abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215608853
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 14:31 schreef musicmaker92 het volgende:

[..]
Leuk, maar dit is anekdotisch bewijs, het zijn enkel jouw ervaringen. Laten we even de cijfers van het CBS erbij pakken over verdachten van misdrijven:

Verdachten per 10.000 inwoners:
Autochtoon Nederlandse achtergrond: 61
Marokkaanse achtergrond: 295
Turkse achtergrond: 161
Syrische achtergrond: 191
Somalische achtergrond: 344
Irakese achtergrond: 196

Marokkanen worden bijna 5 keer vaker verdacht van een misdrijf vergeleken met autochtone Nederlanders. Somaliërs 5,6 maal zo vaak en Syriërs inmiddels ook al ruim 3 keer oververtegenwoordigd.

Bekijk de hele lijst gerust even zelf en zie vooral de grote verschillen tussen Westerse en Niet-Westerse migranten qua criminaliteit.
Als het enkel geslacht of leeftijd is, dan zouden we deze verschillen tussen nationaliteiten niet zien.

https://www.cbs.nl/nl-nl/cijfers/detail/81959NED
Institutioneel racisme in combinatie met etnisch profileren. Beide overigens een feit en bevestigd door voorgaande kabinetten.
pi_215608989
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 14:22 schreef Droopie het volgende:

[..]
Het is ook een beetje wat je erin wilt zoeken en eruit wilt hopen.
Stel er zijn racistische zaken geroepen, dat is blijkbaar niet strafbaar.
Wat willen we er dan mee bereiken? Foei roepen tijdens een spoeddebat.
Zeggen dat de PVV racistisch is, terwijl iedereen zijn stelling over deze partij al lang en breed bepaald heeft?

Zoals Mirjam Bikker zou zeggen: hup, eindelijk een keer aan de slag
Ik geloof dat het belangrijk is dat we de feiten kennen. Als er racisten in de regering zitten en de partijen liegen daarover kán de kiezer ze daarop afrekenen. Als het allemaal in de doofpot wordt gestopt is dat wat mij betreft anti-democratisch. Als iedereen zijn mening over PVV toch al vast hebben staan waarom dan niet openbaren wat ze zeiden.

Aan de slag gaan ze in geen geval. De hele politieke strategie is om niks te doen behalve polariseren en alle beslissingen op de lange baan gooien. Op asiel gebeurt er niks, wat betreft landbouw gebeurt er niks, de zorg met Agema is ook duidelijk geen plan voor etcetera. Ze roepen gewoon bij alles innovatie heeft de toekomst en dan is het wel goed zo.

Een debat over de crisis die geen crisis was komt er sowieso. Ik snap niet waarom men zo krampachtig probeert vol te houden dat zo'n debat erbij gebaat is dat er geen feiten liggen en het een wellus nietus spelletje blijft. Dat is toch juist hoe er nooit enige voortgang geboekt wordt.

Daarbij voor de regering is het toch ook een buitenkansje om het wantrouwen weg te nemen. Ik als criticaster zal toch flink mijn ongelijk moeten toegeven als er blijkbaar niks mis is mochten de notulen openbaar zijn. Het allemaal achter gesloten deuren laten is dan weer slecht voor het vertrouwen, iets waar het kabinet zelf zei aan te willen werken.
pi_215608998
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 14:48 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Institutioneel racisme in combinatie met etnisch profileren. Beide overigens een feit en bevestigd door voorgaande kabinetten.
En dit is dus een voorbeeld van het probleem ontkennen. En straks weer verontwaardigd zijn als Wilders (die óók geen oplossingen heeft, maar het probleem tenminste erkent) de volgende verkiezingen ook wint.

Overigens: een groot deel van de overlast komt niet terug in de cijfers omdat er geen aangifte van wordt gedaan. Dat is immers volkomen zinloos; er wordt toch niet opgetreden.
Bedreigd op straat door een groep scootertuig? Hangtuig op je galerij? Wat denk je dat de politie daaraan kan doen? Niets.
pi_215609023
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 15:03 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ik geloof dat het belangrijk is dat we de feiten kennen. Als er racisten in de regering zitten en de partijen liegen daarover kán de kiezer ze daarop afrekenen. Als het allemaal in de doofpot wordt gestopt is dat wat mij betreft anti-democratisch. Als iedereen zijn mening over PVV toch al vast hebben staan waarom dan niet openbaren wat ze zeiden.

Aan de slag gaan ze in geen geval. De hele politieke strategie is om niks te doen behalve polariseren en alle beslissingen op de lange baan gooien. Op asiel gebeurt er niks, wat betreft landbouw gebeurt er niks, de zorg met Agema is ook duidelijk geen plan voor etcetera. Ze roepen gewoon bij alles innovatie heeft de toekomst en dan is het wel goed zo.

Een debat over de crisis die geen crisis was komt er sowieso. Ik snap niet waarom men zo krampachtig probeert vol te houden dat zo'n debat erbij gebaat is dat er geen feiten liggen en het een wellus nietus spelletje blijft. Dat is toch juist hoe er nooit enige voortgang geboekt wordt.

Daarbij voor de regering is het toch ook een buitenkansje om het wantrouwen weg te nemen. Ik als criticaster zal toch flink mijn ongelijk moeten toegeven als er blijkbaar niks mis is mochten de notulen openbaar zijn. Het allemaal achter gesloten deuren laten is dan weer slecht voor het vertrouwen, iets waar het kabinet zelf zei aan te willen werken.
De kans is groot dat helemaal niet in de notulen staat wat er letterlijk gezegd is. En dan blijft de onzekerheid.
pi_215609068
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 15:04 schreef JaxStrumleyII het volgende:

[..]
En dit is dus een voorbeeld van het probleem ontkennen. En straks weer verontwaardigd zijn als Wilders (die óók geen oplossingen heeft, maar het probleem tenminste erkent) de volgende verkiezingen ook wint.

Overigens: een groot deel van de overlast komt niet terug in de cijfers omdat er geen aangifte van wordt gedaan. Dat is immers volkomen zinloos; er wordt toch niet opgetreden.
Bedreigd op straat door een groep scootertuig? Hangtuig op je galerij? Wat denk je dat de politie daaraan kan doen? Niets.
Wie ontkent de problematiek eigenlijk?
En waarom is het erkennen van de aanwezigheid van racisme het ontkennen van problemen?
pi_215609075
quote:

[..]

Jij wil dat weten. Vanwege je eigen gelijk. Dat het je bevestigt.

Want wie het allemaal niet racistisch vindt, ziet ook zijn eigen gelijk erin. En wie het wel racistisch vindt ook.

Verders dient het geen enkel doel.
Die mensen moeten gewoon voluit kunnen spreken. Straks hebben ze het over hoe om te gaan met inmenging van Israël en dan moet het ook openbaar. Dit moet je gewoon niet willen.
  zondag 17 november 2024 @ 15:15:15 #8
402274 Cruzinats
abschiebehauptmeister
pi_215609090
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 14:48 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Waarom hebben Japanners en Chinezen dan geen last van dat institutionele racisme? Polen scoort trouwens ook hoog met 165 verdachten per 10k inwoners. Hoe worden die precies etnisch geprofileerd door de politie volgens jou?
pi_215609121
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 15:07 schreef JaxStrumleyII het volgende:

[..]
De kans is groot dat helemaal niet in de notulen staat wat er letterlijk gezegd is. En dan blijft de onzekerheid.
nou, ik heb toevallig gisteren gelezen hoe doe notulen werken, dat is onafhankelijk en aan zoveel eisen gebonden, daar kan je niet opeens zaken weghouden 🤣

En de lachende smiley is omdat ik niet wist hoe dat werkte en ik echt verbijsterd was hoe dat ging op een positieve manier.
Hell To The Liars
pi_215609137
quote:

[..]
Eens, we hebben wel eens de notulen (deels) gekregen, onder andere rondom het sensibiliseren van Omtzigt, en dan heb je geen woordelijk verslag. Zo'n notulist schrijft zo'n random opmerking echt niet op.

Zie hier: https://www.rijksoverheid(...)en-ministerraad-2019
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zondag 17 november 2024 @ 15:21:56 #11
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215609144
quote:
10s.gif Op zondag 17 november 2024 15:15 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
Waarom hebben Japanners en Chinezen dan geen last van dat institutionele racisme?
Dat is langzaam wel de realiteit, omdat de Chinezen en de Chinese overheid steeds meer worden geproblematiseerd. Tot Confuciaanse cursussen aan toe. Natuurlijk zijn de zorgen om China terecht maar de wijze waarop rechts Nederland hier invulling aan geeft kun je prima institutioneel racisme noemen.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_215609162
quote:

[..]

De kiezer mag het kiezen aan de hand van campagnes, gevoerd beleid en andere openbare zaken.

Wij kiezen 150 mensen om zaken voor ons te regelen, en soms is het maar beter dat we er ons niet allemaal mee bemoeien.

En laten we eerlijk zijn, niemand gaat van mening veranderen als er notulen boven water komen.

PVV is racistisch of PVV is niet racistisch.
Hell To The Liars
pi_215609172
quote:

[..]
Waarom hebben Japanners en Chinezen dan geen last van dat institutionele racisme? Polen scoort trouwens ook hoog met 165 verdachten per 10k inwoners. Hoe worden die precies etnisch geprofileerd door de politie volgens jou?
Ook bij bijvoorbeeld de Chinese gemeenschap wordt die problematiek wel degelijk ervaren.
pi_215609177
quote:
1s.gif Op zondag 17 november 2024 15:13 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Jij wil dat weten. Vanwege je eigen gelijk. Dat het je bevestigt.

Want wie het allemaal niet racistisch vindt, ziet ook zijn eigen gelijk erin. En wie het wel racistisch vindt ook.

Verders dient het geen enkel doel.
Die mensen moeten gewoon voluit kunnen spreken. Straks hebben ze het over hoe om te gaan met inmenging van Israël en dan moet het ook openbaar. Dit moet je gewoon niet willen.
Nee ik wil het weten omdat feiten ertoe doen voor mij. Vrijwel de gehele oppositie vraagt er ook om, omdat het nogal een verschil is of je onderhandelt met een kabinet dat ter goede wil is. Of met een bende racisten en leugenaars.
Waarom mogen wij kiezers niet weten hoe het met de inmenging door Israel gaat? Toch bijzonder dat mensen zo graag achterkamertjes politiek zien. Feitenvrije politiek. Dat iedereen er in ziet wat ze willen is uiteraard maar in zeer beperkte mate waar. Als iemand in het kabinet zegt alle zwarte mensen zijn minderwaardig denk ik dat ook de meeste PVV'ers daar heus wel racisme in zullen zien. De feiten doen ertoe, de mensen die angstvallig tegen openbaring zijn proberen een rare spagaat. Waar aan de ene kant het niks uitmaakt wat er gezegd wordt maar tegelijkertijd alles wat er gezegd wordt zo hoogstgevoelig is dat het het daglicht niet kan verdragen.
Wat je niet moet willen is politici die nooit de waarheid vertellen. Wat heeft stemmen dan uberhaupt nog voor zin.

quote:

[..]
Ok, dus geen goede reden om het achter te houden.
  zondag 17 november 2024 @ 15:28:29 #15
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215609188
quote:

[..]

Je negeert gewoon alles wat anderen in het vorige draadje hier over hebben gezegd. Lees dat even terug.

Daarnaast, wanneer je het GL-PVDA verkiezingsprogramma bekijkt kun je moeilijk zeggen dat daar het probleem van geciviliseerd samenleven wordt genegeerd. Er staat genoeg in over inburgeringscursussen, integratie en zo verder.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_215609212
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 15:24 schreef Droopie het volgende:

[..]
De kiezer mag het kiezen aan de hand van campagnes, gevoerd beleid en andere openbare zaken.

Wij kiezen 150 mensen om zaken voor ons te regelen, en soms is het maar beter dat we er ons niet allemaal mee bemoeien.

En laten we eerlijk zijn, niemand gaat van mening veranderen als er notulen boven water komen.

PVV is racistisch of PVV is niet racistisch.
Rare suggestie dat de werkelijkheid niks uitmaakt voor de kiezer. Van de 150 mensen die het regelen kan er zomaar een meerderheid voor openbaarheid zijn. Die notulen kunnen ook gewoon openbare informatie worden gemaakt. Meer informatie leid over het algemeen tot betere keuzes.
pi_215609287
quote:

[..]
Waarom hebben Japanners of Chinezen geen last van institutioneel racisme. Wat een bizarre claim.
pi_215609291
mee eens met de topic titel
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_215609295
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 15:30 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Rare suggestie dat de werkelijkheid niks uitmaakt voor de kiezer. Van de 150 mensen die het regelen kan er zomaar een meerderheid voor openbaarheid zijn. Die notulen kunnen ook gewoon openbare informatie worden gemaakt. Meer informatie leid over het algemeen tot betere keuzes.
Vind je dan ook dat dit kabinet oude notulen openbaar mag maken die staatsgeheim zijn?
Je schept een precedent ermee he.
Dan kan een rechtse meerderheid allemaal linkse besluiten gaan openbaren uit het verleden.
Krijg je hele, hele nare situaties van.

Het volk moet niet alles willen weten, kan ik er voorbeelden bij gaan halen, maar dat voegt weinig toe.
Hell To The Liars
pi_215609321
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 15:42 schreef Droopie het volgende:

[..]
Vind je dan ook dat dit kabinet oude notulen openbaar mag maken die staatsgeheim zijn?
Dan kan een rechtse meerderheid allemaal linkse besluiten gaan openbaren uit het verleden.

Het volk moet niet alles willen weten, kan ik er voorbeelden bij gaan halen, maar dat voegt weinig toe.
Na twintig jaar worden ze toch sowieso openbaar?
Dan zijn er weinig linkse besluiten meer te vinden gok ik :+.
pi_215609404
Topics vol met racisme en zwarte piet is geen 1* genoemd, beetje teleurstellend.
  zondag 17 november 2024 @ 15:57:21 #22
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_215609407
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 14:31 schreef musicmaker92 het volgende:

[..]
Leuk, maar dit is anekdotisch bewijs, het zijn enkel jouw ervaringen. Laten we even de cijfers van het CBS erbij pakken over verdachten van misdrijven:

Verdachten per 10.000 inwoners:
Autochtoon Nederlandse achtergrond: 61
Marokkaanse achtergrond: 295
Turkse achtergrond: 161
Syrische achtergrond: 191
Somalische achtergrond: 344
Irakese achtergrond: 196

Marokkanen worden bijna 5 keer vaker verdacht van een misdrijf vergeleken met autochtone Nederlanders. Somaliërs 5,6 maal zo vaak en Syriërs inmiddels ook al ruim 3 keer oververtegenwoordigd.

Bekijk de hele lijst gerust even zelf en zie vooral de grote verschillen tussen Westerse en Niet-Westerse migranten qua criminaliteit.
Als het enkel geslacht of leeftijd is, dan zouden we deze verschillen tussen nationaliteiten niet zien.

https://www.cbs.nl/nl-nl/cijfers/detail/81959NED
Ik haal deze er nog even bij. @Origami94 noemde al institutioneel racisme in combinatie met etnisch profileren (wat zeker zal bijdragen) en wat @Hanca zei over leeftijd en geslacht: daar kan je op basis van deze data niets over zeggen omdat deze alleen jongeren bevat en niets over het geslacht zeg. Verder vraag ik me dan af: nu we de grote verschillen hebben gezien tussen verdachten met een westerse en een niet-westerse migratieachtergrond, wat moeten we daar dan over zeggen en van vinden? Je noemt het, maar waarom dan eigenlijk?
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_215609423
quote:
10s.gif Op zondag 17 november 2024 15:46 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Na twintig jaar worden ze toch sowieso openbaar?
Dan zijn er weinig linkse besluiten meer te vinden gok ik :+.
Niemand neemt Frans Timmermans of Jesse Klaver de besluiten na de moord op Pim Fortuyn kwalijk.
Het is wel fijn om te weten voor de bewindspersonen van die periode dat wij niet kwamen te weten wat er toen is besproken is de ministerraad in pak m beet 2003 of 2004.

Zelfde met MH17, daar is de kans dat er rotte zaken tussen zitten die de kiezer echt verschrikkelijk vind, maar in het belang van de wereldvrede zijn genomen. Dat horen we over een paar jaar wel of nooit.
Hell To The Liars
pi_215609541
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 15:42 schreef Droopie het volgende:

[..]

Het lijkt me niet meer dan normaal dat een kabinet over de eigen notulen mag beslissen. Maar inderdaad na 20 jaar is alles openbaar. Komt niet vaak voor dat er zulke verwonderlijke dingen in staan. Echt heel zelden dat een journalist iets opzoekt van bijvoorbeeld de tijd van de Irak oorlog ofzo. Bijna altijd is het gewoon bevesteging van wat we al weten.
Daarom vind ik het frame ook zo raar dat mensen proberen te stellen dat het zo onwerkbaar is als een kabinet er zelf voor zou kiezen bij deze hoge uitzondering iets te delen. Het is niet elke week kabinetscrisis waar discussie is of er racistische uitspraken gedaan zijn. Nouja met deze mensen wordt dat uiteraard wel genormaliseerd.

Als het allemaal zo wereldschokkend was wat er werd gezegd zou je constant relletjes hebben over die oude notulen wat dus totaal niet het geval is. Ik kan me niet eens een voorval herinneren waar we 20 jaar later van zeggen wow, jij wel?

Sowieso is het best een non-discussie. Schoof gaat echt niks openbaar maken, al helemaal niet als er verkeerde dingen gezegd zijn. Vertrouwen kweek je door dingen te zeggen, niet door dingen te doen is het devies bij dit kabinet.
pi_215609542
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 15:59 schreef Droopie het volgende:

[..]
Niemand neemt Frans Timmermans of Jesse Klaver de besluiten na de moord op Pim Fortuyn kwalijk.
Het is wel fijn om te weten voor de bewindspersonen van die periode dat wij niet kwamen te weten wat er toen is besproken is de ministerraad in pak m beet 2003 of 2004.

Zelfde met MH17, daar is de kans dat er rotte zaken tussen zitten die de kiezer echt verschrikkelijk vind, maar in het belang van de wereldvrede zijn genomen. Dat horen we over een paar jaar wel of nooit.
In principe zijn de notulen van 2003 al openbaar en worden die van 2004 dat volgend jaar.
Lijkt me dus niet zo bezwaarlijk.

En wat er “links” is geweest aan besluiten rond MH17 weet ik niet zo goed. Denk dat openbaarheid daarvan voor Wilders spannender zou zijn dan voor Timmermans :+.

Oh en Klaver is nog nooit in de buurt van de ministerraad geweest ;).
  zondag 17 november 2024 @ 16:23:20 #26
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_215609599
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 14:31 schreef musicmaker92 het volgende: [..] Leuk, maar dit is anekdotisch bewijs, het zijn enkel jouw ervaringen. Laten we even de cijfers van het CBS erbij pakken over verdachten van misdrijven: Verdachten per 10.000 inwoners: Autochtoon Nederlandse achtergrond: 61 Marokkaanse achtergrond: 295 Turkse achtergrond: 161 Syrische achtergrond: 191 Somalische achtergrond: 344 Irakese achtergrond: 196 Marokkanen worden bijna 5 keer vaker verdacht van een misdrijf vergeleken met autochtone Nederlanders. Somaliërs 5,6 maal zo vaak en Syriërs inmiddels ook al ruim 3 keer oververtegenwoordigd. Bekijk de hele lijst gerust even zelf en zie vooral de grote verschillen tussen Westerse en Niet-Westerse migranten qua criminaliteit. Als het enkel geslacht of leeftijd is, dan zouden we deze verschillen tussen nationaliteiten niet zien. https://www.cbs.nl/nl-nl/cijfers/detail/81959NED
Dat cijfer van autochtonen wordt vooral gedrukt door vrouwen. Van de 10000 autochtone Nederlandse mannen worden er 98 verdacht van een strafbaar feit tegenover 25 autochtone vrouwen, dat is zo'n beetje 4x zoveel en ik gok dat dat voor de echt vieze misdrijven (moord, verkrachting, zware geweldpleging) nog een stuk hoger ligt , en er zijn miljoenen autochtone en allochtone mannen.

We hebben in principe gewoon een enorm mannenprobleem en zouden er beter aan doen om ons daarop te focussen ipv er een kleine groep uitpikken, daar kun je een stuk meer mee bereiken.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_215609612
quote:
2s.gif Op zondag 17 november 2024 16:17 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
In principe zijn de notulen van 2003 al openbaar en worden die van 2004 dat volgend jaar.
Lijkt me dus niet zo bezwaarlijk.

En wat er “links” is geweest aan besluiten rond MH17 weet ik niet zo goed. Denk dat openbaarheid daarvan voor Wilders spannender zou zijn dan voor Timmermans :+.

Oh en Klaver is nog nooit in de buurt van de ministerraad geweest ;).
waar ik Klaver en Timmermans bedoel, bedoel ik eigenlijk meer de leiding van de PvdA of PvdA ansich. ;)

De besluiten rond MH17 zijn niet links of rechts geweest, ofwel.
Maar het belang van Nederland is volgens mij niet altijd topprioriteit geweest.
Dat gezegd hebbende, het was een hele hele lastige situatie voor de politiek en keuzes maken die je maar maakt met hoop op het beste.
Hell To The Liars
pi_215609618
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 16:17 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Het lijkt me niet meer dan normaal dat een kabinet over de eigen notulen mag beslissen.
En dat doet Dick Schoof ook nu, die zegt gewoon nee :)
Hell To The Liars
  zondag 17 november 2024 @ 16:27:49 #29
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_215609623
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 15:56 schreef Kickinalfa het volgende:
Topics vol met racisme en zwarte piet is geen 1* genoemd, beetje teleurstellend.
Waarom? Zwarte Piet is geen racisme, nooit geweest ook.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_215609640
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 16:26 schreef Droopie het volgende:

[..]
En dat doet Dick Schoof ook nu, die zegt gewoon nee :)
Sowieso is wachten tot er vanuit het kabinet en entourage gelekt wordt een stuk eenvoudiger dan hopen op een transparante Schoof :+.
  zondag 17 november 2024 @ 16:31:38 #31
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_215609651
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 16:23 schreef -XOR- het volgende:

[..]

We hebben in principe gewoon een enorm mannenprobleem en zouden er beter aan doen om ons daarop te focussen ipv er een kleine groep uitpikken, daar kun je een stuk meer mee bereiken.
Ik zou me gelijk aanmelden voor de Dem campagne voor de komende 4 jaar :7
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_215609663
quote:
10s.gif Op zondag 17 november 2024 16:30 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Sowieso is wachten tot er vanuit het kabinet en entourage gelekt wordt een stuk eenvoudiger dan hopen op een transparante Schoof :+.
Dat hebben ze ook gedaan, maar de andere partij lekt dat het niet zo gegaan is :')
Hell To The Liars
  zondag 17 november 2024 @ 16:37:01 #33
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215609685
quote:

[..]

Oke.

Jij verwijt mij het probleem ontkennen. Maar ga eens inhoudelijk in op mijn argument. Beide argumenten die ik opnoem zijn gewoon een feit. Hoe verklaar je de feiten?

Als een volkswijk/achterstandswijk bijv vaker gecontroleerd wordt op zoiets als de 1,5 meter afstand tijdens de corona lockdowns dan een vinexwijk/witte wijk. Is het dan zo dat er vaker crimineel tuig zit in de eerste wijken?
  zondag 17 november 2024 @ 16:37:57 #34
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215609690
quote:

[..]
:')

Zullen we eerst ons inlezen over China en Japan voordat we daar een uitspraak over doen en een oordeel vormen?
pi_215609722
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 16:23 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dat cijfer van autochtonen wordt vooral gedrukt door vrouwen. Van de 10000 autochtone Nederlandse mannen worden er 98 verdacht van een strafbaar feit tegenover 25 autochtone vrouwen, dat is zo'n beetje 4x zoveel en ik gok dat dat voor de echt vieze misdrijven (moord, verkrachting, zware geweldpleging) nog een stuk hoger ligt , en er zijn miljoenen autochtone en allochtone mannen.

We hebben een probleem met mannen uit lagere sociale klassen. Altijd gehad al, en dat hebben we nog steeds. Alleen nu zitten er in die groep buitensporig veel allochtonen en dat zie je netjes terug in de cijfers.

Het probleem wordt wel verergerd door bepaalde culturele aspecten. En dat alles is wegbezuinigd waarmee die groep uit de ellende kan worden getrokken helpt ook niet mee.
pi_215609743
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 16:33 schreef Droopie het volgende:

[..]
Dat hebben ze ook gedaan, maar de andere partij lekt dat het niet zo gegaan is :')
Dat is uit de ministerraad zelf, de notulen zullen eerst nog als agendapunt op de volgende raad staan lijkt me.
pi_215609900
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 16:33 schreef Droopie het volgende:

[..]
Daarom dus het belang van openbaarheid. Misschien maakt het voor jou niet uit of je kunt vertrouwen dat als onze minister president iets zegt dat het dan waar is. Voor anderen is dat vrij principieel wel belangrijk.
Voor Nederland is dat ook vrij belangrijk, deze man gaat voor ons allemaal top overleggen af. Wat moeten de mensen die tegenover hem zitten denken als de man volstrekt ongeloofwaardig wordt geacht.
Daarbij ondermijnt het het vertrouwen in democratie ook gigantisch als je van de mensen aan de top niet weet of ze de waarheid spreken. Hoe kan Schoof bij zon voorval als in Amsterdam mensen tot kalmte manen als bijna iedereen denkt, die man liegt dat hij barst.

In dit kabinet is liegen al zo normaal. Zie een Faber met haar dragende onderbouwing. Dat is echt funest voor het vertrouwen.
pi_215609967
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 17:02 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Daarom dus het belang van openbaarheid. Misschien maakt het voor jou niet uit of je kunt vertrouwen dat als onze minister president iets zegt dat het dan waar is. Voor anderen is dat vrij principieel wel belangrijk.
Voor Nederland is dat ook vrij belangrijk, deze man gaat voor ons allemaal top overleggen af. Wat moeten de mensen die tegenover hem zitten denken als de man volstrekt ongeloofwaardig wordt geacht.
Daarbij ondermijnt het het vertrouwen in democratie ook gigantisch als je van de mensen aan de top niet weet of ze de waarheid spreken. Hoe kan Schoof bij zon voorval als in Amsterdam mensen tot kalmte manen als bijna iedereen denkt, die man liegt dat hij barst.

In dit kabinet is liegen al zo normaal. Zie een Faber met haar dragende onderbouwing. Dat is echt funest voor het vertrouwen.
We zijn het niet eens, daar laat ik het dan maar bij :)
Hell To The Liars
  zondag 17 november 2024 @ 17:29:55 #39
37950 JAM
pi_215610138
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 17:11 schreef Droopie het volgende:

[..]
We zijn het niet eens, daar laat ik het dan maar bij :)
Dan toch de vraag: heb je nu veel vertrouwen in dit kabinet?
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_215610206
quote:
5s.gif Op zondag 17 november 2024 17:29 schreef JAM het volgende:

[..]
Dan toch de vraag: heb je nu veel vertrouwen in dit kabinet?
Het is voor mij de beste opstelling met voor mij de beste partijen.
Maar nee, ik snap niet dat een Wilders met een Faber komt bv.
Ik snap niet dat mensen bij de eerste beste tegenwind opstappen.

Zet een Omtzigt op Economische zaken, een Leijten op toeslagen.

Weet je wat ik gewoon, net als veel normale mensen.
Dat er consequenties zitten aan hufterig gedrag, dat er weinig wachtlijsten zijn, dat mensen een huis kunnen kopen.
Hell To The Liars
pi_215610238
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 17:39 schreef Droopie het volgende:

Dat er consequenties zitten aan hufterig gedrag, dat er weinig wachtlijsten zijn, dat mensen een huis kunnen kopen.
Wel interessant dat dan juist het slachtoffer van hufterig gedrag uit het kabinet verdwijnt….
pi_215610275
quote:
2s.gif Op zondag 17 november 2024 17:41 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Wel interessant dat dan juist het slachtoffer van hufterig gedrag uit het kabinet verdwijnt….
Is ze het slachtoffer of speelt ze het slachtoffer.
Een officier van justitie zal toch wel ergere dingen naar haar hoofd hebben gekregen.
En je stapt in een coalitie met de PVV, dan weet je dat toch van te voren.
Hell To The Liars
  zondag 17 november 2024 @ 17:47:16 #43
37950 JAM
pi_215610294
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 17:39 schreef Droopie het volgende:

[..]
Het is voor mij de beste opstelling met voor mij de beste partijen.
Maar nee, ik snap niet dat een Wilders met een Faber komt bv.
Ik snap niet dat mensen bij de eerste beste tegenwind opstappen.

Zet een Omtzigt op Economische zaken, een Leijten op toeslagen.

Dat is toch wat wonderlijk. Twee van de vier partijen in het kabinet (BBB en NSC), hebben geen enkele bestuurservaring (thans niet op dat niveau) in huis en het is toch maar moeilijk te beargumenteren dat ze het afgelopen jaar ook maar enige competentie op dat vlak hebben laten zien. De PVV heeft als gedoogsteuner van Rutte I toch ook geen ene sodemieter van wat ze nu allemaal zo belangrijk vinden weten te bewerkstelligen en nu ze daar de uitgelezen kans voor hebben, is het vooral drama, op proefballonnetje, op onkunde, op twitterrelletjes, op elkaar de maat nemen, op feitenvrije borrelpraat - met fatsoenlijk landsbestuur heeft het althans geen reet te maken.
Als er dan één partij aan te wijzen valt die ervoor heeft gezorgd dat er wachtlijsten zijn en mensen geen huis kunnen kopen (door de zorg zowel deels te privatiseren en kapot te bezuinigen en het hele woonhuis onderuit te schoffelen door de sociale woningbouw af te branden), dan is het wel de VVD. Ik vraag me dan toch af hoe je op de gedachte komt dat - als dit nu belangrijke thema's voor je zijn - je er toe komt dat dit dan de beste partijen zijn. Wellicht is er iets mis met mijn gedachtegang, maar zeg nu eens: wat hebben ze toch (en wat laten ze dan ook) zien?
pi_215610316
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 17:46 schreef Droopie het volgende:

[..]
Een officier van justitie zal toch wel ergere dingen naar haar hoofd hebben gekregen.
De keuze om met de PVV in een coalitie te stappen is inderdaad nogal idioot. Maar wat mij betreft praat dat op geen enkele manier de extreemrechtse drek goed…
  zondag 17 november 2024 @ 17:52:07 #45
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_215610341
quote:

[..]
Lees hele discussie met capricia maar terug gisteravond. Echt heel erg matig om Achahbar hier de schuld van te geven. Er is racistische, ja goed volgens Schoof niet; dan op zn minst discriminerende, drek geuit door kabinetsleden.

In plaats van Achahbar de schuld te geven zou ik toch veel eerder Schoof en de rest van het kabinet de schuld geven. Dat ze geen normale omgangsvormen hebben, dat ze geen sorry kunnen zeggen, dat ze het normaal vinden om discriminerende/racistische teksten te uiten, dat ze er niet zijn voor alle Nederlanders.

Nee, ik applaudiseer voor Achahbar dat ze haar rug recht houdt.
  zondag 17 november 2024 @ 17:52:10 #46
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_215610342
quote:

[..]
Waarom zou ze "het slachtoffer spelen"?
Wat is dat sinds gisteren ineens hier, dat de stas de kwaaie peer móét zijn? :?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_215610359
quote:
Politie heeft 45 verdachten in beeld voor geweld rond Ajax-Maccabi Tel Aviv
In een toelichting aan de NOS zegt de korpschef dat onder de 45 verdachten die de politie in beeld heeft ook Israëliërs zijn.
Hoe gaan Dilan, Geert en Caroline dit uitleggen? :')
pi_215610403
quote:
7s.gif Op zondag 17 november 2024 17:54 schreef Kowloon het volgende:

[..]
Dat dat hooligans zijn, zoals er bij iedere Europese thuiswedstrijd van Ajax hooligans van andere clubs in Amsterdam zijn die stennis trappen.

Maar goed jij vindt dus dat jodenjachten toegestaan zijn omdat er een paar hooligans wat stennis hebben getrapt?
  zondag 17 november 2024 @ 18:00:24 #49
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_215610412
quote:
1s.gif Op zondag 17 november 2024 17:52 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Waarom zou ze "het slachtoffer spelen"?
Wat is dat sinds gisteren ineens hier, dat de stas de kwaaie peer móét zijn? :?
Omdat de regering bij sommigen geen kwaad kán doen, zolang ze maar immigranten pesten.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zondag 17 november 2024 @ 18:04:26 #50
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_215610447
quote:
7s.gif Op zondag 17 november 2024 17:54 schreef Kowloon het volgende:

[..]
Dat hoeven ze niet, want hun stemmers zijn al tevreden met publieke woede, beschuldigende vingers en racistische opmerkingen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')