https://www.rtvutrecht.nl(...)chter-met-hoofddoek]quote:Utrecht - Een oliebollenkraam in Leidsche Rijn heeft te maken gekregen met bedreigingen en online woede. Op sociale media circuleert een filmpje, waaruit zou blijken dat de eigenaar van de oliebollenkraam een meisje niet wil aannemen, omdat zij een hoofddoek draagt.
Een filmpje op de socials toont een teleurgestelde moeder. Haar dochter wil werken in een oliebollenkraam op het Brusselplein in Utrecht, maar wordt geweigerd omdat ze een hoofddoek draagt. De desbetreffende oliebollenkraam ontvangt inmiddels bedreigingen. Fractievoorzitter Mahmut Sungur van Denk Utrecht wil raadsvragen stellen.
Steff Rouleaux, de eigenaar van de oliebollenkraam in Leidsche Rijn vertelt dat het niet zo zwart-wit is als het lijkt. Eergisteren kreeg hij een appje van een 15-jarig meisje dat graag bij zijn kraam wil werken. Hij nodigde haar uit voor een kennismakingsgesprek. Als ze gistermiddag langskomt bij de kraam, ziet hij dat ze een hoofddoek draagt. "Toen viel ik meteen met de deur in huis en vroeg ik: meisje, als je hier komt werken, blijft je hoofddoekje om of gaat-ie af?"
Veiligheidsvoorschriften
Het meisje geeft aan dat zij haar hoofddoek wil blijven dragen. “Dan houdt het heel snel op, zei ik toen", gaat Rouleaux verder. "Ik heb het misschien te bruut naar het meisje geformuleerd. Maar niet omdat ik geen buitenlandse mensen hier laat werken."
Een dag later zegt hij tegen RTV Utrecht dat het hem om de kledingvoorschriften gaat die hij in zijn kraam wil naleven voor de veiligheid. Zo noemt hij een incident van jaren geleden waarbij de hoofddoek van een andere werknemer in een heater terechtkwam en vervolgens vlam vatte. “Ik werk met apparatuur waar motoren in zitten, zoals een deegklopper, en die machines zijn oersterk.” Daarom mag het personeel van Rouleaux ook geen sjaals of truien met wijde mouwen aan die vast kunnen komen.
Naar eigen zeggen discrimineert Rouleaux niet en heeft hij vrienden met diverse achtergronden. “Ik heb daar helemaal geen bezwaar tegen", zegt hij. "Ik zou mijn excuses willen aanbieden, desnoods naar de moskee gaan met onze oliebollen.”
Bedreigingen
Het College van de Rechten van de Mens stelt dat het expliciet uitsluiten van vrouwen die een hoofddoek dragen uiteraard discriminerend is. Maar het College kan pas ingaan op een specifiek voorval als het onderzoek heeft kunnen doen.
Op sociale media hebben mensen geen onderzoek nodig om hun oordeel te vellen. De oliebollenkraamhouder wordt overspoeld met bedreigingen en de politie rijdt extra rondjes langs het plein.
Terwijl RTV Utrecht met Rouleaux spreekt, wordt hij meermaals gebeld door onbekende nummers. “Weer iemand die me gaat bedreigen, ik ga niet opnemen.” Sinds gisteravond heeft hij honderden haatberichten ontvangen op WhatsApp en via sociale media. Daarom heeft hij zijn Instagram en Facebook tijdelijk uitgezet. Ook andere oliebollenkramen in Utrecht melden dat zij zijn bedreigd, terwijl zij niets te maken hebben met de kraam op het Brusselplein.
Rouleaux zou graag in gesprek willen met het meisje en haar moeder. “Ik hoop dat ik het meisje hier aan het werk kan krijgen, want dat zou een enorme voldoening zijn.” Hij laat op zijn telefoon een foto zien van een felroze, elastisch hoofddeksel dat hij heeft besteld. Deze vorm van hoofdbedekking is in lijn met de kledingvoorschriften van zijn kraam. “Dat kan het meisje dragen als ze hier komt werken.”
Goed gesprek
Als de moeder van het meisje het verhaal van haar dochter hoort, raakt het haar diep. "Mijn dochter had zich voorbereid op een sollicitatiegesprek. Ze had vragen verwacht over haar competenties, kwaliteiten en zwakke punten. Maar ze kreeg maar één vraag: over haar hoofddoek."
De moeder zit even verderop te lunchen en is verrast dat haar dochter al na vijf minuten voor haar neus staat. Vervolgens stapt ze naar de oliebollenkraam om verhaal te halen. Ze neemt de woordenwisseling op.
Ze deelt het filmpje via WhatsApp met familie en vrienden. Zo laat ze zien waar ze naar eigen zeggen vaker mee te maken krijgt. "Ik wilde laten zien aan mijn kind: ik sta achter jou. Want we moeten dit niet accepteren, discriminatie is níét normaal. Ik wil dat mijn kinderen zich ook Utrechter voelen." Vervolgens heeft iemand het filmpje op TikTok en Facebook geplaatst en gaat het viraal. Dat was helemaal niet de bedoeling, vertelt ze.
Als de moeder hoort dat de oliebollenkraameigenaar wordt bedreigd, raakt ze hevig geëmotioneerd. “Ik wil absoluut niet dat deze man iets overkomt." Ze is ontzettend geschrokken van de enorme haat die hij over zich heen krijgt. "Ik wens hem niets ellendigs toe. Blijf van hem en zijn kraam af", roept ze op. "Hij moet ook zijn brood verdienen."
De moeder hoopt binnenkort met een goed gesprek dit achter zich te kunnen laten. "Zonder wrijving geen glans", stelt ze. "Ik sta open voor een gesprek met de kraameigenaar."
Ik proef hier toch ook een beetje eenrichtingsverkeer in aanpassingen doen/tegemoet komen/ oplossingen zoeken.quote:Op zaterdag 16 november 2024 15:32 schreef Moederenkind het volgende: [..] Ik denk niet dat dat het doel is geweest hiervan. Ik betwijfel ten zeerste dat een moslima nu nog in die kraam zou wil werken. Wat hiermee echter wél wordt bereikt, is het vergroten van bewustwording over discriminatie in alle lagen op de arbeidsmarkt. Het laat zien dat mensen nog steeds worden afgewezen vanwege hun afkomst of religieuze achtergrond, een realiteit die door sommige groepen zoals extreem rechts, vaak wordt ontkend. Wanneer deze feiten aan het licht komen, proberen sommigen dit te bagatelliseren met argumenten zoals: “Er moet geen ophef van worden gemaakt, anders wordt het erger” of “Als het niet openlijk gebeurt, zal het toch wel stiekem gebeuren.” Dit type redenering toont hoe diepgeworteld en complex de houding ten aanzien van discriminatie kan zijn. Het blootleggen hiervan is daarom essentieel om de discussie op gang te brengen en verandering te stimuleren.
Ik mag toch de vrijheid hebben om iemand die altijd een pet draagt niet aan te nemen? Ik mag toch de vrijheid hebben om iemand die alleen maar hawai-blousjes draagt niet als werknemer te willen hebben?quote:Op zaterdag 16 november 2024 15:37 schreef Moederenkind het volgende:
[..]
Jullie blijven vrijheid benoemen maar er is helemaal geen vrijheid om te discrimineren. Dat is in dit land verboden. Is dat jullie ontgaan? Of bedoel je dat je graag ziet dat men ‘vrij mag discrimineren’ ?
Lastig he luisterenquote:Op zaterdag 16 november 2024 12:48 schreef Moederenkind het volgende:
In eerste instantie dacht ik dat de kraamhouder een logische reden had. Maar na het bekijken van het filmpje en zijn woorden gehoord te hebben, kan je niet anders dan concluderen dat hij keihard aan het discrimineren was.
Hij zij meermaals tegen de moeder over de hoofddoek “dat wil ik hier gewoon niet” en “ik ben gewoon eerlijk dat ik dat gewoon niet wil”. Hij zei geen woord over de veiligheid of wat dan ook. Het was puur de hoofddoek wat hem tegen stond. En typisch voor elke racist om aan te halen dat ze echt echt geen racisten zijn omdat ze zoveel vrienden/collega’s/ buurman hebben die buitenlands zijn.
Uiteraard is het zijn goed recht om een meisje met hoofddoek af te wijzen puur vanwege dat feit, echter is dit de consequentie van openlijk en zoals hij het noemt “eerlijk” discriminatie.
Heel dapper van de moeder trouwens dat ze hem confronteerde en het heft in eigen handen neemt
Ohja waar zegt hij dit dan?quote:Op zaterdag 16 november 2024 12:50 schreef Moederenkind het volgende:
[..]
Helemaal niet. Door het filmen juist, is het voor velen duidelijk wat de ware intenties zijn van die kraamhouder. Discriminatie op grond van geloof.
Hij kwam pas later met het verhaal van veiligheid. Terwijl als je hem hoort in het filmpje is die zo doorzichtig als wat.
Hoezo dan? Als zij met haar kop de mixer in getrokken word is het zijn schuld he?quote:Op zaterdag 16 november 2024 13:24 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik heb inderdaad alleen die lap tekst gelezen, en versta die oliebollenkerel in dat filmpje nauwelijks.
Maar als hij letterlijk dit zegt zoals je claimt:
“dat wil ik hier gewoon niet” en “ik ben gewoon eerlijk dat ik dat gewoon niet wil”
dan is dat natuurlijk foute boel.
Zijn eigen personeel loopt dat risico ook met die koordjes aan hun vestenquote:Op zaterdag 16 november 2024 15:46 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Hoezo dan? Als zij met haar kop de mixer in getrokken word is het zijn schuld he?
Het is een vorm van voor eigen rechter spelen en vaak zie je in zo'n filmpje de context niet, niet wat eraan vooraf is gegaan, etc. Social media zijn digitale aidsquote:Op zaterdag 16 november 2024 15:35 schreef Moederenkind het volgende:
[..]
Ik zou graag willen weten welke ondernemers discrimineren en racistisch zijn zodat ik daar me centen niet aan uitgeef.
Maar jij vind het blijkbaar geen probleem om zulke ondernemingen te blijven supporten
Koortje is zo weg die doek niet. Tevens ook geen slimme keuze verder. Maar echt meteen racisme overal bijhalenquote:Op zaterdag 16 november 2024 15:47 schreef maily het volgende:
[..]
Zijn eigen personeel loopt dat risico ook met die koordjes aan hun vesten
Zijn ze altijd goed in net zoals van de week toen er een paar mensen klappen kregen met stokken van de MEquote:Op zaterdag 16 november 2024 15:47 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Het is een vorm van voor eigen rechter spelen en vaak zie je in zo'n filmpje de context niet, niet wat eraan vooraf is gegaan, etc. Social media zijn digitale aids
Preciesquote:Op zaterdag 16 november 2024 15:49 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Zijn ze altijd goed in net zoals van de week toen er een paar mensen klappen kregen met stokken van de ME
Kijk dit is nu de reden waarom deze discussie weinig zin heeft op Fok.quote:Op zaterdag 16 november 2024 15:41 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik mag toch de vrijheid hebben om iemand die altijd een pet draagt niet aan te nemen? Ik mag toch de vrijheid hebben om iemand die alleen maar hawai-blousjes draagt niet als werknemer te willen hebben?
Voor jou is een hoofddoek een symbool voor een bepaalde religie, ik kan me goed voorstellen dat een oliebollenkraamhouder om diverse redenen niet iemand aanneemt die een hoofddoek draagt. Dat het racistisch of discriminerend zou zijn maak je er zelf van.
Als er daadwerkelijk sprake is van racisme of discriminatie, dan is dat zeker belangrijk om te weten. Bijvoorbeeld een bedrijf dat bepaalde groepen mensen niet wil aannemen puur omwille van hun huidskleur. Dat is inderdaad heel erg.quote:Op zaterdag 16 november 2024 15:35 schreef Moederenkind het volgende:
[..]
Ik zou graag willen weten welke ondernemers discrimineren en racistisch zijn zodat ik daar me centen niet aan uitgeef.
Maar jij vind het blijkbaar geen probleem om zulke ondernemingen te blijven supporten
Prachtig toch? Dat een jong islamitisch Nederlands meisje wel door haar familie ondersteund wordt in haar sollicitatie bij een bedrijf wat waarschijnlijk producten maakt die ze vanuit hun eigen geloof wellicht niet eens mogen eten? Een goed voorbeeld van succesvol integreren.quote:Op zaterdag 16 november 2024 13:57 schreef spectrumanalyser het volgende:
Oliebollen mogen helemaal niet van de Islam.
Oliebollen kunnen haram zijn, afhankelijk van de ingrediënten die worden gebruikt
Gist: Als de oliebollen gemaakt zijn met gist, kunnen ze haram zijn omdat de consumptie van gegist voedsel in sommige interpretaties van de islam verboden is.
Varkensvet: Als de oliebollen worden gebakken in varkensvet, zijn ze haram omdat varkensvlees en producten daaruit verboden zijn in de islam
Eieren: Sommige mensen zeggen dat eieren haram maken, terwijl anderen van mening zijn dat ze toegestaan zijn
De veiligste optie is om oliebollen te vermijden die ingrediënten bevatten die mogelijk haram kunnen zijn, zoals gist of varkensvet.
Er is hoor en wederhoor toegepast en de man geeft een flutreden waarom de hoofddoek van hem niet mag.quote:Op zaterdag 16 november 2024 15:47 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Het is een vorm van voor eigen rechter spelen en vaak zie je in zo'n filmpje de context niet, niet wat eraan vooraf is gegaan, etc. Social media zijn digitale aids
Nee, succesvol integreren zou betekenen de hoofddoek afdoen als je een bepaalde functie wilt, waar dit gevraagd wordt.quote:Op zaterdag 16 november 2024 15:55 schreef probeer het volgende:
[..]
Prachtig toch? Dat een jong islamitisch Nederlands meisje wel door haar familie ondersteund wordt in haar sollicitatie bij een bedrijf wat waarschijnlijk producten maakt die ze vanuit hun eigen geloof wellicht niet eens mogen eten? Een goed voorbeeld van succesvol integreren.
Zijn reden was “ik wil het gewoon niet. Dat is het ENIGSTE reden”. Dat waren letterlijk zijn woorden. Heb je het filmpje bekeken?quote:Op zaterdag 16 november 2024 15:41 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Lastig he luisterenDe reden waarom hij geen hoofddoek wil is toch duidelijk en valide?
Dat "college" is een activistenclub zonder autoriteit. Zelfs de islameringsactivisten van het EHRM, dat wel autoriteit heeft, heeft erkend dat een werkgever geen hoofddoek hoeft toe te staan.quote:Het College van de Rechten van de Mens stelt dat het expliciet uitsluiten van vrouwen die een hoofddoek dragen uiteraard discriminerend is. Maar het College kan pas ingaan op een specifiek voorval als het onderzoek heeft kunnen doen.
je zal wellicht niet bedreigd worden danquote:Op zaterdag 16 november 2024 15:56 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Er is hoor en wederhoor toegepast en de man geeft een flutreden waarom de hoofddoek van hem niet mag.
Als ik als ondernemer iemand zou weigeren vanwege een keppeltje kon ik beter morgen naar een ander land verhuizen. Wilders en De Telegraaf zouden dit wereldnieuws maken
Het is niet uit zijn context gehaald omdat je vanaf het begin het gesprek tussen moeder en kraamhouder hoortquote:Op zaterdag 16 november 2024 15:47 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik wel.quote:Op zaterdag 16 november 2024 16:04 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
je zal wellicht niet bedreigd worden dan![]()
Verder zie ik weinig reden om iemand bij de oliebollenkraam te weigeren vanwege het dragen van een hoofddoekje
Denk niet dat een werkgever kan eisen van zijn personeel dat er geen kruisje wordt gedragenquote:Op zaterdag 16 november 2024 16:05 schreef spectrumanalyser het volgende:
Er zijn best veel beroepen waar je geen religieuze uitingen zoals hoofddoek mag dragen. Elk beroep met direct klantcontact kan een dergelijk kledingvoorschrift hebben.
ook op een kantoor kan een kledingvoorschrift zijn. Iets met professionele en universele uitstraling.
Hij heeft toch ook daarna aangegeven waarom niet? Maar daar lees je voor het gemak overheen. Niet alles is racistisch en discriminerend wat er gezegd wordt, hoe erg je dat misschien wil geloven.quote:Op zaterdag 16 november 2024 16:05 schreef Moederenkind het volgende:
[..]
Het is niet uit zijn context gehaald omdat je vanaf het begin het gesprek tussen moeder en kraamhouder hoort
Hij ontkent in het nieuwsartikel ook niet wat er in het filmpje werd gezegd.
Jazeker wel, en dat word ook vaak gedaan.quote:Op zaterdag 16 november 2024 16:07 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Denk niet dat een werkgever kan eisen van zijn personeel dat er geen kruisje wordt gedragen
De werkgever mag vragen om het kruisje niet boven de kleding te dragen.quote:Op zaterdag 16 november 2024 16:07 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Denk niet dat een werkgever kan eisen van zijn personeel dat er geen kruisje wordt gedragen
Niet zichtbaar kan zeker wel.quote:Op zaterdag 16 november 2024 16:07 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Dit ja. Woon je in een land waar je dat ding niet verplicht hoeft te dragen, gaan ze er nog een drama van maken.quote:Op zaterdag 16 november 2024 15:59 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, succesvol integreren zou betekenen de hoofddoek afdoen als je een bepaalde functie wilt, waar dit gevraagd wordt.
Dat geldt trouwens ook voor de politie bijvoorbeeld en ook daar zien we dat Islamisten en hun bondgenoten proberen de neutraliteit van dit beroep te doorbreken door hier stennis over te schoppen. Dit benadrukt dat alles moet wijken voor de Islam.
Integreren en assimileren wil juist ook zeggen dat je soms jouw cultuur opzij zet voor de heersende cultuur. En Nederland is een Christelijk-Joods land, geen Islamitisch land. Thuis mag je doen en laten wat je wilt, maar op de werkvloer kunnen soms andere regels gelden. Dat geldt ook voor Christenen en Joden trouwens.
Dit heb je al diverse keren benoemd, en niemand die hier op reageert.quote:Op zaterdag 16 november 2024 15:47 schreef maily het volgende:
[..]
Zijn eigen personeel loopt dat risico ook met die koordjes aan hun vesten
quote:Op zaterdag 16 november 2024 16:08 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
De werkgever mag vragen om het kruisje niet boven de kleding te dragen.
quote:Op zaterdag 16 november 2024 16:09 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Niet zichtbaar kan zeker wel.
https://www.trouw.nl/nieu(...)-werkvloer~b4b85b94/quote:Op zaterdag 16 november 2024 16:08 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Jazeker wel, en dat word ook vaak gedaan.
Hij wil geen moslims in zijn oliebollenkraam maar laat wel hoofddoekjes maken.quote:Op zaterdag 16 november 2024 16:11 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Dit heb je al diverse keren benoemd, en niemand die hier op reageert.
Terwijl dit personeel veel meer risico loopt dan iemand met een hoofddoek.
Het is overduidelijk: deze man wil geen moslims in zijn oliebollenkraam. Omdat hij zelf een enorme oliebol is.
wat verder bijna iedereen doetquote:Op zaterdag 16 november 2024 16:06 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Ik wel.
Sommige klanten lopen misschien weg.
Misschien is de ondernemer geen man die discrimineert maar die wel zijn inkomen boven idealen zet.
Dat kan wel, daar is bij het openbaar vervoer in Amsterdam eens rechtszaak over geweest. Religieuze uitingen mochten niet zichtbaar zijn op het uniform. De grote uitzondering was er natuurlijk weer voor de hoofddoek, die mocht natuurlijk wel.quote:Op zaterdag 16 november 2024 16:07 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Zo gaat dat in de praktijk niet.quote:Op zaterdag 16 november 2024 16:11 schreef Origami94 het volgende:
[..]
[..]
[..]
https://www.trouw.nl/nieu(...)-werkvloer~b4b85b94/
Mag alleen de overheid een kruisje weigeren?quote:Op zaterdag 16 november 2024 16:11 schreef Origami94 het volgende:
[..]
[..]
[..]
https://www.trouw.nl/nieu(...)-werkvloer~b4b85b94/
En weer een pvv stemmer die denkt dat de maatschappij om hem draait en als het fout gaat geen verantwoordelijkheid draagt. Er is een reden waarom er wetten zijn tegen discriminatie. Oh ja tenzij het tegen jou werkt.quote:Op zaterdag 16 november 2024 16:13 schreef JaxStrumleyII het volgende:
En wéér een geval van boze moslim die er moeite mee heeft dat niet alles precies verloopt zoals zíj wil.
Als je per se dat hoofddoekje wil dragen, zijn er ongetwijfeld genoeg andere functies waarin dat wél kan. Deze eigenaar zit er niet op te wachten. Het veiligheidsverhaal klinkt plausibel en zelfs als dat niet de reden zou zijn is het alsnog zijn goed recht.
Misselijkmakend om te zien dat er meteen een hetze tegen die man ontstaat; dit toont maar weer de extreem lange tenen van veel moslims aan.
Maar goed, ze moeten het zelf weten. De weerzin neemt steeds meer toe; uiteindelijk gaat de wal het schip wel keren.
Ik heb er niet overheen gelezen. Ik heb er notabene naar gerefereerd in een eerdere post.quote:Op zaterdag 16 november 2024 16:07 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Hij heeft toch ook daarna aangegeven waarom niet? Maar daar lees je voor het gemak overheen. Niet alles is racistisch en discriminerend wat er gezegd wordt, hoe erg je dat misschien wil geloven.
Als er een uniform plicht is en dit duidelijk wordt gemeld in de regels mag een geloofsuitdraging inderdaad nietquote:Op zaterdag 16 november 2024 16:14 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat kan wel, daar is bij het openbaar vervoer in Amsterdam eens rechtszaak over geweest. Religieuze uitingen mochten niet zichtbaar zijn op het uniform. De grote uitzondering was er natuurlijk weer voor de hoofddoek, die mocht natuurlijk wel.
Wet staat boven de "praktijk"quote:Op zaterdag 16 november 2024 16:15 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Zo gaat dat in de praktijk niet.
Als je als bedrijf een bepaalde uitstraling wil dan is het aan jou om die baan aan te nemen of niet.
Mijn man werkte als Chaffeur bij een christelijke instelling. Hij houd van Punk en had een kapsel met 5 grote stekels. Hij werd gevraagd om op de wagen een petje op te doen.
Geen probleem pet op en rijden maar.
hij neemt juist wel verantwoordelijkheid voor zijn eigen kraam, voor de veiligheid dus. Dat de haatbaarden dat niet geloven is hun probleem, dat men dan weer gaat bedreigen is weer typisch.quote:Op zaterdag 16 november 2024 16:15 schreef Origami94 het volgende:
[..]
En weer een pvv stemmer die denkt dat de maatschappij om hem draait en als het fout gaat geen verantwoordelijkheid draagt. Er is een reden waarom er wetten zijn tegen discriminatie. Oh ja tenzij het tegen jou werkt.
Belgisch rechtquote:Op zaterdag 16 november 2024 16:15 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Mag alleen de overheid een kruisje weigeren?
https://www.volkskrant.nl(...)ps://www.google.com/
Ik vind dat wel geloofwaardig. Een ongeluk zit in een klein hoekje.quote:Op zaterdag 16 november 2024 16:13 schreef JaxStrumleyII het volgende:
En wéér een geval van boze moslim die er moeite mee heeft dat niet alles precies verloopt zoals zíj wil.
Als je per se dat hoofddoekje wil dragen, zijn er ongetwijfeld genoeg andere functies waarin dat wél kan. Deze eigenaar zit er niet op te wachten. Het veiligheidsverhaal klinkt plausibel en zelfs als dat niet de reden zou zijn is het alsnog zijn goed recht.
Misselijkmakend om te zien dat er meteen een hetze tegen die man ontstaat; dit toont maar weer de extreem lange tenen van veel moslims aan.
Maar goed, ze moeten het zelf weten. De weerzin neemt steeds meer toe; uiteindelijk gaat de wal het schip wel keren.
Het was al een x misgegaan las ik.quote:Op zaterdag 16 november 2024 16:18 schreef aloa het volgende:
[..]
Ik vind dat wel geloofwaardig. Een ongeluk zit in een klein hoekje.
En stel het gaat mis, dan staat de veiligheidsinspectie op je stoep.
Als je je niet wil houden aan de kleding voorschiften dan kan het antwoord zijn voor jou 10 anderen.quote:Op zaterdag 16 november 2024 16:21 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Dat wordt leuk incasseren voor geen uitgevoerde werkzaamheden.
Er zijn nog meer redenen:quote:Op zaterdag 16 november 2024 16:16 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Als er een uniform plicht is en dit duidelijk wordt gemeld in de regels mag een geloofsuitdraging inderdaad niet
Dan is er alle reden om het geloofwaardig te vinden.quote:Op zaterdag 16 november 2024 16:20 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Het was al een x misgegaan las ik.
Dat veiligheidssprookje klinkt allesbehalve plausibel. Kijk naar het personeelsuniform met loshangende veters.quote:Op zaterdag 16 november 2024 16:13 schreef JaxStrumleyII het volgende:
Een advocaat arbeidsrecht maakt daar gehakt van bij de kantonrechterquote:Op zaterdag 16 november 2024 16:22 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Als je je niet wil houden aan de kleding voorschiften dan kan het antwoord zijn voor jou 10 anderen.
En wat als die veiligheidsinspectie een ongeval moet controleren van een volbloed Nederlands meisje dat met haar 'uniform met loshangende veter' wordt gegrepen?quote:Op zaterdag 16 november 2024 16:18 schreef aloa het volgende:
[..]
Ik vind dat wel geloofwaardig. Een ongeluk zit in een klein hoekje.
En stel het gaat mis, dan staat de veiligheidsinspectie op je stoep.
De werkgever is sowieso aansprakelijk. Dan had hij dat Nederlandse meisje beter moeten controleren.quote:Op zaterdag 16 november 2024 16:31 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
En wat als die veiligheidsinspectie een ongeval moet controleren van een volbloed Nederlands meisje dat met haar 'uniform met loshangende veter' wordt gegrepen?
Is dan die hoofdoliebol niet aansprakelijk?
Dit hele topic is gewoon gezeik om te kunnen zeiken.
Ja en heeft hij de reden genoemd? Nee. Wel dat er nog een moslima werkt die deze gewoon netjes af doet. Dus janken om niets en weer lekker de slachtoffer rol in kruipen.quote:Op zaterdag 16 november 2024 16:03 schreef Moederenkind het volgende:
[..]
Zijn reden was “ik wil het gewoon niet. Dat is het ENIGSTE reden”. Dat waren letterlijk zijn woorden. Heb je het filmpje bekeken?
Naast christenen en joden, zijn er ook atheisten, hindoestanen, boeddhisten, en moslims.quote:Op zaterdag 16 november 2024 15:59 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, succesvol integreren zou betekenen de hoofddoek afdoen als je een bepaalde functie wilt, waar dit gevraagd wordt.
Dat geldt trouwens ook voor de politie bijvoorbeeld en ook daar zien we dat Islamisten en hun bondgenoten proberen de neutraliteit van dit beroep te doorbreken door hier stennis over te schoppen. Dit benadrukt dat alles moet wijken voor de Islam.
Integreren en assimileren wil juist ook zeggen dat je soms jouw cultuur opzij zet voor de heersende cultuur. En Nederland is een Christelijk-Joods land, geen Islamitisch land. Thuis mag je doen en laten wat je wilt, maar op de werkvloer kunnen soms andere regels gelden. Dat geldt ook voor Christenen en Joden trouwens.
https://ecer.minbuza.nl/-(...)doek%20verboden%20is.quote:Op zaterdag 16 november 2024 16:15 schreef Origami94 het volgende:
[..]
En weer een pvv stemmer die denkt dat de maatschappij om hem draait en als het fout gaat geen verantwoordelijkheid draagt. Er is een reden waarom er wetten zijn tegen discriminatie. Oh ja tenzij het tegen jou werkt.
Daar is een forum voor, inderdaad.quote:Op zaterdag 16 november 2024 16:31 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
En wat als die veiligheidsinspectie een ongeval moet controleren van een volbloed Nederlands meisje dat met haar 'uniform met loshangende veter' wordt gegrepen?
Is dan die hoofdoliebol niet aansprakelijk?
Dit hele topic is gewoon gezeik om te kunnen zeiken.
En jij komt niet hysterisch over?quote:Op zaterdag 16 november 2024 16:29 schreef Joppiez het volgende:
Die moeder die “verhaal komt halen” komt nogal hysterisch over. “Pardon, mijn dochter is net op sollicitatie geweest en ik heb gehoord dat ze is afgewezen omwille van het dragen van een hoofddoek. Klopt dat?” Is dat zo moeilijk? Dan zou dat hysterische wijf ook normaal te horen krijgen dat het vanwege veiligheidsvoorschriften is, en niet door DIESKRIEMIENASIE.
Ook al die massa’s lui uit voorspelbare kring die deze ondernemer lastig vallen en met de dood bedreigen vind ik zeer ernstig(er). Gaan we daar nog iets mee doen of zoals gewoonlijk weer negeren?
Het is een uniform. Door de man zelf verzonnen waarschijnlijk. Kijk maar. Ze dragen allemaal het zelfde roze shirt met loshangende veters en blauwe schorten. Jongetjes zouden dan waarschijnlijk blauwe shirtjes moeten dragen.quote:Op zaterdag 16 november 2024 16:33 schreef aloa het volgende:
[..]
De werkgever is sowieso aansprakelijk. Dan had hij dat Nederlandse meisje beter moeten controleren.
Ik ben geen PVV stemmer, gewoon iemand die het een beetje zat is dat moslims meteen gaan dreigen als iets ze niet bevalt.quote:Op zaterdag 16 november 2024 16:15 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Zeg je nou dat een kraam zich niet hoeft te houden aan de HACCP normen en daarom wel een hoofddoekje moet aannemen?quote:Op zaterdag 16 november 2024 16:38 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
En jij komt niet hysterisch over?
Ondernemer? De man frituurt oliebollen. Als deze man van de plee afkomt, wast hij dan zijn handen met warm water en zeep?
Draagt zijn personeel haarnetjes?
Na het afrekenen met contant geld, worden er dan ook handen gewassen?
Het is een kraam. En kramen hebben over het algemeen niet dezelfde hygiene- en veiligheidsnormen als 'normale' winkels.
Ik kom bijna dagelijks op het winkelcentrum hier, en hier staan ook al sinds jaar en dag een oliebollenkraam (oliebollen, appelflappen enz.) en een frietkraam.
Het ruikt verschrikkelijk lekker en ik krijg echt zin om zoiets te kopen. Maar niet bij de kraam.
quote:Op zaterdag 16 november 2024 16:41 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Het is een uniform. Door de man zelf verzonnen waarschijnlijk. Kijk maar. Ze dragen allemaal het zelfde roze shirt met loshangende veters en blauwe schorten. Jongetjes zouden dan waarschijnlijk blauwe shirtjes moeten dragen.
Geen haarnetjes, petjes of schuitjes.
Kijk daar ga je al. Je weet het niet zeker.quote:Door de man zelf verzonnen waarschijnlijk
“Het tij zal keren” is een uitdrukking, maar “de wal zal het schip keren” ook. Ze beteken alleen iets anders.quote:Op zaterdag 16 november 2024 16:25 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Dat veiligheidssprookje klinkt allesbehalve plausibel. Kijk naar het personeelsuniform met loshangende veters.
Kijk naar de voorgeknoopte schorten met een strik en uitwaaierende linten aan de achterkant.
Kijk naar de onbedekte hoofden van het personeel. Personeel met lange haren. Lijkt me niet echt hygienisch.
En het is: het tij zal keren. Heeft niks te maken met wal en schip.
Jouw reactie raakt dus kant noch wal.
Moslimmeisje valt tussen wal en schip.
Weer ontopic. De man had ook gewoon kunnen zeggen dat hij geen personeel nodig heeft.
In plaats daarvan begint hij zelf over die hoofddoek te zeuren.
Kortom: De man is zelf een oliebol.
Volgens de eigenaar wel ja.quote:Op zaterdag 16 november 2024 16:37 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Daar is een forum voor, inderdaad.
een loshangende veter die in je zichtveld zit lijkt mij minder gevaarlijk dan een hoofddoek. Was er niet eerder al een incident geweest met een heater?
Ja, @Hiddendoe doet weer eens een heleboel aannames om een stelling te kunnen verdedigen. Zonde.quote:Op zaterdag 16 november 2024 16:43 schreef aloa het volgende:
[..]
[..]
Kijk daar ga je al. Je weet het niet zeker.
Zal best, maar hoe zit het dan met 'een ongeluk zit in een klein hoekje'?quote:Op zaterdag 16 november 2024 16:37 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Daar is een forum voor, inderdaad.
een loshangende veter die in je zichtveld zit lijkt mij minder gevaarlijk dan een hoofddoek. Was er niet eerder al een incident geweest met een heater?
Eerst lezen. Dan nadenken. Dan weer lezen. Nog eens nadenken.quote:Op zaterdag 16 november 2024 16:45 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja, @:Hiddendoe doet weer eens een heleboel aannames om een stelling te kunnen verdedigen. Zonde.
Goh, wat voor grote verandering in de Nederlandse demografie heeft er plaatsgevonden de laatste 30 jaar denk je?quote:Op zaterdag 16 november 2024 16:47 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Zal best, maar hoe zit het dan met 'een ongeluk zit in een klein hoekje'?
En wat zou je denken van een veiligheidsinspecteur die komt controleren en met zijn stropdas in een gevaarlijke situatie komt?
Ik herken de huidige Nederlander echt niet meer. We waren altijd een vrij nuchter volkje. Maar nu is de Nederlander een muggenziffende, mierenneukende zeikstraal geworden.
Oei, als je het begint af te leggen op de inhoud ga je over op persoonlijke aanvallen. Zonde.quote:Op zaterdag 16 november 2024 16:49 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Eerst lezen. Dan nadenken. Dan weer lezen. Nog eens nadenken.
En dan gewoon zwijgen.
Jij mag me niet. Prima. Is niet mijn probleem. Maar ga niet mijn berichten gebruiken om je afkeer over mij kenbaar te maken.
Dat is pas echt zonde.
Doet pijn he? Als ik gelijk heb?quote:Op zaterdag 16 november 2024 16:51 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Oei, als je het begint af te leggen op de inhoud ga je over op persoonlijke aanvallen. Zonde.
Het is een voorschrift van de leverancier van die meuk, waar je oliebollen in tieft?quote:Op zaterdag 16 november 2024 16:47 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Zal best, maar hoe zit het dan met 'een ongeluk zit in een klein hoekje'?
En wat zou je denken van een veiligheidsinspecteur die komt controleren en met zijn stropdas in een gevaarlijke situatie komt?
Ik herken de huidige Nederlander echt niet meer. We waren altijd een vrij nuchter volkje. Maar nu is de Nederlander een muggenziffende, mierenneukende zeikstraal geworden.
Geen idee. Vertel, o grote Denker.quote:Op zaterdag 16 november 2024 16:50 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Goh, wat voor grote verandering in de Nederlandse demografie heeft er plaatsgevonden de laatste 30 jaar denk je?
Ik observeer dat je een heleboel (rare) aannames doet om je argument te verdedigen. Zo roep je dat kraampjes die levensmiddelen verkopen zich niet zouden houden aan de HACCP richtlijnen, en dat zou dan wel een reden zijn waarom deze eigenaar niet mag claimen dat (voedsel)veiligheid belangrijk is.quote:Op zaterdag 16 november 2024 16:53 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Doet pijn he? Als ik gelijk heb?
Maar goed, ik doe even met je kinderachtige gedram mee.
Jij begon. Zonder een enkele aanwijsbare reden werd ik door jou getagd
Dus ik reageer. Mag dat? Ja, dat mag.
Waar heb jij dat gelezen van die pet? Oh, artikel in het AD.quote:Op zaterdag 16 november 2024 17:02 schreef MissButterflyy het volgende:
Waarom is hier al een tweede deel over? De eigenaar van de kraam had netjes uit kunnen leggen waarom hij een hoofddoekje geen goed idee vindt, hij heeft toegegeven dat niet te hebben gedaan en kort door de bocht te zijn geweest.
Het meisje was boos en verdrietig en het is stom dat allerlei anderen de man en zijn kraam daarna zijn gaan bedreigen.
Ik las daarna een artikel in het AD dat de moeder van het meisje die bedreigingen afkeurt en dat vreselijk vindt voor die man, kwam over als een sympathieke moeder. De beste man heeft nu een soort pet voor haar die ze kan dragen en ze mag er alsnog komen werken als ze nog wil.
Eind goed al goed.
Nederland is wat dit betreft een echt kutland.quote:Op zaterdag 16 november 2024 16:54 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Het is een voorschrift van de leverancier van die meuk, waar je oliebollen in tieft?
Nederland is wel van de regeltjes. De laserprinter mag niet in dezelfde ruimte waar je bureau staat. Je moet een BHV hesje om je stoel houden, als je BHV'er bent.
Omdat dit voor veel forummers een welkom element is om hun haat en afkeer te ventileren.quote:Op zaterdag 16 november 2024 17:02 schreef MissButterflyy het volgende:
Waarom is hier al een tweede deel over? De eigenaar van de kraam had netjes uit kunnen leggen waarom hij een hoofddoekje geen goed idee vindt, hij heeft toegegeven dat niet te hebben gedaan en kort door de bocht te zijn geweest.
Het meisje was boos en verdrietig en het is stom dat allerlei anderen de man en zijn kraam daarna zijn gaan bedreigen.
Ik las daarna een artikel in het AD dat de moeder van het meisje die bedreigingen afkeurt en dat vreselijk vindt voor die man, kwam over als een sympathieke moeder. De beste man heeft nu een soort pet voor haar die ze kan dragen en ze mag er alsnog komen werken als ze nog wil.
Eind goed al goed.
Ik denk eerder verontwaardiging.quote:Op zaterdag 16 november 2024 17:09 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Omdat dit voor veel forummers een welkom element is om hun haat en afkeer te ventileren.
Ongeacht het onderwerp.
O dat is zeker waar. Ik merk ook aan mezelf dat het een lekker onderwerp is om mijn onderbuik te laten spreken. Maar met een serieuze ondertoon wil ik hier toch wel aan toevoegen dat ik het onderhand kotsbeu wordt dat iedereen vandaag de dag de ander maar voor racist, xenofoob of homofoob uit denkt te moeten maken.quote:Op zaterdag 16 november 2024 17:09 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Omdat dit voor veel forummers een welkom element is om hun haat en afkeer te ventileren.
Ongeacht het onderwerp.
Tja. Verontwaardiging is vaak iets als reactie op iets wat onrechtvaardig is.quote:Op zaterdag 16 november 2024 17:13 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik denk eerder verontwaardiging.
Nee maar je maakt het wel mogelijk of steunt het zelfs met deze houding.quote:
En heel eerlijk, het zal me werkelijk aan mijn hol jeuken.quote:Op zaterdag 16 november 2024 17:27 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Nee maar je maakt het wel mogelijk of steunt het zelfs met deze houding.
Jij wel blijkbaar. Nou, stoere vent laat je bronnen en je documentatie maar zien.quote:Op zaterdag 16 november 2024 17:24 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Voor iemand die zich niet beledigd voelt moet je anders aardig terug grijpen op persoonlijke beledigingen. Zo zie je maar weer:
[..]
Kan je nog een keer uitleggen waarom jij denkt dat kraampjes die voedsel verkopen, zich niet houden aan de HACCP richtlijnen, en waarom dat volgens jou zou moeten leiden tot het aannemen van deze meid? Heb je iets van bronnen om je beweringen te staven? Heb je iets van documentatie waarop je dit stoelt?
Hiddendoe, net als bij een sollicitatie bepaalt de werkgever wie en waarom hij iemand aanneemt. Of niet.quote:Op zaterdag 16 november 2024 17:32 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Jij wel blijkbaar. Nou, stoere vent laat je bronnen en je documentatie maar zien.
Bewijs mij maar dat dit gereutel niet uit je onderbuikje komt.
En bewijs mij dan ook nog even waarom deze oliebol volgens jou volledig in zijn recht stond om dit 15-jarig wichtje niet aan te nemen.
Alleen maar vanwege haar hoofddoekje? En als het grietje zwart was geweest? Of lesbisch? Of Joods?
Want het spreekt natuurlijk vanzelf dat zo'n oliebol onderscheid kan maken over geloof, dat zoiets ook kan gelden voor een joods grietje.
Wat zou je dan gezegd hebben?
Laat me raden. Dan was deze man in jouw ogen een smerige antisemiet.
Tot zover jouw beweegredenen.
Het is natuurlijk een tweeledig probleem.quote:Op zaterdag 16 november 2024 16:50 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Goh, wat voor grote verandering in de Nederlandse demografie heeft er plaatsgevonden de laatste 30 jaar denk je?
HACCP is gewoon verplicht hoor.quote:Op zaterdag 16 november 2024 17:32 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Jij wel blijkbaar. Nou, stoere vent laat je bronnen en je documentatie maar zien.
En bewijs mij dan ook nog even waarom deze oliebol volgens jou volledig in zijn recht stond om dit 15-jarig wichtje niet aan te nemen.
Alleen maar vanwege haar hoofddoekje? En als het grietje zwart was geweest? Of lesbisch? Of Joods?
Want het spreekt natuurlijk vanzelf dat zo'n oliebol onderscheid kan maken over geloof, dat zoiets ook kan gelden voor een joods grietje.
Ook niet mee eens. Niemand mag bedreigd worden vanwege het personeelsbeleid.quote:Op zaterdag 16 november 2024 17:26 schreef core2duo het volgende:
Geen medelijden met de bedreiging. Deze eigenaar kon gewoon verwachten dat het leven hem zuur gemaakt zou worden.
Dit.quote:Op zaterdag 16 november 2024 16:29 schreef Joppiez het volgende:
Die moeder die “verhaal komt halen” komt nogal hysterisch over. “Pardon, mijn dochter is net op sollicitatie geweest en ik heb gehoord dat ze is afgewezen omwille van het dragen van een hoofddoek. Klopt dat?” Is dat zo moeilijk? Dan zou dat hysterische wijf ook normaal te horen krijgen dat het vanwege veiligheidsvoorschriften is, en niet door DIESKRIEMIENASIE.
Ook al die massa’s lui uit voorspelbare kring die deze ondernemer lastig vallen en met de dood bedreigen vind ik zeer ernstig(er). Gaan we daar nog iets mee doen of zoals gewoonlijk weer negeren?
Natuurlijk horen we van dat laatste niks meer.quote:Op zaterdag 16 november 2024 16:29 schreef Joppiez het volgende:
Zo simpel had het kunnen zijn jaquote:Op zaterdag 16 november 2024 17:42 schreef Qarrad het volgende:
Bedreigingen zijn altijd fout, maar hoe moeilijk is het om even geen lompe hond te zijn tegen zo'n 15-jarig meisje?
"Leuk dat je hier wilt werken, wat kun je en trouwens, kijk even naar een veilige hoofddoek."
En dit is ook waarquote:Op zaterdag 16 november 2024 17:42 schreef Qarrad het volgende:
Bedreigingen zijn altijd fout, maar hoe moeilijk is het om even geen lompe hond te zijn tegen zo'n 15-jarig meisje?
"Leuk dat je hier wilt werken, wat kun je en trouwens, kijk even naar een veilige hoofddoek."
Ik heb echt geen idee wat HACCP betekent.quote:Op zaterdag 16 november 2024 17:36 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
HACCP is gewoon verplicht hoor.
Helemaal niet eind goed al goed, want de man is nu waarschijnlijk in het vizier van verongelijkte moslims. En daar kom je niet meer zomaar uit denk ik. Met dank aan die moeder overigens die nu krokodillentranen huilt, maar de hele zaak natuurlijk online heeft aangezwengeld.quote:Op zaterdag 16 november 2024 17:02 schreef MissButterflyy het volgende:
Eind goed al goed.
Klopt, maar natuurlijk wel klederdracht (bv. uniform).quote:Op zaterdag 16 november 2024 16:07 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Bij AH zijn diverse cassieres met hoofddoekjes.quote:Op zaterdag 16 november 2024 17:42 schreef kibo het volgende:
Een werkgever mag eisen stellen aan de bedrijfskleding van zn personeel.
Of het nu om gare petjes of hoofddoekjes gaat maakt niet uit.
Ja want anders kun je je toko wel sluiten als je een bezoekje van de inspectie krijgt.quote:Op zaterdag 16 november 2024 17:44 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ik heb echt geen idee wat HACCP betekent.
Maar het schijnt dus verplicht te zijn.
Belasting betalen is ook verplicht.
Leerplichtwet idem.
Wil dat zeggen dat deze 'plichten' ook gewetensvol worden gedaan?
Waar blaat ik dan?quote:Op zaterdag 16 november 2024 17:48 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ja want anders kun je je toko wel sluiten als je een bezoekje van de inspectie krijgt.
Dus je blaat een hoop terwijl je nieteens weet waar je over praat en ondertussen Scorpie ook nog even afbekken.....
quote:Op zaterdag 16 november 2024 17:32 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Oh ja joh, waarom is dat terecht volgens jou? Omdat ik je wijs op je gaten in je argumentatie? Of het feit dat ik je wijs op het feit dat je alles persoonlijk aantrekt in een discussie?quote:Op zaterdag 16 november 2024 17:51 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Waar blaat ik dan?
En dat ik scorpie afbek is volkomen terecht.
Hoe denk je over mensen die in hun werkkleding boodschappen doen bij de diverse buurtsupers?quote:Op zaterdag 16 november 2024 17:47 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Klopt, maar natuurlijk wel klederdracht (bv. uniform).
Niet weten wat HACCP in houdt maar wel stellen dat geen enkele oliebollenkraam zich er aan houdt en de user die je er op wijst nog eens van een grote mond voorzien.quote:Op zaterdag 16 november 2024 17:51 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Waar blaat ik dan?
En dat ik scorpie afbek is volkomen terecht.
Jij doet niks. Alleen mij uitdagen, maar veel inhoud heb je niet.quote:Op zaterdag 16 november 2024 17:53 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Oh ja joh, waarom is dat terecht volgens jou? Omdat ik je wijs op je gaten in je argumentatie? Of het feit dat ik je wijs op het feit dat je alles persoonlijk aantrekt in een discussie?
Ben blij dat ik niet de enige ben die dit ziet.quote:Op zaterdag 16 november 2024 17:57 schreef Boca_Raton het volgende:
Hiddendoe, neem wat meer afstand van de discussie; je verzuipt er in.
Klopt, weet ik inderdaad niet. Komt waarschijnlijk omdat ik nooit iets koop bij een oliebollenkraam.quote:Op zaterdag 16 november 2024 17:56 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Niet weten wat HACCP in houdt maar wel stellen dat geen enkele oliebollenkraam zich er aan houdt en de user die je er op wijst nog eens van een grote mond voorzien.
Goede discussietechnieken
Waarom zeg je dit tegen mij? En niet tegen de anderen?quote:Op zaterdag 16 november 2024 17:57 schreef Boca_Raton het volgende:
Hiddendoe, neem wat meer afstand van de discussie; je verzuipt er in.
Dat is helemaal niet hysterisch. Ze stelt gewoon op een beschaafde manier vragen. Ze schreeuwt niet, ze vloekt niet, ze intimideert niet, etc.quote:Op zaterdag 16 november 2024 16:29 schreef Joppiez het volgende:
Je komt over alsof je je er in vastbijt.quote:Op zaterdag 16 november 2024 18:05 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Waarom zeg je dit tegen mij? En niet tegen de anderen?
Het gaat hier over een Nederlandse 'werkgever' die met kutsmoesjes een moslimmeisje van 15 jaar van zich wegtrapt.
Maak je geen zorgen, ik verzuip niet zo gauw hoor, heb wel ergere dingen meegemaakt dan dit akkefietje.
Ik zal eerlijk zijn, heb niet alles gelezen, maar als de bloedhonden me hierom willen afslachten hebben ze aan mij een flinke kluif.quote:Op zaterdag 16 november 2024 17:59 schreef tesssssssss het volgende:
Hier is het hele verhaal nog een keer voor de liefhebbers. Ik probeerde op te zoeken hoe het was afgelopen, maar dat vind ik nergens.
https://www.rtvutrecht.nl(...)ochter-met-hoofddoek
Moeder schrikt van bedreigingen oliebollenkraam na afwijzing van dochter met hoofddoek
© RTV Utrecht
Utrecht - Een oliebollenkraam in Leidsche Rijn heeft te maken gekregen met bedreigingen en online woede. Op sociale media circuleert een filmpje, waaruit zou blijken dat de eigenaar van de oliebollenkraam een meisje niet wil aannemen, omdat zij een hoofddoek draagt.
Een filmpje op de socials toont een teleurgestelde moeder. Haar dochter wil werken in een oliebollenkraam op het Brusselplein in Utrecht, maar wordt geweigerd omdat ze een hoofddoek draagt. De desbetreffende oliebollenkraam ontvangt inmiddels bedreigingen. Fractievoorzitter Mahmut Sungur van Denk Utrecht wil raadsvragen stellen.
Steff Rouleaux, de eigenaar van de oliebollenkraam in Leidsche Rijn vertelt dat het niet zo zwart-wit is als het lijkt. Eergisteren kreeg hij een appje van een 15-jarig meisje dat graag bij zijn kraam wil werken. Hij nodigde haar uit voor een kennismakingsgesprek. Als ze gistermiddag langskomt bij de kraam, ziet hij dat ze een hoofddoek draagt. "Toen viel ik meteen met de deur in huis en vroeg ik: meisje, als je hier komt werken, blijft je hoofddoekje om of gaat-ie af?"
Veiligheidsvoorschriften
Het meisje geeft aan dat zij haar hoofddoek wil blijven dragen. “Dan houdt het heel snel op, zei ik toen", gaat Rouleaux verder. "Ik heb het misschien te bruut naar het meisje geformuleerd. Maar niet omdat ik geen buitenlandse mensen hier laat werken."
Een dag later zegt hij tegen RTV Utrecht dat het hem om de kledingvoorschriften gaat die hij in zijn kraam wil naleven voor de veiligheid. Zo noemt hij een incident van jaren geleden waarbij de hoofddoek van een andere werknemer in een heater terechtkwam en vervolgens vlam vatte. “Ik werk met apparatuur waar motoren in zitten, zoals een deegklopper, en die machines zijn oersterk.” Daarom mag het personeel van Rouleaux ook geen sjaals of truien met wijde mouwen aan die vast kunnen komen.
Naar eigen zeggen discrimineert Rouleaux niet en heeft hij vrienden met diverse achtergronden. “Ik heb daar helemaal geen bezwaar tegen", zegt hij. "Ik zou mijn excuses willen aanbieden, desnoods naar de moskee gaan met onze oliebollen.”
Bedreigingen
Het College van de Rechten van de Mens stelt dat het expliciet uitsluiten van vrouwen die een hoofddoek dragen uiteraard discriminerend is. Maar het College kan pas ingaan op een specifiek voorval als het onderzoek heeft kunnen doen.
Op sociale media hebben mensen geen onderzoek nodig om hun oordeel te vellen. De oliebollenkraamhouder wordt overspoeld met bedreigingen en de politie rijdt extra rondjes langs het plein.
Terwijl RTV Utrecht met Rouleaux spreekt, wordt hij meermaals gebeld door onbekende nummers. “Weer iemand die me gaat bedreigen, ik ga niet opnemen.” Sinds gisteravond heeft hij honderden haatberichten ontvangen op WhatsApp en via sociale media. Daarom heeft hij zijn Instagram en Facebook tijdelijk uitgezet. Ook andere oliebollenkramen in Utrecht melden dat zij zijn bedreigd, terwijl zij niets te maken hebben met de kraam op het Brusselplein.
Rouleaux zou graag in gesprek willen met het meisje en haar moeder. “Ik hoop dat ik het meisje hier aan het werk kan krijgen, want dat zou een enorme voldoening zijn.” Hij laat op zijn telefoon een foto zien van een felroze, elastisch hoofddeksel dat hij heeft besteld. Deze vorm van hoofdbedekking is in lijn met de kledingvoorschriften van zijn kraam. “Dat kan het meisje dragen als ze hier komt werken.”
Goed gesprek
Als de moeder van het meisje het verhaal van haar dochter hoort, raakt het haar diep. "Mijn dochter had zich voorbereid op een sollicitatiegesprek. Ze had vragen verwacht over haar competenties, kwaliteiten en zwakke punten. Maar ze kreeg maar één vraag: over haar hoofddoek."
De moeder zit even verderop te lunchen en is verrast dat haar dochter al na vijf minuten voor haar neus staat. Vervolgens stapt ze naar de oliebollenkraam om verhaal te halen. Ze neemt de woordenwisseling op.
Ze deelt het filmpje via WhatsApp met familie en vrienden. Zo laat ze zien waar ze naar eigen zeggen vaker mee te maken krijgt. "Ik wilde laten zien aan mijn kind: ik sta achter jou. Want we moeten dit niet accepteren, discriminatie is níét normaal. Ik wil dat mijn kinderen zich ook Utrechter voelen." Vervolgens heeft iemand het filmpje op TikTok en Facebook geplaatst en gaat het viraal. Dat was helemaal niet de bedoeling, vertelt ze.
Als de moeder hoort dat de oliebollenkraameigenaar wordt bedreigd, raakt ze hevig geëmotioneerd. “Ik wil absoluut niet dat deze man iets overkomt." Ze is ontzettend geschrokken van de enorme haat die hij over zich heen krijgt. "Ik wens hem niets ellendigs toe. Blijf van hem en zijn kraam af", roept ze op. "Hij moet ook zijn brood verdienen."
De moeder hoopt binnenkort met een goed gesprek dit achter zich te kunnen laten. "Zonder wrijving geen glans", stelt ze. "Ik sta open voor een gesprek met de kraameigenaar."
Kan wel kloppen.quote:Op zaterdag 16 november 2024 18:09 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Je komt over alsof je je er in vastbijt.
Nou, het is moeilijk discussiëren zo. Er is geen uitwisseling van standpunten mogelijk omdat jij je in je standpunt hebt vastgebeten. En je kunt op een onprettige manier persoonlijk worden. Dat is wat ik vind.quote:Op zaterdag 16 november 2024 18:15 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Kan wel kloppen.
Ik snap jouw weerstand niet zo goed.
Het gaat niet over discriminatie, het gaat niet over moslims.quote:Op zaterdag 16 november 2024 18:12 schreef RamboDirk het volgende:
och och men heeft met moeite weer wat gevonden waaruit zou blijken dat moslims gediscrimineerd worden
Dagelijks negatieve berichten over criminele moslims, mishandeling van LHBTQI'ers, aanslagen, straatterreur uit naam van de islam. mAaR dIt Is HeEl eRg!!!
Cry me a river
Lompe honden genoeg.quote:Op zaterdag 16 november 2024 17:42 schreef Qarrad het volgende:
Neem er nog eenquote:Op zaterdag 16 november 2024 18:19 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Het gaat niet over discriminatie, het gaat niet over moslims.
Het gaat over mensen zoals jij die zich gediscrimineerd voelen.
Mag je vinden. Mag ik je even herinneren aan het feit dat de grootste bekken in deze het liefst alle religies zouden willen verbieden?quote:Op zaterdag 16 november 2024 18:18 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Nou, het is moeilijk discussiëren zo. Er is geen uitwisseling van standpunten mogelijk omdat jij je in je standpunt hebt vastgebeten. En je kunt op een onprettige manier persoonlijk worden. Dat is wat ik vind.
Kijk hoe je door de mand valt.quote:Op zaterdag 16 november 2024 17:31 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
En heel eerlijk, het zal me werkelijk aan mijn hol jeuken.
Klopt, ik ga niet met lange tenen door het levenquote:Op zaterdag 16 november 2024 18:29 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Jij bent geen mens? Jij voelt je niet gediscrimineerd?
Knap hoor.
Zeg dat ook even tegen al die volwassen ouders die nu ook hun middelvinger opsteken tegen de tegenstanders van zwarte piet tijdens de intocht van de goedheilig sint.quote:Op zaterdag 16 november 2024 18:20 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Lompe honden genoeg.
Meisje (jongeren) moeten maar eens een wat dikkere huid kweken, ipv bij het minste of geringste gaan klagen en janken en het over laten aan mama of papa om het op te lossen.
Ik ook niet.quote:Op zaterdag 16 november 2024 18:31 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Klopt, ik ga niet met lange tenen door het leven
Dat klopt, als men ten onrechte uit wordt gemaakt voor racist, dan gaan de hakken in het zand.quote:Op zaterdag 16 november 2024 18:31 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Zeg dat ook even tegen al die volwassen ouders die nu ook hun middelvinger opsteken tegen de tegenstanders van zwarte piet tijdens de intocht van de goedheilig sint.
Die moslima heb geluk dat ze niet een oliebolluhkraam van het kamp heb gepakt voor dit vooropgezet plannetje. Anders had het hele kamp vanavond bij haar voor de deur gestaanquote:Op zaterdag 16 november 2024 18:45 schreef Hiddendoe het volgende:
En ik hou niet eens van oliebollen.
Ik vind het vieze vette ranzige meelzakken.
De enige smaak komt toch puur van de poedersuiker?
De rest is toch niks anders dat een vieze vette kleffe massa?
Gefrituurd ook nog. Het smaakt nergens naar.
Oliebol is een traditie in Nederland. En Nederland hecht veel waarde aan zijn tradities.
Ongeacht of die tradities om te kotsen zijn,
Als Nederland echt zo veel waarde zou hechten aan tradities, dan zou Nederland nu nog steeds in de kerk zitten met de Kerst.
Dan zou de Piet van Sint nog steeds de zwarte boeman zijn die kleine kindjes doodsbang maakt met zijn roe en zijn juten zak.
Maar gelukkig onstaat er nu een nieuwe traditie: 'Volwassen mensen' die steeds opnieuw de strijd met elkaar aan gaan.
Over de ruggen van hun bloedjes van kindertjes.
DAT IS NEDERLAND!!!
Het land van de grote bekken. Zonder onderbouwing. Zonder argumenten.
Daarbij volkomen voorbijgaand aan het feit dat Nederland niks anders is dan een kleine postzegel op de wereldkaart.
Het zit diep he?quote:Op zaterdag 16 november 2024 18:45 schreef Hiddendoe het volgende:
En ik hou niet eens van oliebollen.
Ik vind het vieze vette ranzige meelzakken.
De enige smaak komt toch puur van de poedersuiker?
De rest is toch niks anders dat een vieze vette kleffe massa?
Gefrituurd ook nog. Het smaakt nergens naar.
Oliebol is een traditie in Nederland. En Nederland hecht veel waarde aan zijn tradities.
Ongeacht of die tradities om te kotsen zijn,
Als Nederland echt zo veel waarde zou hechten aan tradities, dan zou Nederland nu nog steeds in de kerk zitten met de Kerst.
Dan zou de Piet van Sint nog steeds de zwarte boeman zijn die kleine kindjes doodsbang maakt met zijn roe en zijn juten zak.
Maar gelukkig onstaat er nu een nieuwe traditie: 'Volwassen mensen' die steeds opnieuw de strijd met elkaar aan gaan.
Over de ruggen van hun bloedjes van kindertjes.
DAT IS NEDERLAND!!!
Het land van de grote bekken. Zonder onderbouwing. Zonder argumenten.
Daarbij volkomen voorbijgaand aan het feit dat Nederland niks anders is dan een kleine postzegel op de wereldkaart.
Hoezo ten onrechte?quote:Op zaterdag 16 november 2024 18:42 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Dat klopt, als men ten onrechte uit wordt gemaakt voor racist, dan gaan de hakken in het zand.
Overigens zie je bij dit bericht ook hoe gevaarlijk het kan zijn als men iemand ten onrechte wegzet als racist.
Ja.quote:
Oneens. Als volwassene heb je je gewoon op leeftijdsconforme wijze tot mensen te richten.quote:Op zaterdag 16 november 2024 18:20 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Lompe honden genoeg.
Meisje (jongeren) moeten maar eens een wat dikkere huid kweken, ipv bij het minste of geringste gaan klagen en janken en het over laten aan mama of papa om het op te lossen.
De traditie van smakeloos eten past anders prima in Nederland.quote:Op zaterdag 16 november 2024 18:45 schreef Hiddendoe het volgende:
Het smaakt nergens naar.
Oliebol is een traditie in Nederland.
Jeetje meid je laat je weer helemaal opnaaien.quote:Op zaterdag 16 november 2024 19:00 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Hoezo ten onrechte?
Nee, ik bedoel nu niet de zwarte automobilist, ik bedoel de zwarte sollicitant die te horen krijgt dat de vacature al voorzien is.
Terwijl de blanke sollicitant die na de zwarte opbelt gewoon te horen krijgt dat de vacature nog steeds open staat,.
Ga nou aub niet doen alsof racisme niet bestaat in Nederland.
En ik bedoel daar dus niet mee de zwartjoekels of kutmarokanen.
Nee, ik bedoel daarmee de super'beschaafde blanke' Nederlanders.
En ik wil dan ook nog zo eerlijk zijn dat heel veel werkgevers slechte ervaringen hebben met bepaalde groepen.\
Maar dan nog he?
Hoeveel werkgevers hebben in hun wanhoop niet gezocht naar werknemers uit het buitenland?
Destijds leek het een heel goed idee.
Nu niet meer zo.
Hoelang blijft dat wassen van onze blanke handjes in onschuld nog duren?
Lijkt me sterk alsof die moslima er dan alleen voor staat.quote:Op zaterdag 16 november 2024 18:52 schreef RamboDirk het volgende:
Die moslima heb geluk dat ze niet een oliebolluhkraam van het kamp heb gepakt voor dit vooropgezet plannetje. Anders had het hele kamp vanavond bij haar voor de deur gestaan
Agree to disagree.quote:Op zaterdag 16 november 2024 19:09 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Oneens. Als volwassene heb je je gewoon op leeftijdsconforme wijze tot mensen te richten.
De lompe honden zijn de daders en zitten fout. Om dat bij degenen die met hun gedrag geconfronteerd worden neer te willen leggen is absurd.
"The Dutch don't have cuisine; they have food"quote:Op zaterdag 16 november 2024 19:09 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
De traditie van smakeloos eten past anders prima in Nederland.
Vroeger een monopoly op specerijen maar te gierig om het in het eigen eten te verwerken.
Zoek hulpquote:Op zaterdag 16 november 2024 19:00 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Hoezo ten onrechte?
Nee, ik bedoel nu niet de zwarte automobilist, ik bedoel de zwarte sollicitant die te horen krijgt dat de vacature al voorzien is.
Terwijl de blanke sollicitant die na de zwarte opbelt gewoon te horen krijgt dat de vacature nog steeds open staat,.
Ga nou aub niet doen alsof racisme niet bestaat in Nederland.
En ik bedoel daar dus niet mee de zwartjoekels of kutmarokanen.
Nee, ik bedoel daarmee de super'beschaafde blanke' Nederlanders.
En ik wil dan ook nog zo eerlijk zijn dat heel veel werkgevers slechte ervaringen hebben met bepaalde groepen.\
Maar dan nog he?
Hoeveel werkgevers hebben in hun wanhoop niet gezocht naar werknemers uit het buitenland?
Destijds leek het een heel goed idee.
Nu niet meer zo.
Hoelang blijft dat wassen van onze blanke handjes in onschuld nog duren?
Hé, kijk, voormalig SS'er Harvest laat nog even zien dat hij echt bekeerd is.quote:Op zaterdag 16 november 2024 19:09 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Vroeger een monopoly op specerijen maar te gierig om het in het eigen eten te verwerken.
De hoofddoek is in zichzelf een teken van discriminatie.quote:Op zaterdag 16 november 2024 16:05 schreef Moederenkind het volgende:
[..]
Het is niet uit zijn context gehaald omdat je vanaf het begin het gesprek tussen moeder en kraamhouder hoort
Hij ontkent in het nieuwsartikel ook niet wat er in het filmpje werd gezegd.
Ja. Denk je dat echt?quote:Op zaterdag 16 november 2024 19:11 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Jeetje meid je laat je weer helemaal opnaaien.
Nederland is 1 van de minst racistische landen. En daarmee zeg ik niet dat hier geen racisme voor komt. Maar ik zeg wel dat Nederland 1 van de minst racistische landen is.
Mooi toch?
Zoekquote:Op zaterdag 16 november 2024 19:27 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ja. Denk je dat echt?
Zal best. Al is het maar vanwege al die moskeeen. Of vanwege al die synagogen.
Racisme heeft niks te maken met religie.
Religie heeft daarentegen alles te maken met racisme.
De joden zijn hier ook eeuwenland uitgekotst en gediscrimineerd.,
Tot de jaren 1940-1945.
Een zwarte bladzij in de Europese geschiedenis.
Een bladzij die werd gedomineerd door de Duitsers. Een beschaafd en intelligent volk.
Die zich lieten leiden door een lelijk mannetje uit Oostenrijk.
En wij stonden erbij en we keken er naar.
Waarom waren de Joden zoveel eeuwen onze boksbeugel? Onze zondebok
En waarom zijn de joden nu onze slachtoffers? Is het schuldgevoel?
Of schaamte dat we al die eeuwen de joden behandelden zoals we nu de moslims behandelen?
Joden, Christenen, Moslims.
Drie religies die elk een god erkennen.
De hoofddoek is een uiting van religieus extremisme die onderdrukkend is voor vrouwen die hem niet willen dragen. Volkomen van de pot gerukt dat je daarop niet iemand zou mogen weigeren en dan ook nog bedreigd wordt.Dat zijn mensen die andermans vrijheid van godsdienst niet respecteren Toegeven is onderwerping aan de islam.quote:Op zaterdag 16 november 2024 18:28 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Mag je vinden. Mag ik je even herinneren aan het feit dat de grootste bekken in deze het liefst alle religies zouden willen verbieden?
En ik wil dat niet. Ik geloof zelf niet in een god maar ik respecteer wel anderen die dat wel doen.
En als ik moeite heb met een of andere oliebol die het vertikt om een moslima aan te nemen vanwege haar hoofddoek, dan is deze man geen knip voor zijn neus waard.
Want deze flapdrol zou wel een of ander jochie aannemen die fanatiek lid is van een of andere isis of talibangroep.
Zonder zichtbare kenmerken.
Snap je me een beetje? Deze oliebol wil dit meisje niet aannemen vanwege haar hoofddoek.
Dan ben je wat mij betreft al de zwakste schakel.
Lomp is weer racisme schreeuwen, en eisen dat heel dit land zich schikt naar jouw religieuze wensen.quote:Op zaterdag 16 november 2024 19:09 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Oneens. Als volwassene heb je je gewoon op leeftijdsconforme wijze tot mensen te richten.
De lompe honden zijn de daders en zitten fout. Om dat bij degenen die met hun gedrag geconfronteerd worden neer te willen leggen is absurd.
Aldus de man die zich opwerpt als woordvoerder voor alle niet westerse vrouwen.quote:Op zaterdag 16 november 2024 19:28 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De hoofddoek is een uiting van religieus extremisme die onderdrukkend is voor vrouwen die hem niet willen dragen. Volkomen van de pot gerukt dat je daarop niet iemand zou mogen weigeren en dan ook nog bedreigd wordt.Dat zijn mensen die andermans vrijheid van godsdienst niet respecteren Toegeven is onderwerping aan de islam.
Dat heeft helemaal geen ene reet met racisme te maken. Zou die man zo'n blanke bekeerling wel toelaten denk je? Altijd dat achterbakse verschuilen van dat islamgif achter racisme, dat walgelijke gehuichel over waar we hiermee te maken hebben.
Dat is een hele andere discussie vind ik. Je weet niet waarom zo'n meisje een hoofddoek op heeft. Grote kans dat het onder enige druk gebeurt, maar je weet het niet. Maar stel nu dat je gelijk hebt, dat dit meisje door haar nare omgeving onderdrukt wordt en gedwongen met een hoofddoek op te lopen.quote:Op zaterdag 16 november 2024 19:20 schreef EttovanBelgie het volgende:
Dat een meisje van 15 uberhaupt al een hoofddoek moet dragen is voor 'progressief' fok kennelijk niet eens een probleem.
Heerlijk toch, dat een meisje op die leeftijd al is aangeleerd dat ze haar hoofd dient te bedekken omdat ze anders een 'lustobject' is als ze het niet doet?
Binnensmonds overgegeven.quote:Op zaterdag 16 november 2024 18:08 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet hysterisch. Ze stelt gewoon op een beschaafde manier vragen. Ze schreeuwt niet, ze vloekt niet, ze intimideert niet, etc.
Er zijn genoeg aanwijzingen dat veiligheid een smoes is, kijkend naar de kleding van het personeel, het herhaaldelijk tegen de vrouw zeggen dat "hij dat gewoon niet wil hebben", en achteraf pas na alle ophef komt die zelfs aan met zijn eigen hoofddoekje.
De reacties van de gemeenschap die volgen als je dus iemand uitsluit, discrimineert, en buitensluit vanwege zoiets kleins zijn niet netjes, maar wel begrijpelijk. Iedereen hoort gewoon mee te kunnen doen.
Weet je zeker dat je je niet bekeerd hebt? Je gaat echt steeds meer als een westen hatende moslim klinken... gewoon opvallend.quote:Op zaterdag 16 november 2024 19:09 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat denk je dan.quote:Op zaterdag 16 november 2024 19:30 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Niet nodig.
Ik heb namelijk wel verstand van zaken.
Wat helpt het door het maar weer op racisme te schuiven?quote:Op zaterdag 16 november 2024 19:36 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dat is een hele andere discussie vind ik. Je weet niet waarom zo'n meisje een hoofddoek op heeft. Grote kans dat het onder enige druk gebeurt, maar je weet het niet. Maar stel nu dat je gelijk hebt, dat dit meisje door haar nare omgeving onderdrukt wordt en gedwongen met een hoofddoek op te lopen.
Wat de neuk help je haar dan verder door haar geen oliebollen te laten bakken?
Gewoon te vinden op goochelquote:Op zaterdag 16 november 2024 17:44 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ik heb echt geen idee wat HACCP betekent.
Maar het schijnt dus verplicht te zijn.
Belasting betalen is ook verplicht.
Leerplichtwet idem.
Wil dat zeggen dat deze 'plichten' ook gewetensvol worden gedaan?
Ook in mijn SS tijd ging ik gewoon naar de Italiaan, Griek, of Turk.quote:Op zaterdag 16 november 2024 19:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hé, kijk, voormalig SS'er Harvest laat nog even zien dat hij echt bekeerd is.
Ook toen was je inderdaad een schijnheil.quote:Op zaterdag 16 november 2024 19:40 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ook in mijn SS tijd ging ik gewoon naar de Italiaan, Griek, of Turk.
Wat bedoel je? Dat de Nederlandse keuken wel smakelijk is?quote:Op zaterdag 16 november 2024 19:36 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Weet je zeker dat je je niet bekeerd hebt? Je gaat echt steeds meer als een westen hatende moslim klinken... gewoon opvallend.
En hoe zat het met jou?quote:Op zaterdag 16 november 2024 19:41 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ook toen was je inderdaad een schijnheil.
quote:Op zaterdag 16 november 2024 19:42 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Wat bedoel je? Dat de Nederlandse keuken wel smakelijk is?
De Nederlandse keuken werd pas smakelijk toen er ingredienten bijkwamen zoals zout, peper, aardappels, druiven enz.,
We accepteren alles als het in ons voordeel is.
Volgens mij is er nauwelijks racisme geschreeuwd. Ook niet door die moeder.quote:Op zaterdag 16 november 2024 19:33 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Lomp is weer racisme schreeuwen, en eisen dat heel dit land zich schikt naar jouw religieuze wensen.
Lazer een eind op met dat eeuwige gejank; is dat geloof zó belangrijk voor je, verkas naar Saudi-Arabië
Ik heb het verkeerd geformuleerd: wat help je de wereld in het algemeen verder door juist degenen waarvan je denkt dat ze lijden onder onderdrukking, af te sluiten van normale participatie?quote:Op zaterdag 16 november 2024 19:37 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat helpt het door het maar weer op racisme te schuiven?
Ik heb altijd een hekel gehad aan conservatieve religieuze dwingelandij.quote:
Doe even alsof het een SGP'er is met "inteelt-hoofd", Harvest.quote:Op zaterdag 16 november 2024 19:44 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Volgens mij is er nauwelijks racisme geschreeuwd. Ook niet door die moeder.
Het gaat om de veiligheidsregel als smoes gebruiken om mensen buiten te sluiten, en te discrimineren.
Altijd hetzelfde riedeltje. Racisme en/of discriminatie. De toverwoorden.quote:Op zaterdag 16 november 2024 19:44 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Volgens mij is er nauwelijks racisme geschreeuwd. Ook niet door die moeder.
Het gaat om de veiligheidsregel als smoes gebruiken om mensen buiten te sluiten, en te discrimineren.
Moet je horen wie het zegt.quote:Op zaterdag 16 november 2024 19:41 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ook toen was je inderdaad een schijnheil.
Alle religieuzen onderwerpen zich aan een God, dus eigenlijk worden ze allemaal onderdrukt.quote:Op zaterdag 16 november 2024 19:44 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik heb het verkeerd geformuleerd: wat help je de wereld in het algemeen verder door juist degenen waarvan je denkt dat ze lijden onder onderdrukking, af te sluiten van normale participatie?
Verder schuif ik niks op racisme, toch? Ik reageer op jouw post specifiek over het dragen van een hoofddoek.
Neuh, ik ben consequent.quote:
Bij harvest deugt helemaal niets meer aan Nederland. Ik vraag mij serieus af of hij niet stiekem is overgestapt.quote:Op zaterdag 16 november 2024 19:42 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Wat bedoel je? Dat de Nederlandse keuken wel smakelijk is?
De Nederlandse keuken werd pas smakelijk toen er ingredienten bijkwamen zoals zout, peper, aardappels, druiven enz.,
We accepteren alles als het in ons voordeel is.
Ja dat hoort gewoon niet. Elke burger in NL zou de kansen moeten krijgen om aan het werk mogen te gaan, ongeacht afkomst, ras, of religie.quote:Op zaterdag 16 november 2024 19:45 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Altijd hetzelfde riedeltje. Racisme en/of discriminatie.
quote:Op zaterdag 16 november 2024 19:48 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ja dat hoort gewoon niet. Elke burger in NL zou de kansen moeten krijgen om aan het werk mogen te gaan, ongeacht afkomst, ras, of religie.
Maar je moet ER WEL PASSEN!!!quote:Op zaterdag 16 november 2024 19:48 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ja dat hoort gewoon niet. Elke burger in NL zou de kansen moeten krijgen om aan het werk mogen te gaan, ongeacht afkomst, ras, of religie.
Harvest is de woke-deugkneus bij uitstek.quote:Op zaterdag 16 november 2024 19:47 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Bij harvest deugt helemaal niets meer aan Nederland. Ik vraag mij serieus af of hij niet stiekem is overgestapt.
Vanwege de bedreigingen aan het adres van de oliebollenkraam toch?quote:Een filmpje op de socials toont een teleurgestelde moeder. Haar dochter wil werken in een oliebollenkraam op het Brusselplein in Utrecht, maar wordt geweigerd omdat ze een hoofddoek draagt. De desbetreffende oliebollenkraam ontvangt inmiddels bedreigingen.
Fractievoorzitter Mahmut Sungur van Denk Utrecht wil raadsvragen stellen.
Als dat fysiek lastig wordt moet je wat minder oliebollen zelf opsnoepen.quote:Op zaterdag 16 november 2024 19:49 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Maar je moet ER WEL PASSEN!!!
Nou, ik denk van niet hoor. Over het vermeende racisme.quote:Op zaterdag 16 november 2024 19:50 schreef AchJa het volgende:
[..]
Vanwege de bedreigingen aan het adres van de oliebollenkraam toch?
Nou ja, even slikken dan maar ouwe koorknaap, en daarna maar proberen om een ontopic reactie te geven. Of niet.quote:
Ik ook. Ik had altijd een hekel aan welke dwingeladij dan ook.quote:Op zaterdag 16 november 2024 19:44 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik heb altijd een hekel gehad aan conservatieve religieuze dwingelandij.
Ging het om SGP'ers en die drie katholieken die we nog hebben, werd ik door 'progressieven' op schouders gedragen.
Betreft het de islam, dan is het natuurlijk racisme en intolerantie en haat.
Met je zout en peper.
Proest.quote:Op zaterdag 16 november 2024 19:51 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nou, ik denk van niet hoor. Over het vermeende racisme.
Oh...quote:Op zaterdag 16 november 2024 19:51 schreef tesssssssss het volgende:
Nou, ik denk van niet hoor. Over het vermeende racisme.
Hilarisch hoe je in deze reactie mijn gelijk bewijst.quote:Op zaterdag 16 november 2024 19:53 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Nou ja, even slikken dan maar ouwe koorknaap, en daarna maar proberen om een ontopic reactie te geven. Of niet.
Daar zit wel wat in, kiest steevast de kant waar hij lekker Nederland af kan kraken.quote:Op zaterdag 16 november 2024 19:50 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Harvest is de woke-deugkneus bij uitstek.
Je bent dus of moslim of moslimhater.quote:Op zaterdag 16 november 2024 19:36 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Weet je zeker dat je je niet bekeerd hebt? Je gaat echt steeds meer als een westen hatende moslim klinken... gewoon opvallend.
Jazeker, maar jij niet in ieder geval.quote:Op zaterdag 16 november 2024 19:54 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Je bent dus of moslim of moslimhater.
Er zit nog wel iets tussen hoor.
[/quote]quote:Op zaterdag 16 november 2024 19:53 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ik ook. Ik had altijd een hekel aan welke dwingeladij dan ook.
En wat nu?
Moeten we ons nu richten naar de moslims of de joden?
Zo ja of nee, waarom dan?
Religie is niet meer van deze tijd.
Je moet kiezen.
Wat kies je?
Joden, moslims of christenen?
En waarom?
Want het gaat hier overduidelijk niet over religie.
Tenminste niet over moslimreligie.
Alleen christendom of het jodendom mogen hier het laatste woord hebben.\
Waarom? En met welk recht?
quote:Op zaterdag 16 november 2024 19:44 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik heb altijd een hekel gehad aan conservatieve religieuze dwingelandij.
Ging het om SGP'ers en die drie katholieken die we nog hebben, werd ik door 'progressieven' op schouders gedragen.
Betreft het de islam, dan is het natuurlijk racisme en intolerantie en haat.
Met je zout en peper.
Precies. Zoals ik al in het vorige topic zei.quote:Op zaterdag 16 november 2024 19:44 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik heb het verkeerd geformuleerd: wat help je de wereld in het algemeen verder door juist degenen waarvan je denkt dat ze lijden onder onderdrukking, af te sluiten van normale participatie?
Verder schuif ik niks op racisme, toch? Ik reageer op jouw post specifiek over het dragen van een hoofddoek.
Schijnheil.quote:Op zaterdag 16 november 2024 19:56 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Precies. Zoals ik al in het vorige topic zei.
Als mensen dit normaal gaan vinden, steunen, of allemaal niet erg vinden als mensen op deze wijze buitengesloten worden. Dan moeten ze ook hun bek houden als de werkloosheidscijfers onder moslims hoger zouden liggen.
Nergens heb ik gepleit om SGP'ers geen baan te geven.quote:Op zaterdag 16 november 2024 19:45 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Doe even alsof het een SGP'er is met "inteelt-hoofd", Harvest.
Hypocriet.
Ze hebben alleen "inteelt-hoofden".quote:Op zaterdag 16 november 2024 19:57 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Nergens heb ik gepleit om SGP'ers geen baan te geven.
Ja, in dat artikel wat ik had geplaatst staat dat die man van die oliebollenkraam allang een passende hoofdbedekking voor dat meisje had uitgezocht. Die dan waarschijnlijk weer niet mag volgens de Islamitische regels. Maar toch.quote:
Waarom zou ze er niet passen?quote:Op zaterdag 16 november 2024 19:49 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Maar je moet ER WEL PASSEN!!!
En dat kan dus niet. Want zo zit Nederland niet in elkaar.quote:Op zaterdag 16 november 2024 19:48 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Zie postnr 155 voor een voorbeeld.quote:Op zaterdag 16 november 2024 19:59 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Waarom zou ze er niet passen?![]()
Men maakt en verkoopt wat oliebollen op de markt.
quote:Op zaterdag 16 november 2024 20:01 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
En dat kan dus niet. Want zo zit Nederland niet in elkaar.
Ondanks zijn vrijheid en blijheid.
De Nederlander is een lompe boer die slechts zijn eigen belang ziet en geen zak te maken heeft met joden of moslims of homo's of lesbiennes.
Nederland is een eilandje met zijn eigen normen en waarden die geen zak te maken hebben met de rest van de wereld.
En Nederland beseft nog steeds niet dat Nederland er helemaal niks toe doet.
Het enige waarin Nederland uitblinkt is met het woord APARTHEID.
Nou niet echt iets waar Nederland trots op kan zijn.
Als ik zou willen werken kan ik morgen al beginnen, maar moet dan wel een salaris accepteren dat niet kostendekkend is en waar 100% of meer inzet van mij verwacht wordt.quote:Op zaterdag 16 november 2024 19:48 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Van wie kwamen die bedreigingen?quote:Op zaterdag 16 november 2024 19:50 schreef AchJa het volgende:
[..]
Vanwege de bedreigingen aan het adres van de oliebollenkraam toch?
die kwamen natuurlijk van de whatsappgroepen waar mevrouw het filmpje in verspreid heeft.quote:Op zaterdag 16 november 2024 20:03 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Van wie kwamen die bedreigingen?
salafistenquote:Op zaterdag 16 november 2024 20:03 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Van wie kwamen die bedreigingen?
Heel fijn dat je mij gelijk geeft.quote:
Dat is best een foute denkwijze, maar die vlieger gaat hier sowieso niet op. Die kraam staat in Utrecht, niet in Urk.quote:Op zaterdag 16 november 2024 20:01 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Zie postnr 155 voor een voorbeeld.
Dat is een andere discussie. En succes morgen torentje.quote:Op zaterdag 16 november 2024 20:02 schreef torentje het volgende:
[..]
Als ik zou willen werken kan ik morgen al beginnen, maar moet dan wel een salaris accepteren dat niet kostendekkend is en waar 100% of meer inzet van mij verwacht wordt.
Ja, Nederland is kut.quote:Op zaterdag 16 november 2024 20:08 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Heel fijn dat je mij gelijk geeft.
Nederlanders overschatten zichzelf gewoon onnoemelijk, terwijl de problemen die in Nederland van nu voorkomen absoluut niet de oorzaak zijn van de Nederlandse inborst.
Ik vind ‘m goed.quote:Op zaterdag 16 november 2024 20:08 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat is best een foute denkwijze, maar die vlieger gaat hier sowieso niet op. Die kraam staat in Utrecht, niet in Urk.
Urk, dat is het probleem.quote:Op zaterdag 16 november 2024 20:08 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat is best een foute denkwijze, maar die vlieger gaat hier sowieso niet op. Die kraam staat in Utrecht, niet in Urk.
Wat een aannamesquote:Op zaterdag 16 november 2024 19:05 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ja.
Heel diep.
Niet leuk voor jou.
Maar goed, is verder niet mijn probleem.
Richt jij je maar op Trump en zijn geblaat.
Trump is een zakenman en beschouwt de USA als een bedrijf waar hij naar pure willekeur mensen kan ontslaan dan wel kan aanstellen.
Dat zei ik niet. Lezen, en denk eens aan je bloeddruk Etto. Doe eens lief.quote:Op zaterdag 16 november 2024 20:10 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Urk, dat is het probleem.
Schijnheil.
Ik denk vooral aan de schijnheiligheid van doodgravers van de verlichting als jij.quote:Op zaterdag 16 november 2024 20:12 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat zei ik niet. Lezen, en denk eens aan je bloeddruk Etto. Doe eens lief.
Dom van mevrouw, maar je kunt haar niks verwijten.quote:Op zaterdag 16 november 2024 20:03 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
die kwamen natuurlijk van de whatsappgroepen waar mevrouw het filmpje in verspreid heeft.
Natuurlijk niet.quote:Op zaterdag 16 november 2024 20:13 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Dom van mevrouw, maar je kunt haar niks verwijten.
Ik maak me oprecht wat zorgen om die user. De reacties worden al geruime tijd steeds boziger en warriger. Hier is toch ook weer geen touw aan vast te knopen? "Apartheid" is nota bene niet eens een Nederlands woord of fenomeen.quote:
Wanneer vertrek jij?quote:Op zaterdag 16 november 2024 20:13 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Natuurlijk niet.
De enigen die we wat kunnen verwijten zijn Nederlanders en hun inborst.
Wanneer vertrek je?
Waarom zou ik?quote:
Echt wel. Schaam je.quote:Op zaterdag 16 november 2024 20:14 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ik maak me oprecht wat zorgen om die user. De reacties worden al geruime tijd steeds boziger en warriger. Hier is toch ook weer geen touw aan vast te knopen? "Apartheid" is nota bene niet eens een Nederlands woord of fenomeen.
Maak per direct al je spaargeld over naar de nazaten van de apartheid in Z-Afrika.quote:
Nou dan. Waarom dan al dat gezeur?quote:Op zaterdag 16 november 2024 20:15 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Waarom zou ik?
Ik heb het hier prima.
Geen last van een of andere 'inborst' van mijn mede-bewoners.
Ik zeur niet; jij zeurt.quote:Op zaterdag 16 november 2024 20:16 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Nou dan. Waarom dan al dat gezeur?
Afrikaans. Maar dat is gewoon een oude vorm van Nederlands.quote:Op zaterdag 16 november 2024 20:14 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
"Apartheid" is nota bene niet eens een Nederlands woord of fenomeen.
Waar blijkt dat uit? Maakt het nou eens concreet dan met voorbeelden.quote:Op zaterdag 16 november 2024 20:01 schreef Hiddendoe het volgende:
En dat kan dus niet. Want zo zit Nederland niet in elkaar.
Ondanks zijn vrijheid en blijheid.
De Nederlander is een lompe boer die slechts zijn eigen belang ziet en geen zak te maken heeft met joden of moslims of homo's of lesbiennes.
Nederland is een eilandje met zijn eigen normen en waarden die geen zak te maken hebben met de rest van de wereld.
En Nederland beseft nog steeds niet dat Nederland er helemaal niks toe doet.
Het enige waarin Nederland uitblinkt is met het woord APARTHEID.
Nou niet echt iets waar Nederland trots op kan zijn.
Is er echt een steen door de ruit gegaan ja?quote:Op zaterdag 16 november 2024 20:22 schreef tesssssssss het volgende:
Het gaat alleen om dat artikel van Denk.
[ x ]
Nee dat is onzin. In het filmpje zegt ze dat ze geen oliebollen bij die pannenkoek gaat kopen.quote:Op zaterdag 16 november 2024 20:17 schreef spectrumanalyser het volgende:
stel nou dat oliebollenkraammeneer een zaak begint tegen mevrouw. Het verspreiden van het filmpje kan je smaad en laster noemen, omdat mevrouw donders goed weet dat de ruiten in gaan bij de oliebollenkraam door dat filmpje te verspreiden.
Denk ijvert voor het kalifaat.quote:Op zaterdag 16 november 2024 20:24 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Is er echt een steen door de ruit gegaan ja?
En dat DENK polariseert is niets nieuws.
Dat is ook niets nieuws.quote:Op zaterdag 16 november 2024 20:26 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Denk ijvert voor het kalifaat.
Hij (mahmut Sungur) wil die oliebollenkraam helemaal weg hebben volgens dat artikel. Die man van die oliebollenkraam zoekt de volgende keer wel personeel binnen zijn familie, vermoed ik.quote:Op zaterdag 16 november 2024 20:24 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Is er echt een steen door de ruit gegaan ja?
En dat DENK polariseert is niets nieuws.
Waarom? Doe het lekker zelf.quote:Op zaterdag 16 november 2024 20:16 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Maak per direct al je spaargeld over naar de nazaten van de apartheid in Z-Afrika.
En daar zit precies het probleem: de communicatie.quote:Op zaterdag 16 november 2024 18:36 schreef koffiekoekjes het volgende:
Wat een kneus die eigenaar.
Als je het gewoon goed uitlegt kan je samen nog naar een oplossing zoeken. En als het dan niet kan is het prima.
Ik vind het dat meisje erg sieren als ze er nog wil werken.quote:Op zaterdag 16 november 2024 20:24 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik hoop dat het meisje er alsnog komt te werken. Moeders is niet slim bezig geweest om dat filmpje op social media te verspreiden. Ze had de commotie kunnen voorzien.
Geen idee waar je het over hebt.quote:Op zaterdag 16 november 2024 20:28 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Waarom? Doe het lekker zelf.
Het gaat namelijk niet over geld. Het gaat over mentaliteit.
Hoe wil je dat terug'betalen'?
Is onmogelijk. Omdat er dingen zijn gebeurt die je met geld of lieve woorden nooit terug kunt betalen.
En noch jij noch ik zijn hier schuldig aan. Maar het is wel een belangrijk onderdeel van onze geschiedenis.
En dat is het grootste verschil tussen jou en mij. Jij vindt dat je nergens schuldig aan bent, terwijl je wel beroept op onze voorouders als het gaat over positieve zaken. Terwijl jij net zomin een bijdrage in hebt geleverd.
Dat is het grootste verschil tussen jou en mij. Jij voelt je in geen enkel opzicht schuldig aan de misdaden van de Nederlandse voorouders, maar je laat je wel vooropstaan op de positieve daden van dezen.
En dat noem ik dan schijnheilig.
??quote:Op zaterdag 16 november 2024 20:26 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Nee dat is onzin. In het filmpje zegt ze dat ze geen oliebollen bij die pannenkoek gaat kopen.
En jij gooit nooit een steen door iemands ruiten?quote:Op zaterdag 16 november 2024 20:26 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Denk ijvert voor het kalifaat.
Waar staat dat dan, dat dat meisje er nog gaat werken?quote:Op zaterdag 16 november 2024 20:29 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik vind het dat meisje erg sieren als ze er nog wil werken.
Ik had de middelvinger opgestoken naar die koekenbakker.
Jij steekt je middelvinger sowieso op naar alles wat Nederlands is.quote:Op zaterdag 16 november 2024 20:29 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Uhm, nee.quote:Op zaterdag 16 november 2024 20:30 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
En jij gooit nooit een steen door iemands ruiten?
Nee. Normale mensen doen dat niet. Jij blijkbaar wel?quote:Op zaterdag 16 november 2024 20:30 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ik ook niet, eigenlijk.quote:Op zaterdag 16 november 2024 20:30 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Verkapte goedpraat-post dus eigenlijk.quote:
Ja en?quote:Op zaterdag 16 november 2024 20:30 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
??
mevrouw gaat op een aardig foute toon tekeer tegen deze meneer, de oliebollenmeneer is een racist1111.
vervolgens zet mevrouw het filmpje op haar whatsappgroep, en kort daarna vliegt de ruit van de kraam aan diggelen.
Een soort Glennis Grace-actie noem ik dat.
Ik noem het een nette maar iets strenge toon. Logisch ook, als je dochter zo behandeld is geworden.quote:Op zaterdag 16 november 2024 20:30 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
??
mevrouw gaat op een aardig foute toon tekeer tegen deze meneer, de oliebollenmeneer is een racist1111.
vervolgens zet mevrouw het filmpje op haar whatsappgroep, en kort daarna vliegt de ruit van de kraam aan diggelen.
Een soort Glennis Grace-actie noem ik dat.
Best wel aandoenlijk, deze naïviteitquote:Op zaterdag 16 november 2024 20:32 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ja en?
Dus jij loopt als moslim te kankeren over diescriemienasie en dan gooit iemand een steen door die oliebollenkraam?
En jij bent er heilig van overtuigd dat dit moslims waren?
Eurhm, nee, waar zie je mij dat als moslim doen dan.quote:Op zaterdag 16 november 2024 20:32 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ja en?
Dus jij loopt als moslim te kankeren over diescriemienasie en dan gooit iemand een steen door die oliebollenkraam?
Wie denk jij dan dat die steen heeft gegooid?quote:Op zaterdag 16 november 2024 20:32 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ja en?
Nee. Nooit gedaan.quote:Op zaterdag 16 november 2024 20:31 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Nee. Normale mensen doen dat niet. Jij blijkbaar wel?
Nee hoor ik heb net nog bier in de aanbieding gekocht. Ben er extra naar een andere supermarkt voor gereden.quote:Op zaterdag 16 november 2024 20:30 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Jij steekt je middelvinger sowieso op naar alles wat Nederlands is.
Hoort bij je nieuwe identiteit.
Geen idee. Wat denk jij ervan?quote:Op zaterdag 16 november 2024 20:34 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Wie denk jij dan dat die steen heeft gegooid?
Mossad natuurlijk.quote:Op zaterdag 16 november 2024 20:34 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Wie denk jij dan dat die steen heeft gegooid?
Daar hoopt boca_ratan op.quote:Op zaterdag 16 november 2024 20:30 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Waar staat dat dan, dat dat meisje er nog gaat werken?
Nou als de oliebollenbakker door Moslims werd bedreigd, dan denk ik dat ik neig naar dat een Moslim ook die steen heeft gegooid.quote:Op zaterdag 16 november 2024 20:35 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Geen idee. Wat denk jij ervan?
Dat zie ik Etto inderdaad niet snel doen.quote:Op zaterdag 16 november 2024 20:30 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
That's the spirit. Kilometers omrijden vanwege een goedkoop kratje bier.quote:Op zaterdag 16 november 2024 20:35 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Nee hoor ik heb net nog bier in de aanbieding gekocht. Ben er extra naar een andere supermarkt voor gereden.
Hmm.quote:Op zaterdag 16 november 2024 20:29 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Juist wel, haar berichten op social media hebben deze heksenjacht ontketent, met als resultaat honderden bedreigingen, een steen door de ruit, en uiteindelijk het sluiten van de kraam. Ze wist verdomde goed wat die berichten teweeg zouden brengen toen ze het op social media gooide, en dat kun je haar wel degelijk verwijten. Als ik die oliebollenbakker was zou ik die feeks voor de rechter slepen.quote:Op zaterdag 16 november 2024 20:13 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Dom van mevrouw, maar je kunt haar niks verwijten.
Integendeel.quote:Op zaterdag 16 november 2024 20:37 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat zie ik Etto inderdaad niet snel doen.
Maar legio users hier die allerlei dingen vroeger uitgehaald hebben. Maar omdat het nu over moslims gaat, is het natuurlijk super erg allemaal.
Ik heb nooit iemands eigendom vernielt.quote:Op zaterdag 16 november 2024 20:37 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat zie ik Etto inderdaad niet snel doen.
Maar legio users hier die allerlei dingen vroeger uitgehaald hebben. Maar omdat het nu over moslims gaat, is het natuurlijk super erg allemaal.
Het waarom weet je wel, alleen niet of dit onder (welke mate van) druk zal plaatsvinden.quote:Op zaterdag 16 november 2024 19:36 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dat is een hele andere discussie vind ik. Je weet niet waarom zo'n meisje een hoofddoek op heeft. Grote kans dat het onder enige druk gebeurt, maar je weet het niet. Maar stel nu dat je gelijk hebt, dat dit meisje door haar nare omgeving onderdrukt wordt en gedwongen met een hoofddoek op te lopen.
Wat de neuk help je haar dan verder door haar geen oliebollen te laten bakken?
Ik vind het enig dat zo’n jong meisje in een oliebollenkraam wil werken. Wie weet komt het nog goed…quote:Op zaterdag 16 november 2024 20:29 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Daarentegen is de kans heel groot dat de christelijke kerk ook jouw kinderen seksueel misbruikt.quote:Op zaterdag 16 november 2024 20:39 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Integendeel.
Religie is pas erg en kut en achterhaald wanneer het Urk of Staphorst betreft.
Beetje veiliger ook om daar kritiek op te hebben. De kans dat een SGP'er je strot doorsnijdt is nihil.
zucht...quote:Op zaterdag 16 november 2024 20:44 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Daarentegen is de kans heel groot dat de christelijke kerk ook jouw kinderen seksueel misbruikt.
Maar zelfs dan zal jij niet iemands strot doorsnijden. Omdat jij daar voor te 'beschaafd' bent.
Waarom ben jij eigenlijk zo boos?quote:Op zaterdag 16 november 2024 20:44 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Daarentegen is de kans heel groot dat de christelijke kerk ook jouw kinderen seksueel misbruikt.
Maar zelfs dan zal jij niet iemands strot doorsnijden. Omdat jij daar voor te 'beschaafd' bent.
Ach man. Je wilt niet weten hoe vaak ik vroeger ben bedreigd door mede nazi's, moslims, hippies, en voetbalhooligans.quote:Op zaterdag 16 november 2024 20:39 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Integendeel.
Religie is pas erg en kut en achterhaald wanneer het Urk of Staphorst betreft.
Beetje veiliger ook om daar kritiek op te hebben. De kans dat een SGP'er je strot doorsnijdt is nihil.
100%quote:Op zaterdag 16 november 2024 20:32 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ja en?
ochja, in Turkije had ze al 9 jaar getrouwd kunnen zijn op die leeftijd. het kan blijkbaar altijd nog erger.quote:Op zaterdag 16 november 2024 20:38 schreef EttovanBelgie het volgende:
Dat een 15-jarig meisje uberhaupt een hoofddoek om moet is eigenlijk nog veel triester.
Doe dan niet alsof religieuze mensen geen kans krijgen om te werken, het probleem van hun is gewoon dat zij niet willen werken voor minder.quote:Op zaterdag 16 november 2024 20:09 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat is een andere discussie. En succes morgen torentje.
Wat een berg onzin. Op deze wijze zou je geen enkele misstanden meer in kaart mogen brengen, en moet je je alles maar laten gevallen.quote:Op zaterdag 16 november 2024 20:38 schreef Hathor het volgende:
[..]
Juist wel, haar berichten op social media hebben deze heksenjacht ontketent, met als resultaat honderden bedreigingen, een steen door de ruit, en uiteindelijk het sluiten van de kraam. Ze wist verdomde goed wat die berichten teweeg zouden brengen toen ze het op social media gooide, en dat kun je haar wel degelijk verwijten. Als ik die oliebollenbakker was zou ik die feeks voor de rechter slepen.
'misstanden'.quote:Op zaterdag 16 november 2024 20:47 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Wat een berg onzin. Op deze wijze zou je geen enkele misstanden meer in kaart mogen brengen, en moet je je alles maar laten gevallen.
Compleet onmogelijk qua (werk)situatie, mede mogelijk gemaakt door moeder die alles op social media tieft.quote:Op zaterdag 16 november 2024 20:24 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik hoop dat het meisje er alsnog komt te werken. Moeders is niet slim bezig geweest om dat filmpje op social media te verspreiden. Ze had de commotie kunnen voorzien.
Ik heb vroeger de kelderramen van mijn school opgeblazen, ramen van bushokjes en prullenbakken opgeblazen, ruiten van Duitse kebabzaken ingegooid, wat mensen mishandeld, uitgelopen vechtpartijen.quote:Op zaterdag 16 november 2024 20:41 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ik heb nooit iemands eigendom vernielt.
Ik voerde actie met de ziel op mijn tong.
Ik was een vrouw. En ik moest opboksen tegen Nederlandse mannen. Die wijven zoals ik het liefst in de gehaktmolen zouden zien.
Want 'wijven' zoals ik ondermijnden hun hele veilige bestaan.
Moet ze zelf weten.quote:Op zaterdag 16 november 2024 20:48 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
'misstanden'.
15-jarige meisjes een hoofddoek omdoen, is dat ook een misstand?
Dat kan, door je religie thuis te latenquote:Op zaterdag 16 november 2024 20:50 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik heb vroeger de kelderramen van mijn school opgeblazen, ramen van bushokjes en prullenbakken opgeblazen, ruiten van Duitse kebabzaken ingegooid, wat mensen mishandeld, uitgelopen vechtpartijen.
Daar gaat het allemaal niet om. Punt is in dit topic dat iemand kansen behoort te krijgen om aan het werk te gaan.
Wie zegt dat ze dat moet en niet zelf wil? Dat weet je toch niet.quote:Op zaterdag 16 november 2024 20:38 schreef EttovanBelgie het volgende:
Dat een 15-jarig meisje uberhaupt een hoofddoek om moet is eigenlijk nog veel triester.
Dat moet ze niet zelf weten, dat moet van Allah. Anders gaat ze niet naar het hiernamaals.quote:
Hoezo zucht?quote:
Joehoe!!!quote:Op zaterdag 16 november 2024 20:44 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 16 november 2024 20:24 schreef AchJa het volgende:
[..]
Waar blijkt dat uit? Maakt het nou eens concreet dan met voorbeelden.
15 jaar.quote:Op zaterdag 16 november 2024 20:51 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Wie zegt dat ze dat moet en niet zelf wil? Dat weet je toch niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |