quote:Op vrijdag 8 november 2024 15:34 schreef ieniminimuis het volgende:
Mr Brightside schijnt het liedje te zijn van de milenials
Rage Against the Strange Emptiness Machines!quote:Op vrijdag 8 november 2024 15:42 schreef Gretzl het volgende:
TT![]()
Zou een goede teamnaam zijn voor een popquiz
Waar is Danny Nedelko gebleven dan?quote:Op vrijdag 8 november 2024 15:26 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Had ik ook wel. Maar dan kan je niet écht luisteren.
Wel tof dat IDLES de top 10 lijkt te halen
Hooguit maanden.quote:Op vrijdag 8 november 2024 15:43 schreef Scorpion_17 het volgende:
Ik ken emptiness machines niet, heb ik iets gemist de laatste jaren?
Nog beterquote:Op vrijdag 8 november 2024 15:42 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Rage Against the Strange Emptiness Machines!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
Meer indie nu-metal hoek.quote:
oh wacht. Ken t nr wel maar de titel was me even ontgaan. Staat die zo hoog? Beetje much, niet?quote:Op vrijdag 8 november 2024 15:44 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Als je Linkin Park indie vindt
Niets noemenswaardigs gemist danquote:Op vrijdag 8 november 2024 15:43 schreef Scorpion_17 het volgende:
Ik ken emptiness machines niet, heb ik iets gemist de laatste jaren?
Omdraaien met Kristallnach dan maar?quote:Op vrijdag 8 november 2024 15:48 schreef Gale_Boetticher het volgende:
Amsterdam heeft ook echt niets in de Top 10 te zoeken
Of met Jerusalem!quote:Op vrijdag 8 november 2024 15:49 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Omdraaien met Kristallnach dan maar?
12 Land of Confusionquote:Op vrijdag 8 november 2024 15:50 schreef Gretzl het volgende:
Hoop doet leven
1. A Forest
2. Black
3. Champagne Supernova
4. Everlong
5. Papillon
6. Knights of Cydonia
7. Master of Puppets
8. Smells Like Teen Spirit
9. Emptiness Machine
10. Danny Nedelko
11. No One Knows
Niet dus. Of is dit de QOTSA paradox?quote:Op vrijdag 8 november 2024 15:51 schreef PippenScottie het volgende:
Wat staat er in de top 10? No one knows
19-18-17-11-19-10quote:Op vrijdag 8 november 2024 15:53 schreef Tussle266 het volgende:
Had wel nog iets meer verwacht. Heeft deze hier op eigen kracht niet ook al eens gestaan?
2 jaar terug P11quote:Op vrijdag 8 november 2024 15:53 schreef Tussle266 het volgende:
Had wel nog iets meer verwacht. Heeft deze hier op eigen kracht niet ook al eens gestaan?
Die staat vrij hoog in de Gale500quote:Op vrijdag 8 november 2024 15:51 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Nog liever deze, twee plaatsnamen ineen
Bekijk deze YouTube-video
Vorig jaar ook aardig hoog in de Gretz500, bij de bovenste 125quote:Op vrijdag 8 november 2024 15:57 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
Die staat vrij hoog in de Gale500
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
Kuttiming, sterkte.quote:Op vrijdag 8 november 2024 16:12 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik moet nog even een uur naar gelul van werk luisteren. Precies tijdens dit laatste uur. Nouja, dan de muziek maar wat harder.
Het is de driemaandelijkse update waarbij de iets minder leuke jongen van HR zijn praatje mag houden.quote:Op vrijdag 8 november 2024 16:14 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Kuttiming, sterkte.
Moet je echt actieve bijdragen leveren of kun je een beetje met een half oor luisteren?
Het is wel een beetje boomermetal. Maar ik kan het af en toe wel waarderen.quote:Op vrijdag 8 november 2024 16:15 schreef Näsenbar het volgende:
Metallica, echt verschrikkelijk maar misschien ben ik er te jong voor.
Dat ligt eraan. We krijgen nog ergens een niet-hoogste notering van bands met een P in de naam/quote:Op vrijdag 8 november 2024 16:16 schreef Tussle266 het volgende:
We krijgen toch alleen maar hoogste noteringen?
ColdPlay?quote:Op vrijdag 8 november 2024 16:17 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat ligt eraan. We krijgen nog ergens een niet-hoogste notering van bands met een P in de naam/
Weekly chart performance for "Papillon"quote:Op vrijdag 8 november 2024 16:18 schreef Näsenbar het volgende:
For some reason heb ik het idee dat dit nummer vooral in Nederland een hit was, deelt iemand dit idee?
Maar dat is dan toch ook de hoogste notering?quote:Op vrijdag 8 november 2024 16:19 schreef Mexicanobakker het volgende:
Bovendien zou IDLES ook nog zomaar langs kunnen komen.
Dit is een grapje toch?quote:Op vrijdag 8 november 2024 16:19 schreef Mexicanobakker het volgende:
Bovendien zou IDLES ook nog zomaar langs kunnen komen.
Editors is sowieso altijd gigantisch geweest in België.quote:Op vrijdag 8 november 2024 16:19 schreef Felagund het volgende:
[..]
Weekly chart performance for "Papillon"
Chart (2009–2011) Peak position
Austria (Ö3 Austria Top 40)[3] 44
Belgium (Ultratop 50 Flanders)[4] 1
Belgium (Ultratop 50 Wallonia)[5] 6
Germany (GfK)[6] 43
Netherlands (Dutch Top 40)[7] 23
Netherlands (Single Top 100)[8] 16
Poland (ZPAV)[9] 1
Scotland (OCC)[10] 22
Switzerland (Schweizer Hitparade)[11] 52
UK Singles (OCC)[12] 23
Vooral in Belgie en Polen dus.
Akkoord. Wie weet komt Sirens van Pearl Jam nogquote:Op vrijdag 8 november 2024 16:19 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Maar dat is dan toch ook de hoogste notering?
Geen idee hoe ik daar bij kwam danquote:Op vrijdag 8 november 2024 16:19 schreef Felagund het volgende:
[..]
Weekly chart performance for "Papillon"
Chart (2009–2011) Peak position
Austria (Ö3 Austria Top 40)[3] 44
Belgium (Ultratop 50 Flanders)[4] 1
Belgium (Ultratop 50 Wallonia)[5] 6
Germany (GfK)[6] 43
Netherlands (Dutch Top 40)[7] 23
Netherlands (Single Top 100)[8] 16
Poland (ZPAV)[9] 1
Scotland (OCC)[10] 22
Switzerland (Schweizer Hitparade)[11] 52
UK Singles (OCC)[12] 23
Vooral in Belgie en Polen dus.
Daar kan ik je ook niet mee helpen.quote:Op vrijdag 8 november 2024 16:21 schreef Näsenbar het volgende:
[..]
Geen idee hoe ik daar bij kwam dan
Dat zou schandalig zijn.quote:Op vrijdag 8 november 2024 16:22 schreef DecoAoreste het volgende:
Zou Emptiness Machine op 1 staan?
Het zou nog steeds kunnen. We schrappen vrolijk verder.
Oehquote:Op vrijdag 8 november 2024 16:22 schreef DecoAoreste het volgende:
@OscarMopperkontquote:
+1, er is geen metalact overgewaardeerde dan Metallicaquote:Op vrijdag 8 november 2024 16:15 schreef Näsenbar het volgende:
Metallica, echt verschrikkelijk maar misschien ben ik er te jong voor.
Linkin Park toch minimaal.quote:Op vrijdag 8 november 2024 16:25 schreef Gretzl het volgende:
[..]
+1, er is geen metalact overgewaardeerde dan Metallica
Als dat zo is, kan de zender zich beter meteen opheffenquote:Op vrijdag 8 november 2024 16:22 schreef DecoAoreste het volgende:
quote:Op vrijdag 8 november 2024 16:25 schreef Gale_Boetticher het volgende:
Maar we krijgen ook nog DE GONG
Heel wat liever Metallica dan Slayer.quote:Op vrijdag 8 november 2024 16:25 schreef Gretzl het volgende:
[..]
+1, er is geen metalact overgewaardeerde dan Metallica
Dat kunnen ze nu al met een notering tussen 1 en 6quote:Op vrijdag 8 november 2024 16:26 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Als dat zo is, kan de zender zich beter meteen opheffen
Wie ben je dan wel?quote:
Ode aan Mestrèg wordt geprogrammeerd tussen Danny Nedelko en BohRapquote:
Bij voorbaat al een nee.quote:Op vrijdag 8 november 2024 16:30 schreef Gretzl het volgende:
Stiekem prefereer ik de hertaling van MEAU, wat jij @:Dec?![]()
Damskoquote:
Zag Meau vandeweek nog hand in hand lopen vlakbij mijn huisquote:Op vrijdag 8 november 2024 16:30 schreef Gretzl het volgende:
Stiekem prefereer ik de hertaling van MEAU, wat jij @:DecoAoreste?![]()
Omdat iedereen die op Jacques Brel wilde stemmen zich heeft vergistquote:
Dat is inderdaad een beter Amsterdam ja.quote:Op vrijdag 8 november 2024 16:31 schreef Berkery het volgende:
[..]
Omdat iedereen die op Jacques Brel wilde stemmen zich heeft vergist
Snap ik ook niet. Best een aardig bandje hoor, maar beste dat ooit gemaakt isquote:
Normaal gesproken wel, maar wel een flink stuk lager. Plek 200-300 maximaal.quote:Op vrijdag 8 november 2024 16:32 schreef Mexicanobakker het volgende:
Komt de nieuwe Linkedin Park dan ook binnen in de Top 2000?
Het is ook pas 16:30quote:
Bij de Evergreen (en uiteraard de V500) heb je nauwelijks (geen) reclames, dat is wel heel prettig.quote:Op vrijdag 8 november 2024 16:33 schreef DecoAoreste het volgende:
We zwaaien al die kutreclames uit
Dat is wel een verademing als de radio weer uit gaat straks.
Dan kan @Isorden ook weer even los met een memequote:Op vrijdag 8 november 2024 16:32 schreef Mexicanobakker het volgende:
Komt de nieuwe Linkedin Park dan ook binnen in de Top 2000?
Oervervelend ja. Zin om voorlopig de radiozenders met 2 lange reclames per uur te mijdenquote:Op vrijdag 8 november 2024 16:33 schreef DecoAoreste het volgende:
We zwaaien al die kutreclames uit
Dat is wel een verademing als de radio weer uit gaat straks.
Evergreen ga ik denk ik niet echt aandachtig luisteren. V500 wil ik wel even checken, zeker de slotdag.quote:Op vrijdag 8 november 2024 16:34 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Bij de Evergreen (en uiteraard de V500) heb je nauwelijks (geen) reclames, dat is wel heel prettig.
Evergreen vind ik wel genieten, maar je moet er wel een beetje van houden.quote:Op vrijdag 8 november 2024 16:36 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Evergreen ga ik denk ik niet echt aandachtig luisteren. V500 wil ik wel even checken, zeker de slotdag.
En dan de Top 2000 natuurlijk weer, die zit wel bomvol reclame altijd... maar ja.
Nummer 1 in de Mex2000!quote:
Op mijn vorige adres woonde ik 100 meter van een bos afquote:Op vrijdag 8 november 2024 16:38 schreef ieniminimuis het volgende:
Mensen het bos
De beste plek op aarde
Same zo ongeveerquote:Op vrijdag 8 november 2024 16:39 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Op mijn vorige adres woonde ik 100 meter van een bos af
Nu is het iets verder naar het dichtstbijzijnde bos, iets van 5 km.
Evergreen staat wel heel ver van jouw smaak af denk ik. Ik vind het wel mooi altijd, maar je moet er wel echt iets mee hebben.quote:Op vrijdag 8 november 2024 16:36 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Evergreen ga ik denk ik niet echt aandachtig luisteren. V500 wil ik wel even checken, zeker de slotdag.
En dan de Top 2000 natuurlijk weer, die zit wel bomvol reclame altijd... maar ja.
Ik geniet vooral van de verbazing elk jaar over de hoeveelheid catsnoteringen bij de bovenste 200quote:Op vrijdag 8 november 2024 16:37 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Evergreen vind ik wel genieten, maar je moet er wel een beetje van houden.
Wandelend kom ik er dus nooit, maar mijn hardloopconditie is dusdanig dat ik dat wel af en toe weer haal tegenwoordigquote:
quote:Op vrijdag 8 november 2024 16:38 schreef noodgang het volgende:
Nieuwe LP is wel echt belachelijk hoog zo
Ik fiets er dagelijks door heen. Van de week nog een ree die vlak voor mij de weg over stak.quote:Op vrijdag 8 november 2024 16:39 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Op mijn vorige adres woonde ik 100 meter van een bos af
Nu is het iets verder naar het dichtstbijzijnde bos, iets van 5 km.
Op 5 Roxy Dekker. Stop de tijd.quote:Op vrijdag 8 november 2024 16:35 schreef noodgang het volgende:
5. Linkin Park
4. Claudia de Breij
3. Danny Vera
2. De Bankzitters
1. Queen
Ik pak gewoon de fiets er naar toe en zo nu en dan pak ik een bus of trein om ergens heen te gaan.quote:Op vrijdag 8 november 2024 16:40 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Wandelend kom ik er dus nooit, maar mijn hardloopconditie is dusdanig dat ik dat wel af en toe weer haal tegenwoordig. Afgelopen woensdag nog 15 km gelopen met een stukje bos erbij.
Haha ja. Ik ben wel een kind van mijn tijd. Mijn eigen lijst heeft ook maar een klein handjevol platen van voor mijn geboortejaar (1992). Veelal grote klassiekers als Stairway to Heaven, Child in Time en deze dusquote:Op vrijdag 8 november 2024 16:39 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Evergreen staat wel heel ver van jouw smaak af denk ik. Ik vind het wel mooi altijd, maar je moet er wel echt iets mee hebben.
Mja, zou ik niet zo snel doen om alleen even te wandelen. Kan natuurlijk wel prima.quote:Op vrijdag 8 november 2024 16:40 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Ik pak gewoon de fiets er naar toe en zo nu en dan pak ik een bus of trein om ergens heen te gaan.
Ik maak er gewoon een dagje uit vanquote:Op vrijdag 8 november 2024 16:41 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Mja, zou ik niet zo snel doen om alleen even te wandelen. Kan natuurlijk wel prima.
Ik heb je vorige week verteld dat mijn vader een nakomer was en ik de laatste in de rij thuis. Veel van die '50 en 60 en vroege '70 heb ik dus gewoon van huis uit meegekregen omdat ze daar gewoon bij waren. Dat maakt het wel anders denk ik.quote:Op vrijdag 8 november 2024 16:41 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Haha ja. Ik ben wel een kind van mijn tijd. Mijn eigen lijst heeft ook maar een klein handjevol platen van voor mijn geboortejaar (1992). Veelal grote klassiekers als Stairway to Heaven, Child in Time en deze dus
Dat denk ik wel. Ik heb van mijn ouders vooral Meat Loaf meegekregen, daar waren ze allebei enorm fan van. Mijn vader luisterde daarnaast vooral Nederlandstalige muziek en mijn moeder luistert bijna alles welquote:Op vrijdag 8 november 2024 16:43 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Ik heb je vorige week verteld dat mijn vader een nakomer was en ik de laatste in de rij thuis. Veel van die '50 en 60 en vroege '70 heb ik dus gewoon van huis uit meegekregen omdat ze daar gewoon bij waren. Dat maakt het wel anders denk ik.
quote:Op vrijdag 8 november 2024 16:45 schreef Felagund het volgende:
Dit was ook mooi geweest voor plek 1587.
587 was ook oké geweest. Had dan gewoon een ouderwetse LP in de top 5 gestemd denk ik dan.quote:Op vrijdag 8 november 2024 16:45 schreef Felagund het volgende:
Dit was ook mooi geweest voor plek 1587.
Thuis luisterde we altijd radio2, dus ook vanaf het begin top2000 meegekreb=gen.quote:Op vrijdag 8 november 2024 16:45 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Dat denk ik wel. Ik heb van mijn ouders vooral Meat Loaf meegekregen, daar waren ze allebei enorm fan van. Mijn vader luisterde daarnaast vooral Nederlandstalige muziek en mijn moeder luistert bijna alles wel
Zoals vaker gezegd wel Top 2000 luisteraar van het eerste uur, de eerste keer was ook de eerste keer dat ik mocht opblijven
2 en 3 omgedraaid dusquote:Op vrijdag 8 november 2024 16:44 schreef Hamlapjes het volgende:
Top 3 in dezelfde volgorde als vorig jaar?
Tijdens de reclameblokken van de Top 2000 luistert ik standaard favoriete noteringen terug die heb gemist vanwege slaap of sociale verplichtingen.quote:Op vrijdag 8 november 2024 16:36 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Valt bij mij nu een beetje in de categorie GuanoApes.quote:Op vrijdag 8 november 2024 16:46 schreef DecoAoreste het volgende:
4 is natuurlijk onbenullig hoog, maar toch voelt dit wel als een klassieker in wording hoor. Een prachtige comeback die ik nooit had durven dromen.
Showbiz is natuurlijk de beste plaat.quote:Op vrijdag 8 november 2024 16:49 schreef Gretzl het volgende:
Toch liever de Muse van OoS hier. Of eventueel Absolution
En dat bij de live in Rome registratiequote:
Die versie op Werchter 2023 was erg goed.quote:Op vrijdag 8 november 2024 16:50 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
En dat bij de live in Rome registratie
Niet mijn persoonlijke favoriet, wel een logische keuze voor de hoogste Muse. Standaard afsluiting bij concerten + epische opbouw + prachtig stemwerk.quote:Op vrijdag 8 november 2024 16:49 schreef Gretzl het volgende:
Toch liever de Muse van OoS hier. Of eventueel Absolution
Tot Evergreensquote:Op vrijdag 8 november 2024 16:50 schreef Tussle266 het volgende:
Nou, we weten nu hoe het af gaat lopen. Ik heb weer ontzettend veel lol met jullie beleefd. Voor wie er over 2 weken is tot dan, anders tot over 3 weken in de stemweek of elders waar een slecht lijstje wordt gepresenteerd.
Als ze ze door elkaar draaien moet dat prima gaan.quote:Op vrijdag 8 november 2024 16:52 schreef DecoAoreste het volgende:
Everlong en Black nog voor 17u halen ze niet toch?
Het loopt wel vaker een klein beetje uit met dat laatste uurquote:Op vrijdag 8 november 2024 16:52 schreef DecoAoreste het volgende:
Everlong en Black nog voor 17u halen ze niet toch?
Over elk lijstje, want confirmation bias.quote:Op vrijdag 8 november 2024 16:53 schreef Gretzl het volgende:
Vastgeroeste top
Zo'n artikel kun je ook over de K1600 schrijven
https://3voor12.vpro.nl/a(...)%20dienst%20uitmaken.
Ik ben er later nog wel tijdens de platen die er eigenlijk hadden moeten staan.quote:
Je schakelt toch ook wel in voor de Verrukkelijke 500 over 2 weken?quote:Op vrijdag 8 november 2024 16:50 schreef Tussle266 het volgende:
Nou, we weten nu hoe het af gaat lopen. Ik heb weer ontzettend veel lol met jullie beleefd. Voor wie er over 2 weken is tot dan, anders tot over 3 weken in de stemweek of elders waar een slecht lijstje wordt gepresenteerd.
Jawel!quote:Op vrijdag 8 november 2024 16:54 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Je schakelt toch ook wel in voor de Verrukkelijke 500 over 2 weken?
MUZ / Verrukkelijke 500: hét Top 2000-alternatief
Ok, tot dan in de Orinoco chatquote:
HULDEquote:Op vrijdag 8 november 2024 16:54 schreef Hamlapjes het volgende:
Intussen had ik 'm al vast klaargemaakt: de complete lijst van 2024!
Heeft die Evergreen lijst eigenlijk overlap met de V500?quote:Op vrijdag 8 november 2024 16:54 schreef Mexicanobakker het volgende:
Even een weekje rust pakken en dan zitten we 18 november om 06:00 weer klaar
De heer D.L. gaat dat ongetwijfeld ook proberen tijdens de Top 2000.quote:Op vrijdag 8 november 2024 16:56 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
aankondigingen van 2 minuten
Overheid doet niks
Ja, de platgereden katten zal ik niet live horen.quote:Op vrijdag 8 november 2024 16:56 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Heeft die Evergreen lijst eigenlijk overlap met de V500?
Met iets minder geleuter tussendoor was het best mogelijk geweestquote:Op vrijdag 8 november 2024 16:53 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Het loopt wel vaker een klein beetje uit met dat laatste uur
Prima in het laatste uur, zeker als het intro er niet mee wordt volgeluld, maar pas na de aankondiging wordt ingestart. Beetje de luisteraar de radio in zuigen. Gewoon zo de liedjes achter elkaar draaien kan ik ook wel op Spotify.quote:Op vrijdag 8 november 2024 16:56 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
aankondigingen van 2 minuten
Overheid doet niks
Deroen van Linkel?quote:Op vrijdag 8 november 2024 16:56 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
De heer D.L. gaat dat ongetwijfeld ook proberen tijdens de Top 2000.
Ok Bart Arensquote:Op vrijdag 8 november 2024 16:55 schreef DecoAoreste het volgende:
Maar dit is absoluut niet een van de beste 500 platen van de jaren '90 hoor, hoe kom je daar nu bij.
Is daar niet een lijstje van gepost vorig jaar, of begin dit jaar? Volgens mij in het Top 2000 topic.quote:Op vrijdag 8 november 2024 17:02 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wel gemiddeld 1 van de best scorende platen met hoge noteringen in de Top 2000 en de V500. Alleen de Evergreen, tsja, de Evergreen. Maar hoeveel nummers staan er nu in alle 4? Heroes, A Forest, Gimme Shelter en wat van de Beatles.
Volgens mij niet. Ik had wel een lijstje gepost van de 38 nummers die NIET in de Top 2000 staan, maar wel in de Kink 1500, V500, Snob 2000 en MuMeLadder. Misschien bedoel je die?quote:Op vrijdag 8 november 2024 17:03 schreef Felagund het volgende:
[..]
Is daar niet een lijstje van gepost vorig jaar, of begin dit jaar? Volgens mij in het Top 2000 topic.
Allemansvriendin Winehouse ookquote:Op vrijdag 8 november 2024 17:02 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wel gemiddeld 1 van de best scorende platen met hoge noteringen in de Top 2000 en de V500. Alleen de Evergreen, tsja, de Evergreen. Maar hoeveel nummers staan er nu in alle 4? Heroes, A Forest, Gimme Shelter en wat van de Beatles.
Ah, dat zou heel goed kunnen ja.quote:Op vrijdag 8 november 2024 17:04 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Volgens mij niet. Ik had wel een lijstje gepost van de 38 nummers die NIET in de Top 2000 staan, maar wel in de Kink 1500, V500, Snob 2000 en MuMeLadder. Misschien bedoel je die?
Staat die ook in de V500 ja?quote:Op vrijdag 8 november 2024 17:04 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
Allemansvriendin Winehouse ook
Back to Black op 260 vorig jaar jaquote:Op vrijdag 8 november 2024 17:04 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Staat die ook in de V500 ja?
Ait vedan!quote:Op vrijdag 8 november 2024 17:05 schreef Hamlapjes het volgende:
Het was me weer een waar genoegen dit jaar, liever luistervrienden! Ook om het beroemde (en beruchte?) PDF'je in elkaar te draaien
Zie jullie vast wel weer in het Top 2000 topic over een paar weken. En tot die tijd, zoals ze dan hier zeggen: heanig an!
155 vrouwen op 1500 nummers als ik goed geteld heb. Net iets meer dan 10% danquote:Op vrijdag 8 november 2024 16:54 schreef Hamlapjes het volgende:
Tel je dan bijvoorbeeld Last Dinner Party voor vijf?quote:Op vrijdag 8 november 2024 17:14 schreef Gretzl het volgende:
[..]
155 vrouwen op 1500 nummers als ik goed geteld heb. Net iets meer dan 10% dan
Binnenkort de Evergreen lijstquote:Op vrijdag 8 november 2024 17:04 schreef PippenScottie het volgende:
Kink bedankt! Was een toffe lijst!
Medefokkers bedankt! Het was weer gezellig!
Now what?
Je hebt wel nog een leuk feitje over Frank Beard meegepakt, die kun je maar mooi in je zak steken.quote:Op vrijdag 8 november 2024 17:33 schreef Tussle266 het volgende:
Die bubbling is ook niet echt de moeite waard. Zelfs DJ Madman deed dat beter. Tot over, weet ik veel wanner het volgende aftelmoment is, dan maar!
1498. Meredith Brooks - Bitch | Nieuwquote:Op vrijdag 8 november 2024 17:14 schreef Gretzl het volgende:
[..]
155 vrouwen op 1500 nummers als ik goed geteld heb. Net iets meer dan 10% dan
Nee, all female band telt voor 1. Een duet met een man en een vrouw telt voor 0,5. Als er in bandjes (met tevens mannelijke) vrouwen zingen heb ik ook een 1 genoteerd.quote:Op vrijdag 8 november 2024 17:21 schreef Felagund het volgende:
[..]
Tel je dan bijvoorbeeld Last Dinner Party voor vijf?
Staind? The Fratellis?quote:Op vrijdag 8 november 2024 17:40 schreef Gretzl het volgende:
[..]
1498. Meredith Brooks - Bitch | Nieuw
1486. Joan Osborne - One Of Us | -17
1476. Nina Hagen Band - Unbeschreiblich Weiblich | Nieuw
1459. The Naked and Famous - Young Blood | -140
1442. No Doubt - Ex-Girlfriend | +46
1440. Sheryl Crow - If It Makes You | Happy | Nieuw
1431. The Veronicas - Untouched | Nieuw
1419. Blondie - Call Me | -61
1409. Anouk - R U Kiddin' Me | Nieuw
1397. PJ Harvey - A Perfect Day Elise | -509
1383. Tracy Bonham - Mother Mother | -324
1380. Alabama Shakes - Don't Wanna Fight | +1
1368. Alanis Morissette - That I Would Be Good | -8
1366. Evanescence - Call Me When You're Sober | +9
1362. Florence + The Machine - Rabbit Heart (Raise It Up) | -9
1358. Republica - Ready To Go | +91
1344. Skunk Anansie - Charity | -71
1343. The Naked And Famous - Punching In A Dream | +82
1341. Suzanne Vega - Luka | Nieuw
1329. LP - Lost On You | -249
1324. Blondie - Heart of Glass | -63
1318. Garbage - Push It | +177
1299. Björk - Venus As A Boy | -262
1280. Amy Winehouse - Tears Dry On Their Own | -258
1275. Alanis Morissette - Thank U | -207
1262. The Indien - Stay | Nieuw
1258. The Cardigans - Lovefool | -16
1253. Moloko - The Time Is Now | Nieuw
1233. Eurythmics - Sweet Dreams (Are Made Of...) | Nieuw
1220. R.E.M. & Kate Pierson - Shiny Happy People | -65
1218. Heather Nova - Walk This World | -310
1206. Paramore - Ain't It Fun | -337
1205. Tori Amos - Crucify | -170
1202. Catatonia - Road Rage | Nieuw
1187. No Doubt - Don't Speak | -104
1169. Sonic Youth - Teen Age Riot | -176
1165. Beabadoobee - Take A Bite | Nieuw
1153. Evanescence - Everybody's Fool | -91
1136. No Doubt - Just A Girl | -237
1077. Staind - It's Been Awhile | +55
1133. The Cranberries - Salvation | -150
1074. The Fratellis - Chelsea Dagger | +4
1130. The B52's - Love Shack | +54
1071. The Black Crowes - Jealous Again | -404
1123. Garbage - Stupid Girl | -468
1119. Blondie - Hanging On The Telephone | +312
1105. The Cardigans - Erase / Rewind | -58
1102. Of Monsters And Men - Little Talks | +340
1094. Alanis Morissette - You Learn | +404
1090. Maxim & Skin - Carmen Queasy | +2
1065. Tape Toy - Anyone, Anything | Nieuw
tbc
Black Crowes?quote:
Hoop die ook terug te zien!quote:Op vrijdag 8 november 2024 17:35 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Ik hoop dat je lijstje navolging heeft gekregen. Spooky
Hier gaat iets misquote:
Behalve die totaal nieuwe nummers op zich een logische mix. Benieuwd of Fear Inoculum nog komtquote:Op vrijdag 8 november 2024 21:31 schreef Tussle266 het volgende:
Ik kijk net even op de playlist van de BU. Het ziet er wel realistisch uit. Zo na 22.00 toch nog even 2 uurtjes luisteren als ik naar het voorportaal ga.
Die sappelende makelaar heeft Hey Dude ook twee keer gedraaid zie ik. Dat lijkt me ook niet te kunnen, of hij wil een punt maken. Heb net ingeschakeld, eens horen hoe het zit.quote:Op vrijdag 8 november 2024 21:51 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Behalve die totaal nieuwe nummers op zich een logische mix. Benieuwd of Fear Inoculum nog komt
Hij stond hier toevallig even op, ik begreep zojuist dat In My Place op Parachutes stond. Tot zover de parate kennis van de DJ van dienst.quote:Op vrijdag 8 november 2024 22:07 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Die sappelende makelaar heeft Hey Dude ook twee keer gedraaid zie ik. Dat lijkt me ook niet te kunnen, of hij wil een punt maken. Heb net ingeschakeld, eens horen hoe het zit.
Ik vind Just Another Rainbow nu beter dan voorheen.quote:Op zondag 10 november 2024 00:35 schreef DecoAoreste het volgende:
Hebben jullie nog platen (her)ontdekt door de Kink 1500 die jullie nu veel luisteren?
Ik heb Taillights Fade van Buffalo Tom veel aan staan dit weekend
Playlist met 163 nummersquote:Op vrijdag 8 november 2024 17:14 schreef Gretzl het volgende:
[..]
156* vrouwen op 1500 nummers als ik goed geteld heb. Net iets meer dan 10% dan
Beetje willekeurige lijst. Waarom wel Sonic Youth met een nummer waarop Kim Gordon geen noot zingt en niet Pixies waarop Kim Deal dat wel doet?quote:
ChatGPT kan fouten maken. Controleer belangrijke informatie.quote:Op woensdag 13 november 2024 16:25 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Beetje willekeurige lijst. Waarom wel Sonic Youth met een nummer waarop Kim Gordon geen noot zingt en niet Pixies waarop Kim Deal dat wel doet?
Sterker nog, The Breeders staan niet eens in je lijst.
edit: En This Mortal Coil ook niet
Ik heb nooit gepretendeerd dat de lijst al volledig was. Mijn parate muziekkennis is niet zo uitzonderlijk dat ik bij alle bands/nummers de exacte samenstelling voor de geest heb, inclusief wie er wel en niet zingt. Maar zal nog wel wat aanpassingen doen danquote:Op woensdag 13 november 2024 16:45 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
ChatGPT kan fouten maken. Controleer belangrijke informatie.
Huh?quote:Op woensdag 13 november 2024 16:25 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Beetje willekeurige lijst. Waarom wel Sonic Youth met een nummer waarop Kim Gordon geen noot zingt en niet Pixies waarop Kim Deal dat wel doet?
Ah, album versie..nooit gehoord. En denk ik ook niet gedraaid in de lijst.quote:Op woensdag 13 november 2024 17:07 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Huh?
[ afbeelding ]
https://genius.com/Sonic-youth-teen-age-riot-lyrics
Maar wel een prominente bijdragequote:Op woensdag 13 november 2024 17:12 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Ah, album versie..nooit gehoord. En denk ik ook niet gedraaid in de lijst.
En het blijft staan dat t geen zingen is
Heb je dit van de hele lijst?quote:Op woensdag 13 november 2024 13:49 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Playlist met 163 nummers
1498. Meredith Brooks - Bitch | Nieuw
1486. Joan Osborne - One Of Us | ▼17
1476. Nina Hagen Band - Unbeschreiblich Weiblich | Nieuw
1459. The Naked and Famous - Young Blood | ▼140
1442. No Doubt - Ex-Girlfriend | `
Lijst
Edit: inclusief correcties
Volgens mij draait Kink altijd de versie met het gelal van Kim Gordon.quote:Op woensdag 13 november 2024 17:12 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Ah, album versie..nooit gehoord. En denk ik ook niet gedraaid in de lijst.
En het blijft staan dat t geen zingen is
Jasper Leijdens (@jasperleijdens) on Threads
Heb zoveel zin in dit avontuur! Vanaf 2 januari hoor je me elke woensdag en donderdag op @npo3fm met @3voor12! For the ??? love of new music! Spreek je snel :)
— Threads
Met dank aan de uitgebreide lijsten die @Hamlapjes dagelijks posttequote:Op woensdag 13 november 2024 19:42 schreef AgeEll het volgende:
[..]
Heb je dit van de hele lijst?
Of staat dat hiervoor ergens?
Ik heb t forum niet zo actief bijgehouden tijdens de lijst.
Kink geeft toch nooit zo'n lijst vrij met de stijgers en dalers?
quote:Op vrijdag 8 november 2024 16:54 schreef Hamlapjes het volgende:
Zit niet meer zo vaak hier, zie het nu pas. Superbedankt. Hou erg van dit soort overzichtenquote:Op vrijdag 8 november 2024 16:54 schreef Hamlapjes het volgende:
Je laat mensen stemmen, vrij logisch dat mensen stemmen op het bekendste nummer.quote:Op maandag 16 december 2024 09:56 schreef AgeEll het volgende:
Album top1000 a la carte.
Wel leuk concept, zou t alleen leuk vinden om niet de grootste hit van een album te krijgen, maar ook een verborgen parel.
Luister maar even naar deze als tegengifquote:Op vrijdag 3 januari 2025 12:47 schreef Alpha0 het volgende:
Het gezeik van Pulp over 'de gewone mensen' blijft ook in 2025 vrolijk doorgaan op Kink 90s.
Er was ooit een radioprogramma wat dat deed, toch? Of een albumlijst waar ze één hit en één onbekend nummer per album draaiden?quote:Op maandag 16 december 2024 09:56 schreef AgeEll het volgende:
Album top1000 a la carte.
Wel leuk concept, zou t alleen leuk vinden om niet de grootste hit van een album te krijgen, maar ook een verborgen parel.
Op zich een leuk idee, maar ik ben bang dat je dan nog meer van hetzelfde gaat krijgen. Dan krijg je nog meer fans die op alle albumtracks-die-geen-single-zijn van hun favoriete artiest gaan stemmen, waardoor de one hit wonders geen kans meer maken omdat (bijna) niemand de albumtracks daarvan kent.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 17:35 schreef Pharkus het volgende:
Een leuke variant zou zijn als je niet op de hits/singels van een album zou mogen stemmen. Geen idee wat voor lijst dat zou opleveren.
Of een b-sides top 100.
Tijdens de reguliere album lijst draaien ze vaker wat onbekendere nummers.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 14:39 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
[..]
Er was ooit een radioprogramma wat dat deed, toch? Of een albumlijst waar ze één hit en één onbekend nummer per album draaiden?
Tijd ook dat 3fm weer wat opkrabbelt.quote:Op donderdag 21 november 2024 16:35 schreef Breuls het volgende:
https://www.threads.net/@:jasperleijdens/post/DCoW4y8I7Oc
Ik vind het best een logische plek voor hem om ná KINK naartoe te gaan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 9 januari 2025 08:19 schreef noodgang het volgende:
Oei, Venema begint nu zelfs al over nieuw werk van Kensington op Kink, RIP Kink.Misschien neemt hij No Alternative letterlijk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.All Day I Dream About Stemlijsten
Oei, Venema begint nu zelfs al over nieuw werk van Kensington op Kink, RIP Kink.Ik wacht het even af, het intro'tje dat vanmorgen te horen was klonk anders dan ik van Spamsington gewend was en dat is al heel wat. De rest van het oeuvre van het bandje klinkt namelijk allemaal bijzonder hetzelfde in de mate waarin je eigenlijk op je speler moet kijken wat er precies draait.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Direct daarbij zeggen dat er meer van die typische Kink-artiesten zijn van wie het oeuvre eigenlijk één grote eenheidsbrei is met als tragisch dieptepunt Mumford&Sons en diens reïncarnatie Kingfisher van wie ook alles volslagen identiek klinkt.
Zou dat intro'tje maatgevend zijn voor de rest van het nummer dan moeten ze het gewoon draaien. Klinkt de opvolger dan weer volslagen identiek dan mag het daarna weer ophouden.
klein voorbehoud voor het vocale gedeelte. Rock&Roll met koortjes heeft me nooit kunnen bekoren, bij het eerdere werk van Spamsington werkte het zelfs prima als braakmiddel.Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
Qua historische betekenis kan Supertramp er in kleine doses wel bij. Dat soort overgeproduceerde geldverdienconcepten vormden eigenlijk een reden om zoiets als punk uit te vindenquote:Op vrijdag 10 januari 2025 10:25 schreef Berkery het volgende:
Supertramp op Kink![]()
Het is balanceren voor een zender als Kink; je wilt je onderscheiden door 'alternatieve' muziek te draaien, maar dat betekent weinig luisteraars, dus draai je af en toe wat classic rock, waardoor je meer luisteraars krijgt, maar je jaagt de luisteraars van het eerste uur weer weg, waarna je niet meer onderscheidend bent.
Oh, ik vind het af en toe ook wel lekker, maar als Kink niet uitkijkt worden ze Radio Veronica voor millennials.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 12:34 schreef maily het volgende:
Ik schakel regelmatig naar Arrow Classic Rock
Oei, Venema begint nu zelfs al over nieuw werk van Kensington op Kink, RIP Kink.Dat vind ik ook wel, alleen wordt Kensington wel altijd in lijsten gestemd op Kink. Dus onder de luisteraars zijn wel fans. Zelfde geldt voor Chef Special.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De zanger is voor mij trouwens een grote reden dat ik Kensington niet te pruimen vind. Dus met een nieuwe zanger kan het alleen maar beter worden
Dit is dus ook mijn vrees. 1000nrs op repeat.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 15:43 schreef Berkery het volgende:
[..]
Oh, ik vind het af en toe ook wel lekker, maar als Kink niet uitkijkt worden ze Radio Veronica voor millennials.
Michiel is juiste 1 die enorm tegen de pop aan schuurt. Vanmorgen ook weer kensington gedraaid.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 20:58 schreef AgeEll het volgende:
[..]
Dit is dus ook mijn vrees. 1000nrs op repeat.
Plus steeds meer poppie rocknummers tot aan echte pop. Hoorde gister The Veronicas - Untouched.
Vind Michiel echt een super dj. De rest houdt niet echt over.
Niet dat andere radiostations allemaal toppers hebben
Exact, een iets betere zanger maakt de muziek niet ineens anders.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 09:05 schreef Nebelwerfer het volgende:
Die nieuwe van Kensington klinkt trouwens als de oude Kensington. Zit ok in elkaar, maar je vergeet hem zodra je hem gehoord hebt. 13 in een dozijn, ook al zijn ze de eerste die het geluid maken.
Jammer dat Venema daar anders over denktquote:Op vrijdag 17 januari 2025 09:07 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Exact, een iets betere zanger maakt de muziek niet ineens anders.
A Forest hoor je juist best vaak.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 09:07 schreef Nebelwerfer het volgende:
En wil niet zeiken, maar waarom altijd “Friday i’m in love”en nooit “the forrest”?
Ik vind Rock the boat nu niet echt een liedje voor op Kink...quote:Op vrijdag 17 januari 2025 09:07 schreef Nebelwerfer het volgende:
En wil niet zeiken, maar waarom altijd “Friday i’m in love”en nooit “the forrest”?
A, excuus. Overdag bijna nooit.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 09:30 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
A Forest hoor je juist best vaak.
Omdat DJ's weinig fantasie hebben en dus op vrijdag dat liedje met Friday in de titel pakken.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 09:07 schreef Nebelwerfer het volgende:
Op vrijdag denk ik altijd “tis tenminste vrijdag”.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 09:34 schreef pipster het volgende:
[..]
Omdat DJ's weinig fantasie hebben en dus op vrijdag dat liedje met Friday in de titel pakken.
Blue Monday of I don't like Mondays zullen ook wel de meeste draaibeurten op maandag hebben.
Overigens een minder boeiend nummer van The Cure Friday i'm in love.
Ik vond hem eerlijk gezegd meevallen. Niet die galmschreeuwmetkoortjes van de oude Spamsington.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 09:05 schreef Nebelwerfer het volgende:
Die nieuwe van Kensington klinkt trouwens als de oude Kensington. Zit ok in elkaar, maar je vergeet hem zodra je hem gehoord hebt. 13 in een dozijn, ook al zijn ze de eerste die het geluid maken.
Kings of Leon trek ik best. Geen fan ofzo, maar ok.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 09:45 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Ik vond hem eerlijk gezegd meevallen. Niet die galmschreeuwmetkoortjes van de oude Spamsington.
Wat nu even spannend wordt is de volgende single en of die niet krek eender klinkt.
Waar volgens Veenstra Kensington een band was 'you love to hate' vond ik Spamsington eerder vervelend worden omdat letterlijke alle nummers volslagen identiek begonnen te klinken, de nieuwe single klonk exact zoals de vier voorgaande, sterker nog, bij een nieuwe single had je het idee dat je naar een oude single zat te luisteren.
Daarbij gleed Spamsington af van nog best wel rock&roll naar vanille&vla.
Maar dat lijkt er nu weer even af te zijn voor zolang het duurt.
en daarbij vond ik de laatste singles van Kings of Leon ook niet zo beroerd als ik ze zou moeten vinden
Dat zal dan het verschil zijn met de oude Spamsington die op 3FM zo gruwelijk grijs werd gedraaid dat het me uiteindelijk zo ver neus en oren uit kwam dat het één van de redenen werd om in de auto toen de radio maar gewoon uit te zetten en van het geluid van een snorrend dieseltje te genieten (de rest van 3FM werd toen niet gevuld met rock&roll maar met snotter&snik en dat was de andere reden om afscheid van het station te nemen)quote:Op vrijdag 17 januari 2025 09:57 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Kings of Leon trek ik best. Geen fan ofzo, maar ok.
Kensington erger ik me niet zo aan. Tis meer dat er gewoon helemaal niets van blijft hangen.
Veenstra had het over vergelijkingen met oa de killers en dat hoor ik wel, alleen dan wel net een stukje opvulling uit een nummer en dat dan constant.
Snotter en snik is wel goed verminderd daar ja. Vast wel veel nieuwe Kensington nu.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 10:01 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Dat zal dan het verschil zijn met de oude Spamsington die op 3FM zo gruwelijk grijs werd gedraaid dat het me uiteindelijk zo ver neus en oren uit kwam dat het één van de redenen werd om in de auto toen de radio maar gewoon uit te zetten en van het geluid van een snorrend dieseltje te genieten (de rest van 3FM werd toen niet gevuld met rock&roll maar met snotter&snik en dat was de andere reden om afscheid van het station te nemen)
Ja eigenlijk is het best een matig nummer hoewel The Cure voor de rest prima muziek maakt. Maar tekstueel is het amper beter dan Rebecca Black.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 09:34 schreef pipster het volgende:
[..]
Omdat DJ's weinig fantasie hebben en dus op vrijdag dat liedje met Friday in de titel pakken.
Blue Monday of I don't like Mondays zullen ook wel de meeste draaibeurten op maandag hebben.
Overigens een minder boeiend nummer van The Cure Friday i'm in love.
Sowieso is wat je van de Cure op de radio hoort best beperkt. A Forest, Friday I'm in love, In between days en heel soms Boys don't cry, dan houdt het wel opquote:Op vrijdag 17 januari 2025 10:27 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Ja eigenlijk is het best een matig nummer hoewel The Cure voor de rest prima muziek maakt. Maar tekstueel is het amper beter dan Rebecca Black.
Lullaby en Close To Me. Als het mee zit een keer Lovesong.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 10:32 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
[..]
Sowieso is wat je van de Cure op de radio hoort best beperkt. A Forest, Friday I'm in love, In between days en heel soms Boys don't cry, dan houdt het wel op
Ik moet ook best wel aan Friday Night denken van The Darkness.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 10:27 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Ja eigenlijk is het best een matig nummer hoewel The Cure voor de rest prima muziek maakt. Maar tekstueel is het amper beter dan Rebecca Black.
Snotter&snik, bedoel je daar van die softe beginnjaren 10-singer/songwriters met hoedjes mee? Van dat DWDD-verantwoorde spul?quote:Op vrijdag 17 januari 2025 10:01 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Dat zal dan het verschil zijn met de oude Spamsington die op 3FM zo gruwelijk grijs werd gedraaid dat het me uiteindelijk zo ver neus en oren uit kwam dat het één van de redenen werd om in de auto toen de radio maar gewoon uit te zetten en van het geluid van een snorrend dieseltje te genieten (de rest van 3FM werd toen niet gevuld met rock&roll maar met snotter&snik en dat was de andere reden om afscheid van het station te nemen)
Inderdaad. Ze hielden het 'zo lekker klein'quote:Op vrijdag 17 januari 2025 12:05 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Snotter&snik, bedoel je daar van die softe beginnjaren 10-singer/songwriters met hoedjes mee? Van dat DWDD-verantwoorde spul?
Het gekweel bij Giel, met vervolgens de standaard appjes over kippenvel..quote:Op vrijdag 17 januari 2025 12:27 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Inderdaad. Ze hielden het 'zo lekker klein'
in hoeverre het DWDD-verantwoord is weet ik niet, de afleveringen die ik daar van heb gezien kwam ik ongeveer een halve minuut ver alvorens de afstandbediening het druk kreeg, de artiest van de dag was dan nog niet bekendgemaakt.
In het ergste geval kreeg Giel er 'spontaan' een soort van huilbui van.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 13:01 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Het gekweel bij Giel, met vervolgens de standaard appjes over kippenvel..
Giel lijkt privé een leuke muzieksmaak te hebben, afgaande op sommige uitspraken in interviews. Maar op de radio en bij DWDD promootte hij slap spul. Zonde.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 13:01 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Het gekweel bij Giel, met vervolgens de standaard appjes over kippenvel..
Ik vond hem aanvankelijk een briljant radiomaker, altijd vlijmscherp, altijd anders en altijd op het randje balanceren van wat nog leuk is en wat niet met regelmatig zo'n oei-momentje erin en doorgaans goeie muziek.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 13:35 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Giel lijkt privé een leuke muzieksmaak te hebben, afgaande op sommige uitspraken in interviews. Maar op de radio en bij DWDD promootte hij slap spul. Zonde.
En verder was de 'guilty pleasures'-rubriek in DWDD nogal twijfelachtig: zogenaamd foute nummers onschadelijk maken door er een waterige singer/songwriter-versie van te maken. Vaak waren de originelen goed gemaakte nummers.
Nooit mijn type geweest. Maar toen er een zekere air omheen ging hangen kon ik hem niet uitstaan.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 13:35 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Giel lijkt privé een leuke muzieksmaak te hebben, afgaande op sommige uitspraken in interviews. Maar op de radio en bij DWDD promootte hij slap spul. Zonde.
En verder was de 'guilty pleasures'-rubriek in DWDD nogal twijfelachtig: zogenaamd foute nummers onschadelijk maken door er een waterige singer/songwriter-versie van te maken. Vaak waren de originelen goed gemaakte nummers.
Deed ie dat ja? Lullig voor je wel.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 13:34 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
In het ergste geval kreeg Giel er 'spontaan' een soort van huilbui van.
Daarmee heeft ie voor mij Iron Sky van Paolo Nutini voor altijd verknald omdat ie er doorheen ging zitten grienen
Maar genoeg gezeurd. Als ik er aan terugdenk vind ik Kink eigenlijk nog zo beroerd niet met zo af en toe een keer een druipplaat er tussendoor
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |