abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215436165
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2024 11:18 schreef Superstom het volgende:
Ik denk dat het in de VS op dit moment ook in veel gevallen gewoon seksisme is. Heel veel Amerikanen, vooral mannen, stemmen gewoon niet op een vrouw wat betekent dat ze of op Trump stemmen of niet gaan stemmen. Dit zie je ook in de enorme gender gap tussen mannen en vrouwen en op wie ze stemmen dit jaar. Als de opkomst onder vrouwen te laag is dit jaar dan verliest Harris het.

Toen Biden opstapte en Harris de kandidaat werd dacht ik al, dit wordt gewoon een herhaling van zetten van 2016 waar Harris, net als Clinton destijds, objectief de veel betere kandidaat is maar het toch niet gaat redden. Het lijkt erop dat Amerika nog niet klaar is voor een vrouwelijke president.
De mannen die nu naar alles wat ze over Trump weten en na wat hij heeft gezegd, nog op Trump stemmen, hadden beslist niet op een man gestemd aan democratische zijde.
  Moderator vrijdag 1 november 2024 @ 12:02:53 #227
236264 crew  capricia
pi_215436176
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2024 11:56 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Sorry, maar ik denk vooral dat je niet goed op de hoogte bent.

In de VS wordt er namens Harris wel degelijk stevig campagne gevoerd. Amerikanen worden om de oren geslagen met reclamespotjes, dankzij het enorme budget waarover de Dems beschikken. Harris heeft de laatste weken een groot aantal media-optredens gedaan, evenals een Town Hall. Daar krijgen wij minder van mee, want wij kijken geen Amerikaanse televisie.

Harris krijgt vooral in onze eigen media minder aandacht. Dat komt doordat Trump dagelijks krankzinnige uitspraken doet en zijn verkiezing een veel grotere impact heeft op 'ons'. Daarom gaat het in de Nederlandse en Europese media vooral over Trump en raakt Harris ietwat ondergesneeuwd.

En nee, voor mij is Harris geen gedroomde kandidaat. Maar ik ben sowieso nooit helemaal idolaat van politici, waarom zou ik ook? Dat op handen dragen van Trump, wat je hier ook ziet bij bepaalde users, daar kan ik ook niet bij met m'n verstand.

Overigens liet Harris tijdens het debat met Trump zien dat ze zulke mannetjes juist makkelijk aan kan. Ook in de Senaat kwam ze meermaals fel uit de hoek. Dat zit volgens mij wel snor.
Het is ook gewoon mijn impressie. En ik volg eigenlijk niet zoveel NLs nieuws over de verkiezingen daar. Ik luister veel VS podcasts en diverse Amerikaanse nieuwsbronnen.

Podcasts als "The Rest is Politics VS". En ik kom toch echt tot de conclusie dat Trump veel sterker overkomt dan Harris.

Dat mag jij heel anders zien natuurlijk. Maar met NLse media heeft dit niet zoveel te maken.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_215436194
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2024 12:00 schreef Droopie het volgende:

[..]
Sommige mensen kijken hier best wat verder dan het AD of RTL nieuws.
Kijk je een paar keer CNN, op Youtube op Fox een analyse van haar Fox interview of dichterbij kijk of luister naar Raymond Mens, dan hoor je toch ook wel flink wat kritiek op haar campagne.
Raymond Mens vindt alles wat Trump doet geweldig, dus met zijn 'analyses' kan ik niet zoveel.

En ja, natuurlijk klinkt er kritiek. Net zoals ook de Trump-campagne wordt bekritiseerd.

Ik plaats enkel kanttekeningen bij de punten die door de user die ik citeer worden genoemd.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_215436220
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 november 2024 12:02 schreef capricia het volgende:

[..]
Het is ook gewoon mijn impressie. En ik volg eigenlijk niet zoveel NLs nieuws over de verkiezingen daar. Ik luister veel VS podcasts en diverse Amerikaanse nieuwsbronnen.

Podcasts als "The Rest is Politics VS". En ik kom toch echt tot de conclusie dat Trump veel sterker overkomt dan Harris.

Dat mag jij heel anders zien natuurlijk. Maar met NLse media heeft dit niet zoveel te maken.
In welk opzicht sterker? De man is een aandachtsmagneet - is hij altijd al geweest - maar zowel inhoudelijk als qua houding is hij overduidelijk de zwakkere kandidaat.
pi_215436238
Harris, Waltz en de hele bubs als Obama doen rally’s als een bezetene voor menigten van 20.000 mensen en meer.
Gister Harris minstens twee rally’s en dan ook persoonlijke interactie met publiek.
Veel tictac clips komen ook voorbij.
Ok de kleinere bijeenkomsten worden druk bezocht en positief ontvangen .

Onbegrijpelijk hoe dat werkt in de politiek daar.
Zelf kijk/ luister ik vaker naar msnbc via https://www.livenewsmag.com/msnbc-news-live-stream/
De tirades van Joe zijn bijna vermakelijk en tgl serieus!
pi_215436297
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2024 11:56 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Sorry, maar ik denk vooral dat je niet goed op de hoogte bent.

In de VS wordt er namens Harris wel degelijk stevig campagne gevoerd. Amerikanen worden om de oren geslagen met reclamespotjes, dankzij het enorme budget waarover de Dems beschikken. Harris heeft de laatste weken een groot aantal media-optredens gedaan, evenals een Town Hall. Daar krijgen wij minder van mee, want wij kijken geen Amerikaanse televisie.

Harris krijgt vooral in onze eigen media minder aandacht. Dat komt doordat Trump dagelijks krankzinnige uitspraken doet en zijn verkiezing een veel grotere impact heeft op 'ons'. Daarom gaat het in de Nederlandse en Europese media vooral over Trump en raakt Harris ietwat ondergesneeuwd.

En nee, voor mij is Harris geen gedroomde kandidaat. Maar ik ben sowieso nooit helemaal idolaat van politici, waarom zou ik ook? Dat op handen dragen van Trump, wat je hier ook ziet bij bepaalde users, daar kan ik ook niet bij met m'n verstand.

Overigens liet Harris tijdens het debat met Trump zien dat ze zulke mannetjes juist makkelijk aan kan. Ook in de Senaat kwam ze meermaals fel uit de hoek. Dat zit volgens mij wel snor.
Ik heb best wel wat geluisterd van Kamala’s speeches, townhalls en optredens bij podcasts.
Het enige wat ik kan concluderen is dat ze hier gewoon niet goed in is. Dat was in 2019/2020 al duidelijk en dat word ook nu weer pijnlijk duidelijk. Er is een reden dat de Obama’s met hun speeches veel meer enthousiasme weet op te brengen dan de optredens van Harris.
Harris is een zwakke kandidaat met zoals je zelf toegeeft een enorm budget en een media die achter haar staat.

Het blijft ironisch dat de media Biden zo heeft beschermd dat het de democraten is gaan opbreken. Hadden ze eerder verslag gedaan over Bidens cognitieve achteruitgang dan was er ruim voor dat desastreuze debat druk komen te staan op Harris om Biden af te zetten.
Vanaf dat moment hadden er primaries kunnen plaatsvinden en had er een echt competente kandidaat gekozen kunnen worden die het moest opnemen tegen Trump.

Hoezeer ik ook wil dat Trump dit gaat winnen, durf ik best toe te geven dat Trump een gemankeerde kandidaat is met teveel bagage. Er waren betere kandidaten bij de republikeinen maar Trump zelf is bij de achterban mateloos populair. Een competente kandidaat had waarschijnlijk de vloer met hem aangeveegd en had deze verkiezingen met 2 vingers in de neus gewonnen.
pi_215436308
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 november 2024 12:10 schreef AnneX het volgende:
Harris, Waltz en de hele bubs als Obama doen rally’s als een bezetene voor menigten van 20.000 mensen en meer.
Gister Harris minstens twee rally’s en dan ook persoonlijke interactie met publiek.
Veel tictac clips komen ook voorbij.
Ok de kleinere bijeenkomsten worden druk bezocht en positief ontvangen .

Onbegrijpelijk hoe dat werkt in de politiek daar.
Wat ik niet begrijp, dat in meer dan de helft van de staten de verkiezingen niet eens een ding zijn.
Geen spotjes, geen rally's, gewoon naar de stemhokjes gaan, stemmen wie je normaal ook stemt en tientallen jaren lang wint de gebruikelijke democraat of republikein de kiesmannen.

Volgens mij zijn er ook staten die nog nooit een rally hebben gehad of in ieder geval heel lang geleden.
Hell To The Liars
pi_215436345
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2024 12:15 schreef Droopie het volgende:

[..]
Wat ik niet begrijp, dat in meer dan de helft van de staten de verkiezingen niet eens een ding zijn.
Geen spotjes, geen rally's, gewoon naar de stemhokjes gaan, stemmen wie je normaal ook stemt en tientallen jaren lang wint de gebruikelijke democraat of republikein de kiesmannen.

Volgens mij zijn er ook staten die nog nooit een rally hebben gehad of in ieder geval heel lang geleden.
Klopt, in dat soort staten zijn ook geen TV spotjes of billboards over Harris/Trump, hoogstens van lokale kandidaten die in het Huis of de Senaat willen komen. In bijv. Pennsylvania wordt je daarentegen ermee doodgegooid.
Vitesse, Celtic FC, Everton, Green Bay Packers.
pi_215436407
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2024 11:30 schreef Droopie het volgende:

[..]
De peilingen?
Een normale kandidaat had die mafkees van een Trump met heel veel verschil verslagen.

Het is nu kiezen uit 2 totaal ongeschikte kandidaten.
Als je Trump al niet de baas bent. Succes op het wereld toneel waar een Xi Ping, Poetin, MBS, Nethanyahu en andere boeven de scepter zwaaien.
Je haalt 2 dingen door elkaar: wat Amerikanen blijkbaar wel/niet van Harris vinden (peilingen) en wie Harris daadwerkelijk is. Wat je eigenlijk nu zegt: "Harris is een zwakke vrouw want de peilingen geven dat aan ".
pi_215436430
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2024 12:25 schreef Breekfast het volgende:

[..]
Je haalt 2 dingen door elkaar: wat Amerikanen blijkbaar wel/niet van Harris vinden (peilingen) en wie Harris daadwerkelijk is. Wat je eigenlijk nu zegt: "Harris is een zwakke vrouw want de peilingen geven dat aan ".
Veel Amerikanen vinden Harris een zwakke vrouw, de peilingen lijken dat te bevestigen.

Persoonlijk ken ik haar niet goed, de campagne had mij of mensen in het algemeen dat duidelijk moeten maken.
Wie is ze, waar staat ze voor, wat is haar visie voor de toekomst en op de wereld.

Nu hoef ik niet te stemmen, maar de informatie die ik tot mij krijg doen mij haar een zwakke vrouw vinden.
Als in een presidentskandidaat bedoel ik dan he, misschien is ze thuis heel anders ;)
Hell To The Liars
pi_215436458
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2024 10:36 schreef Droopie het volgende:

[..]
Denk eerder andersom, stiekem stemmen op Trump en naar de buitenwereld de onschuld spelen.

Hoewel dat misschien 8 jaar geleden zo vaker ging. Je hoeft je niet meer te schamen om op Trump/ Wilders te stemmen.
Nou ja, tegenwoordig staat Trump gelijk aan Hitler. Lijkt me niet echt iets om trots op te zijn (naar de buitenwereld).
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_215436482
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2024 12:31 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Nou ja, tegenwoordig staat Trump gelijk aan Hitler. Lijkt me niet echt iets om trots op te zijn (naar de buitenwereld).
Ik ben volgens de linkse buitenwereld ook een Hitler als je Israël maar een klein beetje gelijk geeft na 7 oktober.
De woorden Hitler, fascist, racist etc, zijn nogal gedevalueerd.

Harris is nu een communist volgens de rechtse kant, nou daar hoef je ook niet openlijk op te stemmen als je bv. in Texas woont
Hell To The Liars
  vrijdag 1 november 2024 @ 12:35:32 #238
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_215436485
Ook interessant:

https://virtualtout.io/

Harris zal werkelijk álle zeilen bij moeten zetten om nog een (kleine) kans te hebben. De keuze om de campagne voornamelijk te laten gaan over wat een verschrikkelijk stuk verdriet Trump wel niet is (waar ze overigens groot gelijk in heeft) in plaats van wat ze zelf nu eigenlijk voorstaat, lijkt een onverstandige geweest te zijn. De voornaamste reden voor mensen die op haar stemmen is 'omdat het Trump niet is', maar de voornaamste reden bij twijfelende kiezers en/of Republikeinen om Trump boven Harris te kiezen is omdat ze haar te vaag vinden, geen goed idee hebben waar ze voor staat en menen dat Trump's beleidsvoornemens (die hij overigens helemaal niet heeft, dat neemt maar gewoon aan en vult de media voor hem in) beter zijn voor de economie e.d. dan de hare (wat overigens ook volkomen onwaar is).

Dat de (massa)media ook van elke scheet of elke domme grap die Trump uithaalt (burgers flippen, rondrijden in een vuilniswagen) voorpaginanieuws maakt, verder geen tot weinig aandacht aan Harris schenkt (omdat zij nu eenmaal in ieder geval een normaal functionerende volwassenen is) en pertinent weigert om ook maar één kritische noot te zetten bij het beleid dat hij nu daadwerkelijk wil gaan voeren (of überhaupt een antwoord uit hem te krijgen over het beleid dat hij nu eigenlijk wil gaan voeren) dat helpt natuurlijk ook niet. Ik meen dit vooral een falen van de journalistiek: domme sensatiezucht verkiezen boven waarheidsvinding en diepgang.

Dan nog het gore lef om in de tussentijd nog af te geven op 'fake news' en wat dan ook, terwijl als er iemand is die in deze verkiezingen wel garen spint bij de traditionele media, het Trump wel is.

Wellicht dat ze er de komende vijf dagen nog iets van kan maken (lijkt me sterk, maar ja, de wonderen zijn de wereld niet uit), want anders zie ik het bijzonder somber in de voor de VS in de komende paar jaar!

En nee, houd dat gelul van: 'Hoezo dan? Wat is er mis met Trump?' maar voor je, want dat hebben we al honderd keer gehoord.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  vrijdag 1 november 2024 @ 12:36:54 #239
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_215436494
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2024 12:35 schreef JAM het volgende:
Harris zal werkelijk álle zeilen bij moeten zetten om nog een (kleine) kans te hebben.
De grap is dat er ook genoeg polls het tegendeel zeggen.

Wat is er nu waar he.

quote:
want anders zie ik het bijzonder somber in de voor de VS in de komende paar jaar!
Ik denk dat we ons allemaal dan zorgen moeten maken.
Where law ends, tyrrany begins.
  vrijdag 1 november 2024 @ 12:38:22 #240
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_215436506
De Democraten lijken ook eerder een anti-Trump campagne te houden dan een pro-Harris campagne.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_215436509
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2024 12:13 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik heb best wel wat geluisterd van Kamala’s speeches, townhalls en optredens bij podcasts.
Het enige wat ik kan concluderen is dat ze hier gewoon niet goed in is. Dat was in 2019/2020 al duidelijk en dat word ook nu weer pijnlijk duidelijk. Er is een reden dat de Obama’s met hun speeches veel meer enthousiasme weet op te brengen dan de optredens van Harris.
Harris is een zwakke kandidaat met zoals je zelf toegeeft een enorm budget en een media die achter haar staat.

Het blijft ironisch dat de media Biden zo heeft beschermd dat het de democraten is gaan opbreken. Hadden ze eerder verslag gedaan over Bidens cognitieve achteruitgang dan was er ruim voor dat desastreuze debat druk komen te staan op Harris om Biden af te zetten.
Vanaf dat moment hadden er primaries kunnen plaatsvinden en had er een echt competente kandidaat gekozen kunnen worden die het moest opnemen tegen Trump.

Hoezeer ik ook wil dat Trump dit gaat winnen, durf ik best toe te geven dat Trump een gemankeerde kandidaat is met teveel bagage. Er waren betere kandidaten bij de republikeinen maar Trump zelf is bij de achterban mateloos populair. Een competente kandidaat had waarschijnlijk de vloer met hem aangeveegd en had deze verkiezingen met 2 vingers in de neus gewonnen.
'Gemankeerd'.

Weet je, laat ook maar. Ik ben het zat net mezelf herhalen.
pi_215436514
quote:
Ook interessant:

https://virtualtout.io/

Harris zal werkelijk álle zeilen bij moeten zetten om nog een (kleine) kans te hebben. De keuze om de campagne voornamelijk te laten gaan over wat een verschrikkelijk stuk verdriet Trump wel niet is (waar ze overigens groot gelijk in heeft) in plaats van wat ze zelf nu eigenlijk voorstaat, lijkt een onverstandige geweest te zijn.
Op basis waarvan concludeer je dit?

De lijn van de campagne was zeker in het begin uitgaan van eigen verhaal.
  vrijdag 1 november 2024 @ 12:41:56 #243
37950 JAM
pi_215436535
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 november 2024 12:36 schreef Gunner het volgende:

[..]
De grap is dat er ook genoeg polls het tegendeel zeggen.

Wat is er nu waar he.
[..]
Ik denk dat we ons allemaal dan zorgen moeten maken.
Ja, dat denk ik ook. Dat is zeker geen prettige ontwikkeling. Aan de andere kan geeft het tegenvoorbeeld van hoe Trump in de VS straks gigantisch de boel gaat verkloten (want dat gaat hij zonder enige twijfel als hij wint) misschien wat hoop voor Europa dat we hier eens tot besef komen en van Le Pen, Órban, Wilders, Salvini en meer van dat valse soort cryptofascisten afkomen.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  vrijdag 1 november 2024 @ 12:43:40 #244
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_215436548
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 november 2024 12:41 schreef JAM het volgende:

[..]
Ja, dat denk ik ook. Dat is zeker geen prettige ontwikkeling. Aan de andere kan geeft het tegenvoorbeeld van hoe Trump in de VS straks gigantisch de boel gaat verkloten (want dat gaat hij zonder enige twijfel als hij wint) misschien wat hoop voor Europa dat we hier eens tot besef komen en van Le Pen, Órban, Wilders, Salvini en meer van dat valse soort cryptofascisten afkomen.
Of we krijgen steeds extremere varianten van het populisme. Terwijl de autocraten ons links en rechts inhalen op het wereldtoneel en onze eigen democratie van binnenuit wordt uitgehold.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  vrijdag 1 november 2024 @ 12:45:12 #245
37950 JAM
pi_215436559
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2024 12:39 schreef Jedi_Pimp het volgende:

[..]
Op basis waarvan concludeer je dit?

De lijn van de campagne was zeker in het begin uitgaan van eigen verhaal.
Nou ja, laat ik het zo zeggen: het vertellen van het eigen verhaal is in ieder geval in de media nogal ondergesneeuwd. Of dat nu aan de campagne zelf ligt, aan hoe de media daar verslag van doet, of die nieuwbeleving in de VS een hele andere is, dat vind ik moeilijk te zeggen. Ik krijg in ieder geval de laatste weken veel meer 'Trump is a fascist' dan 'Joy' mee.
pi_215436581
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 november 2024 12:45 schreef JAM het volgende:

[..]
Nou ja, laat ik het zo zeggen: het vertellen van het eigen verhaal is in ieder geval in de media nogal ondergesneeuwd. Of dat nu aan de campagne zelf ligt, aan hoe de media daar verslag van doet, of die nieuwbeleving in de VS een hele andere is, dat vind ik moeilijk te zeggen. Ik krijg in ieder geval de laatste weken veel meer 'Trump is a fascist' dan 'Joy' mee.
Misschien heb ik het gemist.
Heeft iemand wel eens aan beide kandidaten gevraagd, wat is uw standpunt met betrekking tot China/ Taiwan?
Hell To The Liars
  Moderator vrijdag 1 november 2024 @ 12:51:03 #247
236264 crew  capricia
pi_215436612
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2024 12:15 schreef Droopie het volgende:

[..]

Waren het maar allemaal stemhokjes.
Gewoon soms een random box ergens midden op straat.
Dit kan toch niet, mensen?
twitter

En die dingen worden ook gewoon in de fik gestoken.

Echt dat systeem daar. :{
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_215436615
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2024 11:18 schreef Superstom het volgende:
Ik denk dat het in de VS op dit moment ook in veel gevallen gewoon seksisme is. Heel veel Amerikanen, vooral mannen, stemmen gewoon niet op een vrouw wat betekent dat ze of op Trump stemmen of niet gaan stemmen. Dit zie je ook in de enorme gender gap tussen mannen en vrouwen en op wie ze stemmen dit jaar. Als de opkomst onder vrouwen te laag is dit jaar dan verliest Harris het.

Toen Biden opstapte en Harris de kandidaat werd dacht ik al, dit wordt gewoon een herhaling van zetten van 2016 waar Harris, net als Clinton destijds, objectief de veel betere kandidaat is maar het toch niet gaat redden. Het lijkt erop dat Amerika nog niet klaar is voor een vrouwelijke president.
Mwah, er is natuurlijk een reden dat de tactiek van de Democraten is om juist Trump aan te vallen (wel vrij uniek, historici zullen daar nog wel iets over te zeggen hebben).

Clinton was wel een goede kandidate, maar had haar ('koude') persoonlijkheid tegen zich en de bagage van haar man.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  Moderator vrijdag 1 november 2024 @ 12:53:03 #249
236264 crew  capricia
pi_215436632
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2024 12:38 schreef PzKpfw het volgende:
De Democraten lijken ook eerder een anti-Trump campagne te houden dan een pro-Harris campagne.
Want wie zij nu werkelijk is, blijft allemaal maar een beetje ondergesneeuwd.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_215436635
Wat mij vooral zorgen baart, is dat veel westerlingen zonder blikken of blozen iemand als Trump omarmen.

Hij zegt dat (illegale) immigranten het bloed van het land 'vergiftigen', noemt ze 'beesten'. Hij omschrijft zijn (politieke) tegenstanders als de 'enemy within' en maakt er geen geheim van dat hij er geen moeite mee heeft om geweld te gebruiken tegen deze groep. Hij blijft leugens verspreiden over stembusfraude, terwijl dat in 2021 leidde tot de bestorming van het Capitool. Hij riep zijn VP vier jaar geleden op de verkiezingsuitslag ongeldig te verklaren en neemt Pence nog steeds kwalijk dat hij dat niet deed.

Maar al deze uitspraken schrikken zijn fans - ook hier in Nederland - op geen enkele manier af.

Dat laat mij zien dat een groot deel van onze medeburgers nul moeite hebben met fascisme en een repressieve overheid, zolang ze daar zelf maar niet het slachtoffer van worden. En dat vind ik eigenlijk nog het meest zorgwekkend.

[ Bericht 11% gewijzigd door capricia op 01-11-2024 13:02:25 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')