Bron: ad.nlquote:Consumentenbond pakt meubelketen Seats and Sofas aan: ‘Nepkortingen en smerige trucs’
De Consumentenbond wil dat meubelketen Seats and Sofas wordt aangepakt vanwege ‘smerige trucs’. De consumentenorganisatie heeft een klacht ingediend bij de consumentenwaakhond Autoriteit Consument & Markt (ACM) en bij de Reclame Code Commissie. Het bedrijf ‘strooit met nepkortingen, zet consumenten onder druk en misleidt ze met onjuiste informatie’, stelt de bond.
Sandra Molenaar, directeur van de Consumentenbond, spreekt van ‘smerige trucs om maar meubels te kunnen verkopen’. Zo zetten medewerkers klanten in de winkel onder druk door te beweren dat de bank mogelijk de volgende dag niet meer verkrijgbaar is. Ook worden klanten via de website met een aftellende klok onder druk gezet om een bank te kopen. Dit is verboden.
De bond wil dan ook dat de Autoriteit Consument & Markt (ACM) hiertegen optreedt. Waar de bond zich ook over heeft beklaagd, is dat de meubelketen klanten kortingen belooft tot wel 60 procent, maar die belofte helemaal niet waarmaakt. Zo is er een bank in de aanbieding voor 399 euro, terwijl die volgens het onderzoek van de bond al maandenlang voor datzelfde bedrag te koop staat. Daarmee is de korting nep en ook dat is verboden.
De directie van Seats and Sofas laat weten geen reactie te geven, zolang ‘de zaak loopt’. De Reclame Code Commissie behandelt de klacht donderdag. De toezichthouder Autoriteit Consument & Markt heeft nog niet gereageerd.
Het is overigens niet de eerste keer dat de Consumentenbond aan de bel trekt over het meubelbedrijf. In 2022 concludeerde de organisatie ook al dat Seats and Sofas het niet zo nauw neemt met de regels.
Het bedrijf is de afgelopen jaren al meerdere malen op de vingers getikt door zowel de Reclame Code Commissie (RCC) als de Autoriteit Consument & Markt (ACM). Die laatste legde de meubelketen een boete op. ,,Maar ondanks alles blijft de keten de regels aan zijn laars lappen. Daar moet nu echt eens een einde aan komen”, reageert Consumentenbond-directeur Molenaar.
Het bedrijf heeft 21 filialen verspreid over het hele land.
Da’s Liekendiek.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 19:56 schreef The-BFG het volgende:
Dat hele pand straalt ook "shady business" uit.. Straalt uit naar die auto dealer er links naast.. Volgens mij best een bertouwbare dealer, maar voelt enorm shady aan als je er komt kijken voor een auto..
https://maps.app.goo.gl/RM5XpmFWHvNQgBRS7
quote:Op woensdag 23 oktober 2024 19:48 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Bron: ad.nl
Wss overleven ze op gevallen die gewoon geen cent te makken hebben en geen tweedehands willen..
Jup... kwam vroeger al langs in de oude bekende consumenten programma's. Net zoals Oostappen, maar dat bestaat ook nog steeds...quote:
Dat ze dat nog niet zou verbaast me eigenlijk als je alleen maar ontevreden klanten maakt.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 20:49 schreef Ama het volgende:
Dat die toko maar snel failliet is. Wat een bagger zaak.
Gaan gewoon verder onder een andere naam.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 20:49 schreef Ama het volgende:
Dat die toko maar snel failliet is. Wat een bagger zaak.
zou nog eerder dan een bank bij de kringloop weghalen als ik niet te veel besteden hadquote:Op woensdag 23 oktober 2024 21:44 schreef CoExist het volgende:
Ik heb er nog nooit een voet binnen gezet want daar voel ik mij te goed voor.
Maar een studerende vriend van mij had er nog in de gulden tijd een bank gekocht.
Ding zakte gauw door en printer papier was dikker dan de originele bekleding die erop zat.
Echter met een paar dekens erop heeft 'ie er toch een paar jaar mee gedaan.
Toen bij zijn verhuizing de bank niet mee hoefde besloten we deze te slopen.
Eenmaal uit elkaar bleek de achterkant van de bank een deur te zijn, zo’n type jaren '80 huurwoning deur, en het deur beslag lag er nog bij in ook.
Wat een toko…
Zoveel oplichting, bedrog, valsheid in geschrifte en dan gaat de Consumenten de allerdomste consumenten tegen zichzelf beschermen. Doe eens wat nuttigs.quote:Sandra Molenaar, directeur van de Consumentenbond, spreekt van ‘smerige trucs om maar meubels te kunnen verkopen’. Zo zetten medewerkers klanten in de winkel onder druk door te beweren dat de bank mogelijk de volgende dag niet meer verkrijgbaar is.
Doe eens een voorstel, wat jij nuttiger vindt ....quote:Op woensdag 23 oktober 2024 22:13 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Zoveel oplichting, bedrog, valsheid in geschrifte en dan gaat de Consumenten de allerdomste consumenten tegen zichzelf beschermen. Doe eens wat nuttigs.
Zoals consumenten beschermen tegen de oplichting en bedrog van dit bedrijf? Doen ze eens waar ze voor zijn is het weer niet goed.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 22:13 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Zoveel oplichting, bedrog, valsheid in geschrifte en dan gaat de Consumenten de allerdomste consumenten tegen zichzelf beschermen. Doe eens wat nuttigs.
Dit is gewoon een verkooppraatje en die hoeven niet waar te zijn. Daar moet je juist je leden in opvoeden, daar doorheen prikken is jouw verantwoordelijkheid. Zet het vooral in je maandblad, maar zet de bond zijn expertise in voor veel ingewikkelder trucs.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 22:24 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Zoals consumenten beschermen tegen de oplichting en bedrog van dit bedrijf? Doen ze eens waar ze voor zijn is het weer niet goed.
Schaarste veinsen, dat truukje is waarschijnlijk net zo oud als de uitvinding van de commercie zelf.quote:Zo zetten medewerkers klanten in de winkel onder druk door te beweren dat de bank mogelijk de volgende dag niet meer verkrijgbaar is.
Idd zeg, ik herinner me dat ik als kind al m'n ouders hoorde zeggen dat ze daar nooit iets zouden kopen.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 20:49 schreef Mutant01 het volgende:
1990 belt. Als je nu nog een bank bij die toko koopt dan verdien je het om opgelicht te worden.
quote:Zo zetten medewerkers klanten in de winkel onder druk door te beweren dat de bank mogelijk de volgende dag niet meer verkrijgbaar is.
Ik heb voor mijn verjaardag in 1991 een boek van "Ook dat nog" gekregen, met uitgeschreven stukjes consumentenleed behandeld door Hand Bohm, Aad van den Heuvel, Silvia Millecam en op dat moment geloof ik zat Eric van Muiswinkel er nog bij. Daar gaat het al over dat Seats and Sofas veboden moet worden....quote:Op woensdag 23 oktober 2024 20:49 schreef Ama het volgende:
Dat die toko maar snel failliet is. Wat een bagger zaak.
Ik heb zojuist even een vestiging opgezocht bij Google Maps. Ik zag aardig wat reviews waarvan het me zou verbazen als ze echt zouden zijn. Dus misschien dat ze vooral veel betalen voor positieve reviews.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 22:27 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Verbaast me ook dat ze zoveel goede reviews hebben op maps. Zouden die allemaal gekocht zijn of zijn er echt zoveel mensen die zich daar laten inpakken, op de dag van aankoop een review plaatsen en de volgende dag als de bank in elkaar zakt vergeten die review te verwijderen?
Omdat er nog altijd mensen zijn die niet snappen dat als iets te goed klinkt om waar te zijn, het waarschijnlijk, nouja, te goed is om waar te zijn.quote:
Of zou personeel een bonus krijgen als ze een goede recensie krijgen met hun naam erbij? Waarbij vrienden en familie dan een handje meehelpen?quote:Op donderdag 24 oktober 2024 00:17 schreef embedguy het volgende:
[..]
Ik heb zojuist even een vestiging opgezocht bij Google Maps. Ik zag aardig wat reviews waarvan het me zou verbazen als ze echt zouden zijn. Dus misschien dat ze vooral veel betalen voor positieve reviews.
Jammer dat het kan.
quote:Geholpen door Michel. Goede voorlichting, aanpassing bankstel naar eigen wensen geen enkel probleem.
quote:Ben geholpen door de Heer Alex Damir. Een verkoper die ter zake kundig is en zeer klantvriendelijk!!
quote:Afgelopen week vriendelijk geholpen door Fihad. Hij heeft de tijd genomen om samen met ons door de winkel te lopen en alle opties te bespreken. Uiteindelijk een prachtige U-bank gevonden en deze meteen gekocht! Nu nog een afspraak maken via Fihad met een extern bedrijf, om de bank te laten bezorgen. We hopen dat dit net zo positief verloopt als ons winkelbezoek!
quote:Ik ben op 7 oktober 2024 heel vriendelijk geholpen door medewerker Ajay in de megastores Den Haag. Ik twijfelde tussen 3 hoekbanken. Hij was meedenkend en we keken naar de bank die het beste in mijn woonkamer zou passen, de kleurcombinatie en legde mij ook uit over de categorieën die er waren. Ik heb voor categorie 3 gekozen dat leek voor mij de beste optie. Ik hoop dat ik snel van mijn hoekbank kan gaan genieten. Al met al een super fijne ervaring.
Huh? Je geeft bezorgers een flinke fooi voor het bezorgen van (onbetaalde) zooi?quote:Op donderdag 24 oktober 2024 01:23 schreef ootjekatootje het volgende:
Bezorgers flinke fooi geven voor de moeite, en niet betalen voor die zooi.
Wat klinkt goed?quote:Op donderdag 24 oktober 2024 00:49 schreef Perox het volgende:
[..]
Omdat er nog altijd mensen zijn die niet snappen dat als iets te goed klinkt om waar te zijn, het waarschijnlijk, nouja, te goed is om waar te zijn.
Jaquote:Op donderdag 24 oktober 2024 01:34 schreef r_one het volgende:
[..]
Huh? Je geeft bezorgers een flinke fooi voor het bezorgen van (onbetaalde) zooi?
Owkeeeequote:
Bank ging retour, die was al betaald.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 01:37 schreef r_one het volgende:
[..]
Owkeeee![]()
En die bezorgers vertrekken dan, zonder bank retour, zonder aankoopbedrag (cash of pin)?
Gewoon, zooo?
Maar wat heb jij gebruikt dat je het verschil niet weet tussen Eijerkamp en Seats and sofa’s?quote:Op donderdag 24 oktober 2024 01:37 schreef r_one het volgende:
[..]
Owkeeee![]()
En die bezorgers vertrekken dan, zonder bank retour, zonder aankoopbedrag (cash of pin)?
Gewoon, zooo?
Edit: jij houdt dus die ¤ 7000 in de pocket en de bezorgers vertrekken met hun 5 tientjes fooi?
Zonet zei je nog:quote:Op donderdag 24 oktober 2024 01:39 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Bank ging retour, die was al betaald.
quote:
Had dus 'nee' moeten zijn.quote:
Wat heb jij gebruikt dat je het verschil niet weet tussen 'ja' en 'nee'?quote:Op donderdag 24 oktober 2024 01:41 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Maar wat heb jij gebruikt dat je het verschil niet weet tussen Eijerkamp en Seats and sofa’s?
Er worden meerdere praktijken in de OP genoemd die verboden zijn. Niet gelezen?quote:Op woensdag 23 oktober 2024 22:53 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dit is gewoon een verkooppraatje en die hoeven niet waar te zijn. Daar moet je juist je leden in opvoeden, daar doorheen prikken is jouw verantwoordelijkheid. Zet het vooral in je maandblad, maar zet de bond zijn expertise in voor veel ingewikkelder trucs.
Nooit geweten dat die tent al zo lang bestond.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 23:59 schreef Paddo het volgende:
[..]
Ik heb voor mijn verjaardag in 1991 een boek van "Ook dat nog" gekregen, met uitgeschreven stukjes consumentenleed behandeld door Hand Bohm, Aad van den Heuvel, Silvia Millecam en op dat moment geloof ik zat Eric van Muiswinkel er nog bij. Daar gaat het al over dat Seats and Sofas veboden moet worden....
(Ik sla geloof ik een Gregor Frenkel Frank en Bavo Galema nu over, die zullen er ook wel ingezeten hebben)
Waarom zouden domme mensen opgelicht mogen worden omdat ze dom zijn?quote:Op woensdag 23 oktober 2024 22:13 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Zoveel oplichting, bedrog, valsheid in geschrifte en dan gaat de Consumenten de allerdomste consumenten tegen zichzelf beschermen. Doe eens wat nuttigs.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |