Om het vervolgens na de verkiezingen weer te vergeten.quote:Op vrijdag 15 november 2024 19:46 schreef Droopie het volgende:
PvDA zal opeens woningnood op 1 gaan zetten tijdens de campagne.
s.quote:Hoewel Ab Klink afgelopen nacht instemde met het hervatten van de formatiebesprekingen tussen CDA, VVD en PVV, blijkt uit een brief die hij eerder deze week aan fractievoorzitter Verhagen en partijvoorzitter Bleker schreef dat hij grote problemen voorziet als er wordt samengewerkt met de partij van Geert Wilder
Ik vind het een fantastisch land om in te leven. Het wordt niet veel beter dan hier, afgezien van het weer.quote:Op vrijdag 15 november 2024 19:44 schreef asco het volgende:
En dan nieuwe verkiezingen en weer dezelfde holle retoriek van ALLE partijen gaan aanhoren zeker.
Dat er écht nog mensen bestaan die geloven in oplossingen en een bright future voor dit land/continent.
Hahahahaha.
Stukje sensibilisering.quote:Op vrijdag 15 november 2024 19:56 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Ik verwacht dat ze gewoon die Telegraaf spin gaan gebruiken. Misverstandje, niks aan de hand. Ze wilden gewoon weer de neuzen een kant op krijgen.
Achahbar zit er ook nog bij toch? Misschien dat ze haar opstappen ook weer kan intrekken. Voor NSC is geloofwaardigheid niet echt iets waar ze waarde aan hechten.
Serieus ja? Dan ligt je standaard toch wel een heel stuk lager dan de mijne.quote:Op vrijdag 15 november 2024 19:57 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ik vind het een fantastisch land om in te leven.
N=1 redenatie dusquote:Op vrijdag 15 november 2024 19:18 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
Kom eens langs hier in Rotterdam zou ik zeggen.
Nederland is een prachtig land, enkel jammer dat er mensen wonen.quote:Op vrijdag 15 november 2024 19:57 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ik vind het een fantastisch land om in te leven. Het wordt niet veel beter dan hier, afgezien van het weer.
Je zou voor de gein eens wat moeten werken met expats, dan krijg je toch wel vaak een perspectief te horen waar Nederland erg goed bij afsteekt.
Ja, serieus. Hoge levensstandaard, loop- en fietsbare steden ipv alles asfalt zoals in Canada of de VS, goed toegankelijke gezondheidszorg, een weinig corrupte overheid, overheidsdiensten die goed toegankelijk zijn en betrekkelijk snel handelen, lage criminaliteit... etc ...etc. Nederland staat ook vrij vast in de top 10 van lijstjes waar je in wilt staan:quote:Op vrijdag 15 november 2024 19:59 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Serieus ja? Dan ligt je standaard toch wel een heel stuk lager dan de mijne.
Je vergelijkt Nederland nu met (met alle respect) een 3e wereld land als de VS. Dan komen we er goed uit ja.quote:Op vrijdag 15 november 2024 20:01 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ja, serieus. Hoge levensstandaard, loop- en fietsbare steden ipv alles asfalt zoals in Canada of de VS, goed toegankelijke gezondheidszorg, een weinig corrupte overheid, overheidsdiensten die goed toegankelijk zijn en betrekkelijk snel handelen, lage criminaliteit... etc ...etc.
Jullie hebben je niet aan je eerste belofte gehouden, maar als je hetzelfde nou nóg een keer belooft, dan vertrouwen we jullie weer hoor!quote:
Dus ze laten zich weer afschepen met een nepbelofte bij een vodje papier? Zeer teleurstellendquote:
Wat een ruggengraat.quote:Op vrijdag 15 november 2024 20:10 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Jullie hebben je niet aan je eerste belofte gehouden, maar als je hetzelfde nou nóg een keer belooft, dan vertrouwen we jullie weer hoor!
quote:
Wat een teamspirit.quote:Premier Schoof is op dit moment in gesprek met de fractievoorzitters van de vier coalitiepartijen, zeggen ingewijden tegen de NOS. Ministers zitten te wachten in een andere ruimte van het Catshuis. Naar verluidt zullen de fractievoorzitters praten in wisselende samenstellingen, waarbij eventueel ook de vicepremiers aan kunnen schuiven.
Tja, teleurstelling kan ik het amper nog noemen. Ze zijn immers welbewust in een kabinet met de PVV en VVD gestapt…quote:Op vrijdag 15 november 2024 20:11 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dus ze laten zich weer afschepen met een nepbelofte bij een vodje papier? Zeer teleurstellend
Ze barsten van het wederzijdse vertrouwen. Daarom moet het ook telkens zwart op wit.quote:Op vrijdag 15 november 2024 20:10 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Jullie hebben je niet aan je eerste belofte gehouden, maar als je hetzelfde nou nóg een keer belooft, dan vertrouwen we jullie weer hoor!
Dat weet iemand. De oppositie wil de geheime notulen inzien.quote:Op vrijdag 15 november 2024 20:17 schreef Kickinalfa het volgende:
Maar is er ergens een beknopt overzicht van wat er allemaal is gezegd in de ministerraad waardoor Acharbar is afgetreden?
Mogelijk in de notulen van de ministerraad, maar die zijn geheim.quote:Op vrijdag 15 november 2024 20:17 schreef Kickinalfa het volgende:
Maar is er ergens een beknopt overzicht van wat er allemaal is gezegd in de ministerraad waardoor Acharbar is afgetreden?
Ja, officieel te lezen over 20 jaar.quote:Op vrijdag 15 november 2024 20:17 schreef Kickinalfa het volgende:
Misschien roept van Vroonhoven bij het debat hierover in de tweede kamer weer trots. 2 woorden! Artikel 68quote:Op vrijdag 15 november 2024 20:19 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, officieel te lezen over 20 jaar.
Allemaal prima redenen en argumenten om progressief te stemmen! En het eens anders te doen dan de 40 jaar rechtse dominantie (nog geen decennium geleden wilde de VVD het KNMI opheffen, want klimaatpropaganda).quote:Op vrijdag 15 november 2024 20:05 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je vergelijkt Nederland nu met (met alle respect) een 3e wereld land als de VS. Dan komen we er goed uit ja.
Maar laten we niet wegkijken van de structurele problemen; woningnood, inflatie, uitgeholde gezondheidszorg, energielasten die de pan uitrijzen, toenemend geweld en intimidatie op straat, de verwaarlozing van onze ouderen, de politieke instabiliteit in Nederland en daarbuiten, schoolgaande kinderen die per generatie dommer worden met alle gevolgen van dien, social media die een enorm negatief impact hebben op ons sociaal gestel, en dan heb ik het niet eens over CO2, klimaatverandering, etc etc....
Nee, Nederland is fijn om in te wonen, maar "fantastisch" vind ik een superlatief die het niet waard is. Genoeg urgente zaken die we moeten oplossen willen we Nederland leefbaar houden voor onze kinderen en kleinkinderen.
Ah ja ik had gehoopt dat er ergens wel een wat concretere verklaring van Achahbar zelf was.quote:Op vrijdag 15 november 2024 20:19 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, officieel te lezen over 20 jaar.
Nee ze zit nog opgesloten in het Catshuisquote:Op vrijdag 15 november 2024 20:21 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ah ja ik had gehoopt dat er ergens wel een wat concretere verklaring van Achahbar zelf was.
Die wou ze geven, maar zij (of een ander bewindspersoon) mag het Catshuis niet uit zo lijkt het.quote:Op vrijdag 15 november 2024 20:21 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ah ja ik had gehoopt dat er ergens wel een wat concretere verklaring van Achahbar zelf was.
Ik acht ze er toe in staat maar echt slim is dat niet want de twee belangrijkste "stelschroefjes" voor de oplossing van dit probleem draaien ze beide de verkeerde kant op.quote:Op vrijdag 15 november 2024 19:46 schreef Droopie het volgende:
PvDA zal opeens woningnood op 1 gaan zetten tijdens de campagne.
Of Twister spelen om het groepsgevoel te verbeteren?quote:
Maar waarom is ze daar. Ze kan toch veel beter de talkshowtafels afgaan zoals Pieter deed.quote:Op vrijdag 15 november 2024 20:22 schreef Szura het volgende:
[..]
Nee ze zit nog opgesloten in het Catshuis
Geloof je dit zelf nog?quote:Op vrijdag 15 november 2024 20:23 schreef quo_ het volgende:
[..]
Ik acht ze er toe in staat maar echt slim is dat niet want de twee belangrijkste "stelschroefjes" draaien ze beide de verkeerde kant op.
Meer bouwen gaat niet lukken vanwege de klimaat en milieu dogmatici binnen de partij.
En de vraag naar woningen afremmen door de instroom van buitenaf te reduceren is al helemaal onbespreekbaar.
In elk debat waar dit onderwerp aan de orde komt delven ze gegarandeerd het onderspit.
Omdat ze er niet uit mag.quote:Op vrijdag 15 november 2024 20:23 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Maar waarom is ze daar. Ze kan toch veel beter de talkshowtafels afgaan zoals Pieter deed.
Dit is spijkers met koppen slaan!quote:
En NSC heeft een rubberen ruggegraat, maar dat wisten we al. NSC is het omgekeerde van Real Politikquote:Op vrijdag 15 november 2024 20:12 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Kortom niemand binnen NSC is het eens met Achahbar.
Dat de incompetente Van Vroonhoven zich laat omlullen was te verwachten, maar dat mooie Judith er gewoon in meegaat valt me dan wel weer vies tegen.quote:Op vrijdag 15 november 2024 20:25 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
En NSC heeft een rubberen ruggegraat, maar dat wisten we al. NSC is het omgekeerde van Real Politik
Nou, dat joden veilig zijn is ook niet zo'n goede tekst hoorquote:
De enigen die wat aan de instroom van de grote groep willen doen zijn links en NSC. Dat is wat we allemaal hebben kunnen zien en horen.quote:Op vrijdag 15 november 2024 20:27 schreef quo_ het volgende:
[..]
Dat is geen kwestie van geloven. Het is zo, dat heeft iedereen kunnen zien en horen.
Ik zie in dit topic altijd hoog over Judith opgegeven worden maar waarop is dat gebaseerd. Ik heb werkelijk nog niets van haar gezien. Daarbij als Uitermark zo geweldig is waarom zit ze dan bij NSC.quote:Op vrijdag 15 november 2024 20:27 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat de incompetente Van Vroonhoven zich laat omlullen was te verwachten, maar dat mooie Judith er gewoon in meegaat valt me dan wel weer vies tegen.
Babi pangang met extra sambal?quote:
Uitermark is nog niet zo lang politicus natuurlijk. Duiding of de overeenkomst is geschonden kan zij doen, machtspolitiek verwacht ik van haar niet.quote:Op vrijdag 15 november 2024 20:27 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat de incompetente Van Vroonhoven zich laat omlullen was te verwachten, maar dat mooie Judith er gewoon in meegaat valt me dan wel weer vies tegen.
Bepaalde groeperingen in Nederland kunnen niet zonder talkshows!quote:
Echt he, om te janken dit.quote:Op vrijdag 15 november 2024 20:10 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dit klinkt als een opzet voor cluedo, de moord in het Catshuis, was het Schoof met een afluister microfoon, Caroline met mestgas of Dilan met een kromzwaard.quote:Op vrijdag 15 november 2024 20:22 schreef Hanca het volgende:
[..]
Die wou ze geven, maar zij (of een ander bewindspersoon) mag het Catshuis niet uit zo lijkt het.
Toegegeven, deels is het het je ne sais quoi-aura dat haar omringt, maar ze wees bijvoorbeeld het ontslag van Halsema behoorlijk resoluut af en er is ergens de hoop en het vermoeden dat bijvoorbeeld het afschieten van de noodwet bij haar vandaan komt, daar waar Van Vroonhoven en Van Heijum er wel welwillend tegenover stonden.quote:Op vrijdag 15 november 2024 20:30 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ik zie in dit topic altijd hoog over Judith opgegeven worden maar waarop is dat gebaseerd. Ik heb werkelijk nog niets van haar gezien. Daarbij als Uitermark zo geweldig is waarom zit ze dan bij NSC.
Ze hebben weer de compleet irrelevante lasbril uitgenodigd.quote:Op vrijdag 15 november 2024 20:33 schreef Szura het volgende:
Maar die dikke Kockelmann zal wel weer de spin van PVV en VVD volgen in z’n vraagstelling, dat NSC zich aanstelt. Die onzin gaan we natuurlijk niet kijken.
Gerrie Knetemann?quote:Op vrijdag 15 november 2024 20:35 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ze hebben weer de compleet irrelevante lasbril uitgenodigd.
Onzin. Zelfs in de tijd toen GL nog een zelfstandige partij was zorgden hun plannen voor meer woningen dan de rechterkant voor elkaar kreeg.quote:Op vrijdag 15 november 2024 20:23 schreef quo_ het volgende:
[..]
Ik acht ze er toe in staat maar echt slim is dat niet want de twee belangrijkste "stelschroefjes" voor de oplossing van dit probleem draaien ze beide de verkeerde kant op.
Meer bouwen gaat niet lukken vanwege de klimaat en milieu dogmatici binnen de partij.
Dankzij de rechtse media ja. Niet door de feiten. De feiten waar dit kabinet met 'asielnoodwetplannen' komt die het aantal asielzoekers met nog geen 900 doet afnemen.quote:En de vraag naar woningen afremmen door de instroom van buitenaf te reduceren is al helemaal onbespreekbaar.
In elk debat waar dit onderwerp aan de orde komt delven ze gegarandeerd het onderspit.
Walgelijk, laatst ook al op Nederland 1 Nanninga compleet irrelevant over de Amerikaanse verkiezingenquote:Op vrijdag 15 november 2024 20:35 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ze hebben weer de compleet irrelevante lasbril uitgenodigd.
Dit duurt dus nog wel even..quote:
Ah, de mokervervelende 'duiding' van 'oppositie'-partijleider Eerdmans.quote:
Jij begint over asiel en nu je dat toch doet zal ik het even voor je kwantificeren. De asielinstroom bedraagt ca. 50.000 per jaar, en dat is een significant aantal bij een woningtekort van ca. 400.000. Typische Timmermans/Klaver move om dat met een emmertjes water vergelijking te willen bagatelliseren.quote:Op vrijdag 15 november 2024 20:29 schreef Hanca het volgende:
[..]
De enigen die wat aan de instroom van de grote groep willen doen zijn links en NSC. Dat is wat we allemaal hebben kunnen zien en horen.
En begin nou niet over asiel, want dat is alsof je het over zeespiegelstijging hebt en begint over een jongen die water naar de zee brengt met een emmertje.
Ik zou niet weten waarom.quote:Op vrijdag 15 november 2024 20:39 schreef R-woud93 het volgende:
Klap in het gezicht van de kiezer dit.
Ja, en waar komt extreem-rechts mee? Met doelbewust wanbeleid en een pakket dat hooguit 1000 asielzoekers scheelt.quote:Op vrijdag 15 november 2024 20:39 schreef quo_ het volgende:
[..]
Jij begint over asiel en nu je dat toch doet zal ik het even voor je kwantificeren. De asielinstroom bedraagt ca. 50.000 per jaar, en dat is een significant aantal bij een woningtekort van ca. 400.000. Typische Timmermans/Klaver move om dat met een emmertjes water vergelijking te willen bagatelliseren.
Een mokerslag.quote:Op vrijdag 15 november 2024 20:39 schreef R-woud93 het volgende:
Van die 50.000 mogen er hooguit 30.000 blijven.quote:Op vrijdag 15 november 2024 20:39 schreef quo_ het volgende:
[..]
Jij begint over asiel en nu je dat toch doet zal ik het even voor je kwantificeren. De asielinstroom bedraagt ca. 50.000 per jaar, en dat is een significant aantal bij een woningtekort van ca. 400.000. Typische Timmermans/Klaver move om dat met een emmertjes water vergelijking te willen bagatelliseren.
Ik vind het altijd wel vermakelijk als het ''crisis'' is.quote:Op vrijdag 15 november 2024 20:42 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Niemand verplicht jou om te kijken toch?
Ministeries moeten hun bek houden en luisteren naar de baas. Tenminste dat lijkt me de lijn van dit kabinet.quote:Op vrijdag 15 november 2024 20:43 schreef capricia het volgende:
In ander nieuws:
[ x ]
Zeer zorgwekkend. Informatie deel je met de NCTV. En je gaat geen eigen opgestelde rapporten door buitenlandse mogendheden aan individuele kamerleden lopen slijten.
En domme Lientje zat al meteen met die propaganda te wapperenquote:Op vrijdag 15 november 2024 20:43 schreef capricia het volgende:
In ander nieuws:
[ x ]
Zeer zorgwekkend. Informatie deel je met de NCTV. En je gaat geen eigen opgestelde rapporten door buitenlandse mogendheden aan individuele kamerleden lopen slijten.
Droomhuiskabinet gezochtquote:Op vrijdag 15 november 2024 20:30 schreef Bluesdude het volgende:
Nu 20.30 npo1 ingelaste cafe
Kockelman
Ja dat klopt helemaal. Links is kampioen bevolkingsgroei.quote:Op vrijdag 15 november 2024 20:36 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Onzin. Zelfs in de tijd toen GL nog een zelfstandige partij was zorgden hun plannen voor meer woningen dan de rechterkant voor elkaar kreeg.
Als je kijkt waar in absolute getallen de meeste inwoners bij zijn gekomen, dan zit niet zelden GL en PvdA aan de knoppen.
De inwonersgroei in Amsterdam was het afgelopen jaar bijna twee keer zo hoog dan de nummer twee gemeente (het 'rechtse' Rotterdam).
In absolute zin groeien de grote steden het sterkst. In 2023 kreeg Amsterdam er 13181 inwoners en Rotterdam 6710.
De meest linkse gemeente (Amsterdam) wist de hoogste inwonersgroei te faciliteren.
Kulverhaal. Ik had het over een inhoudelijk debat waarin face tot face over en weer gesteggeld kan worden tussen politici.quote:[..]
Dankzij de rechtse media ja. Niet door de feiten. De feiten waar dit kabinet met 'asielnoodwetplannen' komt die het aantal asielzoekers met nog geen 900 doet afnemen.
Ondertussen kijken ze weg van de arbeidsmigratie, waar links dus wel wat aan wil doen. Dat remt de vraag pas af, met name expats.
Wat Faber doet scheelt nog geen 1000 asielzoekers (maar laat wel doelbewust de overlast en ellende toenemen).
Dat viel me ook op. Ze slikt een Israëlisch rapport speciaal gemaakt om onze politici te beïnvloeden als zoete koek.quote:Op vrijdag 15 november 2024 20:45 schreef Szura het volgende:
[..]
En domme Lientje zat al meteen met die propaganda te wapperen
Als NSC blijft zitten is dat inderdaad een klap in het gezicht van de mensen die op NSC hebben gestemd.quote:Op vrijdag 15 november 2024 20:39 schreef R-woud93 het volgende:
Van de toko was voor de partijleiders, de pizza's zijn voor de opgesloten bewindspersonen?quote:Op vrijdag 15 november 2024 20:48 schreef TjjWester het volgende:
Eerst eten van de toko en nu pizza's.
Lijkt me geen goede combi.
Laten we stoppen met dit domheid noemen. Onze rechtsradicale partijen hebben er geen probleem mee om hun positie te verstevigen met hulp van een buitenlandse inlichtingendienst. Het lijkt me meer een quid pro-quo'tje ala Trump en Rusland. Geert en Lien zijn lief voor Israel en Israel framed problemen hier op een opportune manier voor Wilders en van der Plas.quote:Op vrijdag 15 november 2024 20:45 schreef Szura het volgende:
[..]
En domme Lientje zat al meteen met die propaganda te wapperen
We hebben nu ook geen beleidquote:Op vrijdag 15 november 2024 20:47 schreef R-woud93 het volgende:
Als dit kabinet valt gaat de kloof tussen links en recht nog groter worden.
We gaan jarenlang geen beleid meer zien op deze manier.
Volgens mij heeft ze allereerst vragen gesteld over de waarheid en waarde van het rapport alvorens een oordeel te geven.quote:Op vrijdag 15 november 2024 20:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat viel me ook op. Ze slikt een Israëlisch rapport speciaal gemaakt om onze politici te beïnvloeden als zoete koek.
Naïef.
Een beetje zoals we afgelopen jaren gezien hebben nadat de VVD het kabinet liet vallen om niks bedoel je?quote:Op vrijdag 15 november 2024 20:47 schreef R-woud93 het volgende:
Dat deed ze NIET. Ze vroeg aan de minister president of het een bonafide rapport was.quote:Op vrijdag 15 november 2024 20:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat viel me ook op. Ze slikt een Israëlisch rapport speciaal gemaakt om onze politici te beïnvloeden als zoete koek.
Naïef.
Ja, daar heb je eigenlijk ook wel gelijk in.quote:
Welk ‘beleid’ is er nu dan?quote:Op vrijdag 15 november 2024 20:47 schreef R-woud93 het volgende:
Nee hoor, kom maar op met die verkiezingen.quote:Op vrijdag 15 november 2024 20:39 schreef R-woud93 het volgende:
Alleen is links totaal niet bereid serieus naar integratie te kijken; we hebben het woensdag weer gezien. Voor hun is het belangrijkste dat moslims zich niet gekwetst voelen.quote:Op vrijdag 15 november 2024 20:29 schreef Hanca het volgende:
[..]
De enigen die wat aan de instroom van de grote groep willen doen zijn links en NSC. Dat is wat we allemaal hebben kunnen zien en horen.
En begin nou niet over asiel, want dat is alsof je het over zeespiegelstijging hebt en begint over een jongen die water naar de zee brengt met een emmertje.
Grappig om zoiets te zeggen terwijl niemand weet waar het nou om gaat.quote:Op vrijdag 15 november 2024 20:47 schreef Hanca het volgende:
[..]
Als NSC blijft zitten is dat inderdaad een klap in het gezicht van de mensen die op NSC hebben gestemd.
Marjolein Faber!quote:
Geen idee wat die dingen met elkaar te maken hebben. Deze crisis is toch vrijwel volledig op basis van rechts. Uitspraken door rechtse bewindslieden die problemen veroorzaken bij andere rechtse bewindslieden.quote:Op vrijdag 15 november 2024 20:47 schreef R-woud93 het volgende:
En dan? CDA iets groter, PVV wat groter, schieten we weinig mee op.quote:Op vrijdag 15 november 2024 20:51 schreef Arcee het volgende:
[..]
Nee hoor, kom maar op met die verkiezingen.
Wederom een domme leugen. Wat denk je hiermee te bereiken?quote:Op vrijdag 15 november 2024 20:51 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
Alleen is links totaal niet bereid serieus naar integratie te kijken; we hebben het woensdag weer gezien. Voor hun is het belangrijkste dat moslims zich niet gekwetst voelen.
De zogenaamde Schoofkloof.quote:Op vrijdag 15 november 2024 20:47 schreef R-woud93 het volgende:
Omdat links wat gaat groeien met de verkiezingen op deze manier maar niet genoeg voor een meerderheid waardoor formeren nog kanslozer gaat zijn dan dat het de afgelopen keer was.quote:Op vrijdag 15 november 2024 20:52 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Geen idee wat die dingen met elkaar te maken hebben. Deze crisis is toch vrijwel volledig op basis van rechts. Uitspraken door rechtse bewindslieden die problemen veroorzaken bij andere rechtse bewindslieden.
Wat heeft links hiermee van doen verder.
Rechts wel dan? Ik zag je niet tijdens het debat met Faber. Die wist toch werkelijk niks te presenteren dat iets aan de instroom gaat veranderen. Ja dat omdat ze hoopt dat iets wat ze niet uit kan leggen gaat werken de instroom naar beneden gaat.quote:Op vrijdag 15 november 2024 20:51 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
Alleen is links totaal niet bereid serieus naar integratie te kijken; we hebben het woensdag weer gezien. Voor hun is het belangrijkste dat moslims zich niet gekwetst voelen.
Dat is nu precies het doel van een aantal partijen.quote:Op vrijdag 15 november 2024 20:47 schreef R-woud93 het volgende:
Blijkbaar genoeg reden om het opnieuw tekenen van de rechtstatlijkheidsverklaring te eisen. Dat zou genoeg moeten zijn voor NSC, die voor de verkiezingen onrechtstatelijke partijen als PVV uitsloten, om er uit te stappen.quote:Op vrijdag 15 november 2024 20:51 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Grappig om zoiets te zeggen terwijl niemand weet waar het nou om gaat.
Het is vooral dat de PVV zijn kans op een meerderheid kwijt is, er komt dan gewoon een middenvariant met VVD en GL-PvdA.quote:Op vrijdag 15 november 2024 20:53 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Omdat links wat gaat groeien met de verkiezingen op deze manier maar niet genoeg voor een meerderheid waardoor formeren nog kanslozer gaat zijn dan dat het de afgelopen keer was.
En CDA misschien, want de BBB stort ook in elkaar dus daar zijn misschien kansen maar het moet dan voor een aantal partijen wel net goed vallen natuurlijk.quote:Op vrijdag 15 november 2024 20:56 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het is vooral dat de PVV zijn kans op een meerderheid kwijt is, er komt dan gewoon een middenvariant met VVD en GL-PvdA.
Dat hebben ze toch ook vrijwel geen moment gedaan. Hoe willen ze dat ook doen met die schizofrenen die als publiek persoon uitspraken doen die ze niet delen als bewindspersoon (Chris Jansen bijvoorbeeld)quote:Op vrijdag 15 november 2024 20:55 schreef -XOR- het volgende:
Dit wordt gewoon ongeloofwaardig, dit kabinet kan nooit meer 'met één mond' spreken.
Inderdaad.quote:Op vrijdag 15 november 2024 20:58 schreef Breekfast het volgende:
Het meest trieste is dat verkiezingen helemaal niks gaat oplossen. PVV krijgt 40 zetels maar eindigt weer in de oppositie. De rest moet voor een meerderheid een brede midden-coalitie vormen waar helemaal niemand op zit te wachten.
Waarom zou niemand daarop zitten te wachten?quote:Op vrijdag 15 november 2024 20:58 schreef Breekfast het volgende:
Het meest trieste is dat verkiezingen helemaal niks gaat oplossen. PVV krijgt 40 zetels maar eindigt weer in de oppositie. De rest moet voor een meerderheid een brede midden-coalitie vormen waar helemaal niemand op zit te wachten.
Ja, bij een middenvariant heb je CDA dan idd nodig en waarschijnlijk D66 ook. Redelijk grote kans dat dat viertal wel aan een meerderheid komt.quote:Op vrijdag 15 november 2024 20:57 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
En CDA misschien, want de BBB stort ook in elkaar dus daar zijn misschien kansen maar het moet dan voor een aantal partijen wel net goed vallen natuurlijk.
Alles beter dan dit. Daarbij zal permanente oppositie de PVV uiteindelijk ook wel weer laten slinken.quote:Op vrijdag 15 november 2024 20:58 schreef Breekfast het volgende:
Niks liever dan middencoalities, dat is juist het meest ideale.quote:Op vrijdag 15 november 2024 20:58 schreef Breekfast het volgende:
Daar is natuurlijk vooral het Westland kampioen in en niet Amsterdam, dat almaar rijker en rijker wordt.quote:Op vrijdag 15 november 2024 20:46 schreef quo_ het volgende:
[..]
Ja dat klopt helemaal. Links is kampioen bevolkingsgroei.
Maar dat is helaas niet hetzelfde als groei van het aantal woningen.
Iets minder borstklopperij graag want 25 arbeidsmigranten in een apartement is bepaald geen verdienste.
Jij had het er (weer) over dat instroom druk op de woningmarkt legt. Dat links daar over niet wil praten. Flauwekul. Ze willen heel goed praten over de enorme aantallen arbeidsmigranten, de expats en hoe knalharde rechtse symboolpolitiek nog geen 1000 asielzoekers scheelt.quote:[..]
Kulverhaal. Ik had het over een inhoudelijk debat waarin face tot face over en weer gesteggeld kan worden tussen politici.
En jij komt weer met een jankverhaal over rechtse media, arbeidmigranten en asielzoekers. Hou eens op man.
Zoals eigenlijk altijdquote:Op vrijdag 15 november 2024 20:59 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Inderdaad.
Daar krijg je weer half bakken polder beleid waar niemand echt iets mee opschiet of gelukkig van wordt.
quote:Op vrijdag 15 november 2024 20:50 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Volgens mij heeft ze allereerst vragen gesteld over de waarheid en waarde van het rapport alvorens een oordeel te geven.
My bad. Ze vroeg idd of het officieel was.quote:Op vrijdag 15 november 2024 20:50 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat deed ze NIET. Ze vroeg aan de minister president of het een bonafide rapport was.
Ik ben geen fan van haar, maar dit is gewoon niet waar.
quote:Onder anderen BBB-fractievoorzitter Caroline van der Plas had het Israëlische rapport in handen tijdens het Kamerdebat en stelde er vragen over aan minister-president Dick Schoof. ‘Hier staan toch wel behoorlijk harde dingen in over wie er achter de pogrom van 7 november heeft gezeten. Dit gaat rond. Is het officieel?’, vroeg Van der Plas. De premier reageerde in eerste instantie verbaasd. Schoof: ‘Ik word overvraagd, zeg ik u heel eerlijk.’
De zetels van Omtzigt gaan naar Bontenbal.quote:Op vrijdag 15 november 2024 20:58 schreef Breekfast het volgende:
Helemaal niemand is wat gechargeerd inderdaad.quote:Op vrijdag 15 november 2024 20:59 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Waarom zou niemand daarop zitten te wachten?
Ik wel
Onder andere. Maar ik denk niet dat de CDA een kabinet met de PVV zou aandurven.quote:Op vrijdag 15 november 2024 21:04 schreef Arcee het volgende:
[..]
De zetels van Omtzigt gaan naar Bontenbal.
Wat klopt er niet aan dan? Ik heb Timmermans en Jetten voornamelijk horen klagen over dat alle Marokkanen over een kam werden geschoren. Dát was een leugen, want dat gebeurde niet; er werd consequent vermeld dat er ook veel wél geïntegreerde Marokkanen zijn.quote:Op vrijdag 15 november 2024 20:52 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Wederom een domme leugen. Wat denk je hiermee te bereiken?
Rechts is niet competent blijkt nu. Dit is net zoiets als wensen dat olifanten kunnen vliegen.quote:Op vrijdag 15 november 2024 21:05 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Helemaal niemand is wat gechargeerd inderdaad.
Maar bij de rechtse kiezer zal de frustratie, radicalisering en de afstand tot de politiek alleen maar groter worden. Ik ben zelf geen rechtse kiezer, maar ik denk dat het voor het vertrouwen in de politiek goed zou zijn geweest als er een competente rechtse coalitie gevormd had kunnen worden.
Maar ze gaan er alles aan doen om het niet weer om immigratie te laten draaien, good luck with thatquote:Op vrijdag 15 november 2024 20:23 schreef quo_ het volgende:
[..]
Ik acht ze er toe in staat maar echt slim is dat niet want de twee belangrijkste "stelschroefjes" voor de oplossing van dit probleem draaien ze beide de verkeerde kant op.
En de vraag naar woningen afremmen door de instroom van buitenaf te reduceren is al helemaal onbespreekbaar.
Probleem is dat competentie, democratie en de boosrechtse kant van de politiek niet samengaan. Zie Trump, zie Le Pen, Orban, enz. Dus die wens is vrij onmogelijk.quote:Op vrijdag 15 november 2024 21:05 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Maar bij de rechtse kiezer zal de frustratie, radicalisering en de afstand tot de politiek alleen maar groter worden. Ik ben zelf geen rechtse kiezer, maar ik denk dat het voor het vertrouwen in de politiek goed zou zijn geweest als er een competente rechtse coalitie gevormd had kunnen worden.
Nja de rechtse kiezer doet het zichzelf ook aan door telkens op incompetente partijen als PVV, BBB, FVD en NSC te stemmen.quote:Op vrijdag 15 november 2024 21:06 schreef Falco het volgende:
[..]
Rechts is niet competent blijkt nu. Dit is net zoiets als wensen dat olifanten kunnen vliegen.
Vanuit je ideologie snap ik dit. Maar met feiten heeft het allemaal weinig te makenquote:Op vrijdag 15 november 2024 21:06 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
Wat klopt er niet aan dan? Ik heb Timmermans en Jetten voornamelijk horen klagen over dat alle Marokkanen over een kam werden geschoren. Dát was een leugen, want dat gebeurde niet; er werd consequent vermeld dat er ook veel wél geïntegreerde Marokkanen zijn.
Over hoe ze het probleem willen aanpakken heb ik ze nauwelijks gehoord. Ja, Jetten wil ‘discriminatie-rechercheurs’ gaan inzetten. We weten al hoe dat zal aflopen: die zullen dan vooral discriminatie VAN moslims gaan aanpakken. Discriminatie DOOR moslims zal wel op de ‘lage prio’ stapel terecht komen, want mag natuurlijk niet benoemd worden. Olie op het vuur en islamofobie en zo.
'Links' zegt al jaren dat je de inburgeringscursus niet aan cowboys moet overlaten en niet moet privatiseren. Niet een lening van tienduizenden euro's op moet leggen. En ook geen segregatie in het onderwijs en gemengde wijken.quote:Op vrijdag 15 november 2024 20:51 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
Kan het niet lezen helaasquote:Op vrijdag 15 november 2024 21:05 schreef Szura het volgende:
[ x ]
Uitermark huilend in pauzes van het debat deze week
Ik heb nu al meermalen gezegd dat dit kabinet de oplossingen óók niet heeft. En zeker de PVV niet.quote:Op vrijdag 15 november 2024 20:53 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Rechts wel dan? Ik zag je niet tijdens het debat met Faber. Die wist toch werkelijk niks te presenteren dat iets aan de instroom gaat veranderen. Ja dat omdat ze hoopt dat iets wat ze niet uit kan leggen gaat werken de instroom naar beneden gaat.
Het ideaalste is CDA met PvdAGL (maakt mij niet heel veel uit welke groter is) om gewoon een fijn centrum kabinet te hebben dat zinnig aan de slag gaat.quote:Op vrijdag 15 november 2024 21:08 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Nja de rechtse kiezer doet het zichzelf ook aan door telkens op incompetente partijen als PVV, BBB, FVD en NSC te stemmen.
Misschien wordt het voor die kiezers eens tijd om terug te keren bij het CDA.
Graag.quote:Op vrijdag 15 november 2024 21:04 schreef Arcee het volgende:
[..]
De zetels van Omtzigt gaan naar Bontenbal.
Wat is er nu weer mis met Nederland, een van de beste landen ter wereld. In andere landen is het meestal veel slechter.quote:Op vrijdag 15 november 2024 19:59 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Serieus ja? Dan ligt je standaard toch wel een heel stuk lager dan de mijne.
Dat weten we dus niet.quote:Op vrijdag 15 november 2024 20:54 schreef Hanca het volgende:
[..]
Blijkbaar genoeg reden om het opnieuw tekenen van de rechtstatlijkheidsverklaring te eisen. Dat zou genoeg moeten zijn voor NSC, die voor de verkiezingen onrechtstatelijke partijen als PVV uitsloten, om er uit te stappen.
De VVD heeft echt wel door dat samenwerken met de PVV hun meer oplevert dan onzichtbaar beleid in een middenkabinet, die laten elkaar niet zomaar vallen.quote:Op vrijdag 15 november 2024 20:58 schreef Breekfast het volgende:
Bij de extreem ver-rechtste kiezer bedoel je? De VVD-kiezer moet echt niet zeiken.quote:Op vrijdag 15 november 2024 21:05 schreef Breekfast het volgende:
e rechtse kiezer zal de frustratie, radicalisering en de afstand tot de politiek alleen maar groter worden
Het zijn net als het NSC Christen Democraten, die laten zich als de verkiezingsuitslag er naar is zich wel weer een coalitie met bruin-rechts in lullen hoor. Zo zijn ze destijds met de LPF en al eerder met de PVV in een coalitie terecht gekomen.quote:Op vrijdag 15 november 2024 21:06 schreef CommissarisMissionaris het volgende:
[..]
Onder andere. Maar ik denk niet dat de CDA een kabinet met de PVV zou aandurven.
Zinnig? Met Timmermans?quote:Op vrijdag 15 november 2024 21:10 schreef Falco het volgende:
[..]
Het ideaalste is CDA met PvdAGL (maakt mij niet heel veel uit welke groter is) om gewoon een fijn centrum kabinet te hebben dat zinnig aan de slag gaat.
Allemaal belangrijk wat je noemt. Maar als je niet wilt erkennen dat cultuurverschillen voor problemen kunnen zorgen bij de integratie, dan kom je nog nergens. Een goede inburgeringscursus helpt niet bij de (inmiddels 3e?generatie) Marokkaanse Nederlands die hier zijn geboren maar niks ophebben met de Westerse samenleving.quote:Op vrijdag 15 november 2024 21:09 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
'Links' zegt al jaren dat je de inburgeringscursus niet aan cowboys moet overlaten en niet moet privatiseren. Niet een lening van tienduizenden euro's op moet leggen. En ook geen segregatie in het onderwijs en gemengde wijken.
Net zo een onjuist frame als het anti-bouwen frame terwijl juist het superlinkse Amsterdam hard bezig is met woningen bijbouwen, splitsen enz. En dus zoveel nieuwe inwoners weet in te passen.
Is ook zoquote:Op vrijdag 15 november 2024 21:11 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Wat is er nu weer mis met Nederland, een van de beste landen ter wereld. In andere landen is het meestal veel slechter.
Het CDA heeft geen 10 verkiezingen of zo op rij verloren omdat ze zo competent waren hè.quote:Op vrijdag 15 november 2024 21:08 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Nja de rechtse kiezer doet het zichzelf ook aan door telkens op incompetente partijen als PVV, BBB, FVD en NSC te stemmen.
Misschien wordt het voor die kiezers eens tijd om terug te keren bij het CDA.
Met wie gaat het geen shitshow worden?quote:Op vrijdag 15 november 2024 21:12 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Zinnig? Met Timmermans?Dat wordt net zo'n shitshow.
Nee, echt niet. Dan heb je Bontenbal nog nooit gehoord.quote:Op vrijdag 15 november 2024 21:12 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Het zijn net als het NSC Christen Democraten, die laten zich als de verkiezingsuitslag er naar is zich wel weer een coalitie met bruin-rechts in lullen hoor. Zo zijn ze destijds met de LPF en al eerder met de PVV in een coalitie terecht gekomen.
Ahum...quote:Op vrijdag 15 november 2024 21:06 schreef Falco het volgende:
[..]
Rechts is niet competent blijkt nu. Dit is net zoiets als wensen dat olifanten kunnen vliegen.
Wellicht als de PvdA zich weer afsplitst zodat het weer een fatsoenlijke partij wordt.quote:Op vrijdag 15 november 2024 21:13 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Met wie gaat het geen shitshow worden?
Ik denk met bijna iedereen.
Bij bv een 50-30 PVV- PVDA stand qua zetels, krijg je weer de discussies verantwoordelijkheid nemen enzo.quote:Op vrijdag 15 november 2024 21:12 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Het zijn net als het NSC Christen Democraten, die laten zich als de verkiezingsuitslag er naar is zich wel weer een coalitie met bruin-rechts in lullen hoor. Zo zijn ze destijds met de LPF en al eerder met de PVV in een coalitie terecht gekomen.
Ja, en rechts wint hier al 25 jaar lang de verkiezingen mee. Elke verkiezingen weer hetzelfde gelul over migratie.quote:Op vrijdag 15 november 2024 21:09 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
Ik heb nu al meermalen gezegd dat dit kabinet de oplossingen óók niet heeft. En zeker de PVV niet.
Daarnaast had ik her over integratie, niet over immigratie. De jodenjacht (en het grootste deel van de straatoverlast) komt voor rekening van tuig dat hier helaas geboren is, niet van import.
Neequote:Op vrijdag 15 november 2024 21:14 schreef Tijn het volgende:
Maar eh, is het kabinet al gevallen, of wat?
Dat is dan zeker wel nodig ja.quote:Op vrijdag 15 november 2024 21:14 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wellicht als de PvdA zich weer afsplitst zodat het weer een fatsoenlijke partij wordt.
Ja, lekker makkelijk. Misschien moet men eens met beleid komen dat wél uitvoerbaar is. Blijf er vooral op stemmen ook, wie weet komen ze ooit wel met wel uitvoerbare plannen.quote:Op vrijdag 15 november 2024 20:47 schreef R-woud93 het volgende:
Competent bestuur en kiezersgedrag hebben geen enkele relatie met elkaar. Dat is toch wel gebleken de afgelopen jaren. Dus verliezen bij verkiezingen zegt eigenlijk helemaal niks over hoe competent je bestuurd hebt.quote:Op vrijdag 15 november 2024 21:13 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Het CDA heeft geen 10 verkiezingen of zo op rij verloren omdat ze zo competent waren hè.
Zwakjes.quote:Op vrijdag 15 november 2024 21:01 schreef Klopkoek het volgende:
Maar met xenofoben is geen land te bezeilen.
Mensen die dit zeggen vonden de PvdA altijd al slecht de laatste 30 jaar.quote:
Het probleem is dat mensen niet stemmen op partijen die het beleid uit willen voeren dat nodig is.quote:Op vrijdag 15 november 2024 21:15 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Misschien moet men eens met beleid komen dat wél uitvoerbaar is.
Je bent een xenofoob en immuun voor feiten. Simpel.quote:
Nee ik ben #boosquote:Op vrijdag 15 november 2024 21:15 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ja, lekker makkelijk. Misschien moet men eens met beleid komen dat wél uitvoerbaar is. Blijf er vooral op stemmen ook, wie weet komen ze ooit wel met wel uitvoerbare plannen.
Mwa, heb er ooit nog op gestemd en ben zelf 31quote:Op vrijdag 15 november 2024 21:16 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Mensen die dit zeggen vonden de PvdA altijd al slecht de laatste 30 jaar.
Wilders moet eens leren samenwerken en met goede ideeën te komen voor de samenleving. Samen.quote:Op vrijdag 15 november 2024 20:58 schreef Breekfast het volgende:
Kan jij binnen 10 seconden de vorige fractie voorzitter benoemen. Ik moest googlen, zo'n indruk heeft die persoon op mij achtergelaten.quote:Op vrijdag 15 november 2024 21:13 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Het CDA heeft geen 10 verkiezingen of zo op rij verloren omdat ze zo competent waren hè.
Hij heeft de juiste ideeën volgens het volk, hij kan ze alleen niet uitvoeren.quote:Op vrijdag 15 november 2024 21:18 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Wilders moet eens leren samenwerken en met goede ideeën te komen voor de samenleving. Samen.
Wat Bontenbal zegt in de oppositie en wat Bontenbal gaat doen als hij gevraagd wordt voor een coalitie over (extreem)-rechts zouden wel eens 2 verschillende dingen kunnen zijn.quote:Op vrijdag 15 november 2024 21:14 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, echt niet. Dan heb je Bontenbal nog nooit gehoord.
Interesseert 'm geen bal joh. De man is 61 jaar oud en zit al 25 jaar in de tweede kamer. Hij gaat niet nu opeens leren hoe je iets gedaan krijgt in de landelijke politiek.quote:Op vrijdag 15 november 2024 21:18 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Wilders moet eens leren samenwerken en met goede ideeën te komen voor de samenleving. Samen.
Wat is er precies mis met Timmermans?quote:Op vrijdag 15 november 2024 21:12 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Zinnig? Met Timmermans?Dat wordt net zo'n shitshow.
'het volk'?quote:Op vrijdag 15 november 2024 21:19 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Hij heeft de juiste ideeën volgens het volk, hij kan ze alleen niet uitvoeren.
En los je die problemen op door continu te speculeren over het intrekken van de nationaliteit van een hier geboren groep? Of door ze steeds weg te zetten als Marrokaans? Trek je ze dan bij de samenleving? Of vervreemd je ze verder?quote:Op vrijdag 15 november 2024 21:09 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
Daarnaast had ik her over integratie, niet over immigratie. De jodenjacht (en het grootste deel van de straatoverlast) komt voor rekening van tuig dat hier helaas geboren is, niet van import.
Als NSC blijft, zijn ze compleet ongeloofwaardig. Zeker Uitermark kan dit niet over haar kant laten gaan.quote:Op vrijdag 15 november 2024 21:16 schreef sneakydesert het volgende:
Ben benieuwd wat het gaat worden, iemand de popcorn al gepakt?
Het overgrote deel van het volk wilt op een of andere manier de migratie stoppen of beperken, dat is typisch het bordje van wilders.quote:Op vrijdag 15 november 2024 21:20 schreef Fok-it het volgende:
[..]
'het volk'?
Een deel van het volk ja
Dit is hét probleem: er is geen competente rechtse coalitie mogelijk in Nederland. Je hebt de VVD (die onder Rutte te veel naar links zijn opgeschoven, wat Yezilgöz op een onhandige manier heeft proberen te compenseren) en verder eigenlijk niets. Want:quote:Op vrijdag 15 november 2024 21:05 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Maken beiden een zeer betrokken, integere en oprechte indruk en dat maakt zeker verschil. Daarom hebben veel mensen ook op (het NSC) Omtzigt gestemd.quote:Op vrijdag 15 november 2024 21:18 schreef Droopie het volgende:
[..]
Kan jij binnen 10 seconden de vorige fractie voorzitter benoemen. Ik moest googlen, zo'n indruk heeft die persoon op mij achtergelaten.
Bontebal vind ik best wel oke, net als een Mirjam Bikker.
Ik noem maar één aspect natuurlijk. De inburgeringscursus is maar één aspect en voorbeeld en is niet zaligmakend.quote:Op vrijdag 15 november 2024 21:13 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Allemaal belangrijk wat je noemt. Maar als je niet wilt erkennen dat cultuurverschillen voor problemen kunnen zorgen bij de integratie, dan kom je nog nergens. Een goede inburgeringscursus helpt niet bij de (inmiddels 3e?generatie) Marokkaanse Nederlands die hier zijn geboren maar niks ophebben met de Westerse samenleving.
Ah ja, dan heeft het kabinet geen meerderheid in de 1e *en* 2e kamer. Ze kregen nu al niks gedaan, dus dat wordt vast een grandioos succes danquote:Op vrijdag 15 november 2024 21:20 schreef capricia het volgende:
Hier wordt al gespeculeerd over een doorstart als minderheidskabinet. Zonder NSC.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)utm_campaign=twitter
Over framen gesproken. In het hudige politieke spectrum is PVDA GL extreeem links en het CDA inmiddels gewoon links (met die 5 zeteltjes).quote:Op vrijdag 15 november 2024 21:10 schreef Falco het volgende:
[..]
Het ideaalste is CDA met PvdAGL (maakt mij niet heel veel uit welke groter is) om gewoon een fijn centrum kabinet te hebben dat zinnig aan de slag gaat.
Hij bestaat alleen maar als een anti-Wilders trekpop. Inhoudelijk is er niets en hij probeert een coalitie bij elkaar te houden die nog verder uit elkaar staat dan het huidige kabinet.quote:Op vrijdag 15 november 2024 21:19 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Wat is er precies mis met Timmermans?
Wat, precies?quote:Op vrijdag 15 november 2024 21:21 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Als NSC blijft, zijn ze compleet ongeloofwaardig. Zeker Uitermark kan dit niet over haar kant laten gaan.
Dit vind ik dan weer ondemocratische onzin. Bij de kiezer ontbreekt het vaak aan nuance maar ze weten prima wanneer er een puinhoop gemaakt is hoor.quote:Op vrijdag 15 november 2024 21:15 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Competent bestuur en kiezersgedrag hebben geen enkele relatie met elkaar. Dat is toch wel gebleken de afgelopen jaren. Dus verliezen bij verkiezingen zegt eigenlijk helemaal niks over hoe competent je bestuurd hebt.
Die bestaat ook niet, want dan zou er één model Nederlander moeten bestaan en we zijn vaak al verschillend van elkaar in de volgende straat.quote:Op vrijdag 15 november 2024 21:13 schreef Breekfast het volgende:
Een goede inburgeringscursus helpt niet
Nee, die kans is echt praktisch 0%. Niemand in het CDA kijkt ook blij terug op Rutte I. Hun recente visie is ook veel linkser dan ze 10 jaar lang waren.quote:Op vrijdag 15 november 2024 21:19 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Wat Bontenbal zegt in de oppositie en wat Bontenbal gaat doen als hij gevraagd wordt voor een coalitie over (extreem)-rechts zouden wel eens 2 verschillende dingen kunnen zijn.
Dat het CDA met LPF en later de PVV in zee zou gaan was ook niet bepaald wat ze voor ogen hadden maar ze hebben het wel 2 keer gedaan en dat vonden 2 keer heel goed uit te leggen aan de kiezer. En het NSC is er als kopie van het CDA onder de geweldige Pieter Omtzigt ook weer in getrapt.
Maar minister van Binnenlandse Zaken Judith Uitermark moest er zo om huilen dat haar ambtenaren haar vertrek al aan het voorbereiden waren.quote:Op vrijdag 15 november 2024 21:21 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Als NSC blijft, zijn ze compleet ongeloofwaardig. Zeker Uitermark kan dit niet over haar kant laten gaan.
Ik geloof hier echt niks van.quote:Op vrijdag 15 november 2024 21:21 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Het overgrote deel van het volk wilt op een of andere manier de migratie stoppen of beperken, dat is typisch het bordje van wilders.
Ik denk niet dat het CDA weer met PVV gaat.quote:Op vrijdag 15 november 2024 21:14 schreef Droopie het volgende:
[..]
Bij bv een 50-30 PVV- PVDA stand qua zetels, krijg je weer de discussies verantwoordelijkheid nemen enzo.
Ik denk dat een nieuwe verkiezing best 40-30-20 score kan opleveren voor PVV VVD CDA
Ja, dit zei jij vooraf ook over Omtzigt met betrekking tot samenwerking met de PVV.quote:Op vrijdag 15 november 2024 21:23 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, die kans is echt praktisch 0%. Niemand in het CDA kijkt ook blij terug op Rutte I. Hun recente visie is ook veel linkser dan ze 10 jaar lang waren.
Bontenbal is de meest linkse CDA'er die aan de partijknoppen mag draaien sinds Ab Klink.quote:Op vrijdag 15 november 2024 21:23 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, die kans is echt praktisch 0%. Niemand in het CDA kijkt ook blij terug op Rutte I. Hun recente visie is ook veel linkser dan ze 10 jaar lang waren.
Wilt roepers moeten passief en actief het kiesrecht ontnomen worden.quote:Op vrijdag 15 november 2024 21:21 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Het overgrote deel van het volk wilt op een of andere manier de migratie stoppen of beperken, dat is typisch het bordje van wilders.
Welkom in een democratie met regels en fatsoennormen.quote:Op vrijdag 15 november 2024 21:16 schreef MoreDakka het volgende:
Het is op zich wel heel typisch dat er nu een 'crisis' is omdat men kinderachtig over woordjes aan het vallen isZelfs populisten blijken uiteindelijk gewoon politici die alleen maar met zichzelf bezig kunnen zijn.
quote:Op vrijdag 15 november 2024 20:04 schreef heywoodu het volgende:
"Het is een puist die zich niet uit laat knijpen, maar het pus zit in de hele samenleving."
Welke ransaap heeft dit gezegd?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 15 november 2024 21:22 schreef quo_ het volgende:
[..]
Over framen gesproken. In het hudige politieke spectrum is PVDA GL extreeem links en het CDA inmiddels gewoon links (met die 5 zeteltjes).
Lekker dromen van een zeer links kabinet o.b.v. 30 zetels en dat aan de man proberen te brengen als centrumkabinet.
Dat zal vast ver komen met de opstelling van het kabinet tot nu toe. Elke uitgestoken hand slaan ze weg.quote:Op vrijdag 15 november 2024 21:20 schreef capricia het volgende:
Hier wordt al gespeculeerd over een doorstart als minderheidskabinet. Zonder NSC.
Behalve dat ze rechter was, is ze als minister van binnenlandse zaken hoeder van de grondwet en afgelopen week heeft het kabinet uitspraken gedaan die schuren met artikel 1 van de grondwet.quote:
Dit lijkt me wensdenken, NSC steunt wellicht het beleid maar bij de eerste proefballon van de PVV wordt dat gewoon een motie van wantrouwen.quote:Op vrijdag 15 november 2024 21:20 schreef capricia het volgende:
Het CDA links, nee hoor iets rechts van het midden maar als je tegenwoordig niet mee brult met de PVV over asiel en migratie brn je links, onzin dusquote:Op vrijdag 15 november 2024 21:22 schreef quo_ het volgende:
[..]
Over framen gesproken. In het hudige politieke spectrum is PVDA GL extreeem links en het CDA inmiddels gewoon links (met die 5 zeteltjes).
Lekker dromen van een zeer links kabinet o.b.v. 30 zetels en dat aan de man proberen te brengen als centrumkabinet.
Je hebt wel gelijk, politiek is inderdaad voornamelijk een kleuterklas met extreme focus op vooral netjes zijn en niets doen.quote:Op vrijdag 15 november 2024 21:25 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Welkom in een democratie met regels en fatsoennormen.
Haha, ja jezelf kalm houden hoort ook bij je volwassen gedragen.quote:
Nee, maar je moet wel je petje afdoen als je gaat solliciteren.quote:Op vrijdag 15 november 2024 21:26 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Je hebt wel gelijk, politiek is inderdaad voornamelijk een kleuterklas met extreme focus op vooral netjes zijn en niets doen.
Nee, dat is onzin. Bovendien is dat niet eens waar dit hele drama over gaat.quote:Op vrijdag 15 november 2024 21:26 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Behalve dat ze rechter was, is ze als minister van binnenlandse zaken hoeder van de grondwet en afgelopen week heeft het kabinet uitspraken gedaan die schuren met artikel 1 van de grondwet.
Waar moet de PVV die extra ministers nog vandaan halen om dat (samen met de VVD) op de vullen?quote:Op vrijdag 15 november 2024 21:20 schreef capricia het volgende:
Het volk is ook een loze term, want dat betekend 'mensen die het met mij eens zijn'. Het overgrote merendeel van Nederland heeft niet op de PVV gestemd. Daar gaat het volk.quote:Op vrijdag 15 november 2024 21:19 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Hij heeft de juiste ideeën volgens het volk, hij kan ze alleen niet uitvoeren.
Als er dan zoiets bestaat als een volksmond, waarom kan zij dan niet pijpen?quote:Op vrijdag 15 november 2024 21:28 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Het volk is ook een loze term, want dat betekend 'mensen die het met mij eens zijn'. Het overgrote merendeel van Nederland heeft niet op de PVV gestemd. Daar gaat het volk.
Het moet daar toch wel een beetje voldoening geven als NSC straks uit de kamer verdwijnt en Omtzigt definitief een "Functie elders" krijgt van de kiezer.quote:Op vrijdag 15 november 2024 21:27 schreef PippenScottie het volgende:
Het CDA heeft nu op zich het voordeel dat ze van rasopportunisten af zijn die naar het NSC en BBB zijn overgestapt. Er zijn genoeg capabele politici binnen de partij om die gaten op te vullen als de partij weer gaat groeien.
Ok, dan is het niveau borreltafel bereikt.quote:
Omtzigt is altijd rechterflank CDA geweest en ik heb Omtzigt al zeker 10 jaar onbetrouwbaar genoemd.quote:Op vrijdag 15 november 2024 21:24 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ja, dit zei jij vooraf ook over Omtzigt met betrekking tot samenwerking met de PVV.
Ga je nog rechts worden met dit verhullende taalgebruik?quote:Op vrijdag 15 november 2024 21:22 schreef Klopkoek het volgende:
Het hele idee dat enorme groepen Marrokanen weinig op hebben met de Westerse cultuur is trouwens wel wat sterk gesteld.
Wat? Als ze consequent zijn zouden ze de ruggengraat juist weer gevonden hebben toch?quote:Op vrijdag 15 november 2024 21:29 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
NSC is consequent en dus de ruggengraat kwijt. Dit is gespeeld.
Dat zou wel passend zijn. Dan is het masker van de VVD echt af.quote:Op vrijdag 15 november 2024 21:20 schreef capricia het volgende:
Behandelen en straffen als Nederlanders doen we al dertig jaar. Helpt niet.quote:Op vrijdag 15 november 2024 21:21 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
En los je die problemen op door continu te speculeren over het intrekken van de nationaliteit van een hier geboren groep? Of door ze steeds weg te zetten als Marrokaans? Trek je ze dan bij de samenleving? Of vervreemd je ze verder?
Ik heb niets tegen een stevige aanpak van geweldpleging zoals vorige week.
Maar behandel ze, en straf ze, als wat ze zijn, Nederlanders.
De hele tijd er hun afkomst bij trekken is racistisch, want ze worden telkens op die onveranderlijke eigenschap beoordeeld.
Van mij had dat niet gehoeven hoor.quote:Op vrijdag 15 november 2024 21:32 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
En dat moet ons land besturen...
Ja, je kan ook de focus leggen op politiek incorrect doen en dan later zeuren dat je bijvoorbeeld geen gebruik kan maken van een advocaat in een proces tegen jou. Ik vind echt niets dommer dan streven naar politieke incorrectheid, want dat is wat je doet. Dat het politiek correct zorgt ervoor dat passanten niet ineens de gekste dingen gaan doen zonder check of tegenwerking.quote:Op vrijdag 15 november 2024 21:26 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Je hebt wel gelijk, politiek is inderdaad voornamelijk een kleuterklas met extreme focus op vooral netjes zijn en niets doen.
Maar wat verwacht men nou, dat de persoon van Kopvoddentaks ineens niet zulke taal gaat uiten, laat staan zijn partij waar iedereen naar hem moet luisteren? NSC had hier nooit aan mogen beginnen, net als de VVD en BBB. Helemaal niets geleerd van het verleden.quote:
quote:
Maar orale sex wordt wel degelijk pijpen in de volksmond genoemd.quote:Op vrijdag 15 november 2024 21:29 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Als er dan zoiets bestaat als een volksmond, waarom kan zij dan niet pijpen?
Dit klinkt al heel wat redelijker dan de eerdere onzin (over de instroom en over woningen bouwen).quote:Op vrijdag 15 november 2024 21:30 schreef quo_ het volgende:
[..]
Ga je nog rechts worden met dit verhullende taalgebruik?
Ik denk namelijk dat een meerderheid van de marokkanen zich prima gesetteld heeft in de westerse cultuur en zich daar ook wel in thuis voelt. En dat hoeft helemaal niet te betekenen dat je je afkomst ontkent. Liever niet zelfs; je weet pas echt waar je bent als je ook weet waar je vandaan komt.
Hun grote probleem (en dus van ons allemaal) is dat ze een kleine minderheid van dwarsliggers en rotzakken (5% of 10% ??) niet de baas kunnen, niet kunnen overvleugelen. En waar dat aan ligt weet kennelijk niemand.
Daar is men het hier niet zo erg mee ens geloof ik maar ik denk dat je gelijk hebt.quote:Op vrijdag 15 november 2024 21:23 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hetzelfde als een half jaar geleden. Of moet dit gedrag nu echt als een verrassing komen?quote:Op vrijdag 15 november 2024 21:37 schreef capricia het volgende:
[..]![]()
Het wordt er niet beter op.
Als dit allemaal klopt, wat doet de rest daar dan nog?
De enige conclusie is dat de rest het niet zo'n punt vindt.quote:Op vrijdag 15 november 2024 21:37 schreef capricia het volgende:
[..]![]()
Ik maak me over de PVV, VVD en BBB geen enkele illusie. En NSC mist leiderschap.quote:Op vrijdag 15 november 2024 21:37 schreef capricia het volgende:
[..]![]()
Dat ze een tweede nationaliteit hebben is echter niet hun keuze. Dat is de keuze van Marokko. Iedereen van Marokkaanse komaf is in hun ogen Marokkaans. Je kan je paspoort verscheuren maar dan zegt Marokko nog steeds dat je een Marokkaan bent.quote:Op vrijdag 15 november 2024 21:33 schreef JaxStrumleyII het volgende:
Ze zijn hier geboren, maar hebben een tweede nationaliteit. In tegenstelling tot de meeste Nederlanders hebben ze dus twéé landen waar ze terecht kunnen. Daar zit dus al een onderscheid en dat onderscheid is er niet dankzij de Nederlandse regering.
quote:Op vrijdag 15 november 2024 21:38 schreef quo_ het volgende:
[..]
Daar is men het hier niet zo erg mee ens geloof ik maar ik denk dat je gelijk hebt.
De rechtse kant vanb het CDA is verdampt richting NSC, BB en PVV, Wat er overblijft zijn nog wat blije naieve gristenmensen en die zitten over het algemeen duidelijk links van het midden
Ik schrik er wel van als het echt zo is dat er een woord als 'halalvreters' is gebruikt in de ministerraad.quote:
Ik zie niet hoe NSC kan blijven zitten. Maar goed, ik heb dan ook principesquote:Op vrijdag 15 november 2024 21:40 schreef Nielsch het volgende:
Ik denk dat ze tegen beter weten in toch doorgaan.
Dat de stekker er nog niet uit ligt lijkt me inderdaad een teken dat ze op zoek zijn naar een manier om te blijven zitten (NSC). De rest wil zeker doorgaan (op dit moment).quote:Op vrijdag 15 november 2024 21:40 schreef Nielsch het volgende:
Zo woonde ik vlakbij een klein dorp, waar het geloof heel groot was, maar met Koninginnedag en oudejaarsavond waren al hun kinderen een stel vandalen. Winkels slopen, tunnels in de fik steken, als politie kwam vuurwerk er naartoe gooien. Het waren dan vaak ook pubers, die dachten dat ze heel wat waren. Als je die ouders zou vragen vonden ze best dat ze hun kinderen onder controle hadden, maar die pubers deden dit elke keer bij dezelfde evenementen.quote:Op vrijdag 15 november 2024 21:30 schreef quo_ het volgende:
[..]
Ga je nog rechts worden met dit verhullende taalgebruik?
Ik denk namelijk dat een meerderheid van de marokkanen zich prima gesetteld heeft in de westerse cultuur en zich daar ook wel in thuis voelt. En dat hoeft helemaal niet te betekenen dat je je afkomst ontkent. Liever niet zelfs; je weet pas echt waar je bent als je ook weet waar je vandaan komt.
Hun grote probleem (en dus van ons allemaal) is dat ze een kleine minderheid van dwarsliggers en rotzakken (5% of 10% ??) niet de baas kunnen, niet kunnen overvleugelen. En waar dat aan ligt weet kennelijk niemand.
En over 3 dagen de volgende crisisquote:Op vrijdag 15 november 2024 21:40 schreef Nielsch het volgende:
Nee echt niet het CDA zit rechts van het midden misschien ben je in de war met de CU die zijn meer links jaquote:Op vrijdag 15 november 2024 21:38 schreef quo_ het volgende:
[..]
Daar is men het hier niet zo erg mee ens geloof ik maar ik denk dat je gelijk hebt.
De rechtse kant vanb het CDA is verdampt richting NSC, BB en PVV, Wat er overblijft zijn nog wat blije naieve gristenmensen en die zitten over het algemeen duidelijk links van het midden
De minachting die van zulke taal uit gaat heeft toch geen plaats in de ministerraad?! Wat valt er in vredesnaam nog te bespreken en waarom stapte maar 1 kabinetslid op?quote:
Ik ben dan ook wel heel benieuwd wie die taal gebezigd heeft, als het zo is.quote:Op vrijdag 15 november 2024 21:41 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Ik schrik er wel van als het echt zo is dat er een woord als 'halalvreters' is gebruikt in de mininsterraad.
Macht, en zo lang mogelijk gebruik ervan maken. Met moraal heeft het iig niets te maken, met het land besturen ook niet.quote:Op vrijdag 15 november 2024 21:37 schreef capricia het volgende:
[..]![]()
Vanuit naar beneden drukkend Apartheidslievend rechts bezien lijkt alles links. Dus ook CDA en D66.quote:Op vrijdag 15 november 2024 21:42 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Nee echt niet het CDA zit rechts van het midden misschien ben je in de war met de CU die zijn meer links ja
Ja. Echt 0 niveau. Bah.quote:Op vrijdag 15 november 2024 21:41 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Ik schrik er wel van als het echt zo is dat er een woord als 'halalvreters' is gebruikt in de ministerraad.
Dergelijk taalgebruik kan echt niet door de beugel en geeft blijk van een bedroevend niveau.quote:Op vrijdag 15 november 2024 21:43 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik ben dan ook wel heel benieuwd wie die taal gebezigd heeft, als het zo is.
Dat is allemaal het beste wanneer asielzoekers hier eenmaal zijn.quote:Op vrijdag 15 november 2024 21:37 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dit klinkt al heel wat redelijker dan de eerdere onzin (over de instroom en over woningen bouwen).
Hoe beperk je de problemen? Ik denk toch echt eerder met links beleid. Goed onderwijs, minder segregatie op scholen en gemengde wijken. Buurtwerk. Niet Westerbork wegbezuinigen in ieder geval. Discriminatie arbeidsmarkt aanpakken.
Overigens is het al heel wat beter dan 30 jaar terug qua criminaliteit en was de volledig blanke Schilderswijk ook geen pretje. Elk Nieuwjaar vielen er veel meer gewonden dan wat we nu zien. Ook het vrijwel volledig blanke Amsterdam van de jaren 60 zag meer gewonden (en doden!) dan nu.
Het is een beroerde tijd om er uit te stappen als NSC zijnde. Maar als het waar is en ze willen blijven zitten zullen waarschijnlijk wel om het hoofd vragen van degene(n) die het gezegd hebben.quote:Op vrijdag 15 november 2024 21:42 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
De minachting die van zulke taal uit gaat heeft toch geen plaats in de ministerraad?! Wat valt er in vredesnaam nog te bespreken en waarom stapte maar 1 kabinetslid op?
En je mag er vanuit gaan dat het over meerdere bewindslieden gaat als je weet wat alleen al de PVV'ers in het kabinet allemaal geroepen hebben de afgelopen jaren.quote:
In de campagne zette Caroline de VVD zelfs al weg als links op de vraag of ze met de VVD een coalitie zou willen vormen.quote:Op vrijdag 15 november 2024 21:43 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Vanuit naar beneden drukkend Apartheidslievend rechts bezien lijkt alles links. Dus ook CDA en D66.
Ik weet dat die dubbele paspoorten niet hun eigen keuze zijn. Maar we kunnen er mooi gebruik van maken. Als Marokko vindt dat ze Marrokaan zijn, nou, dan kan Marokko diegenen die het in Nederland verknald hebben krijgen.quote:Op vrijdag 15 november 2024 21:39 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat ze een tweede nationaliteit hebben is echter niet hun keuze. Dat is de keuze van Marokko. Iedereen van Marokkaanse komaf is in hun ogen Marokkaans. Je kan je paspoort verscheuren maar dan zegt Marokko nog steeds dat je een Marokkaan bent.
Als Duitsland of België besluit om overgrootouders als reden te bestempelen om hun nationaliteit te hebben zou ik 3 nationaliteiten hebben.![]()
En als ik dan een misdrijf zou begaan zou ik uitgezet moeten worden naar België én Duitsland
Ik kijk erin het geheel niet van op. De inhoud van zo'n ministerraad is geheim en als men in de PVV in het openbaar dingen roept als kopvoddentaks, de Koran is Mein Kampf, minder, minder minder, dan maak ik me geen enkele illusies over wat er allemaal wel niet achter gesloten deuren wordt geroepen.quote:Op vrijdag 15 november 2024 21:41 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Ik schrik er wel van als het echt zo is dat er een woord als 'halalvreters' is gebruikt in de ministerraad.
De 'daar moet een piemel in'-brigade zal er niets van snappen. 'Ze vreten toch halal?'quote:Op vrijdag 15 november 2024 21:42 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
De minachting die van zulke taal uit gaat heeft toch geen plaats in de ministerraad?! Wat valt er in vredesnaam nog te bespreken en waarom stapte maar 1 kabinetslid op?
Ik zou het huidige CDA niet rechts, niet links, maar.... nee, gewoon midden noemen.quote:Op vrijdag 15 november 2024 21:42 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Nee echt niet het CDA zit rechts van het midden misschien ben je in de war met de CU die zijn meer links ja
Ja, dat klopt, maar dat wisten we toch al 20 jaar dat het daar op zou uitlopen? Wie op hem heeft gestemd is toch ook niet gisteren geboren?quote:Op vrijdag 15 november 2024 21:44 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Dergelijk taalgebruik kan echt niet door de beugel en geeft blijk van een bedroevend niveau.
Nou volgens mij zijn ze vooral consequent in het kruipen voor Wilders en de hang naar macht.quote:Op vrijdag 15 november 2024 21:30 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Wat? Als ze consequent zijn zouden ze de ruggengraat juist weer gevonden hebben toch?
Marokko doet trouwens over het algemeen erg moeilijk als we mensen die kant op terug sturen, en dat zijn dan zelfs Marokkanen zónder de NL nationaliteit. Dus ik zou me er niet teveel van voorstellen.quote:Op vrijdag 15 november 2024 21:46 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
Ik weet dat die dubbele paspoorten niet hun eigen keuze zijn. Maar we kunnen er mooi gebruik van maken. Als Marokko vindt dat ze Marrokaan zijn, nou, dan kan Marokko diegenen die het in Nederland verknald hebben krijgen.
Waar komt toch die rare gedachte vandaan dat 'links' helemaal niets wil doen aan problemen rondom migratie of doet alsof daar niets aan de hand is? Dat is zo'n rare frame van Wilders e.d., dat slaat gewoon nergens op. Men wi daar zeker wel wat aan doen, men wil daar alleen wat anders aan doen dan, nou ja, bordjes neerzetten en mensen naar Oeganda proberen te verschepen en weet ik veel wel niet wat voor een andere onzin we de afgelopen maanden voorbij hebben zien komen.quote:Op vrijdag 15 november 2024 21:44 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Dat is allemaal het beste wanneer asielzoekers hier eenmaal zijn.
Maar 'Links' mag best eens erkennen dat een te grote instroom van asielzoekers het absorptievermogen van de samenleving te boven kan gaan, en er daarnaast voor kan zorgen dat andere cultuurgemeenschappen de mogelijkheid hebben om samen te klonteren en zich daarmee feitelijk buiten de Westerse samenleving kunnen plaatsen.
Ik weet niet of ik die redelijkheid nou zo'n compliment moet vinden. In mijn hart ben ik weliswaar links maar volledig afgeknapt op de PvdA waar ik jaren op gestemd heb.quote:Op vrijdag 15 november 2024 21:37 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dit klinkt al heel wat redelijker dan de eerdere onzin (over de instroom en over woningen bouwen).
Hoe beperk je de problemen? Ik denk toch echt eerder met links beleid. Goed onderwijs, minder segregatie op scholen en gemengde wijken. Discriminatie arbeidsmarkt aanpakken.
Overigens is het al heel wat beter dan 30 jaar terug qua criminaliteit en was de volledig blanke Schilderswijk ook geen pretje. Elk Nieuwjaar vielen er veel meer gewonden dan wat we nu zien. Ook het vrijwel volledig blanke Amsterdam van de jaren 60 zag meer gewonden (en doden!) dan nu.
Misschien dat men nu door heeft dat er gewoon weldegelijk sprake is van moslimhaat.quote:Op vrijdag 15 november 2024 21:44 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Dergelijk taalgebruik kan echt niet door de beugel en geeft blijk van een bedroevend niveau.
Dan zijn er misschien nog wel wat middelen om Marokko onder druk te zetten.quote:Op vrijdag 15 november 2024 21:48 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Marokko doet trouwens over het algemeen erg moeilijk als we mensen die kant op terug sturen, en dat zijn dan zelfs Marokkanen zónder de NL nationaliteit. Dus ik zou me er niet teveel van voorstellen.
We hebben het hier over wat woorden in een ministerraad.quote:Op vrijdag 15 november 2024 21:34 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ja, je kan ook de focus leggen op politiek incorrect doen en dan later zeuren dat je bijvoorbeeld geen gebruik kan maken van een advocaat in een proces tegen jou. Ik vind echt niets dommer dan streven naar politieke incorrectheid, want dat is wat je doet. Dat het politiek correct zorgt ervoor dat passanten niet ineens de gekste dingen gaan doen zonder check of tegenwerking.
Het probleem in de ministerraad lijkt me vooral dat men van migranten in zijn algemeenheid een probleem probeert te maken, waar de nsc problemen mee heeft omdat..quote:Op vrijdag 15 november 2024 21:47 schreef JAM het volgende:
[..]
Ik kijk erin het geheel niet van op. De inhoud van zo'n ministerraad is geheim en als men in de PVV in het openbaar dingen roept als kopvoddentaks, de Koran is Mein Kampf, minder, minder minder, dan maak ik me geen enkele illusies over wat er allemaal wel niet achter gesloten deuren wordt geroepen.
Gaat de laatste pakweg 3 jaar wel beter, maar dat gaat snel veranderen als we geboren Nederlandse criminelen daar willen dumpen. Dan gaat die andere stroom ook weer dicht.quote:Op vrijdag 15 november 2024 21:48 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Marokko doet trouwens over het algemeen erg moeilijk als we mensen die kant op terug sturen, en dat zijn dan zelfs Marokkanen zónder de NL nationaliteit. Dus ik zou me er niet teveel van voorstellen.
Ik mag het van harte hopen. Dit is vanaf dag één een grote schertsvertoning geweest. Dit kabinet heeft werkelijk geen enkele sodemieter voor elkaar gekregen.quote:Op vrijdag 15 november 2024 21:49 schreef Arcee het volgende:
Kabinet gaat niet vallen. Iedereen kan rustig gaan slapen.
Ik slaap rustiger als deze voortdurende ellende eindelijk stoptquote:Op vrijdag 15 november 2024 21:49 schreef Arcee het volgende:
Kabinet gaat niet vallen. Iedereen kan rustig gaan slapen.
Je leest niet goed. Er staat dat links niets wil doen aan de instroom en dat is gewoon waar.quote:Op vrijdag 15 november 2024 21:49 schreef JAM het volgende:
[..]
Waar komt toch die rare gedachte vandaan dat 'links' helemaal niets wil doen aan problemen rondom migratie of doet alsof daar niets aan de hand is?
Ja, wou je dat bagatelliseren?quote:Op vrijdag 15 november 2024 21:50 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
We hebben het hier over wat woorden in een ministerraad.
En dan beweer je net dat ze niet anders behandeld worden.quote:Op vrijdag 15 november 2024 21:46 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
Ik weet dat die dubbele paspoorten niet hun eigen keuze zijn. Maar we kunnen er mooi gebruik van maken. Als Marokko vindt dat ze Marrokaan zijn, nou, dan kan Marokko diegenen die het in Nederland verknald hebben krijgen.
'En de armen moet je aanwijzen als zondebok', aldus J.C. van Nazareth.quote:Op vrijdag 15 november 2024 21:49 schreef quo_ het volgende:
Maar dat is dromerij en o.b.v. mijn links/vrijzinnig protestants christelijke achtergond weet ik dat het wachten op de verlosser zinloos is.
Links wil zeker wat doen aan de arbeidsmigratieinstroom.quote:Op vrijdag 15 november 2024 21:51 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Je leest niet goed. Er staat dat links niets wil doen aan de instroom en dat is gewoon waar.
quote:Op vrijdag 15 november 2024 21:51 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Je leest niet goed. Er staat dat links niets wil doen aan de instroom en dat is gewoon waar.
Vrij weinig. Het kan alleen een nog best een stukje beter en die drang moet je imo altijd hebben.quote:Op vrijdag 15 november 2024 21:11 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Wat is er nu weer mis met Nederland, een van de beste landen ter wereld. In andere landen is het meestal veel slechter.
En Marokko heeft dan weer middelen om druk terug te zetten. Dit is echt al jaren een heet hangijzer, en niet alleen met Marokko trouwens. De meeste landen zitten helemaal niet te wachten op het terugnemen van lastpakken. Wij wilden IS-leden met een NL paspoort ook niet terug hebben.quote:Op vrijdag 15 november 2024 21:50 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
Dan zijn er misschien nog wel wat middelen om Marokko onder druk te zetten.
Jij wil het niet snappen blijkbaar, maar dat zegt echt heel veel over jezelf.quote:Op vrijdag 15 november 2024 21:50 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
We hebben het hier over wat woorden in een ministerraad.
Laten we nou niet doen alsof Nederland machteloos is tegenover Marokko. Dat land draait vrijwel volledig op geld uit de 'diaspora'.quote:Op vrijdag 15 november 2024 21:48 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Welke voorstellen hebben linkse partijen dan de afgelopen jaren gedaan om de migratie te beperken?quote:Op vrijdag 15 november 2024 21:49 schreef JAM het volgende:
[..]
Waar komt toch die rare gedachte vandaan dat 'links' helemaal niets wil doen aan problemen rondom migratie of doet alsof daar niets aan de hand is? Dat is zo'n rare frame van Wilders e.d., dat slaat gewoon nergens op. Men wi daar zeker wel wat aan doen, men wil daar alleen wat anders aan doen dan, nou ja, bordjes neerzetten en mensen naar Oeganda proberen te verschepen en weet ik veel wel niet wat voor een andere onzin we de afgelopen maanden voorbij hebben zien komen.
Is dat nu dan het geval? Het langjarig gemiddelde is rond de 25000-30000 per jaar (waarvan lang niet iedereen blijft of een verblijfsstatus krijgt). Het is ook onder het EU-gemiddelde. De nu al behoorlijk strenge wet komt van Cohen vandaan, van de PvdA.quote:Op vrijdag 15 november 2024 21:44 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Dat is allemaal het beste wanneer asielzoekers hier eenmaal zijn.
Maar 'Links' mag best eens erkennen dat een te grote instroom van asielzoekers het absorptievermogen van de samenleving te boven kan gaan,
Ik vond dit wel een aardig stukje:quote:en er daarnaast voor kan zorgen dat andere cultuurgemeenschappen de mogelijkheid hebben om samen te klonteren en zich daarmee feitelijk buiten de Westerse samenleving kunnen plaatsen.
En dat is dus niet waar.quote:Op vrijdag 15 november 2024 21:51 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik snap het heel goed. Politici zijn over het algemeen meer geinteresseerd in elkaar de maat nemen dan daadwerkelijk besturen. Dat is niet anders bij populisten.quote:Op vrijdag 15 november 2024 21:52 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Jij wil het niet snappen blijkbaar, maar dat zegt echt heel veel over jezelf.
Feitenvrij gelul.quote:Op vrijdag 15 november 2024 21:53 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Laten we nou niet doen alsof Nederland machteloos is tegenover Marokko. Dat land draait vrijwel volledig op geld uit de 'diaspora'.
Zoals Hanca al zei: dat was de laatste jaren juist minder geworden.quote:Op vrijdag 15 november 2024 21:52 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
En Marokko heeft dan weer middelen om druk terug te zetten. Dit is echt al jaren een heet hangijzer, en niet alleen met Marokko trouwens. De meeste landen zitten helemaal niet te wachten op het terugnemen van lastpakken. Wij wilden IS-leden met een NL paspoort ook niet terug hebben.
Integendeel. Ik heb gewoon niet zo'n zin in om een feitenvrije discussie met jou te gaan voeren. Je kan wel roepen dat 'links niets aan de instroom wil doen en dat is gewoon waar'- maar dat is dus gewoon niet waar. Je zit gewoon uit je nek te kletsen.quote:
De user had het over dat Nederland helemaal niets meer was. Ik ben met je eens dat je altijd beter kunt. Maar ook dat onze rechtsstaat wel wat belangrijker is dan wat passanten.quote:Op vrijdag 15 november 2024 21:52 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Vrij weinig. Het kan alleen een nog best een stukje beter en die drang moet je imo altijd hebben.
Ja, het beleid van de PVV zou weer eens averrechts werken en er voor zorgen dat we Marokkanen die hier niet geboren zijn en geen verblijfsvergunning hebben ook niet meer kunnen terugsturen.quote:Op vrijdag 15 november 2024 21:54 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Zoals Hanca al zei: dat was de laatste jaren juist minder geworden.
Nou, wat wil je doen om ze te dwingen vraag ik me dan af?quote:Op vrijdag 15 november 2024 21:53 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Laten we nou niet doen alsof Nederland machteloos is tegenover Marokko. Dat land draait vrijwel volledig op geld uit de 'diaspora'.
"We"?quote:Op vrijdag 15 november 2024 21:55 schreef Straatcommando. het volgende:
Oh we hebben de discussie alweer gecondenseerd naar links/rechts zie ik.
Dit is de VS niet..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |