abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zondag 3 november 2024 @ 11:05:02 #201
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_215457762
quote:
1s.gif Op zondag 3 november 2024 10:02 schreef Fer het volgende:

[..]
Jij rijdt in Leiden en verwacht niet dat een fietser zomaar voorrang neemt?
Ik ga er standaard vanuit dat fietsers en voetgangers zomaar voorrang kunnen nemen, ongeacht de locatie.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_215506141
Ik kwam in het dorp verderop een zijstraat uit maar er kwam een dom wijf keihard aanrijden van links dus toen stopte ik in de paniek. Zei die instructeurja op je examen zak je dan ja ik durf dan niet door te rijden hoor.
pi_215506171
quote:
1s.gif Op zondag 3 november 2024 10:02 schreef Fer het volgende:

[..]
Jij rijdt in Leiden en verwacht niet dat een fietser zomaar voorrang neemt?
Je rijdt vrijwel niet door centrum Leiden met rijlessen en examens. Daar is geen doorkomen aan.

De examenroutes zijn van CBR naar Wassenaar (stukje A44 heen of terug), of naar Katwijk / Valkenburg en dan stukje A44, stukje over de A44 en dan door Oegstgeest centrum , of rondje door Voorschoten . Er is één examen route door Leiden Centrum via de Witte Singel maar hij zegt dat ze die bijna nooit pakken omdat het gewoon geen doen is je zal altijd ergens vast komen te staan.

Bovendien moeten ze per se een stukje A44 pakken want dat is de enige autosnelweg. De A4 is te ver weg van het cbr.
pi_215506191
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2024 11:05 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ik ga er standaard vanuit dat fietsers en voetgangers zomaar voorrang kunnen nemen, ongeacht de locatie.
Dat kan wel maar je zakt ook als je voorrang verleent terwijl dit niet noodzakelijk was.

In de geschetste situatie (fietser gooit hem er zonder voorrang zonder te kijken voor en je maakt een noodstop ) zak je uiteraard niet.
  Spellchecker donderdag 7 november 2024 @ 10:50:50 #205
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_215506289
Gelukkig is het nog geen begin januari. :+
pi_215757323
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 11:46 schreef rival het volgende:

[..]
Maar straks zit je op het dubbele en kan je nog steeds niet normaal deelnemen aan het verkeer. Zelfs al leer je autorijden.
Deze zin klopt volgens mij niet. 'Zelfs al leer je autorijden' en 'je kan geen deelnemen aan het verkeer'. Spreek je jezelf nu tegen?

Ik neem reeds deel aan het verkeer alleen mag dat nu nog niet met de auto want ik heb nog geen rijbewijs namelijk. Vandaar dat ik bezig ben met het rijbewijs te behalen. Dat ga ik niet opgeven want ik ben nou alweer begonnen en heb er een boel geld in zitten.
pi_215757345
quote:
6s.gif Op dinsdag 3 december 2024 12:07 schreef Friday12 het volgende:
Schoften bij het CBR terwijl je een normale situatie niet eens aankan :')

Ga aub met de bus
Als ik weer een keuring moet doen geef ik het misschien wel op, maar inmiddels zit er meer dan 3 duizend euro in. Die geef je niet zomaar op.

quote:
6s.gif Op dinsdag 3 december 2024 12:19 schreef Friday12 het volgende:

[..]
Op de goede hoop dat je het niet haalt dan maar ^O^
Wil je komen kijken? Het is bij cbr leiden begin januari. Meerijden mag helaas niet maar je mag me wel toejuichen bij de ingang.

quote:
6s.gif Op dinsdag 3 december 2024 12:20 schreef Friday12 het volgende:
Je hebt het alleen maar over je 3 duizend euro :') Die is blijkbaar belangrijker dan je eigen en andere hun veiligheid.
Als jij me dat geld betaalt stop ik met het rijbewijs te behalen wil je m'n iban?
pi_215757363
quote:
6s.gif Op dinsdag 3 december 2024 12:21 schreef Friday12 het volgende:

[..]
ik gok dat met een miljoen het nog niet lukt
Misschien kan je een wedje leggen erop dan?

quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 12:33 schreef Nattekat het volgende:
Hé, op die plek kreeg ik ooit een ingreep bij mijn examen :{
Wel gehaald? Wat deed je fout?

quote:
14s.gif Op dinsdag 3 december 2024 13:14 schreef dick_laurent het volgende:
@:pedaalemmerzak Houd alsjeblieft op met random topics te openen over je rijlessen of verkeerssituaties die je moeilijk vind. Je hebt al een topic over je rijbewijs issues en daarin staat al genoeg geneuzel. Post daar gewoon lekker in verder.

Verder vraag ik de andere users om ook maar op te houden met hem te adviseren dat ie het moet opgeven want hij gaat daar toch niet naar luisteren, dus bespaar jezelf de moeite en het goedbedoelde advies.
Het is vanuit hun luie stoel natuurlijk erg gemakkelijk om zoiets even te typen 'stop met rijden !', zonder na te denken over de gevolgen daarvan. Ik kom het vaker tegen daarom dat ik steeds hetzelfde antwoord erop geef.
pi_215757376
Een sunk-cost fallacy heet dat in de Engelstalige grote mensen wereld. 8-)
pi_215757411
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 10:38 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Je rijdt vrijwel niet door centrum Leiden met rijlessen en examens. Daar is geen doorkomen aan.

De examenroutes zijn van CBR naar Wassenaar (stukje A44 heen of terug), of naar Katwijk / Valkenburg en dan stukje A44, stukje over de A44 en dan door Oegstgeest centrum , of rondje door Voorschoten . Er is één examen route door Leiden Centrum via de Witte Singel maar hij zegt dat ze die bijna nooit pakken omdat het gewoon geen doen is je zal altijd ergens vast komen te staan.

Bovendien moeten ze per se een stukje A44 pakken want dat is de enige autosnelweg. De A4 is te ver weg van het cbr.
Stel nou dat je het haalt. Ga je dan sowieso lekker een auto in? Even los van hoeveel geld je wel of niet in je rijbewijs hebt gestopt..
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 3 december 2024 @ 16:31:58 #211
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_215757419
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 16:24 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Wel gehaald? Wat deed je fout?
Die heb ik niet gehaald. Wilde optrekken naar de middenberm, maar dat mocht niet.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_215757479
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 16:31 schreef Solispolar het volgende:

[..]
Stel nou dat je het haalt. Ga je dan sowieso lekker een auto in? Even los van hoeveel geld je wel of niet in je rijbewijs hebt gestopt..
Als ik het rijbewijs B heb behaald ga ik een goedkope tweedehands auto kopen en rustig in deze omgeving zelfstandig rondrijden. Liefst met daglicht en niet als het glad is of zo. Daarna wat meer 's avonds en 's nachts en dan steeds iets verder weg rijden. Uiteindelijk gewoon overal heen rijden.

Ik neem in principe geen passagiers mee in de auto.

Op de snelweg vind ik vrij makkelijk dus misschien dat ik ook wel naar mijn werk rijd of naar mijn broer. Maar ik denk niet echt ala minute zodra ik de auto en het rijbewijs heb.
pi_215757484
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 16:27 schreef Basp1 het volgende:
Een sunk-cost fallacy heet dat in de Engelstalige grote mensen wereld. 8-)
Ik ben er al eerder mee gestopt na een hoop geld eraan te hebben uitgegeven en dat heeft helaas nogal wat nadelige gevolgen gehad. Nu ga ik dus wel door.
pi_215757490
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 16:31 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Die heb ik niet gehaald. Wilde optrekken naar de middenberm, maar dat mocht niet.
Ja precies dit had ik dus ook laatste rijles dat ik hier langs kwam.

Misschien dat ik gewoon expres 'per ongeluk' rechtsaf sla op dit kruispunt. 'Oh ja sorry ik haal links en rechts door mekaar'.
pi_215757491
Je moet vooruit kijken eh.
Niet 1 meter voor je.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_215757516
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 16:38 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Ik ben er al eerder mee gestopt na een hoop geld eraan te hebben uitgegeven en dat heeft helaas nogal wat nadelige gevolgen gehad. Nu ga ik dus wel door.
Die nadelige gevolgen zitten in je hoofd. Ik heb wel mijn rijbewijs maar al 20 jaar geen eigen auto meer omdat ik altijd werk in de buurt zoek.. :D
pi_215757540
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2024 11:05 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Dit dus. Het erge is dat fietsers en voetgangers al weten dat je toch gaat stoppen, want niemand wil een voetganger of fietser onder de banden.
pi_215757557
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 16:42 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Die nadelige gevolgen zitten in je hoofd. Ik heb wel mijn rijbewijs maar al 20 jaar geen eigen auto meer omdat ik altijd werk in de buurt zoek.. :D
Ik heb niet per se een eigen auto nodig hoor, al koop ik wel een koekblik om te oefenen zodra ik het rijbewijs B heb behaald.

Je kan dus wel een auto huren of lenen als je ergens heen wil met de auto of even iets wil ophalen etc. Vandaar dat rijbewijs dus.
pi_215757570
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 16:44 schreef Vincent_student het volgende:

[..]
Dit dus. Het erge is dat fietsers en voetgangers al weten dat je toch gaat stoppen, want niemand wil een voetganger of fietser onder de banden.
Bij van die rotondes waar je ook kan fietsen met voorrang voor fietsers en voetgangers ga ik er echt niet vanuit dat de auto's stoppen hoor. Er gebeuren zo veel ongelukken met die dingen in deze omgeving. Als ik daar fiets ga ik echt langzaam om de auto's te dwingen om te stoppen.
pi_215757606
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 16:48 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Bij van die rotondes waar je ook kan fietsen met voorrang voor fietsers en voetgangers ga ik er echt niet vanuit dat de auto's stoppen hoor. Er gebeuren zo veel ongelukken met die dingen in deze omgeving. Als ik daar fiets ga ik echt langzaam om de auto's te dwingen om te stoppen.
Trouwens, even on-topic, dat je onzeker bent bij de autorijlessen, dat snap ik. Dat was ik ook. Maar bij jou is het wel heel erg. Ik hou mijn hart vast als jij ooit je rijbewijs krijgt. Ik ben echt bang dat je ongelukken gaat veroorzaken. Soms moet je gewoon realistisch zijn. Zonde van al dat geld, maar het is maar geld. En mensenlevens zijn belangrijker. Als ik elders lees dat je ergens niet durft af te slaan, zou ik zeggen, dit is het signaal om direct te kappen.
pi_215757636
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 16:51 schreef Vincent_student het volgende:

[..]
Trouwens, even on-topic, dat je onzeker bent bij de autorijlessen, dat snap ik. Dat was ik ook. Maar bij jou is het wel heel erg. Ik hou mijn hart vast als jij ooit je rijbewijs krijgt. Ik ben echt bang dat je ongelukken gaat veroorzaken. Soms moet je gewoon realistisch zijn. Zonde van al dat geld, maar het is maar geld. En mensenlevens zijn belangrijker. Als ik elders lees dat je ergens niet durft af te slaan, zou ik zeggen, dit is het signaal om direct te kappen.
Als ik weer een keuring moet doen geef ik het misschien wel op, maar inmiddels zit er meer dan 3 duizend euro in. Die geef je niet zomaar op.
  dinsdag 3 december 2024 @ 16:57:53 #222
35189 Troel
scherp en bot
pi_215757663
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 16:54 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Het kunnen er zo 6 worden.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_215757696
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 16:54 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
3.000 is toch vrij gemiddeld om een rijbewijs te halen? Dus je moet het ook relatief zien. De één doet het sneller en de ander doet er langer over. Dus 3.000 is niet overdreven veel. Maar als ik een topic zie met als titel "Hier durf ik niet linksaf te slaan" en ik zie een vrij normale situatie, dan denk ik: Hou hier maar snel mee op. Hou het maar bij de fiets.
pi_215757759
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 16:46 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Ik heb niet per se een eigen auto nodig hoor, al koop ik wel een koekblik om te oefenen zodra ik het rijbewijs B heb behaald.

Je kan dus wel een auto huren of lenen als je ergens heen wil met de auto of even iets wil ophalen etc. Vandaar dat rijbewijs dus.
Weet je wel hoeveel een auto kost en hoe vaak je van dat bedrag een taxi kan nemen voor de genoemde zaken.... :D
pi_215757766
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 16:38 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Als ik het rijbewijs B heb behaald ga ik een goedkope tweedehands auto kopen en rustig in deze omgeving zelfstandig rondrijden. Liefst met daglicht en niet als het glad is of zo. Daarna wat meer 's avonds en 's nachts en dan steeds iets verder weg rijden. Uiteindelijk gewoon overal heen rijden.

Ik neem in principe geen passagiers mee in de auto.

Op de snelweg vind ik vrij makkelijk dus misschien dat ik ook wel naar mijn werk rijd of naar mijn broer. Maar ik denk niet echt ala minute zodra ik de auto en het rijbewijs heb.
Akkoord, en goed dat je er op die manier al naar kijkt. Maar er zijn natuurlijk ook andere weggebruikers.. het verhaal stopt niet enkel bij de mensen die jij wel of niet in je auto hebt.
pi_215758358
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 december 2024 16:57 schreef Troel het volgende:

[..]
Het kunnen er zo 6 worden.
Wel meer ook hoor. Mn tante heeft 7x over het praktijkexamen rijbewijs B gedaan. Maar nu kan ze wel naar haar werk rijden. En zij heeft het wel écht écht nodig want ze werkt in de zorg en draait diensten. Ik heb het gelukkig minder hard nodig.
pi_215758400
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 17:00 schreef Vincent_student het volgende:

[..]
3.000 is toch vrij gemiddeld om een rijbewijs te halen? Dus je moet het ook relatief zien. De één doet het sneller en de ander doet er langer over. Dus 3.000 is niet overdreven veel. Maar als ik een topic zie met als titel "Hier durf ik niet linksaf te slaan" en ik zie een vrij normale situatie, dan denk ik: Hou hier maar snel mee op. Hou het maar bij de fiets.

quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 17:03 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Weet je wel hoeveel een auto kost en hoe vaak je van dat bedrag een taxi kan nemen voor de genoemde zaken.... :D
Ja en ja

Stel ik wil bijvoorbeeld naar huis vanuit leiden centrum, dan kost dat al gauw 45 euro met de taxi. Heen en terug dus 90 euro.

Nou een koekblikkie kan wel voor 3000 euro, dan is dat dus 33 keer ritjes heen en terug vanuit mijn huis naar Leiden centrum , daarna heb je je koekblikkie eruit in vergelijking met de taxi.

Plus de andere voordelen als j e bijvoorbeeld een stuk verder weg moet rijden kan dat, als je wat mee moet nemen kan dat, etc.

Met de taxi naar mijn werk is bijvoorbeeld al geen doen. Meer dan 100 km. Gelukkig hoef ik niet vaak naar kantoor.
pi_215758416
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 17:04 schreef Solispolar het volgende:

[..]
Akkoord, en goed dat je er op die manier al naar kijkt. Maar er zijn natuurlijk ook andere weggebruikers.. het verhaal stopt niet enkel bij de mensen die jij wel of niet in je auto hebt.
Ja maar er rijden ook marokkanen met petjes van 18 jaar rond die veel te hard rijden in een te dure auto, die zijn een stuk gevaarlijker dan een onzekere onervaren bestuurder zoals ik.
pi_215758438
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 17:56 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
[..]
Ja en ja

Stel ik wil bijvoorbeeld naar huis vanuit leiden centrum, dan kost dat al gauw 45 euro met de taxi. Heen en terug dus 90 euro.

Nou een koekblikkie kan wel voor 3000 euro, dan is dat dus 33 keer ritjes heen en terug vanuit mijn huis naar Leiden centrum , daarna heb je je koekblikkie eruit in vergelijking met de taxi.

Plus de andere voordelen als j e bijvoorbeeld een stuk verder weg moet rijden kan dat, als je wat mee moet nemen kan dat, etc.

Met de taxi naar mijn werk is bijvoorbeeld al geen doen. Meer dan 100 km. Gelukkig hoef ik niet vaak naar kantoor.
Je vergeet benzine, belasting, verzekering en onderhoud en een auto van 3.000 euro heeft jaarlijks altijd wel reparaties.
pi_215758457
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 17:57 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Ja maar er rijden ook marokkanen met petjes van 18 jaar rond die veel te hard rijden in een te dure auto, die zijn een stuk gevaarlijker dan een onzekere onervaren bestuurder zoals ik.
Dat is zo, maar een ervaren rijder weet te anticiperen op dit soort gasten. Onervaren rijders niet en dat zorgt voor een levensgevaarlijke cocktail.
pi_215758494
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 18:01 schreef Vincent_student het volgende:

[..]
Je vergeet benzine, belasting, verzekering en onderhoud en een auto van 3.000 euro heeft jaarlijks altijd wel reparaties.
Ik weet dat een auto duur is, maar er zijn genoeg mensen met lagere inkomens die auto rijden dus het is heus wel te betalen. Het hoeft geen dure auto te zijn.

Het OV is overigens ook niet gratis. De fiets wel maar daar kom je minder ver mee. En ja ik heb allang elektrische fietsen om mijn actieradius te vergroten maar boven de 33 km enkele reis vind ik het toch te ver.
pi_215758511
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 18:03 schreef Vincent_student het volgende:

[..]
Dat is zo, maar een ervaren rijder weet te anticiperen op dit soort gasten. Onervaren rijders niet en dat zorgt voor een levensgevaarlijke cocktail.
Een 18 jarige opgeschoten jongere die te hard rijdt vertrouw je dus meer dan iemand die onzeker rijdt? :')
  Moderator dinsdag 3 december 2024 @ 18:11:47 #233
16180 crew  CoolGuy
pi_215758560
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 18:03 schreef Vincent_student het volgende:

[..]
Exact. Bij een figuur die alle tekenen van een '18 jarige opgeschoten jongere die te hard rijdt' heeft daar zie je dat aan alles af, en daar kun je beter op anticiperen dan een onzekere bestuurder.
pi_215758570
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 18:08 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Een 18 jarige opgeschoten jongere die te hard rijdt vertrouw je dus meer dan iemand die onzeker rijdt? :')
Persoonlijk vind ik onzekere bestuurders veel lastiger in te schatten op de weg. In het verkeer kan ik beter inschatten wat zekere maar asociale bestuurders doen/van plan zijn dan een onzekere bestuurder waarvan ik niet kan zien waar die naartoe wil.
pi_215758719
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 18:12 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Persoonlijk vind ik onzekere bestuurders veel lastiger in te schatten op de weg. In het verkeer kan ik beter inschatten wat zekere maar asociale bestuurders doen/van plan zijn dan een onzekere bestuurder waarvan ik niet kan zien waar die naartoe wil.
Dan moet je dus meer afstand houden en voorzichtiger rijden hè.
pi_215758721
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 18:11 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Exact. Bij een figuur die alle tekenen van een '18 jarige opgeschoten jongere die te hard rijdt' heeft daar zie je dat aan alles af, en daar kun je beter op anticiperen dan een onzekere bestuurder.
pi_215758743
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 18:31 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Dat is precies wat ik bedoel inderdaad. Ik moet mijn rijstijl aanpassen omdat een ander niet kan rijden en daar heb ik een hekel aan.
pi_215758771
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2024 18:33 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Dat is precies wat ik bedoel inderdaad. Ik moet mijn rijstijl aanpassen omdat een ander niet kan rijden en daar heb ik een hekel aan.
Als je daar zo een hekel aan hebt kan je natuurlijk ook met het OV gaan.
  dinsdag 3 december 2024 @ 18:36:46 #239
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_215758775
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2024 18:33 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Je moet je rijstijl sws aan andere weggebruikers aanpassen als je dat niet kunt ben jij ook iemand die niet kan rijden. :P
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_215758819
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 18:36 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Je moet je rijstijl sws aan andere weggebruikers aanpassen als je dat niet kunt ben jij ook iemand die niet kan rijden. :P
Precies _O_
pi_215758858
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 18:36 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Aldus een onzekere bestuurder
pi_215758864
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2024 18:44 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Waar maak jij uit op dat @deedeetee onzeker is?
pi_215758891
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 18:45 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Waar maak jij uit op dat @:deedeetee onzeker is?
Uit het feit dat ze verwacht dat ik mijn rijstijl aanpas aan alle weggebruikers om mij heen.
pi_215758897
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 18:36 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
Hoeveel lessen heb je eigenlijk al gehad?
In totaal? Ooit? En bij deze rijschool?
Goede vraag. Hoeveel instructeurs en lessen heb je al gehad?
  dinsdag 3 december 2024 @ 18:58:02 #245
78780 deedeetee
pi_215759034
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2024 18:44 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Echt niet hoor. Dat heet volgens mij gewoon anticiperen en een goede rijschool brengt je dat ook bij. :Y

https://jukrijopleidingen(...)ici%C3%ABnt%20rijden.
quote:
Tot slot is het belangrijk om een defensieve rijstijl aan te nemen en niet te vertrouwen op andere weggebruikers. Wees voorzichtig en houd rekening met andere weggebruikers, zoals fietsers en voetgangers. Door vooruit te denken en te anticiperen op mogelijke verkeerssituaties, kun je een defensieve rijstijl aannemen en zo bijdragen aan veilig en efficiënt rijden.
pi_215759091
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2024 18:47 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Uit het feit dat ze verwacht dat ik mijn rijstijl aanpas aan alle weggebruikers om mij heen.
Uhm als het goed is heeft het CBR en jouw rij instructeur jou dit ook verteld. :')
pi_215759104
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 18:47 schreef yessie234 het volgende:

[..]
Goede vraag. Hoeveel instructeurs en lessen heb je al gehad?
Proeflessen uitgezonderd is dit de 5e instructeur.

Deze ronde zit ik bij mn examen op 40 lessen wat het gemiddelde is volgens CBR. Hoeveel ik ooit hiervoor heb gedaan geen idee want er zitten soms jaren tussen.
pi_215759115
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 18:58 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Echt niet hoor. Dat heet volgens mij gewoon anticiperen en een goede rijschool brengt je dat ook bij. :Y

[..]

Ik zit liever bij jou in de auto dan bij @Vliegbaard
pi_215759184
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 19:05 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Ik zit liever bij jou in de auto dan bij @:Vliegbaard
Paard&auto kan je ook een vaktijdschrift over in omloop brengen.
pi_215759208
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 18:58 schreef deedeetee het volgende:

[..]

[..]

Wat exact mijn punt bevestigd.
pi_215759216
quote:

[..]

Deze ronde zit ik bij mn examen op 40 lessen wat het gemiddelde is volgens CBR. Hoeveel ik ooit hiervoor heb gedaan geen idee want er zitten soms jaren tussen.
Ah dus eigenlijk heb je al iets van 10.000 euro aan lessen uitgegeven maar vanwege de eerder genoemde sunk cost fallacy heb je die al uit je berekening gelaten. :D
pi_215759242
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 19:16 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Ah dus eigenlijk heb je al iets van 10.000 euro aan lessen uitgegeven maar vanwege de eerder genoemde sunk cost fallacy heb je die al uit je berekening gelaten. :D
Toen ik begon was ik nog zo jong dat mijn vader betaalde.

Omdat ik maar geen rijbewijs haalde en een keuring aan mijn broek kreeg, is uiteindelijk de geldkraan dichtgedraaid. Als student kon ik dit uiteraard niet zelf betalen. Er is hierdoor ook een conflict ontstaan met mijn vader en ik ga dus ook niet naar die man toe met de kerst. Niet alleen hierdoor hoor maar dit speelde wel mee.

Dus nee ik heb er zelf geen 10 duizend euro aan uitgegeven.
  Moderator dinsdag 3 december 2024 @ 19:18:48 #253
16180 crew  CoolGuy
pi_215759249
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 19:16 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Het was eerder ook tegen de 100 lessen aan, en nu 40. 40 deze keer misschien. 5 instructeurs zegt ook wel wat natuurlijk.
  Spellchecker dinsdag 3 december 2024 @ 19:20:01 #254
197773 crew  maily
pi_215759264
quote:

[..]

_O-
  Spellchecker dinsdag 3 december 2024 @ 19:20:34 #255
197773 crew  maily
pi_215759274
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 19:13 schreef yessie234 het volgende:

[..]
Paard&auto kan je ook een vaktijdschrift over in omloop brengen.
#bokt forum
  dinsdag 3 december 2024 @ 19:24:31 #256
78780 deedeetee
pi_215759317
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2024 19:16 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Wat exact mijn punt bevestigd.
Helemaal niet want rekening houden met andere weggebruikers is echt geen onzeker gedrag eerder integendeel. Maar als jij denkt dat je het recht hebt om rond te rijden zonder rekening te houden met anderen dan klink jij niet echt als iemand die ik graag tegenkom op de weg.
  Moderator dinsdag 3 december 2024 @ 19:25:56 #257
16180 crew  CoolGuy
pi_215759335
Maar goed, je rijbewijs betekent vrijheid, en het ís natuurlijk kut als je veel problemen hebt om dat te behalen. Ik hoop voor TS dat hij het haalt, maar ik zie het zwart in.
pi_215759366
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 19:25 schreef CoolGuy het volgende:
Maar goed, je rijbewijs betekent vrijheid, en het ís natuurlijk kut als je veel problemen hebt om dat te behalen. Ik hoop voor TS dat hij het haalt, maar ik zie het zwart in.
Je mag een wedje leggen hoor
pi_215759371
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 19:20 schreef maily het volgende:

[..]
#bokt forum
Ik hou niet van die enge sikjes van die geiten. Ik wil gewoon autorijden, met een trailer eraan.
pi_215759477
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 19:28 schreef yessie234 het volgende:

[..]
Ik hou niet van die enge sikjes van die geiten. Ik wil gewoon autorijden, met een trailer eraan.
Moet je dan BE halen?
  Moderator dinsdag 3 december 2024 @ 19:44:37 #261
16180 crew  CoolGuy
pi_215759558
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 19:28 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Je mag een wedje leggen hoor
Nee, ik gok niet.
pi_215759576
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 19:24 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Helemaal niet want rekening houden met andere weggebruikers is echt geen onzeker gedrag eerder integendeel. Maar als jij denkt dat je het recht hebt om rond te rijden zonder rekening te houden met anderen dan klink jij niet echt als iemand die ik graag tegenkom op de weg.
Precies wat ik al verwacht wat je ging zeggen.

Ik hanteer, als automobilist met een motorrijbewijs, een defensieve rijstijl en let continu op wat er voor, achter en naast mij gebeurd. Daarbij heb ik liever te maken met zekere maar soms asociale bestuurders waarbij ik duidelijk in kan schatten in wat hun rijstijl is zodat ik daar de mijne niet op aan hoef te passen.
Bij onzekere rijders weet ik ook niet wat ik moet doen omdat zij het zelf al niet weten. Ik kan talloze voorbeelden noemen.

Ik rijd 50.000 kilometer per jaar voor mijn werk. Ik zit niet op de weg om zo snel mogelijk van a naar b te rijden. Ik weet heus wel wat ik doe en ik heb liever te maken met asociale bestuurders die dat ook weten dan met onzekere medeweggebruikers waarbij ik niet in kan schatten of ik nu opzij moet, of ik ze voor moet laten gaan, of ik ze in moet halen. Dat komt niet door mij maar door het vertwijfelde gedrag van die medeweggebruikers.
pi_215759592
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 19:37 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Moet je dan BE halen?
Even bijtanken, dan ga ik het wel redden.
pi_215759593
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2024 19:45 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Precies wat ik al verwacht wat je ging zeggen.

Ik hanteer, als automobilist met een motorrijbewijs, een defensieve rijstijl en let continu op wat er voor, achter en naast mij gebeurd. Daarbij heb ik liever te maken met zekere maar soms asociale bestuurders waarbij ik duidelijk in kan schatten in wat hun rijstijl is zodat ik daar de mijne niet op aan hoef te passen.
Bij onzekere rijders weet ik ook niet wat ik moet doen omdat zij het zelf al niet weten. Ik kan talloze voorbeelden noemen.

Ik rijd 50.000 kilometer per jaar voor mijn werk. Ik zit niet op de weg om zo snel mogelijk van a naar b te rijden. Ik weet heus wel wat ik doe en ik heb liever te maken met asociale bestuurders die dat ook weten dan met onzekere medeweggebruikers waarbij ik niet in kan schatten of ik nu opzij moet, of ik ze voor moet laten gaan, of ik ze in moet halen. Dat komt niet door mij maar door het vertwijfelde gedrag van die medeweggebruikers.
Jij bent er zeker zo een die over de doorgetrokken streep inhaalt als ie een L-auto ziet :')

Dat heb ik echt continu.
pi_215759642
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 19:47 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Jij bent er zeker zo een die over de doorgetrokken streep inhaalt als ie een L-auto ziet :')

Dat heb ik echt continu.
Bijzonder dat je dat er uit haalt. Voor mijzelf; ik rijdt liever met de cruise control aan 100km aan een stuk achter een vrachtwagen.

Voor jou; als je dat continue overkomt zal t misschien wel aan jou liggen.
pi_215759693
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2024 19:50 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Bijzonder dat je dat er uit haalt. Voor mijzelf; ik rijdt liever met de cruise control aan 100km aan een stuk achter een vrachtwagen.

Voor jou; als je dat continue overkomt zal t misschien wel aan jou liggen.
Het is verboden om over een doorgetrokken streep in te halen. Daarvoor kan je 180 - 300 euro boete krijgen.

Dat je cruise control nodig hebt en niet gewoon zelf de juiste snelheid aan kan houden toont ook al aan dat je zelf niet zo goed kan autorijden. Mijn rijinstructeur staat me niet toe om de cruise control te gebruiken want op het examen mag dat ook niet.
  Moderator dinsdag 3 december 2024 @ 19:56:59 #267
16180 crew  CoolGuy
pi_215759715
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 19:54 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Het is verboden om over een doorgetrokken streep in te halen. Daarvoor kan je 180 - 300 euro boete krijgen.

Dat je cruise control nodig hebt en niet gewoon zelf de juiste snelheid aan kan houden toont ook al aan dat je zelf niet zo goed kan autorijden. Mijn rijinstructeur staat me niet toe om de cruise control te gebruiken want op het examen mag dat ook niet.
Het is een beetje raar om als iemand die met 100 lessen en 5 instructeurs nog steeds moeite heeft met bochten die er 'ineens' zijn en geen bochten naar links kan maken iemand die 50k per jaar rijdt etc te gaan bekritiseren op wat hij wel of niet doet.

Zorg jij nou maar dat jij je rijbewijs haalt in plaats van mensen die al lang hebben aangetoond te kúnnen rijden te vertellen dat ze volgens jou toch ook niet zo goed kunnen rijden.
  dinsdag 3 december 2024 @ 20:02:32 #268
35189 Troel
scherp en bot
pi_215759773
quote:

[..]

Echt, je leeft in een heel bijzondere wereld. Cruisecontrol gebruiken betekent niet dat je niet zelf de juiste snelheid aan kan houden. Net zoals het rijden in een automaat niet zegt dat je niet kan schakelen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 3 december 2024 @ 20:03:33 #269
35189 Troel
scherp en bot
pi_215759790
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 19:47 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]

Dat heb ik echt continu.
En ik denk dat als ik achter je zou rijden en je hebt daadwerkelijk het rijgedrag dat je beschrijft, ik precies hetzelfde zou doen en de boete op de koop toe zou nemen. Als je na zoveel lessen dat nog steeds continue hebt, is het vooral de rijinstructeur die veel geld verdiend en je misschien niet durft te zeggen dat het beter is te stoppen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_215759792
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 19:56 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Het is een beetje raar om als iemand die met 100 lessen en 5 instructeurs nog steeds moeite heeft met bochten die er 'ineens' zijn en geen bochten naar links kan maken iemand die 50k per jaar rijdt etc te gaan bekritiseren op wat hij wel of niet doet.

Zorg jij nou maar dat jij je rijbewijs haalt in plaats van mensen die al lang hebben aangetoond te kúnnen rijden te vertellen dat ze volgens jou toch ook niet zo goed kunnen rijden.
Daar ben ik inderdaad mee bezig ja
pi_215759798
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 december 2024 20:02 schreef Troel het volgende:

[..]
Echt, je leeft in een heel bijzondere wereld. Cruisecontrol gebruiken betekent niet dat je niet zelf de juiste snelheid aan kan houden. Net zoals het rijden in een automaat niet zegt dat je niet kan schakelen.
Als je elektrisch rijdt wordt het natuurlijk moeilijk schakelen
pi_215759806
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 december 2024 20:03 schreef Troel het volgende:

[..]
En ik denk dat als ik achter je zou rijden en je hebt daadwerkelijk het rijgedrag dat je beschrijft, ik precies hetzelfde zou doen en de boete op de koop toe zou nemen. Als je na zoveel lessen dat nog steeds continue hebt, is het vooral de rijinstructeur die veel geld verdiend en je misschien niet durft te zeggen dat het beter is te stoppen.
Mijn rij instructeur zegt niet dat ik moet stoppen nee.
En prima van mij mag je over de doorgetrokken streep inhalen hoor, de boete is voor jou :W
  Moderator dinsdag 3 december 2024 @ 20:12:18 #273
16180 crew  CoolGuy
pi_215759909
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 20:04 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Mijn rij instructeur zegt niet dat ik moet stoppen nee.
En prima van mij mag je over de doorgetrokken streep inhalen hoor, de boete is voor jou :W
Goh :D
pi_215759917
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 december 2024 20:12 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Goh :D
En het CBR ook niet want ik had een medische rijtest en die heb ik gehaald
  dinsdag 3 december 2024 @ 20:13:54 #275
35189 Troel
scherp en bot
pi_215759940
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 20:12 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
En het CBR ook niet want ik had een medische rijtest en die heb ik gehaald
Klopt, want zij verdienen ook aan de vele rij-examens :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Moderator dinsdag 3 december 2024 @ 20:19:27 #276
16180 crew  CoolGuy
pi_215760012
quote:

[..]

Dat is niét waar cruise control voor is. |:(
pi_215760289
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 december 2024 20:13 schreef Troel het volgende:

[..]
Klopt, want zij verdienen ook aan de vele rij-examens :D
Ermee doorgaan dus.

Ik heb nog niet eens mijn eerste rijexamen gehad hè. Mijn tante deed er 7 keer over dus ik denk ook wel dat ik het minstens 7 keer ga proberen als het niet lukt.
pi_215760302
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 20:19 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Dat is niét waar cruise control voor is. |:(
Op je rijexamen mag je geen cruise control gebruiken. Mijn instructeur zegt ook dat we te korte stukken rijden om het te gebruiken al zou je het willen oefenen.
  Moderator dinsdag 3 december 2024 @ 20:41:57 #279
16180 crew  CoolGuy
pi_215760315
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 20:41 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Op je rijexamen mag je geen cruise control gebruiken. Mijn instructeur zegt ook dat we te korte stukken rijden om het te gebruiken al zou je het willen oefenen.
Wát oefenen? Cruise control? Wat valt daar aan te oefenen?
pi_215760621
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 20:41 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Wát oefenen? Cruise control? Wat valt daar aan te oefenen?
Geen flauw idee wat daar aan te oefenen valt, ik heb het immers nog nooit gebruikt. Ik zou niet weten hoe of dat werkt.
  Moderator dinsdag 3 december 2024 @ 21:07:49 #281
16180 crew  CoolGuy
pi_215760684
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 21:03 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Geen flauw idee wat daar aan te oefenen valt, ik heb het immers nog nooit gebruikt. Ik zou niet weten hoe of dat werkt.
Maar je denkt wél te weten dat het is voor mensen die niet 'zelf de juiste snelheid aan kunnen houden'.
pi_215760735
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 21:07 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Maar je denkt wél te weten dat het is voor mensen die niet 'zelf de juiste snelheid aan kunnen houden'.
Inderdaad. Ik zeg wel eens tegen mijn instructeur dit kan toch gewoon met cruise control zegt hij ja maar je moet het ook zonder cruise control kunnen.
  Spellchecker dinsdag 3 december 2024 @ 21:12:05 #283
197773 crew  maily
pi_215760751
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 21:11 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Inderdaad. Ik zeg wel eens tegen mijn instructeur dit kan toch gewoon met cruise control zegt hij ja maar je moet het ook zonder cruise control kunnen.
Dus je rijdt ook niet met Flitsmeister?
pi_215760880
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 21:12 schreef maily het volgende:

[..]
Dus je rijdt ook niet met Flitsmeister?
Waze
pi_215760914
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 21:07 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Pendaalemmerzak heeft moeite met de koppeling, althans zo lijkt het.
pi_215761048
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 21:27 schreef yessie234 het volgende:

[..]
Pendaalemmerzak heeft moeite met de koppeling, althans zo lijkt het.
Vind ik niet hoor ik laat hem niet zo vaak afslaan.
  Moderator dinsdag 3 december 2024 @ 21:42:42 #287
16180 crew  CoolGuy
pi_215761059
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 21:11 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Mja....nou newsflash. CC bestaat niet met als doel om mensen 'die niet zelf de juiste snelheid aan kunnen houden' te bedienen.
pi_215761142
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 21:42 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Vind ik niet hoor ik laat hem niet zo vaak afslaan.
Ik moet hier verschrikkelijk om lachen. Nog iemand?
pi_215761238
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 21:42 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Mja....nou newsflash. CC bestaat niet met als doel om mensen 'die niet zelf de juiste snelheid aan kunnen houden' te bedienen.
Dus jij houdt gewoon netjes met je voet de juiste snelheid aan? top.
pi_215761243
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 21:53 schreef yessie234 het volgende:

[..]
Ik moet hier verschrikkelijk om lachen. Nog iemand?
Waarom?
pi_215761270
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 22:03 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Waarom?
Verborgen talent voor humor, maar dat kan ook aan mij liggen.
  Moderator dinsdag 3 december 2024 @ 22:15:01 #292
16180 crew  CoolGuy
pi_215761358
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 22:02 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Dus jij houdt gewoon netjes met je voet de juiste snelheid aan? top.
Ik heb dat jaren en jaren gedaan ja. Maar nu met een Tesla hoeft dat niet. Maar alsnog vaak genoeg ja.
pi_215761375
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 22:06 schreef yessie234 het volgende:

Verborgen talent voor humor, maa
Ben je Duits of zo dat je dit grappig vindt?
pi_215761387
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 22:15 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ik heb dat jaren en jaren gedaan ja. Maar nu met een Tesla hoeft dat niet. Maar alsnog vaak genoeg ja.
Je hebt echt geen tesla nodig om cruise control te hebben hoor.
pi_215761418
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 22:16 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Hoezo Duits. Wel eens reacties van Duitsers gekregen op je attitude, en die je doen denken aan de manier waarop ik reageer?

Nee ik ben niet Duits van geboorte en opvoeding, althans, dat staat in mijn papieren. Via via wel een familiaire band met Duitsland. Duits, hoe kom je erbij?
pi_215761468
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 18:08 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Ik weet dat een auto duur is, maar er zijn genoeg mensen met lagere inkomens die auto rijden dus het is heus wel te betalen. Het hoeft geen dure auto te zijn.

Het OV is overigens ook niet gratis. De fiets wel maar daar kom je minder ver mee. En ja ik heb allang elektrische fietsen om mijn actieradius te vergroten maar boven de 33 km enkele reis vind ik het toch te ver.
Benzine kost een flinke duit. Dat weet ik uit ervaring. Dat is best een deuk hoor in je beurs met de huidige prijzen. en ik weet niet hoe oud je bent, hoeveel WA je dan moet betalen. Kan misschien best wel oplopen als je nog beginnend bent. En OV is inderdaad ook duur. Vind ik ronduit schandalig. Als ik met de trein op pad ga, kost me dat net zoveel als ik met de auto ga, misschien wel meer. Dat vind ik ergens toch wel bizar.
  Moderator dinsdag 3 december 2024 @ 22:30:03 #297
16180 crew  CoolGuy
pi_215761537
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 22:17 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Je hebt echt geen tesla nodig om cruise control te hebben hoor.
..... 8)7 nee, dat weet ik, maar in een Tesla, net als wel meer automerken leest de auto de verkeersborden en als je ACC hebt dan rijdt ie automatisch de toegestane snelheid op die weg. Maar dan nog ben ik daar zelf ook prima toe in staat. Net als de meeste mensen. Maar die mensen zijn dan ook prima in staat om het rijbewijs te halen.
pi_215761655
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 22:19 schreef yessie234 het volgende:

Hoezo Duits. Wel eens reacties van Duitsers gekregen op je attitude, en die je doen denken aan de manier waarop ik reageer?

Nee ik ben niet Duits van geboorte en opvoeding, althans, dat staat in mijn papieren. Via via wel een familiaire band met Duitsland. Duits, hoe kom je erbij?
Omdat je blijkbaar een slecht gevoel voor humor hebt
pi_215761667
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 22:23 schreef Vincent_student het volgende:

[..]
Benzine kost een flinke duit. Dat weet ik uit ervaring. Dat is best een deuk hoor in je beurs met de huidige prijzen. en ik weet niet hoe oud je bent, hoeveel WA je dan moet betalen. Kan misschien best wel oplopen als je nog beginnend bent. En OV is inderdaad ook duur. Vind ik ronduit schandalig. Als ik met de trein op pad ga, kost me dat net zoveel als ik met de auto ga, misschien wel meer. Dat vind ik ergens toch wel bizar.
Ja dus de kans dat ik wat vaker het huis uit komt is groter met de auto dan met het OV.
Ik ga bijna nooit met het OV ergens heen tegenwoordig. Ik moet zaterdag naar mijn broer en dat moet wel met het OV, weinig zin in maar ja je moet toch heel af en toe naar je familie he.
pi_215761678
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 22:30 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
..... 8)7 nee, dat weet ik, maar in een Tesla, net als wel meer automerken leest de auto de verkeersborden en als je ACC hebt dan rijdt ie automatisch de toegestane snelheid op die weg. Maar dan nog ben ik daar zelf ook prima toe in staat. Net als de meeste mensen. Maar die mensen zijn dan ook prima in staat om het rijbewijs te halen.
Ok en hoe is dit verder relevant? Blijkbaar kan je zelf niet de borden lezen en moet de auto dat voor je doen dus :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')