https://www.rtvutrecht.nl(...)chter-met-hoofddoek]quote:Utrecht - Een oliebollenkraam in Leidsche Rijn heeft te maken gekregen met bedreigingen en online woede. Op sociale media circuleert een filmpje, waaruit zou blijken dat de eigenaar van de oliebollenkraam een meisje niet wil aannemen, omdat zij een hoofddoek draagt.
Een filmpje op de socials toont een teleurgestelde moeder. Haar dochter wil werken in een oliebollenkraam op het Brusselplein in Utrecht, maar wordt geweigerd omdat ze een hoofddoek draagt. De desbetreffende oliebollenkraam ontvangt inmiddels bedreigingen. Fractievoorzitter Mahmut Sungur van Denk Utrecht wil raadsvragen stellen.
Steff Rouleaux, de eigenaar van de oliebollenkraam in Leidsche Rijn vertelt dat het niet zo zwart-wit is als het lijkt. Eergisteren kreeg hij een appje van een 15-jarig meisje dat graag bij zijn kraam wil werken. Hij nodigde haar uit voor een kennismakingsgesprek. Als ze gistermiddag langskomt bij de kraam, ziet hij dat ze een hoofddoek draagt. "Toen viel ik meteen met de deur in huis en vroeg ik: meisje, als je hier komt werken, blijft je hoofddoekje om of gaat-ie af?"
Veiligheidsvoorschriften
Het meisje geeft aan dat zij haar hoofddoek wil blijven dragen. “Dan houdt het heel snel op, zei ik toen", gaat Rouleaux verder. "Ik heb het misschien te bruut naar het meisje geformuleerd. Maar niet omdat ik geen buitenlandse mensen hier laat werken."
Een dag later zegt hij tegen RTV Utrecht dat het hem om de kledingvoorschriften gaat die hij in zijn kraam wil naleven voor de veiligheid. Zo noemt hij een incident van jaren geleden waarbij de hoofddoek van een andere werknemer in een heater terechtkwam en vervolgens vlam vatte. “Ik werk met apparatuur waar motoren in zitten, zoals een deegklopper, en die machines zijn oersterk.” Daarom mag het personeel van Rouleaux ook geen sjaals of truien met wijde mouwen aan die vast kunnen komen.
Naar eigen zeggen discrimineert Rouleaux niet en heeft hij vrienden met diverse achtergronden. “Ik heb daar helemaal geen bezwaar tegen", zegt hij. "Ik zou mijn excuses willen aanbieden, desnoods naar de moskee gaan met onze oliebollen.”
Bedreigingen
Het College van de Rechten van de Mens stelt dat het expliciet uitsluiten van vrouwen die een hoofddoek dragen uiteraard discriminerend is. Maar het College kan pas ingaan op een specifiek voorval als het onderzoek heeft kunnen doen.
Op sociale media hebben mensen geen onderzoek nodig om hun oordeel te vellen. De oliebollenkraamhouder wordt overspoeld met bedreigingen en de politie rijdt extra rondjes langs het plein.
Terwijl RTV Utrecht met Rouleaux spreekt, wordt hij meermaals gebeld door onbekende nummers. “Weer iemand die me gaat bedreigen, ik ga niet opnemen.” Sinds gisteravond heeft hij honderden haatberichten ontvangen op WhatsApp en via sociale media. Daarom heeft hij zijn Instagram en Facebook tijdelijk uitgezet. Ook andere oliebollenkramen in Utrecht melden dat zij zijn bedreigd, terwijl zij niets te maken hebben met de kraam op het Brusselplein.
Rouleaux zou graag in gesprek willen met het meisje en haar moeder. “Ik hoop dat ik het meisje hier aan het werk kan krijgen, want dat zou een enorme voldoening zijn.” Hij laat op zijn telefoon een foto zien van een felroze, elastisch hoofddeksel dat hij heeft besteld. Deze vorm van hoofdbedekking is in lijn met de kledingvoorschriften van zijn kraam. “Dat kan het meisje dragen als ze hier komt werken.”
Goed gesprek
Als de moeder van het meisje het verhaal van haar dochter hoort, raakt het haar diep. "Mijn dochter had zich voorbereid op een sollicitatiegesprek. Ze had vragen verwacht over haar competenties, kwaliteiten en zwakke punten. Maar ze kreeg maar één vraag: over haar hoofddoek."
De moeder zit even verderop te lunchen en is verrast dat haar dochter al na vijf minuten voor haar neus staat. Vervolgens stapt ze naar de oliebollenkraam om verhaal te halen. Ze neemt de woordenwisseling op.
Ze deelt het filmpje via WhatsApp met familie en vrienden. Zo laat ze zien waar ze naar eigen zeggen vaker mee te maken krijgt. "Ik wilde laten zien aan mijn kind: ik sta achter jou. Want we moeten dit niet accepteren, discriminatie is níét normaal. Ik wil dat mijn kinderen zich ook Utrechter voelen." Vervolgens heeft iemand het filmpje op TikTok en Facebook geplaatst en gaat het viraal. Dat was helemaal niet de bedoeling, vertelt ze.
Als de moeder hoort dat de oliebollenkraameigenaar wordt bedreigd, raakt ze hevig geëmotioneerd. “Ik wil absoluut niet dat deze man iets overkomt." Ze is ontzettend geschrokken van de enorme haat die hij over zich heen krijgt. "Ik wens hem niets ellendigs toe. Blijf van hem en zijn kraam af", roept ze op. "Hij moet ook zijn brood verdienen."
De moeder hoopt binnenkort met een goed gesprek dit achter zich te kunnen laten. "Zonder wrijving geen glans", stelt ze. "Ik sta open voor een gesprek met de kraameigenaar."
Moet dat? Het is toch niks anders als dat oeverloze gezeik van onze overheid?quote:
quote:Op zaterdag 16 november 2024 20:57 schreef Harvest89 het volgende:
Laten we in elk geval hopen dat andere ondernemers/bedrijven hier van gaan leren en niet mensen gaan uitsluiten op basis van afkomst, ras, of religie.
Erhm, ja. Net zoals dat hier ook totaal niet aan de orde is.quote:Op zaterdag 16 november 2024 20:57 schreef Harvest89 het volgende:
Laten we in elk geval hopen dat andere ondernemers/bedrijven hier van gaan leren en niet mensen gaan uitsluiten op basis van afkomst, ras, of religie.
Heb je nou al voorbeelden of blijft het bij feitenvrij geneuzel?quote:Op zaterdag 16 november 2024 20:55 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Moet dat? Het is toch niks anders als dat oeverloze gezeik van onze overheid?
Heel veel cul en weinig tuur.
Blijven buigen voor het jodendom, Nederland.quote:Op zaterdag 16 november 2024 20:55 schreef EttovanBelgie het volgende:
Blijven buigen voor de islam, Nederland...
Anders is het racisme.
Ja, en ik ken er zat die moeten.quote:Op zaterdag 16 november 2024 20:57 schreef MissButterflyy het volgende:
Etto: ken genoeg dames die er echt zelf voor kiezen. En dat zijn geen muurbloempjes die niks te zeggen hebben. Dat je het niet begrijpt, betekent niet dat het niet zo kan zijn.
En alleen maar positief dat deze dame van 15 wil gaan werken en zelf wat verdienen. Genoeg 15-jarigen die dat nog niet doen. Gezeur altijd.
Deze huidige overheid zal dit soort wanpraktijken stiekem gewoon een prima ontwikkeling vinden.quote:
Kijk in de spiegel.quote:Op zaterdag 16 november 2024 20:58 schreef AchJa het volgende:
[..]
Heb je nou al voorbeelden of blijft het bij feitenvrij geneuzel?
Je bent niet verplicht hier te posten.quote:Op zaterdag 16 november 2024 20:55 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Moet dat? Het is toch niks anders als dat oeverloze gezeik van onze overheid?
Heel veel cul en weinig tuur.
Gaan we weer. Vreselijke tekst onderhand.quote:Op zaterdag 16 november 2024 20:57 schreef Harvest89 het volgende:
Discriminatie is prima zolang het maar niet over joden gaat.quote:Op zaterdag 16 november 2024 20:59 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Deze huidige overheid zal dit soort wanpraktijken stiekem gewoon een prima ontwikkeling vinden.
Ik dacht dat je seksisme echt heel erg vondquote:Op zaterdag 16 november 2024 20:59 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Deze huidige overheid zal dit soort wanpraktijken stiekem gewoon een prima ontwikkeling vinden.
Niemand met een hoofddoek vraagt mij om iets in mijn leven te veranderen, mijn leven blijft hetzelfde. Hou op met je drama.quote:Op zaterdag 16 november 2024 20:59 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, en ik ken er zat die moeten.
En nu...?
En gezeur? Maar eisen dat iedereen zich conformeert naar je middeleeuwse denkbeelden omdat anders RACISME is geen gezeur?
Echt, doe me een lol en kap met dat faciliteren van religieuze dwingelandij
Ik werp wij op voor de vrijheid van alle vrouwen in Nederland om met wapperende haren veilig over straat te gaan als ze dat willen. Dus ook zonder dat ze de seksuele agressie van die mannelijke geloofsgenoten van die hoofddoekdraagsters over zich heen krijgen. Want dat is wat die hoofddoekdraagsters doen, die laten daarmee zien dat zij de kuise moslima's zijn en die anderen de hoeren.quote:Op zaterdag 16 november 2024 19:36 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Aldus de man die zich opwerpt als woordvoerder voor alle niet westerse vrouwen.
Drama...quote:Op zaterdag 16 november 2024 21:03 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Niemand met een hoofddoek vraagt mij om iets in mijn leven te veranderen, mijn leven blijft hetzelfde. Hou op met je drama.
Als die oliebollenbakker aan haar oliebollen had gezeten zou dat wel in het artikel staan.quote:Op zaterdag 16 november 2024 21:02 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik dacht dat je seksisme echt heel erg vond
Hoe verklaar je dat dan? Als het een keuze is van pa of moe?quote:Op zaterdag 16 november 2024 21:02 schreef spectrumanalyser het volgende:
Ik weet het niet hoor, of het echt een keuze is, die hoofddoek. Het zal misschien eerder de keuze zijn van de vader en moeder.
Wat een emopost.quote:Op zaterdag 16 november 2024 21:04 schreef EttovanBelgie het volgende:
Echt..
Ik MOET iemand aannemen die gelooft dat mensen voor eeuwig branden in de hel als ze niet geloven als zij, die man en vrouw geen gelijkwaardigheid toekennen, die vinden dat homoseksualiteit een zonde is, want anders ben ik onverdraagzaam en een racist.
Flikker op.
Dat roep ik helemaal niet. Ik reageer inhoudelijk op wat uitspraken die hier worden gedaan.quote:Op zaterdag 16 november 2024 21:05 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Drama...
Racisme roepen, te pas en te onpas, dat is pas drama.
In ieder geval niet in een positie waarin ik andersdenkenden een eeuwigheid in de hel toewens.quote:Op zaterdag 16 november 2024 21:08 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Wat een emopost.
Je neemt iemand in je oliebollenkraam aan om oliebollen te bakken, en te verkopen, om zo centjes te verdienen. Niet vanwege zijn/haar levensovertuiging. In welke luxepositie zit jij?
Het kan me best ontgaan zijn, maar wie roept er racisme? Roept die moeder racisme?quote:Op zaterdag 16 november 2024 21:05 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Drama...
Racisme roepen, te pas en te onpas, dat is pas drama.
Proest.quote:Op zaterdag 16 november 2024 21:10 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Het kan me best ontgaan zijn, maar wie roept er racisme? Roept die moeder racisme?
Een stylistische keuze los van religie. Daarom is dat ook zo hip tegenwoordig onder allerlei bevolkingsgroepen.quote:Op zaterdag 16 november 2024 20:51 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Wie zegt dat ze dat moet en niet zelf wil? Dat weet je toch niet.
Daarom zeg ik ook, ik weet het niet.quote:Op zaterdag 16 november 2024 21:07 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Hoe verklaar je dat dan? Als het een keuze is van pa of moe?
En wat maakt het uit? Of het wel of geen eigen keuze is?
Zij loopt er mee rond.
Het is toch dan ook jouw keuze om daar iets van te vinden. En om daar iets van te zeggen of om daar iets tegen te doen?
Net zoals het een keuze is van joden om rond te lopen met een keppel.
Keuzevrijheid.
Of dwang?
Ik zie geen post van de PvdA, ik zie geen racisme in de OP, niet van de moeder en dochter.quote:Op zaterdag 16 november 2024 21:10 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Proest.
Kijk even in de OP, naar de emopost van je partijlid Michelle
De inheemse jihadisten zijn er mee bezig, dat voor elkaar te krijgen.quote:
Je draait helemaal door man.quote:Op zaterdag 16 november 2024 21:15 schreef EttovanBelgie het volgende:
"De huid van mensen in de hel groeit na afgebrand te zijn steeds weer opnieuw aan, zodat de foltering en de pijn door kan gaan".
Wat een prachtige religie, wat een fijnzinnig en menslievend wereldbeeld... Hoe kan je nu geen respect en tolerantie opbrengen voor zoiets moois? Is toch bijna poëtisch in diens schoonheid? Interpreteer het geschreeuw en gekrijs als de melodie van pracht en waarheid.
Waarom zou je daar problemen mee hebben? Je bent toch geen racist?
Nee, ik heb me ingelezen.quote:
quote:Op zaterdag 16 november 2024 20:59 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Blijven buigen voor het jodendom, Nederland.
Anders is het antisemitisme.
Blijven buigen voor blank versus zwart.
Vooral geen BLM. Dat is onzin.
Ach, ook genoeg Nederlandse vaders en moeders die zeggen tegen hun kind dat ze niet met een moslim moeten thuiskomen…quote:Op zaterdag 16 november 2024 21:20 schreef SpaceOddity het volgende:
Maar owee als het meiske met een niet-moslim als vriendje thuis zou komen...
En de keuze om haar niet aan te nemen ihkv de veiligheid toch?quote:Op zaterdag 16 november 2024 21:07 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Hoe verklaar je dat dan? Als het een keuze is van pa of moe?
En wat maakt het uit? Of het wel of geen eigen keuze is?
Zij loopt er mee rond.
Het is toch dan ook jouw keuze om daar iets van te vinden. En om daar iets van te zeggen of om daar iets tegen te doen?
Net zoals het een keuze is van joden om rond te lopen met een keppel.
Keuzevrijheid.
Of dwang?
Niet hier hoor.quote:Op zaterdag 16 november 2024 21:25 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ach, ook genoeg Nederlandse vaders en moeders die zeggen tegen hun kind dat ze niet met een moslim moeten thuiskomen…
Ja, dat is wel raar. Je zou zeggen dat dit in A'dam vooral toch gewoon moet kunnen in 2024.quote:Op zaterdag 16 november 2024 21:25 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ach, ook genoeg Nederlandse vaders en moeders die zeggen tegen hun kind dat ze niet met een moslim moeten thuiskomen…
De kans op eerwraak of verbanning is alleen wat kleiner in dat geval, aangezien je je familie-eer niet aantast.quote:Op zaterdag 16 november 2024 21:25 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Halaliebollen!quote:Op zaterdag 16 november 2024 21:29 schreef halfway het volgende:
Zakelijk gezien had ik haar aangenomen, voor je het weet heb je de Moslims aan de oliebollen, een gat in de markt.
Dan was het een logisch besluit.quote:Op zaterdag 16 november 2024 21:26 schreef AchJa het volgende:
[..]
En de keuze om haar niet aan te nemen ihkv de veiligheid toch?
Ik zit niet in een bubbel. Misschien zit jij wel in een bubbel, met je kruistocht tegen geloven Etto.quote:Op zaterdag 16 november 2024 21:28 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Niet hier hoor.
Die intolerantie kwam vooral, voor zeg maar driekwart, van de overzijde, waar het nogal vervelend gevonden werd dat een toch al afvallige zuster het waagde te trouwen met een 'Hollander'.
Maar blijf voor in je bubbel zitten. Kut PVV en zo.
Want het flimpje vertelt natuurlijk het hele verhaal...quote:Op zaterdag 16 november 2024 21:38 schreef Harvest89 het volgende:
Dan was het een logisch besluit.
Maar in het filmpje is daar geen sprake van. Ook niet als je die foto ziet. Het was gewoon een domme smoes.
Zijn uitspraken en foto van de kleding van zijn personeel zegt genoeg.quote:Op zaterdag 16 november 2024 21:51 schreef AchJa het volgende:
[..]
Want het flimpje vertelt natuurlijk het hele verhaal...
Ja inderdaad, en toen kwamen alle neefjes en broertjes van het meisje in kwestie even verhaal halen bij de moslim jongen.quote:Op zaterdag 16 november 2024 21:25 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik zou solliciteren bij de politie, je hebt een echt Baantjer-instinct. Op basis van 1 beeld los je binnen een uurtje elke zaak op.quote:Op zaterdag 16 november 2024 21:38 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dan was het een logisch besluit.
Maar in het filmpje is daar geen sprake van. Ook niet als je die foto ziet. Het was gewoon een domme smoes.
Niet tegen geloven, tegen geïnstitutionaliseerde religie en dogmatisme.quote:Op zaterdag 16 november 2024 21:51 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik zit niet in een bubbel. Misschien zit jij wel in een bubbel, met je kruistocht tegen geloven Etto.
Harvest zal binnenkort een uitnodiging ontvangen van ootjekatootje voor het Fok! detective teamquote:Op zaterdag 16 november 2024 21:54 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik zou solliciteren bij de politie, je hebt een echt Baantjer-instinct. Op basis van 1 beeld los je binnen een uurtje elke zaak op.
Het is een keuze om daar iets van te vinden of niet.quote:Op zaterdag 16 november 2024 21:55 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Niet tegen geloven, tegen geïnstitutionaliseerde religie en dogmatisme.
Ga vooral eens wat primaire en secundaire bronnen m.b.t. christendom en islam lezen.
Verdiep je vooral even in de leringen omtrent hel en gehenna.
Zo lekker is het allemaal niet.
Ga mij niet vragen daar 'respect' voor te hebben.quote:Op zaterdag 16 november 2024 22:00 schreef halfway het volgende:
[..]
Het is een keuze om daar iets van te vinden of niet.
Ik niet iig.
quote:Op zaterdag 16 november 2024 21:54 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik zou solliciteren bij de politie, je hebt een echt Baantjer-instinct. Op basis van 1 beeld los je binnen een uurtje elke zaak op.
Ow dan....dan is het natuurlijk weer geen probleem.quote:Op zaterdag 16 november 2024 21:25 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Niet 1 beeld.quote:Op zaterdag 16 november 2024 21:54 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat is voor dat meisje geen oplossing: bij de politie moet de hoofddoek ook af.quote:Op zaterdag 16 november 2024 21:54 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Precies, hopelijk heeft hij hier van geleerd. Nooit een reden geven, gewoon niet meer meer terugbellen.quote:Op zaterdag 16 november 2024 22:52 schreef Chadi het volgende:
Ik haal er altijd oliebollen. Vind niet dat die man zo behandeld hoort te worden. Iedereen maakt fouten en het siert hem dat hij eerlijk is en het ook nog eens netjes op wil lossen.
Jij woont daar.quote:Op zaterdag 16 november 2024 22:52 schreef Chadi het volgende:
Ik haal er altijd oliebollen. Vind niet dat die man zo behandeld hoort te worden. Iedereen maakt fouten en het siert hem dat hij eerlijk is en het ook nog eens netjes op wil lossen.
Dat doen ze toch meestal niet.quote:Op zondag 17 november 2024 00:55 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Precies, hopelijk heeft hij hier van geleerd. Nooit een reden geven, gewoon niet meer meer terugbellen.
Dan maar een racist. Ik kan er geen seconde mee zitten om eerlijk te zijn.quote:Op zaterdag 16 november 2024 18:30 schreef Moederenkind het volgende:
[..]
Kijk hoe je door de mand valt.
Eerst doe je alsof je niet begrijpt waar de ophef over gaat, en minimaliseer je het als een kwestie van persoonlijke voorkeur, vergelijkbaar met het dragen van een Hawaï-shirt. Je beweert zelfs dat het een inperking is op de vrijheid van werkgevers om later toch toe te geven dat het je eigenlijk totaal niet interesseert of een onderneming racistisch is of niet.
Zoals gebruikelijk vallen jullie uiteindelijk allemaal door de mand naarmate de discussie verdergaat en je jezelf verder vastpraat. Dit is vergelijkbaar met de man in het filmpje, die op een gegeven moment niet anders kon dan toegeven dat hij het meisje had geweigerd puur vanwege haar hoofddoek.
Wat betreft je vraag of je zelf racistisch bent: het antwoord is ja, je vertoont zeker racistische opvattingen. Veel racisten erkennen dit zelf niet. Toevallig is dat ook precies wat de moeder aan de oliebollenbakker probeerde uit te leggen in dat filmpje.
Ik kom daar geregeld omdat je daar gratis kan parkeren. De stad ga ik niet in al is dat om de hoek. Veel te druk en ik hou van rust.quote:Op zondag 17 november 2024 00:59 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Jij woont daar.
Wat is het voor buurt?
Dat had ik al door.quote:Op zondag 17 november 2024 02:22 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Dan maar een racist. Ik kan er geen seconde mee zitten om eerlijk te zijn.
We hoeven ook niet iedereen te pleasen in het leven.quote:Op zondag 17 november 2024 07:15 schreef Moederenkind het volgende:
[..]
Dat had ik al door.
Omdat racisme en discriminatie jou eigenlijk niet interesseren en je er geen seconde mee zit, is jouw mening in deze hele discussie niet relevant..
Ik snap je hele punt niet en ook niet waarom je mij quote.quote:Op zondag 17 november 2024 07:30 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
We hoeven ook niet iedereen te pleasen in het leven.
Andersom bestaat er net zo goed een “hekel” of bepaalde vormen van desinteresse, daar hoor ik niemand over.
Dan kan je zeggen goed we hebben het over Nederland. Dat is prima natuurlijk.
In dat opzicht zou ik zeggen, we hoeven niet alles te tolereren of te accepteren.
Da tje dan racist wil roepen of iets wil afdwingen, tja, dat soort fascisme doe je maar lekker in de spiegel.
En het meisje dan?quote:Op zaterdag 16 november 2024 22:52 schreef Chadi het volgende:
Dat is dan jammer.quote:Op zondag 17 november 2024 07:46 schreef Moederenkind het volgende:
[..]
Ik snap je hele punt niet en ook niet waarom je mij quote.
Ik reageer op iemand die voor de tweede keer aangeeft dat het hem niet interesseert of een onderneming racistisch is. Daarnaast heeft hij zelf behoorlijk wat racistische opvattingen en jou reactie is “we hoeven niet iedereen te pleasen?”
Wat een niveau.
Die overleeft het wel hoor, maak je maar niet druk.quote:
Het moet ook eerst op social media komen, want dan kan je daarna verbaasd reageren over de ophef die het teweeg heeft gebracht. Social media is een ziekte, maar dat is een andere discussie.quote:Op zondag 17 november 2024 09:10 schreef Chandler het volgende:
Vind het wel frappant dat mevrouw niet wilde dat de eigenaar bedreigd werd maar ze wil wel met alle macht de wereld laten zien hoe mensen omgaan met moslims? wtf...
Mens heeft ze niet allemaal op een rijtje... je weet toch in deze tijd als je iets negatiefs online zet er hordes nobrainers iets mee gaan doen... want van toetsenboard helden geen gebrek in deze tijd!
Ik zou persoonlijk mevrouw aansprakelijk stellen mits er iets ergs zou gebeuren aangezien ze dit zelf uiteindelijk verooorzaakt..
Ja mevrouw en dochter, de oliebollenkraam niet.quote:Op zondag 17 november 2024 09:13 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Het moet ook eerst op social media komen, want dan kan je daarna verbaasd reageren over de ophef die het teweeg heeft gebracht. Social media is een ziekte, maar dat is een andere discussie.
Maar dat meisje is pas 15, snap je hoe heftig dat is? Het gaat hier niet alleen om ‘een foutje’, ze is gewoon buitengesloten om wie ze is. Het is fijn dat die man het wil goedmaken, maar laten we eerlijk zijn: zij verdient net zo goed steun. Dit raakt haar veel harder omdat ze nog jong is. Een volwassen oliebollenkraammeneer kan hier veel beter mee omgaan.quote:Op zondag 17 november 2024 08:59 schreef Hathor het volgende:
[..]
Die overleeft het wel hoor, maak je maar niet druk.
Wut? heel heftig... gelukkig hebben we hier bergen en bergen met therapeuten die speciaal voor 15 jarige dames getraind zijn. Meneer geeft aan dat het niet specifiek om afkomst gaat maar om veiligheid en dergelijke.quote:Op zondag 17 november 2024 09:16 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Maar dat meisje is pas 15, snap je hoe heftig dat is? Het gaat hier niet alleen om ‘een foutje’, ze is gewoon buitengesloten om wie ze is. Het is fijn dat die man het wil goedmaken, maar laten we eerlijk zijn: zij verdient net zo goed steun. Dit raakt haar veel harder omdat ze nog jong is. Een volwassen oliebollenkraammeneer kan hier veel beter mee omgaan.
Omgekeerd zou ook raar zijn. Dat je nergens geweigerd kunt worden zolang je maar een hoofddoek draagt.quote:Op zondag 17 november 2024 09:16 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Maar dat meisje is pas 15, snap je hoe heftig dat is? Het gaat hier niet alleen om ‘een foutje’, ze is gewoon buitengesloten om wie ze is. Het is fijn dat die man het wil goedmaken, maar laten we eerlijk zijn: zij verdient net zo goed steun. Dit raakt haar veel harder omdat ze nog jong is. Een volwassen oliebollenkraammeneer kan hier veel beter mee omgaan.
Ik snap echt wel dat veiligheid belangrijk is bij zo’n deegkloppermachine. Maar dan had die man dat toch gewoon meteen goed kunnen uitleggen aan haar en haar moeder? In plaats van dat dit nu allemaal achteraf in de krant komt. Dan was dit hele gedoe misschien niet eens gebeurd.quote:Op zondag 17 november 2024 09:23 schreef spectrumanalyser het volgende:
Omgekeerd zou ook raar zijn. Dat je nergens geweigerd kunt worden zolang je maar een hoofddoek draagt.
Het verhaal van de deegkloppermachine en de heater is voor iedereen duidelijk. De motoren van professionele deegkloppermachines hebben zoveel koppel dat je daar ook niet met lange haren aan mag werken. dat moet in een strakke knot of vastgebonden. Lange haren of een hoofddoek kunnen verstrikt raken in de machine.
Ze is overigens niet eens afgewezen, ze is zelfs aangenomen. De hoofddoek moet alleen gefixeerd zijn.
En erhm, het leven is geen yoghurtreclame. Tegenslag hoort er bij, ook op deze leeftijd.
Het is sneu voor de kraammeneer dat zijn zaak doelwit is van foute figuren door het handelen van de moeder.quote:Op zondag 17 november 2024 09:36 schreef Starhopper het volgende:
[..]
En ja, tegenslag hoort erbij, maar iedereen doet nu net alsof het alleen maar zielig is voor die kraammeneer. Hallo, dat meisje is pas 15 en dit raakt haar superhard. Zij verdient ook begrip, toch?
Ja, het is natuurlijk niet leuk voor die kraammeneer dat hij nu allemaal gedoe krijgt, maar dat komt ook doordat hij het niet goed heeft uitgelegd. Het probleem ligt niet bij dat meisje of haar moeder, maar gewoon bij hoe hij de boodschap heeft gebracht. Als hij meteen duidelijk had gezegd waarom een slappe hoofddoek onveilig is en samen een oplossing had gezocht, was dit allemaal anders gegaan.quote:Op zondag 17 november 2024 09:45 schreef spectrumanalyser het volgende:
Het is sneu voor de kraammeneer dat zijn zaak doelwit is van foute figuren door het handelen van de moeder.
Waar dat meisje effectief superhard door geraakt is, dat is dat je in een oliebollenkraam geen slappe stoffen hoofddoek kan dragen.
AI kan een filmpje genereren over hoe het er uit kan zien als het mis gaat.
Inderdaad, ik snap niet dat er geen crisisteam van hulpverleners is opgetuigd om deze arme meid van 15 te helpen omdat er een keer “nee” tegen haar is gezegd. Iedereen weet toch hoe erg het is als jonge kinderen zomaar moeten dealen met teleurstelling?! Dat is echt traumatisch, dat tekent zo’n kind voor de rest van haar leven.quote:Op zondag 17 november 2024 09:36 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ik snap echt wel dat veiligheid belangrijk is bij zo’n deegkloppermachine. Maar dan had die man dat toch gewoon meteen goed kunnen uitleggen aan haar en haar moeder? In plaats van dat dit nu allemaal achteraf in de krant komt. Dan was dit hele gedoe misschien niet eens gebeurd.
En ja, tegenslag hoort erbij, maar iedereen doet nu net alsof het alleen maar zielig is voor die kraammeneer. Hallo, dat meisje is pas 15 en dit raakt haar superhard. Zij verdient ook begrip, toch?
Daarover heeft kraammeneer excuses aangeboden en bied aan om naar de Moskee te gaan.quote:Op zondag 17 november 2024 09:49 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ja, het is natuurlijk niet leuk voor die kraammeneer dat hij nu allemaal gedoe krijgt, maar dat komt ook doordat hij het niet goed heeft uitgelegd. Het probleem ligt niet bij dat meisje of haar moeder, maar gewoon bij hoe hij de boodschap heeft gebracht. Als hij meteen duidelijk had gezegd waarom een slappe hoofddoek onveilig is en samen een oplossing had gezocht, was dit allemaal anders gegaan.
En dat meisje wordt echt niet ‘superhard geraakt’ omdat ze een hoofddoek draagt, maar omdat ze zich door alles buitengesloten en ongewenst voelt. Dat is echt iets anders en daar gaat het om.
godver het is maar een bijbaan, je doet net alsof ze permanente lichamelijk letsel heeft opgelopen.quote:Op zondag 17 november 2024 09:16 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Jezus, dit gaat echt veel te ver. Het gaat niet om of ze nu een schadevergoeding of gratis dingen krijgt, het gaat erom dat ze zich gewoon afgewezen voelde om iets waar ze niks aan kan doen: haar geloof. Natuurlijk is het rot om teleurgesteld te worden, maar dat is niet waar het hier om gaat. Het gaat erom dat ze zich buitengesloten voelde vanwege haar hoofddoek.quote:Op zondag 17 november 2024 09:50 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Inderdaad, ik snap niet dat er geen crisisteam van hulpverleners is opgetuigd om deze arme meid van 15 te helpen omdat er een keer “nee” tegen haar is gezegd. Iedereen weet toch hoe erg het is als jonge kinderen zomaar moeten dealen met teleurstelling?! Dat is echt traumatisch, dat tekent zo’n kind voor de rest van haar leven.
Het zou zomaar kunnen dat ze door dit voorval nooit meer kan werken, dus het lijkt me een goed idee als we alvast gaan regelen dat deze griet van 15 voor de rest van haar leven een schadevergoeding, gratis huis, gratis auto, gratis uitkering en vakantiegeld krijgt, dat is wel het minste wat we kunnen doen om deze zeer traumatische ervaring te compenseren voor dit arme, arme, arme slachtoffer
Ja, die excuses zijn fijn, maar hij had dit echt vanaf het begin beter moeten aanpakken. Het is echt jammer dat de kraam nu zoveel schade heeft, maar dit had allemaal voorkomen kunnen worden als hij meteen had uitgelegd waarom die hoofddoek niet veilig was en samen met haar een oplossing had gezocht. Nu is het gewoon veel groter geworden dan het had hoeven zijn, voor hem en voor dat meisje.quote:Op zondag 17 november 2024 09:52 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Daarover heeft kraammeneer excuses aangeboden en bied aan om naar de Moskee te gaan.
Oliebollenmeneer heeft intussen zijn Facebook en Instagram offline gehaald en er is al schade ontstaan aan de kraam begrijp ik. En de lokale politiek doet een poging zijn vergunning in te trekken.
Dat allemaal staat natuurlijk in geen enkele verhouding met wat dit arme arme arme meisje heeft moeten doorstaan.quote:Op zondag 17 november 2024 09:52 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Daarover heeft kraammeneer excuses aangeboden en bied aan om naar de Moskee te gaan.
Oliebollenmeneer heeft intussen zijn Facebook en Instagram offline gehaald en er is al schade ontstaan aan de kraam begrijp ik. En de lokale politiek doet een poging zijn vergunning in te trekken.
Je hebt echt geen enkel benul wat voor impact dit heeft gehad op haar. Je bagatelliseert haar ervaring door er zo makkelijk overheen te stappen. Ben je anti-moslim ofzo?quote:Op zondag 17 november 2024 09:53 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Jezus, dit gaat echt veel te ver. Het gaat niet om of ze nu een schadevergoeding of gratis dingen krijgt, het gaat erom dat ze zich gewoon afgewezen voelde om iets waar ze niks aan kan doen: haar geloof. Natuurlijk is het rot om teleurgesteld te worden, maar dat is niet waar het hier om gaat. Het gaat erom dat ze zich buitengesloten voelde vanwege haar hoofddoek.
Wow, zo moet je het echt niet zien. Het gaat niet om 'niet aangenomen worden', maar om hoe ze behandeld werd en hoe ze zich voelde. Het is niet alsof ze 'permanent letsel' heeft, maar ze werd gewoon afgewezen vanwege haar geloof, en dat is gewoon niet oke. Later bleek dat de hoofddoek gevaarlijk was, iets wat haar en haar moeder niet duidelijk werd gemaakt (zie filmpje). Het gaat om respect en gelijkheid.quote:Op zondag 17 november 2024 09:53 schreef kun_bbongal het volgende:
godver het is maar een bijbaan, je doet net alsof ze permanente lichamelijk letsel heeft opgelopen.
Ik ben ook zovaak niet aangenomen als ik een bijbaantje zocht. Stel je niet zo aan man. Weigering is juist goed voor de opvoeding want zeker bij moslims mist er behoorlijk wat op dat gebied. Behalve als het om vrijheid inperken gaat natuurlijk.
dus? Ik zou ook geen moslims aannemen, dat is vragen om ellende.quote:Op zondag 17 november 2024 09:58 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Wow, zo moet je het echt niet zien. Het gaat niet om 'niet aangenomen worden', maar om hoe ze behandeld werd en hoe ze zich voelde. Het is niet alsof ze 'permanent letsel' heeft, maar ze werd gewoon afgewezen vanwege haar geloof, en dat is gewoon niet oke. Later bleek dat de hoofddoek gevaarlijk was, iets wat haar en haar moeder niet duidelijk werd gemaakt (zie filmpje). Het gaat om respect en gelijkheid.
Iedereen heeft het recht om eerlijk behandeld te worden, en weigeren kan ook op een normale manier zonder iemand zo te laten voelen. 'Goed voor de opvoeding' klinkt echt heel raar. Het gaat hier gewoon om respect en inclusiviteit voor iedereen, niet alleen voor moslims.
Helaas voor dit meisje zal ze vaker afwijzingen gaan ontvangen. Laten we eerlijk zijn, met een hoofddoek op sollicitatie verschijnen vergroot niet bepaald je kansen. Het leven is geen yoghurtreclame. Ook iemand met zichtbare tatoeages maakt minder kans op een baan.quote:Op zondag 17 november 2024 09:55 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat allemaal staat natuurlijk in geen enkele verhouding met wat dit arme arme arme meisje heeft moeten doorstaan.
Snap je dan niet dat het voor haar heel traumatisch was om “nee” te horen? Dat is echt zoveel groter dan iemands inkomen , zijn kraam, zijn eigendommen, en zijn lijf en leden. Dat is allemaal van ondergeschikt belang nu. Het meisje en haar familie staat nu voorop, zij moet nu een zeer intensief begeleidingstraject in om dit zeer traumatische voorval te handelen. En die kosten moeten op deze snode witmens verhaald worden.
Nou nou...quote:Op zondag 17 november 2024 09:58 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Wow, zo moet je het echt niet zien. Het gaat niet om 'niet aangenomen worden', maar om hoe ze behandeld werd en hoe ze zich voelde. Het is niet alsof ze 'permanent letsel' heeft, maar ze werd gewoon afgewezen vanwege haar geloof, en dat is gewoon niet oke. Later bleek dat de hoofddoek gevaarlijk was, iets wat haar en haar moeder niet duidelijk werd gemaakt (zie filmpje). Het gaat om respect en gelijkheid.
Iedereen heeft het recht om eerlijk behandeld te worden, en weigeren kan ook op een normale manier zonder iemand zo te laten voelen. 'Goed voor de opvoeding' klinkt echt heel raar. Het gaat hier gewoon om respect en inclusiviteit voor iedereen, niet alleen voor moslims.
Mijn mening is niet relevant omdat ik hier echt 0 racisme in zie? Dus je dwingt me eigenlijk te kiezen voor de kant van het 15-jarig, hoofdoekdragend meisje? Zo niet ben ik zelf een racist?quote:Op zondag 17 november 2024 07:15 schreef Moederenkind het volgende:
[..]
Dat had ik al door.
Omdat racisme en discriminatie jou eigenlijk niet interesseren en je er geen seconde mee zit, is jouw mening in deze hele discussie niet relevant..
Die man kan zijn volledig levenswerk kapot zien gemaakt worden, vergunningen ingetrokken, werkloos geraken. Begin dan als oudere oliebollenbakker nog maar eens ergens te werken? Die heeft ook een gezin?quote:Op zondag 17 november 2024 09:16 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Het gaat toch om veiligheidsvoorschriften?quote:Op zondag 17 november 2024 09:53 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Jezus, dit gaat echt veel te ver. Het gaat niet om of ze nu een schadevergoeding of gratis dingen krijgt, het gaat erom dat ze zich gewoon afgewezen voelde om iets waar ze niks aan kan doen: haar geloof. Natuurlijk is het rot om teleurgesteld te worden, maar dat is niet waar het hier om gaat. Het gaat erom dat ze zich buitengesloten voelde vanwege haar hoofddoek.
Probeer maar als kok bij een Chinees restaurant te gaan werken. Kansloos want ze willen alleen maar Chinezen.quote:Op zondag 17 november 2024 10:04 schreef kun_bbongal het volgende:
[..]
dus? Ik zou ook geen moslims aannemen, dat is vragen om ellende.
Het is mijn recht als bedrijfs eigenaar om te kiezen wie ik aan neem.
En ik heb geen enkel respect voor moslims, ik heb jaren lang alleen maar ellende van die lui gehad.
Inclusiviteit is een illusie, probeer maar eens als homo zijnde te gaan werken bij een Turkse/Marokkaanse tent. Mag je blij wezen dat je niet gelijk een vuist op je kanis krijgt.
Hij had niet eens iets fout gedaan. Een grof schandaal dat hij nu bedreigd wordt door onverdraagzaam tuig.quote:Op zondag 17 november 2024 06:27 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ik kom daar geregeld omdat je daar gratis kan parkeren. De stad ga ik niet in al is dat om de hoek. Veel te druk en ik hou van rust.
Met de wijk zelf is niks aan de hand. Mooie nieuwe wijk. De toko van deze man staat op het pleintje voor de jumbo en bibliotheek waar ook de boa's gehuisvest zijn. Het is er lekker rustig en de mensen willen het zo houden ook.
De beste man is altijd erg vriendelijk tegen me geweest. Dus ja ik vind het best sneu wat er is gebeurd. Morgen zal ik de beste man een steuntje in de rug geven. Ik ben stiekem best trots op hem. Je fout erkennen, goed maken en door. Dat is het leven. Je hoeft niet in verwijten te blijven hangen.
maakt wel weer duidelijk dat moslims de eeuwige slachtoffer rol aannemen en niet zonder geweld kunnen.quote:Op zondag 17 november 2024 11:04 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
Hij had niet eens iets fout gedaan. Een grof schandaal dat hij nu bedreigd wordt door onverdraagzaam tuig.
Ik zal het anders formuleren aangezien modjes het weggehaald hebben.quote:Op zondag 17 november 2024 07:15 schreef Moederenkind het volgende:
[..]
Dat had ik al door.
Zelfde verhaal. Die moeder is niet helemaal lekker en voor 97% de oorzaak van dit gebeuren.quote:Op zondag 17 november 2024 09:54 schreef spectrumanalyser het volgende:
Stel dat de man aan het meisje had gezegd dat ze niet aangenomen was. Zonder een reden te noemen.
Of helemaal geen reactie geven - wat helaas ook gebruikelijk is.
Als het aan sommigen hier ligt zijn blanke mannen standaard en als enige een racist en maakt niet uit wat hoe goed de redenen zijn.quote:Op zondag 17 november 2024 11:24 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Ik zal het anders formuleren aangezien modjes het weggehaald hebben.
Kan jij in je grijze massa ook het zo formuleren dat niet alles racisme en discriminatie is maar dat deze man gewoon goede redenen heeft? Of is de witte blanke man standaard ern racist?
Ze kunnen blijven schuilen achter dit gedrag maar ik heb als blank kind in Osdorp Amsterdam gewoondquote:Op zondag 17 november 2024 11:28 schreef HSG het volgende:
[..]
Als het aan sommigen hier ligt zijn blanke mannen standaard en als enige een racist en maakt niet uit wat de redenen zijn.
Wat voor shit?quote:Op zondag 17 november 2024 11:32 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Ze kunnen blijven schuilen achter dit gedrag maar ik heb als blank kind in Osdorp Amsterdam gewoond
De shit die ik daar heb gezien is gewoon onveranderd:D
Roeptoeteren en niet denken
Ik werd gepest omdat ik wit was.. En toen dit de reden was om van school te gaan was ik de racistquote:
Maar je moet toch ook begrijpen dat alleen witte mensen racisten zijn en racisme naar witte mensen niet bestaat?quote:Op zondag 17 november 2024 12:28 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Ik werd gepest omdat ik wit was.. En toen dit de reden was om van school te gaan was ik de racist
Zit gewoon geen logica in de bovenkamer van dit soort mensen
Dat heeft iemand zelfs ooit recht in mijn gezicht durven zeggenquote:Op zondag 17 november 2024 12:28 schreef HSG het volgende:
[..]
Maar je moet toch ook begrijpen dat alleen witte mensen racisten zijn en racisme naar witte mensen niet bestaat?
Het lijkt de opgelopen weken wel een wedstrijdje van wie is zieliger. Soort van University Challenge (pun intended).quote:Op zondag 17 november 2024 09:30 schreef VEM2012 het volgende:
Lijkt mij wel vermoeiend om tussen de Jodenjachten door overal discriminatie in te zien.
Tuurlijk heeft hij iets fouts gedaan.quote:Op zondag 17 november 2024 11:04 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
Hij had niet eens iets fout gedaan. Een grof schandaal dat hij nu bedreigd wordt door onverdraagzaam tuig.
Nee hoor. In het filmpje zag je dat het daar niet om ging.quote:Op zondag 17 november 2024 09:23 schreef spectrumanalyser het volgende:
Het verhaal van de deegkloppermachine en de heater is voor iedereen duidelijk.
quote:Op zondag 17 november 2024 13:02 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Tuurlijk heeft hij iets fouts gedaan.
Hij discrimineert en sluit mensen buiten.
Bedankt voor je bijdrage Etto.quote:
Alles beter dan je iets te geforceerde post-bekering act.quote:Op zondag 17 november 2024 13:08 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Bedankt voor je bijdrage Etto.
Ik denk dat zowel de oliebollenbakker als het meisje hier wel iets mee kan.
Ja eigen schuld, moet je maar niet discrimineren.quote:Op zondag 17 november 2024 10:48 schreef Lenny77 het volgende:
Die man kan zijn volledig levenswerk kapot zien gemaakt worden,
quote:Op zondag 17 november 2024 13:23 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ja eigen schuld, moet je maar niet discrimineren.
Zoals andere users blijkbaar zeggen, kweek een ruggengraat, het leven is geen yoghurtreclame.![]()
Hij kan gewoon zijn kraam weer openen ergens, en dan misschien gewoon iedereen ongeacht afkomst gelijk behandelen. Iedereen moet gewoon de kans krijgen om te werken.
Jouw mening is niet relevant omdat je letterlijk zegt dat het je niet interesseert of een zaak racistisch is en je hen zal blijven supporten ondanks die wetenschap. Tja, dan is het evident dat racisme voor jou geen prio is waardoor jouw mening in dit soort discussies niets waard is.quote:Op zondag 17 november 2024 10:11 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Mijn mening is niet relevant omdat ik hier echt 0 racisme in zie? Dus je dwingt me eigenlijk te kiezen voor de kant van het 15-jarig, hoofdoekdragend meisje? Zo niet ben ik zelf een racist?
Ja als we op deze manier de discussie moeten gaan voeren zijn we wel snel klaar.
Nogmaals, het interesseert mij niet in welk hokje me wil duwen.
Ik heb de vrijheid om de islam een achterlijk geloof te vinden. En voor de volledigheid, de manier waarop protestanten hun geloof belijden vind ik ook compleet debiel. Die vrijheid heb ik gewoon in Nederland.
Maar schijnbaar is er dus een groep in Nederland die vindt dat je niet meer mee mag doen aan de discussie als je die mening toebedeeld bent.
Als we hier massaal in meegaan dan is dat wel het einde van vrijheid van meningsuiting.
Wat het in feite eigenlijk toch al is, als je een verkeerd woord zegt kun je een steen door je ruit verwachten.
Racisme ja?quote:Op zondag 17 november 2024 13:27 schreef Moederenkind het volgende:
[..]
Jouw mening is niet relevant omdat je letterlijk zegt dat het je niet interesseert of een zaak racistisch is en je hen zal blijven supporten ondanks die wetenschap. Tja, dan is het evident dat racisme voor jou geen prio is waardoor jouw mening in dit soort discussies niets waard is.
Je hebt de vrijheid om welk geloof dan ook achterlijk te vinden, maar wanneer je een moslim niet aanneemt vanwege zijn “achterlijk” geloof, ja dan ben je aan het discrimineren en pas je perfect in het hokje ‘RACISTEN’. Wanneer je een onderneming blijft supporten en verdedigen die dit soort gedachtengang op na houd onder het mom van vrijheid van meningsuiting dan pas je ook in het hokje ‘RACISTEN’.
Dat je ook een negatieve mening hebt over protestanten of welk ander geloof dan ook, maakt je niet opeens minder een racist.
Daarnaast is het typisch racistisch gedrag om heel hysterisch te gaan roepen dat je rechten worden ingeperkt omdat je niet vrij en openlijk mag discrimineren en hele groepen weg mag zetten als achterlijk.
Ik het filmpje zegt die meneer dat haar hoofddoek de ENIGSTE reden is waarom hij haar niet zijn kraam wil. Hij wil het gewoon niet. Dat is geen goede reden en is discriminatie.quote:Op zondag 17 november 2024 11:24 schreef Friday12 het volgende:
[..]
in zal het anders formuleren aangezien modjes het weggehaald hebben.
Kan jij in je grijze massa ook het zo formuleren dat niet alles racisme en discriminatie is maar dat deze man gewoon goede redenen heeft? Of is de witte blanke man standaard ern racist?
dit is precies het probleem. Alles moet maar uitwijken voor de jankerdsquote:Op zondag 17 november 2024 13:23 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ja eigen schuld, moet je maar niet discrimineren.
Zoals andere users blijkbaar zeggen, "kweek een ruggengraat", "het leven is geen yoghurtreclame."![]()
Hij kan gewoon zijn kraam weer openen ergens, en dan misschien gewoon iedereen ongeacht afkomst gelijk behandelen. Iedereen moet gewoon de kans krijgen om te werken.
Ja en dat is zijn hoe recht met veiligheid en uniform. En meteen komt volk als jij janken dat het allemaal zo oneerlijk isquote:Op zondag 17 november 2024 13:30 schreef Moederenkind het volgende:
[..]
Ik het filmpje zegt die meneer dat haar hoofddoek de ENIGSTE reden is waarom hij haar niet zijn kraam wil. Hij wil het gewoon niet. Dat is geen goede reden en is discriminatie.
Wat hij daarna bedacht heeft als smoes zou mogelijk wel een goede reden zijn geweest ware het niet voor die foto van zijn medewerkers met capuchon en losse touwtjes.
Dat is een perfecte reden. Hij wil het niet dus wordt het niet gedaan en klaar. Jij hebt daar geen hol over te vertellen.quote:Op zondag 17 november 2024 13:30 schreef Moederenkind het volgende:
[..]
Ik het filmpje zegt die meneer dat haar hoofddoek de ENIGSTE reden is waarom hij haar niet zijn kraam wil. Hij wil het gewoon niet. Dat is geen goede reden en is discriminatie.
Nee, zij werd op voorhand al afgewezen vanwege een kledingstuk. Een kledingstuk waaraan je kunt zien wat haar religie is. Dat zegt dus niks over haar vaardigheden als oliebollenbakster.quote:Op zondag 17 november 2024 14:05 schreef kun_bbongal het volgende:
[..]
Dat is een perfecte reden. Hij wil het niet dus wordt het niet gedaan en klaar. Jij hebt daar geen hol over te vertellen.
Het is allemaal lekker met 2 maten meten, want andersom gebeurd het ook en niemand zegt er wat van. Maar owee als een blanke iets niet doet dan breekt gelijk de pleuris uit en komen al die beroeps zielepieten en zeikerds gelijk hennis schoppen.
Alsnog, het is wel duidelijk waarom hij het niet wilt dan als je de reactie gelijk ziet van die moeder en al die andere mongolen.quote:Op zondag 17 november 2024 14:11 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Nee, zij werd op voorhand al afgewezen vanwege een kledingstuk. Een kledingstuk waaraan je kunt zien wat haar religie is. Dat zegt dus niks over haar vaardigheden als oliebollenbakster.
Later komt de uitbater met goedkope en doorzichtige smoezen over de veiligheid. Hij discrimineert terwijl hij weet dat dit niet mag.
Nee hij discrimineert en sluit haar uit vanwege haar afkomst of geloof.quote:Op zondag 17 november 2024 14:05 schreef kun_bbongal het volgende:
[..]
Dat is een perfecte reden. Hij wil het niet dus wordt het niet gedaan en klaar. Jij hebt daar geen hol over te vertellen.
Het is allemaal lekker met 2 maten meten, want andersom gebeurd het ook en niemand zegt er wat van. Maar owee als een blanke iets niet doet dan breekt gelijk de pleuris uit en komen al die beroeps zielepieten en zeikerds gelijk hennis schoppen.
Nee dat is niet duidelijk. In het filmpje geeft hij aan dat "hij dat gewoon niet wil".quote:Op zondag 17 november 2024 14:20 schreef kun_bbongal het volgende:
[..]
Alsnog, het is wel duidelijk waarom hij het niet wilt dan als je de reactie gelijk ziet van die moeder en al die andere mongolen.
Wat een onzin. Ze kan ook moslima zijn zonder hoofddoek.quote:Op zondag 17 november 2024 14:20 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Nee hij discrimineert en sluit haar uit vanwege haar afkomst of geloof.
Witte mensen kunnen ook moslim zijn, zwarten kunnen joods zijn.
Gaat er hier om dat een meisje oliebollen wil bakken, en die bakker haar geen baan geeft naar eigen zeggen vanwege haar afkomst en/of geloof. Dat is gewoon hartstikke fout. Het heeft ook geen enkele invloed op het bakken en verkopen van oliebollen. De woede en ophef die daar uit ontstaat is dan ook begrijpelijk.
Nee, zijn actie heeft deze reactie uitgelokt. Ik zag ook al dat er een vergelijking werd gemaakt met het Glennis Grace voorval Deze zoon deed iets verkeerd en mama liet vervolgens de boel escaleren.quote:Op zondag 17 november 2024 14:20 schreef kun_bbongal het volgende:
[..]
Alsnog, het is wel duidelijk waarom hij het niet wilt dan als je de reactie gelijk ziet van die moeder en al die andere mongolen.
Ja, kan maar daar heb jij dan weer niks over te zeggen. Wat als het een jongen met een keppeltje was geweest?quote:Op zondag 17 november 2024 14:21 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Wat een onzin. Ze kan ook moslima zijn zonder hoofddoek.
Nog nooit gezien. Een kraam met een hoofddoek.quote:Op zondag 17 november 2024 14:17 schreef Black_Baron het volgende:
Het is toch ook geen porum: een Oud Hollandse gebakskraam met een hoofddoek.
Nou en. Als ze vriendelijk zijn en de oliebollen lekker smaken.quote:Op zondag 17 november 2024 14:17 schreef Black_Baron het volgende:
Het is toch ook geen porum: een Oud Hollandse gebakskraam met een hoofddoek.
nee dat is niet begrijpelijk, een normaal mens zou zeggen "ok is goed dan probeer ik het wel ergens anders".quote:Op zondag 17 november 2024 14:20 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Nee hij discrimineert en sluit haar uit vanwege haar afkomst of geloof.
Witte mensen kunnen ook moslim zijn, zwarten kunnen joods zijn.
Gaat er hier om dat een meisje oliebollen wil bakken, en die bakker haar geen baan geeft naar eigen zeggen vanwege haar afkomst en/of geloof. Dat is gewoon hartstikke fout. Het heeft ook geen enkele invloed op het bakken en verkopen van oliebollen. De woede en ophef die daar uit ontstaat is dan ook begrijpelijk.
Meisje niet, maar die moeder wel, die heeft een shitstorm gestart op social media met alle gevolgen van dien.quote:Op zondag 17 november 2024 14:23 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Nee, zijn actie heeft deze reactie uitgelokt. Ik zag ook al dat er een vergelijking werd gemaakt met het Glennis Grace voorval Deze zoon deed iets verkeerd en mama liet vervolgens de boel escaleren.
Dit meisje heeft niks verkeerd gedaan.
Als dit dus de norm gaat worden dan:quote:Op zondag 17 november 2024 14:28 schreef kun_bbongal het volgende:
En je ziet gelijk weer waarom je moslims op de werkvloer moet weren.
hoeft ze het ook nergens anders te proberen.quote:Op zondag 17 november 2024 14:28 schreef kun_bbongal het volgende:
ok is goed dan probeer ik het wel ergens anders".
ze moeten zich gewoon gedragen, over gaan tot vandalisme en bedreigingen zijn taktieken van een cultuur die zwaar ondergeschikt is.quote:Op zondag 17 november 2024 14:23 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Nee, zijn actie heeft deze reactie uitgelokt. Ik zag ook al dat er een vergelijking werd gemaakt met het Glennis Grace voorval Deze zoon deed iets verkeerd en mama liet vervolgens de boel escaleren.
Dit meisje heeft niks verkeerd gedaan.
Dat meisje gedroeg zich gewoon. Ze wilde werken bij een oliebollenkraam.quote:Op zondag 17 november 2024 14:31 schreef kun_bbongal het volgende:
[..]
ze moeten zich gewoon gedragen, over gaan tot vandalisme en bedreigingen zijn taktieken van een cultuur die zwaar ondergeschikt is.
Wie zegt dat ze nergens anders wordt aangenomen? Je doet alsof dat de enige plek in de wereld is waar er werk was.quote:Op zondag 17 november 2024 14:30 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Als dit dus de norm gaat worden dan:
[..]
hoeft ze het ook nergens anders te proberen.
Jij vindt het dus blijkbaar prima dat moslims nergens aangenomen mogen worden. Duidelijk.
dit was niet op haar gericht, maar op die lui die over gingen tot dreigen en vandalismequote:Op zondag 17 november 2024 14:32 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat meisje gedroeg zich gewoon. Ze wilde werken bij een oliebollenkraam.
Dat was inderdaad niet slim, maar je kunt moeilijk volhouden dat die moeder hier alleen verantwoordelijk voor is.quote:Op zondag 17 november 2024 14:30 schreef Hathor het volgende:
[..]
Meisje niet, maar die moeder wel, die heeft een shitstorm gestart op social media met alle gevolgen van dien.
Klopt, maar geen enkel bedrijf mag iemand afwijzen vanwege huidskleur, sekse, geloof, geaardheid, of politieke overtuiging.quote:Op zondag 17 november 2024 14:32 schreef kun_bbongal het volgende:
En ik zeg dat een bedrijf zelf mag kiezen wie ze wel of niet aannemen en dan mensen daar niet over mogen zeiken.
Ik denk dat ze er onderling best wel uitgekomen zouden zijn, was ze niet al gewoon aangenomen op voorwaarde dat ze haar hoofddoek zou vervangen door zo'n nieuw model?quote:Op zondag 17 november 2024 14:35 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Dat was inderdaad niet slim, maar je kunt moeilijk volhouden dat die moeder hier alleen verantwoordelijk voor is.
Een volwassen vent die een meisje van 15 openlijk afwijst vanwege haar geloof is gewoon heel fout bezig.
Moeder heeft bewust opnamen van het gesprek gemaakt en deze verspreid. Je weet wat er dan gaat gebeuren, zeker gezien de lichtgeraaktheid van bepaalde moslims. Ze mag van geluk spreken dat de bedrijfsleider (nog) niets is overkomen; zodra dat gebeurt is ze medeverantwoordelijk.quote:Op zondag 17 november 2024 14:35 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Dat was inderdaad niet slim, maar je kunt moeilijk volhouden dat die moeder hier alleen verantwoordelijk voor is.
Een volwassen vent die een meisje van 15 openlijk afwijst vanwege haar geloof is gewoon heel fout bezig.
Jij bent zeker ook zo iemand die klaagt dat ze allemaal thuis zitten uitkering te trekken?quote:Op zondag 17 november 2024 14:28 schreef kun_bbongal het volgende:
En je ziet gelijk weer waarom je moslims op de werkvloer moet weren.
En ik denk dat je dan in deze zaak als de grote verliezer had kunnen afdruipen.quote:Op zondag 17 november 2024 14:40 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik denk dat ze er onderling best wel uitgekomen zouden zijn, was ze niet al gewoon aangenomen op voorwaarde dat ze haar hoofddoek zou vervangen door zo'n nieuw model?
En daarnaast is die moeder hier 100% verantwoordelijk voor. Als ze dit niet had gedeeld op social media was er daar geen steen door de raam gevlogen en zou die man niet honderden keren anoniem bedreigd zijn. Als mij dit was overkomen had ik haar voor de rechter gedaagd en laten vervolgen voor elke cent die ik had misgelopen door deze shitshow.
Je blijft dit nu steeds aankaarten. Maar je kunt niet van tevoren weten dat iemand stenen door ruiten gaat gooien, heb je niet in de hand, en het valt ook niet te bewijzen dat ze daar op uit was. Ze exposed gewoon die oliebollenbakker zodat mensen kunnen zien dat die kerel fout bezig is.quote:Op zondag 17 november 2024 14:40 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik denk dat ze er onderling best wel uitgekomen zouden zijn, was ze niet al gewoon aangenomen op voorwaarde dat ze haar hoofddoek zou vervangen door zo'n nieuw model?
En daarnaast is die moeder hier 100% verantwoordelijk voor. Als ze dit niet had gedeeld op social media was er daar geen steen door de raam gevlogen en zou die man niet honderden keren anoniem bedreigd zijn. Als mij dit was overkomen had ik haar voor de rechter gedaagd en laten vervolgen voor elke cent die ik had misgelopen door deze shitshow.
De politie doet dit letterlijk zelf. Hoevaak heb je wel niet gelezen dat niet westerse allochtonen voorrang krijgen of zelfs dat ze geen blanke meer willen.quote:Op zondag 17 november 2024 14:38 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Klopt, maar geen enkel bedrijf mag iemand afwijzen vanwege huidskleur, sekse, geloof, geaardheid, of politieke overtuiging.
Het gebeurt wel, maar nooit openlijk. Deze man deed dat wel.
"Jij komt hier niet werken, want ik wil geen moslims in mijn zaak."
Deze man discrimineert.
Ik denk het niet, wat die moeder op haar geweten heeft is pure opruiing, en dat is gewoon strafbaar.quote:Op zondag 17 november 2024 14:44 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
En ik denk dat je dan in deze zaak als de grote verliezer had kunnen afdruipen.
En dat filmen is ook gewoon verstandig. Nu heeft ze bewijs dat de oliebollenbakker discrimineert. Alleen had ze misschien beter aangifte kunnen doen van discriminatie ipv de beelden online delen.quote:Op zondag 17 november 2024 14:45 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Je blijft dit nu steeds aankaarten. Maar je kunt niet van tevoren weten dat iemand stenen door ruiten gaat gooien, heb je niet in de hand, en het valt ook niet te bewijzen dat ze daar op uit was. Ze exposed gewoon die oliebollenbakker zodat mensen kunnen zien dat die kerel fout bezig is.
Oh dat had je vantevoren niet zien aankomen?quote:Op zondag 17 november 2024 14:45 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Je blijft dit nu steeds aankaarten. Maar je kunt niet van tevoren weten dat iemand stenen door ruiten gaat gooien, heb je niet in de hand, en het valt ook niet te bewijzen dat ze daar op uit was. Ze exposed gewoon die oliebollenbakker zodat mensen kunnen zien dat die kerel fout bezig is.
Discriminatie is ook strafbaar.quote:Op zondag 17 november 2024 14:48 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik denk het niet, wat die moeder op haar geweten heeft is pure opruiing, en dat is gewoon strafbaar.
Vooral blijven draaien. En vooral de man als het slachtoffer blijven zien. Hij had ook vantevoren kunnen bedenken wat er zou kunnen gebeuren.quote:Op zondag 17 november 2024 14:42 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
Moeder heeft bewust opnamen van het gesprek gemaakt en deze verspreid. Je weet wat er dan gaat gebeuren, zeker gezien de lichtgeraaktheid van bepaalde moslims. Ze mag van geluk spreken dat de bedrijfsleider (nog) niets is overkomen; zodra dat gebeurt is ze medeverantwoordelijk.
Bovendien is haar dochter NIET afgewezen vanwege haar geloof, maar vanwege de inflexibiliteit om per se haar hoofddoek te willen blijven dragen.
In dit geval kon je dat echt van te voren weten. Zodra het op social media komt, is het klaar.quote:Op zondag 17 november 2024 14:45 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
ik zeg niet dat ze niet mogen werken, ik zeg alleen dat er veel te veel problemen met ze zijn op de werkvloer.quote:Op zondag 17 november 2024 14:43 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Jij bent zeker ook zo iemand die klaagt dat ze allemaal thuis zitten uitkering te trekken?
Als er drie mensen solliciteren, en er kan maar een worden aangenomen discimineert iemand al naar de andere twee. Iedereen discrimineert overigens de hele dag door op allerlei fronten. Het betekent niks zonder context.quote:Op zondag 17 november 2024 14:11 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Nee, zij werd op voorhand al afgewezen vanwege een kledingstuk. Een kledingstuk waaraan je kunt zien wat haar religie is. Dat zegt dus niks over haar vaardigheden als oliebollenbakster.
Later komt de uitbater met goedkope en doorzichtige smoezen over de veiligheid. Hij discrimineert terwijl hij weet dat dit niet mag.
Nooit iets van gemerkt als ik boodschappen ga halen bij de plaatselijke super. Er zitten daar genoeg moslima's achter de kassa. Die meiden doen gewoon hun werk.quote:Op zondag 17 november 2024 14:51 schreef kun_bbongal het volgende:
[..]
ik zeg niet dat ze niet mogen werken, ik zeg alleen dat er veel te veel problemen met ze zijn op de werkvloer.
Dat zorgt dan weer dat ze bijna nergens aangenomen worden (ja omdat ze moslim zijn en bedrijven weten wel beter). Het is vaak hun eigen schuld.
Als ze uitkering trekken dan gaan ze maar lekker naar het land van 2de paspoort als ze na een jaar geen baan kunnen vinden. Ruimt lekker op en scheelt weer belasting centen die verspild worden aan nutteloze mensen.
Juist, en dat snap ik dan waarschijnlijk niet. Wat heeft die hoofddoek met veiligheid te maken?quote:Op zondag 17 november 2024 14:52 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
Als er drie mensen solliciteren, en er kan maar een worden aangenomen discimineert iemand al naar de andere twee. Iedereen discrimineert overigens de hele dag door op allerlei fronten. Het betekent niks zonder context.
Als er gediscrimineerd wordt moet er gekeken worden naar intentie om te kijken of het strafbaar is. Had de persoon de intentie om mislims uit te sluiten? Nee. Het had te maken met een kledingstuk die zij gewoon mocht af doen en dan kon komen werken ivm veiligheid. Het had niets met de persoon zelf te maken. Zij kiest er zelf voor om hier niet in mee te gaan, en heeft hier vast haar redenen voor. De consequentie van die keuze is dat er voor iemand anders gekozen wordt. Als een bedrijf mij weigert omdat ik liever in korte broek en pet naar het werk kom, maar er wordt een maatpak verwacht en ik word hierdoor niet aangenomen, is dit geen disciminatie op de persoon maar gewoon een verschil in verwachtingen. Wil ik me niet aanpassen, dan wordt het iemand anders. Ik ben niet afgewezen op mijn persoon, maar op mijn keuzes in de onderhandeling die ik had aan kunnen passen. Daarom is het pertinent geen strafbare discriminatie.
Dat veiligheidsaspect maakt het wat mij betreft helemaal af en ontwapent het “je houdt gewoon niet van moslims” -narratief. Dat daarna mensen vervolgens met flinterdunne argumenten komen als “ja maar touwtjes”, is je vastgrijpen aan een strohalm.
Als ik ergens niet wordt aangenomen word ik ook gediscrimineerd. Als ik vervolgens boos word en iemand uit mijn vriendengroep gooit een steen door een raam is het bedrijf dat zelf schuld?quote:Op zondag 17 november 2024 14:49 schreef Hiddendoe het volgende:
Nogmaals, deze man discrimineert en is dus een oliebol.
Ik keur dat stenengooien niet goed, noch keur ik de rest van deze rel goed, maar deze man heeft het grotendeels aan zichzelf te danken.
Is onzin. Er worden zoveel misstanden aangekaart op socials. Het is niet alsof er een garantie is dat stenen door je ruit heen gaat. Je bent bezig met wat dom achteraf gelul. En de enige schuldige is degene die de steen gooit.quote:Op zondag 17 november 2024 14:49 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
In dit geval kon je dat echt van te voren weten. Zodra het op social media komt, is het klaar.
Onzin, je hebt gewoon niet dezelfde papieren of dezelfde ervaring als degene die wel is gekozen.quote:Op zondag 17 november 2024 14:58 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
Als ik ergens niet wordt aangenomen word ik ook gediscrimineerd. Als ik vervolgens boos word en iemand uit mijn vriendengroep gooit een steen door een raam is het bedrijf dat zelf schuld?
Als je wilt weten of iets moreel verwerpelijk is of niet, moet je even het categorisch imperatief van Kant proberen: als iedereen die ergens niet wordt aangenomen zo zou doen en dit zou een algemene wet worden (niet aangenomen worden—>vergelden met agressie), hoe zou de wereld er dan uit zien?
Dat is een hele opluchting.quote:Op zondag 17 november 2024 15:00 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Is onzin. Er worden zoveel misstanden aangekaart op socials. Het is niet alsof er een garantie is dat stenen door je ruit heen gaat. Je bent bezig met wat dom achteraf gelul. En de enige schuldige is degene die de steen gooit.
Precies.quote:Op zondag 17 november 2024 14:48 schreef Starhopper het volgende:
En dat filmen is ook gewoon verstandig. Nu heeft ze bewijs dat de oliebollenbakker discrimineert.
De oliebolbakker had klaarblijkelijk al eens een incident gehad met een hoofddoek, dus heeft dit als voorwaarde gesteld. Dat mag deze persoon gewoon doen en is een geldige reden en sluit de dame in kwestie niet bij voorbaat uit (ze heeft immers nog steeds een keuze). Dat anderen daar een bepaalde intentie in projecteren, is hun probleem. Helaas volgt er dan weer agressie op. De hele manier van doen van de groep agressors heeft wat fascistische trekjes.quote:Op zondag 17 november 2024 14:57 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Juist, en dat snap ik dan waarschijnlijk niet. Wat heeft die hoofddoek met veiligheid te maken?
Zo'n hoofddoek zit net zo vast om het hoofd als een badmuts bij beroepszwemmers.
Ik zag op de foto meiden met lang en loshangend haar. Is dat dan wel veilig?
Die oliebol staat gewoon ontzettend uit zijn nek te zwetsen.
Dus wordt ik gediscrimineerd op basis van papieren en ervaring. Volgens mij snap je het woord discriminatie niet.quote:Op zondag 17 november 2024 15:01 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Onzin, je hebt gewoon niet dezelfde papieren of dezelfde ervaring als degene die wel is gekozen.
misschien beter lezen? Ik zeg toch niet dat ze nergens aangenomen worden? Zeg alleen bijna nergens, vaak zijn het inderdaad zulke baantjes en bijna altijd vrouwen.quote:Op zondag 17 november 2024 14:54 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Nooit iets van gemerkt als ik boodschappen ga halen bij de plaatselijke super. Er zitten daar genoeg moslima's achter de kassa. Die meiden doen gewoon hun werk.
Bij de plaatselijke apotheek idem. Drie moslima's. Nooit problemen mee gehad.
Dus wat is jouw probleem eigenlijk?
Dus wat lul je nu?
Ja logisch toch als je ze zo denkt te kunnen behandelen.quote:Op zondag 17 november 2024 15:02 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
De oliebolbakker had klaarblijkelijk al eens een incident gehad met een hoofddoek, dus heeft dit als voorwaarde gesteld. Dat mag deze persoon gewoon doen en is een geldige reden en sluit de dame in kwestie niet bij voorbaat uit (ze heeft immers nog steeds een keuze). Dat anderen daar een bepaalde intentie in projecteren, is hun probleem. Helaas volgt er dan weer agressie op. De hele manier van doen van de groep agressors heeft wat fascistische trekjes.
Nu komt de aap uit de mouw he.quote:Op zondag 17 november 2024 14:51 schreef kun_bbongal het volgende:
Als ze uitkering trekken dan gaan ze maar lekker naar het land van 2de paspoort als ze na een jaar geen baan kunnen vinden. Ruimt lekker op en scheelt weer belasting centen die verspild worden aan nutteloze mensen.
En zo heeft iedereen zijn eigen ervaringen. Ikzelf heb werkzaamheden verricht voor een schoonmaakbedrijf als glazenwasser, en daar hebben ook twee Marokkaanse jongens gewerkt. Die zijn na verloop van tijd allebei ontslagen omdat ze liepen te stelen binnen de bedrijven waar ze heen werden gestuurd om werkzaamheden te verrichten. De eigenaar van dat bedrijf neemt nu standaard geen Marokkanen meer aan, puur en alleen omdat het Marokkanen zijn. Dat zullen ze nooit direct toegeven, want dan krijg je toestanden als met die oliebollebakker, maar wimpelt ze af met een smoesje zoals dat de vacature al ingevuld is oid.quote:Op zondag 17 november 2024 14:54 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Nooit iets van gemerkt als ik boodschappen ga halen bij de plaatselijke super. Er zitten daar genoeg moslima's achter de kassa. Die meiden doen gewoon hun werk.
Dus wat lul je nu?
Oohja, want een winkel met witte Hollandse eigenaar is wel heel eerlijk en zou dit noooooooooooit doenquote:Op zondag 17 november 2024 15:04 schreef kun_bbongal het volgende:
[..]
Ik heb hier weleens mijn vele ervaring gepost over het samenwerken. mijn eerste beter betaalde baan was in een pc winkel (eigenaar en iedereen behalve mezelf was moslim). Ik werd veplicht tegen klanten te liegen (niet gedaan) om ze duurdere dingen te verkopen.
Als er iets kapot terug gebracht wordt, werd het gewoon weer verkocht (gebeurde vooral met monitors met dode pixels).
Ik ben ook wel eens ergens afgewezen omdat ik te oud was (ik was notabene pas 30), dat zou je discriminatie op leeftijd kunnen noemen. Heb ik verder niks mee gedaan, het is graag of niet. Ze wilden daar alleen 18 en 19 jarigen omdat ze die nog 'kunnen kneden' (lees: afschepen met het minimum jeugdloon).quote:Op zondag 17 november 2024 14:58 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
Als ik ergens niet wordt aangenomen word ik ook gediscrimineerd. Als ik vervolgens boos word en iemand uit mijn vriendengroep gooit een steen door een raam is het bedrijf dat zelf schuld?
Als je wilt weten of iets moreel verwerpelijk is of niet, moet je even het categorisch imperatief van Kant proberen: als iedereen die ergens niet wordt aangenomen zo zou doen en dit zou een algemene wet worden (niet aangenomen worden—>vergelden met agressie), hoe zou de wereld er dan uit zien?
En die honderden telefonische bedreigingen?quote:Op zondag 17 november 2024 15:00 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Is onzin. Er worden zoveel misstanden aangekaart op socials. Het is niet alsof er een garantie is dat stenen door je ruit heen gaat. Je bent bezig met wat dom achteraf gelul. En de enige schuldige is degene die de steen gooit.
Oud Hollandsche jodenkoeken.quote:Op zondag 17 november 2024 14:25 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ja, kan maar daar heb jij dan weer niks over te zeggen. Wat als het een jongen met een keppeltje was geweest?
Er zijn er zat die wel werk hebben, maar is lekker makkelijk gratis geld krijgen natuurlijk.quote:Op zondag 17 november 2024 15:05 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Nu komt de aap uit de mouw he.
Het moet ze gewoon op alle fronten onmogelijk gemaakt worden zodat ze "nutteloos" worden en opgeruimd kunnen worden.
Dus je hebt geen stenen gegooid of anderszins geintimideerd? Knap!quote:Op zondag 17 november 2024 15:09 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik ben ook wel eens ergens afgewezen omdat ik te oud was (ik was notabene pas 30), dat zou je discriminatie op leeftijd kunnen noemen. Heb ik verder niks mee gedaan, het is graag of niet. Ze wilden daar alleen 18 en 19 jarigen omdat ze die nog 'kunnen kneden' (lees: afschepen met het minimum jeugdloon).
Mijn ervaring leert dat heel veel ondernemers er zo in staan. Uiteraard zwijgend want anders is het discriminatie. En daar zit nu precies het probleem.quote:Op zondag 17 november 2024 15:06 schreef Hathor het volgende:
[..]
En zo heeft iedereen zijn eigen ervaringen. Ikzelf heb werkzaamheden verricht voor een schoonmaakbedrijf als glazenwasser, en daar hebben ook twee Marokkaanse jongens gewerkt. Die zijn na verloop van tijd allebei ontslagen omdat ze liepen te stelen binnen de bedrijven waar ze heen werden gestuurd om werkzaamheden te verrichten. De eigenaar van dat bedrijf neemt nu standaard geen Marokkanen meer aan, puur en alleen omdat het Marokkanen zijn. Dat zullen ze nooit direct toegeven, want dan krijg je toestanden als met die oliebollebakker, maar wimpelt ze af met een smoesje zoals dat de vacature al ingevuld is oid.
Hij neemt ze gewoon niet aan, punt. En eerlijk gezegd kan ik hem dat niet kwalijk nemen. Een ezel stoot zich geen tweemaal aan dezelfde steen, maar deze werkgever heeft dat dus inmiddels wel gedaan. De derde keer gaat er nooit komen, want hij neemt gewoon geen risico's meer, hij is er klaar mee. Je gooit de reputatie van je bedrijf te grabbel als je onbetrouwbare figuren de deur uitstuurt om in naam van jouw bedrijf ergens te gaan werken. En dat is gewoon onacceptabel.
Gelukkig wel. Stel je voor elke werkgever was zoals jij of die oliebollenbakker.quote:Op zondag 17 november 2024 15:11 schreef kun_bbongal het volgende:
Er zijn er zat die wel werk hebben
Ik heb voor de zekerheid het beginbericht nog eens gelezen maar volgens mij wordt daar nergens gesproken over nationaliteit.quote:Op zondag 17 november 2024 15:06 schreef Hathor het volgende:
[..]
En zo heeft iedereen zijn eigen ervaringen. Ikzelf heb werkzaamheden verricht voor een schoonmaakbedrijf als glazenwasser, en daar hebben ook twee Marokkaanse jongens gewerkt. Die zijn na verloop van tijd allebei ontslagen omdat ze liepen te stelen binnen de bedrijven waar ze heen werden gestuurd om werkzaamheden te verrichten. De eigenaar van dat bedrijf neemt nu standaard geen Marokkanen meer aan, puur en alleen omdat het Marokkanen zijn. Dat zullen ze nooit direct toegeven, want dan krijg je toestanden als met die oliebollebakker, maar wimpelt ze af met een smoesje zoals dat de vacature al ingevuld is oid.
Hij neemt ze gewoon niet aan, punt. En eerlijk gezegd kan ik hem dat niet kwalijk nemen. Een ezel stoot zich geen tweemaal aan dezelfde steen, maar deze werkgever heeft dat dus inmiddels wel gedaan. De derde keer gaat er nooit komen, want hij neemt gewoon geen risico's meer, hij is er klaar mee. Je gooit de reputatie van je bedrijf te grabbel als je onbetrouwbare figuren de deur uitstuurt om in naam van jouw bedrijf ergens te gaan werken. En dat is gewoon onacceptabel.
Pim F was er liefhebber van.quote:Op zondag 17 november 2024 15:14 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ik heb voor de zekerheid het beginbericht nog eens gelezen maar volgens mij wordt daar nergens gesproken over nationaliteit.
Zelfs al zou ze een Marokkaanse zijn, dan is dit nog niet te vergelijken met jouw ervaring met Marokkaanse jongens.
nou als jij een voorbeeld hebt laat het maar weten.quote:Op zondag 17 november 2024 15:07 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Oohja, want een winkel met witte Hollandse eigenaar is wel heel eerlijk en zou dit noooooooooooit doen
sommige willen het risico niet nemen of hebben al genoeg ervaring om gelijk nee te zeggen.quote:Op zondag 17 november 2024 15:13 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Gelukkig wel. Stel je voor elke werkgever was zoals jij of die oliebollenbakker.
Op de een of andere manier zien jij en jouw typetjes in elk gelegenheid kans om de witte man het ultieme slachtoffer te maken van racisme.quote:Op zondag 17 november 2024 14:05 schreef kun_bbongal het volgende:
[..]
nee ik zeg dat jullie types gigantisch hypocriet zijn. Voor mij maakt het niet uit, wees maar racist, discrimineer maar. Het is veel makkelijker als iedereen gewoon eerlijk is over de redenen waarom ze iets doen zonder zich zorgen te hoeven maken dat idioten uit hun slof schieten en tot dreigen over gaan.quote:Op zondag 17 november 2024 15:23 schreef Moederenkind het volgende:
[..]
Op de een of andere manier zien jij en jouw typetjes in elk gelegenheid kans om de witte man het ultieme slachtoffer te maken van racisme.
Altijd is het ja maar wij blanken witten mogen dit of dat niet. Shut up nobody cares.
Het zijn dan ook niet de vrouwen die het probleem zijn, die draaien goed mee in de maatschappij, spreken vrijwel accentloos Nederlands etc. Het zijn altijd de mannen. Misschien speelt dat ook wel mee, dat ze links en rechts maatschappelijk worden ingehaald door de dames.quote:Op zondag 17 november 2024 14:54 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Je wil ons alleen dwingen om racisme te accepteren. Weirdo gedragquote:Op zondag 17 november 2024 15:29 schreef kun_bbongal het volgende:
[..]
nee ik zeg dat jullie types gigantisch hypocriet zijn. Voor mij maakt het niet uit, wees maar racist, discrimineer maar. Het is veel makkelijker als iedereen gewoon eerlijk is over de redenen waarom ze iets doen zonder zich zorgen te hoeven maken dat idioten uit hun slof schieten en tot dreigen over gaan.
Waar ik woon is er ook genoeg racisme (tegen alle buitenlanders) en dat boeit me geen hol, dat is hun keus. Ik ben niet iemand die anderen gaat dwingen om alles maar te accepteren.
Gastquote:Op zondag 17 november 2024 15:23 schreef Moederenkind het volgende:
[..]
Op de een of andere manier zien jij en jouw typetjes in elk gelegenheid kans om de witte man het ultieme slachtoffer te maken van racisme.
Altijd is het ja maar wij blanken witten mogen dit of dat niet. Shut up nobody cares.
quote:Op zondag 17 november 2024 15:48 schreef Moederenkind het volgende:
[..]
Je wil ons alleen dwingen om racisme te accepteren. Weirdo gedrag
ja omdat het onderdeel is van het dagelijks leven of je het wilt zien of niet.quote:Op zondag 17 november 2024 15:48 schreef Moederenkind het volgende:
[..]
Je wil ons alleen dwingen om racisme te accepteren. Weirdo gedrag
Als jullie hier dan ook ff antwoord op kunnen gevenquote:Op zondag 17 november 2024 14:00 schreef Friday12 het volgende:
Wat nou als een vrouw zonder hoofddoek in de moskee een gebed wil doen of bij de mannen?
Had je wat anders verwacht?quote:
Nee maar dat zegt genoeg toch.quote:Op zondag 17 november 2024 16:25 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Had je wat anders verwacht?
Ik zeg helemaal niet dat het mij niet interesseert of een zaak racistisch is niet. Ik zeg dat het mij geen moer uitmaakt hoe je mij noemt, omdat het meer over jou zegt dan over mij. Ik zie hier niks racistisch in. Die man wil geen werkeneemster met een hoofddoek, dat is zijn mening en heeft niks met geloof te maken. Ik hoef ook geen vent met een getatoeëerde kop in mijn winkel als verkoper te hebben. Dat is een keuze net zoals het een keuze is om een hoofddoek te dragen. Je kunt perfect moslim, jood of christen zijn zonder dat openbaar te uiten.quote:Op zondag 17 november 2024 13:27 schreef Moederenkind het volgende:
[..]
Jouw mening is niet relevant omdat je letterlijk zegt dat het je niet interesseert of een zaak racistisch is en je hen zal blijven supporten ondanks die wetenschap. Tja, dan is het evident dat racisme voor jou geen prio is waardoor jouw mening in dit soort discussies niets waard is.
Je hebt de vrijheid om welk geloof dan ook achterlijk te vinden, maar wanneer je een moslim niet aanneemt vanwege zijn “achterlijk” geloof, ja dan ben je aan het discrimineren en pas je perfect in het hokje ‘RACISTEN’. Wanneer je een onderneming blijft supporten en verdedigen die dit soort gedachtengang op na houd onder het mom van vrijheid van meningsuiting dan pas je ook in het hokje ‘RACISTEN’.
Dat je ook een negatieve mening hebt over protestanten of welk ander geloof dan ook, maakt je niet opeens minder een racist.
Ik mag vinden van een geloof wat ik wil. Dat neemt niet weg dat ik de mensen die dat geloof aanhangen niet respecteer.quote:Daarnaast is het typisch racistisch gedrag om heel hysterisch te gaan roepen dat je rechten worden ingeperkt omdat je niet vrij en openlijk mag discrimineren en hele groepen weg mag zetten als achterlijk.
Meiske komt thuis met een niet-moslim als vriendje. Ouders niet blij, mag niet. Waarom niet? ENIGE reden; niet islamitisch.quote:Op zondag 17 november 2024 13:30 schreef Moederenkind het volgende:
[..]
Wat hij daarna bedacht heeft als smoes zou mogelijk wel een goede reden zijn geweest ware het niet voor die foto van zijn medewerkers met capuchon en losse touwtjes.
Hahaquote:Op zondag 17 november 2024 15:23 schreef Moederenkind het volgende:
[..]
Wel mooi dat het nu stil is aan die kant.quote:Op zondag 17 november 2024 16:48 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Meiske komt thuis met een niet-moslim als vriendje. Ouders niet blij, mag niet. Waarom niet? ENIGE reden; niet islamitisch.
Dat is geen goede reden, dat is discriminatie
[..]
Haha
Om de een of andere manier zien jij en jouw typetjes in elk gelegenheid kans om de moslim het ultieme slachtoffer te maken van racisme.
Altijd is het ja maar wij moslims mogen dit of dat niet. Shut up nobody cares. En nee, dreigen met geweld n.a.v. vermeende racisme/discriminatie werkt niet in jullie voordeel
Je kunt op dit forum ook andere users quoten en mentionen. Probeer dat eerst eens.quote:
Naja bij deze wat is je antwoordquote:Op zondag 17 november 2024 17:03 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Je kunt op dit forum ook andere users quoten en mentionen. Probeer dat eerst eens.
Je hebt nu jezelf gequote een paar posts terug.
Zie je nou zelf niet in dat deze handelwijze nergens op slaat? Dus als een werkgever steeds problemen heeft met bijv. Marokkanen of met kleurlingen of voor mijn part met 50-jarige roodharige Drenthenaren.quote:Op zondag 17 november 2024 15:54 schreef kun_bbongal het volgende:
[..]
ja omdat het onderdeel is van het dagelijks leven of je het wilt zien of niet.
je kunt mensen niet dwingen anders te denken dus het is beter gewoon eerlijk te zijn daar heeft iedereen tenminste wat aan. Het helpt ook niet dat bepaalde bevolkingsgroepen het zichzelf wel erg moeilijk maken..
Je kunt oh zo graag willen dat iedereen gelijk is, maar dat is niet zo in de echte wereld.
Moet je aan moederenkind vragen.quote:
Maar de hoofddoek niet willen hier had ook niet daarmee te maken dat word er van gemaaktquote:Op zondag 17 november 2024 17:14 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Moet je aan moederenkind vragen.
Ik ben nooit in een moskee geweest, kerken vermijd ik al helemaal.
Het gaat er mij om dat mensen ongeacht afkomst of geloof aan de slag kunnen bij een bedrijf en niet op basis daar van worden gediscrimineerd.
quote:Op zondag 17 november 2024 17:14 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Moet je aan moederenkind vragen.
Ik ben nooit in een moskee geweest, kerken vermijd ik al helemaal.
Het gaat er mij om dat mensen ongeacht afkomst of geloof aan de slag kunnen bij een bedrijf en niet op basis daar van worden gediscrimineerd.
Jawel, kijk naar het filmpje. Die veiligheidsregel was een smoes.quote:Op zondag 17 november 2024 17:16 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Maar de hoofddoek niet willen hier had ook niet daarmee te maken dat word er van gemaakt
Je bent dan toch op je hoede? Als je stelselmatig vervelende ervaringen hebt met Marokkanen, dan ga je je zelf toch in bescherming nemen? Ongeacht of het nou discriminatie is of niet. Waar ligt dan het probleem, bij de Marokkaan die zich stelselmatig misdraagt of bij de werkgever?quote:Op zondag 17 november 2024 17:12 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Zie je nou zelf niet in dat deze handelwijze nergens op slaat? Dus als een werkgever steeds problemen heeft met bijv. Marokkanen of met kleurlingen of voor mijn part met 50-jarige roodharige Drenthenaren.
Is het dan reëel om in het vervolg iedereen die tot deze groep behoort bij voorbaat al af te wijzen?
Dan discrimineer je toch omdat je je laat leiden door vooroordelen?
En na al deze berichten is religie nog steeds geen ras.quote:Op zondag 17 november 2024 15:23 schreef Moederenkind het volgende:
[..]
Nee, dan is het rasicme!quote:Op zaterdag 16 november 2024 20:55 schreef EttovanBelgie het volgende:
Blijven buigen voor elke wens en elke eis die de islam stelt, Nederland...
Anders is het racisme.
Nog zo'n helder licht dat denkt dat religie een ras is.quote:
Het gaat hier niet eens om kerken, moskeeën, en woke.quote:Op zondag 17 november 2024 17:17 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Harvest onze wokeprins... Zó voorspelbaar.
Maar als er nou een homo werkt bij de oliebollenkraam die dan aangeeft dat hij zich niet veilig voelt als er een moslim komt werken. De homo heeft namelijk in het verleden vanuit die religie meermaals te horen gekregen dat homoseksualiteit niet normaal is, homo's zijn slecht. Wat moet er dan gebeuren?quote:Op zondag 17 november 2024 17:22 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Het gaat hier niet eens om kerken, moskeeën, en woke.
Als een meid bij een oliebollenkraam wil werken moet dat gewoon kunnen.
Ik weet niets van een moskee af. Het gaat hier om een oliebollenkraam.quote:Op zondag 17 november 2024 17:31 schreef capricia het volgende:
[..]
Maar mag ze wel bij de mannen in de moskee, of wordt ze daar ook afgewezen en moet ze zich bedekken in een klein kamertje?
Dat is anders, natuurlijk.quote:Op zondag 17 november 2024 17:31 schreef capricia het volgende:
[..]
Maar mag ze wel bij de mannen in de moskee, of wordt ze daar ook afgewezen en moet ze zich bedekken in een klein kamertje?
Dat kan ook gewoon.quote:Op zondag 17 november 2024 17:22 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Het gaat hier niet eens om kerken, moskeeën, en woke.
Als een meid bij een oliebollenkraam wil werken moet dat gewoon kunnen.
Waarom protesteer je daar niet tegen? Het is discriminatie, segregatie en seksisme.quote:Op zondag 17 november 2024 17:32 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik weet niets van een moskee af. Het gaat hier om een oliebollenkraam.
Omdat jullie niet opkomen voor gelijkheid.quote:Op zondag 17 november 2024 17:37 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Wat een rare manier van denken. Discriminatie is gewoon nooit oke, maakt niet uit waar het gebeurt of door wie. Alleen omdat het ergens anders ook gebeurt, betekent dat niet dat je het zelf maar goed mag praten. Als je echt tegen ongelijkheid bent, moet je dat altijd afkeuren, bij iedereen en overal.
En wat is het nut om zo te zeuren op mensen die opkomen voor gelijkheid? Dit klinkt meer alsof je gewoon boos bent, in plaats van dat je echt iets nuttigs toevoegt. Het gaat hier over een meisje van 15 dat zich buitengesloten voelde, en dat verdient echt een serieuzer gesprek dan dit soort gemene opmerkingen.
Ik snap echt niet wat je bedoelt met je reactie. Hoe is opkomen voor iemand die gediscrimineerd wordt het tegenovergestelde van gelijkheid? Kun je uitleggen wat je precies bedoelt met de doodgravers van gelijkheid? Ik wil het graag begrijpen.quote:Op zondag 17 november 2024 17:38 schreef EttovanBelgie het volgende:
Omdat jullie niet opkomen voor gelijkheid.
Integendeel.
Jullie zijn de doodgravers ervan.
Dit topic gaat niet over een moskee.quote:Op zondag 17 november 2024 17:34 schreef capricia het volgende:
[..]
Waarom protesteer je daar niet tegen? Het is discriminatie, segregatie en seksisme.
Zie post 228.quote:Op zondag 17 november 2024 17:41 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ik snap echt niet wat je bedoelt met je reactie. Hoe is opkomen voor iemand die gediscrimineerd wordt het tegenovergestelde van gelijkheid? Kun je uitleggen wat je precies bedoelt met de doodgravers van gelijkheid? Ik wil het graag begrijpen.
Ik word hier eerlijk gezegd best verdrietig van. Het voelt alsof je mij helemaal verkeerd begrijpt en dingen over me aanneemt die gewoon niet waar zijn. Ik ben juist tegen elke vorm van discriminatie, maakt niet uit door wie of waar het gebeurt. Dat is precies waarom ik hier iets van zeg.quote:Op zondag 17 november 2024 17:43 schreef EttovanBelgie het volgende:
Zie post 228.
Jullie selectiviteit is niet alleen tenenkrommend om te zien, het faciliteert juist discriminatie. Dat is: het anders behandelen van mensen op basis van zaken waar ze geen zeggenschap over hebben.
quote:Op zondag 17 november 2024 17:47 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ik word hier eerlijk gezegd best verdrietig van. Het voelt alsof je mij helemaal verkeerd begrijpt en dingen over me aanneemt die gewoon niet waar zijn. Ik ben juist tegen elke vorm van discriminatie, maakt niet uit door wie of waar het gebeurt. Dat is precies waarom ik hier iets van zeg.
Het doet me echt wat dat je mijn intenties zo verdraait. Ik probeer gewoon op te komen voor respect en gelijkheid voor iedereen.
Ik heb het wel over de helft van alle moslims in NL, hè.quote:Op zondag 17 november 2024 17:42 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dit topic gaat niet over een moskee.
Het gaat om een onderneming die weigert werknemers aan te nemen op basis van afkomst of geloof.
Ik weet niet echt wat je met die smiley bedoelt, maar het voelt een beetje alsof je me niet serieus neemt. Dat vind ik best jammer, want ik probeer hier gewoon eerlijk en normaal over te praten. Als je daar geen zin in hebt, dan heeft verder reageren ook niet zoveel zin, toch?quote:
Hou toch op man.quote:Op zondag 17 november 2024 17:48 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik heb niemand voor het minste en geringste uitgemaakt voor racist. Kap eens met die leugens man.
En GTFO? Wie denk je dat jij bent?
Open er een topic over.quote:Op zondag 17 november 2024 17:49 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik heb het wel over de helft van alle moslims in NL, hè.
Dat lijkt me een veel groter probleem.
De vorige keer dat hij een moslima in dienst had, vloog de hoofddoek in brand.quote:
Die vlieger gaat niet meer op.quote:Op zondag 17 november 2024 17:52 schreef capricia het volgende:
[..]
De vorige keer dat hij een moslima in dienst had, vloog de hoofddoek in brand.
Dus hij heeft het wel geprobeerd met deze groep. Alleen was het kennelijk lastig. Gezien het bedrijfsongeval.
En niemand heeft zin in bedrijfsongevallen. Toch?
Dat zijn aannamesquote:Op zondag 17 november 2024 17:18 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Jawel, kijk naar het filmpje. Die veiligheidsregel was een smoes.
Daar probeer ik al een paar uur antwoord op te krijgenquote:Op zondag 17 november 2024 17:31 schreef capricia het volgende:
[..]
Lees je eigen post nog eens rustig door.quote:Op zondag 17 november 2024 17:55 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Die vlieger gaat niet meer op.
In het filmpje zie je dat hij het gewoon niet wil hebben.
Daarnaast is hij nog met een eigen hoofddoek komen aanzetten.
Na alle ophef komt hij met een hoofddoek aanzetten.quote:Op zondag 17 november 2024 17:57 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Lees je eigen post nog eens rustig door.
Hij wil het niet.
Hij komt met eigen hoofddoek.
Iets gaat hier fout.
Proest.quote:Op zondag 17 november 2024 17:58 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Na alle ophef komt hij met een hoofddoek aanzetten.
Lees anders eerst eens alles terug voordat je willekeurig users aanvalt.
Welk eerder incident?quote:Op zondag 17 november 2024 17:59 schreef EttovanBelgie het volgende:
Dat eerdere incident waar capricia naar verwees speelde natuurlijk niet mee.
Ik zou ook geen zin hebben in mensen met een zeer hoog risicoprofiel op bedrijfsongevallen. Jij wel?quote:Op zondag 17 november 2024 17:55 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Uhm nee.quote:Op zondag 17 november 2024 18:01 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
"Sorry Harvest dat ik je verkeerd heb beschuldigd"
Maar nee hoor, gewoon blijven overkomen als iemand die net een augurk in zijn reet heeft gekregen.
Nee, dat mag niet. Maar toch, kans van 1 tot hoeveel?quote:Op zondag 17 november 2024 17:52 schreef capricia het volgende:
[..]
De vorige keer dat hij een moslima in dienst had, vloog de hoofddoek in brand.
Dus hij heeft het wel geprobeerd met deze groep. Alleen was het kennelijk lastig. Gezien het bedrijfsongeval.
En niemand heeft zin in bedrijfsongevallen. Toch?
Heb je het hier ook aan de stok? Je weet ook alles.quote:Op zondag 17 november 2024 17:49 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hou toch op man.
Wie ik ben? Iemand die je agenda totaal doorziet, dat vooral.
Dat is de reden niet.quote:Op zondag 17 november 2024 18:02 schreef capricia het volgende:
Ik zou ook geen zin hebben in mensen met een zeer hoog risicoprofiel op bedrijfsongevallen. Jij wel?
Verre van.quote:Op zondag 17 november 2024 18:04 schreef Chadi het volgende:
[..]
Heb je het hier ook aan de stok? Je weet ook alles.
Het is goed dat de oliebollenbakker nu geleerd heeft van de situatie en een veiligere hoofddoek aanbiedt, dat is echt een stap vooruit. Maar als werkgever ben je gewoon verplicht om je werknemers veilige werkkleding te geven, en dat had hij vanaf het begin moeten doen. In plaats van haar eerst af te wijzen en pas later een baantje aan te bieden na de ophef.quote:Op zondag 17 november 2024 18:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik zou ook geen zin hebben in mensen met een zeer hoog risicoprofiel op bedrijfsongevallen. Jij wel?
Wel super tof van hem dat ie zelf met een hoofddoek komt. Zodat de kans dat ie weer in de brand vliegt wat kleiner is.
Klopt, Limburg hoort inderdaad niet bij Nederland. Het is inderdaad niet zo dat allerlei losse provincies ooit gefuseerd zijn tot een koninkrijk. Ik heb gisteren blijkbaar door de Limburgse revolutie heen geslapen, kut man.quote:Op zondag 17 november 2024 18:02 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Uhm nee.
Ik heb je in het Sinterklaastopic ook weer tekeer zien gaan.
Mensen zijn al heel gauw racist in jouw ogen. Oliebollenbakkers, Hazes-fans, sinterklaasvierders (een "heel fout feest").
Misschien daar wat aan doen, i.p.v. hier het slachtoffer uit lopen hangen.
Oh, en trouwens, een Limbo die het over "ons slavernijverleden" heeft, dat was echt wel weer een kers op de taart qua absolute onwetendheid.
Pro-tip: wat minder ideologisch en emotioneel reageren en weer eens wat gezond verstand inzetten.
Valt een hoofddoek voor je geloof eigenlijk onder werkkleding?quote:Op zondag 17 november 2024 18:07 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Het is goed dat de oliebollenbakker nu geleerd heeft van de situatie en een veiligere hoofddoek aanbiedt, dat is echt een stap vooruit. Maar als werkgever ben je gewoon verplicht om je werknemers veilige werkkleding te geven, en dat had hij vanaf het begin moeten doen. In plaats van haar eerst af te wijzen en pas later een baantje aan te bieden na de ophef.
Laat mij raden: een wit woke vrouwtje.quote:Op zondag 17 november 2024 12:30 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Dat heeft iemand zelfs ooit recht in mijn gezicht durven zeggen
Dat hij haar weigert vanwege haar geloof.quote:
Hoe weet je dat eigenlijk?quote:Op zondag 17 november 2024 18:10 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat hij haar weigert vanwege haar geloof.
Als het puur en alleen om veiligheid ging had ik dit topic al na de eerste post verlaten. Daar is niets mis mee.
De bedrijfskleding, het filmpje waarin hij dat zelf aangeeft, en daarna na een ingeslagen ruit met een hoofddoek komen aanzetten. Dan kan het opeens wel.quote:Op zondag 17 november 2024 18:11 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hoe weet je dat eigenlijk?
Wat is je bewijs?
Wat geeft hij zelf aan, precies...quote:Op zondag 17 november 2024 18:14 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
De bedrijfskleding, het filmpje waarin hij dat zelf aangeeft, en daarna na een ingeslagen ruit met een hoofddoek komen aanzetten. Dan kan het opeens wel.
Zowaar nietquote:Op zondag 17 november 2024 18:09 schreef HSG het volgende:
[..]
Laat mij raden: een wit woke vrouwtje.
Het is echt lastig lezen en luisteren he tering jantje. Mischien weer rondje basisschool ofzo?quote:Op zondag 17 november 2024 18:10 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Als het puur en alleen om veiligheid ging had ik dit topic al na de eerste post verlaten. Daar is niets mis mee.
Omdat in het filmpje de man zei dat hij de hoofddoek niet in zijn kraam wil hebben. Maar begrijpend lezen en luisteren is te hoog gegrepenquote:Op zondag 17 november 2024 18:11 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hoe weet je dat eigenlijk?
Wat is je bewijs?
Maar niet vanwege het geloof. Dat geeft hij later zelf aan.quote:Op zondag 17 november 2024 18:21 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Omdat in het filmpje de man zei dat hij de hoofddoek niet in zijn kraam wil hebben. Maar begrijpend lezen en luisteren is te hoog gegrepen
Ja dat was mijn punt. Die moeder was aan het drammen tijdens zijn werk terwijl ze lekker achterbaks filmpje voor het internet aan het maken was.quote:Op zondag 17 november 2024 18:25 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
Maar niet vanwege het geloof. Dat geeft hij later zelf aan.
Met als reden het gevaar voor ongelukken, zoals al eerder was gebeurd. Over begrijpend lezen en luisteren gesproken, zeg.quote:Op zondag 17 november 2024 18:21 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Omdat in het filmpje de man zei dat hij de hoofddoek niet in zijn kraam wil hebben. Maar begrijpend lezen en luisteren is te hoog gegrepen
Ja achteraf. In het hele gesprek dat opgenomen was heeft hij nergens vermeld dat het om veiligheidsvoorschriften ging. Hij wilde het gewoon niet. Punt uit. Als hij deze wat mij betreft prima reden had gegeven was de hele discussie ook direct klaar geweest. Nu heeft hij achteraf er nog iets van proberen te maken.quote:Op zondag 17 november 2024 17:55 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Er wordt gewoon weer de kans gegrepen om racisme te roepen. Dat is het enige wat er in die koppies rondgaat. Je ziet en hoort op het filmpje al aan de manier van reageren dat de ondernemer geen racist is maar het slachtoffer van gespuis en dan bedoel ik niet de moeder of dochter.quote:Op zondag 17 november 2024 18:25 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
Maar niet vanwege het geloof. Dat geeft hij later zelf aan.
Heeft hij dat ergens in de opname gezegd? Volgens mij verzon hij dat er achteraf gewoon bij. Hij heeft zeker 10x de kans gekregen om het op bedrijfsvoorschriften te gooien, maar kwam niet verder dan "ik wil het gewoon niet"quote:Op zondag 17 november 2024 18:27 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Met als reden het gevaar voor ongelukken, zoals al eerder was gebeurd. Over begrijpend lezen en luisteren gesproken, zeg.
Waar zeg ik dat dit niet zo is? Dat is wat ik al vaker heb gezegdquote:Op zondag 17 november 2024 18:27 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Met als reden het gevaar voor ongelukken, zoals al eerder was gebeurd. Over begrijpend lezen en luisteren gesproken, zeg.
Zei hij niet in de opname.quote:Op zondag 17 november 2024 18:33 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Heeft hij dat ergens in de opname gezegd? Volgens mij verzon hij dat er achteraf gewoon bij. Hij heeft zeker 10x de kans gekregen om het op bedrijfsvoorschriften te gooien, maar kwam niet verder dan "ik wil het gewoon niet"
Als hij het wel in de opname zei, dan neem ik alles terug.
En weer aannamesquote:Op zondag 17 november 2024 18:45 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Zei hij niet in de opname.
Het was gewoon een smoes achteraf.
Die moeder heeft alles gelukkig gefilmd.
Is inderdaad niet netjes maar sommige hebben echt een spiegel nodigquote:Op zondag 17 november 2024 19:07 schreef Jippie het volgende:
Graag discussiëren over het topic-onderwerp in plaats van over mede-users, persoonlijke aanvallen gaan weg
Mouwen, broekspijpen en te wijde kleding zijn sowieso een risico bij draaiende en bewegende delen. Denk dat een goed om het hoofd aangesloten hoofddoek van slecht brandbare stof veilig genoeg is, maar zo'n loshangend geval is dat zeker niet. Ook niet hygiënisch lijkt mij.quote:Op zondag 17 november 2024 19:22 schreef Beathoven het volgende:
Toen ik in 2011 in Turkije was, was er in het lokale nieuws een verhaal over een onthoofding bij het karten. Kende iemand die het slachtoffer kende. Ook een issue met de hoofddoek.
Ik snap wel dat in veel gevallen veiligheid niet gewaarborgd is wanneer een sjaal of hoofddoek in een machine kan komen. Maar dan moet men maar eens gaan polderen met Islamitische organisaties, om dit als issue aan te kaarten. Dat áls er wat gebeurd je geen rare schadeclaims krijgt. Of doe dan bijvoorbeeld zo’n schaatspak aan.
Had iemand haar ook gewoon kunnen uitleggen. Had ze vast wel begrepen.quote:Op zondag 17 november 2024 19:47 schreef Jippie het volgende:
[..]
Mouwen, broekspijpen en te wijde kleding zijn sowieso een risico bij draaiende en bewegende delen. Denk dat een goed om het hoofd aangesloten hoofddoek van slecht brandbare stof veilig genoeg is, maar zo'n loshangend geval is dat zeker niet. Ook niet hygiënisch lijkt mij.
Nou...gelukkig.quote:Op zondag 17 november 2024 18:45 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ja tuurlijk gelukkig.quote:Op zondag 17 november 2024 19:59 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nou...gelukkig.![]()
Lekker bezig weer ouwe potenrammer.
Nounounou wat was ie fout zeg.quote:Op zondag 17 november 2024 20:03 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ja tuurlijk gelukkig.
Als ze dat niet had gedaan was iedereen blindelings in dat veiligheidsgelul getrapt.
Dankzij de film zie je hoe fout die kerel bezig is.
Is dat het enige wat je denkt te weten en leg je alles daarmee in verband?quote:Op zondag 17 november 2024 18:05 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Verre van.
Wat ik wel weet is dat tribalisme een heel eng verschijnsel is, en dat zien we de laatste tijd in vele onverkwikkelijke vormen terug.
kijk, deze begrijpt het helemaal. Discriminatie is normaal, het gebeurt elke dag bij het afwijzen van sollicitanten.quote:Op zondag 17 november 2024 19:59 schreef ems. het volgende:
Niet heel gek toch? Mensen met tatoeages in het gezicht worden ook vaak geweigerd voor bepaalde banen. De beste man had zich helemaal niet verder hoeven verdedigen.
Nee, hij weigert haar vanwege dr achterlijkheid om altijd en overal maar een hoofddoek te willen dragen. Niet omdat ze moslima is. Niet omdat ze buitenlandse roots heeft. Niet omdat ie racist is.quote:Op zondag 17 november 2024 18:10 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Jammer dat 'ik wil het gewoon niet' niet voldoende is. Ik zie het probleem niet. Het meisje wil dr hoofddoek niet afdoen. De man wil de hoofddoek niet in zijn zaak. Geen match, succes met je volgende sollicitaitie. Doeiquote:Op zondag 17 november 2024 18:33 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Heeft hij dat ergens in de opname gezegd? Volgens mij verzon hij dat er achteraf gewoon bij. Hij heeft zeker 10x de kans gekregen om het op bedrijfsvoorschriften te gooien, maar kwam niet verder dan "ik wil het gewoon niet"
Als hij het wel in de opname zei, dan neem ik alles terug.
Ja, en die moeder heeft het ook nooit gewild dat die beelden naar buiten kwamen he? Die is ook zeer zuiver op de graad.quote:Op zondag 17 november 2024 18:45 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Discriminatie op basis van geslacht is geen enkel probleem in die cultuur. Die richten zich liever op vermeend racisme of discriminatie tegen andere culturen. Of deze er nu is of niet.quote:
Stel je voor dat je als eigenaar elke keer moet buigen voor mensen die geloven in een sprookje, het is compleet van de gekke. Ze passen zich maar aan aan het werk, niet andersom.quote:Op zondag 17 november 2024 21:13 schreef Inbox het volgende:
[..]
Nee, hij weigert haar vanwege dr achterlijkheid om altijd en overal maar een hoofddoek te willen dragen. Niet omdat ze moslima is. Niet omdat ze buitenlandse roots heeft. Niet omdat ie racist is.
Wat denk je dat ie had gedaan als er een vrouw van 80 in een bikini voor zn kraam staat. Dat ie die vrouw dan klakkeloos had aangenomen of zou ie dan ook een opmerking hadden gemaakt dat ze zich dan wel wat netter zou mogen kleden?
En daarbij; in deze tijden van hoogoplopend religieuze conflicten (lees; islam gerelateerde conflicten) wil je als een ondernemer die letterlijk op straat staat van een multiculturele samenleving + islam neutraliteit uitstralen.quote:Op zondag 17 november 2024 21:08 schreef kun_bbongal het volgende:
[..]
kijk, deze begrijpt het helemaal. Discriminatie is normaal, het gebeurt elke dag bij het afwijzen van sollicitanten.
Leeftijd, kennis niveau, ben je wel of niet alfabet, afkomst, welke talen je spreekt, je kleding style, etc etc.
Je bent niet verplicht als eigenaar iemand aan te nemen en dat is gewoon klaar.
Daarnaast ben ik van mening dat je geloof maar lekker thuis laat, en zeker weg laat op het werk. Als je de deur uit gaat en je draagt een symbool wat staat voor onderdrukking ben je zelf het probleem, niet diegene die erop reageren.
Een rastafari met een meter lange dreads zou ook geweigerd worden vanwege veiligheid.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |