abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215362277
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_215362285
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 15:32 schreef Hanca het volgende:
Nederland blijkt bovengemiddeld islamofoob:

https://www.volkskrant.nl(...)eigen-land~b4262e05/

Dat Nederland een bovengemiddeld discriminerend land was wisten we natuurlijk allemaal al, het is nu alleen nogmaals onderzocht.
Ik ben dan vooral benieuwd wie het onderzoek heeft aangevraagd, wie het onderzoek heeft uitgevoerd en wat de intentie/opzet van het onderzoek is geweest.

Daarnaast hebben de termen discriminatie en racist natuurlijk elk vorm van waarde al geruime tijd verloren. Als je tegenwoordig zegt dat je tegen massa immigratie bent en je komt met hele concrete voorbeelden waarom je dat vindt word je al snel neergezet als racist.

Om nog maar te zwijgen over het feit dat racisme maar 1 kant op kan werken schijnbaar. Ik lees vaak genoeg dingen over blanke mensen waarvan ik denk: als dit nu over een gekleurd persoon zou gaan dan zou de wereld te klein zijn.
pi_215362287
quote:
5s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 15:36 schreef JAM het volgende: [..] Helaas achter een paywall. Korte samenvatting?
In Europa heeft 47% van de moslims te maken gehad met discriminatie, in 2016 was dat 39%. In Nederland is het 55%, Oostenrijk spant de kroon met 71%. Zweden onderaan met 22%. 8 procent van de Europese moslims zegt dat hun kinderen op school worden gepest of uitgesloten, in Nederland is dat 15 procent. Jonge moslims verlaten 3 keer meer dan gemiddeld de school vroegtijdig. Slechts 6% meldt de discriminatie bij school, werkgever of overheid. Europese moslims hebben onder meer te maken met discriminatie op de arbeidsmarkt, bij het zoeken naar woningen, en bij het krijgen van medische zorg.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 24 oktober 2024 @ 15:46:54 #4
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_215362299
quote:
1s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 15:44 schreef capricia het volgende:

[..]
Betreft dit rapport:
https://fra.europa.eu/nl/publication/2024/being-muslim-eu

NL komt er niet goed uit. Vooral moslim-vrouwen worden hier significant vaker lastig gevallen dan mannen (misschien omdat ze dmv een hoofddoek meer herkenbaar zijn).
Wellicht ook - maar ik doe maar even een wilde gok hoor - dat mensen die zo stoer zijn om tegen een vrouw in een hoofddoekje te roepen dat ze 'terug moet naar haar eigen land' (of wat dan ook), opeens een héél stuk minder stoer zijn als ze met haar man, broer, zoon, etc. op stap is.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  donderdag 24 oktober 2024 @ 15:49:34 #5
37950 JAM
pi_215362320
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 15:45 schreef Hanca het volgende:

[..]
In Europa heeft 47% van de moslims te maken gehad met discriminatie, in 2016 was dat 39%. In Nederland is het 55%, Oostenrijk spant de kroon met 71%. Zweden onderaan met 22%. 8 procent van de Europese moslims zegt dat hun kinderen op school worden gepest of uitgesloten, in Nederland is dat 15 procent. Jonge moslims verlaten 3 keer meer dan gemiddeld de school vroegtijdig. Slechts 6% meldt de discriminatie bij school, werkgever of overheid. Europese moslims hebben onder meer te maken met discriminatie op de arbeidsmarkt, bij het zoeken naar woningen, en bij het krijgen van medische zorg.
Het verbaast me allemaal niets. Fijn toch dat we in dat land een regering hebben met daarin partijen die helemaal niet bezig zijn met het voeden van dat soort gedragingen door zich altijd positief en respectvol over een ander uit te laten, ongeacht zijn of haar geloofsovertuiging. :{ .
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_215362322
quote:
1s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 15:44 schreef capricia het volgende:

[..]
Betreft dit rapport:

NL komt er niet goed uit. Vooral moslim-vrouwen worden hier significant vaker lastig gevallen dan mannen (misschien omdat ze dmv een hoofddoek meer herkenbaar zijn).
Dit zit ook best wel diep in de (politieke) elite in Nederland

VVD-leider Amstelveen tweet dat 'de moslims' in Europa de macht willen overnemen
https://www.parool.nl/ams(...)ps://www.google.com/

Vijfentwintig jaar lang Islamofobie faciliteren. Jeroen Pauw is er zo één, Jort Kelder ook ("elke plek met moslims is een teringzooi, gewoon bommen erop").

Wat ik ook merk is dat de NOS dit niet meldt maar elke antisemitisme keutel wel meldt.

Trouw, Volkskrant en NRC zitten niet te slapen (en maken allen melding van dit EU-rapport) maar de gebruikelijke antisemitisme brullers zijn al een heel jaar zwijgzaam. Neem de WNL website maar eens door bijvoorbeeld.
https://wnl.tv/

Nee, dit gaat niet goed (en de NPO nog verder kortwieken is absoluut niet gezond voor de democratie).
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 24 oktober 2024 @ 15:51:31 #7
37950 JAM
pi_215362335
[quote]0s.gif [b]Op
@Klopkoek , wil je nu zeggen dat de PVV maatregelen door wil voeren die niet goed zijn voor het functioneren van een democratie, zoals het bestaan van een welingelicht en kritische burgerij, door hen van onderwijs en informatie te voorzien?! Waar heb je eigenlijk een NPO voor nodig als je het ook gewoon gratis op Twitter kan lezen?! Het zal toch allemaal wel niet?! :D .
pi_215362338
quote:
15s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 15:49 schreef JAM het volgende:

[..]
Het verbaast me allemaal niets. Fijn toch dat we in dat land een regering hebben met daarin partijen die helemaal niet bezig zijn met het voeden van dat soort gedragingen door zich altijd positief en respectvol over een ander uit te laten, ongeacht zijn of haar geloofsovertuiging. :{ .
:')

Wordt eens wakker uit je Disney droom man. Respect is een mes wat aan 2 kanten snijdt. In hoeverre durf jij te stellen dat de culturen, die zich hier zo gediscrimineerd voelen, zich anderszijds wel respectvol opstellen? En dan heb ik het nog niet eens over het feit dat criminaliteit in die groepen significant meer is, maar alleen al over basisdingen als het leren van de taal, het integreren in de cultuur van het land wat alles voor je betaalt en regelt.

Waarom wordt autochtone Nederlanders altijd gebrek aan respect verweten, maar mogen de anderen alles uitvreten zonder dat links daar ooit eens een kritische noot bij durft te plaatsen?
  Moderator donderdag 24 oktober 2024 @ 15:56:11 #9
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_215362370
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 15:45 schreef Solispolar het volgende:

[..]
Ik ben dan vooral benieuwd wie het onderzoek heeft aangevraagd, wie het onderzoek heeft uitgevoerd en wat de intentie/opzet van het onderzoek is geweest.

Daarnaast hebben de termen discriminatie en racist natuurlijk elk vorm van waarde al geruime tijd verloren. Als je tegenwoordig zegt dat je tegen massa immigratie bent en je komt met hele concrete voorbeelden waarom je dat vindt word je al snel neergezet als racist.

Om nog maar te zwijgen over het feit dat racisme maar 1 kant op kan werken schijnbaar. Ik lees vaak genoeg dingen over blanke mensen waarvan ik denk: als dit nu over een gekleurd persoon zou gaan dan zou de wereld te klein zijn.
Ik merk al een hele tijd dat vooral meeloop achtige types inmiddels heerlijk omgezwaait zijn naar de meest racistische denkbeelden weg te zetten als "is toch gewoon zo" en dan heb ik het over mensen die in de jaren 90 nog "alto" waren en in de jaren 80 "punkerig links" en in 2000 het glazen huis adoreerden m.a.w. alles wat op dat moment in zwang is op de voet volgen. Die zijn nu dus rebels racistisch :O :r
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_215362377
quote:

[..]

:D

Ach kom op. Massa immigratie gaat allang niet meer over integratie of assimilatie. Het gaat vooral over omvolkingstheorieen en "dobbernegers" en gek genoeg hoor ik daar bijna nooit kritiek op van mensen die tegen migratie zijn.

Alsof je schrijft dat FOK! een heel normaal forum is dat een beetje kritisch is en dat totaal niet lijkt op Stormfront terwijl zelfs mods tegenwoordig het erop vinden lijken en een post over asielzoekers in de cel gooien dagenlang ongemodereerd mag blijven staan
  donderdag 24 oktober 2024 @ 15:57:18 #11
37950 JAM
pi_215362379
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 15:52 schreef Solispolar het volgende:

[..]

Wordt eens wakker uit je Disney droom man. Respect is een mes wat aan 2 kanten snijdt. In hoeverre durf jij te stellen dat de culturen, die zich hier zo gediscrimineerd voelen, zich anderszijds wel respectvol opstellen? En dan heb ik het nog niet eens over het feit dat criminaliteit in die groepen significant meer is, maar alleen al over basisdingen als het leren van de taal, het integreren in de cultuur van het land wat alles voor je betaalt en regelt.

Waarom wordt Nederlands altijd gebrek aan respect verweten, maar mogen de anderen alles uitvreten zonder dat links daar ooit eens een kritische noot bij durft te plaatsen?
Daar plaatst links genoeg kritische noten bij en daar laat links van zien dat de problemen die er zijn (ik neem even een slag om de arm hier, omdat ik niet wil zeggen dat ik het met je eens bent dat, bijvoorbeeld, die criminaliteit iets te maken heeft met iemands afkomst) voornamelijk veroorzaakt worden door het rechtse afbraakbeleid dat wij hier de afgelopen twintig jaar (en langer) hebben gehad.

Om even een voorbeeldje te noemen: als je verwacht (of zelfs verplicht) dat mensen goed Nederlands leren - waar ik overigens een groot voorstander van ben - , bijvoorbeeld, dan zou het wel zo prettig zijn als er dan ook leraren beschikbaar zijn om die mensen (of dat nu migranten zijn of, zeg, kinderen uit de tweede/derde generatie die hier naar de basisschool gaan) dan ook goed Nederlands aan te leren. Vandaag dan weer enkele honderden miljoenen bezuinigen op onderwijs, dat helpt daar bijvoorbeeld niet zoveel bij.
pi_215362386
quote:
En dan heb ik het nog niet eens over het feit dat criminaliteit in die groepen significant meer is
Voor de zoveelste keer: dat is enorm gedaald de laatste kwart eeuw. Gecorrigeerd voor SES zijn deze groepen amper/niet meer crimineel.

quote:
maar alleen al over basisdingen als het leren van de taal, het integreren in de cultuur van het land wat alles voor je betaalt en regelt.
Twintig jaar rechtse meerderheden, Fortuynisme, mislukte inburgeringswetten, afgebroken (gemengde) volkshuisvesting, gesegregeerd onderwijs, en dat je jezelf diep in de schulden moeten steken helpen allemaal niet.

quote:
Waarom wordt autochtone Nederlanders altijd gebrek aan respect verweten, maar mogen de anderen alles uitvreten zonder dat links daar ooit eens een kritische noot bij durft te plaatsen?
Deze Telegraaf teksten zijn ver bezijden de realiteit en de waarheid.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_215362390
quote:

[..]

"Ja maar hunnie doen het ook"
pi_215362396
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 15:56 schreef Origami94 het volgende:

[..]
:D

Ach kom op. Massa immigratie gaat allang niet meer over integratie of assimilatie. Het gaat vooral over omvolkingstheorieen en "dobbernegers" en gek genoeg hoor ik daar bijna nooit kritiek op van mensen die tegen migratie zijn.

Alsof je schrijft dat FOK! een heel normaal forum is dat een beetje kritisch is en dat totaal niet lijkt op Stormfront terwijl zelfs mods tegenwoordig het erop vinden lijken en een post over asielzoekers in de cel gooien dagenlang ongemodereerd mag blijven staan
Ik irriteer me juist meer de tyfus aan types als Starhopper die overal racisme staan te schreeuwen en nooit eens kritisch durven te kijken naar wat er nu feitelijk gebeurt. Zelfs als je ze met keiharde cijfers om de oren slaat dringt het niet door.

Ik woon zelf in een middelgrote stad en ik heb persoonlijk al behoorlijk overlast door buitenlanders (jaja, racisme. Sue me). Ik zou me niet eens meer in een stad als Amsterdam of Rotterdam willen bevinden, verschrikkelijk.

Volgens mij zijn de mensen die het ontkennen vooral mensen die zelf in een landelijk gebied wonen waar de overlast simpelweg nog niet gearriveerd is. Maar ach, met de spreidingswet op komst is dat ook een kwestie van tijd. Binnenkort ook bij u op de stoep :)
pi_215362409
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 15:59 schreef Solispolar het volgende:

[..]
Ik irriteer me juist meer de tyfus aan types als Starhopper die overal racisme staan te schreeuwen en nooit eens kritisch durven te kijken naar wat er nu feitelijk gebeurt. Zelfs als je ze met keiharde cijfers om de oren slaat dringt het niet door.

Ik woon zelf in een middelgrote stad en ik heb persoonlijk al behoorlijk overlast door buitenlanders (jaja, racisme. Sue me). Ik zou me niet eens meer in een stad als Amsterdam of Rotterdam willen bevinden, verschrikkelijk.

Volgens mij zijn de mensen die het ontkennen vooral mensen die zelf in een landelijk gebied wonen waar de overlast simpelweg nog niet gearriveerd is. Maar ach, met de spreidingswet op komst is dat ook een kwestie van tijd. Binnenkort ook bij u op de stoep :)
Wat houdt die overlast in?
pi_215362411
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 15:57 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Voor de zoveelste keer: dat is enorm gedaald de laatste kwart eeuw. Gecorrigeerd voor SES zijn deze groepen amper/niet meer crimineel.
[..]
Twintig jaar rechtse meerderheden, Fortuynisme, mislukte inburgeringswetten, afgebroken (gemengde) volkshuisvesting, gesegregeerd onderwijs, en dat je jezelf diep in de schulden moeten steken helpen allemaal niet.
[..]
Deze Telegraaf teksten zijn ver bezijden de realiteit en de waarheid.
Als je termen als 'Fortuynisme' en 'telegraafteksten' hanteert dan weet ik waar je staat in deze kwestie en ook wat je niveau is. Verder discussiëren heeft dan weinig zin.
  donderdag 24 oktober 2024 @ 16:01:44 #17
37950 JAM
pi_215362416
quote:

[..]

Ik ben dan toch benieuwd wat voor een overlast u ervaart van 'buitenlanders'. Dit hier tussen haakjes, omdat ik me afvraag of dat niet gewoon Nederlanders met een kleurtje of een moeilijke achternaam zijn, zogezegd.
pi_215362433
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 16:00 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Wat houdt die overlast in?
Voor mij persoonlijk? 2x al te maken gehad met intimidatie door groepen van jongeren, bijna tot slaande ruzie aan toe terwijl ik dat nog nooit heb gehad, Irritant gedrag in winkels met het oog op vrouwonvriendelijk gedrag, diefstal van persoonlijke spullen bij ons huis weg waar we op de beelden konden zien wie de daders waren.

Voor mensen om mij heen: aanranding, naschreeuwen van vriendinnen en vrouwelijke collega's, diefstal etc.

Zat voorbeelden van genoeg mensen. En nogmaals: ik probeer niemand te overtuigen hoor, geloof lekker wat je zelf wil en volg je eigen lijn. Ik weet alleen precies waarom ik tegenwoordig centrum rechts stem en ik kan dat voor mezelf prima verantwoorden.
pi_215362442
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 16:04 schreef Solispolar het volgende:

[..]
Voor mij persoonlijk? 2x al te maken gehad met intimidatie door groepen van jongeren, bijna tot slaande ruzie aan toe terwijl ik dat nog nooit heb gehad, Irritant gedrag in winkels met het oog op vrouwonvriendelijk gedrag, diefstal van persoonlijke spullen bij ons huis weg waar we op de beelden konden zien wie de daders waren.

Voor mensen om mij heen: aanranding, naschreeuwen van vriendinnen en vrouwelijke collega's, diefstal etc.

Zat voorbeelden van genoeg mensen. En nogmaals: ik probeer niemand te overtuigen hoor, geloof lekker wat je zelf wil en volg je eigen lijn. Ik weet alleen precies waarom ik tegenwoordig centrum rechts stem en ik kan dat voor mezelf prima verantwoorden.
Heb je voorbeelden en de details ervan?
  donderdag 24 oktober 2024 @ 16:06:16 #20
37950 JAM
pi_215362443
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 16:01 schreef Solispolar het volgende:

[..]
Als je termen als 'Fortuynisme' en 'telegraafteksten' hanteert dan weet ik waar je staat in deze kwestie en ook wat je niveau is. Verder discussiëren heeft dan weinig zin.
Is het hele punt van een discussie juist niet dat je in gesprek gaat met iemand die het niet met je eens is en er een hele andere mening op nahoudt? Verder discussiëren lijkt me dan juist wel zin hebben.
pi_215362448
Oh ja…de ghetto’s rond Parijs, de banlieue…als de politiek de migranten, de vluchtelingen niét opvangt.
Doe er “lucht” in…vang de mensen op, leer de taal, laat hen werken…vrijwilligers / buddies nog altijd genoeg.
En belastingtechnisch / economisch ook interessant.
Afgezien van ethiek, respect, mensenrechten.
Mijn voorouders van moeders kant: gevluchte Hugenoten. Van vaders kant: economische vluchtelingen uit Noord-Italië. fwiw
# naïef?
  Moderator donderdag 24 oktober 2024 @ 16:07:17 #22
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_215362452
quote:
Ik zou me niet eens meer in een stad als Amsterdam of Rotterdam willen bevinden, verschrikkelijk.
Dit hoor ik ook heel vaak van mensen uit drente die niet of nooit in die steden komen. Dan heb je het over types die zogauw ze er een keer zijn bij iedereen met een kleurtje die ze zien verbaasd staan te kijken. En dan terug komen met verhalen dat er zo veel gekleurden zijn en dat het allemaal tuig is etc etc. Als je dan vraagt wat ze daadwerkelijk aangedaan is door deze mensen komen ze niet verder dan dat ze zich aanstootgevend gedroegen, en als je dan vraagt wat dat dan was, was het meestal het aanhebben van een bepaald kledingstuk. En op zijn ergst een rare blik.

Het is heel grappig om te zien hoeveel hiervan in the eye of the beholder is. Ikzelf woon in zwolle en werk in Rotterdam en heb een tijd in schiedam gewoond. In die laatste stad ben ik meerdere malen door groepjes jongeren heen gelopen als ze in de weg stonden op de stoep. Meestal waren ze verbaasd dat ik het deed en niet overstak, om vervolgens met veel gemeneer me dingen te vragen :D wel wonderlijk gedrag maar het geeft ook aan dat het ze amper overkwam, dat iemand die niet tot hun groep behoorde een normale interactie met ze had. (door een groep ouderen of een groep andere jongeren zou ik ook doorheen lopen).

Er is zoveel angst voor de ander en dat wordt volgensmij alleen maar erger.
pi_215362458
quote:

[..]

"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator donderdag 24 oktober 2024 @ 16:09:23 #24
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_215362466
quote:
5s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 16:01 schreef JAM het volgende:

[..]
Ik ben dan toch benieuwd wat voor een overlast u ervaart van 'buitenlanders'. Dit hier tussen haakjes, omdat ik me afvraag of dat niet gewoon Nederlanders met een kleurtje of een moeilijke achternaam zijn, zogezegd.
Ik ben ook benieuwd, ik ken veel voorbeelden waar het overlast zich beperkt tot "er zijn".
  donderdag 24 oktober 2024 @ 16:10:20 #25
37950 JAM
pi_215362471
quote:
88s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 16:07 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Dit hoor ik ook heel vaak van mensen uit drente die niet of nooit in die steden komen. Dan heb je het over types die zogauw ze er een keer zijn bij iedereen met een kleurtje die ze zien verbaasd staan te kijken. En dan terug komen met verhalen dat er zo veel gekleurden zijn en dat het allemaal tuig is etc etc. Als je dan vraagt wat ze daadwerkelijk aangedaan is door deze mensen komen ze niet verder dan dat ze zich aanstootgevend gedroegen, en als je dan vraagt wat dat dan was, was het meestal het aanhebben van een bepaald kledingstuk. En op zijn ergst een rare blik.

Het is heel grappig om te zien hoeveel hiervan in the eye of the beholder is. Ikzelf woon in zwolle en werk in Rotterdam en heb een tijd in schiedam gewoond. In die laatste stad ben ik meerdere malen door groepjes jongeren heen gelopen als ze in de weg stonden op de stoep. Meestal waren ze verbaasd dat ik het deed en niet overstak, om vervolgens met veel gemeneer me dingen te vragen :D wel wonderlijk gedrag maar het geeft ook aan dat het ze amper overkwam, dat iemand die niet tot hun groep behoorde een normale interactie met ze had. (door een groep ouderen of een groep andere jongeren zou ik ook doorheen lopen).

Als we nu toch persoonlijk gaan worden: ik woon al járen in de Schilderswijk, aan de overkant van het kruispunt met wat Wilders jaren geleden zo treffend 'de Shariadriehoek' noemde en ik zal u allemaal zeggen: het valt met de overlast, héél, héél, héél erg mee. Sterker nog: het is bijna alsof er geen overlast is en mensen hier over het algemeen gemoedelijk en liefdevol met elkaar omgaan, zoals mensen dat vrijwel overal op de wereld met elkaar doen.
  Moderator donderdag 24 oktober 2024 @ 16:11:24 #26
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_215362476
quote:
11s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 16:06 schreef JAM het volgende:

[..]
Is het hele punt van een discussie juist niet dat je in gesprek gaat met iemand die het niet met je eens is en er een hele andere mening op nahoudt? Verder discussiëren lijkt me dan juist wel zin hebben.

Having an argument is more than just denying what the other man says.

No it's not!
pi_215362486
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 16:01 schreef Solispolar het volgende:

[..]
Kom op zeg. Jij komt met deze lulkoek:

Dan weet jij gewoon niet waar een Halsema en daarvoor Van der Laan (met zijn patseraanpak) mee bezig is. 'Alles uitvreten en links doet niks' zijn pure Telegraafteksten.

De realiteit: vermeende culturele verschillen vallen goeddeels weg wanneer men corrigeert voor SES (sociaal-economische status). We hebben twintig jaar lang rechtse meerderheden en Fortuynisme gehad. We hebben een PvdA voorzitter gehad die openlijk zei dat je Marrokanen moest vernederen (in de periode 2006-2017 toen PvdA regeerde).

Rita Verdonk gaf ons totaal mislukt inburgeringsbeleid en later kwam daar nog een mislukte privatisering nog bij. Het woonbeleid draagt bij aan ghettovorming, onderwijs is enorm ongelijk geworden.

Hier wat mee doen, wat links grosso modo wil, zou veel meer helpen dan al die rechtse symboolpolitiek en austerity (gecombineerd met fratsen als de inburgeringsbureautjes als verdienmodel).

edit: zoals legio wetenschappelijk onderzoek laat zien is radicaal-rechts helemaal niet uit op integratie. Integendeel, integratiebeleid wordt al snel vertaald als in 'nieuwkomers dringen voor, krijgen zo maar een mooie opleiding en concurreren met onze zoon/dochter' - dus zonder je 'de Moslims' af, isoleer je ze, zorg je voor verwijdering.
Deuger, Woke & Gutmensch
  donderdag 24 oktober 2024 @ 16:15:24 #28
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_215362504
quote:

[..]

Ja precies dit.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  Moderator donderdag 24 oktober 2024 @ 16:15:49 #29
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_215362508
quote:
2s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 16:10 schreef JAM het volgende:

[..]
Als we nu toch persoonlijk gaan worden: ik woon al járen in de Schilderswijk, aan de overkant van het kruispunt met wat Wilders jaren geleden zo treffend 'de Shariadriehoek' noemde en ik zal u allemaal zeggen: het valt met de overlast, héél, héél, héél erg mee. Sterker nog: het is bijna alsof er geen overlast is en mensen hier over het algemeen gemoedelijk en liefdevol met elkaar omgaan, zoals mensen dat vrijwel overal op de wereld met elkaar doen.
Ik denk dat wij in een andere wereld wonen JAM, want ik deel je ervaring dus volledig. Maarja als je er midden in woont (of hebt gewoont) zul je het wel niet begrijpen :D Ik denk dat het beter valt te duiden vanuit andere landsdelen, waar wij problemen mee zouden moeten hebben :D
  donderdag 24 oktober 2024 @ 16:21:38 #30
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215362554
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 16:04 schreef Solispolar het volgende:

[..]

Ja dat gedrag komt alleen voor bij 'buitenlanders' en daarom is dat stellen ook helemaal geen discriminatie. Toen ik een aantal jaar bij een benzinepomp werkte zag ik hoe vaak de 'vrome Nederlander' zich dagelijks schuldig maakte aan dikgedrukte bewering.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_215362561
quote:
14s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 16:15 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ja precies dit.
Het is al eerder aangehaald maar wekelijks voetbalgeweld lijkt men soms de schouders over op te halen. 'Zo is het altijd geweest'.

Dat wordt niet geracialiseerd.

Zwak punt van Nederland: relatief veel laagopgeleiden en ook de middelbare opleidingen doen weinig aan algemene ontwikkeling (geschiedenis is geloof ik geen verplicht vak meer vanaf je 13e jaar?).

(en voordat men roept dat dit wel buitenlanders moeten zijn: andere landen hebben nog veel meer buitenlanders en staan lager op de ladder)
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215362588
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 16:21 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ja dat gedrag komt alleen voor bij 'buitenlanders' en daarom is dat stellen ook helemaal geen discriminatie. Toen ik een aantal jaar bij een benzinepomp werkte zag ik hoe vaak de 'vrome Nederlander' zich dagelijks schuldig maakte aan dikgedrukte bewering.
Hier komt nog bij dat een groot deel van de PVV achterban natuurlijk zelf vrouwonvriendelijk is en de internationale coalitie waar Wilders toe behoort hier openlijk voor uit komt (Orban, Trump, FPO enz). Mensenrechten en gelijke behandeling bestaat niet voor hen.

Je mag je als een hork gedragen en anders ben je een deuger, woke politie enz. Je moet gewoon kunnen zeggen 'lekker kontje' tegen de baliemedewerker.

'Links' daarentegen komt op voor Blijf van mijn Lijf huizen en haalt daar geld voor op (het is zeker niet alleen subsidie). Dat centrum-rechts van @Solispolar heeft hier veel minder mee.
Deuger, Woke & Gutmensch
  Moderator donderdag 24 oktober 2024 @ 16:32:32 #33
375570 crew  Cyan9
pi_215362613
quote:

[..]

Ik als inwoner van Drenthe herken me niet in het geschetste beeld en betreur de hieruit ontstaande ophef. :D
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  Moderator donderdag 24 oktober 2024 @ 16:34:30 #34
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_215362629
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 16:32 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Ik als inwoner van Drenthe herken me niet in het geschetste beeld en betreur de hieruit ontstaande ophef. :D
:D klopt is ook maar een klein groepje hoor. Dat, en "ponypark is kut". Ik denk trouwens dat het geschetste type er in heel nederland is.

(Mijn vriendin is een drent, dus ik heb nogal een groot drents referentiekader, waar ook de kleine subgroep in te vinden is)
pi_215362634
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 15:45 schreef Hanca het volgende:

[..]
Je weet wat de problemen zijn met cijfers gebaseerd op self-report surveys?
pi_215362640
quote:
2s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 16:10 schreef JAM het volgende:

[..]
Hahahahahahahaha
  Moderator donderdag 24 oktober 2024 @ 16:42:13 #37
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_215362672
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 16:35 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat die hele andere resultaten geven tussen verschillende landen die op dezelfde manier hun respondenten selecteren?
pi_215362675
quote:
88s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 16:42 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Dat die hele andere resultaten geven tussen verschillende landen die op dezelfde manier hun respondenten selecteren?
Nee, dat niet. Wel dat die selectie alleen al een probleem is en dat dit soort surveys geen betrouwbare data opleveren.
  donderdag 24 oktober 2024 @ 16:45:26 #39
37950 JAM
pi_215362680
quote:
10s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 16:36 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Hahahahahahahaha
Heb je een binnenpretje?
pi_215362691
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 16:35 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat er hier allerlei mensen op zouden duiken om te ontkennen dat Nederland, zoals zo vaak al bewezen, een discriminerend land is wist ik wel, daar had ik geen voorspellende gave voor nodig. Maar ik ga niet met zulke mensen is discussie, sorry.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator donderdag 24 oktober 2024 @ 16:49:16 #41
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_215362704
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 16:43 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Nee, dat niet. Wel dat die selectie alleen al een probleem is en dat dit soort surveys geen betrouwbare data opleveren.
Toch als dezelfde methode tussen verschillende landen hele andere resultaten oplevert, kun je met redelijke betrouwbaarheid zeggen dat het verschil er tussen die landen is. Wat niet betrouwbaar is is het daadwerkelijke absolute percentage maar dat is in dit geval helemaal niet zo belangrijk, wat belangrijk is is het verschil tussen de landen. Want dat verschil is wat we hier bespreken, en niet of het nou 55% is misschien wel 53% of 57%.

En al helemaal als de methode hetzelfde is, het land hetzelfde alleen een ander jaar dan is het een prima betrouwbare meting.
pi_215362705
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 16:47 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat er hier allerlei mensen op zouden duiken om te ontkennen dat Nederland, zoals zo vaak al bewezen, een discriminerend land is wist ik wel, daar had ik geen voorspellende gave voor nodig. Maar ik ga niet met zulke mensen is discussie, sorry.
Ok, het antwoord is dus nee.

Een survey onder PVV-stemmers zal soortgelijke resultaten opleveren op vragen als 'is Nederland anti-blank' en 'blanke Nederlanders worden gediscrimineerd' etcetera.
pi_215362711
quote:
88s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 16:49 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Toch als dezelfde methode tussen verschillende landen hele andere resultaten oplevert, kun je met redelijke betrouwbaarheid zeggen dat het verschil er tussen die landen is. Wat niet betrouwbaar is is het daadwerkelijke absolute percentage maar dat is in dit geval helemaal niet zo belangrijk, wat belangrijk is is het verschil tussen de landen. Want dat verschil is wat we hier bespreken, en niet of het nou 55% is misschien wel 53% of 57%.
Als de data volledig onbetrouwbaar is dan zijn de verschillen tussen de data uit de landen ook onbetrouwbaar. Het zegt dus helemaal niets.
  Moderator donderdag 24 oktober 2024 @ 16:51:31 #44
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_215362712
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 16:49 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Ok, het antwoord is dus nee.

Een survey onder PVV-stemmers zal soortgelijke resultaten opleveren op vragen als 'is Nederland anti-blank' en 'blanke Nederlanders worden gediscrimineerd' etcetera.
Sowieso een survey onder PVV stemmers in zweden en oostenrijk lijkt me een vrij lastige onderneming.
pi_215362721
quote:
88s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 16:51 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Sowieso een survey onder PVV stemmers in zweden en oostenrijk lijkt me een vrij lastige onderneming.
Leuk grapje. Je zou ook een survey kunnen doen onder 'radicaal rechtse' stemmers, zoals de media het tegenwoordig noemt. Ook goed. :)
  Moderator donderdag 24 oktober 2024 @ 16:53:29 #46
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_215362723
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 16:51 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Als de data volledig onbetrouwbaar is dan zijn de verschillen tussen de data uit de landen ook onbetrouwbaar. Het zegt dus helemaal niets.
Defenieer "volledig onbetrouwbaar"? In data van zelf geselecteerde respondenten zou bais kunnen zitten, maar er is geen reden om aan te nemen dat die bias tussen de verschillende lander verschilt. Daarom is een vergelijk niet "volledig onbetrouwbaar" ook al zou je dat graag willen.
pi_215362729
quote:
88s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 16:53 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Defenieer "volledig onbetrouwbaar"?
De antwoorden op de vragen geven geen betrouwbaar beeld van de werkelijkheid.
  Moderator donderdag 24 oktober 2024 @ 16:54:43 #48
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_215362730
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 16:53 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Leuk grapje. Je zou ook een survey kunnen doen onder 'radicaal rechtse' stemmers, zoals de media het tegenwoordig noemt. Ook goed. :)
Ik ben heel benieuwd of je dan niet op dezelfde resultaten uit komt, ik denk dat er best veel radicaal rechtse stemmers zichzelf gediscrimineerd voelen... ze denken in ieder geval in dat soort termen, andere kant van dezelfde medaille.
pi_215362734
quote:
88s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 16:54 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Ik ben heel benieuwd of je dan niet op dezelfde resultaten uit komt, ik denk dat er best veel radicaal rechtse stemmers zichzelf gediscrimineerd voelen... ze denken in ieder geval in dat soort termen, andere kant van dezelfde medaille.
Dat verwacht ik ook, inderdaad. De vraag is dan hoe serieus je dat wil nemen.
  Moderator donderdag 24 oktober 2024 @ 16:56:27 #50
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_215362740
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 16:54 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
De antwoorden op de vragen geven geen betrouwbaar beeld van de werkelijkheid.
En dat weet je omdat je het getoetst hebt aan de "werkelijkheid" of omdat je methodlogische fouten hebt gevonden in de opzet van het onderzoek of omdat de uitslag van het onderzoek je niet goed uitkomt? En welke alternatief zou jij wel als betrouwbaar duiden of denk je dat een survey geen betrouwbaar kan hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')