abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215524690
ik heb er nog steeds moeite mee... dat men denkt dat het 2 geloven zijn ,maar het is eerder een zwart iemand tegen een katholiek. je afkomst is geen keuze maar een geloof wel.joods ben je door geboorte en een volk... islam is een geloof. dus een keuze.dus een aanval om wat je bent tegen een aanval wat je keuze is... wauw dat is zoooooo anders!!
  vrijdag 8 november 2024 @ 20:41:23 #152
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_215524697
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 20:11 schreef quo_ het volgende:
Gatverdamme, het NOS journaal met een kruiperig verhaal om Halsema uit de wind te houden.
Het blijft wonderlijk hoe zij deugdzaam doet om maar niet bekritiseerd te (kunnen) worden met wat zij zo afschuwelijk vindt en zelf - door haar deugdzaam vooral inclusieve houding - tot stand heeft gebracht. Het gelul dat hit & run niet te voorkomen is, is vooral wegkijken uit de buurten - ik ken ze - waar het wordt gepland.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  vrijdag 8 november 2024 @ 20:41:29 #153
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215524699
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 20:37 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Natuurlijk wel, alle demagogische kreten hier wijzen erop dat men graag weer een hele groep iets aanrekent voor hun eigen dubbele agenda.

Verder is de islam niet van zichzelf antisemitisch en zijn deze jongeren verder ook allesbehalve vrome moslims. Meer IQ-lozen die zich door foute influencers laten sturen.
[..]
Die lui mogen lekker de cel in. Waarschijnlijk zijn ze hier geboren dus ze het probleem van een ander land maken lijkt me ook niet realistisch.
Is het christendom van zichzelf antisemitisch?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 8 november 2024 @ 20:42:26 #154
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215524710
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 20:41 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Is het christendom van zichzelf antisemitisch?
Nee ook niet.
  vrijdag 8 november 2024 @ 20:43:04 #155
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215524722
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 20:42 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nee ook niet.
Zou je graag meer of minder christendom in de maatschappij hebben?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 8 november 2024 @ 20:44:08 #156
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215524735
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 20:43 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Als ik een toverstafje zou hebben was alle religie weg.

Maar ik heb geen toverstafje, dus moeten we het ermee doen.
pi_215524737
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 20:37 schreef beantherio het volgende:

[..]
Als je niets doet om die burgers te beschermen zijn het geen onbedoelde slachtoffers. Het is dus moord.

Ik heb vandaag allerlei mensen de term "pogrom" horen gebruiken voor de gebeurtenissen van vannacht en ik hoor te pas en te onpas het woord "antisemitisme" als reactie op kritiek op de misdaden van Israël. Dan is het niet gepast om nog al te fijngevoelig te gaan zitten doen als ik de term "moord" gebruik om het doden door Israël van Palestijnse burgers te omschrijven.
Vond je 7 oktober ook een misdaad?

Israël pleegt geen misdaden, is gewoon het recht op zelfverdediging. Individuele soldaten plegen wel eens oorlogsmisdaden, maar daar heb je juridische procedures voor.

Overigens is het zo ontzettend makkelijk om te oordelen over Israël. Wij hebben geen idee hoe het is om te wonen in een land dat van alle kanten bedreigd wordt, dat jarenlang te maken had met lugubere zelfmoordaanslagen. Tegen die achtergrond treedt er vanzelf wat verharding op. Israël 'vermoordt' geen burgers maar ik denk niet dat ze wakker liggen van Palestijnse doden. Gezien de geschiedenis niet onbegrijpelijk.
pi_215524739
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 20:38 schreef Hathor het volgende:
De moslims die zich gisteravond hebben laten gelden in Amsterdam zijn uit hetzelfde hout gesneden als de Gazanen die vorig jaar een bloedbad hebben aangericht in Israel, laat daarover geen misverstand bestaan.

Het zijn niet alleen moslims die Israël haten vanwege hun misdaden, het zijn atheïsten, christenen, joden, Israëliërs en zelfs orthodoxe joden, holocaust-overleveraars, intellectuelen, etc.

quote:
De vijand is onder ons.

Be prepared.
_O- :')
  vrijdag 8 november 2024 @ 20:44:31 #159
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_215524741
Kristallnachtherdenking Amsterdam afgeblazen

quote:
Een herdenking van de Kristallnacht die morgenavond zou plaatsvinden bij het Joods Verzetsmonument in het centrum van Amsterdam is afgeblazen. De herdenking wordt jaarlijks georganiseerd door het Platform Stop Racisme & Fascisme en de Joodse antizionistische organisatie Erev Rav. De organisatie kan de "minimale veiligheid van de sprekers en gasten" niet garanderen, door de "grote aanwezigheid van zionistische Israëliërs in de stad die van plan zijn om gewelddadigheden te plegen."

Het gaat niet om de nationale herdenking van de Kristallnacht: die werd donderdag al gehouden in de Portugese Synagoge in Amsterdam. De Kristallnacht was op 9 november 1938, maar 9 november valt dit jaar op een zaterdag, de rustdag in het joodse geloof.

Volgens Erev Rav gedroegen de supporters van voetbalclub Maccabi Tel Aviv zich afgelopen nacht "provocatief, racistisch en gewelddadig" in de richting van Amsterdammers.

Erev Rav is een organisatie van Nederlandse Joden die zich verzet tegen zionisme, het streven naar een onafhankelijke Joodse staat in Israël. In de oorlog tussen Israël en Hamas schaart de organisatie zich achter de Palestijnen.
Ik moest even 2 keer lezen.

Afgeblazen vanwege geweld en dat ze de veiligheid niet kunnen waarborgen...ok snap ik.
Vanwege de grote aanwezigheid van Zionistische Israeliers....wait what?

Na alle geweld tegen Joden, niet alleen sinds 7 October in Amsterdam en Nederland maar ook al ver voor die tijd.
Cancel je de herdenking vanwege aggresieve Israeliers die....nog nooit wat hebben geflikt?
pi_215524744
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 20:19 schreef Thorelf het volgende:
hoe je het ook wendt of keert ... waar de islam verschijnt is het gedaan met de vrede en vrijheid!
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 november 2024 20:25 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Correct.

Dít is de kern van het hele verhaal. Overal waar de Islam land zorgt het voor kommer en kwel en polarisatie en conflict. .............
En elke vorm van wetenschap, intelectuele ontwikkeling of wat voor vorm van vooruitgang dan ook.
Er komt werkelijk helemaal niks uit landen waar de islam dominant is waar de wereld iets aan heeft.
-
  vrijdag 8 november 2024 @ 20:45:25 #161
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_215524750
quote:

[..]
Natuurlijk wel, alle demagogische kreten hier wijzen erop dat men graag weer een hele groep iets aanrekent voor hun eigen dubbele agenda.

Verder is de islam niet van zichzelf antisemitisch en zijn deze jongeren verder ook allesbehalve vrome moslims. Meer IQ-lozen die zich door foute influencers laten sturen.
Dat klopt zeker, een religie diens gemeenschappen zijn schuldig aan deze problematiek. Maar dat heeft niets te maken met een 'moslimjacht' beginnen. Daar heeft niemand hier het over. Ten tweede is de Islam wél antisemitisch, anders staan er niet zulke teksten in de heilige boekjes:
quote:
Allah's Messenger (ﷺ) said, "You (i.e. Muslims) will fight with the Jews until some of them will hide behind stones. The stones will (betray them) saying, 'O `Abdullah (i.e. slave of Allah)! There is a Jew hiding behind me; so kill him.'"

Bron
Antisemitisme binnen de Islam is simpelweg een groot probleem en ook goed bestudeerd en gedocumenteerd.
quote:
[..]
Die lui mogen lekker de cel in. Waarschijnlijk zijn ze hier geboren dus ze het probleem van een ander land maken lijkt me ook niet realistisch.
Een kleine kans dat zulke mensen de cel in moeten en daarnaast zijn het (afgaande op de door hunzelf gedane uitspraken op de sociale media) vooral Marokannen. Die hebben per definitie een dubbel paspoort dus kunnen worden uitgezet.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  vrijdag 8 november 2024 @ 20:45:49 #162
13456 AchJa
Shut up!!!
  vrijdag 8 november 2024 @ 20:46:25 #163
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215524757
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 20:44 schreef Waldko het volgende:

[..]
Het zijn niet alleen moslims die Israël haten vanwege hun misdaden, het zijn atheïsten, christenen, joden, Israëliërs en zelfs orthodoxe joden, holocaust-overleveraars, intellectuelen, etc.
[..]
_O- :')
Neuh... het is vooral een specifiek dingetje van nazi's, haatbaarden en christelijke engnekken.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 8 november 2024 @ 20:46:33 #164
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_215524760
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 20:44 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Vond je 7 oktober ook een misdaad?

Israël pleegt geen misdaden, is gewoon het recht op zelfverdediging. Individuele soldaten plegen wel eens oorlogsmisdaden, maar daar heb je juridische procedures voor.

Overigens is het zo ontzettend makkelijk om te oordelen over Israël. Wij hebben geen idee hoe het is om te wonen in een land dat van alle kanten bedreigd wordt, dat jarenlang te maken had met lugubere zelfmoordaanslagen. Tegen die achtergrond treedt er vanzelf wat verharding op. Israël 'vermoordt' geen burgers maar ik denk niet dat ze wakker liggen van Palestijnse doden. Gezien de geschiedenis niet onbegrijpelijk.
Wat beide groepen doen aan extremistische acties, dus gijzelingen van Hamas, zowel als de voortdurende acties van het Israelische leger daarop, zijn niet goed te praten. Inmiddels is het al lang geen zelfverdediging meer, want staakt het vuren pogingen worden keer op keer door Netanyahu geblokkeerd en zo duurt de oorlog maar voort.

Straks worden we in Nederland hier ook nog meegesleurd in de oorlog daar en breekt hier de pleuris (nog meer dan nu) uit...
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_215524761
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 20:27 schreef Hexagon het volgende:
Zo te zien wee een hoop figuren die jodenjacht willen vergelden met moslimjacht. :')
Dit dus.
  vrijdag 8 november 2024 @ 20:47:00 #166
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215524764
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 20:44 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Ik moest even 2 keer lezen.

Afgeblazen vanwege geweld en dat ze de veiligheid niet kunnen waarborgen...ok snap ik.
Vanwege de grote aanwezigheid van Zionistische Israeliers....wait what?

Na alle geweld tegen Joden, niet alleen sinds 7 October in Amsterdam en Nederland maar ook al ver voor die tijd.
Cancel je de herdenking vanwege aggresieve Israeliers die....nog nooit wat hebben geflikt?
Proficiat, 'progressief' Nederland.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 8 november 2024 @ 20:47:43 #167
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215524776
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 20:46 schreef Waldko het volgende:

[..]
Dit dus.
Oh lieve help, daar gaan we weer met de slachtofferrol en nul zelfreflectie.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215524781
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 20:38 schreef Hathor het volgende:
De moslims die zich gisteravond hebben laten gelden in Amsterdam zijn uit hetzelfde hout gesneden als de Gazanen die vorig jaar een bloedbad hebben aangericht in Israel, laat daarover geen misverstand bestaan.

De vijand is onder ons.

Be prepared.
houd het gras in de gaten...i told you
  vrijdag 8 november 2024 @ 20:48:22 #169
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_215524786
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 20:47 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Diep, diep afgegleden.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_215524800
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 20:46 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Neuh... het is vooral een specifiek dingetje van nazi's, haatbaarden en christelijke engnekken.
Dan heb je weinig nieuws meegekregen sinds de genocide in Gaza.
pi_215524804
quote:

[..]
Graag minder religie. Liever nog helemaal geen religie.
Ik realiseer me uiteraard dat dit moeilijk haalbaar is.

Als compromis zouden we misschien kunnen overgaan tot een vorm waarbij religie slechts achter. de deuren van de eigen woning of het eigen clubhuis is toegestaan.
Dus zonder overlast voor mensen aan wie de verlichting niet is voorbij gegaan.
-
pi_215524806
quote:

[..]
Oh lieve help, daar gaan we weer met de slachtofferrol en nul zelfreflectie.
Over slachtofferrol en zelfreflectie moet je niet beginnen.
pi_215524810
quote:

[..]
liever minder,maar nog liever islam
  vrijdag 8 november 2024 @ 20:50:24 #174
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215524812
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 20:49 schreef Waldko het volgende:

[..]
Dan heb je weinig nieuws meegekregen sinds de genocide in Gaza.
Genocide interesseert jou dan ook niets; enkel of slachtoffers tot je tribe behoren.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215524814
quote:

[..]
Progressief Nederland staat aan de kant van de islamofascisten. Zoveel is wel duidelijk geworden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')