Dat wordt weer vuurwerk jaquote:Op dinsdag 12 november 2024 08:58 schreef Frozen-assassin het volgende:
Benieuwd wat vraag #1 gaat zijn bij vragenuur straks
Spasibaquote:Op dinsdag 12 november 2024 08:52 schreef miss_sly het volgende:
Mokum inderdaad. Ik heb het even aangepast, dat mag vast als gastmod
https://www.volkskrant.nl(...)ps://www.google.com/quote:Op 1 november jongstleden waren er 43 zeer zwakke basisscholen, meldt de Inspectie van het Onderwijs. Vorig jaar waren het er 39, in 2022 nog 13. Op het totaal van 6.562 basisscholen is 43 niet schokkend veel, maar ja, je zal er als kind maar op zitten.
Het is nog erger, in principe weten we niet eens hoe veel het er zijn gezien de zeer beperkte hoeveelheid controles van de Onderwijsinspectie en de beperkte insteek van die controles.quote:Op dinsdag 12 november 2024 09:13 schreef Bondsrepubliek het volgende:
Het aantal zeer zwakke basisscholen in Nederland neemt snel toe. Naast het verwaarlozen van de rechtsstaat hebben de kabinetten Rutte 3 en 4 ook het onderwijs verwaarloosd. Het huidige kabinet is verschrikkelijk maar de kabinetten daarvoor waren echt niet veel beter.
[..]
https://www.volkskrant.nl(...)ps://www.google.com/
Kom je er met alleen inhoudelijke ingrepen? Ik denk het niet.quote:Op dinsdag 12 november 2024 09:20 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het is nog erger, in principe weten we niet eens hoe veel het er zijn gezien de zeer beperkte hoeveelheid controles van de Onderwijsinspectie en de beperkte insteek van die controles.
Overigens is verbetering niet te verwachten zo lang het lerarentekort niet wordt opgelost. Dat is de eerste voorwaarde waar aan voldaan moet worden, en daarna zijn er nog wel wat inhoudelijke ingrepen nodig.
Er zijn wel dingen die ze kunnen doen.quote:Op dinsdag 12 november 2024 09:29 schreef Hanca het volgende:
[..]
Kom je er met alleen inhoudelijke ingrepen? Ik denk het niet.
Volgens mij is de enige echte oplossing, en eigenlijk vind ik dat verschrikkelijk, veel meer fulltime werken. Er zijn anders gewoon niet genoeg mensen om het onderwijs, maar bijvoorbeeld ook de zorg, te vullen.
Ik vraag me dus ook af in hoeverre je de overheid verantwoordelijk kunt houden voor dit probleem. Het probleem is inderdaad het lerarentekort, maar je gaat in Nederland echt de handen niet snel op elkaar krijgen voor meer afgedwongen fulltime werken. Doe je dat alleen in het onderwijs, heb je zelfs kans dat het onderwijs helemaal in de problemen komt omdat het personeel wat anders gaat zoeken.
https://www.nrc.nl/nieuws/2024/11/11/politie-gepikeerd-over-kritiek-op-aanpak-gewelddadigheden-politici-moeten-dempen-in-plaats-van-uitvergroten-a4872667quote:Binnen de Nationale Politie groeit het ongenoegen over de wijze waarop politici reageren op de aanpak van de ongeregeldheden voor en na de voetbalwedstrijd tussen Ajax en Maccabi Tel Aviv.
„Politici zouden de vreselijke incidenten juist moeten dempen in plaats van uitvergroten. Er is nu sprake van een beangstigende polarisatie”, zegt José Rooijers, sectorhoofd bij de politie Oost-Nederland. Het is een van de eenheden die de afgelopen dagen tientallen agenten naar Amsterdam moesten sturen om bijstand te verlenen. „Politici zijn alleen maar bezig meer aanhang te zoeken in plaats van ervoor te zorgen dat we weer vreedzaam met elkaar kunnen samenleven.”
Ook bij de Amsterdamse politie is men verontwaardigd over de kritiek op de aanpak van de wanordelijkheden. „
Prima geschreven, maar ook Timmermans vermijdt kritiek op de zionistische terreur die de voedingsbodem voor etnische haat aanzwengelt . Die terreur is etnische haat, wat etnische haat van Hamas oproept, wat etnische haat van zionisten opfokt.... etcquote:Het geweld in Amsterdam maakt ons allemaal boos en leidt wereldwijd tot afschuw. Op de dag dat we de Kristallnacht herdachten, werden Israëlische fans opgejaagd en afgetuigd. Mensen die er Joods uit zouden zien, moesten zich identificeren met hun paspoort. Natuurlijk voel je je dan ook als Joodse Nederlander nog onveiliger dan je je al voelde. De daders moeten worden opgespoord, en onderzoek moet uitwijzen of hier organisatie aan ten grondslag lag.
---
Laten we als politici niet nog meer olie op het vuur gooien, maar rustig analyseren wat er is gebeurd. Juist nu is het nodig dat we elkaar proberen te begrijpen, in plaats van elkaar de maat te nemen en verdeeldheid te zaaien. Jodenhaat kan je niet bestrijden met moslimhaat. Want waar de haat voor de ander groeit, is geen minderheid veilig. Wat wel nodig is, is dat we de voedingsbodem voor antisemitisme en andere vormen van haat structureel wegnemen
Ik ook niet, maar dat staat er niet. Of het staat er misschien wel, maar ik bedoel wat anders.quote:Op dinsdag 12 november 2024 09:29 schreef Hanca het volgende:
Ja, dat is misschien wel een optie. In de zorg zie je dat instellingen dat betalen, je kunt dan gewoon zonder opleiding al aan het werk in de zorg.quote:Op dinsdag 12 november 2024 09:36 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er zijn wel dingen die ze kunnen doen.
Ik heb bijvoorbeeld een aantal jaar geleden eens gekeken of ik alsnog een opleiding wilde doen om leekracht te worden. Dat is gewoon te duur en kost me te veel, daar ga ik een paar jaar echt teveel op achteruit. Dus dat is geen optie. Ze zouden dat beter kunnen subsidieren als ze echt meer mensen in het onderwijs willen.
Er moet gedempt wordenquote:
Of juist aanzwengelen?quote:Op dinsdag 12 november 2024 09:45 schreef Bluesdude het volgende:
Frans Timmermans :
[..]
Prima geschreven, maar ook Timmermans vermijdt kritiek op de zionistische terreur die de voedingsbodem voor etnische haat aanzwengelt . Die terreur is etnische haat, wat etnische haat van Hamas oproept, wat etnische haat van zionisten opfokt.... etc
Nou zo dus:quote:Op dinsdag 12 november 2024 09:29 schreef Hanca het volgende:
[..]
Volgens mij is de enige echte oplossing, en eigenlijk vind ik dat verschrikkelijk, veel meer fulltime werken. Er zijn anders gewoon niet genoeg mensen om het onderwijs, maar bijvoorbeeld ook de zorg, te vullen.
Ik vraag me dus ook af in hoeverre je de overheid verantwoordelijk kunt houden voor dit probleem. Het probleem is inderdaad het lerarentekort, maar je gaat in Nederland echt de handen niet snel op elkaar krijgen voor meer afgedwongen fulltime werken. Doe je dat alleen in het onderwijs, heb je zelfs kans dat het onderwijs helemaal in de problemen komt omdat het personeel wat anders gaat zoeken.
Ik vrees dat het sowieso minder aantrekkelijk geworden is om met kinderen en jeugd te werken. Naar mijn gevoel is het respect voor gezag bij jeugd en kinderen nog veel verder gedaald de afgelopen 20 jaar en is het aantal ouders dat niet accepteert als hun kind straf krijgt enorm gegroeid.quote:Op dinsdag 12 november 2024 09:46 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het vak zal aantrekkelijker moeten worden. En nee, dat los je niet op met een hoger salaris.
Zei geen enkele oudere generatie over een jongere generatie ooit.quote:Op dinsdag 12 november 2024 09:58 schreef Perrin het volgende:
De kwaliteit van de opvoeding is ook niet bepaald erop vooruitgegaan. Ouders lijken tegenwoordig vaker bezig met carrière en zelfontplooiing dan met de opvoeding van de kinderen. De prioriteiten liggen vaak elders.
En leraren krijgen dat op hun bordje.
Mijn indruk is dat het veel meer een probleem is dat zoveel ouders over hun kind denken dat het een schatje is en dat de leerkrachten en docenten hun kind niet goed behandeld. Dat ze hun kinderen direct gaan verdedigen bij de docent, en dat dat ook heel vaak niet op een normale manier wordt gebracht. Iedere opmerking of straf is onterecht. En niet alleen met straffen, maar ook met aantekeningen omdat huiswerk niet gemaakt is, slechte cijfers, een onverwachte toets, een toets die niet minstens een week van tevoren in Magister is gezet, etc.quote:Op dinsdag 12 november 2024 09:58 schreef Perrin het volgende:
De kwaliteit van de opvoeding is ook niet bepaald erop vooruitgegaan. Ouders lijken tegenwoordig vaker bezig met carrière en zelfontplooiing dan met de opvoeding van de kinderen. De prioriteiten liggen vaak elders.
En leraren krijgen dat op hun bordje.
Ook dat komt door migratie.quote:Op dinsdag 12 november 2024 09:13 schreef Bondsrepubliek het volgende:
Het aantal zeer zwakke basisscholen in Nederland neemt snel toe. Naast het verwaarlozen van de rechtsstaat hebben de kabinetten Rutte 3 en 4 ook het onderwijs verwaarloosd. Het huidige kabinet is verschrikkelijk maar de kabinetten daarvoor waren echt niet veel beter.
[..]
https://www.volkskrant.nl(...)ps://www.google.com/
Maar hoe komt het dat de maatschappij zo geworden is?quote:Op dinsdag 12 november 2024 10:04 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Mijn indruk is dat het veel meer een probleem is dat zoveel ouders over hun kind denken dat het een schatje is en dat de leerkrachten en docenten hun kind niet goed behandeld. Dat ze hun kinderen direct gaan verdedigen bij de docent, en dat dat ook heel vaak niet op een normale manier wordt gebracht. Iedere opmerking of straf is onterecht. En niet alleen met straffen, maar ook met aantekeningen omdat huiswerk niet gemaakt is, slechte cijfers, een onverwachte toets, een toets die niet minstens een week van tevoren in Magister is gezet, etc.
De eigen verantwoordelijkheid van de jeugd wordt niet ontwikkeld. Ze hoeven niet meer zelf met de docent of mentor in gesprek, maar ouders klimmen meteen opgefokt in de telefoon of mail.
Daar wordt werken op scholen niet leuker van.
Het klopt dat veel oudere generaties dat zeggen, maar nu zeggen veel leraren het ook. Respect is weg, straffen of zelfs zeggen dat iets niet mag betekent een conflict met de ouders.quote:Op dinsdag 12 november 2024 10:03 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Zei geen enkele oudere generatie over een jongere generatie ooit.
Ik denk dat @Perrin terecht het probleem deels bij het tweeverdienerschap legt.quote:Op dinsdag 12 november 2024 10:07 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Maar hoe komt het dat de maatschappij zo geworden is?
Dat is geen reden om zo soft te worden naar kinderen.quote:Op dinsdag 12 november 2024 10:09 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik denk dat @:Perrin terecht het probleem deels bij het tweeverdienerschap legt.
Die ‘zionistische terreur’ is nauwelijks relevant. Het is hooguit de (onterechte) aanleiding voor wat er de afgelopen tijd gebeurd is. Maar deze groep zorgt natuurlijk al vele jaren voor problemen. Dáár moet het over gaan en daar moet nu eindelijk eens tegen worden opgetreden.quote:Op dinsdag 12 november 2024 09:45 schreef Bluesdude het volgende:
Frans Timmermans :
[..]
Prima geschreven, maar ook Timmermans vermijdt kritiek op de zionistische terreur die de voedingsbodem voor etnische haat aanzwengelt . Die terreur is etnische haat, wat etnische haat van Hamas oproept, wat etnische haat van zionisten opfokt.... etc
Ik zie daarin wel een beeld van deze tijd. Veel ouders die zelf ook vinden dat ze nooit iets verkeerd doen, dat regels en wetten wel gelden, maar voor hun alleen als ze dat uitkomt, die zich ook niets willen laten zeggen omdat ze zelf wel weten wat goed voor hun is, etc. En zo groeien hun kinderen dan ook op en die doen hetzelfde.quote:Op dinsdag 12 november 2024 10:07 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het klopt dat veel oudere generaties dat zeggen, maar nu zeggen veel leraren het ook. Respect is weg, straffen of zelfs zeggen dat iets niet mag betekent een conflict met de ouders.
En aan de ene kant lijkt me dit onoplosbaar, aan de andere kant is het volgens mij zo dat zolang je dit niet op lost, je ook het lerarentekort niet kunt oplossen.
Denk dat het niet eens deels is. We willen teveel, gedreven door social media en gecreëerde consumptiehonger. Het is nu ondenkbaar dat moeder de vrouw (of vader de man) fulltime het huishouden bestiert. Hierdoor wordt iedereen of greedy (de hogere sociale klassen) of onzeker (de lagere sociale klassen) gemaakt en leven we in een samenleving die alsmaar kutter wordt.quote:Op dinsdag 12 november 2024 10:09 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik denk dat @:Perrin terecht het probleem deels bij het tweeverdienerschap legt.
Dat zie ik niet zo.quote:Op dinsdag 12 november 2024 10:09 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik denk dat het deels mee te maken heeft. Het is natuurlijk niet zo dat er één duidelijke reden zal zijn voor deze verandering, eerder een combinatie van vele factoren. Hoe dat op te lossen is lijkt me nog lastiger om in te vullen.quote:Op dinsdag 12 november 2024 10:18 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat zie ik niet zo.
Je kunt daarmee juist ook zelfstandige, onafhankelijke kinderen opvoeden waar pa en ma niet constant voor in de bres moeten springen omdat hun hartje te hard wordt aangepakt.
Het zal er misschien in sommige gezinnen wel mee te maken hebben, maar ik denk niet dat je dit door kunt trekken naar alle tweeverdieners.quote:Op dinsdag 12 november 2024 10:20 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ik denk dat het deels mee te maken heeft. Het is natuurlijk niet zo dat er één duidelijke reden zal zijn voor deze verandering, eerder een combinatie van vele factoren. Hoe dat op te lossen is lijkt me nog lastiger om in te vullen.
Of kinderen die dus niet gewend zijn om opgevoed te worden, want bij de BSO en bij opa en oma overkomt ze dat niet. En natuurlijk gaat dit niet op voor alle kinderen.quote:Op dinsdag 12 november 2024 10:18 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat zie ik niet zo.
Je kunt daarmee juist ook zelfstandige, onafhankelijke kinderen opvoeden waar pa en ma niet constant voor in de bres moeten springen omdat hun hartje te hard wordt aangepakt.
Nee zeker, niet. Daarom ook een van de vele factoren. Je ziet bij de rellen van gisteren ook een hoop jongeren waarvan je je afvraagt; wat doen die buiten nog. Weten hun ouders wel wat hun kind doet? Hoe werkt dat? Of inderdaad boze ouders op school omdat hun kind een 4 haalt. Waarom leggen ze de schuld bij docent neer ipv hun best te doen om samen huiswerk te maken?quote:Op dinsdag 12 november 2024 10:21 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het zal er misschien in sommige gezinnen wel mee te maken hebben, maar ik denk niet dat je dit door kunt trekken naar alle tweeverdieners.
Je hebt er per klas natuurlijk ook maar 3 of 4 nodig waar dit het geval is en je verpest het leven van een leerkracht behoorlijk. Het naar alle kinderen van alle tweeverdieners doortrekken is dus sowieso niet nodig.quote:Op dinsdag 12 november 2024 10:21 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het zal er misschien in sommige gezinnen wel mee te maken hebben, maar ik denk niet dat je dit door kunt trekken naar alle tweeverdieners.
Probleem is denk ik ook dat de ouders zelf al nauwelijks opgevoed zijn.quote:Op dinsdag 12 november 2024 10:23 schreef Hanca het volgende:
[..]
Of kinderen die dus niet gewend zijn om opgevoed te worden, want bij de BSO en bij opa en oma overkomt ze dat niet. En natuurlijk gaat dit niet op voor alle kinderen.
Dit vind ik dus een verkeerd frame.quote:Op dinsdag 12 november 2024 10:23 schreef Hanca het volgende:
[..]
Of kinderen die dus niet gewend zijn om opgevoed te worden, want bij de BSO en bij opa en oma overkomt ze dat niet. En natuurlijk gaat dit niet op voor alle kinderen.
Eens, op zich. Maar ook in gezinnen met een thuisblijvende ouder zijn er genoeg ouders die niet aan opvoeden doen of waarvan hun kind ontspoort en ze niet weten waar dat kind is.quote:Op dinsdag 12 november 2024 10:23 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Nee zeker, niet. Daarom ook een van de vele factoren. Je ziet bij de rellen van gisteren ook een hoop jongeren waarvan je je afvraagt; wat doen die buiten nog. Weten hun ouders wel wat hun kind doet? Hoe werkt dat? Of inderdaad boze ouders op school omdat hun kind een 4 haalt. Waarom leggen ze de schuld bij docent neer ipv hun best te doen om samen huiswerk te maken?
Ik weet het ook niet.
Weinig inderdaad.quote:Op dinsdag 12 november 2024 10:27 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Eens, op zich. Maar ook in gezinnen met een thuisblijvende ouder zijn er genoeg ouders die niet aan opvoeden doen of waarvan hun kind ontspoort en ze niet weten waar dat kind is.
Zeker als je dan refereert aan de rellen in Amsterdam, dat dan voor een groot deel om jongeren met een migratieachtergrond gaat: hoeveel van die moeders werken buitenshuis, denk je?
Goed punt.quote:Op dinsdag 12 november 2024 10:27 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Eens, op zich. Maar ook in gezinnen met een thuisblijvende ouder zijn er genoeg ouders die niet aan opvoeden doen of waarvan hun kind ontspoort en ze niet weten waar dat kind is.
Zeker als je dan refereert aan de rellen in Amsterdam, dat dan voor een groot deel om jongeren met een migratieachtergrond gaat: hoeveel van die moeders werken buitenshuis, denk je?
Genoeg immigrantenmoeders in de schoonmaak, in supermarkten oid. Veel banen zonder opleiding worden juist door die groep gevuld. Denk dat je dat onderschat.quote:Op dinsdag 12 november 2024 10:27 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik denk dat minder straffen en boos zijn niet per se komt omdat men de schaarsere tijd niet vervelend wil maken. Ik vind dat nogal conservatief. Hele volksstammen mensen zijn meer dan goed terechtgekomen ondanks twee werkende ouders. Er zal best wel een linkje te leggen zijn hier of daar, maar het lijkt me gewoon een van de vele invloeden. BSO, opa en oma of alleen thuis zijn betekenen niet automatisch dat deze kinderen dús niet opgevoed worden. Opvoeden doe je niet alleen tussen 9-5.quote:Op dinsdag 12 november 2024 10:37 schreef Hanca het volgende:
[..]
Genoeg immigrantenmoeders in de schoonmaak, in supermarkten oid. Veel banen zonder opleiding worden juist door die groep gevuld. Denk dat je dat onderschat.
En ik zei ook bewust deels. De groep kinderen die alles mag van hun ouders lijkt me gewoon groter, deels omdat straffen en boos zijn in de schaarsere tijd die je met ze hebt nog vervelender is dan het was. Er zullen vast ook andere oorzaken zijn. En wat betreft middelbare scholieren: die gaan niet meer naar een BSO en zijn dus veel meer alleen thuis.
En zoals ik zei: dit hoeft niet eens op te gaan voor de meerderheid in een klas. Als je er 3 of 4 tussen hebt zitten die niet luisteren maar die je ook niet kunt straffen heb je al een behoorlijk vervelende klas als leerkracht.
De rupsjenooitgenoegmaatschappij.quote:Op dinsdag 12 november 2024 10:14 schreef Falco het volgende:
[..]
Denk dat het niet eens deels is. We willen teveel, gedreven door social media en gecreëerde consumptiehonger. Het is nu ondenkbaar dat moeder de vrouw (of vader de man) fulltime het huishouden bestiert. Hierdoor wordt iedereen of greedy (de hogere sociale klassen) of onzeker (de lagere sociale klassen) gemaakt en leven we in een samenleving die alsmaar kutter wordt.
Het einde van het tijdperk van fossiele brandstoffen, het levensbloed van onze moderne geindustrialiseerde en geglobaliseerde samenleving.quote:Op dinsdag 12 november 2024 10:18 schreef Falco het volgende:
Sinds november vorig jaar probeer ik te snappen waarom we als land bewegen in een richting die voor vrijwel iedereen heel beangstigend is, maar ik kan nog steeds niet de vinger op de zere plek leggen. Ik lees wel veel Tom Jan Meeus en Ilja Leonard Pfeijffer voor duiding, maar de dieperliggende redenen kan ik nog niet vinden.
En social media en algoritmes. Beide pure aids.quote:Op dinsdag 12 november 2024 11:01 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het einde van het tijdperk van fossiele brandstoffen, het levensbloed van onze moderne geindustrialiseerde en geglobaliseerde samenleving.
Nou ja, er zijn veel jongeren/starters op de arbeidsmarkt die ervoor kiezen om niet fulltime te werken omdat ze ook waarde hechten aan vrije tijd en die op ene voor hun prettige manier invullen. Daar wordt dan door een deel van de oudere garde weer schande van gesproken, want je moet wel meedoen in de ratrace en werken aan nog meer economische groei!quote:
Dat lijkt mij inderdaad ook een belangrijke factor. Vlak het 'passende onderwijs' trouwens ook niet uit - een gemiddelde basisschoolleerkracht heeft er met dat fenomeen twee of drie leerlingen per klas bij gekregen die de helft van je tijd opeten. Dat is uitermate frustrerend als je de lieve schatjes die geen gedragsstoornis hebben graag wil leren rekenen.quote:Op dinsdag 12 november 2024 09:55 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik vrees dat het sowieso minder aantrekkelijk geworden is om met kinderen en jeugd te werken. Naar mijn gevoel is het respect voor gezag bij jeugd en kinderen nog veel verder gedaald de afgelopen 20 jaar en is het aantal ouders dat niet accepteert als hun kind straf krijgt enorm gegroeid.
Ik weet nog goed dat de juf van mijn jongste die hem straf gegeven had aan het eind van die dag snel voor de klas uit naar buiten ging om zo ongeveer excuses te vragen omdat ze mijn zoontje had gestraft. Ik vond de straf trouwens geheel terecht en heb aangegeven dat als zij noodzaak ziet 1 van mijn kinderen te straffen, dit dan gewoon bij haar werk hoort. Dit is een juf van tegen de 60, maar die kan echt niet meer doen wat ze de eerste 20 jaar van haar carrière heeft gedaan, gewoon orde houden. Ik merk het ook als ik bij activiteiten help op school: kinderen lopen gewoon over de leerkrachten heen.
Dit lijkt me zeker in het basisonderwijs een belangrijke factor om er niet meer te willen werken.
Niet helemaalquote:Op dinsdag 12 november 2024 11:05 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nou ja, er zijn veel jongeren/starters op de arbeidsmarkt die ervoor kiezen om niet fulltime te werken omdat ze ook waarde hechten aan vrije tijd en die op ene voor hun prettige manier invullen. Daar wordt dan door een deel van de oudere garde weer schande van gesproken, want je moet wel meedoen in de ratrace en werken aan nog meer economische groei!
Maar waarde hechten aan vrije tijd kan ook prima vallen onder 'rupsjenooitgenoeg'! In die vrije tijd kun je leuke dingen doen om jezelf gelukkig te laten voelen en de dag besluiten met een insta post waarin je showt welke modezaak je hebt bezocht of wat voor afmattende workout je hebt gehad met als doel weer likes te verzamelen.quote:Op dinsdag 12 november 2024 11:05 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nou ja, er zijn veel jongeren/starters op de arbeidsmarkt die ervoor kiezen om niet fulltime te werken omdat ze ook waarde hechten aan vrije tijd en die op ene voor hun prettige manier invullen. Daar wordt dan door een deel van de oudere garde weer schande van gesproken, want je moet wel meedoen in de ratrace en werken aan nog meer economische groei!
Ik heb dit van dichtbij meekregen omdat m'n moeder jaren als remedial teacher en intern begeleider op een basisschool heeft gewerkt. In de jaren '90 was het de norm om na onderzoek en diagnose kinderen die niet goed in het normale onderwijs meekonden door te verwijzen naar gespecialiseerde scholen, zoals ZMOK- of ZMLK-onderwijs.quote:Op dinsdag 12 november 2024 11:11 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat lijkt mij inderdaad ook een belangrijke factor. Vlak het 'passende onderwijs' trouwens ook niet uit - een gemiddelde basisschoolleerkracht heeft er met dat fenomeen twee of drie leerlingen per klas bij gekregen die de helft van je tijd opeten. Dat is uitermate frustrerend als je de lieve schatjes die geen gedragsstoornis hebben graag wil leren rekenen.
Ik heb geen idee hoeveel suvsidies en toeslagen die jongeren/starters cashen. Eerlijk gezegd denk ik dat dat wel meevalt, maar dat is puur mij gevoel dat me dat ingeeft.quote:Op dinsdag 12 november 2024 11:27 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Niet helemaal
Er wordt veel meer gebromd over wel Full time kunnen werken en het bewust niet doen, en dan wel alle subsidies en toeslagen cashen
Als je gelukkig wordt van dat soort dingen posten op insta is dat toch prima? Ik vind likes verzamelen van een andere orde dan Veel Geld om het grootste huis de duurste auto te kopen. Ik vind het tragisch als je daar dergelijke bevestiging voor nodig hebt, maar er zijn wel meer dingen die mensen doen waar ik zo mijn eigen ideeën over heb.quote:Op dinsdag 12 november 2024 11:30 schreef Falco het volgende:
[..]
Maar waarde hechten aan vrije tijd kan ook prima vallen onder 'rupsjenooitgenoeg'! In die vrije tijd kun je leuke dingen doen om jezelf gelukkig te laten voelen en de dag besluiten met een insta post waarin je showt welke modezaak je hebt bezocht of wat voor afmattende workout je hebt gehad met als doel weer likes te verzamelen.
Dus de leerkrachten ook niet.quote:Op dinsdag 12 november 2024 10:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
Probleem is denk ik ook dat de ouders zelf al nauwelijks opgevoed zijn.
Het passend onderwijs is verkocht als pedagogische winst (waar best wat voor te zeggen is) maar uitgevoerd als een bezuinigingsoperatie. Het geld dat er beschikbaar is voor de ondersteuning die de betreffende leerlingen nodig hebben is op zich al ontoereikend, maar daar wordt dan ook nog eens een deel van opgesoupeerd door de ondoorgrondelijke samenwerkingsverbanden. En als leerkracht/leraar kun je de rotzooi opruimen en mag je proberen én de 'passende' leerlingen in het gareel te houden, en de andere leerlingen in de tussentijd ook nog wat te leren. Dat gaat natuurlijk niet, maar het staat leuk in de folder.quote:Op dinsdag 12 november 2024 11:50 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik heb dit van dichtbij meekregen omdat m'n moeder jaren als remedial teacher en intern begeleider op een basisschool heeft gewerkt. In de jaren '90 was het de norm om na onderzoek en diagnose kinderen die niet goed in het normale onderwijs meekonden door te verwijzen naar gespecialiseerde scholen, zoals ZMOK- of ZMLK-onderwijs.
Maar dat is stukje bij beetje afgebroken. De gespecialiseerde scholen namen steeds minder kinderen aan en werden uiteindelijk gesloten. En die kinderen moesten het maar in het reguliere onderwijs zien te redden. Leraren moesten maar beter hun best doen. En dat de rest van de klas daar de dupe van werd, was niet belangrijk.
Hoogste tijd om lijfstraffen weer in te voerenquote:Op dinsdag 12 november 2024 12:23 schreef Janneke141 het volgende:
Eigenlijk voel je je als leerkracht soms net een FOK!-mod. Je ziet sommige kinderen continu over de schreef gaan, maar je hebt niet de middelen gekregen om er duurzaam wat aan te doen.
Vriend van mij is docent op zo een leerfabriek in de randstad. De verhalen die hij heeft over het beroepsonderwijs daar zijn pure horror. Gaat hard richting etnische jeugdbendes die elkaar niet kunnen luchten of zien.quote:Op dinsdag 12 november 2024 12:20 schreef Lospedrosa het volgende:
Weet je wat ik denk.
Er is niks aan de hand op scholen en met de opvoeding. De lagere scores komen omdat er veel volk met stukken minder IQ op scholen is gekomen.
Of scholen met alleen maar migranten. Dat is zoveel toegenomen dat dat de gemiddelden omlaag trekt.
Kijk je naar scholen in dorpen met alleen autochtonen dan zie je dat die prima gemiddeld scoren.
I feel you.quote:Op dinsdag 12 november 2024 12:23 schreef Janneke141 het volgende:
Eigenlijk voel je je als leerkracht soms net een FOK!-mod. Je ziet sommige kinderen continu over de schreef gaan, maar je hebt niet de middelen gekregen om er duurzaam wat aan te doen.
Een goede leraar heeft geen kaarten nodigquote:Op dinsdag 12 november 2024 12:23 schreef Janneke141 het volgende:
En uiteindelijk wordt niemand er vrolijker van:quote:Op dinsdag 12 november 2024 11:11 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat lijkt mij inderdaad ook een belangrijke factor. Vlak het 'passende onderwijs' trouwens ook niet uit - een gemiddelde basisschoolleerkracht heeft er met dat fenomeen twee of drie leerlingen per klas bij gekregen die de helft van je tijd opeten. Dat is uitermate frustrerend als je de lieve schatjes die geen gedragsstoornis hebben graag wil leren rekenen.
Een kaart/lesverwijdering is ook geen duurzame oplossing.quote:Op dinsdag 12 november 2024 13:06 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Een goede leraar heeft geen kaarten nodig
quote:Op dinsdag 12 november 2024 12:19 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het passend onderwijs is verkocht als pedagogische winst (waar best wat voor te zeggen is) maar uitgevoerd als een bezuinigingsoperatie. Het geld dat er beschikbaar is voor de ondersteuning die de betreffende leerlingen nodig hebben is op zich al ontoereikend, maar daar wordt dan ook nog eens een deel van opgesoupeerd door de ondoorgrondelijke samenwerkingsverbanden. En als leerkracht/leraar kun je de rotzooi opruimen en mag je proberen én de 'passende' leerlingen in het gareel te houden, en de andere leerlingen in de tussentijd ook nog wat te leren. Dat gaat natuurlijk niet, maar het staat leuk in de folder.
Zoals bij het onderwijs over het vervoegen van werkwoorden?quote:Op dinsdag 12 november 2024 13:08 schreef Hanca het volgende:
[..]
En uiteindelijk wordt niemand er vrolijker van:
- de andere leerlingen niet, omdat het de les enorm verstoord en zij niet meer de aandacht krijgen die ze verdienen
Deze ondernemer die de politiek in is gegaan om het ondernemersklimaat te verbeteren, gaat zich enorm hard maken voor bestaanszekerheid van mensen met een kleine portemonnee en een normaal baantje. Bedankt Pieter!quote:Op dinsdag 12 november 2024 13:00 schreef Szura het volgende:
Tjebbe van Oostenbruggen de nieuwe staatssecretaris
Iemand met nog meer geld en belangen dan Idsinga
Ik werd vroeger in de les minder afgeleid dan hier thuis, zo blijktquote:Op dinsdag 12 november 2024 13:40 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Zoals bij het onderwijs over het vervoegen van werkwoorden?
Ouders worden er vrolijker van. Want dan staat hun kind niet te boek als iemand met speciaal onderwijs. Er zijn zelfs genoeg (lees: veel te veel) ouders die onderzoeken naar autisme en dat hele spectrum, zelfs dyslexie, tegenhouden om maar niet dat label te krijgen. Jarenlang elke diagnostiek tegenhouden, want hun reputatie als 'goede ouders van een normaal kind' is belangrijker. Maar velen eisen dan wel dat de school allemaal aanpassingen maakt en extra hulp aanbied.quote:Op dinsdag 12 november 2024 13:08 schreef Hanca het volgende:
[..]
En uiteindelijk wordt niemand er vrolijker van:
- de leerling die vroeger op speciaal onderwijs zat niet omdat die nu de hele tijd op zijn of haar tenen moet lopen en steeds boze blikken voelt en ziet dat hij of zij anders is
- de andere leerlingen niet, omdat het de les enorm verstoord en zij niet meer de aandacht krijgen die ze verdienen
- de leerkrachten niet, omdat die inderdaad nog minder goed hun werk kunnen doen
De enigen die er gelukkiger van worden zijn een stel mensen achter een bureau die dit hebben verzonnen. Gelukkig groeit speciaal onderwijs weer: https://www.aob.nl/actuee(...)ijs-neemt-sterk-toe/
Lijkt me een zeer positief iets.
Woordvoerder financien NSC. Heb hem wel een paar keer gezien, maar echt iets bijzonders is me niet bijgebleven.quote:Op dinsdag 12 november 2024 13:00 schreef Szura het volgende:
Vermogen van 70 miljoen. Snap nu steeds beter waarom dat hele bestaanszekerheid geen onderwerp meer is voor het NSC.quote:Op dinsdag 12 november 2024 13:00 schreef Szura het volgende:
En van spellingscontrole, en vooral van de verminderde lestijd ervoor. Dat zie je bij het rekenonderwijs ook terug. De tijd om tafels te oefenen is veel minder dan vroeger, dus zijn kinderen minder goed in tafels.quote:Op dinsdag 12 november 2024 13:46 schreef Hanca het volgende:
Wellicht ook een gevolg van whattsapp e.d.?
Zelfs op het ministerie van Onderwijs kan de helft niet rekenenquote:Op dinsdag 12 november 2024 14:21 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En van spellingscontrole, en vooral van de verminderde lestijd ervoor. Dat zie je bij het rekenonderwijs ook terug. De tijd om tafels te oefenen is veel minder dan vroeger, dus zijn kinderen minder goed in tafels.
Natuurlijk wel, maar het is niet verrassend dat je verder niet in kunt gaan op wat ik zeg.quote:Op maandag 11 november 2024 18:24 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je hebt de wetsbehandeling duidelijk niet gevolgd.
https://nos.nl/artikel/25(...)ster-om-meer-te-doenquote:De eisen van Greenpeace gaan een stuk verder dan de stikstofdoelen uit de Nederlandse wet, die de milieuorganisatie als "absolute ondergrens" beschouwt. Toch is het volgens experts niet ondenkbaar dat de rechter daaraan tegemoetkomt. Dat komt doordat Nederland zich moet houden aan Europese natuurbeschermingsregels. Daarin staat dat de natuur in beschermde Natura 2000-gebieden niet mag verslechteren, zegt Frins. "Uit zogenoemde natuurdoelanalyses volgt juist dat veel gebieden (dreigen te) verslechteren. In dat geval moet je direct optreden."
Heb je de tijdmachine bij de hand? Gebruik 'm graag.quote:Op dinsdag 12 november 2024 12:15 schreef Lospedrosa het volgende:
30 jaar geleden was het grootste probleem zwerfafval van de Mac.
Totale kul om Fortuyn, Wilders Etc de schuld te geven van een primitieve religie die overal waar ze komen voor overlast zorgen.quote:Op maandag 11 november 2024 22:47 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Je noemt inderdaad precies de haatmensen die we hier hebben, daar was geen import voor nodig. We gaan nog steeds door op hetzelfde verhaal dat niet tot enig succes leid. Nee de problemen die mensen ervaren komen niet allemaal door immigranten of gebrekkige integratie. Dat is een probleem in de maatschappij, niet zon gek groot probleem behalve voor de meest hardcore racisten.
Van die smerige taal over primaten als jij uitkraamt dat is een veel groter probleem. Op die manier hebben we veel meer haat vanuit allochtonen dan vanuit die migranten die je zo giftig noemt.
Nu met alleen maar rechtse partijen aan de macht zien we ook maar weer eens dat het totáál niet waar is wat ze zeggen. Op rechts is er geen enkele wil om iets te verbeteren aan de situatie die ze zo politiek uitbuiten. Nee we hebben Faber als minister die uit haar neus vreet en niks doet een beetje klaagt over hoe moeilijk ze het heeft met de puinhopen van de andere rechtse kabinetten. En verder is het enige wat ze doet is proberen te bezuinigen zodat het probleem enkel groter wordt.
Als je een integratie probleem hebt wat dan niet helpt maar wat het kabinet dus wel van plan is; keihard bezuinigen op voorzieningen voor asielzoekers, bezuinigen op alles wat de integratie bevordert, bezuinigen op ontwikkelingshulp, steunen van moordpartijen in het Midden-Oosten. Taal uitslaan waarmee duidelijk wordt voor de autochtone Nederlanders dat wat de goeden daarvan ook doen je wordt toch nooit geaccepteerd.
Problemen benoemen prima, zeggen dat de problemen veroorzaakt worden doordat iemand een bepaald geloof aanhangt maakt je inderdaad een extreem rechtse hater.quote:Op dinsdag 12 november 2024 16:37 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Totale kul om Fortuyn, Wilders Etc de schuld te geven van een primitieve religie die overal waar ze komen voor overlast zorgen.
Engeland, België, Nederland, Frankrijk, Zweden, Denemarken etc overal hebben we last van moslims, en dat noem jij de mensen die dat probleem duiden extreemrechtse haters.
Blijven pappen en nathouden Jesse.
Na, in 1994 schreef Ton Mooi een paper over geweld in het onderwijsquote:Op dinsdag 12 november 2024 12:15 schreef Lospedrosa het volgende:
30 jaar geleden was het grootste probleem zwerfafval van de Mac.
Vergeet niet dat je in de jaren 80 en 90 nergens je auto kon neerzetten zonder je autoradio te verliezen. Hoog Catharijne was na winkel sluiten 1 groot heroïne gebiedquote:Op dinsdag 12 november 2024 16:43 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Na, in 1994 schreef Ton Mooi een paper over geweld in het onderwijs
1995 Bureau Beke schreef dit rapport over geweld en drugs
In 1983 werd mij op school een pistool met 100 patronen te koop aangeboden.
Omdat jij vindt dat vertegenwoordigers uit een genocidaal land gewoon gezellig op bezoek moeten kunnen komen samen met een deel van de zeer racistische fanbase van een voetbalclub? Of waar verwijs je naar?quote:Op dinsdag 12 november 2024 16:38 schreef Kickinalfa het volgende:
https://www.nu.nl/politie(...)-en-evenementen.html
Dus de linkse partijen vinden dat buitenlanders niet welkom zijn omdat er Nederlands racistisch tuig is wat zich niet weet te gedragen.
Ik snap meteen weer waarom ik nooit op dit soort partijen stem.
Klopt, Zat in Utrecht op school, HC was een puinhoopquote:Op dinsdag 12 november 2024 16:45 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Vergeet niet dat je in de jaren 80 en 90 nergens je auto kon neerzetten zonder je autoradio te verliezen. Hoog Catharijne was na winkel sluiten 1 groot heroïne gebied
De afkeer naar onze Westerse levensstijl is overduidelijk.quote:Op dinsdag 12 november 2024 16:42 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Problemen benoemen prima, zeggen dat de problemen veroorzaakt worden doordat iemand een bepaald geloof aanhangt maakt je inderdaad een extreem rechtse hater.
Je zou een punt hebben als iedereen die de islam aanhangt crimineel of terrorist is. Gezien het feit dat dat niet zo is mag je op zoek naar andere oorzaken
De middelbare school waar ik in de jaren 90 op zat was een roomblanke kakschool en ook daar werd een keer een pistool te koop aangeboden. Door het zoontje van een huisarts.quote:Op dinsdag 12 november 2024 16:43 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Genocidaal? En hoe noem jij die aanslag op 7 oktober dan?quote:Op dinsdag 12 november 2024 16:46 schreef VoMy het volgende:
[..]
Omdat jij vindt dat vertegenwoordigers uit een genocidaal land gewoon gezellig op bezoek moeten kunnen komen samen met een deel van de zeer racistische fanbase van een voetbalclub? Of waar verwijs je naar?
Is dat zo? Grappig dan om te zien dat 98% oid gewoon meedoet met onze maatschappij zonder enig probleem.quote:Op dinsdag 12 november 2024 16:48 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
De afkeer naar onze Westerse levensstijl is overduidelijk.
Grappig dat die 98% weigert die 2% te corrigeren.quote:Op dinsdag 12 november 2024 16:52 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Is dat zo? Grappig dan om te zien dat 98% oid gewoon meedoet met onze maatschappij zonder enig probleem.
Op een al ongeveer 100 jaar durende oorlog waarbij Israel al meer kinderen heeft gedood het afgelopen jaar dan alle huidige conflicten bijelkaar?quote:Op dinsdag 12 november 2024 16:52 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Genocidaal? En hoe noem jij die aanslag op 7 oktober dan?
Ah, een statisticusquote:Op dinsdag 12 november 2024 16:52 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Is dat zo? Grappig dan om te zien dat 98% oid gewoon meedoet met onze maatschappij zonder enig probleem.
Ik neem aan dat jij een dagtaak hebt aan het corrigeren van blanke christelijke Nederlanders.quote:Op dinsdag 12 november 2024 16:53 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Grappig dat die 98% weigert die 2% te corrigeren.
Wil je nu zeggen dat 7 Okt een gerechtvaardigd en okay handelen was?quote:Op dinsdag 12 november 2024 16:54 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Op een al ongeveer 100 jaar durende oorlog waarbij Israel al meer kinderen heeft gedood het afgelopen jaar dan alle huidige conflicten bijelkaar?
Zeker kijk je daarnaar en dan zie je dat dat voornamelijk mannen zijn in de leeftijd van 15-30 jaar met een slechte sociaal economische achtergrondquote:Op dinsdag 12 november 2024 16:54 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ah, een statisticus
Kijk dan ook naar de groepen die voor problemen zorgen.
Als 98% van de tijd mijn auto niet start, kijk ik daar ook niet naar, ik kijk naar de oorzaak van de 2% van de tijd dat ie niet start.
Die kinderen die al jarenlang als schild gebruikt worden bedoel je?quote:Op dinsdag 12 november 2024 16:54 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Op een al ongeveer 100 jaar durende oorlog waarbij Israel al meer kinderen heeft gedood het afgelopen jaar dan alle huidige conflicten bijelkaar?
Ah, daders zijn zielug bedoel jequote:Op dinsdag 12 november 2024 16:56 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Zeker kijk je daarnaar en dan zie je dat dat voornamelijk mannen zijn in de leeftijd van 15-30 jaar met een slechte sociaal economische achtergrond
Een aanslag, net als jij.quote:Op dinsdag 12 november 2024 16:52 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Genocidaal? En hoe noem jij die aanslag op 7 oktober dan?
Nee, ik zeg dat die selectieve verontwaardiging me de keel uitkomt. Israël is een grotere terroristische staat dan Gaza.quote:Op dinsdag 12 november 2024 16:55 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Wil je nu zeggen dat 7 Okt een gerechtvaardigd en okay handelen was?
Die 5e generatie die nog steeds geen fatsoenlijk Nederland spreekt.quote:Op dinsdag 12 november 2024 16:57 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ah, daders zijn zielug bedoel je
In de afgelopen jaren voor 7 Oktober was Gaza rustig, gingen Palestijnen werken in Israel, maar werd daar een oorlog met Israel voorbereid.quote:Op dinsdag 12 november 2024 16:58 schreef VoMy het volgende:
[..]
Een aanslag, net als jij.
Het bewust uithongeren, het bombarderen van medische faciliteiten, het executeren van hulpverleners, het executeren van willekeurige burgers, het bombarderen van tentenkampen, het bombarderen van gebouwen waar burgers in zitten, zorgend voor honderd duizend doden en een veelvoud aan gewonden, vergezeld met het uitspreken van de wens om dit allemaal te doen omdat de Palestijnen het verdienen, noem ik dan weer een genocide. Net als overigens de meeste genocide-experts en honderden (mensenrechten-)organisaties dat doen.
Ah gossie. Probeer je nu woorden in mijn mond te leggen? Jouw antwoord is zielig (ja met een "i" tenzij je 12 bent)quote:Op dinsdag 12 november 2024 16:57 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ah, daders zijn zielug bedoel je
quote:Op dinsdag 12 november 2024 16:58 schreef VoMy het volgende:
[..]
Het bewust uithongeren, het bombarderen van medische faciliteiten, het executeren van hulpverleners, het executeren van willekeurige burgers, het bombarderen van tentenkampen, het bombarderen van gebouwen waar burgers in zitten, zorgend voor honderd duizend doden en een veelvoud aan gewonden, vergezeld met het uitspreken van de wens om dit allemaal te doen omdat de Palestijnen het verdienen, noem ik dan weer een genocide. Net als overigens de meeste genocide-experts en honderden (mensenrechten-)organisaties dat doen.
Oh ja, die honderden mensen op 7 oktober waren natuurlijk niet van een bepaald volk.quote:Genocide is een ander woord voor volkenmoord, de misdaad van stelselmatige en opzettelijke uitroeiing van een etnische groep, of van een deel daarvan.
Dat hoeft helemaal niet, je geeft zelf excuses aan waarom dader slachtoffers zijn van omstandigheden en niet omdat het gewoon een bende eikels zijnquote:Op dinsdag 12 november 2024 17:00 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Ah gossie. Probeer je nu woorden in mijn mond te leggen? Jouw antwoord is zielig (ja met een "i" tenzij je 12 bent)
Israëliërs weren omdat tuig uit Nederland ze wil pakken.quote:Op dinsdag 12 november 2024 16:46 schreef VoMy het volgende:
[..]
Omdat jij vindt dat vertegenwoordigers uit een genocidaal land gewoon gezellig op bezoek moeten kunnen komen samen met een deel van de zeer racistische fanbase van een voetbalclub? Of waar verwijs je naar?
Genocide is wel een heel groot woord, maar etnische zuivering gebeurt er gewoon en onze regeringspartijen moedigen dat ook aan.quote:Op dinsdag 12 november 2024 16:58 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dus mag je 15000 kinderen doodschieten en er liedjes over zingen.quote:Op dinsdag 12 november 2024 16:57 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Die kinderen die al jarenlang als schild gebruikt worden bedoel je?
En al die jaren was hamas steeds weer de agressor bij een staakt-het-vuren.quote:Op dinsdag 12 november 2024 17:00 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
In de afgelopen jaren voor 7 Oktober was Gaza rustig, gingen Palestijnen werken in Israel, maar werd daar een oorlog met Israel voorbereid.
Correct.quote:Op dinsdag 12 november 2024 17:04 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
En al die jaren was hamas steeds weer de agressor bij een staakt-het-vuren.
Dus je mag een ander jarenlang constant aanvallen en dan zelf kinderen als levend schild gebruiken en boehoe roepen als ze je terug pakken?quote:Op dinsdag 12 november 2024 17:04 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Dus mag je 15000 kinderen doodschieten en er liedjes over zingen.
Nee, ook voor 7 oktober vermoordde Israël met ongekende regelmatig Palestijnen, zowel in de Gazastrook als op de Westelijke Jordaanoever. Of verwondde. Of detineerde zonder aanklacht of uitzicht op proces.quote:Op dinsdag 12 november 2024 17:00 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
In de afgelopen jaren voor 7 Oktober was Gaza rustig
Dan moet je leren lezen en je verdiepen in redenen waarom iemand crimineel wordt.quote:Op dinsdag 12 november 2024 17:01 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Dat hoeft helemaal niet, je geeft zelf excuses aan waarom dader slachtoffers zijn van omstandigheden en niet omdat het gewoon een bende eikels zijn
Al die jaren heeft Israël zich nog nooit aan een staakt-het-vuren gehouden en altijd naar hartelust bombardementen uitgevoerd op Palestijns gebied. Er was dan ook geen staakt-het-vuren voor 7 oktober, er was een sluimerende toestand van voortdurende dodelijke Israëlische aanslagen op Palestijns gebied.quote:Op dinsdag 12 november 2024 17:04 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
En al die jaren was hamas steeds weer de agressor bij een staakt-het-vuren.
Misschien eens integreren, met Spanjaarden, Portugezen etc hebben we nooit problemen hier. Maar ja, die komen ook uit een geciviliseerd werelddeel.quote:Op dinsdag 12 november 2024 17:07 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Dan moet je leren lezen en je verdiepen in redenen waarom iemand crimineel wordt.
Het is altijd al zo geweest dat mensen die weinig te verliezen hebben sneller de criminaliteit ingaan.
Dat jij dat niet wil accepteren en naar geloof als oorzaak wil blijven wijzen is gewoon dom
Jawel maar dat waren wat enkele excessenquote:Op dinsdag 12 november 2024 16:43 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
https://www.cbs.nl/nl-nl/cijfers/detail/81959NEDquote:Op dinsdag 12 november 2024 17:10 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Misschien eens integreren, met Spanjaarden, Portugezen etc hebben we nooit problemen hier. Maar ja, die komen ook uit een geciviliseerd werelddeel.
Niet Westers maar 20.000 minder dan je eigen bevolking.. maar we hebben geen probleem hoorquote:Op dinsdag 12 november 2024 17:21 schreef devlinmr het volgende:
[..]
https://www.cbs.nl/nl-nl/cijfers/detail/81959NED
Niet?
Je bent nogal verblind door je moslim haat
Procentueel is het aantal criminelen uit spanje dus vrijwel gelijk.quote:Op dinsdag 12 november 2024 17:24 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Niet Westers maar 20.000 minder dan je eigen bevolking.. maar we hebben geen probleem hoor
Nee wijs jij maar naar die paar honderd Zuid-Europeanen.
295 verdachten per 10k is vergelijkbaar met 61k (autochtoon) of 83k (totaal)?quote:Op dinsdag 12 november 2024 17:30 schreef devlinmr het volgende:
Marokkanen springen er met 1% meer wel uit maar is nog steeds zeer vergelijkbaar
quote:Op dinsdag 12 november 2024 17:07 schreef devlinmr het volgende:
Dan moet je leren lezen en je verdiepen in redenen waarom iemand crimineel wordt.
Het is altijd al zo geweest dat mensen die weinig te verliezen hebben sneller de criminaliteit ingaan.
https://www.aup-online.co(...).5117/MEM2009.2.JENNquote:Dat niet-westerse allochtonen relatief vaak worden verdacht van een misdrijf, komt slechts voor een deel door hun achtergestelde sociaaleconomische positie. Dat concluderen drie wetenschappers in een artikel in de laatste editie van het sociaalwetenschappelijk tijdschrift Mens & Maatschappij.
Zij vermoeden dat ook culturele factoren een rol spelen bij de hogere criminaliteitscijfers onder etnische minderheden. Zo zou bij Turkse en Marokkaanse jongeren meespelen dat de cultuur van hun ouders en die van de Nederlandse samenleving erg verschillend zijn. Dat zou tot conflicten en crimineel gedrag kunnen leiden. Bij Antillianen zou kunnen meespelen dat vaders vaak geen deel uitmaken van gezinnen.
De onderzoekers schrijven dat in 2004 1,4 procent van de allochtone Nederlanders tussen de 12 en 60 jaar bij de politie als verdachte stond geregistreerd. Bij de niet-westerse allochtonen was dit 4,5 procent, meer dan drie keer zo veel. Zij hebben deze cijfers vervolgens gecorrigeerd op een aantal sociaaleconomische factoren, zoals het inkomen van huishoudens.
De verschillen tussen autochtonen en allochtonen worden dan kleiner, maar zijn nog steeds aanzienlijk. Zo is de kans dat Surinamers van de tweede generatie worden verdacht van een misdrijf 2,2 keer zo groot als bij autochtonen. Bij Marokkanen van de tweede generatie is dat ruim 3,3 keer en bij Antillianen van de tweede generatie meer dan 1,8 keer.
Het is gewoon een idiote redenatie. Ik heb er toch geen schuld aan dat Wilders in mijn groep zit en het fout doet. Wat ik ook probeer ik kan zijn gedrag niet veranderen. Daarmee ben ik toch niet medeschuldig aan Wilders gedrag.quote:Op dinsdag 12 november 2024 16:54 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ah, een statisticus
Kijk dan ook naar de groepen die voor problemen zorgen.
Als 98% van de tijd mijn auto niet start, kijk ik daar ook niet naar, ik kijk naar de oorzaak van de 2% van de tijd dat ie niet start.
Ik denk niet eens zozeer dat mensen het heel erg vinden als bv Marokkanen eens een appel of brood steelden of andere ongein. Dat is het punt helemaal niet.quote:Op dinsdag 12 november 2024 17:48 schreef nostra het volgende:
[..]
[..]
https://www.aup-online.co(...).5117/MEM2009.2.JENN
Bijzonder zinnetje. Benieuwd wat Kooiman daarmee bedoelt. Overigens altijd goed als de politici de rust bewaren.quote:Politievakbond hekelt 'steek in de rug' door politici
Het zit agenten niet lekker dat een aantal politici openlijk harde kritiek heeft geuit op het politieoptreden de afgelopen dagen in Amsterdam. "Dat doet pijn", zegt Nine Kooiman, voorzitter van de Nederlandse Politiebond (NPB) in Nieuws en Co op NPO Radio 1.
PVV-leider Wilders en VVD-fractievoorzitter Yesilgöz worden expliciet genoemd in een bericht op de site van de vakbond. Dat zij de aanpak van de politie te slap hebben genoemd, zo schrijft de NPB, nadat agenten een dienst van 15 uur hadden gedraaid wordt onbegrijpelijk genoemd.
"Je doet het nooit goed genoeg. Je weet dat je op straat een bak ellende over je heen kan krijgen, daar ben je op voorbereid. Maar dan krijg je ook nog een steek in de rug. Waar is de rugdekking die je van de politiek nodig hebt?"
Volgens Kooiman hebben veel agenten de donderdagavond en nacht heel anders beleefd "dan hoe politici die nu neerzetten voor eigen gewin. Zo voelt het een beetje." Op de vraag in hoeverre de kritiek op de politie terecht is, zegt de NPB-voorzitter dat het belangrijk is dat de gang van zaken gedegen wordt onderzocht. "Ik denk dat we vooral breder moeten kijken: hoe kan dit de volgende keer worden voorkomen.
Wat hoop je dat hij er mee bedoelt?quote:Op dinsdag 12 november 2024 19:12 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Bijzonder zinnetje. Benieuwd wat Kooiman daarmee bedoelt.
Vermoeiend dat je achter elke boom een vijand ziet. Ik zeg toch al dat ik benieuwd ben wat hij daarmee bedoelt. De politie stond in de frontlinie en heeft dus uit eerste hand ervaringen.quote:Op dinsdag 12 november 2024 19:14 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wat hoop je dat hij er mee bedoelt?
Verder: wij van WC-EendDe politie faalt keer op keer op keer op keer. Natuurlijk zal de vakbond dat nooit toegeven.
Begrijp niet zo of je het nu met me eens bent of dat je mijn post niet begrijptquote:Op dinsdag 12 november 2024 17:59 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Het is gewoon een idiote redenatie. Ik heb er toch geen schuld aan dat Wilders in mijn groep zit en het fout doet. Wat ik ook probeer ik kan zijn gedrag niet veranderen. Daarmee ben ik toch niet medeschuldig aan Wilders gedrag.
Hetzelfde geldt voor Moslims of welke groep dan ook. Goed geïntegreerde islamieten zullen voor het grootste deel amper contact hebben met halve of hele terroristen, hoe willen ze dan corrigeren.
Homo's kunnen er geen flikker aan doen als er ook homo's zijn die elkaar pijpen op een bootparade. Ja je kunt er iemand op aanspreken als je het ziet maar dat is nooit genoeg. De hele groep verantwoordelijk houden voor het gedrag van enkelen is gewoon kansloos en kan nooit de oplossing zijn. Al helemaal niet met een groep zo groot als Islamieten. Je kunt toch ook niet elke blanke een racist noemen omdat er racistische blanken zijn en dan zeggen dat elke blanke racist is zolang er racistische blanken zijn......
Zijquote:Op dinsdag 12 november 2024 19:14 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wat hoop je dat hij er mee bedoelt?
Verder: wij van WC-EendDe politie faalt keer op keer op keer op keer. Natuurlijk zal de vakbond dat nooit toegeven.
Het is schijnbaar een vrouwquote:Op dinsdag 12 november 2024 19:18 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Vermoeiend dat je achter elke boom een vijand ziet. Ik zeg toch al dat ik benieuwd ben wat hij daarmee bedoelt. De politie stond in de frontlinie en heeft dus uit eerste hand ervaringen.
quote:Op dinsdag 12 november 2024 19:21 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Kritiek op de politie is vrijwel altijd terecht. Die lui behartigen toch te vaak de belangen van de machthebbers. Wat dat betreft is het wel apart dat het van VVD komt. Degene die decennialang veel te veel invloed hierop hadden om dan te gaan wijzen. Maarja introspectie doen en de VVD dat is uiteraard een onmogelijkheid.
Ik weet niet, jij schrijft in je post dat je niet wil kijken naar de 98% van de keren dat je auto niet start. Ik zou daar beginnen eerlijk gezegd. Niet bij de 2% van de keren dat hij ook niet start. Blijkbaar start je auto nooit maar deel je het op in verschillende problemen. En wil je een oplossing vinden op een wat mij betreft vrij aparte plek. Waarom niet naar de 100% van de keren dat hij niet start kijken. Maar liever naar een subsectie daarvan die op volledig willekeurige wijze gekozen lijkt.quote:Op dinsdag 12 november 2024 19:21 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Begrijp niet zo of je het nu met me eens bent of dat je mijn post niet begrijpt
Ja, dat was een behoorlijk opvallend kamerlid.quote:Op dinsdag 12 november 2024 19:22 schreef zakjapannertje het volgende:
Nine Kooiman is een SP-ster trouwens https://nl.wikipedia.org/wiki/Nine_Kooiman
Totaal niet wat ik zeg. Zitten genoeg goede bij. Maar de organisatie is al heel lang rot. Iets waar de VVD veel verantwoording voor draagt omdat ze zelf zo graag de post willen bij het vormen van hun kabinetten.quote:
Sorry, maar wat een onzin. Ga je mond spoelen, of loop eens een weekje mee met wat agenten.quote:Op dinsdag 12 november 2024 19:21 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Kritiek op de politie is vrijwel altijd terecht. Die lui behartigen toch te vaak de belangen van de machthebbers. Wat dat betreft is het wel apart dat het van VVD komt. Degene die decennialang veel te veel invloed hierop hadden om dan te gaan wijzen. Maarja introspectie doen en de VVD dat is uiteraard een onmogelijkheid.
Hier ben ik het wel mee eens.quote:Op dinsdag 12 november 2024 17:59 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Het is gewoon een idiote redenatie. Ik heb er toch geen schuld aan dat Wilders in mijn groep zit en het fout doet. Wat ik ook probeer ik kan zijn gedrag niet veranderen. Daarmee ben ik toch niet medeschuldig aan Wilders gedrag.
Hetzelfde geldt voor Moslims of welke groep dan ook. Goed geïntegreerde islamieten zullen voor het grootste deel amper contact hebben met halve of hele terroristen, hoe willen ze dan corrigeren.
Homo's kunnen er geen flikker aan doen als er ook homo's zijn die elkaar pijpen op een bootparade. Ja je kunt er iemand op aanspreken als je het ziet maar dat is nooit genoeg. De hele groep verantwoordelijk houden voor het gedrag van enkelen is gewoon kansloos en kan nooit de oplossing zijn. Al helemaal niet met een groep zo groot als Islamieten. Je kunt toch ook niet elke blanke een racist noemen omdat er racistische blanken zijn en dan zeggen dat elke blanke racist is zolang er racistische blanken zijn......
Doohquote:Op dinsdag 12 november 2024 19:25 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ik weet niet, jij schrijft in je post dat je niet wil kijken naar de 98% van de keren dat je auto niet start. Ik zou daar beginnen eerlijk gezegd. Niet bij de 2% van de keren dat hij ook niet start. Blijkbaar start je auto nooit maar deel je het op in verschillende problemen. En wil je een oplossing vinden op een wat mij betreft vrij aparte plek. Waarom niet naar de 100% van de keren dat hij niet start kijken. Maar liever naar een subsectie daarvan die op volledig willekeurige wijze gekozen lijkt.
Wat zou dat doen. Ik weet best dat individuele agenten heel wat meemaken. Ik ben ook altijd voor meer beloning voor agenten en ook betere selectie van agenten. Maar het is ontegenzeggenlijk dat het politie apparaat ook als doel heeft het beschermen van belangen. Dat dat dit vaak de belangen van de wetgevende macht ofwel de machthebbers zijn is ook moeilijk incorrect te noemen. De politie benadert vaak een zwerver heel anders dan een politicus. Geen idee waarom ik mijn mond zou spoelen als ik zoiets benoem. We zijn tegenwoordig toch zo van het benoemen.quote:Op dinsdag 12 november 2024 19:30 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Sorry, maar wat een onzin. Ga je mond spoelen, of loop eens een weekje mee met wat agenten.
Ik las je post sowieso ook verkeerd hoor, dat moet ik ook toegeven. Maar eigenlijk vind ik het ook wel een mooie analogie. Naar mijn mening moet de politiek stoppen met de hele tijd inzoomen op een of ander 'klein probleem'. We hebben problemen op legio terreinen en onze maatschappij heeft denk ik ook behoefte aan een veel bredere discussie over wat we nou willen als maatschappij. Wat voor maatschappij willen we zijn. Zeker met deze integratie discussie vind ik het ook oprecht best wel zinloos om het weer enkel te focussen op dan de 2% slecht geïntegreerden. Zeker als de enige oplossing ervoor is spierballentaal, cliché's of paspoorten intrekken (waarvan ik denk dat het nog altijd niet zal kunnen)quote:Op dinsdag 12 november 2024 19:41 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Dooh
Ik bedoelde te schijven 98% starten, 2 % niet starten
Sorry
Van de openbare orde, inderdaad.quote:Op dinsdag 12 november 2024 19:42 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Wat zou dat doen. Ik weet best dat individuele agenten heel wat meemaken. Ik ben ook altijd voor meer beloning voor agenten en ook betere selectie van agenten. Maar het is ontegenzeggenlijk dat het politie apparaat ook als doel heeft het beschermen van belangen.
Dit gaat om de BTW-verhoging waar niemand om gevraagd heeft en die niemand wil verdedigen?quote:Op dinsdag 12 november 2024 19:48 schreef Szura het volgende:
Ondertussen blijft de coalitie lekker op de muur afrijden waar het gaat om het belastingplan. De steun van GL-PvdA en D66 kunnen ze al vergeten, op de andere route is de steun van de christelijke partijen noodzakelijk maar ook die zijn ze niet voor zich aan het winnen.
Laat die zooi maar weggestemd worden in de Eerste Kamer.
Dat is één onderdeel van het pakket belastingplan inderdaadquote:Op dinsdag 12 november 2024 20:14 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dit gaat om de BTW-verhoging waar niemand om gevraagd heeft en die niemand wil verdedigen?
Ah mooi, laat het naar mislukken.quote:Op dinsdag 12 november 2024 20:25 schreef Szura het volgende:
[..]
Dat is één onderdeel van het pakket belastingplan inderdaad
Er zitten natuurlijk ook de maatregelen in die er voor zorgen dat iedereen een plus heeft in de koopkrachtplaatjes.quote:
Ja dat is precies de truc altijd, ondanks de jaren geleden aangenomen motie-Hoekstra in de Eerste Kamer. Laat ze maar een keer in het ravijn donderen.quote:Op dinsdag 12 november 2024 20:27 schreef Hanca het volgende:
[..]
Er zitten natuurlijk ook de maatregelen in die er voor zorgen dat iedereen een plus heeft in de koopkrachtplaatjes.
Ja, belangen zoals die van jou en mij.quote:Op dinsdag 12 november 2024 19:42 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Wat zou dat doen. Ik weet best dat individuele agenten heel wat meemaken. Ik ben ook altijd voor meer beloning voor agenten en ook betere selectie van agenten. Maar het is ontegenzeggenlijk dat het politie apparaat ook als doel heeft het beschermen van belangen. Dat dat dit vaak de belangen van de wetgevende macht ofwel de machthebbers zijn is ook moeilijk incorrect te noemen. De politie benadert vaak een zwerver heel anders dan een politicus. Geen idee waarom ik mijn mond zou spoelen als ik zoiets benoem. We zijn tegenwoordig toch zo van het benoemen.
Ik zie ook teveel dat de politie niet hetzelfde handelt bij bijvoorbeeld een protest dat verder van ze afstaat zeg, Pro Palestina of XR dan bij een protest waar ze meer mee hebben zeg Boerentokkies. Ik weet dat ze bij protesten vaak de partij zijn die het laat ontsporen. Die mening hoef je niet met mij te delen maar om nou te zeggen dat ik hem terug moet nemen. Waarom dan op basis van wat. Van de hardwerkende agent die wel het verschil in positieve zin maakt. Tja ik kijk als ik het heb over 'de politie' nou eenmaal meer op macro niveau dan op micro niveau.
Vergeten we het incident met de zoon van Halsema niet. Het komt overal voor.quote:Op dinsdag 12 november 2024 16:51 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
De middelbare school waar ik in de jaren op zat was een roomblanke kakschool en ook daar werd een keer een pistool te koop aangeboden. Door het zoontje van een huisarts.
Ok, en dan? Geen belastingplan?quote:Op dinsdag 12 november 2024 19:48 schreef Szura het volgende:
Ondertussen blijft de coalitie lekker op de muur afrijden waar het gaat om het belastingplan. De steun van GL-PvdA en D66 kunnen ze al vergeten, op de andere route is de steun van de christelijke partijen noodzakelijk maar ook die zijn ze niet voor zich aan het winnen.
Laat die zooi maar weggestemd worden in de Eerste Kamer.
Geloof jij het?quote:Op dinsdag 12 november 2024 20:27 schreef Hanca het volgende:
[..]
Er zitten natuurlijk ook de maatregelen in die er voor zorgen dat iedereen een plus heeft in de koopkrachtplaatjes.
Ik hou niet van belastingverhogingen maar die maatregel levert geld op, bespaart geld en heeft nauwelijks negatief effect. Uitstekend idee dus.quote:Op dinsdag 12 november 2024 20:14 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dit gaat om de BTW-verhoging waar niemand om gevraagd heeft en die niemand wil verdedigen?
Ehm in de maanden voor 7 oktober was het business as usual. Onrustig en er werden aan de lopende band Palestijnen opgepakt zonder enige grond.quote:Op dinsdag 12 november 2024 17:00 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
In de afgelopen jaren voor 7 Oktober was Gaza rustig, gingen Palestijnen werken in Israel, maar werd daar een oorlog met Israel voorbereid.
Wanneer je een etnonationalist bent maar je weet wat er in de hele wereld speeltquote:Op dinsdag 12 november 2024 16:37 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Totale kul om Fortuyn, Wilders Etc de schuld te geven van een primitieve religie die overal waar ze komen voor overlast zorgen.
Engeland, België, Nederland, Frankrijk, Zweden, Denemarken etc overal hebben we last van moslims, en dan noem jij de mensen die dat probleem duiden extreemrechtse haters.
Blijven pappen en nathouden Jesse.
Je weet dat etnisch profieleren daar ook sterk aan bijdraagt. Of gaan we nu doen alsof dat niet bestaat.quote:Op dinsdag 12 november 2024 17:40 schreef nostra het volgende:
[..]
295 verdachten per 10k is vergelijkbaar met 61k (autochtoon) of 83k (totaal)?
Het is inderdaad een paradox. Zowel goed geïntergreerden als groepen die zich verder afzetten van de samenleving snappen één ding heel goed: slachtoffer zijn verkoopt. Altijd externe factoren de schuld geven van alle ellende en dan vooral de focus leggen op incidenten en instituties die heel ver af staan van het dagelijks leven. Uiteraard ook zo abstract mogelijk zijn zodat het niet meetbaar is.quote:Op dinsdag 12 november 2024 20:10 schreef VoMy het volgende:
Toch groeit het onbehagen onder de tweede en derde generatie. Dit noemen wetenschappers de 'integratieparadox': degenen die het meest zijn 'geworteld', ervaren het vaakst discriminatie en uitsluiting.
Nee, voorkomen kan ook weer niet altijd. Verder spelen er achter de acties van agenten tijdens rellen en demonstraties allerlei factoren mee, zoals crowd control en het verminderen van escalatie of juist er op in beuken, die van invloed zijn op de acties van politieagenten, waarbij altijd de burger, de openbare orde en uiteraard de agenten zelf in acht worden genomen. Het is al niet makkelijk, maar ook met alle ervaring die men heeft kan men een hoop doen zonder altijd maar hun eigen leven op het spel te zetten. Dan nog is het vast nooit perfect, maar door de decennia heen leert men van de geschiedenis en dat speelt dan ook weer mee bij toekomstige conflicten.quote:Op dinsdag 12 november 2024 20:16 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dat gaat goed in Amsterdam. Lijkt me dat als dat hun doel is kritiek op zijn plaats is.
Jazeker, het komt zeker voor en dat houdt niet alleen op bij afkomst of 'ras', al is het zeker vervelend voor iemand die daar in negatieve zin mee te maken krijgt. Dat is kut, maar ook agenten zijn niet van steen en krijgen ondanks hun taken ook genoeg narigheid. Ik weet zeker dat zij ook klaar staan om jou te helpen als jouw leven op het spel staat. Maar ik vind zeker dat het bespreekbaar moet zijn om dit soort taferelen zo veel mogelijk in te dammen, maar soms ontkom je er niet aan als er een melding is.quote:Op dinsdag 12 november 2024 20:46 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je weet dat etnisch profieleren daar ook sterk aan bijdraagt. Of gaan we nu doen alsof dat niet bestaat.
Zoals jij een slachtoffer bent van die allochtoontjes en moslims bedoel je. Altijd de schuld van hun en hun religie toch?quote:Op dinsdag 12 november 2024 20:48 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het is inderdaad een paradox. Zowel goed geïntergreerden als groepen die zich verder afzetten van de samenleving snappen één ding heel goed: slachtoffer zijn verkoopt. Altijd externe factoren de schuld geven van alle ellende en dan vooral de focus leggen op incidenten en instituties die heel ver af staan van het dagelijks leven. Uiteraard ook zo abstract mogelijk zijn zodat het niet meetbaar is.
Introspectie mag nooit. Prima verdienmodel. Zeker omdat er in Nederland ontelbaar veel instanties en groepen zijn die daar altijd in trappen.
Voordat iemand gaat klagen, zelfde geldt voor voetbalsupporters. Altijd de schuld geven aan de politie en dergelijk.
Nee, dan blijven bestaande regelingen staan. Dat is dan de prijs die deze coalitie zou moeten betalen voor de arrogante houding tegenover de Eerste Kamer. Hopelijk bijten ze door.quote:Op dinsdag 12 november 2024 20:42 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ok, en dan? Geen belastingplan?
Dat die maatregelen er in zitten? Ja. Dat ik een plus krijg? Ook. Dat letterlijk iedereen een plus krijgt? Nee, dat kan niet en dat beloven ze dus ook niet.quote:
Ik zie het meer zo. Er zijn drie groepen. De eerste groep is vrij groot en dat zijn de verkaaste Marcro's, de tweede groep is kleiner en dat zijn mensen die moeite hebben met leven in Nederland en die ga je niet snel mee krijgen. Maar dan is er de grootste groep, die er om allerlei redenen tussenin staat en die nog bij een van die twee groepen kan aansluiten. Als je die constant als minder gaat neerzetten, is de kans veel kleiner dat zij ook verkaast raken.quote:Op dinsdag 12 november 2024 20:48 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het is inderdaad een paradox. Zowel goed geïntergreerden als groepen die zich verder afzetten van de samenleving snappen één ding heel goed: slachtoffer zijn verkoopt. Altijd externe factoren de schuld geven van alle ellende en dan vooral de focus leggen op incidenten en instituties die heel ver af staan van het dagelijks leven. Uiteraard ook zo abstract mogelijk zijn zodat het niet meetbaar is.
Introspectie mag nooit. Prima verdienmodel. Zeker omdat er in Nederland ontelbaar veel instanties en groepen zijn die daar altijd in trappen.
Voordat iemand gaat klagen, zelfde geldt voor voetbalsupporters. Altijd de schuld geven aan de politie en dergelijk.
Ik reageerde op de cijfers. Je bent sneller verdacht als je onderdeel bent van de groep die etnisch geprofileerd wordt. Die cijfers vertellen dus niet het complete verhaal. Je kan die cijfers daar ook niet op corrigeren.quote:Op dinsdag 12 november 2024 20:52 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Jazeker, het komt zeker voor en dat houdt niet alleen op bij afkomst of 'ras', al is het zeker vervelend voor iemand die daar in negatieve zin mee te maken krijgt. Dat is kut, maar ook agenten zijn niet van steen en krijgen ondanks hun taken ook genoeg narigheid. Ik weet zeker dat zij ook klaar staan om jou te helpen als jouw leven op het spel staat.
Inderdaad dan geen belastingplan, wat betekent dat alle belastingen en toeslagen zo blijven als in 2024. Geen correctie van de zorgtoeslag voor de nieuwe premie, bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 12 november 2024 20:42 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ok, en dan? Geen belastingplan?
Ik kan je uit ervaring vertellen dat 99% procent van de agenten er zeker zo instaat.quote:Op dinsdag 12 november 2024 20:56 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik reageerde op de cijfers. Je bent sneller verdacht als je onderdeel bent van de groep die etnisch geprofileerd wordt. Die cijfers vertellen dus niet het complete verhaal. Je kan die cijfers daar ook niet op corrigeren.
Als het gaat om de inhoud van je post, ik heb vooralsnog niet de indruk dat agenten niet klaar zouden staan als mijn leven op het spel zou staan.
Ehm dat gaat natuurlijke ernstige gevolgen hebben voor de begroting.quote:Op dinsdag 12 november 2024 20:57 schreef Hanca het volgende:
[..]
Inderdaad dan geen belastingplan, wat betekent dat alle belastingen en toeslagen zo blijven als in 2024. Geen correctie van de zorgtoeslag voor de nieuwe premie, bijvoorbeeld.
Ik zou het onverantwoord vinden als de coalitie het zo ver laat komen. Alleen omdat ze weigeren het belastingplan op te knippen, wat alle oppositiepartijen wel hebben gevraagd.
Ja dat is dan het probleem van de coalitie als het zo ver komtquote:Op dinsdag 12 november 2024 20:58 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ehm dat gaat natuurlijke ernstige gevolgen hebben voor de begroting.
Hoe vaak gebeurt dat, dat het belastingplan helemaal opgeknipt wordt?quote:Op dinsdag 12 november 2024 20:57 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik zou het onverantwoord vinden als de coalitie het zo ver laat komen. Alleen omdat ze weigeren het belastingplan op te knippen, wat alle oppositiepartijen wel hebben gevraagd.
Klopt. Geen idee of het goed of slecht is voor de staatsschuld trouwens. Levert het totaalpakket meer op of minder op tov als alles gelijk blijft?quote:Op dinsdag 12 november 2024 20:58 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ehm dat gaat natuurlijke ernstige gevolgen hebben voor de begroting.
Die groep wordt helemaal niet als minder neergezet in de maatschappij. Dat is precies mijn punt, zeiken over wat politici zeggen op twitter helpt helemaal niemand.quote:Op dinsdag 12 november 2024 20:56 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik zie het meer zo. Er zijn drie groepen. De eerste groep is vrij groot en dat zijn de verkaaste Marcro's, de tweede groep is kleiner en dat zijn mensen die moeite hebben met leven in Nederland en die ga je niet snel mee krijgen. Maar dan is er de grootste groep, die er om allerlei redenen tussenin staat en die nog bij een van die twee groepen kan aansluiten. Als je die constant als minder gaat neerzetten, is de kans veel kleiner dat zij ook verkaast raken.
Geloof ik zeker. Tegelijkertijd is het ingewikkeld om familieleden daarvan te overtuigen nadat ze weer voor de 10e keer zijn aangehouden omdat ze in een mooie auto rondrijden. Althans, te mooi voor hun etnische achtergrond.quote:Op dinsdag 12 november 2024 20:57 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik kan je uit ervaring vertellen dat 99% procent van de agenten er zeker zo instaat.
Dat er 1 ding, zoals een BTW verhoging, er uit geknipt wordt? Zeer regelmatig.quote:Op dinsdag 12 november 2024 20:59 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Hoe vaak gebeurt dat, dat het belastingplan helemaal opgeknipt wordt?
Andersom. De Eerste Kamer is een verlengstuk geworden van de Tweede en dat is een probleem.quote:Op dinsdag 12 november 2024 20:54 schreef Szura het volgende:
[..]
Nee, dan blijven bestaande regelingen staan. Dat is dan de prijs die deze coalitie zou moeten betalen voor de arrogante houding tegenover de Eerste Kamer. Hopelijk bijten ze door.
Kun je een voorbeeld geven?quote:Op dinsdag 12 november 2024 21:01 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat er 1 ding, zoals een BTW verhoging, er uit geknipt wordt? Zeer regelmatig.
De vorige BTW verhoging werd los behandeld.quote:
Werd die uit een belastingplan geknipt?quote:Op dinsdag 12 november 2024 21:03 schreef Hanca het volgende:
[..]
De vorige BTW verhoging werd los behandeld.
Die werd er uit gelaten en tegelijk behandeld. Dus ja. Al was die keuze vooraf al gemaakt, waarschijnlijk ook na overleg met partijen achter de schermen.quote:Op dinsdag 12 november 2024 21:03 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Werd die uit een belastingplan geknipt?
Dus niet er uit geknipt. Kun je een voorbeeld geven hiervan:quote:Op dinsdag 12 november 2024 21:04 schreef Hanca het volgende:
[..]
Die werd er uit gelaten en tegelijk behandeld. Dus ja. Al was die keuze vooraf al gemaakt, waarschijnlijk ook na overleg met partijen achter de schermen.
quote:Op dinsdag 12 november 2024 21:01 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat er 1 ding, zoals een BTW verhoging, er uit geknipt wordt? Zeer regelmatig.
Wel er uit geknipt. Alleen dan door politici die hun vak wel verstaan en dus in overleg gaan met de Kamers voordat het pakket er daadwerkelijk ligt.quote:Op dinsdag 12 november 2024 21:05 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dus niet er uit geknipt. Kun je een voorbeeld geven hiervan:
[..]
Ok, je kunt dus geen voorbeeld geven.quote:Op dinsdag 12 november 2024 21:06 schreef Hanca het volgende:
[..]
Wel er uit geknipt. Alleen dan door politici die hun vak wel verstaan en dus in overleg gaan met de Kamers voordat het pakket er daadwerkelijk ligt.
Dat men streng is voor foute agenten is iets wat meestal juist volledig mist.quote:Op dinsdag 12 november 2024 20:49 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Nee, voorkomen kan ook weer niet altijd. Verder spelen er achter de acties van agenten tijdens rellen en demonstraties allerlei factoren mee, zoals crowd control en het verminderen van escalatie of juist er op in beuken, die van invloed zijn op de acties van politieagenten, waarbij altijd de burger, de openbare orde en uiteraard de agenten zelf in acht worden genomen. Het is al niet makkelijk, maar ook met alle ervaring die men heeft kan men een hoop doen zonder altijd maar hun eigen leven op het spel te zetten. Dan nog is het vast nooit perfect, maar door de decennia heen leert men van de geschiedenis en dat speelt dan ook weer mee bij toekomstige conflicten.
Politie kan niet alles voorkomen, alles beveiligen en alle boeven in een keer jarenlang achter tralies zetten. Doordat vele factoren meespelen kan het wel eens zijn dat er snel complotten worden gecreëerd, en dat al opgeteld bij die mafkezen die elke verjaardag hun strafbare feiten of overtredingen zooi verdraaien dat oom Agent daar altijd de schuldige van is. Door situaties te schetsen dat politie niet de juiste intenties heeft, zorg je indirect voor onveiligere situaties voor agenten. Daarom is men vaak ook zo streng als agenten in hun vrije tijd de fout in gaan, want ook die figuren zorgen voor onveiligere situaties voor hun collega's.
Tuurlijk, het kan altijd beter, maar als je het vergelijkt met andere landen hebben we amper corruptie en uiteraard zul je bij elke organisatie individuen hebben die dermate grote fouten maken dat de rest er op aangekeken wordt. Terecht of niet, ik ben daar altijd wel fel op, juist omdat het idee dat de politie tegen je is voor vervelende situaties kan zorgen ten nadelen van jou veiligheid, die van de politie of die van omstanders.
Oh man, daar kan ik boeken over volschrijven, je geeft eigenlijk een beetje de mens als individu aan. Hoe groot onze muilen ook soms zijn, we vergeten wel eens de invloed daarvan en de impact op elkaar. Het ding is dat mensen het fijn zouden vinden als we elkaar daarin het woord geven en proberen elkaars kant te zien, of je nu gefrustreerd bent als burger of politieagent. Elke niet kunnen of niet willen begrijpen heeft nog nooit tot verbetering geleid.quote:Op dinsdag 12 november 2024 21:00 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Geloof ik zeker. Tegelijkertijd is het ingewikkeld om familieleden daarvan te overtuigen nadat ze weer voor de 10e keer zijn aangehouden omdat ze in een mooie auto rondrijden. Althans, te mooi voor hun etnische achtergrond.
Ook dit zijn enorme aannames en ik kan je uit ervaring vertellen dat je hier vanuit een negatieve mindset toch al niet juist bent geïnformeerd. Je moet er ook wel een beetje voor open staan, maar wat je hier beweert is uitermate onjuist. Als je op de een of andere manier betrokken bent geweest met het werk van agenten en de achterliggende opleidingen en instructies, maar ook acties binnenin de politie zelf tegen onbetrouwbare medewerkers, dan had je nooit zulke dingen gezegd. Nogmaals, het kan altijd beter, maar wat jij nu doet is niets anders dan goedkoop scoren.quote:Op dinsdag 12 november 2024 21:11 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dat men streng is voor foute agenten is iets wat meestal juist volledig mist.
Door te doen alsof de politie altijd de juiste intenties heeft zorg je er ook voor dat ze hun boekje te vaak te buiten kunnen gaan, de agent heeft immers altijd gelijk.
Verder heb je zeker gelijk dat niet altijd alles te voorkomen is, gelukkig maar anders heb je te maken met een nogal totalitaire maatschappij.
Je wordt geen verdachte door etnisch profileren. Tenzij etnisch profileren werkt natuurlijk.quote:Op dinsdag 12 november 2024 20:46 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je weet dat etnisch profieleren daar ook sterk aan bijdraagt. Of gaan we nu doen alsof dat niet bestaat.
Als je onevenredig veel in een bepaalde groep gaat zoeken, dan ga je daar ook meer vinden. Dat vertekent je statistiek over de totale populatie.quote:Op dinsdag 12 november 2024 21:28 schreef nostra het volgende:
[..]
Je wordt geen verdachte door etnisch profileren. Tenzij etnisch profileren werkt natuurlijk.
Het zal wel, je onderbouwt zelf ook alleen maar met je eigen referentiekader.quote:Op dinsdag 12 november 2024 21:16 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ook dit zijn enorme aannames en ik kan je uit ervaring vertellen dat je hier vanuit een negatieve mindset toch al niet juist bent geïnformeerd. Je moet er ook wel een beetje voor open staan, maar wat je hier beweert is uitermate onjuist. Als je op de een of andere manier betrokken bent geweest met het werk van agenten en de achterliggende opleidingen en instructies, maar ook acties binnenin de politie zelf tegen onbetrouwbare medewerkers, dan had je nooit zulke dingen gezegd. Nogmaals, het kan altijd beter, maar wat jij nu doet is niets anders dan goedkoop scoren.
Zo werkt dat niet. Verdacht is niet schuldig. Als je vermoed dat de persoon schuldig is, dan is de persoon verdacht. Bij etnisch profileren ben je aan het focussen op potentiële verdachten binnen een bepaalde etnische groep. Als ik alleen blanke witte mannen van boven de 50 ga onderzoeken op fraude, dan is de kans zeer groot dat ik ze zal vinden. Aangezien mijn focus daarop gericht is, zie ik ze niet of per definitie minder bij de anderen.quote:Op dinsdag 12 november 2024 21:28 schreef nostra het volgende:
[..]
Je wordt geen verdachte door etnisch profileren. Tenzij etnisch profileren werkt natuurlijk.
Volgens de wet ben je dan ook gewoon strafbaar. Ik snap dat het beter gewoon gelegaliseerd kan worden, maar meneer agent doet hier gewoon zijn werk en jij gaat het risico aan.quote:Op dinsdag 12 november 2024 21:35 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Het zal wel, je onderbouwt zelf ook alleen maar met je eigen referentiekader.
Zoals ik al zeg ik sta zeker open voor goede politieagenten, misschien wel dat de overgrote meerderheid dat is. Maar als we het hebben over de politie, tja daar vind ik genoeg op aan te merken en dat doe ik dan ook. Meteen beginnen dat het een onveilige sfeer creeert voor agenten is nogal overdreven. Daarbij ga je volledig eraan voorbij dat agenten ook een onveilige sfeer kunnen creeeren voor de bevolking.
Bijvoorbeeld als je naar een festival gaat en de politie bemoeit zich ermee. Je wil toch gewoon drugs kunnen gebruiken zonder dat daar een eventueel strafblad tegenover staat. Ga boeven vangen denk je bij zoiets.
Het heetste hangijzer denk ik? Is dat met die kerkenaftrek bij goede doelen onderdeel van het plan? Kunnen ze dat schrappen, ergens anders een klein plusje, heb je weer wat goodwill. Zoals anderen al zeiden is het toch vaak veel pluskes en minnetjes om iedereens koopkrachtplaatje te redden en weinig groots en fundamenteels.quote:Op dinsdag 12 november 2024 20:25 schreef Szura het volgende:
[..]
Dat is één onderdeel van het pakket belastingplan inderdaad
Goed stuk van NOS en jouw aanvulling is ook sterk. Jammer dat de politici als Wilders, Yesilgoz en Van der Plas blijven roepen van: "We mOeTeN hEt bEnOeMeN" en vervolgens niet verder komen dan "Zet ze het land uit"quote:Op dinsdag 12 november 2024 20:10 schreef VoMy het volgende:
De 'integratieparadox': hoe langer in Nederland, hoe meer onbehagen
...
Ja, zegt hij, veel jongeren met een migratieachtergrond hebben niet het gevoel dat ze een volwaardig onderdeel van de maatschappij zijn. "Dat komt doordat ze vaak niet als burger worden gezien, maar slechts als deel van een problematische groep, een etnische of een religieuze."
Ook op sociaaleconomisch vlak doen de migrantenkinderen en -en kleinkinderen het beter dan hun ouders. Dagevos: "Als je kijkt naar bijvoorbeeld de arbeidsparticipatie en het opleidingsniveau, dan gaat het echt de goede kant op."
Toch groeit het onbehagen onder de tweede en derde generatie. Dit noemen wetenschappers de 'integratieparadox': degenen die het meest zijn 'geworteld', ervaren het vaakst discriminatie en uitsluiting.
Discriminatie en uitsluiting
Mensen die meer zijn geïntegreerd en participeren, worden juist meer blootgesteld aan uitsluiting, bijvoorbeeld op de arbeidsmarkt of in het onderwijs, schrijft het SCP in het twee jaar geleden gepubliceerde onderzoek 'Gevestigd, maar niet thuis'.
Dit is natuurlijk niet heel vreemd. Juist als je langer in een land woont, blijkt dat leuk mee proberen te doen helemaal niet voldoende is om je 'in te vechten' zoals Mark Rutte - de NAVO hebbe zijn ziel want hij heeft er in ieder geval geen - dat zo eloquent (ahum) verwoordde.
Als dan vervolgens de omgeving nog eens extra verguurd en verrechtst, waarbij openlijk racistische demonstraties en aanslagen tegenover buitenlanders (bijvoorbeeld rond AZC's) steeds vaker voorkomen en nooit tot serieuze politieke verontwaardiging leiden, dan wordt dat nog eens extra gesterkt.
Als je vervolgens, doordat je meedraait in de maatschappij en de taal spreekt en dus ook de mensen spreekt, je erachter komt dat bij elk wissewasje met een andere migrant een hele meute racisten op de tv en in de krant uitgebreid de ruimte krijgt om jou en je familie aan te vallen omdat je 'net zo bent', terwijl dus bij elk oer-Hollands staaltje debiliteit er over de hele breedte wordt verzucht dat we vooral moeten luisteren naar die wanhopige bezorgde burger, dan merk je nog meer dat je in Nederland niet erbij hoort. En die laatste hoort er bij, sterker nog, de bezorgde burger is de enige die erbij hoort. Dick Schoof is absoluut geen premier van alle Nederlanders, Dick Schoof is de premier voor een groep zichzelf feliciterende racisten die toevallig in Nederland wonen en menen dat zij de enige zijn die hier mogen wonen.
Je ziet het hier op dit forum ook. Dozijnen aan gebruikers plaatsen myriades aan berichten waarmee hele archieven kunnen worden gevuld, het hele scala aan anti-migratie, anti-moslimretoriek, en onverholen buitenlanderhaat. Continu wordt er benadrukt hoe belangrijk het is dat er in Nederland gezegd moet kunnen worden dat buitenlanders kut zijn, de verkeerde cultuur hebben, de verkeerde normen hebben, zich misdragen, niet geïntegreerd zijn, in het verkeerde geloven, achterlijk zijn, en wordt dat vervolgens ook gezegd.
Kinderen van migranten hebben het volste recht (en groot gelijk) om zich hier onwelkom en onvertegenwoordigd te voelen, als niet serieus genomen onderdeel van de maatschappij. Dat worden ze namelijk ook niet. Je kunt in Nederland door de straten marcheren terwijl je Dood aan de Arabieren roept en als gevolg daarvan zullen de grootste fracties op Twitter verklaren dat die vervloekte Arabieren maar eens naar Auschwitz moeten gaan voor historisch besef.
Dat is namelijk het enige moment waarop 'buitenlanders' opeens wel onderdeel zijn van onze geschiedenis en onze cultuur, als we even willen doen alsof WIJ Nederlanders historische lessen hebben getrokken uit de niet te tellen hoeveelheid misdaden die in Nederland, toen het van nog van de Nederlanders was, hebben plaatsgevonden. Dan waren we opeens allemaal verantwoordelijk en zou het gek zijn om te suggereren dat het toch echt die Nederlandse volksaard was die de jodenvervolging of de politionele acties tot zo'n succes hebben gemaakt.
In absolute aantallen wel, in relatieve aantallen per populatiegroep niet, gegeven dat dat aantal verdachten evenredig verdeeld zou zijn.quote:Op dinsdag 12 november 2024 21:35 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als je onevenredig veel in een bepaalde groep gaat zoeken, dan ga je daar ook meer vinden. Dat vertekent je statistiek over de totale populatie.
Je bent geen verdachte als je wordt staande gehouden (waar het gros van etnisch profileren op neerkomt), wordt onderworpen aan een boekenonderzoek of eender welke controle. Je bent wél verdacht van een strafbaar feit als de politie vervolgens tot aanhouding overgaat.quote:Op dinsdag 12 november 2024 21:35 schreef Mutant01 het volgende:
Zo werkt dat niet. Verdacht is niet schuldig. Als je vermoed dat de persoon schuldig is, dan is de persoon verdacht.
Dat argument hoor je dan vaker maar dat gaat hier niet op. Want de Eerste Kamer heeft ook zorgen op het terrein van zorgvuldigheid en consistentie:quote:Op dinsdag 12 november 2024 21:01 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Andersom. De Eerste Kamer is een verlengstuk geworden van de Tweede en dat is een probleem.
Het is een beetje hetzelfde als het verschil tussen gevangenissen in noord-Europa en de VS, waarbij sommige mensen beginnen te schuimen als gevangenen goed behandeld worden. Ze moeten nu eenmaal tijdens hun straf nog meer bestraft worden ten eerste vanwege het voldane gevoel van degene die graag wil dat ze zo hard gestraft worden, ook als ze op geen enkele manier er zelfs slachtoffer van waren. Ten tweede omdat sommigen denken dat harde straffen preventief werkt, terwijl bijvoorbeeld Noorwegen goed laat zien dat mensen juist weer goed onderdeel van de maatschappij kunnen zijn als ze als mens worden behandeld. Wat ook weer minder stress oplevert voor bewakers, die op andere zaken kunnen focussen dan de hele dag van het slechtste uit te gaan.quote:Op dinsdag 12 november 2024 21:46 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Goed stuk van NOS en jouw aanvulling is ook sterk. Jammer dat de politici als Wilders, Yesilgoz en Van der Plas blijven roepen van: "We mOeTeN hEt bEnOeMeN" en vervolgens niet verder komen dan "Zet ze het land uit"
Je zal relatief meer verdachten vinden in een bepaalde groep ten opzichte van andere groepen als je die specifieke groep profileert. Krijg nu zwaar de indruk dat je aan het trollen bent.quote:Op dinsdag 12 november 2024 21:50 schreef nostra het volgende:
[..]
Je bent geen verdachte als je wordt staande gehouden (waar het gros van etnisch profileren op neerkomt), wordt onderworpen aan een boekenonderzoek of eender welke controle. Je bent wél verdacht van een strafbaar feit als de politie vervolgens tot aanhouding overgaat.
De bezuiniging op de giftenaftrek is al geschrapt voor prinsjesdag en zit dus niet in het belastingplan. Behalve dan de bezuiniging op de giftenaftrek voor bedrijven, maar daar is veel minder onvrede over.quote:Op dinsdag 12 november 2024 21:42 schreef VoMy het volgende:
[..]
Het heetste hangijzer denk ik? Is dat met die kerkenaftrek bij goede doelen onderdeel van het plan? Kunnen ze dat schrappen, ergens anders een klein plusje, heb je weer wat goodwill. Zoals anderen al zeiden is het toch vaak veel pluskes en minnetjes om iedereens koopkrachtplaatje te redden en weinig groots en fundamenteels.
Denk je dat het radicaal gaat worden afgewezen?
Als 10% van de totale populatie verdacht is, en ook 10% van populatiegroep A en 10% van popultiegroep B, dan vind je bij normaal etnisch profileren niet ineens 20% van populatiegroep A verdacht en 5% van populatiegroep B, of je etnisch profileren moet zodanig zijn dat je geen representatieve steekproef uit groep B meer neemt. Als je vaker op rood inzet dan op zwart, dan zal je, bij een oneindige repetitie, meer euro's winnen met je inzetten op rood, maar per saldo op beide 3% verliezen.quote:Op dinsdag 12 november 2024 21:58 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je zal meer verdachten vinden in een bepaalde groep ten opzichte van andere groepen als je die specifieke groep profileert. Krijg nu zwaar de indruk dat je aan het trollen bent.
Maar als je (bijna) alleen mensen aan houdt van een bepaalde groep, zal die groep dus wel oververtegenwoordigd zijn in de statistiek van de criminaliteit, omdat je de criminelen van de andere groepen dan dus allemaal laat lopen.quote:Op dinsdag 12 november 2024 22:07 schreef nostra het volgende:
[..]
Als 10% van de totale populatie verdacht is, en ook 10% van populatiegroep A en 10% van popultiegroep B, dan vind je bij normaal etnisch profileren niet ineens 20% van populatiegroep A verdacht en 5% van populatiegroep B, of je etnisch profileren moet zodanig zijn dat je geen representatieve steekproef uit groep B meer neemt. Als je vaker op rood inzet dan op zwart, dan zal je, bij een oneindige repetitie, meer euro's winnen met je inzetten op rood, maar per saldo op beide 3% verliezen.
Het ging om de verhouding verdacht/populatie. Niet om het aantal criminelen. Tenzij je dus zodanig etnisch profileert dat je (grenzend aan) alleen maar op etniciteit selecteert, heeft dat op die verhouding geen invloed. In je eigen voorbeeld is 95/950 nog steeds 10% en 10/50 20%. Variantie daargelaten, wat gezien de massa ook wel opportuun is.quote:Op dinsdag 12 november 2024 22:08 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar als je (bijna) alleen mensen aan houdt van een bepaalde groep, zal die groep dus wel oververtegenwoordigd zijn in de statistiek van de criminaliteit, omdat je de criminelen van de andere groepen dan dus allemaal laat lopen.
Het kenmerk van etnisch profileren is juist de focus op een specifieke groep. Er is dus geen sprake van een representatieve steekproef. Als ik besluit om vooral blauwe auto's beter te gaan controleren op mankementen dan is de kans uitermate groot dat ik ze zal vinden. Relatief gezien vaker dan bij rode of witte auto's, omdat mijn onderzoeksfocus daar niet op is ingesteld.quote:Op dinsdag 12 november 2024 22:07 schreef nostra het volgende:
[..]
Als 10% van de totale populatie verdacht is, en ook 10% van populatiegroep A en 10% van popultiegroep B, dan vind je bij normaal etnisch profileren niet ineens 20% van populatiegroep A verdacht en 5% van populatiegroep B, of je etnisch profileren moet zodanig zijn dat je geen representatieve steekproef uit groep B meer neemt. Als je vaker op rood inzet dan op zwart, dan zal je, bij een oneindige repetitie, meer euro's winnen met je inzetten op rood, maar per saldo op beide 3% verliezen.
Je wordt wel enorm recalcitrant van etnisch profileren.quote:Op dinsdag 12 november 2024 21:28 schreef nostra het volgende:
[..]
Tja, dat kan ik me voorstellen. Ik word er ook altijd uitgepakt bij de douane als ik samen reis en zelden als ik dat alleen doe. Het is wat het is.quote:Op dinsdag 12 november 2024 22:27 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Je wordt wel enorm recalcitrant van etnisch profileren.
Scheelt voor je dat het alleen bij de douane zo is en niet als je op straat loopt.quote:Op dinsdag 12 november 2024 22:30 schreef nostra het volgende:
[..]
Tja, dat kan ik me voorstellen. Ik word er ook altijd uitgepakt bij de douane als ik samen reis en zelden als ik dat alleen doe. Het is wat het is.
Ligt aan de setting. Als ik een Pakistaans festival als nagenoeg enige blanke bezoek, is het hetzelfde verhaal. De Staat zal ik minder snel last van hebben ja.quote:Op dinsdag 12 november 2024 22:34 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Scheelt voor je dat het alleen bij de douane zo is en niet als je op straat loopt.
Ik lees zelfs in het problematische zelfscan topic dat mensen al moeite hebben bij een steekproef bij de zelfscankassa, maar bij etnisch profileren moeten we vooral niet zeuren, vaak dezelfde mensen ook nog eens. Hoe dan ook, dat wil niet zeggen dat alles etnisch profileren is en je al snel dat gevoel bij jezelf kan aanwakkeren. Het is maar net hoe je denkt over degene die je controleert.quote:Op dinsdag 12 november 2024 22:30 schreef nostra het volgende:
[..]
Tja, dat kan ik me voorstellen. Ik word er ook altijd uitgepakt bij de douane als ik samen reis en zelden als ik dat alleen doe. Het is wat het is.
We hebben het hier niet over bezoekers.quote:Op dinsdag 12 november 2024 22:38 schreef nostra het volgende:
[..]
Ligt aan de setting. Als ik een Pakistaans festival als nagenoeg enige blanke bezoek, is het hetzelfde verhaal. De Staat zal ik minder snel last van hebben ja.
Overigens is dat natuurlijk ook een motie over een bullshit-plan dat nauwelijks te betalen valt. Het is op zich een prachtige stok om Wilders mee neer te knuppelen maar de GL/PvdA moet hier wel een beetje mee oppassen.quote:Op dinsdag 12 november 2024 23:03 schreef Vis1980 het volgende:
Opdat we nooit vergeten:
[ afbeelding ]
Het gaat mij meer om de manier waarop Wilders hiermee goedkoop wilde gaan scoren en dat het nog werkt ook. Die mevrouw geeft er uiteraard links de schuld van dat het niet meteen is afgeschaft. Wilders wordt door het stemvee nooit ergens op afgerekend en dat is in mijn ogen een gevaarlijke ontwikkeling, want uiteindelijk stemt men steeds op mindere leefomstandigheden, maar als het ze dan raakt blijken ze niet het vermogen te bezitten om te beseffen dat het toch echt van die partijen komt waarop ze stemmen.quote:Op dinsdag 12 november 2024 23:11 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Overigens is dat natuurlijk ook een motie over een bullshit-plan dat nauwelijks te betalen valt. Het is op zich een prachtige stok om Wilders mee neer te knuppelen maar de GL/PvdA moet hier wel een beetje mee oppassen.
Wat heeft GL-PvdA hiermee te maken? Het is een motie van SP zo te zien. En wat een omkering dit zeg: de oppositie moet oppassen met het wijzen op de loze woorden en hypocrisie van de PVV?quote:Op dinsdag 12 november 2024 23:11 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Overigens is dat natuurlijk ook een motie over een bullshit-plan dat nauwelijks te betalen valt. Het is op zich een prachtige stok om Wilders mee neer te knuppelen maar de GL/PvdA moet hier wel een beetje mee oppassen.
Het kwartje moet alleen nog even vallen. Als PVV-stemmers het in de portemonnaie gaan voelen en blijkt dat Geert Wilders niet kan leveren is het wel afgelopen denk ik. Een groot deel is ook geen vast electoraat en stappen dan over naar een nieuwe praatjesmaker.quote:Op dinsdag 12 november 2024 23:19 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Het gaat mij meer om de manier waarop Wilders hiermee goedkoop wilde gaan scoren en dat het nog werkt ook. Die mevrouw geeft er uiteraard links de schuld van dat het niet meteen is afgeschaft. Wilders wordt door het stemvee nooit ergens op afgerekend en dat is in mijn ogen een gevaarlijke ontwikkeling, want uiteindelijk stemt men steeds op mindere leefomstandigheden, maar als het ze dan raakt blijken ze niet het vermogen te bezitten om te beseffen dat het toch echt van die partijen komt waarop ze stemmen.
'Het onderwijs gaat achteruit, laat ik stemmen op een partij die dat nóg slechter wil maken'.
En @VoMyquote:Op dinsdag 12 november 2024 22:06 schreef Hanca het volgende:
[..]
De bezuiniging op de giftenaftrek is al geschrapt voor prinsjesdag en zit dus niet in het belastingplan. Behalve dan de bezuiniging op de giftenaftrek voor bedrijven, maar daar is veel minder onvrede over.
En dit gaat echt niet altijd om kleine plusjes en minnetjes, 170.000 mensen die nu geen huurtoeslag krijgen, krijgen dat in 2025 bijvoorbeeld wel.
Dus het wordt tijd dat deze arrogante coalitie de rekensom gaat maken en anders rijden ze maar lekker het ravijn in.quote:Hoewel er goede voorstellen in staan, worden er ook veel voorstellen gedaan waar de SGP kritisch of zelfs ronduit negatief over is. Neem de versobering van de giftenaftrek en het verhogen van de btw op bijvoorbeeld kranten. Maar het meest steekt ons nog wel dat er te weinig gedaan wordt aan de kloof tussen een- en tweeverdieners. Wij pleiten al jarenlang voor een gezinsvriendelijk fiscaal beleid. Zeker, het kabinet zet een eerste stapje; dat geef ik het kabinet mee. Maar ik zeg daar gelijk bij: er is veel meer nodig.
Vanaf 2028 wordt de overdraagbare algemene heffingskorting weer ingevoerd. Maar deze is tijdelijk en loopt af. Het probleem is ook dat ze niet gericht is op de werkende eenverdiener. Vandaar dat we een amendement hebben ingediend om ook werkende eenverdieners te laten profiteren van de herintroductie van de overdraagbare heffingskorting. Dat heb ik ingediend met de heer Grinwis van de ChristenUnie en mevrouw Inge van Dijk van het CDA. We hebben dit amendement niet voor niets ingediend. Ik zei het al: er zit veel zuur in het Belastingplan, terwijl het zoet tegenvalt. Laat ik helder zijn. Mocht dit amendement het niet halen, mocht het niet aangenomen worden, dan overweegt de SGP serieus om tegen het Belastingplan te stemmen.
Laat ik hier gelijk de boodschap herhalen die mevrouw Van Dijk en de heer Grinwis al afgaven. We hebben met elkaar een pakketje. Dat bestaat uit dit amendement, het amendement over giftenaftrek, dat we ook met elkaar indienen, en de motie over de btw, die mevrouw Van Dijk met ons en nog een aantal anderen heeft ingediend. Wordt het alle drie, dan heeft u ons alle drie. Als één voorstel het niet wordt, dan heeft u ons alle drie niet.
Natuurlijk wel. Als groep A uit 2000 mensen bestaat en groep B uit 10.000, kom je bij groep A op 5% crimineel uit en bij groep B op 0,1% crimineel. Terwijl in werkelijkheid groep B crimineler is dan groep A.quote:Op dinsdag 12 november 2024 22:14 schreef nostra het volgende:
[..]
Het ging om de verhouding verdacht/populatie. Niet om het aantal criminelen. Tenzij je dus zodanig etnisch profileert dat je (grenzend aan) alleen maar op etniciteit selecteert, heeft dat op die verhouding geen invloed. In je eigen voorbeeld is 95/950 nog steeds 10% en 10/50 20%. Variantie daargelaten, wat gezien de massa ook wel opportuun is.
Ken al meerdere mixed stellen die kinderen hebben gekregen en bewust de achternaam van de moeder geven, en dan een Arabische of Turkse voornaam. Om de kans op uitsluiting en discriminatie te verminderen.quote:Op dinsdag 12 november 2024 21:46 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Goed stuk van NOS en jouw aanvulling is ook sterk. Jammer dat de politici als Wilders, Yesilgoz en Van der Plas blijven roepen van: "We mOeTeN hEt bEnOeMeN" en vervolgens niet verder komen dan "Zet ze het land uit"
Dat ze nu ze eisen kunnen stellen dat laatste stukje giftenaftrek meenemen is logisch. En ook dat van de eenoudergezinnen, al 20+ jaar een speerpunt van Omtzigt omdat er echt een belachelijk verschil in belastingdruk tussen één- en tweeverdieners zit, vind ik een heel logische.quote:Op woensdag 13 november 2024 08:26 schreef Szura het volgende:
[..]
En @:vomy
De drie christelijke partijen hebben gisteren laten weten wat ze willen:
- Uitstel btw-verhoging tot in elk geval de Voorjaarsnota om te zoeken naar alternatieven
- Giftenaftrek-bezuiniging geheel van tafel
- Eenoudergezinnen moeten er meer op vooruit gaan
Stoffer:
[..]
Dus het wordt tijd dat deze arrogante coalitie de rekensom gaat maken en anders rijden ze maar lekker het ravijn in.
BBB/VVD/PVV=30 zetelsquote:Op woensdag 13 november 2024 08:48 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat ze nu ze eisen kunnen stellen dat laatste stukje giftenaftrek meenemen is logisch. En ook dat van de eenoudergezinnen, al 20+ jaar een speerpunt van Omtzigt omdat er echt een belachelijk verschil in belastingdruk tussen één- en tweeverdieners zit, vind ik een heel logische.
De vraag is alleen: met alleen uitstel van de BTW, hebben ze dan nog geen meerderheid? Is D66 dan nog van plan tegen het belastingplan te stemmen?
Het debat over het belastingplan is helaas naar 's avonds verschoven vandaag door het Amsterdamdebat, het belastingplan is eigenlijk veel spannender.
Dat weet ik, maar CDA, CU en SGP eisen dus nog 2 extra dingen naast het uitstellen van de BTW verhoging: de giftenaftrek voor bedrijven laten staan en iets doen voor de eenverdieners.quote:Op woensdag 13 november 2024 08:51 schreef Szura het volgende:
[..]
BBB/VVD/PVV=30 zetels
CDA/CU/SGP=11 zetels
Dus dat is ruim voldoende in de senaat
Ah zo, dat is me niet duidelijk geworden uit het debat of D66 daar genoegen mee neemtquote:Op woensdag 13 november 2024 08:58 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat weet ik, maar CDA, CU en SGP eisen dus nog 2 extra dingen naast het uitstellen van de BTW verhoging: de giftenaftrek voor bedrijven laten staan en iets doen voor de eenverdieners.
Als D66 geen extra eisen heeft naast de uitstel van de BTW verhoging, ben je er ook al omdat JA21 waarschijnlijk ook wel steunt en dan zit je al aan de benodigde 8 zetels.
Dan moeten ze het wel willen opknippen. Daar lijkt het nog niet op. Vijlbrief is natuurlijk nogal kritisch op dit belastingsplan.quote:Op woensdag 13 november 2024 08:58 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat weet ik, maar CDA, CU en SGP eisen dus nog 2 extra dingen naast het uitstellen van de BTW verhoging: de giftenaftrek voor bedrijven laten staan en iets doen voor de eenverdieners.
Als D66 geen extra eisen heeft naast de uitstel van de BTW verhoging, ben je er ook al omdat JA21 waarschijnlijk ook wel steunt en dan zit je al aan de benodigde 8 zetels.
D66 heeft wekenlang aan die kar getrokken en tig voorstellen gedaan binnenskamers, maar alles is afgewezen door de coalitie. Dus niks optimistisch boekhouden, het is onwil van de coalitie.quote:Op woensdag 13 november 2024 09:03 schreef VoMy het volgende:
Maar je moet het geld van de BTW-verhoging dan toch ook ergens anders vandaan halen? Heeft D66 een dekking op het oog waar de coalitie het ook mee eens is? Of is het gewoon een kwestie van optimistisch boekhouden van alle partijen?
Als de coalitie niks doet hebben ze simpelweg geen belastingplan. Zelfs het paadje via JA21, FvD, 50plus en OPNL levert niet genoeg zetels op. Ze moeten dus of de christelijke partijen, of D66/Volt of zelfs links (PvdA-GL, SP, PvdD) binnenhalen.quote:Op woensdag 13 november 2024 09:00 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dan moeten ze het wel willen opknippen. Daar lijkt het nog niet op. Vijlbrief is natuurlijk nogal kritisch op dit belastingsplan.
Ze hebben 10 dekkingsvoorstellen gedaan, die zijn afgewezen.quote:Op woensdag 13 november 2024 09:03 schreef VoMy het volgende:
Maar je moet het geld van de BTW-verhoging dan toch ook ergens anders vandaan halen? Heeft D66 een dekking op het oog waar de coalitie het ook mee eens is? Of is het gewoon een kwestie van optimistisch boekhouden van alle partijen?
Het is maar weer de wereld op zijn kop. De oppositie zou eerlijk gezegd gewoon hun eigen plannen moeten gaan indienen en zeggen ga dat maar uitvoeren. In elk geval alles wat van het kabinet komt afkeuren ongeacht wat het is, verzinnen ze maar een kutsmoes telkens.quote:Op woensdag 13 november 2024 09:08 schreef Szura het volgende:
Bottom line blijft: de coalitie heeft geen meerderheid in de senaat en als ze rigoureus alle constructieve alternatieven blijven afwijzen, dan lopen ze maar tegen de muur. Het moet van die kant komen als ze hun belastingplan erdoor willen krijgen, de kansen daarvoor zijn al niet meer op twee handen te tellen.
We zitten in tijden dat het antwoord op problemen en uitdagingen de sloophamer van incompetentie, onmacht en woede is om elders meer problemen en uitdagingen te creeeren. Eigenlijk ook om deze problemen gewoon vooruit te schuiven naar volgende generaties om zoveel mogelijk door te kunnen blijven plukken.quote:Op woensdag 13 november 2024 09:04 schreef Szura het volgende:
[..]
D66 heeft wekenlang aan die kar getrokken en tig voorstellen gedaan binnenskamers, maar alles is afgewezen door de coalitie. Dus niks optimistisch boekhouden, het is onwil van de coalitie.
Heeft onze John de Mol die vraag er zelf in lopen kloppen? Domme vragen bestaan niet, maar vind dit wel een hele suggestieve domme vraag van een "nieuws" (?) programma. Voelt als het alvast willen oprekken tot nieuwe proefballonnetjes voor mogelijkheden die er nog niet zijn.quote:Op woensdag 13 november 2024 10:13 schreef Bluesdude het volgende:
[ x ]
Laatste vraag in deze peiling van hart van nederland
[ afbeelding ]
Wat te denken van deze vraag ?
Is het oproepen tot etnische haat?
Is het peilen van etnische haat ?
We zien alvast wie de lijnen van "het nieuws maken" gaan bepalen als de NOS ooit eens 'ten val' zou worden gebracht.quote:Op woensdag 13 november 2024 10:47 schreef Falco het volgende:
Wtf... bedoelt HvNL hiermee ook de Israëliërs?
En de Hongaren, ook als ze met Wilders zijn getrouwd?quote:Op woensdag 13 november 2024 10:47 schreef Falco het volgende:
Wtf... bedoelt HvNL hiermee ook de Israëliërs?
Als mensen hier positief op antwoorden, dan het zijn toch racisten die voor deportaties zijn. Krijgen we dan ook een spoeddebat daarover of niet? Gaat Dick Schoof aan de hand van de resultaten van het HvNL-panel praten met groepen uit de maatschappij die zich bedreigd voelen door de uitkomsten?quote:Op woensdag 13 november 2024 10:13 schreef Bluesdude het volgende:
[ x ]
Laatste vraag in deze peiling van hart van nederland
[ afbeelding ]
Wat te denken van deze vraag ?
Is het oproepen tot etnische haat?
Is het peilen van etnische haat ?
lol, en Wilders zelf?quote:Op woensdag 13 november 2024 10:52 schreef Hanca het volgende:
[..]
En de Hongaren, ook als ze met Wilders zijn getrouwd?
Nee, waar ik bij Dick eerst de voordeel van de twijfel gaf in dat hij wel wat meer NSC-signatuur "zou kunnen zijn" is Dick met bij Geert achterop alvast wat meer naar radicaal rechts bedienen geschoven.quote:Op woensdag 13 november 2024 10:54 schreef VoMy het volgende:
[..]
Als mensen hier positief op antwoorden, dan het zijn toch racisten die voor deportaties zijn. Krijgen we dan ook een spoeddebat daarover of niet? Gaat Dick Schoof aan de hand van de resultaten van het HvNL-panel praten met groepen uit de maatschappij die zich bedreigd voelen door de uitkomsten?
Nee dan zal Dick zeggen dat we de uitkomsten heel serieus moeten nemen dat omdat hij er voor alle Nederlanders is dus dat hij juist de Nederlanders die alle migranten eruit willen heel serieus moet nemen. Mensen met een migratieachtergrond zijn in zijn visie immers geen Nederlanders.quote:Op woensdag 13 november 2024 10:54 schreef VoMy het volgende:
[..]
Als mensen hier positief op antwoorden, dan het zijn toch racisten die voor deportaties zijn. Krijgen we dan ook een spoeddebat daarover of niet? Gaat Dick Schoof aan de hand van de resultaten van het HvNL-panel praten met groepen uit de maatschappij die zich bedreigd voelen door de uitkomsten?
Willem-Alexander is natuurlijk ook voor minstens 75% Duits. En zijn familie komt oorspronkelijk dan weer uit Orange, Frankrijk. Er blijft met deze definitie heel weinig over in Nederland.quote:Op woensdag 13 november 2024 11:09 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nee dan zal Dick zeggen dat we de uitkomsten heel serieus moeten nemen dat omdat hij er voor alle Nederlanders is dus dat hij juist de Nederlanders die alle migranten eruit willen heel serieus moet nemen. Mensen met een migratieachtergrond zijn in zijn visie immers geen Nederlanders.
Je vraagt je wel af Wimlex dan nog idiote boodschappen van het kabinet voor wil lezen nadat zijn vrouw en kinderen zijn gedeporteerd. Positief is wel dat Yesilgos dan ander werk moet gaan zoeken in Turkije. Benieuwd hoe hard de economie vastloopt.
Kamerleden hebben niet echt vaste plekken, zolang ze binnen hun fractiegebied blijven. Hij zal nu de belangrijkste adviseur van Van Schoonhoven zijn in dit debat. Komt bij de AIVD vandaan, dus heeft wel specifieke kennis voor dit onderwerp.quote:Op woensdag 13 november 2024 11:13 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Six Dijkstra zit naast van Schoonhoven. Is hij nu de nummer twee bij NSC in de fractie?
Kan hoor, weet ook niet zo hoe zet nsc hiërarchie werkt. Ze hebben ook niet mensen met meer ervaring om er naast te zetten.quote:Op woensdag 13 november 2024 11:14 schreef Hanca het volgende:
[..]
Kamerleden hebben niet echt vaste plekken, zolang ze binnen hun fractiegebied blijven. Hij zal nu de belangrijkste adviseur van Van Schoonhoven zijn in dit debat.
Ik denk eigenlijk dat de oppositie juist gewoon bij alles moet staan juichen. Meer van jaaa Geert geweldig, ga maar uitvoeren.quote:Op woensdag 13 november 2024 11:30 schreef Origami94 het volgende:
De oppositie mag hier best feller op reageren omdat Wilders het demonstratie recht, privacy recht, etc wilt afschaffen
Nee. Dan wordt Nederland een tweede Israel waar het alleen goed vertoeven is als orthodoxe jood. En de rest een tweederangs burger is.quote:Op woensdag 13 november 2024 11:31 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ik denk eigenlijk dat de oppositie juist gewoon bij alles moet staan juichen. Meer van jaaa Geert geweldig, ga maar uitvoeren.
Wilders heeft ook een migratie-achtergrond, zo wordt hij ingedeeld bij het CBS.quote:Op woensdag 13 november 2024 10:52 schreef Hanca het volgende:
[..]
En de Hongaren, ook als ze met Wilders zijn getrouwd?
Ik heb eigenlijk niemand het geweld van de fans van Maccabi zien veroordelen.quote:Op woensdag 13 november 2024 11:41 schreef damsco het volgende:
Hopelijk pakken ze het islamtische tuig hard aan.
Ja, daar mogen we het niet over hebben van de rechtse boosmenschen.quote:Op woensdag 13 november 2024 11:46 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Ik heb eigenlijk niemand het geweld van de fans van Maccabi zien veroordelen.
Het probleem is ook wel dat rechts roept, het waren de moslims, links roept het waren de Maccabi fans en de slachtoffers aan beide kanten die denken wat een circus land.quote:Op woensdag 13 november 2024 11:51 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ja, daar mogen we het niet over hebben van de rechtse boosmenschen.
Dan heb je denk ik niet zo goed opgelet. Maar de verontwaardiging over antisemitische klopjachten is, niet onterecht, veel groter dan over de wekelijkse dosis voetbalgeweld.quote:Op woensdag 13 november 2024 11:46 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Ik heb eigenlijk niemand het geweld van de fans van Maccabi zien veroordelen.
Hij heeft 1 oudouder die Russisch was, de rest zijn Duitsers, zijn familie komt uit Nassau en ze hebben de titel van Orange geerft.quote:Op woensdag 13 november 2024 11:12 schreef Hanca het volgende:
[..]
Willem-Alexander is natuurlijk ook voor minstens 75% Duits. En zijn familie komt oorspronkelijk dan weer uit Orange, Frankrijk. Er blijft met deze definitie heel weinig over in Nederland.
Vijf supporters van Maccabi die naar het ziekenhuis zijn gebracht. Denk dat bij een Cambuur Heerenveen meer geweld wordt gebruikt.quote:Op woensdag 13 november 2024 12:04 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dan heb je denk ik niet zo goed opgelet. Maar de verontwaardiging over antisemitische klopjachten is, niet onterecht, veel groter dan over de wekelijkse dosis voetbalgeweld.
Eens, wel een rottijd wat mij betreft.quote:Op woensdag 13 november 2024 12:16 schreef Szura het volgende:
Waarom zou je dat achterlijke schreeuwdebat kijken waarvan je al 15 jaar weet hoe die verlopen. Belastingplan is straks veel interessanter.
quote:Op woensdag 13 november 2024 12:15 schreef Faraday01 het volgende:
Caroline wordt steeds meer een reserve Geert.
Ze zal wel moeten, de boeren gaan bij een volgende stembusronde weer voor het CDA.quote:Op woensdag 13 november 2024 12:15 schreef Faraday01 het volgende:
Caroline wordt steeds meer een reserve Geert.
Volgens mij was het de volgorde van aanmelden?quote:Op woensdag 13 november 2024 15:06 schreef KaheemSaid het volgende:
Waar komt eigenlijk de volgorde van spreken (Wilders, v/d Plas, Bikkers) vadaan?
Sterker nog, het MOETEN regelen als regeringquote:Op woensdag 13 november 2024 12:27 schreef TheVulture het volgende:
Wat ik wel "humor" vind is dat Wilders en Van der Plas nog steeds als oppositieleden staan te ratelen terwijl ze ook gewoon zaken kunnen regelen
Er is zeker nog wel een bloedlijn van Willem van Oranje naar Willem Alexander. Geen hele sterke, maar hij bestaat wel.quote:Op woensdag 13 november 2024 12:07 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Hij heeft 1 oudouder die Russisch was, de rest zijn Duitsers, zijn familie komt uit Nassau en ze hebben de titel van Orange geerft.
De originele Oranjes zijn met Willem 3 uitgestorven en de mannelijke lijn Oranje-Nassau is in 1890 uitgestorven.
Zalm maakte niet voor niets het grapje dat hij een directere afstamming heeft van het Engelse Koningshuis dan Willem-Alexander van het huis Oranje.
Je zou zomaar kunnen gaan denken dat beiden helemaal niets willen oplossen.quote:Op woensdag 13 november 2024 12:27 schreef TheVulture het volgende:
Wat ik wel "humor" vind is dat Wilders en Van der Plas nog steeds als oppositieleden staan te ratelen terwijl ze ook gewoon zaken kunnen regelen
Ik vind dat helemaal geen humor, maar een enorme flater die Pieter Omtzigt zonodig wilde. Laat hen gewoon regeringsverantwoordelijkheid nemen joh.quote:Op woensdag 13 november 2024 12:27 schreef TheVulture het volgende:
Tenzij Wilhelmina natuurlijk buitenechtelijk was, dan wordt het allemaal wel heel dunnetjes.quote:Op woensdag 13 november 2024 15:42 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Er is zeker nog wel een bloedlijn van Willem van Oranje naar Willem Alexander. Geen hele sterke, maar hij bestaat wel.
Ik ben ook al lang weer gestopt met kijken. Dit debat gaat 0,0 opleveren behalve soundbytes.quote:Op woensdag 13 november 2024 15:45 schreef tizitl2 het volgende:
Ah we hebben weer een onderbuikdebat![]()
Uiteraard met conclusies voordat de analyse of ook maar het feitenrelaas zijn afgerond. We weten niet eens hoeveel relschoppers er waren, maar de hele integratie wordt alvast mislukt verklaard.
Zou het niet heel handig zijn eens de relevante informatie te verzamelen alvorens te debatteren of vol op het orgel te gaan? Echt wat een niveau
En nog meer polarisatie.quote:Op woensdag 13 november 2024 15:49 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik ben ook al lang weer gestopt met kijken. Dit debat gaat 0,0 opleveren behalve soundbytes.
Je hebt wel erg hoge verwachtingen van deze coalitie.quote:Op woensdag 13 november 2024 15:45 schreef tizitl2 het volgende:
Uiteraard met conclusies voordat de analyse of ook maar het feitenrelaas zijn afgerond. We weten niet eens hoeveel relschoppers er waren, maar de hele integratie wordt alvast mislukt verklaard.
Zou het niet heel handig zijn eens de relevante informatie te verzamelen alvorens te debatteren of vol op het orgel te gaan? Echt wat een niveau
Dat vol op het orgel gaan zonder feiten te kennen en onderzoek af te wachten is niet alleen iets van deze coalitie, de hele Kamer heeft daar al decennialang een handje van. De hits op social media zijn belangrijker dan goed werk leveren.quote:Op woensdag 13 november 2024 16:05 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Je hebt wel erg hoge verwachtingen van deze coalitie.
Heb ze niet anders gezien.
Lekker ophitsen, heerlijk zo'n maatschappij helemaal kapotpolariseren. Krijg je nog centjes voor ook!quote:Op woensdag 13 november 2024 15:49 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik ben ook al lang weer gestopt met kijken. Dit debat gaat 0,0 opleveren behalve soundbytes.
ja precies, misschien gaat dat nog komen als Geert z'n boosheid zich ook op Israel gaat richtenquote:Op woensdag 13 november 2024 15:36 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Opvallend dat Timmermans het over de boosheid van moslims heeft, maar dat deze relmoslims geen enkele boosheid lijken te hebben over de Oeigoeren in China, de Westelijke Sahara, de slachtoffers van Islamitisch Fundamentalisme in Noord Afrika, Jemen, Syrië..
De Oeigoeren in China is dan ook Amerikaanse propaganda uit de tijd van de proxy oorlog tussen Trump en de VSquote:Op woensdag 13 november 2024 15:36 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Opvallend dat Timmermans het over de boosheid van moslims heeft, maar dat deze relmoslims geen enkele boosheid lijken te hebben over de Oeigoeren in China, de Westelijke Sahara, de slachtoffers van Islamitisch Fundamentalisme in Noord Afrika, Jemen, Syrië..
Klopt, dat is nogal een aardverschuiving van relschoppers tot een signifcant deel van de hele samenleving. Hier gaat vast een 'disclaimer-lijstje' met uitzonderingen volgen voor als het te dik wordt aangezet.quote:Op woensdag 13 november 2024 15:45 schreef tizitl2 het volgende:
Belastingplan is uitgesteld tot morgen heeft van Lee gezegd. Wel een fijne voorzitter trouwens!quote:Op woensdag 13 november 2024 17:49 schreef Szura het volgende:
Dat gare kutdebat is nog lang niet klaar, belastingplan gaan ze toch nooit meer redden zo
quote:Op woensdag 13 november 2024 16:46 schreef Origami94 het volgende:
[..]
De Oeigoeren in China is dan ook Amerikaanse propaganda uit de tijd van de proxy oorlog tussen Trump en de VS
Nee, nee! Dat mag je niet zeggen! Alleen Bosma mag geprezen worden!quote:Op woensdag 13 november 2024 17:52 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Belastingplan is uitgesteld tot morgen heeft van Lee gezegd. Wel een fijne voorzitter trouwens!
Blijkbaar onbelangrijk om die lui fatsoenlijk te informeren.quote:Op woensdag 13 november 2024 18:34 schreef xpompompomx het volgende:
Vanaf volgende maand grenscontroles, maar de grensgemeentes weten nog van niets, hoorde ik net. Lekker gewerkt weer Fabel!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |