quote:Carola Schouten kan ook "meedogenloze burgemeester" zijn, zegt ze bij beëdiging
Carola Schouten is beëdigd als burgemeester van Rotterdam. De 46-jarige oud-minister van de ChristenUnie is de eerste vrouwelijke burgemeester van de stad.
In haar eerste toespraak als burgemeester zei ze het een grote eer te vinden om Ahmed Aboutaleb op te volgen. Ze noemde vernieuwing, veiligheid en verbinding thema's die voor haar belangrijk zijn. "Veiligheid en vrijheid gaan hand in hand. Voor bijvoorbeeld queerpersonen om zonder angst over straat te kunnen. Voor moslims, joden, christenen en hindoes om vrijelijk hun geloofsovertuiging te belijden", aldus Schouten.
Ze zei dat ze Rotterdammers die het nodig hebben een helpende hand wil bieden en dat ze hard zal optreden tegen criminaliteit. "Mensen die willens en wetens een bedreiging voor de stad vormen, maken de stad kapot. Dat staan we niet toe. De kwaadwillenden zullen het nooit winnen van de goedwillenden, want wij zijn met meer. U treft dan in mij een meedogenloze burgemeester."
Schouten stond ook stil bij haar taak als burgemeester om de veiligheid in de stad te waarborgen. Dat vergt volgens haar complexe afwegingen: "Maar die maken we met de rechtstaat in de hand", aldus Schouten. Ze sprak haar waardering uit voor collega-burgemeesters die dagelijks zulke afwegingen maken.
"De vrede bewaren is een moeizaam en langzaam gevecht. Het wordt gevoerd met het dappere gesprek en niet met een vluchtig statement."
Bankjesmoment
Schouten woont al het grootste deel van haar leven in Rotterdam. Ze groeide op als boerendochter in het Noord-Brabantse Giessen. Haar vader kwam om het leven toen ze 8 was, waarna haar moeder de boerderij runde. In 1995 verhuisde ze naar de Maasstad om bedrijfskunde te studeren aan de Erasmus Universiteit. Ze is er sindsdien blijven wonen.
Schouten raakte tijdens haar studie zwanger. Tijdens een wandeling met een vriendin luchtte ze haar hart en brak ze in tranen uit op een bankje langs de Schie bij de Mathenesserbrug. "Ik had geen geld, geen werk of een idee waar deze situatie naar zou leiden", zei Schouten in haar toespraak.
"Vermoedelijk hebben meer Rotterdammers zo'n bankjesmoment gehad, een moment van radeloosheid. Het bankje staat er nog en ik denk vaak aan dat moment als ik erlangs loop. Het herinnert me eraan dat wanhoop kan omslaan in hoop." Schouten kreeg een zoon, die ze als alleenstaande moeder opvoedde.
Tweede Kamer
Schouten kwam in 2011 in de Tweede Kamer voor de ChristenUnie. Vanaf 2017 was ze minister in twee kabinetten. In Rutte III kreeg ze de zware landbouwportefeuille, waardoor ze te maken kreeg met de stikstofcrisis, protestacties van boeren en bedreigingen.
Schouten werd gekozen uit 26 sollicitanten. Onder hen waren meerdere geschikte kandidaten, meldt Rijnmond, dat de beëdiging live uitzond.
Weinig mensen die het erg vinden dat hij vertrekt hoor. Achmed "I love police" Aboutalebquote:Op donderdag 10 oktober 2024 20:46 schreef Id_do_her het volgende:
Ja iedereen was ook over de zeik toen een Marokkaan burgemeester werd. Nu vinden ze het erg dat hij vertrekt.
Ja ok dan ben je wel wereldvreemd.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 20:47 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Weinig mensen die het erg vinden dat hij vertrekt hoor. Achmed "I love police" Aboutaleb
Waarom zou je een hekel aan de politie moeten hebben?quote:Op donderdag 10 oktober 2024 20:47 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Weinig mensen die het erg vinden dat hij vertrekt hoor. Achmed "I love police" Aboutaleb
Rotterdammers moeten niet zeiken, ze hadden ook zomaar Hugo de Jonge kunnen krijgen.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 20:44 schreef Mikeytt het volgende:
Vrees het ergste voor Rotterdam... Althans, je moet het erg bont maken wil je het slechter doen dan Aboutaleb.
Vergeleken daarbij moet elk ander afdankertje uit de Rutte clan voelen als een hoofdprijsquote:Op donderdag 10 oktober 2024 21:10 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Rotterdammers moeten niet zeiken, ze hadden ook zomaar Hugo de Jonge kunnen krijgen.
Zal wel een bekeuring gehad hebben.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 20:54 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Waarom zou je een hekel aan de politie moeten hebben?
Rotterdam is een rechtse stad. Van de 'grote 5' is het veruit de meest rechtste stad. Zo'n burgemeester zoals Schouten aangeeft te willen worden is daar erg gewaardeerd. Daarom hoop ik dat ze woord zal houden zodat ze populair zal zijn onder de Rotterdammers.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 20:44 schreef Mikeytt het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)egt-ze-bij-beediging
[..]
Vrees het ergste voor Rotterdam... Althans, je moet het erg bont maken wil je het slechter doen dan Aboutaleb.
Daar zal je toch niet verbaasd door zijn?quote:Op donderdag 10 oktober 2024 20:49 schreef Id_do_her het volgende:
Schouten trad aan en de Rotterdammer vindt volgens een enquête veiligheid het belangrijkst.
Ik snap het verband tussen rechts Rotterdam en de aanstelling van Schouten niet. Wat bedoel je?quote:Op donderdag 10 oktober 2024 22:18 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Rotterdam is een rechtse stad. Van de 'grote 5' is het veruit de meest rechtste stad. Zo'n burgemeester zoals Schouten aangeeft te willen worden is daar erg gewaardeerd. Daarom hoop ik dat ze woord zal houden zodat ze populair zal zijn onder de Rotterdammers.
Hard optreden tegen criminaliteit en de veiligheid als je speerpunt hebben is iets wat bij een rechtse burgemeester past. En ze zal juist populair worden als ze in die 2 doelen slaagt.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 22:36 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
Ik snap het verband tussen rechts Rotterdam en de aanstelling van Schouten niet. Wat bedoel je?
Populair onder de bevolking is leuk, maar ik heb liever dat ze de stad zo veilig mogelijk houdt.
Ze is vd CU. Ze is NIET overdreven rechts. Vergeet dat maar.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 22:41 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Hard optreden tegen criminaliteit en de veiligheid als je speerpunt hebben is iets wat bij een rechtse burgemeester past. En ze zal juist populair worden als ze in die 2 doelen slaagt.
Volgens mij ben je in de war met een jehova’s getuige. Die houden zich niet bezig met politiek.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 05:37 schreef Bassie48 het volgende:
Vreselijke dag voor Rotterdam. Een burgemeester van de Christen Unie. Deze partij gelooft niet in de evolutietheorie maar wel in de sprookjes van een 2.000 jaar oud boek gebaseeerd op onduidelijke/onbekende bronnen. CU'ers zijn fantasten die niet rationeel kunnen denken. Ze zijn dus niet in staat om in het openbaar bestuur te werken. Schouten heeft keer op keer gefaald als minister. Ze bakte er niks van.
Bovendien is ze links.
quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 05:37 schreef Bassie48 het volgende:
Vreselijke dag voor Rotterdam. Een burgemeester van de Christen Unie. Deze partij gelooft niet in de evolutietheorie maar wel in de sprookjes van een 2.000 jaar oud boek gebaseeerd op onduidelijke/onbekende bronnen. CU'ers zijn fantasten die niet rationeel kunnen denken. Ze zijn dus niet in staat om in het openbaar bestuur te werken. Schouten heeft keer op keer gefaald als minister. Ze bakte er niks van.
Bovendien is ze links.
Raar beeld van Christendemocraten heb jij. En van links.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 05:37 schreef Bassie48 het volgende:
Bovendien is ze links.
Onze vorige burgemeester was een Marokkaanse moslim.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 05:37 schreef Bassie48 het volgende:
Vreselijke dag voor Rotterdam. Een burgemeester van de Christen Unie. Deze partij gelooft niet in de evolutietheorie maar wel in de sprookjes van een 2.000 jaar oud boek gebaseeerd op onduidelijke/onbekende bronnen. CU'ers zijn fantasten die niet rationeel kunnen denken.
Rotterdammers mogen zeker wel zeiken maar met Hugo de Jonge hadden we echt in de puree gezeten.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 21:10 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Rotterdammers moeten niet zeiken, ze hadden ook zomaar Hugo de Jonge kunnen krijgen.
Die was fantastisch. Ooit uitgeroepen tot beste burgemeester van de wereld.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 12:28 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Onze vorige burgemeester was een Marokkaanse moslim.
Nee.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 12:19 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
Volgens mij ben je in de war met een jehova’s getuige.
Voor veiligheid is een goed sociaal vangnet, goede GGZ en goede publieke voorzieningen veel belangrijker dan de politie, die kan pas ingrijpen als het al te laat is en maakt het vaak nog erger doordat ze voornamelijk aan repressie en geweld doen.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 20:49 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Ja ok dan ben je wel wereldvreemd.
Schouten trad aan en de Rotterdammer vindt volgens een enquête veiligheid het belangrijkst.
Ja, want Aboutaleb geloofde niet in een boek dat nog veel korter bestond.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 05:37 schreef Bassie48 het volgende:
Bovendien is ze links.
En terecht. Het is nooit goed. Hoe veel meer kun je integrerenquote:Op vrijdag 11 oktober 2024 12:40 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Die was fantastisch. Ooit uitgeroepen tot beste burgemeester van de wereld.
quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 12:52 schreef Farenji het volgende:
[..]
Voor veiligheid is een goed sociaal vangnet, goede GGZ en goede publieke voorzieningen veel belangrijker dan de politie, die kan pas ingrijpen als het al te laat is en maakt het vaak nog erger doordat ze voornamelijk aan repressie en geweld doen.
Zoveelste debiele verkiezingen.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 12:40 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Die was fantastisch. Ooit uitgeroepen tot beste burgemeester van de wereld.
Precies.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 14:14 schreef tong80 het volgende:
[..]
En terecht. Het is nooit goed. Hoe veel meer kun je integreren
Maar daar gaat de burgemeester niet over. Die gaat wel over aanpak van degenen die zich misdragen.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 12:52 schreef Farenji het volgende:
[..]
Voor veiligheid is een goed sociaal vangnet, goede GGZ en goede publieke voorzieningen veel belangrijker dan de politie, die kan pas ingrijpen als het al te laat is en maakt het vaak nog erger doordat ze voornamelijk aan repressie en geweld doen.
De politie is nog vol mededogen in ieder geval.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 12:49 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Meedogenloos tegen sommigen. En dat lijkt me prima, hoewel een beetje overbodige spierballentaal. Nou nog waarmaken.
Nooit je ergens mee bemoeien in het openbaar. Ik zie niets, ik hoor niets, ik loop gewoon door.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 16:26 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De politie is nog vol mededogen in ieder geval.
https://www.rijnmond.nl/n(...)-mij-niet-aanspreken
Die man komt nog uit een tijd waarin je iemand wel in het openbaar kon aanspreken zonder het woord kanker en een paar klappen terug te krijgen. Helaas moet iedereen zich aanpassen aan degenen die ervoor hebben gezorgd dat dat niet meer kan. Natuurlijk staat in dat bericht niets over etnische achtergrond, en natuurlijk weten we wel wat die is.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 16:35 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Nooit je ergens mee bemoeien in het openbaar. Ik zie niets, ik hoor niets, ik loop gewoon door.
Wat is het leven toch fijn in de grote stad.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 16:26 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De politie is nog vol mededogen in ieder geval.
https://www.rijnmond.nl/n(...)-mij-niet-aanspreken
Ik niet, ik bemoei me overal mee. Maar ik woon in Groningen, daar komen de hyena's nog niet in grote troepen.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 16:35 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Nooit je ergens mee bemoeien in het openbaar. Ik zie niets, ik hoor niets, ik loop gewoon door.
Wie vindt het erg danquote:Op donderdag 10 oktober 2024 20:46 schreef Id_do_her het volgende:
Ja iedereen was ook over de zeik toen een Marokkaan burgemeester werd. Nu vinden ze het erg dat hij vertrekt.
De politie heeft een veel te breed takenpakket gekregen omdat de rest steeds verder is wegbezuinigd. Ze moeten steeds meer dealen met psychiatrische patienten, daklozen, ongedocumenteerden etc. Dat kunnen ze helemaal niet aan, ook niet met meer personeel. Desondanks als de problemen zich hierdoor opstapelen is de knee-jerk reactie altijd "meer politie" en dat is beetje dom.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 16:15 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maar daar gaat de burgemeester niet over. Die gaat wel over aanpak van degenen die zich misdragen.
De vraag is of er dan een betere burgemeester gekozen zou zijn: best een kans dat het dan een incompetente PVV-er of LR-er geworden zou worden.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 17:36 schreef Chivaz het volgende:
Schouten als burgemeester, ze is ieder geval een Rotterdammer dus dat scheelt. Toch vind ik niet dat zij de juiste keuze is puur omdat ik vind dat een burgermeester gekozen moet zijn.
Ik durf te wedden dat Schouten nooit burgermeester had kunnen zijn als ze verkozen had moeten worden.
Maar dus wel een burgermeester die gekozen is door het volk die uiteindelijk de stad moet vertegenwoordigen.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 17:51 schreef CarbonC het volgende:
[..]
De vraag is of er dan een betere burgemeester gekozen zou zijn: best een kans dat het dan een incompetente PVV-er of LR-er geworden zou worden.
Ik ben 67 jaar, geen 25 meer toen ik mijn 2e dan judo haalde en ik eens een amokmaker uit de tram had gegooid. Nu begin ik daar echt niet meer aan.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 17:06 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik niet, ik bemoei me overal mee. Maar ik woon in Groningen, daar komen de hyena's nog niet in grote troepen.
Of Gordon Heuckeroth.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 17:51 schreef CarbonC het volgende:
[..]
De vraag is of er dan een betere burgemeester gekozen zou zijn: best een kans dat het dan een incompetente PVV-er of LR-er geworden zou worden.
Dat snap ik. Ik ben net in de 50, ik kan nog een paar jaar corrigerend optreden.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 19:46 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Ik ben 67 jaar, geen 25 meer toen ik mijn 2e dan judo haalde en ik eens een amokmaker uit de tram had gegooid. Nu begin ik daar echt niet meer aan.
Probleem is natuurlijk wel dat een Burgemeester boven de partijen moet staan, door dan door de coalitie te laten aanwijzen maakt het minder zuiver. Eigenlijk is er niet echt een goede oplossing en is wat we nu hebben gewoon voldoende.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 18:42 schreef Hexagon het volgende:
Burgemeester apart kiezen lijkt me in Nederland wat omslachtig voor de beperktheid van de functie.
Ik zou het gewoon aan de gemeenteraadsverkiezingen koppelen waarbij de coalitie dan ook een burgemeester aan mag wijzen.
De meeste mensen in de stad hebben totaal geen hekel aan het platteland, tenminste dat is niet mijn indruk.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 16:56 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Wat is het leven toch fijn in de grote stad.
En ondertussen maar afgeven op dat saaie platteland, denigrerend "de provincie" genoemd.
Die had persoonlijk alle containers leeggesnoven.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 12:31 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Rotterdammers mogen zeker wel zeiken maar met Hugo de Jonge hadden we echt in de puree gezeten.
Have fun.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 20:16 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat snap ik. Ik ben net in de 50, ik kan nog een paar jaar corrigerend optreden.
Maar waarom kan het in bijna alle andere landen dan wel?quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 20:29 schreef raptorix het volgende:
[..]
Probleem is natuurlijk wel dat een Burgemeester boven de partijen moet staan, door dan door de coalitie te laten aanwijzen maakt het minder zuiver. Eigenlijk is er niet echt een goede oplossing en is wat we nu hebben gewoon voldoende.
Ik zeg niet dat het kan, ik vraag me alleen af of het erg zinvol is. Ik zou liever zien dat een Burgemeester gewoon goed is in wat deze moet doen. Ik zou zelf wel fijn vinden als er wat minder "partij" burgemeesters waren.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 20:34 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maar waarom kan het in bijna alle andere landen dan wel?
Je hebt liever een slechte burgemeester die direct door het volk gekozen is dan een goede die indirect door het volk gekozen is?quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 18:03 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Maar dus wel een burgermeester die gekozen is door het volk die uiteindelijk de stad moet vertegenwoordigen.
(vrijwel) alle partijburgemeesters laten zien dat ze goed en onafhankelijk burgemeester kunnen zijn.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 20:35 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het kan, ik vraag me alleen af of het erg zinvol is. Ik zou liever zien dat een Burgemeester gewoon goed is in wat deze moet doen. Ik zou zelf wel fijn vinden als er wat minder "partij" burgemeesters waren.
Dat suggereer ik niet, ik schrijf dat vanuit punt van transparantie het niet heel zuiver overkomt. Wat misschien wel zou werken is dat een commissie gewoon een aantal kandidaten voordraagt, en dat je daar vervolgens op kunt stemmen.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 20:49 schreef CarbonC het volgende:
[..]
(vrijwel) alle partijburgemeesters laten zien dat ze goed en onafhankelijk burgemeester kunnen zijn.
Je suggereert een probleem dat er niet is.
Geen relevante bron. Als elke gelovige op z’n jehova’s zijn overtuiging opdrong, was het wel heel druk op straat.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 12:44 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Nee.
https://www.nu.nl/algemee(...)nbaar-onderwijs.html
Ik ook. Zoals ik gisteren al zei, gaat het niet om de X-factor die de simpele havenarbeider en zijn vrouw van haar verwachten, maar of datzelfde echtpaar niet boven een drugslab woont, normaal over straat kan en in een gemeente woont waar het voor hen prettig toeven is.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 22:34 schreef snabbi het volgende:
Altijd lastig bepalen of iemand geschikt is of niet, maar ik heb wel vertrouwen in haar. Laat maar komen.
Alles beter dan Hugo de Jong die veel potentie ziet in Zeeland… die kwal moet nog naar ons eiland komen maar dat interview gisteren met Jeroen Pauw. Die gek gaat nog ff Zeeland slopen…quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 22:34 schreef snabbi het volgende:
Altijd lastig bepalen of iemand geschikt is of niet, maar ik heb wel vertrouwen in haar. Laat maar komen.
Ik zet het in m'n Excelsheet zodat ik je over 359 dagen kan feliciteren.quote:
Juist. Geef haar gewoon een kans.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 22:34 schreef snabbi het volgende:
Ik zag dat interview ook omdat ik het stuk over Theo van Gogh wilde zien. Wat een gladjakker is het toch. Hanneke Groenteman kon haar ergernis niet verbergen.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 01:41 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Alles beter dan Hugo de Jong die veel potentie ziet in Zeeland… die kwal moet nog naar ons eiland komen maar dat interview gisteren met Jeroen Pauw. Die gek gaat nog ff Zeeland slopen…
Zullen we ruilen?
Ja eng he links, het is rechts wat het hele land aan het kapot maken isquote:Op vrijdag 11 oktober 2024 05:37 schreef Bassie48 het volgende:
Bovendien is ze links.
Ze willen de asielinstroom kapot maken, dat is niet "het hele land".quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 09:27 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ja eng he links, het is rechts wat het hele land aan het kapot maken is
De politie wordt omgebouwd tot paramilitair doodseskader. Sociale zekerheid afgeschaft, op de Maasvlakte komt een werkkamp voor werklozen en dissidenten. Van godslasteraars wordt de tong afgesneden, bij winkeldieven de handen. Drugsdealers en hun gehele families worden standrechtelijk geexcuteerd, hun lichamen bungelend aan lantaarnpalen achtergelaten om een voorbeeld te stellen.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 09:00 schreef Boca_Raton het volgende:
Wat is nou een ‘meedogenloze burgemeester’. Gaat ze over lijken? Wat wil ze er nou mee zeggen?
quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 09:45 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
De politie wordt omgebouwd tot paramilitair doodseskader. Sociale zekerheid afgeschaft, op de Maasvlakte komt een werkkamp voor werklozen en dissidenten. Van godslasteraars wordt de tong afgesneden, bij winkeldieven de handen. Drugsdealers en hun gehele families worden standrechtelijk geexcuteerd, hun lichamen bungelend aan lantaarnpalen achtergelaten om een voorbeeld te stellen.
Medogenloos onacceptabel roepen...quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 20:45 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Mja, beetje overdreven spierballentaal die je eerder zou verwachten in landen waar criminelen gewoon ter plekke terechtgesteld kunnen worden enzo. Eerst maar eens zien of daar meer van terecht komt dan bij elke ongewenste daad slechts hard roepen dat het "onacceptabel" is.
quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 09:45 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
De politie wordt omgebouwd tot paramilitair doodseskader. Sociale zekerheid afgeschaft, op de Maasvlakte komt een werkkamp voor werklozen en dissidenten. Van godslasteraars wordt de tong afgesneden, bij winkeldieven de handen. Drugsdealers en hun gehele families worden standrechtelijk geexcuteerd, hun lichamen bungelend aan lantaarnpalen achtergelaten om een voorbeeld te stellen.
Als je de media volgt zou je dat denken. Maar de mensen die er echt kijk op hebben zijn een stuk minder positief.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 20:46 schreef Id_do_her het volgende:
Dachten ze maar een keer aan wat anders dan asiel en zelfs dat krijgen ze niet voor elkaarquote:Op zaterdag 12 oktober 2024 09:44 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Ze willen de asielinstroom kapot maken, dat is niet "het hele land".
Ze hebben maar één issue.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 10:13 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Dachten ze maar een keer aan wat anders dan asiel en zelfs dat krijgen ze niet voor elkaar
Gaat wat langer duren dan gedacht maar het komt, het komt ....quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 10:13 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Dachten ze maar een keer aan wat anders dan asiel en zelfs dat krijgen ze niet voor elkaar
Wat wel telkens vergeten wordt is dat gemeente Rotterdam meer inwoners heeft dan de meeste provincies in totaal. Als er iemand in Stavoren een klap krijgt, is het ook niet alsof heel Friesland een wetteloze bende is.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 16:56 schreef CarbonC het volgende:
[..]
En ondertussen maar afgeven op dat saaie platteland, denigrerend "de provincie" genoemd.
Dat komt toch vooral van de andere kant volgens mij hoorquote:Op vrijdag 11 oktober 2024 16:56 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Zoveel tijd hebben ze niet want dit kabinet ligt binnenkort op zijn gatquote:Op zaterdag 12 oktober 2024 15:15 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Gaat wat langer duren dan gedacht maar het komt, het komt ....
Zou zo maar eens kunnen. Of niet.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 20:17 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Zoveel tijd hebben ze niet want dit kabinet ligt binnenkort op zijn gat
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |