Het leest een beetje als een journalist met een vooringenomen standpunt tegenover een vastgeroeste voorzitter.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 19:10 schreef Koffieplanter het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)schuld-aan~bf08fd40/
Dit is echt een geweldig interview, met iemand in wiens hoofd het voor eeuwig Sesamstraat is.
Dat de noodopvang een keer zo duur is als de gewone opvang is ook al geen reden om dingen beter te regelen, geld is minder belangrijk dan beeldvorming.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 14:20 schreef Faraday01 het volgende:
50k per dag voor Ter Apel als het COA ergens op een dag de 2000 overschrijdt. Het zal nog steeds te weinig indruk maken vrees ik
Een corrupte Limburger als voorman van de boeren. Heerlijkquote:Op woensdag 30 oktober 2024 19:10 schreef Koffieplanter het volgende:
Dit is echt een geweldig interview, met iemand in wiens hoofd het voor eeuwig Sesamstraat is.
Daar zit ik me ook al tijden over te verwonderen. Op een wonderlijke manoer zijn werkelijk alle problemen terug te voeren op asielzoekers. En daar hebben "rechtsen" in de hele westerse wereld last van op het moment trouwens.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 20:38 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Zette net even de tv aan, zendtijd politieke partijen. Ze hadden het beter zendtijd fascistische partijen kunnen noemen. Eerst FvD enkel Timmermans aan het woord gemixed met beelden van bootvluchtelingen en krantenknipsels met geweldsmisdrijven door asielzoekers. Niet eens een woord of argument door de partij
Into Eerdmans die ook alleen maar lulde over grenzen bewaken en deportaties. En hoe he woningmarkt probleem wel zou opgelost worden als we de grenzen zouden bewaken.
Is er voor de rechtse stemmer dan werkelijk niks anders dat ze boeit dan muh asielzoekers. Snap ook niet zo goed dat die partijen zich niet op wat anders profileren. Of is het zo dat nu PVV in de regering zit en niks klaarspeelt op dat gebied dat die kiezers dan weer naar de volgende charlatan overstappen die complete fabels aan ze vertelt.
Niet helemaal. Althans niet in Europaquote:Op woensdag 30 oktober 2024 20:52 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Daar zit ik me ook al tijden over te verwonderen. Op een wonderlijke manoer zijn werkelijk alle problemen terug te voeren op asielzoekers. En daar hebben "rechtsen" in de hele westerse wereld last van op het moment trouwens.
Opmerkelijk is ook dat moslims als de boeman wat naar de achtergrond zijn verdwenen.
De kennis over het brein en technologie staat niet stil, men leert bij en heeft internationaal contact. Ik denk dat men geleerd heeft wat gewoon werkt in de hoofden. Wat werkt op social media, machine learning en de computer hier overheen gooien, en dan hun eigen boodschap hierop af stemmen. Het is al heel lang zo, eigenlijk vanaf het begin, dat wanneer PVV kiezers worden gevraagd waarom ze op Wilders stemmen ze zeer zelden de Islam noemen. Islam hoort wel bij het bredere ongemak, het wordt alleen zelden genoemd (degenen die dat noemen zijn de spaarzame hoger opgeleiden, de ideologen, de maatpakfascisten).quote:Op woensdag 30 oktober 2024 20:52 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Daar zit ik me ook al tijden over te verwonderen. Op een wonderlijke manoer zijn werkelijk alle problemen terug te voeren op asielzoekers. En daar hebben "rechtsen" in de hele westerse wereld last van op het moment trouwens.
Opmerkelijk is ook dat moslims als de boeman wat naar de achtergrond zijn verdwenen.
Die leeft echt nog ergens in de vorige eeuw, het is heel hoog tijd die man te vervangen zou ik zeggen. Juist in belang van de boeren.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 19:10 schreef Koffieplanter het volgende:
Het over de culturele as gooien ('identiteitspolitiek') is inderdaad het trucje dat de rechtsen sinds jaar en dag uithalen om mensen die eigenlijk helemaal geen belang hebben om op ze te stemmen, toch op ze te laten stemmen, en daar hoort een een-tweetje met de rechtse media bij om zoveel mogelijk op te hitsen tegen 'de buitenlander'.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 21:11 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
De kennis over het brein en technologie staat niet stil, men leert bij en heeft internationaal contact. Ik denk dat men geleerd heeft wat gewoon werkt in de hoofden. Wat werkt op social media, machine learning en de computer hier overheen gooien, en dan hun eigen boodschap hierop af stemmen. Het is al heel lang zo, eigenlijk vanaf het begin, dat wanneer PVV kiezers worden gevraagd waarom ze op Wilders stemmen ze zeer zelden de Islam noemen. Islam hoort wel bij het bredere ongemak, het wordt alleen zelden genoemd (degenen die dat noemen zijn de spaarzame hoger opgeleiden, de ideologen, de maatpakfascisten).
Bijna alles wat Wilders er over zegt is verspilde energie (behalve dan dat Fitna e.d. hielp om aandacht te verkrijgen; Wilders en Baudet zijn de twee politici met de hoogste naamsbekendheid). Al veel langer weet rechts dat ze de discussie naar de culturele dingen moeten trekken en ook bijvoorbeeld klimaat in dat domein moeten trekken; de nadruk op sociaal-economische themas gaat ze niet helpen. De Telegraaf weet dit ook (heel smerig wel van De Telegraaf om werkelijk niks te schrijven over islamofobie en aangevallen vrouwen met hoofddoeken). FvD en JA21 gaan geen verkiezingen winnen als ze te koop lopen met het plan om excessief lenen uit eigen BV maximaal op te rekken ("dan krijg je trickle down naar beneden", zei Baudet in de Tweede Kamer). Iets dat in veel landen overigens niet is toegestaan (Zweden bijv. - zoals Schimmelpenninck eens heeft uit gelegd).
Het interessante is overigens hoe de Democraten in de VS dit nu pareren. Zij hebben nu een succesvolle claim gelegd op vaderlandsliefde. Zij weten in te spelen op de gevoelens van de mensen en diepere snaren te raken. En wat gebeurt er nu? De Democraten hebben opeens 15 procentpunten gewonnen in Kansas. De staat van het klassieke boek door Thomas Frank.
Ja, daar komt dan nog wel bij dat het moeilijker is om economische thema's "niet saai" te verkopen. Wanneer Humberto het gaat hebben over consumentenrechten is er al snel het risico dat men zapt naar de andere zender.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 21:20 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Het over de culturele as gooien ('identiteitspolitiek') is inderdaad het trucje dat de rechtsen sinds jaar en dag uithalen om mensen die eigenlijk helemaal geen belang hebben om op ze te stemmen, toch op ze te laten stemmen, en daar hoort een een-tweetje met de rechtse media bij om zoveel mogelijk op te hitsen tegen 'de buitenlander'.
Wie schreef met welke woorden waarop je reageert?quote:Op woensdag 30 oktober 2024 22:25 schreef EttovanBelgie het volgende:
Men beweert hier nu echt, met droge ogen, dat klimaat en identiteitspolitiek vooral een rechts 'trucje' is?
Werkelijk??
Op de flanken van beide wordt maar wat graag met labeltjes, etiketjes, stickers en stempels gesmeten.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 22:28 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Wie schreef met welke woorden waarop je reageert?
Identiteitspolitiek is geen trucje ,,, het is iets wat geradicaliseerd rechts doet.
PVV, FvD, Ja21...
Het is vooral een huis met vele kamers, waar het dominante gezicht een verandering ondergaat. Dit is interessant.quote:
Geert die ineens pro-censuur is wegens een cartoon is natuurlijk wel bijzonder hypocriet.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 22:22 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Een tweet met een link naar een artikel achter een betaalmuur... kan hier niet zo veel mee.
Die zijn er wel mee begonnen, zeker in Amerika.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 22:32 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Op de flanken van beide wordt maar wat graag met labeltjes, etiketjes, stickers en stempels gesmeten.
Maar uitgerekend en enkel rechtse partijen identiteitspolitiek verwijten is wel erg kras.
In gepolariseerde debatten.... krijg je uiteraard die stigmatiseringen.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 22:32 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Op de flanken van beide wordt maar wat graag met labeltjes, etiketjes, stickers en stempels gesmeten.
Maar uitgerekend en enkel rechtse partijen identiteitspolitiek verwijten is wel erg kras.
Ja en nee.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 22:35 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Die zijn er wel mee begonnen, zeker in Amerika.
Vreemd, kan mij niet heugen dit soort dingen te hebben verkondigd.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 22:36 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
In gepolariseerde debatten.... krijg je uiteraard die stigmatiseringen.
Maar jij bent toch ook al lang bezig met identiteitspolitiek... je boodschap is : van Nederland, Nederlandse cultuur, Nederlandse waarden en normen, Nederlandse identiteit worden bedreigd.
Het gaat al mis bij "rechtse partijen" want die heb je in allerlei vormen en maten. Net als links.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 22:32 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Toch gewoon al jaren zijn modus operandi? Iedereen moet beledigd kunnen worden behalve Geert zelf…quote:Op woensdag 30 oktober 2024 22:34 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Geert die ineens pro-censuur is wegens een cartoon is natuurlijk wel bijzonder hypocriet.
Het ding is dat je bij puur op Moslims richten je nog mensen hebt die denken 'ja, mijn buurman of collega is Moslim en die is gewoon aardig'. Maar met 'gelukszoekers' kun je makkelijker het gevoel creėren dat ze hier ten onrechte zijn en dan alle problemen veroorzaken, omdat je bij elk probleem kan zeggen 'ja, maar dat wordt dus nóg erger met asielzoekers' en je dan minder het gevoel hebt dat je dan verantwoording af hoeft te leggen, ze zijn immers een probleem.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 20:52 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Er kan en mag dan ook best kritiek op de multiculturele samenleving gegeven worden. En nee, dat is niet de facto racisme.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 21:29 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ja, daar komt dan nog wel bij dat het moeilijker is om economische thema's "niet saai" te verkopen. Wanneer Humberto het gaat hebben over consumentenrechten is er al snel het risico dat men zapt naar de andere zender.
Ewald Engelen heeft hier eens over verteld (toen die nog normaal was, pre-corona). Hij was redacteur bij Buitenhof. Ging het toch weer over de multiculterele samenleving. De sociaal-economische benadering, ook van dat integratie thema, slaat minder aan omdat de redactie niet de kennis heeft (paradoxaal genoeg valt het minder op wanneer een interviewer/redactie matig geinformeerd is over het multiculturele thema) en ook omdat kijkers sneller wegzappen. Een andere gegarandeerde kijkcijfer- en clicksknaller is criminaliteit; in zekere zin lopen we twintig jaar achter op de VS, kun je wel stellen.
Maar goed, het interessante is wat de Democraten nu voor elkaar krijgen (het patriotisme thema kapen zonder nou op te schuiven naar 'rechts') en ook een zekere oprechtheid en welgemeendheid weten uit te stralen.
Tja, dit lijkt precies op wat de regering doet waarop hij zo'n commentaar heeft. Alle verantwoordelijkheid ontlopen. De boeren zoeken het zelf maar uit. Nee hij heeft helemaal niets fout gedaan. Wat hij gecommuniceerd heeft ontkent hij. Hij weet van niks en dan ook weer van alles. Elk onderzoek is onzin. Zijn achterban doet helemaal niets fout. Ligt allemaal aan anderen. Ze zijn slachtoffer. Hij maakt wel echt de hele bingokaart van slechte excusen vol.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 21:14 schreef Hanca het volgende:
[..]
Die leeft echt nog ergens in de vorige eeuw, het is heel hoog tijd die man te vervangen zou ik zeggen. Juist in belang van de boeren.
Voorlopig hebben de boeren een partij in het kabinet, dus kunnen ze van alles roepen.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 21:14 schreef Hanca het volgende:
[..]
Die leeft echt nog ergens in de vorige eeuw, het is heel hoog tijd die man te vervangen zou ik zeggen. Juist in belang van de boeren.
Jij bent de enige die dat doet. Hoe kom je er nou weer bij dat enkel rechtse partijen dit zouden doen volgens sommigen. Als er gezegd wordt dat rechtse partijen vrijwel alleen nog aan identiteitspolitiek doen, zegt zon statement letterlijk niks over linkse partijen. SP is bijvoorbeeld uiteraard gebaseerd op identiteitspolitiek. PvdA heeft letterlijk identiteit in de naam. Toch doen die partijen toch een stuk meer hun best voorbij identiteit te kijken dan partijen die letterlijk alles over identiteit maken.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 22:32 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Niet echt; het feit dat het een reactie was op andermans post geeft dat al een beetje aan.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 23:05 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Jij bent de enige die dat doet. Hoe kom je er nou weer bij dat enkel rechtse partijen dit zouden doen volgens sommigen. Als er gezegd wordt dat rechtse partijen vrijwel alleen nog aan identiteitspolitiek doen, zegt zon statement letterlijk niks over linkse partijen. SP is bijvoorbeeld uiteraard gebaseerd op identiteitspolitiek. PvdA heeft letterlijk identiteit in de naam. Toch doen die partijen toch een stuk meer hun best voorbij identiteit te kijken dan partijen die letterlijk alles over identiteit maken.
Identiteitspolitiek is inderdaad een rechts trucje. En nu?quote:Op woensdag 30 oktober 2024 22:25 schreef EttovanBelgie het volgende:
Men beweert hier nu echt, met droge ogen, dat klimaat en identiteitspolitiek vooral een rechts 'trucje' is?
Werkelijk??
Valt wel mee toch. FvD en Ja21 willen alleen over asiel praten. VVD wil alleen over asiel praten misschien nog over bakkers. PVV hun enige issue is asiel. Ontkennen dat SGP een identiteitspolitiek partijtje is lijkt me ook moeilijk. Mis ik er nog een paar?quote:Op woensdag 30 oktober 2024 22:43 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het gaat al mis bij "rechtse partijen" want die heb je in allerlei vormen en maten. Net als links.
Het is hier geen usa met dat de facto achterlijke zwart wit systeem.
Maar het gaat niet alleen over asiel, of is het asiel standpunt van een partij hetgeen bepaald of deze rechts of links is? Nee toch.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 23:07 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Valt wel mee toch. FvD en Ja21 willen alleen over Asiel praten. VVD wil alleen over asiel praten misschien nog over bakkers. PVV hun enige issue is asiel. Ontkennen dat SGP een identiteitspolitiek partijtje is lijkt me ook moeilijk. Mis ik er nog een paar?
Wie zegt dan volgens jou dat enkel rechtse partijen dat doen. Die post quote niemand.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 23:06 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Niet echt; het feit dat het een reactie was op andermans post geeft dat al een beetje aan.
Tip: rustig lezen aleer je op enter drukt.
En nu denk ik dat je definitie van identiteitspolitiek nogal afwijkend is.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 23:06 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Identiteitspolitiek is inderdaad een rechts trucje. En nu?
'Gelukszoekers'quote:
'Schuld van de EU en linkse partijen'quote:
'Alle problemen in Nederland worden erger door migranten'quote:Op woensdag 30 oktober 2024 23:11 schreef Straatcommando. het volgende:
simplificeren van complexe zaken
Maar die zitten wel in het kabinet.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 23:11 schreef Straatcommando. het volgende:
is niet aan links of rechts voorbehouden
Zie post 11.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 23:12 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Wie zegt dan volgens jou dat enkel rechtse partijen dat doen. Die post quote niemand.
Dat klopt. Moeten wij het dan ook maar gaan doen?quote:Op woensdag 30 oktober 2024 23:14 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
'Gelukszoekers'
[..]
'Schuld van de EU en linkse partijen'
[..]
'Alle problemen in Nederland worden erger door migranten'
[..]
Maar die zitten wel in het kabinet.
Vandaar mijn aanhalingstekens.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 23:12 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En nu denk ik dat je definitie van identiteitspolitiek nogal afwijkend is.
https://historiek.net/ide(...)en-definitie/100735/
https://www.britannica.com/topic/identity-politics
Nee dat niet, maar je mag het wel zeker benoemen, vooral omdat juist de tendens van de laatste jaren is dat alleen 'woke' dat doet en daar wordt dan vaak heel links op afgerekend.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 23:16 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat klopt. Moeten wij het dan ook maar gaan doen?
Zo zitten die van de overkant ook volop in academia en de media; die polarisatie gaat echt wel wat dieper en verder terug dan Kabinet Circusact I.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 23:14 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Maar die zitten wel in het kabinet.
Oh als ik iets heb gezegd is dat die beide denkbeelden juist heel erg op elkaar lijken. Wij vs. zij.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 23:18 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Nee dat niet, maar je mag het wel zeker benoemen, vooral omdat juist de tendens van de laatste jaren is dat alleen 'woke' dat doet en daar wordt dan vaak heel links op afgerekend.
Dat het niet alleen op rechts gebeurd is zeker waar, doet mij altijd denken aan deze sterke sketch in een verder vaak tegenvallend programma.
Bekijk deze YouTube-video
Nou waar zie je in die post dat alleen rechtse partijen iets doen. Een rechts trucje veronderstelt toch niet enkel rechts zoals jij het opeens vanuit het niets stelt. Op een manier hoe je het wel vaker doet trouwens. Altijd zo spreken in absoluten, alles of niets.quote:
Nee; mijn eerste reactie was 'vooral', mijn reactie over 'enkel' slaat op de post van Klopkoek.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 23:26 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nou waar zie je in die post dat alleen rechtse partijen iets doen. Een rechts trucje veronderstelt toch niet enkel rechts zoals jij het opeens vanuit het niets stelt. Op een manier hoe je het wel vaker doet trouwens. Altijd zo spreken in absoluten, alles of niets.
We hebben helaas wel de handicap dat alles wat in de VS gebeurd zich weer in bepaalde mate vertaald naar hier.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 22:43 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het gaat al mis bij "rechtse partijen" want die heb je in allerlei vormen en maten. Net als links.
Het is hier geen usa met dat de facto achterlijke zwart wit systeem.
Ik heb in het verleden eerst een tijd VVD gestemd (2001 tot en met pakweg 2011) en daarna een tijd SGP (2012 tot pakweg 2021). Is dat rechts genoeg om als rechtse stemmer door te gaan? Ik maakte mij destijds echt nooit druk om asielzoekers, Islam en integratie (en nu nog steeds niet). Ze zijn er dus wel, genuanceerde rechtse stemmers, maar ze worden simpelweg overstemd door de ongenuanceerde schreeuwers.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 20:38 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Is er voor de rechtse stemmer dan werkelijk niks anders dat ze boeit dan muh asielzoekers. Snap ook niet zo goed dat die partijen zich niet op wat anders profileren. Of is het zo dat nu PVV in de regering zit en niks klaarspeelt op dat gebied dat die kiezers dan weer naar de volgende charlatan overstappen die complete fabels aan ze vertelt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |