Ja, nou was er een week geleden óók al een ernstig ongeval (explosie met doden) bij een tankstation in Dagestan.quote:
quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 18:36 schreef AchJa het volgende:
[..]
Gewoon geen, ik hou niet zo van dat @:starhopper, @:Tong80
en @:Extec
postgedrag...
Waarom kan ik de post nu niet meer wijzigen? Ik zie er nog een stukje shutterstock tekst tussen staan wat ik weg wil hebben.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 18:33 schreef sp3c het volgende:
ow man mijn wereld is ineens een stukje beter geworden he nu
ik had hem al goedgezetquote:Op zaterdag 12 oktober 2024 18:36 schreef AchJa het volgende:
[..]
postgedrag...
das altijd als een mod je post wijzigt anders wijzigen mensen het terugquote:Op zaterdag 12 oktober 2024 18:37 schreef AchJa het volgende:
[..]
Waarom kan ik de post nu niet meer wijzigen? Ik zie er nog een stukje shutterstock tekst tussen staan wat ik weg wil hebben.
Maar nu staan er pagina's spam waardoor de post überhaupt niet meer terug te vinden is.quote:
Zal ongetwijfeld met de gevoeligheid van het systeem te maken hebben. Als dat in verkeerde handen komt ben je echt wel klaar natuurlijk.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 18:33 schreef Discombobulate het volgende:
Hoorde bij Boekestijn en De Wijk Rob de Wijk praten over Link 16. Weet jij, @:AchJa, waarom Oekraine daar geen toegang tot heeft gekregen?
quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 18:33 schreef Discombobulate het volgende:
Hoorde bij Boekestijn en De Wijk Rob de Wijk praten over Link 16. Weet jij, @:AchJa, waarom Oekraine daar geen toegang tot heeft gekregen?
quote:As Ukraine continues to bolster its defenses, having cutting-edge offensive weapons like the AGM-158A JASSM cruise missiles is crucial. Yet, equally essential are advanced communication systems such as Link 16. This system is vital for coordinating military operations and is widely utilized by NATO, but the U.S. hesitates to share this technology with Kyiv, fearing it might end up in Russian hands.
https://bulgarianmilitary(...)ets/#google_vignettequote:By continuously monitoring this data, Russian experts could identify vulnerabilities to exploit in future cyberattacks or even develop electronic countermeasures. Moreover, with the intensified use of Link 16, adversaries might attempt to disrupt NATO coordination by “spoofing” signals, potentially jeopardizing the alliance’s overall security.
Another concern is that even partial access to the system might enable Russia to enhance its own communications technology. They could use this data to uncover system weaknesses or create countermeasures, diminishing the system’s effectiveness in future conflicts.
This situation highlights a significant risk. Providing Link 16 to Ukraine presents a dual threat: compromising the technology and potentially advancing Russian electronic warfare capabilities. This scenario could pose a threat not only to Ukraine but to the broader NATO defense architecture as well.
Die van gister. Vrijdag 961: Israël vs. De Verenigde Natiesquote:Op zaterdag 12 oktober 2024 18:48 schreef AchJa het volgende:
[..]
Zal ongetwijfeld met de gevoeligheid van het systeem te maken hebben. Als dat in verkeerde handen komt ben je echt wel klaar natuurlijk.
Ps, heb je een link naar betreffende uitzending?
Ah thanks. Als gebruiker niet zozeer inside info. Maar ik weet wel dat eea aardig beveiligd is.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 19:22 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Die van gister. Vrijdag 961: Israël vs. De Verenigde Naties
En dat zei Rob ook, maar dacht misschien heb jij ook wat meer inside info.
Mwah, als link16 communicatie elders plaatsvind is rus prima in staat om het nu al te analyseren. Radiogolven gaan nu eenmaal alle kanten op, niet alleen de gewenste. En verstoren werkt nu eenmaal via het originele signaal gewoon wegdrukken door een hoger vermogen signaal op precies dezelfde frequentie uit te zenden. Voor het verstoren hoef je het link16 protocol niet te begrijpen, of kunnen spreken. Voor de rest werkt dit soort spul natuurlijk op basis van een certificaat/heel lang wachtwoord (huis tuin en keuken PKI), en als je maar een certificaat/wachtwoord roll over doet, is er niks aan de hand. Daarbij zitten er bv zelfs in PIN automaten tamper-proof crypto kaarten, zoiets als dit bv, en bij impact op device wissen die zelf de inhoud. Zou vreemd zijn om te veronderstellen dat link16 gear dit ook niet heeft. Dus op moment dat je vliegtuig boem doet, of crash doet, is die alle keys om veilige communicatie op te zetten kwijt.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 18:58 schreef luxerobots het volgende:
De VS is bang dat deze technologie in Russische handen valt, of dat de Russen op zijn minst de technologie goed kunnen analyseren, en tegenmaatregelen kunnen treffen. Dat zou dan in het nadeel van de NAVO uitpakken.
Dan ga je maar naar bnw ofzo.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 18:36 schreef AchJa het volgende:
[..]
postgedrag...
Daarom verwijs ik hem ook door naar BNWquote:Op zaterdag 12 oktober 2024 20:44 schreef sp3c het volgende:
in bnw gebruikt ook bijna niemand een pi, ik had altijd dezemaar daar werden dan ook weer mensen #viesmad van dus nu heb ik deze
Stel ff een mooie standaard PI voor hem inquote:Op zaterdag 12 oktober 2024 20:49 schreef sp3c het volgende:
ja maar dat boeit hem toch niet, ik had per ongeluk die van hem gewijzigd
Waar kun je precies lezen dat ik er "viesmad" van word?quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 20:47 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Daarom verwijs ik hem ook door naar BNW![]()
Dat mensen viesmad worden van een PI moeten ze lekker zelf weten. Niet mijn probleem
Ik reageer op Sp3c en het gaat in die post niet eens over jouquote:Op zaterdag 12 oktober 2024 21:06 schreef AchJa het volgende:
[..]
Waar kun je precies lezen dat ik er "viesmad" van word?
Het artikel zegt ook dat als Oekraïne met link 16 gaat werken, Rusland ervan leert en hun strategie erop aanpast.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 20:40 schreef ExTec het volgende:
Mwah, als link16 communicatie elders plaatsvind is rus prima in staat om het nu al te analyseren. Radiogolven gaan nu eenmaal alle kanten op, niet alleen de gewenste. En verstoren werkt nu eenmaal via het originele signaal gewoon wegdrukken door een hoger vermogen signaal op precies dezelfde frequentie uit te zenden. Voor het verstoren hoef je het link16 protocol niet te begrijpen, of kunnen spreken. Voor de rest werkt dit soort spul natuurlijk op basis van een certificaat/heel lang wachtwoord (huis tuin en keuken PKI), en als je maar een certificaat/wachtwoord roll over doet, is er niks aan de hand. Daarbij zitten er bv zelfs in PIN automaten tamper-proof crypto kaarten, zoiets als dit bv, en bij impact op device wissen die zelf de inhoud. Zou vreemd zijn om te veronderstellen dat link16 gear dit ook niet heeft. Dus op moment dat je vliegtuig boem doet, of crash doet, is die alle keys om veilige communicatie op te zetten kwijt.
Lees het artikel.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 20:40 schreef ExTec het volgende:
Het concept: ow, badguy heeft "het apparaat" nu is het niet meer te vertrouwen, is nogal eendimensionaal, niveau GI-Joe cartoon ofzo.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |