quote:Op vrijdag 27 december 2024 13:41 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Ga elders even je onzin verkondigen.
En ze zijn daar nu te oud voor?quote:Op vrijdag 27 december 2024 11:57 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Daar zit een leeftijdsgrens aan.
Geldgebrek (en alleenstaand zijn), geldgebrek (en alleenstaand zijn). Samen hebben ze net niet genoeg, alleen hadden ze helemaal niet genoeg.quote:Op vrijdag 27 december 2024 14:39 schreef Leandra het volgende:
[..]
En ze zijn daar nu te oud voor?
Wat was hun reden om niet te kopen toen de huizenmarkt im 2010-2014 op z'n kont lag?
Wat was hun reden om niet te kopen toen de rente in 2020/2021 lager dan ooit was?
Mooi hoor, dat jij je schuldig voelt dat jij wel op het juiste moment gekocht hebt, maar als ze nu te oud zijn voor een starterslening dan hebben ze de afgelopen 15 jaar zeker 5 jaar aan ideale koopmomenten laten lopen.
En vervolgens klagen dat ze niet kunnen kopen, op hun 45ste.quote:Op vrijdag 27 december 2024 12:17 schreef blomke het volgende:
[..]
Ja, vooral "niks veranderen"..... wel zo makkelijk. Die attitude heb ik bij medestudenten gezien, die zaten na hun veertigste nog in een huurhuis...wel zo makkelijk.
Net alsof iedereen die net klaar is met studie meteen een baan vind met vast contract en dubbel modaal salaris.quote:Op vrijdag 27 december 2024 14:39 schreef Leandra het volgende:
[..]
En ze zijn daar nu te oud voor?
Wat was hun reden om niet te kopen toen de huizenmarkt im 2010-2014 op z'n kont lag?
Wat was hun reden om niet te kopen toen de rente in 2020/2021 lager dan ooit was?
Mooi hoor, dat jij je schuldig voelt dat jij wel op het juiste moment gekocht hebt, maar als ze nu te oud zijn voor een starterslening dan hebben ze de afgelopen 15 jaar zeker 5 jaar aan ideale koopmomenten laten lopen.
In 2013 lag de markt zo op z'n kont dat je vaak alleenstaand ook nog wel kon kopen.quote:Op vrijdag 27 december 2024 14:39 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Geldgebrek (en alleenstaand zijn), geldgebrek (en alleenstaand zijn). Samen hebben ze net niet genoeg, alleen hadden ze helemaal niet genoeg.
Het gaat om mensen die nu te oud zijn om in aanmerking te komen voor een starterslening.quote:Op vrijdag 27 december 2024 14:42 schreef Momo het volgende:
[..]
Net alsof iedereen die net klaar is met studie meteen een baan vind met vast contract en dubbel modaal salaris.
Tussen sociale huur en de groep die kan kopen zit een heel groot gat.quote:Op vrijdag 27 december 2024 14:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
In 2013 lag de markt zo op z'n kont dat je vaak alleenstaand ook nog wel kon kopen.
Maar goed, ze hebben dus allebei een zeer beperkt inkomen.
No offence, maar dat is de groep waar sociale huur voor is.
Ik dacht dat startersleningen tot 30 of 35 jaar waren?quote:Op vrijdag 27 december 2024 14:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het gaat om mensen die nu te oud zijn om in aanmerking te komen voor een starterslening.
Die zijn 40+ dus.
Wellicht dat ze in 2013 net klaar waren met hun studie, maar dat geldt niet voor 2020, als ze nu 40+ zijn.
Zoiets idd. Verschilt nogal per gemeente dacht ik.quote:Op vrijdag 27 december 2024 14:45 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik dacht dat startersleningen tot 30 of 35 jaar waren?
Er werd net 40 gepost, dus daar ben ik vanuit gegaan.quote:Op vrijdag 27 december 2024 14:45 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik dacht dat startersleningen tot 30 of 35 jaar waren?
Vanaf volgend jaar zelfs 45 jaar in gemeente Bredaquote:Op vrijdag 27 december 2024 14:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
Er werd net 40 gepost, dus daar ben ik vanuit gegaan.
Ik zet wel een mantelzorgwoning chalet voor hem in de tuinquote:Op vrijdag 27 december 2024 14:53 schreef achtja het volgende:
Lieve mensen, zorg dat jij je kinderen voorbereid op hun toekomst!
Begin al te 'sparen' (ja niet op de bank) als ze 5 jaar zijn. Anders hebben ze geen toekomst of zitten ze nog bij jou in huis als jij bejaard bent.
Als ik Google in de meeste gemeenten 35 jaar. Kwam zelf toen ik 28 jaar was iets tegen waar je onder de 27 jaar moest zijn voor een goedkope starterswoning.quote:Op vrijdag 27 december 2024 14:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
In mijn gemeente is het overigens 50 jaar.
Je bedoelt voor jou, met zo'n verhoogd toilet en een alarmlampje aan de buitenkantquote:Op vrijdag 27 december 2024 14:57 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik zet wel een mantelzorgwoning chalet voor hem in de tuin
Starterswoning of starterslening?quote:Op vrijdag 27 december 2024 14:58 schreef Momo het volgende:
[..]
Als ik Google in de meeste gemeenten 35 jaar. Kwam zelf toen ik 28 jaar was iets tegen waar je onder de 27 jaar moest zijn voor een goedkope starterswoning.
Maar dat was dus ook heel lang niet nodig. Ik heb in 2015 een appartement in Utrecht gekocht, een jaar nadat ik mijn HBO studie afrondde. Met een contract met intentieverklaring voor mijn ongerelateerde MBO-niveau functie.quote:Op vrijdag 27 december 2024 14:42 schreef Momo het volgende:
[..]
Net alsof iedereen die net klaar is met studie meteen een baan vind met vast contract en dubbel modaal salaris.
Een starterswoning met starterslening erbij dacht ikquote:Op vrijdag 27 december 2024 15:05 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Starterswoning of starterslening?
ik zie nu dat SVN inderdaad geen maximale leeftijdsgrens heeft, alleen 18+. Blijkbaar is het aan gemeenten wat de leeftijdsgrens isquote:Op vrijdag 27 december 2024 14:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
In mijn gemeente is het overigens 50 jaar.
Tegenwoordig zijn de meest simpele appartementen zo 3 ton in een stad als Utrecht. Moet je denk ik wel 75.000 verdienen bruto. Is niet meer zo bereikbaar.quote:Op vrijdag 27 december 2024 15:05 schreef Bami het volgende:
[..]
Maar dat was dus ook heel lang niet nodig. Ik heb in 2015 een appartement in Utrecht gekocht, een jaar nadat ik mijn HBO studie afrondde. Met een contract met intentieverklaring voor mijn ongerelateerde MBO-niveau functie.
En toen ik dat appartement begin 2020 verkocht leverde het ruim een ton meer op dan ik ervoor betaald had, wat mijn huidige positie in de woningmarkt natuurlijk een stuk makkelijker maakt. Maar toen was ik ook gewoon starter op de arbeids- en woningmarkt met echt geen bijzonder salaris, en je hebt dus ook geen vast contract nodig als je werkgever maar een intentie afgeeft.
Ja tegenwoordig. Maar het hele punt de afgelopen posts was dat mensen die nu niet meer in aanmerking komen voor een starterslening meerdere kansen om te kopen hebben laten lopen. Waarop jij zei dat mensen dan een dubbel modaal inkomen nodig hebben, ik onderbouwde met mijn reactie dat dit heel lang echt niet nodig was. Dus dat inderdaad goed te onderbouwen is dat je dan veel kansen hebt laten lopen, om whatever reason.quote:Op vrijdag 27 december 2024 15:10 schreef Momo het volgende:
[..]
Tegenwoordig zijn de meest simpele appartementen zo 3 ton in een stad als Utrecht. Moet je denk ik wel 75.000 verdienen bruto. Is niet meer zo bereikbaar.
Mensen hebben het maar over verdienen..quote:Op vrijdag 27 december 2024 15:10 schreef Momo het volgende:
[..]
Tegenwoordig zijn de meest simpele appartementen zo 3 ton in een stad als Utrecht. Moet je denk ik wel 75.000 verdienen bruto. Is niet meer zo bereikbaar.
Ja even 100.000 sparen tijdens je studententijd. Leuk als je ouders hebt waar je mag inwonen zonder bijdrage en die zaken voor je betalen.quote:Op vrijdag 27 december 2024 15:12 schreef achtja het volgende:
[..]
Mensen hebben het maar over verdienen..
Je had vanaf je 18e al makkelijk kunnen gaan sparen (ok niet op de bank) of liefst eerder al.. dan start je gemakkelijk met 100.000 waardoor je nog maar 200k nodig hebt voor een hypotheek (mocht je dat uberhaubt willen, want verstandig is een andere discussie)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |