? Niets.
Wie ontkent de problematiek eigenlijk?
En waarom is het erkennen van de aanwezigheid van racisme het ontkennen van problemen?
pi_215609075
quote:

[..]

Jij wil dat weten. Vanwege je eigen gelijk. Dat het je bevestigt.

Want wie het allemaal niet racistisch vindt, ziet ook zijn eigen gelijk erin. En wie het wel racistisch vindt ook.

Verders dient het geen enkel doel.
Die mensen moeten gewoon voluit kunnen spreken. Straks hebben ze het over hoe om te gaan met inmenging van Israël en dan moet het ook openbaar. Dit moet je gewoon niet willen.
  zondag 17 november 2024 @ 15:15:15 #8
402274 Cruzinats
abschiebehauptmeister
pi_215609090
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 14:48 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Waarom hebben Japanners en Chinezen dan geen last van dat institutionele racisme? Polen scoort trouwens ook hoog met 165 verdachten per 10k inwoners. Hoe worden die precies etnisch geprofileerd door de politie volgens jou?
pi_215609121
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 15:07 schreef JaxStrumleyII het volgende:

[..]
De kans is groot dat helemaal niet in de notulen staat wat er letterlijk gezegd is. En dan blijft de onzekerheid.
nou, ik heb toevallig gisteren gelezen hoe doe notulen werken, dat is onafhankelijk en aan zoveel eisen gebonden, daar kan je niet opeens zaken weghouden 🤣

En de lachende smiley is omdat ik niet wist hoe dat werkte en ik echt verbijsterd was hoe dat ging op een positieve manier.
Hell To The Liars
pi_215609137
quote:

[..]
Eens, we hebben wel eens de notulen (deels) gekregen, onder andere rondom het sensibiliseren van Omtzigt, en dan heb je geen woordelijk verslag. Zo'n notulist schrijft zo'n random opmerking echt niet op.

Zie hier: https://www.rijksoverheid(...)en-ministerraad-2019
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zondag 17 november 2024 @ 15:21:56 #11
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215609144
quote:
10s.gif Op zondag 17 november 2024 15:15 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
Waarom hebben Japanners en Chinezen dan geen last van dat institutionele racisme?
Dat is langzaam wel de realiteit, omdat de Chinezen en de Chinese overheid steeds meer worden geproblematiseerd. Tot Confuciaanse cursussen aan toe. Natuurlijk zijn de zorgen om China terecht maar de wijze waarop rechts Nederland hier invulling aan geeft kun je prima institutioneel racisme noemen.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_215609162
quote:

[..]

De kiezer mag het kiezen aan de hand van campagnes, gevoerd beleid en andere openbare zaken.

Wij kiezen 150 mensen om zaken voor ons te regelen, en soms is het maar beter dat we er ons niet allemaal mee bemoeien.

En laten we eerlijk zijn, niemand gaat van mening veranderen als er notulen boven water komen.

PVV is racistisch of PVV is niet racistisch.
Hell To The Liars
pi_215609172
quote:

[..]
Waarom hebben Japanners en Chinezen dan geen last van dat institutionele racisme? Polen scoort trouwens ook hoog met 165 verdachten per 10k inwoners. Hoe worden die precies etnisch geprofileerd door de politie volgens jou?
Ook bij bijvoorbeeld de Chinese gemeenschap wordt die problematiek wel degelijk ervaren.
pi_215609177
quote:
1s.gif Op zondag 17 november 2024 15:13 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Jij wil dat weten. Vanwege je eigen gelijk. Dat het je bevestigt.

Want wie het allemaal niet racistisch vindt, ziet ook zijn eigen gelijk erin. En wie het wel racistisch vindt ook.

Verders dient het geen enkel doel.
Die mensen moeten gewoon voluit kunnen spreken. Straks hebben ze het over hoe om te gaan met inmenging van Israël en dan moet het ook openbaar. Dit moet je gewoon niet willen.
Nee ik wil het weten omdat feiten ertoe doen voor mij. Vrijwel de gehele oppositie vraagt er ook om, omdat het nogal een verschil is of je onderhandelt met een kabinet dat ter goede wil is. Of met een bende racisten en leugenaars.
Waarom mogen wij kiezers niet weten hoe het met de inmenging door Israel gaat? Toch bijzonder dat mensen zo graag achterkamertjes politiek zien. Feitenvrije politiek. Dat iedereen er in ziet wat ze willen is uiteraard maar in zeer beperkte mate waar. Als iemand in het kabinet zegt alle zwarte mensen zijn minderwaardig denk ik dat ook de meeste PVV'ers daar heus wel racisme in zullen zien. De feiten doen ertoe, de mensen die angstvallig tegen openbaring zijn proberen een rare spagaat. Waar aan de ene kant het niks uitmaakt wat er gezegd wordt maar tegelijkertijd alles wat er gezegd wordt zo hoogstgevoelig is dat het het daglicht niet kan verdragen.
Wat je niet moet willen is politici die nooit de waarheid vertellen. Wat heeft stemmen dan uberhaupt nog voor zin.

quote:

[..]
Ok, dus geen goede reden om het achter te houden.
  zondag 17 november 2024 @ 15:28:29 #15
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215609188
quote:

[..]

Je negeert gewoon alles wat anderen in het vorige draadje hier over hebben gezegd. Lees dat even terug.

Daarnaast, wanneer je het GL-PVDA verkiezingsprogramma bekijkt kun je moeilijk zeggen dat daar het probleem van geciviliseerd samenleven wordt genegeerd. Er staat genoeg in over inburgeringscursussen, integratie en zo verder.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_215609212
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 15:24 schreef Droopie het volgende:

[..]
De kiezer mag het kiezen aan de hand van campagnes, gevoerd beleid en andere openbare zaken.

Wij kiezen 150 mensen om zaken voor ons te regelen, en soms is het maar beter dat we er ons niet allemaal mee bemoeien.

En laten we eerlijk zijn, niemand gaat van mening veranderen als er notulen boven water komen.

PVV is racistisch of PVV is niet racistisch.
Rare suggestie dat de werkelijkheid niks uitmaakt voor de kiezer. Van de 150 mensen die het regelen kan er zomaar een meerderheid voor openbaarheid zijn. Die notulen kunnen ook gewoon openbare informatie worden gemaakt. Meer informatie leid over het algemeen tot betere keuzes.
pi_215609287
quote:

[..]
Waarom hebben Japanners of Chinezen geen last van institutioneel racisme. Wat een bizarre claim.
pi_215609291
mee eens met de topic titel
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_215609295
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 15:30 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Rare suggestie dat de werkelijkheid niks uitmaakt voor de kiezer. Van de 150 mensen die het regelen kan er zomaar een meerderheid voor openbaarheid zijn. Die notulen kunnen ook gewoon openbare informatie worden gemaakt. Meer informatie leid over het algemeen tot betere keuzes.
Vind je dan ook dat dit kabinet oude notulen openbaar mag maken die staatsgeheim zijn?
Je schept een precedent ermee he.
Dan kan een rechtse meerderheid allemaal linkse besluiten gaan openbaren uit het verleden.
Krijg je hele, hele nare situaties van.

Het volk moet niet alles willen weten, kan ik er voorbeelden bij gaan halen, maar dat voegt weinig toe.
Hell To The Liars
pi_215609321
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 15:42 schreef Droopie het volgende:

[..]
Vind je dan ook dat dit kabinet oude notulen openbaar mag maken die staatsgeheim zijn?
Dan kan een rechtse meerderheid allemaal linkse besluiten gaan openbaren uit het verleden.

Het volk moet niet alles willen weten, kan ik er voorbeelden bij gaan halen, maar dat voegt weinig toe.
Na twintig jaar worden ze toch sowieso openbaar?
Dan zijn er weinig linkse besluiten meer te vinden gok ik :+.
pi_215609404
Topics vol met racisme en zwarte piet is geen 1* genoemd, beetje teleurstellend.
  zondag 17 november 2024 @ 15:57:21 #22
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_215609407
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 14:31 schreef musicmaker92 het volgende:

[..]
Leuk, maar dit is anekdotisch bewijs, het zijn enkel jouw ervaringen. Laten we even de cijfers van het CBS erbij pakken over verdachten van misdrijven:

Verdachten per 10.000 inwoners:
Autochtoon Nederlandse achtergrond: 61
Marokkaanse achtergrond: 295
Turkse achtergrond: 161
Syrische achtergrond: 191
Somalische achtergrond: 344
Irakese achtergrond: 196

Marokkanen worden bijna 5 keer vaker verdacht van een misdrijf vergeleken met autochtone Nederlanders. Somaliërs 5,6 maal zo vaak en Syriërs inmiddels ook al ruim 3 keer oververtegenwoordigd.

Bekijk de hele lijst gerust even zelf en zie vooral de grote verschillen tussen Westerse en Niet-Westerse migranten qua criminaliteit.
Als het enkel geslacht of leeftijd is, dan zouden we deze verschillen tussen nationaliteiten niet zien.

https://www.cbs.nl/nl-nl/cijfers/detail/81959NED
Ik haal deze er nog even bij. @Origami94 noemde al institutioneel racisme in combinatie met etnisch profileren (wat zeker zal bijdragen) en wat @Hanca zei over leeftijd en geslacht: daar kan je op basis van deze data niets over zeggen omdat deze alleen jongeren bevat en niets over het geslacht zeg. Verder vraag ik me dan af: nu we de grote verschillen hebben gezien tussen verdachten met een westerse en een niet-westerse migratieachtergrond, wat moeten we daar dan over zeggen en van vinden? Je noemt het, maar waarom dan eigenlijk?
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_215609423
quote:
10s.gif Op zondag 17 november 2024 15:46 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Na twintig jaar worden ze toch sowieso openbaar?
Dan zijn er weinig linkse besluiten meer te vinden gok ik :+.
Niemand neemt Frans Timmermans of Jesse Klaver de besluiten na de moord op Pim Fortuyn kwalijk.
Het is wel fijn om te weten voor de bewindspersonen van die periode dat wij niet kwamen te weten wat er toen is besproken is de ministerraad in pak m beet 2003 of 2004.

Zelfde met MH17, daar is de kans dat er rotte zaken tussen zitten die de kiezer echt verschrikkelijk vind, maar in het belang van de wereldvrede zijn genomen. Dat horen we over een paar jaar wel of nooit.
Hell To The Liars
pi_215609541
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 15:42 schreef Droopie het volgende:

[..]

Het lijkt me niet meer dan normaal dat een kabinet over de eigen notulen mag beslissen. Maar inderdaad na 20 jaar is alles openbaar. Komt niet vaak voor dat er zulke verwonderlijke dingen in staan. Echt heel zelden dat een journalist iets opzoekt van bijvoorbeeld de tijd van de Irak oorlog ofzo. Bijna altijd is het gewoon bevesteging van wat we al weten.
Daarom vind ik het frame ook zo raar dat mensen proberen te stellen dat het zo onwerkbaar is als een kabinet er zelf voor zou kiezen bij deze hoge uitzondering iets te delen. Het is niet elke week kabinetscrisis waar discussie is of er racistische uitspraken gedaan zijn. Nouja met deze mensen wordt dat uiteraard wel genormaliseerd.

Als het allemaal zo wereldschokkend was wat er werd gezegd zou je constant relletjes hebben over die oude notulen wat dus totaal niet het geval is. Ik kan me niet eens een voorval herinneren waar we 20 jaar later van zeggen wow, jij wel?

Sowieso is het best een non-discussie. Schoof gaat echt niks openbaar maken, al helemaal niet als er verkeerde dingen gezegd zijn. Vertrouwen kweek je door dingen te zeggen, niet door dingen te doen is het devies bij dit kabinet.
pi_215609542
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 15:59 schreef Droopie het volgende:

[..]
Niemand neemt Frans Timmermans of Jesse Klaver de besluiten na de moord op Pim Fortuyn kwalijk.
Het is wel fijn om te weten voor de bewindspersonen van die periode dat wij niet kwamen te weten wat er toen is besproken is de ministerraad in pak m beet 2003 of 2004.

Zelfde met MH17, daar is de kans dat er rotte zaken tussen zitten die de kiezer echt verschrikkelijk vind, maar in het belang van de wereldvrede zijn genomen. Dat horen we over een paar jaar wel of nooit.
In principe zijn de notulen van 2003 al openbaar en worden die van 2004 dat volgend jaar.
Lijkt me dus niet zo bezwaarlijk.

En wat er “links” is geweest aan besluiten rond MH17 weet ik niet zo goed. Denk dat openbaarheid daarvan voor Wilders spannender zou zijn dan voor Timmermans :+.

Oh en Klaver is nog nooit in de buurt van de ministerraad geweest ;).
  zondag 17 november 2024 @ 16:23:20 #26
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_215609599
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 14:31 schreef musicmaker92 het volgende: [..] Leuk, maar dit is anekdotisch bewijs, het zijn enkel jouw ervaringen. Laten we even de cijfers van het CBS erbij pakken over verdachten van misdrijven: Verdachten per 10.000 inwoners: Autochtoon Nederlandse achtergrond: 61 Marokkaanse achtergrond: 295 Turkse achtergrond: 161 Syrische achtergrond: 191 Somalische achtergrond: 344 Irakese achtergrond: 196 Marokkanen worden bijna 5 keer vaker verdacht van een misdrijf vergeleken met autochtone Nederlanders. Somaliërs 5,6 maal zo vaak en Syriërs inmiddels ook al ruim 3 keer oververtegenwoordigd. Bekijk de hele lijst gerust even zelf en zie vooral de grote verschillen tussen Westerse en Niet-Westerse migranten qua criminaliteit. Als het enkel geslacht of leeftijd is, dan zouden we deze verschillen tussen nationaliteiten niet zien. https://www.cbs.nl/nl-nl/cijfers/detail/81959NED
Dat cijfer van autochtonen wordt vooral gedrukt door vrouwen. Van de 10000 autochtone Nederlandse mannen worden er 98 verdacht van een strafbaar feit tegenover 25 autochtone vrouwen, dat is zo'n beetje 4x zoveel en ik gok dat dat voor de echt vieze misdrijven (moord, verkrachting, zware geweldpleging) nog een stuk hoger ligt , en er zijn miljoenen autochtone en allochtone mannen.

We hebben in principe gewoon een enorm mannenprobleem en zouden er beter aan doen om ons daarop te focussen ipv er een kleine groep uitpikken, daar kun je een stuk meer mee bereiken.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_215609612
quote:
2s.gif Op zondag 17 november 2024 16:17 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
In principe zijn de notulen van 2003 al openbaar en worden die van 2004 dat volgend jaar.
Lijkt me dus niet zo bezwaarlijk.

En wat er “links” is geweest aan besluiten rond MH17 weet ik niet zo goed. Denk dat openbaarheid daarvan voor Wilders spannender zou zijn dan voor Timmermans :+.

Oh en Klaver is nog nooit in de buurt van de ministerraad geweest ;).
waar ik Klaver en Timmermans bedoel, bedoel ik eigenlijk meer de leiding van de PvdA of PvdA ansich. ;)

De besluiten rond MH17 zijn niet links of rechts geweest, ofwel.
Maar het belang van Nederland is volgens mij niet altijd topprioriteit geweest.
Dat gezegd hebbende, het was een hele hele lastige situatie voor de politiek en keuzes maken die je maar maakt met hoop op het beste.
Hell To The Liars
pi_215609618
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 16:17 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Het lijkt me niet meer dan normaal dat een kabinet over de eigen notulen mag beslissen.
En dat doet Dick Schoof ook nu, die zegt gewoon nee :)
Hell To The Liars
  zondag 17 november 2024 @ 16:27:49 #29
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_215609623
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 15:56 schreef Kickinalfa het volgende:
Topics vol met racisme en zwarte piet is geen 1* genoemd, beetje teleurstellend.
Waarom? Zwarte Piet is geen racisme, nooit geweest ook.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_215609640
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 16:26 schreef Droopie het volgende:

[..]
En dat doet Dick Schoof ook nu, die zegt gewoon nee :)
Sowieso is wachten tot er vanuit het kabinet en entourage gelekt wordt een stuk eenvoudiger dan hopen op een transparante Schoof :+.
  zondag 17 november 2024 @ 16:31:38 #31
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_215609651
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 16:23 schreef -XOR- het volgende:

[..]

We hebben in principe gewoon een enorm mannenprobleem en zouden er beter aan doen om ons daarop te focussen ipv er een kleine groep uitpikken, daar kun je een stuk meer mee bereiken.
Ik zou me gelijk aanmelden voor de Dem campagne voor de komende 4 jaar :7
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_215609663
quote:
10s.gif Op zondag 17 november 2024 16:30 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Sowieso is wachten tot er vanuit het kabinet en entourage gelekt wordt een stuk eenvoudiger dan hopen op een transparante Schoof :+.
Dat hebben ze ook gedaan, maar de andere partij lekt dat het niet zo gegaan is :')
Hell To The Liars
  zondag 17 november 2024 @ 16:37:01 #33
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215609685
quote:

[..]

Oke.

Jij verwijt mij het probleem ontkennen. Maar ga eens inhoudelijk in op mijn argument. Beide argumenten die ik opnoem zijn gewoon een feit. Hoe verklaar je de feiten?

Als een volkswijk/achterstandswijk bijv vaker gecontroleerd wordt op zoiets als de 1,5 meter afstand tijdens de corona lockdowns dan een vinexwijk/witte wijk. Is het dan zo dat er vaker crimineel tuig zit in de eerste wijken?
  zondag 17 november 2024 @ 16:37:57 #34
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215609690
quote:

[..]
:')

Zullen we eerst ons inlezen over China en Japan voordat we daar een uitspraak over doen en een oordeel vormen?
pi_215609722
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 16:23 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dat cijfer van autochtonen wordt vooral gedrukt door vrouwen. Van de 10000 autochtone Nederlandse mannen worden er 98 verdacht van een strafbaar feit tegenover 25 autochtone vrouwen, dat is zo'n beetje 4x zoveel en ik gok dat dat voor de echt vieze misdrijven (moord, verkrachting, zware geweldpleging) nog een stuk hoger ligt , en er zijn miljoenen autochtone en allochtone mannen.

We hebben een probleem met mannen uit lagere sociale klassen. Altijd gehad al, en dat hebben we nog steeds. Alleen nu zitten er in die groep buitensporig veel allochtonen en dat zie je netjes terug in de cijfers.

Het probleem wordt wel verergerd door bepaalde culturele aspecten. En dat alles is wegbezuinigd waarmee die groep uit de ellende kan worden getrokken helpt ook niet mee.
pi_215609743
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 16:33 schreef Droopie het volgende:

[..]
Dat hebben ze ook gedaan, maar de andere partij lekt dat het niet zo gegaan is :')
Dat is uit de ministerraad zelf, de notulen zullen eerst nog als agendapunt op de volgende raad staan lijkt me.
pi_215609900
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 16:33 schreef Droopie het volgende:

[..]
Daarom dus het belang van openbaarheid. Misschien maakt het voor jou niet uit of je kunt vertrouwen dat als onze minister president iets zegt dat het dan waar is. Voor anderen is dat vrij principieel wel belangrijk.
Voor Nederland is dat ook vrij belangrijk, deze man gaat voor ons allemaal top overleggen af. Wat moeten de mensen die tegenover hem zitten denken als de man volstrekt ongeloofwaardig wordt geacht.
Daarbij ondermijnt het het vertrouwen in democratie ook gigantisch als je van de mensen aan de top niet weet of ze de waarheid spreken. Hoe kan Schoof bij zon voorval als in Amsterdam mensen tot kalmte manen als bijna iedereen denkt, die man liegt dat hij barst.

In dit kabinet is liegen al zo normaal. Zie een Faber met haar dragende onderbouwing. Dat is echt funest voor het vertrouwen.
pi_215609967
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 17:02 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Daarom dus het belang van openbaarheid. Misschien maakt het voor jou niet uit of je kunt vertrouwen dat als onze minister president iets zegt dat het dan waar is. Voor anderen is dat vrij principieel wel belangrijk.
Voor Nederland is dat ook vrij belangrijk, deze man gaat voor ons allemaal top overleggen af. Wat moeten de mensen die tegenover hem zitten denken als de man volstrekt ongeloofwaardig wordt geacht.
Daarbij ondermijnt het het vertrouwen in democratie ook gigantisch als je van de mensen aan de top niet weet of ze de waarheid spreken. Hoe kan Schoof bij zon voorval als in Amsterdam mensen tot kalmte manen als bijna iedereen denkt, die man liegt dat hij barst.

In dit kabinet is liegen al zo normaal. Zie een Faber met haar dragende onderbouwing. Dat is echt funest voor het vertrouwen.
We zijn het niet eens, daar laat ik het dan maar bij :)
Hell To The Liars
  zondag 17 november 2024 @ 17:29:55 #39
37950 JAM
pi_215610138
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 17:11 schreef Droopie het volgende:

[..]
We zijn het niet eens, daar laat ik het dan maar bij :)
Dan toch de vraag: heb je nu veel vertrouwen in dit kabinet?
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_215610206
quote:
5s.gif Op zondag 17 november 2024 17:29 schreef JAM het volgende:

[..]
Dan toch de vraag: heb je nu veel vertrouwen in dit kabinet?
Het is voor mij de beste opstelling met voor mij de beste partijen.
Maar nee, ik snap niet dat een Wilders met een Faber komt bv.
Ik snap niet dat mensen bij de eerste beste tegenwind opstappen.

Zet een Omtzigt op Economische zaken, een Leijten op toeslagen.

Weet je wat ik gewoon, net als veel normale mensen.
Dat er consequenties zitten aan hufterig gedrag, dat er weinig wachtlijsten zijn, dat mensen een huis kunnen kopen.
Hell To The Liars
pi_215610238
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 17:39 schreef Droopie het volgende:

Dat er consequenties zitten aan hufterig gedrag, dat er weinig wachtlijsten zijn, dat mensen een huis kunnen kopen.
Wel interessant dat dan juist het slachtoffer van hufterig gedrag uit het kabinet verdwijnt….
pi_215610275
quote:
2s.gif Op zondag 17 november 2024 17:41 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Wel interessant dat dan juist het slachtoffer van hufterig gedrag uit het kabinet verdwijnt….
Is ze het slachtoffer of speelt ze het slachtoffer.
Een officier van justitie zal toch wel ergere dingen naar haar hoofd hebben gekregen.
En je stapt in een coalitie met de PVV, dan weet je dat toch van te voren.
Hell To The Liars
  zondag 17 november 2024 @ 17:47:16 #43
37950 JAM
pi_215610294
quote:

[..]

Dat is toch wat wonderlijk. Twee van de vier partijen in het kabinet (BBB en NSC), hebben geen enkele bestuurservaring (thans niet op dat niveau) in huis en het is toch maar moeilijk te beargumenteren dat ze het afgelopen jaar ook maar enige competentie op dat vlak hebben laten zien. De PVV heeft als gedoogsteuner van Rutte I toch ook geen ene sodemieter van wat ze nu allemaal zo belangrijk vinden weten te bewerkstelligen en nu ze daar de uitgelezen kans voor hebben, is het vooral drama, op proefballonnetje, op onkunde, op twitterrelletjes, op elkaar de maat nemen, op feitenvrije borrelpraat - met fatsoenlijk landsbestuur heeft het althans geen reet te maken.
Als er dan één partij aan te wijzen valt die ervoor heeft gezorgd dat er wachtlijsten zijn en mensen geen huis kunnen kopen (door de zorg zowel deels te privatiseren en kapot te bezuinigen en het hele woonhuis onderuit te schoffelen door de sociale woningbouw af te branden), dan is het wel de VVD. Ik vraag me dan toch af hoe je op de gedachte komt dat - als dit nu belangrijke thema's voor je zijn - je er toe komt dat dit dan de beste partijen zijn. Wellicht is er iets mis met mijn gedachtegang, maar zeg nu eens: wat hebben ze toch (en wat laten ze dan ook) zien?
pi_215610316
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 17:46 schreef Droopie het volgende:

[..]
Een officier van justitie zal toch wel ergere dingen naar haar hoofd hebben gekregen.
De keuze om met de PVV in een coalitie te stappen is inderdaad nogal idioot. Maar wat mij betreft praat dat op geen enkele manier de extreemrechtse drek goed…
  zondag 17 november 2024 @ 17:52:07 #45
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_215610341
quote:

[..]
Lees hele discussie met capricia maar terug gisteravond. Echt heel erg matig om Achahbar hier de schuld van te geven. Er is racistische, ja goed volgens Schoof niet; dan op zn minst discriminerende, drek geuit door kabinetsleden.

In plaats van Achahbar de schuld te geven zou ik toch veel eerder Schoof en de rest van het kabinet de schuld geven. Dat ze geen normale omgangsvormen hebben, dat ze geen sorry kunnen zeggen, dat ze het normaal vinden om discriminerende/racistische teksten te uiten, dat ze er niet zijn voor alle Nederlanders.

Nee, ik applaudiseer voor Achahbar dat ze haar rug recht houdt.
  zondag 17 november 2024 @ 17:52:10 #46
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_215610342
quote:

[..]
Waarom zou ze "het slachtoffer spelen"?
Wat is dat sinds gisteren ineens hier, dat de stas de kwaaie peer móét zijn? :?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_215610359
quote:
Politie heeft 45 verdachten in beeld voor geweld rond Ajax-Maccabi Tel Aviv
In een toelichting aan de NOS zegt de korpschef dat onder de 45 verdachten die de politie in beeld heeft ook Israëliërs zijn.
Hoe gaan Dilan, Geert en Caroline dit uitleggen? :')
pi_215610403
quote:
7s.gif Op zondag 17 november 2024 17:54 schreef Kowloon het volgende:

[..]
Dat dat hooligans zijn, zoals er bij iedere Europese thuiswedstrijd van Ajax hooligans van andere clubs in Amsterdam zijn die stennis trappen.

Maar goed jij vindt dus dat jodenjachten toegestaan zijn omdat er een paar hooligans wat stennis hebben getrapt?
  zondag 17 november 2024 @ 18:00:24 #49
66444 Lord_Vetinari
pi_215610412
quote:
1s.gif Op zondag 17 november 2024 17:52 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Waarom zou ze "het slachtoffer spelen"?
Wat is dat sinds gisteren ineens hier, dat de stas de kwaaie peer móét zijn? :?
Omdat de regering bij sommigen geen kwaad kán doen, zolang ze maar immigranten pesten.
  zondag 17 november 2024 @ 18:04:26 #50
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_215610447
quote:

[..]
Dat hoeven ze niet, want hun stemmers zijn al tevreden met publieke woede, beschuldigende vingers en racistische opmerkingen.
  zondag 17 november 2024 @ 18:04:51 #51
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215610452
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 17:59 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Dat dat hooligans zijn, zoals er bij iedere Europese thuiswedstrijd van Ajax hooligans van andere clubs in Amsterdam zijn die stennis trappen.

Maar goed jij vindt dus dat jodenjachten toegestaan zijn omdat er een paar hooligans wat stennis hebben getrapt?
In dit geval begaven de Maccabi hooligans zich ook op politiek terrein, met de Mossad als escorte. Dat doet niet iedere supportersvereniging.

Dat er dan vervolgens georganiseerde tegenreacties komen is inderdaad helaas 'normaal'.

Hoewel er hier geen sprake lijkt te zijn van twee rivaliserende groepen voetbalsupporters is het mij volledig onduidelijk waarom zelfs doorgewinterde journalisten voorbijgaan aan het gegeven dat het opjagen van voetbalsupporters tijdens uitwedstrijden schering en inslag is in Europese steden.

Supporters van Ajax hebben er als slachtoffer een shitload aan ervaring mee, maar nooit werd het een pogrom genoemd.

Voorbeelden zijn er genoeg. Supporters van Hammarby IF openden in de zomer van 2023 een ware klopjacht op Nederlandse voetbalfans. Hammarby-fans riepen op om ‘actief op zoek te gaan’ naar Nederlandssprekende mensen, bij voorkeur mannen met zwarte of neutrale kleding aan. Er werd opgeroepen om auto’s met Nederlandse kentekens te volgen en te fotograferen.

‘Steek hun banden lek, want ze moeten zich geterroriseerd en opgejaagd voelen’, schreef een clubje supporters op social media.

https://chrisklomp.nl/amsterdam-een-media-frenzy/
Deuger, Woke & Gutmensch
  Moderator zondag 17 november 2024 @ 18:05:13 #52
5428 crew  miss_sly
pi_215610456
quote:

[..]
Dingen naar je hoofd geslingerd vers krijgen door tegenstanders is van een geheel andere orde dan van collega’s in je werksfeer waarin je je veilig zou moeten voelen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 17 november 2024 @ 18:05:39 #53
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_215610465
quote:

[..]

De meeste fans en hooligans vieren niet een genocide die plaatsvindt in hun land, door hun land. Die van Maccabi Tel Aviv wel.

Dat verdient veel meer aandacht dan het krijgt.
pi_215610469
quote:

[..]

Bijzonder dat je dat denkt eruit te kunnen halen. :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  zondag 17 november 2024 @ 18:06:25 #55
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_215610473
We kunnen trouwens Marc Overmars bedanken voor de huidige situatie. Als ie geen dickpics had gestuurd, was Ajax niet naar zo'n matig niveau afgegleden door al die matige miskopen. Ze hadden dan gewoon dit jaar Champions League gespeeld. En ze zouden dus niet tegen Maccabi spelen met al die gevolgen van dien.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zondag 17 november 2024 @ 18:07:32 #56
66444 Lord_Vetinari
pi_215610486
quote:

[..]
Vermoedelijk krijgt de Marokkaanse geheime dienst de schuld van een false flag operatie.
pi_215610489

[ Bericht 100% gewijzigd door Wienerschnitzels op 17-11-2024 18:32:54 ]
pi_215610490
quote:
Dan was er dus eigenlijk sprake van een, helaas, vrij normaal beeld. Waar was dan dat woord pogrom voor nodig? Om de Nederlandse bevolking op te hitsen? Heel ranzig om dat uitgerekend met het woord pogrom te doen…
pi_215610500
quote:

[..]

Men blijft die kneuzenclub maar overschatten idd.
  zondag 17 november 2024 @ 18:09:29 #60
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_215610503
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 18:08 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Oh ja zogenaamd dat liedje wat ze zouden hebben gezongen over kinderen in Gaza waar niemand beeld en geluid van heeft (op een paar zinnen na die totaal niet bijzonder zijn)..
Daar is wel degelijk beeld en geluid van :')
Maargoed, alle kinderen in Gaza zijn dood wordt in Huize Wienerschnitzel dus heel normaal gevonden. Lekker baldadig. Gezellig.

Ergens heb je een afslag in je integratie gemist volgens mij.
  zondag 17 november 2024 @ 18:10:18 #61
66444 Lord_Vetinari
pi_215610508
quote:
2s.gif Op zondag 17 november 2024 18:06 schreef Falco het volgende:
We kunnen trouwens Marc Overmars bedanken voor de huidige situatie. Als ie geen dickpics had gestuurd, was Ajax niet naar zo'n matig niveau afgegleden door al die matige miskopen. Ze hadden dan gewoon dit jaar Champions League gespeeld. En ze zouden dus niet tegen Maccabi spelen met al die gevolgen van dien.
_O- :Y
pi_215610515
quote:
7s.gif Op zondag 17 november 2024 18:08 schreef Kowloon het volgende:

[..]
Dan was er dus eigenlijk sprake van een, helaas, vrij normaal beeld. Waar was dan dat woord pogrom voor nodig? Om de Nederlandse bevolking op te hitsen? Heel ranzig om dat uitgerekend met het woord pogrom te doen…
Omdat er groepen jongeren een zelf benoemde jodenjacht opstartten die helemaal niets te maken heeft met Maccabi supporters. Ze waren niet op zoek naar Maccabi-supporters ze waren op zoek naar Joden, DAT maakt het een pogrom.
  zondag 17 november 2024 @ 18:11:28 #63
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_215610518
quote:
2s.gif Op zondag 17 november 2024 18:06 schreef Falco het volgende:
We kunnen beter de UEFA bedanken die de clubs uit het genocidale Israël niet gewoon uit alle toernooien heeft geflikkerd
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_215610519

[ Bericht 36% gewijzigd door Wienerschnitzels op 17-11-2024 18:32:59 ]
  zondag 17 november 2024 @ 18:13:14 #65
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_215610533
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 18:11 schreef Szura het volgende:

[..]
We kunnen beter de UEFA bedanken die de clubs uit het genocidale Israël niet gewoon uit alle toernooien heeft geflikkerd
Eens
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_215610551
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 18:11 schreef Szura het volgende:

[..]
Ik snap ook niet waarom Israël met de Europese competitie mee moet doen eigenlijk. Volgens mij ligt het MO nog altijd in Azie. Zelfde geldt voor het Songfestival, en daar ook voor Australië.
pi_215610558
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 18:11 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Nogmaals daar is geen beeld en geluid van want dat is dus helemaal niet gezongen (stond overigens ook letterlijk in de tweet met dat filmpje), leuk ook dat je het tweede deel van mijn reactie weghaalt, zegt een hoop over je motieven, vooral niet bezig met waarheidsvinding...
Hoe ongeloofwaardig is het wat jou betreft dat “voetbalsupporters”, van welke kant dan ook, achterlijke dingen roepen?
pi_215610566
quote:
10s.gif Op zondag 17 november 2024 18:16 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Hoe ongeloofwaardig is het wat jou betreft dat “voetbalsupporters”, van welke kant dan ook, achterlijke dingen roepen?
Ongeloofwaardiger dan dat er filmpjes zijn van alles wat ze zongen, behalve dan net het stuk dat ze over kinderen in Gaza zouden zingen.
pi_215610577
Ik zie een x aantal reacties op mijn stukje en volgens mij komen ze allemaal een beetje op hetzelfde neer

Geen enkele partij zou het voor mij momenteel goed kunnen doen, oplossingen varieren van verbinden tot deporteren. Wat mij betreft past een jaartje gevangenisstraf met beperkingen prima.
Voor je het weet komen ze er als geharde drugscriminelen eruit.

Wat betreft racisme, dat zijn aannames en alleen een rechter kan daar over oordelen.
Ik vind het nogal wat om (tot nu toe) redelijke VVD'ers zonder feiten in die hoek te zetten.
Mensen zullen of de lijn Schoof volgen of Achabar steunen, maar het is wat het is momenteel.
Er is een rechts kabinet, de woorden extreemrechts mag iedereen ook voor zichzelf invullen, ik ga daar niet in mee.

Ik hoop dat in de toekomst meer de nadruk komt te liggen om gewoon normaal mee elkaar om te gaan.
Maar laten we niet vergeten dat homo's al jaren lastig gevallen worden op straat, joden zich compleet in de steek gelaten voelen om over de toeslagenouders maar te zwijgen.

Geen enkele partij zie ik momenteel dit probleem oplossen en ze zwelgen in ego's en mooie harde woorden.
Hell To The Liars
pi_215610581
quote:
2s.gif Op zondag 17 november 2024 18:15 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ik snap ook niet waarom Israël met de Europese competitie mee moet doen eigenlijk. Volgens mij ligt het MO nog altijd in Azie. Zelfde geldt voor het Songfestival, en daar ook voor Australië.
de veiligheid in Europa gaat voor Israel maar net goed. In het MO gaat dat natuurlijk niet. Sinds 1991 al trouwens.

Australie is puur commerciele belangen.
  zondag 17 november 2024 @ 18:19:09 #71
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_215610584
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 18:11 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Nogmaals daar is geen beeld en geluid van, leuk ook dat je het tweede deel van mijn reactie weghaalt, zegt een hoop over je motieven, vooral niet bezig met waarheidsvinding...
Daar is wel beeld en geluid van. Blijf lekker ontkennen, met je waarheidsvinding.

Video: Maccabi Tel Aviv fans chant racist songs, light flares before night of violence
En daarna ook nog:
Maccabi Tel Aviv hooligans chanting anti-Arab chants at Tel Aviv airport

[ Bericht 4% gewijzigd door Cyan9 op 17-11-2024 18:52:37 ]
pi_215610591

[ Bericht 52% gewijzigd door Wienerschnitzels op 17-11-2024 18:33:03 ]
  zondag 17 november 2024 @ 18:20:14 #73
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_215610594
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 18:16 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Ongeloofwaardiger dan dat er filmpjes zijn van alles wat ze zongen, behalve dan net het stuk dat ze over kinderen in Gaza zouden zingen.
Probeer je hoofd nog net iets dieper te begraven zodat je niet geconfronteerd wordt met de werkelijkheid.
  zondag 17 november 2024 @ 18:20:40 #74
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_215610600
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 18:19 schreef VoMy het volgende:

[..]
Daar is wel beeld en geluid van. Blijf lekker ontkennen, met je waarheidsvinding.

Video: Maccabi Tel Aviv fans chant racist songs, light flares before night of violence
En daarna ook nog:
Maccabi Tel Aviv hooligans chanting anti-Arab chants at Tel Aviv airport
Nu komt er een antwoord dat de beelden vast gemanipuleerd zijn ;(

[ Bericht 7% gewijzigd door Cyan9 op 17-11-2024 18:52:50 ]
pi_215610606
quote:
2s.gif Op zondag 17 november 2024 18:20 schreef Falco het volgende:

[..]
Kijk en luister de filmpjes en wijs mij aan waar er over kinderen in gaza wordt gezongen...

Ik wacht wel.
pi_215610615

[ Bericht 49% gewijzigd door Wienerschnitzels op 17-11-2024 18:33:06 ]
  zondag 17 november 2024 @ 18:22:48 #77
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_215610621
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 18:20 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
In geen van die filmpjes zingen ze over kinderen in Gaza, maar blijf vooral liegen en bedriegen. 2 linkjes plaatsen waarvan je zelf ook weet dat er niet gebeurt wat je zegt en dan hopen dat de rest niet op de linkjes klikt.

Ach ach ach.
pi_215610624
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 18:16 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Ik gok dat je hier de voetbalhooligans toch iets te positief inschat.
  zondag 17 november 2024 @ 18:23:10 #79
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215610625
quote:

[..]

Leijten in dit kabinet _O-

Volgend kabinet. Wilders als mp, Van Baerle als vice premier, Eerdmans als vice premier, Timmermans als vice premier

Extreem-rechts met gematigd neoliberaal links
  zondag 17 november 2024 @ 18:23:16 #80
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_215610626
quote:
2s.gif Op zondag 17 november 2024 18:20 schreef Falco het volgende:

[..]
Hij ontkent gewoon de inhoud.
pi_215610631

[ Bericht 100% gewijzigd door Wienerschnitzels op 17-11-2024 18:33:09 ]
pi_215610634
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 18:22 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Overigens is er van meerderen kanten bevestigt dat Achahbar is afgetreden wegens grote druk van Islamitische organisaties op haar deze week, dus ja dan heb je een dubbele agenda als je daar voor zwicht.
Waar is die bevestiging precies?
pi_215610649
quote:

[..]
Overigens is er van meerderen kanten bevestigt dat Achahbar is afgetreden wegens grote druk van Islamitische organisaties op haar deze week, dus ja dan heb je een dubbele agenda als je daar voor zwicht.
Ook dat zijn aannames, de beweegredenen weten we niet.
Misschien lag ze wel hyperventilerend op de bank van al die prikkels en kansloze mensen en kiest ze voor haar gezondheid.
Net zoals Idsinga, die greep die tweet van Wilders wel heel makkelijk om doei te zeggen.

Naar het luid is Uitermark maandag ook in huilen uitgebarsten omdat er paspoorten afgepakt zouden worden.
Misschien werd het haar om andere redenen teveel.
Hell To The Liars
  zondag 17 november 2024 @ 18:27:51 #84
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_215610666
quote:

[..]
Ook al gelogen. De tandjes, je bent wel op dreef zeg.
pi_215610671

[ Bericht 100% gewijzigd door Wienerschnitzels op 17-11-2024 18:33:16 ]
pi_215610693
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 18:28 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Ga er anders ook over klagen in de pol feedback :')
Nu niet laf wegduiken maar gewoon met bronnen voor je beweringen komen aub.
  zondag 17 november 2024 @ 18:30:42 #87
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215610694
quote:

[..]
Ik denk nog steeds dat een Israelische lobby iets te maken had met de diskwalificatie van Joost Klein. Kritisch op Israel, nog nooit gebeurt dat iemand gediskwalificeerd is en dan blijkbaar door een woordenwisseling eruit gegooid.

De grootste sponser van Eurovision is ook een Israelisch bedrijf.
  zondag 17 november 2024 @ 18:31:08 #88
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_215610698
quote:
10s.gif Op zondag 17 november 2024 18:24 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Waar is die bevestiging precies?
Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Ik krijg de indruk dat hier een loopje genomen wordt met de term bevestigen.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_215610703
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 18:31 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Ik kijk de indruk dat hier een loopje genomen wordt met de term bevestigen.
Dat mag hier klaarblijkelijk.
  zondag 17 november 2024 @ 18:31:50 #90
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_215610705
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 18:31 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Minder jammeren, meer bronnen. Lapzwans.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_215610708
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 18:31 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Kom op kerel, niet weer duiken maar gewoon een keer met feiten komen.
  zondag 17 november 2024 @ 18:32:19 #92
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215610709
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 18:18 schreef Droopie het volgende:
Ik zie een x aantal reacties op mijn stukje en volgens mij komen ze allemaal een beetje op hetzelfde neer

Geen enkele partij zou het voor mij momenteel goed kunnen doen, oplossingen varieren van verbinden tot deporteren. Wat mij betreft past een jaartje gevangenisstraf met beperkingen prima.
Voor je het weet komen ze er als geharde drugscriminelen eruit.

Wat betreft racisme, dat zijn aannames en alleen een rechter kan daar over oordelen.
Ik vind het nogal wat om (tot nu toe) redelijke VVD'ers zonder feiten in die hoek te zetten.
Mensen zullen of de lijn Schoof volgen of Achabar steunen, maar het is wat het is momenteel.
Er is een rechts kabinet, de woorden extreemrechts mag iedereen ook voor zichzelf invullen, ik ga daar niet in mee.
De VVD doet toch al vele jaren aan PVV corvee en discriminerend beleid joh. Met teksten bedoeld om de PVV kiezers te kietelen.
twitter

quote:
Ik hoop dat in de toekomst meer de nadruk komt te liggen om gewoon normaal mee elkaar om te gaan.
Maar laten we niet vergeten dat homo's al jaren lastig gevallen worden op straat, joden zich compleet in de steek gelaten voelen om over de toeslagenouders maar te zwijgen.

Geen enkele partij zie ik momenteel dit probleem oplossen en ze zwelgen in ego's en mooie harde woorden.
Toeslagenaffaire is geen bug maar een feature. Een feature van onderdrukkend, racistisch anti-fraudebeleid, waar mensen geen beroep tegen konden aantekenen (en het bestuursrecht onvoldoende bescherming biedt).

Wil je dit 'oplossen' en ook niet weer in dezelfde val trappen ("privé ben ik het met Wilders eens" zei Rutte), de destijds vrijgegeven notulen verwezen naar misstanden op andere terreinen, dan moet je niet rechts stemmen, zo simpel is het. Alles rechts van CDA is dan drie keer fout.

Tienduizenden Nederlanders, vaak met buitenlandse achtergrond, komen opeens zomaar op een terreurlijst terecht. Zonder proces en zonder dat een rechter er aan te pas komt. Daar krijgen ze dan enorme last mee.
Deuger, Woke & Gutmensch
  zondag 17 november 2024 @ 18:38:26 #93
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_215610742
quote:
Laflaflaf... opeens je posts verwijderen :')
  zondag 17 november 2024 @ 18:38:31 #94
37950 JAM
pi_215610743
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 18:28 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Ga er anders ook over klagen in de pol feedback :')
In plaats daarvan zou ik wel een betrouwbare bron willen zien waaruit blijkt dat dat waar is. Dit lijken mij vooral populistische leugens om die eeuwige lulkoek van de vijfde colonne weer eens wat kracht bij proberen te zetten.

Dat gezegd hebbende; wat zou er eigenlijk mis mee zijn als een organisatie contact opneemt met een bestuurspersoon om hem of haar hun kijk op de dingen te geven? Ook als is dat contact er geweest - wat ik ernstig betwijfel - , dan is toch ook nog steeds normaalste zaak ter wereld? Er is toch ook een patiëntorganisatie, een fietsersbond, een stichting voor natuurbehoud, etc.? Wederom is dit het verhaal dat omdat het moslims zijn er klaarblijkelijk opeens hele andere regels en omgangsvormen zouden moeten gelden dan voor de roomblanke Nederlander.

[ Bericht 0% gewijzigd door JAM op 17-11-2024 21:46:01 ]
pi_215610748
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 18:10 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Omdat er groepen jongeren een zelf benoemde jodenjacht opstartten die helemaal niets te maken heeft met Maccabi supporters. Ze waren niet op zoek naar Maccabi-supporters ze waren op zoek naar Joden, DAT maakt het een pogrom.
Er komt juist een steeds meer gemêleerd beeld naar voren nu de balans wordt opgemaakt. Het beeld van zowel Nederlandse als Israëlische verdachten sluit daar goed op aan.
  zondag 17 november 2024 @ 18:48:04 #96
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215610808
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 18:18 schreef Droopie het volgende:
Maar laten we niet vergeten dat homo's al jaren lastig gevallen worden op straat
Inderdaad. Laten we dat niet vergeten. Laten we ook niet vergeten hoe Wilders als VVD-kamerlid nog tegen het homohuwelijk en homoadoptie was. Een kwart eeuw geleden.

Kinderen vertellen op school dat homoseksualiteit een normaal verschijnsel is mag natuurlijk al helemaal niet.

Hoe vele rechtse partijen het regenboogakkoord niet ondertekenen, politiecapaciteit weghalen en in het Europees Parlement met openlijk homofobe partijen in één fractie zitten.

De realiteit: rechts gaat alleen de barricaden op voor homo's, spendeert daar politiek kapitaal aan, wanneer ze moslims kunnen bashen of andere groepen naar beneden kunnen halen. De kiezersachterban van de PVV en BBB is niet van het meest verfijnde en beschaafde soort.
Deuger, Woke & Gutmensch
  Moderator zondag 17 november 2024 @ 18:51:16 #97
375570 crew  Cyan9
pi_215610825
quote:

[..]
Omdat deelname aan het songfestival niet zo veel met geografische grenzen te maken heeft. Belangrijkste is dat je bent aangesloten bij de EBU. Daarnaast wordt onofficieel vaak de Kaukasus gehanteerd als grens, of wat men de Europees culturele grens noemt. Is ook al vaak genoeg over gediscussieerd in ESF, daar lopen de meningen uiteen. :P

Australië doet mee op uitnodiging.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  zondag 17 november 2024 @ 18:55:41 #98
330914 Sherlock_Holmes
pi_215610846
quote:

[..]
Het is ironisch dat ze in dit geval eigenlijk niets (direct) naar haar hoofd heeft gekregen.

Ik vraag me wel af of de reactie ook zo zou zijn geweest bij een links kabinet.
  zondag 17 november 2024 @ 18:59:24 #99
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_215610874
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 18:51 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Omdat deelname aan het songfestival niet zo veel met geografische grenzen te maken heeft. Belangrijkste is dat je bent aangesloten bij de EBU. Daarnaast wordt onofficieel vaak de Kaukasus gehanteerd als grens, of wat men de Europees culturele grens noemt. Is ook al vaak genoeg over gediscussieerd in ESF, daar lopen de meningen uiteen. :P

Australië doet mee op uitnodiging.
Marokko zou geloof ik ook mee kunnen doen.
  Moderator zondag 17 november 2024 @ 19:03:09 #100
375570 crew  Cyan9
pi_215610895
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 18:59 schreef VoMy het volgende:

[..]
Marokko zou geloof ik ook mee kunnen doen.
Klopt, maar dat willen ze (destijds, en wellicht nu nog steeds) niet omdat een zeker ander land meedoet.
pi_215610931
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 18:04 schreef VoMy het volgende:

[..]
Dat hoeven ze niet, want hun stemmers zijn al tevreden met publieke woede, beschuldigende vingers en racistische opmerkingen.
Te makkelijk. We zeggen ook niet dat GL-kiezers juichen bij elke in elkaar getrapte Maccabi supporter of elke op Israël afgevuurde Hamas-raket.
  Moderator zondag 17 november 2024 @ 19:11:16 #102
375570 crew  Cyan9
pi_215610951
quote:
1s.gif Op zondag 17 november 2024 19:08 schreef JaxStrumleyII het volgende:

[..]
Te makkelijk. We zeggen ook niet dat GL-kiezers juichen bij elke in elkaar getrapte Maccabi supporter of elke op Israël afgevuurde Hamas-raket.

Er zijn (met name op de socials) genoeg mensen die dat zeggen hoor. :P
  zondag 17 november 2024 @ 19:14:42 #103
330914 Sherlock_Holmes
pi_215610996
quote:
1s.gif Op zondag 17 november 2024 19:08 schreef JaxStrumleyII het volgende:

[..]

Klopt, al zal dat voor een deel wel gelden.
pi_215611003
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 19:11 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Er zijn (met name op de socials) genoeg mensen die dat zeggen hoor. :P
Zoals er op de socials ook genoeg mensen zijn die dit kabinet aan de nazi’s gelijkstellen. Beide niet serieus te nemen 🙂
  zondag 17 november 2024 @ 19:16:05 #105
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_215611008
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 18:23 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Leijten in dit kabinet _O-

Volgend kabinet. Wilders als mp, Van Baerle als vice premier, Eerdmans als vice premier, Timmermans als vice premier

Extreem-rechts met gematigd neoliberaal links
Baudet op Buitenlandse Zaken niet te vergeten.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_215611027
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 18:26 schreef Droopie het volgende:

[..]
Ook dat zijn aannames, de beweegredenen weten we niet.
Misschien lag ze wel hyperventilerend op de bank van al die prikkels en kansloze mensen en kiest ze voor haar gezondheid.
Net zoals Idsinga, die greep die tweet van Wilders wel heel makkelijk om doei te zeggen.

Naar het luid is Uitermark maandag ook in huilen uitgebarsten omdat er paspoorten afgepakt zouden worden.
Misschien werd het haar om andere redenen teveel.
Wel toevallig net nadat ze 4 maanden zitten.
Iemand al wachtgeld genoemd?
  zondag 17 november 2024 @ 19:20:12 #107
330914 Sherlock_Holmes
pi_215611041
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 19:15 schreef JaxStrumleyII het volgende:

[..]
Zoals er op de socials ook genoeg mensen zijn die dit kabinet aan de nazi’s gelijkstellen. Beide niet serieus te nemen 🙂
Mooi toch, straks zowel hier als in Amerika de Nazi's weer aan de leiding. Oude tijden doen herleven. Mijn duitse hart klopt weer wat harder.

(kijken wie hapt)
  zondag 17 november 2024 @ 19:20:19 #108
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215611042
twitter

Wat een smeerlap is deze man.
Deuger, Woke & Gutmensch
  zondag 17 november 2024 @ 19:28:41 #109
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215611112
twitter

Niks aan de hand! Het gebeuren in Middelharnis was ook heel normaal!

twitter

Als je hier aan voldoet, dan ben je geïntegreerd.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215611122
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 19:18 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Wel toevallig net nadat ze 4 maanden zitten.
Iemand al wachtgeld genoemd?
Ik schat haar hoger in, ik vind het toch best knap dat iemand die uit een arm gezin komt het schopt tot officier van justitie. Die hebben vaak toch een bepaalde drive.
Hell To The Liars
pi_215611266
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 19:20 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]
Zo, die is ook flink geradicaliseerd.
pi_215611279
quote:
[ x ]
De man was niet voor niets minister van buitenlandsezakenIsraëlische zaken.
pi_215611360
quote:
[ x ]
De ideale opvolger van Huisjes
  zondag 17 november 2024 @ 19:49:57 #114
330914 Sherlock_Holmes
pi_215611368
quote:
15s.gif Op zondag 17 november 2024 19:42 schreef Kowloon het volgende:

[..]
Zijn er wel meer in dit land helaas.
  zondag 17 november 2024 @ 20:14:42 #115
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_215611637
quote:
2s.gif Op zondag 17 november 2024 19:43 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Volgens mij twittert ie nog in de hoop dat ze hem daardoor af en toe eens bellen voor een mening op tv of de radio. Beetje duimen draaien en wachten, volledig uit beeld verder.
  zondag 17 november 2024 @ 20:15:44 #116
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215611648
quote:
2s.gif Op zondag 17 november 2024 19:43 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ja, tijdens het eerste kabinet met de PVV.... VVD en racisme zijn al langer een prima combinatie.
Deuger, Woke & Gutmensch
  zondag 17 november 2024 @ 20:17:09 #117
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_215611668
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 20:14 schreef VoMy het volgende:

[..]
Volgens mij twittert ie nog in de hoop dat ze hem daardoor af en toe eens bellen voor een mening op tv of de radio. Beetje duimen draaien en wachten, volledig uit beeld verder.
Hij mag af en toe nog eens opdraven in het gezellig rechtse darmkanaal WNL
  zondag 17 november 2024 @ 20:17:45 #118
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215611674
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 19:14 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Klopt, al zal dat voor een deel wel gelden.
Een heel klein deel ja... meer dan 100 leden zullen het echt niet zijn.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215611718
quote:

[..]
Zit ie zover af van de huidige VVD koers dan?

Laat wel zien hoevel ze daar van hun liberale waarden zijn gedwaald, want NRC heeft die doorgaans een stuk beter in de smiezen.
  zondag 17 november 2024 @ 20:24:49 #120
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215611738
quote:

[..]
Geldt dat niet voor de gehele VVD?

De liberale inslag van de VVD is dood en begraven. Welkom tot het Trumpisme.
  zondag 17 november 2024 @ 20:24:59 #121
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_215611740
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 20:22 schreef tizitl2 het volgende:

[..]

Laat wel zien hoevel ze daar van hun liberale waarden zijn gedwaald, want NRC heeft die doorgaans een stuk beter in de smiezen.
Werd gewoon een conservatieve partij toen ze er achter kwamen hoeveel zetelwinst ze er mee konden krijgen.
pi_215611809
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 20:24 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Werd gewoon een conservatieve partij toen ze er achter kwamen hoeveel zetelwinst ze er mee konden krijgen.
Het was altijd een combi van beide, ook onder Rutte.

Maar onder Yesilgöz is het enige wat ik hoor het conservatisme tot het overschreeuwen van Wilders aan toe. Geen inspirerende verhalen of positieve noot meer maar alleen maar negatief beuken op links, vaak nog zonder veel argumentatie ook.

Echt bizar hoe snel en ver die partij is afgeslagen.
  zondag 17 november 2024 @ 20:36:19 #123
330914 Sherlock_Holmes
pi_215611857
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 20:17 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Een heel klein deel ja... meer dan 100 leden zullen het echt niet zijn.
Bedankt voor het tellen.
  zondag 17 november 2024 @ 20:40:13 #124
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215611897
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 20:31 schreef tizitl2 het volgende:

[..]
Het was altijd een combi van beide, ook onder Rutte.
Het was altijd een 'outlier' in de partijfamilie. Vanaf de oprichting. Sinds Bolkestein/Fortuyn (en aftreden Dijkstal) is de club steeds verder verrechtst en is het ledenbestand aantoonbaar veranderd. Velen namen al afscheid tijdens Rutte-1, waaronder Voorhoeve.

In veel landen is de liberale partij ook niet de meest rechtse partij, en staat ze links van de Christen-Democraten/Conservatieven. Dat is in Nederland natuurlijk niet zo geweest (muv allicht de ARP tussen 1945 en begin jaren 60)
Deuger, Woke & Gutmensch
  zondag 17 november 2024 @ 20:42:55 #125
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215611924
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 20:36 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Bedankt voor het tellen.
Als jij denkt dat GL leden massaal juichen wanneer Hamas raketten af vuurt dan moet je maar bij GeenStijl gaan solliciteren. Dat zijn cultuuroorlog leugens.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215611930
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 20:22 schreef tizitl2 het volgende:

NRC heeft dan ook Lux et Libertas als motto. ;) Maar hij past inderdaad prima bij de huidige VVD.
pi_215611958
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 20:42 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Als jij denkt dat GL leden massaal juichen wanneer Hamas raketten af vuurt dan moet je maar bij GeenStijl gaan solliciteren. Dat zijn cultuuroorlog leugens.
Hoort allemaal bij het verhaal dat de PVV wil vertellen. Alle nuance wegnemen.
pi_215611986
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 20:40 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Het was altijd een 'outlier' in de partijfamilie. Vanaf de oprichting. Sinds Bolkestein/Fortuyn (en aftreden Dijkstal) is de club steeds verder verrechtst en is het ledenbestand aantoonbaar veranderd. Velen namen al afscheid tijdens Rutte-1, waaronder Voorhoeve.

In veel landen is de liberale partij ook niet de meest rechtse partij, en staat ze links van de Christen-Democraten/Conservatieven. Dat is in Nederland natuurlijk niet zo geweest (muv allicht de ARP tussen 1945 en begin jaren 60)
Zeker, maar de liberale tendens was er ook. Zoals ik aangeef het was een combi. Het was de rechtse oom binnen het liberale blok maar er waren zeker ook veel overeenkomsten.

Maar nu is er vrijwel niets meer wat ze in de liberale familie plaatst. Met de toon die Yesilgöz aanslaag over migranten, allochtonen, woke (wat dat ook moge zijn) of over het demonstratierecht en haar gepleit voor het inperken ervan kun je evengoed in de fractie van Orban gaan zitten.

En dat was onder Rutte zeker niet zo.
pi_215611990
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 20:24 schreef Origami94 het volgende:
Geldt dat niet voor de gehele VVD?
In een heel klein hoekje zit er in ieder geval nog één die niet geïnfecteerd is:
Jozias van Aartsen: ‘Doe het niet, zeg ik tegen Dilan. Ga niet met de PVV praten’

Ik denk dat hij inmiddels wel D66 zal stemmen.
  zondag 17 november 2024 @ 20:58:49 #130
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_215612079
quote:
7s.gif Op zondag 17 november 2024 20:49 schreef Kowloon het volgende:

[..]
In een heel klein hoekje zit er in ieder geval nog één die niet geïnfecteerd is:
Jozias van Aartsen: ‘Doe het niet, zeg ik tegen Dilan. Ga niet met de PVV praten’

Ik denk dat hij inmiddels wel D66 zal stemmen.
Ja en dan heb je nog een Frans Weisglas en er was nog zo’n clubje rond Pim van Strien dat zich roerde een halfjaar geleden, maar daar hoor je ook niks meer van. Kortom, dat geluid is in die partij gewoon overstemd.
  Moderator zondag 17 november 2024 @ 20:59:18 #131
236264 crew  capricia
pi_215612085
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 20:58 schreef Szura het volgende:

[..]
Ja en dan heb je nog een Frans Weisglas en er was nog zo’n clubje rond Pim van Strien dat zich roerde een halfjaar geleden, maar daar hoor je ook niks meer van. Kortom, dat geluid is in die partij gewoon overstemd.
Frans Weisglas ook, idd.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator zondag 17 november 2024 @ 21:03:42 #132
5428 crew  miss_sly
pi_215612119
quote:

[..]
Weisglas laat zich nog steeds flink horen op Twitter. Evenals Nijpels en het account De Nieuwe VVD.
pi_215612129
quote:

[..]
Nu wel, bij de VVD zijn ze wat dat betreft niet zo van messen in partijgenoten steken als bij GL/PvdA. Maar dat geluid is echt niet weg en komt na de val van dit kabinet waarschijnlijk sterker terug.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zondag 17 november 2024 @ 21:05:28 #134
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215612141
quote:
7s.gif Op zondag 17 november 2024 21:03 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Weisglas laat zich nog steeds flink horen op Twitter. Evenals Nijpels en het account De Nieuwe VVD.
Weisglas zat natuurlijk wel gewoon dat ophitserige hondenfluitjes stuk van Yesilgöz rond te delen, met de tekst "hierom ben ik nog lid van de VVD".
Deuger, Woke & Gutmensch
  zondag 17 november 2024 @ 21:07:52 #135
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215612168
quote:
1s.gif Op zondag 17 november 2024 21:04 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nu wel, bij de VVD zijn ze wat dat betreft niet zo van messen in partijgenoten steken als bij GL/PvdA. Maar dat geluid is echt niet weg en komt na de val van dit kabinet waarschijnlijk sterker terug.
Het is een minderheid en ze weten van zichzelf dat ze een kleine minderheid zijn. Het ledenbestand is gradueel veranderd met de jaren.

https://www.trouw.nl/poli(...)gen-de-pvv~bf4fe8f3/

Maar goed, ik heb de VVD altijd al tien keer niks gevonden. Standenmaatschappij-partij.
Deuger, Woke & Gutmensch
  zondag 17 november 2024 @ 21:10:06 #136
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_215612184
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 20:40 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

In de kamerindeling zit/zat de VVD historisch tussen het CDA en de PvdA in.
pi_215612206
Laat ik het anders formuleren. Het blijft mij verbazen hoeveel toch gestudeerde personen, Rosenthal is nota bene gepromoveerd, zich van dit soort proletenpraat bedienen. Waar zijn je wetenschappelijke waarden? Wie dit soort ongenuanceerde taal uitslaat is geen academische graad waard.
pi_215612219
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 21:10 schreef VoMy het volgende:

[..]
Nee, het is altijd zo geweest dat CDA kon kiezen over links (PvdA) of over rechts (VVD) te gaan, VVD heeft altijd rechts van het CDA gezeten (ook letterlijk in de Kamer, trouwens).

[ Bericht 0% gewijzigd door Hanca op 17-11-2024 21:38:00 ]
  zondag 17 november 2024 @ 21:16:47 #139
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215612244
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 21:10 schreef VoMy het volgende:

[..]
Dat was tot 1976 het geval voor deze elitepartij, maar sowieso programmatisch was er meer verwantschap met CDA.

PJ Oud sloot de PvdA in 1959 categorisch uit, en dat bleef zo tot en met de jaren tachtig.

Hoofdstuk 2 hier is wel informatief
https://dnpprepo.ub.rug.nl/10886/
Deuger, Woke & Gutmensch
  zondag 17 november 2024 @ 21:17:22 #140
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_215612257
quote:
1s.gif Op zondag 17 november 2024 21:04 schreef Hanca het volgende:

[..]
Zullen ze eerst de rabiate Yesilgoz eruit moeten donderen. En wie moet die kar gaan trekken?
  zondag 17 november 2024 @ 21:20:09 #141
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215612291
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 21:17 schreef Szura het volgende:

[..]
Zullen ze eerst de rabiate Yesilgoz eruit moeten donderen. En wie moet die kar gaan trekken?
Volgens mij is Van Weel wel een goeie.

Heeft er op een of andere manier ook een prima kop voor.
  zondag 17 november 2024 @ 21:21:49 #142
330914 Sherlock_Holmes
pi_215612304
quote:

[..]
Blijf het wel komisch vinden hoe de cirkel rond gaat.

Maar goed, ik had even een binnenpretje.

pi_215612314
quote:

[..]
Wat mij betreft Van den Burg, maar dat lijkt een utopie. Ik verwacht Karremans, Van Weel of Heinen.
Maar Yeşilgöz kan ook in een wat gematigdere koers worden gedwongen door leden of top.
  zondag 17 november 2024 @ 21:26:59 #144
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215612357
Volgens mij is die Yezilgoz zelf vrij meningloos en waait ze met alle winden mee.
pi_215612436
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 20:49 schreef tizitl2 het volgende:

[..]
Zeker, maar de liberale tendens was er ook. Zoals ik aangeef het was een combi. Het was de rechtse oom binnen het liberale blok maar er waren zeker ook veel overeenkomsten.

Maar nu is er vrijwel niets meer wat ze in de liberale familie plaatst. Met de toon die Yesilgöz aanslaag over migranten, allochtonen, woke (wat dat ook moge zijn) of over het demonstratierecht en haar gepleit voor het inperken ervan kun je evengoed in de fractie van Orban gaan zitten.

En dat was onder Rutte zeker niet zo.
Precies ja, die liberale VVD mocht ik wel. Heb hier nog wel een foto liggen dat ik op de middelbare met een VVD stropdasje naar zon lagerhuis debat ging. Sindsdien natuurlijk veel verstandiger geworden :P
Maar de VVD van nu daar zie ik niets liberaals aan, is nu vooral PVV met wat capabeler bestuurders.
  zondag 17 november 2024 @ 21:38:38 #146
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_215612453
quote:
1s.gif Op zondag 17 november 2024 21:16 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Dat was tot 1976 het geval voor deze elitepartij, maar sowieso programmatisch was er meer verwantschap met CDA.

PJ Oud sloot de PvdA in 1959 categorisch uit, en dat bleef zo tot en met de jaren tachtig.

Hoofdstuk 2 hier is wel informatief
https://dnpprepo.ub.rug.nl/10886/
VVD is natuurlijk van origine een conservatieve afsplitsing van de PvdA.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_215612478
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 21:38 schreef -XOR- het volgende:

[..]
VVD is natuurlijk van origine een conservatieve afsplitsing van de PvdA.
Dat is het deel van Oud en co, maar het deel dat uit de Liberale Staatspartij, later de PvdV (Partij van de Vrijheid) kwam was eigenlijk groter. En de Liberale Staatspartij was ondanks de naam behoorlijk rechtsconservatief. Dat liberale was vooral een 'we zijn geen confessionele partij', toen was dat vooral de indeling ipv links/rechts of conservatief/progressief.
  zondag 17 november 2024 @ 21:44:36 #148
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215612495
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 21:26 schreef Hexagon het volgende:
Volgens mij is die Yezilgoz zelf vrij meningloos en waait ze met alle winden mee.
Ze is groot gemaakt door het Powned en Nijman clubje in de publiciteit.

Bekijk deze YouTube-video
(0:30)
Deuger, Woke & Gutmensch
  zondag 17 november 2024 @ 21:45:56 #149
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215612515
Deels heeft het ook te maken met verschil van politieke werkwijze.

Mijn ervaring is dat de VVD nog liever met de SP in zee gaat dan met de PvdA. Dat heeft voor een belangrijk deel te maken met hoe de PvdA politiek bedrijft.
  zondag 17 november 2024 @ 21:46:22 #150
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_215612517
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 21:42 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat is het deel van Oud en co, maar het deel dat uit de Liberale Staatspartij, later de PvdV (Partij van de Vrijheid) kwam was eigenlijk groter. En de Liberale Staatspartij was ondanks de naam behoorlijk rechtsconservatief.
Ja klopt, dat waren de Thorbeckeanen. Ook ironisch gezien de VVD regelmatig verwoede pogingen onderneemt om het huis van Thorbecke in de hens te steken.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zondag 17 november 2024 @ 21:46:45 #151
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215612522
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 21:44 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Ze is groot gemaakt door het Powned en Nijman clubje in de publiciteit.

(0:30)
Maar ooit lid van de PvdA en de SP. Volgens mij een typische windvaan.
  zondag 17 november 2024 @ 21:48:06 #152
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215612539
quote:
1s.gif Op zondag 17 november 2024 21:42 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat is het deel van Oud en co, maar het deel dat uit de Liberale Staatspartij, later de PvdV (Partij van de Vrijheid) kwam was eigenlijk groter. En de Liberale Staatspartij was ondanks de naam behoorlijk rechtsconservatief. Dat liberale was vooral een 'we zijn geen confessionele partij', toen was dat vooral de indeling ipv links/rechts of conservatief/progressief.
In het beginselprogramma van de VVD stonden nogal wat christelijke dingen, zoals dat Nederland een christelijke natie behoort te zijn en de overheid dit moest bevorderen. Dat is er dan in 1980 allemaal uitgehaald, waar dan Bolkestein weer over treurde.
Deuger, Woke & Gutmensch
  zondag 17 november 2024 @ 21:48:25 #153
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_215612541
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 21:45 schreef Hexagon het volgende:

Mijn ervaring is dat de VVD nog liever met de SP in zee gaat dan met de PvdA. Dat heeft voor een belangrijk deel te maken met hoe de PvdA politiek bedrijft.
Van origine waren PvdA'ers vaak hoogstonsympathiek terwijl VVD'ers vrij joviaal waren.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zondag 17 november 2024 @ 21:49:22 #154
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215612549
quote:

Terugonderhandelen!!
Deuger, Woke & Gutmensch
  zondag 17 november 2024 @ 21:51:04 #155
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215612559
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 21:49 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Terugonderhandelen!!
Ja dat is zo strontvervelend en onbetrouwbaar dat iedere andere partij er de pest van heeft.
  zondag 17 november 2024 @ 21:52:11 #156
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215612564
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 21:46 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Maar ooit lid van de PvdA en de SP. Volgens mij een typische windvaan.
Een opportunist ja, eens. Weinig principieel, maar vanaf het begin bij de VVD bouwde ze een uiterst rechts en populistisch profiel op.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215612579
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 21:48 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
In het beginselprogramma van de VVD stonden nogal wat christelijke dingen, zoals dat Nederland een christelijke natie behoort te zijn en de overheid dit moest bevorderen. Dat is er dan in 1980 allemaal uitgehaald, waar dan Bolkestein weer over treurde.
Ik had het nu over de Liberale Volkspartij, die hadden rondom de in de jaren 20/30 belangrijke zaken als huwelijksrechten en rechten van de vrouw en met name ook het openbaar onderwijs wel echt standpunten waar ze lijnrecht tegenover RKSP, ARP en CHU stonden die in die tijd vaak regeerden.
pi_215612612
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 21:51 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ja dat is zo strontvervelend en onbetrouwbaar dat iedere andere partij er de pest van heeft.
Ik heb ook wel eens VVDers gesproken die het helemaal zat waren dat elk standpunt dat het FNV innam plots ook het PvdA standpunt werd. En vaak ook nog een speerpunt.

De PvdA is inderdaad niet de makkelijkste partij om mee te regeren. Ook voor zichzelf niet, een mes in de rug van eigen bewindspersonen steken is daar zeer gebruikelijk en eerder regel dan uitzondering. Ook lokaal.
  zondag 17 november 2024 @ 22:02:21 #159
37950 JAM
pi_215612628
quote:

't Is toch fijn om te zien hoe dat soort samenwerkingen op gemeentelijk niveau doorgaans gewoon prima werken. Waarschijnlijk omdat je met een zetel in de gemeenteraad (enige uitzonderingen voor de grote steden en/of als je er een hele bizarre mening op nahoudt) niet zo vaak met je kop op TV komt en mensen op Twitter niet zo in je mening geïnteresseerd zijn.
pi_215612645
quote:
2s.gif Op zondag 17 november 2024 22:02 schreef JAM het volgende:

[..]
't Is toch fijn om te zien hoe dat soort samenwerkingen op gemeentelijk niveau doorgaans gewoon prima werken. Waarschijnlijk omdat je met een zetel in de gemeenteraad (enige uitzonderingen voor de grote steden en/of als je er een hele bizarre mening op nahoudt) niet zo vaak met je kop op TV komt en mensen op Twitter niet zo in je mening geïnteresseerd zijn.
Uiteindelijk hebben we in Nederland vooral politici die prima samen willen werken met mensen die op veel dingen er anders over denken. Een VVD met linkse partijen, een D66 met CU. Helaas is de flank waar gewoon niet mee valt samen te werken misschien ook wel daardoor wel extreem groot geworden.
  zondag 17 november 2024 @ 22:04:59 #161
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215612646
quote:
1s.gif Op zondag 17 november 2024 22:00 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik heb ook wel eens VVDers gesproken die het helemaal zat waren dat elk standpunt dat het FNV innam plots ook het PvdA standpunt werd. En vaak ook nog een speerpunt.
Tsja, vanuit de werknemersrechtenslopers, WW en WAO slopers, loonmatigingayatollahs en flexibiliseringsmaffia bezien is dat heel vervelend natuurlijk... vervelend voor de politieke arm van VNO-NCW.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215612672
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 22:04 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Tsja, vanuit de werknemersrechtenslopers, WW en WAO slopers en flexibiliseringsmaffia bezien is dat heel vervelend natuurlijk... vervelend voor de politieke arm van VNO-NCW.
Ik gaf geen waardeoordeel en ik snap de PvdA ook wel, maar dan komen er dus door de FNV ingebrachte standpunten plots in de ministerraad, terwijl die niet in een regeerprogramma of verkiezingsprogramma stonden. Dat is wel gewoon een extra factor die samenwerken niet altijd makkelijk maakt.
pi_215612691
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 21:48 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Van origine waren PvdA'ers vaak hoogstonsympathiek terwijl VVD'ers vrij joviaal waren.
Is dat zo ?
Lijkt me een dom standpunt
  zondag 17 november 2024 @ 22:10:28 #164
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_215612693
quote:
1s.gif Op zondag 17 november 2024 22:00 schreef Hanca het volgende:

[..]

De PvdA is inderdaad niet de makkelijkste partij om mee te regeren. Ook voor zichzelf niet, een mes in de rug van eigen bewindspersonen steken is daar zeer gebruikelijk en eerder regel dan uitzondering. Ook lokaal.
Europees natuurlijk ook. De meest recente grote backstabbing was die van Thijs Berman die Judith Merkies een dolk de lendenen in porde.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zondag 17 november 2024 @ 22:11:58 #165
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215612718
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 21:55 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik had het nu over de Liberale Volkspartij, die hadden rondom de in de jaren 20/30 belangrijke zaken als huwelijksrechten en rechten van de vrouw en met name ook het openbaar onderwijs wel echt standpunten waar ze lijnrecht tegenover RKSP, ARP en CHU stonden die in die tijd vaak regeerden.
Ja, dat is correct. Het waren na de oorlog overigens wel goeddeels de PvdA voorstellen en moties die dat dan ook daadwerkelijk gingen regelen (motie Tendeloo)... en m.n. Troelstra van de SDAP regelde voor de oorlog het vrouwenkiesrecht (als resultaat van de Schoolstrijd; vrouwenkiesrecht kwam twee jaar later maar was al eerder beklonken).
Deuger, Woke & Gutmensch
  zondag 17 november 2024 @ 22:12:25 #166
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_215612725
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 22:10 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Is dat zo ?
Lijkt me een dom rechts standpunt
Vooral het standpunt van medewerkers die ministers en kamerleden zo uit de hoogte vonden doen dat ze tussen de bedrijven door nog liever met VVD'ers omgingen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zondag 17 november 2024 @ 22:17:26 #167
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215612776
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 22:07 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik gaf geen waardeoordeel en ik snap de PvdA ook wel, maar dan komen er dus door de FNV ingebrachte standpunten plots in de ministerraad, terwijl die niet in een regeerprogramma of verkiezingsprogramma stonden. Dat is wel gewoon een extra factor die samenwerken niet altijd makkelijk maakt.
Een beetje zoals de politieke tak van VNO opeens de dividendbelasting erin fietst als punt 😜 (wat in geen enkel programma stond)
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215612827
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 22:17 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Een beetje zoals de politieke tak van VNO opeens de dividendbelasting erin fietst als punt 😜 (wat in geen enkel programma stond)
Ja, elke partij heeft natuurlijk weleens een plots standpunt, helemaal eens. De VVD kon ook plots de inkomensafhankelijke zorgpremie (in feite gewoon een andere verdeling tussen via de rechtstreekse betaling en de betaling via werkgevers waar nu de meeste zorgverzekeraars ook voor zijn) niet dragen, die gingen ook terug aan tafel.
  zondag 17 november 2024 @ 22:23:20 #169
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_215612835
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 22:07 schreef Hanca het volgende:

[..]
Stukje voor den arbeider opkomen. Als we de Telegraaf mogen geloven vonden de rechtsen die PvdA juist zo sympathiek.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zondag 17 november 2024 @ 22:25:03 #170
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215612858
quote:
2s.gif Op zondag 17 november 2024 22:02 schreef JAM het volgende:

[..]
Hoe het tegenwoordig op gemeentelijk niveau is weet ik niet. Maar toen de PvdA daar een jaar of 12 geleden nog groot was in de meeste steden waren ze meesters in allerlei geniepige machtspolitieke geintjes.

Het CDA was vroeger ook niet veel anders. Maar die hebben ook hun lesje nederigheid gehad.
  zondag 17 november 2024 @ 22:26:41 #171
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215612874
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 22:23 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Stukje voor den arbeider opkomen. Als we de Telegraaf mogen geloven vonden de rechtsen die PvdA juist zo sympathiek.
Ja die willen vooral een "linkse" partij die alleen maar voor hun eigen belangen opkomt.
  zondag 17 november 2024 @ 22:32:00 #172
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215612922
Goed account blijft dit!
twitter

.... en meer goede voorbeelden uit die uitzending van Kockelmann op dat account. Zoals hoe Kockelmann opeens racisme naar de PvdA draait.
Deuger, Woke & Gutmensch
  zondag 17 november 2024 @ 22:34:31 #173
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215612947
quote:

[..]
Zoals je zelf al zei: men grijpt altijd terug op een ingebeeld PvdA en zegt dan "toen waren ze nog wel echt de PvdA!". Nu is dat opeens de PvdA van Melkert waar men naar terug verlangt. Het kan verkeren.
Deuger, Woke & Gutmensch
  zondag 17 november 2024 @ 22:37:32 #174
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215612966
Tja de vergelijking van antisemitisme met pus vind ik niet zo'n slechte eigenlijk.

Antisemitisme vind ik wel een van de onnozelste dingen die er zijn.
  zondag 17 november 2024 @ 22:38:15 #175
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_215612980
Melkert werd compleet uitgekotst.
pi_215612990
quote:

[..]
vroeger was PvdA echt een arbeiderspartij in Rotterdam

Mijn vader heeft in 1979 nog 6 weken gestaakt in de haven onder de leiding van Wim Kok.

Tot 2000 werd er volop PvdA gestemd door mijn familie
Hell To The Liars
  zondag 17 november 2024 @ 22:39:07 #177
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215612991
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 22:34 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Zoals je zelf al zei: men grijpt altijd terug op een ingebeeld PvdA en zegt dan "toen waren ze nog wel echt de PvdA!". Nu is dat opeens de PvdA van Melkert waar men naar terug verlangt. Het kan verkeren.
Ze verlangen meer terug naar de jaren 80. Waar eerder de jaren 50 heilig waren voor conservatieven, zijn ze de laatste jaren ineens een paar decennia vooruit geschoven.

Op een of andere manier was alles in de jaren 80 nog eenvoudig voor ze ofzo.
  zondag 17 november 2024 @ 22:46:21 #178
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215613053
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 22:38 schreef Droopie het volgende:

[..]
vroeger was PvdA echt een arbeiderspartij in Rotterdam

Mijn vader heeft in 1979 nog 6 weken gestaakt in de haven onder de leiding van Wim Kok.

Tot 2000 werd er volop PvdA gestemd door mijn familie
En toen werd het de Goddelijke Kale zeker.

Het eerste dat Leefbaar Rotterdam deed was gemeentelijk vastgoed goedkoop verkopen aan donateurs en vrinden.

Onderwijs, algemene vorming en verheffing was niet belangrijk.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215613072
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 22:39 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ze verlangen meer terug naar de jaren 80. Waar eerder de jaren 50 heilig waren voor conservatieven, zijn ze de laatste jaren ineens een paar decennia vooruit geschoven.

Op een of andere manier was alles in de jaren 80 nog eenvoudig voor ze ofzo.
Ah de jaren 80 toen ik nog heroïnespuiten in het bos vond, de krakers rellen dagelijks op het journaal, je autoradio gejat werd rente van 12% en de koude oorlog niet te vergeten

Wel goede muziek though
  zondag 17 november 2024 @ 22:49:51 #180
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215613087
quote:
1s.gif Op zondag 17 november 2024 22:47 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Ah de jaren 80 toen ik nog heroïnespuiten in het bos vond, de krakers rellen dagelijks op het journaal, je autoradio gejat werd rente van 12% en de koude oorlog niet te vergeten

Wel goede muziek though
Blijkbaar is dat allemaal lang niet zo erg als woke en wat asielzoekers.
  zondag 17 november 2024 @ 22:49:54 #181
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_215613090
quote:
1s.gif Op zondag 17 november 2024 22:47 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Wel goede muziek though
Alleen zie ik in de rechtsen geen getormenteerde postpunk adepten. Waar zouden die indertijd naar hebben geluisterd?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zondag 17 november 2024 @ 22:50:10 #182
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215613091
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 22:38 schreef Harvest89 het volgende:
Melkert werd compleet uitgekotst.
Ja, alleen is hij nu tegen de fusie met GL en Hamasterdam en is het nu van "Melkert is nog een echte PvdAer uit de tijd dat het nog de PvdA was".

Dit is trouwens een interessant gesprek

Theo van Gogh wil van alles maar Melkert legt hem dan uit dat behoorlijk bestuur en de rechtsstaat niet zo werkt.

Zoals één van de comments eronder zegt: op de één of andere manier krijg je het gevoel dat Van Gogh deze Melkert wel mag.
Deuger, Woke & Gutmensch
  zondag 17 november 2024 @ 22:51:14 #183
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215613105
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 22:49 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Alleen zie ik in de rechtsen geen getormenteerde postpunk adepten. Waar zouden die indertijd naar hebben geluisterd?
Spandau Ballet was een typische rechtse band.

En geen idee wat Sade stemt, maar dat was wel de ultieme yuppenmuziek van die tijd.
pi_215613114
Wat ik me wel afvraag: waar is de Kopvoddentaks gebleven? Ik dacht dat als Wilders aan de macht kwam dat hij dat een kopvoddentaks in zou voeren, want de vervuiler van het straatbeeld betaalt. Daarmee zou je ook de geschrapte extra BTW op boeken etc kunnen compenseren. Maar daar hoor ik niks meer over.
  zondag 17 november 2024 @ 22:54:41 #185
66444 Lord_Vetinari
pi_215613133
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 22:52 schreef DrDentz het volgende:
Wat ik me wel afvraag: waar is de Kopvoddentaks gebleven? Ik dacht dat als Wilders aan de macht kwam dat hij dat een kopvoddentaks in zou voeren, want de vervuiler van het straatbeeld betaalt. Daarmee zou je ook de geschrapte extra BTW op boeken etc kunnen compenseren. Maar daar hoor ik niks meer over.
Misschien omdat dat in de praktijk gewoon niet haalbaar is? Hoe wil je dat invoeren? Hoe wil je het handhaven? Hoe wil je het zo inkleden dat het niet tegen de Grondwet ingaat?
  zondag 17 november 2024 @ 22:54:56 #186
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215613135
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 22:52 schreef DrDentz het volgende:
In zijn ijskast.
  zondag 17 november 2024 @ 22:55:51 #187
66444 Lord_Vetinari
pi_215613142
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 22:51 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Bron? Dat gevoel had ik veel meer bij Duran Duran.
  zondag 17 november 2024 @ 22:56:05 #188
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_215613146
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 22:51 schreef Hexagon het volgende:

[..]

En geen idee wat Sade stemt, maar dat was wel de ultieme yuppenmuziek van die tijd.
Huey and the News natuurlijk ook. Misschien hebben ze bij de jaren '80 een beetje een American Psycho achtig idee.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_215613167
quote:
18s.gif Op zondag 17 november 2024 22:54 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Misschien omdat dat in de praktijk gewoon niet haalbaar is? Hoe wil je dat invoeren? Hoe wil je het handhaven? Hoe wil je het zo inkleden dat het niet tegen de Grondwet ingaat?
Heel makkelijk. Wie een hoofddoekje wil dragen moet hiervoor een vergunning aanvragen, deze kost duizend euro per jaar. Een boa kan dan bij mensen die een hoofddoek dragen controleren of zij een vergunningsbewijs bij zich hebben.
  zondag 17 november 2024 @ 22:58:56 #190
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215613179
quote:
18s.gif Op zondag 17 november 2024 22:55 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Bron? Dat gevoel had ik veel meer bij Duran Duran.
https://www.theguardian.c(...)u-ballet-thatcherism

Tony Hadley is een fanatiek aanhanger van de Tories ook.
  zondag 17 november 2024 @ 23:04:51 #191
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215613234
quote:
1s.gif Op zondag 17 november 2024 22:50 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Ja, alleen is hij nu tegen de fusie met GL en Hamasterdam en is het nu van "Melkert is nog een echte PvdAer uit de tijd dat het nog de PvdA was".

Dit is trouwens een interessant gesprek

Theo van Gogh wil van alles maar Melkert legt hem dan uit dat behoorlijk bestuur en de rechtsstaat niet zo werkt.

Zoals één van de comments eronder zegt: op de één of andere manier krijg je het gevoel dat Van Gogh deze Melkert wel mag.
Het stukje tussen de 4e en 6e minuut bijvoorbeeld. "We zouden hem [Fortuyn] nog meer een plezier doen als we er een zooitje van maken. [...] Het is saai, het is bureaucratisch [...]"

Zou je ook zomaar op deze tijd kunnen plakken :)
Deuger, Woke & Gutmensch
  zondag 17 november 2024 @ 23:04:53 #192
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215613235
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 22:57 schreef DrDentz het volgende:

[..]
Heel makkelijk. Wie een hoofddoekje wil dragen moet hiervoor een vergunning aanvragen, deze kost duizend euro per jaar. Een boa kan dan bij mensen die een hoofddoek dragen controleren of zij een vergunningsbewijs bij zich hebben.
Je kan dan een maximum aantal vergunningen uitgeven en de vergunningen van overleden hoofddoekdraagsters kunnen dan worden geveild. :+
  zondag 17 november 2024 @ 23:27:47 #193
37950 JAM
pi_215613374
Vallen keppeltjes ook onder de Kopvoddentaks?
  zondag 17 november 2024 @ 23:44:55 #194
66444 Lord_Vetinari
pi_215613455
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 22:57 schreef DrDentz het volgende:

[..]
Kom ik weer met Artikel 1 van de Grondwet. Waarom iemand die een hoofddoek wil dragen wel en iemand die een petje wil dragen niet? En de oude dames op het platteland? Of de dames in klederdracht zo her en der door het land? Waarom hoeven die geen vergunning te kopen? Of mijn oma die net van de kapper komt en haar haar wil beschermen op de fiets?
  zondag 17 november 2024 @ 23:45:58 #195
66444 Lord_Vetinari
pi_215613461
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 23:27 schreef JAM het volgende:
Precies. En zo nee, waarom niet? En hoe ga je dat rechtsstatelijk dichttimmeren?
  Moderator zondag 17 november 2024 @ 23:47:59 #196
236264 crew  capricia
pi_215613473
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 23:45 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Precies. En zo nee, waarom niet? En hoe ga je dat rechtsstatelijk dichttimmeren?
Een keppeltje is toch alleen bij religieuze bezigheden verplicht.
Anders dan de hoofddoek.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_215613479
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 23:27 schreef JAM het volgende:
En petjes
Vakman pur sang
  Moderator zondag 17 november 2024 @ 23:49:51 #198
236264 crew  capricia
pi_215613484
quote:
1s.gif Op zondag 17 november 2024 23:49 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
En petjes
En hoodies.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_215613501
quote:
1s.gif Op zondag 17 november 2024 23:49 schreef capricia het volgende:

[..]
En hoodies.
Hoedjes en zeeuwsmeisje
Vakman pur sang
  Moderator zondag 17 november 2024 @ 23:53:37 #200
236264 crew  capricia
pi_215613506
quote:
1s.gif Op zondag 17 november 2024 23:52 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Hoedjes en zeeuwsmeisje
Oh ja. Die ook. :D
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 17 november 2024 @ 23:59:27 #201
37950 JAM
pi_215613551
Sarcasme en een serieus gesprek lopen hier nu een beetje door elkaar heen. Laat het in ieder geval duidelijk zijn dat die kopvoddentaks van een zonderlinge achterlijkheid is waar we maar beter zo min mogelijk worden vuil aan zouden moeten maken. We hebben wel beters te doen, niet? Ik ben er wel een beetje klaar mee dat het hele politieke discours gekaapt wordt door dit soort gelul in de marge.
Dat kan ik de forumbezoekers hier weinig kwalijk nemen, want voor ons is het gewoon hobby en borrelpraat, maar ik heb nu niet de indruk dat het de leden van ons Kabinet er heel erg veel aan gelegen is om hun discours op een heel hoger niveau te voeren.
  maandag 18 november 2024 @ 00:12:52 #202
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_215613607
quote:
1s.gif Op zondag 17 november 2024 23:47 schreef capricia het volgende:

[..]
Een keppeltje is toch alleen bij religieuze bezigheden verplicht.
Anders dan de hoofddoek.
Je weet dat een hoofddoek of pruik ook verplicht is in het jodendom? Hoewel slechts alleen nog gepraktiseerd door orthodoxen?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 18 november 2024 @ 00:24:46 #203
330914 Sherlock_Holmes
pi_215613639
quote:
1s.gif Op zondag 17 november 2024 23:49 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
En petjes
Ik zie weinig collega's petjes dragen binnen.
  maandag 18 november 2024 @ 00:40:18 #204
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_215613683
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2024 00:24 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Ik zie weinig collega's petjes dragen binnen.
Wat heeft binnen met 'kopvoddentax' te maken?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_215614058
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 23:44 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Kom ik weer met Artikel 1 van de Grondwet. Waarom iemand die een hoofddoek wil dragen wel en iemand die een petje wil dragen niet? En de oude dames op het platteland? Of de dames in klederdracht zo her en der door het land? Waarom hoeven die geen vergunning te kopen? Of mijn oma die net van de kapper komt en haar haar wil beschermen op de fiets?
Met het Nederlandse klimaat een boete op het dragen van capuchons |:(
En natuurlijk ook van de wintermutsen als het vriest, natuurlijk.
  maandag 18 november 2024 @ 08:29:23 #206
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_215614405
quote:
1s.gif Op maandag 18 november 2024 07:09 schreef Hanca het volgende:

[..]
Unox-mutsen met de nieuwjaarsduik.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  maandag 18 november 2024 @ 08:41:11 #207
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215614474
Als we dan toch bezig zijn, neem korte pittige kapsels mee.
  maandag 18 november 2024 @ 09:34:50 #208
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_215614743
Technisch gezien zou het makkelijkst zijn om elk sprietje haar of stukje stof op een hoofd te labelen als 'kopvod'
pi_215614917
Dat gezeik over hoofddoekjes, get a life.

Mijn oma droeg vroeger ook een hoofddoek, en zij was gewoon een oer-Hollandse dame op leeftijd. Dat was vroeger heel gebruikelijk (en nog niet eens zo lang geleden).
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_215615283
quote:

[..]
En Gerri Eickhof wordt verbannen van TV als de wintertijd ingaat
  maandag 18 november 2024 @ 10:59:34 #211
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_215615304
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2024 10:03 schreef Tomatenboer het volgende:
Dat gezeik over hoofddoekjes, get a life.

Mijn oma droeg vroeger ook een hoofddoek, en zij was gewoon een oer-Hollandse dame op leeftijd. Dat was vroeger heel gebruikelijk (en nog niet eens zo lang geleden).
Dat is leuk voor je Oma.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  maandag 18 november 2024 @ 10:59:36 #212
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_215615305

Nederland heeft een racismeprobleem.

Overigens niet mijn screenshot maar van Tom Kreling.
pi_215615360
quote:
1s.gif Op maandag 18 november 2024 10:59 schreef VoMy het volgende:
[ afbeelding ]

Bekken zullen schuimen. Lekker boos doen op de NOS en lekker boos doen op asielzoekers. Win win.
  maandag 18 november 2024 @ 11:12:49 #214
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215615400
quote:
[ afbeelding ]

Dingen benoemen, maar dan minder populair.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_215615405
quote:
[ afbeelding ]

Nederland heeft absoluut geen racismeprobleem. Sterker nog, Nederland komt structureel als één van de minst racistische landen uit de bus bij onderzoeken. Maar als binnen bepaalde kringen elke vorm van kritiek op mensen en culturen die niet-Westers zijn (migranten, moslims, etc.) als 'racisme' wordt gezien, dan wordt er bewust een vertekend beeld geschept.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  maandag 18 november 2024 @ 11:13:55 #216
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215615411
quote:

[..]
Ja, ik had gisteren mijn hoodie nog aan en capuchon op, dikke boete. En terecht, want eh...eh...
  maandag 18 november 2024 @ 11:14:42 #217
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215615421
quote:
14s.gif Op maandag 18 november 2024 11:13 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nederland heeft absoluut geen racismeprobleem. Sterker nog, Nederland komt structureel als één van de minst racistische landen uit de bus bij onderzoeken. Maar als binnen bepaalde kringen elke vorm van kritiek op mensen en culturen die niet-Westers zijn (migranten, moslims, etc.) als 'racisme' wordt gezien, dan wordt er bewust een vertekend beeld geschept.
Ja, want ze hebben de comments uitgezet wegens kritiek... 8)7
  maandag 18 november 2024 @ 11:19:01 #218
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215615454
quote:
14s.gif Op maandag 18 november 2024 11:13 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Jij vind het geen probleem. Dat is wat anders dan dat er geen probleem is.
  maandag 18 november 2024 @ 11:20:34 #219
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215615465
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2024 11:19 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ja, als al die comments over Joden hadden gegaan, dan komen diezelfde users hier steigeren. Allemaal het land uit!
  maandag 18 november 2024 @ 11:21:22 #220
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_215615472
Zeggen dat Nederland geen racisme probleem heeft is hetzelfde als zeggen dat Nederland geen mestprobleem heeft. Het is maar net wie je het vraagt.
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
pi_215615487
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2024 11:14 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ja, want ze hebben de comments uitgezet wegens kritiek... 8)7
Ik heb de de comments niet gezien, ik reageer op de algemene claim dat 'Nederland een groot racismeprobleem heeft'. En toevallig wordt kritiek op migranten inderdaad wel vaak weggezet als 'racisme' binnen bepaalde kringen.
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2024 11:19 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nee, er is simpelweg geen probleem. Je draait het dus eigenlijk om.

Omdat men in bepaalde kringen denkt dat er een probleem is, wil dat niet zeggen dat er ook daadwerkelijk een probleem is. Anders zou Nederland dus ook niet iedere keer zo goed uit zulke onderzoeken komen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  maandag 18 november 2024 @ 11:24:18 #222
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215615499
quote:
14s.gif Op maandag 18 november 2024 11:22 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik heb de de comments niet gezien, ik reageer op de algemene claim dat 'Nederland een groot racismeprobleem heeft'. En toevallig wordt kritiek op migranten inderdaad wel vaak weggezet als 'racisme' binnen bepaalde kringen.
[..]

Omdat men in bepaalde kringen denkt dat er een probleem is, wil dat niet zeggen dat er ook daadwerkelijk een probleem is. Anders zou Nederland dus ook niet iedere keer zo goed uit zulke onderzoeken komen.
Het gaat niet om kritiek, maar pure discriminatie. Bij kritiek hoef je niet allemaal discriminerende dingen te vermelden.
  maandag 18 november 2024 @ 11:25:55 #223
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215615512
quote:

[..]
[..]

Hoe zijn grote hoeveelheden racistische bagger posten op een dergelijk bericht over geboortezorg niet een probleem? Wat is daar zo normaal aan?
  maandag 18 november 2024 @ 11:26:59 #224
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215615518
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2024 11:21 schreef ieniminimuis het volgende:
Zeggen dat Nederland geen racisme probleem heeft is hetzelfde als zeggen dat Nederland geen mestprobleem heeft. Het is maar net wie je het vraagt.
Ach, het komt van iemand die niet wist dat meisjes voor hun 18e al ongesteld kunnen worden en dus geen seksuele voorlichting nodig hebben voordat ze volwassen zijn. Dus veel waarde hoef je er niet aan te hechten. Vervelend is het wel, want er wordt gedaan alsof meneer zogenaamd 'neutraal' is.
  maandag 18 november 2024 @ 11:27:23 #225
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215615524
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2024 11:25 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Hoe zijn grote hoeveelheden racistische bagger posten op een dergelijk bericht over geboortezorg niet een probleem? Wat is daar zo normaal aan?
Doet het zelfs af als kritiek.
pi_215615527
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2024 11:26 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ach, het komt van iemand die niet wist dat meisjes voor hun 18e al ongesteld kunnen worden en dus geen seksuele voorlichting nodig hebben voordat ze volwassen zijn. Dus veel waarde hoef je er niet aan te hechten. Vervelend is het wel, want er wordt gedaan alsof meneer zogenaamd 'neutraal' is.
Wat? :D
pi_215615529
De staatssecretaris milieu gaat niet naar de klimaattop...

https://www.ad.nl/politie(...)klimaattop~a877f10f/

Nou denk ik niet dat Jansen daar iets positiefs had toegevoegd, maar kunnen ze milieu niet gewoon uit zijn portefeuille halen? En dan openbaar vervoer ook maar, trouwens. Heeft hij er ook geen last meer van dat hij nog steeds niet overweg kan met zijn ambtenaren.
  maandag 18 november 2024 @ 11:30:49 #228
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_215615545
quote:

[..]
Huh wat? Was het maar zo'n feest.
Trotste mama van Ambar
pi_215615555
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2024 11:24 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Het gaat niet om kritiek, maar pure discriminatie. Bij kritiek hoef je niet allemaal discriminerende dingen te vermelden.
Het wisselt wat mensen als zodanig beschouwen. Als dit artikel in NWS had gestaan had ik waarschijnlijk iets gepost als:

'Migranten mogen al blij zijn dat men hier zorg krijgt aangeboden, in plaats van te jammeren over de kwaliteiten wat deze onderzoekers hier doen, zou men dankbaar moeten zijn dat er überhaupt zulke diensten worden aangeboden. Het wordt hoogtijd de migratie eens flink te beperken.'

Dit zou door genoeg mensen als zowel discriminerend als racistisch worden gezien. Dat is het echter niet. En discriminatie is trouwens ook niet hetzelfde als racisme.
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2024 11:25 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Zoals ik al had aangegeven, ik heb de specifieke comments niet gezien. En om nu op basis daarvan te concluderen dat heel Nederland een 'racismeprobleem' zou hebben, is ridicuul.
quote:

[..]
Leuke claim, nu de onderbouwing en bewijzen nog ..
pi_215615558
quote:

[..]
[..]

Het niet bepaald als links bekend staande SBS 6 heeft anders enkele jaren geleden voor de grap eens gepeild, toen was de bevinding dat:

Racisme in Nederland diepgeworteld.

Komt overigens ook overeen met mijn eigen bevindingen in het dagelijks leven, als ik mensen her en der spreek (op werk, bij de koffieautomaat, op feestjes, op de sportclub, in het voorbijgaan enz).
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  maandag 18 november 2024 @ 11:33:32 #231
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_215615566
quote:
14s.gif Op maandag 18 november 2024 11:31 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het wisselt wat mensen als zodanig beschouwen. Als dit artikel in NWS had gestaan had ik waarschijnlijk iets gepost als:

'Migranten mogen al blij zijn dat men hier zorg krijgt aangeboden, in plaats van te jammeren over de kwaliteiten wat deze onderzoekers hier doen, zou men dankbaar moeten zijn dat er überhaupt zulke diensten worden aangeboden. Het wordt hoogtijd de migratie eens flink te beperken.'

Dit zou door genoeg mensen als zowel discriminerend als racistisch worden gezien. Dat is het echter niet. En discriminatie is trouwens ook niet hetzelfde als racisme.
[..]
Zoals ik al had aangegeven, ik heb de specifieke comments niet gezien. En om nu op basis daarvan te concluderen dat heel Nederland een 'racismeprobleem' zou hebben, is ridicuul.
[..]
Migranten mogen al blij zijn? Het zijn toch ook inwoners van Nederland? Dan verwacht ik dat ze ook zo behandeld worden. Het zijn geen 2e of 3e rangs mensen ofzo.
Trotste mama van Ambar
  maandag 18 november 2024 @ 11:33:42 #232
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215615567
quote:

Als een groep zeer vervelend aanwezige mensen het nodig vind om dat soort bagger zonder reden over asielzoekers uit te storten dan is er gewoon een probleem. Ook al is het een minderheid die dat doet.
  Moderator maandag 18 november 2024 @ 11:34:11 #233
5428 crew  miss_sly
pi_215615571
quote:

[..]

[..]
[..]
Dit is in de basis discriminerend. Migranten (nogal een brede term) mogen blij zijn dat ze zorg krijgen en hoeven zeker niet de goede zorg te krijgen die 'gewone Nederlanders' wel moeten krijgen.
  maandag 18 november 2024 @ 11:34:14 #234
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_215615572
quote:

[..]

Het is misschien geen discriminatie of racisme maar gewoon heel weinig waardering voor mensenrechten. Het is vooral het behandelen van andere mensen als stukje afval. En in dat opzicht misschien dan wel weer discriminerend...
  maandag 18 november 2024 @ 11:34:53 #235
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_215615577
Als een grote groep Nederlanders op PVV stemt en 3 andere partijen vinden het oke om met hen een kabinet te vormen, dan hebben we zeker weten een racisme probleem.
Trotste mama van Ambar
  maandag 18 november 2024 @ 11:35:38 #236
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_215615581
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2024 11:28 schreef Hanca het volgende:
De staatssecretaris milieu gaat niet naar de klimaattop...

https://www.ad.nl/politie(...)klimaattop~a877f10f/

Nou denk ik niet dat Jansen daar iets positiefs had toegevoegd, maar kunnen ze milieu niet gewoon uit zijn portefeuille halen? En dan openbaar vervoer ook maar, trouwens. Heeft hij er ook geen last meer van dat hij nog steeds niet overweg kan met zijn ambtenaren.
Het worden nog hele lange jaren, en nog extra bezuinigingen om extra geld vrij te maken, om de achterstanden in te lopen bij volgende kabinet.
  maandag 18 november 2024 @ 11:36:10 #237
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215615587
quote:

[..]

[..]
[..]
Migranten mogen blij zijn dat ze hier mogen zijn, dus is het prima dat men onder slechte omstandigheden moet baren.

Je ziet het zelf niet he?
  maandag 18 november 2024 @ 11:38:31 #238
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215615596
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2024 11:36 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Migranten mogen blij zijn dat ze hier mogen zijn, dus is het prima dat men onder slechte omstandigheden moet baren.

Zelf ziet hij zijn eigen probleem niet, dat is wel duidelijk.
pi_215615598
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2024 11:33 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]
Migranten mogen al blij zijn? Het zijn toch ook inwoners van Nederland? Dan verwacht ik dat ze ook zo behandeld worden. Het zijn geen 2e of 3e rangs mensen ofzo.
Nee, migranten (dat zegt het woord ook) komen uit andere landen en in veel gevallen is men kansarm en komt hierheen voor economische redenen. En pas als zij een verblijfsvergunning krijgen, zijn zij daadwerkelijk een inwoner van Nederland.
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2024 11:34 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Het is misschien geen discriminatie of racisme maar gewoon heel weinig waardering voor mensenrechten. Het is vooral het behandelen van andere mensen als stukje afval. En in dat opzicht misschien dan wel weer discriminerend...
Dat argument zou je zeker kunnen maken.
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2024 11:36 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Inderdaad, want Nederland had hen ook de deur kunnen wijzen, iets dat naar mijn mening ook veel vaker moet gebeuren. En omdat Nederland dat niet doet en tóch deze mensen besluit te helpen, is enige dankbaarheid wel op de plaats.
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2024 11:34 schreef ieniminimuis het volgende:
Als een grote groep Nederlanders op PVV stemt en 3 andere partijen vinden het oke om met hen een kabinet te vormen, dan hebben we zeker weten een racisme probleem.
Integendeel. Het is juist uitstekend dat er partijen aan het roer zijn die de migratie willen verminderen. De Nederlandse overheid zou namelijk (net zoals elk ander land) in eerste instantie voor de eigen burgers moeten zorgen, niet voor iedereen die hier maar aanklopt. Nederland is geen NGO in landvorm of zo.
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2024 11:38 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Zelf ziet hij zijn eigen probleem niet, dat is wel duidelijk.
Welk probleem zou ik niet zien?
pi_215615615
Voor het gemak sla je mijn post met de bevindingen uit dit onderzoek maar even over:

Racisme in Nederland diepgeworteld

Een onderzoek van het "linkse" SBS 6 notabene. :P
  maandag 18 november 2024 @ 11:42:31 #241
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_215615638
quote:
14s.gif Op maandag 18 november 2024 11:38 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee, migranten (dat zegt het woord ook) komen uit andere landen en in veel gevallen is men kansarm en komt hierheen voor economische redenen. En pas als zij een verblijfsvergunning krijgen, zijn zij daadwerkelijk een inwoner van Nederland.

Dus toeristen, expats, zakenlieden etc. hebben allemaal geen recht op goede gezondheidszorg omdat ze migrant zijn?
Duidelijk.
Zoek anders even op wat migranten zijn.
Trotste mama van Ambar
  maandag 18 november 2024 @ 11:44:09 #242
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215615651
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2024 11:42 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]
Dus toeristen, expats, zakenlieden etc. hebben allemaal geen recht op goede gezondheidszorg omdat ze migrant zijn?
Duidelijk.
Jup, mensen alleen helpen als ze een door de mens gemaakt pasje hebben, anders lekker laten rotten. Pro-life...
  maandag 18 november 2024 @ 11:44:28 #243
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215615655
quote:

Dat het vinden dat mensen op basis van hun afkomst maar slechte basale zorg moeten krijgen gewoon al racistisch op zichzelf is.

Maar jij vind dat helemaal prima, dus dan begrijp ik dat je het geen probleem vind.
  maandag 18 november 2024 @ 11:44:33 #244
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_215615657
quote:

Dat jij dus nul respect hebt voor mensenrechten en daarop discrimineert. Jij mag wel goede zorg, jij niet want jij moet dankbaar zijn.

En mensenrechten is de fundamenten van onze maatschappij. Begin maar met dat te respecteren. De beslissing of de migranten mogen blijven mag geen invloed hebben op kwaliteit van de zorg die ze krijgen.
pi_215615664
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2024 11:40 schreef Tomatenboer het volgende:
Voor het gemak sla je mijn post met de bevindingen uit dit onderzoek maar even over:

Racisme in Nederland diepgeworteld

Een onderzoek van het "linkse" SBS 6 notabene. :P
Nee, die had ik niet gezien omdat er binnen tien minuten meteen zes a zeven andere posts staan. Iets dat helaas de norm is in POL zodra er zich users melden met perspectieven die rechts van het politieke spectrum zijn te plaatsen.

Ik kan verder niet zoveel met deze link omdat er geen studie of rapport wordt gelinkt. Er zijn tevens geen definities of methode die worden besproken. Bijvoorbeeld:
quote:
Het onderzoek toont aan dat 44 procent van de Nederlanders weleens een racistische opmerking maakt. 14 procent zegt dit erg te vinden van zichzelf, 30 procent betreurt het niet en zien geen probleem met het doen van racistische uitspraken.
Hoe definiëren zij racisme en wat is hierin een voorbeeld van een racistische opmerking?
  maandag 18 november 2024 @ 11:45:52 #246
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215615666
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2024 11:44 schreef Frozen-assassin het volgende:
De beslissing of de migranten mogen blijven mag geen invloed hebben op kwaliteit van de zorg die ze krijgen.
Dit vooral!
  maandag 18 november 2024 @ 11:47:54 #247
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215615689
quote:
14s.gif Op maandag 18 november 2024 11:45 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee, die had ik niet gezien omdat er binnen tien minuten meteen zes a zeven andere posts staan. Iets dat helaas de norm is in POL zodra er zich users melden met perspectieven die rechts van het politieke spectrum zijn te plaatsen.

Ik kan verder niet zoveel met deze link omdat er geen studie of rapport wordt gelinkt. Er zijn tevens geen definities of methode die worden besproken. Bijvoorbeeld:
[..]
Hoe definiëren zij racisme en wat is hierin een voorbeeld van een racistische opmerking?
En antisemitische opmerkingen, ben je dan een antisemiet? Of is het prima om af en toe toch antisemitische uitspraken te doen?
pi_215615690
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2024 11:42 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]
Duidelijk.
Dat zijn veelal mensen die zichzelf wel kunnen redden en ook bijdragen aan de samenleving. Toeristen zijn trouwens geen migranten. Wellicht helpt het om dus zelf nog even te kijken naar de precieze definitie van deze term.
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2024 11:47 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
En antisemitische opmerkingen, ben je dan een antisemiet? Of is het prima om af en toe toch antisemitische uitspraken te doen?
Ook hier weer: definities.

Kritiek op waar George Soros zijn geldt op uitgeeft, specifiek beleid van Israël of iets wat iemand doet die toevallig Joods is, kan prima en is geen antisemitisme. Complottheorieën over hoe Joden de wereld controleren een minderwaardig 'ras' zouden zijn, of zoals we recent hebben een heuse 'Jodenjacht' organiseren, ja dat is ongebreideld antisemitisme.
pi_215615694
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2024 11:44 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Dat jij dus nul respect hebt voor mensenrechten en daarop discrimineert. Jij mag wel goede zorg, jij niet want jij moet dankbaar zijn.

En mensenrechten is de fundamenten van onze maatschappij. Begin maar met dat te respecteren. De beslissing of de migranten mogen blijven mag geen invloed hebben op kwaliteit van de zorg die ze krijgen.
Mensen die zo makkelijk denken over mensenrechten begrijpen ook niet dat dit ooit hen zelf zal bijten.

Hoe gaat die quote ook alweer? "Eerst kwamen ze voor alle buitenlanders, en ik zei niks, want ik was geen buitenlander. Toen kwamen ze voor alle linksgekkies, en ik zei niks, want ik ben geen linksgekkie. Daarna kwamen ze voor alle onrendabelen, en ik zei niks, want ik ben geen onrendabele...
Toen kwamen ze voor mij, en was er niemand meer om nog voor mijn rechten op te komen..."

Of iets van die strekking. :)
pi_215615732
quote:
14s.gif Op maandag 18 november 2024 11:45 schreef HowardRoark het volgende:
Het onderzoek toont aan dat 44 procent van de Nederlanders weleens een racistische opmerking maakt. 14 procent zegt dit erg te vinden van zichzelf, 30 procent betreurt het niet en zien geen probleem met het doen van racistische uitspraken.
"Een racisitische opmerking", daar valt dus ook al onder als mijn vriendin tegen me zegt dat ze niet écht Pakistaans gekookt heeft voor mij als blanke, of iets van dien aard. Get a grip.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_215615750
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2024 11:54 schreef nostra het volgende:

[..]
"Een racisitische opmerking", daar valt dus ook al onder als mijn vriendin tegen me zegt dat ze niet écht Pakistaans gekookt heeft voor mij als blanke, of iets van dien aard. Get a grip.
Meh, ben ook geen liefhebber van gekookt geitenvlees eigenlijk.
  maandag 18 november 2024 @ 11:56:53 #252
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215615754
Natuurlijk heeft Nederland een racismeprobleem én een diep racistische geschiedenis.

Wanneer je op World Values Survey kijkt dan zegt 5.4% van de Nederlanders dat ze niet "een ander ras" als buren willen hebben. Wanneer ze kunnen kiezen uit een lijst met o.a. drugsverslaafden, zedendelinquenten erop als de andere opties.
https://www.worldvaluessurvey.org/WVSOnline.jsp

Ter vergelijking (België ontbreekt):

Duitsland: 3.8%
Frankrijk: 3.7%
Denemarken: 3.1%
VS: 3.0%
VK: 1.7%
Zweden: 1.0%

Ook zegt 17.7% van de Nederlanders sowieso niet naast migranten te willen wonen.

Frankrijk: 9.8%
Denemarken: 9.5%
VS: 8.0%
VK: 5.4%
Duitsland: 5.3%
Zweden: 3.0%

Dus ja, 25 jaar rechtse dominantie heeft zijn sporen achter gelaten.

Natuurlijk kun je prima beargumenteren dat mensen niet naast een Polenhotel willen wonen, maar dan kom je alweer op het punt dat rechtse politiek dit soort verdeeldheid en vooroordelen bewust in stand houdt. Nu komen ze met het plan van 'doorstroomlocaties'. Het houdt de segregatie en stigmatisering in stand.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215615757
quote:
6s.gif Op maandag 18 november 2024 11:56 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Meh, ben ook geen liefhebber van gekookt geitenvlees eigenlijk.
Curry's _O_
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_215615761
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2024 11:57 schreef nostra het volgende:

[..]
Curry's _O_
_O_
  maandag 18 november 2024 @ 11:59:44 #255
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215615781
quote:
4s.gif Op maandag 18 november 2024 11:56 schreef Klopkoek het volgende:
Natuurlijk heeft Nederland een racismeprobleem én een diep racistische geschiedenis.

Wanneer je op World Values Survey kijkt dan zegt 5.4% van de Nederlanders dat ze niet "een ander ras" als buren willen hebben. Wanneer ze kunnen kiezen uit een lijst met o.a. drugsverslaafden, zedendelinquenten erop als de andere opties.

Ook zegt 17.7% van de Nederlanders sowieso niet naast migranten te willen wonen.

Natuurlijk kun je prima beargumenteren dat mensen niet naast een Polenhotel willen wonen, maar dan kom je alweer op het punt dat rechtse politiek dit soort verdeeldheid en vooroordelen bewust in stand houdt. Nu komen ze met het plan van 'doorstroomlocaties'. Het houdt de segregatie en stigmatisering in stand.
Dit artikel!
https://decorrespondent.n(...)b0-0e42-8f8bf1f667af
Deuger, Woke & Gutmensch
  maandag 18 november 2024 @ 12:05:22 #256
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215615843
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2024 11:48 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Mensen die zo makkelijk denken over mensenrechten begrijpen ook niet dat dit ooit hen zelf zal bijten.

Hoe gaat die quote ook alweer? "Eerst kwamen ze voor alle buitenlanders, en ik zei niks, want ik was geen buitenlander. Toen kwamen ze voor alle linksgekkies, en ik zei niks, want ik ben geen linksgekkie. Daarna kwamen ze voor alle onrendabelen, en ik zei niks, want ik ben geen onrendabele...
Toen kwamen ze voor mij, en was er niemand meer om nog voor mijn rechten op te komen..."

Of iets van die strekking. :)
Mensen die keihard antisemitisme zitten te brullen zijn dezelfden als de ontkenners van racisme in Nederland.

Dat is natuurlijk onzinnig. Het zijn loten van dezelfde stam en hetzelfde sentiment en drijfveer zit er achter. Gisteren had Wilders een fijne ontmoeting met Bardella uit Frankrijk: een antisemiet en Holocaust ontkenner.

"Trap er niet in". Nederland is ten opzichte van de vier buurlanden wel degelijk behoorlijk racistisch (geworden).
Deuger, Woke & Gutmensch
  maandag 18 november 2024 @ 12:06:32 #257
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215615856
Sowieso, als die mensen nu goede zorg krijgen op het moment dat ze op het punt staan te bevallen, hoe is dat in hemelsnaam een probleem en waarom lijken mensen te denken dat wij persoonlijk iets tekort komen als zoiets gewoon goed geregeld wordt. Waar zit het je in godsnaam in de weg?

kortom: het gaat om de mensen en dat zij geen goede zorg wordt gegund.
pi_215615865
quote:
4s.gif Op maandag 18 november 2024 11:56 schreef Klopkoek het volgende:

Migranten zijn geen ander 'ras' dan Nederlanders. Dit naast het feit dat 'rassen' natuurlijk helemaal niet bestaan.

Deze houding zou je wellicht als 'xenofoob' kunnen bestempelen, niet als racistisch. Ik denk trouwens ook dat er goede redenen kunnen zijn om niet naast migranten te willen wonen. Het naar de eigen cultuur trekken is mens eigen en vindt je overal. Juist de opmerkelijke zucht voor multiculturalisme zoals we in bepaalde kringen in het Westen zien, is relatief nieuw.
  maandag 18 november 2024 @ 12:07:41 #259
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_215615866
quote:
14s.gif Op maandag 18 november 2024 11:48 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat zijn veelal mensen die zichzelf wel kunnen redden en ook bijdragen aan de samenleving. Toeristen zijn trouwens geen migranten. Wellicht helpt het om dus zelf nog even te kijken naar de precieze definitie van deze term.

quote:
reflecting the common lay understanding of a person who moves away from his or her place of usual residence, whether within a country or across an international border, temporarily or permanently, and for a variety of reasons.
https://www.iom.int/who-migrant-0

Dus wel zeker een toerist.
Trotste mama van Ambar
  maandag 18 november 2024 @ 12:08:09 #260
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215615869
quote:
14s.gif Op maandag 18 november 2024 12:07 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Migranten zijn geen ander 'ras' dan Nederlanders. Dit naast het feit dat 'rassen' natuurlijk helemaal niet bestaan.

Deze houding zou je wellicht als 'xenofoob' kunnen bestempelen, niet als racistisch. Ik denk trouwens ook dat er goede redenen kunnen zijn om niet naast migranten te willen wonen. Het naar de eigen cultuur trekken is mens eigen en vindt je overal. Juist de opmerkelijke zucht voor multiculturalisme zoals we in bepaalde kringen in het Westen zien, is relatief nieuw.
Xenofoob. (volgens eigen bewoording)
pi_215615887
quote:

[..]

Die "goede redenen om niet naast migranten te willen wonen" komen meestal van mensen uit een dorp waar ze nog nooit een migrant hebben gezien en Pietje al een buitenstaander is omdat zijn ouders niet uit het dorp komen, is mijn ervaring.

Mensen met een migratie achtergrond zijn niet bovengemiddeld vaak een vervelende buur, ook dat is mijn ervaring.
  maandag 18 november 2024 @ 12:11:11 #262
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_215615892
quote:

[..]

Als jij uberhaupt het bestaan van 'rassen' al ontkent dan is het onmogelijk om hierover te discussieren... Dan ga je ook nooit racisme erkennen want dat kan dan nooit bestaan in jouw ogen.
pi_215615899
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2024 12:07 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]
[..]
https://www.iom.int/who-migrant-0

Dus wel zeker een toerist.
quote:
reflecting the common lay understanding of a person who moves away from his or her place of usual residence, whether within a country or across an international border, temporarily or permanently, and for a variety of reasons.
Dit duidt in dit geval op een (tijdelijke) verhuizing. Geen vakantie.

Dat sluit ook al bij de gangbare definitie:
quote:
mi·grant (de; m/v/x; meervoud: migranten)
1
iem. die naar een andere streek of ander land verhuist

Bron
Als jij een weekend Amsterdam of Berlijn doet, migreer je namelijk niet naar Amsterdam of Berlijn. Je bezoekt (voor je plezier) de stad voor een paar dagen.
  maandag 18 november 2024 @ 12:13:50 #264
66444 Lord_Vetinari
pi_215615911
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2024 12:11 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Als jij uberhaupt het bestaan van 'rassen' al ontkent dan is het onmogelijk om hierover te discussieren... Dan ga je ook nooit racisme erkennen want dat kan dan nooit bestaan in jouw ogen.
Er is maar 1 ras: het menselijk ras. Met variaties in huidskleur als gevolg van natuurlijke omstandigheden zoals zon-intensiteit, temperatuur etc.
  maandag 18 november 2024 @ 12:14:16 #265
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215615913
quote:

[..]
Nee, het is geen racisme zegt ie zelf, maar xenofobisch. Een stuk beter natuurlijk.
  maandag 18 november 2024 @ 12:14:52 #266
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215615916
quote:
14s.gif Op maandag 18 november 2024 12:12 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
[..]
Dit duidt in dit geval op een (tijdelijke) verhuizing. Geen vakantie.

Dat sluit ook al bij de gangbare definitie:
[..]
Als jij een weekend Amsterdam of Berlijn doet, migreer je namelijk niet naar Amsterdam of Berlijn. Je bezoekt (voor je plezier) de stad voor een paar dagen.
Waar woont een migrant die hier onderdak heeft gekregen?
pi_215615923
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2024 12:06 schreef Vis1980 het volgende:
Sowieso, als die mensen nu goede zorg krijgen op het moment dat ze op het punt staan te bevallen, hoe is dat in hemelsnaam een probleem en waarom lijken mensen te denken dat wij persoonlijk iets tekort komen als zoiets gewoon goed geregeld wordt. Waar zit het je in godsnaam in de weg?

kortom: het gaat om de mensen en dat zij geen goede zorg wordt gegund.
En dit is het hele punt. Ik hoop dat letterlijk iedereen in Nederland de best mogelijke zorg krijgt (en ja, onder mogelijk valt ook het bedrag op de begroting) en dat er wat dat betreft geen onderscheid wordt gemaakt tussen personen. Of het nu Willem H. in de gevangenis is of elke andere willekeurige inwoner. En ja, een asielzoeker is ook een inwoner van Nederland, hij of zij woont hier.
  maandag 18 november 2024 @ 12:18:28 #268
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215615939
quote:

[..]
Wat dus alleen maar verder betekent dat mensen racisten zijn wanneer ze dan tóch zeggen niet naast een ander ras te willen wonen. Dat menselijke rassen in de wetenschap niet bestaan is alleen maar minutie voor de these 'Nederlanders zijn racisten'.

quote:
Onzin. Steden als Wenen zijn al heel lang multicultureel én welvarend geweest (én kneiterlinks ja). Lees maar eens dat boek van Stefan Zweig.

Nederland heeft een geschiedenis van (levensbeschouwelijke) apartheid. Het begrip 'eigen cultuur' staat niet vast, is voor verandering vatbaar en kan verschillende mensen omvatten. In de tijd van de verzuiling was de Katholieke Fransman wel eigen cultuur en de medelander uit het Noorden niet.

Dat 18% van de Nederlanders sowieso niet naast migranten willen wonen is vrij hoog, en meer dan twee keer zo hoog als de omringende landen en buurlanden. Kun je wel mooi smoesjes en vergoelijking omheen verzinnen maar dat is dus wel degelijk een racisme probleem. Wat 'rechts' ook niet gaat oplossen om dat weg te nemen.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215615945
quote:

[..]
'Rassen' bestaan inderdaad niet en zijn een sociaal construct. Dat wil zeggen een verzinsel van de mens, op basis van zulke verzinsels kan er gediscrimineerd worden en dat is in zulke specifieke gevallen dan ook racisme. Racisme bestaat dus wel.

Maar dat maakt het niet zo dat er daarom ook daadwerkelijk een kern van waarheid in dat gedachtegoed zit. Blanke en zwarte mensen (om een voorbeeld te geven) zijn namelijk geen verschillende 'rassen' aan mensen. Zo werkt het niet.

Als jij wel echt zou geloven in het bestaan van 'rassen' ben je een raciaal essentialist, en dat is niet iets om trots op te zijn.
  maandag 18 november 2024 @ 12:23:36 #270
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215615981
quote:
14s.gif Op maandag 18 november 2024 12:18 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
'Rassen' bestaan inderdaad niet en zijn een sociaal construct. Dat wil zeggen een verzinsel van de mens, op basis van zulke verzinsels kan er gediscrimineerd worden en dat is in zulke specifieke gevallen dan ook racisme. Racisme bestaat dus wel.

Maar dat maakt het niet zo dat er daarom ook daadwerkelijk een kern van waarheid in dat gedachtegoed zit. Blanke en zwarte mensen (om een voorbeeld te geven) zijn namelijk geen verschillende 'rassen' aan mensen. Zo werkt het niet.

Als jij wel echt zou geloven in het bestaan van 'rassen' ben je een raciaal essentialist, en dat is niet iets om trots op te zijn.
Dus zijn mensen racisten wanneer ze dan tóch zeggen niet naast een ander ras te willen wonen (geselecteerd uit een lijst waar ook andere groepen zoals zedendelinquenten op staan). Een veel hoger percentage dan de buurlanden, en ook flink hoger dan de Verenigde Staten.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215615987
quote:
1s.gif Op maandag 18 november 2024 12:18 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Wat dus alleen maar verder betekent dat mensen racisten zijn wanneer ze dan tóch zeggen niet naast een ander ras te willen wonen. Dat menselijke rassen in de wetenschap niet bestaan is alleen maar minutie voor de these 'Nederlanders zijn racisten'.
[..]
Onzin. Steden als Wenen zijn al heel lang multicultureel én welvarend geweest (én kneiterlinks ja). Lees maar eens dat boek van Stefan Zweig.

Nederland heeft een geschiedenis van (levensbeschouwelijke) apartheid. Het begrip 'eigen cultuur' staat niet vast, is voor verandering vatbaar en kan verschillende mensen omvatten. In de tijd van de verzuiling was de Katholieke Fransman wel eigen cultuur en de medelander uit het Noorden niet.
Welke culturen gaat het hier precies over?
quote:
1s.gif Op maandag 18 november 2024 12:18 schreef Klopkoek het volgende:
Dat 18% van de Nederlanders sowieso niet naast migranten willen wonen is vrij hoog, en meer dan twee keer zo hoog als de omringende landen en buurlanden. Kun je wel mooi smoesjes en vergoelijking omheen verzinnen maar dat is dus wel degelijk een racisme probleem. Wat 'rechts' ook niet gaat oplossen om dat weg te nemen.
Nee, niet naast een migrant willen wonen heeft niets te maken met racisme. Zoals ik al zei is 'xenofoob' een betere term, dit dus naast het feit dat er gegronde redenen kunnen zijn om dit niet te willen.
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2024 12:23 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Dus zijn mensen racisten wanneer ze dan tóch zeggen niet naast een ander ras te willen wonen (geselecteerd uit een lijst waar ook andere groepen zoals zedendelinquenten op staan). Een veel hoger percentage dan de buurlanden, en ook flink hoger dan de Verenigde Staten.
Nogmaals: migranten zijn geen ander ras mens.
pi_215616023
quote:
14s.gif Op maandag 18 november 2024 12:24 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Nee, niet naast een migrant willen wonen heeft niets te maken met racisme. Zoals ik al zei is 'xenofoob' een betere term, dit dus naast het feit dat er gegronde redenen kunnen zijn om dit niet te willen.
[..]
Nogmaals: migranten zijn geen ander ras mens.
Jawel, ze willen er uit racistische overwegingen niet naast wonen. Omdat er geen rassen bestaan, bestaat racisme niet plotseling niet meer. Dit is echt gewoon puur racisme.

Bij xenofoob zouden ze ook moeite hebben met een Nederlander uit een ander deel van het land, dat is niet het geval.
pi_215616060
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2024 12:29 schreef Hanca het volgende:
Bij xenofoob zouden ze ook moeite hebben met een Nederlander uit een ander deel van het land, dat is niet het geval.
Mja, succes met je welkom geheten voelen als stadse op het platteland of op Urk.
Friedman on Donahue
pi_215616131
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2024 12:32 schreef nostra het volgende:

[..]
Mja, succes met je welkom geheten voelen als stadse op het platteland of op Urk.
Dat is wat anders dan ze niet als buren willen. Dat je lang een buitenstaander kunt blijven klopt.
pi_215616199
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2024 12:39 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat is wat anders dan ze niet als buren willen. Dat je lang een buitenstaander kunt blijven klopt.
Die mensen hebben voorkeur om samen te leven met een homogene groep.
Ik vind sommige mensen de lat wel behoorlijk laag om iemand als racist te bestempelen.
Hell To The Liars
  maandag 18 november 2024 @ 12:50:31 #276
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215616226
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2024 12:39 schreef Hanca het volgende:

[..]
Als je naar het verhuissaldo kijkt dan zie je vele stadsmensen de trek naar het platteland maken.

En niet elke gemeente is als Urk natuurlijk.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215616236
https://www.ad.nl/politie(...)-te-werken~a26bb1f6/

De incompetentie van Marjolein Faber krijgt weer een nieuw hoofdstuk
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_215616246
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2024 12:47 schreef Droopie het volgende:

[..]
Die mensen hebben voorkeur om samen te leven met een homogene groep.
Ik vind sommige mensen de lat wel behoorlijk laag om iemand als racist te bestempelen.
Als je minder graag mensen vanwege hun afkomst in je omgeving hebt, ben je inderdaad gewoon een racist. Die lat ligt niet laag, maar op zijn plek.
pi_215616254
quote:
10s.gif Op maandag 18 november 2024 12:52 schreef TheVulture het volgende:

Dit snap ik dus echt niet he, je hebt mensen die dragen wat bij aan een kabinet en je heb mensen die breken wat af. Schop dat soort mensen er gewoon uit.
Hell To The Liars
  maandag 18 november 2024 @ 12:55:00 #280
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_215616260
quote:

Wat kinderachtig.
Trotste mama van Ambar
pi_215616262
quote:

Ze hadden zo'n schitterende kans vorige week om haar eruit te gooien, zelfs PVV moet toch inzien dat zij het kabinet en de PVV schade toebrengt met haar incompetentie?
  maandag 18 november 2024 @ 12:56:43 #282
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_215616272
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2024 12:55 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ze hadden zo'n schitterende kans vorige week om haar eruit te gooien, zelfs PVV moet toch inzien dat zij het kabinet en de PVV schade toebrengt met haar incompetentie?
Het enige doel van de PVV is om zelf zo incompetent mogelijk te zijn, maar het te laten lijken of het de schuld is van alle andere partijen en het liefst het meeste van 'links'.
Trotste mama van Ambar
pi_215616284
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2024 12:56 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]
Het enige doel van de PVV is om zelf zo incompetent mogelijk te zijn, maar het te laten lijken of het de schuld is van alle andere partijen en het liefst het meeste van 'links'.
Maar dat mislukt toch met Faber? Als je de schuld wil geven aan andere partijen moet het wel lijken alsof je wat doet en bij Faber prikt iedereen daar doorheen. Zelfs iemand die enorm voor dit kabinet is die ik afgelopen week sprak zei dat Faber zo snel mogelijk weg moet.
pi_215616302
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2024 12:58 schreef Hanca het volgende:

[..]
Maar dat mislukt toch met Faber? Als je de schuld wil geven aan andere partijen moet het wel lijken alsof je wat doet en bij Faber prikt iedereen daar doorheen. Zelfs iemand die enorm voor dit kabinet is die ik afgelopen week sprak zei dat Faber zo snel mogelijk weg moet.
Laat Faber dan nog maar lekker een lange tijd zitten en spartelen. Dat zou gek genoeg op de lange termijn het beste zijn voor het land.
pi_215616309
Racisme bestaat niet, aldus een verdediger van racisten.

Ok joh.
"Pools are perfect for holding water"
  maandag 18 november 2024 @ 13:01:29 #286
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_215616310
quote:

[..]
Ze geven het wel een spin. En voor de achterban is het nu toch ook wel een beetje: ja ik zou ook niet met Halsema en consorten willen samenwerken.
Trotste mama van Ambar
  maandag 18 november 2024 @ 13:01:56 #287
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_215616312
quote:

[..]
Ik heb eigenlijk alleen op dit forum gelezen dat Faber gewoon iemand is met een uitstekend gedachtengoed die slechts door de rest tegengewerkt wordt. Maar dat was dan ook een verschrikkelijk amusante user.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_215616319
quote:

[..]
PVV-ers zijn blij met Faber. Enige tegenslagen komen door de oppositie. En antisemitisme een genetische eigenschap noemen is niet racistisch, aldus de Faber-fans.
pi_215616343
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2024 13:01 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]
Ze geven het wel een spin. En voor de achterban is het nu toch ook wel een beetje: ja ik zou ook niet met Halsema en consorten willen samenwerken.
Dat is inderdaad de kaart die wel weer getrokken zal worden. Dat deze woordvoerder eigenlijk voor zo ongeveer alle partijen van centrum-rechts tot links heeft gewerkt benoemen ze waarschijnlijk niet :P
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  maandag 18 november 2024 @ 13:07:35 #290
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_215616355
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2024 13:06 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Dat is inderdaad de kaart die wel weer getrokken zal worden. Dat deze woordvoerder eigenlijk voor zo ongeveer alle partijen van centrum-rechts tot links heeft gewerkt benoemen ze waarschijnlijk niet :P
Zo ver komen ze waarschijnlijk niet eens.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 18 november 2024 @ 13:08:15 #291
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_215616359
Na Kaag is de aanval ingezet op Halsema, dus maakt niet uit wat ze doet of met wie ze samenwerkt.
Trotste mama van Ambar
pi_215616375
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2024 13:03 schreef probeer het volgende:

[..]
PVV-ers zijn blij met Faber.
Dat is dus niet wat ik opvang, al heb ik weinig PVVers in mijn opgeving.
pi_215616384
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2024 13:11 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat is dus niet wat ik opvang, al heb ik weinig PVVers in mijn opgeving.
Ik ook niet. Maar op dit forum zijn ze haar aardig aan het verdedigen.
pi_215616409
quote:

[..]
wat nogal moeilijk is omdat het laatste linkse beleid 20 jaar of langer geleden is geweest
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  maandag 18 november 2024 @ 13:17:50 #295
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_215616421
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2024 13:12 schreef probeer het volgende:

[..]
Ik ook niet. Maar op dit forum zijn ze haar aardig aan het verdedigen.
Ik heb niet de indruk dat de goegemeente in NWS daadwerkelijk een poging onderneemt om serieuze politiek te volgen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_215616450
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2024 13:17 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ik heb niet de indruk dat de goegemeente in NWS daadwerkelijk een poging onderneemt om serieuze politiek te volgen.
Duh.

Maar dat betekent niet dat ze haar niet vlijtig verdedigen elke keer dat ze in een NWS artikel genoemd wordt. En vergeet niet; voor PVV maatstaven zijn die lui in NWS zeer politiek geëngageerd.
  maandag 18 november 2024 @ 13:23:30 #297
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215616462
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2024 12:55 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]
Wat kinderachtig.
quote:
Het ministerie van Asiel en Migratie bevestigt dat er ‘is teruggekomen van een eerder besluit om deze interim-woordvoerder in dienst te nemen’. ,,De oorzaak daarvan ligt volledig buiten deze interim-woordvoerder”, laat het hoofd woordvoering van het ministerie weten. ,,Wij hebben geen enkele twijfel over haar professionaliteit en kunde.” Waarom de woordvoerder niet welkom is, wil het ministerie niet zeggen.
Het gaat wel wat verder dan kinderachtig.
  maandag 18 november 2024 @ 13:24:31 #298
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215616469
quote:

[..]
Eerlijk is eerlijk, de rechtsstaat en de grondwet, dat zijn ook linkse hobby's.
  maandag 18 november 2024 @ 13:25:25 #299
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_215616476
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2024 13:15 schreef Sabata het volgende:

[..]
wat nogal moeilijk is omdat het laatste linkse beleid 20 jaar of langer geleden is geweest
Alles is de schuld van links. Zelfs de VVD zegt dat alle de afgelopen jaren gefaald is door links.
Maar je moet ook geen feiten verwachten van mensen die zeggen dat alles de schuld is van links
Trotste mama van Ambar
  maandag 18 november 2024 @ 13:25:32 #300
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_215616478
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2024 13:24 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Eerlijk is eerlijk, de rechtsstaat en de grondwet, dat zijn ook linkse hobby's.
Vergeet het onderwijs niet.
VBL SC influencer
Left, right, behind
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')