abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215353742
quote:
Consumentenbond pakt meubelketen Seats and Sofas aan: ‘Nepkortingen en smerige trucs’

De Consumentenbond wil dat meubelketen Seats and Sofas wordt aangepakt vanwege ‘smerige trucs’. De consumentenorganisatie heeft een klacht ingediend bij de consumentenwaakhond Autoriteit Consument & Markt (ACM) en bij de Reclame Code Commissie. Het bedrijf ‘strooit met nepkortingen, zet consumenten onder druk en misleidt ze met onjuiste informatie’, stelt de bond.

Sandra Molenaar, directeur van de Consumentenbond, spreekt van ‘smerige trucs om maar meubels te kunnen verkopen’. Zo zetten medewerkers klanten in de winkel onder druk door te beweren dat de bank mogelijk de volgende dag niet meer verkrijgbaar is. Ook worden klanten via de website met een aftellende klok onder druk gezet om een bank te kopen. Dit is verboden.

De bond wil dan ook dat de Autoriteit Consument & Markt (ACM) hiertegen optreedt. Waar de bond zich ook over heeft beklaagd, is dat de meubelketen klanten kortingen belooft tot wel 60 procent, maar die belofte helemaal niet waarmaakt. Zo is er een bank in de aanbieding voor 399 euro, terwijl die volgens het onderzoek van de bond al maandenlang voor datzelfde bedrag te koop staat. Daarmee is de korting nep en ook dat is verboden.

De directie van Seats and Sofas laat weten geen reactie te geven, zolang ‘de zaak loopt’. De Reclame Code Commissie behandelt de klacht donderdag. De toezichthouder Autoriteit Consument & Markt heeft nog niet gereageerd.

Het is overigens niet de eerste keer dat de Consumentenbond aan de bel trekt over het meubelbedrijf. In 2022 concludeerde de organisatie ook al dat Seats and Sofas het niet zo nauw neemt met de regels.

Het bedrijf is de afgelopen jaren al meerdere malen op de vingers getikt door zowel de Reclame Code Commissie (RCC) als de Autoriteit Consument & Markt (ACM). Die laatste legde de meubelketen een boete op. ,,Maar ondanks alles blijft de keten de regels aan zijn laars lappen. Daar moet nu echt eens een einde aan komen”, reageert Consumentenbond-directeur Molenaar.

Het bedrijf heeft 21 filialen verspreid over het hele land.

Bron: ad.nl

Elke keer als ik deze toko passeer, verbaas ik me dat ze nog bestaan. Die stonden namelijk 30 jaar geleden al bekend als oplichters en de belabberde kwaliteit.

Wss overleven ze op gevallen die gewoon geen cent te makken hebben en geen tweedehands willen..
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | <a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://mdj-stek.nl</a>
  woensdag 23 oktober 2024 @ 19:49:49 #2
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_215353765
Die reclame van ze is ook schijtirrant :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_215353865
Dat hele pand straalt ook "shady business" uit.. Straalt uit naar die auto dealer er links naast.. Volgens mij best een bertouwbare dealer, maar voelt enorm shady aan als je er komt kijken voor een auto..

https://maps.app.goo.gl/RM5XpmFWHvNQgBRS7
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | <a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://mdj-stek.nl</a>
  woensdag 23 oktober 2024 @ 19:57:36 #4
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_215353881
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 19:56 schreef The-BFG het volgende:
Dat hele pand straalt ook "shady business" uit.. Straalt uit naar die auto dealer er links naast.. Volgens mij best een bertouwbare dealer, maar voelt enorm shady aan als je er komt kijken voor een auto..

https://maps.app.goo.gl/RM5XpmFWHvNQgBRS7
Da’s Liekendiek.
  woensdag 23 oktober 2024 @ 20:00:44 #5
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_215353922
Vroeger ook gezeik mee :')
\
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 23 oktober 2024 @ 20:02:24 #6
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_215353953
Dat is toch al jaaaaaren bekend?
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  woensdag 23 oktober 2024 @ 20:28:48 #7
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_215354363
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 19:48 schreef The-BFG het volgende:

[..]
Bron: ad.nl

Wss overleven ze op gevallen die gewoon geen cent te makken hebben en geen tweedehands willen..

Die mensen kopen daar omdat je een 11 delige huishoudpakket erbij krijgt. Goede deal!
pi_215354423
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 20:02 schreef Netsplitter het volgende:
Jup... kwam vroeger al langs in de oude bekende consumenten programma's. Net zoals Oostappen, maar dat bestaat ook nog steeds...
pi_215354573
Ja 10 jaar geleden toen ik uit huis ging een keer doorheen gelopen. Was niet echt fatsoenlijke kwaliteit, en je kon al aan de prijsbordjes zien dat het nepkortingen waren. Richting de uitgang, aangesproken door verkoper, in 3 zinnen al 2 keer extra korting aangeboden. Door naar buiten, stond die vent nog buiten op de stoep naar ons te roepen dat er nog wel meer af kon _O- Nooit weer geweest.
  woensdag 23 oktober 2024 @ 20:47:06 #10
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215354664
Zou ook wel eens tijd worden, wat een oplichters zijn dat.

Een keer geweest, maar dat gedram van die verkoper schrok me al zo af dat we weg gingen.
pi_215354679
1990 belt. Als je nu nog een bank bij die toko koopt dan verdien je het om opgelicht te worden.
Allah Al Watan Al Malik
  roze woensdag 23 oktober 2024 @ 20:49:28 #12
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_215354685
Dat die toko maar snel failliet is. Wat een bagger zaak.
Your beauty never ever scared me.
  woensdag 23 oktober 2024 @ 20:55:54 #13
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215354806
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 20:49 schreef Ama het volgende:
Dat ze dat nog niet zou verbaast me eigenlijk als je alleen maar ontevreden klanten maakt.
pi_215355967
Ik heb er nog nooit een voet binnen gezet want daar voel ik mij te goed voor.

Maar een studerende vriend van mij had er nog in de gulden tijd een bank gekocht.
Ding zakte gauw door en printer papier was dikker dan de originele bekleding die erop zat.
Echter met een paar dekens erop heeft 'ie er toch een paar jaar mee gedaan.
Toen bij zijn verhuizing de bank niet mee hoefde besloten we deze te slopen.
Eenmaal uit elkaar bleek de achterkant van de bank een deur te zijn, zo’n type jaren '80 huurwoning deur, en het deur beslag lag er nog bij in ook.

Wat een toko…
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_215356031
quote:
Gaan gewoon verder onder een andere naam.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  woensdag 23 oktober 2024 @ 21:55:12 #16
421394 Abrikozentaart
vrouw jong en hip
pi_215356185
Vandaag kopen,vanavond zitten, morgen weggooien.
ik ben gek op abrikozentaart en Zelda
  woensdag 23 oktober 2024 @ 21:56:04 #17
421394 Abrikozentaart
vrouw jong en hip
pi_215356200
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 21:44 schreef CoExist het volgende:
Ik heb er nog nooit een voet binnen gezet want daar voel ik mij te goed voor.

Maar een studerende vriend van mij had er nog in de gulden tijd een bank gekocht.
Ding zakte gauw door en printer papier was dikker dan de originele bekleding die erop zat.
Echter met een paar dekens erop heeft 'ie er toch een paar jaar mee gedaan.
Toen bij zijn verhuizing de bank niet mee hoefde besloten we deze te slopen.
Eenmaal uit elkaar bleek de achterkant van de bank een deur te zijn, zo’n type jaren '80 huurwoning deur, en het deur beslag lag er nog bij in ook.

Wat een toko…
zou nog eerder dan een bank bij de kringloop weghalen als ik niet te veel besteden had
ik ben gek op abrikozentaart en Zelda
pi_215356522
quote:
Sandra Molenaar, directeur van de Consumentenbond, spreekt van ‘smerige trucs om maar meubels te kunnen verkopen’. Zo zetten medewerkers klanten in de winkel onder druk door te beweren dat de bank mogelijk de volgende dag niet meer verkrijgbaar is.
Zoveel oplichting, bedrog, valsheid in geschrifte en dan gaat de Consumenten de allerdomste consumenten tegen zichzelf beschermen. Doe eens wat nuttigs.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_215356696
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 22:13 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Zoveel oplichting, bedrog, valsheid in geschrifte en dan gaat de Consumenten de allerdomste consumenten tegen zichzelf beschermen. Doe eens wat nuttigs.
Doe eens een voorstel, wat jij nuttiger vindt ....
pi_215356826
Ik ben er ook een keer binnen geweest, toen we niet zoveel geld te makken hadden. We hadden een leuke bank gezien in een folder, maar het leek gemaakt van ijslollystokjes en bekleed met carbonpapier.
No Dukes of Hazzard in the classroom
  woensdag 23 oktober 2024 @ 22:24:38 #21
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_215356845
quote:

[..]
Zoals consumenten beschermen tegen de oplichting en bedrog van dit bedrijf? Doen ze eens waar ze voor zijn is het weer niet goed.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  woensdag 23 oktober 2024 @ 22:27:02 #22
pi_215356923
Verbaast me ook dat ze zoveel goede reviews hebben op maps. Zouden die allemaal gekocht zijn of zijn er echt zoveel mensen die zich daar laten inpakken, op de dag van aankoop een review plaatsen en de volgende dag als de bank in elkaar zakt vergeten die review te verwijderen?
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_215357219
Om de paar jaar hoor ik weer eens over dit bedrijf enkel en alleen omdat ze nog steeds kut zijn. Echt verbazingwekkend dat dit kan bestaan.
pi_215357545
quote:
81s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 22:24 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Zoals consumenten beschermen tegen de oplichting en bedrog van dit bedrijf? Doen ze eens waar ze voor zijn is het weer niet goed.
Dit is gewoon een verkooppraatje en die hoeven niet waar te zijn. Daar moet je juist je leden in opvoeden, daar doorheen prikken is jouw verantwoordelijkheid. Zet het vooral in je maandblad, maar zet de bond zijn expertise in voor veel ingewikkelder trucs.
pi_215357656
quote:
Zo zetten medewerkers klanten in de winkel onder druk door te beweren dat de bank mogelijk de volgende dag niet meer verkrijgbaar is.
Schaarste veinsen, dat truukje is waarschijnlijk net zo oud als de uitvinding van de commercie zelf.
pi_215357716
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 20:49 schreef Mutant01 het volgende:
1990 belt. Als je nu nog een bank bij die toko koopt dan verdien je het om opgelicht te worden.
Idd zeg, ik herinner me dat ik als kind al m'n ouders hoorde zeggen dat ze daar nooit iets zouden kopen.
  woensdag 23 oktober 2024 @ 23:51:21 #27
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_215358268
quote:
Zo zetten medewerkers klanten in de winkel onder druk door te beweren dat de bank mogelijk de volgende dag niet meer verkrijgbaar is.
:')

Hoe trappen mensen hier in? Het zijn dertien in een dozijn bankstellen, geen exclusieve auto's of iets dergelijks.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_215358332
Nooit geweest maar nu zou ik het wel eens willen zien.
-nee-
pi_215358338
quote:
Ik heb voor mijn verjaardag in 1991 een boek van "Ook dat nog" gekregen, met uitgeschreven stukjes consumentenleed behandeld door Hand Bohm, Aad van den Heuvel, Silvia Millecam en op dat moment geloof ik zat Eric van Muiswinkel er nog bij. Daar gaat het al over dat Seats and Sofas veboden moet worden....

(Ik sla geloof ik een Gregor Frenkel Frank en Bavo Galema nu over, die zullen er ook wel ingezeten hebben)
_-L'avenir est déja là
pi_215358436
Bartels van advocaat naar meubelverkoper

De gesjeesde advocaat Dion Bartels blijkt een nieuwe carrière te hebben. Hij werkt nu als meubelverkoper bij Seats and Sofas.

Bartels werd bekend in Nederland door de vele optredens in programma's, waarbij hij afgaf op grote bedrijven die investeerders misleidden. Zijn gloriemoment had Bartels tijdens de val van de DSB-bank. Hij zei toen op te komen voor vele tientallen gedupeerden, die overigens wel een flinke som geld moesten overmaken voordat hij hen kon helpen.

Nadat Kassa de praktijken van Bartels behandelde ging z'n kantoor failliet. In de Telegraaf meldt de ex-advocaat dat hij "heel goed kan verkopen" en dat 'ie na twee dagen al een "topverkoper" is bij de meubel-outlet.
Seats and Sofas heeft aan Kassa laten weten dat ze Bartels een eerlijke, tweede kans willen geven. "Hij werkt hier gewoon als verkoper, net als elke andere verkoper," aldus het bedrijf. Seats and Sofas wil niet vertellen bij welke vestiging Bartels nu bankstellen aan de man brengt.

https://www.bnnvara.nl/ka(...)-naar-meubelverkoper

|:) _O- _O-
  donderdag 24 oktober 2024 @ 00:17:43 #31
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_215358439
quote:
5s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 22:27 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Verbaast me ook dat ze zoveel goede reviews hebben op maps. Zouden die allemaal gekocht zijn of zijn er echt zoveel mensen die zich daar laten inpakken, op de dag van aankoop een review plaatsen en de volgende dag als de bank in elkaar zakt vergeten die review te verwijderen?
Ik heb zojuist even een vestiging opgezocht bij Google Maps. Ik zag aardig wat reviews waarvan het me zou verbazen als ze echt zouden zijn. Dus misschien dat ze vooral veel betalen voor positieve reviews.

Jammer dat het kan.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
  donderdag 24 oktober 2024 @ 00:23:08 #32
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_215358448
Waarom zijn die nog niet failliet?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  donderdag 24 oktober 2024 @ 00:49:25 #33
307622 Perox
(niet de echte)
pi_215358538
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 00:23 schreef Perrin het volgende:
Waarom zijn die nog niet failliet?
Omdat er nog altijd mensen zijn die niet snappen dat als iets te goed klinkt om waar te zijn, het waarschijnlijk, nouja, te goed is om waar te zijn.
:9
pi_215358575
Alweer?

Doe het nu eens goed dan en procedeer ze de tyfus. Of vraag een tiktokker een 'bucklertje' te doen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_215358613
quote:
1s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 00:17 schreef embedguy het volgende:

[..]
Ik heb zojuist even een vestiging opgezocht bij Google Maps. Ik zag aardig wat reviews waarvan het me zou verbazen als ze echt zouden zijn. Dus misschien dat ze vooral veel betalen voor positieve reviews.

Jammer dat het kan.
Of zou personeel een bonus krijgen als ze een goede recensie krijgen met hun naam erbij? Waarbij vrienden en familie dan een handje meehelpen?

Ik zie opvallend vaak een naam van een verkoper erbij staan.

quote:
Geholpen door Michel. Goede voorlichting, aanpassing bankstel naar eigen wensen geen enkel probleem.
quote:
Ben geholpen door de Heer Alex Damir. Een verkoper die ter zake kundig is en zeer klantvriendelijk!!
quote:
Afgelopen week vriendelijk geholpen door Fihad. Hij heeft de tijd genomen om samen met ons door de winkel te lopen en alle opties te bespreken. Uiteindelijk een prachtige U-bank gevonden en deze meteen gekocht! Nu nog een afspraak maken via Fihad met een extern bedrijf, om de bank te laten bezorgen. We hopen dat dit net zo positief verloopt als ons winkelbezoek!
quote:
Ik ben op 7 oktober 2024 heel vriendelijk geholpen door medewerker Ajay in de megastores Den Haag. Ik twijfelde tussen 3 hoekbanken. Hij was meedenkend en we keken naar de bank die het beste in mijn woonkamer zou passen, de kleurcombinatie en legde mij ook uit over de categorieën die er waren. Ik heb voor categorie 3 gekozen dat leek voor mij de beste optie. Ik hoop dat ik snel van mijn hoekbank kan gaan genieten. Al met al een super fijne ervaring.
pi_215358656
Ik heb ooit een schijtdure bank gekocht bij Eijerkamp.

Duidelijke order, maar dat ding wat bezorgd werd, was compleet het tegenovergestelde.

Dit gebeurt je een keer, goedkoop bedrijf of duur bedrijf. Altijd kiezen voor betalen na levering, bezorgers laten uitpakken en halverwege ingrijpen indien nodig. Bezorgers flinke fooi geven voor de moeite, en niet betalen voor die zooi.
pi_215358672
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 20:02 schreef Netsplitter het volgende:
Ja, ik herinner me ook zoiets van jaren geleden. Was het programma Kassa toen geloof ik.
pi_215358689
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 01:23 schreef ootjekatootje het volgende:
Bezorgers flinke fooi geven voor de moeite, en niet betalen voor die zooi.
Huh? Je geeft bezorgers een flinke fooi voor het bezorgen van (onbetaalde) zooi?
pi_215358691
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 00:49 schreef Perox het volgende:

[..]
Omdat er nog altijd mensen zijn die niet snappen dat als iets te goed klinkt om waar te zijn, het waarschijnlijk, nouja, te goed is om waar te zijn.
:9
Wat klinkt goed?

Koop je een bank voor een x aantal jaar, of een eeuwigheid? Is het een mode ding of wil je er tot je dood lol van hebben?

Ik koop bij Jysk een leuke goedkope mooie bank voor ¤500,00 en heb een gave stoomreiniger/ natte stofzuiger van ¤170,00. Die bank is na vier jaar wel op met 5 kids. Prima toch?
pi_215358692
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 01:34 schreef r_one het volgende:

[..]
Huh? Je geeft bezorgers een flinke fooi voor het bezorgen van (onbetaalde) zooi?
Ja

Edit: die bank kostte meer dan ¤7000,00. Dan is een fooi van ¤50,00 aan de bezorgers me dat meer dan waard. Zij zagen onze reactie.
pi_215358696
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 01:35 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Ja
Owkeeee 8)7

En die bezorgers vertrekken dan, zonder bank retour, zonder aankoopbedrag (cash of pin)?
Gewoon, zooo?

Edit: jij houdt dus die ¤ 7000 in de pocket en de bezorgers vertrekken met hun 5 tientjes fooi?
pi_215358698
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 01:37 schreef r_one het volgende:

[..]
Owkeeee 8)7

En die bezorgers vertrekken dan, zonder bank retour, zonder aankoopbedrag (cash of pin)?
Gewoon, zooo?
Bank ging retour, die was al betaald.
pi_215358705
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 01:37 schreef r_one het volgende:

[..]
Owkeeee 8)7

Gewoon, zooo?

Edit: jij houdt dus die ¤ 7000 in de pocket en de bezorgers vertrekken met hun 5 tientjes fooi?
Maar wat heb jij gebruikt dat je het verschil niet weet tussen Eijerkamp en Seats and sofa’s?
pi_215358706
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 01:39 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Bank ging retour, die was al betaald.
Zonet zei je nog:
quote:
het bezorgen van (onbetaalde) zooi
quote:
1s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 01:35 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Ja
Had dus 'nee' moeten zijn.
pi_215358709
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 01:41 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Maar wat heb jij gebruikt dat je het verschil niet weet tussen Eijerkamp en Seats and sofa’s?
Wat heb jij gebruikt dat je het verschil niet weet tussen 'ja' en 'nee'?
pi_215358811
ik heb er 3 maanden gewerkt in covid tijd. Achter de balie dus niet de directe verkoop. Koop er niets! het is echt een pleuriszaak :r
  donderdag 24 oktober 2024 @ 06:17:58 #47
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_215358957
Vond de uitstraling van hun winkels en vooral hun reclame te Amerikaans ogen dus ben er altijd met een grote boog omheen gelopen.
  donderdag 24 oktober 2024 @ 06:19:05 #48
pi_215358962
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 22:53 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Dit is gewoon een verkooppraatje en die hoeven niet waar te zijn. Daar moet je juist je leden in opvoeden, daar doorheen prikken is jouw verantwoordelijkheid. Zet het vooral in je maandblad, maar zet de bond zijn expertise in voor veel ingewikkelder trucs.
Er worden meerdere praktijken in de OP genoemd die verboden zijn. Niet gelezen?
  donderdag 24 oktober 2024 @ 07:13:16 #49
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215359104
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 23:59 schreef Paddo het volgende:

[..]
Ik heb voor mijn verjaardag in 1991 een boek van "Ook dat nog" gekregen, met uitgeschreven stukjes consumentenleed behandeld door Hand Bohm, Aad van den Heuvel, Silvia Millecam en op dat moment geloof ik zat Eric van Muiswinkel er nog bij. Daar gaat het al over dat Seats and Sofas veboden moet worden....

(Ik sla geloof ik een Gregor Frenkel Frank en Bavo Galema nu over, die zullen er ook wel ingezeten hebben)
Nooit geweten dat die tent al zo lang bestond.

Maakt het nog meer bijzonder dat ze deze praktijken al zo lang volhouden.
  donderdag 24 oktober 2024 @ 07:16:33 #50
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215359120
quote:

[..]
Waarom zouden domme mensen opgelicht mogen worden omdat ze dom zijn?
pi_215359138
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 07:13 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nooit geweten dat die tent al zo lang bestond.

Maakt het nog meer bijzonder dat ze deze praktijken al zo lang volhouden.
Ik kende ze al via mijn moeder die er zo'n 30 jaar geleden al ruzie kreeg en boos is weg gelopen..

Bizar dat zo'n toko zo lang kan bestaan..
  donderdag 24 oktober 2024 @ 07:31:20 #52
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215359172
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 07:19 schreef The-BFG het volgende:

[..]
Ik kende ze al via mijn moeder die er zo'n 30 jaar geleden al ruzie kreeg en boos is weg gelopen..

Bizar dat zo'n toko zo lang kan bestaan..
Waarschijnlijk is het net niet slecht genoeg en verkopen ze ook nog wel eens banken die wel tot tevredenheid leiden.
  Redactie Frontpage donderdag 24 oktober 2024 @ 07:32:41 #53
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_215359177
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 03:02 schreef bitterbal het volgende:
ik heb er 3 maanden gewerkt in covid tijd. Achter de balie dus niet de directe verkoop. Koop er niets! het is echt een pleuriszaak :r
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_215359199
Het is echt een Amerikaanse manier van verkopen en dat past niet in Europa.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_215359214
Misschien kan Seats and sofa’s beklag doen over die linkse consumentenbescherming bij VVD en PVV, als voorvechters van de leugen.
  donderdag 24 oktober 2024 @ 07:50:09 #56
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_215359247
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 07:45 schreef Beathoven het volgende:
Misschien kan Seats and sofa’s beklag doen over die linkse consumentenbescherming bij VVD en PVV, als voorvechters van de leugen.
Precies als ik een bank van ¤ 2499,- wil kopen voor ¤ 199,- laat die Frank Timmerman zich daar lekker buiten houden.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_215359306
quote:
8s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 07:50 schreef Perrin het volgende:

[..]
Precies als ik een bank van ¤ 2499,- wil kopen voor ¤ 199,- laat die Frank Timmerman zich daar lekker buiten houden.
Hij draag wel de naam Timmerman, maar hij bent het niet.
  donderdag 24 oktober 2024 @ 08:02:42 #58
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215359327
Een jaar of 10 geleden zou dit topic inderdaad overlopen zijn door libertariërs die in koor zouden roepen dat dit de heilige vrije markt is en al die consumenten zelf de schuld hebben.
pi_215359375
Verkoop praktijken zijn heel schimmig. Producten meestal heel brak maar hebben hier een relax fauteuil die al bijna 20 jaar meegaat. Mechanisme werkt nog goed en bekleding is nog in redelijk goede staat. Maar toen ook al vage prijzen, niet in lijn waarmee ze adverteerden.
pi_215359392
quote:
7s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 07:40 schreef HSG het volgende:
Het is echt een Amerikaanse manier van verkopen en dat past niet in Europa.
Dat zal het zijn inderdaad. Daarom bestaan ze ook pas kort hier. Pas zo’n 30 jaar.
  donderdag 24 oktober 2024 @ 08:41:27 #61
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_215359511
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 01:05 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik zie opvallend vaak een naam van een verkoper erbij staan.
[..]
[..]
[..]
[..]

Ja klopt, dat is de makkelijkste manier om nep-reviews te herkennen. Niemand in de echte wereld die dat zou doen (althans, niet bij grote bedrijven zoals s&s).
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_215359512
Dat mensen daar übrhaupt willen/kunnen werken, wetende dat je consumenten in feite belazerd..
:')
  donderdag 24 oktober 2024 @ 08:58:23 #63
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_215359622
Wil je die graflelijke banken überhaupt?
pi_215359708
quote:
1s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 06:19 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Er worden meerdere praktijken in de OP genoemd die verboden zijn. Niet gelezen?
Jawel, maar ik nam aanstoot aan deze.

quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 07:16 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Waarom zouden domme mensen opgelicht mogen worden omdat ze dom zijn?
Gaat de Consumentenbond ook optreden tegen verkopers die zeggen dat ze hem zelf ook hebben? Je kunt S&S hier wel op aanpakken maar dan zit je nog steeds met leden die bij een andere winkel in dezelfde soort leugentjes trappen.

S&S in deze een symptoom van het probleem dat consumenten niet weerbaar zijn tegen de meest basale verkoopleugentjes, dat los je niet op door één leugenaartje aan te pakken. De boodschap is hier dat S&S uitzonderlijk slecht is door te doen alsof ze snel moeten beslissen, en mensen bij andere winkels dus alles kunnen geloven wat een verkoper zegt.

Dat vind ik de verkeerde boodschap en de Consumentenbond handelt wel vaker vanuit het perspectief dat iedereen overal veilig als een kip zonder kop met zijn portemonnee kan staan zwaaien. Dat gaat nooit gebeuren, maak mensen duidelijk dat ze zelf op moeten letten.
  donderdag 24 oktober 2024 @ 09:28:33 #65
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_215359849
Ooit jaren en jaren geleden een keer geweest in de locatie Assen. Daar hing echt een kutsfeer. In een hoekje een paar Turken toen wij binnenkwamen waarvan 1 bijkans op ons afgerend kwam. "Kan ik u helpen?" "We willen eerst even rustig kijken." "Maar ik heb een geweldige aanbieding voor u." "Mogen wij eerst even kijken?" "Maar deze bank (wijst op willekeurig oerlelijke bank) is nu voor de helft van de prijs!" "Nee, dank u we kijken eerst wel even rond". En zo gingen ze door. Binnen 3 minuten stonden we weer buiten.

Toevallig waren we laatst in Groningen en toen dachten we ach, kijken kan geen kwaad. Dan hebben we het dus over 15jaar later in een ander filiaal. Wat denk je? Exact dezelfde opdringerige verkoopwijze. Ook nu stonden we dus binnen 3 minuten weer buiten. :')

Wat een ontzettende pauperwinkel is dat zeg. Niet normaal. :')

Maar ik kan me ook nog voorstellen dat mensen die niet zo sterk in hun schoenen staan en daar nietsvermoedend binnenstappen zo weer met een in de handen gedrukt bankstel/stoel weer naar buiten gaan. :')

Dan ga ik liever voor wat meer geld naar een normale meubelzaak. Of als je niet teveel wilt besteden ga dan naar IKEA of Leen Bakker ofzo.
  donderdag 24 oktober 2024 @ 09:36:04 #66
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_215359899
Mja, ooit 1x binnen gelopen jaren geleden maar ik vond het ook niks.
  donderdag 24 oktober 2024 @ 09:38:19 #67
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_215359917
Hun huis-aan-huis-folders triggeren al niet bepaald om er eens binnen te stappen.
  donderdag 24 oktober 2024 @ 09:45:39 #68
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215359957
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 09:10 schreef Weltschmerz het volgende:

Gaat de Consumentenbond ook optreden tegen verkopers die zeggen dat ze hem zelf ook hebben? Je kunt S&S hier wel op aanpakken maar dan zit je nog steeds met leden die bij een andere winkel in dezelfde soort leugentjes trappen.
Nou ga naar de ledenvergadering en kaart het aan. Misschien doen ze er wat mee.

quote:
S&S in deze een symptoom van het probleem dat consumenten niet weerbaar zijn tegen de meest basale verkoopleugentjes, dat los je niet op door één leugenaartje aan te pakken. De boodschap is hier dat S&S uitzonderlijk slecht is door te doen alsof ze snel moeten beslissen, en mensen bij andere winkels dus alles kunnen geloven wat een verkoper zegt.

Dat vind ik de verkeerde boodschap en de Consumentenbond handelt wel vaker vanuit het perspectief dat iedereen overal veilig als een kip zonder kop met zijn portemonnee kan staan zwaaien. Dat gaat nooit gebeuren, maak mensen duidelijk dat ze zelf op moeten letten.
Dat mensen er niet weerbaar voor zijn betekent niet dat het dan maar oke is om misbruik van die situatie te maken.

Veel mensen hier denken dat dom/naief zijnvan bepaalde een aanleiding zou moeten dat ze maar slachtoffer zouden moeten worden van allerlei oplichterij. Maar dom/naief zijn is geen misdrijf. Oplichterij wel.
  Trouwste user 2022 donderdag 24 oktober 2024 @ 12:25:47 #69
7889 tong80
Spleenheup
pi_215360891
quote:
17s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 20:00 schreef Mikeytt het volgende:
Vroeger ook gezeik mee :')
\
Oe, Ik ga snel eens kijken.

FF pissen.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 donderdag 24 oktober 2024 @ 12:29:47 #70
7889 tong80
Spleenheup
pi_215360914
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 23:59 schreef Paddo het volgende:

[..]

Volgens mij zaten die idd in de eerste versie.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_215362030
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 22:53 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Wat beweegt je om Seats & Sofa's hier buiten schot te willen houden?
pi_215362071
Voor mij is het simpel, het ligt er helemaal aan met welke intentie je deze winkel binnengaat. Ik heb er vele jaren geleden eens 2 bankstellen gehaald voor een habbekrats. Was prima spul, heb er 5 jaar op gezeten en daarna vrienden met rellende katten nog een jaar of 2. Prima scoren voor dit geld. Kwaliteit is natuurlijk niet te vergelijken met anderen, maar de prijzen zijn daar ook naar.

Moet er wel bij zeggen dat je tegen hun verkoopmethodes moet kunnen. Ik heb daar niet zo'n last van zelf, mij maken ze niet gek. Maar kan mij goed voorstellen dat het voor andere mensen wel anders kan zijn. Het is dan ook erg goed dat er opgetreden wordt.

Overigens hoop ik ooit nog eens iemand tegen te komen die inderdaad "vandaag kopen, vandaag zitten" ervaren heeft. Ik ken niemand die dat ooit gelukt is daar, ondanks de reclameslogan _O-
pi_215362092
quote:
10s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 22:57 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Schaarste veinsen, dat truukje is waarschijnlijk net zo oud als de uitvinding van de commercie zelf.
Ach, als Apple of Samsung het doet bij een nieuw model hoor je niemand. Heb er zelf ook geen moeite mee, volgens mij doet elke winkel/verkoper dit bewust of onbewust. En soms is het misschien zelfs wel waar :)
pi_215362666
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 15:10 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Wat beweegt je om Seats & Sofa's hier buiten schot te willen houden?
Niets, Seats&Sofas interesseert me helemaal niets. Ik zou daar uiteraard nooit heen want goede winkels hebben een goede reputatie. Ook zou ik ze uitlachen om dergelijke doorzichtige verkooptrucs. De Consumentenbond zou m.i. de leden moeten opvoeden tot weerbare consumenten, dat doe je niet door S&S hierom uit te zonderen en daarmee te doen alsof je bij andere winkels daarvoor niet hoeft op te letten.
  donderdag 24 oktober 2024 @ 16:41:15 #75
pi_215362667
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 09:10 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Jawel, maar ik nam aanstoot aan deze.
[..]
Dat heeft helemaal niets met jouw eerste post te maken, want die had je daarvoor al geplaatst. Hexagon reageerde op jou, niet andersom.

En hij heeft gelijk, er zijn zat naïeve mensen op de wereld en die verdienen het niet om belazerd te worden. Zeker niet met praktijken die, ik zeg het nog maar een keer, wettelijk verboden zijn.
pi_215362701
quote:
2s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 16:41 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Dat heeft helemaal niets met jouw eerste post te maken, want die had je daarvoor al geplaatst. Hexagon reageerde op jou, niet andersom.
Ik citeerde het stuk uit de OP waar het mij om ging in de post waar Hexagon op reageerde, en jij reageerde daar dus ook als je goed gelezen had.

quote:
En hij heeft gelijk, er zijn zat naïeve mensen op de wereld en die verdienen het niet om belazerd te worden. Zeker niet met praktijken die, ik zeg het nog maar een keer, wettelijk verboden zijn.
Nee, het ging om het "onder druk zetten" met het verhaal dat de aanbieding niet zou blijven gelden. Dat is niet verboden. Als je dan doet alsof alleen een uitzonderlijk slecht bedrijf dat ook nog eens illegale dingen doet dan zullen die mensen nog veel vaker in dat valletje trappen.
  donderdag 24 oktober 2024 @ 16:50:40 #77
pi_215362709
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 15:21 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Ach, als Apple of Samsung het doet bij een nieuw model hoor je niemand. Heb er zelf ook geen moeite mee, volgens mij doet elke winkel/verkoper dit bewust of onbewust. En soms is het misschien zelfs wel waar :)
Als je zegt dat het de allerlaatste op voorraad is en je nu moet beslissen terwijl dat niet waar is, mag dat niet. Booking.com is daar volgens mij ook de fout mee ingegaan.
  donderdag 24 oktober 2024 @ 16:57:07 #78
pi_215362746
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 16:48 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Ik citeerde het stuk uit de OP waar het mij om ging in de post waar Hexagon op reageerde, en jij reageerde daar dus ook als je goed gelezen had.
[..]
Nee, het ging om het "onder druk zetten" met het verhaal dat de aanbieding niet zou blijven gelden. Dat is niet verboden. Als je dan doet alsof alleen een uitzonderlijk slecht bedrijf dat ook nog eens illegale dingen doet dan zullen die mensen nog veel vaker in dat valletje trappen.
Dus die wetsovertredingen zijn volgens jou wel de moeite om aan te pakken?
  donderdag 24 oktober 2024 @ 17:03:34 #79
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_215362784
Oh, er zit zelfs een vestiging op 5 minuten rijden hiervandaan zie ik.

Het komt nu wel HEEL dichtbij.
pi_215362827
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 16:48 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Maar op mijn post (al veel eerder, daarvóór) reageer je niet.
quote:
[..]
Als dat nou het enige vergrijp was ....
In de OP staan er meerdere (ook wederrechtelijke) genoemd, die scheer je allemaal over dezelfde kam.
pi_215362835
Beste marketing van Nederland wel
graag op anoniem
pi_215363236
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 16:41 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Niets, Seats&Sofas interesseert me helemaal niets. Ik zou daar uiteraard nooit heen want goede winkels hebben een goede reputatie. Ook zou ik ze uitlachen om dergelijke doorzichtige verkooptrucs. De Consumentenbond zou m.i. de leden moeten opvoeden tot weerbare consumenten, dat doe je niet door S&S hierom uit te zonderen en daarmee te doen alsof je bij andere winkels daarvoor niet hoeft op te letten.
Hoge bomen hebben de meeste omzet en vangen de meeste wind. Dus ja, je pakt de grootste eerst en dat haalt het nieuws en is een signaal voor alles wat kleiner is om te stoppen en als ze soortgelijke praktijken voeren ook voor t blok te komen. Maar ja, de media halen die misschien niet.

Ik vind dat de consument prima wordt ingelicht over phishing, appjes via valse identiteiten en andere praktijken. Op de publieke omroepen natuurlijk via de consumentenprogramma’s.

Dat jij je weerbaar voelt prima. Ik ook. Maar ik vind dat we zorg moeten dragen voor ouderen die de ontwikkelingen niet bijhouden en mensen met minder levenservaring.
  Trouwste user 2022 donderdag 24 oktober 2024 @ 18:37:48 #84
7889 tong80
Spleenheup
pi_215363543
quote:
6s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 17:13 schreef KingRoland het volgende:
Beste marketing van Nederland wel
Mij stoten die advertenties en reclames juist af. Het wordt agressief in je muil geschreeuwd. :{

pi_215364102
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 18:37 schreef tong80 het volgende:

[..]
Mij stoten die advertenties en reclames juist af. Het wordt agressief in je muil geschreeuwd. :{

S&S is altijd als wind aan me voorbij gegaan. Nooit m’n interesse gehad.

We hebben katten die de vorige bank hadden verkrabt en hadden een nieuwe bank nodig. Stap op een dag de kringloop binnen, was er een ex-showroom model van een meubelzaak. Zo goed als nieuw, voor onder de 100 gekocht. Alles klopte eraan, prima spul. Zolang we katten hebben ga ik geen nieuwe bank voor de hoofdprijs kopen :)
pi_215364231
Dan koop je er niet.

Al die mensen hier die klagen :') klagen over asielzoekers, klagen over dit soort zaken. De zelfverantwoordelijkheid valt ver te zoeken.
pi_215364279
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 19:23 schreef Origami94 het volgende:
Dan koop je er niet.

Al die mensen hier die klagen :') klagen over asielzoekers, klagen over dit soort zaken. De zelfverantwoordelijkheid valt ver te zoeken.
Je kunt groepen die over asielzoekers klagen niet over dezelfde kam scheren als mensen die door marketeers worden bedonderd. Er zal wel wat overlap kunnen zijn, maar meer is het ook niet.
pi_215364426
quote:
1s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 16:50 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Als je zegt dat het de allerlaatste op voorraad is en je nu moet beslissen terwijl dat niet waar is, mag dat niet. Booking.com is daar volgens mij ook de fout mee ingegaan.
Totaal andere situatie, booking is alleenheerser die hun aanbieders allerlei restricties oplegt. Gek genoeg doet Thuisbezorgd dat ook, zonder consequenties.

Als S&S je niet bevalt ga je zonder problemen bij de volgende 10 deuren door. We komen in NL om in de (goedkope) woonwinkels.

We zouden beter consumenten kunnen voorlichten en weerbaar maken.
pi_215364876
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 17:12 schreef r_one het volgende:

[..]
Maar op mijn post (al veel eerder, daarvóór) reageer je niet.
Nee,omdat je niet op mijn post reageert.
quote:
Als dat nou het enige vergrijp was ....
In de OP staan er meerdere (ook wederrechtelijke) genoemd, die scheer je allemaal over dezelfde kam.
Nee, jij en fluitbekzeenaald en de consumentenbond scheren alles over één kam, ik niet, ik pik het stukje eruit waar de consumentenbond weer een utopisch winkellandschap neerzet.

quote:
1s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 18:02 schreef Beathoven het volgende:

Dat jij je weerbaar voelt prima. Ik ook. Maar ik vind dat we zorg moeten dragen voor ouderen die de ontwikkelingen niet bijhouden en mensen met minder levenservaring.
Daarom, de consumentenbond moet die juist duidelijk maken dat allerlei winkeliers graag doen alsof het buitenkansje is dat niet meer terugkomt.
  donderdag 24 oktober 2024 @ 20:40:16 #90
pi_215365569
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 19:36 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Totaal andere situatie, booking is alleenheerser die hun aanbieders allerlei restricties oplegt. Gek genoeg doet Thuisbezorgd dat ook, zonder consequenties.

Als S&S je niet bevalt ga je zonder problemen bij de volgende 10 deuren door. We komen in NL om in de (goedkope) woonwinkels.

Booking is helemaal geen alleenheerser, hoe kom je erbij. Buiten dat, het gaat erom dat het verboden is. Ook winkels moeten zich houden aan regels tegen misleiding.
pi_215365581
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 20:03 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Lulkoek. Mijn post #19 was een reactie op jouw post #18.
  donderdag 24 oktober 2024 @ 20:41:08 #92
pi_215365585
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 20:03 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
[..]
Nee, jij en fluitbekzeenaald en de consumentenbond scheren alles over één kam, ik niet, ik pik het stukje eruit waar de consumentenbond weer een utopisch winkellandschap neerzet.
[..]
Daarom, de consumentenbond moet die juist duidelijk maken dat allerlei winkeliers graag doen alsof het buitenkansje is dat niet meer terugkomt.
Vind je het nou goed dat de Consumentenbond illegale praktijken aanpakt bij deze keten of niet?
pi_215366411
quote:
1s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 20:40 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Booking is helemaal geen alleenheerser, hoe kom je erbij.
quote:
Booking.com, dat in 1996 begon als een Nederlandse startup, beheerst volgens CNMC 70 tot 90 procent van de markt van reisplatforms van derden. De Europese Commissie oordeelde eerder dat het bedrijf daarom een 'poortwachter'-functie heeft in de toerismesector, wat strenge verplichtingen met zich meebrengt.
https://nos.nl/l/2530953

90% vind ik alleenheerser.

quote:
Buiten dat, het gaat erom dat het verboden is. Ook winkels moeten zich houden aan regels tegen misleiding.
Klopt, maar als het een generieke winkel is die al uitstraalt dat het pauper is zoals S&S mag je ook enige intelligentie verwachten van een consument.

En verboden is het, maar bewijs het maar eens. Want Apple en Samsung omzeilen dat door hun voorraden gewoon buiten de EU te houden om maar wat te noemen.
  donderdag 24 oktober 2024 @ 22:11:04 #94
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215366820
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 19:23 schreef Origami94 het volgende:
Dan koop je er niet.

Waarom is het de schuld van de consument als Seats and Sofase leugens verkoopt?
  donderdag 24 oktober 2024 @ 22:13:02 #95
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215366847
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 21:40 schreef GereDathan het volgende:

Klopt, maar als het een generieke winkel is die al uitstraalt dat het pauper is zoals S&S mag je ook enige intelligentie verwachten van een consument.

Nee, want het is niet verplicht om intelligent te zijn.

Wanneer iemand dom is, is het geen reden om een ander dan maar toe te staan die domme persoon geld afhandig te maken.
  donderdag 24 oktober 2024 @ 22:22:26 #96
pi_215366962
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 21:40 schreef GereDathan het volgende:

[..]
[..]
https://nos.nl/l/2530953

90% vind ik alleenheerser.
70 tot 90%, maar oké, ik had Trivago bijvoorbeeld als een serieuzere concurrent ingeschat. My bad.
quote:
[..]

En verboden is het, maar bewijs het maar eens. Want Apple en Samsung omzeilen dat door hun voorraden gewoon buiten de EU te houden om maar wat te noemen.
Nou ja, laat ze dan tenminste maar een beetje moeite doen als ze zo graag mensen blijven belazeren. Natuurlijk weten de meeste mensen wel dat ze S&S moeten vermijden, maar dat geeft ze nog niet het recht om hiermee door te gaan.
pi_215367032
quote:
1s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 20:40 schreef r_one het volgende:

[..]
Lulkoek. Mijn post #19 was een reactie op jouw post #18.
Niet op de inhoud. Ik citeer toch niet alleen dat kleine stukje uit de OP voor niks? En dan gaf ik ook al aan waar eventueel nuttig werk ligt in de zin daarvoor.

quote:
1s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 20:41 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Vind je het nou goed dat de Consumentenbond illegale praktijken aanpakt bij deze keten of niet?
Ik had me nog niet in die discussie gemengd maar in zijn algemeenheid ben ik voor het aanpakken van illegale praktijken. Voor een preciezere mening daarover zou ik het nog even moeten nalezen.
pi_215367045
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 22:11 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Waarom is het de schuld van de consument als Seats and Sofase leugens verkoopt?
Dat lees ik nergens terug in het artikel
pi_215367062
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 19:36 schreef GereDathan het volgende:

Als ik oude omaatjes oplicht door te vertellen dat ik politieagent ben en hun juwelen in veiligheid kom brengen, wie is dan fout bezig: Ik of het naïve omaatje?

Als een meubelwinkel mensen oplicht door ten onrechte te vertellen dat dit het laatste exemplaar tegen die prijs is, wie is dan fout bezig: De meubelwinkel of de naïve consument?
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  donderdag 24 oktober 2024 @ 22:33:18 #100
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215367066
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 22:30 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Dat lees ik nergens terug in het artikel
Jawel, ze liegen over kortingen die niet bestaan, en over banken die de volgende dag niet meer leverbaar zouden zijn.
  donderdag 24 oktober 2024 @ 22:37:59 #101
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215367114
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 22:33 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Jawel, ze liegen over kortingen die niet bestaan, en over banken die de volgende dag niet meer leverbaar zouden zijn.
Boeie.

Korting is altijd een leugen. Gaat de consumentenbond ook alle kringloopwinkels bekritiseren of grote multinationals zoals Microsoft met korting voor 365?
  donderdag 24 oktober 2024 @ 22:43:49 #102
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215367169
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 22:37 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Boeie.
Nike boeie.

Liegen over je producten is gewoon oplichterij en strafbaar.

quote:
Korting is altijd een leugen. Gaat de consumentenbond ook alle kringloopwinkels bekritiseren of grote multinationals zoals Microsoft met korting voor 365?
Nee, zolang het geen nepkortingen zijn is het niet verboden.
pi_215368850
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 17:16 schreef AchJa het volgende:
Oudste resultaat in Delpher stamt uit 1995...

De suksesformule van Prijzen kraker Seats and Sofas...

_O-

[ afbeelding ]
De dollar stond nog nooit zo laag. Net alsof die troep uit de VS kwam :') .
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  vrijdag 25 oktober 2024 @ 09:22:38 #104
pi_215368880
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 22:29 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Niet op de inhoud. Ik citeer toch niet alleen dat kleine stukje uit de OP voor niks? En dan gaf ik ook al aan waar eventueel nuttig werk ligt in de zin daarvoor.
[..]
Ik had me nog niet in die discussie gemengd maar in zijn algemeenheid ben ik voor het aanpakken van illegale praktijken. Voor een preciezere mening daarover zou ik het nog even moeten nalezen.
Dus je raakt getriggered over een enkel zinnetje, maar met de actie ben je het in principe eens. Top.
pi_215369167
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 22:32 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
Als ik oude omaatjes oplicht door te vertellen dat ik politieagent ben en hun juwelen in veiligheid kom brengen, wie is dan fout bezig: Ik of het naïve omaatje?

Als een meubelwinkel mensen oplicht door ten onrechte te vertellen dat dit het laatste exemplaar tegen die prijs is, wie is dan fout bezig: De meubelwinkel of de naïve consument?
Goede vergelijking wel. Not.

In het eerste geval wordt er iets van je afgenomen wat al van jou is. In het tweede geval heb je de keuze of je ermee in zee gaat en krijg je, ook al betaal je teveel, er in ieder geval een product voor. Een oude oma gaat echt niet naar de S&S, die hebben allang eikenhouten meubels uit 1643 staan.

Zegt niet dat het goed is wat S&S doet, maar we moeten misschien met zijn allen eens stoppen om mensen als debielen te behandelen en te zorgen dat ze voldoende basis krijgen in hun leven om stevig in de schoenen te staan.
pi_215369204
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 22:33 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Je bedoelt eigenlijk zoals ongeveer elke producent en verkoper doet?

Wat een geneuzel. Gaan we hierna ook zeuren over de Kruidvat met hun 1+1 gratis acties? De acties die de consument betaalt als er geen actie is?
En gaan we hierna ook de Scapino op de pijnbank leggen omdat er een medewerker zo grof is om te vragen wat je zoekt en je probeert een paar schoenen te verkopen?
En daarna misschien Bol.com ook? Die beloven ook regelmatig vandaag besteld = morgen geleverd en dan krijg je niks de volgende dag.

Als je meubels gaat kopen moet je simpelweg voor jezelf beslissen wat je zoekt (model, maximale prijs, kwaliteit, kleur, etc.) en dan ga je naar verschillende winkels. Als een winkel je niet bevalt ga je naar de volgende. Hoe moeilijk kan het zijn?
  vrijdag 25 oktober 2024 @ 10:55:42 #107
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215369453
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 10:21 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Je bedoelt eigenlijk zoals ongeveer elke producent en verkoper doet?

Wat een geneuzel. Gaan we hierna ook zeuren over de Kruidvat met hun 1+1 gratis acties? De acties die de consument betaalt als er geen actie is?
En gaan we hierna ook de Scapino op de pijnbank leggen omdat er een medewerker zo grof is om te vragen wat je zoekt en je probeert een paar schoenen te verkopen?
En daarna misschien Bol.com ook? Die beloven ook regelmatig vandaag besteld = morgen geleverd en dan krijg je niks de volgende dag.
Tja blijkbaar is Seats and Sofas al vaker gestraft voor leugens en misleiding. Dus wat ze doen is duidelijk niet toegestaan.
https://www.acm.nl/nl/pub(...)-misleidende-prijzen

Dus mocht je andere bedrijven weten die dit doen dan moet je naar de ACM stappen zodat ze een boete krijgen.

quote:
Als je meubels gaat kopen moet je simpelweg voor jezelf beslissen wat je zoekt (model, maximale prijs, kwaliteit, kleur, etc.) en dan ga je naar verschillende winkels. Als een winkel je niet bevalt ga je naar de volgende. Hoe moeilijk kan het zijn?
Als winkels in strijd handelen met wetgeving en consumentenrecht dan moeten ze daarvoor gestraft worden. Hoe moeilijk kan het zijn?
pi_215369674
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 10:17 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Goede vergelijking wel. Not.

In het eerste geval wordt er iets van je afgenomen wat al van jou is. In het tweede geval heb je de keuze of je ermee in zee gaat en krijg je, ook al betaal je teveel, er in ieder geval een product voor. Een oude oma gaat echt niet naar de S&S, die hebben allang eikenhouten meubels uit 1643 staan.

Zegt niet dat het goed is wat S&S doet, maar we moeten misschien met zijn allen eens stoppen om mensen als debielen te behandelen en te zorgen dat ze voldoende basis krijgen in hun leven om stevig in de schoenen te staan.
Wel een goede vergelijking. In beide gevallen geeft iemand zijn bezit (juwelen cq. geld) vrijwillig af op basis van een willens en wetens onjuiste voorstelling van de werkelijkheid.
pi_215369971
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 11:21 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
Wel een goede vergelijking. In beide gevallen geeft iemand zijn bezit (juwelen cq. geld) vrijwillig af op basis van een willens en wetens onjuiste voorstelling van de werkelijkheid.
Ik had niet begrepen dat S&S bij binnenkomst gelijk je geld afpakt en dat je er dan niet voor terug krijg. Excuseer mijn domheid.
pi_215369977
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 10:55 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Tja blijkbaar is Seats and Sofas al vaker gestraft voor leugens en misleiding. Dus wat ze doen is duidelijk niet toegestaan.
https://www.acm.nl/nl/pub(...)-misleidende-prijzen

Dus mocht je andere bedrijven weten die dit doen dan moet je naar de ACM stappen zodat ze een boete krijgen.
[..]
Als winkels in strijd handelen met wetgeving en consumentenrecht dan moeten ze daarvoor gestraft worden. Hoe moeilijk kan het zijn?
Bewijs het maar eens. En zeggen dat een aanbieding van vandaag wellicht morgen niet meer geldig is is nergens strafbaar. Ook is het niet strafbaar om geen voorraad te hebben.
pi_215370017
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 11:54 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Ook is het niet strafbaar om geen voorraad te hebben.
Het is niet strafbaar om geen voorraad te hebben. Het is wel strafbaar om te zeggen dat je geen voorraad meer hebt, terwijl dat wel zo is. Zie de veroordeling van booking.com voor onterechte 'de laatste kamer'-claims.
pi_215370079
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 12:00 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
Het is niet strafbaar om geen voorraad te hebben. Het is wel strafbaar om te zeggen dat je geen voorraad meer hebt, terwijl dat wel zo is. Zie de veroordeling van booking.com voor onterechte 'de laatste kamer'-claims.
Booking is een compleet andere situatie. Die is enerzijds marktleider en anderzijds dwingen zij aanbieders tot behaalde handelingen.

S&S dwingt je tot niets en ze zijn verre van marktleider.

Goed opletten, ik zeg nergens dat S&S op een nette manier handelt en op bepaalde vlakken de wet overtreedt. Ik zeg enkel dat we geen stel debielen moeten zijn met zijn allen en andere bedrijven dezelfde methodes gebruiken.
  vrijdag 25 oktober 2024 @ 12:26:10 #113
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215370223
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 11:54 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Bewijs het maar eens. En zeggen dat een aanbieding van vandaag wellicht morgen niet meer geldig is is nergens strafbaar. Ook is het niet strafbaar om geen voorraad te hebben.
Kennelijk was er in 2018 bewijs anders kregen ze geen boete. En ik denk ook niet dat de Consumentenbond opnieuw begint zonder bewijs.

Verder is het duidelijk tegen de regels om te liegen dat iets morgen niet meer leverbaar is, terwijl dat wel zo is.
  vrijdag 25 oktober 2024 @ 12:28:28 #114
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215370237
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 12:26 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Kennelijk was er in 2018 bewijs anders kregen ze geen boete. En ik denk ook niet dat de Consumentenbond opnieuw begint zonder bewijs.

Verder is het duidelijk tegen de regels om te liegen dat iets morgen niet meer leverbaar is, terwijl dat wel zo is.
Consumentenbond heeft in het verleden nogal wat flaters geslagen met hun rechtszaken. Kan me hun verlies tegen Samsung herinneren, over het aantal jaar dat een telefoon door de fabrikant van Updates moet worden voorzien.
  vrijdag 25 oktober 2024 @ 12:33:39 #115
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215370267
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 12:28 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Consumentenbond heeft in het verleden nogal wat flaters geslagen met hun rechtszaken. Kan me hun verlies tegen Samsung herinneren, over het aantal jaar dat een telefoon door de fabrikant van Updates moet worden voorzien.
Vast, maar nepaanbiedingen zijn gewoon illegaal en zijn al meerdere ondernemers voor veroordeeld. Dus goede kans dat dit wel lukt.
  vrijdag 25 oktober 2024 @ 12:35:16 #116
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215370279
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 12:33 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Vast, maar nepaanbiedingen zijn gewoon illegaal en zijn al meerdere ondernemers voor veroordeeld. Dus goede kans dat dit wel lukt.
Nepaanbiedingen zijn idd schering en inslag.
pi_215371032
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 22:29 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
[..]
Flauwekul. Hebben we het wel over dezelfde post?
quote:

[..]
Ik stel je een heel legitieme vraag, wat jij (buiten het aanpakken van oplichting, bedrog en valsheid in geschrifte door S&S, om de allerdomste consumenten tegen zichzelf beschermen) dan wél nuttig vindt. Maar klaarblijkelijk vond jij dat te 'inhoudsloos' om er op te reageren.
  vrijdag 25 oktober 2024 @ 14:16:40 #118
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_215371052
Probleem is niet alleen de nepaanbiedingen maar ook de slechte kwaliteit. Je mag al van geluk spreken als de bank niet binnen een half jaar doorzakt en dat de bekleding snel scheurt las ik ook regelmatig.
Het is mij altijd een raadsel geweest hoe het mogelijk is dat er nog mensen zijn die daar iets gaan kopen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_215373286
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 14:16 schreef deedeetee het volgende:
Probleem is niet alleen de nepaanbiedingen maar ook de slechte kwaliteit. Je mag al van geluk spreken als de bank niet binnen een half jaar doorzakt en dat de bekleding snel scheurt las ik ook regelmatig.
Het is mij altijd een raadsel geweest hoe het mogelijk is dat er nog mensen zijn die daar iets gaan kopen.
Ik gok toch mensen met een kleine beurs die toch overstag gaan. Maar mijn moeder had (heeft) ook een kleine beurs maar is daar boos weggelopen omdat ze de shit doorzag.
pi_215380135
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 14:16 schreef deedeetee het volgende:
Zoals ik al eerder zei, dat hoeft niet zo te zijn. Mijn banken van S&S jaren geleden waren heel goedkoop en hebben het 7 jaar uitgehouden waarvan 2 jaar met rellende katten. Los van de verkoopmethode en gelogen levertijd heb ik niks te klagen gehad, waren prima banken voor dat moment (weinig geld en geen ikea standaard bank willen). Nu zou ik er niet meer komen, want dat is financieel niet meer nodig.
pi_216999944
Nog steeds een kutbedrijf:

Bekijk deze YouTube-video
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_217005211
Als ik wil lachen moet ik naar S&S gaan begrijp ik.
  dinsdag 11 maart 2025 @ 08:38:39 #123
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_217005254
Als seats and sofas failliet gaat waar moet ik dan m'n brandhout vandaan halen?
pi_217005447
Je koopt daar een bank voor ongeveer 1/25e van een kwaliteitsproduct… Simpel: voor 1.000 euro kun je geen goede bank kopen.

Het is net zoiets als verbaasd zijn dag Shein kutkwaliteit levert.

Kennelijk is er vraag naar deze rommel. Moet iedereen zelf weten. En als je je laat foppen door een klokje of ‘nog maar 2 stoelen/kamers over’, dan ben je inmiddels wel heel hardleers.
  dinsdag 11 maart 2025 @ 09:20:32 #125
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_217005593
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 09:02 schreef VEM2012 het volgende:
Je koopt daar een bank voor ongeveer 1/25e van een kwaliteitsproduct… Simpel: voor 1.000 euro kun je geen goede bank kopen.

Kennelijk is er vraag naar deze rommel. Moet iedereen zelf weten. En als je je laat foppen door een klokje of ‘nog maar 2 stoelen/kamers over’, dan ben je inmiddels wel heel hardleers.
1.000 Eur0?
Koop op eBay of Marktplaats een designerbank die ooit gillend duur was maar waar de kat zich op heeft uitgeleefd. Kosten, 10-20 Euro
Breng deze naar een stoffeerder en laat hem opnieuw bekleden en nieuw schuim er op zetten, en de labels er weer inzetten. 400-800 Euro

Nu heb je een geweldige bank voor onder de 1000 Euro, die beter zit dan eentje van S&S of Ikea, en er beter uitziet.
pi_217006920
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 09:20 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
1.000 Eur0?
Koop op eBay of Marktplaats een designerbank die ooit gillend duur was maar waar de kat zich op heeft uitgeleefd. Kosten, 10-20 Euro
Breng deze naar een stoffeerder en laat hem opnieuw bekleden en nieuw schuim er op zetten, en de labels er weer inzetten. 400-800 Euro

Nu heb je een geweldige bank voor onder de 1000 Euro, die beter zit dan eentje van S&S of Ikea, en er beter uitziet.
Nou, opnieuw bekleden met vol anilineleer kost wel wat meer lijkt mij zo.

Ik heb mijn bank gewoon nieuw gekocht. Kost wat, maar gaat een leven lang mee, Als je dan de prijs deelt door het aantal dagen lijkt mij bezuinigen op een bank een beetje onzin.

Wel met jou eens dat je beter een gebruikte bank kan kopen dan de rotzooi van S&S.
pi_217007750
quote:
Dat is echt pertinente nonsens. Ook voor 1000 euro zijn er zeker wel fatsoenlijke banken te vinden die voldoen aan wat je mag verwachten voor die centen.

Nee, je gaat voor dat geld geen lederen bankstel kopen die onze opa's en oma's hadden en die 500 jaar meegingen. Maar dan winkel je in een heel ander segment.

Overigens wel typisch dat ze wéér in opspraak zijn en wéér om dezelfde redenen. Mensen blijven zo hardleers, ik vind het onbegrijpelijk.
pi_217008009
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 14:19 schreef GereDathan het volgende:

Ook voor 1000 euro zijn er zeker wel fatsoenlijke banken te vinden die voldoen aan wat je mag verwachten voor die centen.
Dat is precies mijn punt.

Pay peanuts, get monkeys.
pi_217008103
quote:

Onzin.

Onze bank van IKEA bank van minder dan 1.000 euro (exacte bedrag zou ik niet eens meer weten, maar ook bij IKEA was het er eentje uit het goedkopere segment) functioneert nog steeds prima en die is alweer bijna 10 jaar oud. De hoezen zijn verkleurd, maar er is niks gescheurd of doorgezakt. Oh en er was ook geen sprake van een frauduleuze aanbieding. Zo kan het ook. Het hoeft niet zoals bij die teringhonden van S&S.

S&S wordt niet door ACM op de vingers getikt omdat het zogenaamd allemaal de schuld is van de individueel consument die jij het liefst alle schuld in de schoenen schuift, omdat ze 'het hadden kunnen weten'..

S&S weet dat ze fout zitten, maar die weten ook dat de ACM helemaal kapot is bezuinigd en daardoor redelijk tandeloos en daar maken ze misbruik van...
pi_217008113
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 14:52 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

En voor de banken van S&S gaat dat punt niet op, want die zakken wel door en je krijgt te weinig kwaliteit voor het geld dat je betaalt in vergelijking met andere leveranciers
pi_217008192
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 14:52 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Niet je punt, want voor 1000 euro koop je bij de IKEA wél een prima bank.
  dinsdag 11 maart 2025 @ 15:22:23 #132
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_217008301
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 15:13 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Als jij denkt dat een 1000 Euro bank van Ikea zo geweldig is, heb je nog nooit op een Leolux gezeten. Mijn hele huis staat vol (eigenlijk veel te vol) met Leolux, Interlubke, Rolf Benz, Hulsta. Enige wat hier van Ikea kwam waren de Billy boekenkasten. Alle meubels zijn tweedehands. En ja, ik had gemakkelijk het 10-20 voddige uit kunnen geven aan hetzelfde nieuw, maar dat verdom ik gewoon principieel. Je kan prachtige tweedehands design meubels krijgen, vaak zelfs gratis afhalen, meubels die tienduizenden hebben gekost.
Maar mensen halen liever schroot bij de Ikea
pi_217008405
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_217008436
Alleen als ik die folders al zie met die kitsch-/kampersbanken en dan die gratis goedkope fietsen erbij, heb ik al gegeten en gedronken. Ik vraag me altijd af: wie koopt die achterbuurtrommel.
pi_217008735
Wanneer pakken ze Kruidvat en alle andere drogisterijen aan met hun nepkortingen?
  dinsdag 11 maart 2025 @ 16:49:14 #136
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_217009275
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 16:03 schreef Cockwhale het volgende:
Wanneer pakken ze Kruidvat en alle andere drogisterijen aan met hun nepkortingen?
En dat Kruitvat en Trekpleister het zelfde bedrijf zijn en zo concurrentie uit de binnensteden houden.
pi_217009570
quote:

[..]
Fooi in natura ;)
  dinsdag 11 maart 2025 @ 17:25:01 #138
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_217009630
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 14:19 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Dat is echt pertinente nonsens. Ook voor 1000 euro zijn er zeker wel fatsoenlijke banken te vinden die voldoen aan wat je mag verwachten voor die centen.

Nee, je gaat voor dat geld geen lederen bankstel kopen die onze opa's en oma's hadden en die 500 jaar meegingen. Maar dan winkel je in een heel ander segment.

Overigens wel typisch dat ze wéér in opspraak zijn en wéér om dezelfde redenen. Mensen blijven zo hardleers, ik vind het onbegrijpelijk.
I see what you did there.
pi_217009667
quote:
Geen idee maar KLM is wel aangepakt.
https://www.ad.nl/economi(...)kbaar-zijn~a3cae681/
pi_217009877
nvm Radar video was al eerder gepost zie ik nu
pi_217010181
quote:
Dat zijn geen nepkortingen, ik weet het, want ik houd het bij. Kruidvat heeft zeer interessante kortingen.
pi_217010222
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 18:14 schreef Vincent_student het volgende:

[..]
Dat zijn geen nepkortingen, ik weet het, want ik houd het bij. Kruidvat heeft zeer interessante kortingen.
Dude, ze verkopen veel dingen voor de dubbele prijs, zodat ze 1+1 gratis kunnen zeggen :')
pi_217011601
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 10:17 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Een oude oma gaat echt niet naar de S&S, die hebben allang eikenhouten meubels uit 1643 staan.
Herkenbaar. Toen kocht je je huisraad of nam je het over toen je ging trouwen en daar deed je dan mee tot je in je kist lag en nam iemand anders het weer over. Niks geplande veroudering, gewoon van die massief houten blokken die je met z'n vieren moest tillen en je alsnog door je rug ging. Dat je halve voet eraf lag als je je teen ertegenaan stootte.

Nou ja ach, mijn nepleren IKEA bank heb ik ook alweer 15 jaar en destijds voor een paar honderd euro overgenomen van de vorige bewoner. Prima spul, nu inmiddels wel goed uiteen gereten door de kat, ik ga daar gewoon eens kijken voor iets nieuws. Ook nooit lastig gehad qua service.
pi_217011869
Geen Seat dealer meer die er nu bankstellen bij kan doen.
pi_217012696
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 15:13 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Ik ben wel eens in de Ikea geweest. Ik denk er wezenlijk anders over.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')