abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215758358
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 december 2024 16:57 schreef Troel het volgende:

[..]
Het kunnen er zo 6 worden.
Wel meer ook hoor. Mn tante heeft 7x over het praktijkexamen rijbewijs B gedaan. Maar nu kan ze wel naar haar werk rijden. En zij heeft het wel écht écht nodig want ze werkt in de zorg en draait diensten. Ik heb het gelukkig minder hard nodig.
pi_215758400
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 17:00 schreef Vincent_student het volgende:

[..]
3.000 is toch vrij gemiddeld om een rijbewijs te halen? Dus je moet het ook relatief zien. De één doet het sneller en de ander doet er langer over. Dus 3.000 is niet overdreven veel. Maar als ik een topic zie met als titel "Hier durf ik niet linksaf te slaan" en ik zie een vrij normale situatie, dan denk ik: Hou hier maar snel mee op. Hou het maar bij de fiets.
Als ik weer een keuring moet doen geef ik het misschien wel op, maar inmiddels zit er meer dan 3 duizend euro in. Die geef je niet zomaar op.

quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 17:03 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Weet je wel hoeveel een auto kost en hoe vaak je van dat bedrag een taxi kan nemen voor de genoemde zaken.... :D
Ja en ja

Stel ik wil bijvoorbeeld naar huis vanuit leiden centrum, dan kost dat al gauw 45 euro met de taxi. Heen en terug dus 90 euro.

Nou een koekblikkie kan wel voor 3000 euro, dan is dat dus 33 keer ritjes heen en terug vanuit mijn huis naar Leiden centrum , daarna heb je je koekblikkie eruit in vergelijking met de taxi.

Plus de andere voordelen als j e bijvoorbeeld een stuk verder weg moet rijden kan dat, als je wat mee moet nemen kan dat, etc.

Met de taxi naar mijn werk is bijvoorbeeld al geen doen. Meer dan 100 km. Gelukkig hoef ik niet vaak naar kantoor.
pi_215758416
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 17:04 schreef Solispolar het volgende:

[..]
Akkoord, en goed dat je er op die manier al naar kijkt. Maar er zijn natuurlijk ook andere weggebruikers.. het verhaal stopt niet enkel bij de mensen die jij wel of niet in je auto hebt.
Ja maar er rijden ook marokkanen met petjes van 18 jaar rond die veel te hard rijden in een te dure auto, die zijn een stuk gevaarlijker dan een onzekere onervaren bestuurder zoals ik.
pi_215758438
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 17:56 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Als ik weer een keuring moet doen geef ik het misschien wel op, maar inmiddels zit er meer dan 3 duizend euro in. Die geef je niet zomaar op.
[..]
Ja en ja

Stel ik wil bijvoorbeeld naar huis vanuit leiden centrum, dan kost dat al gauw 45 euro met de taxi. Heen en terug dus 90 euro.

Nou een koekblikkie kan wel voor 3000 euro, dan is dat dus 33 keer ritjes heen en terug vanuit mijn huis naar Leiden centrum , daarna heb je je koekblikkie eruit in vergelijking met de taxi.

Plus de andere voordelen als j e bijvoorbeeld een stuk verder weg moet rijden kan dat, als je wat mee moet nemen kan dat, etc.

Met de taxi naar mijn werk is bijvoorbeeld al geen doen. Meer dan 100 km. Gelukkig hoef ik niet vaak naar kantoor.
Je vergeet benzine, belasting, verzekering en onderhoud en een auto van 3.000 euro heeft jaarlijks altijd wel reparaties.
pi_215758457
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 17:57 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Ja maar er rijden ook marokkanen met petjes van 18 jaar rond die veel te hard rijden in een te dure auto, die zijn een stuk gevaarlijker dan een onzekere onervaren bestuurder zoals ik.
Dat is zo, maar een ervaren rijder weet te anticiperen op dit soort gasten. Onervaren rijders niet en dat zorgt voor een levensgevaarlijke cocktail.
pi_215758494
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 18:01 schreef Vincent_student het volgende:

[..]
Je vergeet benzine, belasting, verzekering en onderhoud en een auto van 3.000 euro heeft jaarlijks altijd wel reparaties.
Ik weet dat een auto duur is, maar er zijn genoeg mensen met lagere inkomens die auto rijden dus het is heus wel te betalen. Het hoeft geen dure auto te zijn.

Het OV is overigens ook niet gratis. De fiets wel maar daar kom je minder ver mee. En ja ik heb allang elektrische fietsen om mijn actieradius te vergroten maar boven de 33 km enkele reis vind ik het toch te ver.
pi_215758511
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 18:03 schreef Vincent_student het volgende:

[..]
Dat is zo, maar een ervaren rijder weet te anticiperen op dit soort gasten. Onervaren rijders niet en dat zorgt voor een levensgevaarlijke cocktail.
Een 18 jarige opgeschoten jongere die te hard rijdt vertrouw je dus meer dan iemand die onzeker rijdt? :')
  Moderator dinsdag 3 december 2024 @ 18:11:47 #233
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_215758560
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 18:03 schreef Vincent_student het volgende:

[..]
Exact. Bij een figuur die alle tekenen van een '18 jarige opgeschoten jongere die te hard rijdt' heeft daar zie je dat aan alles af, en daar kun je beter op anticiperen dan een onzekere bestuurder.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_215758570
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 18:08 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Een 18 jarige opgeschoten jongere die te hard rijdt vertrouw je dus meer dan iemand die onzeker rijdt? :')
Persoonlijk vind ik onzekere bestuurders veel lastiger in te schatten op de weg. In het verkeer kan ik beter inschatten wat zekere maar asociale bestuurders doen/van plan zijn dan een onzekere bestuurder waarvan ik niet kan zien waar die naartoe wil.
pi_215758719
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 18:12 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Persoonlijk vind ik onzekere bestuurders veel lastiger in te schatten op de weg. In het verkeer kan ik beter inschatten wat zekere maar asociale bestuurders doen/van plan zijn dan een onzekere bestuurder waarvan ik niet kan zien waar die naartoe wil.
Dan moet je dus meer afstand houden en voorzichtiger rijden hè.
pi_215758721
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 18:11 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Exact. Bij een figuur die alle tekenen van een '18 jarige opgeschoten jongere die te hard rijdt' heeft daar zie je dat aan alles af, en daar kun je beter op anticiperen dan een onzekere bestuurder.
pi_215758743
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 18:31 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Dat is precies wat ik bedoel inderdaad. Ik moet mijn rijstijl aanpassen omdat een ander niet kan rijden en daar heb ik een hekel aan.
pi_215758771
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2024 18:33 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Dat is precies wat ik bedoel inderdaad. Ik moet mijn rijstijl aanpassen omdat een ander niet kan rijden en daar heb ik een hekel aan.
Als je daar zo een hekel aan hebt kan je natuurlijk ook met het OV gaan.
  dinsdag 3 december 2024 @ 18:36:46 #239
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_215758775
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2024 18:33 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Je moet je rijstijl sws aan andere weggebruikers aanpassen als je dat niet kunt ben jij ook iemand die niet kan rijden. :P
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_215758819
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 18:36 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Je moet je rijstijl sws aan andere weggebruikers aanpassen als je dat niet kunt ben jij ook iemand die niet kan rijden. :P
Precies _O_
pi_215758858
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 18:36 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Aldus een onzekere bestuurder
pi_215758864
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2024 18:44 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Waar maak jij uit op dat @deedeetee onzeker is?
pi_215758891
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 18:45 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Waar maak jij uit op dat @:deedeetee onzeker is?
Uit het feit dat ze verwacht dat ik mijn rijstijl aanpas aan alle weggebruikers om mij heen.
pi_215758897
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 18:36 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
Hoeveel lessen heb je eigenlijk al gehad?
In totaal? Ooit? En bij deze rijschool?
Goede vraag. Hoeveel instructeurs en lessen heb je al gehad?
  dinsdag 3 december 2024 @ 18:58:02 #245
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_215759034
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2024 18:44 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Echt niet hoor. Dat heet volgens mij gewoon anticiperen en een goede rijschool brengt je dat ook bij. :Y

https://jukrijopleidingen(...)ici%C3%ABnt%20rijden.
quote:
Tot slot is het belangrijk om een defensieve rijstijl aan te nemen en niet te vertrouwen op andere weggebruikers. Wees voorzichtig en houd rekening met andere weggebruikers, zoals fietsers en voetgangers. Door vooruit te denken en te anticiperen op mogelijke verkeerssituaties, kun je een defensieve rijstijl aannemen en zo bijdragen aan veilig en efficiënt rijden.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_215759091
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2024 18:47 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Uit het feit dat ze verwacht dat ik mijn rijstijl aanpas aan alle weggebruikers om mij heen.
Uhm als het goed is heeft het CBR en jouw rij instructeur jou dit ook verteld. :')
pi_215759104
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 18:47 schreef yessie234 het volgende:

[..]
Goede vraag. Hoeveel instructeurs en lessen heb je al gehad?
Proeflessen uitgezonderd is dit de 5e instructeur.

Deze ronde zit ik bij mn examen op 40 lessen wat het gemiddelde is volgens CBR. Hoeveel ik ooit hiervoor heb gedaan geen idee want er zitten soms jaren tussen.
pi_215759115
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 18:58 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Echt niet hoor. Dat heet volgens mij gewoon anticiperen en een goede rijschool brengt je dat ook bij. :Y

[..]

Ik zit liever bij jou in de auto dan bij @Vliegbaard
pi_215759184
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 19:05 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Ik zit liever bij jou in de auto dan bij @:Vliegbaard
Paard&auto kan je ook een vaktijdschrift over in omloop brengen.
pi_215759208
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 18:58 schreef deedeetee het volgende:

[..]

[..]

Wat exact mijn punt bevestigd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')