Vergeet de militante tak van de BBB niet, met die rare Van den Oever.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 00:32 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Die bestaan gewoon:
https://www.destentor.nl/(...)alarmeerd~abef8b97f/
Kloptquote:Op vrijdag 11 oktober 2024 23:16 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Tot er een totale gek met een fakkel complotleuzen voor je deur staat te schreeuwen, of er ineens een sticker op je deur zit van vizier op links dat je woning in de gaten wordt gehouden.
Bovendien: verschrikkelijke daden worden vaak gepleegd door ontiegelijke losers. Mohammed B was bijvoorbeeld een randfiguur die warrige betogen afstak, de gemiddelde IS uitreiziger was bepaald geen maatschappelijk succesverhaal. Bart van U, de moordenaar van Borst, was een waanzinnige die het had over een goddelijke opdracht.
Ik zou zeggen dat juist ontiegelijke losers gevaarlijk zijn.
https://en.wikipedia.org/wiki/Rhythm_0quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 01:08 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Klopt
Waar groepsgedrag toe kan leiden:
* Er was een kunstproject als experiment waarin een kunstenares aangaf dat het publiek van alles met haar mocht doen. Het begon onschuldig en liep uit tot een trauma toen men haar met voorwerpen ging lopen bewerken en erger.
Inderdaadquote:Op zaterdag 12 oktober 2024 01:12 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/Rhythm_0
Bedoel je dit 50 jaar oude project van Marina Abramovitch?
Om in sporttermen te blijven spreken, met dit kabinet zijn er alleen maar verliezersquote:Op vrijdag 11 oktober 2024 14:43 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, treurig is dat. Laat mensen die in winnen en verliezen denken het alsjeblieft bij sport houden.
Islamitische uitingen.samenkomsten, moskeen, en koran verbieden is extreemrechts en als staatsbeleid heeft men politie, gevangenissen, dreigen met geweld en daadwerkelijk geweld nodig... dus staatsknokploegen.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 21:55 schreef capricia het volgende:
De PVV probeert het via democratische weg. En daarom zijn ze wellicht radicaal rechts, maar nu zeker niet extreem rechts.
Er staat vooral in dat men sneller uitgeprocedeerde asielzoekers wil uitzetten. Dat is niet anders dan in EU-migratiepact staat. Maar fijn dat Wilders blij is met wat Rutte-IV heeft afgesproken in Europa.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 09:36 schreef StephanL het volgende:
[ x ]
Hele artikel : https://www.volkskrant.nl(...)-collega-s~b13a4bd8/
Niet om het een of ander maar dit is toch wat iedereen al vanaf het begin zegt?quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 09:36 schreef StephanL het volgende:
[ x ]
Ik zei ook ‘beweren dat.’quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 21:58 schreef Hanca het volgende:
[..]
Gewoon onwaar, de laatste verkiezingen (1933) waren met knokploegen in straat en stembureaus. En vervolgens regeerde Hitler per volmacht, buiten de Reichstag om. Hij kwam er alleen af en toe langs om toegejuichtmte worden. Dat lijkt niet op wat Schoof of Wilders momenteel doet.
Wat is de Volkskrant toch een treurige populistische krant geworden. Van dezelfde auteur ook dit soort geleuter:quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 09:36 schreef StephanL het volgende:
[ x ]
Ja precies. De Volkskrant maakt er een leuke slagroomtaart van. Van Thillo weer blij.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 10:15 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Er staat vooral in dat men sneller uitgeprocedeerde asielzoekers wil uitzetten. Dat is niet anders dan in EU-migratiepact staat. Maar fijn dat Wilders blij is met wat Rutte-IV heeft afgesproken in Europa.
Volgens mij staat er in het migratiepact niets over die terugkeerhubs toch?quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 10:15 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Er staat vooral in dat men sneller uitgeprocedeerde asielzoekers wil uitzetten. Dat is niet anders dan in EU-migratiepact staat. Maar fijn dat Wilders blij is met wat Rutte-IV heeft afgesproken in Europa.
Dat soort Rwanda-plannen zijn dan ook enkel leuk voor de uitstraling. Verder natuurlijk gewoon vrij kansloos.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 10:50 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Volgens mij staat er in het migratiepact niets over die terugkeerhubs toch?
Een ander idee dat Nederland op tafel legt zijn de ‘terugkeerhubs’: plekken buiten de EU waar afgewezen asielzoekers verblijven totdat ze teruggaan naar het land van herkomst.
Waarom is dat kansloos? Sturen we nu niet ook al mensen van Griekenland naar Turkije, voor 6 miljard per jaar?quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 11:06 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat soort Rwanda-plannen zijn dan ook enkel leuk voor de uitstraling. Verder natuurlijk gewoon vrij kansloos.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)nacceptabel-a4869124quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 11:18 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Waarom is dat kansloos? Sturen we nu niet ook al mensen van Griekenland naar Turkije, voor 6 miljard per jaar?
Oprechte vraag hoor, ik weet zelf te weinig af van de juridische aspecten.
Volgens mij houdt Turkije ze vast zodat ze hier geen asiel aan kunnen vragen. Juridisch ook wel wat een grijs gebied overigens…quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 11:18 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Waarom is dat kansloos? Sturen we nu niet ook al mensen van Griekenland naar Turkije, voor 6 miljard per jaar?
Oprechte vraag hoor, ik weet zelf te weinig af van de juridische aspecten.
Het probleem met de uitzettingen is volgens mij vooral dat de landen van herkomst niet meewerken aan de terugkeer. Ofwel omdat ze dat niet willen, ofwel omdat bijvoorbeeld paspoorten ontbreken.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 11:42 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Volgens mij houdt Turkije ze vast zodat ze hier geen asiel aan kunnen vragen. Juridisch ook wel wat een grijs gebied overigens…
Maar dit moet gaan om mensen die in de procedure hebben gezeten en zijn afgewezen. Die uitzetting heb je als land volgens mij gewoon zelf te regelen (en dat moet beter, zie de wantoestanden bij het uitzetcentrum in Rotterdam). Daarbij worden de problemen met uitzetten ook niet wezenlijk anders als je het uitbesteedt aan een of ander autoritair land…
Wie wat van openbare financin weet begrijpt direct dat dat soort plannen nooit serieus zijn geweest. Belastingverlagingen zijn kostbaar en ongericht, wat de effectiviteit ervan in termen van het verbeteren van bestaanszekerheid belabberd maakt. Vanuit ideologisch perspectief zou bijvoorbeeld het afschaffen van het eigen risico van de zorgverzekering nog verdedigbaar kunnen zijn, maar ook daar is bij een moreel vacum als de PVV natuurlijk geen sprake van.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 18:20 schreef Perrin het volgende:
Niks, helemaal niks gaat hiervan waargemaakt worden.
[ afbeelding ]
Ik vind eigen risico helemaal afschaffen echt dom. Wel kun je het aanpassen omdat 400 euro in n keer voor velen wat te veel kan zijn. Zulke plannen lagen er trouwens al bij Rutte-4, dat je maximaal 150 euro per keer betaald (met een maximum van 400 per jaar). Iets soortgelijks probeerde Timmermans ook uit te leggen, maar ja, dat landt dan niet.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 14:45 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Wie wat van openbare financin weet begrijpt direct dat dat soort plannen nooit serieus zijn geweest. Belastingverlagingen zijn kostbaar en ongericht, wat de effectiviteit ervan in termen van het verbeteren van bestaanszekerheid belabberd maakt. Vanuit ideologisch perspectief zou bijvoorbeeld het afschaffen van het eigen risico van de zorgverzekering nog verdedigbaar kunnen zijn, maar ook daar is bij een moreel vacum als de PVV natuurlijk geen sprake van.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |