Echt heel heel heel erg dom. Ondertussen beheerst het al dagen de media en alle mensen die willen dat Harris wint trappen er allemaal in. Voor de zoveelste keer. En mensen hier in het topic doen precies hetzelfdequote:
Nee, de video wil weer een bredere sneer naar 'links' maken dat freedom om speech niet zou begrijpen. Dat is tevens de titel van de video. Dat is enorm eenzijdig.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 00:12 schreef Repentless het volgende:
[..]
Het punt in de video is kortweg dat de beslissing van deze commissie deels politiek gemotiveerd is. Dat zijn gewoon regelrecht hun eigen woorden, geen insinuatie van SpaceX. De politieke denkbeelden van de CEO van de aanvragende partij staat de leden van de commissie niet aan en hebben meegespeeld in hun beslissing om te weigeren.
Het is ongrondwettelijk voor een Amerikaans overheidsorgaan om een individu kansen te ontnemen omdat ze het niet eens zijn met hun politieke voorkeur. Andere moverende redenen voor weigering die direct in verband staan met waar deze commissie voor is opgericht, prima. De politieke voorkeur van de aanvrager zou hierin echter geen rol moeten spelen.
Alsof wat we hier in het topic doen de Amerikaanse verkiezingen beinvloedt.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 08:16 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Echt heel heel heel erg dom. Ondertussen beheerst het al dagen de media en alle mensen die willen dat Harris wint trappen er allemaal in. Voor de zoveelste keer. En mensen hier in het topic doen precies hetzelfde
Het is zo doorzichtig en echt elke paar dagen herhaalt het zich.
Was het maar zo'n land waarin kandidaten lol met elkaar kunnen hebben en was Trump maar geen crimineel met een lading zaken aan z'n broek. Als dit soort verbroedering er zou zijn, zouden we in een mooiere wereld leven.quote:
Nee maar dat denken al die lui in Amerika ook natuurlijk.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 08:47 schreef Perrin het volgende:
[..]
Alsof wat we hier in het topic doen de Amerikaanse verkiezingen beinvloedt.
Jon Stewart herhaalt het ook bijna elke keer weer in zijn maandagavond segment.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 08:16 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Echt heel heel heel erg dom. Ondertussen beheerst het al dagen de media en alle mensen die willen dat Harris wint trappen er allemaal in. Voor de zoveelste keer. En mensen hier in het topic doen precies hetzelfde
Het is zo doorzichtig en echt elke paar dagen herhaalt het zich.
AMerikaanse Verkiezingenquote:Op woensdag 23 oktober 2024 09:34 schreef Paul het volgende:
Is dit het topic voor de verkiezingen?
Waarom heet het AMV
mensen buiten deze topic weten dat toch niet hee, ik heb me rotgezochtquote:
Het was een kort, edoch intensief leermomentquote:Op woensdag 23 oktober 2024 09:51 schreef Paul het volgende:
[..]
mensen buiten deze topic weten dat toch niet hee, ik heb me rotgezocht
Bij het vorige kabinet was het ook dat zij eigenlijk de boel stilzwijgend draaiende hielden en waar het kon de niet-democratische kanten van de uitspattingen van Trump eraf sneden in de vertaling naar de echte wereld buiten de media. Wat er nu in de startblokken staat is helaas van een hele andere orde.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 10:10 schreef KoosVogels het volgende:
[ x ]
Aldus de voormalige Chief of Staff van Trump. Dat vrijwel alle kabinetsleden die met hem gewerkt op deze manier over hem spreken, vind ik uiteindelijk toch het meest veelzeggend.
quote:Surprising new polling analysis suggests Donald Trump might be losing ground among the voters who otherwise make up the vast bulk of his support base.
On Sunday, CNN data analyst Harry Enten explained how Trump’s appeal among white voters who have not attended college has been steadily dropping, from a 33 percent lead against his opponent among that demographic in 2016 to 27 percent as of now, according to the latest figures.
“Now that may not seem like a lot,” Enten said. “But given that we’re seeing these double-digit gains among Black voters or among Hispanic voters in some of the polls, the fact that we’re seeing this core group of supporters actually moving away from him… I think that’s a rather interesting development.”
Host John Berman quickly chipped in, suggesting Trump appears to be suffering from a degree of “shrinkage”—a not-so-subtle nod to Republican presidential candidate’s recent tangent at a campaign rally in Latrobe, Pennsylvania, which saw him ramble on for 15 minutes about the size of golf legend Arnold Palmer’s manhood.
D--- jokes aside, Berman then pressed Enten on why even a 5 percent drop in support among this demographic might make a significant difference in November.
“Because look at what percentage of the electorate they make up!” Enten said. “Look at this: Non-college white voters make up 40 percent of the electorate. That’s more than college whites at 29 percent, all other groups, voters of color, at 28 percent.”
Enten further stressed the decisive influence of non-college white voters was even more pronounced in the very state where Trump made his bizarre remarks over the weekend, Pennsylvania, as well as other “Blue Wall” states like Wisconsin and Michigan, where this share of the electorate account for over 50 percent of registered voters.
“If you’re seeing movement in the Great Lakes battleground states among non-college whites, that could be a very big development,” Enten concluded.
Dat vind ik niet interessant. Als zo'n commissie een opdracht krijgt op apolitieke gronden dan is elke politieke overweging ongewenst en diskwalificerend. Het maakt niet uit in hoeverre die overwegingen meewegen in het uiteindelijke oordeel. Als je als lid van zo'n commissie je politieke overwegingen niet achter kan laten bij de deur ben je gewoon ongeschikt, klaar. Het heeft weinig zin om het te willen minimaliseren door net te doen alsof het niet uitmaakt als het niet de hoofdreden was.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 00:09 schreef JAM het volgende:
[..]
Ik wil alleen aangeven dat dat zeker niet de enige reden en ook niet de hoofdelijke reden zal zijn geweest.
Waarom is dit geen groter nieuws???quote:Op woensdag 23 oktober 2024 10:10 schreef KoosVogels het volgende:
[ x ]
Aldus de voormalige Chief of Staff van Trump. Dat vrijwel alle kabinetsleden die met hem gewerkt op deze manier over hem spreken, vind ik uiteindelijk toch het meest veelzeggend.
De vroege stemmers in Nevada laten zien dat de steun voor Harris achterblijft. Dat zou niet veel goeds voor de democraten betekenen als het de landelijke trend is.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 11:30 schreef kladderadatsch het volgende:
CNN Data Guru Shows Trump Support Shrinking Among Key Demographic
[..]
Niet dat het verder ook maar iets boeit. Al zou blijken dat ie de afgelopen 30 jaar z'n dochter stelsmatig seksueel heeft misbruikt, dan zou dat nog worden weggewoven door z'n achterban.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 11:36 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Waarom is dit geen groter nieuws???
En wat gaat hiermee gebeuren:
[ x ]
Deze laatste twee weken worden nog heeeeel rumoerig. Ik heb het gevoel dat er nog heel veel naar buiten komt...
Absoluut! Als Jezus nu zou neerdalen en zeggen dat Trump het grote kwaad is, zou zijn achterban roepen dat Jezus zelf woke is, in de zak van Soros zit en gemanipuleerd is door de Democraten. Die zijn rationeel niet meer te bereiken.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 11:52 schreef Monolith het volgende:
[..]
Niet dat het verder ook maar iets boeit. Al zou blijken dat ie de afgelopen 30 jaar z'n dochter stelsmatig seksueel heeft misbruikt, dan zou dat nog worden weggewoven door z'n achterban.
Hier nog een voorbeeld (één van de grootste news outlets in dit land, zeker onder het gedeelte van de bevolking dat geen NOS Journaal kijkt, geen kranten leest enz.):quote:Op woensdag 23 oktober 2024 11:40 schreef Klopkoek het volgende:
https://www.rtl.nl/nieuws(...)der-migranten-dan-na
Ik merk ook heel sterk een push om Trump te normaliseren. Dit is gewoon een eenzijdig reclamefilmpje voor Trump. @:Beathoven gebruikte al het woord 'yellow journalism'. Dat is het inderdaad.
Er wordt niet gezegd dat dit een verlenging betreft van een al bestaande muur (vóór Trump) en ook Harris een muur wil neerzetten.
https://en.wikipedia.org/wiki/Trump_wall
https://www.nbcnews.com/i(...)ting-2021-rcna173094
Sidenote: Voor WO2 begon was het idee van uitroeiing mbt gaskamers een laat 19e eeuws / vroeg 20e eeuws Engels proefbalonnetje om van groepen zwervers af te komen. Men vond het destijds werkelijk een goed humaan idee. Volgens mij noemde Geert Mak dat in zijn boek In Europa, al heb ik de bron daar weer achter nog nooit gezocht. Dus een disclaimer erbij hier.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 12:20 schreef Klopkoek het volgende:
Ook in dit topic dan maar
[..]
Hier nog een voorbeeld (één van de grootste news outlets in dit land, zeker onder het gedeelte van de bevolking dat geen NOS Journaal kijkt, geen kranten leest enz.):
https://www.rtl.nl/nieuws(...)ump-als-hij-herkozen
Alsof het een normale kandidaat zou zijn. 'Hitler wil massa deportaties, is dat realistisch en haalbaar?'
De normalisatie gaat vrij snel. Nederland is inmiddels een vrij Trump gezind land geworden, als je het vergelijkt met andere West-Europese landen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |