Jij bent de enige die dat doet. Hoe kom je er nou weer bij dat enkel rechtse partijen dit zouden doen volgens sommigen. Als er gezegd wordt dat rechtse partijen vrijwel alleen nog aan identiteitspolitiek doen, zegt zon statement letterlijk niks over linkse partijen. SP is bijvoorbeeld uiteraard gebaseerd op identiteitspolitiek. PvdA heeft letterlijk identiteit in de naam. Toch doen die partijen toch een stuk meer hun best voorbij identiteit te kijken dan partijen die letterlijk alles over identiteit maken.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 22:32 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Op de flanken van beide wordt maar wat graag met labeltjes, etiketjes, stickers en stempels gesmeten.
Maar uitgerekend en enkel rechtse partijen identiteitspolitiek verwijten is wel erg kras.
Niet echt; het feit dat het een reactie was op andermans post geeft dat al een beetje aan.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 23:05 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Jij bent de enige die dat doet. Hoe kom je er nou weer bij dat enkel rechtse partijen dit zouden doen volgens sommigen. Als er gezegd wordt dat rechtse partijen vrijwel alleen nog aan identiteitspolitiek doen, zegt zon statement letterlijk niks over linkse partijen. SP is bijvoorbeeld uiteraard gebaseerd op identiteitspolitiek. PvdA heeft letterlijk identiteit in de naam. Toch doen die partijen toch een stuk meer hun best voorbij identiteit te kijken dan partijen die letterlijk alles over identiteit maken.
Identiteitspolitiek is inderdaad een rechts trucje. En nu?quote:Op woensdag 30 oktober 2024 22:25 schreef EttovanBelgie het volgende:
Men beweert hier nu echt, met droge ogen, dat klimaat en identiteitspolitiek vooral een rechts 'trucje' is?
Werkelijk??
Valt wel mee toch. FvD en Ja21 willen alleen over asiel praten. VVD wil alleen over asiel praten misschien nog over bakkers. PVV hun enige issue is asiel. Ontkennen dat SGP een identiteitspolitiek partijtje is lijkt me ook moeilijk. Mis ik er nog een paar?quote:Op woensdag 30 oktober 2024 22:43 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het gaat al mis bij "rechtse partijen" want die heb je in allerlei vormen en maten. Net als links.
Het is hier geen usa met dat de facto achterlijke zwart wit systeem.
Maar het gaat niet alleen over asiel, of is het asiel standpunt van een partij hetgeen bepaald of deze rechts of links is? Nee toch.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 23:07 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Valt wel mee toch. FvD en Ja21 willen alleen over Asiel praten. VVD wil alleen over asiel praten misschien nog over bakkers. PVV hun enige issue is asiel. Ontkennen dat SGP een identiteitspolitiek partijtje is lijkt me ook moeilijk. Mis ik er nog een paar?
Wie zegt dan volgens jou dat enkel rechtse partijen dat doen. Die post quote niemand.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 23:06 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Niet echt; het feit dat het een reactie was op andermans post geeft dat al een beetje aan.
Tip: rustig lezen aleer je op enter drukt.
En nu denk ik dat je definitie van identiteitspolitiek nogal afwijkend is.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 23:06 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Identiteitspolitiek is inderdaad een rechts trucje. En nu?
'Gelukszoekers'quote:
'Schuld van de EU en linkse partijen'quote:
'Alle problemen in Nederland worden erger door migranten'quote:Op woensdag 30 oktober 2024 23:11 schreef Straatcommando. het volgende:
simplificeren van complexe zaken
Maar die zitten wel in het kabinet.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 23:11 schreef Straatcommando. het volgende:
is niet aan links of rechts voorbehouden
Zie post 11.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 23:12 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Wie zegt dan volgens jou dat enkel rechtse partijen dat doen. Die post quote niemand.
Dat klopt. Moeten wij het dan ook maar gaan doen?quote:Op woensdag 30 oktober 2024 23:14 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
'Gelukszoekers'
[..]
'Schuld van de EU en linkse partijen'
[..]
'Alle problemen in Nederland worden erger door migranten'
[..]
Maar die zitten wel in het kabinet.
Vandaar mijn aanhalingstekens.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 23:12 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En nu denk ik dat je definitie van identiteitspolitiek nogal afwijkend is.
https://historiek.net/ide(...)en-definitie/100735/
https://www.britannica.com/topic/identity-politics
Nee dat niet, maar je mag het wel zeker benoemen, vooral omdat juist de tendens van de laatste jaren is dat alleen 'woke' dat doet en daar wordt dan vaak heel links op afgerekend.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 23:16 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat klopt. Moeten wij het dan ook maar gaan doen?
Zo zitten die van de overkant ook volop in academia en de media; die polarisatie gaat echt wel wat dieper en verder terug dan Kabinet Circusact I.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 23:14 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Maar die zitten wel in het kabinet.
Oh als ik iets heb gezegd is dat die beide denkbeelden juist heel erg op elkaar lijken. Wij vs. zij.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 23:18 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Nee dat niet, maar je mag het wel zeker benoemen, vooral omdat juist de tendens van de laatste jaren is dat alleen 'woke' dat doet en daar wordt dan vaak heel links op afgerekend.
Dat het niet alleen op rechts gebeurd is zeker waar, doet mij altijd denken aan deze sterke sketch in een verder vaak tegenvallend programma.
Bekijk deze YouTube-video
Nou waar zie je in die post dat alleen rechtse partijen iets doen. Een rechts trucje veronderstelt toch niet enkel rechts zoals jij het opeens vanuit het niets stelt. Op een manier hoe je het wel vaker doet trouwens. Altijd zo spreken in absoluten, alles of niets.quote:
Nee; mijn eerste reactie was 'vooral', mijn reactie over 'enkel' slaat op de post van Klopkoek.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 23:26 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nou waar zie je in die post dat alleen rechtse partijen iets doen. Een rechts trucje veronderstelt toch niet enkel rechts zoals jij het opeens vanuit het niets stelt. Op een manier hoe je het wel vaker doet trouwens. Altijd zo spreken in absoluten, alles of niets.
We hebben helaas wel de handicap dat alles wat in de VS gebeurd zich weer in bepaalde mate vertaald naar hier.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 22:43 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het gaat al mis bij "rechtse partijen" want die heb je in allerlei vormen en maten. Net als links.
Het is hier geen usa met dat de facto achterlijke zwart wit systeem.
Ik heb in het verleden eerst een tijd VVD gestemd (2001 tot en met pakweg 2011) en daarna een tijd SGP (2012 tot pakweg 2021). Is dat rechts genoeg om als rechtse stemmer door te gaan? Ik maakte mij destijds echt nooit druk om asielzoekers, Islam en integratie (en nu nog steeds niet). Ze zijn er dus wel, genuanceerde rechtse stemmers, maar ze worden simpelweg overstemd door de ongenuanceerde schreeuwers.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 20:38 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Is er voor de rechtse stemmer dan werkelijk niks anders dat ze boeit dan muh asielzoekers. Snap ook niet zo goed dat die partijen zich niet op wat anders profileren. Of is het zo dat nu PVV in de regering zit en niks klaarspeelt op dat gebied dat die kiezers dan weer naar de volgende charlatan overstappen die complete fabels aan ze vertelt.
De SGP en de evangelisten strijden toch wel enigszins mee tegen de Islam?quote:Op woensdag 30 oktober 2024 23:58 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik heb in het verleden eerst een tijd VVD gestemd (2001 tot en met pakweg 2011) en daarna een tijd SGP (2012 tot pakweg 2021). Is dat rechts genoeg om als rechtse stemmer door te gaan? Ik maakte mij destijds echt nooit druk om asielzoekers, Islam en integratie (en nu nog steeds niet). Ze zijn er dus wel, genuanceerde rechtse stemmers, maar ze worden simpelweg overstemd door de ongenuanceerde schreeuwers.
Helemaal waar, wat er in de VS gebeurt heeft altijd zijn weerslag hier (denk bijvoorbeeld ook aan de tekstboeken op universiteiten, en dan bedoel ik niet de niche-studies; of dat de krantenbusiness altijd naar de VS kijkt, de mediawereld).quote:Op woensdag 30 oktober 2024 23:43 schreef Beathoven het volgende:
[..]
We hebben helaas wel de handicap dat alles wat in de VS gebeurd zich weer in bepaalde mate vertaald naar hier.
Dus na dinsdag weten we misschien of het hele Kremlin, de VVD, de PVV, Ja21 en natuurlijk Forum in polonaise door de gangen lopen met Thierry en die relhamster voorop.
Of dat er golven van verontwaardigdheid en momentumverlies komen voor rechts omdat het Kremlin in mineur is. Dat zou meteen een opsteker zijn voor evt nieuwe verkiezingen.
Bijzonder. Wat stem je nu?quote:Op woensdag 30 oktober 2024 23:58 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik heb in het verleden eerst een tijd VVD gestemd (2001 tot en met pakweg 2011) en daarna een tijd SGP (2012 tot pakweg 2021). Is dat rechts genoeg om als rechtse stemmer door te gaan? Ik maakte mij destijds echt nooit druk om asielzoekers, Islam en integratie (en nu nog steeds niet). Ze zijn er dus wel, genuanceerde rechtse stemmers, maar ze worden simpelweg overstemd door de ongenuanceerde schreeuwers.
Post nummer 11 is XOR.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 23:33 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee; mijn eerste reactie was 'vooral', mijn reactie over 'enkel' slaat op de post van Klopkoek.
Als reactie op zendtijd politieke partijen die enkel over asiel praatten, letterlijk geen ander onderwerp genoemd in die spotjes moet ik ze even opzoeken. Ja de wooncrisis die minder zou worden.quote:Overigens, dat zwart-witte en alles of niets:
Is er voor de rechtse stemmer dan werkelijk niks anders dat ze boeit dan muh asielzoekers. Snap ook niet zo goed dat die partijen zich niet op wat anders profileren. Of is het zo dat nu PVV in de regering zit en niks klaarspeelt op dat gebied dat die kiezers dan weer naar de volgende charlatan overstappen die complete fabels aan ze vertelt.
En welke partij verwoord dit nou luidkeels in Nederland volgens jou dan? Nostra is blijkbaar atypisch.quote:Natuurlijk is dat er. Doorgaans zie je dan ook vooral zelfstandigen en ondernemers op rechtse partijen stemmen; niet zozeer vanwege muh asielzoekers (nog zo'n onhebbelijk stokpaardje) maar vanwege het klassieke rechtse idee dat de overheid zich zo min mogelijk moet bezighouden met de markt. Lage belastingen, sobere collectieve voorzieningen. @:nostra bijvoorbeeld... denk dat ik zijn beweegreden aardig omschrijf.
Ja, dat stond mij destijds al tegen, maar in het stemhokje wordt helaas zelden aan al je wensen en idealen voldaan.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 00:05 schreef Beathoven het volgende:
De SGP en de evangelisten strijden toch wel enigszins mee tegen de Islam?
De PvdA was natuurlijk al langer deze fuik in gezwommen. Ze hebben ook dingen tegen gehouden (privatisering Schiphol) en rond 2002 was de woningnood bijna opgelost maar in 2002 zaten de publieke uitgaven inmiddels rond het niveau Verenigd Koninkrijk en niet meer rond het niveau Zweden. Adri Duijvesteijn omarmde het Right to Buy van Thatcher, hoewel hij ook doorzag dat de VVD de huizenmarktbubbel opblaasde - vermogensopbouw in stenen met geleend geld - wat dan in de toekomst resulteert in opgeblazen erfenissen (voor de lucky ones).quote:Op woensdag 30 oktober 2024 22:55 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Er kan en mag dan ook best kritiek op de multiculturele samenleving gegeven worden. En nee, dat is niet de facto racisme.
Hoe dan ook, wat mij het meest verbaasde in 2012/2015 was de haast geruisloze afbraak van werknemersrecht en invoering van de participatiesamenleving. Destijds ook wel eens met collegae over gehad: "Snap je dat je makkelijker buiten ligt? Dat je WW verkort? Dat je elk 'acceptabel werk' moet aannemen en er desnoods voor moet verhuizen?"
Kreeg echt het idee dat men 'het oude leven' allemaal als soort vaststaande zekerheid accepteerde, zoals er nog mensen zijn die daadwerkelijk denken dat WAO nog bestaat.
DAT snapte ik dan ook niet van de linkse partijen destijds. Ga vol op 't orgel van vaste contracten. Want de doorsnee Jan Boerenlul is nog altijd een werknemer, geen ondernemer. Benadruk de noodzakelijkheid van collectieve voorzieningen. En blijf erin timmeren wat privatisering, participatie, decentralisering allemaal heeft gebracht: het is op alle fronten enkel slechter en duurder geworden.
Punt is: die geest gaat ook niet meer terug in de fles.
Post nummer 11 is XOR.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 23:33 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee; mijn eerste reactie was 'vooral', mijn reactie over 'enkel' slaat op de post van Klopkoek.
Als reactie op zendtijd politieke partijen die enkel over asiel praatten, letterlijk geen ander onderwerp genoemd in die spotjes moet ik ze even opzoeken. Ja de wooncrisis die minder zou worden.quote:Overigens, dat zwart-witte en alles of niets:
En welke partij verwoord dit nou luidkeels in Nederland volgens jou dan? Nostra is blijkbaar atypisch.quote:Natuurlijk is dat er. Doorgaans zie je dan ook vooral zelfstandigen en ondernemers op rechtse partijen stemmen; niet zozeer vanwege muh asielzoekers (nog zo'n onhebbelijk stokpaardje) maar vanwege het klassieke rechtse idee dat de overheid zich zo min mogelijk moet bezighouden met de markt. Lage belastingen, sobere collectieve voorzieningen. @:nostra bijvoorbeeld... denk dat ik zijn beweegreden aardig omschrijf.
Ik heb bij de afgelopen Kamerverkiezingen op de ChristenUnie (Pieter Grinwis) gestemd. Breekpunt met de SGP was voor mij het tekenen van de Nashvilleverklaring en het standpunt om het voor ideële organisaties moeilijker te maken om naar de rechter te stappen.quote:
[..]
De visie van de SGP op de GGZ gaat ook niet wezenlijk verder dan dat je daar de kerk voor hebt, voor zielenroerselen, en je nader tot God moet komen. Het liefst gewoon terug naar 1850, gechargeerd gezegd.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 00:33 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik heb bij de afgelopen Kamerverkiezingen op de ChristenUnie (Pieter Grinwis) gestemd. Breekpunt met de SGP was voor mij het tekenen van de Nashvilleverklaring en het standpunt om het voor ideële organisaties moeilijker te maken om naar de rechter te stappen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |