abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215406031
quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2024 02:52 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dit is niet alleen bewezen onzin (als die mensen hier asiel krijgen liepen ze daadwerkelijk gevaar, de kans dat we hier mensen die gevaar lopen terugsturen is groter dan de kans dat we mensen die geen gevaar lopen asiel geven)
Dit is onzin. Van de groepen die de meeste kans hebben om een verblijfsvergunning te krijgen is er vrijwel niemand in gevaar, behalve Syriërs uit de daadwerkelijke oorlogsgebieden. Turken hebben hier niets te zoeken maar de verblijfsvergunningen worden als snoepjes uitgedeeld. Het probleem is dat jij een onrealistisch en naief beeld hebt van 'gevaar', dus wil je iedereen die vraagt zonder problemen toelaten. Dat gaat natuurlijk niet.

[ Bericht 2% gewijzigd door MoreDakka op 28-10-2024 23:07:43 ]
pi_215406043
quote:
10s.gif Op zondag 27 oktober 2024 07:32 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Ik vroeg je om een bron voor je stelling dat bij een eerlijke verdeling over de EU het aantal asielaanvragen in Nederland in zou storten.
Kan je die alsnog even geven?
Dat heb ik al uitgelegd maar je gaat er niet op in. Nog maar een keer dus: bij een daadwerkelijke eerlijke verdeling hoort een daadwerkelijke bescherming van de buitengrenzen van de EU en dus een einde aan de bestaande smokkelnetwerken. Die netwerken bestaan alleen maar bij de gratie van de EU die zich niet aan de eigen verdragen houdt en de lidstaten in de steek laat. Dat zijn feiten, dat weet jij ook wel.

Als jij denkt dat het anders zit blijven de vragen staan: hoe komen al die mensen bij de Nederlandse grens terecht? En waarom zouden, volgens die asieladvocaat, bij grenscontroles zomaar even een smokkelaar op moeten bellen?
  Forum Admin maandag 28 oktober 2024 @ 23:09:10 #103
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_215406061
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 22:05 schreef Janneke141 het volgende:
Ze weten zelf ook al een hele tijd dat die wet een draak is. Er is een reden dat hij al tijden in werking is, maar niet werd gehandhaafd.

Het aanpakken van de constructies waar nep-zzp'ers pakketten bezorgen en toiletten schoonmaken is prima, dat is inderdaad oneerlijke concurrentie en ook het ontduiken van een aantal basale arbeidsvoorwaarden. Maar niet op deze manier.
De grap is dat veel van die constructies toch altijd schimmig en soms zelfs ronduit illegaal waren. Zelfs voor deze wet.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_215406066
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 22:23 schreef Hanca het volgende:

[..]
Maar mensen met een vast dienstverband hebben last van ZZPers die geen verzekeringen e.d. afsluiten en dus geen 125 euro per uur vragen, maar goedkoper zijn dan iemand in dienst nemen. En in de zorg is het ZZPschap al heel lang een probleem, 3/4 ministers achter elkaar hebben al gekeken of een verbod mogelijk is.
Het eerste is natuurlijk onzin, maar zelfs als dat niet zo was is dit een probleem in de zorg dus moet het ook in die sector opgelost worden. Andere mensen opzadelen met problemen alleen maar omdat de overheid die naunce niet wil maken is geen oplossing.
pi_215406069
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 23:09 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
De grap is dat veel van die constructies toch altijd schimmig en soms zelfs ronduit illegaal waren. Zelfs voor deze wet.
Precies, dus waarom is er een nieuwe wet nodig? Desnoods kan de bestaande wet aangepast worden om die uitspraken wat te versnellen.
  Forum Admin maandag 28 oktober 2024 @ 23:11:26 #106
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_215406074
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 23:10 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Precies, dus waarom is er een nieuwe wet nodig? Desnoods kan de bestaande wet aangepast worden om die uitspraken wat te versnellen.
Ik krijg er een typisch Nederlandse "als verbieden niet werkt verbieden we het nog veel meer" gevoel bij.

Iets met handhaving..
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_215406092
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 23:11 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ik krijg er een typisch Nederlandse "als verbieden niet werkt verbieden we het nog veel meer" gevoel bij.

Iets met handhaving..
Dat niet alleen, het is meer dat er alleen maar wordt gedacht in nudges, dus bepaalde dingen duur en onaantrekkelijk te maken door met pesterijen te komen. Direct marktingrijpen en god zege de greep hopen dat het allemaal de juiste kant op valt. De onschuldige ondernemers die daar dan ook slachtoffer van zijn worden op de koop toe genomen. Want ja, wat kunnen die doen?
pi_215406126
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 22:23 schreef Hanca het volgende:

[..]
Maar mensen met een vast dienstverband hebben last van ZZPers die geen verzekeringen e.d. afsluiten en dus geen 125 euro per uur vragen, maar goedkoper zijn dan iemand in dienst nemen. En in de zorg is het ZZPschap al heel lang een probleem, 3/4 ministers achter elkaar hebben al gekeken of een verbod mogelijk is.
Vast maar waarom dan hoogopgeleide mensen die consultant of project manager zijn straffen?
De regeling zou mensen zoals jij beschrijft moeten beschermen. Maar daar waar dat volstrekt onnodig is mensen ook gewoon de vrijheid moeten geven zichzelf als zzp'er op de markt te begeven
  maandag 28 oktober 2024 @ 23:22:10 #109
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_215406137
quote:
1s.gif Op maandag 28 oktober 2024 23:20 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Vast maar waarom dan hoogopgeleide mensen die consultant of project manager zijn straffen?
Omdat die precies hetzelfde doen.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_215406152
quote:
1s.gif Op maandag 28 oktober 2024 23:22 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Omdat die precies hetzelfde doen.
Als een bedrijf een zzp'er inhuurt voor een 3 jarig project oid.. dan moet dat gewoon kunnen. Nu wordt dat verboden
  maandag 28 oktober 2024 @ 23:29:28 #111
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215406179
quote:
1s.gif Op maandag 28 oktober 2024 23:20 schreef devlinmr het volgende:

[..]
De regeling zou mensen zoals jij beschrijft moeten beschermen. Maar daar waar dat volstrekt onnodig is mensen ook gewoon de vrijheid moeten geven zichzelf als zzp'er op de markt te begeven
Bij de consultants lijkt me meer het 'probleem' dat de sterkste schouders niet de zwaarste lasten dragen. Een regressief belastingstelsel.

ZZP helemaal naar nul zou niet gezond zijn maar momenteel is Nederland een echt buitenbeentje.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_215406187
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 21:49 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Het gaat er vooral om dat die ZZP'er niet vals concurreert met een gewone werknemer.
Met de huidige arbeidsmarkt niet echt een issue.
Bovendien ken ik weinig zzp'ers die goedkoper zijn
pi_215406197
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 23:29 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Bij de consultants lijkt me meer het 'probleem' dat de sterkste schouders niet de zwaarste lasten dragen. Een regressief belastingstelsel.

ZZP helemaal naar nul zou niet gezond zijn maar momenteel is Nederland een echt buitenbeentje.
Die Volg ik even miet
  dinsdag 29 oktober 2024 @ 06:38:14 #114
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215406848
quote:
1s.gif Op maandag 28 oktober 2024 23:30 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Wetgeving maak je natuurlijk voor iedere mogelijke arbeidsmarkt.
pi_215406891
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 23:05 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat heb ik al uitgelegd maar je gaat er niet op in. Nog maar een keer dus: bij een daadwerkelijke eerlijke verdeling hoort een daadwerkelijke bescherming van de buitengrenzen van de EU en dus een einde aan de bestaande smokkelnetwerken. Die netwerken bestaan alleen maar bij de gratie van de EU die zich niet aan de eigen verdragen houdt en de lidstaten in de steek laat. Dat zijn feiten, dat weet jij ook wel.

Als jij denkt dat het anders zit blijven de vragen staan: hoe komen al die mensen bij de Nederlandse grens terecht? En waarom zouden, volgens die asieladvocaat, bij grenscontroles zomaar even een smokkelaar op moeten bellen?
Oh, je had het dus niet over een eerlijke verdeling maar over bijna alle vluchtelingen dumpen in Griekenland en Italië? Tja, als je het idee van enige spreiding van de lasten over Europa loslaat, dan kan dat. Denk echter niet dat je daar voldoende steun voor krijgt…

Of je denkt dat het totaal aantal vluchtelingen spontaan decimeert als je een keer boos kijkt. Maar dat is wederom nogal naïef…
pi_215406903
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 06:38 schreef Hexagon het volgende:

[..]
De arbeidsmarkt gaat in Nederland een ongekende krapte tegemoet door de vergrijzing. Ofwel de positie van geschoolde / gekwalificeerde werknemers wordt beter dan ooit. Daarvoor gaat dit averechts werken.
Wat je wilt is allerlei uitbuiting aan de onderkant van de arbeidsmarkt tegengaan. Maar daar zijn veel eenvoudiger maatregelen voor te bedenken.
pi_215406984
quote:
1s.gif Op maandag 28 oktober 2024 23:30 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Als je de werkgeverslasten + opslag voor ziekte, verlof, scholing e.d. mee neemt? Dan is er juist een behoorlijk groot deel van de ZZPers dat goedkoper is. Nee, niet de hoopopgeleide zelfstandige die werkt op projectbasis, maar dat is ook allang niet meer de meest voorkomende ZZP-groep.

Wat mij betreft zouden ze er gewoon voor kunnen kiezen dat ZZPers met een bepaald uurtarief (zeg: boven de 125 euro per uur oid) sowieso aan de eisen voor ZZP-schap voldoen. En mensen die boven een bepaald bedrag per klus krijgen (dat zie je veel bij kunstenaars, bijvoorbeeld) ook. Maar zoals gezegd: dat zijn inmiddels niet meer de grootste groepen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_215406992
quote:
10s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 07:17 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Wat je wilt is allerlei uitbuiting aan de onderkant van de arbeidsmarkt tegengaan. Maar daar zijn veel eenvoudiger maatregelen voor te bedenken.
Het is niet alleen uitbuiting, veel van die goedkope ZZPers worden helemaal niet uitgebuit maar kiezen er, vaak met alleen de blik op de korte termijn, helemaal zelf voor. Ook daar is de overheid voor, om dat te voorkomen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_215407088
quote:
10s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 07:10 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Oh, je had het dus niet over een eerlijke verdeling maar over bijna alle vluchtelingen dumpen in Griekenland en Italië? Tja, als je het idee van enige spreiding van de lasten over Europa loslaat, dan kan dat. Denk echter niet dat je daar voldoende steun voor krijgt…

Of je denkt dat het totaal aantal vluchtelingen spontaan decimeert als je een keer boos kijkt. Maar dat is wederom nogal naïef…
Meloni en consorten zullen ook wildenthousiast reageren op dit soort ideeën.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_215407166
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 23:05 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Bij een einde aan die 'smokkelnetwerken' door de EU hoort dat wij zo'n 50.000 asielzoekers per jaar over nemen van Griekenland en Italië, door ze zelf op te halen. Dat snap jij ook best.
pi_215407410
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 07:46 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het is niet alleen uitbuiting, veel van die goedkope ZZPers worden helemaal niet uitgebuit maar kiezen er, vaak met alleen de blik op de korte termijn, helemaal zelf voor. Ook daar is de overheid voor, om dat te voorkomen.
Stel dan een minimumtarief (bv 50 of 60 euro per uur) in, waaronder het niet realistisch is er een degelijk en duurzaam inkomen uit te halen.
pi_215407478
quote:
10s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 08:48 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Stel dan een minimumtarief (bv 50 of 60 euro per uur) in, waaronder het niet realistisch is er een degelijk en duurzaam inkomen uit te halen.
50 euro per uur is veel te laag, dan ben je net zo duur voor een werkgever als een personeelslid dat 20 euro in het uur bruto verdient. Je zou echt aan minimaal 75 en het liefst 100 euro moeten denken.
pi_215407493
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 08:55 schreef Hanca het volgende:

[..]
50 euro per uur is veel te laag, dan ben je net zo duur voor een werkgever als een personeelslid dat 20 euro in het uur bruto verdient. Je zou echt aan minimaal 75 en het liefst 100 euro moeten denken.
Met 100 euro en 1800 uur zit je aan 180.000 bruto per jaar aan inkomsten.

Dat terwijl deze wet bedacht is voor de PostNL's van de wereld :')
pi_215407506
Dit is ook wel wonderlijk, maar absoluut niet verrassend, trouwens. Kennelijk heeft Geert Wilders iets tegen spotprenten. Ik kan me nog wel herinneren hoe 'ie tekeer ging tegen moslims toen die wat spotprenten te ver vonden gaan.

ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_215407510
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 08:57 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Ja, daar moet je dan je pensioenpremie, je AOV verzekering, je scholing, eventueel je werkplek en apparatuur en de buffer die je nodig hebt omdat AOV niet op de eerste dag ziekte in gaat van betalen. Blijft er grofweg de helft over. Lijkt me heel redelijk.
pi_215407516
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 09:00 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, daar moet je dan je pensioenpremie, je AOV verzekering, je scholing, eventueel je werkplek en apparatuur en de buffer die je nodig hebt omdat AOV niet op de eerste dag ziekte in gaat van betalen. Blijft er grofweg de helft over. Lijkt me heel redelijk.
Dan heb je het over 90k netto. Ook echt de doelgroep voor deze wet ja...
pi_215407525
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 08:57 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Nee, voor al de ZZPers die concurreren met mensen met een standaard inkomen, werknemers tot zo'n uurtarief van 25 euro. En zo'n werknemer kost een werkgever ongeveer 60 euro per uur, daar moet je dan dus ruim boven zitten.
pi_215407533
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 09:01 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Dan heb je het over 90k netto. Ook echt de doelgroep voor deze wet ja...
Niet netto, belasting moet er dan nog vanaf. Bruto dus. Ondernemen voor 90k aan inkomen voor belastingen is eigenlijk inderdaad wat vreemd, gezien de hogere risico-opslag die er zou moeten zijn.
pi_215407543
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 09:04 schreef Hanca het volgende:

[..]
Niet netto, belasting moet er dan nog vanaf. Bruto dus. Ondernemen voor 90k aan inkomen voor belastingen is eigenlijk inderdaad wat vreemd, gezien de hogere risico-opslag die er zou moeten zijn.
Dan heb ik geen idee hoe jij rekent want ik kom totaal niet in de buurt van wat je zegt en ik heb gewoon een AOV, bouw een ruim pensioen op etc.

Maar om niet teveel offtopic te gaan. Volgens mij moet je gewoon een ondergrens van 50 euro per uur of iets dergelijks hanteren en dan pak je de groep die waarvoor de wet eigenlijk bedoeld is.
pi_215407569
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 09:06 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Dan heb ik geen idee hoe jij rekent want ik kom totaal niet in de buurt van wat je zegt en ik heb gewoon een AOV, bouw een ruim pensioen op etc.

Maar om niet teveel offtopic te gaan. Volgens mij moet je gewoon een ondergrens van 50 euro per uur of iets dergelijks hanteren en dan pak je de groep die waarvoor de wet eigenlijk bedoeld is.
50 euro is dus te weinig. Je moet voor de werkgeverslasten en kosten van scholing, doorbetaling bij ziekte e.d. de kosten van een werknemer (tot een bepaald tarief, bij een hoger salaris wordt het minder) ruim verdubbelen. Een in vaste dienst zijnde werknemer van 20 euro in het uur kost een werkgever echt ongeveer 50 euro in het uur, een werknemer van 25 euro kost ongeveer 60 euro in het uur. Je zou dus echt minimaal op 75 euro moeten zitten om de doelgroep te halen.

Voor de duidelijkheid: een gemiddelde verzorgende in een verzorgingstehuis of gehandicapteninstelling zit op 19 euro per uur, een ervaren komt boven de 20 euro uit. Met 50 euro per uur voor ZZP wordt het dus goedkoper om vast personeel te vervangen door ZZP. En precies om dat te voorkomen is deze wet bedoeld.

[ Bericht 3% gewijzigd door Hanca op 29-10-2024 09:17:36 ]
pi_215407651
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 08:55 schreef Hanca het volgende:

[..]
Zat met 50-60 inderdaad vrij laag.
pi_215407656
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 08:57 schreef BEFEM het volgende:

[..]

1.800 declarabele uren is wel wat veel hoor.
pi_215407835
quote:
10s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 09:25 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
1.800 declarabele uren is wel wat veel hoor.
45 weken 40 uur, zo kwam ik er aan :P dat is in mijn vakgebied niet raar, gewoon een kantoorbaan. Wel een beetje de max, tenzij je meer dan fulltime wilt werken.
  dinsdag 29 oktober 2024 @ 09:42:44 #134
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215407857
quote:
10s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 07:17 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
De arbeidsmarkt gaat in Nederland een ongekende krapte tegemoet door de vergrijzing. Ofwel de positie van geschoolde / gekwalificeerde werknemers wordt beter dan ooit. Daarvoor gaat dit averechts werken.
Wil niet zeggen dat er geen dingen kunnen gebeuren die dat enkele jaren kunnen veranderen. Voorspellingen van economen zijn ongeveer zo betrouwbaar als die van voetbalanalisten. Dus je wilt wetgeving die in meerdere omstandigheden accuraat is en niet op basis van wat nu toevallig aan de hand is.
pi_215407868
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 09:10 schreef Hanca het volgende:

[..]
50 euro is dus te weinig. Je moet voor de werkgeverslasten en kosten van scholing, doorbetaling bij ziekte e.d. de kosten van een werknemer (tot een bepaald tarief, bij een hoger salaris wordt het minder) ruim verdubbelen. Een in vaste dienst zijnde werknemer van 20 euro in het uur kost een werkgever echt ongeveer 50 euro in het uur, een werknemer van 25 euro kost ongeveer 60 euro in het uur. Je zou dus echt minimaal op 75 euro moeten zitten om de doelgroep te halen.

Voor de duidelijkheid: een gemiddelde verzorgende in een verzorgingstehuis of gehandicapteninstelling zit op 19 euro per uur, een ervaren komt boven de 20 euro uit. Met 50 euro per uur voor ZZP wordt het dus goedkoper om vast personeel te vervangen door ZZP. En precies om dat te voorkomen is deze wet bedoeld.
Waarom wordt er dan altijd gezegd door werkgevers dat externe inhuur zo duur is.
  dinsdag 29 oktober 2024 @ 09:45:30 #136
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_215407886
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 09:10 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dat hangt wel een beetje van de werkplek af. In een supermarkt is die factor geen 2, maar ongeveer 1,65 (althans, een aantal jaar geleden). Veel jongeren en veel laag-/ongeschoold personeel. Ik kan me voorstellen dat het rekensommetje in de distributie wat anders uitziet dan in een ziekenhuis.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 29 oktober 2024 @ 09:47:23 #137
346939 Janneke141
pi_215407911
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 09:43 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Waarom wordt er dan altijd gezegd door werkgevers dat externe inhuur zo duur is.
Omdat je bij externe inhuur vaak nog iemand anders moet betalen, namelijk een uitzendbureau of detacheerder. Dat gaat voor een zzp'er niet op, maar als een zzp'er een eerlijk tarief zou rekenen (inclusief pensioenopbouw en aov) dan zijn de kosten navenant.
pi_215407954
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 09:47 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Omdat je bij externe inhuur vaak nog iemand anders moet betalen, namelijk een uitzendbureau of detacheerder. Dat gaat voor een zzp'er niet op, maar als een zzp'er een eerlijk tarief zou rekenen (inclusief pensioenopbouw en aov) dan zijn de kosten navenant.
Bij kantoorbanen zit er vaak ook een bureau tussen voor ZZPers. En regelmatig ook meerdere omdat de inhurende partij regelmatig met een administratiekantoor zit die ook weer geld wilt zien.
pi_215407960
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 09:43 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Omdat ook veel ZZPers de laatste jaren ruim boven die 60 euro zitten, ik weet dat ze in de gehandicaptenzorg voor een simpele verzorgende 75-90 euro in het uur vragen. Alleen een minimumuurtarief is dus ook niet voldoende.
pi_215408002
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 09:45 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Dat hangt wel een beetje van de werkplek af. In een supermarkt is die factor geen 2, maar ongeveer 1,65 (althans, een aantal jaar geleden). Veel jongeren en veel laag-/ongeschoold personeel. Ik kan me voorstellen dat het rekensommetje in de distributie wat anders uitziet dan in een ziekenhuis.
Als je inderdaad veel met zeer kleine uurcontracten werkt en geen personeel hebt dat vaste contracten heeft (dus geen doorbetaling bij ziekte) en ook geen scholing hoeft te regelen wordt het inderdaad wel goedkoper.
  dinsdag 29 oktober 2024 @ 10:11:09 #141
346939 Janneke141
pi_215408121
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 09:56 schreef Hanca het volgende:

[..]
Als je inderdaad veel met zeer kleine uurcontracten werkt en geen personeel hebt dat vaste contracten heeft (dus geen doorbetaling bij ziekte) en ook geen scholing hoeft te regelen wordt het inderdaad wel goedkoper.
Ook kleine contracten moet je doorbetalen bij ziekte. In elk geval hun contracturen per periode.
pi_215408221
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 09:42 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Wil niet zeggen dat er geen dingen kunnen gebeuren die dat enkele jaren kunnen veranderen. Voorspellingen van economen zijn ongeveer zo betrouwbaar als die van voetbalanalisten. Dus je wilt wetgeving die in meerdere omstandigheden accuraat is en niet op basis van wat nu toevallig aan de hand is.
De demografie is wel redelijk voorspelbaar.
  dinsdag 29 oktober 2024 @ 10:38:02 #143
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_215408352
Een les die velen niet lijken te hebben geleerd.
twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  dinsdag 29 oktober 2024 @ 10:45:49 #144
3542 Gia
User under construction
pi_215408429
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 17:12 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]
[..]
dit zijn nou niet echt schokkende getallen voor de kerk....

Wat ik eerder ook al aangaf nederland is niet gelovig....
Zegt geen klap over hoeveel mensen zich als Christen identificeren. Zoals ik al zei is de kerkgang niet noodzakelijk om katholiek te zijn. Geloven is meer dan de kerk.
  dinsdag 29 oktober 2024 @ 10:56:46 #145
38496 Perrin
pi_215408518
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 10:45 schreef Gia het volgende:

[..]
Zegt geen klap over hoeveel mensen zich als Christen identificeren. Zoals ik al zei is de kerkgang niet noodzakelijk om katholiek te zijn. Geloven is meer dan de kerk.
Tegenwoordig noemen mensen zichzelf ook Christen terwijl ze de basisregels van het geloof aan hun laars lappen.
twitter
  dinsdag 29 oktober 2024 @ 11:06:42 #146
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215408648
quote:
1s.gif Op maandag 28 oktober 2024 23:31 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Die Volg ik even miet
Bij de consultants en project managers is meer het probleem dat ze een veel lager percentage aan belastingen betalen. Het is door o.a. Caminada al eerder aangetoond dat sommige inkomens, bij hetzelfde inkomen, 15% aan belasting betalen en anderen 45%. Dit is schever dan in veel andere landen. ZZP speelt hier een rol in.

Begrijp me niet verkeerd. Helemaal uitbannen is onwenselijk maar in Nederland is het helemaal doorgeslagen. Het ondermijnt het hele sociale zekerheidstelsel en ook draait de gemeenschap op bij terugslag.

Zoals gezegd: nu komt armoede vrijwel niet voor bij ouderen. Helemaal top.

Er komen generaties aan waar dat niet zo is, mede omdat ze niet/onvolledig pensioen hebben opgebouwd. Ik vind dat niet wenselijk, ook voor de samenleving niet.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_215408671
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 06:38 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nee, wetgeving maak je om misstanden te voorkomen. Oftewel bedrijven die een bezorgdienst uitbesteden aan zzp'ers die voordien bij hun als werknemer in dienst waren
  dinsdag 29 oktober 2024 @ 11:09:59 #148
38496 Perrin
pi_215408676
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 11:06 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Er komen generaties aan waar dat niet zo is, mede omdat ze niet/onvolledig pensioen hebben opgebouwd. Ik vind dat niet wenselijk, ook voor de samenleving niet.
Dat pensioen is sowieso een wassen neus als je kijkt naar de bevolkingspiramide. Letterlijk een piramidespel. Je bent beter af met dat geld nu ontvangen.
  dinsdag 29 oktober 2024 @ 11:11:09 #149
3542 Gia
User under construction
pi_215408685
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 10:56 schreef Perrin het volgende:

[..]
Tegenwoordig noemen mensen zichzelf ook Christen terwijl ze de basisregels van het geloof aan hun laars lappen.
[ x ]
Dat zijn geen regels, maar is goed fatsoen. Zo ook de 10 geboden. Het zijn geboden, wat wil zeggen: Het is goed om het op die manier te doen, maar het zijn geen wetten. Hoewel sommige van de 10 geboden ook gewoon in de Nederlandse wet staan. Voor de rest is het gewoon klaarstaan voor je naasten, buren, gemeenschap en je fatsoenlijks gedragen. Kerkbezoek is geen maatstaf.
  dinsdag 29 oktober 2024 @ 11:14:00 #150
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215408725
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 21:49 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Het gaat er vooral om dat die ZZP'er niet vals concurreert met een gewone werknemer.
Het issue met de ZZP'ers in de sectoren waarin de overheid dik in zit (De zorg bv) is dat men in het verleden veel medewerkers in loondienst min of meer gedwongen heeft ZZPer ter worden, kostenbesparing dacht me. Echter, nu heeft men deze mensen hard nodig en die vragen een prijs daarvoor. Nu lopen de zorginstellingen te jammeren en te klagen dat ze zooo duur zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')