Ik sprak een texaanse collega, en die was bijzonder teleurgesteld dat beide kandidaten eigenlijk niet meer hadden dan: ik ben niet hem/haar.quote:Op donderdag 14 november 2024 20:57 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ja ja het is allemaal onzin, wat weten die malle Amerikanen nou? Het is niet dat ze dagelijks geconfronteerd worden met de gevolgen van Bidens beleid. 🤣
Heb jij misschien werk? Wel eens een collega gehad die het verknoeide? En dat management jou vraagt om het op te lossen? En als die mensen dan vragen hoe je dat gaat doen, geef je dan ook als antwoord:quote:JA MAAR BIDEN......
En ga je dit nou de komende 4 jaar volhouden? Weer hard "BIDEN" roepen bij elk inhoudelijk kritiek punt?quote:JA MAAR DIE EN DIE HEEFT HET VERKNALD!!!!11
Biden heeft dan wel iets uitzonderlijks gedaan, hij heeft inflatie bestreden met meer inflatie.quote:Op donderdag 14 november 2024 12:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je hoeft niemand op te hemelen of te roepen dat Biden de beste president ooit was, dat slaat nergens op.
Het probleem voor Biden, Harris en de Dems is vooral dat de consumentenprijzen nog altijd hoog zijn. Zoals ik al aangaf schoten de prijzen in de nasleep van de coronacrisis. Je ging in relatief korte tijd van een situatie waarin er weinig vraag was, naar een heuse 'buy-frenzie'. De wereld ging weer open en het aanbod kon de exploderende vraag niet bijbenen. Dat leidde tot inflatie. Vervolgens was daar de oorlog in Oekraïne, wat daar nog een schepje bovenop deed.
De afgelopen twee jaar is de inflatie stapsgewijs gedaald, mede dankzij maatregelen die zijn genomen door de Biden-regering. Inmiddels zit de VS op een inflatiecijfer van 2,6 procent, wat wordt beschouwd als een normaal percentage. Zie ook de grafiek in dit stuk:
Key US inflation measure ticks higher for first time since March
Het probleem is dat de prijzen daar niet door dalen. Dat gebeurt alleen als er deflatie optreedt. Hoewel dat leuk lijkt, kan dat vervelende gevolgen hebben voor de economie. Het is dan ook niet iets wat economen toejuichen, integendeel. Wat je nu ziet in de VS is dat de prijzen stabiliseren, als gevolg van de dalende prijzen. Als dat zo blijft, dan herstelt de koopkracht van de meeste Amerikanen zich geleidelijk.
Maar eerlijk is eerlijk: daar heb je weinig aan als je nu al de eindjes aan elkaar moet knopen. Daarom is het ook begrijpelijk dat veel Amerikanen denken dat Biden het economisch gezien slecht heeft gedaan. Want ze merken het nog niet in hun portemonnee - maar ik heb dus net uitgelegd hoe dat komt. Deze regering heeft het juist goed gedaan, de inflatie is weer onder controle. Veel Europese landen kunnen dat helaas niet zeggen.
Ook met de economische groei en de werkloosheid zit het gewoon goed. De VS doet het stukken beter dan de rest van de wereld. En dan zijn er dus nog de enorme investeringen in de infrastructuur, waar het hele land van profiteert. Het is buitengewoon knap dat Biden dit pakket door het Congres wist te loodsen.
Dus nogmaals, zo slecht heeft Biden het niet gedaan. Je moet alleen wel even iets verder kijken dan je neus lang is. En sorry, maar het is mij duidelijk dat jij daar niet toe in staat bent, ik denk dat je intellectueel gezien gewoon tekortschiet.
Dit is een zeer omslachtige manier om te vertellen dat je eigenlijk niet weet waarom het goed zou zijn voor de Amerikanen om op Biden te stemmen.quote:Op donderdag 14 november 2024 21:07 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik sprak een texaanse collega, en die was bijzonder teleurgesteld dat beide kandidaten eigenlijk niet meer hadden dan: ik ben niet hem/haar.
Wat jij hier doet dus.
Maakt niet uit wie je wat vraagt:
[..]
Heb jij misschien werk? Wel eens een collega gehad die het verknoeide? En dat management jou vraagt om het op te lossen? En als die mensen dan vragen hoe je dat gaat doen, geef je dan ook als antwoord:
[..]
En ga je dit nou de komende 4 jaar volhouden? Weer hard "BIDEN" roepen bij elk inhoudelijk kritiek punt?
Hihi weer een onzinpostjequote:Op donderdag 14 november 2024 20:57 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ja ja het is allemaal onzin, wat weten die malle Amerikanen nou? Het is niet dat ze dagelijks geconfronteerd worden met de gevolgen van Bidens beleid. 🤣
Misschien moeten ze wel achter die grote boze bedrijven aan die al die mensen doen uitknijpen gewoon omdat het kan.quote:Op donderdag 14 november 2024 21:29 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Hihi weer een onzinpostje
Biden's beleid heeft geleid tot normale inflatie.Oh wacht, die malle Amerikanen dachten dat prijzen zouden dalen? Hoe dan beste Chivaz?
Nee. Da's communisme,quote:Op donderdag 14 november 2024 21:30 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Misschien moeten ze wel achter die grote boze bedrijven aan die al die mensen doen uitknijpen gewoon omdat het kan.
En jij komt niet verder dan dat het goed was dat ze op trump stemde, omdat trump biden niet is.quote:Op donderdag 14 november 2024 21:25 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dit is een zeer omslachtige manier om te vertellen dat je eigenlijk niet weet waarom het goed zou zijn voor de Amerikanen om op Biden te stemmen.
JAAAAA! VACCINS VERBIEDEN!quote:
Gewoon de wil van God hoorquote:Op donderdag 14 november 2024 21:52 schreef ExTec het volgende:
[..]
JAAAAA! VACCINS VERBIEDEN!
@:Chivaz, kom er maar in om te vertellen hoe goed het is dat kinderen straks weer verlamd worden door polio
Dat laatste is waar. En dat gaat weer gebeuren. Waardoor al die hysterie ook nergens op slaat.quote:Op donderdag 14 november 2024 20:25 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, tuurlijk houd trump het zelf wel vol. Die deed vaak niet meer dan op 3 TV's tegelijkertijd angstig speuren naar of coverage over hemzelf wel positief was.
Maar vanwege die draaideur kwam er weinig beleid uit zijn kabinet.
quote:JA MAAR BIDEN.....!!!!!1111
Is allemaal gif van Bill Gates met een chip om je hersenen te controleren. Was getekend, Neuralink CEO en minister onder Trump Elon Musk.quote:Op donderdag 14 november 2024 21:52 schreef ExTec het volgende:
[..]
@:Chivaz, kom er maar in om te vertellen hoe goed het is dat kinderen straks weer verlamd worden door polio
Helemaal fantastisch, ik hoop overigens wel dat hij het onderzoek voor TDS wel vol blijft steunen.quote:Op donderdag 14 november 2024 21:52 schreef ExTec het volgende:
[..]
Hier een doge coin voor je postquote:Op donderdag 14 november 2024 21:59 schreef VoMy het volgende:
[..]
Is allemaal gif van Bill Gates met een chip om je hersenen te controleren. Was getekend, Neuralink CEO en minister onder Trump Elon Musk.
quote:
Er van uit gaande dat je ouders niet zo ver heen waren als jij nu bent, heb jij deze ook gehad.quote:Kinderen krijgen de DKTP-Hib-HepB-prik 3 keer voor hun 1e verjaardag. Hierna zijn kinderen zeer waarschijnlijk levenslang beschermd tegen Hib, hepatitis B en polio. Om echt zeker te weten dat kinderen goed beschermd zijn tegen polio, krijgen ze bij 4 en 9 jaar nog een herhaalprik.
Lees je überhaupt wat ik schrijf, heb je ook de link gelezen?quote:Op donderdag 14 november 2024 21:21 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Biden heeft dan wel iets uitzonderlijks gedaan, hij heeft inflatie bestreden met meer inflatie.
Ik zou met dit idee naar de brandweer stappen, vertel dat ze moeten blussen met benzine ipv water. Als het hele gebouw dan sneller aftikt dan dooft het vuur vanzelf.
https://www.nytimes.com/2(...)fk-jr-trump-hhs.htmlquote:Op woensdag 13 november 2024 22:08 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dat is (tot nu toe) een wild gerucht.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |