abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215424225
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 22:32 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Op de flanken van beide wordt maar wat graag met labeltjes, etiketjes, stickers en stempels gesmeten.

Maar uitgerekend en enkel rechtse partijen identiteitspolitiek verwijten is wel erg kras.
Jij bent de enige die dat doet. Hoe kom je er nou weer bij dat enkel rechtse partijen dit zouden doen volgens sommigen. Als er gezegd wordt dat rechtse partijen vrijwel alleen nog aan identiteitspolitiek doen, zegt zon statement letterlijk niks over linkse partijen. SP is bijvoorbeeld uiteraard gebaseerd op identiteitspolitiek. PvdA heeft letterlijk identiteit in de naam. Toch doen die partijen toch een stuk meer hun best voorbij identiteit te kijken dan partijen die letterlijk alles over identiteit maken.
  woensdag 30 oktober 2024 @ 23:06:26 #32
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215424234
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 23:05 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Jij bent de enige die dat doet. Hoe kom je er nou weer bij dat enkel rechtse partijen dit zouden doen volgens sommigen. Als er gezegd wordt dat rechtse partijen vrijwel alleen nog aan identiteitspolitiek doen, zegt zon statement letterlijk niks over linkse partijen. SP is bijvoorbeeld uiteraard gebaseerd op identiteitspolitiek. PvdA heeft letterlijk identiteit in de naam. Toch doen die partijen toch een stuk meer hun best voorbij identiteit te kijken dan partijen die letterlijk alles over identiteit maken.
Niet echt; het feit dat het een reactie was op andermans post geeft dat al een beetje aan.

Tip: rustig lezen aleer je op enter drukt.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 30 oktober 2024 @ 23:06:34 #33
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_215424237
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 22:25 schreef EttovanBelgie het volgende:
Men beweert hier nu echt, met droge ogen, dat klimaat en identiteitspolitiek vooral een rechts 'trucje' is?

Werkelijk??
Identiteitspolitiek is inderdaad een rechts trucje. En nu?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_215424240
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 22:43 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Het gaat al mis bij "rechtse partijen" want die heb je in allerlei vormen en maten. Net als links.

Het is hier geen usa met dat de facto achterlijke zwart wit systeem.
Valt wel mee toch. FvD en Ja21 willen alleen over asiel praten. VVD wil alleen over asiel praten misschien nog over bakkers. PVV hun enige issue is asiel. Ontkennen dat SGP een identiteitspolitiek partijtje is lijkt me ook moeilijk. Mis ik er nog een paar?
pi_215424250
Lijkt me geen probleem om het PVV-populisme als identiteitspolitiek te omschrijven, maar of het nou veel zin heeft? Dan wordt het weer een discussie over wat identiteit is.
  Forum Admin woensdag 30 oktober 2024 @ 23:11:16 #36
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_215424269
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 23:07 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Valt wel mee toch. FvD en Ja21 willen alleen over Asiel praten. VVD wil alleen over asiel praten misschien nog over bakkers. PVV hun enige issue is asiel. Ontkennen dat SGP een identiteitspolitiek partijtje is lijkt me ook moeilijk. Mis ik er nog een paar?
Maar het gaat niet alleen over asiel, of is het asiel standpunt van een partij hetgeen bepaald of deze rechts of links is? Nee toch.

Het labeltjes plakken, hokjesdenken, simplificeren van complexe zaken is niet aan links of rechts voorbehouden.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_215424275
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 23:06 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Niet echt; het feit dat het een reactie was op andermans post geeft dat al een beetje aan.

Tip: rustig lezen aleer je op enter drukt.
Wie zegt dan volgens jou dat enkel rechtse partijen dat doen. Die post quote niemand.
  woensdag 30 oktober 2024 @ 23:12:29 #38
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215424276
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 23:06 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Identiteitspolitiek is inderdaad een rechts trucje. En nu?
En nu denk ik dat je definitie van identiteitspolitiek nogal afwijkend is.

https://historiek.net/ide(...)en-definitie/100735/
https://www.britannica.com/topic/identity-politics
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 30 oktober 2024 @ 23:14:44 #39
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215424292
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 23:11 schreef Straatcommando. het volgende:
Het labeltjes plakken
'Gelukszoekers'
quote:

[..]
Hokjesdenken
'Schuld van de EU en linkse partijen'
quote:
simplificeren van complexe zaken
'Alle problemen in Nederland worden erger door migranten'

quote:
is niet aan links of rechts voorbehouden
Maar die zitten wel in het kabinet.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  woensdag 30 oktober 2024 @ 23:14:49 #40
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215424294
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 23:12 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Wie zegt dan volgens jou dat enkel rechtse partijen dat doen. Die post quote niemand.
Zie post 11.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Forum Admin woensdag 30 oktober 2024 @ 23:16:27 #41
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_215424309
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 23:14 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
'Gelukszoekers'
[..]
'Schuld van de EU en linkse partijen'
[..]
'Alle problemen in Nederland worden erger door migranten'
[..]
Dat klopt. Moeten wij het dan ook maar gaan doen?
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  woensdag 30 oktober 2024 @ 23:16:43 #42
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_215424312
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 23:12 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
En nu denk ik dat je definitie van identiteitspolitiek nogal afwijkend is.

https://historiek.net/ide(...)en-definitie/100735/
https://www.britannica.com/topic/identity-politics
Vandaar mijn aanhalingstekens.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  woensdag 30 oktober 2024 @ 23:18:05 #43
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215424322
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 23:16 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dat klopt. Moeten wij het dan ook maar gaan doen?
Nee dat niet, maar je mag het wel zeker benoemen, vooral omdat juist de tendens van de laatste jaren is dat alleen 'woke' dat doet en daar wordt dan vaak heel links op afgerekend.

Dat het niet alleen op rechts gebeurd is zeker waar, doet mij altijd denken aan deze sterke sketch in een verder vaak tegenvallend programma.

Bekijk deze YouTube-video
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  woensdag 30 oktober 2024 @ 23:19:31 #44
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215424332
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 23:14 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Zo zitten die van de overkant ook volop in academia en de media; die polarisatie gaat echt wel wat dieper en verder terug dan Kabinet Circusact I.

Alleen al het complete amateurisme en dilettantisme van dit kabinet - onderhand Balkenende I voorbij gestreefd - zegt mij verder dat wat ze ook roepen, ze geen zak voor elkaar gaan krijgen. Juist omdat de grootste partij, de PVV, een one-issue partij is met onwerkbare en incoherente plannen. Of, nog mooier, uitwerkingen van zaken die tegen hun eigen plannen ingaan.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 30 oktober 2024 @ 23:20:22 #45
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215424345
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 23:18 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Nee dat niet, maar je mag het wel zeker benoemen, vooral omdat juist de tendens van de laatste jaren is dat alleen 'woke' dat doet en daar wordt dan vaak heel links op afgerekend.

Dat het niet alleen op rechts gebeurd is zeker waar, doet mij altijd denken aan deze sterke sketch in een verder vaak tegenvallend programma.

Oh als ik iets heb gezegd is dat die beide denkbeelden juist heel erg op elkaar lijken. Wij vs. zij.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215424401
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 23:14 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Zie post 11.
Nou waar zie je in die post dat alleen rechtse partijen iets doen. Een rechts trucje veronderstelt toch niet enkel rechts zoals jij het opeens vanuit het niets stelt. Op een manier hoe je het wel vaker doet trouwens. Altijd zo spreken in absoluten, alles of niets.
  woensdag 30 oktober 2024 @ 23:33:02 #47
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215424439
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 23:26 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Nou waar zie je in die post dat alleen rechtse partijen iets doen. Een rechts trucje veronderstelt toch niet enkel rechts zoals jij het opeens vanuit het niets stelt. Op een manier hoe je het wel vaker doet trouwens. Altijd zo spreken in absoluten, alles of niets.
Nee; mijn eerste reactie was 'vooral', mijn reactie over 'enkel' slaat op de post van Klopkoek.

Overigens, dat zwart-witte en alles of niets:

Is er voor de rechtse stemmer dan werkelijk niks anders dat ze boeit dan muh asielzoekers. Snap ook niet zo goed dat die partijen zich niet op wat anders profileren. Of is het zo dat nu PVV in de regering zit en niks klaarspeelt op dat gebied dat die kiezers dan weer naar de volgende charlatan overstappen die complete fabels aan ze vertelt.

Natuurlijk is dat er. Doorgaans zie je dan ook vooral zelfstandigen en ondernemers op rechtse partijen stemmen; niet zozeer vanwege muh asielzoekers (nog zo'n onhebbelijk stokpaardje) maar vanwege het klassieke rechtse idee dat de overheid zich zo min mogelijk moet bezighouden met de markt. Lage belastingen, sobere collectieve voorzieningen. @nostra bijvoorbeeld... denk dat ik zijn beweegreden aardig omschrijf.

En ergens kan ik het me voorstellen.. wat is redelijk in het % dat je af moet staan van het werk dat je verricht? Bedrijfsleven maakt immers het geld. Anderzijds lijkt me het verschil tussen een kleine ondernemer of mkb'er en een megacorporatie dan weer vrij belangrijk, en aangezien dat er stukken minder is kan ik me niet moveren om rechts te stemmen.

Hoewel net als de PvdA de VVD natuurlijk diens ideologische veders ook behoorlijk aan het afschudden is.

[ Bericht 4% gewijzigd door EttovanBelgie op 30-10-2024 23:39:04 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 30 oktober 2024 @ 23:41:21 #48
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215424481
Trouwens: de beste grap is natuurlijk die van die 'bestaanszekerheid'. Nu was ik al sceptisch gezien de toetreding van de VVD, maar wat is er eigenlijk in concreto nu eigenlijk voor die bestaanszekerheid gedaan?

Iets van een schim van een spook van een illusie dat dat uberhaupt nog raison d'etre is voor deze coalitie?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215424491
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 22:43 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Het gaat al mis bij "rechtse partijen" want die heb je in allerlei vormen en maten. Net als links.

Het is hier geen usa met dat de facto achterlijke zwart wit systeem.
We hebben helaas wel de handicap dat alles wat in de VS gebeurd zich weer in bepaalde mate vertaald naar hier.

Dus na dinsdag weten we misschien of het hele Kremlin, de VVD, de PVV, Ja21 en natuurlijk Forum in polonaise door de gangen lopen met Thierry en die relhamster voorop.

Of dat er golven van verontwaardigdheid en momentumverlies komen voor rechts omdat het Kremlin in mineur is. Dat zou meteen een opsteker zijn voor evt nieuwe verkiezingen.
pi_215424532
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 20:38 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Is er voor de rechtse stemmer dan werkelijk niks anders dat ze boeit dan muh asielzoekers. Snap ook niet zo goed dat die partijen zich niet op wat anders profileren. Of is het zo dat nu PVV in de regering zit en niks klaarspeelt op dat gebied dat die kiezers dan weer naar de volgende charlatan overstappen die complete fabels aan ze vertelt.
Ik heb in het verleden eerst een tijd VVD gestemd (2001 tot en met pakweg 2011) en daarna een tijd SGP (2012 tot pakweg 2021). Is dat rechts genoeg om als rechtse stemmer door te gaan? Ik maakte mij destijds echt nooit druk om asielzoekers, Islam en integratie (en nu nog steeds niet). Ze zijn er dus wel, genuanceerde rechtse stemmers, maar ze worden simpelweg overstemd door de ongenuanceerde schreeuwers.
pi_215424547
quote:
7s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 23:58 schreef Kowloon het volgende:

[..]
Ik heb in het verleden eerst een tijd VVD gestemd (2001 tot en met pakweg 2011) en daarna een tijd SGP (2012 tot pakweg 2021). Is dat rechts genoeg om als rechtse stemmer door te gaan? Ik maakte mij destijds echt nooit druk om asielzoekers, Islam en integratie (en nu nog steeds niet). Ze zijn er dus wel, genuanceerde rechtse stemmers, maar ze worden simpelweg overstemd door de ongenuanceerde schreeuwers.
De SGP en de evangelisten strijden toch wel enigszins mee tegen de Islam?
pi_215424554
quote:
1s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 23:43 schreef Beathoven het volgende:

[..]
We hebben helaas wel de handicap dat alles wat in de VS gebeurd zich weer in bepaalde mate vertaald naar hier.

Dus na dinsdag weten we misschien of het hele Kremlin, de VVD, de PVV, Ja21 en natuurlijk Forum in polonaise door de gangen lopen met Thierry en die relhamster voorop.

Of dat er golven van verontwaardigdheid en momentumverlies komen voor rechts omdat het Kremlin in mineur is. Dat zou meteen een opsteker zijn voor evt nieuwe verkiezingen.
Helemaal waar, wat er in de VS gebeurt heeft altijd zijn weerslag hier (denk bijvoorbeeld ook aan de tekstboeken op universiteiten, en dan bedoel ik niet de niche-studies; of dat de krantenbusiness altijd naar de VS kijkt, de mediawereld).

Bijvoorbeeld wat er in de VS gebeurde met Gingrich in de jaren 90 zette hier Frits Bolkestein weer aan het werk. Daar begon de langzame verrechtsing van de VVD, en ook de forse daling in leden.

Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_215424555
quote:
7s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 23:58 schreef Kowloon het volgende:

[..]
Bijzonder. Wat stem je nu?
pi_215424576
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 23:33 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nee; mijn eerste reactie was 'vooral', mijn reactie over 'enkel' slaat op de post van Klopkoek.
Post nummer 11 is XOR.

quote:

Als reactie op zendtijd politieke partijen die enkel over asiel praatten, letterlijk geen ander onderwerp genoemd in die spotjes moet ik ze even opzoeken. Ja de wooncrisis die minder zou worden.
Moet je even naar 1 minuut 40 spoelen. Ik mag toch hopen dat je dat ook vrij walgelijk vindt.

quote:
Natuurlijk is dat er. Doorgaans zie je dan ook vooral zelfstandigen en ondernemers op rechtse partijen stemmen; niet zozeer vanwege muh asielzoekers (nog zo'n onhebbelijk stokpaardje) maar vanwege het klassieke rechtse idee dat de overheid zich zo min mogelijk moet bezighouden met de markt. Lage belastingen, sobere collectieve voorzieningen. @:nostra bijvoorbeeld... denk dat ik zijn beweegreden aardig omschrijf.
En welke partij verwoord dit nou luidkeels in Nederland volgens jou dan? Nostra is blijkbaar atypisch.
Je reageerde gewoon heel overtrokken op het feit dat de rechtse politiek in Nederland enkel aan identiteitspolitiek doet. Nogmaals je hebt nog altijd niemand gequote die zegt dat uitsluitend rechtse politiek op die manier politiek bedrijft. Ze doen het wel véél meer en met véél meer succes dan links.
pi_215424578
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2024 00:05 schreef Beathoven het volgende:
De SGP en de evangelisten strijden toch wel enigszins mee tegen de Islam?
Ja, dat stond mij destijds al tegen, maar in het stemhokje wordt helaas zelden aan al je wensen en idealen voldaan. :)

Ik ben overigens vooral SGP gaan stemmen vanuit solidariteit. De SGP werd destijds door de rechter gedwongen het partijlidmaatschap ook open te stellen voor vrouwen. Ik vond echter dat zij daar als vereniging zelf over moesten kunnen beslissen, immers een vereniging is een private entiteit. Alleen zo kon de minderheid zich naar mijn idee effectief verweren tegen de grillen van de meerderheid.

Ruimte voor en bescherming van minderheden, dat is altijd een heel belangrijk aspect bij alle politieke standpunten die ik inneem. Het spreekt dan ook voor zich dat ik het huidige kabinet ronduit veracht.
pi_215424585
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 22:55 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Er kan en mag dan ook best kritiek op de multiculturele samenleving gegeven worden. En nee, dat is niet de facto racisme.

Hoe dan ook, wat mij het meest verbaasde in 2012/2015 was de haast geruisloze afbraak van werknemersrecht en invoering van de participatiesamenleving. Destijds ook wel eens met collegae over gehad: "Snap je dat je makkelijker buiten ligt? Dat je WW verkort? Dat je elk 'acceptabel werk' moet aannemen en er desnoods voor moet verhuizen?"

Kreeg echt het idee dat men 'het oude leven' allemaal als soort vaststaande zekerheid accepteerde, zoals er nog mensen zijn die daadwerkelijk denken dat WAO nog bestaat.

DAT snapte ik dan ook niet van de linkse partijen destijds. Ga vol op 't orgel van vaste contracten. Want de doorsnee Jan Boerenlul is nog altijd een werknemer, geen ondernemer. Benadruk de noodzakelijkheid van collectieve voorzieningen. En blijf erin timmeren wat privatisering, participatie, decentralisering allemaal heeft gebracht: het is op alle fronten enkel slechter en duurder geworden.

Punt is: die geest gaat ook niet meer terug in de fles.
De PvdA was natuurlijk al langer deze fuik in gezwommen. Ze hebben ook dingen tegen gehouden (privatisering Schiphol) en rond 2002 was de woningnood bijna opgelost maar in 2002 zaten de publieke uitgaven inmiddels rond het niveau Verenigd Koninkrijk en niet meer rond het niveau Zweden. Adri Duijvesteijn omarmde het Right to Buy van Thatcher, hoewel hij ook doorzag dat de VVD de huizenmarktbubbel opblaasde - vermogensopbouw in stenen met geleend geld - wat dan in de toekomst resulteert in opgeblazen erfenissen (voor de lucky ones).

Hier goed leesvoer (pvda was niet fundamenteel anders dan de Democraten en New Labour, maar het tempo van privatiseringen e.d. ging aantoonbaar sneller en ingrijpender dan elders, waar het boek ook naar verwijst en citeert):
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_215424588
quote:

[..]
Post nummer 11 is XOR.

quote:

Als reactie op zendtijd politieke partijen die enkel over asiel praatten, letterlijk geen ander onderwerp genoemd in die spotjes moet ik ze even opzoeken. Ja de wooncrisis die minder zou worden.
Moet je even naar 1 minuut 40 spoelen. Ik mag toch hopen dat je dat ook vrij walgelijk vindt.

quote:
Natuurlijk is dat er. Doorgaans zie je dan ook vooral zelfstandigen en ondernemers op rechtse partijen stemmen; niet zozeer vanwege muh asielzoekers (nog zo'n onhebbelijk stokpaardje) maar vanwege het klassieke rechtse idee dat de overheid zich zo min mogelijk moet bezighouden met de markt. Lage belastingen, sobere collectieve voorzieningen. @:nostra bijvoorbeeld... denk dat ik zijn beweegreden aardig omschrijf.
En welke partij verwoord dit nou luidkeels in Nederland volgens jou dan? Nostra is blijkbaar atypisch.
Je reageerde gewoon heel overtrokken op het feit dat de rechtse politiek in Nederland enkel aan identiteitspolitiek doet. Nogmaals je hebt nog altijd niemand gequote die zegt dat uitsluitend rechtse politiek op die manier politiek bedrijft. Ze doen het wel véél meer en met véél meer succes dan links. Het staat je vrij verkiezingsfilmpjes aan te dragen van linkse partijen die enkel op identiteit spelen.
pi_215424593
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2024 00:09 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Bijzonder. Wat stem je nu?
Ik heb bij de afgelopen Kamerverkiezingen op de ChristenUnie (Pieter Grinwis) gestemd. Breekpunt met de SGP was voor mij het tekenen van de Nashvilleverklaring en het standpunt om het voor ideële organisaties moeilijker te maken om naar de rechter te stappen.
pi_215424608
quote:

[..]
Post nummer 11 is XOR.

quote:

Kan die van Ja21 niet direct vinden en ik ga mijn joetoep algoritme niet zo verneuken dat ik weer alleen maar van die FvD en Ja21 filmpjes krijg voor weken.

quote:
Je reageerde gewoon heel overtrokken op het feit dat de rechtse politiek in Nederland enkel aan identiteitspolitiek doet. Nogmaals je hebt nog altijd niemand gequote die zegt dat uitsluitend rechtse politiek op die manier politiek bedrijft. Ze doen het wel véél meer en met véél meer succes dan links. Het staat je vrij verkiezingsfilmpjes aan te dragen van linkse partijen die enkel op identiteit spelen.
Ik heb verder ook bijna geen probleem met zogenaamd klassieke liberalen, maar die stroming is op sterven na dood. Logisch uiteraard want het heeft vrijwel nergens geweldig uitgepakt. Werkt enkel als het land veel rijker dan gemiddeld is.
pi_215424625
quote:
7s.gif Op donderdag 31 oktober 2024 00:33 schreef Kowloon het volgende:

[..]
Ik heb bij de afgelopen Kamerverkiezingen op de ChristenUnie (Pieter Grinwis) gestemd. Breekpunt met de SGP was voor mij het tekenen van de Nashvilleverklaring en het standpunt om het voor ideële organisaties moeilijker te maken om naar de rechter te stappen.
De visie van de SGP op de GGZ gaat ook niet wezenlijk verder dan dat je daar de kerk voor hebt, voor zielenroerselen, en je nader tot God moet komen. Het liefst gewoon terug naar 1850, gechargeerd gezegd.
Deuger, Woke & Gutmensch
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')