Jij benoemt geen feiten, je braakt alleen bullshit uit.quote:Op vrijdag 8 november 2024 20:16 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Sorry hoor dat sommigen feiten benoemen
Ja, als het kabinet binnenkort valt massaal op de PVV gaan stemmen. Dus dat de PVV > 75 zetels krijgt.quote:Op vrijdag 8 november 2024 20:17 schreef Paul het volgende:
Moeten de nederlanders niet de Joden gaan helpe beschermen? omdat de politie dit niet goed doet
Daar komt het inderdaad op neer. Sommigen kunnen dat ook zo fnuikend verkapt via eufemismen brengen. Een ander argument is altijd om voor een eenstaatoplossing te opteren, wetende dat dit gaat eindigen in een tweede Holocaust.quote:Op vrijdag 8 november 2024 20:17 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Je pleit voor de vernietiging van Israėl, helder.
'Minder etnische groep x' zou altijd tot ophef moeten leiden.quote:Op vrijdag 8 november 2024 20:17 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Tsja. Die uitspraak was niet handig, ook niet netjes, maar de ophef ietwat overdreven. Dat daar toen een compleet juridisch circus voor werd opgetuigd toont wel aan dat dit land toen al was verloren.
Dit soort opmerkingen doen me altijd weer aan dit soort stukjes denken:quote:Op vrijdag 8 november 2024 20:17 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Je snapt hopelijk wel het verschil tussen 'vermoorden' en 'collateral damage' mag ik hopen? Godsamme zeg, het niveau hier is echt om te janken
dankuwel voor de tip meneerquote:Op vrijdag 8 november 2024 20:19 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Ja, als het kabinet binnenkort valt massaal op de PVV gaan stemmen. Dus dat de PVV > 75 zetels krijgt.
Dit soort voorbeelden van voor het nationalisme hebben echt niks van doen met de modern voorbeelden die je geeft. In de praktijk hadden steden in het Romeinse rijk bijvoorbeeld erg veel autonomie en was er juist enorm veel vrijheid. Dat is ook de reden dat een dergelijk rijk zo lang kon bestaan. In het Habsburgse rijk zochten de verschillende ethniciteiten pas onafhankelijkheid na de opkomst van het nationalisme, dat heeft met name armoede gebracht in de meeste gebieden.quote:Op vrijdag 8 november 2024 20:16 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zie Nazi-Duitsland, de Sovjet-Unie, Khmer Cambodja, Papa Doc Haļti, de DDR...
Of verder terug: het Romeinse Rijk, de Habsburgers...
Wanneer een machtsstructuur dermate overheersend is, kan het jaren, decennia, eeuwen duren voordat die gebroken is. Nepotisme, egotisme, blinde ideologie bij een leidende klasse kan maatschappijen schier eindeloos knechten... Maar het eindigt altijd bij de val van een regime, omdat de mens nu eenmaal voor vrijheid geschapen is.
Ik heb de vorige keer op Pietertje gestemd. Kwam ook bij Stemwijzer uit de bus dus welja..het leek mij wel een fatsoenlijk alternatief voor een stem op een rechtse partij. Daar denk ik nu anders over. Omtzigt is het niet en NSC is me te soft.quote:Op vrijdag 8 november 2024 20:16 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik wijk er inmiddels ook niet meer voor, de vorige keer was het nog BBB. Maar nu zou ik ook voor de PVV gaan.
Ach kijk, een verkapt voorstel voor genocide op de Israėlische bevolking.quote:Op vrijdag 8 november 2024 20:16 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Israėl volledig ontwapenen en aanpakken.
Hoe dan? Ze hebben hier niet één of andere ayatollah die je aan zijn baardje kan trekken.quote:Op vrijdag 8 november 2024 20:21 schreef Hathor het volgende:
De Marokkaanse gemeenschap in Nederland moet ter verantwoording geroepen worden, het loopt uit de hand,
Uiteraard, ik wijs op de momenten waarop de Rijken in verval vielen dan wel dictatoriale trekken begonnen te vertonen.quote:Op vrijdag 8 november 2024 20:21 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dit soort voorbeelden van voor het nationalisme hebben echt niks van doen met de modern voorbeelden die je geeft. In de praktijk hadden steden in het Romeinse rijk bijvoorbeeld erg veel autonomie en was er juist enorm veel vrijheid. Dat is ook de reden dat een dergelijk rijk zo lang kon bestaan. In het Habsburgse rijk zochten de verschillende ethniciteiten pas onafhankelijkheid na de opkomst van het nationalisme, dat heeft met name armoede gebracht in de meeste gebieden.
Jij weet niet eens wat moord betekent blijkbaarquote:Op vrijdag 8 november 2024 20:20 schreef beantherio het volgende:
Wat jij 'collateral damage' noemt is gewoon het vermoorden van burgers.
nederlandse paspoorten innemenquote:Op vrijdag 8 november 2024 20:23 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Hoe dan? Ze hebben hier niet één of andere ayatollah die je aan zijn baardje kan trekken.
Correct.quote:Op vrijdag 8 november 2024 20:19 schreef Thorelf het volgende:
hoe je het ook wendt of keert ... waar de islam verschijnt is het gedaan met de vrede en vrijheid!
Nee....quote:Op vrijdag 8 november 2024 20:17 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Je pleit voor de vernietiging van Israėl, helder.
Juist ja.quote:
Ah prima, leek me al een vreemde opmerking van je gezien je historische kennis.quote:Op vrijdag 8 november 2024 20:23 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Uiteraard, ik wijs op de momenten waarop de Rijken in verval vielen dan wel dictatoriale trekken begonnen te vertonen.
Was een lange week en heel moequote:Op vrijdag 8 november 2024 20:26 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ah prima, leek me al een vreemde opmerking van je gezien je historische kennis.
Dat doen ze wel. Ze ontzien doelen namelijk niet als het vermoeden bestaat dat er burgers te vinden zijn. Dwz: ik kan natuurlijk niet uitsluiten dat ze tegen zichzelf liegen door te denken dat er in een ziekenhuis of kindercrčche nooit burgers aanwezig zijn als ze daar een bom op gooien. Maar ik moet het eerste bericht nog lezen waaruit blijkt dat Israėl afgezien heeft van een aanval omdat men vreesde dat er burgerslachtoffers zouden vallen.quote:Op vrijdag 8 november 2024 20:23 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Moord is het opzettelijk en met voorbedachten rade een ander van het leven beroven. Israel berooft geen Palestijnse burgers opzettelijk en met voorbedachten rade van het leven.
Klopt..hij had beter criminele Marokkanen kunnen zeggen. Of helemaal niks, want bij veel van die debiele uitspraken van Wilders denk ik: waarom doe je dit.. Waarom verwoord je het zo. Ik zou daarom liever een intelligentere politicus willen zien op zijn positie. Iemand als Douglas Murray. Geen politicus maar wel een intelligent en erudiet Iemand.quote:Op vrijdag 8 november 2024 20:19 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
'Minder etnische groep x' zou altijd tot ophef moeten leiden.
Is gewoon oerdom en in potentie gevaarlijk.
Dan HAD hij criminelen moeten zeggen; en zijn eerdere woorden terugnemen. Heeft hij niet gedaan. Tot die tijd is de PVV voor mij absoluut geen optie.
Hypocrisie ten top. De VS die miljoenen burgers heeft afgeslacht, landen compleet kapot gemaakt, miljoenen vluchtelingen veroorzaakt heeft, coups, moordaanslagen, genocide steunt, landen economisch wurgt, en dan reageren op wat hooligans en de morele ridder spelen. Duivel dat het is.quote:Op vrijdag 8 november 2024 20:04 schreef egayalS het volgende:
Genocide Joe moest ook ff zijn plasje doen![]()
[ x ]
Douglas Murray kan me wel bekorenquote:Op vrijdag 8 november 2024 20:27 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Klopt..hij had beter criminele Marokkanen kunnen zeggen. Of helemaal niks, want bij veel van die debiele uitspraken van Wilders denk ik: waarom doe je dit.. Waarom verwoord je het zo. Ik zou daarom liever een intelligentere politicus willen zien op zijn positie. Iemand als Douglas Murray. Geen politicus maar wel een intelligent en erudiet Iemand.
neeee israel mag zich verdedigen tegen deze deze tja mensen? dat doen ze al jaren en nu komen ze naar het westen... en nu moeten wij ons ook verdedigen tegen dit dit??quote:Op vrijdag 8 november 2024 20:26 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Juist ja.
Israėl moet ontwapend worden.
De omringende landen niet.
Wat denk je dat er gaat gebeuren?
De daders heten nu relschoppers.quote:Op vrijdag 8 november 2024 20:13 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, ik ben bang dat er weinig zal gaan gebeuren. Bij de eerste beste harde maatregel krijgt het kabinet weer het halve politieke spectrum inclusief de media over zich heen die allemaal 'Islamofobie' gillen.
Helemaal mee eens.quote:Op vrijdag 8 november 2024 20:16 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Dat is de enige manier om dit conflict ooit te stoppen.
Dat is de enige voedingsbodem voor dit conflict en de enige reden waarom groepen zoals Hamas bestaan.
Ze zijn ook verantwoordelijk voor jouw vrijheidquote:Op vrijdag 8 november 2024 20:27 schreef Waldko het volgende:
[..]
Hypocrisie ten top. De VS die miljoenen burgers heeft afgeslacht, landen compleet kapot gemaakt, miljoenen vluchtelingen veroorzaakt heeft, coups, moordaanslagen, genocide steunt, landen economisch wurgt, en dan reageren op wat hooligans en de morele ridder spelen. Duivel dat het is.
Israėl 'vermoordt' geen burgers. Burgers zijn onbedoeld slachtoffer van militaire acties.quote:Op vrijdag 8 november 2024 20:15 schreef beantherio het volgende:
[..]
In de tweede zin beantwoord je je vraag uit de eerste zin.
[..]
Jeetje zeg, en dan laten de omringende landen Israėl gewoon bestaan?quote:
Het zou wel de oplossing zijn maar dat gaat nooit gebeuren. Er is geen land die dat kan of wil doen.quote:Op vrijdag 8 november 2024 20:16 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Dat is de enige voedingsbodem voor dit conflict en de enige reden waarom groepen zoals Hamas bestaan.
Nee hoor, de VS staat aan de goede kant van deze kwestie. En dat wordt onder Trump alleen maar meer aangezien de steun voor Israėl zal gaan toenemen.quote:Op vrijdag 8 november 2024 20:27 schreef Waldko het volgende:
[..]
Hypocrisie ten top. De VS die miljoenen burgers heeft afgeslacht, landen compleet kapot gemaakt, miljoenen vluchtelingen veroorzaakt heeft, coups, moordaanslagen, genocide steunt, landen economisch wurgt, en dan reageren op wat hooligans en de morele ridder spelen. Duivel dat het is.
Leuke stropop weer.quote:Op vrijdag 8 november 2024 20:27 schreef Hexagon het volgende:
Zo te zien wee een hoop figuren die jodenjacht willen vergelden met moslimjacht.
quote:Op vrijdag 8 november 2024 20:27 schreef beantherio het volgende:
[..]
Dat doen ze wel. Ze ontzien doelen namelijk niet als het vermoeden bestaat dat er burgers te vinden zijn. Dwz: ik kan natuurlijk niet uitsluiten dat ze tegen zichzelf liegen door te denken dat er in een ziekenhuis of kindercrčche nooit burgers aanwezig zijn als ze daar een bom op gooien. Maar ik moet het eerste bericht nog lezen waaruit blijkt dat Israėl afgezien heeft van een aanval omdat men vreesde dat er burgerslachtoffers zouden vallen.
Een ontwapend Israėl is het einde van Israėl.quote:Op vrijdag 8 november 2024 20:31 schreef beantherio het volgende:
[..]
Het zou wel de oplossing zijn maar dat gaat nooit gebeuren. Er is geen land die dat kan of wil doen.
Dat zou geen oplossing zijn want we weten wat er dan gebeurt. Dan krijgen we een soort 'Endlösung' Dat zou je wel mooi vinden zeker, zo'n 'oplossing'?quote:Op vrijdag 8 november 2024 20:31 schreef beantherio het volgende:
[..]
Het zou wel de oplossing zijn maar dat gaat nooit gebeuren. Er is geen land die dat kan of wil doen.
zou zoooo mooi zijn en de mensen daar in vrede laten leven!quote:Op vrijdag 8 november 2024 20:31 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Jeetje zeg, en dan laten de omringende landen Israėl gewoon bestaan?
Dat klopt allemaal wel, alleen zijn er veel landen op de wereld die van de ene dictator naar de andere gaan.quote:Op vrijdag 8 november 2024 20:16 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zie Nazi-Duitsland, de Sovjet-Unie, Khmer Cambodja, Papa Doc Haļti, de DDR...
Of verder terug: het Romeinse Rijk, de Habsburgers...
Wanneer een machtsstructuur dermate overheersend is, kan het jaren, decennia, eeuwen duren voordat die gebroken is. Nepotisme, egotisme, blinde ideologie bij een leidende klasse kan maatschappijen schier eindeloos knechten... Maar het eindigt altijd bij de val van een regime, omdat de mens nu eenmaal voor vrijheid geschapen is.
Misschien, maar bij aangehaalde dictaturen was dat er allemaal al niet of nauwelijks, enkel voor de 'juiste' klasse.quote:Op vrijdag 8 november 2024 20:35 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat klopt allemaal wel, alleen zijn er veel landen op de wereld die van de ene dictator naar de andere gaan.
Persoonlijk denk ik dat mensen niet snel tot een revolutie komen als er aan basisbehoeften wordt voldaan: eten, dak boven het hoofd, veiligheid, werk, vermaak. Niet voor niks is er de uitspraak van de Romeinen; geef het volk brood en spelen.
Nou er worden wel degelijk raketten afschoten als vergelding in Amsterdam... dat is geen onbedoeld slachtoffers maken, dat is dat bewust doen.quote:Op vrijdag 8 november 2024 20:31 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Israėl 'vermoordt' geen burgers. Burgers zijn onbedoeld slachtoffer van militaire acties.
Ze kunnen hierheen komen, plek zat en veilig, we geven ze hier wel enkele provinciėn. Niet klagen en in opstand komen als ze daarna 3/4 van Nederland bezetten en je verdrijven naar Duitsland.quote:Op vrijdag 8 november 2024 20:31 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Jeetje zeg, en dan laten de omringende landen Israėl gewoon bestaan?
Natuurlijk wel, alle demagogische kreten hier wijzen erop dat men graag weer een hele groep iets aanrekent voor hun eigen dubbele agenda.quote:Op vrijdag 8 november 2024 20:32 schreef HowardRoark het volgende:
Leuke stropop weer.
De realiteit is dat de Islam simpelweg de oorzaak achter deze uitspatting van antisemitisme is. Maar niemand oppert hier voor een 'moslimjacht'.
Die lui mogen lekker de cel in. Waarschijnlijk zijn ze hier geboren dus ze het probleem van een ander land maken lijkt me ook niet realistisch.quote:Tenzij je bedoelt dat de daders van de rellen van vannacht hard aangepakt moeten worden en eventueel zelfs uitgezet, dat zeker. Maar dat is een taak voor de politie en de overheid, niet voor burgers.
Als je niets doet om die burgers te beschermen zijn het geen onbedoelde slachtoffers. Het is dus moord.quote:Op vrijdag 8 november 2024 20:31 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Israėl 'vermoordt' geen burgers. Burgers zijn onbedoeld slachtoffer van militaire acties.
En juist als het met de basisbehoeftes verkeerd loopt is het met zo'n dictatuur vaak vlot afgelopen. Het is in dat licht bijvoorbeeld wel interessant om Cuba nu een beetje in de gaten te houden.quote:Op vrijdag 8 november 2024 20:35 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat klopt allemaal wel, alleen zijn er veel landen op de wereld die van de ene dictator naar de andere gaan.
Persoonlijk denk ik dat mensen niet snel tot een revolutie komen als er aan basisbehoeften wordt voldaan: eten, dak boven het hoofd, veiligheid, werk, vermaak. Niet voor niks is er de uitspraak van de Romeinen; geef het volk brood en spelen.
Je weet wat het doel van hamas is?quote:Op vrijdag 8 november 2024 20:16 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Het blijft wonderlijk hoe zij deugdzaam doet om maar niet bekritiseerd te (kunnen) worden met wat zij zo afschuwelijk vindt en zelf - door haar deugdzaam vooral inclusieve houding - tot stand heeft gebracht. Het gelul dat hit & run niet te voorkomen is, is vooral wegkijken uit de buurten - ik ken ze - waar het wordt gepland.quote:Op vrijdag 8 november 2024 20:11 schreef quo_ het volgende:
Gatverdamme, het NOS journaal met een kruiperig verhaal om Halsema uit de wind te houden.
Is het christendom van zichzelf antisemitisch?quote:Op vrijdag 8 november 2024 20:37 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, alle demagogische kreten hier wijzen erop dat men graag weer een hele groep iets aanrekent voor hun eigen dubbele agenda.
Verder is de islam niet van zichzelf antisemitisch en zijn deze jongeren verder ook allesbehalve vrome moslims. Meer IQ-lozen die zich door foute influencers laten sturen.
[..]
Die lui mogen lekker de cel in. Waarschijnlijk zijn ze hier geboren dus ze het probleem van een ander land maken lijkt me ook niet realistisch.
Nee ook niet.quote:Op vrijdag 8 november 2024 20:41 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Is het christendom van zichzelf antisemitisch?
Zou je graag meer of minder christendom in de maatschappij hebben?quote:
Als ik een toverstafje zou hebben was alle religie weg.quote:Op vrijdag 8 november 2024 20:43 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zou je graag meer of minder christendom in de maatschappij hebben?
Vond je 7 oktober ook een misdaad?quote:Op vrijdag 8 november 2024 20:37 schreef beantherio het volgende:
[..]
Als je niets doet om die burgers te beschermen zijn het geen onbedoelde slachtoffers. Het is dus moord.
Ik heb vandaag allerlei mensen de term "pogrom" horen gebruiken voor de gebeurtenissen van vannacht en ik hoor te pas en te onpas het woord "antisemitisme" als reactie op kritiek op de misdaden van Israėl. Dan is het niet gepast om nog al te fijngevoelig te gaan zitten doen als ik de term "moord" gebruik om het doden door Israėl van Palestijnse burgers te omschrijven.
Het zijn niet alleen moslims die Israėl haten vanwege hun misdaden, het zijn atheļsten, christenen, joden, Israėliėrs en zelfs orthodoxe joden, holocaust-overleveraars, intellectuelen, etc.quote:Op vrijdag 8 november 2024 20:38 schreef Hathor het volgende:
De moslims die zich gisteravond hebben laten gelden in Amsterdam zijn uit hetzelfde hout gesneden als de Gazanen die vorig jaar een bloedbad hebben aangericht in Israel, laat daarover geen misverstand bestaan.
quote:De vijand is onder ons.
Be prepared.
Ik moest even 2 keer lezen.quote:Kristallnachtherdenking Amsterdam afgeblazen
Een herdenking van de Kristallnacht die morgenavond zou plaatsvinden bij het Joods Verzetsmonument in het centrum van Amsterdam is afgeblazen. De herdenking wordt jaarlijks georganiseerd door het Platform Stop Racisme & Fascisme en de Joodse antizionistische organisatie Erev Rav. De organisatie kan de "minimale veiligheid van de sprekers en gasten" niet garanderen, door de "grote aanwezigheid van zionistische Israėliėrs in de stad die van plan zijn om gewelddadigheden te plegen."
Het gaat niet om de nationale herdenking van de Kristallnacht: die werd donderdag al gehouden in de Portugese Synagoge in Amsterdam. De Kristallnacht was op 9 november 1938, maar 9 november valt dit jaar op een zaterdag, de rustdag in het joodse geloof.
Volgens Erev Rav gedroegen de supporters van voetbalclub Maccabi Tel Aviv zich afgelopen nacht "provocatief, racistisch en gewelddadig" in de richting van Amsterdammers.
Erev Rav is een organisatie van Nederlandse Joden die zich verzet tegen zionisme, het streven naar een onafhankelijke Joodse staat in Israėl. In de oorlog tussen Israėl en Hamas schaart de organisatie zich achter de Palestijnen.
quote:Op vrijdag 8 november 2024 20:19 schreef Thorelf het volgende:
hoe je het ook wendt of keert ... waar de islam verschijnt is het gedaan met de vrede en vrijheid!
En elke vorm van wetenschap, intelectuele ontwikkeling of wat voor vorm van vooruitgang dan ook.quote:Op vrijdag 8 november 2024 20:25 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Correct.
Dķt is de kern van het hele verhaal. Overal waar de Islam land zorgt het voor kommer en kwel en polarisatie en conflict. .............
Dat klopt zeker, een religie diens gemeenschappen zijn schuldig aan deze problematiek. Maar dat heeft niets te maken met een 'moslimjacht' beginnen. Daar heeft niemand hier het over. Ten tweede is de Islam wél antisemitisch, anders staan er niet zulke teksten in de heilige boekjes:quote:Op vrijdag 8 november 2024 20:37 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, alle demagogische kreten hier wijzen erop dat men graag weer een hele groep iets aanrekent voor hun eigen dubbele agenda.
Verder is de islam niet van zichzelf antisemitisch en zijn deze jongeren verder ook allesbehalve vrome moslims. Meer IQ-lozen die zich door foute influencers laten sturen.
Antisemitisme binnen de Islam is simpelweg een groot probleem en ook goed bestudeerd en gedocumenteerd.quote:Allah's Messenger (ﷺ) said, "You (i.e. Muslims) will fight with the Jews until some of them will hide behind stones. The stones will (betray them) saying, 'O `Abdullah (i.e. slave of Allah)! There is a Jew hiding behind me; so kill him.'"
Bron
Een kleine kans dat zulke mensen de cel in moeten en daarnaast zijn het (afgaande op de door hunzelf gedane uitspraken op de sociale media) vooral Marokannen. Die hebben per definitie een dubbel paspoort dus kunnen worden uitgezet.quote:Op vrijdag 8 november 2024 20:37 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Die lui mogen lekker de cel in. Waarschijnlijk zijn ze hier geboren dus ze het probleem van een ander land maken lijkt me ook niet realistisch.
Huh? Waar?quote:Op vrijdag 8 november 2024 20:27 schreef Hexagon het volgende:
Zo te zien wee een hoop figuren die jodenjacht willen vergelden met moslimjacht.
Neuh... het is vooral een specifiek dingetje van nazi's, haatbaarden en christelijke engnekken.quote:Op vrijdag 8 november 2024 20:44 schreef Waldko het volgende:
[..]
Het zijn niet alleen moslims die Israėl haten vanwege hun misdaden, het zijn atheļsten, christenen, joden, Israėliėrs en zelfs orthodoxe joden, holocaust-overleveraars, intellectuelen, etc.
[..]![]()
Wat beide groepen doen aan extremistische acties, dus gijzelingen van Hamas, zowel als de voortdurende acties van het Israelische leger daarop, zijn niet goed te praten. Inmiddels is het al lang geen zelfverdediging meer, want staakt het vuren pogingen worden keer op keer door Netanyahu geblokkeerd en zo duurt de oorlog maar voort.quote:Op vrijdag 8 november 2024 20:44 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Vond je 7 oktober ook een misdaad?
Israėl pleegt geen misdaden, is gewoon het recht op zelfverdediging. Individuele soldaten plegen wel eens oorlogsmisdaden, maar daar heb je juridische procedures voor.
Overigens is het zo ontzettend makkelijk om te oordelen over Israėl. Wij hebben geen idee hoe het is om te wonen in een land dat van alle kanten bedreigd wordt, dat jarenlang te maken had met lugubere zelfmoordaanslagen. Tegen die achtergrond treedt er vanzelf wat verharding op. Israėl 'vermoordt' geen burgers maar ik denk niet dat ze wakker liggen van Palestijnse doden. Gezien de geschiedenis niet onbegrijpelijk.
Dit dus.quote:Op vrijdag 8 november 2024 20:27 schreef Hexagon het volgende:
Proficiat, 'progressief' Nederland.quote:Op vrijdag 8 november 2024 20:44 schreef Zoddie het volgende:
Kristallnachtherdenking Amsterdam afgeblazen
[..]
Ik moest even 2 keer lezen.
Afgeblazen vanwege geweld en dat ze de veiligheid niet kunnen waarborgen...ok snap ik.
Vanwege de grote aanwezigheid van Zionistische Israeliers....wait what?
Na alle geweld tegen Joden, niet alleen sinds 7 October in Amsterdam en Nederland maar ook al ver voor die tijd.
Cancel je de herdenking vanwege aggresieve Israeliers die....nog nooit wat hebben geflikt?
Oh lieve help, daar gaan we weer met de slachtofferrol en nul zelfreflectie.quote:
houd het gras in de gaten...i told youquote:Op vrijdag 8 november 2024 20:38 schreef Hathor het volgende:
De moslims die zich gisteravond hebben laten gelden in Amsterdam zijn uit hetzelfde hout gesneden als de Gazanen die vorig jaar een bloedbad hebben aangericht in Israel, laat daarover geen misverstand bestaan.
De vijand is onder ons.
Be prepared.
Diep, diep afgegleden.quote:Op vrijdag 8 november 2024 20:47 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Proficiat, 'progressief' Nederland.
Dan heb je weinig nieuws meegekregen sinds de genocide in Gaza.quote:Op vrijdag 8 november 2024 20:46 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Neuh... het is vooral een specifiek dingetje van nazi's, haatbaarden en christelijke engnekken.
Graag minder religie. Liever nog helemaal geen religie.quote:Op vrijdag 8 november 2024 20:43 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Over slachtofferrol en zelfreflectie moet je niet beginnen.quote:Op vrijdag 8 november 2024 20:47 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Oh lieve help, daar gaan we weer met de slachtofferrol en nul zelfreflectie.
liever minder,maar nog liever islamquote:Op vrijdag 8 november 2024 20:43 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Genocide interesseert jou dan ook niets; enkel of slachtoffers tot je tribe behoren.quote:Op vrijdag 8 november 2024 20:49 schreef Waldko het volgende:
[..]
Dan heb je weinig nieuws meegekregen sinds de genocide in Gaza.
Progressief Nederland staat aan de kant van de islamofascisten. Zoveel is wel duidelijk geworden.quote:Op vrijdag 8 november 2024 20:47 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Proficiat, 'progressief' Nederland.
Weet ik, is geheel nutteloos bij types als jij.quote:Op vrijdag 8 november 2024 20:49 schreef Waldko het volgende:
[..]
Over slachtofferrol en zelfreflectie moet je niet beginnen.
Helemaal niet, denk eerder dat dat voor jou geldt.quote:Op vrijdag 8 november 2024 20:50 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Genocide interesseert jou dan ook niets; enkel of slachtoffers tot je tribe behoren.
Terwijl zij na de joden aan de beurt komen als de islam het hier eenmaal voor het zeggen heeft…quote:Op vrijdag 8 november 2024 20:50 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Progressief Nederland staat aan de kant van de islamofascisten. Zoveel is wel duidelijk geworden.
Wat weerzinwekkend, ook gezien de aard van de herdenking. We kunnen de Kristallnacht niet herdenken omdat... we niet kunnen optreden tegen extremisten die het nog eens dunnetjes over zouden willen doen.quote:Op vrijdag 8 november 2024 20:44 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Afgeblazen vanwege geweld en dat ze de veiligheid niet kunnen waarborgen...ok snap ik.
Na alle geweld tegen Joden, niet alleen sinds 7 October in Amsterdam en Nederland maar ook al ver voor die tijd.
Cancel je de herdenking vanwege aggresieve Israeliers die....nog nooit wat hebben geflikt?
Er is in ieder geval een hele grote groep enablers rondom de agressieve extremisten.quote:Op vrijdag 8 november 2024 20:50 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Progressief Nederland staat aan de kant van de islamofascisten. Zoveel is wel duidelijk geworden.
En wat is mijn tribe?quote:Op vrijdag 8 november 2024 20:51 schreef Waldko het volgende:
[..]
Helemaal niet, denk eerder dat dat voor jou geldt.
Erev Rav is een farce van een organisatie en heel toevallig ook recent pas in het leven geroepen.quote:Op vrijdag 8 november 2024 20:44 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Ja lach maar, ik lach laatst.quote:Op vrijdag 8 november 2024 20:44 schreef Waldko het volgende:
[..]
Het zijn niet alleen moslims die Israėl haten vanwege hun misdaden, het zijn atheļsten, christenen, joden, Israėliėrs en zelfs orthodoxe joden, holocaust-overleveraars, intellectuelen, etc.
[..]![]()
Wel typerend.. eerst lekker op jodenjacht en bij alleen al de vermeende suggestie dat mensen een tegenactie zouden toejuichen (heb ik hier nergens gelezen) jammerend je verstoppen onder de burka van je moeder en het slachtoffer uithangen. Wat een volk.. net hyena'squote:
Zij hebben aldaar niets te zoeken. In principe hebben ze landjepik gedaan na WO 2. En vervolgens de macht overgenomen. Dat zet begrijpelijk kwaad bloed. En zo is het gekomen. Ze hadden toen eigenlijk massaal naar Duitsland moeten trekken. Dat was heel goed mogelijk.quote:Op vrijdag 8 november 2024 16:13 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Israel verdedigt zichzelf. Zij waren niet de aggresor. En anti-semitisme is er al duizenden jaren. Lang voordat iemand de gazastrook had verzonnen. Alleen nu zijn er mensen (zoals jij) die er openlijk voor uit komen, omdat ze denken dat dat kan.
Bron?quote:Op vrijdag 8 november 2024 20:36 schreef popje het volgende:
[..]
Nou er worden wel degelijk raketten afschoten als vergelding in Amsterdam... dat is geen onbedoeld slachtoffers maken, dat is dat bewust doen.
Ook heel opvallend dat de groepen die uitstroomden over de stad om iedereen die ook maar leek op Israėliėrs aan te vallen, in het geheel niet worden genoemd. Wat een bende daar in die stadquote:Op vrijdag 8 november 2024 20:44 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Je 'broeders en zusters'. De Ummah.quote:
De verliezende partijquote:
Stond een filmpje van Israelische kant in een voorganger van dit topic met als tekst 'Vergelding voor vannacht in Amsterdam oid'quote:
Zowel Israel als de VS, Biden, hebben gezegd zich te gaan bemoeien met het opsporen geloof ik, dat moet toch een beetje een signaal af geven aan Halsema dat ze zich er niet met een, ja maar mensen zijn boos over Gaza, vanaf kan maken.quote:Op vrijdag 8 november 2024 20:55 schreef flyguy het volgende:
Zouden de beesten vannacht van hun bed gelicht worden en geruimd worden zodat het veiliger wordt of is er weer een paar dagen ophef tot de volgende uitbraak?
Gezien de extreemlichte reactie vandaag en het feit dat de meesten al weer rondlopen, zal het wel weer het laatste zijn.
Cry me a river to the sea.quote:Op vrijdag 8 november 2024 20:56 schreef Glazenmaker het volgende:
Net het 8 uur journaal gekeken en de enige die verwoordde waar deze aanvallen vandaan kwam was een van de slachtoffers vlakbij een vliegtuig om hier weg te gaan. Het waren niet blanke studentjes die pro-Palestina zijn, het waren gasten met een Arabisch uiterlijk.
Nou gefeliciteerd jongens. Jullie hebben bereikt dat Israel weer een tijdje langer kritiekloos door kan gaan met burgers bombarderen want zie die gekke moslims zich toch weer eens gedragen.
yess die gekke moslims.... die zijn echt gestoordquote:Op vrijdag 8 november 2024 20:56 schreef Glazenmaker het volgende:
Net het 8 uur journaal gekeken en de enige die verwoordde waar deze aanvallen vandaan kwam was een van de slachtoffers vlakbij een vliegtuig om hier weg te gaan. Het waren niet blanke studentjes die pro-Palestina zijn, het waren gasten met een Arabisch uiterlijk.
Nou gefeliciteerd jongens. Jullie hebben bereikt dat Israel weer een tijdje langer kritiekloos door kan gaan met burgers bombarderen want zie die gekke moslims zich toch weer eens gedragen.
Dat "uitzetten" is helaas vooral een hol drogwoord zonder enig gevolg of impact omdat dit als actie simpelweg onmogelijk is. Klinkt net als bestraffen & goed. In het beste geval wordt er iemand gevonden die wat dommig zich in de kijker speelde. Kern is dat daders er steeds weer mee wegkomen omdat hun achtergrond en gemeenschap dat (onder)steunt.quote:Op vrijdag 8 november 2024 20:45 schreef HowardRoark het volgende:
[knip]
[..]
Een kleine kans dat zulke mensen de cel in moeten en daarnaast zijn het (afgaande op de door hunzelf gedane uitspraken op de sociale media) vooral Marokannen. Die hebben per definitie een dubbel paspoort dus kunnen worden uitgezet.
Bijzonder, want van al deze groepen (of diens nakomelingen) zitten er mensen in het Israėlische leger. Zie bijvoorbeeld hier Arabische moslims in dienst van het Israėlische leger:quote:Op vrijdag 8 november 2024 20:44 schreef Waldko het volgende:
[..]
[..]![]()
Ja dat zijn ze zeker.quote:Op vrijdag 8 november 2024 20:58 schreef Thorelf het volgende:
[..]
yess die gekke moslims.... die zijn echt gestoord
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |