abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 2 november 2024 @ 10:36:24 #101
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215445616
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2024 10:31 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Alleen campagne voeren in de grote steden, fuck de rest van het land.
Dit is nu precies waarom dit systeem er is en waarom de invloed van de federale overheid flink moet inkrimpen.
Te beginnen bij dat je nooit meer hoeft te stemmen. Zoals Trump zijn fans beloofde ("you'll never have to vote again"). Mooie bezuiniging, scheelt rompslomp, ambtenaren en kosten.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_215445623
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2024 10:31 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Alleen campagne voeren in de grote steden, fuck de rest van het land.
Dit is nu precies waarom dit systeem er is en waarom de invloed van de federale overheid flink moet inkrimpen.
Bij een meer partijen stelsel gaat deze logica al helemaal niet meer op. Daar zouden de redneck Staten nu een opkomst gehad hebben van de Amerikaanse versie van de FVD, en sommige steden wat groen links partijen. Daarna verkiezingen hebben en dan een regering vormen waarbij men altijd moet overleggen om tot een consensus te komen ipv complete kader discipline in 2 partijen te hebben. :')
pi_215445638
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2024 10:01 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]

Ik vind dit toch best een dingetje hoor, libertariërs stemmen over het algemeen niet vanwege hun ideologie. Maar met Ron Paul die samen met Musk wil werken aan het drastisch verminderen van de bureaucratie en de enorme uitgaven die daar bij horen zie ik libertariërs wel naar de stembus gaan.
Ik hoop echt dat Trump het wint want ik ben ontzettend benieuwd of het ze gaat lukken om de overheid efficiënter te maken. Met deze twee moet het wel lukken lijkt mij.

https://x.com/ronpaul/sta(...)DDsct5U5kKJcDXT1q1Ow

The Department of Government Efficiency, gelachen.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_215445639
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2024 10:36 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Te beginnen bij dat je nooit meer hoeft te stemmen. Zoals Trump zijn fans beloofde ("you'll never have to vote again"). Mooie bezuiniging, scheelt rompslomp, ambtenaren en kosten.
Met een zeer kleine federale overheid zou federaal stemmen inderdaad irrelevant worden. Stel je eens voor democratie lokaal, elke staat zijn eigen beleid op maat van de kiezers daar. Buiten het feit dat democratie lokaal het beste functioneert komen ze misschien ook af van het 2 partijen stelsel. Het is immers makkelijker om verandering in een staat af te dwingen ipv het hele land.
pi_215445653
Omdat zeker Harris iedere keer de first time voters aanspreekt, en GenZ, was ik wel benieuwd naar aantallen. En kijk:
twitter
pi_215445660
twitter

Leuk draadje van Matt Walsh waar de federale overheid geld aan uitgeeft. Dit soort flauwekul hoeft toch niet bekostigd te worden met gemeenschapsgeld. Hoeveel meer van dit soort belachelijke uitgaven worden er nog meer gedaan waar de burger geen weet van heeft?
Als het lukt om dit soort uitgaven en nog meer onnodige onzin te schrappen dan kan het bedrag snel oplopen qua besparingen.
pi_215445668
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2024 10:37 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Bij een meer partijen stelsel gaat deze logica al helemaal niet meer op. Daar zouden de redneck Staten nu een opkomst gehad hebben van de Amerikaanse versie van de FVD, en sommige steden wat groen links partijen. Daarna verkiezingen hebben en dan een regering vormen waarbij men altijd moet overleggen om tot een consensus te komen ipv complete kader discipline in 2 partijen te hebben. :')
Zo zou het in de staten kunnen werken. Bij een federale verkiezing waar de belangen veel groter zijn zie ik dat nooit gebeuren. Het idee is dat het ook niet hoeft te gebeuren als stemmen voor de federale overheid irrelevant is voor je dagelijkse leven.
pi_215445776
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2024 10:44 schreef Chivaz het volgende:

Het idee is dat het ook niet hoeft te gebeuren als stemmen voor de federale overheid irrelevant is voor je dagelijkse leven.
Als dit het idee is zou de federale overheid in de VS natuurlijk niet eens meer hoeven te bestaan. :')
pi_215445797
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2024 10:44 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Zo zou het in de staten kunnen werken. Bij een federale verkiezing waar de belangen veel groter zijn zie ik dat nooit gebeuren. Het idee is dat het ook niet hoeft te gebeuren als stemmen voor de federale overheid irrelevant is voor je dagelijkse leven.
Dat kan dus niet, aangezien de federale overheid altijd de gesprekspartner voor buitenlandse zaken zal zijn. Ook voor handelsdeals, bijvoorbeeld. En ja, die kunnen grote invloed op het dagelijks leven hebben. Maar ook voor bepaalde eisen aan producten e.d. heb je de federale overheid nodig. Anders moet je grenscontroles tussen de staten gaan houden. En zo zijn er nog veel meer punten.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_215445924
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2024 10:29 schreef Klopkoek het volgende:
Zeven landen (Denemarken, Zweden, Duitsland, Spanje, Frankrijk, VK, Italie) gevraagd door YouGov:

https://yougov.co.uk/poli(...)residential-election

Van deze zeven landen is Italië dus het meest Trump gezind.

Hersenspoeling en propaganda werkt. In Italië is het hele medialandschap omgeploegd door radicaal-rechts.
Ik heb het idee dat Trump het juist onder de traditioneel katholieken populair is.
pi_215445944
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2024 10:55 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat kan dus niet, aangezien de federale overheid altijd de gesprekspartner voor buitenlandse zaken zal zijn. Ook voor handelsdeals, bijvoorbeeld. En ja, die kunnen grote invloed op het dagelijks leven hebben. Maar ook voor bepaalde eisen aan producten e.d. heb je de federale overheid nodig. Anders moet je grenscontroles tussen de staten gaan houden. En zo zijn er nog veel meer punten.
Ik zeg ook niet dat de federale overheid moet verdwijnen, het blijft nog steeds de Verenigde Staten van Amerika.
Ik zeg slechts dat het flink moet inkrimpen.
pi_215446079
Nog even over Biden en zijn garbage comment waar een ieder in dit topic mij vooral vertelde dat ik mijn oren en ogen niet moest geloven maar moest vertrouwen op de media.

https://www.politico.com/(...)-transcript-00186762
  zaterdag 2 november 2024 @ 11:22:22 #113
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215446090
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2024 10:39 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Met een zeer kleine federale overheid zou federaal stemmen inderdaad irrelevant worden. Stel je eens voor democratie lokaal, elke staat zijn eigen beleid op maat van de kiezers daar. Buiten het feit dat democratie lokaal het beste functioneert komen ze misschien ook af van het 2 partijen stelsel. Het is immers makkelijker om verandering in een staat af te dwingen ipv het hele land.
Dit is weer een enorme hoeveelheid bagger.

Puur omdat je dan een federale overheid hebt naar jouw smaak (de EPA afgeschaft, uit de Parijs Akkoorden e.d.) zeg je dan: beter om helemaal nooit meer te stemmen.

Het idee dat op lokaal niveau je van het twee partijen stelsel af kunt komen is al helemaal wensdenken.

Om te beginnen krijg je dan dat de overige 49 Staten disciplinerend gaan werken en met jouw helden als DeSantis en MTG aan het roer zijn zelfs boycotts en sancties niet uitgesloten.

Op lokaal niveau zie je nu veel sneller Noord-Koreaanse uitslagen (net als bij ons vroeger in het Katholieke Zuiden).

[ Bericht 3% gewijzigd door capricia op 02-11-2024 12:25:47 ]
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_215446102
En weer een linkje over het inrichten van een campagne, de planning en uitvoering.
Ook over het positieve effect van ‘canvassen’.
https://reportersonline.n(...)0#pt-payment-details

Wij krijgen flyers in de bus van diverse politieke partijen.
En één keer iemand van GL aan.de.deur!
pi_215446256
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2024 11:22 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Dit is weer een enorme hoeveelheid bagger.

Puur omdat je dan een federale overheid hebt naar jouw smaak (de EPA afgeschaft, uit de Parijs Akkoorden e.d.) zeg je dan: beter om helemaal nooit meer te stemmen.

Het idee dat op lokaal niveau je van het twee partijen stelsel af kunt komen is al helemaal wensdenken.

Om te beginnen krijg je dan dat de overige 49 Staten disciplinerend gaan werken en met jouw helden als DeSantis en MTG aan het roer zijn zelfs boycotts en sancties niet uitgesloten.

Op lokaal niveau zie je nu veel sneller Noord-Koreaanse uitslagen (net als bij ons vroeger in het Katholieke Zuiden).
Ik had een tekst geschreven die op hetzelfde neerkwam. Dit is namelijk de reden dat Amerika redelijk goed werkt (lees de staten staan elkaar niet naar het leven).

Maar je hebt het beter als mij verwoord, daarom heb ik mijn tekst niet verzonden :)

[ Bericht 1% gewijzigd door capricia op 02-11-2024 12:26:11 ]
Hell To The Liars
  zaterdag 2 november 2024 @ 11:51:48 #116
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_215446335
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2024 10:36 schreef Chivaz het volgende:

[..]
We zullen het zien, Elon heeft laten zien dat hij bedrijven efficiënt kan leiden. Ik verwijs bijvoorbeeld naar Twitter die een hoop mensen eruit heeft gegooid en de app is beter dan ooit.
Ron Paul en in mindere mate zijn zoon Rand Paul hebben jarenlang geroepen dat het ook met minder kan. Nu is er een kans om dat ook daadwerkelijk te bewijzen.
Het zal niet makkelijk zijn want een kwaadaardig kankergezwel laat zich niet zo makkelijk verwijderen. Desalniettemin heb ik er vertrouwen in dat ze beiden wel iets voor elkaar kunnen krijgen. Word het 2 triljoen zoals Musk beweert betwijfel ik ten zeerste maar elke cent dat onnodig word uitgegeven moet wat mij betreft geschrapt worden.
Je blijft een bijzondere fantast lieve vriend. "Ik verwijs bijvoorbeeld naar Twitter". Misschien moet je je eens verdiepen in wat efficiënt leiden betekent?

https://www.euronews.com/(...)-elon-musk-took-over

Met zoveel realiteitszin is het misschien inderdaad wel niet zo vreemd dat je bij een idioot als Trump uitkomt.
pi_215446361
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2024 11:51 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Je blijft een bijzondere fantast lieve vriend. "Ik verwijs bijvoorbeeld naar Twitter". Misschien moet je je eens verdiepen in wat efficiënt leiden betekent?

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Met zoveel realiteitszin is het misschien inderdaad wel niet zo vreemd dat je bij een idioot als Trump uitkomt.
Principieel zijn kost geld, voor het vrije woord moet je blijkbaar een hoge prijs betalen. Het heeft Musk 44 miljard gekost evenals de haat van de gevestigde orde.
Desalniettemin is de app sterk verbeterd en is het voor veel mensen ook in dit topic de eerste plek waar ze gaan voor het nieuws.
Waarde valt nu eenmaal niet altijd in geld uit te drukken.
pi_215446379
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2024 11:51 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Misschien gaat het bij X niet in de eerste plaats om winst, maar een vrije nieuwsgaring.

Bijna alles is tegenwoordig gecensureerd of staat onder soort van controle, zelfs een youtube of Instagram.

X is een van de weinige plekken waar iedereen zijn mening mag neerpleuren, samen met Fok! ;)

Waar hadden Musk en Trump nu anders hun hersenspinsels kunnen plaatsen met zo'n bereik.

Als je ziet hoeveel Facebook heeft kunnen sturen in 2016 en 2020, alsmede de Brexit. Dat zelfde truckje doet X nu.

En onder andere dat vond Musk blijkbaar 44 miljard waard.
Hell To The Liars
  zaterdag 2 november 2024 @ 11:58:41 #119
403588 mcmlxiv
pi_215446380
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2024 11:55 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Principieel zijn kost geld, voor het vrije woord moet je blijkbaar een hoge prijs betalen. Het heeft Musk 44 miljard gekost evenals de haat van de gevestigde orde.
Desalniettemin is de app sterk verbeterd en is het voor veel mensen ook in dit topic de eerste plek waar ze gaan voor het nieuws.
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2024 11:55 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Dus effectief leiden is het vernietigen van een bedrijf wat blijkbaar een kanaal is voor meningen die jou niet goed uitkomen? Je bent een groot voorstander van censuur begrijp ik? Op zich niet vreemd natuurlijk voor iemand die eigenlijk wil dat het systeem van verkiezingen vervangen wordt door een systeem van "sterke mannen".

Begrijp je zelf eigenlijk wel hoe ver je in al je verwarring afstaan van wat je eigenlijk denkt te zijn?
pi_215446383
Dana Milbank zet het nog eens op een rijtje in een prachtige column vol harde waarheden.

https://wapo.st/3YxRs6G

quote:
Trump recited from his long collection of fabrications. "Crime was up 45 percent" under Biden and Harris (it's down). It's the "worst inflation in the history of our country" (currently 2.4 percent and was never near record highs). Harris has "imported criminal migrants from prisons and jails, insane asylums." Federal government agencies "haven't even responded in North Carolina" to storm damage, because "they spent their money on bringing in illegal migrants."

He reprised his "enemy from within" accusation, called Harris "a vessel" and a "very low IQ individual," referred to his own military leaders as "weak, stupid people," said of China that "we would kick their a--," and labeled Democratic leaders "vicious" and "crooked."

With violent imagery, he spoke of a "migrant invasion" and a "campaign of violence and terror against our citizens," and claimed Americans have been "invaded and conquered" by "vicious," "bloodthirsty" and "savage" criminals.

None of it made much sense. One moment he said Biden and Harris "destroyed our country," and the next he said we are on the cusp of a "new golden age" -- which could be achieved "very quickly" merely by electing Trump, who will "rapidly defeat inflation" while simultaneously cutting taxes "massively." He said he would let Robert F. Kennedy Jr., an anti-vaxxer who has speculated that chemicals in drinking water turn people gay and transgender, "go wild on health."

It was, in other words, a routine Trump speech. Americans have heard it all before. Now, they have to choose.

Will Gaza protesters withhold their votes from Harris even if it means electing a man who would doom all hope of Palestinian statehood?

Will Jews vote for Trump despite his cribbing of Nazi phrases?

Will conservatives who see that Trump has abandoned the principles of free markets, rule of law, limited government and internationalism vote for him anyway because of the pull of party loyalty?

Will those who believe in a multiracial America avert their gaze from the sort of naked racism on display at Madison Square Garden?

Will women forgive the loss of a fundamental right and give Trump the chance to name even more Supreme Court justices?

Or will we decide that we are better than this?
En nog eentje over de door-to-door campagne waar je niet zoveel over hoort en leest, maar wel vrij intens is (deze is geen gift link):
https://www.washingtonpos(...)na-october-surprise/

quote:
RALEIGH, N.C. -- Kamala Harris brilliantly executed her October surprise. What, you didn't see it?

That's by design.

In this pivotal state -- the best possibility of a Democratic pickup among states Donald Trump won in 2020 -- what was then the Biden campaign began hiring staff in January, and it has been running field operations since June. It built up to 360 paid staff members, with 29 field offices statewide, operating with a network of satellite offices in homes and businesses.

Forty thousand volunteers have signed up since Harris became the candidate, on top of those who were already volunteering for Biden. The Harris campaign has been running four shifts of daily canvassing here -- at 9 a.m., noon, 3 p.m. and 6 p.m. -- in which hundreds of volunteers knock on thousands of doors. Last week, campaign volunteers knocked on more than 100,000 doors and made more than 1.8 million phone calls in North Carolina alone. Comparable efforts are underway in every swing state.
beter een knipoog dan een blauw oog
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 2 november 2024 @ 12:04:28 #121
284411 crew  heywoodu
pi_215446431
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2024 10:42 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]

Leuk draadje van Matt Walsh waar de federale overheid geld aan uitgeeft. Dit soort flauwekul hoeft toch niet bekostigd te worden met gemeenschapsgeld. Hoeveel meer van dit soort belachelijke uitgaven worden er nog meer gedaan waar de burger geen weet van heeft?
Als het lukt om dit soort uitgaven en nog meer onnodige onzin te schrappen dan kan het bedrag snel oplopen qua besparingen.
Als dit de meest absurde dingen zijn, valt het dus allemaal wel mee. Amper een zuchtje wind in een glas water.
  zaterdag 2 november 2024 @ 12:05:34 #122
403588 mcmlxiv
pi_215446437
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2024 11:58 schreef Droopie het volgende:

[..]
Misschien gaat het bij X niet in de eerste plaats om winst, maar een vrije nieuwsgaring.

Bijna alles is tegenwoordig gecensureerd of staat onder soort van controle, zelfs een youtube of Instagram.

X is een van de weinige plekken waar iedereen zijn mening mag neerpleuren, samen met Fok! ;)

Waar hadden Musk en Trump nu anders hun hersenspinsels kunnen plaatsen met zo'n bereik.

Als je ziet hoeveel Facebook heeft kunnen sturen in 2016 en 2020, alsmede de Brexit. Dat zelfde truckje doet X nu.

Maar wat heeft dat met effectief een bedrijf leiden te maken? Zoals onze lieve enigszins verwarde vriend Chivaz loopt te beweren?
pi_215446538
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2024 12:05 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Maar wat heeft dat met effectief een bedrijf leiden te maken? Zoals onze lieve enigszins verwarde vriend Chivaz loopt te beweren?
Ik weet niet of Musk momenteel X effectief leidt.
In de toekomst zie ik het grotere plaatje wel, maar de afgelopen periode is het een speeltje voor hem en lijkt hij alleen maar bezig te zijn met Space X en de presidentsverkiezingen.

Wat hem tegen gaat werken in de toekomst denk ik, X is straks een merknaam wat gelijk staat aan een ongefilterde rechtse informatie voorziening.

Vorige week kreeg ik bij de voorgestelde tweets 10 tweets van Musk achter elkaar en daarna nog meer rechtste prietpraat waar weinig feitelijke onderbouwing in zat.

Als hij over 5 jaar wilt dat mensen ook X gebruiken om te bankieren en te winkelen, dan moet hij van dat beeld af.
Het hoeft echt geen linkse kusjekroel app te worden, maar meer evenwicht lijkt mij wel handig.

Andere kant, ik ben geen genie, dat is hij overduidelijk wel, met een hele grote handleiding ;)
Hell To The Liars
  zaterdag 2 november 2024 @ 12:13:39 #124
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_215446542
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2024 10:17 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Ik heb nu niet het idee dat er een grote "stop the steal" organisatie bij de conservatieven is. Wat 4 jaar geleden met als drijvende kracht roger stone natuurlijk wel het geval was.

HBO heeft daar nog een documentaire over gemaakt. voor wie een abbonement heeft:
Stopping the steal
Er kan veel gebeuren binnen 2 maanden. Ook in 2019 gebeurde dat pas in de laatste weken (richting de inauguratie), overwegend online. De infrastructuur ligt er al, en die hele conservative right beweging heeft inmiddels een veel krachtiger internetplatform om zo'n dynamiek binnen no time op te starten. Deze keer zonder QAnon en de onzichtbare bedreiging van een abstracte deep state, aangezien de geesten inmiddels al rijp gemaakt zijn voor geweld jegens bestaande politieke figuren.
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
  zaterdag 2 november 2024 @ 12:16:59 #125
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_215446579
Benieuwd of Trump weer gaat winnen.
Altijd leuk die verkiezingsavonden *O*
Haters everywhere but I don't really care.
  zaterdag 2 november 2024 @ 12:23:20 #126
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215446619
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2024 11:58 schreef Droopie het volgende:

[..]

Youtube helt overduidelijk ook naar rechts en heeft een rechtse bias.

Dat Musk alles op twitter/X toe laat is een fabeltje. Hij manipuleert de likes, de resultaten en verbant journalisten die hem niet aan staan.
Deuger, Woke & Gutmensch
  zaterdag 2 november 2024 @ 12:33:26 #127
22565 asco
Los in deze tent
pi_215446713
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2024 12:16 schreef matthijst het volgende:
Benieuwd of Trump weer gaat winnen.
Altijd leuk die verkiezingsavonden *O*
Op Unibet is Trump de favoriet.

Trump 1.63
Harris 2.30

Dat wordt dan weer één avondje talkshows kijken op 6 november. _O_

Nu al benieuwd naar het vergelijkbare gifje in 2024

_O-
pi_215446746
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2024 09:30 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Als de Democraten met een steengoede presidentskandidaat komen (Obama 2.0, dus geen Harris, Biden of Mevr. Clinton) dan zie ik Florida en Texas nog blauw kleuren ook, of de Republikeinen moeten met een waardeloze presidentskandidaat komen. California en New York zie ik daarentegen niet rood kleuren. Obama en Dhr. Clinton hadden toch ook gewonnen in typische Republikeinse Staten als Iowa, Indiana en Ohio.
De mate waarin een staat Democratischer of Republikeinser is dan het nationale gemiddelde is ook niet statisch. Waar Texas toch vooral bekend staat als 'redneck state' is het net zo goed de staat van vrij linkse steden als Austin en Houston. Ook wel vrij ironisch dat al die grote voorstanders van decentralisatie dat toch een stuk minder blijken te zijn als blauwe steden in rode staten afwijkend beleid gaan maken.
Maar goed, je ziet Texas wel iets verder terug naar het midden bewegen. Florida zie je echter eerder weg bewegen van het midden.

En de staten die je hier noemt zijn ook niet per se 'typsich Republikeinse staten'. Iowa is ook door bijvoorbeeld Dukakis en Gore gewonnen (zie hier de afgelopen 12 uitslagen) en was gewoon altijd een 'swing state'. Ohio en Indiana zijn inderdaad wat roder, maar ook daarvoor geldt dat wanneer het verschil in de PV groot genoeg is ook die staten wel kunnen flippen. Texas is wat dat betreft wel een wat bijzonder geval in de zin dat het vooral heel consistent rode staat lijkt te zijn. De Democraten proberen er wel nadrukkelijker voet aan de grond te krijgen (ook voor wat betreft de senaat b.v.), maar daar slagen ze nog niet echt in.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_215446750
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2024 12:23 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Youtube helt overduidelijk ook naar rechts en heeft een rechtse bias.

Dat Musk alles op twitter/X toe laat is een fabeltje. Hij manipuleert de likes, de resultaten en verbant journalisten die hem niet aan staan.
klopt neemt neutrale accounts over, om verkiezing propaganda te spammenn etc.

interessant poll Ohio trump nog maar 3 procent voorsprong. zelfs Ohia in het geding?
  zaterdag 2 november 2024 @ 12:45:34 #130
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215446797
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2024 12:37 schreef Korenfok het volgende:

[..]
klopt neemt neutrale accounts over, om verkiezing propaganda te spammenn etc.
Nederlands YouTube is ronduit eenzijdig
https://medium.com/@newmo(...)radical-b2dfff98e23c
https://dekanttekening.nl(...)n-forum-in-de-kaart/
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215446826
Gaat zo heerlijk zijn dinsdag als Trump voor de tweede keer verliest en we gewoon voor het eerst een vrouwelijke president krijgen _O_
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_215446827
Heeft Harris nu zo'n zwakke campagne gevoerd dat het nu zo spannend is? Op papier zou je zeggen dat Trump mijn zijn veroordelingen en dergelijke, behoorlijk wat zwakker zou moeten staan in de peilingen.
  zaterdag 2 november 2024 @ 12:57:58 #133
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_215446856
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2024 12:51 schreef Writersright het volgende:
Heeft Harris nu zo'n zwakke campagne gevoerd dat het nu zo spannend is? Op papier zou je zeggen dat Trump mijn zijn veroordelingen en dergelijke, behoorlijk wat zwakker zou moeten staan in de peilingen.
Die veroordelingen lijken niks uit te maken. Als Donald vandaag iemand doodschiet op 5th Avenue wint ie gegarandeerd.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zaterdag 2 november 2024 @ 13:01:02 #134
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215446877
https://abcnews.go.com/am(...)s/story?id=115356555

Lekker bezig weer die Republikeinen.

Federale waarnemers worden niet toegelaten in Texas en Florida.

Waarom zou dat toch zijn... Ted Cruz zit op de wip.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215446968
Hoe zijn de peilingen voor het congress? En dan de senaat in het bijzonder.
pi_215447053
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2024 12:51 schreef Writersright het volgende:
Harris moet het in 100 dagen opnemen tegen iemand die alles mag zeggen, alles kan, niet volgens de regels hoeft te spelen en de meerderheid van de media achter zich heeft (qua bereik: lokale talkradio & Fox bereiken veruit het meeste publiek, MSNBC&co zijn veel meer gefragmenteerd) en inmiddels ook X in de pocket heeft met Musk aan het roer.
Ik vind dat ze het nog best goed doet.
pi_215447057
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2024 13:01 schreef Klopkoek het volgende:
https://abcnews.go.com/am(...)s/story?id=115356555

Lekker bezig weer die Republikeinen.

Federale waarnemers worden niet toegelaten in Texas en Florida.

Waarom zou dat toch zijn... Ted Cruz zit op de wip.
Ook weer vrij bijzonder. Wat zouden ze daar van plan zijn? Zien we dat ook bij blauwe staten? Officiele waarnemers buiten de deur houden?
pi_215447064
Ik heb het gevoel dat Harris het verrassend goed gaat doen. Nu afwachten of dat klopt. ^O^
pi_215447096
Er zijn laatste dagen een stuk meer Fokkers met sympathie voor Trump bijgekomen: gezellig, welkom allemaal! :) voelde me samen met beardman en chivaz een beetje eenzaam hier, goed om te zien dat er meer mensen met verstand bij zijn gekomen hier nu we bijna bij Election Day arriveren :)

Trump staat er gewoon goed voor, dat is zeker, maar er zijn nog te veel variabelen onzeker om echt van een grote favorietenrol te kunnen spreken. Het zal ook van het weer in de swingstates af gaan hangen, sowieso stemmen op Election Day traditioneel vooral Republikeinen.
  zaterdag 2 november 2024 @ 13:35:50 #140
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_215447097
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2024 13:15 schreef BEFEM het volgende:
Hoe zijn de peilingen voor het congress? En dan de senaat in het bijzonder.
Alle swingstates gaan naar verwachting naar de Dems. Ze verliezen West-VA zeker. Dat was de zetel van Manchin. Montana wordt lastig maar Jon Tester is wel erg geliefd daar en hij neemt het op tegen een Republikeinse miljonairs zoon waarin de RNC bizar veel geld in heeft gepompt als enige senaatsrace. Die is spannend.

Deb Fischer heeft het moeilijk tegen een Independent. Dems zijn kansloos in Nebraska. Rick Scott loopt op zijn tandvlees en hij zou zijn zetel kunnen kwijtraken. Skeleton is echt onpopulair en Mucarsel doet het gewoon erg goed in Fla. Dems doen het sowieso erg goed daar en de Rep underperformen vooralsnog enorm.

Ted Cruz zit echt in de problemen. Die is echt heel onpopulair en Allred is wel populair omdat hij een goede Bipartisan sheet heeft. Cruz moet hopen dat er genoeg R's uit principe op hem stemmen.
pi_215447222
Overigens was ik 3 maanden geleden voorstander van het vervangen van Biden door Harris, maar het heeft nog beter uitgepakt dan ik toen had gehoopt. Met Biden waren de Democraten nu echt kansloos geweest.

Het is gewoon knap wat Harris en haar team in afgelopen maanden hebben weten neer te zetten. Haar verkiezingscampagne liep verrassend soepel voor iemand die 3 maanden geleden nog helemaal niet de presidentskandidaat was. Ik denk dat ze het niet veel beter had kunnen doen.
pi_215447285
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2024 13:55 schreef Jojoke het volgende:
Overigens was ik 3 maanden geleden voorstander van het vervangen van Biden door Harris, maar het heeft nog beter uitgepakt dan ik toen had gehoopt. Met Biden waren de Democraten nu echt kansloos geweest.

Het is gewoon knap wat Harris en haar team in afgelopen maanden hebben weten neer te zetten. Haar verkiezingscampagne liep verrassend soepel voor iemand die 3 maanden geleden nog helemaal niet de presidentskandidaat was. Ik denk dat ze het niet veel beter had kunnen doen.
Het is inderdaad verrassend dat ze zo dicht bij Trump zit, terwijl ze de allereerste afvaller was in de Primaries! Met nul stemmen is ze de nieuwe kandidaat geworden, en heeft nu een 50-50 op het presidentschap, dat is zeker een prestatie van formaat.

Ander nieuws, te bizar, en puur en alleen ontdekt vanwege enorm veel meer toezicht sinds 2020, maar je vraagt je nu af wat er in vredesnaam allemaal in 2020 heeft plaatsgevonden. Ik begin langzaam wel serieus te denken dat Trump het gewoon (weer) achteraf bij het juiste eind heeft gehad:
twitter
  zaterdag 2 november 2024 @ 14:04:21 #143
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_215447302
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2024 13:35 schreef Eagles89 het volgende:
Er zijn laatste dagen een stuk meer Fokkers met sympathie voor Trump bijgekomen: gezellig, welkom allemaal! :) voelde me samen met beardman en chivaz een beetje eenzaam hier, goed om te zien dat er meer mensen met verstand bij zijn gekomen hier nu we bijna bij Election Day arriveren :)

Trump staat er gewoon goed voor, dat is zeker, maar er zijn nog te veel variabelen onzeker om echt van een grote favorietenrol te kunnen spreken. Het zal ook van het weer in de swingstates af gaan hangen, sowieso stemmen op Election Day traditioneel vooral Republikeinen.
Dat is altijd zo richting verkiezingen...daarna gaan alle pro-Trumpers weer weg en blijven jij, Chivaz en Beardman met z'n tweeën over ;)
  zaterdag 2 november 2024 @ 14:05:46 #144
22565 asco
Los in deze tent
pi_215447309
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2024 13:55 schreef Jojoke het volgende:

Daar is niet iedereen het mee eens.

twitter
  zaterdag 2 november 2024 @ 14:07:01 #145
28167 matthijst
pi_215447316
Vind Harris zo irritant praten. Soms alsof het publiek achterlijk is. Tegen zwarten met een aangepast accentje, tegen andere groepen weer met een ander aangepast stemmetje of accent.
Vermoeiend mens :O
  zaterdag 2 november 2024 @ 14:08:21 #146
28167 matthijst
pi_215447326
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2024 14:04 schreef GarlandBriggs het volgende:

[..]
Dat is altijd zo richting verkiezingen...daarna gaan alle pro-Trumpers weer weg en blijven jij, Chivaz en Beardman met z'n tweeën over ;)
Die TT mag hier ook wel wat duidelijker. "AMV #1112".
  zaterdag 2 november 2024 @ 14:08:34 #147
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_215447329
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2024 14:07 schreef matthijst het volgende:
Vind Harris zo irritant praten. Soms alsof het publiek achterlijk is. Tegen zwarten met een aangepast accentje, tegen andere groepen weer met een ander aangepast stemmetje of accent.
Vermoeiend mens :O
Sterk inhoudelijk punt waarom Harris ongeschikt is inderdaad. Ik ben om.
pi_215447382
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2024 14:01 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
Het is inderdaad verrassend dat ze zo dicht bij Trump zit, terwijl ze de allereerste afvaller was in de Primaries! Met nul stemmen is ze de nieuwe kandidaat geworden, en heeft nu een 50-50 op het presidentschap, dat is zeker een prestatie van formaat.

Ander nieuws, te bizar, en puur en alleen ontdekt vanwege enorm veel meer toezicht sinds 2020, maar je vraagt je nu af wat er in vredesnaam allemaal in 2020 heeft plaatsgevonden. Ik begin langzaam wel serieus te denken dat Trump het gewoon (weer) achteraf bij het juiste eind heeft gehad:
[ x ]
Met een heel media apparaat achter je inclusief hollyweird en de Obama’s en 1 miljard aan donaties dan zou het wel heel raar zijn als je nog geen deuk in een pakje boter slaat.
Ik vergelijk het even met Wilders in Nederland. Jarenlang heeft de man alleen maar negatieve media aandacht gehad tot aan de laatste verkiezingen. Toen sloeg het een heel klein beetje om en wat gebeurt er, de PVV is de grootste partij.
Als de republikeinen dezelfde positieve media aandacht en hollyweird achter zich zou hebben dan was de race allang gelopen.

Niemand hier in dit topic zou dit durven toe te geven want dan moet je automatisch toegeven dat Harris een vreselijke kandidate is die alleen maar president kan worden vanwege DEI.
  zaterdag 2 november 2024 @ 14:17:46 #149
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_215447392
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2024 14:05 schreef asco het volgende:

[..]
Daar is niet iedereen het mee eens.

[ x ]

Ok...even een lesje "poll-lezen" voor jou.

1.) Er staat 255 LV. Dat zijn 255 likely voters. Likely Voters is betere dan RV want van die groep ligt de voorkeur al vast. Maar je wil graag dat de gepolde groep iig meer dan 1000 is. Onderzoekstechnisch is dit erg zwak
2.) Big Poll Data heeft een score van 0,2 op 538. Daarmee staat deze organisatie op de 249e plaats. Wat schrikbarend laag is.
3.) Eric Dougherty post het dus dan is meestal precies het tegenovergestelde waar.

Dus ik ben ook wel blij met deze poll...maar om precies de tegenovergestelde reden als jou :P
  zaterdag 2 november 2024 @ 14:28:52 #150
28167 matthijst
pi_215447503
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2024 14:08 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Sterk inhoudelijk punt waarom Harris ongeschikt is inderdaad. Ik ben om.
:')
Ik zeg toch niet dat ze ongeschikt is?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')