abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 2 november 2024 @ 09:30:33 #76
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_215445058
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2024 07:21 schreef Monolith het volgende:

[..]
Het ging me er vooral om dat dit staten zijn waar een heel fors aantal kiesmannen vergeven worden en het dus absoluut niet zo is dat ze er niet toe doen. Californië en New York inderdaad heel betrouwbaar blauw, Texas heel betrouwbaar rood (wat minder in marge, maar wel heel consistent met vrij weinig beweging) en Florida lijkt steeds verder weg te drijven bij de Democraten. Dat was natuurlijk in het jaar 2000 de ultieme swing state, maar dat is de laatste jaren niet meer het geval.
Als de Democraten met een steengoede presidentskandidaat komen (Obama 2.0, dus geen Harris, Biden of Mevr. Clinton) dan zie ik Florida en Texas nog blauw kleuren ook, of de Republikeinen moeten met een waardeloze presidentskandidaat komen. California en New York zie ik daarentegen niet rood kleuren. Obama en Dhr. Clinton hadden toch ook gewonnen in typische Republikeinse Staten als Iowa, Indiana en Ohio.
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
pi_215445071
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2024 09:28 schreef Hanca het volgende:

[..]
Grote kans dat het met name in Pennsylvania aan komt op een paar duizend stemmen, dat wordt dan sowieso hertellen. En de kandidaat die Pennsylvania wint, heeft zeer grote kans president te worden.
Kortom: Trump wordt het waarschijnlijk.
pi_215445089
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2024 09:32 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Kortom: Trump wordt het waarschijnlijk.
Laatste peiling die ik zag gaf Trump 0,2% voorsprong, dan is er dus nog geen kortom.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_215445098
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2024 09:36 schreef Hanca het volgende:

[..]
Laatste peiling die ik zag gaf Trump 0,2% voorsprong, dan is er dus nog geen kortom.
Nee, oke eens. Maar ik zie het niet ineens nog blauw worden. Vooral omdat het vaak de democraten zijn die 'eerder' stemmen. Maar goed.
pi_215445101
twitter

Heeft iemand dit AI spotje al gezien? Het lijkt meer op een plot van een dystopische Hollywood film. Met een hoofdrol voor de God emperor JD Vance lol.

https://x.com/njhochman/s(...)DDsct5U5kKJcDXT1q1Ow
pi_215445106

:D
  zaterdag 2 november 2024 @ 09:39:11 #82
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_215445108
twitter

Zoals Bernie ook al zei, het wordt sowieso een herhaling van 4 jaar geleden.

Harris wint en het maakt niet uit met hoeveel stemmen...Trump zal de overwinning claimen en aansturen op hertellingen, nietig verklaringen, talloze rechtszaken en andere chaos agents...

Waarom? Om er zoveel mogelijk geld aan over te houden en om zo lang mogelijk eventuele juridische consequenties te ontlopen...

Alleen het geweld van de Cultvolgers, daar maak ik me zorgen over.
Er hebben er heel wat straf uitgezeten na 6-1 en ze hebben persoonlijk erg veel verloren...
Hoe ver zijn ze bereid om nu nog voor hem te gaan? En hoeveel zijn er bereid om zover voor hem te gaan?
pi_215445120
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2024 01:30 schreef Radegast het volgende:
Ben benieuwd hoe ver de polls er naast zitten dit keer..
politico had het erover dat de fouten marge nu vooral bij de democraten zou kunnen liggen. in 2016 was er sprake van "schaamte" als je op Trump zou stemmen (dat wil zeggen dat men tegenover pollsters dat niet meldde) nu komen trumpstemmers er veel makkelijker voor uit. terwijl juist de pols op dit moment lijken te missen dat de Republikeinen die zich niet vertegenwoordig voelen door Trump nergens meer gepold worden. hetzelfde geldt voor de uncommitted beweging onder moslims stemmers die weliswaar niet stemmen in primaries maar wel opdagen voor election Day
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_215445130
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2024 09:37 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Nee, oke eens. Maar ik zie het niet ineens nog blauw worden. Vooral omdat het vaak de democraten zijn die 'eerder' stemmen. Maar goed.
Grappig wel want ik lees juist allerlei artikelen waarin ene zegt dat early vote vooral sterk Dems zijn en andere artikelen zeggen juist vooral Reps. En dan hebben ze allebei zo hun argumenten waarom dat zo is. Beetje coping.

We zullen het zien
pi_215445138
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2024 09:44 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Grappig wel want ik lees juist allerlei artikelen waarin ene zegt dat early vote vooral sterk Dems zijn en andere artikelen zeggen juist vooral Reps. En dan hebben ze allebei zo hun argumenten waarom dat zo is. Beetje coping.

We zullen het zien
Oh. Ik dacht dat daar werkelijk onderzoek naar was gedaan. Want coping kan het bij mij niet zijn. Ik hoop immers erg dat Harris het wordt.
pi_215445139
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2024 08:41 schreef MissButterflyy het volgende:
De uitslag zal bij ons woensdagochtend bekend zijn?
als het gaat zoals vorig jaar dan wordt dat woensdagochtend 11 december
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_215445146
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2024 09:45 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Oh. Ik dacht dat daar werkelijk onderzoek naar was gedaan. Want coping kan het bij mij niet zijn. Ik hoop immers erg dat Harris het wordt.
Vast en zeker. Er zullen meer betrouwbare bronnen zijn. Anderzijds heb je bronnen die meer een kant hebben gekozen en die zullen dan vooral argumenten van experts, die laten we zeggen niet altijd neutraal zijn, aandragen.
pi_215445154
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2024 09:42 schreef Sabata het volgende:

[..]
politico had het erover dat de fouten marge nu vooral bij de democraten zou kunnen liggen. in 2016 was er sprake van "schaamte" als je op Trump zou stemmen (dat wil zeggen dat men tegenover pollsters dat niet meldde) nu komen trumpstemmers er veel makkelijker voor uit. terwijl juist de pols op dit moment lijken te missen dat de Republikeinen die zich niet vertegenwoordig voelen door Trump nergens meer gepold worden. hetzelfde geldt voor de uncommitted beweging onder moslims stemmers die weliswaar niet stemmen in primaries maar wel opdagen voor election Day
Ze zouden gelijk kunnen hebben, maar politico heeft ook wel de neiging om naar de Democraten toe te redeneren. Volgens mij is er nog steeds ook wel Trumpschaamte onder bepaalde groepen (onder bepaalde christelijke groepen is er trouwens misschien ook wel schaamte om uit te komen voor het feit dat ze niet op de Republikeinse kandidaat gaan stemmen). Van te voren inschatten hoe de peilingen fout zitten is niet te doen, als dat wel mogelijk was zouden de peilers wel een correctiefactor inbouwen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_215445159
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2024 09:48 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Vast en zeker. Er zullen meer betrouwbare bronnen zijn. Anderzijds heb je bronnen die meer een kant hebben gekozen en die zullen dan vooral argumenten van experts, die laten we zeggen niet altijd neutraal zijn, aandragen.
Maar zoiets valt toch heel gemakkelijk te onderzoeken? je neemt gewoon x aantal verkiezen, en kijkt wie voornamelijk 'eerder' gingen stemmen? dat is geen complexe technische wiskunde ofzo. Of mis ik iets?
pi_215445195
Als Harris wint dan vrees ik wel echt dat het totaal uit de hand gaat lopen. Trump zal hoe dan ook de overwinning claimen. En ik denk dat zijn aanhang nog verder is geradicaliseerd en is opgehitst dan 4 jaar geleden.
pi_215445283
twitter

Ik vind dit toch best een dingetje hoor, libertariërs stemmen over het algemeen niet vanwege hun ideologie. Maar met Ron Paul die samen met Musk wil werken aan het drastisch verminderen van de bureaucratie en de enorme uitgaven die daar bij horen zie ik libertariërs wel naar de stembus gaan.
Ik hoop echt dat Trump het wint want ik ben ontzettend benieuwd of het ze gaat lukken om de overheid efficiënter te maken. Met deze twee moet het wel lukken lijkt mij.

https://x.com/ronpaul/sta(...)DDsct5U5kKJcDXT1q1Ow
  zaterdag 2 november 2024 @ 10:05:31 #92
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_215445303
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2024 09:53 schreef Breekfast het volgende:
Als Harris wint dan vrees ik wel echt dat het totaal uit de hand gaat lopen. Trump zal hoe dan ook de overwinning claimen. En ik denk dat zijn aanhang nog verder is geradicaliseerd en is opgehitst dan 4 jaar geleden.
Dan is het vooral goed dat er nu een democratische president zit.

Het grappige is dat de uiteindelijke uitkomst nu vooral afhankelijk is van zaken die niets met politiek te maken hebben, maar alles met wat voor weer het in bijvoorbeeld Pennsylvania. Zo te zien wordt het daar dinsdag schitterend weer, een hoge opkomst is over het algemeen gunstig voor de Democraten, dus wanneer het weer niet omslaat is de kans op een democratische winnaar nog best goed.
pi_215445313
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2024 09:30 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Als de Democraten met een steengoede presidentskandidaat komen (Obama 2.0, dus geen Harris, Biden of Mevr. Clinton) dan zie ik Florida en Texas nog blauw kleuren ook, of de Republikeinen moeten met een waardeloze presidentskandidaat komen. California en New York zie ik daarentegen niet rood kleuren. Obama en Dhr. Clinton hadden toch ook gewonnen in typische Republikeinse Staten als Iowa, Indiana en Ohio.
Clinton komt in feite uit een traditionele Red State, Arkansas :P
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_215445342
Als ik alles zo'n beetje lees over de polls etc hebben met name de rechtsgeoriënteerde pollbureaus met een overvloed aan peilingen er alles aan gedaan om Trump competatiever te laten lijken dan dat hij wellicht werkelijk is.

Mijn gevoel is dat Harris dinsdag toch wel met voldoende marge de meeste swingstates pakt, inclusief Pensylvania.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_215445350
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2024 10:01 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]

Ik vind dit toch best een dingetje hoor, libertariërs stemmen over het algemeen niet vanwege hun ideologie. Maar met Ron Paul die samen met Musk wil werken aan het drastisch verminderen van de bureaucratie en de enorme uitgaven die daar bij horen zie ik libertariërs wel naar de stembus gaan.
Ik hoop echt dat Trump het wint want ik ben ontzettend benieuwd of het ze gaat lukken om de overheid efficiënter te maken. Met deze twee moet het wel lukken lijkt mij.

https://x.com/ronpaul/sta(...)DDsct5U5kKJcDXT1q1Ow

Wat is dit weer voor onbeschrijfelijke lulkoek.

Libertariërs (een vijgenblad voor ongeremd egoïsme en elkaar de hersens in slaan) zijn ideologisch gemotiveerd en behoren daarom juist tot de trouwe stemmers. In ieder geval ligt de opkomst hoger dan het (lage) gemiddelde.

Dan de vermeende efficiëntie. Dit roepen de Republikeinen al 50 jaar. Ze doen het alleen nooit en zeker Trump in de eerste periode niet. Wel heel veel corruptie en zakkenvullerij. Het is ook niet zo dat bij een minimale overheid de maatschappij als geheel geolieder zal functioneren. Zo simpel werkt het helemaal niet.

edit: met Tesla gaat het de laatste tijd niet zo goed hè? Zelfs al zou je de overheid als een bedrijf kunnen runnen (New Public Management in een nieuw jasje?)...

[ Bericht 4% gewijzigd door Klopkoek op 02-11-2024 10:20:33 ]
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_215445390
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2024 09:53 schreef Breekfast het volgende:
Ik heb nu niet het idee dat er een grote "stop the steal" organisatie bij de conservatieven is. Wat 4 jaar geleden met als drijvende kracht roger stone natuurlijk wel het geval was.

HBO heeft daar nog een documentaire over gemaakt. voor wie een abbonement heeft:
Stopping the steal
pi_215445453
quote:
13s.gif Op vrijdag 1 november 2024 23:21 schreef JAM het volgende:

[..]
Het is een volkomen achterlijk, volkomen achterhaald, volkomen ondemocratisch systeem.

Ik denk, ik heb het maar even gezegd.
Stel je voor zeg, dan zou de Dems partij de overhand hebben.

One man, one vote.
pi_215445532
Zeven landen (Denemarken, Zweden, Duitsland, Spanje, Frankrijk, VK, Italie) gevraagd door YouGov:

https://yougov.co.uk/poli(...)residential-election

Van deze zeven landen is Italië dus het meest Trump gezind.

Hersenspoeling en propaganda werkt. In Italië is het hele medialandschap omgeploegd door radicaal-rechts.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_215445569
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2024 10:23 schreef AnneX het volgende:

[..]
Stel je voor zeg, dan zou de Dems partij de overhand hebben.

One man, one vote.
Alleen campagne voeren in de grote steden, fuck de rest van het land.
Dit is nu precies waarom dit systeem er is en waarom de invloed van de federale overheid flink moet inkrimpen.
pi_215445612
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2024 10:11 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Wat is dit weer voor onbeschrijfelijke lulkoek.

Libertariërs (een vijgenblad voor ongeremd egoïsme en elkaar de hersens in slaan) zijn ideologisch gemotiveerd en behoren daarom juist tot de trouwe stemmers. In ieder geval ligt de opkomst hoger dan het (lage) gemiddelde.

Dan de vermeende efficiëntie. Dit roepen de Republikeinen al 50 jaar. Ze doen het alleen nooit en zeker Trump in de eerste periode niet. Wel heel veel corruptie en zakkenvullerij. Het is ook niet zo dat bij een minimale overheid de maatschappij als geheel geolieder zal functioneren. Zo simpel werkt het helemaal niet.

edit: met Tesla gaat het de laatste tijd niet zo goed hè? Zelfs al zou je de overheid als een bedrijf kunnen runnen (New Public Management in een nieuw jasje?)...
We zullen het zien, Elon heeft laten zien dat hij bedrijven efficiënt kan leiden. Ik verwijs bijvoorbeeld naar Twitter die een hoop mensen eruit heeft gegooid en de app is beter dan ooit.
Ron Paul en in mindere mate zijn zoon Rand Paul hebben jarenlang geroepen dat het ook met minder kan. Nu is er een kans om dat ook daadwerkelijk te bewijzen.
Het zal niet makkelijk zijn want een kwaadaardig kankergezwel laat zich niet zo makkelijk verwijderen. Desalniettemin heb ik er vertrouwen in dat ze beiden wel iets voor elkaar kunnen krijgen. Word het 2 triljoen zoals Musk beweert betwijfel ik ten zeerste maar elke cent dat onnodig word uitgegeven moet wat mij betreft geschrapt worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')